Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-05 01:09

Bruzski

watte ??

Steephh schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:21:
De D117 is echter veel te zachtjes qua geluid op de gang voor hen en daarnaast past deze daar ook niet echt in het interieur.

Nu zat ik te denken om de gehele oude constructie zo te laten en in de meterkast slechts mbv. een ESP + relais en een webhook de oude deurbel 2-3s alsnog af te laten gaan. Iemand die iets dergelijks al eens gebouwd heeft?
zacht geluid met de D117 is bekend en al heel vaak besproken, lees even het volgende voor de oplossing
Ubiquiti UniFi G4 Doorbell review door Bruzski

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Echt, bijna elke keer als er een update is heb ik problemen. Vorige keer was het (weer) de UNVR die niet terug kwam en ik een factory reset moest doen.
Nu vanochtend alle camera's een update laten doen en alle camera's kwamen terug met uitzondering van mijn deurbel ("originele" G4). Het is nu al ruim een uur geleden dat die update gestart is en heb inmiddels al twee keer de stroom er af gehad. Maar hij komt niet terug. Ik word echt moe van die kansloos slecht geteste software updates van unifi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:48
Erkens schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:43:
Echt, bijna elke keer als er een update is heb ik problemen. Vorige keer was het (weer) de UNVR die niet terug kwam en ik een factory reset moest doen.
Nu vanochtend alle camera's een update laten doen en alle camera's kwamen terug met uitzondering van mijn deurbel ("originele" G4). Het is nu al ruim een uur geleden dat die update gestart is en heb inmiddels al twee keer de stroom er af gehad. Maar hij komt niet terug. Ik word echt moe van die kansloos slecht geteste software updates van unifi :(
Ik vind het de laatste tijd juist beter gaan.
Afgelopen woensdag de updates gedaan inclusief Protect en na een paar minuten was alles weer online.

Gebruik je een ander merk router?
Ik had een keer problemen met een ander merk router icm DHCP lease time.
Hierdoor gingen enkele camera's niet meer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

_AcS_ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 13:55:
[...]

Ik vind het de laatste tijd juist beter gaan.
Afgelopen woensdag de updates gedaan inclusief Protect en na een paar minuten was alles weer online.

Gebruik je een ander merk router?
Ik had een keer problemen met een ander merk router icm DHCP lease time.
Hierdoor gingen enkele camera's niet meer online.
ik heb alles van unifi, enige wat in mijn netwerk zit wat anders is dat is mijn mediaconverter van glas naar utp en gaat daarna mijn UDM Pro in.

edit:
ik heb de stroom nu een half uur er af gehad, opnieuw ingeschakeld en ik kon hem opnieuw pairen, echt supoer irritant dat updates (bij mij) zo vaak mis gaan...

Nu maar hopen dat deze updates goed gaan... (en ook de UDM SE zelf heeft nog een update te gaan)
Wel zie ik dat de deurbel toch een "oudere" versie heeft? Maar ik zie geen updates (ook in Protect niet)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NML82B4tgq0DFoW5Vq_i7UG9Aro=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZUzNckFkFhMvzK7DW4ND0kuB.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 38% gewijzigd door Erkens op 01-11-2024 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sennevb
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-06 20:15
Hallo,

Ik ben de opties aan het bekijken voor een slimme deurbel, liefst bedraad (utp).
Mijn oog viel op de G4 pro POE, maar voor de opslag heb je toch een cloudkey nodig als ik goed heb gelezen.
Die zijn niet meer te krijgen via de ubiquiti website en op andere websites zijn ze heel duur.
Zijn er andere opties, lokaal de controller draaien zou voor mij een optie zijn, maar dit is voor een vriend van me ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
sennevb schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:18:
Hallo,

Ik ben de opties aan het bekijken voor een slimme deurbel, liefst bedraad (utp).
Mijn oog viel op de G4 pro POE, maar voor de opslag heb je toch een cloudkey nodig als ik goed heb gelezen.
Die zijn niet meer te krijgen via de ubiquiti website en op andere websites zijn ze heel duur.
Zijn er andere opties, lokaal de controller draaien zou voor mij een optie zijn, maar dit is voor een vriend van me ..
uitvoering: Ubiquiti UniFi Cloud Key Gen2 Plus, 1TB SSD
De SSD-versie is nog breed beschikbaar. Alternatief welke ik persoonlijk overweeg (ik zit nog niet in Ubiquiti ecosysteem, maar ben fan van de G4 Pro PoE) is de UDR, al denk ik dat voor mij persoonlijk de UCK-G2-SSD de voorkeur geniet.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
sennevb schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:18:
Hallo,

Je bent Protect nodig en die is ook niet "zomaar" lokaal te draaien, je bent dus een Cloudkey nodig (of bepaalde routers) welke Protect ondersteund.

Zelf zou ik nu voor de Dreamrouter gaan dan heb je ook gelijk de PoE voeding welke je nodig bent voor de deurbel ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-05 21:40

robertwebbe

Robert Webbe

Zojuist zag ik dat UniFi Protect Application 5.1.34 in early access beschikbaar is. En raad eens wat er o.a. bij de release notes staat: Added support for NFC and Fingerprint on the G4 Doorbell Pro.

Ik had niet meer verwacht dat dit ooit zou komen. *O* *O* *O*
Ben benieuwd hoe het gaat werken.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 06-11-2024 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 6 november 2024 @ 17:36:
Zojuist zag ik dat UniFi Protect Application 5.1.34 in early access beschikbaar is. En raad eens wat er o.a. bij de release notes staat: Added support for NFC and Fingerprint on the G4 Doorbell Pro.

Ik had niet meer verwacht dat dit ooit zou komen. *O* *O* *O*
Ben benieuwd hoe het gaat werken.
Voor iemand die nog niet in het ecosysteem zit, wat ga je daaraan hebben? Of is dat voornamelijk bedoeld voor de combinatie met het toegangssysteem?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:02
Protect en acces zijn twee verschillende stromingen binnen Ubiquti.
Maar mocht dit in de toekomst gaan werken op je deur bel icm met protect dan zou je dmv HA of Homey (of andere) dmv een nfc of je vingerafdruk je deur kunnen laten open als je een deur Slot hebt wat je ook aan kunt sturen met open en dicht (en wellicht ook je huis op en van je Alarm laten gaan)
Maar ik zou het eerst willen zien werken binnen ubiquti Protect.
Zelf heb ik wel een deurbel pro en enige andere ubquti camera's hangen rond het huis icm Protect.
Ben het eens met @robertwebbe wat is het langeleden dat men dat aankondigde dat de hardwar er al mogelijk voor klaar was, maar de sturing (vanuit de applicatie) niet.

Waag ik het om om te schakelen naar Early acces (ik wacht nog even, kijk nog even de kat (nfc) uit de boom.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeZzL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:47

DeZzL

Rocket surgeon

Op reddit lees ik dat je een webhook in Home Assistant kan gebruiken om een slot, via vingerafdruk of nfc kaart, via home assistant te openen.

