Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
Ik heb recent een UDM SE gekocht en wil nu aan de slag met de deurbel (later ook een camera, maar eerst de deurbel). Nu wil ik ofwel de G4 Doorbell Pro, of the G4 Doorbeel Pro PoE Kit. Ik begrijp dat wanneer ik voor die laatste kies is ook de chime moet gebruiken maar ik vroeg me eigenlijk af wat nu de beste keuze is. OP zich heb ik geen moeite met mijn huidige gong binnen (of hoe je dat ding ook noemt) en gaat het me meer op de deurbel dat de chime, maar wellicht is het aansluiten dan wel weer handiger met PoE of zit ik daar naast?

Als ik zonder PoE wil moet ik in ieder geval ook de trafo in de meterkast laten vervangen, lijkt me niet dat ik daar zelf aan mag/kan prutsen dus moet een electricien voor komen, anderzijds weet ik niet of ik door de huidige leiding een cat5 kabel getrokken krijg.

Iemand wellicht een suggestie wat ik hier het beste kan doen??

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
boomr schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:41:
...

Als ik zonder PoE wil moet ik in ieder geval ook de trafo in de meterkast laten vervangen, lijkt me niet dat ik daar zelf aan mag/kan prutsen dus moet een electricien voor komen, anderzijds weet ik niet of ik door de huidige leiding een cat5 kabel getrokken krijg.

Iemand wellicht een suggestie wat ik hier het beste kan doen??
België of Nederland?

In geval van Nederland, als je een minimaal beetje technisch verstand hebt, lukt het vervangen van een bestaande beltrafo zeker wel lukken, zolang je maar eerst stroom eraf haalt. Het is geen hogere wiskunde.

Voor België gelden dacht ik andere regels t.a.v. elektrische installaties, waar ik geen verstand van heb (de regels).

Zelf overigens voor de PoE versie gegaan. Aansluiten moet ik nog doen, maar primair was mijn overweging dat de PoE versie betrouwbaardere internetvoorziening heeft dan wireless, wat in principe verstoord zou kunnen worden.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boomr
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-09 18:41
PeacekeeperNL schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:46:
[...]

België of Nederland?

In geval van Nederland, als je een minimaal beetje technisch verstand hebt, lukt het vervangen van een bestaande beltrafo zeker wel lukken, zolang je maar eerst stroom eraf haalt. Het is geen hogere wiskunde.

Voor België gelden dacht ik andere regels t.a.v. elektrische installaties, waar ik geen verstand van heb (de regels).

Zelf overigens voor de PoE versie gegaan. Aansluiten moet ik nog doen, maar primair was mijn overweging dat de PoE versie betrouwbaardere internetvoorziening heeft dan wireless, wat in principe verstoord zou kunnen worden.
Snelle reactie, bedankt.
Nederland. Krijg jij een cat5 kabel getrokken door de buis van de huidige bekabeling? PoE lijkt me ook wel het makkelijkste hoor.

https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:26
Ik heb de gewone pro (niet poe) versie, maar gebruik alleen HomePods (via scrypted/home assistant) om te horen als er iemand aanbelt. En krijg natuurlijk een melding op m’n telefoon (via HomeKit en de protect app). Helemaal prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
boomr schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 17:49:
[...]

Snelle reactie, bedankt.
Nederland. Krijg jij een cat5 kabel getrokken door de buis van de huidige bekabeling? PoE lijkt me ook wel het makkelijkste hoor.
Ga ik nog achter komen. Verwacht het wel, maar tijd zal het leren. Belangrijkste is om het met zijn tweeën te doen, een trekken ander duwen/feeden. Betreft in mijn geval een jaren 70 woning trouwens.

Ik heb m voor nu eerst op een proefopstelling in de achtertuin, in verband met het maken van beelden voor een review welke ik aan het schrijven ben, ergens komende paar maanden.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier mensen met een Unifi Gateway en daar de additionele security opties gebruiken icm Protect en de G4 deurbel ?
Zodra ik Intrusion Detection and Prevention inschakel, zelfs op het laagste niveau dan werkt Protect niet meer en kom ik ook remote via ui.unifi.com niet meer bij mijn gateway/omgeving.
Het uitschakelen van die services vereist een herstart om de boel direct weer te laten werken of ik moet een aantal uur wachten gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:06
@GeeMoney Ja de combi werkt hier prima.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke settings heb jij daar staan en moet je nog uitzonderingen maken? Lijkt mij dat hij zijn eigen services toch wel moet herkennen om die door te laten ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
@GeeMoney Heb hem alleen op Notify staan. Heb de virus & malware, Hacking, Malignant IPs en other potential threats aanstaan. Dark web blocker en malignous IP's.
Eigenlijk bijna nooit een notify gehad.

[ Voor 11% gewijzigd door Ophidian op 03-01-2025 21:00 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
Vandaag de G4 Pro doorbell binnen gehad. Zondag eens kijken of ik hem kan ophangen. Ook een G3 Instant binnen, ben behoorlijk onder de indruk van de kwaliteit. Prijs was erg laag. Staat nu op de hond gericht om te zien wat die doet als we niet thuis zijn of s nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ophidian schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 21:00:
@GeeMoney Heb hem alleen op Notify staan. Heb de virus & malware, Hacking, Malignant IPs en other potential threats aanstaan. Dark web blocker en malignous IP's.
Eigenlijk bijna nooit een notify gehad.
Dan schakel ik denk ik even Unifi support in.
Heb wel de UCG-Max een herstart gegeven maar vervelende is dat ik daardoor natuurlijk even offline raak en ik niet de enige in dit huishouden ben :) .
Ik laat wel even weten wat eruit komt.

Verder doet de bel het tot nu toe perfect. Beeld is goed, rtsp stream is ook inclusief audio en ziet er ook zeer goed uit in Synology Surveillance Center welke op de stream zijn eigen Motion detection los laat en dus clips en audio opnames maakt. Middels een alarm/trigger ga ik nog snapshots laten maken ook door Synology. Dan is alles helemaal compleet t.o.v. mijn Doorbird situatie.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 04-01-2025 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 23:24:
[...]

Dan schakel ik denk ik even Unifi support in.
Heb wel de UCG-Max een herstart gegeven maar vervelende is dat ik daardoor natuurlijk even offline raak en ik niet de enige in dit huishouden ben :) .
Ik laat wel even weten wat eruit komt.

Verder doet de bel het tot nu toe perfect. Beeld is goed, rtsp stream is ook inclusief audio en ziet er ook zeer goed uit in Synology Surveillance Center welke op de stream zijn eigen Motion detection los laat en dus clips en audio opnames maakt. Middels een alarm/trigger ga ik nog snapshots laten maken ook door Synology. Dan is alles helemaal compleet t.o.v. mijn Doorbird situatie.
Werkt de audio van de bel als je het camerabeeld bekijkt even goed als de audio van bvb een g5 ultra turret camera?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brynnie schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 22:57:
[...]

Werkt de audio van de bel als je het camerabeeld bekijkt even goed als de audio van bvb een g5 ultra turret camera?
Ik kom van een Doorbird zonder audio :+ . Ik heb geen andere camera's met audio opname helaas maar ik hoor voldoende terug in ieder geval.
Uit reviews begrijp ik wel dat het geluid meer gedempt is dan bij de andere Unifi camera’s.

[ Voor 11% gewijzigd door GeeMoney op 05-01-2025 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben meer mensen problemen met additionele fingerprints ?
Ik heb de mijne direct na installatie geconfigureerd en die werkt.
Die van mijn kinderen kan ik met een lokaal account wel inlezen en koppelen maar vervolgens geeft elke actie: No Permission.
Herstart van Protect en/of de Doorbel hebben geen verschil gemaakt. Tevens zit ik op de laatste officiële firmware releases.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-08 08:47
Hi allen, ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende. Had gehoopt dat de viewport een oplossing zou bieden, maar dat gaat niet lukken.

