Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Pimmetje651 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:24:
Diegene die hier Scypted hebben gebruikt om bij het afgaan van de deurbel de videostream te starten naar hun Google Home hub, kunnen/willen die me uitleggen hoe ze dit werkende hebben gekregen
Kan/wil iemand me hiermee opweg helpen ?

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat vinden jullie; een UTP kabel trekken naast de elektradraden van de oude deurbel of deze verwijderen en alleen UTP trekken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 20:07
Ferra schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:26:
Wat vinden jullie; een UTP kabel trekken naast de elektradraden van de oude deurbel of deze verwijderen en alleen UTP trekken?
Alleen UTP trekken, dat is als je voor de PoE versie gaat. Eenmaal PoE wil je niet meer terug naar wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

Mr_0izO

Natural Mystic

Ferra schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 00:26:
Waarom de elektradraden niet laten zitten als dit zou kunnen? Heb je altijd nog de optie om deze te gebruiken (of toekomstige bewoners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Mr_0izO schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Waarom de elektradraden niet laten zitten als dit zou kunnen? Heb je altijd nog de optie om deze te gebruiken (of toekomstige bewoners).
Ik zal er eens naar kijken 👍🏼

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Mr_0izO schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 10:06:
[...]

Je kan ook de UTP kabel gebruiken als bedrading voor de deurbel als toekomstige bewoners toch voor een 'normale' deurbel willen gaan. Heb je alleen wat loze aders.

• Ferra
  • Niet online
Hoe is de kijkhoek van de camera in de deurbel? Kan ik hem hangen ter hoogte van de oude deurbel, die op reguliere hoogte hangt, en daarmee nog steeds gezichten e.d. waarnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:00
Ferra schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:56:
Hoe is de kijkhoek van de camera in de deurbel? Kan ik hem hangen ter hoogte van de oude deurbel, die op reguliere hoogte hangt, en daarmee nog steeds gezichten e.d. waarnemen?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Ferra schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 23:56:
Ook bij de ring wordt juist de 120 cm hoogte aanbevolen. Niet op 150 zoals veel mensen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:44
Zelf sta ik ook op het punt om de g4 deurbel aan te schaffen, het liefst via POE. Misschien kan iemand de volgende vragen waarmee ik nog zit beantwoorden:
- Hoe makkelijk is de POE versie te monteren gezien de dikke utp draad en stekker?
- kan deze deurbel vanuit protect automatisch op mute gezet worden tussen bepaalde tijden?
- is er een mogelijkheid om een mqtt bericht te sturen als de deurbel wordt ingedrukt? HA draait hier
- Heeft de deurbel nog steeds last van dat de knop na 2 jaar gaat barsten of is dit inmiddels opgelost?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 19:58
rorie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:48:
Zelf sta ik ook op het punt om de g4 deurbel aan te schaffen, het liefst via POE. Misschien kan iemand de volgende vragen waarmee ik nog zit beantwoorden:
- Hoe makkelijk is de POE versie te monteren gezien de dikke utp draad en stekker?
- kan deze deurbel vanuit protect automatisch op mute gezet worden tussen bepaalde tijden?
- is er een mogelijkheid om een mqtt bericht te sturen als de deurbel wordt ingedrukt? HA draait hier
- Heeft de deurbel nog steeds last van dat de knop na 2 jaar gaat barsten of is dit inmiddels opgelost?
De POE versie is nog geen 2 jaar oud, dus ik denk niet dat iemand daar al iets over kan zeggen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 12:10
rorie schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 15:48:
Draai zelf ook home assistant en heb de oude g4 doorbell (eerste generatie) en heb zelf tot op heden (nog) geen gebarsten knop gehad.
Mijn ervaring is dat je er lekker veel mee kan in home assistant met de officiële protect integratie.
Zou zelfs bijvoorbeeld de radio kunnen laten afspelen via de deurbel🤣
In de Protect app kan ik qua push meldingen (heb geen vaste deurbel, laat via ha wel mijn Sonos afgaan als er aangebeld wordt)
Vrij gemakkelijk instellen tussen: altijd, nooit, off site (buiten 200m van je woning) en aangepaste tijden waarbij je ook nog eens off site bij aan kan zetten.

Zie foto's van de entiteiten die ik in ha heb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V_ZwTJBlzVCKniFkXuDAbanoubo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9KLNiNnGW2AGA4aFpIvjfpk8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e1UJUoUQGnN6eZiqVs9t8jct5UQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bU6PHtfsPt0Pqsj90PeXtGqG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHt05_TWR7bpn4WNk755uHTuG4Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IwXS9tCcNkgHVQy0FmJ8cUXL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Robin1992 op 25-08-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje651
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 20:47
Zijn er meer gebruikers van de deurbel die niet meer kunnen terug praten vanuit de Unifi app (wat mij een hele hoop frustratie geeft en ook ik vanuit mijn vriendin er nog eens bovenop krijg 😉)
Als ik op "Talk" druk komt er doodleuk : Error while trying to talk back, please try again later
Het beeld enz hebben we wel

Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 14:06
Goedemiddag,
Zou ik hier een vraag mogen stellen?
Ik heb een Ubiquiti G4 Doorbell Professional PoE Kit en de deurbel, deze werkt echt mooi.
Mooi beeld en reageert snel. Ook de adoptie en verdere installatie verliepen vlekkeloos.

Maar daar komt die, de PoE Chime krijg ik niet gekoppeld. Hij start wel op en krijgt via de POE netwerk kabel een ip adres in dezelfde reeks als de deurbel maar er komt nergens een mogelijkheid om de adaptie te starten. Niet in het algemen netwerkdeel als niet in het Protect deel. In het netwerk deel staat hij wel netjes onder de client devices.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xNuiPYsppRnt5nKbobH2X02s74k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xONamacKRrBJd0dwyD29Ffzw.png?f=user_large

Ik heb al met Ubiquity gechat maar dat leverde niet meer op dan, als het niet werkt kun je een RMA aanvragen.

Alle hulp is welkom!

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:54

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

cautje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:49:
Goedemiddag,
Zou ik hier een vraag mogen stellen?
Ik heb een Ubiquiti G4 Doorbell Professional PoE Kit en de deurbel, deze werkt echt mooi.
Mooi beeld en reageert snel. Ook de adoptie en verdere installatie verliepen vlekkeloos.

Maar daar komt die, de PoE Chime krijg ik niet gekoppeld. Hij start wel op en krijgt via de POE netwerk kabel een ip adres in dezelfde reeks als de deurbel maar er komt nergens een mogelijkheid om de adaptie te starten. Niet in het algemen netwerkdeel als niet in het Protect deel. In het netwerk deel staat hij wel netjes onder de client devices.

