Septillion schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 11:59:
@
Annuk Tip voor de volgende keer als je met een automation gaan "rommelen", je kan een item (tijdelijk) disablen. Via 3 dots van item => Disable. Voegt in yaml toe 'enabled: false'. Of als je heel veel wilt rommelen, maak duplicate van de automation (3 dots van automation => Duplicate automation) en zet de oude even uit. In beide gevallen kan je dan zo weer terug.
Het disabelen was ik inderdaad wel al achter, maar had een OR condition gemaakt, maar ben van plan de P1 ergens anders te plaatsen dan in de woonkamer dus die kon er helemaal uit, dus had de OR (terug)veranderd naar State.
Maar geen gek idee inderdaad om van te voren even een Duplicate te maken
Trouwens wel een vraagje over die P1 & over een Gledopto led-strip controller die jij of iemand anders misschien kan beantwoorden...
Als ik in Z2M de: device_temperature_precision op 2 zet
Number of digits after decimal point for device_temperature, takes into effect on next report of device. waar dit onder/erbij staat, zie ik nergens een 2 decimalen.
Tevens krijg ik de device_temperature_calibration niet goed gecorrigeerd, deze heb ik op -2 staan maar blijft z'n eigen waarde vasthouden.
(Heb namelijk m'n thermostaat (TOON2) en de P1 gecontroleerd met een zojuist gecalibreerde PT100 temp. sensor van het werk).
Het is geen enorm probleem hoor, maar zou leuk zijn als ze (nagenoeg) overeen gaan komen TOON2 <> P1
Wil straks de verlichting in de trap-opgang gaan vervangen voor HUE/Tradfri verlichting die gaat werken op die P1 (en wellicht nog een paar erbij) maar dat komt t.z.t wel.. ben nu nog lekker aan het puzzelen (en soms hard vloeken omdat er wat "ernstig" fout gaat).
Dan de Gledopto controller, hiervan kan ik wel de brightness instellen in de automations, maar geen color (heb een cold white/warm white ledstrip en controller).
Hij schakelt nu netjes in op 35% brightness maar laatst gebruikte White-waarde... heb al met color_temp en color_temprature geprobeerd in de YAML v/d automations waar deze in staat, maar krijg dan een melding dat dit geen geldige code is.
Het wordt wederom in Z2M wel netjes aangegeven..