Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
Superhuuper schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:24:
[...]

Bedankt voor de tip.
Ik had bedacht het in de kerstvakantie te kunnen installeren samen met m’n UDM pro en nieuw patchrack etc. in de meterkast.
Door griep helaas nog niet aan toe gekomen.

De grootste uitdaging zal inderdaad zijn of de USB-C kabel door de installaiebuis gaat passen.
Verder maak ik me niet echt zorgen over de werking. Het is een officiële Ubiquiti kabel die voor de G4 Pro Doorbell bedoeld is.
Als het echt niet werkt dan kan ik altijd nog de PoE adapter mét 2m kabel vervangen door de PoE adapter zónder kabel.
Zo verkoopt Ubiquiti het zelf ook dus dat zou sowieso moeten werken :)

Doorknippen en solderen van de USB kabel is inderdaad mijn ‘backup’ plan maar lees hier wisselende verhalen over. Zo ook van jou tot nu toe helaas. Hoop dat je het kan verhelpen.

Lees verhalen waarbij het prima werkt maar ook verhalen waarbij de power prima werk maar de ethernet verbinding niet bijvoorbeeld.
toon volledige bericht
Ik kreeg de kabel er niet door.
Ik heb toen een extra stopcontact direct naast de deur gemaakt. Door de leiding een 230v kabel getrokken, en een kortte USB-C kabel via UBC power adaptor gekoppeld aan de bel (extra gat in de muur gemaakt (gips), leiding door midden om kabel naar stop contact te leggen en kabel naar de bel te geleiden. De muur moet nog gesausd worden ;) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:04
Aramiss schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:46:
Ik moet mijn nieuwe G4 deurbel nog ophangen en speel met de gedachte om een laagje op de knop aan te brengen.

Op dit moment hangt er een Ring deurbel die hetzelfde euvel heeft m.b.t. scheuren van de knop.

Idee: middels een kleine cirkel van tape te knippen en vast te maken op de knop.

Tape: https://www.tesa.com/nl-n...ower-extreme-outdoor.html.

Toevallig iemand hier al zoiets geprobeerd?
Ik zat te denken aan het aanbrengen een UV bestendige doorzichtige lak op de knop. Net zoals gedaan wordt na het polijsten van oude vergeelde koplampen van auto's.

Zoals bij de meeste plastics is UV de grote boosdoener m.b.t. afbraak van het materiaal (photo-oxidatieve degradatie). Directe of indirecte blootstelling aan zonlicht zou dan nog wel een factor zijn, waarbij de degradatie bij directe blootstelling wat sneller zou verlopen.

I.v.m. de keuze van de juiste blanke* heldere lak is het natuurlijk belangrijk te weten van welk materiaal de knop gemaakt is om aantasting door eventuele oplosmiddelen te voorkomen. Iemand die dat toevallig weet?

* Mag je dat nog zeggen tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 22:39
Masimo schreef op zondag 31 december 2023 @ 20:13:
[...]

Ik zat te denken aan het aanbrengen een UV bestendige doorzichtige lak op de knop. Net zoals gedaan wordt na het polijsten van oude vergeelde koplampen van auto's.

Zoals bij de meeste plastics is UV de grote boosdoener m.b.t. afbraak van het materiaal (photo-oxidatieve degradatie). Directe of indirecte blootstelling aan zonlicht zou dan nog wel een factor zijn, waarbij de degradatie bij directe blootstelling wat sneller zou verlopen.

I.v.m. de keuze van de juiste blanke* heldere lak is het natuurlijk belangrijk te weten van welk materiaal de knop gemaakt is om aantasting door eventuele oplosmiddelen te voorkomen. Iemand die dat toevallig weet?

* Mag je dat nog zeggen tegenwoordig?
Prutplastic? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:11
Ophidian schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:43:
[...]

Hier was het een update van de AP's. Heb de AP gedowngrade en sindsdien is het probleem verdwenen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Na de downgrade
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je ziet precies waar de downgrade gedaan is, sindsdien blijven de TX retries laag en geen probleem meer met de G4 voordeur bel.
Ik heb de APs kort na je reactie ook gedowngrade. En jahoor, de deurbel werkt weer goed.👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:17
Ophidian schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:43:
[...]

Hier was het een update van de AP's. Heb de AP gedowngrade en sindsdien is het probleem verdwenen.

