DuckDNS doet dat zelf toch niet? Volgens mij doet de add-on dat. Of Nginx Proxy Manager als je dat gebruikt.skank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:32:
Oh boy
Ik gebruik Duck dns, en blijkbaar is mijn certificaat vervallen en moet ik vernieuwen.
(Er zaten blijkbaar dergelijke waarschuwingen in mijn mailbox)
Wanneer ik inlog in duck dns, zie ik echter nergens een renewal button bij mijn domain, ik kan ook niet op mn domain klikken.
Help?
Ik gebruik de nginx ook iddTheFes schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:34:
[...]
DuckDNS doet dat zelf toch niet? Volgens mij doet de add-on dat. Of Nginx Proxy Manager als je dat gebruikt.
Maar blijkbaar renewd hij niet automatisch
Alles is nu onbereikbaar van buitenaf
lol
Log in op de Nginx Proxy Manager web UI, en probeer hem daar te vernieuwen.skank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:35:
[...]
Ik gebruik de nginx ook idd
Maar blijkbaar renewd hij niet automatisch
Alles is nu onbereikbaar van buitenaf
lol
Heb je wellicht poort 80 niet meer open staan? Die heb je nodig voor het aanvragen/vernieuwen van het certificaat.
Es zien of ik daar op geraak want ik zie geen knop voor de webuiTheFes schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:37:
[...]
Log in op de Nginx Proxy Manager web UI, en probeer hem daar te vernieuwen.
Heb je wellicht poort 80 niet meer open staan? Die heb je nodig voor het aanvragen/vernieuwen van het certificaat.
Ik lees ook dit:
Make sure you have generated a certificate before you start this add-on. The Duck DNS add-on can generate a Let's Encrypt certificate that can be used by this add-on.
Wie levert er nu het certificaat? nginx of duck dns?
Want ik heb een error bij duckdns en niet bij nginx
Die poort 80 is uitgeschakeld bij nginx
Voor ZHA gebruikers die een relais module zoeken, kan ik melden dat Ewelink 2 kanaals Zigbee en RF relais module werkt met ZHA, dit relais maakt dingen makkelijk als je iets specifieks wil aansturen omdat het een wissel contact heeft (normally open, normally closed)
Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt bij mijn CV installatie om 2 weg kleppen aan te sturen en CV ketel aan te sturen via Generic Thermostat, tevens stuur ik hoofwaterleiding klep met dit module, hier is de draad naar mijn kleine project: Reptile-X in "CV: Een kant van ringleiding afsluiten met elektrische kogel"
Ik heb het via amazon.de gekocht, maar is ook te krijgen met wat extras via aliexpress.
Ik heb het ook op HA community gepost, daar vind je meer informatie.
Het gaat om dit relais module:
:fill(white):strip_exif()/f/image/2EBY1wXirJLfc8iGJGcR9WVY.png?f=user_large)
Er is ook een 1 kanaal relais module van Ewelink, maar daar is ook niets van bekend of het met ZHA werkt, en prijsverschil was zo weinig daarom ben ik voor 2 kanaals gegaan.
Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt bij mijn CV installatie om 2 weg kleppen aan te sturen en CV ketel aan te sturen via Generic Thermostat, tevens stuur ik hoofwaterleiding klep met dit module, hier is de draad naar mijn kleine project: Reptile-X in "CV: Een kant van ringleiding afsluiten met elektrische kogel"
Ik heb het via amazon.de gekocht, maar is ook te krijgen met wat extras via aliexpress.
:fill(white):strip_exif()/f/image/2EBY1wXirJLfc8iGJGcR9WVY.png?f=user_large)
Er is ook een 1 kanaal relais module van Ewelink, maar daar is ook niets van bekend of het met ZHA werkt, en prijsverschil was zo weinig daarom ben ik voor 2 kanaals gegaan.
Dat ligt er aan hoe jij het geconfigureerd hebt.skank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:39:
[...]
Es zien of ik daar op geraak want ik zie geen knop voor de webui
Ik lees ook dit:
Make sure you have generated a certificate before you start this add-on. The Duck DNS add-on can generate a Let's Encrypt certificate that can be used by this add-on.
Wie levert er nu het certificaat? nginx of duck dns?
Want ik heb een error bij duckdns en niet bij nginx
Maar als je Nginx Proxy Manager draait, zou ik zelf die de certificaten laten afhandelen.
Let wel, er zijn 2 add-ons die Nginx in de naam hebben. Ik heb alleen ervaring met Nginx Proxy Manager
Ah ik gebruik vermoedelijk de andere dan NGINX Home Assistant SSL proxyTheFes schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:44:
[...]
Dat ligt er aan hoe jij het geconfigureerd hebt.
Maar als je Nginx Proxy Manager draait, zou ik zelf die de certificaten laten afhandelen.
Let wel, er zijn 2 add-ons die Nginx in de naam hebben. Ik heb alleen ervaring met Nginx Proxy Manager
Zo te zien wel, dan moet je zo te zien via de DuckDNS add on je certificaat vernieuwenskank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:46:
[...]
Ah ik gebruik vermoedelijk de andere dan NGINX Home Assistant SSL proxy
Dat probeer ik en ben ik aan het uitzoeken maar lukt precies niet.TheFes schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:51:
[...]
Zo te zien wel, dan moet je zo te zien via de DuckDNS add on je certificaat vernieuwen
Nog ff verder google'n
Als ik de addon stop en herstart zegt hij
# INFO: Using main config file /data/workdir/config
+ Account already registered!
[22:07:57] WARNING: KO
[22:07:58] INFO: Renew certificate for domains: https://xxxxx.duckdns.org and aliases:
Processing https://xxxxx.duckdns.org
+ Signing domains...
+ Generating private key...
+ Generating signing request...
req: Hit end of string before finding the equals.
problems making Certificate Request
[ Voor 45% gewijzigd door skank op 24-01-2022 22:09 ]
Zonder poort 80 gaat dat normaliter niet lukken, in ieder geval niet voor standaard LE certificaten icm een HTTP challengeskank schreef op maandag 24 januari 2022 @ 22:01:
[...]
Dat probeer ik en ben ik aan het uitzoeken maar lukt precies niet.
Nog ff verder google'n
Als ik de addon stop en herstart zegt hij
+ Account already registered!
[22:07:57] WARNING: KO
[22:07:58] INFO: Renew certificate for domains: https://xxxxx.duckdns.org and aliases:
Processing https://xxxxx.duckdns.org
+ Signing domains...
+ Generating private key...
+ Generating signing request...
req: Hit end of string before finding the equals.
problems making Certificate Request
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Ik ben sinds kort begonnen met HA, en erg onder de indruk van de mogelijkheden. Nu lijkt het me leuk om een NFC reader en wat NFC kaarten toe te voegen aan het systeem.
Op Github kwam ik deze guide tegen. Nu kan ik het meeste goed volgen, en is ook het soldeerwerk geen probleem. Alleen snap ik niet hoe ik nu firmware/instellingen op de reader krijg. Volgens de guide:
[quote]
To flash the reader firmware to your D1 Mini you point ESPHome at tagreader.yaml.
⚠️ The tag reader requires ESPHome 1.16.0.
If you're new to ESPHome, we recommend that you use the ESPHome Home Assistant add-on.[/quote]
Maar wat betekent dit nu in de praktijk, zend dat ding automatisch al een SSID uit, of moet ik hem via een USB-kabeltje aan een PC hangen?
Domme vraag misschien, maar ik krijg het zo niet Gegoogled hoe ik dit zou moeten doen.
Edit... En vervolgens toch gevonden
Op Github kwam ik deze guide tegen. Nu kan ik het meeste goed volgen, en is ook het soldeerwerk geen probleem. Alleen snap ik niet hoe ik nu firmware/instellingen op de reader krijg. Volgens de guide:
[quote]
To flash the reader firmware to your D1 Mini you point ESPHome at tagreader.yaml.
⚠️ The tag reader requires ESPHome 1.16.0.
If you're new to ESPHome, we recommend that you use the ESPHome Home Assistant add-on.[/quote]
Maar wat betekent dit nu in de praktijk, zend dat ding automatisch al een SSID uit, of moet ik hem via een USB-kabeltje aan een PC hangen?
Domme vraag misschien, maar ik krijg het zo niet Gegoogled hoe ik dit zou moeten doen.
Edit... En vervolgens toch gevonden
[ Voor 6% gewijzigd door MJV op 25-01-2022 09:34 ]
Ik ben momenteel bezig met het in kaart brengen van mijn gasverbruik en probeer gebruik te maken van "gewogen graaddagen" die ik wil weergeven in een Apexcharts grafiek. Ik wil per dag doen, maar helaas wil mijn grafiekje dan niet doen wat ik vraag...
Als ik group_by duration op 1h zet, dan werkt de grafiek zoals verwacht.