In de muur is een UTP kabel voorzien waar ik graag een scherm op aansluit dat in slaapmodus gaat maar er weer aan gaat op het moment dat er een melding van bv de deurbel binnen komt. Dit wordt een POE gevoed scherm.

Ik heb al wat geprobeerd met home assistent maar daar heb ik eigenlijk gewoon niet voldoende tijd of zin in. De applicatie het scherm installeren is ook een optie, maar dat werkt me te traag en opent niet automatisch.

Daarom dacht ik dat de viewport een oplossing ging bieden, maar die wordt aangesloten met een HDMI op het scherm. Deze komt natuurlijk niet uit de muur en kan ik niet bij trekken, ik heb ook geen ruimte om de viewport in de muur te verwerken gezien ik maximaal een wandcontactdoos heb qua ruimte.

Bedoeling is dus om het scherm te voeden met POE maar dat via die weg ook meteen de beelden streamen.

Zou het een optie zijn om de viewport te combineren met een omvormer van hdmi naar UTP?

Kan zo niet vinden of die dan ook voeding kan geven, maar betwijfel het. Dus dan is dit alvast geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:16
GeeMoney schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 18:53:
Hebben meer mensen problemen met additionele fingerprints ?
Ik heb de mijne direct na installatie geconfigureerd en die werkt.
Die van mijn kinderen kan ik met een lokaal account wel inlezen en koppelen maar vervolgens geeft elke actie: No Permission.
Herstart van Protect en/of de Doorbel hebben geen verschil gemaakt. Tevens zit ik op de laatste officiële firmware releases.
Probeer de kinderen eens opnieuw op te voeren als Admins. Dit is bijvoorbeeld ook nodig om iemand anders toegang te geven tot Protect om camera beelden te kunnen bekijken. Kwam ik ook na dagen zoeken pas achter.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 15:56:
[...]

Probeer de kinderen eens opnieuw op te voeren als Admins. Dit is bijvoorbeeld ook nodig om iemand anders toegang te geven tot Protect om camera beelden te kunnen bekijken. Kwam ik ook na dagen zoeken pas achter.
Ik heb ze achteraf Admin gemaakt maar dat is dan niet hetzelfde? Opnieuw inleren bood ook geen oplossing. Unifi support (razendsnel trouwens) kwam nu net de suggestie voor een factor reset maar dan ben ik al mijn alarms/triggers weer kwijt dus liever als last resort :).

[ Voor 20% gewijzigd door GeeMoney op 09-01-2025 16:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:16
Nee, dat is dus niet hetzelfde. Ik ben het ergens in een formu post op Unifi forum tegen gekomen. Je moet ze blijkbaar echt eerst helemaal verwijderen en dan opnieuw opvoeren als Admin. Later zou je ze dan wel weer rechten kunnen afnemen.

Beetje raar, maar bij mijn use-case werkte het.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +2 Henk 'm!
MasterMaceMichu schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 17:22:
Nee, dat is dus niet hetzelfde. Ik ben het ergens in een formu post op Unifi forum tegen gekomen. Je moet ze blijkbaar echt eerst helemaal verwijderen en dan opnieuw opvoeren als Admin. Later zou je ze dan wel weer rechten kunnen afnemen.

Beetje raar, maar bij mijn use-case werkte het.
Helaas, werkt hier niet :(.
Ben nu nogmaals de boel aan het herstarten.

Ik ben er achter. Het ligt aan hun vinger afdrukken!
Het registreren en inlezen gaat dus prima maar vervolgens herkent hij ze niet en zegt hij feitelijk Unknown Fingerprint.
Als ik een willekeurige vinger van mijzelf registreer onder hun account dan werkt het.
Van mijn oudste lijkt alleen zijn duim te werken. Alle andere vingers scannen en registreren prima maar zijn vervolgens niet bruikbaar.
Zijn duim heeft het tot nu toe (4x) wel goed gedaan.

Ik heb een support call open en momenteel iemand op de chat. Het gekke is dat ze wel allemaal succesvol registreren maar vervolgens dus niet herkend worden.

Tevens een 2TB SSD in de UCG-MAX geplaatst voor de opnames, dat werkt hartstikke simpel en goed.

Voor diegene met HA en Sonos speakers, hier een hele mooie optie om geen PoE Chime te hoeven kopen persé ;)
https://johnzanussi.com/p...doorbell-chime-with-sonos

[ Voor 101% gewijzigd door GeeMoney op 09-01-2025 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:40
GeeMoney schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:48:
Tevens een 2TB SSD in de UCG-MAX geplaatst voor de opnames, dat werkt hartstikke simpel en goed.
Zover ik weet wordt het vaak afgeraden om SSD's te gebruiken door de hoeveelheid schrijfacties en data. Die dingen schijnen nogal snel stuk daardoor te gaan. Geen idee of het in de praktijk zo'n issue is, maar ik denk: ik meld het even! :)

Nu ik toch aan het typen ben; mijn deurbel valt weer regelmatig uit als er aangebeld wordt. Als ik het goed begrijp wordt bij het gebruik van een mechanische chime de stroom heel kort verbroken en dat triggert het 'blokje' die bij de bel zit om de mechanische chime af te laten gaan. Dat verklaart ook waarom je soms spookbelletjes kan krijgen als het voltage te ver dropt. Het probleem is dus dat de bel bij heel koud weer niet lang genoeg op z'n interne condensator/batterij kan draaien als de stroom onderbroken wordt en daarom uitvalt.

Mijn vraag is: als ik ga voor een digital chime een dus een chime van Unifi ga halen, is het dan nodig om de bel van de stroom te halen als iemand aanbelt? Met andere woorden: lost dat het probleem op van de uitvallende bel?

Ja ik heb al contact met support gehad en die hebben een nieuwe transformator voor in de meterkast gestuurd, maar ik vraag me nog steeds af of dat het probleem oplost. Als ik het probleem definitief kan oplossen door simpelweg voor een digitale chime te gaan, dan vind ik dat een goede oplossing. Mits het werkt natuurlijk :P

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:43
@Luuk1983 Toevallig gisteren ook weer contact gehad met support vanwege spookbelletjes. De G4 die ik nu gebruik heb ik gekregen na een RMA ivm hetzelfde euvel. Ze vroegen gisteren ook of ik de transformator toen vervangen heb, wat ik niet gedaan heb. Heb ook niet de indruk dat het aan de transformator ligt, die hangt immers binnen in de meterkast. Ik maak trouwens gebruik van een Honeywell omvormer die dan het signaal omzet naar de wireless Honeywell bel. Zou het liefst over willen stappen op de Pro POE, maar die is me iets te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Luuk1983 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Zover ik weet wordt het vaak afgeraden om SSD's te gebruiken door de hoeveelheid schrijfacties en data. Die dingen schijnen nogal snel stuk daardoor te gaan. Geen idee of het in de praktijk zo'n issue is, maar ik denk: ik meld het even! :)

...
Zou dan designfout van de ucg-max zijn, aangezien daar alleen nvme m2 ssd's in passen ;) dus denk dat het wel meevalt. Denk dat het vooral zit in aantal TB written, bij kwalitatieve ssd. SD-kaartjes zijn daarentegen wel weer kwetsbaarder voor veel schrijfacties, zoals de UDR een sd-kaart kan gebruiken ter vervanging van de interne eMMC voor opslag van camerabeelden.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Luuk1983 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Nu ik toch aan het typen ben; mijn deurbel valt weer regelmatig uit als er aangebeld wordt. Als ik het goed begrijp wordt bij het gebruik van een mechanische chime de stroom heel kort verbroken en dat triggert het 'blokje' die bij de bel zit om de mechanische chime af te laten gaan. Dat verklaart ook waarom je soms spookbelletjes kan krijgen als het voltage te ver dropt. Het probleem is dus dat de bel bij heel koud weer niet lang genoeg op z'n interne condensator/batterij kan draaien als de stroom onderbroken wordt en daarom uitvalt.