Inc een screenie van die beste man met de config van de deurbel

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fTVS5Ogk9viUb3fe_Jta-gRMu8Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MQlf6QYhgtc3yXEEyBYp9AZM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door DeZzL op 06-11-2024 21:03 . Reden: afbeelding toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:24
Heel gaaf!
Ik heb de EA geïnstalleerd, kan een vingerafdruk toevoegen.. morgen even proberen. Heb nog geen smart lock, maar nu begint het wel heel erg te kriebelen!
Ga morgen even proberen om de lampen in m’n gang aan te zetten als ik m’n vinger scan. Leuk leuk! Eindelijk ben ik echt blij dat ik de Pro heb gekocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 11:58

pancake82

Groter is beter!

Ik wilde geen data opslag in de Cloud, dus heb ik het volgende aangeschaft:
- CloudKey G2 Plus
- G4 Doorbell Pro.
- Langst beschikbare USB-C kabel-lader van Unifi gekocht om de Doorbell te voeden.
- Unifi 220v Chime

Lang verhaal kort, echt een top Doorbell.

Features:
- Makkelijke installatie
- Welkomst text
- Bericht achter laten voor bezorger
- Welke zones detecteren + gevoeligheid
- Personen, Honden aangezet
- Pakket functie
- WiFI werkt perfect
- Opnamen beelde hoge kwaliteit
- Chime combinatie werkt perfect

Als ik dan 1 minpunt kan bedenken is de speaker+microfoon.
Dit is het net niet, beide features hebben ruis. Speaker niet spat zuiver, microfoon 70% van het gesprek komt door maar te zacht.

Voor mij geen dealbreaker omdat de basis waar de deurbel voor bedoeld is perfect werkt.
Koop wel het hele ecosysteem anders blijf je aanrommelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

DeZzL schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:11:
Op reddit lees ik dat je een webhook in Home Assistant kan gebruiken om een slot, via vingerafdruk of nfc kaart, via home assistant te openen.

Inc een screenie van die beste man met de config van de deurbel

[Afbeelding]
Ik heb net even een update naar EA gedaan. Werkt top i.c.m. een webhook in home assistant. Je kunt via de web interface van protect vingerafdrukken van meerdere personen opslaan. Die kunnen ieder een eigen webhook triggeren, of je kunt een en dezelfde webhook voor alle herkende vingerafdrukken gebruiken. In mijn geval opent home assistant dan mijn Loqed slot en zegt hij na 5 seconden welkom thuis {naam}.
Het is nu soms wel vaak drukken voordat mijn vingerafdruk wordt herkend, misschien moet ik hem even opnieuw trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01:14
DeZzL schreef op donderdag 7 november 2024 @ 19:45:
[...]

Ik heb net even een update naar EA gedaan. Werkt top i.c.m. een webhook in home assistant. Je kunt via de web interface van protect vingerafdrukken van meerdere personen opslaan. Die kunnen ieder een eigen webhook triggeren, of je kunt een en dezelfde webhook voor alle herkende vingerafdrukken gebruiken. In mijn geval opent home assistant dan mijn Loqed slot en zegt hij na 5 seconden welkom thuis {naam}.
Het is nu soms wel vaak drukken voordat mijn vingerafdruk wordt herkend, misschien moet ik hem even opnieuw trainen.
Ik ben nog niet zo thuis in home assistant, maar ondersteunt vast ook Hormann gateways? ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mocht iemand op zoek zijn naar handige NFC kaartjes, die van Aquara werken prima.

https://nl.aliexpress.com/item/1005005056259852.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

[...]

Ik ben eigenlijk niet thuis in webhooks in Home Assistent. Ik zie wel dat je er een in Protect kunt plaatsen maar snap nog niet hoe dit dan in HA allemaal regelt. Zou je hier misschien wat uitleg over willen delen? Liefst met wat screenshots. 🙏🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
[...]

Ik krijg m’n vinger afdruk niet goed herkend. Het aanleren lukt wel (maar gaat niet zo soepel als vroeger op de iPhone met Touch ID), maar dan lezen en herkennen niet, bijna nooit. Heb nu 2x opnieuw m’n vingerafdruk ingeleerd.
Nou ja, zal wel verbeteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
robertwebbe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:43:
[...]

Ik ben eigenlijk niet thuis in webhooks in Home Assistent. Ik zie wel dat je er een in Protect kunt plaatsen maar snap nog niet hoe dit dan in HA allemaal regelt. Zou je hier misschien wat uitleg over willen delen? Liefst met wat screenshots. 🙏🏻
Probeer maar eens via deze info: https://community.home-as...le-webhook-example/145161

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeZzL

DeZzL

Rocket surgeon

ChrisM schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 07:01:
[...]

Ik krijg m’n vinger afdruk niet goed herkend. Het aanleren lukt wel (maar gaat niet zo soepel als vroeger op de iPhone met Touch ID), maar dan lezen en herkennen niet, bijna nooit. Heb nu 2x opnieuw m’n vingerafdruk ingeleerd.
Nou ja, zal wel verbeteren.
Ik heb hetzelfde, soms werkt ie wel, meestal niet.
robertwebbe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 23:43:
[...]

Webhooks werken erg simpel. Zie hier de home assistant documentatie

Wat je doet is als volgt:
1. je maakt een nieuwe automation
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI4jzmyK9IIrSRzpA17wQBb_chs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/5XEMAM19n7wMyhtHY9f6iW0x.png?f=user_large

2. Als trigger zoek je naar webhook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uj2yelPuxPulmVlL5Tw8oyavZ3g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HZIIaJNVnBohEuRi9FTiC9fp.png?f=fotoalbum_large

3. Dan gebruik je daar een willekeurige key (is vooringevuld) . Stel de methode in op bv GET of POST. Ik heb GET gebruikt. En je kunt aangeven dat de webhook alleen werkt als hij lokaal wordt aangeroepen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gRK3OMY4OaS8-eNiqwWrsVlTzbk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eb61yMQhv3dUq1Fgme09Ta3c.png?f=fotoalbum_large

Je maakt je automation af, slaat hem op, en de webhook is in dit geval bereikbaar via:
https://your-home-assistant:8123/api/webhook/-UkptdoDSroz8lk2JPmDsaduBq9u

Die stel je in protet in. Dat kan bij Alarms. Daar is de trigger een Fingerprint recognized. Zorg dat je zowel in protect als home assistant de juiste methode gebruikt, GET of POST. En dan kun je de automation triggeren via de in protect ingestelde webhook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:05
Ik kon het ook niet laten om toch maar deze early acces te installeren.

Na wat proberen is het gelukt om via webhook wat te sturen naar HA met node-red

Nu gaat mijn deur nu ook automatisch open met mijn duim scan erg leuk O-)

[ Voor 103% gewijzigd door d-vine op 08-11-2024 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:04

Mimiix

Professioneel Prutser

d-vine schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 08:29:
Ik kon het ook niet laten om toch maar deze early acces te installeren.

Kan een beetje overweg met webhook maar weet er niet heel veel van af.

