Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:49
Mr-Famous schreef op zondag 9 februari 2025 @ 00:23:
Gents, ik heb nu een Eufy Deurbel met een Homebase. Deze Eufy deurbel is inmiddels an vervanging toe en aangezien ik volledig in het eco systeem zit van unifi wil ik graag de G4 deurbel pro aanschaffen.

Kan ik er van uit gaan dat op het moment dat ik de Eufy vervang die nu via de welbekende rood/blauwe kabel aan de deurbel is aangesloten vervang voor een G4 Pro deurbel dat dit gaat werken? Ik heb verder geen idee of ik een beltrafo heb. Ik ga haast uit van wel aangezien de Eufy nu ook gevoegd wordt en ik deze in het afgelopen 5 jaar niet heb hoeven te laden. Hoor het graag!
De Eufy heeft genoeg aan 8, maar de Pro heeft minimaal 16 nodig en het liefst richting de 24.

Maar er komt een trafo bij als je de Pro besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:41
Deshmir schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:37:
[...]

De Eufy heeft genoeg aan 8, maar de Pro heeft minimaal 16 nodig en het liefst richting de 24.

Maar er komt een trafo bij als je de Pro besteld
Even nog voor de zekerheid: de pro kan zowel via een trafo en de bestaande draden als via PoE met een aparte kit toch? Ik overweeg om de G4 to upgraden naar een G4 Pro om via home assistant de deur open te kunnen maken via NFC/fingerprint. Ik heb de 16V trafo nu dus in gebruik voor de G4, die werkt ook met de Pro toch?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik weet dat sommige van jullie al de deur open maken via de Pro. Ik zoek nog een goede slot draaier, welke gebruiken jullie? Mag via DM als het teveel offtopic gaat :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:34
Luuk1983 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:17:
Ik weet dat sommige van jullie al de deur open maken via de Pro. Ik zoek nog een goede slot draaier, welke gebruiken jullie? Mag via DM als het teveel offtopic gaat :)
Ik gebruik hem nog niet… maar de enige die bij ons het huis in komt, is de tedee pro. Drie is de enige qua looks dat ok is. Ik wacht nog tot er een versie is met matter/thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:49
@Luuk1983 Volgens mij is er een aparte kit voor POE idd, maar dan kan je net zo goed de Pro POE halen haha..

Net even gekeken, en mijn Pro, zonder extra gong, zit nu op 20V volgens Protect.
Dus durf niet te zeggen of 16 voldoende is; maar either wat krijg je een 24V trafo erbij als je de Pro normaal haalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 23:12
Of je de Pro PoE-versie of de 'gewone' versie moet kiezen, hangt er van of je een bestaande mechanische gong wilt gebruiken. Dat kan niet met de PoE-versie! En die heeft ook géén wifi.

De non-PoE versie kun je overigens met een PoE-to-USB-C van voeding en verbinding voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:52
Ik overweeg ook de G4 Pro PoE deurbel aan te schaffen. Wel heb ik een vraag over het “aansluitschema”.

Bij een normale bel gaat er een draad van de drukknop naar de trafo en een draad van de drukknop naar de gong.
En dan nog een draad tussen gong en trafo.

Begrijp ik het goed dat voor de PoE-versie van de deurbel, ik deze draden + trafo weg kan halen en moet zorgen dat zowel op de plek van de deurbel als op de plek van de gong een internetkabel komt? En die dan uiteraard aansluiting op een UniFi product/switch die PoE kan voeden.

Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
JeroenVerweij schreef op maandag 10 februari 2025 @ 11:48:
Ik overweeg ook de G4 Pro PoE deurbel aan te schaffen. Wel heb ik een vraag over het “aansluitschema”.

Bij een normale bel gaat er een draad van de drukknop naar de trafo en een draad van de drukknop naar de gong.
En dan nog een draad tussen gong en trafo.

Begrijp ik het goed dat voor de PoE-versie van de deurbel, ik deze draden + trafo weg kan halen en moet zorgen dat zowel op de plek van de deurbel als op de plek van de gong een internetkabel komt? En die dan uiteraard aansluiting op een UniFi product/switch die PoE kan voeden.

Dank alvast!
Correct.

De PoE versie kan alleen middels PoE gevoed worden, incl gong (in tegenstelling tot de gestekkerde variant).

Dus dan moet je naar de plek waar je de deurbel wil hebben zitten utp-kabel hebben lopen. Zelfde geldt voor de plek waar je de Gong monteert.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenVerweij
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 11:52
PeacekeeperNL schreef op maandag 10 februari 2025 @ 12:18:
[...]

Correct.

De PoE versie kan alleen middels PoE gevoed worden, incl gong (in tegenstelling tot de gestekkerde variant).

Dus dan moet je naar de plek waar je de deurbel wil hebben zitten utp-kabel hebben lopen. Zelfde geldt voor de plek waar je de Gong monteert.
Perfect, dank voor de bevestiging. Ik ga eens kijken of het lukt om een UTP-kabel naar beide plaatsen te trekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:12
Afgelopen weekend de Unifi Doorbell G4 PoE Pro met bel geinstalleerd, dat ging out of the box best prima. Er is wel een nadeel, en dat is het geluid wat uit de buitenunit komt, dit is vrij hard, en zo ver ik kan zien niet aan te passen.

Ik heb een loqed slot, en via Home Assistant wordt deze door de Unifi integratie open gestuurd als ik mijn vinger op de G4 fingerprint reader zet. Dit werkt ook prima, maar kan ik in de nacht niet doen, anders worden de buren wellicht wakker. Hopelijk komen ze nog met een oplossing.

EDIT:

Opgelost door ¨Status Sound¨ uit te zetten, je hoort dan helemaal geen geluiden meer, ook niet als je op de bel drukt, maar is wel lekker stil :)

[ Voor 13% gewijzigd door boswandeling op 11-02-2025 19:16 ]

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:51
PeacekeeperNL schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Van wat ik begreep krijg je een nieuwe c.q. refurbished. Maar willen ze eerst het product retour ter beoordeling
Ik heb dus een nieuwe gekregen, keurige service!

Weet iemand of er een maniertje is, om die nieuwe G4 deurbel te laten adopten met de oude settings in protect?

Of moet ik straks de oude weggooien in de instellingen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
ppeterr schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:49:
[...]

Ik heb dus een nieuwe gekregen, keurige service!

Weet iemand of er een maniertje is, om die nieuwe G4 deurbel te laten adopten met de oude settings in protect?

Of moet ik straks de oude weggooien in de instellingen?
Weet niet of je 'm nog hebt staan, maar anders in ieder geval van je UniFi omgeving de backup downloaden? Goede vraag wel trouwens (en mooi dat je een compleet nieuwe hebt gekregen!)

Mijn reviews al gezien?

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:51
PeacekeeperNL schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 09:57:
[...]