[Afbeelding]

Ik heb al met Ubiquity gechat maar dat leverde niet meer op dan, als het niet werkt kun je een RMA aanvragen.

Alle hulp is welkom!

Bedankt!
Je moet de deurbel instellen op digitale chime, en dan koppelt de deurbel zichzelf aan de chime.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Top!

Je moet de deurbel instellen op digitale chime, en dan koppelt de deurbel zichzelf aan de chime.

Dat ga ik uitzoeken.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjnieboon
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-09 11:58
cautje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:11:
@DaRealRenzel

Ik zit te zoeken maar waar kan ik de deurbel instellen op digitale chime?
Ik zit te kijken bij protect en dan de settings van de doorbell maar ik kan niets vinden om hem op digitale chime te zetten.

Nog een kleine hint svp en dan moet het lukken.

Bedankt!
In Protect inderdaad. Settings van de Deurbel en dan onder "Internal Relay Chime" (ik heb hem in het Engels).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DaD7BhciIjyrMUUbJyQrK6ykHeM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5HbAcCG7NQ1t9L9Fhz3YPq2m.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Sjnieboon op 28-08-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Goedemiddag,

Ik heb de G4 Doorbell Pro gemonteerd op het kozijn van mijn voordeur.
Ik kwam net weg met de UTP kabel die ik door de oude buis van de voordeur bel getrokken heb.
Met het recht opschroef stuk gaat dit prima.

Maar eigenlijk zou ik het schuine opzet stuk willen gebruiken ivm de kijkhoek, helaas kom ik dan met de utp kabel niet meer weg. Dan zou ik een gat moeten maken in het kozijn en dan kan niet.

Heeft hier iemand hier ook me te maken gehad? Ik zag bijvoorbeeld voor de niet pro versie een 3D print voorbeeld. Zij er wellicht ook oplossingen voor de pro versie?
Het schuine montage stuk zou wat meer ruimte moeten hebben voor de kabel.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Sjnieboon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:17:
[...]

In Protect inderdaad. Settings van de Deurbel en dan onder "Internal Relay Chime" (ik heb hem in het Engels).

[Afbeelding]
Dat is gek!
Die optie heb ik niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NSpfPG00vYMV-0B5FX4lL-uB-uY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eGUOC4XX9oJBpkUEPtRzIrKp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OnqG7bKBwRIcKRk27KpLBWez7Ok=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rKFjcGWJevefRCKOrqBTUoHf.png?f=fotoalbum_large

Je bedoelt toch op de deurbel settings niet op de settings van de POE Chime? Wat de Chime heeft helemaal geen settings en wordt ook niet als een bel herkend.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je de Protect app op je telefoon toegang geeft tot BlueTooth dan vindt de App die Chime en kan ‘ie gekoppeld worden. De setting in de Doorbell kun je op ‘none’ laten staan zolang je geen andere externe (ouderwetse) bel meer gebruikt.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cautje
Will_M schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:41:
Als je de Protect app op je telefoon toegang geeft tot BlueTooth dan vindt de App die Chime en kan ‘ie gekoppeld worden. De setting in de Doorbell kun je op ‘none’ laten staan zolang je geen andere externe (ouderwetse) bel meer gebruikt.
Mijn telefoon heeft BT aan, de protect app en de Unify app hebben beiden BT rechten.
Maar ik zie die POE chime niet...
Ook niet na een reset.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QCcXm-ILwncMSjzNlZ9axtfo0E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOpxm6hCu5pGIlr2ZgBrdW0c.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5pUlwvKk7R4-qEjH_sdyDkBgJA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTwtdyNtVrtpkp8hA66srS12.jpg?f=fotoalbum_large
Vreemd! |:( |:( |:(

[ Voor 42% gewijzigd door cautje op 28-08-2024 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
cautje schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 16:20:
Goedemiddag,

Ik heb de G4 Doorbell Pro gemonteerd op het kozijn van mijn voordeur.
Ik kwam net weg met de UTP kabel die ik door de oude buis van de voordeur bel getrokken heb.
Met het recht opschroef stuk gaat dit prima.

Maar eigenlijk zou ik het schuine opzet stuk willen gebruiken ivm de kijkhoek, helaas kom ik dan met de utp kabel niet meer weg. Dan zou ik een gat moeten maken in het kozijn en dan kan niet.

Heeft hier iemand hier ook me te maken gehad? Ik zag bijvoorbeeld voor de niet pro versie een 3D print voorbeeld. Zij er wellicht ook oplossingen voor de pro versie?
Het schuine montage stuk zou wat meer ruimte moeten hebben voor de kabel.

Bedankt!
Begrijp ik hier uit dat je het schuine opzetstuk niet kan gebruiken op een baksteen muur waar de oude deurbel inzit? Ik dacht dat het opzet stuk plat was en ook "dikker" was, zodat je de achterkant van de deurbel erin op kan vangen. Ik ben dan ook wel geinteresseerd in een opzetstuk die schuin is.

• cautje
Klopt, dan is dunner, er steekt een stuk uit wat verzonken zou moeten worden in het kozijn of muur.
Dat is erg jammer!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Fresh T. in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie" .
De installation guide heeft 3 opties: Dun recht tussenstukje met frezen, schuin stukje met frezen, dik tussenstuk zonder frezen.

Schuin stuk met een recht stuk kunnen combineren is een vrij duidelijke omissie. Had je maar in het land van de freedom en slappe muurtjes moeten wonen.

Beetje zuur verwoord, maar de montageplaatjes zijn serieus slecht ontworpen. Het vastklikken en beveiligingspalletje is ook tikkie flimsy. Toch weer mooi 5 cent bespaard.

[ Voor 18% gewijzigd door Voutloos op 29-08-2024 11:14 ]

{signature}

• cautje
Heeft er iemand hier ervaring met webhooks richting Homey?

Ik probeer deze:

http://192.168.10.11/api/...c/webhook/Doorbell?tag=my tag

Maar dat pikt unifi protect niet als geldige webhook.

Bedankt!

• cautje
Yesss,

Deze werkt wel.

https://webhook.homey.app/Homey-ID/Doorbell

THX!

[ Voor 53% gewijzigd door cautje op 29-08-2024 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Ik heb zelf de Unifi Doorbell G4 Pro hangen. Werkt fantastisch icm. HA + Sonos. Nu wil ik voor een familielid dezelfde deurbel gaan installeren. De D117 is echter veel te zachtjes qua geluid op de gang voor hen en daarnaast past deze daar ook niet echt in het interieur.