Heb mijn vinger gescand en die werkt als ik mijn duim op de sensor zet.
Alleen iets via webhook laten sturen met UniFi lukt nog niet.

een alarm gemaakt die dan een webhook zou moeten sturen.

werk zelf in HA met node-red, handig met debug ook.
Als ik via postman wat verstuur naar HA dan komt er wat binnen via het ingegeven adres

Bij UniFi deurbel scan zie ik nog niets.
Heb ook even een aparte webhook gemaakt bij motion op een van de kinder kamer die dan wat moeten versturen via webhook en dan zie ik ook niets.

code:
1
http://<mijn ip>:<port>/api/webhook/Og9dSHnCakHqs4x8GGPFvtHTj3zpb8EQ

met of zonder advanced settings maakt niet uit.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

edit:

Heb een update van HA uitgevoerd stond nog klaar.
na reboot krijg ik wel de nodige info binnen op de webhook bij een scan

Krijg alleen de standaard info te zien die UniFi stuurt en niet specifieke headers
als ik bijvoorbeeld deur en duim invul

[Afbeelding]

en werken B-)

Ik trigger nu op de alarm.triggers[0].key en fingerprint_registered

gaat mijn deur nu ook automatisch open met mijn duim scan erg leuk O-)
Ik heb dus hetzelfde, maar na de update van HA nog steeds geen messages.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linuxontherocks
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-05 08:13
Sinds vandaag de Doorbell G4 Pro binnen, hiervoor de niet pro versie. Gelijk EA uitgeprobeerd en met Homey een flow gemaakt om mijn Nuki slot aan te sturen.

Werkt enorm fijn alleen wisselende reactie op de vingerafdrukken. Soms pakt hij het in 1 keer en soms duurt het even.

NFC kaarten is mij nog niet gelukt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply_jeroen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-06 12:51
Fingerafdruk werkt hier maar het lijkt naar een paar uur te stoppen met werken, hij leest de vingerafdruk wel maar stuurt geen
Webhook meer. Iemand zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Simply_jeroen schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:24:
Fingerafdruk werkt hier maar het lijkt naar een paar uur te stoppen met werken, hij leest de vingerafdruk wel maar stuurt geen
Webhook meer. Iemand zelfde probleem
Ja ik heb hetzelfde probleem. Gisteren alles aan de praat gekregen nu werkt het niet meer.
G4 nog een reboot gegeven, herstart en update HA geen resultaat.

Wel jammer maar het blijft een EA versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 07:57
d-vine schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:35:
[...]

Ja ik heb hetzelfde probleem. Gisteren alles aan de praat gekregen nu werkt het niet meer.
G4 nog een reboot gegeven, herstart en update HA geen resultaat.

Wel jammer maar het blijft een EA versie.
Heb je het al gemeld op het UI community forum? Dan kunnen ze het misschien oplossen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Polyphemus schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 13:50:
[...]

Heb je het al gemeld op het UI community forum? Dan kunnen ze het misschien oplossen :P
Net gedaan. Normaal ben ik niet meer van de beta's en dan testen en doorgegeven. Kost me allemaal te veel tijd. Met de vingerafdruk scanner kon ik het niet laten

Een standaard trigger waarbij mijn deurbel afgaat / of notificatie komt bij motion werkt ook niet.
Kan iemand dat testen misschien ligt het aan de EA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Het werkt momenteel weer bij mij.

Overnieuw begonnen met triggers maar leek niet te werken. Ook wat andere standaard zaken geprobeerd zonder resultaat in eerste instantie

Custom alarm en webhook adres niets aan veranderd.
Triggers allemaal verwijderd en ook de custom headers.

Fingerprint, user en HA user nieuw toegevoegd.
Alleen advanced header aangevinkt zonder een custom header in te voeren.

Kom terug van hardlopen en het werkt weer 8)7

Vervelend dat ik nu niet weet waar het probleem zit.
Mede door wat updates van UniFi en HA zelf.

Heb wel een melding in HA gehad met een EA protect melding en die geaccepteerd.

[ Voor 42% gewijzigd door d-vine op 10-11-2024 14:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Zat ook te denken... (ook al werkt de fingerprint scanner nog echt prut bij mij).. met die NFC, zou dat ook mogelijk zijn om uiteindelijk Apple Home Keys (dus je telefoon als sleutel gebruiken) te kunnen doen? Dat zou wel gaaf zijn.
Misschien helemaal omdat Apple in de EU de NFC meer vrij moet geven, zal vast wel een slimme vogel zijn die dat kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Ik heb vandaag weer een paar keer opnieuw geprobeerd m’n vingerafdruk in te leren. Dat inkeren lukt wel. Maar daarna herkent ie m’n vingerafdruk met geen mogelijkheid. Weet echt niet wat ik verkeerd doe. Heb ook al meerdere vingers geprobeerd. Iemand een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krilo_89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-06 20:25
Zijn er mensen die de maten weten van de backplate? Ik moet namelijk uitzoeken of ik de backplate half op mijn kozijn en half ernaast kan plaatsen. Zo kunnen de schroeven namelijk net naast het kozijn geschroefd worden, ipv in het kozijn.

Ik kan de toevoer kabel namelijk net naast mijn kozijn omhoog laten lopen, dus zou ideaal zijn. Ik kan hem niet door de muur doorvoeren en ook niet door het aluminium kozijn.

Als hij uberhaupt niet naast het kozijn past, dan moet ik eens goed uitzoeken hoe ik zo'n deurbel kan plaatsen. In de foto's bij ubiquiti zie je ook een 'bevestiging' op een losstaande paal die in de grond staat. Niet ideaal (en niet zo mooi), maar zou ook kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:34
Krilo_89 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:19:
Zijn er mensen die de maten weten van de backplate? Ik moet namelijk uitzoeken of ik de backplate half op mijn kozijn en half ernaast kan plaatsen. Zo kunnen de schroeven namelijk net naast het kozijn geschroefd worden, ipv in het kozijn.

Ik kan de toevoer kabel namelijk net naast mijn kozijn omhoog laten lopen, dus zou ideaal zijn. Ik kan hem niet door de muur doorvoeren en ook niet door het aluminium kozijn.

Als hij uberhaupt niet naast het kozijn past, dan moet ik eens goed uitzoeken hoe ik zo'n deurbel kan plaatsen. In de foto's bij ubiquiti zie je ook een 'bevestiging' op een losstaande paal die in de grond staat. Niet ideaal (en niet zo mooi), maar zou ook kunnen werken.
Van welke versie? De Pro is groter dan de gewone.
Maar beide staan gewoon gedocumenteerd op de site van unifi:
G4: https://techspecs.ui.com/...vc-g4-doorbell?ref=ker.af

G4 Pro: https://techspecs.ui.com/...category=all-cameras-nvrs

• Krilo_89
dixet schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:43:
[...]

Van welke versie? De Pro is groter dan de gewone.
Maar beide staan gewoon gedocumenteerd op de site van unifi:
G4: https://techspecs.ui.com/...vc-g4-doorbell?ref=ker.af

G4 Pro: https://techspecs.ui.com/...category=all-cameras-nvrs
Dat klopt, maar dat zijn de buitenmaten. Ik heb van de Pro versie eigenlijk de maten van de backplate nodig. Op die manier weet ik of ik de kabel naast het kozijn kan doorvoeren en dan de bel eventueel half op het kozijn kan plaatsen. Net op zo'n manier zodat ik de toevoer dus niet door het kozijn moet voeren, maar vanaf buiten naast het kozijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
  • Laatst online: 22:34
Krilo_89 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:06:
[...]