Weet niet of je 'm nog hebt staan, maar anders in ieder geval van je UniFi omgeving de backup downloaden? Goede vraag wel trouwens (en mooi dat je een compleet nieuwe hebt gekregen!)
Ik heb hem nog staan, ik ga eens kijken naar de backup. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:03
Even een vraagje over het monteren. Wij zitten op dit moment in een grote verbouwing en krijgen kunststof gevelbekleding, waar ik de deurbel op wil bevestigen. Nou zie ik in die instructie dat je pluggen moet gebruiken. Alleen komt er bij ons achter de gevelbekleding nog isolatie. Dan heeft een plug erg weinig nut. Iemand hier ervaring mee? Zat zelf aan hollewandpluggen ofzo te denken. Maar wellicht is het wel beter de aannemer te vragen om op de plek van de deurbel een plaatje hout te plaatsen achter het kunststof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Phoolie schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:13:
Even een vraagje over het monteren. Wij zitten op dit moment in een grote verbouwing en krijgen kunststof gevelbekleding, waar ik de deurbel op wil bevestigen. Nou zie ik in die instructie dat je pluggen moet gebruiken. Alleen komt er bij ons achter de gevelbekleding nog isolatie. Dan heeft een plug erg weinig nut. Iemand hier ervaring mee? Zat zelf aan hollewandpluggen ofzo te denken. Maar wellicht is het wel beter de aannemer te vragen om op de plek van de deurbel een plaatje hout te plaatsen achter het kunststof.
Hollewandpluggen kunnen. Stukje hout erachter monteren werkt ook hoor, wellicht ook mooier als je ooit besluit wat anders te monteren, aangezien hwp vaak wel een opvallende plek achterlaten, een schroefgat is een stuk kleiner.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Stel je voor: Een gestandaardiseerde montageplaat voor alle slimme deurbellen ever ooit. <3
</dagdromen>

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:31

pinda powerrr

Slow down...

Voutloos schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 12:59:
Stel je voor: Een gestandaardiseerde montageplaat voor alle slimme deurbellen ever ooit. <3
</dagdromen>
Die komt er vast, maar dan heeft elke fabrikant een eigen protocol of een ander vaag verhaal. Welk protocol? Geen idee, maar dat verzinnen ze tegen die tijd wel :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-05 09:41
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 09:22:
[...]

Hollewandpluggen kunnen. Stukje hout erachter monteren werkt ook hoor, wellicht ook mooier als je ooit besluit wat anders te monteren, aangezien hwp vaak wel een opvallende plek achterlaten, een schroefgat is een stuk kleiner.
Ik vraag mij af of je überhaupt wel meer dan alleen schroeven nodig hebt. Als het gat die je voor boord net iets kleiner laat dan de schroef die je gaat gebruiken, denk ik dat hij al wel vast zit. Mits je niet door blijft schroeven natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-04 08:02
Ik ben van plan een G4 Pro deurbel aan te schaffen, maar ik lees hier op het forum dat er diverse gebruikers zijn die last hebben van reboots en spookbellen.

Ik lees dat er problemen zijn geweest met firmwares (protect versie 1.2.0?) die reboots veroorzaken? Hebben mensen daar recent nog problemen mee?

Daarnaast lees ik dat de interne batterij (voor de mechanische gong) ook voor reboots en spookbellen kan zorgen als de batterij ouder wordt, of als het kouder wordt. Als je in de settings de mechanische gong uitzet, wordt dan de batterij ook niet meer gebruikt, en zijn daarmee de spookbellen en reboots verholpen?

Ik heb ook gezien dat het niet goed is om geen mechanische gong te hebben, maar de setting van een mechanische gong wel in te schakelen. Is dat andersom ook een probleem? (Dus wel een mechanische gong aangesloten, maar in de settings uitgeschakeld?)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jljwb8vNIAtww-orlQktlL72AJI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Pr0iTE635w0kLHOA87y4XF6W.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bS2iZB9siIQWAUyKg8D06FGyYCI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JAdgiWrtTT0XebRN3ei6Zjak.png?f=fotoalbum_large

(Ik heb de screenshots gemaakt van deze video YouTube: My doorbell may shock you… - Ubiquiti G4 Doorbell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
PeeCee schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:09:
[...]

Ik vraag mij af of je überhaupt wel meer dan alleen schroeven nodig hebt. Als het gat die je voor boord net iets kleiner laat dan de schroef die je gaat gebruiken, denk ik dat hij al wel vast zit. Mits je niet door blijft schroeven natuurlijk.
Nadeel zou zijn, als je dat doet, dat je 'm er (in theorie) heel makkelijk vanaf trekt. Een stukje kunststof gevelbekleding houdt vrij weinig, zeker die meegeleverde schroeven van Ubiquiti. Zo even uit het hoofd leken me dat meer schroeven met metaaldraad, redelijk fijn.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeeCee
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Nadeel zou zijn, als je dat doet, dat je 'm er (in theorie) heel makkelijk vanaf trekt. Een stukje kunststof gevelbekleding houdt vrij weinig, zeker die meegeleverde schroeven van Ubiquiti. Zo even uit het hoofd leken me dat meer schroeven met metaaldraad, redelijk fijn.
Hoe dik is/wordt de gevelbekleding? Over het algemeen gooi ik bijgeleverde schroeven weg, vaak slechte kwaliteit.

Veder is mijn verwachting dat als iemand hier de deurbel wil hebben, ze hem er wel af halen met een breekijzer in enkele seconden. Als iemand iets wil hebben, kan je je er toch niet tegen beveiligen. De enige kans die je hebt is dat je op beeld hebt staan wie hem heeft ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-05 23:12
.bart schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 16:16:
Ik ben van plan een G4 Pro deurbel aan te schaffen, maar ik lees hier op het forum dat er diverse gebruikers zijn die last hebben van reboots en spookbellen.

Ik lees dat er problemen zijn geweest met firmwares (protect versie 1.2.0?) die reboots veroorzaken? Hebben mensen daar recent nog problemen mee?

Daarnaast lees ik dat de interne batterij (voor de mechanische gong) ook voor reboots en spookbellen kan zorgen als de batterij ouder wordt, of als het kouder wordt. Als je in de settings de mechanische gong uitzet, wordt dan de batterij ook niet meer gebruikt, en zijn daarmee de spookbellen en reboots verholpen?

Ik heb ook gezien dat het niet goed is om geen mechanische gong te hebben, maar de setting van een mechanische gong wel in te schakelen. Is dat andersom ook een probleem? (Dus wel een mechanische gong aangesloten, maar in de settings uitgeschakeld?)
.....
De problemen die je beschrijft, hebben volgens mij vooral te maken met de non-Pro versie.
Ik herken de problemen niet met mijn Pro (i.c.m. mechanische gong én draadloze chime). Draait al een jaar stabiel, geen spookbelletjes of onverwachte herstarts. Ook nu niet bij -5°C.
Ik heb 'm aangesloten via de beltrafo (vanwege de mechanische gong) en tegelijkertijd ook via de USB-C-to-PoE adapter.

Protect zit inmiddels op versie 5.2.49 en firmware op 4.74.106.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Ook hier de zelfde mening als @Masimo heb m'n G4Pro aan gesloten met de Ubiqtie beltrafo, en de twee draden naar de bel toe als voeding (dus hij connect verder op de Wifi) en ik m'n oude gong en twee chime op de verdiepingen. Draait nu ook al meer dan een jaar. (geen spook bellen, en geen uitval)
Zowel een x aantal vingerprint en NCF's zijn aktief maar nog niet aan het slot gekoppeld, (wel aan Sonos, en lichten aan en dat er meer meldingen via HA/Homey gaan (puur om te kijken hoe het stabiel werkt). Wellicht binnen nu en een jaar ook een slot in/op deur zetten wat we kunnen bedienen.
Het geheel draait op de basis van m'n UDM met Protect alles op de laatste normale firmware.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@.bart dat ging vooral over de non pro versie inderdaad op oude fysieke beltrafo’s die vaak maar 8-12V leverden ipv de stabiele 16V die hij eigenlijk nodig heeft.
Ook kende de oude wat vervelende firmware bugs maar inmiddels is dat redelijk volwassen en worden er nog steeds functies toegevoegd of uitgebreid maar het belangrijkste werkt bij mijn Pro PoE in ieder geval zeer goed. Aanbellen, spreken en horen, continu stream, goede resolutie en scherp en Motion detections het werkt allemaal prima.
Meerder NFC tags in gebruik hier en wat koppelingen naar Sonos en garage deur etc. en dat werkt allemaal gewoon echt goed.