Nu zat ik te denken om de gehele oude constructie zo te laten en in de meterkast slechts mbv. een ESP + relais en een webhook de oude deurbel 2-3s alsnog af te laten gaan. Iemand die iets dergelijks al eens gebouwd heeft?

_@/'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Steephh schreef op maandag 2 september 2024 @ 07:21:
De D117 is echter veel te zachtjes qua geluid op de gang voor hen en daarnaast past deze daar ook niet echt in het interieur.
Over de D117 is een hoop geschreven geloof ik, lees even het volgende, mocht je toch besluiten de D117 te laten hangen en aan te sturen moet een zwaardere trafo, schrik dan niet als de gong plots van 65db naar ruim 85-90db gaat. ;)
Ubiquiti UniFi G4 Doorbell review door Bruzski

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 22:43
Bruzski schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:01:
[...]

Over de D117 is een hoop geschreven geloof ik, lees even het volgende, mocht je toch besluiten de D117 te laten hangen en aan te sturen moet een zwaardere trafo, schrik dan niet als de gong plots van 65db naar ruim 85-90db gaat. ;)
Ubiquiti UniFi G4 Doorbell review door Bruzski
Wow, thanks! Dat heb ik obviously gemist! Goed om te weten en wellicht dat ik dat hier op deze manier installeer als backup. :)

_@/'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09-09 20:26
Ik sta op het punt een G4 Doorbell Pro PoE te kopen. Echter mis ik nog 1 stukje informatie, kan ik de voordeur openen met de app?
Scenario:
Iemand belt aan en ik krijg een melding op mijn GSM. Ik kijk en spreek die persoon aan. In de ideale wereld zou ik nu ook de deur kunnen open buzzen met mijn gsm.
Ik denk dat ik dit zou kunnen doen met de UA-HUB. Maar ik weet niet of dit samenwerkt met de deurbel. Is er iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:37
MakhouT schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 22:37:
Ik sta op het punt een G4 Doorbell Pro PoE te kopen. Echter mis ik nog 1 stukje informatie, kan ik de voordeur openen met de app?
Scenario:
Iemand belt aan en ik krijg een melding op mijn GSM. Ik kijk en spreek die persoon aan. In de ideale wereld zou ik nu ook de deur kunnen open buzzen met mijn gsm.
Ik denk dat ik dit zou kunnen doen met de UA-HUB. Maar ik weet niet of dit samenwerkt met de deurbel. Is er iemand die dit kan bevestigen?
Hoe gaat jouw deur open? Gebruik je UniFi access?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Iemand een tip voor een schuine mount die wel gewoon op de muur kan zonder een gat in de muur te hoeven maken voor de G4 doorbell pro POE? Is er ergens een winkel die een 3d-print verkoopt hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
ChrisM schreef op woensdag 4 september 2024 @ 05:58:
[...]

Hoe gaat jouw deur open? Gebruik je UniFi access?
Momenteel heb ik nog geen unifi producten in huis. Maar ik ben van plan om volledig over te schakelen naar unifi eco systeem.
Ik ga de volgende zaken kopen
Cloud Gateway Max (eigenlijk heb ik die al ontvangen)
Pro Max 16 PoE Switch
4x access point u6 Pro
G4 Doorbell Pro PoE + Chime PoE
Unifi access hub (voor de deur open te krijgen)?
2x G4 instant
2x AI Pro

Daarmee ben ik dus goed integreerd in het systeem :)

Maar om op je vraag te antwoorden, momenteel gaat de deur open met een analoge parlofoon met buzzer.
Ik dacht dat als ik een UA-HUB aansluit op het elektrisch slot of dit ook gaat werken met G4 doorbell aangezien deze zit unifi protect en niet in access

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:56

Wallie

Herr

Heb je zo'n groot huis? Heb zelf een huis van 200 vierkante meter, 2x een U6 Pro hangen, dekt het hele huis.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
Wallie schreef op woensdag 4 september 2024 @ 10:39:
[...]

Heb je zo'n groot huis? Heb zelf een huis van 200 vierkante meter, 2x een U6 Pro hangen, dekt het hele huis.
Ow Echt?
ik heb ook 200 vierkante meter, ik dacht op elke verdiep 1 AP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-09 21:01
Toch goede service van Ubiquiti, mijn Doorbell G4 had ook een gescheurde knop en het plastic houdertje met pushpin was van het bevestigingsplaatje losgekomen. Opgestuurd naar Ubiquiti en netjes vervangen na al een jaar buiten de garantie te zijn.

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
MakhouT schreef op woensdag 4 september 2024 @ 09:59:
[...]

Momenteel heb ik nog geen unifi producten in huis. Maar ik ben van plan om volledig over te schakelen naar unifi eco systeem.
Ik ga de volgende zaken kopen
Cloud Gateway Max (eigenlijk heb ik die al ontvangen)
Pro Max 16 PoE Switch
4x access point u6 Pro
G4 Doorbell Pro PoE + Chime PoE
Unifi access hub (voor de deur open te krijgen)?
2x G4 instant
2x AI Pro

Daarmee ben ik dus goed integreerd in het systeem :)

Maar om op je vraag te antwoorden, momenteel gaat de deur open met een analoge parlofoon met buzzer.
Ik dacht dat als ik een UA-HUB aansluit op het elektrisch slot of dit ook gaat werken met G4 doorbell aangezien deze zit unifi protect en niet in access
Geen ervaring met Access.. maar ik zou eens wat filmpjes etc gaan zoeken, dan kom je er vast wel uit! :) Mooie hardware in ieder geval dat je gaat aanschaffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6GB4wxoKS6Go2zFS8qVS8tywrtg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BY1MvWDmfgueTeCZvOgZMNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6F95OvIwCCpW7IMTDwEcT3rqqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cL8TxpDMj0S2dtJSnizoOyB4.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vandaag voor een RMA verzoek via rma.ui.com voor de G4 Doorbell ingediend vanwege een gebarsten drukknop (zie foto hier boven). De deurbel valt alleen buiten garantie, maar wel in het ticket aangehaald dat het ene veel voorkomende probleem is. Nog geen twee uur laten is het verzoek "Approved" betekent dat, dat mijn RMA is geaccepteerd en deze gerepareerd zal worden, of kunnen ze hem dan nog afwijzen? Wat zijn jullie ervaringen met de RMA-procedure buiten garantie (is van september 2021), gaan ze daar met bekende problemen coulant mee om?