Mijn vraag is: als ik ga voor een digital chime een dus een chime van Unifi ga halen, is het dan nodig om de bel van de stroom te halen als iemand aanbelt? Met andere woorden: lost dat het probleem op van de uitvallende bel?

Ja ik heb al contact met support gehad en die hebben een nieuwe transformator voor in de meterkast gestuurd, maar ik vraag me nog steeds af of dat het probleem oplost. Als ik het probleem definitief kan oplossen door simpelweg voor een digitale chime te gaan, dan vind ik dat een goede oplossing. Mits het werkt natuurlijk :P
Dat valt mee hoor. De huidige SSD’s kunnen prima wat hebben en de schrijf en lees acties zijn eigenlijk relatief laag voor wat zo’n SSD aankan.
Uiteraard kan het stuk maar ik gok dat je eerder de deurbel vervangt :) .

Daarnaast heb ik ook een continu stream naar Synology Surveillance Station met een bak meer Storage en die back-upped ook nog eens naar een remote site de laatste 30 dagen. Er kan dus heel wat gebeuren hier wil ik iets kwijt “raken”.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 10-01-2025 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand nog een aanrader voor een setje NFC tags die gewoon goed werken en geen €120,- per 10 stuks kosten?
Werken de ua-pocket überhaupt? De G4 staat niet bij de supported devices namelijk.

[ Voor 28% gewijzigd door GeeMoney op 12-01-2025 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
GeeMoney schreef op zondag 12 januari 2025 @ 10:19:
Iemand nog een aanrader voor een setje NFC tags die gewoon goed werken en geen €120,- per 5 stuks kosten?
Werken de ua-pocket überhaupt? De G4 staat niet bij de supporter devices namelijk.
Gok het wel, https://eu.store.ui.com/e...s/ua-card?variant=ua-card werken ook en daar staat het ook niet bij supported.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:27
Iemand nog een aanrader voor een setje NFC tags die gewoon goed werken en geen €120,- per 10 stuks kosten?
Werken de ua-pocket überhaupt? De G4 staat niet bij de supporter devices namelijk.
Wellicht ook hier in nederland verkrijgbaar
https://www.dcp.nl/pvc-0-...sfirer-ev1-8k-passen.html
Zoek gewoon op : MIFARE® DESFire EV1 14443A
Bij grote aantalen natuurlijk een behoorijk prijsva (met of zonder op druk)

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MT10
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05-09 22:27
Allen

Ik heb vandaag mijn Unifii G4 Pro deurbel geinstalleerd. Ik heb hem ook gekoppeld aan de bestaande bedrade gong. Nu gaat de gong maar 1 keer af als iemand op de knop drukt, weet iemand of er een mogelijkheid is om die gong meerdere keren af te laten gaan als iemand 1 keer drukt?

Groeten
MT10

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MT10 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:44:
Allen

Ik heb vandaag mijn Unifii G4 Pro deurbel geinstalleerd. Ik heb hem ook gekoppeld aan de bestaande bedrade gong. Nu gaat de gong maar 1 keer af als iemand op de knop drukt, weet iemand of er een mogelijkheid is om die gong meerdere keren af te laten gaan als iemand 1 keer drukt?

Groeten
MT10
Ik zou de fysieke gong niet gebruiken, daar kunnen spook belletjes van komen begreep ik.
Geen idee wat hij doet als je in Protect de gong ook van 1 naar 3x zet trouwens, dat al geprobeerd ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
psdata schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:29:
[...]

Wellicht ook hier in nederland verkrijgbaar
https://www.dcp.nl/pvc-0-...sfirer-ev1-8k-passen.html
Zoek gewoon op : MIFARE® DESFire EV1 14443A
Bij grote aantalen natuurlijk een behoorijk prijsva (met of zonder op druk)
AliExpress.. 50 stuks 6 euro
https://a.aliexpress.com/_ExjDCCk

Heb ook de stikkers in gebruik 20 stuks 4 euro
Zitten in me telefoonhoes geplakt.
https://a.aliexpress.com/_EHrhCMG

Werken direct en zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simply_jeroen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:14:
[...]

AliExpress.. 50 stuks 6 euro
https://a.aliexpress.com/_ExjDCCk

Heb ook de stikkers in gebruik 20 stuks 4 euro
Zitten in me telefoonhoes geplakt.
https://a.aliexpress.com/_EHrhCMG

Werken direct en zonder problemen
Moet ik die zelf nog configgen? Of kan ik die zo tegen de deurbel aanhouden om in te lezen en te assignetn?
En die RFID stikkers is een alternatief voor de NFC tag of.. ?
Op zich wel handig. Mijn kids zonder telefoon kan ik beter zo'n tag geven en voor mijzelf is zo'n sticker inderdaad in de hoes ofzo wel handig.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 12-01-2025 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:23
GeeMoney schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:17:
[...]

Moet ik die zelf nog configgen? Of kan ik die zo tegen de deurbel aanhouden om in te lezen en te assignetn?
En die RFID stikkers is een alternatief voor de NFC tag of.. ?
Op zich wel handig. Mijn kids zonder telefoon kan ik beter zo'n tag geven en voor mijzelf is zo'n sticker inderdaad in de hoes ofzo wel handig.
Werken allebei direct
De stikkers kan je ook meteen inleren in de deurbel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Simply_jeroen schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:32:
[...]

Werken allebei direct
De stikkers kan je ook meteen inleren in de deurbel
Mijn kids kennende gaan die vast nog wel een tag kwijtraken en ik vond dan 12,- per stuk net even teveel van het goede voor de "Originele".
Niet echt fan van die Chinese marktplaatsen maar goed, ik ga ze proberen :) .

Ik heb nog een support ticket lopen bij Unifi maar wellicht herkennen mensen het hier ook.
Mijn kinderen hun vingers worden prima ingeteerd en kan ik assignen maar daarna zijn ze eigenlijk onbruikbaar. Op een duim na die het 1x in de 5 pogingen doet, alle andere vingers geven No Permission.
Het lijkt aan de kleine vingertjes te liggen, als ik mijn vingers inlees doen e het namelijk zo goed als altijd.
Meer mensen met kinderen dit toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik ben volwassen, met normaal formaat handen (denk ik…), en mijn vingers scant ie ook niet goed (wel inleren, niet herkennen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:39:
Ik ben volwassen, met normaal formaat handen (denk ik…), en mijn vingers scant ie ook niet goed (wel inleren, niet herkennen).
Hmm, laten we hopen dat het dan snel opgelost wordt, het is toch gek dat hij het met inlezen perfect doet dus aan de scanner zal het dan niet liggen zou je denken. Het op de G4 ook pas sinds kort open gesteld volgens mij?
Ik gebruik het niet veel maar tot nu toe deed hij het bij mij wel prima. Ik denk 8 uit 10x goed. Datzelf had mijn Doorbird ook wel.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 12-01-2025 21:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
Werken de ua-pocket überhaupt? De G4 staat niet bij de supported devices namelijk.
ik gebruik mijn druppel van de laadpaal.. werkt als een jekko :)

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Ik gebruik de AirTags die aan mijn sleutelbos zitten. (ik weet het, die zijn niet goedkoper... maar misschien heb je die al :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
MAdD schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:22:
[...]

ik gebruik mijn druppel van de laadpaal.. werkt als een jekko :)
Zijn er eigenlijk al sloten (die kunnen op een bestaande voordeel) die werken met deze setup met een G4 Pro? Lijkt me best tof namelijk!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:23:
[...]

