Gek genoeg is het vanzelf terug aangesprongen... Opgelost dusCrowns schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:56:
Ik wilde vandaag een nieuwe switch toevoegen, heb daarom de cloud key gen 2 uitgezet en ontkoppeld van de bestaande swtich (ook unifi). Nu geeft de cloud key aan Ethernet disconnected.
Dit zowel via Poe van de bestaande switch gekoppeld aan de modem als ook via een POE adapter met verbinding naar de modem. Op beide manieren krijg ik geen verbinding, ook al zat het eerder al zo.
Ik lees dat dat probleem zich wel vaker voordoet maar zie niet echt een oplossing.
Iemand een idee?
Heb intussen al een reset gedaan en de kabels al een paar keer om gestoken om te testen.
Ik wil voor onze nieuwe woning voor de G4 Doorbell Pro PoE Kit gaan. Zijn er nog zaken waar ik op moet letten of rekening mee moet houden? En maakt zwart of wit nog uit?
Eindelijk een plaatje die laat zien of de notificatie ook een afbeelding laat zien!Tylen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:47:
De gewone G4 deurbel ging stuk dus geupgrade naar de nieuwe G4 Pro. Crossing line detectie is wel gaaf.
[Afbeelding]
Loop me helemaal lijp te zoeken of de notificaties een afbeelding hadden. Honderden reviews, maar niemand die de notificaties laat zien.
Vorige week mijn Eufy 2C camera's en deurbel vervangen door Reolink camera's en deurbel met NVR.
Maar helaas toch niet tevreden.
Instellen van software en linken van camera's ging niet soepel.
Heb het nu wel werkend, maar loop wel tegen andere zaken aan, zoals de "Talk" functie die alleen beschikbaar is voor admins en niet voor normale users

Nou zit ik te kijken naar de Unifi Protect G4 Pro.
Vanavond onderzoek naar doen, maar misschien zijn er hier al mensen die deze camera hebben en weten of de bovenstaande functies wel werken.
En hoe support in Home Assistant is. Dat werkt wel redelijk met Reolink. Kreeg dat met Eufy niet aan de praat.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Heb zelf de non Pro versie maar werkt prima met Home Assistant. Geluid gaat via de verschillende Nest speakers/Hub waarbij afhankelijk van het tijdstip (tussen 20:00 -08:00) alleen de Hub Max beneden "afgaat".Xyphoid schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:09:
[...]
Eindelijk een plaatje die laat zien of de notificatie ook een afbeelding laat zien!
Loop me helemaal lijp te zoeken of de notificaties een afbeelding hadden. Honderden reviews, maar niemand die de notificaties laat zien.
Vorige week mijn Eufy 2C camera's en deurbel vervangen door Reolink camera's en deurbel met NVR.
Maar helaas toch niet tevreden.
Instellen van software en linken van camera's ging niet soepel.
Heb het nu wel werkend, maar loop wel tegen andere zaken aan, zoals de "Talk" functie die alleen beschikbaar is voor admins en niet voor normale usersen als je plaatjes wilt in je notificaties, moet je een abonnement nemen
![]()
Nou zit ik te kijken naar de Unifi Protect G4 Pro.
Vanavond onderzoek naar doen, maar misschien zijn er hier al mensen die deze camera hebben en weten of de bovenstaande functies wel werken.
En hoe support in Home Assistant is. Dat werkt wel redelijk met Reolink. Kreeg dat met Eufy niet aan de praat.
De Ubiquiti protect is als integration opgenomen volgens mij.
https://www.home-assistant.io/integrations/unifiprotect/
Mocht er nog zo'n groentje rondlopen als mijzelf, het was de privacyzone waar ik onterecht uit ging dat de blurry zone de privacy zone werd en niet de scherpe zone die je selecteertLucvdM schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:07:
Hee allemaal,
Heb sinds kort ook de G4 doorbell (non-pro) hangen met de meegeleverde trafo geïnstalleerd en een Cloud GEN 2+. Beeld is prima live en met opnames, maar zodra er iemand daadwerkelijk aanbelt is het beeld alleen maar wazig. Als ik de opname terugkijk is het beeld wel scherp, alhoewel hij na een aantal seconde ook crasht met afspelen en hij van bv. een opname van 1m32s na 32s dus stopt.
Hij staat afgesteld als Events only en niet continue, de overige instellingen zijn (vrij) standaard.
Iemand enig idee wat beide problemen kunnen veroorzaken?

On another note, zit er bij jullie ook een vrije forse vertraging in het spreken via de deurbel? Enige lag kan ik begrijpen maar 4/5 seconden?
Al opgelost.
[ Voor 99% gewijzigd door twu op 22-03-2024 14:53 ]
Onze G4 Pro deurbel (niet-POE variant) verliest regelmatig de wifi verbinding. Mijn gedachte was: Ik koop de G4 Doorbell Pro PoE Adapter (https://eu.store.ui.com/e...ariant=uacc-adapter-dbpoe ), die twee meter is mooi kort genoeg om PoE en data de meterkast in te krijgen en dan hang ik daar een POE switch op.
Helaas is die G4 Doorbell Pro PoE Adapter al tijden "out of stock" en ik vermoed "EoL".
Het alternatief is de PoE to USB-C Adapter (https://eu.store.ui.com/e...cts/uacc-adapter-poe-usbc ), maar dan moet ik er nog een correcte USB-C kabel van maximaal 2 meter bij kopen, Ubiquiti biedt alleen een 7 meter kabel aan die enkel de PoE doet en niet de dataverbinding.
Welke USB-C kabel is hier geschikt voor?
Als iemand nog een adresje weet waar de G4 Doorbell Pro PoE Adapter voor een enigzins normale prijs (zeg onder de 50-60 euro) te krijgen is hou ik me ook aanbevolen.
Helaas is die G4 Doorbell Pro PoE Adapter al tijden "out of stock" en ik vermoed "EoL".
Het alternatief is de PoE to USB-C Adapter (https://eu.store.ui.com/e...cts/uacc-adapter-poe-usbc ), maar dan moet ik er nog een correcte USB-C kabel van maximaal 2 meter bij kopen, Ubiquiti biedt alleen een 7 meter kabel aan die enkel de PoE doet en niet de dataverbinding.
Als iemand nog een adresje weet waar de G4 Doorbell Pro PoE Adapter voor een enigzins normale prijs (zeg onder de 50-60 euro) te krijgen is hou ik me ook aanbevolen.
Heb je al de standaard zaken geprobeerd zoals afdwingen op 2.4Ghz wifi verbinden, AP dichterbij plaatsen etc.?pagani schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:55:
Onze G4 Pro deurbel (niet-POE variant) verliest regelmatig de wifi verbinding. Mijn gedachte was: Ik koop de G4 Doorbell Pro PoE Adapter (https://eu.store.ui.com/e...ariant=uacc-adapter-dbpoe ), die twee meter is mooi kort genoeg om PoE en data de meterkast in te krijgen en dan hang ik daar een POE switch op.
Ik moest de meterkast toch aanpakken, en in het halletje een AP hangen voor alleen de deurbel kost meer dan de PoE-adapter. Plus het liefst heb ik alles bekabeldGroeneThee schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:56:
[...]
