Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Als ik het plaatje zie denk ik niet dat deze er ook voor zorgt dat de poe variant met uitstekende connector aan de achtrekant hierdoor op een vlakke muur kan(zonder een sparing te maken).BaZnGaNL schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 21:56:
[...]
Jazeker! Is hier te downloaden:
https://www.printables.co...parametric-wedge-mo/files
Let op, zijn niet mijn files.
En die zoek ik juist 😁Vaez schreef op dinsdag 1 april 2025 @ 22:01:
[...]
Als ik het plaatje zie denk ik niet dat deze er ook voor zorgt dat de poe variant met uitstekende connector aan de achtrekant hierdoor op een vlakke muur kan(zonder een sparing te maken).
Kan je dat uitstekende stuk niet voorzichtig met een multitool wegzagen? Of ga je dan te weinig plaats hebben voor de connector van UTP kabel?
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
En deze? https://www.printables.co...poe-kit-wedge-mount/files
Is wel 25 graden ipv 30..
[ Voor 21% gewijzigd door BaZnGaNL op 02-04-2025 08:14 ]
Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!
Mocht ik uiteindelijk ooit van Ubiquiti een vervangende backplate krijgen, zal ik de mijne eens mishandelen. Vrees alleen dat het nog wel een tijd zal duren voor het zover is..nujtrug schreef op woensdag 2 april 2025 @ 08:12:
Wat ik al vaak heb gedacht in verband met uitstekende connector in combinatie met de bijgeleverde 20° wedge:
Kan je dat uitstekende stuk niet voorzichtig met een multitool wegzagen? Of ga je dan te weinig plaats hebben voor de connector van UTP kabel?
Edit: als ik het zo zie verwacht ik dat de tumor op de unit zelf dan nog altijd wat uitsteekt
[ Voor 8% gewijzigd door PeacekeeperNL op 02-04-2025 08:33 ]
Mijn reviews al gezien?
Nu ben ik geen 3D designer, maar het kan toch niet zo moeilijk zijn om die designs aan te passen met een 'dieper' basis vlak zodat het uitstekende deel er helemaal in past? Volgens mij zijn er verschillende gratis stl editors online te vinden.
Ik heb zelf die 'verhoging' uit een stukje hout gemaakt.
Om hier op terug te komen. Heb nu dus een sleutelhanger voor mijn kinderen, lijkt gewoon een leuk sleutelhangertje en die zit aan hun jas. Als ze die scannen gaat de Nuki Pro 5 open. Werkt perfect. Bij mij werkt het wel met mijn vingerafdruk, maar de kinderen dus niet. NFC werkt beter dan de vingerafdruk eigenlijk.GeeMoney schreef op zondag 16 maart 2025 @ 16:16:
[...]
Een schrale troost is dat het op mijn Doorbirds ook niet werkt voor mijn kinderen. Ik denk dat het dus “normaal” is.
Ik heb NFC Tags voor mijn kinderen inderdaad aan een sleutelhanger in hun jas met ritszak.
Zelf gebruik ik de stickers aan de binnenkant van mijn telefoonhoes bijvoorbeeld.
Heb de garage deur met een Shelly Plus 1 nu ook bedienbaar gemaakt. Zit een Centurion KS70 II in, en de Shelly daar paralel aan de schakelaar bedient hem prima. Dus als ik nu de sleutelkaart scan van onze Volvo gaat de garage deur open, perfect als ik de auto vol met boodschappen op de oprit staat. Hoef ik niet weer eerst de handzender te zoeken die ergens in de meterkast ligt. Leuk speelgoed
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
- Added option to adjust Doorbell volume and change the ringtone.
Ben benieuwd
Release notes: https://community.ui.com/...de-46cb-94fe-6922fcd2e9fc
[ Voor 25% gewijzigd door maniac2003 op 08-04-2025 15:40 . Reden: Release notes toegevoegd. ]
Kan het inderdaad instellen in de nieuwste protect iOS beta.maniac2003 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:36:
Zie net de update voor UniFi Protect Application 5.3.38 voorbijkomen met als release puntje:
Ben benieuwd
werkt als een jekkomaniac2003 schreef op dinsdag 8 april 2025 @ 15:36:
Zie net de update voor UniFi Protect Application 5.3.38 voorbijkomen met als release puntje:
Ben benieuwd
heb er nu meerdere mp3-tjes (let op kleiner dan 1 mb) op staan... en het werkt goed.... alleen de bezoekers zijn niet zo blij met de nieuwe ringtone (als in...
)"alle lijnen zijn bezet, blijft u aan de lijn. U wordt zo spoedig mogelijk geholpen! Wij verbinden u nu door naar een van onze medewerkers"
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
/f/image/EesaNTzk9hz5XoFyWBfIIHlQ.webp?f=fotoalbum_large)
Ik wil mijn Google Nest doorbell vervangen door eentje van UniFi. Vraag: zou ik de bestaande setup kunnen behouden, dus trafo + gong en de nieuwe deurbel dus op de bestaande draden kunnen aansluiten? Of moet ik hiervoor ook een nieuwe trafo installeren?
http://www.xbmcfreak.nl/
Afhankelijk van wat je Nest nodig heeft, 12 of 24v even kijken hoe de trafo nu staat ingesteld. Meen dat Nest 16 of 24v vraagt.Erhnam schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:15:
Ik woon in een jaren 20/30 huis met een klassieke gong. Destijds is alles door de elektricien aangelegd. In de meterkast hangt deze trafo:
[Afbeelding]
Ik wil mijn Google Nest doorbell vervangen door eentje van UniFi. Vraag: zou ik de bestaande setup kunnen behouden, dus trafo + gong en de nieuwe deurbel dus op de bestaande draden kunnen aansluiten? Of moet ik hiervoor ook een nieuwe trafo installeren?
Unifi deurbell werkt met: 16—24V AC, 1.25A MaxErhnam schreef op zondag 27 april 2025 @ 11:15:
Ik woon in een jaren 20/30 huis met een klassieke gong. Destijds is alles door de elektricien aangelegd. In de meterkast hangt deze trafo:
[Afbeelding]
Dus als de huidige aansluiting op 24V zit dan kan je de deurbel zo aansluiten.
Had je wellicht nog wat gevonden hiervoor? Ben ook op zoek naar een oplossing waarmee je de feed van de deurbel kan zien als iemand aanbelt - idealiter is dat dan ook in de buurt van de deur te plaatsen. We hebben nu nog een brievenbus om door te gluren (kids) maar dat gaat straks ook niet meer.jvc87 schreef op donderdag 20 februari 2025 @ 11:06:
[...]
Ikzelf zou het ook niet gebruiken om een deurslot mee te openen. Ikzelf en tal van anderen hebben al de vraag gesteld voor een standaard scherm om te zien wie aanbelt, met de Reader of Intercom is dit mogelijk. Maar ik vroeg af of er nadelen zijn t.o.v. van de gewone Doorbell.
Iets met een Pi zou ook nog kunnen maar als er iets handigs bestaat zou dat wel de voorkeur hebben.
Chime had ik gisteren al gemonteerd, gat van de zelfde 4 aderige kabel moest iets groter. Ook hier waren de boorgaten voor de schroeven her te gebruiken. De montage klus van de nieuwe bel was relatief simpel.
Het netjes demonteren van de oude bel en trafo was meer een klus waarbij het koppelstuk van debeltrafo en beldraden is blijven zitten tot frustratie.