Zie eventueel mijn review van de Ubiquiti Unifi G4 Pro PoE deurbel:
Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Pro PoE Kit - Zwart review door GeeMoney

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 14-02-2025 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GeeMoney schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:54:
@.bart dat ging vooral over de non pro versie inderdaad op oude fysieke beltrafo’s die vaak maar 8-12V leverden ipv de stabiele 16V die hij eigenlijk nodig heeft.
Ik gebruik op mijn non-pro de ubiquiti 16V trafo, maar de bel heeft absoluut soms last van spookbelletjes en valt rond het vriespunt standaard uit als je aanbelt. Ik heb nu de chime helemaal uitgezet en speel nu een audio file op een Denon HEOS via home assistant en nu heb ik nergens meer last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 20:57:
[...]

Ik gebruik op mijn non-pro de ubiquiti 16V trafo, maar de bel heeft absoluut soms last van spookbelletjes en valt rond het vriespunt standaard uit als je aanbelt. Ik heb nu de chime helemaal uitgezet en speel nu een audio file op een Denon HEOS via home assistant en nu heb ik nergens meer last van.
Heb je de trafo al eens nagemeten rond het vriespunt? Ik dacht gelezen te hebben dat mensen toch echt andere trafo’s inzetten en dat de problemen verdwenen. De non pro is erg gevoelig voor een dip in het voltage en dat speelt meer op als het goed koud is.
De pro heeft er voor zover ik weet in ieder geval geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
GeeMoney schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 21:00:
[...]

Heb je de trafo al eens nagemeten rond het vriespunt? Ik dacht gelezen te hebben dat mensen toch echt andere trafo’s inzetten en dat de problemen verdwenen. De non pro is erg gevoelig voor een dip in het voltage en dat speelt meer op als het goed koud is.
De pro heeft er voor zover ik weet in ieder geval geen last van.
Oh die trafo is all over the place hoor, absoluut. Ze hebben we ook een nieuwe opgestuurd toen ik ben gaan klagen, maar weet je, die spookbelletjes zijn nog niet het ergste. Het is niet dat die 10 keer per minuut gebeuren. Een veel groter probleem is de bel die herstart zodra je aanbelt. En dat ga je niet oplossen met een nieuwe trafo. Als het rond het vriespunt is, restart de bel gewoon bijna elke keer. Voor mij was dat reden om het hele systeem met een 'analoge' bel, oftewel een mechanische bel, eruit te gaan werken. Voor nu werkt het met een audio file en home assistant, mogelijk dat ik nog een keer een ubiquiti chime koop, maar dat weet ik nu nog niet.

Overigens wil ik uiteindelijk dus naar de pro gaan om gebruik te maken van de NFC lezer en/of vingerafdrukscanner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TIPFuxVOObNUNJOFm0_ieLLkG84=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLc2tuAblx2XXAVHp4DFff43.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is het voltage van afgelopen week. Kan flink dippen, maar ook meer dan 16V zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
Bedankt voor de snelle reacties :)

Ik deed de aanname dat de G4 en G4 Pro dezelfde batterij zouden hebben met potentieel dezelfde issues. Maar het lijkt erop dat de Pro een grotere batterij heeft, en bovendien lijkt het alsof er ook nog een warmte element op de batterij geplaatst is. Zie YouTube: UniFi G4 Doorbell vs Pro: battery internals. Ik vermoed dus dat de Pro versie uiteindelijk ook te maken zal krijgen met batterij issues... Maar goed, ik lees dus wederom dat de batterij buitenspel gezet kan worden door een setting aan te passen, dat is denk ik acceptabel.

@GeeMoney Ik heb je review zojuist gelezen! Ik wil voor de non PoE versie gaan, omdat deze nog een mechanische gong kan aansturen. Zodat de bel het dan ook nog doet, mocht er iets met het netwerk/HA niet functioneren. (Alhoewel ik dan dus wel afhankelijk ben van de batterij...) Ik zie dat jij ook een relais aanstuurt via HA. Ik neem aan dat dat ook is om een gong aan ge sturen? Ik ben benieuwd hoe je dat opgelost hebt (en welk relais je gebruikt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!
.bart schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 12:01:
Bedankt voor de snelle reacties :)

Ik deed de aanname dat de G4 en G4 Pro dezelfde batterij zouden hebben met potentieel dezelfde issues. Maar het lijkt erop dat de Pro een grotere batterij heeft, en bovendien lijkt het alsof er ook nog een warmte element op de batterij geplaatst is. Zie YouTube: UniFi G4 Doorbell vs Pro: battery internals. Ik vermoed dus dat de Pro versie uiteindelijk ook te maken zal krijgen met batterij issues... Maar goed, ik lees dus wederom dat de batterij buitenspel gezet kan worden door een setting aan te passen, dat is denk ik acceptabel.

@GeeMoney Ik heb je review zojuist gelezen! Ik wil voor de non PoE versie gaan, omdat deze nog een mechanische gong kan aansturen. Zodat de bel het dan ook nog doet, mocht er iets met het netwerk/HA niet functioneren. (Alhoewel ik dan dus wel afhankelijk ben van de batterij...) Ik zie dat jij ook een relais aanstuurt via HA. Ik neem aan dat dat ook is om een gong aan ge sturen? Ik ben benieuwd hoe je dat opgelost hebt (en welk relais je gebruikt).
Ik stuur een relais aan maar dat is geen mechanische gong, dat is het relais van mijn garage deur die ik middels een Webhook kan triggeren.
Feitelijk kan je zo ook een mechanische chime werkend maken maar dan zal je je gong via een shelly/fibaro relais moeten schakelen.
Wel HA nodig maar niet persé internet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 11:57
Mijn G4 Doorbell, heeft sinds het weekend ook weer erg veel last van spookbellen. Heb zelfs het idee dat het na de laatste upgrade nog erger geworden is. De temperatuur was namelijk redelijk constant in het weekend.
Ik werk hier met een honeywell converter, die het signaal omzet voor de wireless Honeywell gong.

Deze G4 Doorbell heb ik al gekregen na een RMA van de vorige vanwege hetzelfde probleem.
Toch maar eens gaan uitkeken naar de Pro versie!

Kan toeval zijn, maar gisteravond is zelfs mijn UDM SE gecrasht en het lijkt erop dat dit kwam door een crash van Protect. Alles op de laatste stable versie.