Dat klopt, maar dat zijn de buitenmaten. Ik heb van de Pro versie eigenlijk de maten van de backplate nodig. Op die manier weet ik of ik de kabel naast het kozijn kan doorvoeren en dan de bel eventueel half op het kozijn kan plaatsen. Net op zo'n manier zodat ik de toevoer dus niet door het kozijn moet voeren, maar vanaf buiten naast het kozijn.
Die backplate is toch exact net zo hoog en breed als de bel? De bel valt precies op de backplate zodat het optisch één geheel vormt

• Krilo_89
dixet schreef op donderdag 21 november 2024 @ 21:12:
[...]

Die backplate is toch exact net zo hoog en breed als de bel? De bel valt precies op de backplate zodat het optisch één geheel vormt
Ik zag dat bij de G4 doorbel, maar ik heb waarschijnlijk de POE versie nodig (ivm HR+++ glas en isolatie, wat alle wifi blokt). De POE versie heeft een opzetstuk dat net zo breed is als de bel, dus die moet ik waarschijnlijk gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iy6BTkp3TCP-iDeVWrnQao5cWCY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xVCc6v1zBlnP9pSySHwWqSe1.png?f=fotoalbum_large
Wat ik zegmaar wil proberen is dat de bel op het kozijn is bevestigd (links), maar dat ik de kabel net door het 'zwarte' gootje aan de rechterkant kan doorvoeren. Het 'gootje' is de ruimte tussen het kozijn en de muur die naar voren toe uitsteekt. Omdat ik daar 1cm ruimte heb, hoopte ik dat het gat waar het POE kabeltje doorheen moet, precies valt over een stukje ruimte wat ik naast het kozijn heb. Geen idee of dit het duidelijker maakt, maar ik stel liever wat meer vragen dan een bel van en paar honderd euro te kopen die ik vervolgens niet kan ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 09:46

ranzige pad

kwaaak kwaak

Vraag hier:

De POE versie van de G4 PRO, kun je die kabel knippen om hem door een buis te trekken. Mijn "oude" deurbel is een UTP Cat 5 kabel van ongeveeer 4meter. Alles zit door een gladde 19mm buis, kan alleen niet de usb-c stekker door een bocht van een 19mm buis krijgen. Vandaar dat ik hem zou willen knippen en weer monteren. Verwacht dan wel dat de kabel geen gigabit meer trekt.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
ranzige pad schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:53:
Vraag hier:

De POE versie van de 4G PRO, kun je die kabel knippen om hem door een buis te trekken. Mijn "oude" deurbel is een UTP Cat 5 kabel van ongeveeer 4meter. Alles zit door een gladde 19mm buis, kan alleen niet de usb-c stekker door een bocht van een 19mm buis krijgen. Vandaar dat ik hem zou willen knippen en weer monteren. Verwacht dan wel dat de kabel geen gigabit meer trekt.
Ik zou er niet aan beginnen... tenzij je goed kan solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 09:46

ranzige pad

kwaaak kwaak

jgsr schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 08:55:
[...]

Ik zou er niet aan beginnen... tenzij je goed kan solderen.
ik zie al dat het anders kan, gewoon de oude UTP Cat 5 er uit trekken en een Cat 6e met stekker er door heen trekken en deze afmonteren op mijn patch paneel, vandaaruit weer een kabeltje richting de POE switch.

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je doet dat denk ik vooral voor jezelf, utp cat5 laten zitten werkt exact hetzelfde. ;)

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
Ik heb zelf cat5e aangesloten en het werkt uitstekend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• IceBlue
  • Laatst online: 21:28
Het is me gelukt om de vingerafdrukscanner op de 4g pro deurbel te gebruiken en mijn slot te laten open via Loxone domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Laatst online: 09-06 23:24
De Wi-Fi versie is nu in de Black Friday deal, jammer dat het niet geldt voor de PoE variant. Die had ik graag willen hebben. Mijn access point staat centraal in de woonkamer dus buiten bij de deur is het bereik niet best. Voor alleen de deurbel ga ik geen extra AP installeren in de garage of meter kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
IceBlue schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:13:
Het is me gelukt om de vingerafdrukscanner op de 4g pro deurbel te gebruiken en mijn slot te laten open via Loxone domotica.

[YouTube: Unifi G4 pro fingerprint Loxone]
Leuk!
Hoe accuraat is de vingerafdrukscanner bij jou? Bij mij is het echt 1 van de 100 keer een goede scan... dus dat werkt echt niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
M'n doorbel G4 heeft zelfs met deze temperaturen al last van dat ie uitvalt als er aangebeld wordt, eerst was dat alleen als t echt koud was. Ik krijg ook geen notificaties meer binnen :{ Ik maak gebruik van de originele meegeleverde trafo. Iemand een idee hoe dit op te lossen is :?

Ik begrijp dat de G4 Pro geen last heeft van de temperatuur... misschien toch die maar bestellen nu voor 160 192 euro.

[ Voor 18% gewijzigd door Cartman! op 27-11-2024 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:43
PHiXioN schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:09:
De Wi-Fi versie is nu in de Black Friday deal, jammer dat het niet geldt voor de PoE variant. Die had ik graag willen hebben. Mijn access point staat centraal in de woonkamer dus buiten bij de deur is het bereik niet best. Voor alleen de deurbel ga ik geen extra AP installeren in de garage of meter kast.
Jammer! Ik wil m'n G4 doorbell upgraden naar de pro, maar wel de PoE variant. Ik hoopte op een leuke BF deal... :'(

Na bijna vier jaar is ie wel toe aan vervanging.

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 27-11-2024 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceBlue
  • Laatst online: 21:28
ChrisM schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:17:
[...]

Leuk!
Hoe accuraat is de vingerafdrukscanner bij jou? Bij mij is het echt 1 van de 100 keer een goede scan... dus dat werkt echt niet lekker.
Ik heb het nog niet heel veel kunnen testen maar van de 10x keer ging 7x de deur open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik had dus de G4 Pro Wifi in mn mandje voor 192 euro. Ik kom terug van even douchen, knoop doorgehakt om te bestellen en nu is ie ineens weer 324 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
IceBlue schreef op woensdag 27 november 2024 @ 21:44:
[...]

Ik heb het nog niet heel veel kunnen testen maar van de 10x keer ging 7x de deur open.
Welke vinger gebruik je?
Ik heb steeds m’n duim gedaan, maar ga morgen wel een andere vinger proberen.

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Nu online
Cartman! schreef op woensdag 27 november 2024 @ 22:12:
Ik had dus de G4 Pro Wifi in mn mandje voor 192 euro. Ik kom terug van even douchen, knoop doorgehakt om te bestellen en nu is ie ineens weer 324 euro :|
Snel bestellen! Hij is weer terug in de BF aanbieding!

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Skynett schreef op donderdag 28 november 2024 @ 07:34:
[...]

Snel bestellen! Hij is weer terug in de BF aanbieding!
Thanks for Your Purchase!
Bedankt _/-\o_

• jgsr
IceBlue schreef op woensdag 27 november 2024 @ 19:13:

[YouTube: Unifi G4 pro fingerprint Loxone]
Gaaf dat je dit werkend hebt gekregen, ik zou hetzelfde willen realiseren met mijn Hormann garagedeur. Daar zit een hormann gateway tussen maar moet nog uitzoeken hoe ik de twee met elkaar kan laten samenwerken.