Zijn er eigenlijk al sloten (die kunnen op een bestaande voordeel) die werken met deze setup met een G4 Pro? Lijkt me best tof namelijk!
Er zijn wel integraties mogelijk als het slot in kwestie via een restAPI aangesproken kan worden al dan niet met Home Assistant/Fibaro als tussenstation.

Ik open op die manier dus straks mijn hek en garage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagmomma
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-08 17:43
Ik merk net op dat sinds de laatste update ik geen push notification meer krijg op de iPhone wanneer er aan de deur wordt gebeld. In Alarm Manager staat alles iig goed afgesteld. En zie op het Ubiquiti forum hier ook wel wat posts over verschijnen.

Nog mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
wagmomma schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:11:
Ik merk net op dat sinds de laatste update ik geen push notification meer krijg op de iPhone wanneer er aan de deur wordt gebeld. In Alarm Manager staat alles iig goed afgesteld. En zie op het Ubiquiti forum hier ook wel wat posts over verschijnen.

Nog mensen last van?
Als het tegenzit een reset van je alarms doen.
Op de telefoon binnen de Protect app ook al gecontroleerd of het betreffende belletje ge-highlight is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagmomma
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08-08 17:43
GeeMoney schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:22:
[...]

Op de telefoon binnen de Protect app ook al gecontroleerd of het betreffende belletje ge-highlight is?
Jup, eerste wat ik heb gedaan. In het verleden al gemerkt dat die settings niet altijd even goed syncen tussen de app en de Site Manager.

Reset van alle alarms zal ik ook meteen even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
GeeMoney schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:45:
[...]

Hmm, laten we hopen dat het dan snel opgelost wordt, het is toch gek dat hij het met inlezen perfect doet dus aan de scanner zal het dan niet liggen zou je denken. Het op de G4 ook pas sinds kort open gesteld volgens mij?
Ik gebruik het niet veel maar tot nu toe deed hij het bij mij wel prima. Ik denk 8 uit 10x goed. Datzelf had mijn Doorbird ook wel.
Ik heb hetzelfde bij de iPhone van de kinderen, waar een vingerscanner in zit. Inleren gaat goed, maar herkennen gaat maar incidenteel goed. Met mijn vinger totaal geen problemen. Ben dus bang dat dit iets is wat niet heel makkelijk te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phoolie schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:04:
[...]

Ik heb hetzelfde bij de iPhone van de kinderen, waar een vingerscanner in zit. Inleren gaat goed, maar herkennen gaat maar incidenteel goed. Met mijn vinger totaal geen problemen. Ben dus bang dat dit iets is wat niet heel makkelijk te verhelpen is.
Ik heb nu maar NFC tags besteld voor de kinderen. Uit de support call is nog niets gekomen. Gisteravond nieuwe support file gestuurd met 15 No Permission pogingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:47
Jullie gebruiken die NFC/vingerafdruk dan in combinatie met een elektrisch slot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Frantic schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:24:
Jullie gebruiken die NFC/vingerafdruk dan in combinatie met een elektrisch slot?
Ik om Home Assistant aan te sturen, die dan weer een smart lock aan kan sturen. Of (in mijn geval) lampen aan te zetten in de gang. :P (tja, moet er toch iets mee doen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vooral inderdaad om andere zaken aan te sturen of te openen. Ik heb dan Fibaro maar idee is hetzelfde inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
Frantic schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:24:
Tot opheden gebruik ik het om lichten aan te zetten en status te updaten, in de toekomst het slot te bedienen.
Maar daarvoor is het nog niet stabiel genoeg op dit moment, dus blijft het nog even bij licht en status
WAF is zeer belangrijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frantic
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:47
psdata schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 10:00:
[...]

Tot opheden gebruik ik het om lichten aan te zetten en status te updaten, in de toekomst het slot te bedienen.
Maar daarvoor is het nog niet stabiel genoeg op dit moment, dus blijft het nog even bij licht en status
WAF is zeer belangrijk
Ha precies de info die ik zocht :+

NFC om HA te bedienen is een goeie idd. Ik volg jullie ervaringen ff mee, zodat ik het evt kan integreren in onze nieuwbouwwoning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik gebruikt ook onze vingerafdruk of NFC (onze bankpas nu) om de deur mee te openen via HA.
In Homeassitant met Node-red wordt mijn Danalock aangestuurd om de deur te openen.

Eerst was dit handmatig drukken met het HA app en een long press.

Verder heb ik ook een combinatie gemaakt als mijn auto op de oprit komt, er een motion detection is van de G4 en mijn telefoon zich aanmeld op de WiFi (status just arrived) dan opent de deur ook.
Handig als ik de auto parkeer naar achter loop om de achterklep te openen en boodschappen in huis te zetten.

Als ik de auto parkeer en snel uitstap en naar de deur loop ben ik te snel voor de WiFi connectie en dan werkt het niet.
luxe problemen ;)

Ik ga wel die NFC stickers kopen om in mijn telefoon hoesje te plakken zodat mijn telefoon gewoon voor de G4 getoond kan worden om de deur te openen.
Ook handig over 1 of 2 jaar als de kinderen wat ouder zijn om dit te gaan gebruiken.

In de hal heb ik een motion sensor die reageert altijd als we daar binnen staan en het is te donker.
Zoals bij alle kamers in ons huis gaat. Lichtknoppen raak ik bijna niet aan, hooguit voor dubbel click om het licht op 100% te zetten

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 14-01-2025 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VonDutch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 06:41
Zijn er slimme sloten die compatible zijn met de G4 Pro zonder gebruik van Fibaro / HA?
Ik zoek eigenlijk iets van een Bold of Nuki ultra waarbij de cilinder direct aan de deurbel gekoppeld zit.

NEW: Polestar P2 MY24 LRDM | Magnesium | Charcoal Black ASH | 20 inch | Since 09-2023 | Old: Polestar P2 | Launch Edition 2021 | Snow | Charcoal Black Ash | 20 inch | Since 09-2021 - PV: 7.5 kW | Zappy v2 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

ChrisM schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 09:49:
[...]

Ik om Home Assistant aan te sturen, die dan weer een smart lock aan kan sturen. Of (in mijn geval) lampen aan te zetten in de gang. :P (tja, moet er toch iets mee doen)
is de vertraging echt 6 seconden zoals cody liet zien of gaat het iets sneller?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Geckoo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:27:
[...]

Nooit gemeten, ik vind de vertraging niet storend. Heb het idee dat het het langst duurt om m’n tag te herkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geckoo schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:27:
[...]

Dat hangt ook van het slot en de acties af denk ik.
Ik gebruik een webhook om een Gong over mijn Sonos af te laten gaan en die is er binnen 1,5 seconden over mijn speakers en na het drukken op de bel.