Iemand last van gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 26-05 08:49
Hier al enige tijd de G4 doorbell Pro, maar met de kou blijft mijn mechanische gong ook gaan. Denk niet dat de Pro versie het probleem oplost @loyske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:37
maniac2003 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:42:
Hier al enige tijd de G4 doorbell Pro, maar met de kou blijft mijn mechanische gong ook gaan. Denk niet dat de Pro versie het probleem oplost @loyske
Ik heb ook een G4 Doorbell Pro en zoals nu staat er een oostenwind op, maar totaal geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 10:11

Mr_0izO

Natural Mystic

maniac2003 schreef op maandag 17 februari 2025 @ 12:42:
Ik heb de normale versie gehad, waarmee ik met koud weer veel problemen had. Sinds ik de Pro heb werkt het perfect. Heel sporadisch nog dat die doet rebooten wanneer er wordt aangebeld bij kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .bart
Mr_0izO schreef op maandag 17 februari 2025 @ 13:04:
[...]

Ik heb de normale versie gehad, waarmee ik met koud weer veel problemen had. Sinds ik de Pro heb werkt het perfect. Heel sporadisch nog dat die doet rebooten wanneer er wordt aangebeld bij kou.
Je hebt wel een mechanische gong aangesloten? Of heb je de reboots ook zonder mechanische gong?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
.bart schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Je hebt wel een mechanische gong aangesloten? Of heb je de reboots ook zonder mechanische gong?
Als het goed is zijn de reboots en de spookbelletjes allebei het gevolg van hoe een mechanische gong aangestuurd wordt. Zover ik weet zouden beiden niet moeten gebeuren zonder mechanische gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Iemand die de Unifi Chime gebruikt met een G4 Doorbell (non Pro)? Dat werkt zonder problemen?
Ik ga vandaag de "mechanische" gong uitzetten, is niet te doen dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:16
loyske schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 10:40:
Iemand die de Unifi Chime gebruikt met een G4 Doorbell (non Pro)? Dat werkt zonder problemen?
Ik ga vandaag de "mechanische" gong uitzetten, is niet te doen dit.
Ik heb juist de PoE Chime van de G4 Pro PoE vanmorgen afgekoppeld. Weer de oude mechanische chime/gong in gebruik genomen en via een webhook met HA werkend.
De Unifi chime is helaas te zacht. In HA zou je de nachtelijke uren kunnen instellen dat de
gong niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
jgsr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:20:
[...]

Ik heb juist de PoE Chime van de G4 Pro PoE vanmorgen afgekoppeld. Weer de oude mechanische chime/gong in gebruik genomen en via een webhook met HA werkend.
De Unifi chime is helaas te zacht. In HA zou je de nachtelijke uren kunnen instellen dat de
gong niet werkt.
Andere optie zou dan zijn om de gong van de G4 Doorbell te scheiden. Webhook via HA, maar dan heb ik wel een shelly oid nodig om een puls te geven aan de "mechanische" gong. In mijn geval een Honeywell omvormer voor wireless gong. Daar maar eens naar kijken dan. Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Laatst online: 25-05 10:11

Mr_0izO

Natural Mystic

.bart schreef op maandag 17 februari 2025 @ 15:52:
[...]

Met mechanische gong. Heb er nog een bij mijn tuinpoort zonder mechanische gong en die heeft altijd perfect gewerkt (ook eerst met de normale G4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloR_
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:19
Hallo iedereen,

Mogelijks stel ik hier een evidente/domme vraag. Maar gisteren via een kennis de vraag gekregen om te helpen een "G4 doorbell" te installeren.

Dit is wat hij gekocht heeft:
G4 doorbell professinal POE kit (dus de deurbel zelf + een chime)

Ik ben niet vertrouwd met Ubiquiti.

De deurbel is aangesloten via de POE en we kunnen inloggen via de webbrowser. Het beeld werkt. Dus dat is OK.

Echter, om notificaties via de app te krijgen, werk je met protect. Maar heb ik dat goed begrepen dat er nog een component ontbreekt om protect op te draaien? Moet hij dus niet nog een unifi recorder aankopen, genre cloudkey+, Gateway max, dream machine, ... ?

Zoja, welk device raden jullie aan? Mij lijkt voor een deurbel Cloudkey+ / Gateway max voldoende?

Alvast bedankt voor jullie support

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:46
FloR_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:14:
Hallo iedereen,

Mogelijks stel ik hier een evidente/domme vraag. Maar gisteren via een kennis de vraag gekregen om te helpen een "G4 doorbell" te installeren.

De deurbel is aangesloten via de POE en we kunnen inloggen via de webbrowser. Het beeld werkt. Dus dat is OK.

Echter, om notificaties via de app te krijgen, werk je met protect. Maar heb ik dat goed begrepen dat er nog een component ontbreekt om protect op te draaien? Moet hij dus niet nog een unifi recorder aankopen, genre cloudkey+, Gateway max, dream machine, ... ?

Zoja, welk device raden jullie aan? Mij lijkt voor een deurbel Cloudkey+ / Gateway max voldoende?

De vraag is meer wat de persoon al aan apparatuur heeft en in de toekomst wil hebben. Dit bepaald welk device het meest geschikt is.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:44

Wallie

Herr

FloR_ schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:14:
Hallo iedereen,

Hier een Cloudkey+ (1TB SSD) met 2 camera's + deurbel (wel een Reolink), kan hij prima aan.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
loyske schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 11:33:
[...]

Andere optie zou dan zijn om de gong van de G4 Doorbell te scheiden. Webhook via HA, maar dan heb ik wel een shelly oid nodig om een puls te geven aan de "mechanische" gong. In mijn geval een Honeywell omvormer voor wireless gong. Daar maar eens naar kijken dan. Thanks!
Klopt, ik heb er een shelly tussen geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Wallie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:33:
[...]

Hier een Cloudkey+ (1TB SSD) met 2 camera's + deurbel (wel een Reolink), kan hij prima aan.
Persoonlijk zou ik dan eerder voor deze gaan:
https://eu.store.ui.com/e...-ns?variant=ucg-max-ns-eu

Hier kan een m.2 ssd in, dan heb je meteen een goede router in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
MarkyB schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:00:
[...]

Persoonlijk zou ik dan eerder voor deze gaan:
https://eu.store.ui.com/e...-ns?variant=ucg-max-ns-eu

Hier kan een m.2 ssd in, dan heb je meteen een goede router in huis.
Let wel dat de no-storage versie geen nvme-ssd-slede meegeleverd krijgt, en je die dus nog los moet bestellen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 20:07:
[...]

Let wel dat de no-storage versie geen nvme-ssd-slede meegeleverd krijgt, en je die dus nog los moet bestellen.
of printen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
jgsr schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 19:52:
[...]

Klopt, ik heb er een shelly tussen geplaatst.
Zou je wat meer kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?

Kan je de shelly bijv. voeden vanuit de Unifi trafo?
Want die is maar 20V en Shelly 1 Plus, heeft meen ik 24V nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
loyske schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:28:
[...]

Zou je wat meer kunnen vertellen hoe je dit gedaan hebt?

Kan je de shelly bijv. voeden vanuit de Unifi trafo?
Want die is maar 20V en Shelly 1 Plus, heeft meen ik 24V nodig?
Klopt, ik heb een shelly 1 mini gen3 gebruikt. Extern gevoed op 220. De bel krijgt apart voeding vanuit de beltrafo van 8v.

Ik heb de unifi beltrafo weer vervangen voor de originele 8v/12v beltrafo.