Dacht aan home assistant.. maar zie daar geen ondersteuning voor hormann, iemand nog een idee of alternatief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 07:57
jgsr schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:39:
[...]

Gaaf dat je dit werkend hebt gekregen, ik zou hetzelfde willen realiseren met mijn Hormann garagedeur. Daar zit een hormann gateway tussen maar moet nog uitzoeken hoe ik de twee met elkaar kan laten samenwerken.

Dacht aan home assistant.. maar zie daar geen ondersteuning voor hormann, iemand nog een idee of alternatief?
Er zijn wel wat 'hacky' oplossingen om een Hormann deur aan Home Assitant te koppelen, als:

https://www.tindie.com/products/14yannick/uapbridge_pic16/
https://github.com/stephan192/hoermann_door

Maar of ie geschikt is voor jouw situatie, kan ik niet inschatten :P

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 09:46

Mr_0izO

Natural Mystic

Cartman! schreef op woensdag 27 november 2024 @ 20:20:
M'n doorbel G4 heeft zelfs met deze temperaturen al last van dat ie uitvalt als er aangebeld wordt, eerst was dat alleen als t echt koud was. Ik krijg ook geen notificaties meer binnen :{ Ik maak gebruik van de originele meegeleverde trafo. Iemand een idee hoe dit op te lossen is :?

Ik begrijp dat de G4 Pro geen last heeft van de temperatuur... misschien toch die maar bestellen nu voor 160 192 euro.
Ik heb een Pro en heb wel last van dat die uitvalt bij kou (en ook soms uit t niets). Ik ga maar weer eens een RMA aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:41

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
jgsr schreef op donderdag 28 november 2024 @ 09:39:
Toevallig nog een schakelaar aangesloten op de Hormann? Dan is het een kwestie van een Shelly achter de schakelaar inbouwen en die koppelen aan HA. Zo heb ik dat ook opgelost bij mijn garagedeur.

[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 28-11-2024 13:53 ]

• Cartman!
  • Niet online
Mr_0izO schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:51:
[...]

Ik heb een Pro en heb wel last van dat die uitvalt bij kou (en ook soms uit t niets). Ik ga maar weer eens een RMA aanvragen.
Oh, dat is balen... :( M'n gewone G4 doorbell is al bijna 4 jaar oud dus geen garantie meer (gekocht bij Ubiquiti Shop ook) en als ie steeds uitvalt sowieso niet werkbaar.

Overigens begrijp ik niet waarom ik geen notificaties meer krijg want voor t uitvallen doet de gewone bel en plingeltje van de deurbel het wel. In Android staat alles goed qua notificaties ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mijansen1987
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-06 14:37
In de december release van HA zit de fingerprint en NFC functie ingebouwd, dus met een paar klikken kun je individuele vingerprints koppelen aan welke actie je maar wil..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 10:57
Net ook de G4 Doorbell Pro besteld en meteen de G4 Doorbell Pro PoE to USB-C Cable en PoE to USB-C Adapter erbij waardoor hij een stuk goedkoper is dan de POE versie en een chime heb ik niet nodig.

Mooie upgrade voor mijn G4 Doorbell :)

[ Voor 9% gewijzigd door Mixpower op 28-11-2024 16:20 ]

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
rens-br schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:53:
[...]

Toevallig nog een schakelaar aangesloten op de Hormann? Dan is het een kwestie van een Shelly achter de schakelaar inbouwen en die koppelen aan HA. Zo heb ik dat ook opgelost bij mijn garagedeur.
Goeie, dank voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisM
Heel gaaf: NFC en finger print scanner komt in 2024.12 van home assistant: https://github.com/home-assistant/core/pull/130840
Dan hoef je niet meer met webhooks te klooien, denk ik.

Nu moet mijn vingerafdruk scanner het alleen nog beter gaan doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
ChrisM schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:19:
Heel gaaf: NFC en finger print scanner komt in 2024.12 van home assistant: https://github.com/home-assistant/core/pull/130840

Ik heb maar even de beta geïnstalleerd om het uit te proberen. Geen webhooks meer nodig! Hebben ze wel echt snel voor elkaar gekregen, zeg!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRW4uddCJa-ymJ_J5n_RN_ZOiNE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZTRvnN4nvadJT5Ir0pt7mXKp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

darkrain

Moderator Discord

Geniet

ChrisM schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:55:
[...]

Ik heb maar even de beta geïnstalleerd om het uit te proberen. Geen webhooks meer nodig! Hebben ze wel echt snel voor elkaar gekregen, zeg!

[Afbeelding]
Ja gaaf he, de persoon die dit erin gemaakt heeft is nu ook de nieuwe code owner voor de Home Assistant integratie... Dat helpt wel bij issues oplossen en nieuwe features erin krijgen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Eehh.. I deed een update van mijn deurbel G4-Pro
En daarna waren de fingerprints verdwenen

Gelukkig waren het er maar 4 en waren allemaal van me zelf, welke verbonden aan verschillende flows om deur open te doen, alarm uit, ligt aan ect

Ik wacht nog eff om het door te zetten naar de familie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermenfeith
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-06 16:54
Ik heb zojuist de G4 Doorbell Pro besteld met de Black Friday-korting, maar ik zit nu met een probleempje. Mijn meterkast heeft namelijk geen beltrafo, dus ik overweeg een losse adapter. Na wat snel Googelen kwam ik deze tegen:

Bekijk Tool Meister BA48 - Adapter voor Eufy Smart Deurbel - Universele Beltransformator - Beltrafo - Transformator - 5 Meter Kabel- AC/AC - 24V - 2A - 48VA (48W) op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Zou deze werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:02

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

hermenfeith schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:27:
Ik heb zojuist de G4 Doorbell Pro besteld met de Black Friday-korting, maar ik zit nu met een probleempje. Mijn meterkast heeft namelijk geen beltrafo, dus ik overweeg een losse adapter. Na wat snel Googelen kwam ik deze tegen:

Bekijk Tool Meister BA48 - Adapter voor Eufy Smart Deurbel - Universele Beltransformator - Beltrafo - Transformator - 5 Meter Kabel- AC/AC - 24V - 2A - 48VA (48W) op: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Zou deze werken?
Waarom niet de meegeleverde trafo in een los kastje zetten?

https://www.elektramat.nl...1-rij-2-modules-55x160-mm

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:43
hermenfeith schreef op zaterdag 30 november 2024 @ 23:27:

Zou deze werken?
Dan zou ik eerder een originele AC-adapter halen…
https://eu.store.ui.com/eu/en/products/uacc-adapter-dbac-eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:09
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Misschien een domme vraag. Maar stel ik koop bovenstaande kit (Ubiquiti G4 Doorbell Pro PoE Kit). Ik heb al een Netgear PoE switch in mijn meterkast, dus zou vrij eenvoudig deze bel kunnen aansluiten door even een utp kabel naar de bel te trekken.

Maar hoe kan ik dan beelden opslaan? Is daar zoals bij Nest een abonnement voor?