/f/image/xJ4S2EH3JcY0vp3BmSr7C7KI.png?f=fotoalbum_large)
Zet ik echter mijn duration op 1d, wat mogelijk zou zijn volgens de documentatie, toont hij geen grafiek.
/f/image/WCIxKs24UBDW1MFQL71orzY6.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie helaas niet wat ik mis doe. Iemand die me in de juiste richting kan sturen?
Bedankt!
/f/image/xJ4S2EH3JcY0vp3BmSr7C7KI.png?f=fotoalbum_large)
Zet ik echter mijn duration op 1d, wat mogelijk zou zijn volgens de documentatie, toont hij geen grafiek.
/f/image/WCIxKs24UBDW1MFQL71orzY6.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie helaas niet wat ik mis doe. Iemand die me in de juiste richting kan sturen?
Bedankt!
Geen kenner van de kaart, maar je hebt een graph span aangegeven van 24h. Denk dat die wat langer zou moeten zijn?Shattering schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:30:
Ik ben momenteel bezig met het in kaart brengen van mijn gasverbruik en probeer gebruik te maken van "gewogen graaddagen" die ik wil weergeven in een Apexcharts grafiek. Ik wil per dag doen, maar helaas wil mijn grafiekje dan niet doen wat ik vraag...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt!
En je gaat hier alleen het deel wat je opgeslagen hebt in recorder in terugzien. Dat is 10 dagen met de default settings.Shattering schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bedankt!
Als je langer dan dat terug wil zien, moet je zorgen dat je sensor in de long term statistics komt, en kun je een statistics graph card gebruiken.
Kun je misschien delen hoe je dit hebt gedaan?Vaevictis_ schreef op donderdag 4 november 2021 @ 11:35:
[...]
@remcoXP
Ik heb zelf een IR paneel in de garage aangesloten op Heat-it Z-Wave thermostaat. Die kun je dan ook prima automatiseren.
Ik ben dit weekend overgestapt van Domoticz naar Home Assistant en ben nog een beetje aan het zoeken.
Ik probeer de stand van energy heat om te zetten naar heat, maar dit heeft maar één keer gewerkt.
Amai - enorm dom van mij natuurlijk. Graph_span aanpassen naar wat meer dagen werkt natuurlijk, bedankt!-Casper schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:31:
[...]
Geen kenner van de kaart, maar je hebt een graph span aangegeven van 24h. Denk dat die wat langer zou moeten zijn?
Hiervoor heb ik de optie state_class: measurement toegevoegd aan al mijn berekeningen (voor de sensors). Dit is voldoende denk ik?TheFes schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:37:
[...]
En je gaat hier alleen het deel wat je opgeslagen hebt in recorder in terugzien. Dat is 10 dagen met de default settings.
Als je langer dan dat terug wil zien, moet je zorgen dat je sensor in de long term statistics komt, en kun je een statistics graph card gebruiken.
Bedankt!
ik heb nog liggen een:
https://www.amazon.ca/LaC...ash-9000445/dp/B00H4F7D8G
Zou ha daar op kunnen draaien op een rpi3? of toch liever een ssd.
Tijd van werken, tijd van rusten
Dat zou voldoende moeten zijn ja, je kunt even in developer tools > statistics kijken of daar iets over de sensors staat.Shattering schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:59:
[...]
Amai - enorm dom van mij natuurlijk. Graph_span aanpassen naar wat meer dagen werkt natuurlijk, bedankt!
[...]
Hiervoor heb ik de optie state_class: measurement toegevoegd aan al mijn berekeningen (voor de sensors). Dit is voldoende denk ik?
Bedankt!
Maar apex_charts gaat verder geen data uit die long term statistics gebruiken, dan zul je dus die statistics graph moeten gebruiken.
Sinds ik was begonnen met HA nog nooit echt omgekeken naar de omvang van de home-assistant_v2.db file.
Nadat ik deze als onlangs als sensor had toegevoegd zag ik deze toch wel dagelijks groeien. Via deze post heb ik kunnen analyseren welke entiteiten veel data innemen (grappig genoeg waren dat voor een groot deel de system monitor sensoren die ik dus onlangs had toegevoegd). Een groot aantal heb ik nu gedeactiveerd in de recorder aangezien ik deze data niet direct nodig heb. Daarnaast loopt de data ook naar influxDB en Grafana waar het alsnog gebruikt kan worden indien nodig.
Nu had ik echter verwacht dat na de auto purge run van deze nacht de database file zou afnemen in grootte. Dit is echter niet gebeurd. Moet ik hier een tijdje overheen laten gaan, of werkt dit toch anders?
Nadat ik deze als onlangs als sensor had toegevoegd zag ik deze toch wel dagelijks groeien. Via deze post heb ik kunnen analyseren welke entiteiten veel data innemen (grappig genoeg waren dat voor een groot deel de system monitor sensoren die ik dus onlangs had toegevoegd). Een groot aantal heb ik nu gedeactiveerd in de recorder aangezien ik deze data niet direct nodig heb. Daarnaast loopt de data ook naar influxDB en Grafana waar het alsnog gebruikt kan worden indien nodig.
Nu had ik echter verwacht dat na de auto purge run van deze nacht de database file zou afnemen in grootte. Dit is echter niet gebeurd. Moet ik hier een tijdje overheen laten gaan, of werkt dit toch anders?
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Bedankt, duidelijk! Ik maak wel gebruik van de "average" plug-in, die state_class dan weer niet ondersteund. Ik ga vermoedelijk dus niet kunnen werken met de statistics card?TheFes schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Dat zou voldoende moeten zijn ja, je kunt even in developer tools > statistics kijken of daar iets over de sensors staat.
Maar apex_charts gaat verder geen data uit die long term statistics gebruiken, dan zul je dus die statistics graph moeten gebruiken.
Je kunt het eventueel toevoegen met customize:Shattering schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:07:
[...]
Bedankt, duidelijk! Ik maak wel gebruik van de "average" plug-in, die state_class dan weer niet ondersteund. Ik ga vermoedelijk dus niet kunnen werken met de statistics card?
https://www.home-assistan...ces/#manual-customization
Volgens mij werkt die purge alleen op basis van het aantal dagen.Kire88 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:04:
Sinds ik was begonnen met HA nog nooit echt omgekeken naar de omvang van de home-assistant_v2.db file.
De data die er verder van de dagen die behouden moeten worden in staat, werkt hij niet bij.
Er wordt vanaf nu wel minder data ingezet natuurlijk, dus op een gegeven moment zou het wel minder moeten worden.
Nergens vind ik informatie over hoeveel data er weggeschreven kan worden voordat hij sneuvelt. Wel wordt er flink reclame gemaakt dat hij tegen vallen, water en hoge temperaturen kan. Als hij ook echt 'durable' zou zijn qua schrijfacties hadden ze dat ook vast genoemd.Driek schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:27:
ik heb nog liggen een:
Alles bij elkaar neem ik aan dat hij niet beter tegen veel schrijfacties dan een gemiddelde SD-kaart.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Ok ik zal het eens een tijdje aankijken.TheFes schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 12:11:
[...]
Volgens mij werkt die purge alleen op basis van het aantal dagen.
De data die er verder van de dagen die behouden moeten worden in staat, werkt hij niet bij.
Er wordt vanaf nu wel minder data ingezet natuurlijk, dus op een gegeven moment zou het wel minder moeten worden.
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Die statistics card heeft een x-as van 1 uur, is het mogelijk om dit op 1 dag te zetten?TheFes schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 11:29:
[...]
Dat zou voldoende moeten zijn ja, je kunt even in developer tools > statistics kijken of daar iets over de sensors staat.
De x-as wordt vanzelf een langere periode als er meer data is.Shattering schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Die statistics card heeft een x-as van 1 uur, is het mogelijk om dit op 1 dag te zetten?
Zie hier een voorbeeld met 30 dagen en met 5 dagen
Thx!RudolfR schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:53:
@DeadMetal
Dat kan door het aanroepen van de service 'device_tracker.see'
https://www.home-assistan...device_trackersee-service
Het is me gelukt, maar enkel als ik zelf een dev_id 'verzin' in de device_tracker.see aanroep. En dus niet een bestaande device_tracker entiteit proberen te updaten die bijv. de mobile app integratie al aangemaakt heeft.RudolfR schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:03:
[...]
Iemand die dit werkend heeft?
Ik probeer al een tijdje bestaande device-trackers te updaten, maar kom net tot de ontdekking dat dát niet kan. (fouten in de log, blijkt ook niet ondersteund te zijn)
Maar nieuwe devices aanmaken als ik de service aanroep gebeurt ook niet.