@VonDutch volgens mij moet je dan naar Access en een Gate-Hub zeg maar. Maar als het slot zelf een restAPI heeft dan kan het natuurlijk rechtstreeks. Mijn Doorbird heeft dat bijvoorbeeld. Die loopt rechtstreeks via een webhook en daar heb ik geen fibaro/HA voor nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door GeeMoney op 15-01-2025 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 12:55
VonDutch schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 10:21:
Zijn er slimme sloten die compatible zijn met de G4 Pro zonder gebruik van Fibaro / HA?
Ik zoek eigenlijk iets van een Bold of Nuki ultra waarbij de cilinder direct aan de deurbel gekoppeld zit.
Ik geloof dat Nuki ook webhooks kan voorzien, je zou dan op die manier iets kunnen triggeren vanuit Protect

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Bij mij rond die 1a2 seconden zowel licht aan als via Sonos een melding "There's somebody at the door ..." van de Yong Ones :) maar dat is mijn standaard ook als je op de bel drukt.

[ Voor 18% gewijzigd door psdata op 15-01-2025 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Vandaag wilde ik eindelijk bezig met het plaatsen van mijn G4 Doorbell Pro PoE, maar ik loop tegen een issue aan met de aluminium baseplate. De deurbel lijkt niet te vergrendelen als ik hem erop druk; met mijn nagel kan ik de deurbel er zonder enige moeite afwippen. Het tooltje heb ik dus niet nodig.

Ik kan zien dat de marges zeer klein zijn, en dat het super strak zit, maar dit is denk ik ietsje té strak... Iemand zo een idee wat ik wellicht fout doe, of die het issue herkent? Uiteraard ook Ubiquiti al een berichtje gestuurd :)

Alvast bedankt!

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:46:
Vandaag wilde ik eindelijk bezig met het plaatsen van mijn G4 Doorbell Pro PoE, maar ik loop tegen een issue aan met de aluminium baseplate. De deurbel lijkt niet te vergrendelen als ik hem erop druk; met mijn nagel kan ik de deurbel er zonder enige moeite afwippen. Het tooltje heb ik dus niet nodig.

Ik kan zien dat de marges zeer klein zijn, en dat het super strak zit, maar dit is denk ik ietsje té strak... Iemand zo een idee wat ik wellicht fout doe, of die het issue herkent? Uiteraard ook Ubiquiti al een berichtje gestuurd :)

Alvast bedankt!
Schroefje er wil ingedraaid? Stap 8.
https://dl.ui.com/qig/uvc-g4-doorbell-pro-poe-kit/#C

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:46:

Alvast bedankt!
Probeer het eens zo in je hand en niet als hij op de muur zit.
Ik vermoed dat de rj45 aansluiting/rubber tegen de muur drukt en je daardoor de G4 niet vergrendeld krijgt.
Hij is namelijk niet plat, had anders gemoeten eigenlijk maar goed. Als je het weet is het makkelijk. Even de muur zijde iets uithakken op de plek waar de rj45 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Thanks all, voor de snelle reacties!
Het schroefje had ik er nog niet zozeer ingedraaid, echter zou ik verwachten dat je, naast het schroefje, ook het tooltje nodig zou hebben om de G4 Pro van de baseplate te verwijderen. Nu klikt ie er gewoon nog zo vanaf.

Maar, voor de testopstelling is dat schroefje in ieder geval wel alvast een optie. (Ik ben bezig met een aantal reviews van Ubiquiti producten, waaronder dus de G4 Doorbell Pro, maar wil niet het uitzicht vanaf mijn voordeur in de review verwerken :X )
GeeMoney schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 11:53:
[...]

Probeer het eens zo in je hand en niet als hij op de muur zit.
Ik vermoed dat de rj45 aansluiting/rubber tegen de muur drukt en je daardoor de G4 niet vergrendeld krijgt.
Hij is namelijk niet plat, had anders gemoeten eigenlijk maar goed. Als je het weet is het makkelijk. Even de muur zijde iets uithakken op de plek waar de rj45 zit.
Slimme ;) Maar om heel eerlijk te zijn, hij zit nog niet op de muur. Ik had 'm inderdaad los in de hand gepoogd om eerst te kijken hoe of wat precies. Zodoende was ik erachter gekomen dat ie dus niet vergrendelt. Meestal 'springt' de baseplate er gewoon vanaf. Als dat niet het geval is, gebeurt het wel als ik mijn nagel er dus tussen steek.

[ Voor 9% gewijzigd door PeacekeeperNL op 18-01-2025 11:57 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Over dat borg schroefje gesproken, iemand enig idee waar je die kan halen?
Ik ben de mijne zojuist kwijt geraakt :+ .
Ik wilde hem net iets beter aan laten sluiten en onder de deurbel ligt donker grind. Natuurlijk valt hij net van de schroevendraaier af en nooit meer te vinden.

Of weet iemand de maat ?

Edit: het is een m2, alleen lengte weet ik niet dus ik ben naar een modelbouw zaak geweest en heb 6-7-8 mm lengte meegenomen voor 2 hele euro’s :+.
Potver, allemaal tekort. Ik gok dat hij dus zeker 10mm lang moet zijn.

[ Voor 27% gewijzigd door GeeMoney op 18-01-2025 15:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
GeeMoney schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:01:
Over dat borg schroefje gesproken, iemand enig idee waar je die kan halen?
Ik ben de mijne zojuist kwijt geraakt :+ .
Ik wilde hem net iets beter aan laten sluiten en onder de deurbel ligt donker grind. Natuurlijk valt hij net van de schroevendraaier af en nooit meer te vinden.

Of weet iemand de maat ?

Edit: het is een m2, alleen lengte weet ik niet dus ik ben naar een modelbouw zaak geweest en heb 6-7-8 mm lengte meegenomen voor 2 hele euro’s :+.
Potver, allemaal tekort. Ik gok dat hij dus zeker 10mm lang moet zijn.
Aangezien ik m hier heb liggen zal ik m even opmeten voor je. Maar is ie niet magnetisch, dat je m met een magneet kan opsporen? Kan ik desgewenst ook voor je testen. Met paar min antwoord voor je :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 15:57:
[...]

Aangezien ik m hier heb liggen zal ik m even opmeten voor je. Maar is ie niet magnetisch, dat je m met een magneet kan opsporen? Kan ik desgewenst ook voor je testen. Met paar min antwoord voor je :)
Het enige wat ik hier heb wat magnetisch is dat is de kop van een schroevendraaier, dat schiet niet op op een vierkante meter grind :) .

Ik hoor graag hoelang hij is, dan rijd ik nog even langs de model spoorbanen zaak.

[ Voor 7% gewijzigd door GeeMoney op 18-01-2025 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
GeeMoney schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 16:00:
[...]

Het enige wat ik hier heb wat magnetisch is dat is de kop van een schroevendraaier, dat schiet niet op op een vierkante meter grind :) .
Zeker niet aangezien hij dus niet magnetisch is...

Een fractie langer dan 8mm. Kon mijn digitale schuifmaat niet vinden. En indd M2

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
En bij mij gaat het schroefje er nu ook niet eens recht in, zoals hij nu op de baseplate zou komen, tenzij ik hem eerst met een lijmklem klem (maar dat wordt lastig als ie uiteindelijk op de muur zit...)
Dus even afwachten maar wat Ubiquiti kan zeggen

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Balen dat de chime niet meer te krijgen is, heb de g4 pro poe versie met poe chime maar hij is veel te zacht. Het idee was om de wifi versie in de woonkamer en in de keuken op te hangen naast de gang.

Alternatief is HA lees ik hier, alvast een poging gedaan via de officiële protect integratie. Ik lees echter dat dit niet meer ontwikkeld gaat worden EN de g4 pro laat geen deurbel triggers zien? Alleen Motion en turn on? Heeft iemand een voorbeeld in yaml code icm de deurbel en Sonos? If Google home lijstjes ?