[ Voor 4% gewijzigd door outlandos op 01-12-2024 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
outlandos schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:49:
https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

Misschien een domme vraag. Maar stel ik koop bovenstaande kit. Ik ben een Netgear POE switch in mijn meterkast, dus zou vrij eenvoudig deze bel kunnen aansluiten door even een utp kabel naar de bel te trekken.

Maar hoe kan ik dan beelden opslaan? Is daar zoals bij Nest een abonnement voor?
Je bent een Netgear PoE switch? Haha, sorry flauw.

Je hebt voor de opslag van beelden iets nodig dat Unifi Protect draait, zoals een cloudkey+. In hoeverre dat goed samenwerkt met de Netgear switch weet ik echter niet.

Check verder evt ook deze planner/tool

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
PeacekeeperNL schreef op zondag 1 december 2024 @ 21:54:
[...]

Je bent een Netgear PoE switch? Haha, sorry flauw.

Je hebt voor de opslag van beelden iets nodig dat Unifi Protect draait, zoals een cloudkey+. In hoeverre dat goed samenwerkt met de Netgear switch weet ik echter niet.

Check verder evt ook deze planner/tool
Je was net iets te snel ;)

Die cloud key+ kan ik er nog wel bijkopen, maar als ik ook een nieuwe switch nodig heb wordt t wel wat prijzig voor een deurbel.

Hoe kan ik erachter komen of mijn Netgear PoE switch werkt met de clould key+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Even zitten zoeken.

Ik wil graag mijn Fritz box met AP's behouden. Wel ben ik bereid mijn Netgear switch te verkopen.

Wat ik dan van plan ben aan te schaffen morgen:

- Switch Pro Max 24
- Switch Ultra 60W / EU Version
- CloudKey+ SSD

Ik kan die switches toch gewoon in mijn Fritz box steken? En dan de bel + Cloudkey in de Switch Ultra? De rest van alle utp's kunnen dan in de Pro Max.

Klopt dit zo? Zou het graag dubbel checken bij jullie voor ik 800+ euro neerleg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-06 16:18
Kan je via de home assistant plug-in de unifi deurbel tussen een bepaalde tijd op stil zetten? Ik heb de gong van mijn deurbel via dat witte blokje aangesloten. Mijn tweede vraag is of ik via deze plug-in een MQTT berichtje kan sturen op het moment dat er op de bel gedrukt wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-06 12:53
ChrisM schreef op donderdag 28 november 2024 @ 22:19:

Ah vandaar dat ik er nog niks mee kon, ik ga het niet gebruiken voor een slim slot (die hebben we nog niet) maar wil er eigelijk de lampen mee schakelen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-06 17:18
rorie schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 12:46:
Kan je via de home assistant plug-in de unifi deurbel tussen een bepaalde tijd op stil zetten? Ik heb de gong van mijn deurbel via dat witte blokje aangesloten. Mijn tweede vraag is of ik via deze plug-in een MQTT berichtje kan sturen op het moment dat er op de bel gedrukt wordt?
Of het standaard kan durf ik je niet te zeggen, maar uiteraard zijn er mogelijkheden. Je hebt het over een wit blokje. Dat is een aansluitblokje neem ik aan? Dan krijgt je gong dus ergens spanning vandaan en dat zou je via een relay op tijden uit kunnen schakelen. Mocht je de PoE deurbel en gong hebben, dan kan je op bepaalde tijden gewoon die PoE poort uitzetten.

Ook je vraag over MQTT heb ik geen direct antwoord op, maar krijg je van je deurbel niet sowieso een notificatie via de app? Als het goed is krijg je deze waarde ook wel ergens in home assistant binnen en het lijkt mij dat je daar dan vervolgacties op kan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Laatst online: 00:29
ChrisM schreef op vrijdag 29 november 2024 @ 08:55:
[...]

[Afbeelding]
Hoe heb je de automatisering staan? Ik kan wel b.v. een lamp schakelen als de vingerscanner gebruikt wordt. Maar de lamp schakelt nu ook als ik een andere vinger scan (die dus niet geprogrammeerd is).
Ofwel: wat je er ook voor houdt; hij schakelt (triggert) altijd.

Dat moet toch wel anders kunnen lijkt me.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
nrdnmg schreef op donderdag 5 december 2024 @ 17:16:
[...]

Hoe heb je de automatisering staan? Ik kan wel b.v. een lamp schakelen als de vingerscanner gebruikt wordt. Maar de lamp schakelt nu ook als ik een andere vinger scan (die dus niet geprogrammeerd is).
Ofwel: wat je er ook voor houdt; hij schakelt (triggert) altijd.

Dat moet toch wel anders kunnen lijkt me.....
Even door scrollen naar finger print https://www.home-assistant.io/integrations/unifiprotect/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrdnmg
Thanx! Die had ik natuurlijk zelf moeten kunnen vinden....... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Als ik de Dreammachine SE bestel en ik neem daar een Pro Max 24 PoE switch bij, heb ik dan iets aan de 2.5 GbE poorten die daarop zitten? Of vormt de Dreammachine SE dan de bottleneck?

Ter info: ik heb een 2 Gbit glasvezel verbinding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
outlandos schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 14:06:
Als ik de Dreammachine SE bestel en ik neem daar een Pro Max 24 PoE switch bij, heb ik dan iets aan de 2.5 GbE poorten die daarop zitten? Of vormt de Dreammachine SE dan de bottleneck?

Ter info: ik heb een 2 Gbit glasvezel verbinding.
Als je de switch aansluit op de SFP+ poort van de SE niet, lijkt mij.
En de overige apparaten alleen op de switch aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Mixpower schreef op donderdag 28 november 2024 @ 16:15:
Net ook de G4 Doorbell Pro besteld en meteen de G4 Doorbell Pro PoE to USB-C Cable en PoE to USB-C Adapter erbij waardoor hij een stuk goedkoper is dan de POE versie en een chime heb ik niet nodig.

Mooie upgrade voor mijn G4 Doorbell :)
Het voordeel van de PoE versie is toch dat deze ook bedraad verbonden is voor data (en dus niet wifi)? Of heb ik daar te snel overheen gelezen? Dat is voor mij de hoofdreden om de PoE versie te overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
dhrto schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:24:
[...]

Het voordeel van de PoE versie is toch dat deze ook bedraad verbonden is voor data (en dus niet wifi)? Of heb ik daar te snel overheen gelezen? Dat is voor mij de hoofdreden om de PoE versie te overwegen.
Precies ook mijn reden.

Heeft die bel nog iets aan een 2.5 verbinding (poort) of zit er een max snelheid op die lager ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _AcS_
outlandos schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:29:
[...]

Precies ook mijn reden.

Heeft die bel nog iets aan een 2.5 verbinding (poort) of zit er een max snelheid op die lager ligt?
Op hun site: Networking interface UVC-G4 Doorbell Pro: GbE RJ45 port.

Dat geeft de camera bij mij ook aan in Protect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-06 10:57
dhrto schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 15:24:
[...]