Keystone moet er nog af, die komt nog op een vrije poort op het patch paneel
:strip_exif()/f/image/i0gfBEhYveKh974pxkri3sAK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VglBdK27Gd5Qf6apIqJjjAob.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2gQY8hvlzby0mXUWRexb0JDF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nzLhb39L6Vt3bxmSqmFWO6kn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/saDycoMzEPiDqXOrAtac70rc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/BaMQIEnbXj5vnLuua7EnultU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 64% gewijzigd door ranzige pad op 03-05-2025 18:44 ]
HT & NAS & Inventaris
Huidige situatie is als volgt:
Ik kom van een Nest Hello. Deze wil ik graag vervangen door de Unifi Doorbell. De Nest is aangesloten op een Hager trafo. 24 volt. Volgens de documentatie is dit goed genoeg voor de Unifi.
/f/image/SvF2gSoSDL2st8IwzNEtHINL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/59WjxRiFCOSdLqiOYooQuiKL.jpg?f=fotoalbum_large)
Boven zie je de draadjes met 230v. Onder gaat het linker blauwe draadje naar de deurbel. Het rode draadje van de deurbel zit op het kroonsteentje. Het blauwe draadje rechts en de rode draad van het kroonsteentje gaan samen naar de meganische gong.
Wat betreft de gong ziet de situatie er als volgt uit. Ik heb het even los getrokken. De draad vanuit de meterkast wordt ontkoppeld door het Nest koppelstukje. Als ik de Nest deurbel indruk dan gaat de gong af.
:strip_exif()/f/image/68iLCgTqaL5IrO8RCGgR4b9H.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik gisteren heb geprobeerd is om de Unifi deurdel op precies dezelfde manier aan te sluiten. Eerst heb ik de Unifi via USB aangesloten. Daarna in de instellingen de gong op meganisch ingesteld. Vanuit de documentatie las ik dat dit belangrijk is, omdat er anders schade kan ontstaan aan de deurbel.
Vervolgens de deurbel vervangen. Deze start gewoon netjes op. De 24v is dus voldoende om de deurbel te laten werken. Wifi en inloggen via de Unifi app, alles werkt. De gong heb ik op dezelfde manier aangesloten. Dus het Nest koppelstukje verwijderd en vervangen door de Unifi. De zwarte draad op blauw aangesloten, conform hoe de Nest ook is aangesloten.
Probleem is echter dat de gong niet speelt. Ik heb de draaden ook omgedraaid. Dus zwart op rood, maar helaas geen geluid. De situatie heb ik nu weer terug gedraaid. De Nest hangt er dus nu weer.
Heeft iemand tips of suggesties?
[ Voor 14% gewijzigd door Erhnam op 08-05-2025 10:02 ]
Ik had ook gedoe met die Unifi dongle en een ouderwetse deurbel, tot reboots van de G4 doorbell aan toe.Erhnam schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 09:40:
Ik heb gisteren mijn nieuwe G4 Pro Doorbell geprobeerd te installeren, maar ik kom er niet uit. Ik kan jullie hulp goed gebruiken.
Huidige situatie is als volgt:
Ik kom van een Nest Hello. Deze wil ik graag vervangen door de Unifi Doorbell. De Nest is aangesloten op een Hager trafo. 24 volt. Volgens de documentatie is dit goed genoeg voor de Unifi.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Boven zie je de draadjes met 230v. Onder gaat het linker blauwe draadje naar de deurbel. Het rode draadje van de deurbel zit op het kroonsteentje. Het blauwe draadje rechts en de rode draad van het kroonsteentje gaan samen naar de meganische gong.
Wat betreft de gong ziet de situatie er als volgt uit. Ik heb het even los getrokken. De draad vanuit de meterkast wordt ontkoppeld door het Nest koppelstukje. Als ik de Nest deurbel indruk dan gaat de gong af.
[Afbeelding]
Wat ik gisteren heb geprobeerd is om de Unifi deurdel op precies dezelfde manier aan te sluiten. Eerst heb ik de Unifi via USB aangesloten. Daarna in de instellingen de gong op meganisch ingesteld. Vanuit de documentatie las ik dat dit belangrijk is, omdat er anders schade kan ontstaan aan de deurbel.
Vervolgens de deurbel vervangen. Deze start gewoon netjes op. De 24v is dus voldoende om de deurbel te laten werken. Wifi en inloggen via de Unifi app, alles werkt. De gong heb ik op dezelfde manier aangesloten. Dus het Nest koppelstukje verwijderd en vervangen door de Unifi. De zwarte draad op blauw aangesloten, conform hoe de Nest ook is aangesloten.
Probleem is echter dat de gong niet speelt. Ik heb de draaden ook omgedraaid. Dus zwart op rood, maar helaas geen geluid. De situatie heb ik nu weer terug gedraaid. De Nest hangt er dus nu weer.
Heeft iemand tips of suggesties?
Ik ben uiteindelijk voor de chimes van Unifi gedaan, 1 boven en 1 beneden en dat werkt prima.
Overigens, werd er bij jou geen trafo meegeleverd?
Trafo zat erbij, maar als ik de specificaties zie dan zit er geen verschil tussen. Zelfde hoeveelheid volt en ampere. Die oude is groter, dus als ik die eruit sloop, dan zit ik weer met een gat in de meterkast.ASS-Ware schreef op donderdag 8 mei 2025 @ 10:21:
[...]
Ik had ook gedoe met die Unifi dongle en een ouderwetse deurbel, tot reboots van de G4 doorbell aan toe.
Ik ben uiteindelijk voor de chimes van Unifi gedaan, 1 boven en 1 beneden en dat werkt prima.
Overigens, werd er bij jou geen trafo meegeleverd?
ik heb de wifi variant sinds december en hij zit met een klassieke chime en een wifi chime verbonden..
acces point staat gelijk binnen en heb een goede verbinding via 5GHZ maar de wifi chime werkt gelijk maar berichten op onze iphones zelf na het nalopen van alle instellingen komen zo'n 4-6 seconden later binnen.
gateway is cloud gateway max,
switches en accespoints allemaal ubiquiti
Is hier ook. De lokale trigger (alarm manager) is sneller dan de phone notificatie.catserv schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:19:
hoe lang duurt het bij jullie voor je een push melding krijgt als iemand aanbeld (iphone)?
ik heb de wifi variant sinds december en hij zit met een klassieke chime en een wifi chime verbonden..
acces point staat gelijk binnen en heb een goede verbinding via 5GHZ maar de wifi chime werkt gelijk maar berichten op onze iphones zelf na het nalopen van alle instellingen komen zo'n 4-6 seconden later binnen.
Ik gok dat dit komt omdat de notificatie vanuit 'de cloud' moet komen (immers app certificaat nodig voor de notificatie service).
Heb nog nooit iemand horen klagen dat ik te laat bij de deur was, zal wel meevallen dus
Duurt soms wel een seconde of 10.catserv schreef op maandag 12 mei 2025 @ 17:19:
hoe lang duurt het bij jullie voor je een push melding krijgt als iemand aanbeld (iphone)?
Ik heb geen idee of Ubiquiti er invloed op heeft, maar het verbaast me wel wat dit altijd vrij lang duurt, maar notifications van de bank, bij een pinbetaling, minder dan 1 seconde duren.
Ik weet niet hoe snel de verbinding wordt opgezet wanneer ik thuis ben, want dan loop ik wel naar de deur.