Ps: moet je rtstp stream aanzetten? Dit is wachtwoord vrij lijkt het, geeft geen heel veilig gevoel zo die camera beelden openzetten zonder rechten

[ Voor 22% gewijzigd door Workaholic op 20-01-2025 07:27 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Workaholic schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:06:
Balen dat de chime niet meer te krijgen is, heb de g4 pro poe versie met poe chime maar hij is veel te zacht. Het idee was om de wifi versie in de woonkamer en in de keuken op te hangen naast de gang.
Nooit meer te verkrijgen of gewoon even out-of-stock (zoals heel veel UniFi producten)?

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Als je HA gebruikt en in het Apple ecosysteem zit: scrypted installeren en HomePods als chime gebruiken. Werkt heerlijk! En krijg via HomeKit een melding op m’n telefoon (+video en kan direct terug praten).

Verder werkt de Protect integratie prima bij mij… en geeft ook wel door als er wordt aangebeld, dacht ik. Ik draai de nieuwste EA van protect, werkt ook.

Trouwens, de gewone chime is nog op allerlei plekken te koop, hoor? Zie pricewatch.

[ Voor 10% gewijzigd door ChrisM op 20-01-2025 07:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Workaholic schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:06:

Alternatief is HA lees ik hier, alvast een poging gedaan via de officiële protect integratie. Ik lees echter dat dit niet meer ontwikkeld gaat worden EN de g4 pro laat geen deurbel triggers zien? Alleen Motion en turn on?

Ps: moet je rtstp stream aanzetten? Dit is wachtwoord vrij lijkt het, geeft geen heel veilig gevoel zo die camera beelden openzetten zonder rechten
Ik denk dat hij gewoon even out of stock is hoor.
De Chime is inderdaad vrij zacht. Ik heb dat opgelost door via Fibaro (maar had het eerst via HA inderdaad) bij de Ring actie ook de Chime over mijn Sonos te sturen. Dat werkt gewoon prima.
Binnen HA laat hij erg veel zien, ik zal straks een screenshot maken voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
nujtrug schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:21:
[...]

Nooit meer te verkrijgen of gewoon even out-of-stock (zoals heel veel UniFi producten)?
Al heel lang out of stock via unify zelf. Je bent anders 80 euro oid kwijt via een webshop en dat is imho echt te duur (de deurbel is al duur en het is spijtig dat de bijgeleverde chime niet zo hard kan)
GeeMoney schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:27:
[...]

Ik denk dat hij gewoon even out of stock is hoor.
De Chime is inderdaad vrij zacht. Ik heb dat opgelost door via Fibaro (maar had het eerst via HA inderdaad) bij de Ring actie ook de Chime over mijn Sonos te sturen. Dat werkt gewoon prima.
Binnen HA laat hij erg veel zien, ik zal straks een screenshot maken voor je.
Als iemand idd de yaml code heeft voor de Sonos automation - graag. Ik heb ook nog Google home foto lijstjes maar denk Sonos beter ivm volume. Zoals gezegd heb ik geen trigger in HA voor doorbell push oid alleen beweging en on/off

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:27
Volgens mij zou je met https://www.home-assistan...tect/#doorbell-ring-event een heel eind moeten komen in elk geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:02
Ik heb 2 chime's

tegenwoordig kun je ook zelf geluiden uploaden en herhaling instellen (tot 6x) Dus als je custom geluiden harder zijn dan de standaard ring's van UniFi kom je ook een eind.

Zelf heb ik er 2 een in de gang en 1 in de woonkamer.
In HA (met node red) zet ik het geluid van de chime in de gang na 19:30 uit en de volgende dag om 06:00 weer aan.
Worden de kinderen ook niet wakker of uit het naar bed gaan proces gehaald mocht er nog iemand aanbellen.
@Workaholic Google is je vriend of Copilot/ ChatGPT
https://johnzanussi.com/p...doorbell-chime-with-sonos
https://community.home-as...button-press-event/468316

Het is even wachten of misschien ergens rond kijken waarbij de prijs in de buurt gaat komen.

[ Voor 15% gewijzigd door d-vine op 20-01-2025 07:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Workaholic schreef op maandag 20 januari 2025 @ 07:33:
[...]

Al heel lang out of stock via unify zelf. Je bent anders 80 euro oid kwijt via een webshop en dat is imho echt te duur (de deurbel is al duur en het is spijtig dat de bijgeleverde chime niet zo hard kan)

[...]

Als iemand idd de yaml code heeft voor de Sonos automation - graag. Ik heb ook nog Google home foto lijstjes maar denk Sonos beter ivm volume. Zoals gezegd heb ik geen trigger in HA voor doorbell push oid alleen beweging en on/off
Ik post straks ook wel even de automation die ik heb gebruikt hoor.

Edit @Workaholic :

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
alias: Deurbel Chime Sonos
description: ""
triggers:
  - trigger: state
    entity_id:
      - binary_sensor.voordeur_deurbel_doorbell
    to: "on"
conditions: []
actions:
  - action: sonos.snapshot
    data:
      with_group: true
      entity_id: media_player.keuken
  - action: media_player.volume_set
    target:
      entity_id:
        - media_player.keuken
    data:
      volume_level: 0.45
  - action: media_player.play_media
    target:
      entity_id:
        - media_player.keuken
    data:
      media_content_id: http://localhost:8123/local/Chime.mp3
      media_content_type: music
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 4
      milliseconds: 0
  - action: sonos.restore
    data:
      with_group: true
      entity_id: media_player.keuken
mode: single

Je dient dus een Chime.mp3 op je HA image te plaatsen waar hij bij kan. In mijn geval is dat dus de HA host zelf in /local/Chime.mp3 .
Volume zet ik op 0.45 (45%) van de Sonos. Dit moet je natuurlijk zelf even beluisteren.

Hier de entities die met de G4 te maken hebben, het zijn er veel. Je kan feitelijk alles "zien"/beïnvloeden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LjI5tTxo2KDFA4PoIcizy7bwAFM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/95IvhEEhB1UV2ZelGTmvTOar.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4iB4kONzg48WJGnvc0ectnChUY8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/CVXHywxmLbEzOXxfgR6xmg4F.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-pRI5B9zoKYQFGvg3q7n5daxfTI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/LUgB9hZWV4V9sG3GEXkYBVXm.png?f=fotoalbum_medium

[ Voor 69% gewijzigd door GeeMoney op 20-01-2025 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
NFC Tags en stickers zijn binnen gekomen en werken als een trein!
Inmiddels heb ik 15 dagen aan 24x7 opnames op de hoogste resolutie en bandbreedte en zit nu op 340GB bezet van de 2TB. Geschat kan ik dus ruim 50 dagen opnemen met de G4 Doorbell Pro PoE op een 2TB schijf.
Erg tevreden ten opzichte van de vorige Doorbird tot nu toe. Hij heeft hem 1 op 1 vervangen qua functionaliteit en bied dus NFC tags als extra en de beeldkwaliteit is beduidend beter, zeker in de nacht.

Oh, en ik heb vanuit Ubiquiti support zojuist 4 van die borg schroefjes mogen ontvangen, gratis en voor niets! Service is wat dat betreft ook prima geweest.

Iemand nog leuke begroeting gifjes of deurbel sounds? :) Hier momenteel de Traditional Chime met volgens mij koekie monster. De kinderen vonden die het leukst :)

Voor een aantal: https://www.reddit.com/r/ubiquiti_doorbell_gif/

[ Voor 29% gewijzigd door GeeMoney op 24-01-2025 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
GeeMoney schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 21:41:

Iemand nog leuke begroeting gifjes of deurbel sounds? :) Hier momenteel de Traditional Chime met volgens mij koekie monster. De kinderen vonden die het leukst :)

Voor een aantal: https://www.reddit.com/r/ubiquiti_doorbell_gif/
Ik heb m’n eigen gemaakt van onze kat die ligt te luieren en te gapen. (Live Photo omgezet naar gif). Ik kreeg van de pakketbezorger te horen dat dit by far de leukste deurbel is die hij ooit gezien heeft. Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedemorgen,

Tijdje geleden verhuist en nu thuis een 'eco' Ubiquiti systeem draaien. Dat draait allemaal maar nu zit ik te kijken naar een deurbel. Heb voor tijdelijk een Eufy https://tweakers.net/pric...bell-battery-powered.html gekocht. Die werkt redelijk, vind de respons niet altijd goed/snel en merk dat die niet alles registreert.