Met de PoE adapter heb ik ook gewoon data en stroom. ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:47
Ah ok, ik dacht dat het alleen voeding was. Maar dit is een speciale kabel met soort van USB netwerkadapter erin dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
En toch werkt deze bij mij niet.... Event wordt niet getriggerd.
Werkt die YAML bij jou wel?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
alias: G4 Doorbell Fingerprint Identified Automation
description: Automation that triggers when a fingerprint is successfully identified on the G4 Doorbell Pro
trigger:
  - platform: event
    event_type: state_changed
    event_data:
      entity_id: event.voordeur.fingerprint 
condition:
  - condition: template
    value_template: >
      {{
         trigger.event.data.new_state is not none and
         trigger.event.data.new_state.attributes.event_type == 'identified' and
         (trigger.event.data.new_state.attributes.ulp_id|default('')) != '' and
         trigger.event.data.new_state.attributes.ulp_id in ['ALLOWED_ID1', 'ALLOWED_ID2']
       }}
action:
  - service: notify.mobile_app_iphone
    data:
      message: "Fingerprint identified with ID: {{ trigger.event.data.new_state.attributes.ulp_id }}"
      title: "Fingerprint Scan Notification"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12-06 15:39
nrdnmg schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:14:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
description: Automation that triggers when a fingerprint is successfully identified on the G4 Doorbell Pro
trigger:
    event_data:
condition:
      {{
         trigger.event.data.new_state.attributes.ulp_id in ['ALLOWED_ID1', 'ALLOWED_ID2']
       }}
action:
    data:
      message: "Fingerprint identified with ID: {{ trigger.event.data.new_state.attributes.ulp_id }}"
Ik heb sinds vandaag ook de G4 doorbell pro. En gebruik nu de fingerprint om mijn deur te openen waar een loqed slot op is genstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/foWkT1vCKhpkbzKxAdESFfapXlc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ixAcOMpxlBFhLAnsGyYnPv8C.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxi.Maal
  • Laatst online: 09-06 14:37
nrdnmg schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 18:14:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
trigger:
    event_data:
condition:
      {{
       }}
action:
    data:
Ik had deze automation YAML gebruikt voor mijn Tedee slot en het werkte prima. Ik merkte wel dat zodra de Protect integratie in HA of wanneer de deurbel wordt herstart het slot open gaat zonder een vingerafdruk!

Ik heb een issue gemeld in Github en de maker van de integratie heeft de condition in de YAML aangepast met 2 extra regels. Nu gaat het zoals het hoort. Goed om dit ook bij jullie aan te passen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
condition:
      {{
         not trigger.event.data.old_state.attributes.get('restored', false) and
         not trigger.event.data.old_state.state == 'unavailable' and
       }}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Maxi.Maal schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 11:28:
[...]

Ik had deze automation YAML gebruikt voor mijn Tedee slot en het werkte prima. Ik merkte wel dat zodra de Protect integratie in HA of wanneer de deurbel wordt herstart het slot open gaat zonder een vingerafdruk!

Ik heb een issue gemeld in Github en de maker van de integratie heeft de condition in de YAML aangepast met 2 extra regels. Nu gaat het zoals het hoort. Goed om dit ook bij jullie aan te passen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
condition:
      {{
         not trigger.event.data.old_state.attributes.get('restored', false) and
         not trigger.event.data.old_state.state == 'unavailable' and
       }}
Thanx voor je reactie.
Maar moet je "ALLOWED_ID1" etc nog aanpassen met de unieke ID van de vingerscan?
Want als ik dat deel van de code even skip, werkt het namelijk wel.
Ik krijg dan keurig een melding op m'n telefoon dat het geactiveerd is met het ID van de vingerscan. (ik had de naam verwacht die ik aan de vinger had gegeven).

Dus concreet mn vraag: deze code werkt bij jou dus out of the box? (alleen je entity van de deurbel en telefoon aangepast?)

Nog een vraagje: hoe bevalt je tedee slot? Ik heb 'm al een tijdje op het oog namelijk.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maxi.Maal
nrdnmg schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 12:08:
[...]

Thanx voor je reactie.
Maar moet je "ALLOWED_ID1" etc nog aanpassen met de unieke ID van de vingerscan?
Want als ik dat deel van de code even skip, werkt het namelijk wel.
Ik krijg dan keurig een melding op m'n telefoon dat het geactiveerd is met het ID van de vingerscan. (ik had de naam verwacht die ik aan de vinger had gegeven).

Dus concreet mn vraag: deze code werkt bij jou dus out of the box? (alleen je entity van de deurbel en telefoon aangepast?)

Nog een vraagje: hoe bevalt je tedee slot? Ik heb 'm al een tijdje op het oog namelijk.....
Je moet de ALLOWED_ID1 aanpassen naar de UniFi gebruiker waar je de vingerafdruk aan hebt gekoppeld. Je kan dit ID vinden door in UniFi naar de gebruikers te gaan, te klikken op de gebruiker die je wilt toelaten en dan zie je in de URL een ID vermeld worden. Dit ID kan je dan in de automation opgeven.

Wbt de Tedee ben ik zeer tevreden! Hiervoor had ik een Nuki maar de Tedee (Pro) is veel kleiner en stiller dan de Nuki. Met de Bridge is deze makkelijk toe te voegen in HA.

Ik heb nu 3 manieren op de deur te openen: Sleutel, App en met de vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricVdb500
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-06 07:26
Mss een domme vraag maar werkt die deurbel ook met een self-hosted controller? (dus geen hardware met protect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
Je moet Protec hebben geinstaleerd naast je netwerk (controller) dit om je fingerprint opname te starten en er een naam aan te hangen.

In het verleden is me dat wel een keer lukt met de protect.x.x.x.deb maar naar vele moeilijkheden met update heb ik dat de laaste 2 jaar niet meer gebruikt. Wellicht staat er nog ergens een link bij updates van protec naar een .deb bestand (trancht het nog eens naast je netwerk controller te instaleren (maak wel een copy, of doe het op een copy van je installatie.

Ik heb nu een DMP draaien puur uit gemak en beheer van mijn prive deel van mijn zakelijk verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
Maxi.Maal schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:08:
[...]

Je moet de ALLOWED_ID1 aanpassen naar de UniFi gebruiker waar je de vingerafdruk aan hebt gekoppeld. Je kan dit ID vinden door in UniFi naar de gebruikers te gaan, te klikken op de gebruiker die je wilt toelaten en dan zie je in de URL een ID vermeld worden. Dit ID kan je dan in de automation opgeven.

Wbt de Tedee ben ik zeer tevreden! Hiervoor had ik een Nuki maar de Tedee (Pro) is veel kleiner en stiller dan de Nuki. Met de Bridge is deze makkelijk toe te voegen in HA.

Ik heb nu 3 manieren op de deur te openen: Sleutel, App en met de vingerafdruk.
Thanx voor je antwoord.
Het is nu *eindelijk* gelukt met de YAML. Klopt het dat jij dan als melding op je telefoon de ID te zien krijgt of krijg je wel de naam van de persoon te zien? Ik zie nu namelijk die code, terwijl ik een naam verwacht.

Doe ik toch ergens nog iets fout??

En fijn te lezen dat de tedee bevalt. Ik heb zelf ook een nuki gehad (wat een kabaal.....) en een aquara. Die laatste heeft vooral een grote, opvallende buitenunit.
Echt zo tof dat de Unifi dit opengesteld heeft....