[ Voor 30% gewijzigd door Mawlana op 13-05-2025 01:09 ]
Daar heb ik wel een oplossing voor, de ingebouwde WireGuard.Mawlana schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 01:08:
Notificaties komen snel binnen, maar daadwerkelijk kunnen communiceren duurt wel even. Pakketbezorgers kan ik amper spreken... 😅
Ik weet niet hoe snel de verbinding wordt opgezet wanneer ik thuis ben, want dan loop ik wel naar de deur.
Mijn iPhone heeft permanent een verbinding via WiteGuard en daarmee start Protect veel sneller op en geeft aan dat je lokaal verbonden bent.
Dank voor de hintASS-Ware schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 13:02:
[...]
Daar heb ik wel een oplossing voor, de ingebouwde WireGuard.
Mijn iPhone heeft permanent een verbinding via WiteGuard en daarmee start Protect veel sneller op en geeft aan dat je lokaal verbonden bent.
Klopt.Polyphemus schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:51:
[...]
Dank voor de hintDan heb je zeker wel een firewall regel aangemaakt om vanaf je VPN subnet bij Protect te komen?
Heeft u wel apple?Mawlana schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 01:08:
Notificaties komen snel binnen, maar daadwerkelijk kunnen communiceren duurt wel even. Pakketbezorgers kan ik amper spreken... 😅
Want op iphones, ipad’s en macbooks is het hier allemaal met wat vertraging, wifi, 5G ook met VPN naar de gateway terwijl de wifi chimes direct werken
HT & NAS & Inventaris
Op moment dat ik thuis ben staat er tekst "Momentje, ik kom er aan" en op moment dat ik niet thuis ben staat er "Pakketjes in de bak aub".
Scheelt dan weer de app te openen, spraak kanaal te starten en hopen dat het werkt
Zone 1
- opnemen bij beweging
- notificatie bij beweging
Zone 2
- opnemen bij beweging
Lijkt er op dat ik alleen maar per camera de notificaties kan regelen en niet per zone op 1 camera.
Komt dat niet omdat je de uitsparing te krap hebt ? De UTP steekt namelijk met een bolling uit.Erhnam schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:49:
Ik heb de G4 doorbell geinstalleerd en had enorm veel moeite om de deurbel in de zwarte houder te klikken. Uit de documentatie moet je de deurbell eerst in de bovenkant vastzetten en vervolgens onder zou die moeten vast klikken. Dat klikken werkt bij mij niet echt. De deurbel zit nu wel vast, maar er zit nog steeds een klein kiertje tussen de houder en deurbel. Iemand dezelfde ervaring en weet hoe je dit kan oplossen?
Als je dus een vlakke uitsparing hebt, heb je kans dat die bolling ervoor zorgt dat je hem er niet lekker ingeklikt krijgt.
@makooy mij ontbreekt ook de logica om dit te willen ?
Als die zones op 1 camera liggen dan is het toch sowieso interessant om het hele beeld te zien bij beweging ongeacht op welke plek die beweging plaats vindt ?
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 19-05-2025 11:53 ]
Ik heb overleg gehad met de buurvrouw, waar ik eerst een black-out zone had, dat ze liever wilt dat ik daar toch opneem (poort achtertuin is net in een hoekje in beeld). Alleen wil ik geen meldingen krijgen als daar beweging is gesignaleerd. Die wil ik wel in mijn eigen tuin ontvangen.GeeMoney schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Komt dat niet omdat je de uitsparing te krap hebt ? De UTP steekt namelijk met een bolling uit.
Als je dus een vlakke uitsparing hebt, heb je kans dat die bolling ervoor zorgt dat je hem er niet lekker ingeklikt krijgt.
@makooy mij ontbreekt ook de logica om dit te willen ?
Als die zones op 1 camera liggen dan is het toch sowieso interessant om het hele beeld te zien bij beweging ongeacht op welke plek die beweging plaats vindt ?
Ps. Discussie mbt privacy over opnemen van beeld van een andere tuin graag achterwege laten. Ik ben bekend met de wetgeving op dit vlak.
Ik maak gebruik van de Wifi versie. De connectoren naar de transformator zitten netjes in de muur weggewerkt.GeeMoney schreef op maandag 19 mei 2025 @ 11:52:
[...]
Komt dat niet omdat je de uitsparing te krap hebt ? De UTP steekt namelijk met een bolling uit.
Ok, dus alleen je bewegings zone voor notificatie moet kleiner zijn dan je volledig beeld.makooy schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:17:
[...]
Ik heb overleg gehad met de buurvrouw, waar ik eerst een black-out zone had, dat ze liever wilt dat ik daar toch opneem (poort achtertuin is net in een hoekje in beeld). Alleen wil ik geen meldingen krijgen als daar beweging is gesignaleerd. Die wil ik wel in mijn eigen tuin ontvangen.
Ps. Discussie mbt privacy over opnemen van beeld van een andere tuin graag achterwege laten. Ik ben bekend met de wetgeving op dit vlak.
Opnemen bij beweging geldt gewoon voor je gehele beeld dus. Ik ga eens kijken of dat kan.
Ja zoiets kan inderdaad ook, goeieGeeMoney schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:22:
[...]
Ok, dus alleen je bewegings zone voor notificatie moet kleiner zijn dan je volledig beeld.
Opnemen bij beweging geldt gewoon voor je gehele beeld dus. Ik ga eens kijken of dat kan.
ga ik zelf ook even naar kijken later vandaag
[ Voor 6% gewijzigd door makooy op 19-05-2025 12:29 ]
Allereerst vraag ik me of het überhaupt bij mij kan, ik woon in een appartementencomplex waarbij we een intercom in de woonkamer hebben hangen. Als bezoekers bij de hoofdingang aanbellen gaat de deurbel daar af en ook als mensen aan de voordeur staan.
Ik zie daarom in de meterkast ook niet iets van een transformator die ik kan ontkoppelen of uit kan zetten van het stroom om de G4 te monteren.
Onderstaand wat foto's van de huidige deurbel en wat ik zie in de meterkast, aan de zijwanden zie ik alleen nog de glasvezel en coax aansluiting.
Weet iemand of ik de huidige deurbel dus kan vervangen voor de G4?
:strip_exif()/f/image/gMTnwMTreNgPXkHo87qo6zm6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zXXGMIFpftSNEHG9jEsyuwP4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mZKOC3JTi6U2RtnkCeRl1EF1.jpg?f=fotoalbum_large)
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ik denk dat dit wellicht zijn eigen topic verdient.Greatsword schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:29:
Ik overweeg om de uitvoering: Ubiquiti UniFi G4 Doorbell aan te schaffen en ben me nu ook een beetje aan het inlezen.
Allereerst vraag ik me of het überhaupt bij mij kan, ik woon in een appartementencomplex waarbij we een intercom in de woonkamer hebben hangen. Als bezoekers bij de hoofdingang aanbellen gaat de deurbel daar af en ook als mensen aan de voordeur staan.
Ik zie daarom in de meterkast ook niet iets van een transformator die ik kan ontkoppelen of uit kan zetten van het stroom om de G4 te monteren.
Onderstaand wat foto's van de huidige deurbel en wat ik zie in de meterkast, aan de zijwanden zie ik alleen nog de glasvezel en coax aansluiting.
Weet iemand of ik de huidige deurbel dus kan vervangen voor de G4?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar je wil de G4 dan bij de voordeur van je appartement, correct?