Heb je al de standaard zaken geprobeerd zoals afdwingen op 2.4Ghz wifi verbinden, AP dichterbij plaatsen etc.?
Ik zie nu wel dat ze (sinds vandaag lijkt het) een 4.5 meter USB kabel voor de Instant hebben met GbE mogelijkheid. Desnoods die maar kopen en een stuk oprollen, maar 21 euro voor een simpel kabeltje...
De huidige signaalsterkte van de deurbel schommelt zo rond de 72dBm, veel beter kan het niet worden door een spouwmuur, 22cm aan isolatie en een laag Keralit.
[ Voor 31% gewijzigd door pagani op 27-03-2024 12:02 ]
Heb mijn spul binnen.
Drie dagen bezig geweest met installeren en overzetten. Nog wat kleine probleempjes, maar tot nu toe zeer tevreden.
Snelheid van de camera is top, ook al is het draadloos. Als ik alleen de Dream Machine en camera hoefde te installeren, was ik binnen een uurtje klaar geweest, denk ik. Notificaties komen supersnel op mijn telefoon. Heb alleen nog niet buiten het netwerk getest.
En was er ook achter gekomen dat de gong (die al drie jaar niet meer in gebruik was) kapot was. Bleek dat de draden van de spoel niet goed contact maakten. Wat soldeer er overheen geflikkerd en hij werkte weer.
Wel jammer dat je voor die prijs geen digitale gong bij de deurbel krijgt...
Drie dagen bezig geweest met installeren en overzetten. Nog wat kleine probleempjes, maar tot nu toe zeer tevreden.
Snelheid van de camera is top, ook al is het draadloos. Als ik alleen de Dream Machine en camera hoefde te installeren, was ik binnen een uurtje klaar geweest, denk ik. Notificaties komen supersnel op mijn telefoon. Heb alleen nog niet buiten het netwerk getest.
En was er ook achter gekomen dat de gong (die al drie jaar niet meer in gebruik was) kapot was. Bleek dat de draden van de spoel niet goed contact maakten. Wat soldeer er overheen geflikkerd en hij werkte weer.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Met de PoE-kit zit er wel een digitale gong bijXyphoid schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 04:09:
Heb mijn spul binnen.
Mijn reviews al gezien?
Mocht je nog een UACC-Adapter-DBPOE zoeken, ik heb er eentje liggen. Stuur maar een pm indien interessepagani schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:55:
Deze 7 meter USB kabel doet ook de dataverbinding!!! Ik heb 'm hier naar tevredenheid in gebruik i.c.m. met de gelinkte USB-PoE adapter.pagani schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 11:55:
......
.....
Hangt natuurlijk wel een flink stuk opgerolde kabel in de meterkast.
[ Voor 11% gewijzigd door Masimo op 28-03-2024 20:56 ]
verkeerde topic

[ Voor 91% gewijzigd door Polyphemus op 28-03-2024 21:20 ]
Wat ik mij afvraag. Hoe goed krijg je die USB kabel door een PVC buis (met bochten)?Masimo schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:54:
[...]
Deze 7 meter USB kabel doet ook de dataverbinding!!! Ik heb 'm hier naar tevredenheid in gebruik i.c.m. met de gelinkte USB-PoE adapter.
Hangt natuurlijk wel een flink stuk opgerolde kabel in de meterkast.
Dat gaat gewoon niet !!TheVMaster schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 21:57:
[...]
Wat ik mij afvraag. Hoe goed krijg je die USB kabel door een PVC buis (met bochten)?
Probeer eens de kabel door te knippen, door steken en dan weer 1 op 1 verbinden. Iedere adder met een eigen krimpkousje af isoleren. Daarna de afscherming weer terug vouwen en een eind krimpkous er om heen.
Vele pagina's hier boven staan een twee tal verhalen waarbij het wel en niet gelukt is.
Zelf heb ik een Pro welke ik voed op de twee draadjes en de ubiquti traffo, incl nieuwe gong in de hal.
Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti
Hmm….ik laat dus een nieuw huis bouwen en nu zag ik toevallig dat ze de buis van de deurbel echt in 3 bochten hebben gebogen in de muur.psdata schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:26:
[...]
Dat gaat gewoon niet !!
Probeer eens de kabel door te knippen, door steken en dan weer 1 op 1 verbinden. Iedere adder met een eigen krimpkousje af isoleren. Daarna de afscherming weer terug vouwen en een eind krimpkous er om heen.
Vele pagina's hier boven staan een twee tal verhalen waarbij het wel en niet gelukt is.
Zelf heb ik een Pro welke ik voed op de twee draadjes en de ubiquti traffo, incl nieuwe gong in de hal.
[ Voor 5% gewijzigd door TheVMaster op 02-04-2024 22:32 ]
Als je er nog bij kunt, zou je in overleg met wat handigheid het volgende kunnen doen.
Buis trace uitzetten, het geheel opdelen in stukken. deze delen afmeten.
Bij alle doorvoeren door beton dek ect ook koppel stukjes plaatsen
daarna kabel + een trekdraad (of toch ook die twee draads bel kabel) door alle rechte delen heen voeren incl koppel stukjes.
Daarna alle delen met de (overlengte aan kabel) op iedere plek met voorzichtige warmte buigen (het mag wel een beetje plat gaan maar niet teveel)
Bij alle doorvoeren door beton dek ect ook koppel stukjes geplaatst
Daarna alles te plaats leggen en de koppel stukjes lijmen
Het is werkje, wellicht mag je het doen. Vroeger deed men dat nog wel eens voor een kistje bier in de keet
Vroeger al eens een keer gedaan met een vga kabel die ook ook te dik was om trekken, ok deze hebben dan wel op een kant later weer gemonteerd op een aansluit doos in de muur.
Je moet denken aan zou ouderwetse tent buizen zet met zon veer er in
daarna kabel + een trekdraad (of toch ook die twee draads bel kabel) door alle rechte delen heen voeren incl koppel stukjes.
Daarna alle delen met de (overlengte aan kabel) op iedere plek met voorzichtige warmte buigen (het mag wel een beetje plat gaan maar niet teveel)
Het is werkje, wellicht mag je het doen. Vroeger deed men dat nog wel eens voor een kistje bier in de keet
Vroeger al eens een keer gedaan met een vga kabel die ook ook te dik was om trekken, ok deze hebben dan wel op een kant later weer gemonteerd op een aansluit doos in de muur.
Voor een nieuwbouw huis ook het plan gehad om via POE/USB C naar een G4 Doorbell Pro te gaan. Maar het gat in de muur was te klein daarvoor. Uiteindelijk maar een dunne trekveer naast de bestaande bedrading door de buis geduwt. Daarmee een 2x0,75mm kabel ernaast door de buis getrokken voor de Doorbell. Deze via de transformator aangesloten en wifi via AP is toch dichtbij. En kan nu altijd nog terug naar de standaard deurbel oplossing.psdata schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:26:
[...]
Dat gaat gewoon niet !!
Ja, de buizen zitten er al in en er loopt een deel door de dekvloer (die dus twee weken geleden is gestort). Nu zou ik met wat hulp er vast nog wel een USB kabel doorheen kunnen krijgen, maar ik denk dat ik toch maar ga voor een 'normale' kabel (of ik knip de kabel door en monteer de kabel daarna wel weer aan elkaar :-)psdata schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:45:
Als je er nog bij kunt, zou je in overleg met wat handigheid het volgende kunnen doen.