Dus ik gebruik bijv. in de aanroep als dev_id waarde 'deadmetal' en als location_name 'home', dan maakt HA de entiteit 'device_tracker.deadmetal' aan. Die koppel ik dan weer aan een person-entiteit, en volgens mij zijn we er dan.
Valt me wel op dat de telefoon van mijn vrouw er veel langer over doet om, na een verbroken wiif-verbinding, dit aan HA door te geven. Misschien gaat dat sneller als ik het Tasker laat doorgeven, t.o.v. dat de HA mobiele app dat moet doen.
@DeadMetal
Ik zit op de laatste nieuwe, jij ook? Er worden bij mij geen device_trackers aangemaakt a.g.v. aanroepen van de service.
Maar ik zie ook dat er nog een wijziging aankomt. Dus ik wacht begin volgende maand nog wel even af.
Ik zit op de laatste nieuwe, jij ook? Er worden bij mij geen device_trackers aangemaakt a.g.v. aanroepen van de service.
Maar ik zie ook dat er nog een wijziging aankomt. Dus ik wacht begin volgende maand nog wel even af.
Ja, nieuwste versie.RudolfR schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:38:
@DeadMetal
Ik wil graag een melding krijgen als mijn kraan langer dan een uur openstaat.
Ik heb deze trigger bedacht:
maar die lijkt niet te werken, waarschijnlijk omdat hij als het kwartier begint, hij op 0 begint, en dan reset.
Heeft iemand een slim idee om bovenstaande te realiseren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| trigger:
- platform: numeric_state
entity_id: sensor.water_per_kwartier
above: '0'
for:
hours: 0
minutes: 59
seconds: 0 |
maar die lijkt niet te werken, waarschijnlijk omdat hij als het kwartier begint, hij op 0 begint, en dan reset.
Maak een template binary sensor die aan is als het verbruik van die sensor hoger is als 0.Driek schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 15:55:
Ik wil graag een melding krijgen als mijn kraan langer dan een uur openstaat.
code:
1 2 3 4 5 6 7 8trigger: - platform: numeric_state entity_id: sensor.water_per_kwartier above: '0' for: hours: 0 minutes: 59 seconds: 0
Geef die vervolgens een delay_off van 2 minuten ofzo
Trigger vervolgens op die binary sensor,
@Driek
Je kunt best in een uur ieder kwartier een beetje water gebruiken zonder dat er iets aan de hand is?
Dus je moet iets met statistieken/trends doen denk ik, want je wil triggeren als er in het afgelopen uur geen plateau te zien is geweest.
Of de afgeleide/derivative van het gebruik, dat moet soms wel 0.0 worden.
Continu een toename is foute boel.
Je kunt best in een uur ieder kwartier een beetje water gebruiken zonder dat er iets aan de hand is?
Dus je moet iets met statistieken/trends doen denk ik, want je wil triggeren als er in het afgelopen uur geen plateau te zien is geweest.
Ja, klopt, maar hoe?RudolfR schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:20:
@Driek
Ik wilde eerst testen of deze wel op het uur triggerde, maar dat deed hij dus niet.
Als hij werkt dan moet ik inderdaad zoeken naar een goede interval, bijv 2 uur, als die mij dan een notification stuurt, dan hoop ik dat ik onthouden heb dat ik bij de tuinslang open heb staan.
Heeft iemand ervaring met het draaien van een supervised installatie in Docker? Ik weet dat het niet supported is, maar ik vraag me af of het uberhaubt mogelijk is.
Ik wil namelijk het liefste afstappen van een VM draaien op mijn Windows-server, omdat een VM wel erg zwaar is. Daarentegen zou ik Debian/Ubuntu op de server kunnen zetten, maar ik ben daar niet comfortabel genoeg mee gezien mijn geringe Linux kennis.
Ik wil namelijk het liefste afstappen van een VM draaien op mijn Windows-server, omdat een VM wel erg zwaar is. Daarentegen zou ik Debian/Ubuntu op de server kunnen zetten, maar ik ben daar niet comfortabel genoeg mee gezien mijn geringe Linux kennis.
@Sito
Je wil af van een VM (want te zwaar) en je denkt aan een VM?
Ik zou HA OS virtualiseren, als je de server toch al hebt draaien.
Een losse supervised install kan nog steeds wel, maar lijkt me niet direct een aanrader voor iemand met geringe Linux kennis, tenzij je het leuk vind om dat onder de knie te gaan krijgen.
Je wil af van een VM (want te zwaar) en je denkt aan een VM?
Ik zou HA OS virtualiseren, als je de server toch al hebt draaien.
Een losse supervised install kan nog steeds wel, maar lijkt me niet direct een aanrader voor iemand met geringe Linux kennis, tenzij je het leuk vind om dat onder de knie te gaan krijgen.
[ Voor 1% gewijzigd door RudolfR op 25-01-2022 17:00 . Reden: Verkeerd begrepen ]
ik heb onlangs op Ali een éénkanaals gekocht zonder merk, lijkt erg veel op de ewelink en identificeert als "Reptile-X schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:42:
Voor ZHA gebruikers die een relais module zoeken, kan ik melden dat Ewelink 2 kanaals Zigbee en RF relais module werkt met ZHA, dit relais maakt dingen makkelijk als je iets specifieks wil aansturen omdat het een wissel contact heeft (normally open, normally closed)
[Afbeelding]
Smart light switch - 1 gang (ZB-SW01)
by eWeLink" bij zigbee2mqtt. ik gebruik 'm nu om een draadloze deurbelknop te simuleren (contacten parallel aan knopje) en laat dit activeren door mn deurbelcamera dmv dahua integratie
Zowel debian als Ubuntu zijn een prrrrima optie ALS je wat moeite wil steken in leren/zoeken naar antwoorden. Daar dan eventueel docker containers op om t in docker te zetten. Mogelijkheden te over, net wat je zelf prettig lijktSito schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 16:48:
Heeft iemand ervaring met het draaien van een supervised installatie in Docker? Ik weet dat het niet supported is, maar ik vraag me af of het uberhaubt mogelijk is.
Ik zit echt vast en dit gaat mn petje te bovenTheFes schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:37:
[...]
Log in op de Nginx Proxy Manager web UI, en probeer hem daar te vernieuwen.
Weet niet goed wat doen, heb wel dit nog gevonden
https://community.home-as...BrUFFR3gyQp6jwxPXaQ7OFCNQ
Je zult sowieso iets in je router configuratie gedaan moeten hebben. In ieder geval een port forward voor je DuckDNS url, en ook als het goed is voor poort 80. Die laatste is nodig voor de check van het certificate.skank schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 18:04:
[...]
Ik zit echt vast en dit gaat mn petje te boven
Weet niet goed wat doen, heb wel dit nog gevonden
https://community.home-as...BrUFFR3gyQp6jwxPXaQ7OFCNQ
Het zou kunnen dat je die op een later moment weer weg gehaald hebt, waardoor het certificate nu niet vernieuwd kan worden.
Die web interface uit mijn eerdere bericht kun je negeren, dat ging over die andere Nginx add-on (die overigens wel meer functionaliteit biedt, maar daardoor ook lastiger in te stellen is wellicht)
Ik zit inmiddels met een nogal grote HA-database (2GB+ na enkele dagen). Met name veroorzaakt door mijn Edgerouter zo lijkt. Ik heb deze guide gevolgd: https://community.home-as...size-under-control/295795
Nu probeer ik de recorder service te callen via Developer tools, om wat op te ruimen. Ik krijg echter de melding dat de service recorder.purge niet gevonden kan worden: Unable call service recorder.purge, unable to find service recorder.purge.
Ik draai HA in een docker-container. Doe ik iets verkeerd? Moet ik ergens Developer services nog aanzetten?
Nu probeer ik de recorder service te callen via Developer tools, om wat op te ruimen. Ik krijg echter de melding dat de service recorder.purge niet gevonden kan worden: Unable call service recorder.purge, unable to find service recorder.purge.
Ik draai HA in een docker-container. Doe ik iets verkeerd? Moet ik ergens Developer services nog aanzetten?
YAML:
1
2
3
4
5
| service: recorder.purge data: { "keep_days":"1", "repack":"true" } |
[ Voor 7% gewijzigd door MJV op 25-01-2022 21:22 ]
Probeer de service eens aan te roepen via de UI.MJV schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:19:
Ik zit inmiddels met een nogal grote HA-database (2GB+ na enkele dagen). Met name veroorzaakt door mijn Edgerouter zo lijkt. Ik heb deze guide gevolgd: https://community.home-as...size-under-control/295795
YAML:
1 2 3 4 5 service: recorder.purge data: { "keep_days":"1", "repack":"true" }
Developer -> Services
Dat probeer ik, maar tevergeefs.mitchdc schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 21:24:
[...]
Probeer de service eens aan te roepen via de UI.