Ik zie nu op de retourbon staan "WARRANTY CONFIRMED - THESE ITEMS ARE ELIGIBLE FOR RETURN". Moet het trouwens retour sturen naar Wimood B.V. in Goedereede (nog nooit van gehoord, klopt dat, andere tweakers ervaring daarmee?).

[ Voor 7% gewijzigd door Vjenne-ICT op 04-09-2024 17:06 . Reden: aanschafdatum toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
ChrisM schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:18:
[...]

Geen ervaring met Access.. maar ik zou eens wat filmpjes etc gaan zoeken, dan kom je er vast wel uit! :) Mooie hardware in ieder geval dat je gaat aanschaffen!
Heb jij de G4 Doorbell Pro? Hoe doe jij de deur open?
Trouwens net ontdekt dat Access niet samenwerkt met Protect, dus momenteel kan ik de deur niet open doen met de G4 doorbell.

[ Voor 15% gewijzigd door MakhouT op 04-09-2024 17:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:42:
Wat zijn jullie ervaringen met de RMA-procedure buiten garantie (is van september 2021), gaan ze daar met bekende problemen coulant mee om?
Die van mij is van mei 2021 en vervangen in februari dit jaar. Toen ik vroeg hoe het zat met de garantie van de nieuw verstuurde bel was dit de reactie:
The warranty is not reset, for this item it is three years from the moment of purchase

Blijkbaar zit er dus 3 jaar garantie op de bel, of zijn ze coulant met gescheurde belknoppen. Ik heb in ieder geval ook kosteloos een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
MakhouT schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:30:
[...]

Trouwens net ontdekt dat Access niet samenwerkt met Protect, dus momenteel kan ik de deur niet open doen met de G4 doorbell.
Unifi Acces is complete andere productlijn en app en dit werkt inderdaad niet samen met protect.
G4 doorbell pro overlapt wel een beetje de productlijn van Acces dus snap wel dat mensen die fout maken.
Je kan met de deurbellen van Unifi Acces dus weer niet opnemen via Unifi Protect.

Tevens zo ver ik weet werkt de NFC bij de PRO versie nog steeds niet dus had je dan in gedachten de deur te openen via de G4 Doorbell pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
Arthion-nl schreef op woensdag 4 september 2024 @ 18:53:
[...]

Unifi Acces is complete andere productlijn en app en dit werkt inderdaad niet samen met protect.
G4 doorbell pro overlapt wel een beetje de productlijn van Acces dus snap wel dat mensen die fout maken.
Je kan met de deurbellen van Unifi Acces dus weer niet opnemen via Unifi Protect.

Tevens zo ver ik weet werkt de NFC bij de PRO versie nog steeds niet dus had je dan in gedachten de deur te openen via de G4 Doorbell pro?
Ja ik had gehoopt om de deur te kunnen openen via mijn gsm van zodra iemand aanbelt. Maar dat gaat het dus niet worden precies. De vraag die ik nu stel aan de huidige gebruikers, hoe doe je de deur open?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
MakhouT schreef op woensdag 4 september 2024 @ 17:30:
[...]

Nog niet...
Maar wat ik ga doen, is een deurslot op Homekit kopen (waarschijnlijk de Tedee, als ie ooit met Matter/Thread uitkomt, ivm WAF). Dan kan je, als iemand aanbelt, in de Homekit omgeving, reageren en terugpraten, en ook vanaf daar heel gemakkelijk naar "Accessoires in de buurt" schakelen. Daar kan je dan het slot terug vinden.

Dit trouwens allemaal via Scrypted en Home Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dlanor80
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 20:57
Vjenne-ICT schreef op woensdag 4 september 2024 @ 16:42:
Moet het trouwens retour sturen naar Wimood B.V. in Goedereede (nog nooit van gehoord, klopt dat, andere tweakers ervaring daarmee?).
Klopt! Het bedrijf handelt RMA af voor UB. Het is betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Dlanor80 schreef op donderdag 5 september 2024 @ 07:02:
[...]

Klopt! Het bedrijf handelt RMA af voor UB. Het is betrouwbaar.
Bedankt voor de bevestiging, dan gaat de Doorbell G4 op de post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
Ha nog een ideetje, maar bevestiging nodig. Is het mogelijk om de G4 doorbell pro in homeassistant te zetten?
Dan kunnen we in principe het elektrische slot met shelly aansturen als we de deur willen unlocken kijkt me zo, toch?
Dan kunnen we in homeassitent er ook voor zorgen dat we de camera van de g4 zien in homeassistant en ineens de deur openen

Kan iemand mijn redenering bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

MakhouT schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 19:33:
Ha nog een ideetje, maar bevestiging nodig. Is het mogelijk om de G4 doorbell pro in homeassistant te zetten?
Dan kunnen we in principe het elektrische slot met shelly aansturen als we de deur willen unlocken kijkt me zo, toch?
Dan kunnen we in homeassitent er ook voor zorgen dat we de camera van de g4 zien in homeassistant en ineens de deur openen

Kan iemand mijn redenering bevestigen?
De G4 Pro komt netjes in HA tevoorschijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MakhouT
pinda powerrr schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:09:
[...]

De G4 Pro komt netjes in HA tevoorschijn.
Welke entiteiten krijgen? Zowel camera als button press?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

MakhouT schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:10:
[...]

Welke entiteiten krijgen? Zowel camera als button press?
Button press staat er niet letterlijk tussen, wel de "chime" wat dus eigenlijk inhoudt wanneer er op de bel gedrukt wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m_MldaxKLLcFh96zLxuBSkkfatw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/JwOGz9S5RZLlaX2Ru7MxPqhO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKPpfxIUxLR4ndyzXQF64gUzeJ8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ni8QrrafHtqPwZcyaX8mDZMn.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5m2lBWHg4zCrMDNtPK377Qzhs4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/V6ZWbMmVIEOAb1WaBpApC1hy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ehK_XHeVRXTb5Kfr9W_6KThKpuA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SybnG50VfxsSqUUgdMrIDVwK.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MakhouT
pinda powerrr schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 21:28:
[...]