Ik verwacht, weet eigenlijk wel zeker, dat de draden van de drukknop die je daar ziet, uitkomen bij de centrale deurbel/intercom in je woonkamer. Online is ongetwijfeld wel een handleiding van het ding te vinden (heb ik nu niet op gezocht voor je), hoe je die zou kunnen openen en eventueel spanningsloos te kunnen maken, mocht je het drukknopje tzt willen verwijderen.
Om de intercom spanningsloos te maken, vermoed ik gewoon je hoofdschakelaar omflippen, en dan eens op de drukknop drukken. Ik denk ergens dat ie het dan nog steeds doet, en dat die op de gemeenschappelijke stroom/groep van de VvE zal zitten.
Vraag is meer, hoe ga je de voeding voor de deurbel erheen trekken (je gaat niet de trafo van de G4 naast je intercom plaatsen, me dunkt

Hoop onzekerheden, en nog de nodige vragen, vandaar dat ik denk dat dit zijn eigen topic verdient (dus ik heb even een TR gemaakt)
Mijn reviews al gezien?
Voor zover je er uberhaupt aan mag zitten zonder overleg… Zodra de intercom minder betrouwbaar wordt, en intercoms doen dat nogal frequent, zal er bij de volgende VvE vergadering áltijd iemand jouw afwijkende bel erbij halen. Je maakt van jezelf echt een megadoelwit voor VvE gekibbel.
{signature}
Denk dat ik dit project maar moet laten varen want wil uiteraard geen gedoe met de de VVE en technisch is het dus blijkbaar ook niet echt makkelijk.
Anderzijds zijn er wel mogelijkheden (ik heb ze nu niet paraat) om de huidige intercom 'smart' te maken (als in, dat je een melding op je telefoon krijgt dat er iemand heeft aangebeld, ik weet even niet zeker of je ook tweewegspraak erbij zou kunnen cheffen). Alleen daar komt dan ook weer de VvE om de hoekGreatsword schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:27:
@PeacekeeperNL en @Voutloos Bedankt voor jullie input.
Denk dat ik dit project maar moet laten varen want wil uiteraard geen gedoe met de de VVE en technisch is het dus blijkbaar ook niet echt makkelijk.
Mijn reviews al gezien?
Begrijp ik nou goed dat je bij de Pro met PoE geen transformator nodig hebt? Dan zou ik dus in principe de huidige deurbel er af kunnen halen, die kabels door een Elektricien afstoppen, gat boren door de muur bij de voordeur en Cat6 doorheen doen toch?PeacekeeperNL schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 19:29:
[...]
Anderzijds zijn er wel mogelijkheden (ik heb ze nu niet paraat) om de huidige intercom 'smart' te maken (als in, dat je een melding op je telefoon krijgt dat er iemand heeft aangebeld, ik weet even niet zeker of je ook tweewegspraak erbij zou kunnen cheffen). Alleen daar komt dan ook weer de VvE om de hoekOmdat je dan een zelfgemaakt component in de intercom bijprikt, is het maar de vraag of je de intercom weer in originele staat kan terugbrengen.
Je hebt dan natuurlijk wel een PoE injector of PoE poort vanuit een switch nodig.Greatsword schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:37:
[...]
Begrijp ik nou goed dat je bij de Pro met PoE geen transformator nodig hebt? Dan zou ik dus in principe de huidige deurbel er af kunnen halen, die kabels door een Elektricien afstoppen, gat boren door de muur bij de voordeur en Cat6 doorheen doen toch?
Precies wat GeeMonkey zegt. Meer info over de G4 Pro PoE heb ik evt in mijn reviewGreatsword schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:37:
[...]
Begrijp ik nou goed dat je bij de Pro met PoE geen transformator nodig hebt? Dan zou ik dus in principe de huidige deurbel er af kunnen halen, die kabels door een Elektricien afstoppen, gat boren door de muur bij de voordeur en Cat6 doorheen doen toch?
De PoE uitvoering levert best een log geheel op.
[ Voor 4% gewijzigd door PeacekeeperNL op 08-07-2025 23:10 ]
Mijn reviews al gezien?
Ja logisch, die heb ik al in de meterkast hangen.GeeMoney schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 22:41:
[...]
Je hebt dan natuurlijk wel een PoE injector of PoE poort vanuit een switch nodig.
Wel een prijzig ding en ik lees dat veel mensen hopen op een G6 versie binnenkort.
Update: Kwam toevallig zelf nog deze tegen als niet din-rail maar gewoon met een 230v stekker te verbinden, maar ken dit soort transformatoren niet of dat ze geschikt zouden zijn voor smart deurbellen (en din zou de voorkeur hebben): https://www.tme.eu/nl/det...iging/indel/tmbz-30-021m/
Mijn G4 standaard deurbel met de DC915SCV werkt namelijk alweer een jaar lang perfect, maar zodra ik de G4 door de G4 pro vervang doet de DC915SCV het niet meer. Deurbel zelf geeft aan dat hij 18-19V krijgt en hang ik de G4 terug dan doet de honeywell het weer gewoon. Dus lijkt me dat de standaard ubiquiti trafo de oorzaak is en de G4 pro alle ampere's opslurpt voor deze de gong-relais bereikt.
Alvast bedankt !
[ Voor 14% gewijzigd door jpedwards op 17-07-2025 16:41 ]
Nog even los van de discussie, maar mijn advies zou zijn om een G4 doorbell sowieso links te laten liggen. Die knoppen gaan vrijwel allemaal binnen 2-3 jaar door UV invloeden kapot (materiaal valt uit elkaar). Ik ben nu met mijn tweede bezig die onder garantie is vervangen en die knop is ook al weer aan het degraderen. Voor mij de reden om te adviseren als je het buiten gaat gebruiken of onder invloed van zonlicht er niet aan te beginnen. Alleen de Pro modellen hebben volgens mij knoppen van andere materialen (correct me if I'm wrong) en dit probleem dus niet.Greatsword schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 18:29:
Ik overweeg om de uitvoering: Ubiquiti UniFi G4 Doorbell aan te schaffen en ben me nu ook een beetje aan het inlezen.
[ Voor 23% gewijzigd door Cerv47 op 18-07-2025 20:47 ]
Ik heb tot nu toe een Google Nest deurbel, en ben ook al met de tweede bezig die nu ook al weer kapot is door weersinvloeden. Ik zit te wachten op Unifi 6 deurbel ofzo.captain007 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:32:
[...]
Nog even los van de discussie, maar mijn advies zou zijn om een G4 doorbell sowieso links te laten liggen. Die knoppen gaan vrijwel allemaal binnen 2-3 jaar door UV invloeden kapot (materiaal valt uit elkaar). Ik ben nu met mijn tweede bezig die onder garantie is vervangen en die knop is ook al weer aan het degraderen. Voor mij de reden om te adviseren als je het buiten gaat gebruiken of onder invloed van zonlicht er niet aan te beginnen. Alleen de Pro modellen hebben volgens mij knoppen van andere materialen (correct me if I'm wrong) en dit probleem dus niet.
Be Stronger Than Your Excuses
Ik had in het begin de Friedland Master Bell (16v/24v) omdat ik dacht dat dit nodig was. Hier werd alleen de hele buurt van wakker “gebeld”.Cerv47 schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 19:16:
Zijn er aanraders voor mechanische 16V/24V gongs icm G4 pro?