Developer -> Services
--edit--
Ik heb mijn Configuration.yaml nagelopen en kwam erachter dat ik daar een fout had gemaakt in de settings voor de recorder, daarom was die service stuk. Nu werkt het wel
[ Voor 44% gewijzigd door MJV op 25-01-2022 21:33 ]
@tlpeter Wat is je vraag? Gaat het om de Heat-it thermostaat, z-wave of IR paneel?tlpeter schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 10:57:
[...]
Kun je misschien delen hoe je dit hebt gedaan?
Ik ben dit weekend overgestapt van Domoticz naar Home Assistant en ben nog een beetje aan het zoeken.
Ik probeer de stand van energy heat om te zetten naar heat, maar dit heeft maar één keer gewerkt.
Ik zie dat ik dat niet genoemd heb, Het gaat over de Heatit thermostaat. Ik heb het ondertussen toch voor elkaar gekregen.Vaevictis_ schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 07:51:
[...]
@tlpeter Wat is je vraag? Gaat het om de Heat-it thermostaat, z-wave of IR paneel?
Ik gebruik de "Operation waarde" om te schakelen tussen "Energie heat" en "Heat".
Sinds kort ben ik begonnen het het opzetten van mijn home automation oplossing. Aangezien er veel ervaring binnen onze community bestaat ben ik op zoek naar tips, op en aanmerkingen over de oplossing die ik aan het bouwen ben.
Het idee is om alles op te bouwen in docker comtainers met een centrale MQTT bus waarop alle sensoren en actuatoren zijn aangesloten. De sensordata wil ik opslaan in een influxdb database waar een dashboard/interface gebruik van kan maken:
/f/image/zQfWpLyqLvgglNlyOKM7LZU3.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel heb ik de hele keten van de warmtepomp/thermostaat tot aan influxdb werkend, dus het principe werkt iig. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie meningen over deze opzet. Zitten hier nadelen aan die ik over het hoofd zie?
Dan nog een vraag:
Het bovenstaande is vooral gericht op monitoring, en nog niet zozeer op aansturing. Dit is echter iets dat ik in de toekomst ook zeker wil toevoegen. Nu zie ik veel mensen Node-RED gebruiken hiervoor. Is dit een juiste keuze, en zoja, hoe plaats ik dat in bovenstaande architectuur? Is het de bedoeling dat Node-RED direct aangesloten wordt op de MQTT bus (om event driven te werken)? Of koppelt Node-RED op een ander punt in (influxdb bijv)?
Het idee is om alles op te bouwen in docker comtainers met een centrale MQTT bus waarop alle sensoren en actuatoren zijn aangesloten. De sensordata wil ik opslaan in een influxdb database waar een dashboard/interface gebruik van kan maken:
/f/image/zQfWpLyqLvgglNlyOKM7LZU3.png?f=fotoalbum_large)
Momenteel heb ik de hele keten van de warmtepomp/thermostaat tot aan influxdb werkend, dus het principe werkt iig. Nu ben ik erg benieuwd naar jullie meningen over deze opzet. Zitten hier nadelen aan die ik over het hoofd zie?
Dan nog een vraag:
Het bovenstaande is vooral gericht op monitoring, en nog niet zozeer op aansturing. Dit is echter iets dat ik in de toekomst ook zeker wil toevoegen. Nu zie ik veel mensen Node-RED gebruiken hiervoor. Is dit een juiste keuze, en zoja, hoe plaats ik dat in bovenstaande architectuur? Is het de bedoeling dat Node-RED direct aangesloten wordt op de MQTT bus (om event driven te werken)? Of koppelt Node-RED op een ander punt in (influxdb bijv)?
Normaliter staat Home assistant op de plek van InfluxdB en wissel je daarna Grafana en Influxdb om (dus Grafana leest van influxdB). Die setup is bijzonder makkelijk te realiseren in Home assistant.Xqlusive schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:40:
Sinds kort ben ik begonnen het het opzetten van mijn home automation oplossing. Aangezien er veel ervaring binnen onze community bestaat ben ik op zoek naar tips, op en aanmerkingen over de oplossing die ik aan het bouwen ben.
[Afbeelding]
Dan nog een vraag:
Waarom kies jij voor deze opzet?
Ik zie Home Assistant meer als de interface, niet als tool om data ingestion te regelen. Is dat een verkeerde aanname? Ook voelt het netter om dit te scheiden en heb ik het idee dat deze opzet flexibeler is.lasharor schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 08:43:
[...]
Normaliter staat Home assistant op de plek van InfluxdB en wissel je daarna Grafana en Influxdb om (dus Grafana leest van influxdB). Die setup is bijzonder makkelijk te realiseren in Home assistant.
Waarom kies jij voor deze opzet?
Naar mijn idee enorm. Tenzij jij alleen wilt monitoren is HA juist het hart dat alles aan elkaar koppelt. De grote organisator die alle acties uitvoert. Zonder dat heb je geen home automation gemaakt, alleen een fancy monitoringssysteem.Xqlusive schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:01:
[...]
Ik zie Home Assistant meer als de interface, niet als tool om data ingestion te regelen. Is dat een verkeerde aanname? Ook voelt het netter om dit te scheiden en heb ik het idee dat deze opzet flexibeler is.
Wil je home automation dan zal je HA direct aan de MQTT moeten hangen. Of je InfluxDB / Grafana dan via MQTT of via HA de gegevens laat ophalen moet je zelf weten. Als je het via HA doet kan je wel makkelijker ook andere integraties dan MQTT meenemen. Juist de grote hoeveelheid aan integraties die naadloos met elkaar gekoppeld kunnen worden is een grote kracht van een domotica controller als HA.
Dus prima weg voor home monitoring, not so much voor home automation.
Thanks, dit was inderdaad precies waar ik zelf ook aan twijfelde. Mijn eerste doel is puur monitoring, maar wel met in het achterhoofd dat ik ook aansturing wil toevoegen in de toekomst. Mijn idee is om de volledige regel-logica in Node-RED op te bouwen die wel direct aangesloten zit op de MQTT bus.Septillion schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 09:12:
[...]
Naar mijn idee enorm. Tenzij jij alleen wilt monitoren is HA juist het hart dat alles aan elkaar koppelt. De grote organisator die alle acties uitvoert. Zonder dat heb je geen home automation gemaakt, alleen een fancy monitoringssysteem.
Wil je home automation dan zal je HA direct aan de MQTT moeten hangen. Of je InfluxDB / Grafana dan via MQTT of via HA de gegevens laat ophalen moet je zelf weten. Als je het via HA doet kan je wel makkelijker ook andere integraties dan MQTT meenemen. Juist de grote hoeveelheid aan integraties die naadloos met elkaar gekoppeld kunnen worden is een grote kracht van een domotica controller als HA.
Dus prima weg voor home monitoring, not so much voor home automation.
Daarnaast snap ik je punt dat HA het centrale punt zou moeten zijn, dat kan veel custom code schelen. Aangepaste architectuur:
/f/image/rc3DUEZNIdZIdZjhQCj8g3kt.png?f=fotoalbum_large)
De uitgangspunten zijn dan:
- HA ontvangt van MQTT en andere bronnen en schrijft naar influxdb
- Regellogica zit in Node-RED en stuurt via MQTT of via HA voor andere connecties
- Node-RED is event driven vanuit MQTT en HA
- Node-RED kan gebruik maken van historische data in Influxdb
- HA stuurt (bij voorkeur) niet zelf naar MQTT, primair via Node-RED
- Graphs etc voornamelijk via Grafana integratie in HA
Ik heb sinds kort problemen met de iOS companion app. Om een of andere reden lukt het niet meer om via de interne URL te verbinden met Home Assistant. Ik krijg dan de foutmelding: NSURLErrorDomain -1004
Geen idee hoe dat komt, want aan mijn configuratie is niets veranderd. Ik heb voor de zekerheid m'n hele subnet aan http > trusted_proxies toegevoegd maar dat helpt niet.
Via 4G (dus extern) kom ik er wel gewoon in.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
@Xqlusive Mooie opzet. Met welke software heb je dit gemaakt?
Ben trouwens wel benieuwd wat voor data er uit InfluxDB naar NodeRed gaat. Is dat zinvol?
Tevens nog een tip: kijk kritisch naar de data die je opslaat in InfluxDB. Anders wordt de database binnen no-time enorm groot.
Geen idee hoe dat komt, want aan mijn configuratie is niets veranderd. Ik heb voor de zekerheid m'n hele subnet aan http > trusted_proxies toegevoegd maar dat helpt niet.
Via 4G (dus extern) kom ik er wel gewoon in.
Iemand enig idee waar dit aan ligt?
Ben trouwens wel benieuwd wat voor data er uit InfluxDB naar NodeRed gaat. Is dat zinvol?