Voor eenieder die ook last heeft van een defecte G4 deurbel knop, er lijkt nu een mogelijkheid de bel te laten vervangen, zelfs als hij uit garantie is.

Zie deze post op het Ubuiqiti forum
https://community.ui.com/...0c-4528-9adc-8985402872e0

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Voor mij lijkt doorknippen de enige oplossing. Gat in de muur is veel te klein, kom ik net achter.. Heeft iemand die 7m lange USB-C > USB-C kabel (G4 Doorbell Pro PoE to USB Cable 7m) doorgeknipt en weet/uitgezocht welke ader wat doet? Ik denk er aan om een USB-C connector te bestellen ipv de 'afgeknipte' connector opnieuw te verbinden. Dat laatste lijkt mij minder fail-safe dan een nieuwe connector van een paar euro.psdata schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:26:
[...]
Dat gaat gewoon niet !!
Kun je dan niet beter gewoon deze terugsturen of verkopen en voor de PoE versie gaan?
1 | Bediening | Ubiquiti UniFi G4 Doorbell Professional PoE Kit - Zwart | € 403,90 | € 403,90 |
Het is mij een tijdje geleden ook gelukt. Ik heb vorige week de deurbelknop een laagje vernis gegeven uit de lokale hobbywinkel. Specifiek vernis die geschikt is voor kunststof en met UV bescherming. Om goed te zijn zou ik er nog enkele lagen boven willen zetten.Tijntje schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:11:
Voor eenieder die ook last heeft van een defecte G4 deurbel knop, er lijkt nu een mogelijkheid de bel te laten vervangen, zelfs als hij uit garantie is.
[Afbeelding]
De vernis droogt gewoon op als een onzichtbaar laagje, hopelijk houdt de deurbel het langer vol dan 2,5 jaar nu

En welke vernis is dat precies?jakob schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 09:43:
[...]
Het is mij een tijdje geleden ook gelukt. Ik heb vorige week de deurbelknop een laagje vernis gegeven uit de lokale hobbywinkel. Specifiek vernis die geschikt is voor kunststof en met UV bescherming. Om goed te zijn zou ik er nog enkele lagen boven willen zetten.
De vernis droogt gewoon op als een onzichtbaar laagje, hopelijk houdt de deurbel het langer vol dan 2,5 jaar nu
Ik denk dat, net zoals ik, er meerdere mensen hier zijn die dat graag willen weten.
Heb ik ook gedaan een half jaar terug. Mijne was ook uit garantie. Vermoed dat het plastic dat ze gebruiken niet heel UV bestendig is. Kreeg een hele nieuwe deurbel.Tijntje schreef op maandag 8 april 2024 @ 15:11:
[Afbeelding]
Hi allen. Ik heb een Unifi G4 Doorbell (UVC-G4-Doorbell) die met een mechanische gong verbonden is. Ik wil deze deurbel alleen tijdelijk kunnen uitzetten, ivm slapende kinderen overdag en wellicht 's nachts in het algemeen.
Ik heb gezien dat ik dit in de app zelf kan regelen (G4 Doorbell > Chime > None). Als ik hier gebruik van maak, krijg ik wel een notificatie binnen, maar geeft de gong zelf geen geluid meer. Deze optie zou alleen niet goed zijn om hier constant te togglen vanwege electriciteit issues.
Daarom dacht ik om een smart plug te gebruiken die dmv een tijdschema de stroom dagelijks tijdelijk van de deurbel haalt.
Kan ik er zeker van zijn dat ik voor de laatstgenoemde optie de onderkant van de bedrading van de Unifi trafo moet doorknippen, een lasdoos buiten de groepenkast moet maken en hier een stekker (in een smart plug) tussen moet koppelen? Of zou ik het beter op een andere manier moeten oplossen?
Ik heb gezien dat ik dit in de app zelf kan regelen (G4 Doorbell > Chime > None). Als ik hier gebruik van maak, krijg ik wel een notificatie binnen, maar geeft de gong zelf geen geluid meer. Deze optie zou alleen niet goed zijn om hier constant te togglen vanwege electriciteit issues.
Daarom dacht ik om een smart plug te gebruiken die dmv een tijdschema de stroom dagelijks tijdelijk van de deurbel haalt.
Kan ik er zeker van zijn dat ik voor de laatstgenoemde optie de onderkant van de bedrading van de Unifi trafo moet doorknippen, een lasdoos buiten de groepenkast moet maken en hier een stekker (in een smart plug) tussen moet koppelen? Of zou ik het beter op een andere manier moeten oplossen?
En een Shelly Plug er tussen zetten? Werkt met Wifi en Google Assistant. Dan kun je een automation maken.Maurici schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:58:
Draadloze unifi chime in woonkamer, eentje in werkkamer, mechanische gong in kliko. Hoge WAF en betrouwbaarheid.
{signature}
En ruim 100 euro lichter.Voutloos schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:09:
Draadloze unifi chime in woonkamer, eentje in werkkamer, mechanische gong in kliko. Hoge WAF en betrouwbaarheid.
Die shelly plug en mogelijk servertje was ook niet gratis. Plus bitrot en zelf de middagslaapjes moeten togglen ergens.
Geheel uit eigen ervaring en precies waarom ik deze opzet zelf heb: Kleine kids. Zelf al blij met 4-6 uur eigen slaap ‘s nachts, standje overleven. Deurbel is gevaar voor mijn rustmomentje ‘s middags == Zeer goede aankoop.
{signature}
Shelly plug pak'm beet 14 euro en verder alleen wifi. Je kan in de Shelly app automations instellen.
Zo heb ik het gedaan.
Masimo schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:10:
[...]
En welke vernis is dat precies?
Ik denk dat, net zoals ik, er meerdere mensen hier zijn die dat graag willen weten.
:strip_exif()/f/image/DHukM0gX6CWCxzVIpDVJEqdS.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze is het.
Dit is hoe ik denk dat het eruit zou moeten zien. Ziet jouw opstelling er ook ongeveer zo uit?Voutloos schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 16:13:
[...]
Die shelly plug en mogelijk servertje was ook niet gratis. Plus bitrot en zelf de middagslaapjes moeten togglen ergens.
Geheel uit eigen ervaring en precies waarom ik deze opzet zelf heb: Kleine kids. Zelf al blij met 4-6 uur eigen slaap ‘s nachts, standje overleven. Deurbel is gevaar voor mijn rustmomentje ‘s middags == Zeer goede aankoop.
:strip_exif()/f/image/wQtMagC6eWotkNOHK8SNdrEd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Maurici op 20-04-2024 15:39 ]
Je reactie is voor @wadwandelaar, want met de enkel unifi chimes aanpak is er maar 1 lijntje in het schema; namelijk stroom naar G4.
(En utp naar elke kamer en access point, maar dat is net zo vanzelfsprekend als de fundering van het huis.
)
(En utp naar elke kamer en access point, maar dat is net zo vanzelfsprekend als de fundering van het huis.
{signature}
Ik blijf hoop houden.... fingerprint & nfc
Uit de release notes van de laatste Early Access Release van Protect:
bron: https://community.ui.com/...2a-48e2-b69b-63fe86e7453f
Het mocht ook wel een keer....Added an option to display custom animations on Doorbell Pro.

