Er zijn verschillende mogelijkheden natuurlijk. Als ik het goed begrijp, is de aansturen voor de stadsverwarming een "simpele" aan/uit.Darkwings schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:20:
Wij hebben beneden stadsverwarming, aangestuurd met een https://www.coolblue.nl/p...h-modulation-bedraad.html. Daarnaast hangt in dezelfde ruimte een aircoheater.
Nou wil ik eigenlijk:
- op de plek van de thermostaat een wall mounted tablet met HA dashboard
- HA de thermostaat functie laten overnemen, waarbij ik regels op kan stellen voor wanneer de airco mee moet verwarmen
Heeft iemand zoiets wel eens gedaan? Ik kan wel wat artikelen vinden maar de situaties zijn toch vaak anders. Ik ben ook benieuwd wat voor hardware ik kan gebruiken om de domme thermostaat te vervangen door iets dat ik aan kan sturen via HA.
Afhankelijk van de technieken/protocollen die je hebt, vervang je de thermostaat voor een relais switch. In mijn geval gebruikt ik Zwave, ik heb de Fibaro FGS212 voor de aansturing. Voor de temperatuurmeting heb je een sensor nodig, in mijn geval heb ik een Fibaro Motion sensor en een Shenzhen Heiman HS1HT-Z sensor voor de temperatuur.
Dan kan je in HA verschillende regels maken om de verwarming aan te sturen.
Dit is vrij simpel gezegd, maar er komt redelijk wat bij kijken.
Laurens-Jan Merkx
:fill(white):strip_exif()/f/image/D2tzXF8gTfHteLDIyhALR5hd.png?f=user_large)
/f/image/6KntYMDYKPumdvbg9n4NtLVS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/cp2niBE3TeGNLV432fdddfm6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/hDtwy9B01FJKFpr98O8oF651.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CduGZPkepz8TnV0YeXBTap6b.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ftHTsU017LmZDt6lE3vfAFT3.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/9R7pawMPt0pwWt5imNiHTKjg.png?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wxBP1KEtvEP7Ey8eqk0bIaxP.jpg?f=user_large)
/f/image/mDZag7VbKIABNGVyPrtWYcqM.png?f=fotoalbum_large)