Button press staat er niet letterlijk tussen, wel de "chime" wat dus eigenlijk inhoudt wanneer er op de bel gedrukt wordt.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit is golden! Dank je wel! Ik koop deze ipv de G2 reader pro dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vrouw ook een notificatie krijgt als iemand op de G4 doorbell Pro POE knop drukt? Gewoon unifi protect bij haar installeren? En iemand ervaring of de Wifi Chime i.c.m. met de POE chime werkt? En reageert de Wifi Chime wel snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 09:33
Ferra schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:40:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn vrouw ook een notificatie krijgt als iemand op de G4 doorbell Pro POE knop drukt? Gewoon unifi protect bij haar installeren? En iemand ervaring of de Wifi Chime i.c.m. met de POE chime werkt? En reageert de Wifi Chime wel snel?
UniFi Protect installeren of een automation maken bij bijvoorbeeld Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-09 20:39
Ferra schreef op zondag 8 september 2024 @ 19:40:
Account aanmaken bij Unifi voor je vrouw. Protec installeren op haar mobiel. In de controller je vrouw als admin toevoegen onder 'Admins & Users', en toevoegen aan een zelf aan te maken user group met 'full management' rechten voor Protect (en/of andere onderdelen indien gewenst).

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 08-09-2024 20:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Beperktere rechten werkt ook, en mijn wifi chimes zijn snel. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Even een vraagje, ik heb een baby die moeilijk slaapt en het wil nog wel eens voorkomen dat die pakketbezorger aanbelt net als de kleine slaapt en dat die dan wakker wordt.

Kun je de deurbel tijdelijk muten, ik zag wel een foto ergens van een mute knop, maar stopt dat alleen de telefoon notificaties of ook de mechanische deurbel?
Voor mij is dit de belangrijkste factor om een Ubiquiti deurbel te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online

{signature}

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
Net een RMA aangevraagd voor een "cracked button" op de G4 Doorbell. Alhoewel out-of-warranty - RMA approved O+

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• Pyro-Brad
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 26-08 23:45
Dag allemaal,

Valt het jullie ook op dat de chime behoorlijk traag (2-3sec) reageert op het indrukken van de bel?
I.c.m. het standaard chime deuntje is het gevoelsmatig allemaal heel "rustig/traag".

Een geprogrammeerde actie vanuit homeassistent (Lampen aanmaken als er op de bel wordt gedrukt) lijkt veel sneller te reageren dan de chime zelf.

• rbnw
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Maar dan begrijp ik dat je dus de mechanische deurbel vervangt voor de chime?
Dat hoeft namelijk niet voor mij…

• Vjenne-ICT
Wirehead schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:43:
Net een RMA aangevraagd voor een "cracked button" op de G4 Doorbell. Alhoewel out-of-warranty - RMA approved O+
Die van mij is ook meer dan 2 jaar oud, maar ze zijn zeer coulant. Netjes van Ubiquiti!

Inmiddels er een vervangend exemplaar onderweg (komt vandaag of morgen aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
rbnw schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 13:25:
Even een vraagje, ik heb een baby die moeilijk slaapt en het wil nog wel eens voorkomen dat die pakketbezorger aanbelt net als de kleine slaapt en dat die dan wakker wordt.

Kun je de deurbel tijdelijk muten, ik zag wel een foto ergens van een mute knop, maar stopt dat alleen de telefoon notificaties of ook de mechanische deurbel?
Voor mij is dit de belangrijkste factor om een Ubiquiti deurbel te kopen.
Wat ik hier heb gedaan is de chime op None zetten (in Home Assistant) en de lampen laten knipperen. Dat werkt, geen bel meer door het huis, nog wel de notificatie, en knipperende lampen mocht je even niet op je mobiel letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Beyond

Dussssss.......

10 september RMA aangevraagd omdat de deurbel (g4 Pro) wel start, maar dan na 20 seconden weer uitvalt en daarna niets meer doet.
Vandaag mail dat er alweer een replacement onderweg is.
Snelle service!

Al het goeie.......

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:02
Eindelijk een oplossing gevonden voor het zoemen van onze mechanische bel die aangesloten is op de G4 deurbel. Ik heb een Eltako dubbel relais geschakeld met de draden die normaal naar de gong gaan aangesloten op de spoel, en de 16V van de bijgeleverde transformator laten schakelen via dit relais. Een hoop draden maar eindelijk geen gezoem als het muisstil is.
Ik heb overigens geen aanpassingen gedaan aan de instellingen, staat nog steeds op mechanical chime.

• Basfr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 11:52
Al een tijdje werkt de DC915SCV draadloze gong niet meer i.c.m. de G4 doorbell. De deurbel is aangesloten volgens het aansluitschema (op A1 en AC1) met de originele trafo en de gong heeft ook gewerkt, maar nu die 'ie dus niet meer af als iemand aanbelt.
Deurbel werkt gewoon, notifications werken ook en de gong maakt ook nog gewoon geluid via de knoppen dus die is ook niet stuk. Mechanical en digital chime heb ik beiden geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.
Het lijkt er dus op dat de transmitter geen signaal meer uitzendt.

Iemand nog enig idee waar ik het kan zoeken of wat ik kan proberen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Nieuwe versie protect geïnstalleerd op mijn UDM SE
Protect 5.0.33

Wat standaard geluidjes erbij en je kan wat uploaden (nog niet getest)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OK2khuWF7JO9XoNIwMSTZfciaVo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/l5z6K7rbuLnoygz3jeEk7PK2.png?f=user_large

[ Voor 4% gewijzigd door d-vine op 26-09-2024 14:00 ]

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-09 22:18

Mr_0izO

Natural Mystic

Dat ze maar eens zorgen voor custom notificatie geluiden op de iPhone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Wurtul

simon says.....

d-vine schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:55:
Nieuwe versie protect geïnstalleerd op mijn UDM SE
Protect 5.0.33

Wat standaard geluidjes erbij en je kan wat uploaden (nog niet getest)

[Afbeelding]
Ik heb het al getest. Werkt prima op mijn G4 doorbel met een Chime. Ook even getest met een gedownloade ringtone. Ik vind het wel leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Hier kan ik deze opties nog niet vinden. Protect is wel 5.0.33, maar ik vermoed nog een andere systeemeis nodig en/of nog niet beschikbaar met CK2 Plus controller?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurtul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Wurtul

simon says.....

@Voutloos Ik heb een UDM Pro. Je moet even kijken in Protect bij de settings van je G4 Deurbel. Bij Paired Chimes kun je de ringtone van de Chime veranderen.

[ Voor 3% gewijzigd door Wurtul op 27-09-2024 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bij een chime zie ik wel ‘paired doorbells’, maar bij de doorbell zie ik niet de ‘paired chimes’.

Dus vandaar de vraag of er meer onderdelen (unifi os is nog 4?) een update nodig heeft en/of hardwarespecifiek. Om eerlijk te zijn, kan ik de hele aankondiging niet eens vinden.