Omdat ik toch al veel van Ubiquiti heb zat ik te denken om een deurbel van Ubiquite aan te schaffen alleen ik heb een uitdaging. Ik heb geen deurbel draden. De vorige eigenaren hebben besloten met een kleine verbouwing jaren geleden geen deurbel te nemen maar een bordje op te hangen, aub kloppen! 8)7

Daardoor de vraag, is er een Ubiquiti deurbel die werkt zonder de kabels, batterij pack of zoals bv degene die ik nu heb van Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frid0 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:26:
Goedemorgen,

Tijdje geleden verhuist en nu thuis een 'eco' Ubiquiti systeem draaien. Dat draait allemaal maar nu zit ik te kijken naar een deurbel. Heb voor tijdelijk een Eufy https://tweakers.net/pric...bell-battery-powered.html gekocht. Die werkt redelijk, vind de respons niet altijd goed/snel en merk dat die niet alles registreert.

Omdat ik toch al veel van Ubiquiti heb zat ik te denken om een deurbel van Ubiquite aan te schaffen alleen ik heb een uitdaging. Ik heb geen deurbel draden. De vorige eigenaren hebben besloten met een kleine verbouwing jaren geleden geen deurbel te nemen maar een bordje op te hangen, aub kloppen! 8)7

Daardoor de vraag, is er een Ubiquiti deurbel die werkt zonder de kabels, batterij pack of zoals bv degene die ik nu heb van Eufy.
Je hebt geen mogelijkheid tot het trekken van een kabel ? Desnoods op wellicht een iets andere plek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
GeeMoney schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:58:
[...]

Je hebt geen mogelijkheid tot het trekken van een kabel ? Desnoods op wellicht een iets andere plek ?
Nee, helaas niet.
De meterkast zit niet echt dicht bij de voordeur en heb al wat zitten zoeken welke buis van de meterkast die kant op gaat maar dat is vrij lastig te achterhalen. Het andere einde is dicht, die zit vermoedelijk ergens in de muur waar nu bakstenen voor zitten gemetseld.

Dit weet ik trouwens niet allemaal zeker maar heb zeer sterk het vermoeden dat het zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Frid0 schreef op vrijdag 24 januari 2025 @ 11:26:
Neen, die is er niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online

ThisGuy

Get mad, then get over it.

Ik heb de G4 Pro deurbel die ik wil gebruiken met mijn oude chime totdat de unifi chimes weer beschikbaar is.

Wie kan me helpen begrijpen wat er mist? Ik heb veel in het topic teruggelezen, en ook op youtube en andere forums gekeken, maar hoe meer ik erover lees, hoe onduidelijker het wordt. Na een aantal uren ga ik jullie toch om hulp vragen!

Zo te zien hebben de meeste een andere beltrafo aangeschaft terwijl het ook zou moeten werken met de bijgeleverde beltrafo.

Er staat louter weinig op mijn bel (geen voltages of aansluit beschrijving) en ik heb geen idee welk merk/type dat het is. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? Ik heb inmiddels alle mogelijke combinaties geprobeerd.

Kan het zijn dat:
- De bel nog zijn eigen voeding nodig heeft
- Het met deze bel niet werkt, maar wel met bijvoorbeeld de Honeywell D117?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CoTIikFPl23KN1Q_Jqv4u-aVx4M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5PAh3U6TfuzaqethBFW1LBaA.png?f=fotoalbum_large

Ik hoor graag van jullie. :)

Edit: De chime staat op mechanical.

"Don't let the fear of losing be greater than the excitement of winning."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
Met een D117 gaat het sowieso werken, ook met de bijgeleverde beltrafo. Zo draait het hier ook.

Hoe was je oude deurbel eerder aangesloten? Is het wellicht eentje met een ingebouwde trafo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Geen ingebouwde trafo, een oude 8v trafe hangt nog in de meterkast. Er gingen 2 voedingskabels naar de deurbel op de linkerschroeven, en vanaf de deurbel twee signaalkabels naar de rechterschroeven.

Wellicht dat ik gewoon een D117 bestel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 23:23
ThisGuy schreef op woensdag 29 januari 2025 @ 11:30:
Geen ingebouwde trafo, een oude 8v trafe hangt nog in de meterkast. Er gingen 2 voedingskabels naar de deurbel op de linkerschroeven, en vanaf de deurbel twee signaalkabels naar de rechterschroeven.

Wellicht dat ik gewoon een D117 bestel. :)
Dan denk ik toch dat de 16V / 15W beltrafo van Ubiquiti iets te veel van het goede is voor je bestaande deurbel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slechtvalk200
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:41
IceBlue schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:13:
Het is me gelukt om de vingerafdrukscanner op de 4g pro deurbel te gebruiken en mijn slot te laten open via Loxone domotica.

[YouTube: Unifi G4 pro fingerprint Loxone]
heb je iets meer info over hoe je dit hebt gedaan,is het via het netwerk of gewoon via droge contacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Slechtvalk200 schreef op zondag 2 februari 2025 @ 19:46:
[...]

heb je iets meer info over hoe je dit hebt gedaan,is het via het netwerk of gewoon via droge contacten?
Ik vermoed gewoon met een webhook ?
Loxone heeft toch een restAPI ?
Wellicht kan hij dan de http call even posten, wel zo makkelijk :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ThisGuy schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:57:
Ik heb de G4 Pro deurbel die ik wil gebruiken met mijn oude chime totdat de unifi chimes weer beschikbaar is.

Wie kan me helpen begrijpen wat er mist? Ik heb veel in het topic teruggelezen, en ook op youtube en andere forums gekeken, maar hoe meer ik erover lees, hoe onduidelijker het wordt. Na een aantal uren ga ik jullie toch om hulp vragen!

Zo te zien hebben de meeste een andere beltrafo aangeschaft terwijl het ook zou moeten werken met de bijgeleverde beltrafo.

Er staat louter weinig op mijn bel (geen voltages of aansluit beschrijving) en ik heb geen idee welk merk/type dat het is. Weet iemand hoe ik dit moet aansluiten? Ik heb inmiddels alle mogelijke combinaties geprobeerd.

Kan het zijn dat:
- De bel nog zijn eigen voeding nodig heeft
- Het met deze bel niet werkt, maar wel met bijvoorbeeld de Honeywell D117?

[Afbeelding]

Ik hoor graag van jullie. :)

Edit: De chime staat op mechanical.
Iets wat je moet begrijpen van de Ubiquiti deurbel is dat de chime-keuze in protect goed moet staan en waarom dat zo is.

Het zwarte blokje met de twee aansluitdraden werkt als een weerstand die is afgestemd op het verbruik van de ubiquiti. Door deze weerstand loopt er slechts een minimale stroom door de (normaal) aangesloten bel (chime) waardoor die niet activeert. Het leeuwendeel loopt door die weerstand naar de ubiquiti deurbel. So far, so good.

