NeoFoX schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:30:
[...]
Gewoon algemene ervaring. Alles wat ik huis doe qua HASS dient WAF te zijn;
- Bestaande schakelaars zijn slim via Shelly's
- Rest is HUE en kan via fysieke dimmers bediend worden
- etc..
Dus ook dit; de huidige deurbel met reeds huidige chime en dan ook nog slim zou top zijn!

Algemene ervaring; koste wat moeite om op te zetten (door het DIY gehalte en mijn beperkte ervaring daarmee) maar al met al zeer tevreden. De ESP is enkel te bedienen via API in mijn geval en dus alleen via HA gezien ik geen andere software heb die de API zou kunnen bedienen. Enige risico is dus ook dat HA uitvalt terwijl de chime uit staat. Dan heb ik denk ik geen mogelijkheid om die weer aan te zetten

Maar dat is een grote uitzondering situatie die ik voorlopig even accepteer.
Wat handige automations die ik hiervoor gebruik;
- Combi met agenda uitlezen. Mijn vriendin werkt onregelmatig dus als ze nachtdienst heeft gehad gaat de bel automatisch uit (en weer automatisch aan om 16:00 in de middag)
- Als de deurbel uit staat gaat deze wel op zolder af via een nest hub (op mijn werkplek, dus ik kan pakketjes ontvangen zonder dat mijn vriendin wakker hoeft te worden)
- Als het warm weer is speelt hij de deurbel ook af op een sonos speaker, gezien we die dan vaak in de tuin zetten voor een muziekje en dan dus ook de deurbel kunnen horen.
Mocht HA in de tussentijd uitvallen werkt alles in feite nog zoals je verwacht, tenzij de chime op dat moment dus uitstond. Wat mij betreft perfecte uitbreiding van een domme deurbel.