(Ik vind alleen oude howto’s voor commandline ssh ringtonewissel trucjes. Dat kan ik allemaal wel, maar ik vertik het, ik speel graag soms gewoon consument in mijn vrije tijd ;) )

{signature}

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Heb nu een ring doorbell maar wil deze vervangen voor de g4 pro poe, nu zal deze op de muur geschroeft worden (met kabel langs onder als je filmpje bekijkt).

Nu zie je wel daar ze daar zeggen dat je kabel geen mantel mag hebben en een vrij korte connector moet hebben, hoeveel speling zit daarop? Ik heb hier nog een 8M utp kabel van ui zelf liggen (vraag me niet waarom), zou dat ook passen (deze https://eu.store.ui.com/e...ant=u-cable-patch-8m-rj45)?

En kan kun je de achterplaat misschien ook omdraaien zodat de kabel van boven komt te zitten, anders moet die van onder, bochtje maken en naar boven. Gat voor huidige deurbel zit boven de deur net onder dak naar binnen. Van boven naar beneden is dan netter :)

• d-vine
  • Nu online
jimmy87 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 01:51:
Heb nu een ring doorbell maar wil deze vervangen voor de g4 pro poe, nu zal deze op de muur geschroeft worden (met kabel langs onder als je filmpje bekijkt).

Nu zie je wel daar ze daar zeggen dat je kabel geen mantel mag hebben en een vrij korte connector moet hebben, hoeveel speling zit daarop? Ik heb hier nog een 8M utp kabel van ui zelf liggen (vraag me niet waarom), zou dat ook passen (deze https://eu.store.ui.com/e...ant=u-cable-patch-8m-rj45)?

En kan kun je de achterplaat misschien ook omdraaien zodat de kabel van boven komt te zitten, anders moet die van onder, bochtje maken en naar boven. Gat voor huidige deurbel zit boven de deur net onder dak naar binnen. Van boven naar beneden is dan netter :)
Ik heb wat ruimer gat in de muur waar de kabel met mantel net door kan en zo in de deurbel geïnstalleerd dat kan prima.

Er is ook een uitgebreid fimpje

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Dat filmpje vond ik niet echt duidelijk, want overal staat je connector mag niet te dik zijn.

Maar op filmpje is die aardig lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 11-09 13:01

WoBBeL

*zwaai*

Ik heb zelf een G4 Doorbell thuis en deze was een beetje kieskeurig met welke chime erachter kon. Nu wil ik een G4 Doorbell Pro bestellen voor mijn ouders. Is deze ook zo kieskeurig? Ik heb destijds zelf een Honeywell D117 moeten kopen omdat het bekende zwarte bolletje het niet deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 14:59
WoBBeL schreef op maandag 30 september 2024 @ 12:09:
Ik heb zelf een G4 Doorbell thuis en deze was een beetje kieskeurig met welke chime erachter kon. Nu wil ik een G4 Doorbell Pro bestellen voor mijn ouders. Is deze ook zo kieskeurig? Ik heb destijds zelf een Honeywell D117 moeten kopen omdat het bekende zwarte bolletje het niet deed.
Ik heb een Pro en heb ook uiteindelijk een D117 gekocht omdat mijn vorige een ander spanningsniveau had om goed te werken.

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aafaber
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-03 22:16
Ik heb in dit Doorbird topic een vraag gesteld omdat ik twijfel tussen een Doorbird D1101V (opbouw) en een Unifi G4 Doorbell Pro POE kit. Hier plaatsen was wellicht handiger geweest... Daarom bij deze; iemand die ervaring met beide heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwb1
  • Registratie: Oktober 2024
  • Laatst online: 12-07 22:12
Weet iemand of de PoE Chime ook in een standaard elektra wanddoos past van 50 mm? Of moet het dan opbouw worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
wwb1 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:43:
Weet iemand of de PoE Chime ook in een standaard elektra wanddoos past van 50 mm? Of moet het dan opbouw worden?
Er zit een soort van inbouw/wanddoos bij. Waarom zou je hem dan in willen bouwen in een elektra wanddoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwb1
We zijn bezig met de nieuwbouw van onze woning. Er is net een elektra punt (70mm diameter met 50 mm diep geplaatst met standaard traditionele 'bel' kabel op de plek waar de bel moet komen. Nu ben ik aan het kijken voor PoE alternatieven. Ik dacht als dit past kunnen we de chime in de inbouwdoos laten verdwijnen. Maar ik ben bang dat dit niet past want natuurlijk moet de netwerkkabel ook nog aangesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:23
Haal je niet twee dingen door elkaar.
Je hebt geen POE Chime alleen maar de Smart Wifi Chime die je in een normaal stopcontact steekt.
En je hebt de POE UniFi G4 Doorbell Pro

dus wat bedoel je?

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 15:26
Er is wel degelijk een POE chime de: UACC-Chime-PoE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:23
iCrOn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:06:
@wwb1
Over het hoofd gezien had bij mij gepast.
Maar de specs zijn bekend:
Passen en meten krap wat jij voor steld.
Op z'n fries "kin net"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2PzubMKj9KcaeSvqQChuG87ad0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDsB3aZoiZqYEHh9pSVZPq71.jpg?f=fotoalbum_large

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
wwb1 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 11:59:
We zijn bezig met de nieuwbouw van onze woning. Er is net een elektra punt (70mm diameter met 50 mm diep geplaatst met standaard traditionele 'bel' kabel op de plek waar de bel moet komen. Nu ben ik aan het kijken voor PoE alternatieven. Ik dacht als dit past kunnen we de chime in de inbouwdoos laten verdwijnen. Maar ik ben bang dat dit niet past want natuurlijk moet de netwerkkabel ook nog aangesloten worden.
Als je echt de PoE chime wil, dan zal het opbouw worden denk ik. Ander alternatief is een deurbel zoeken waar je een losse gong op aan kan sluiten, maar volgens mij heb je die ook alleen maar in opbouw variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
iCrOn schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 13:06:
Wat een grappig idee zeg, die inbouw-silo waar dat ding inpast... Bij mij staat ie uitstekend in een stekkerblok, maar dit is ook wel mooi strak.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Liegebeest schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:33:
[...]

Wat een grappig idee zeg, die inbouw-silo waar dat ding inpast... Bij mij staat ie uitstekend in een stekkerblok, maar dit is ook wel mooi strak.
Let wel op dat die inbouw-silo alleen geschikt is voor een holle wand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwb1
Ja die inbouwsilo is dus te groot voor wat ik in gedachte had. Ik denk inderdaad dat ik voor een traditionele gong of opbouw ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:17
Ik ben zelf ook aan het orienteren en zwaar aan het twijfelen over welke Unifi Doorbell Pro ik wil. Probleem is dat de vrouw de oude gong (modelletje 1970) wilt blijven gebruiken, ze vindt die er leuk uitzien. Dit zou dus betekenen dat ik de Doorbell Pro g4 Wi-Fi zou moeten hebben i.p.v. de POE uitvoeren. Ik twijfel dus alleen of dat dit slim is.