[ Voor 19% gewijzigd door nrdnmg op 09-12-2024 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxi.Maal
nrdnmg schreef op maandag 9 december 2024 @ 18:18:
[...]

Thanx voor je antwoord.
Het is nu *eindelijk* gelukt met de YAML. Klopt het dat jij dan als melding op je telefoon de ID te zien krijgt of krijg je wel de naam van de persoon te zien? Ik zie nu namelijk die code, terwijl ik een naam verwacht.

Doe ik toch ergens nog iets fout??

En fijn te lezen dat de tedee bevalt. Ik heb zelf ook een nuki gehad (wat een kabaal.....) en een aquara. Die laatste heeft vooral een grote, opvallende buitenunit.
Echt zo tof dat de Unifi dit opengesteld heeft....
Je doet niks fout. De automation heeft nu als actie dat hij een push bericht moet sturen. Ik heb daar de actie staan om de deur te openen én een push bericht te sturen.

HA krijgt alleen de UniFi User ID. Wat ik heb gedaan is aan de users in HA een extra attribuut gegeven met dit UniFi ID. Vervolgens gebruik ik die weer in de automation om eerst te valideren of de binnenkomende ID bij een HA user hoort en later bij het pushbericht vervang ik de UniFi ID met de friendly name van de HA user.

Misschien een beetje overdreven maar het werkt wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
rens-br schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:53:
[...]

Dank Rens, met een shelly is het gelukt om de garagedeur in home assistant werkend te krijgen. Nu nog de vingerafdruk scanner van de deurbel 👍

<edit>
Het is gelukt, de vingerafdruk vanuit Protect en de automation in HA opent nu de Garagedeur.
Heeel leuk dit en achteraf best eenvoudig, je moet even weten en Post en Get aan beide kanten instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door jgsr op 13-12-2024 09:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
Nu met de actie toch maar een G4 doorbell Pro gekocht. Op dit moment nog een G4 hangen. Wel last van uitval met koudweer, dus de mechanische gong staat uit. Dacht het op te lossen met een Wifi Chime, maar is nu niet leverbaar en zag toch dat de drukknop na bijna 4 jaar wel erg veel barstjes vertoond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7M61nNbd8PUskr1jz9uVo72i97Y=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/pvBopHcOsHedG0zhB6C1qnK1.jpg?f=user_large

Dus dan maar vervangen. Meteen een G3 instant meebesteld om de hond in de gaten te houden :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Ophidian schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:22:
Nu met de actie toch maar een G4 doorbell Pro gekocht. Op dit moment nog een G4 hangen. Wel last van uitval met koudweer, dus de mechanische gong staat uit. Dacht het op te lossen met een Wifi Chime, maar is nu niet leverbaar en zag toch dat de drukknop na bijna 4 jaar wel erg veel barstjes vertoond.

[Afbeelding]

Dus dan maar vervangen. Meteen een G3 instant meebesteld om de hond in de gaten te houden :+
Eventueel ook deze nog RMA melden conform proces wat hier eerder vermeld is. Heb je eventueel een mooie, nieuwe reserve.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:10
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 09:24:
[...]

Eventueel ook deze nog RMA melden conform proces wat hier eerder vermeld is. Heb je eventueel een mooie, nieuwe reserve.
Goeie tip, zal eens kijken.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb een G4 pro poe deurbel. Die werkt op zich prima. Hangt vlak naast de voordeur (uiteraard).

Maar wat me wel onmiddellijk opviel: Het geluid dat je bij het bekijken van de deurbel video hoort, is erg gedempt, alsof er een doek voor de microfoon gehouden wordt. De plastiek folie is verwijderd. Op de hoek van het huis heb ik een G5 ultra turen hangen, en die geeft de audio perfect weer. In vergelijking daarmee is de deurbel audio verschrikkelijk slecht.

Hebben nog mensen dat ervaren? Of zit er gewoon een veel slechtere microfoon in de deurbel in vergelijking met de turret?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 09:46

Mr_0izO

Natural Mystic

Brynnie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 22:34:
Ik heb een G4 pro poe deurbel. Die werkt op zich prima. Hangt vlak naast de voordeur (uiteraard).

Maar wat me wel onmiddellijk opviel: Het geluid dat je bij het bekijken van de deurbel video hoort, is erg gedempt, alsof er een doek voor de microfoon gehouden wordt. De plastiek folie is verwijderd. Op de hoek van het huis heb ik een G5 ultra turen hangen, en die geeft de audio perfect weer. In vergelijking daarmee is de deurbel audio verschrikkelijk slecht.

Hebben nog mensen dat ervaren? Of zit er gewoon een veel slechtere microfoon in de deurbel in vergelijking met de turret?
Hier hetzelfde. Ik heb nog een G4 Pro (camera, niet de deurbel) in mijn tuin hangen. Geluid hiervan is aanzienlijk beter dan van G4 Doorbell Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sinds een dag nu ook een G4 Pro PoE deurbel en op zich werkt alles prima maar als er aangebeld wordt en we “nemen op” krijg ik vaak de vraag of ik "direct connected" ben of "proceed remote" wil. Is dit normaal?
Dat zoekt hij toch zelf maar uit afhankelijk van of ik op WiFi zit of niet?
Ik heb de Protect app op de telefoons in ieder geval.

Voor de mensen die de camera op willen nemen in hun Synology Surveillance Center:
De rtsp link klopt niet die de Unifi controller meegeeft in de settings pagina.
En je hebt een Userid/password nodig dus ik heb een apart account aangemaakt die alleen camera toegang heeft.
De url in Synology moet dan worden:
rtsp://<user>:<password>@<ucg-ip>:7447/restvandeurl let op, tot het ? . Dus vraagteken en de rest eraf knippen.

Unifi geeft standaard poort 7441 en dus ?enablertsp ofzo mee in de url.
Dat slikt Synology niet

Zijn er hier ook mensen met ervaring met de Gate Kit van Unifi ?

Momenteel heb ik een Doorbird a1081 met Doorbird Camera die middels relais ook mijn toegangshek kan openen en sluiten.
Ik heb die module zelf niet geïnstalleerd en heb daar in combinatie met mijn hek ook te weinig kaas van gegeten om te weten of dit verwisseld kan worden ? Iemand die daar een handige vent of vrouw in kent ?

[ Voor 61% gewijzigd door GeeMoney op 30-12-2024 20:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MT10
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01-06 22:45
Ik heb een unifi G4 Pro deurbel gekocht, alleen de gateway max om unifi protect te runnen moet nog binnenkomen. Is er om mogelijkheid om hem in tussentijd al te installeren en dat hij alleen via de mechanische chime werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MT10 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 14:52:
Ik heb een unifi G4 Pro deurbel gekocht, alleen de gateway max om unifi protect te runnen moet nog binnenkomen. Is er om mogelijkheid om hem in tussentijd al te installeren en dat hij alleen via de mechanische chime werkt?
Zonder Unifi Protect kun je eigenlijk helemaal niets met de G4 Doorbell doordat je niet aan de settings kunt komen zonder dat pakket (en je kunt Unifi Protect ook niet meer op Non Ubiquiti Unifi hardware hosten).

Een kwestie van nog éven geduld in jouw geval dus (y)

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 02-01-2025 15:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Pagina: 1 ... 36 ... 39 Laatste