Nu bleek dat de het oude 8v belletje die er nog zat ook gewoon werkt. Dus als je er nog een hebt hangen, zou ik die proberen eerst.
Als je deze monteert op een muur, kun je de lens dan dus danig draaien dat een deur welke een paar meter verderop zit in de zelfde muur dusdanig inzicht komt dat je kunt zien wie er voor staat?
Waarvoor dient het kleine kastje wat je tussen de chime hangt eigenlijk? Ik gok dat dat een signaal van de deurbel moet krijgen om de draden van de chime onder spanning te zetten als je de bel indrukt, omdat het ding anders continu spanning krijgt?
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Kijk voor een aansluitschema en dat kleine kastje even op:Chakotay schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 17:50:
Wie heeft er hier een G4 Pro doorbell in gebruik met een standaard mechanische (8V) chime? Ik heb net succesvol de deurbel geinstalleerd met de meegeleverde 16V beltrafo, maar de bel binnen gaat niet af. Via Protect is hij wel ingesteld op mechanische deurbel, voor de zekerheid nog herstart, maar geen effect.
Waarvoor dient het kleine kastje wat je tussen de chime hangt eigenlijk? Ik gok dat dat een signaal van de deurbel moet krijgen om de draden van de chime onder spanning te zetten als je de bel indrukt, omdat het ding anders continu spanning krijgt?
https://community.ui.com/...01-45d1-9e8f-e786b3a91598
Zo heb ik overigens 2 bellen verbrand nadat ze het een tijdje prima deden.
Toen maar 2 Unifi Chimes gekocht.
Ik moet ook nog bedenken hoe ik die capacitor überhaupt wegwerk in de behuizing van de bel, ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte over in dat ding...
:strip_exif()/f/image/4OurMTBfzguHzJQHlJwGTwag.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door Chakotay op 24-07-2025 19:33 ]
Achter dat wandje waar de bel aan hangt ;-)Chakotay schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 19:28:
@ASS-Ware dank! Hij doet het nu opeens spontaan wel, zonder iets veranderd te hebben... We gaan zien voor hoelang
Ik moet ook nog bedenken hoe ik die capacitor überhaupt wegwerk in de behuizing van de bel, ik heb eigenlijk helemaal geen ruimte over in dat ding...
[Afbeelding]
Draden helemaal los halen, terug naar binnen trekken en met het ding ertussen weer naar de bel voeren is ook nog een idee inderdaad. Als dit de definitieve setup blijft ipv een ubi chime dat maar een keer doen inderdaadASS-Ware schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 21:00:
[...]
Achter dat wandje waar de bel aan hangt ;-)
He makooy,makooy schreef op maandag 19 mei 2025 @ 12:28:
[...]
Ja zoiets kan inderdaad ook, goeie
ga ik zelf ook even naar kijken later vandaag
In de protect app van unifi kan je kiezen tussen verschillende Zones. Dit kan je doen aan de hand van het settings wieletje in het dasboard van Unifi protect. Hier kan je vervolgens kiezen voor motions zones die je kan instellen door het verslepen van het kader. Vervolgens kan je hier ook kiezen voor privacy kaders. Als je nog vragen zijn laat gerust weten. Hopelijk heb je er nog iets aan.
:strip_exif()/f/image/O37StszYbQvzDXq6LkDaxcN8.png?f=user_large)
Als ik het goed begrijp is dit al eerder benoemd.pietkrobot schreef op donderdag 24 juli 2025 @ 22:34:
[...]
He makooy,
In de protect app van unifi kan je kiezen tussen verschillende Zones. Dit kan je doen aan de hand van het settings wieletje in het dasboard van Unifi protect. Hier kan je vervolgens kiezen voor motions zones die je kan instellen door het verslepen van het kader. Vervolgens kan je hier ook kiezen voor privacy kaders. Als je nog vragen zijn laat gerust weten. Hopelijk heb je er nog iets aan.
[Afbeelding]
Het lukt alleen niet om dit voor elkaar te krijgen:
Zone-1:
- opname
- meldingen
Zone 2:
- opname
- geen meldingen/push notificaties.
Graag had ik ook nog geweten of u constant opneemt of enkel bij beweging. Als er constant opgenomen wordt zal Zone 2 altijd oke zijn aangezien je hier geen melding van hebt maar dit wel constant wordt opgenomen.
Voor Zone 1 kan je bij "Motion zones" zoals te zien in vorige foto een gebied markeren met het kader waarin je de beweging wilt detecteren. In de Motion zones zou ik enkel de zone markeren waar je meldingen wilt van krijgen.
Dan kan je vervolgens bij alarm manager helemaal links onder op de browser interface kiezen voor create alarm. Hier kan je vervolgens kiezen voor activity motion. In de scope kan je kiezen van welke camera's je motion wilt meldingen van krijgen. Als er vervolgens beweging wordt gedetecteerd in het kader die je voorzien hebt in Motion zones zal er een melding gestuurd worden naar uw gsm.
/f/image/2CNfDjb6opE7mWBPTrLk3cvP.png?f=fotoalbum_large)
Hopelijk kan je met deze uitleg verder. Bij onduidelijkheden laat gerust weten.
Update: Als je gebruik maakt van smart zones kan je meldingen instellen per zone zoals te zien in onderstaande screenshot.
/f/image/euPcyZk9kHCO9isXpqldntyk.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door pietkrobot op 25-07-2025 00:39 ]
Zie Vliegvlug in "[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies" en de reacties daar onder.
Hopelijk heeft iemand daar nog wat aan zoals @Chakotay
Zelf wil ik ook een G4 deurbel gaan gebruiken met mijn bestaande gongen maar om problemen met doorbrandende bellen vanwege voltage verschillen te voorkomen ga ik gebruik maken van een relais om de G4 de huidige gongen te laten activeren.
Grofweg dit idee:
:strip_exif()/f/image/ppX72oplZcHbpQhUZ4E0YDu1.png?f=user_large)
(bron: A European solution for the UniFi Protect G4 Doorbell)
Waarbij het ”Very Handy Little Relais” in principe elk geschikt relais kan zijn.
Zie voor meer informatie: Vliegvlug in "[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies"
[ Voor 92% gewijzigd door toro op 25-07-2025 00:31 ]
Dat is wel erg slecht van Ubiquiti zeg!captain007 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:32:
[...]
Nog even los van de discussie, maar mijn advies zou zijn om een G4 doorbell sowieso links te laten liggen. Die knoppen gaan vrijwel allemaal binnen 2-3 jaar door UV invloeden kapot (materiaal valt uit elkaar). Ik ben nu met mijn tweede bezig die onder garantie is vervangen en die knop is ook al weer aan het degraderen. Voor mij de reden om te adviseren als je het buiten gaat gebruiken of onder invloed van zonlicht er niet aan te beginnen. Alleen de Pro modellen hebben volgens mij knoppen van andere materialen (correct me if I'm wrong) en dit probleem dus niet.
Die deurbellen zullen toch voornamelijk buiten worden gebruikt en dan heb je wel kans dat ze in de zon zitten uiteraard

Zijn er geen after market knoppen voor beschikbaar of een ‘screen protector’ voor je knop zodat het UV licht wordt tegengehouden?
Zelf ben ik niet op de hoogte van after market knoppen maar wel dat er heel wat mensen zijn die hun knop vervangen door een 3D geprint model. Maar dit is natuurlijk ook niet ideaal. Van zoon product verwacht je idd dat deze lang meegaat in de voorziene omstandigheden.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:39:
[...]