1. De Doorbell g4 Pro Wi-Fi als ik die aansluit op de bestaande gong, dan wordt je afhankelijk van de interne batterij. Deze batterij gaat uiteraard een keer dood en ik wil deze toch lang blijven gebruiken. Ik wil buiten niet afhankelijk zijn van een batterij. Ik zou de USB-C er ook op kunnen aansluiten voor een permanente stroomtoever, echter vrees ik dat ik de USB-C connector niet door de bestaande buizen of het deurkozijn heen krijg waardoor ik deze niet kan aansluiten..
2. Als ik de Doorbell Wi-Fi zou hangen op de muur van de garage i.p.v. het deurkozijn; dan kan ik USB-C aansluiten, maar dan heb ik weer geen mogelijkheid voor die Gong aan te sluiten. Dan kan je beter weer de POE uitvoering hebben.
3. Ik heb de bestaande deurbel en de gong momenteel aangesloten via een Shelly 1 i.c.m. Domoticz; ik zou er dus ook voor kunnen kiezen om deze twee werelden van de deurbel en de gong te splitten. Dus een deurbell POE erin en de gong via de shelly en HA laten verlopen wat in het verleden al goed werkte.. Alleen ik ben bang dat dit te traag gaat zijn en dus de gong erg laat gaat reageren als er op de knop gedrukt wordt.
4. Of ik ga voor de doorbell POE en Chime POE en de vrouw heeft pech :).

Ik moet ook zeggen dat de Chime/gong op basis van een stopcontact ook niet wil..dat ziet er niet uit in de hal :) en om deze dan in de meterkast te stoppen, dan verwacht ik dat er teveel demping van het geluid is.

Dus een beetje de vraag aan de medetweakers wat in mijn situatie verstandig is om te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bij twijfel en missende acceptatie bij partner, ga ik je niet proberen om te praten. ;)

Wel is het ouderwets dat een gong in de gang of meterkast zit; daar ben je meestal niet, dus dan moet het een hard rotgeluid zijn. Vaker gezegd, maar ik ben dus heel blij met 2 subtielere chimes op een betere plek.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
Voutloos schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:36:
Bij twijfel en missende acceptatie bij partner, ga ik je niet proberen om te praten. ;)

Wel is het ouderwets dat een gong in de gang of meterkast zit; daar ben je meestal niet, dus dan moet het een hard rotgeluid zijn. Vaker gezegd, maar ik ben dus heel blij met 2 subtielere chimes op een betere plek.
Haha, ik ga die vrouw proberen om te praten..haha :) ..Maar een goed punt m.b.t. die gong. Ik zou hem ook in de bijkeuken kunnen plaatsen, dan heb ik de tuin ook en dan eventueel eentje op zolder, die kan via een stopcontact dat maakt mij voor boven niet veel uit..

Ik denk dan toch dat die POE variant slimmer is en ik daar langer plezier van ga hebben als ik niet afhankelijk ben van een interne batterij. Ik ben toch ergens van mening dat die snel stuk gaat. Ook kan ik nog steeds die bestaande ouderwetse gong via een Shelly 1 laten lopen i.c.m. HA om te zien of dit dan nog herbruikbaar is. Anders vliegt deze er alsnog uit (en geven we de vrouw een bosje bloemen :) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
CronoS76 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:25:
Ik ben zelf ook aan het orienteren en zwaar aan het twijfelen over welke Unifi Doorbell Pro ik wil. Probleem is dat de vrouw de oude gong (modelletje 1970) wilt blijven gebruiken, ze vindt die er leuk uitzien. Dit zou dus betekenen dat ik de Doorbell Pro g4 Wi-Fi zou moeten hebben i.p.v. de POE uitvoeren. Ik twijfel dus alleen of dat dit slim is.

1. De Doorbell g4 Pro Wi-Fi als ik die aansluit op de bestaande gong, dan wordt je afhankelijk van de interne batterij. Deze batterij gaat uiteraard een keer dood en ik wil deze toch lang blijven gebruiken. Ik wil buiten niet afhankelijk zijn van een batterij. Ik zou de USB-C er ook op kunnen aansluiten voor een permanente stroomtoever, echter vrees ik dat ik de USB-C connector niet door de bestaande buizen of het deurkozijn heen krijg waardoor ik deze niet kan aansluiten..
2. Als ik de Doorbell Wi-Fi zou hangen op de muur van de garage i.p.v. het deurkozijn; dan kan ik USB-C aansluiten, maar dan heb ik weer geen mogelijkheid voor die Gong aan te sluiten. Dan kan je beter weer de POE uitvoering hebben.
3. Ik heb de bestaande deurbel en de gong momenteel aangesloten via een Shelly 1 i.c.m. Domoticz; ik zou er dus ook voor kunnen kiezen om deze twee werelden van de deurbel en de gong te splitten. Dus een deurbell POE erin en de gong via de shelly en HA laten verlopen wat in het verleden al goed werkte.. Alleen ik ben bang dat dit te traag gaat zijn en dus de gong erg laat gaat reageren als er op de knop gedrukt wordt.
4. Of ik ga voor de doorbell POE en Chime POE en de vrouw heeft pech :).

Ik moet ook zeggen dat de Chime/gong op basis van een stopcontact ook niet wil..dat ziet er niet uit in de hal :) en om deze dan in de meterkast te stoppen, dan verwacht ik dat er teveel demping van het geluid is.

Dus een beetje de vraag aan de medetweakers wat in mijn situatie verstandig is om te doen.
de wifi zal je nog altijd van stroom moeten voorzien (dmv 2 draadjes) zie dit

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
MAdD schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:47:
[...]

de wifi zal je nog altijd van stroom moeten voorzien (dmv 2 draadjes) zie dit
Dat klopt; dit zal in verbinding moeten zijn met de Gong.. Ik heb deze draadjes ook al lopen, dus ik kon dat simpel aansluiten.., maar als je deze draden gebruikt i.c.m een gong, dan gaat de doorbell Pro stroomloos op het moment dat je op de deurbel drukt omdat die dan de gong moet aansturen. Om dat op te vangen gebruikt de doorbell pro een interne batterij. Ik ben dus bang dat die interne batterij maar een bepaalde levensduur heeft en niet makkelijk vervangen kan worden.. ik verwacht als je dan parallel de USB-C connector ook aan zou sluiten, dan wordt die interne batterij niet gebruikt.

