Weet iemand of het mogelijk is om een integratie te herstarten/reloaden met een automation of iets anders.
Wat is namelijk het geval, ik heb thuis allemaal LG TV’s en die van de kinderen zitten “achter” een door HA gecontroleerd tijdslot. Dus bijv om 21:00 krijgen ze bericht dat de TV uitgaat en als ze hem dan weer aanzetten na 21:00 gaat die automatisch uit. Dit om te voorkomen dat ze s ’avonds te lang TV kijken op hun kamer.
Echter het valt mij op dat wanneer de verbinding tussen HA en de TV is verbroken geweest, denk aan stekker uit de TV, de integratie de TV niet altijd meer ziet. Dus werkt mijn tijdslot ook niet meer. Echter de TV staat wel aan is verbonden met het netwerk etc.
Nu viel me op wanneer ik de desbetreffende TV integratie een reload geef vanuit de GUI, HA de TV weer ziet en alles weer werkt. Nu zijn mijn kids er inmiddels ook achter gekomen dat het systeem niet altijd even goed werkt. En dat ze met uit/aan zetten van de TV soms de boel op tilt krijgen en dan hebben ze extra tijd.
Maar om nu zelf elke avond handmatig elke TV (3 stuks) net na de verplichte uit tijd een refresh te geven is ook niet handig. Maar als ik dit kan automatiseren met een interval, Dan kan ik voor 99% blind gaan dat het systeem goed werkt.
Maar zelf zie ik niet hoe of waar dit mogelijk is om het buiten de GUI om te herstarten. Onderstaande is wat ik in de LG webOS Smart TV intergration doe:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5g7CGEYXlSQ6AQCXfEvPGGwi.jpg?f=user_large)
Selecteer dan de TV waar het omgaat
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rgWwhMmRMkvvHnXb5tKknoFE.jpg?f=user_large)
En kies bij de 3 stippen voor reload