Oke, na eerdere perikelen met Tuya integratie heb ik dat (voor) nu werkend (de oplossing leek te zijn updaten naar de meest recente versie van HA core etc, en daarna een fysieke reboot). Dat wil zeggen, ik kan de stekkers bedienen vanuit HA, en het werkt zoals ik het zou verwachten.
Maar nu, die stekkers geven in de Tuya app zelf wel degelijk een totaalverbruik in kWh, maar die entiteit zit niét in Home Assistant als ik naar de stekker kijk. Dat is nou net waar het me wel om gaat, want ik wil een totaal hebben op die stekkers.
Dus stel dat ik er iets op aansluit en ik zet dat aan en dat verbruikt 200 watt per uur. Na 6 uur is het totaalverbruik dan 1200 watt oftewel, 1.2 kWh. Die 1.2 kWh staat dus wél in de Tuya app zelf, maar is niet aan te roepen in Home Assistant.
Is dat zelf te maken? Want ik heb er bijvoorbeeld mijn buitenverlichting op zitten. Dat trekt 8 watt per uur in standby (en dus niet dat de verlichting dan AAN is), en dat wil ik niet, dus ik zet die stekker uit. Dan moeten niet de totalen verloren gaan zeg maar. Stel dat die lampen aan zijn en ze hebben vandaag (extreem voorbeeld) 1.5 kWh verbruikt, en ik zet de stekker uit, dus lampen zijn dan uit en het standby verbruik is ook uit.
Dan wil ik morgen, als ik de stekker weer aan gaat, dat het verbruik van 'morgen' dan tegen die tijd wordt opgeteld bij de 1.5 kWh van vandaag (tegen die tijd de eindwaarde van 'gisteren).
Kan dat, en zo ja, hoe kan ik dat precies doen? Ik ben Fibaro tussenstekkers gewend, en die hebben zo'n teller er gewoon op zitten, dus dan is het makkelijk. Maar op deze stekkers wil ik de magnetron en de oven hebben, en die verbruiken beiden meer dan 2500 watt, dus die Fibaro tussenstekkers zijn niet toereikend, maar als ik niet betrouwbaar het totaalverbruik over X periode kan bepalen heb ik er alsnog niet zoveel aan.
[
Voor 3% gewijzigd door
Just_A_User op 26-10-2022 16:46
]
Och ja, je moet toch wat he.