majime-it.nl
Op Reddit staan een paar plaatjes van mensen die EA draaien op Protect. Eindelijk eens iets anders dan die hondGophlin schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:58:
Uit de release notes van de laatste Early Access Release van Protect:
[...]
Het mocht ook wel een keer....![]()
Waiting on the world to change
Het werkt echt top! Leuke aanvulling. Ik ben een katten mens, dus ben echt blij dat ik van die hond af ben.
Avvd in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"NAD schreef op zondag 14 april 2024 @ 11:05:
[...]
Voor mij lijkt doorknippen de enige oplossing. Gat in de muur is veel te klein, kom ik net achter.. Heeft iemand die 7m lange USB-C > USB-C kabel (G4 Doorbell Pro PoE to USB Cable 7m) doorgeknipt en weet/uitgezocht welke ader wat doet? Ik denk er aan om een USB-C connector te bestellen ipv de 'afgeknipte' connector opnieuw te verbinden. Dat laatste lijkt mij minder fail-safe dan een nieuwe connector van een paar euro.
Onze G4 deurbel gaat de afgelopen periode steeds offline nadat iemand aanbelt. Ik weet niet zeker of dit probleem is ontstaan nadat onze meterkast volledig is omgebouwd of niet, maar daarvoor werkte alles goed.
We gebruiken nog dezelfde meegeleverde originele trafo in de meterkast en de camera geeft 18.8 Volt aan. Het Wifi signaal is prima, op 1 meter afstand hangt een Ubiquiti LR AP in de garage.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Anders maar weer contact met Ubiquiti opnemen.
Edit: Ik heb enige tijd geleden de Honeywell gong door 2 Unifi Chimes vervangen en had Internal Relay Chime nog op Digital ipv None staan. Heb dat nu aangepast naar None, de camera opnieuw opgestart en nu lijkt het in ieder geval goed te gaan. Zou dat de oorzaak zijn geweest?
We gebruiken nog dezelfde meegeleverde originele trafo in de meterkast en de camera geeft 18.8 Volt aan. Het Wifi signaal is prima, op 1 meter afstand hangt een Ubiquiti LR AP in de garage.
Iemand enig idee waardoor dit kan komen? Anders maar weer contact met Ubiquiti opnemen.
Edit: Ik heb enige tijd geleden de Honeywell gong door 2 Unifi Chimes vervangen en had Internal Relay Chime nog op Digital ipv None staan. Heb dat nu aangepast naar None, de camera opnieuw opgestart en nu lijkt het in ieder geval goed te gaan. Zou dat de oorzaak zijn geweest?
[ Voor 24% gewijzigd door Taro op 13-05-2024 19:08 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Ik heb het idee dat de oorzaak in de software zit, ik heb hier ook na iedere update van het netwerk en/of protect veel last van. In het begin nog wel eens melding van gemaakt bij unifi support maar dan was het weer een tijdje opgelost en na een volgende update was het weer terug bij af. Ik heb de PoE variant overigens... hiervoor had ik de wifi versie en zelfde problemen.Taro schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:55:
Onze G4 deurbel gaat de afgelopen periode steeds offline nadat iemand aanbelt. Ik weet niet zeker of dit probleem is ontstaan nadat onze meterkast volledig is omgebouwd of niet, maar daarvoor werkte alles goed.
Dit had ik een paar weken geleden ook, maar het probleem was ook weer plotseling opgelost. Dus zal wel iets met updates te maken hebben gehad lijkt me.Taro schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:55:
Hallo allen,
Op dit moment heb ik een Google Nest camera aangesloten op een trafo. Nu wil deze heel graag vervangen voor de G4 deurbel, echter zit ik met de 2 volgende dingen.
Kan ik de G4 deurbel rechtstreeks aansluiten op de bestaande draden?
Is er veel verschil tussen de PoE versie en de WiFi versie? Ik ben namelijk bang dat ik geen UTP kabel kan trekken door de leiding van de huidige bedrading.
Ik ben inmiddels al voorzien van Unifi apparatuur, zoals UDM Pro, switch en AP's.
Op dit moment heb ik een Google Nest camera aangesloten op een trafo. Nu wil deze heel graag vervangen voor de G4 deurbel, echter zit ik met de 2 volgende dingen.
Kan ik de G4 deurbel rechtstreeks aansluiten op de bestaande draden?
Is er veel verschil tussen de PoE versie en de WiFi versie? Ik ben namelijk bang dat ik geen UTP kabel kan trekken door de leiding van de huidige bedrading.
Ik ben inmiddels al voorzien van Unifi apparatuur, zoals UDM Pro, switch en AP's.
Ik weet vrij zeker dat dit de oorzaak was. Toen ik net mijn Unifi deurbel had en de chime stond niet goed geconfigureerd had ik het precies hetzelfde.Taro schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:55:
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL
eindelijk mijn G4 Doorbell Pro van een andere ringtone voorzien (als je dus op het knopje drukt)
De stappen die ik doorlopen heb zijn alsvolgt (voor de mede tweaker die dit ook wil doen)
1) Via HA de SSH functie van de deurbel open zetten
2) inloggen met SSH (username ui) op de deurbel (Wachtwoord staat onder settings ==> system ==> Recovery Code)
3) via winscp of scp een bestand uploaden naar /var/tmp/
4) in /var/etc/persistent/ubnt_sounds_leds.conf "chime.wav" (op een van de eerste 5 regels) aanpassen naar:
5) Daarna herstarten van de ubnt_sounds_leds via de volgende code:
daarnaast dient het WAV bestand aan het volgende te voldoen:
De stappen die ik doorlopen heb zijn alsvolgt (voor de mede tweaker die dit ook wil doen)
2) inloggen met SSH (username ui) op de deurbel (Wachtwoord staat onder settings ==> system ==> Recovery Code)
4) in /var/etc/persistent/ubnt_sounds_leds.conf "chime.wav" (op een van de eerste 5 regels) aanpassen naar:
code:
1
| “../../../../var/tmp/unifi-doorbell.wav” |
code:
1
2
| ps | grep ubnt_sounds_leds kill -TERM xxx |
daarnaast dient het WAV bestand aan het volgende te voldoen:
- Mono
- 44100Hz
- 16 bit
- Normalize the audio
- Apply a limiter, and make sure make-up gain is applied
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Is er hier iemand die mij advies kan geven in het volgende?
Ik had een kabel naar een AP in de garage, nu ga ik daar een Switch daar tussen zetten omdat de omvormer van de zonnepanelen toch beter draait op vaste verbinding.
De garage staat los van het huis en er zitten dus regelmatig wat insecten en valt stof naar beneden. Dat lijkt me niet zo handig voor de ventilatie en de poorten van de switch.
Kan ik die switch in een kleine elektra kast zetten? Of zou ik dan in de problemen komen met de koeling.
Gaat om een unifi 8 poorts switch.
Ik had een kabel naar een AP in de garage, nu ga ik daar een Switch daar tussen zetten omdat de omvormer van de zonnepanelen toch beter draait op vaste verbinding.
De garage staat los van het huis en er zitten dus regelmatig wat insecten en valt stof naar beneden. Dat lijkt me niet zo handig voor de ventilatie en de poorten van de switch.