[Afbeelding][Afbeelding]

Na de downgrade
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Je ziet precies waar de downgrade gedaan is, sindsdien blijven de TX retries laag en geen probleem meer met de G4 voordeur bel.
Bij welke software/firmware versie had je die problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:19
@Phoolie 6.6.55 in de NanoHD, AC-Lite en U6-Lite.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-05 16:17
Ophidian schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 08:54:
@Phoolie 6.6.55 in de NanoHD, AC-Lite en U6-Lite.
Die staat voor mijn IW-HD ook klaar, maar dan wacht ik nog even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Als ik het forum van UI lees is de hele 6.6.x serie van de firmware van de access points geen succes. Ik heb zelf last van dat mijn 5GHz netwerk een paar minuten zichtbaar is, om vervolgens te verdwijnen. Enige oplossing is een factory reset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blue eyes
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-02 22:31
blue eyes schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:53:
[...]

Ben inmiddels in contact.
Deze plaat wordt niet los verkocht, etc.

Ik ben doorverwezen naar de RMA afdeling, die gaan nu kijken of er nog een plaat bij hun ligt. Ik vermoed dat ik met UI USA aan het praten ben, heb een melding gemaakt naar UI. Gekocht via EU store.
Als service - nieuwe mount is onderweg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:44
Mawlana schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 18:48:
[...]

Nu je het zegt, ik heb de APs ook recent geüpdatet... Zou het daaraan liggen?

Ik lees wel vaker dat de stabiliteit wordt verpest na een update van de APs.

Ik heb net nog de bedrading bij de bel nagekeken. Geen teken van vocht of condensvorming. Ook net (droog weer) is ie meerdere keren weggevallen.
Als je access points update, dan gaat de bel uiteraard even offline. Wat mij mij vaak gebeurt, is dat de bel vervolgens op 5GHz verbinding maakt ipv op 2.4GHz. En ookal zit de access point drie meter verderop, op 5GHz loopt de bel altijd te klagen over de ontvangt, ondanks dat de beelden wel goed opgenomen worden. Zodra de bel op 2.4GHz terug gaat is ineens alles weer in orde.

In mijn geval is de update vaak alleen indirect de oorzaak en is het de disconnect en de reconnect die het verpest. Ik was al aan het overwegen om een 2.4GHz only netwerk te maken voor de bel, maar eigenlijk doet hij het nu alweer zo lang goed dat ik er nog niet mee bezig ben geweest.

Wil niet zeggen dat jij hetzelfde probleem hebt uiteraard, maar dacht: laat ik het even delen.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Luuk1983 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:48:
[...]

Als je access points update, dan gaat de bel uiteraard even offline. Wat mij mij vaak gebeurt, is dat de bel vervolgens op 5GHz verbinding maakt ipv op 2.4GHz. En ookal zit de access point drie meter verderop, op 5GHz loopt de bel altijd te klagen over de ontvangt, ondanks dat de beelden wel goed opgenomen worden. Zodra de bel op 2.4GHz terug gaat is ineens alles weer in orde.

In mijn geval is de update vaak alleen indirect de oorzaak en is het de disconnect en de reconnect die het verpest. Ik was al aan het overwegen om een 2.4GHz only netwerk te maken voor de bel, maar eigenlijk doet hij het nu alweer zo lang goed dat ik er nog niet mee bezig ben geweest.

Wil niet zeggen dat jij hetzelfde probleem hebt uiteraard, maar dacht: laat ik het even delen.
Ik had al een 2.4GHz only netwerk, desondanks bleef ie disconnecten (variërend van enkele seconden tot enkele uren). Nu ik de AP's op de vorige firmware heb gezet gaat het weer goed, zelfs zonder een 2.4GHz only netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 14:00
'Fijn', vanmiddag de gare Nest Hello vervangen door de Doorbell Pro en dan heb ik een lijntje in het LCM display zitten. RMA aangemaakt, maar ja wel vervelend en onhandig zo zonder deurbel. 🫤

Zijn de ervaringen met RMA's dat het een beetje vlot gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:42
maniac2003 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 17:28:
'Fijn', vanmiddag de gare Nest Hello vervangen door de Doorbell Pro en dan heb ik een lijntje in het LCM display zitten. RMA aangemaakt, maar ja wel vervelend en onhandig zo zonder deurbel. 🫤

jgsr in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"
Jeroennl in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 8% gewijzigd door qwasd op 06-01-2024 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:43