Dat is wel erg slecht van Ubiquiti zeg!
Die deurbellen zullen toch voornamelijk buiten worden gebruikt en dan heb je wel kans dat ze in de zon zitten uiteraard
Zijn er geen after market knoppen voor beschikbaar of een ‘screen protector’ voor je knop zodat het UV licht wordt tegengehouden?
Hier alvast een link naar een 3D print van de knop: https://www.thingiverse.com/thing:5634065
Dit lijkt idd een oplossing te zijn. Zelf heb ik het risico genomen om deze direct op mijn bestaande gong te installeren en dit werkt tot nu toe perfect. De gong is voorzien voor een spanning 8-12V en de meegeleverde voeding is 16V en tot nu toe geen probleem mee. Misschien is een digitale gong ook een oplossing met POE of via wifi.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:23:
Ik wist destijds niet dat dit specifieke topic voor de G4 deurbel bestond en daarom mijn vraag over het gebruik van de G4 icm een bestaande deurbel in het [UniFi Protect] Ervaringen en Discussies topic geplaatst.
Zie Vliegvlug in "[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies" en de reacties daar onder.
Hopelijk heeft iemand daar nog wat aan zoals @Chakotay
Zelf wil ik ook een G4 deurbel gaan gebruiken met mijn bestaande gongen maar om problemen met doorbrandende bellen vanwege voltage verschillen te voorkomen ga ik gebruik maken van een relais om de G4 de huidige gongen te laten activeren.
Grofweg dit idee:
[Afbeelding: Ubiquiti G4 doorbell gebruiken met bestaande bellen dmv een relais]
(bron: A European solution for the UniFi Protect G4 Doorbell)
Waarbij het ”Very Handy Little Relais” in principe elk geschikt relais kan zijn.
Zie voor meer informatie: Vliegvlug in "[UniFi Protect] Ervaringen en Discussies"
Hier is een link voor dat laatste: https://eu.store.ui.com/e...imes/products/up-chime-eu
Staan alleen nog de G4 Doorbell Pro (PoE kit) en PoE Smart Chime [UACC-Chime-PoE]
Via Google is de directe link nog wel te vinden: G4 Doorbell [UVC-G4-Doorbell]
Volgens het breadcrumbtrail zou deze onder Camera Security -> Special Devices moeten staan maar als je daar naartoe navigeert staat hij er niet tussen.
Gaat de G4 eruit ten gunste van de G4 Pro?
Die laatste kost wel even ~€110 meer.
€216,59 vs €326,70
Zie niet zo snel wat de verschillen zijn anders dan het display, fingerprint scanner en de package camera, welke ik allemaal niet nodig heb.
De hoofdcamera lijkt me ongewijzigd:
G4
Sensor 5MP CMOS sensor
Video 2MP 1600 x 1200 (4:3)
G4 Pro
Sensor: Main camera: 5MP CMOS, Package camera: 8MP CMOS
Video: Main camera: 2MP 1600 x 1200 (4:3), Package camera: 2MP 1600 x 1200 (4:3)
Nog maar snel een normale G4 aanschaffen voordat hij niet meer te krijgen is ondanks het broze knopje.
Bij mij hangt hij wel redelijk beschut van de zon dus hopelijk valt dat mee.
Het goedkoopste is bestellen via Unifi store zelf maar daar heb je dan weer verzending kijk gerust eens via de website van Ubiquiti. https://eu.store.ui.com/e...oe?variant=uacc-chime-poeMawlana schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 01:05:
Is de Unifi chime nog verkrijgbaar voor een leuke prijs? Volgens de pricewatch is €83 de laagste prijs op dit moment, dat vind ik veel te duur...
Helemaal mee eens!pietkrobot schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:42:
[...]
Zelf ben ik niet op de hoogte van after market knoppen maar wel dat er heel wat mensen zijn die hun knop vervangen door een 3D geprint model. Maar dit is natuurlijk ook niet ideaal. Van zoon product verwacht je idd dat deze lang meegaat in de voorziene omstandigheden.
Kan je zo’n knop vervangen als de originele stuk is gegaan of moet je dat op voorhand doen?
Hier alvast een link naar een 3D print van de knop: https://www.thingiverse.com/thing:5634065
Ik ken die Ubiquiti Chime maar vind ‘m te duur om enkel een geluid af te spelen, plus dat ding is niet eens draadloos.pietkrobot schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:52:
[...]
Dit lijkt idd een oplossing te zijn. Zelf heb ik het risico genomen om deze direct op mijn bestaande gong te installeren en dit werkt tot nu toe perfect. De gong is voorzien voor een spanning 8-12V en de meegeleverde voeding is 16V en tot nu toe geen probleem mee. Misschien is een digitale gong ook een oplossing met POE of via wifi.
Hier is een link voor dat laatste: https://eu.store.ui.com/e...imes/products/up-chime-eu
Mijn huidige honeywell Dw915s is draadloos en batterij gevoed dus die kan ik overal neerzetten waar ik wil wat erg handig is als ik in de tuin achtertuin bezig ben
Ja idd ik had graag ook een draadloze optie gezien met batterij. Maar bij sommige fabrikanten merk ik wel dat deze batterijen verslinden. Gelukkig bestaat er iets zoals herlaadbare batterijen. Zelf gebruik ik meest de meldingen op mijn telefoon. Gaat ook zeer snel.
Dat is niet zo’n probleem, doe zoiets liever als deze al een paar jaar uit is en niet als die direct nieuw uit doos.pietkrobot schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 01:17:
Ik denk dat je deze kan vervangen als deze eenmaal stuk is maar ik veronderstel wel dat je deze dan zal moeten afnemen en deels open doen denk ik.
Mijn Dw915s deurbel draait nu al weer bijna 4 jaar op een set batterijen: Vliegvlug in "Draadloze deurbel aansluiten op bestaande bel"Ja idd ik had graag ook een draadloze optie gezien met batterij. Maar bij sommige fabrikanten merk ik wel dat deze batterijen verslinden. Gelukkig bestaat er iets zoals herlaadbare batterijen. Zelf gebruik ik meest de meldingen op mijn telefoon. Gaat ook zeer snel.
En hoewel meldingen op mijn telefoon is ook wel handig is (heb ik nu niet) heb ik mijn telefoon niet altijd in de buurt, geloof het of niet
Om een tegengeluid te geven, die van mij hangt inmiddels 4 jaar buiten. 2 jaar op het noord - oosten, 2 jaar op het zuiden. Geen centje pijn vooralsnog. Het kan dus ook goed gaan.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 00:39:
[...]
Dat is wel erg slecht van Ubiquiti zeg!
https://community.ui.com/...6d-499d-9664-d35de543d366
[ Voor 34% gewijzigd door Polyphemus op 25-07-2025 10:38 ]
Laatst gedaan, werd afgewezen.Polyphemus schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:37:
Je kan de deurbel met een defecte knop gewoon buiten garantie voor RMA aanmelden. Staat op het Ubiquiti forum
https://community.ui.com/...6d-499d-9664-d35de543d366
66 euro.Mawlana schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 01:05:
Is de Unifi chime nog verkrijgbaar voor een leuke prijs? Volgens de pricewatch is €83 de laagste prijs op dit moment, dat vind ik veel te duur...
https://eu.store.ui.com/e...imes/products/up-chime-eu
https://eu.store.ui.com/e...imes/products/up-chime-euVliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 01:06:
Valt me net op dat de G4 doorbell niet meer op de Europeese UI store te vinden is onder de categorie deurbellen: https://eu.store.ui.com/eu/en/category/cameras-doorbells
What?Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 01:14:
[...]