Tevens nog een tip: kijk kritisch naar de data die je opslaat in InfluxDB. Anders wordt de database binnen no-time enorm groot.
[ Voor 24% gewijzigd door sOid op 26-01-2022 10:32 ]
Home assistant draait hier al een tijdje als een zonnetje. De meest geliefde automatisering is het ganglicht dat automatisch aan/uit gaat bij bewegingsdetectie (ook meteen de meest banale automatisering). Verder geeft de app een notificatie als de voordeur > 2 minuten open staat, het gebeurt nogal eens dat de kinderen ineens naar de speeltuin rennen en dat we na een paar minuten denken "goh wat is het koud ineens", dus dat probleem is nu ook opgelost. Opvoeden blijft een kunst 
Ik ben een poosje aan het prutsen geweest met de scrape sensor, voornamelijk omdat je bij elke wijziging het systeem moet herstarten heeft dat wat langer geduurd. Ik wil in eerste instantie de prijzen van de benzine hier rondom in beeld krijgen. Uiteindelijk bleek dat als je deze ipython notebook lokaal draait en aanpast dat je dan redelijk eenvoudig de selector en waarde kunt testen. Dus ik weet nu: de benzine is €1.929
.
Maar deze is van een statische website, ik wil nu de vertrektijd van de eerstvolgende bus bij een halte in beeld hebben. Onze busmaatschappij, Bravo, heeft daarvoor een site maar die werkt met dynamische scripts, ajax/js/etc (geen idee eigenlijk), in elk geval geen statische URL. Ik heb inmiddels gevonden dat de komende vertrektijden via een externe json url worden ingeladen, bv deze.
Volgens mij werkt de scrape sensor zelf alleen maar op html tags en css. Hoe kan ik een scrape(achtige) sensor gebruiken om data uit deze JSON te selecten?
Ik ben een poosje aan het prutsen geweest met de scrape sensor, voornamelijk omdat je bij elke wijziging het systeem moet herstarten heeft dat wat langer geduurd. Ik wil in eerste instantie de prijzen van de benzine hier rondom in beeld krijgen. Uiteindelijk bleek dat als je deze ipython notebook lokaal draait en aanpast dat je dan redelijk eenvoudig de selector en waarde kunt testen. Dus ik weet nu: de benzine is €1.929
Maar deze is van een statische website, ik wil nu de vertrektijd van de eerstvolgende bus bij een halte in beeld hebben. Onze busmaatschappij, Bravo, heeft daarvoor een site maar die werkt met dynamische scripts, ajax/js/etc (geen idee eigenlijk), in elk geval geen statische URL. Ik heb inmiddels gevonden dat de komende vertrektijden via een externe json url worden ingeladen, bv deze.
Volgens mij werkt de scrape sensor zelf alleen maar op html tags en css. Hoe kan ik een scrape(achtige) sensor gebruiken om data uit deze JSON te selecten?
@Xqlusive Weet dat je dan nog steeds een use case hebt die enorm afwijkt van hoe HA bedacht is. Zeker als je NodeRed als hoofdautomatie gaat inzetten met directe MQTT verbinding. HA maakt juist een extra abstractielaag aan van devices en entiteiten om automatisering makkelijker te maken. Vanuit daar is ook een koppeling met NodeRed mogelijk. Maar dan stuur je primair de abstractie van HA aan.
Maar wil je echt alles via NodeRed doen vraag ik mij vooral af waarom je nog HA wilt toevoegen. Heb je veel ervaring met NodeRed? Als je toch voor HA kiest zou ik zeker ook de automation engine van HA een kans geven
Ofwel, het is prima mogelijk wat je wilt opzetten maar verwacht wel wat problemen met HA in deze opzet.
Maar wil je echt alles via NodeRed doen vraag ik mij vooral af waarom je nog HA wilt toevoegen. Heb je veel ervaring met NodeRed? Als je toch voor HA kiest zou ik zeker ook de automation engine van HA een kans geven
Ofwel, het is prima mogelijk wat je wilt opzetten maar verwacht wel wat problemen met HA in deze opzet.
Mee eens. Ik ben juist NodeRed helemaal aan het uitfaseren omdat veel dingen via de HA Automations eenvoudiger zijn.Septillion schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:36:
Eens, veel te complex en daarmee ingewikkeld. Dit gaat je veel tijd kosten om te debuggen en te onderhouden. Ik zou InfluxDB en grafana los gebruiken en dus alleen voor output. Anders krijg je performance issues.Septillion schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:36:
@Xqlusive Weet dat je dan nog steeds een use case hebt die enorm afwijkt van hoe HA bedacht is. Zeker als je NodeRed als hoofdautomatie gaat inzetten met directe MQTT verbinding. HA maakt juist een extra abstractielaag aan van devices en entiteiten om automatisering makkelijker te maken. Vanuit daar is ook een koppeling met NodeRed mogelijk. Maar dan stuur je primair de abstractie van HA aan.
https://www.home-assistant.io/integrations/sensor.restVisitor.q schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:29:
Home assistant draait hier al een tijdje als een zonnetje. De meest geliefde automatisering is het ganglicht dat automatisch aan/uit gaat bij bewegingsdetectie (ook meteen de meest banale automatisering). Verder geeft de app een notificatie als de voordeur > 2 minuten open staat, het gebeurt nogal eens dat de kinderen ineens naar de speeltuin rennen en dat we na een paar minuten denken "goh wat is het koud ineens", dus dat probleem is nu ook opgelost. Opvoeden blijft een kunst
Ik ben een poosje aan het prutsen geweest met de scrape sensor, voornamelijk omdat je bij elke wijziging het systeem moet herstarten heeft dat wat langer geduurd. Ik wil in eerste instantie de prijzen van de benzine hier rondom in beeld krijgen. Uiteindelijk bleek dat als je deze ipython notebook lokaal draait en aanpast dat je dan redelijk eenvoudig de selector en waarde kunt testen. Dus ik weet nu: de benzine is €1.929.
Je kan trouwens testen in "ontwikkelaarshulpmiddelen" en dan "sjablonen"
DIt is gemaakt met Gliffy, zit in de Confluence omgeving die ik voor mijn werk gebruik. Het is wel een fijne tool om snel diagrammen en dergelijke mee te maken. Volgens mij is het ook wel standalone te krijgen.sOid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:23:
[ Voor 28% gewijzigd door Xqlusive op 26-01-2022 10:54 ]
Ah, ik had juist het idee dat veel mensen Node red gebruiken omdat het beter/makkelijker is dan HA zelf. Maar ik lees hier nu dus van meerdere mensen dat blijkbaar juist het tegenovergestelde geldt. Dan ga ik voor nu eerst kijken hoe ver ik kom met puur HA voor automatisering, en als dat niet lukt ga ik op zoek naar alternatieven zoals bijvoorbeeld Node-Red.Septillion schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:36:
Ligt er een beetje aan denk ik. Voor simpele tot medium dingen is iig het HA systeem makkelijker te leren. Echt complexe dingen zijn denk ik beter in node red, maar ik vind het HA syteem best prettig en makkelijk werken.Xqlusive schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:53:
[...]
Ah, ik had juist het idee dat veel mensen Node red gebruiken omdat het beter/makkelijker is dan HA zelf. Maar ik lees hier nu dus van meerdere mensen dat blijkbaar juist het tegenovergestelde geldt. Dan ga ik voor nu eerst kijken hoe ver ik kom met puur HA voor automatisering, en als dat niet lukt ga ik op zoek naar alternatieven zoals bijvoorbeeld Node-Red.
@Xqlusive Ik wil zelf niet te hard spreken van 'beter'. Het is vooral een hele andere insteek en sommige mensen kunnen daar meer inkomen. En van oudsher was een automation in HA veel meer code schrijven maar de UI heeft afgelopen jaren enorme stappen gemaakt. Het is nog niet perfect maar het heeft mijn voorkeur boven lijntjes tekenen. Maar schiet een optie vooral niet bij het minste en geringste af. En al helemaal niet bij voorbaat.
Mijn idee was dat het nuttig kan zijn om de historie van een parameter mee te nemen in beslissingen, mijn aanname was dat die data enkel beschikbaar is in de database. Dit kan vooral van belang zijn om een slimme regeling te maken voor de verwarming gebaseerd op bijvoorbeeld voorspellingen en historische waardes van de buitentemperatuur, (verwachte) zonnepanelen opbrengst. Het lijntje staat er nu dus nog puur voor 'de mogelijkheid', daadwerkelijke ideeën moeten nog uitgewerkt worden.sOid schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 10:23:
Goed punt, ga het in de gaten houden. Het lijkt nu te groeien met een paar MB per dag. Nog wel te managen, maar ik ben nog meer net begonnenTevens nog een tip: kijk kritisch naar de data die je opslaat in InfluxDB. Anders wordt de database binnen no-time enorm groot.