Shelly support adviseerde een shelly 1 ivm 12v maar dat is handig als je geen beltrafo hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc87
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-05 14:25
Zijn er mensen die de Reader Pro of Intercom al eens hebben bekeken als alternatief van een Doorbell?
Het voordeel is dat je de Intercom viewer kan gebruiken als scherm wanneer iemand aanbelt. Je hebt ook een Door hub met droge contacten waar je dan eventueel een deurslot of poort mee kan aansturen. De Chimes werken hier ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
jvc87 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:30:
Zijn er mensen die de Reader Pro of Intercom al eens hebben bekeken als alternatief van een Doorbell?
Het voordeel is dat je de Intercom viewer kan gebruiken als scherm wanneer iemand aanbelt. Je hebt ook een Door hub met droge contacten waar je dan eventueel een deurslot of poort mee kan aansturen. De Chimes werken hier ook mee.
Zelf heb ik hier nog nooit naar gekeken, ben en blijf toch meer van traditionele sloten.

Heb jij zoveel vertrouwen in UI dat het je deuren open en dicht mag doen? Ook als we kijken naar alle issues die de hard en software van UI heeft? Zelf zou ik het al niet aanbevelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:43
jvc87 schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 11:30:
Ik gebruik de Reader Flex op het poortje tussen oprit en tuin. Zit wel onder carport dus geen last van regen.
Dit werkt goed in combinatie met de Door Hub Mini en een magnetisch slot (niet het model van unifi).

De G3 Reader Pro zou op zich ook moeten werken aan de voordeur, maar ik heb geen gemotoriseerd slot in de voordeur zitten + waarom zou ik mijn g4 vervangen.

Extraatje: Op het unifi forum vroeg men een paar voorbeelden van de gif's. Dus ik deel ze hier ook even
Ace
Obi
Pedro

• jvc87
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 19-05 14:25
PeeCee schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 15:53:
[...]

Zelf heb ik hier nog nooit naar gekeken, ben en blijf toch meer van traditionele sloten.

Heb jij zoveel vertrouwen in UI dat het je deuren open en dicht mag doen? Ook als we kijken naar alle issues die de hard en software van UI heeft? Zelf zou ik het al niet aanbevelen.
Ikzelf zou het ook niet gebruiken om een deurslot mee te openen. Ikzelf en tal van anderen hebben al de vraag gesteld voor een standaard scherm om te zien wie aanbelt, met de Reader of Intercom is dit mogelijk. Maar ik vroeg af of er nadelen zijn t.o.v. van de gewone Doorbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loopezz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:02
Momenteel ben ik aan het oriënteren voor een deurbel, namelijk G4 Pro of G4 Pro PoE kit (of toch wachten op een G5?). Is het prijsverschil tussen deze twee varianten te rechtvaardigen:
- non-PoE vs PoE
- mechanische gong vs PoE gong
- bij gebruik van 20 graden wedge mount: dient er dan alsnog een gat geboord te worden t.b.v. uitsteeksel achterkant van de PoE variant?

Beide varianten zouden zonder enkel probleem aangesloten kunnen worden. Bestaande bedrading kan ik vervangen voor UTP en kan ik vervolgens aansluiten op mijn UDM Pro.

Alvast bedankt voor jullie advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
loopezz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:08:
Momenteel ben ik aan het oriënteren voor een deurbel, namelijk G4 Pro of G4 Pro PoE kit (of toch wachten op een G5?). Is het prijsverschil tussen deze twee varianten te rechtvaardigen:
- non-PoE vs PoE
- bij gebruik van 20 graden wedge mount: dient er dan alsnog een gat geboord te worden t.b.v. uitsteeksel achterkant van de PoE variant?

Beide varianten zouden zonder enkel probleem aangesloten kunnen worden. Bestaande bedrading kan ik vervangen voor UTP en kan ik vervolgens aansluiten op mijn UDM Pro.

Alvast bedankt voor jullie advies!
Tav de wedge kan ik bevestigen dat je een inkeping moet maken, of een verhoging voor het geheel, in geval van de PoE variant.
Het is nog even geduld hebben, eind maart heb ik een in-depth review van de PoE-variant gereed waar dit o.a. voorbij komt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
loopezz schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 21:08:
- non-PoE vs PoE
Ik heb alleen ervaring met PoE icm Chime.

Zelf heb ik gekozen voor PoE omdat de verbinding altijd goed is en als ik op alle fora lees, is het ook gedoe met de trafo in de meterkast. Dit ivm het benodigde voltage.

Verder ben ik tevreden over de Chime op PoE. Zelfde verhaal eigenlijk. Wel moet ik zeggen dat hij relatief zacht is en het geluid een richting op gaat zoals de vorm is van de Chime. Zo kan je hem ook verzonken in de muur maken met bijgeleverde doos.
Maar hardheid van de “bel” kan ook verschillen per mechanische gong.

En inderdaad, als je hem in de hoek van 20 graden wil zetten moet je of een extra plaat er achter maken, of stukje uit de muur hakken. Ervaring is dat hij ook alles ziet plat op de muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Laatst online: 00:00
Ik heb een Ubiquiti G4 Pro deurbel Poe versie. Hier zit ook een Poe chime bij, echter wil ik de chime op de plek van mijn oude gong plaatsen. Deze zit op een standaard muurdoos.

Nu vallen eigenlijk alle normale montage opties af lijkt het:
  • De standaard muurdoos is net wat groter dan de POE chime waardoor deze er niet gelijk opgeschroefd kan worden
  • De bijgeleverde Ubiquiti inbouwdoos gaat niet aangezien het om een stenen muur gaat en deze voor hollewanden is en ik voor montage heel de muur weer open moet kappen
  • Standaard montage platen voor nederlandse elektra dozen hebben een afstand van 40mm voor de schroefgaten, die van de chime zijn 50mm
Uiteindelijk heb ik een standaard gira blindplaat genomen, Hierin de gaten geboord voor de kabel en 2 schroeven en hier weer de Chime op gemonteerd.

Dit ziet er best oke uit en werkt goed, maar steekt wel ver uit. Het liefste had ik inbouw gehad of in ieder geval dat de chime zo min mogelijk uitsteekt.

Iemand nog betere ideeen om de chime te monteren?

Het ziet er nu als volgt uit(ik heb naast de standaard deurbel bekabeling 2 utp kabels getrokkown, 1 naar de chime en de andere doorgetrokken naar de voordeur zelf voor de bel):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-zjORWind-r58--pHIXxDZsvpw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LhV36lZqTc3XgInOPP99A02r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Als ik mijn POE deurbel op ga hangen. Moet ik dan nog een speciale connector voor buiten op de kabel knijpen of is dat niet nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:12:
Als ik mijn POE deurbel op ga hangen. Moet ik dan nog een speciale connector voor buiten op de kabel knijpen of is dat niet nodig?
Niet dat ik weet, maar 100% zeker weten doe ik dat niet. Er zit in ieder geval een soort-van afdichtingsrubber meegeleverd die je eerst om de kabel moet doen voordat je er een kopje op knijpt.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gewoon een reguliere rj45 connector inderdaad en eerst het rubbertje om de kabel zodat hij hem netjes afsluit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
Geen speciale connector voor buiten wel ligt het volgens mij aan je installatie manier of elke connector past, in de handleiding staan namelijk bepaalde connectors die je niet kan gebruiken bij sommige installaties. Zie https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-poe-kit/#C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Vaez schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 15:57:
Geen speciale connector voor buiten wel ligt het volgens mij aan je installatie manier of elke connector past, in de handleiding staan namelijk bepaalde connectors die je niet kan gebruiken bij sommige installaties. Zie https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-poe-kit/#C
Die niet passen lijken mij geen pluggen te zijn die je er zelf op kan knijpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Hoera - de wifi chimes waren in stock. Voor 2 dagen ofzo.
Ik heb twee wifi chimes besteld maar er achteraf gezien maar 1 nodig. Kan ik nog iemand verblijden met een chime aan de huidige verkoopprijs? Hij zit nog dicht in de verpakking.