Ik ken die Ubiquiti Chime maar vind ‘m te duur om enkel een geluid af te spelen, plus dat ding is niet eens draadloos.
Je hoeft hem alleen maar in het stopcontact te stoppen en hij communiceert via wifi.
Die wel inderdaad maar de PoE natuurlijk nietASS-Ware schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:51:
[...]
What?
Je hoeft hem alleen maar in het stopcontact te stoppen en hij communiceert via wifi.
Je precieze vraag is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd, maar ik ben van plan gebruik te maken van de Ubiquit relay box (meen dat ding zo heet) icm een relais omdat het met de DW915s zonder niet werkt.pietkrobot schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 01:31:
Werkt deze DW915S ook met de G4 deurbel?
De Ubiquit relay box zet bij het indrukken van de knop op de G4 naar ik begrijp simpelweg de spanning van de voeding die met de Ubiquiti doorbell wordt meegeleverd op de twee contacten die je op je bestaande gong moet aansluiten. De G4 zelf wordt dan van de spanning gehaald (bij de wifi variant, daarom zit er ook een accu in)
Daarbij is het heel erg afhankelijk van je huidige gong of dat gaat werken of niet want als het te weinig is qua voltage of amperage gaat de gong of niet af, of slecht of continu en als het te veel is brand hij door, meteen of pas na een tijdje.
De GW915s heeft geen spanning nodig om af te gaan enkel een switch die twee contacten kortsluit: de drukknop naast de deur
Aangezien die na het vervangen door een G4 deurbel weg is laat ik de Ubiquit relay box simpelweg een relais aansturen die de rol van drukknop overneemt.
Maar je kan een relais ook gebruiken bij een bel met gong die wel afhankelijk is van een spanningsbron om over te gaan waarmee je beide belcircuits, de oude bestaande en nieuwe G4 helemaal onafhankelijk van elkaar kan behouden waarbij de relais de oude deurknop simuleert. Loop je geen risico dat je bestaande gong stuk gaat of niet werkt want hij blijft gewoon werken met de al aanwezige beltrafo
Deze setup:
:strip_exif()/f/image/ppX72oplZcHbpQhUZ4E0YDu1.png?f=user_large)
Enige kleine nadeel is een extra voeding, die van de oude belsetup blijft behouden en die voor de Ubiquiti komt erbij.
Maar grote voordeel is dat het met elke bestaande bel werkt en je niet het risico loopt je huidige gong te slopen.
Zie ook mijn eerdere bericht: Vliegvlug in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
Denk dat je niet goed gelezen hebt want jij linkt naar de chime terwijl ik aangeef dat de G4 doorbell niet meer op de Europeese UI store te vinden is onder de categorie deurbellen: https://eu.store.ui.com/eu/en/category/cameras-doorbells
Daar staat de chime nog wel gewoon tussen
[ Voor 4% gewijzigd door Vliegvlug op 25-07-2025 12:00 ]
Iemand een idee hoe ik die weg krijg? Geen ramp, maar zou het fijn vinden als ze weg zijn.
Het gaat om deze icoontjes:
:strip_exif()/f/image/qHveV7Kujc1OT2LgUSyWy0bb.png?f=user_large)
Duh, je snap toch ook wel dat het om de voeding gaat.ASS-Ware schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 10:51:
[...]
What?
Maar veel succes met je draadloze Ubiquiti chime achter in de tuin meenemen waar geen stopcontacten zijn om te horen wanneer er iemand bij de voordeur aanbelt
Tuurlijk zou ik dan een verlengsnoer kunnen pakken enkel voor die chime maar simpelweg mijn huidige draadloze gong (zowel draadloos aangestuurd als met eigen stroomvoorziening) oppakken en buiten neerzetten vind ik toch net wat minder gedoe!

Nu wel, maar dat ontging me.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Duh, je snap toch ook wel dat het om de voeding gaat.
Dank je wel, maar ik heb gewoon stopcontacten achter in de tuin en ook goede wifi, dus dat gaat geen probleem worden.Maar veel succes met je draadloze Ubiquiti chime achter in de tuin meenemen waar geen stopcontacten zijn om te horen wanneer er iemand bij de voordeur aanbelt
Ach, zonder chime zie ik op mijn horloge en telefoon ook dat er iemand aan de deur staat.Tuurlijk zou ik dan een verlengsnoer kunnen pakken enkel voor die chime maar simpelweg mijn huidige draadloze gong (zowel draadloos aangestuurd als met eigen stroomvoorziening) oppakken en buiten neerzetten vind ik toch net wat minder gedoe!
Het is niet dat de GW915s op wifi werkt? Dat deze via het digitaal signaal van de bel een bericht stuurt naar deze gong? Deze krijgt zijn signaal van een soort basestation om de gong te doen afgaan en niet rechstreeks via wifi.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 11:43:
[...]
Je precieze vraag is me niet helemaal duidelijk eerlijk gezegd, maar ik ben van plan gebruik te maken van de Ubiquit relay box (meen dat ding zo heet) icm een relais omdat het met de DW915s zonder niet werkt.
De Ubiquit relay box zet bij het indrukken van de knop op de G4 naar ik begrijp simpelweg de spanning van de voeding die met de Ubiquiti doorbell wordt meegeleverd op de twee contacten die je op je bestaande gong moet aansluiten. De G4 zelf wordt dan van de spanning gehaald (bij de wifi variant, daarom zit er ook een accu in)
Daarbij is het heel erg afhankelijk van je huidige gong of dat gaat werken of niet want als het te weinig is qua voltage of amperage gaat de gong of niet af, of slecht of continu en als het te veel is brand hij door, meteen of pas na een tijdje.
De GW915s heeft geen spanning nodig om af te gaan enkel een switch die twee contacten kortsluit: de drukknop naast de deur
Aangezien die na het vervangen door een G4 deurbel weg is laat ik de Ubiquit relay box simpelweg een relais aansturen die de rol van drukknop overneemt.![]()
Maar je kan een relais ook gebruiken bij een bel met gong die wel afhankelijk is van een spanningsbron om over te gaan waarmee je beide belcircuits, de oude bestaande en nieuwe G4 helemaal onafhankelijk van elkaar kan behouden waarbij de relais de oude deurknop simuleert. Loop je geen risico dat je bestaande gong stuk gaat of niet werkt want hij blijft gewoon werken met de al aanwezige beltrafo
Deze setup:
[Afbeelding: Ubiquiti G4 doorbell gebruiken met bestaande bellen dmv een relais]
Enige kleine nadeel is een extra voeding, die van de oude belsetup blijft behouden en die voor de Ubiquiti komt erbij.
Maar grote voordeel is dat het met elke bestaande bel werkt en je niet het risico loopt je huidige gong te slopen.
Zie ook mijn eerdere bericht: Vliegvlug in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
Zo doe ik het nu ook over mijn Sonos speakers in mijn overkapping in de tuin zodat ik niet een extra Chime hoef te plaatsen.
Daar gaat dus nu gewoon de beltoon overheen en muziek wordt op dat moment gepauzeerd.