@Xqlusive Historische data kan zeker handig zijn! Maar goed dat het een standaard component is in HA
Ben al uur bezig om bij aanzetten van mijn Shelly lampen mbv xiaomi schakelaar mijn brightness in te stellen op een vast percentage.
Lukt me dus totaal niet. Heb al overl brightness_pct: 100 neergezet, wekt gewoon niet. Krijg ook geen foutmelding
Dit is een stuk uit mijn automation
Waar en hoe stuur ik die brightness aan in een automation script? Dus niet in de UI, want daar gebruik ik een custom component en dat lukt wel.
Ik gebruik dit als voorbeeld ;
Lukt me dus totaal niet. Heb al overl brightness_pct: 100 neergezet, wekt gewoon niet. Krijg ook geen foutmelding
YAML:
1
2
3
4
5
6
| action: - service: light.turn_on entity_id: - light.shelly_shvin_1_6f5c04 - light.shelly_shvin_1_6edec4 - light.shelly_shvin_1_6edec9 |
Waar en hoe stuur ik die brightness aan in een automation script? Dus niet in de UI, want daar gebruik ik een custom component en dat lukt wel.
YAML:
1
2
3
4
5
| action: - data: entity_id: light.zooz_zen22_dimmer_v2_level brightness_pct: 100 service: light.turn_on |
[ Voor 12% gewijzigd door maartend op 26-01-2022 12:28 ]
dit heb ik:maartend schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:27:
Ben al uur bezig om bij aanzetten van mijn Shelly lampen mbv xiaomi schakelaar mijn brightness in te stellen op een vast percentage.
YAML:
1 2 3 4 5 6 action: - service: light.turn_on entity_id: - light.shelly_shvin_1_6f5c04 - light.shelly_shvin_1_6edec4 - light.shelly_shvin_1_6edec9
YAML:
1 2 3 4 5 action: - data: entity_id: light.zooz_zen22_dimmer_v2_level brightness_pct: 100 service: light.turn_on
code:
1
2
3
4
5
| action:
- service: light.turn_on
data:
entity_id: light.shelly_dimmer_2_8caab54c51c0_light_0
brightness_pct: 75 |
@maartendDriek schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:33:
[...]
dit heb ik:
code:
1 2 3 4 5action: - service: light.turn_on data: entity_id: light.shelly_dimmer_2_8caab54c51c0_light_0 brightness_pct: 75
Dit werkt inderdaad, maar als je het echt volgens de guidelines wil doen zou het dit zijn:
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
| action: - service: light.turn_on target: entity_id: light.shelly_dimmer_2_8caab54c51c0_light_0 data: brightness_pct: 75 |
Doet het bij mij ook niet. Krijg dit ; Invalid config for [automation]: not a valid value for dictionary value @ data['action'][0]['target']['entity_id']. Got None. (See /config/configuration.yaml, line 89).TheFes schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:48:
[...]
@maartend
Dit werkt inderdaad, maar als je het echt volgens de guidelines wil doen zou het dit zijn:
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 action: - service: light.turn_on target: entity_id: light.shelly_dimmer_2_8caab54c51c0_light_0 data: brightness_pct: 75
Maar ik zie net dat hier in de sheely een dimmer entity wordt gebruikt, die heb ik niet. Vraag me af of het daar zit. Ik dim de lamp zelf. Hoewel dat wel op een andsere manier lukt.
Dit is een stuk uit een card config en die werkt perfect. Moet dus kunnen
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| entities: - HiBrightness: 250 LowBrightness: 30 MedBrightness: 150 customSetpoints: true customTheme: true entity: light.shelly_shvin_1_6f5c04 name: Bank rechts type: custom:light-brightness-preset-row |
Heb nu dit staan en krijg dus foutmelding met opnieuw opstarten automation
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| action: - service: light.turn_on target: entity_id: light.shelly_shvin_1_6f5c04 light.shelly_shvin_1_6edec4 light.shelly_shvin_1_6edec9 data: brightness_pct: 75 |
[ Voor 20% gewijzigd door maartend op 26-01-2022 12:58 ]
heb je een shelly dimmer, of een shelly 1? ik zie het al je hebt en vintage. Zou toch gelijk moeten werken met een dimmer.maartend schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Doet het bij mij ook niet. Krijg dit ; Invalid config for [automation]: not a valid value for dictionary value @ data['action'][0]['target']['entity_id']. Got None. (See /config/configuration.yaml, line 89).
Maar ik zie net dat hier in de sheely een dimmer entity wordt gebruikt, die heb ik niet. Vraag me af of het daar zit. Ik dim de lamp zelf. Hoewel dat wel op een andsere manier lukt.
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 entities: - HiBrightness: 250 LowBrightness: 30 MedBrightness: 150 customSetpoints: true customTheme: true entity: light.shelly_shvin_1_6f5c04 name: Bank rechts type: custom:light-brightness-preset-row
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 action: - service: light.turn_on target: entity_id: light.shelly_shvin_1_6f5c04 light.shelly_shvin_1_6edec4 light.shelly_shvin_1_6edec9 data: brightness_pct: 75
[ Voor 3% gewijzigd door Driek op 26-01-2022 13:01 ]
Als je er meerdere opgeeft, moet je wel streepjes gebruiken om aan te geven dat het list items zijn:maartend schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 12:53:
[...]
Doet het bij mij ook niet. Krijg dit ; Invalid config for [automation]: not a valid value for dictionary value @ data['action'][0]['target']['entity_id']. Got None. (See /config/configuration.yaml, line 89).
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 entities: - HiBrightness: 250 LowBrightness: 30 MedBrightness: 150 customSetpoints: true customTheme: true entity: light.shelly_shvin_1_6f5c04 name: Bank rechts type: custom:light-brightness-preset-row
YAML:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 action: - service: light.turn_on target: entity_id: light.shelly_shvin_1_6f5c04 light.shelly_shvin_1_6edec4 light.shelly_shvin_1_6edec9 data: brightness_pct: 75
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| action: - service: light.turn_on target: entity_id: - light.shelly_shvin_1_6f5c04 - light.shelly_shvin_1_6edec4 - light.shelly_shvin_1_6edec9 data: brightness_pct: 75 |
@TheFes Dat was hem. Weer wat geleerd voor de toekomst
Wat vinden jullie eigenlijk de meest zinnige sensors om toe te voegen? Ik heb er nog 0 en een motion sensor in de hal lijkt me wel wat, om het licht aan en uit te zetten.
Ik zit te denken aan wat er nog meer interessant kan zijn door het hele huis en kom uit bij temperatuur, luchtvochtigheid en luchtkwaliteit.
Wat vinden jullie leuke of handige sensors?
Ik zit te denken aan wat er nog meer interessant kan zijn door het hele huis en kom uit bij temperatuur, luchtvochtigheid en luchtkwaliteit.
PSN ID: Aapzak
BewegingAapzak schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
Wat vinden jullie eigenlijk de meest zinnige sensors om toe te voegen? Ik heb er nog 0 en een motion sensor in de hal lijkt me wel wat, om het licht aan en uit te zetten.
Window/Door
Die twee zorgen bij mij bijna voor alles. Heb een paar temp/luchtvochtigheid (geen kwaliteit) maar die zijn voor minder automations verantwoordelijk.
Deze. Die maken mijn huis daadwerkelijk slim, ipv dat ze een hoog gadget-gehalte geven.Koepert schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Beweging
Window/Door
Die twee zorgen bij mij bijna voor alles. Heb een paar temp/luchtvochtigheid (geen kwaliteit) maar die zijn voor minder automations verantwoordelijk.
Beweging:
Lichten in de hal die vanzelf aangaan. Lampen in de keuken gaan feller als ik er ben (erg handig, lekker zacht licht tenzij je er bent), buitenverlichting gaat vanzelf aan als ik er ben.
Door/raamsensor:
Waarschuwing als het gaat regenen en de ramen staan nog open
Verticale screens kunnen niet dicht als de ramen nog open staan (laatst nog lopen vloeken dat "Die klote 433mhz adapter het niet deed".... bleek het raam nog open te staan. scheelde me weer eventuele schade)
De deurbel gaat op stil als de slaapkamer van de baby dicht is.
Temperatuur en luchtvochtigheid etc heb ik ook. Is leuk om naar te kijken, maar dat is het ook wel. Doe er verder weinig mee.
Koepert schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:00:
[...]
Beweging
Window/Door
Mooi om te lezen, ik ga op zoek naar leuke motion sensors. Philips Hue lijken heel goed te zijn maar ook prijzig, verder lijken de aqara's me ook wel wat (kwa vorm en batterijduur), ik kan alleen niet zo goed inschatten hoe hinderlijk een cooldown van 1,5 minuut is, voor een hal niet heel hinderlijk denk ik.Waah schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:46:
[...]