Hier ooit een Dream Machine Pro gehad die defect ging. Geloof mij, geen router is nog vervelender dan geen deurbel…

RMA ging zo snel als je realistisch kan verwachten. Direct opgestuurd, binnen 2 dagen na aankomst daar kreeg ik een nieuwe toegestuurd. Maar goed, dat duurde dus ook weer 2 werkdagen. Al met al binnen 1,5 week vervangen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
  • Laatst online: 10:43
Polyphemus schreef op dinsdag 2 januari 2024 @ 10:51:
Als ik het forum van UI lees is de hele 6.6.x serie van de firmware van de access points geen succes. Ik heb zelf last van dat mijn 5GHz netwerk een paar minuten zichtbaar is, om vervolgens te verdwijnen. Enige oplossing is een factory reset.
Hier 6.6.55 draaien ivm een G4 Pro deurbel en geen enkele problemen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 30-05 14:32
Nu met het koudere weer heb ik sinds het weekend alweer 2x een spookbelletje gehad. G4 deurbel op firmware 4.68.21 en gebruik de meegeleverde trafo.
Iemand nog tips om dit op te lossen? Geen groot probleem trouwens, hoogstens vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat voor chimes heb je? Want enkel de ouderdom van de condensator en het aansturen van mechanische bellen zijn factoren.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
loyske schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:08:
Nu met het koudere weer heb ik sinds het weekend alweer 2x een spookbelletje gehad. G4 deurbel op firmware 4.68.21 en gebruik de meegeleverde trafo.
Iemand nog tips om dit op te lossen? Geen groot probleem trouwens, hoogstens vervelend.
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat het een spanningsdip is die het veroorzaakt. Ik heb een Honeywell wired to wireless converter met wireless chime (Honeywell DC915SCV). Met dit weer gaat die heel af en toe ineens uit het niets af. Wat je zegt, het is vooral irritant, niet echt een groot probleem. Ik merk meteen dat mijn telefoon geen notificatie krijgt, dus dat het vals alarm is, maar toch...beetje stom allemaal. Ik gebruik de bijgeleverde trafo.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Voutloos schreef op maandag 8 januari 2024 @ 19:28:
Wat voor chimes heb je? Want enkel de ouderdom van de condensator en het aansturen van mechanische bellen zijn factoren.
Ik gebruik een Honeywell wired to wireless converter met wireless chime (Honeywell DC915SCV) net als Luuk1983. Zou de chime setting naar digital nog wat uitmaken? Staat nu op mechanical.
Luuk1983 schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:47:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb het idee dat het een spanningsdip is die het veroorzaakt. Ik heb een Honeywell wired to wireless converter met wireless chime (Honeywell DC915SCV). Met dit weer gaat die heel af en toe ineens uit het niets af. Wat je zegt, het is vooral irritant, niet echt een groot probleem. Ik merk meteen dat mijn telefoon geen notificatie krijgt, dus dat het vals alarm is, maar toch...beetje stom allemaal. Ik gebruik de bijgeleverde trafo.
Zelfde verhaal hier dus. Hoe staat jouw Chime setting? Mechanical?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
loyske schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 12:26:
Zelfde verhaal hier dus. Hoe staat jouw Chime setting? Mechanical?
Ja en volgens mij is dat ook nodig. Onze chime verwacht zover ik weet een 'oudewets' gesloten stroomkring om af te gaan, met andere woorden: een stroompje en de chime gaat af. Nou heeft onze bel natuurlijk altijd stroom nodig, maar die stomme blokjes die tussen de chime en de draden zitten houden volgens mij de stroom naar de chime tegen zodat de chime niet de hele tijd af gaat.

Zodra je op de bel drukt wordt de stroom naar de bel kort onderbroken (en restart de bel als de interne condensatoren ruk zijn, maar das een ander verhaal) en op één of andere manier geeft dat een signaal naar die blokjes om stroom door te laten naar de chime. Ik heb het vermoeden dat dit gebeurt als de spanning dipt. Dat zou namelijk verklaren waarom we spookbelletjes krijgen als het heel koud wordt: dan dipt mogelijk de spanning genoeg om de chime af te laten gaan, ondanks dat er niet op de bel gedrukt wordt.