Kan ik die switch in een kleine elektra kast zetten? Of zou ik dan in de problemen komen met de koeling.
Dat kan prima. Zolang hij iig wel een beetje de warmte kwijt kan.Crowns schreef op maandag 10 juni 2024 @ 08:41:
Is er hier iemand die mij advies kan geven in het volgende?
Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O
Ik heb niet alle posts doorgenomen. Heb dit ding nu iets langer dan 3 jaar. Heb hem via POE aangesloten en zit via de WiFi aangesloten. Af en toe druk je op de bel en dan reset hij. verder is de knop nu na 3 jaar defect. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. kijken of UI er al iets op heeft maar vrees het ergste. Redelijk tevreden.Maar ook niet helemaal.
Even pagina of wat teruglezen. Is bepaalde code die je kan gebruiken voor aanmaken ticket ofzo, dan wordt ie mogelijk vervangen.TheSiemNL schreef op zondag 16 juni 2024 @ 22:43:
Ik heb niet alle posts doorgenomen. Heb dit ding nu iets langer dan 3 jaar. Heb hem via POE aangesloten en zit via de WiFi aangesloten. Af en toe druk je op de bel en dan reset hij. verder is de knop nu na 3 jaar defect. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn. kijken of UI er al iets op heeft maar vrees het ergste. Redelijk tevreden.Maar ook niet helemaal.
Dus advies, lees even de laatste paar paginas, zoek op rma oid, vind je het op een van de laatste hits.
Mijn reviews al gezien?
Hi P,
Thanks for your response!
Apologies for the inconvenience caused, since your doorbell button has cracked which is the hardware issue. Please file a replacement for your doorbell. To request a replacement, fill out the form located at rma.ui.com.
If the doorbell is out of warranty and has a hardware issue, please select "Unable to find MAC address" with a clear description: "G4 doorbell Button crack”
Best,
UI Support
Ubiquiti Inc.
Benieuwd wat ze er mee doen. Zo'n knop hoort natuurlijk langer dan 2 jaar mee te gaan. Ook in nat Nederland.
Apologies for the inconvenience caused, since your doorbell button has cracked which is the hardware issue. Please file a replacement for your doorbell. To request a replacement, fill out the form located at rma.ui.com.
If the doorbell is out of warranty and has a hardware issue, please select "Unable to find MAC address" with a clear description: "G4 doorbell Button crack”
Best,
UI Support
Ubiquiti Inc.
Benieuwd wat ze er mee doen. Zo'n knop hoort natuurlijk langer dan 2 jaar mee te gaan. Ook in nat Nederland.
Ik en mijn broer hebben beide Unifi Protect met oa G4 deurbel. Nu ben ik full admin bij mijn broer maar ik krijg ook de deurbel meldingen van hem op mijn telefoon wat ik niet wil. Kan ik ergens de notificaties aanpassen per site ?
AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i
zoals ik het lees krijg je een nieuwe of een gerepareerde en moet je de oude terug sturen.TheSiemNL schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:51:
Hi P,
Best,
UI Support
Ubiquiti Inc.
Zit er eigenlijk nog verschil tussen de witte en de zwarte G4's wat betreft de drukknop ? Of gaan ze beide stuk ?
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Is de witte denk ik nog niet lang genoeg voor op de markt, maar ik kan mij inbeelden dat zwart meer licht opneemt en daardoor sneller slijt dan de witte variant die meer licht afstoot.Freubel schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 19:13:
Zit er eigenlijk nog verschil tussen de witte en de zwarte G4's wat betreft de drukknop ? Of gaan ze beide stuk ?
Mijn reviews al gezien?
Ik was inderdaad in de veronderstelling dat de oudere G4 in het wit ook witte knoppen had, dat is inderdaad niet het geval. Alleen sinds de pro uitvoering is er een geheel witte uitvoering. Maar volgens mij was de knop bij de pro in alle varianten aangepast naar een andere uitvoering ?PeacekeeperNL schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 21:14:
[...]
Is de witte denk ik nog niet lang genoeg voor op de markt, maar ik kan mij inbeelden dat zwart meer licht opneemt en daardoor sneller slijt dan de witte variant die meer licht afstoot.
Een quote is een gebrek aan originaliteit
Krijg je met deze deurbel ook een notificatie als er op de deurbel gedrukt wordt als je buiten je eigen netwerk bent? Momenteel draai ik de UniFi controller in een docker container en kan hier buiten mijn eigen netwerk alleen bij als ik een vpn verbinding opzet. Hoe zit dat met deze deurbel? Er vanuitgaande dat ik een cloud key gen 2 heb en de protect app op mijn telefoon heb staan.
Protect app draaien op je telefoon, die geeft de notificatie.rorie schreef op zondag 7 juli 2024 @ 10:35:
Krijg je met deze deurbel ook een notificatie als er op de deurbel gedrukt wordt als je buiten je eigen netwerk bent? Momenteel draai ik de UniFi controller in een docker container en kan hier buiten mijn eigen netwerk alleen bij als ik een vpn verbinding opzet. Hoe zit dat met deze deurbel? Er vanuitgaande dat ik een cloud key gen 2 heb en de protect app op mijn telefoon heb staan.
Waiting on the world to change
Dat focust enkel op laatste schakel in het verhaal. Volledig antwoord voor de werking is dat de host, zoals bijvoorbeeld de Cloud Key 2, zorgt voor het sturen via Google/Apple. En omdat hun infra ertussen zit is het eigenlijk niet relevant voor de notificatie in welke netwerk het mobiele apparaat is.
{signature}
Ik denk het niet, want die hoort bij Unifi Access i.p.v. Unifi Protect.pk026 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 22:35:
Werkt dit ding met de intercom viewer van Ubiquiti?
Dan heeft deze deurbel wel heel weinig toegevoegde waarde.Mr_0izO schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:22:
[...]
Ik denk het niet, want die hoort bij Unifi Access i.p.v. Unifi Protect.
De kracht van Ubiquiti zit m.i. in de integratie: wat vandaag mijn wifi regelt, daar kan ik morgen mijn beveiligingscamera's aanhangen.
Al met al krijg ik als ik deze discussie lees de indruk dat het bij deze deurbel om een product gaat dat qua ontwikkeling niet af is:
- Deze bel vraagt om een andere beltransformator dan wat in de EU gangbaar is
- Het plastic van de deurknop veroudert snel
- De updates blijken vaak onvoldoende gestest
- en kennelijk integreert het product niet lekker met de andere producten van Ubiquiti
Das wel heel kort door de bocht… die van mij (G4) gebruik ik nu bijna 3 zonder enige mankementen of storingen, vanaf dag 1.pk026 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 18:21:
[...]
Al met al krijg ik als ik deze discussie lees de indruk dat het bij deze deurbel om een product gaat dat qua ontwikkeling niet af is:
Vergeet niet, je leest vaker enkel klachten.
3 jaar alweer, zorenegrunn schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:59:
[...]
Das wel heel kort door de bocht… die van mij (G4) gebruik ik nu bijna 3 zonder enige mankementen of storingen, vanaf dag 1.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Die is er ook al een tijdje: de pro variant.Kees_frl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:17:
[...]