Heb je een link met meer info hier over?GeeMoney schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:21:
@Vliegvlug wat ook een optie is, is om een Shelly of Fibaro relais te gebruiken die je aan je fysieke gong hangt en een Alarm Trigger maakt die reageert op de bel knop om dat relais te activeren.
Zo doe ik het nu ook over mijn Sonos speakers in mijn overkapping in de tuin zodat ik niet een extra Chime hoef te plaatsen.
Daar gaat dus nu gewoon de beltoon overheen en muziek wordt op dat moment gepauzeerd.
Die beltoon over Sonos lijkt me ideaal, aangezien mijn hele huis vol staat met die dingen.
Heb je iets van Home Assistant draaien, Domoticz of een andere automation omgeving?ASS-Ware schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:38:
[...]
Heb je een link met meer info hier over?
Die beltoon over Sonos lijkt me ideaal, aangezien mijn hele huis vol staat met die dingen.
Je hebt natuurlijk een "hub" nodig die de communicatie vormt tussen je bel en je andere devices.
Ik heb zelf Fibaro en Home Assistant en kan via beide deze oplossing maken.
Fibaro is mijn "hoofd" systeem en ik heb het dus in Fibaro zitten.
Via de Protect app heb ik een Alarm trigger gemaakt op de actie deurbel, die triggered een webhook wat een Fibaro "scéne" is die simpel zegt: pauze muziek op Sonos overkapping, speel chime.mp3 af op volume 30 en hervat muziek.
Ik heb Home Assistent als VM draaien op ESX ja, maar nog niets mee gedaan, maar daar zal ik eens kijken, dank je wel.GeeMoney schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:41:
[...]
Heb je iets van Home Assistant draaien, Domoticz of een andere automation omgeving?
Je hebt natuurlijk een "hub" nodig die de communicatie vormt tussen je bel en je andere devices.
Ik heb zelf Fibaro en Home Assistant en kan via beide deze oplossing maken.
Fibaro is mijn "hoofd" systeem en ik heb het dus in Fibaro zitten.
Via de Protect app heb ik een Alarm trigger gemaakt op de actie deurbel, die triggered een webhook wat een Fibaro "scéne" is die simpel zegt: pauze muziek op Sonos overkapping, speel chime.mp3 af op volume 30 en hervat muziek.
Hier mijn automation binnen HA om dat te doen:ASS-Ware schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:44:
[...]
Ik heb Home Assistent als VM draaien op ESX ja, maar nog niets mee gedaan, maar daar zal ik eens kijken, dank je wel.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| alias: Deurbel Chime Sonos description: "" triggers: - trigger: state entity_id: - binary_sensor.voordeur_deurbel_doorbell to: "on" conditions: [] actions: - action: sonos.snapshot data: with_group: true entity_id: media_player.overkapping - action: media_player.volume_set target: entity_id: - media_player.overkapping data: volume_level: 0.30 - action: media_player.play_media target: entity_id: - media_player.keuken data: media_content_id: http://<ha-ip>:8123/local/Chime.mp3 media_content_type: music - delay: hours: 0 minutes: 0 seconds: 4 milliseconds: 0 - action: sonos.restore data: with_group: true entity_id: media_player.overkapping mode: single |
je hebt natuurlijk wel je Sonos devices en je Unifi nodig binnen HA, maar HA detecteert die automatisch in je netwerk. Vervolgens maak je bovenstaande automation met je eigen entities en je bent up & running.
(PS. de chime.mp3 moet je even op je HA image zetten. (dat is als je niet bekend bent met Linux wellicht even de moeilijkste hobbel).
[ Voor 13% gewijzigd door GeeMoney op 25-07-2025 14:48 ]
Mocht de tuindeur opstaan, dan gaat het ook naar de sonos play die in de tuin staat.
Gelijk daarna krijg ik indien thuis ook een screen shot van de camera via Whatsapp toegestuurd.
Er is zoveel mogelijk
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti
Ik nog niet maar ben bezig electriciteit naar mijn tuin aan te leggen.ASS-Ware schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 13:06:
[...]
Dank je wel, maar ik heb gewoon stopcontacten achter in de tuin en ook goede wifi, dus dat gaat geen probleem worden.
Zou alsnog wel bang zijn die chime dan per ongeluk in een buitenstopcontact te laten zitten en volgens mij is deze niet waterdicht.
Mijn draadloze gong zet ik nu bewust in het zicht zodat ik die niet vergeet mee terug naar binnen te nemen als ik klaar ben buiten want dat ding kan niet tegen regen.
Dat is wel handig ja.[...]
Ach, zonder chime zie ik op mijn horloge en telefoon ook dat er iemand aan de deur staat.
Zo geavanceerd is het bij mij nog niet en met die Honeywell set standaard ook niet mogelijk.
Nee, dat is een eigen draadloos signaal, 868 MHz.
Er is niet een specifiek basisstation, elke GW915s kan je gebruiken als bedraad of los belsysteem en je kan ze draadloos aan elkaar koppelen en er bedraade of draadloze drukknoppen op aansluiten.Dat deze via het digitaal signaal van de bel een bericht stuurt naar deze gong? Deze krijgt zijn signaal van een soort basestation om de gong te doen afgaan en niet rechstreeks via wifi.
Als ik je goed begrijp is dat nog een extra component naast het reguliere rekais wat ik wil gaan toepassen?GeeMoney schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:21:
@Vliegvlug wat ook een optie is, is om een Shelly of Fibaro relais te gebruiken die je aan je fysieke gong hangt en een Alarm Trigger maakt die reageert op de bel knop om dat relais te activeren.
En dan puur om het signaal dat er iemand op de deurbel drukt naar je home automation systeem te krijgen?
Is het dan niet mogelijk om de G4 deurbel direct dat signaal naar je HA systeem te laten sturen, scheelt weer een extra component of mis ik iets?
Klinkt wel handig ja als je die toch al hebt hangen.Zo doe ik het nu ook over mijn Sonos speakers in mijn overkapping in de tuin zodat ik niet een extra Chime hoef te plaatsen.
Bij mij is er buiten niet zoiets, heb sowieso geen slimme speakers.
Zou hooguit handig zijn om het dan naar mijn telefoon te sturen maar dat kan volgens mij al via Protect, al heb ik nog niet uitgezocht hoe.
Heb je de protect app op je telefoon?Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:41:
[...]
Als ik je goed begrijp is dat nog een extra component naast het reguliere rekais wat ik wil gaan toepassen?
En dan puur om het signaal dat er iemand op de deurbel drukt naar je home automation systeem te krijgen?
Is het dan niet mogelijk om de G4 deurbel direct dat signaal naar je HA systeem te laten sturen, scheelt weer een extra component of mis ik iets?
[...]
Klinkt wel handig ja als je die toch al hebt hangen.
Bij mij is er buiten niet zoiets, heb sowieso geen slimme speakers.
Zou hooguit handig zijn om het dan naar mijn telefoon te sturen maar dat kan volgens mij al via Protect, al heb ik nog niet uitgezocht hoe.
Dan hoef je alleen nog maar de notifications te activeren.
Ja en notificaties staan aan (denk dat dat standaard is in de app want ik heb het niet bewust aangezet) maar als je geen UI cloud connectie hebt werkt dat niet want het moet via Apple/Google lopen.ASS-Ware schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:13:
[...]
Heb je de protect app op je telefoon?
Dan hoef je alleen nog maar de notifications te activeren.