Nou zijn dit een hoop aannames en 'volgens mij', maar dat is zover ik weet wat het probleem is. En volgens mij is de setting 'digital' chime alleen voor de chimes van Ubiquiti zelf.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 09-01-2024 16:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Helder verhaal @Luuk1983. Kleine nitpick: ‘digital’ is voor paar specifieke 3rd party chimes, de Unifi Chimes werken los van deze setting of bekabling; met enkel Unifi Chimes, selecteer je dus zelfs ‘none’. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:51:
[...]

Ik had al een 2.4GHz only netwerk, desondanks bleef ie disconnecten (variërend van enkele seconden tot enkele uren). Nu ik de AP's op de vorige firmware heb gezet gaat het weer goed, zelfs zonder een 2.4GHz only netwerk.
Ik weet niet of het te maken heeft met het koudere weer, maar sinds vannacht heb ik weer heel veel zowel kortstondige als langdurige disconnects. Gisteren begon het al met enkele disconnects van een paar seconden.

Ik heb 'm weer op een 2.4GHz only netwerk gezet, helaas blijft ie disconnecten.

Ik wacht even af tot het weer iets beter weer wordt. Als het probleem dan blijft aanhouden, dan gaat de bel weg. Te onbetrouwbaar dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 29-05 22:01
Mawlana schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 11:00:
[...]

Ik weet niet of het te maken heeft met het koudere weer, maar sinds vannacht heb ik weer heel veel zowel kortstondige als langdurige disconnects. Gisteren begon het al met enkele disconnects van een paar seconden.

Ik heb 'm weer op een 2.4GHz only netwerk gezet, helaas blijft ie disconnecten.

Ik wacht even af tot het weer iets beter weer wordt. Als het probleem dan blijft aanhouden, dan gaat de bel weg. Te onbetrouwbaar dit.
Ligt aan de condensator die gebruikt is. Ik zou gewoon een RMA starten als je je er te lang aan ergert. Is een bekend probleem geweest bij de vroege modellen. Kan zelfs zijn dat je een Pro opgestuurd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
GroeneThee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:22:
[...]

Ligt aan de condensator die gebruikt is. Ik zou gewoon een RMA starten als je je er te lang aan ergert. Is een bekend probleem geweest bij de vroege modellen. Kan zelfs zijn dat je een Pro opgestuurd krijgt.
Het is een US-exemplaar. Ik heb 'm een maand of twee (of niet eens) voor de release in de EU besteld. Vraag me af of ze dan nog meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
GroeneThee schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 15:22:
[...]

Heb een support ticket ingeschoten, maar is in ieder geval ouder dan 2 jaar.
Dus ben bang dat ze er niks aan doen. Niet geschoten is altijd mis ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-05 14:00

En weer up and running, vlot geregeld door Ubiquiti. Wel jammer dat ze dan vergeten het trackingnummer te sturen, gelukkig was de bezorger zo slim om even te kloppen 😊

De nest gaf een brommetje op de mechanische gong. Die is met de Ubiquiti ook weg, erg fijn 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Het is mij nu een paar keer opgevallen smorgens vroeg, dat de blauwe led ring soms een heel stuk feller is dan normaal. En dan denk ik, ik moet even de settings doorlopen. En dan opeens is het weer normaal zonder iets te doen.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een G4 liggen, maar nog niet de moed gehad om deze aan te sluiten. Een beltrafo voor een ABB busboard heb ik nog niet kunnen vinden en om nou een elektricien in te schakelen voor een deurbel.. ik wil zelf niet rommelen in de meterkast aangezien ik daar totaal geen verstand van heb. Zou ik met de G4 power supply de beltrafo kunnen overslaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
@shoombak Ja, dit is letterlijk het enige waar de G4 doorbell power supply voor gemaakt is.
Ik gebruik hem ook. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 14-01-2024 10:36 ]

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:18

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

De gewone G4 deurbel ging stuk dus geupgrade naar de nieuwe G4 Pro. Crossing line detectie is wel gaaf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pSGI71uRuPuWNY3c-EnyruDqRQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X0eOuonWRKjRDiFm5irvi0Ez.png?f=fotoalbum_large

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Tylen schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 07:47:
De gewone G4 deurbel ging stuk dus geupgrade naar de nieuwe G4 Pro. Crossing line detectie is wel gaaf.