Deze. Die maken mijn huis daadwerkelijk slim, ipv dat ze een hoog gadget-gehalte geven.
Beweging:
Lichten in de hal die vanzelf aangaan. Lampen in de keuken gaan feller als ik er ben (erg handig, lekker zacht licht tenzij je er bent), buitenverlichting gaat vanzelf aan als ik er ben.
Door/raamsensor:
Waarschuwing als het gaat regenen en de ramen staan nog open
Verticale screens kunnen niet dicht als de ramen nog open staan (laatst nog lopen vloeken dat "Die klote 433mhz adapter het niet deed".... bleek het raam nog open te staan. scheelde me weer eventuele schade)
De deurbel gaat op stil als de slaapkamer van de baby dicht is.
Temperatuur en luchtvochtigheid etc heb ik ook. Is leuk om naar te kijken, maar dat is het ook wel. Doe er verder weinig mee.
Bedankt voor de feedback!
Poeh, je kan het zo gek maken als je wilAapzak schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 13:56:
- Overloop gaan lampen op sensor aan voor de kinders. Overdag feller, na 22:00 gedimt)
- Keuken gaat vanzelf aan/uit onder bepaalde lux / beweging combi. En kan ik overrulen door schakelaar te gebruiken.
- gordijnen vanzelf dicht
- tuinverlichting, hal, woonkamer e.d aan bij zonsondergang
- random kamers beweging. (wc, bijkeuken, overkapping,hal)
Water-Escape
@Aapzak ben erg te spreken over de aqara's. Je moet ze alleen niet te vaak laten vallen.... Don't ask.
Mijn verlichting hoeft niet binnen 10 seconden weer uit. Mag best een minuutje aan staan. Met LED doet die minuut het hem ook niet.
Mijn verlichting hoeft niet binnen 10 seconden weer uit. Mag best een minuutje aan staan. Met LED doet die minuut het hem ook niet.
Nice! Leuke van home automation vind ik wel dat ik heel klein kan beginnen en rustig uitbouwen.water_escape schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:59:
[...]
Poeh, je kan het zo gek maken als je wil
- Overloop gaan lampen op sensor aan voor de kinders. Overdag feller, na 22:00 gedimt)
- Keuken gaat vanzelf aan/uit onder bepaalde lux / beweging combi. En kan ik overrulen door schakelaar te gebruiken.
- gordijnen vanzelf dicht
- tuinverlichting, hal, woonkamer e.d aan bij zonsondergang
- random kamers beweging. (wc, bijkeuken, overkapping,hal)
Ja precies, dacht ik ook. Ik ga er een paar zoeken.Waah schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:59:
@Aapzak ben erg te spreken over de aqara's. Je moet ze alleen niet te vaak laten vallen.... Don't ask.
Ik vind die vertraging juist fijn: ook als je even stilstaat blijft het licht branden.Waah schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:59:
Ik heb ook van die ADHD sensoren gehad die perfect reageerden op beweging/stilstand en dus elke 5 seconden het licht aan of uit deden
Moet je weer een automatisering maken die dat voorkomt
Paar weken geleden zijn er zonnepanelen gelegd en heb dit met de SMA geintegreerd in Home Assistant. Dat werkt bijna altijd perfect, maar heel soms (volgens mij als er niemand thuis is) zoals vandaag gaat er iets mis.
Volgens de SMA app zelf is er 0,5kwh opgewekt vandaag. Kijk ik in HA staat er ineens 18,5kwh. Hierin zegt ie dat ik in totaal 20,1kwh heb verbruikt en dat er 0,2 kwh is teruggeleverd.
Ben ik de enige hierin en wat kan hierin het probleem zijn?
Volgens de SMA app zelf is er 0,5kwh opgewekt vandaag. Kijk ik in HA staat er ineens 18,5kwh. Hierin zegt ie dat ik in totaal 20,1kwh heb verbruikt en dat er 0,2 kwh is teruggeleverd.
[ Voor 26% gewijzigd door crimby op 26-01-2022 16:12 ]
Ik wil het graag voor elkaar krijgen, en ik weet niet of dit lukt, om dmv een automation een connectie te maken via bluetooth van mijn telefoon naar een versterker.
Wat achtergrond info, wij hebben in de badkamer/stoomcabine speakers. Die zijn nu aangesloten op een kleinversterkertje met bluetooth.
Elke keer als ik er gebruik van wil maken moet ik dus met mijn telefoon een bluetoothverbinding maken, en daarna kan ik media gaan spelen. Ik wil dit graag automatiseren en dan uiteindelijk zo dat de muziek vanzelf start...maar een beginpunt is dat die bluetooth verbinding er is.
Waarom mijn telefoon? Ik leg tegelijkertijd een verbinding met een draadloze remote die in de stoomcabine ligt zodat ik het volume kan veranderen.
Wat achtergrond info, wij hebben in de badkamer/stoomcabine speakers. Die zijn nu aangesloten op een kleinversterkertje met bluetooth.
Elke keer als ik er gebruik van wil maken moet ik dus met mijn telefoon een bluetoothverbinding maken, en daarna kan ik media gaan spelen. Ik wil dit graag automatiseren en dan uiteindelijk zo dat de muziek vanzelf start...maar een beginpunt is dat die bluetooth verbinding er is.
Waarom mijn telefoon? Ik leg tegelijkertijd een verbinding met een draadloze remote die in de stoomcabine ligt zodat ik het volume kan veranderen.
https://wren.co/join/Devian
Dan is er iets fout in je SMA monitor.crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:11:
Paar weken geleden zijn er zonnepanelen gelegd en heb dit met de SMA geintegreerd in Home Assistant. Dat werkt bijna altijd perfect, maar heel soms (volgens mij als er niemand thuis is) zoals vandaag gaat er iets mis.
[Afbeelding]
Dus, wat zegt de SMA sensor in HA, is daar een grote piek te zien?
Geeft die dezelfde waarde als je SMA app.
Als daar een piek staat en in de P1 sensor niet bij teruglevering dan gaat energy ervan uit dat het in huis gebruikt is.
Enyaq iV 80 - 5135 Wp
Hoogst waarschijnlijk is 18kW de volledige opbrengst tot heden? Of een ander reset moment. Zie: https://github.com/home-a...%22integration%3A+sma%22+crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:11:
[Afbeelding]
Dit klopt toch gewoon? Je hebt in huis 20,1 kWh gebruikt. 1,8 daarvan kwam uit het net en 18,3 van de panelen. De rest van de opbrengst van de panelen (0,2 kWh) ging terug naar het net omdat er op dat moment meer opbrengst was dan dat het huis verbruikte.crimby schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 16:11:
[Afbeelding]
De sommetjes kloppen precies! Of snap ik je probleem niet/lees ik niet goed?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
@crimby
Waar haalt HA zijn info over opwek vandaan? Heb je een lokale modbuskoppeling of krijgt-ie dat via een API van SMA online?
Waar haalt HA zijn info over opwek vandaan? Heb je een lokale modbuskoppeling of krijgt-ie dat via een API van SMA online?
Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>
Ben je aan het zoeken naar Zigbee rookmelders, vind je natuurlijk hier die Heiman dingen. Maar die zijn me een eind hoog.
Iemand al Z2M compatible platte rookmelders gevonden?
Of werken die Tuyas een beetje goed?
Ik weet dat ze ook wifi hebben, maar volgens mij slurpt dat batterijen weg
Edit ; en gevonden ; https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/#s=smoke
Iemand al Z2M compatible platte rookmelders gevonden?
Of werken die Tuyas een beetje goed?
Ik weet dat ze ook wifi hebben, maar volgens mij slurpt dat batterijen weg
Edit ; en gevonden ; https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/#s=smoke
[ Voor 36% gewijzigd door maartend op 26-01-2022 17:42 ]
@maartend Ja! De pricewatch: Intelligent Smoke Alarm van Frient. Heb er nu een weekje 1 in gebruik en ben tevreden, heb er toevallig vanochtend nog 3 aangeschaft. Review is in de maak, verwacht deze dit weekend te kunnen posten
Feit dat je er nog 3 kocht geeft aan dat het bevalt. MAkkelijk te koppelen in Z2M? Lekkere herrie?Rembock schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:43:
@maartend Ja! De pricewatch: Intelligent Smoke Alarm van Frient. Heb er nu een weekje 1 in gebruik en ben tevreden, heb er toevallig vanochtend nog 3 aangeschaft. Review is in de maak, verwacht deze dit weekend te kunnen posten
Is dat dat ding van Develco op deze pagina? https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/#s=smoke
edit + Is dit jou review op amazon=
Unit is smaller than expected, which is good. Between my Woox and Heiman sensors this one looks best.