[ Voor 8% gewijzigd door ThisGuy op 26-02-2025 17:24 ]

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr69
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-03 12:18
Ik heb sinds 2 maanden de Unify G4 Doorbell pro (POE) + Chime, Cloudkey+ en een Nuki Smartlock 4 Pro.

E.e.a. via Homeassistant aan elkaar geknoopt. en ik kan nu via fingerprints en Tags door een webhook te posten vanaf de Cloudkey+ naar Homeassistant de deur openen.

Het enige wat niet werkt met de NFC van een Android telefoon (in mijn geval een Samsung S23 Ultra) is de voordeur openen. Wanneer ik hem op de Cloudkey+ inleer, is het NFC nummer de volgende keer dat ik hem gebruik op mijn Smartphone anders (dynamisch). En dat werkt dus niet.

Is iemand anders hier al tegenaan gelopen en heeft hier een oplossing voor.

Gr. RR69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:48
Ik heb sinds kort dat als er iemand belt dit niet meer terug te vinden is op de tijdslijn (logs):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gn0anKdDI06BvkAjCT2QsjF7a5M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QlzQggsyNuPk9a5pfT9irxj0.png?f=fotoalbum_large

Om 12:31 belde iemand aan, maar dit valt hierboven niet terug te zien. Ik ben gewend dat er een icoon van een belletje te zien is.

Wel krijg ik gewoon een notificatie via Android en via email als er iemand aanbelt. Ook om 12:31. Dat is toch heel gek?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn, opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Protect software versie: 5.2.62

[ Voor 30% gewijzigd door outlandos op 05-03-2025 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Wellicht is het een bug in de nieuwe firmware die ik gister heb geïnstalleerd. Mogelijk dat iemand hier met de nieuwste software versie een test wilt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:18:
Wellicht is het een bug in de nieuwe firmware die ik gister heb geïnstalleerd. Mogelijk dat iemand hier met de nieuwste software versie een test wilt doen?
Hier hetzelfde, maar (ik heb de deurbel nog niet zo lang in gebruik) kan me ook niet herinneren het eerder wel te hebben gehad.
Protect versie ook 5.2.62

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PeacekeeperNL schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:34:
[...]

Hier hetzelfde, maar (ik heb de deurbel nog niet zo lang in gebruik) kan me ook niet herinneren het eerder wel te hebben gehad.
Protect versie ook 5.2.62
Oke, interessant.

Het was voorheen zeker wel duidelijk zichtbaar wanneer er iemand heeft aangebeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MWkQM_oSOWcf5ckL6fV-y94aFwg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TZI44WW00tJaTQ1zdgyyHmrq.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 05-03-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

outlandos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 13:09:
Ik heb sinds kort dat als er iemand belt dit niet meer terug te vinden is op de tijdslijn (logs):

[Afbeelding]

Om 12:31 belde iemand aan, maar dit valt hierboven niet terug te zien. Ik ben gewend dat er een icoon van een belletje te zien is.

Wel krijg ik gewoon een notificatie via Android en via email als er iemand aanbelt. Ook om 12:31. Dat is toch heel gek?

Iemand een idee wat het probleem kan zijn, opnieuw opstarten heeft niet geholpen.

Protect software versie: 5.2.62
Ik zou je deurbel in een hoek plaatsen (is bijgeleverd in de doos), heb je een veel mooier beeld. Want nu is bijna de helft van je beeld een muur. En met de wide angle lens pak je die schuurdeur ook nog wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Ik zou je deurbel in een hoek plaatsen (is bijgeleverd in de doos), heb je een veel mooier beeld. Want nu is bijna de helft van je beeld een muur. En met de wide angle lens pak je die schuurdeur ook nog wel mee.
Wat ik nadeel vind van dat ding, i.c.m. de PoE doorbell, is dat je een inkeping in je muur moet maken...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
pinda powerrr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:51:
[...]

Dan zit ik wel heel erg richting de voordeur van de buurman te kijken. Niet dat hij het erg vindt, maar zou een hoek aanbrengen de mensen juist niet minder goed (recht) in beeld brengen? Hoe wist je eigenlijk dat er een schuurdeur zit?

Plus we moeten dan inderdaad een inkeping in de muur gaan maken ben ik bang.

[ Voor 7% gewijzigd door outlandos op 05-03-2025 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

outlandos schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:23:
[...]

Dan zit ik wel heel erg richting de voordeur van de buurman te kijken. Niet dat hij het erg vindt, maar zou een hoek aanbrengen de mensen juist niet minder goed (recht) in beeld brengen? Hoe wist je eigenlijk dat er een schuurdeur zit?

Plus we moeten dan inderdaad een inkeping in de muur gaan maken ben ik bang.
Ik heb een Pro met USB C en dan via PoE aangesloten. Geen inkeping nodig. Qua mensen in beeld brengen komt het wel goed, daar is die lens op gemaakt.

En die schuurdeur is toch wel obvious toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
pinda powerrr schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 16:56:
[...]

Ik heb een Pro met USB C en dan via PoE aangesloten. Geen inkeping nodig. Qua mensen in beeld brengen komt het wel goed, daar is die lens op gemaakt.

En die schuurdeur is toch wel obvious toch?
Dat is in essentie wel een ander product, die heeft die 'tumor' inderdaad niet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WG0duavcwatQdUUCwusZw-jD5fY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/dh5h0QuXTiOfeg5Du2fgcbJm.jpg?f=user_large

Iemand anders hier met een Android telefoon die ook opeens deze error krijgt wanneer je op Talkback drukt (het knopje om te kunnen spreken)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 15:06:
[Afbeelding]

Iemand anders hier met een Android telefoon die ook opeens deze error krijgt wanneer je op Talkback drukt (het knopje om te kunnen spreken)?
Hier geen problemen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik ben erachter dat ik die foutmelding alleen maar krijg als ik niet op wifi zit met mijn mobiel.

Zou jij het willen proberen met wifi uit? Dus met 4g (of 5g) op je mobiel.

En dan zonder dat er iemand aanbelt (want dan werkt het vreemd genoeg wel gewoon, ook met wifi uit op mn mobiel).

[ Voor 16% gewijzigd door outlandos op 06-03-2025 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 17:26:
[...]

Ik ben erachter dat ik die foutmelding alleen maar krijg als ik niet op wifi zit met mijn mobiel.

Zou jij het willen proberen met wifi uit? Dus met 4g (of 5g) op je mobiel.

En dan zonder dat er iemand aanbelt (want dan werkt het vreemd genoeg wel gewoon, ook met wifi uit op mn mobiel).
Ik dacht dat ik toen ook al op 5g zat, nu net weer (okay nu 4g) maar hier werkt t gewoon.