[Afbeelding]
Dat kan de gewone 4 ook, das gewoon een software feature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zie nu idd dat mijn gewone G4 Pro dit ook heeft..... Echt nooit opgevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Na een jaar een G4 aan de deurpost hebben hangen, is ie opeens de Wifi connectie kwijt. Reboot door spanning eraf te halen hielp niet. Uiteindelijk een factory reset gegeven en toen deed ie het wel weer. En nu doet de porch light het ook opeens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAD
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-04 15:10

NAD

Masimo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:33:
Aangezien de G4 Doorbell Pro PoE Kit niet verkrijgbaar is (en helaas ook niet in het wit bestaat), is de enige andere "Unifi" oplossing om de G4 Pro bekabeld aan te sluiten op dit moment de Protect WiFi Camera PoE Adapter i.c.m. de G4 Doorbell Pro PoE-to-USB Cable van 7 meter.

Ik ben echter niet zo van het 'inkorten' wat de vorige spreker gedaan heeft.

Mijn vraag: Zijn er kortere USB-C kabels die ook gaan werken? (Die hebben natuurlijk niet dat blauwe afdichtingsrubbertje, daar ben ik me bewust van).
Heb je inmiddels een werkende (kortere, goedkopere, dunnere) kabel gevonden die werkt? Nu die "zwarte" adapter maar niet leverbaar blijft, ga ik voor die "witte" in combinatie met een lose kabel, maar ben ook niet van het inkorten... Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
@NAD Nee, ik heb verder niet gezocht. Ik heb de boel 'experimenteel' aangesloten op dit moment. Op een PoE poort van een USW-24-PoE met een 10 meter lange UTP kabel vanuit de kelder naar de meterkast. Dan de witte USB-PoE adapter met daaraan de 7 meter USB kabel grotendeels opgerold naar de bel. Het werkt prima, ook over de totaal 17 meter kabellengte. De switch geeft een verbruik aan van zo'n 4,5 - 5 Watt (in rust).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Zoals hierboven beschreven, heb nu even mijn G4 Pro in een test opstelling hangen. Nu heb ik een Chime ingeprikt op de gang. Maar die heeft een veel te zacht geluid, ook als ie op 100% staat ingesteld.

Mijn huidige deurbel is een mechanische ding-dong bel met ingebouwde trafo. Een D3126 Festival Classic.
Die wordt dus al met 235V gevoed en er loopt een twee-draads kabeltje naar de belknop aan de voordeur. Aansluiting is via bijgevoegd schema.

Ik vraag me nu af of ik de G4 Pro (gevoed en verbonden via de USB) dan alsnog ook op die mechanische gong kan aansluiten (evt. via dat zwarte adapter-gevalletje dat er bij zit) zonder gebruik van de bijgeleverde beltrafo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_hgJE6sJQbmA13i5g8bjsgXotM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lG6uRHAMuf7BUL6BwifyvxW5.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAD

NAD

Zou moeten kunnen, inderdaad middels die chime adapter. Ik zag op YouTube dat iemand het deed met een Honeywell chime en het werkte. Laat maar weten als je het filmpje niet kunt vinden, dan kijk ik ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
NAD schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 08:58:
Zou moeten kunnen, inderdaad middels die chime adapter. Ik zag op YouTube dat iemand het deed met een Honeywell chime en het werkte. Laat maar weten als je het filmpje niet kunt vinden, dan kijk ik ff.
Ik hou me aanbevolen voor een linkje. Ik heb gezocht maar kan niks vinden over het aansluiten op een mechanische chime met ingebouwde trafo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAD

NAD

Masimo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:18:
[...]

Ik hou me aanbevolen voor een linkje. Ik heb gezocht maar kan niks vinden over het aansluiten op een mechanische chime met ingebouwde trafo.
Type deurbel of trafo maakt toch niet uit? Is de crux niet niet gewoon of de deurbel een een spanning/signaal genereert over/op de plus en de min van de deurbel, terwijl de USB-C kabel is aangesloten? Gewoon proberen zpi ik zeggen. Dat filmpje dat ik vond, zag niet specifiek op jouw situatie, maar toont wel aan dat je middels USB kunt aansluiten én een bedrade gong kunt luiden.

Linkje: YouTube: Unifi G4 Doorbell Pro - The Unofficial Passive POE and USB-C Chime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
@NAD Ik ga het zeker proberen. Mijn belknop 1 op 1 vervangen en de beldraad aansluiten op de schroefcontacten van de G4 Pro terwijl die zijn voeding via de USB krijgt.