3 jaar alweer, zobenieuwd naar een opvolger
Maar ondanks de lokale opslag op de cloud key gen 2. Je blijft afhankelijk van de UniFi cloud? Want ik neem aan dat de protect app op je telefoon niet direct verbonden is met de cloud key die zich in het thuisnetwerk bevind?Kees_frl schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:17:
[...]
3 jaar alweer, zobenieuwd naar een opvolger
Nee hoor, door een portforwarding en gesecured met een macadres gaat de melding gewoon door zonder cloud.rorie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:21:
[...]
Maar ondanks de lokale opslag op de cloud key gen 2. Je blijft afhankelijk van de UniFi cloud? Want ik neem aan dat de protect app op je telefoon niet direct verbonden is met de cloud key die zich in het thuisnetwerk bevind?
Ik werk wel met een udm-pro alles met lokale inlog.
Het is niet kort door de bocht. Het zijn gewoon bevindingen die door meerdere deelnemers aan deze discussie zijn genoemd.renegrunn schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:59:
[...]
Das wel heel kort door de bocht… die van mij (G4) gebruik ik nu bijna 3 zonder enige mankementen of storingen, vanaf dag 1.
Of het "enkel klachten" zijn of niet, feiten zijn feiten.
Er zijn bijvoorbeeld 3 hypotheses:
- Het plastic dat gebruikt is voor de deurknop kan tegen UV-straling uit bijv. daglicht
- Dat plastic kan dat niet
- Het product is een prototype, er is voor iedere deurbel mogelijk een ander plastic gebruikt.
Als ik ga zoeken kan ik nog wel meer dingen vinden: gebruikers zijn bij aan het hacken om de ringtone te vervangen.
Drie jaar is m.i. niet lang voor een deurbel van tegen de 200 euro. Als je een intercomsysteem aanlegt ga je uit van een verwachte levensduur van 15 jaar.
en zoals gemeld hoor/lees je klachten veel vaker dan goede ervaringen dus ik vind dat je iets te kort door de bocht bent met het als 'feiten' aanneemt.
Ik heb hier al ruim 3,5jaar mijn doorbell hangen zonder enig hikje of klacht en dan draai ik ook nog eens de beta protect app en firmwares die er beschikbaar komen.
Wat voor een ringtone zou je trouwens willen vervangen? degene die je krijgt als je de knop indrukt? die vind ik nog het minst interessant van allemaal en zie ik meer als feedback voor de drukker dat hij echt is ingedrukt. Binnen gebruik je gewoon de chime die je al had of vervang je die met een die het geluid geeft die je wilt...
en volgens mij ben je op zoek naar een heel ander product dan waar de G4 doorbell voor bedoeld is (namelijk bij een normaal huis de deurbel vervangen..). Een dedicated intercom systeem (incl viewers voor in apartementen) vind je onder de UI Access vlag en daar hangt ook een ander prijskaartje aan met uitgebreidere functionaliteiten
Ik heb hier al ruim 3,5jaar mijn doorbell hangen zonder enig hikje of klacht en dan draai ik ook nog eens de beta protect app en firmwares die er beschikbaar komen.
Wat voor een ringtone zou je trouwens willen vervangen? degene die je krijgt als je de knop indrukt? die vind ik nog het minst interessant van allemaal en zie ik meer als feedback voor de drukker dat hij echt is ingedrukt. Binnen gebruik je gewoon de chime die je al had of vervang je die met een die het geluid geeft die je wilt...
en volgens mij ben je op zoek naar een heel ander product dan waar de G4 doorbell voor bedoeld is (namelijk bij een normaal huis de deurbel vervangen..). Een dedicated intercom systeem (incl viewers voor in apartementen) vind je onder de UI Access vlag en daar hangt ook een ander prijskaartje aan met uitgebreidere functionaliteiten
Dan ook graag een overzicht van jouw kant met verkochte aantallen, afgezet tegen het aantal klachten en of retour gestuurde eenheden.
Feiten zijn feiten. Toch?
Maar in alle eerlijkheid, dit is wel echt een luxe product, welke nog niet absolute perfectie bereikt heeft.
Als je er niet beetje mee wil tinkeren, of meer van het ecosysteem wil kopen, is het misschien niet de beste keuze.
Het is ook waar je op let en waarde aan hecht. Als je echt enkel en alleen op betrouwbaarheid let, kan bijvoorbeeld een draadloos product nooit winnen van ouderwetsche bel en bedrade gong.
Als je er niet beetje mee wil tinkeren, of meer van het ecosysteem wil kopen, is het misschien niet de beste keuze.
Het is ook waar je op let en waarde aan hecht. Als je echt enkel en alleen op betrouwbaarheid let, kan bijvoorbeeld een draadloos product nooit winnen van ouderwetsche bel en bedrade gong.
{signature}
Deze waren ook redelijk betrouwbaarVoutloos schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:15:
Als je echt enkel en alleen op betrouwbaarheid let, kan bijvoorbeeld een draadloos product nooit winnen van ouderwetsche bel en bedrade gong.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X7KgP349quIk1Rol8rfjOtAS.jpg?f=user_large)
Tot je bronzen bel een firmware update nodig heeft waarna die ineens van de wand valt.renegrunn schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:18:
[...]
Deze waren ook redelijk betrouwbaar
[Afbeelding]
Niet alles dat slim is, is ook beter.
Ik vind het zelf heel leuk spul, maar ik heb gewoon voor mijn ouders recent aangeraden om een lower-tech oplossing als bel te nemen. Ik durf als liefhebber dus niet garant te staan voor de werking vd doorbells bij anderen.
Ik vind het zelf heel leuk spul, maar ik heb gewoon voor mijn ouders recent aangeraden om een lower-tech oplossing als bel te nemen. Ik durf als liefhebber dus niet garant te staan voor de werking vd doorbells bij anderen.
{signature}
Hier hetzelfde, low-tech is in veel gevallen gewoon de beste oplossing. Het probleem is namelijk dat wanneer er iets stuk is bij mijn ouders ik degene ben die het vervolgens mag komen repareren. Dan boor ik liever een gaatje door het kozijn voor een beldraad, monteer een belrukken, bel en transformator. Dat gaat zonder problemen 50 jaar mee met werkelijk nul onderhoud.
Wil iemand een camera om vanuit binnen te kunnen zien wie er buiten voor de deur staat dan kun je nog altijd kiezen voor een analoog systeem met composietvideo. Storingen zijn gemakkelijk door een willekeurige techneut op te lossen zonder dat daarvoor kennis van netwerken nodig is.
Verder heeft Ubiquiti een mooie portfolio van producten die in beginsel doen wat ze moeten doen al betaal je daar voor mijn gevoel wel een vrij flinke prijs voor. Het grote nadeel van de UniFi serie vind ik het feit dat je vanuit Ubiquiti niet veel support kunt verwachten, je zult eventuele problemen zelf moeten oplossen aan de hand van wat andere mensen schrijven in forums en dergelijke, de documentatie en FAQ op hun eigen website heb ik altijd vrij beknopt gevonden.
Wil iemand een camera om vanuit binnen te kunnen zien wie er buiten voor de deur staat dan kun je nog altijd kiezen voor een analoog systeem met composietvideo. Storingen zijn gemakkelijk door een willekeurige techneut op te lossen zonder dat daarvoor kennis van netwerken nodig is.