[ Voor 3% gewijzigd door CronoS76 op 25-10-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 14:23
CronoS76 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 14:57:
[...]

Dat klopt; dit zal in verbinding moeten zijn met de Gong.. Ik heb deze draadjes ook al lopen, dus ik kon dat simpel aansluiten.., maar als je deze draden gebruikt i.c.m een gong, dan gaat de doorbell Pro stroomloos op het moment dat je op de deurbel drukt omdat die dan de gong moet aansturen. Om dat op te vangen gebruikt de doorbell pro een interne batterij. Ik ben dus bang dat die interne batterij maar een bepaalde levensduur heeft en niet makkelijk vervangen kan worden.. ik verwacht als je dan parallel de USB-C connector ook aan zou sluiten, dan wordt die interne batterij niet gebruikt.
ik gebruik de Doorbell Pro ook.. maar deze wordt nooit stroomloos....

Vanuit de meterkast gaan er 2 draden naar mijn deurbel.
Op deze draden zit de doorbell Pro gemonteerd.
In de meterkast zit er een verdeelstukje tussen (zit in de doos van de wifi Doorbell Pro) die verbonden dient te worden met een zekering (ook in de doos) en de deurbel.

Zie ook installatiehandleiding

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

CronoS76 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Haha, ik ga die vrouw proberen om te praten..haha :) ..Maar een goed punt m.b.t. die gong. Ik zou hem ook in de bijkeuken kunnen plaatsen, dan heb ik de tuin ook en dan eventueel eentje op zolder, die kan via een stopcontact dat maakt mij voor boven niet veel uit..

Ik denk dan toch dat die POE variant slimmer is en ik daar langer plezier van ga hebben als ik niet afhankelijk ben van een interne batterij. Ik ben toch ergens van mening dat die snel stuk gaat. Ook kan ik nog steeds die bestaande ouderwetse gong via een Shelly 1 laten lopen i.c.m. HA om te zien of dit dan nog herbruikbaar is. Anders vliegt deze er alsnog uit (en geven we de vrouw een bosje bloemen :) ) .
De G4 Pro is bij mij met een heleboel entiteiten in Home Assistant te zien. Kan me dus niet voorstellen dat je die oude gong daarmee dus niet aan de praat kan krijgen zoals je nu ook al doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
MAdD schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

ik gebruik de Doorbell Pro ook.. maar deze wordt nooit stroomloos....

Vanuit de meterkast gaan er 2 draden naar mijn deurbel.
Op deze draden zit de doorbell Pro gemonteerd.
In de meterkast zit er een verdeelstukje tussen (zit in de doos van de wifi Doorbell Pro) die verbonden dient te worden met een zekering (ook in de doos) en de deurbel.

Zie ook installatiehandleiding
Ik weet ook niet in hoeverre het direct een probleem is, maar hier is een filmpje erover: YouTube: UniFi G4 Doorbell vs Pro: battery internals
Ik las dus bij de Doorbell G4 dat er best veel problemen mee zijn, bij de Doorbell Pro zit het wel slimmer in elkaar..

Ondertussen heb ik de bestaande draden proberen te vervangen voor een UTP kabel.. helaas; de kabel liep helemaal vast, kon hem ook niet meer terugtrekken. De deurbel ga ik nu maar verhangen op een andere muur waar ik met UTP kan komen.... Dus dit ging niet al te gemakkelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CronoS76
pinda powerrr schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 17:13:
[...]

De G4 Pro is bij mij met een heleboel entiteiten in Home Assistant te zien. Kan me dus niet voorstellen dat je die oude gong daarmee dus niet aan de praat kan krijgen zoals je nu ook al doet.
Ik heb de oude gong in elk geval terug aangesloten met een Shelly 1.. Dus dan even kijken hoe ik hem kan aansturen, het kan schijnbaar ook met een Webhook via Unifi Protect, dat is ook nog een optie; belangrijkste is in elk geval dat het snel geluid geeft na het indrukken van de knop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
d-vine schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 07:26:
[...]

Ik heb wat ruimer gat in de muur waar de kabel met mantel net door kan en zo in de deurbel geïnstalleerd dat kan prima.

Er is ook een uitgebreid fimpje

[YouTube: How to Install: G4 Doorbell Pro PoE Kit]
Ze maken nog wel een flink gat achter de deurbel van de POE. Is dat echt nodig? Vooral als je hem iets schuin draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
grote_oever schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Ze maken nog wel een flink gat achter de deurbel van de POE. Is dat echt nodig? Vooral als je hem iets schuin draait?
Ik heb een gat gemaakt dat precies mijn cat6 kabel inclusief connector erdoorheen kon
Aansluitend en klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
d-vine schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:08:
[...]

Ik heb een gat gemaakt dat precies mijn cat6 kabel inclusief connector erdoorheen kon
Aansluitend en klaar
Maar ik zie op de video een vierkant blok achter op de deurbel zitten. Die lijkt beste ver achter de deurbel uit te steken. komt die tegen de muur aan? Ik zie ook en op-de-muur-bracket erbij zitten, maar dat ding ziet er zo lomp uit dat het voor mij geen optie lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
  • Nu online
grote_oever schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 15:11:
[...]

Maar ik zie op de video een vierkant blok achter op de deurbel zitten. Die lijkt beste ver achter de deurbel uit te steken. komt die tegen de muur aan? Ik zie ook en op-de-muur-bracket erbij zitten, maar dat ding ziet er zo lomp uit dat het voor mij geen optie lijkt.
Die op de muur bracket heb ik gebruikt en dan kom je weg met een klein gat
Anders zul je een wat grotere inkeping/ gat in de muur moeten maken om alles weg te kunnen werken.

Alles zit in het pakket van rechtstreeks op de muur, bracket gebruiken recht of schuin dus je kunt als je het binnen hebt alle kanten op en je besluit maken wat je mooist en praktisch vind.

Voor mij was het handig met bracket en dat deze schuin gemonteerd kon worden. En lomp vind ik het niet.

Ziet er dan zo uit.

YouTube: G4 DOORBELL PRO WITH POE ADAPTER

[ Voor 13% gewijzigd door d-vine op 27-10-2024 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Wirehead schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 21:43:
komt helaas vaker voor, door UV straling scheurt de knop, ik heb inmiddels mijn tweede G4 doorbell :|

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Pagina: 1 ... 35 ... 41 Laatste