De G4 Pro in het filmpje wordt gevoed op de schroefcontacten, via een PoE adapter. Ik weet dat je de bel met USB-PoE én beltrafo tegelijkertijd aangesloten kan laten werken. Ik kan dus sowieso nog een Honeywell D117 aansluiten. Die heb ik inmiddels al hier liggen, overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

NAD schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:28:
[...]

Type deurbel of trafo maakt toch niet uit? Is de crux niet niet gewoon of de deurbel een een spanning/signaal genereert over/op de plus en de min van de deurbel, terwijl de USB-C kabel is aangesloten? Gewoon proberen zpi ik zeggen. Dat filmpje dat ik vond, zag niet specifiek op jouw situatie, maar toont wel aan dat je middels USB kunt aansluiten én een bedrade gong kunt luiden.

Linkje: YouTube: Unifi G4 Doorbell Pro - The Unofficial Passive POE and USB-C Chime
Sinds gisteren een G4 Pro liggen en aan het wachten op de USB-C kabel (7m) met POE voeding (dus data+voeding naar de deurbel) en was bang dat de transformator erbij op aan sluiten voor problemen ging zorgen. Blij om te zien dat het niet zo is! Heb zelfs dezelfde Honeywell draadloze digitale gong.
Nu kijken of de usb-c kabel door de buis gaat passen, haha. Thanks voor deze link!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAD

NAD

Masimo schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 21:49:
@NAD Ik ga het zeker proberen. Mijn belknop 1 op 1 vervangen en de beldraad aansluiten op de schroefcontacten van de G4 Pro terwijl die zijn voeding via de USB krijgt.

De G4 Pro in het filmpje wordt gevoed op de schroefcontacten, via een PoE adapter. Ik weet dat je de bel met USB-PoE én beltrafo tegelijkertijd aangesloten kan laten werken. Ik kan dus sowieso nog een Honeywell D117 aansluiten. Die heb ik inmiddels al hier liggen, overigens.
Heb te weinig tijd om hier helemaal in te duiken, maar je zou voor je andere chime hier eens kunnen kijken: https://community.ui.com/...55-413a-923d-62a96390d409

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NAD

NAD

Kecin schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 07:59:
[...]

Sinds gisteren een G4 Pro liggen en aan het wachten op de USB-C kabel (7m) met POE voeding (dus data+voeding naar de deurbel) en was bang dat de transformator erbij op aan sluiten voor problemen ging zorgen. Blij om te zien dat het niet zo is! Heb zelfs dezelfde Honeywell draadloze digitale gong.
Nu kijken of de usb-c kabel door de buis gaat passen, haha. Thanks voor deze link!
En? Al geprobeerd? Ik ga 'm aansluiten middels USB-C en op de bestaande 8V trafo/chime. Heb geen zin om ook nog de beltrafo te vervangen. Zou dat gaan werken? Bel wordt immers ook gevoed door de USB-C. Probleem kan wel zijn dat er te weinig spanning overblijft voor de chime als de bel ook is aangesloten op de schroefcontacten..

Edit: ik las dit hierboven:

In de nieuwe Protect beta die zojuist uitgekomen is, zit wel een leuke feature:

code:

1

G4 Doorbell Pro: Allow to work with 8 VAC transformer + Chime + USB POE Accessory

[ Voor 11% gewijzigd door NAD op 27-01-2024 21:34 . Reden: Potentieel antwoord gevonden in dit topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

NAD schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:56:
[...]

En? Al geprobeerd? Ik ga 'm aansluiten middels USB-C en op de bestaande 8V trafo/chime. Heb geen zin om ook nog de beltrafo te vervangen. Zou dat gaan werken? Bel wordt immers ook gevoed door de USB-C. Probleem kan wel zijn dat er te weinig spanning overblijft voor de chime als de bel ook is aangesloten op de schroefcontacten..
Wat ik ervan begrijp is je trafo dan echt nog inderdaad om je gong af te laten gaan. Maandag gaat het hier gebeuren, ik post even mijn bevindingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

NAD schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 15:56:
[...]