Verder heeft Ubiquiti een mooie portfolio van producten die in beginsel doen wat ze moeten doen al betaal je daar voor mijn gevoel wel een vrij flinke prijs voor. Het grote nadeel van de UniFi serie vind ik het feit dat je vanuit Ubiquiti niet veel support kunt verwachten, je zult eventuele problemen zelf moeten oplossen aan de hand van wat andere mensen schrijven in forums en dergelijke, de documentatie en FAQ op hun eigen website heb ik altijd vrij beknopt gevonden.
Of minder betrouwbaar, maar heel educatief #belletjetrekken :-Drenegrunn schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:18:
[...]
Deze waren ook redelijk betrouwbaar
[Afbeelding]
Ik ben ook niet vies van low-tech. Eens wat dat betreft. Maar soms biedt technologie echt meerwaarde. Voor mijn oude ouders voegt die ring deurbel bijvoorbeeld echt iets toe aan hun veiligheid. Maar ik zoek iets dat werk waarbij ik zonder koppelverkoop beelden kan opslaan en dan wil ik best iets meer betalen maar dan wel voor een werkend uitontwikkeld product.FrankHe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:42:
Hier hetzelfde, low-tech is in veel gevallen gewoon de beste oplossing. Het probleem is namelijk dat wanneer er iets stuk is bij mijn ouders ik degene ben die het vervolgens mag komen repareren. Dan boor ik liever een gaatje door het kozijn voor een beldraad, monteer een belrukken, bel en transformator. Dat gaat zonder problemen 50 jaar mee met werkelijk nul onderhoud.
[ Voor 3% gewijzigd door pk026 op 12-07-2024 12:41 ]
Zelf een (analoge)camera ophangen met een kleine NVR of een netwerkcamera met een NAS die de beelden kan bewaren en via een app kan ontsluiten. Een Synology DiskStation of Ubiquiti UniFi Dream Machine om maar twee verschillende ecosystemen te noemen. Er zijn veel verschillende dingen verkrijgbaar.pk026 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:39:
[...]
Ik ben ook niet vies van low-tech. Eens wat dat betreft. Maar soms biedt technologie echt meerwaarde. Voor mijn oude ouders voegt die ring deurbel bijvoorbeeld echt iets toe aan hun veiligheid. Maar ik zoek iets dat werk waarbij ik zonder koppelverkoop beelden kan opslaan en dan wil ik best iets meer betalen maar dan wel voor een werkend uitontwikkeld product.
Inmiddels zelf maar een RMA verzoek ingediend voor de G4 Doorbell. Uit juli 2021 en nu is de knop ook dermate heen dat deze elk moment uit elkaar kan vallen.
:strip_exif()/f/image/0hyVjj4vyA1U3xtQ1YCKfLjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga nu ook geen Pro bestellen, omdat ik dat te duur vind voor een deurbel en ik nog steeds geen garantie heb dat het dan niet kan gebeuren. Nu maar hopen dat garantieverzoek wordt behandeld.
:strip_exif()/f/image/0hyVjj4vyA1U3xtQ1YCKfLjQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ga nu ook geen Pro bestellen, omdat ik dat te duur vind voor een deurbel en ik nog steeds geen garantie heb dat het dan niet kan gebeuren. Nu maar hopen dat garantieverzoek wordt behandeld.
inmiddels is deze niet meer nodig in de nieuwe EA release van UI:MAdD schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 16:12:
eindelijk mijn G4 Doorbell Pro van een andere ringtone voorzien (als je dus op het knopje drukt)
code:
1 “../../../../var/tmp/unifi-doorbell.wav”
code:
1 2 ps | grep ubnt_sounds_leds kill -TERM xxx
daarnaast dient het WAV bestand aan het volgende te voldoen:Daarnaast een goed idee om ook het volgende toe te passen:
- Mono
- 44100Hz
- 16 bit
- Normalize the audio
- Apply a limiter, and make sure make-up gain is applied
https://community.ui.com/...6f-4065-b32e-2ad650332df9
Ik heb het zelf nog niet getest.. maar zou mooi zijn als dat nu via de GUI kan.....
Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work
Ik heb hem geïnstalleerd.. maar kan een andere ringtone, en die alarm manager nog niet vinden in de GUI.MAdD schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:24:
[...]
inmiddels is deze niet meer nodig in de nieuwe EA release van UI:
https://community.ui.com/...6f-4065-b32e-2ad650332df9
Ik heb het zelf nog niet getest.. maar zou mooi zijn als dat nu via de GUI kan.....
zou hier moeten staan volgens bovenstaande url (pagina 2):ChrisM schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:27:
[...]
Ik heb hem geïnstalleerd.. maar kan een andere ringtone, en die alarm manager nog niet vinden in de GUI.
Never mind. It's in the doorbell settings
Twee vragen over de meegeleverde beltrafo voor de normale G4: ik wil de nieuwe trafo in de meterkast zetten als vervanging van de huidige 8V trafo die aan een gong hangt. De oude trafo heeft geen draadaansluiting, maar pinnetjes (voor ABB busboard).
Kan ik met twee stukjes VD-draad 2.5mm via een bestaande groep de nieuwe trafo van stroom voorzien? Daarnaast: kan een 8V gong overweg met 16V, of kan dat problemen opleveren?
Ik zie in deze thread beide gebeuren, maar ik ben geen elektricien dus lijkt het me slim om te checken. Als dit de juiste manier is, moet ik eens op zoek naar wat VD-draad... Ik zie alleen rollen vanaf 10 meter, terwijl ik dan eigenlijk maar 2x30cm nodig heb.
Kan ik met twee stukjes VD-draad 2.5mm via een bestaande groep de nieuwe trafo van stroom voorzien? Daarnaast: kan een 8V gong overweg met 16V, of kan dat problemen opleveren?
Ik zie in deze thread beide gebeuren, maar ik ben geen elektricien dus lijkt het me slim om te checken. Als dit de juiste manier is, moet ik eens op zoek naar wat VD-draad... Ik zie alleen rollen vanaf 10 meter, terwijl ik dan eigenlijk maar 2x30cm nodig heb.
Oude gong kan niet overweg met de 18 volt.
Wellicht een nieuwere generatie gong wel (Honeywell D117).
Wat betreft aansluiting in meterkast gewoon een stukje buitenkabel strippen en je hebt 2 stukjes vd draad voor aansluiten. Of anders zie pm...
Ps bouwmarkten zijn wat dat betreft oplichters ik zag verpakmingen van 5 en 10 meter die net zo veel kosten.
Wat betreft aansluiting in meterkast gewoon een stukje buitenkabel strippen en je hebt 2 stukjes vd draad voor aansluiten. Of anders zie pm...
Ps bouwmarkten zijn wat dat betreft oplichters ik zag verpakmingen van 5 en 10 meter die net zo veel kosten.
Uiteindelijk netjes onder garantie vervangen. Ik hoop dat deze het wat langer gaat volhouden dan zijn voorganger.captain007 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:51:
Inmiddels zelf maar een RMA verzoek ingediend voor de G4 Doorbell.