Is op Android, app versie 2.9.1 (toevallig gisteren geüpdate zie ik)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-05 09:50

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb vandaag een G4 Doorbell Pro geinstalleerd bij mijn ouders, hun kozijn zit echter +/- 5 centimeter naar achter vergeleken met de bakstenen. In de praktijk wil dat zeggen dat ongeveer 20% van het camerabeeld gevuld is met bakstenen, niet heel handig :+

Ik wil de deurbel naar voren halen (2.5 cm, dan steekt de lens voorbij de bakstenen), iemand hier tips voor? Ik heb de WiFi variant maar als ik naar de PoE variant kijk dan lijkt hier wel een soort extender bij te zitten welke niet bij de WiFi variant zit. Ik heb ook wel naar wat 3d geprinte oplossingen gekeken maar ik krijg allemaal berichten dat er verschillende variaties zijn en dat niet elke print dus past.

Natuurlijk, een hardhouten balkje erop kan ook maar dat is minder mooi dan iets 3D printen :+

[ Voor 6% gewijzigd door WoBBeL op 15-03-2025 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WoBBeL schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 13:40:
Ik heb vandaag een G4 Doorbell Pro geinstalleerd bij mijn ouders, hun kozijn zit echter +/- 5 centimeter naar achter vergeleken met de bakstenen. In de praktijk wil dat zeggen dat ongeveer 20% van het camerabeeld gevuld is met bakstenen, niet heel handig :+

Ik wil de deurbel naar voren halen (2.5 cm, dan steekt de lens voorbij de bakstenen), iemand hier tips voor? Ik heb de WiFi variant maar als ik naar de PoE variant kijk dan lijkt hier wel een soort extender bij te zitten welke niet bij de WiFi variant zit. Ik heb ook wel naar wat 3d geprinte oplossingen gekeken maar ik krijg allemaal berichten dat er verschillende variaties zijn en dat niet elke print dus past.

Natuurlijk, een hardhouten balkje erop kan ook maar dat is minder mooi dan iets 3D printen :+
De PoE heeft inderdaad een extra stalen frame maar dat is amper een centimeter ook. Jij moet er ruim 2,5 overbruggen. Dat is flink wat.
Ik zou of iets laten printen inderdaad of toch een balkje erachter in de kleur van het kozijn of in de kleur zwart van de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
GeeMoney schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:45:
[...]

Hmm, laten we hopen dat het dan snel opgelost wordt, het is toch gek dat hij het met inlezen perfect doet dus aan de scanner zal het dan niet liggen zou je denken. Het op de G4 ook pas sinds kort open gesteld volgens mij?
Ik gebruik het niet veel maar tot nu toe deed hij het bij mij wel prima. Ik denk 8 uit 10x goed. Datzelf had mijn Doorbird ook wel.
Ik loop hier nu ook tegenaan. Mijn kinderen zijn 6 en 9 jaar oud. Hij pakt incidenteel de duim van de negenjarige, maar verder is het compleet kansloos. Soms pakt hij de duim van onze zesjarige, maar herkent hem dan las die van mijn oudste dochter.

Heel balen, maar dan maar met tags proberen. Vond juist de vinger zo ideaal, die nemen ze altijd mee :+

Kan wel mooi de Keycard van onze Volvo gebruiken als NFC tag.

[ Voor 3% gewijzigd door Ophidian op 16-03-2025 12:39 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:38:
[...]

Ik loop hier nu ook tegenaan. Mijn kinderen zijn 6 en 9 jaar oud. Hij pakt incidenteel de duim van de negenjarige, maar verder is het compleet kansloos. Soms pakt hij de duim van onze zesjarige, maar herkent hem dan las die van mijn oudste dochter.

Heel balen, maar dan maar met tags proberen. Vond juist de vinger zo ideaal, die nemen ze altijd mee :+

Kan wel mooi de Keycard van onze Volvo gebruiken als NFC tag.
Ik heb uiteindelijk dus ook maar NFC Tags ingezet. Na troubleshooten met Unifi kwamen zij tot het statement dat er een bepaald formaat vinger nodig is inderdaad maar dan weer niet exact welk formaat.
Bij mijn 11-jarige ging het over het algemeen goed maar de tag werkt gewoon 100% .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:59
GeeMoney schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:43:
[...]

Ik heb uiteindelijk dus ook maar NFC Tags ingezet. Na troubleshooten met Unifi kwamen zij tot het statement dat er een bepaald formaat vinger nodig is inderdaad maar dan weer niet exact welk formaat.
Bij mijn 11-jarige ging het over het algemeen goed maar de tag werkt gewoon 100% .
Ja baal er eigenlijk wel van. Ideale use case met voordeur slot. Even kijken of ik dan maar NFC stickers bestel of sleutelhangers. Moet wel iets hebben dat ze eigenlijk altijd bij zich hebben. Evt sleutelhanger aan hun jas ofzo.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ophidian schreef op zondag 16 maart 2025 @ 12:51:
[...]

Ja baal er eigenlijk wel van. Ideale use case met voordeur slot. Even kijken of ik dan maar NFC stickers bestel of sleutelhangers. Moet wel iets hebben dat ze eigenlijk altijd bij zich hebben. Evt sleutelhanger aan hun jas ofzo.
Een schrale troost is dat het op mijn Doorbirds ook niet werkt voor mijn kinderen :+ . Ik denk dat het dus “normaal” is.

Ik heb NFC Tags voor mijn kinderen inderdaad aan een sleutelhanger in hun jas met ritszak.
Zelf gebruik ik de stickers aan de binnenkant van mijn telefoonhoes bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Op een iPhone geven de vingers van mijn kinderen ook vaak problemen. Ben hier toen eens ingedoken en veel van die readers lijken meer moeite te hebben met vingers van kinderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kom er hier net (pas?) achter dat er tegenwoordig verschillende belgeluiden in te stellen zijn in de G4 Doorbell (in combinatie met de Smart WiFi Chime's) en dat je ook zelf eigen belgeluiden kunt uploaden naar Protect.

Wel handig dat dat nu in één keer voor alle gekoppelde chime's ingeregeld kan worden via de Doorbell en dat je dat niet pér Chime afzonderlijk hoeft te gaan doen net zoals dat in het verleden wel moest aangaande de (beperkte) instellingen van de Chime :9

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:41:
Kom er hier net (pas?) achter dat er tegenwoordig verschillende belgeluiden in te stellen zijn in de G4 Doorbell (ijn combinatie met de Smart WiFi Chime's) en dat je ook zelf eigen belgeluiden kunt uploaden naar Protect.

Wel handig dat dat nu in één keer voor alle gekoppelde chime's ingeregeld kan worden via de Doorbell en dat je dat niet pér Chime afzonderlijk hoeft te gaan doen net zoals dat in het verleden wel moest aangaande de (beperkte) instellingen van de Chime :9
Waar zie jij die optie in de interface voor die geluiden bij de G4 Doorbell dan? Ik zie het niet 8)7

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:44:
[...]

Waar zie jij die optie in de interface voor die geluiden bij de G4 Doorbell dan? Ik zie het niet 8)7
In Protect (5.2.62 draait bij mij op een UDM-SE). Ik zag het toevallig doordat er een ineens clickable 'muziek-nootje' bij m'n Chimes stond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRwp5EbIKZVjO74QsW80YuGD8Hs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/heFifK1ij2m8Ms6JlWp3kFEl.png?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 20-03-2025 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:51:
[...]