I use it with home assistant. Bought it because you can also use it as a siren, which works well, although with a delay sometimes.
It isn't reporting temperature yet so i will wait if that starts working later.
Its a pity i didn't discover this one sooner as i already have other products in my home which I don't like the look of and have fewer features.
[ Voor 28% gewijzigd door maartend op 26-01-2022 18:12 ]
Kan je deze of de Heiman ook met elkaar laten communiceren? Dus als er 1 afgaat dat de andere ook gelijk afgaat.Rembock schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 17:43:
Je kan gewoon in je automation die het licht aan doet een action delay zetten van x minuten en dan terug licht uitschakelen, vervolgens zet je de automation mode op restart. En dan blijft het licht altijd x minuten branden na de laatste beweging. Je moet gewoon de X waarde niet kleiner zetten dan je cooldown van je sensor.Mars Warrior schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 15:32:
[...]
Moet je weer een automatisering maken die dat voorkomt
Dus perfect te regelen in 1 automation, je hebt geen aparte nodig om weer uit te doen of dergelijke.
[ Voor 9% gewijzigd door GoBieN-Be op 26-01-2022 19:00 ]
Koppelen ging in 1 keer goed, had wel vooraf 'permit join' aangezet voordat ik de batterij er in deed. Ding gaat hard! Moest m'n katten van het plafond af plukken na de testmaartend schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:02:
[...]
Feit dat je er nog 3 kocht geeft aan dat het bevalt. MAkkelijk te koppelen in Z2M? Lekkere herrie?
Ja klopt, vanaf Rembock in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge" kun je meer info vinden in het Z2M topicIs dat dat ding van Develco op deze pagina? https://www.zigbee2mqtt.io/supported-devices/#s=smoke
Nee, niet van mij. Ik heb zelf echter geen problemen met de temperatuur. Vermoed dat dit per Zigbee stick verschilt.edit + Is dit jou review op amazon=
Unit is smaller than expected, which is good. Between my Woox and Heiman sensors this one looks best.
I use it with home assistant. Bought it because you can also use it as a siren, which works well, although with a delay sometimes.
It isn't reporting temperature yet so i will wait if that starts working later.
Its a pity i didn't discover this one sooner as i already have other products in my home which I don't like the look of and have fewer features.
Nog geen idee om eerlijk te zijn. Dacht dat ik in de handleiding er iets over las, maar ga dit uitproberen zodra ik de overige 3 binnen hebdutchnltweaker schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 18:12:
[...]
Kan je deze of de Heiman ook met elkaar laten communiceren? Dus als er 1 afgaat dat de andere ook gelijk afgaat.
Ojee, mijn config is echt toe aan een moderniseringGoBieN-Be schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:00:
[...]
Je kan gewoon in je automation die het licht aan doet een action delay zetten van x minuten en dan terug licht uitschakelen, vervolgens zet je de automation mode op restart. En dan blijft het licht altijd x minuten branden na de laatste beweging. Je moet gewoon de X waarde niet kleiner zetten dan je cooldown van je sensor.
Dus perfect te regelen in 1 automation, je hebt geen aparte nodig om weer uit te doen of dergelijke.
Ik zie dat dit kan vanaf 0.113, kun je nagaan hoe oud het gros van mijn automatiseringen zijn
Maar ook hoe lang eea al stabiel werkt
Ok. Ik weet hoe color_temp te gebruiken in een gewone yaml template
Maar hoe gebruik ik dat in onderstaande code?
Heb al her en der geplaatst, maar dat yaml is zo precies op alles, dat het nauwelijks uit te vogelen is waar het moet. Ik kan hem plaatsen, krijg geen foutmelding, maar er gebeurt niks.
Maar hoe gebruik ik dat in onderstaande code?
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| cards: null entities: - HiBrightness: 250 LowBrightness: 30 MedBrightness: 150 customSetpoints: true customTheme: true entity: light.yeelight_stripe_0x7c19564 name: Speeltafel layout: auto show_header_toggle: false type: custom:layout-card |
Heb al her en der geplaatst, maar dat yaml is zo precies op alles, dat het nauwelijks uit te vogelen is waar het moet. Ik kan hem plaatsen, krijg geen foutmelding, maar er gebeurt niks.
Heh? Ik heb zelf een automation dat lichten aan doet en een automation dat lichten uitschakelt en jij zegt dat het in 1 automation past? Dat moet ik dan maar ff uitzoeken..GoBieN-Be schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 19:00:
[...]
Je kan gewoon in je automation die het licht aan doet een action delay zetten van x minuten en dan terug licht uitschakelen, vervolgens zet je de automation mode op restart. En dan blijft het licht altijd x minuten branden na de laatste beweging. Je moet gewoon de X waarde niet kleiner zetten dan je cooldown van je sensor.
Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd
Dit is de mijne voor de wc, netjes in één automation:Quad schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 20:46:
[...]
Heh? Ik heb zelf een automation dat lichten aan doet en een automation dat lichten uitschakelt en jij zegt dat het in 1 automation past? Dat moet ik dan maar ff uitzoeken..
YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| id: 3fd99480-be86-44d6-a3dd-678c832d6366 alias: "F0T 🚽 Toilet light on and off" mode: single max_exceeded: silent trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.motion_wc to: "on" from: "off" action: - alias: "Turn light on" service: light.turn_on target: entity_id: light.wc - alias: "Wait until motion stopped for 5 minutes" wait_for_trigger: - platform: state entity_id: binary_sensor.motion_wc from: "on" to: "off" for: minutes: 5 - alias: "Turn light off" service: light.turn_off target: entity_id: light.wc |
[ Voor 29% gewijzigd door TheFes op 26-01-2022 21:24 ]
Kan hem helemaal lezen, maar wat doet bovenstaande?TheFes schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:22:
[...]
Dit is de mijne voor de wc, netjes in één automation:
YAML:
1 2 3 4 id: 3fd99480-be86-44d6-a3dd-678c832d6366 alias: "F0T 🚽 Toilet light on and off" mode: single max_exceeded: silent
Het id is een uniek id, en alias is de naam van de automation. Die zie je in de GUI niet als je naar de YAML daar kijkt, maar als je in automations.yaml kijkt zul je ook zien dat elke automation deze heeft.maartend schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 21:26:
[...]
Kan hem helemaal lezen, maar wat doet bovenstaande?
De mode is wat er moet gebeuren als een automation nog een keer triggert als hij nog met een vorige run bezig was. Met mode: single negeert hij volgende triggers, en begint hij pas weer een nieuwe run als die eerste afgelopen is.
Daar geeft hij dan waarschuwingen over in de log, en met max_exceeded: silent zet je die uit.
Zie ook hier voor meer info over die automation modes.
Na een restart van mijn Synology werkt mijn HA niet meer. Ik kan er nog wel bij, de status van de lampen wordt correct weergegeven en als ik langs een motion sensor loop dan detect deze mij volgens het logboek.
De signalen komen dus wel goed binnen, maar gaan niet naar buiten. Als ik een lamp aan/uit schakel gebeurt er niets. Automations (bv met de motion sensor) werken ook niet. Iemand enig idee? Heb de boel al een restart gegeven, ook de conbee 2 stick opnieuw geprobeerd.
Ook een backup van vorige week teruggezet, werkt nog steeds niet.
De signalen komen dus wel goed binnen, maar gaan niet naar buiten. Als ik een lamp aan/uit schakel gebeurt er niets. Automations (bv met de motion sensor) werken ook niet. Iemand enig idee? Heb de boel al een restart gegeven, ook de conbee 2 stick opnieuw geprobeerd.
Ook een backup van vorige week teruggezet, werkt nog steeds niet.
[ Voor 6% gewijzigd door Voggy op 26-01-2022 21:49 ]
HA werkt verslavend, het begon met integratie van zonnepanelen. Daarna een DSMR lezer, tuya lampen, unifi wifi, en vandaag een Tado thermostaat toegevoegd. 
Zou graag mijn Sophos SG voorzien van Opnsense willen monitoren, krijg dit nog niet echt aan de praat. Is er een makkelijkere manier?
Zou graag mijn Sophos SG voorzien van Opnsense willen monitoren, krijg dit nog niet echt aan de praat. Is er een makkelijkere manier?
Whatever.
Snmp ?Harmen schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 22:06:
HA werkt verslavend, het begon met integratie van zonnepanelen. Daarna een DSMR lezer, tuya lampen, unifi wifi, en vandaag een Tado thermostaat toegevoegd.
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.
Zet je code tussen ~[code=yaml] ~[/code] tags om het goed leesbaar te houden; ook makkelijker voor de eventuele foutopsporing.
Lees ook eerst even de topicstart voor je je vraag plaatst, wellicht wordt je vraag daar al beantwoord. Wil je pronken met je setup mag dat in Home Assistant - Show je setup.