Nu wordt er aangebeld. Als de chime-keuze op 'geen' staat, gebeurt er niets in de stroomkring. De ui-deurbel blijft gewoon zijn stroom krijgen en doet er verder niets mee. Maar als de chime-keuze niet op 'geen' staat dan schakelt de ui-deurbel snel over op zijn interne batterijtje en sluit de aansluitdraden kort. Net alsof je een klassieke drukknop hebt.

Hoe lang hij dat doet wordt bepaald door de chime-keuze. Ik heb het niet getest, maar wat ik vermoed is dat hij bij de analoge instelling een relatief lange tijd kortsluit (1 s ofzo, genoeg om een klassieke bel te laten rinkelen) en bij de digitale instelling wat korter omdat een digitale deurbel vaak zijn eigen voeding heeft om zijn deuntje helemaal af te kunnen spelen en alleen een korte puls nodig heeft om te activeren. Maar nogmaals, dat is wat ik vermoed. Feit is dat een klassieke deurbel gewoon een stom drukknopje nodig heeft en dat de ui-deurbel dat 'na aapt'.

Nu je dat weet, dan kun je je ook indenken wat je moet doen met een klassieke chime. Om te beginnen, hou rekening met het voltage. Omdat de ui-deurbel niet uit Nederland komt waar 8 volt normaal is, maar uit de VS (waar 12-24 volt gangbaar is) levert de standaard Ubiquiti trafo 16 volt en is dat ook ongeveer wat op de aansluitklemmen van het weerstand-blokje komt te staan. Dus als je eigen chime 8 volt verwacht, dan krijgt hij het dubbele en kan het zo maar zijn dat je hem daar instant mee om zeep helpt of dat je chime een langzame dood sterft. Natuurlijk kan die chime er ook voor beveiligd zijn en het nog lang zal doen op 16v. Maar dat weet je alleen als je de technische specificaties van dat ding kunt vinden.

Hoe dan ook, als je een 16v trafo hebt, dan heb je ook een 16v chime nodig. Of, je gebruikt een tweede (8v) trafo om je 8v chime te voeden. In plaats van een drukknop plaats je dan 16v AC relais die je laat schakelen door het weerstandsblokje van de ui-deurbel. Let wel, een AC-relais, aangezien je Ubiquiti adapter wisselstroom levert. Een 'standaard' dc-relais zal dan heeeeel snel gaan klapperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThisGuy
  • Niet online

ThisGuy

Thanks voor je reactie Rido, dit helpt inderdaad met het begrijpen.

Het werkt naar behoren met een 16v gong, die ik gisteren heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampertjen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-09 09:18
Masimo schreef op maandag 27 januari 2025 @ 21:30:
Met een D117 gaat het sowieso werken, ook met de bijgeleverde beltrafo. Zo draait het hier ook.

Hoe was je oude deurbel eerder aangesloten? Is het wellicht eentje met een ingebouwde trafo?
Ik was hier aan het bijlezen en wou op die vraag exact hetzelfde antwoorden, waarna ik ook nog je profielpic zag. Was eventjes creepy :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik heb dus hier de G4 bijna 4 jaar geleden bij de EU store gekocht en niet heel erg veel aandacht aan het "door de zon stuk gaan van de druk knop" gegeven. Maar gisteren dus eens een RMA aangemaakt, en die hebben ze vandaag goedgekeurd.

Wonderlijk toch, zo na 4 jaar? Maar goed, ze willen dat ik hem opstuur :)

Gaan ze dat ding nou repareren? Ik had het idee dat ze een nieuwe G4 zouden gaan opsturen.

Iemand die er eerder mee bezig is geweest?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 3 februari 2025 @ 15:28:
Ik heb dus hier de G4 bijna 4 jaar geleden bij de EU store gekocht en niet heel erg veel aandacht aan het "door de zon stuk gaan van de druk knop" gegeven. Maar gisteren dus eens een RMA aangemaakt, en die hebben ze vandaag goedgekeurd.

Wonderlijk toch, zo na 4 jaar? Maar goed, ze willen dat ik hem opstuur :)

Gaan ze dat ding nou repareren? Ik had het idee dat ze een nieuwe G4 zouden gaan opsturen.

Iemand die er eerder mee bezig is geweest?
Van wat ik begreep krijg je een nieuwe c.q. refurbished. Maar willen ze eerst het product retour ter beoordeling

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
PeacekeeperNL schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:21:
[...]

Van wat ik begreep krijg je een nieuwe c.q. refurbished. Maar willen ze eerst het product retour ter beoordeling
Geen probleem natuurlijk, klein beetje lastig wel zo zonder deurbel dan maar goed. Misschien wel lekker rustig :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
ppeterr schreef op maandag 3 februari 2025 @ 16:27:
[...]

Geen probleem natuurlijk, klein beetje lastig wel zo zonder deurbel dan maar goed. Misschien wel lekker rustig :)
Ga je de nieuwe missen zodra de pakketbezorger de nieuwe komt leveren 😂

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Iemand het al voor elkaar om de videostream naar een home hub te sturen (wanneer er op de del is gedrukt) via bijvoorbeeld scrypted ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
@Pimmetje651 ik gebruik de HomeBridge integratie, maar je wilt de videostream op de apple tv oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Pimmetje651 schreef op maandag 3 februari 2025 @ 19:42:
Iemand het al voor elkaar om de videostream naar een home hub te sturen (wanneer er op de del is gedrukt) via bijvoorbeeld scrypted ?
Ik heb mijn UniFi camera's in HomeKit zitten door middel van scrypted. Wel geen G4 deurbel maar ik weet dat je in scrypted per camera kan aangeven of het een deurbel is. Dan zou scrypted dat ook zo moeten doorgeven aan HomeKit en dan kun je in principe in de Apple TV instellen dat je notificaties krijgt wanneer er iemand op de knop duwt. Wanneer HomeKit de camera als een gewone camera ziet heb je enkel de optie om een notificatie te krijgen op de Apple TV wanneer er beweging is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Yep. Via scrypted in home assistant werkt perfect. Krijg beeld op Apple TV, kan in de home app ook alle streams bekijken en zie, volgens mij, ook een beeld in de HomeKit notificatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Deshmir schreef op maandag 3 februari 2025 @ 21:52:
@Pimmetje651 ik gebruik de HomeBridge integratie, maar je wilt de videostream op de apple tv oid?
Wil de stream op mijn Google hub laten verschijnen zodra er op de bel is gedrukt

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nujtrug
Pimmetje651 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Wil de stream op mijn Google hub laten verschijnen zodra er op de bel is gedrukt
Dat is een ander verhaal, wij gingen allemaal uit van een Apple HomeKit hub denk ik.. Google hub heb ik zelf geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
Pimmetje651 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 20:29:
[...]

Even gekeken, en denk dat dit je enige optie is: https://docs.scrypted.app/google-home.html
Er is alleen geen dedicated topic voor scrypted, dus denk dat je dan eerst even zelf moet "aanklooien"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Famous
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-09 22:09
Gents, ik heb nu een Eufy Deurbel met een Homebase. Deze Eufy deurbel is inmiddels an vervanging toe en aangezien ik volledig in het eco systeem zit van unifi wil ik graag de G4 deurbel pro aanschaffen.

Kan ik er van uit gaan dat op het moment dat ik de Eufy vervang die nu via de welbekende rood/blauwe kabel aan de deurbel is aangesloten vervang voor een G4 Pro deurbel dat dit gaat werken? Ik heb verder geen idee of ik een beltrafo heb. Ik ga haast uit van wel aangezien de Eufy nu ook gevoegd wordt en ik deze in het afgelopen 5 jaar niet heb hoeven te laden. Hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zijn er al geluiden over een G5 doorbell pro?
Pagina: 1 ... 37 ... 41 Laatste