In Protect (5.2.62 draait bij mij op een UDM-SE).

[Afbeelding]
Ah het is alleen voor de chime, ik dacht dat je het geluidje ook kon veranderen wat de deurbel afspeelt als iemand op de knop drukt, helaas! :P

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

DennusB schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:53:
[...]

Ah het is alleen voor de chime, ik dacht dat je het geluidje ook kon veranderen wat de deurbel afspeelt als iemand op de knop drukt, helaas! :P
Dat kon altijd al, maar dan moet je middels SSH / (WIN)SCP naar de doorbell connecten en wat instellingen in de 'firmware' en files van dat ding aanpassen.

YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 23:07
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:58:
[...]

Dat kon altijd al, maar dan moet je middels SSH / (WIN)SCP naar de doorbell connecten en wat instellingen in de 'firmware' en files van dat ding aanpassen.

YouTube: Customize Your G4 Doorbell Ring Sound
simpel gezegd.. ssh naar je deurbel toe en doe het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
vi /var/etc/persistent/ubnt_sounds_leds.conf
    “Chime.wav” to “../../../../var/tmp/remotefile.wav”
upload nu de remotefile.wav naar var/tmp

in ssh 
ps | grep ubnt_sounds_leds
kill -TERM xxx

en voila je eigen ringtone op de deurbel... (let wel op dat je dit iedere keer bij een herstart of upgrade moet uitvoeren en dat het wav bestand hieraan voldoet:
  • Mono
  • 44100Hz
  • 16 bit
  • Daarnaast een goed idee om ook het volgende toe te passen:
  • Normalize the audio
  • Apply a limiter, and make sure make-up gain is applied

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent_Bob
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 24-05 11:42

Silent_Bob

What the f*ck is the Internet?

Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:58:
[...]
Binnenkort niet meer nodig ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Will_M schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 10:51:
[...]

In Protect (5.2.62 draait bij mij op een UDM-SE). Ik zag het toevallig doordat er een ineens clickable 'muziek-nootje' bij m'n Chimes stond.

[Afbeelding]
Hoe goed ik ook zoek, ik kan deze opties nergens vinden.

Zie hier alle mogelijke plekken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgBkbp4Sgp9JCpAfKxj1mn6W508=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1MEFdekJe7MfK03ka8Jhk1Ce.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w0CnO7Zw9SDexrPCGtA8BdiVW1Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sNhrfZQMl7F98TRCuuJJEmo6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZ94qi_OrQ9Teg8aew59lfYH2o0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b731Ac6gRyCW5o3Ou0mrIZUJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dBSQj2oeiGvhoCaepiKXy86x8Ac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0ljxzUArE5GRNJgJW5LwY5oe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door outlandos op 20-03-2025 23:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

outlandos schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 23:00:
[...]

Hoe goed ik ook zoek, ik kan deze opties nergens vinden.

Zie hier alle mogelijke plekken:

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
In de App op m'n telefoon (iOS/Apple) zie ik die optie inderdaad ook niet, in de Controller van m'n UDM-SE wel. Misschien moet je ook even op jouw controller / Unifi Protect omgeving inloggen middels een webrowser in plaats van middels de App te kijken?
  • Unifi Protect: 5.2.62
  • G4 Doorbell (non Pro): 4.74.151
  • Smart WiFi Chime: 1.7.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Will_M schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:07:
[...]

In de App op m'n telefoon (iOS/Apple) zie ik die optie inderdaad ook niet, in de Controller van m'n UDM-SE wel. Misschien moet je ook even op jouw controller / Unifi Protect omgeving inloggen middels een webrowser in plaats van middels de App te kijken?
  • Unifi Protect: 5.2.62
  • G4 Doorbell (non Pro): 4.74.151
  • Smart WiFi Chime: 1.7.20
Bij mij op Android ook nog niet kunnen vinden, maar inderdaad via de web interface zonder problemen :? Thanks!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan123456
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 23-05 13:02
Weet iemand of de g4 pro(niet de PoE) werkt met de door hub mini? Ik bedoel dat de vingerafdruksensor kan worden gebruikt om een deur te openen die op de hub is aangesloten.
Op dit moment gebruik ik de vingerafdruksensor met Home Assistant en een Shelly relais om de deur te openen, maar dat voelt een beetje hacky en soms werkt het gewoon niet omdat de automatisering niet wordt geactiveerd of de HA-integratie is uitgeschakeld enz.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 21 februari 2025 @ 23:08:
[...]

Tav de wedge kan ik bevestigen dat je een inkeping moet maken, of een verhoging voor het geheel, in geval van de PoE variant.
Het is nog even geduld hebben, eind maart heb ik een in-depth review van de PoE-variant gereed waar dit o.a. voorbij komt.
Om mezelf even te quoten heb ik de review zojuist live gezet, met o.a. foto's van de wedge en het uitstulpsel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sbd-J9f5asycFPkm7UbWaEKTIFw=/620x/filters:strip_icc():strip_exif()/m/535868/1TYYbdskfBLKna0XwMqfNuFbgBUQMutmRzsaTR7gJXjGmUmN4X.jpeg?f=620xauto

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vaez
Ik heb zelf een G4 pro poe kit. De wedge paste dan ook niet op mijn bakstenen muur zonder een gat hierin te zagen, wat ik niet zag zitten. Uiteindelijk https://www.thingiverse.com/thing:6119281 (gevonden op Reddit) laten 3d printen(bij een winkel online). Hierdoor heb ik nu een hoek/wedge maar geen gat hoeven maken in mijn bakstenen muur. De hoek is in mijn geval perfect(bel zit op een muurtje naast de deur wat 90 graden gedraaid is ten opzichte van de voordeur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08:51
Vaez schreef op maandag 31 maart 2025 @ 00:08:
Ik heb zelf een G4 pro poe kit. De wedge paste dan ook niet op mijn bakstenen muur zonder een gat hierin te zagen, wat ik niet zag zitten. Uiteindelijk https://www.thingiverse.com/thing:6119281 (gevonden op Reddit) laten 3d printen(bij een winkel online). Hierdoor heb ik nu een hoek/wedge maar geen gat hoeven maken in mijn bakstenen muur. De hoek is in mijn geval perfect(bel zit op een muurtje naast de deur wat 90 graden gedraaid is ten opzichte van de voordeur)
Heb je daar toevallig een foto van? :)

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.3.16) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.5.0)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vaez
nujtrug schreef op maandag 31 maart 2025 @ 07:21:
[...]

Heb je daar toevallig een foto van? :)
Ik heb er een aantal gemaakt om een beeld hiervan te geven:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfH77r9-afdp-8bSPMUyglF26Hc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d3az9HmG4HIBYxS4OUGHUg4a.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7PQM3X0pvnQV5RKf0k9OyuaP08=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rqjn8VrAQ2MeGXuanqezxNyg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3h7rkHgYjpu22ahP2ixF94FChRM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0ey6XFDGhhOUahloInGYa57d.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WO0WxukkxPm0sx3Gs3IsShzigco=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gV1MLAvLtQFn6PrW832fqIsb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Hebben ze die variant ook in 30 graden?
Pagina: 1 ... 38 39 Laatste