TrustTheCats schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 10:58:
Twee vragen over de meegeleverde beltrafo voor de normale G4: ik wil de nieuwe trafo in de meterkast zetten als vervanging van de huidige 8V trafo die aan een gong hangt. De oude trafo heeft geen draadaansluiting, maar pinnetjes (voor ABB busboard).
De combinatie van Unifi-trafo, VD-draad en een Honeywell D117 is succesvol! Volgens de multimeter komt er zo'n 20V uit de trafo. Ik heb de "gong-dongel" van de G4 netjes in de D117 kunnen verwerken, en aanbellen werkt nu zoals verwacht. Ook nog geen spookbelletjes o.i.d. gehad, dus ik hoop dat hij het lang volhoudt.psdata schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 11:38:
Oude gong kan niet overweg met de 18 volt.
Op dit moment twijfel ik tussen Eufy en de G4 (met cloud key G2+). Wat mij voornamelijk aan het twijfelen maakt is de responsetijd van de Eufy, die vaak als storend wordt opgemerkt. Soms zelfs 10-20 seconden, voordat je met diegene voor de deur kunt praten.
Hoe ervaren jullie (G4 gebruikers) de responsiviteit?
Ik heb dezelfde setup nu bijna 2j draaien en nog nooit een spookbelletje gehad, dus als je het goed hebt aangesloten blijft ‘t wel werkenTrustTheCats schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:29:
[...]
[...]
De combinatie van Unifi-trafo, VD-draad en een Honeywell D117 is succesvol! Volgens de multimeter komt er zo'n 20V uit de trafo. Ik heb de "gong-dongel" van de G4 netjes in de D117 kunnen verwerken, en aanbellen werkt nu zoals verwacht. Ook nog geen spookbelletjes o.i.d. gehad, dus ik hoop dat hij het lang volhoudt.
I reject your reality and substitute my own
Instant.jens17 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:13:
Op dit moment twijfel ik tussen Eufy en de G4 (met cloud key G2+). Wat mij voornamelijk aan het twijfelen maakt is de responsetijd van de Eufy, die vaak als storend wordt opgemerkt. Soms zelfs 10-20 seconden, voordat je met diegene voor de deur kunt praten.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Met 10-20 seconden is het óf slechte netwerkverbinding of een Temu productjens17 schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 12:13:
Met de G4 is het inderdaad instant, geen noemenswaardige vertraging, mits je goede WiFi bij je gevel hebt natuurlijk
(Wat veel mensen hebben vanwege een modem/router met wifi in de meterkast)
I reject your reality and substitute my own
Diegene die hier Scypted hebben gebruikt om bij het afgaan van de deurbel de videostream te starten naar hun Google Home hub, kunnen/willen die me uitleggen hoe ze dit werkende hebben gekregen
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Waarschijnlijk staat het ergens in het topic en gebruik ik simpel weg niet de juiste zoektermen maar ik loop vast. Vandaag heb ik mijn Unifi 4G doorbell Pro ontvangen. Daarbij ook direct een Honeywell D117 gong en 24vac trafo gehaald bij de bouwmarkt.
Alles aangesloten volgens onderstaand schema. Dat moet volgensmij kloppen maar je blijft opties vinden.

Nu heb ik de deurbel ingeleerd, geupdate enzovoort en werkt deze naar behoren binnen Protect. Echter loop ik nog tegen het probleem aan dat de gong niet afgaat. Voor het plaatsen van de bel buiten heb ik de draadje tegen elkaar gehouden en ging die gewoon af. Daarbij zat de 'zender/bridge' van Unifi al gemonteerd op de gong.
Nu alles in gesteld is gaat die alleen niet af. Ik zie even door de bomen het bos niet meer waarom dat zo zou zijn. De bel werkt prima met een 24vac trafo. De bel zelf eveneens. Ook met het activeren van het geheel geen rare dingen als uitval/knipperen of wat dan ook wat duid op te weinig vermogen.
Heb ik ergens een denkfout gemaakt in het aansluiten?
-edit-
De bekabeling is in orde de gong doet het af en toe maar erg kort. Inmiddels krijg ik meldingen dat de gong tijdelijk uitgeschakeld is i.v.m. 'environmental conditions'. Waarvan ik vermoed dat die die bridge simpelweg niet kan vinden. Het huis is behoorlijk geisoleerd en de binnenmuren zijn prefab gewapend beton. Ben bang dat ik richting een digitale wifi chime moet.
Alles aangesloten volgens onderstaand schema. Dat moet volgensmij kloppen maar je blijft opties vinden.

Nu heb ik de deurbel ingeleerd, geupdate enzovoort en werkt deze naar behoren binnen Protect. Echter loop ik nog tegen het probleem aan dat de gong niet afgaat. Voor het plaatsen van de bel buiten heb ik de draadje tegen elkaar gehouden en ging die gewoon af. Daarbij zat de 'zender/bridge' van Unifi al gemonteerd op de gong.
Nu alles in gesteld is gaat die alleen niet af. Ik zie even door de bomen het bos niet meer waarom dat zo zou zijn. De bel werkt prima met een 24vac trafo. De bel zelf eveneens. Ook met het activeren van het geheel geen rare dingen als uitval/knipperen of wat dan ook wat duid op te weinig vermogen.
Heb ik ergens een denkfout gemaakt in het aansluiten?
-edit-
De bekabeling is in orde de gong doet het af en toe maar erg kort. Inmiddels krijg ik meldingen dat de gong tijdelijk uitgeschakeld is i.v.m. 'environmental conditions'. Waarvan ik vermoed dat die die bridge simpelweg niet kan vinden. Het huis is behoorlijk geisoleerd en de binnenmuren zijn prefab gewapend beton. Ben bang dat ik richting een digitale wifi chime moet.
[ Voor 13% gewijzigd door M.Koers op 07-08-2024 21:14 ]
Die blokjes waar de draadjes in gaan komen vrij kritisch.
Als de draden niet mooi recht zijn of niet op de juiste lengte gestript, dan maken ze slecht contact.
Daar had ik tenminste last van.
Als de draden niet mooi recht zijn of niet op de juiste lengte gestript, dan maken ze slecht contact.
Op een of andere magische manier doet de gong het opeens. Niks gewijzigd qua bedrading of instellingen. Nieuwigheid denk ik dan maar. Maar ik zal ze eens dubbelchecken moct die weer moeilijk gaan doen.RobbieT schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:43:
Die blokjes waar de draadjes in gaan komen vrij kritisch.
Wat ook kan helpen om hem op analoog te zetten ipv digitaal, dit kan je doen in de app.M.Koers schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:44:
[...]
Op een of andere magische manier doet de gong het opeens. Niks gewijzigd qua bedrading of instellingen. Nieuwigheid denk ik dan maar. Maar ik zal ze eens dubbelchecken moct die weer moeilijk gaan doen.
[ Voor 3% gewijzigd door SilverMane op 08-08-2024 09:41 ]
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Dat maakte niks uit. Maar het werkt nu wel alleen blijft de gong dan 'hangen' dus mechanical is the way to go.SilverMane schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:41:
[...]
Wat ook kan helpen om hem op analoog te zetten ipv digitaal, dit kan je doen in de app.
Ik snap nog steeds niet wat er nu veranderd is. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik de powerbridge iets verplaatst heb in de gong om de klep erop te krijgen. Misschien dat die spoel roet in het eten gooide qua bereik.