Edit: ik las dit hierboven:

In de nieuwe Protect beta die zojuist uitgekomen is, zit wel een leuke feature:

code:

1

G4 Doorbell Pro: Allow to work with 8 VAC transformer + Chime + USB POE Accessory
toon volledige bericht
Ennn het draait hier. De G4 pro is verbonden via USB-C en de Ubiquiti Trafo.
Situatie:
Serverrack -> poe switch (achter UPS) -> RJ-45 ethernet POe-> meterkast -> RJ-45 POE Ethernet naar USB-C -> buiten deurbel
Én:
Normale AC stekker in UPS -> Unifi Trafo -> Unifi omvormer voor gong/deurbel -> -/ Honeywell Draadloze deurbel -/ naar Deurbel G4 met 2 kabels.

De deurbel laat de digitale gong afgaan. Zowel de usb-c als deurbelkabels zijn beide voorzien van losse ups.

Deurbel lijkt over te schakelen wanneer 1 van de 2 down is. Unifi dashboard geeft een 1gigabit bekabelde connectie aan. Responsetijd is super.

Helaas paste de USB-C kabel niet zomaar door de kabelgoot in de muur (5 meter te overbruggen). Dat is gelukt door met een stanleymes een deel af te schrapen en veel dreft + trekveer. Zowel een 3 aderige kabel + USB kabel door dezelfde goot! Was wel even klooien. Foto van het resultaat (en schade haha)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JP01hIgM4pLFlPD7ctfBhzC1IrY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Uo0SCvOWecXiO332RWbHgkj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-4iXvy7FXdhIVVpyg4muEVHrDo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MarTPnwJ8nGX6GcU58Z9Pjh9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RmaLnpTxYPjTIfvSzSqz7B9SB1E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ErcjSQ2k1eqZenV1ufK5ihku.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hNQqnAL_selGjibC69gjohbQhGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/asyoTznxW4HjCZiY7oWj6swL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BywF7i7nDhXwXZTLhLunfkWyjIQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFL4oMlaweG3P4YDltdRuE75.jpg?f=fotoalbum_tile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89FqlJik2aHoO1VnGM3G6p4UuWQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MuhdgDu3iYHezJRwbT8GmZWH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Kecin op 29-01-2024 22:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NAD

NAD

Kecin schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:23:
[...]

Ennn het draait hier. De G4 pro is verbonden via USB-C en de Ubiquiti Trafo.
Situatie:
Serverrack -> poe switch (achter UPS) -> RJ-45 ethernet POe-> meterkast -> RJ-45 POE Ethernet naar USB-C -> buiten deurbel
Én:
Normale AC stekker in UPS -> Unifi Trafo -> Unifi omvormer voor gong/deurbel -> -/ Honeywell Draadloze deurbel -/ naar Deurbel G4 met 2 kabels.

De deurbel laat de digitale gong afgaan. Zowel de usb-c als deurbelkabels zijn beide voorzien van losse ups.

Deurbel lijkt over te schakelen wanneer 1 van de 2 down is. Unifi dashboard geeft een 1gigabit bekabelde connectie aan. Responsetijd is super.

Helaas paste de USB-C kabel niet zomaar door de kabelgoot in de muur (5 meter te overbruggen). Dat is gelukt door met een stanleymes een deel af te schrapen en veel dreft + trekveer. Zowel een 3 aderige kabel + USB kabel door dezelfde goot! Was wel even klooien. Foto van het resultaat (en schade haha)
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Mooi! Tip voor volgende keer: vaseline ipv dreft

Ik ga binnenkort aan de slag en ga t ook proberen, maar dan met de huidige 8V beltrafo. Dat zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

Ben echt benieuwd of het gaat werken met 8V. Hier hangt de oude transformator in de hal en het zou echt fijn zijn om de protect op de bestaande draden aan te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfuabHTGdw4c15BHa16CNbZ4qLo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ltaKa1wtik8z3DuLhOJ3dkqR.jpg?f=fotoalbum_large

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Het is eigenlijk een relatief kleine moeite om de draden te verwisselen en die van Unifi te gebruiken. Ik had voor mijn Nest Hello de trafo al uit de meterkast gehaald. Heb een 4 breed plastic meterkast doosje waar ik simpelweg een bestaalde stekker in laat gaan met 2 losse kabels.
Zo heb ik;
- meer overzicht
- kan ik de stekker eruit trekken
- noodstroom
- meer ruimte voor andere groepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
Iemand een idee sinds wanneer het hardware issue die voor spook bellen zorgt bij de G4 Doorbell is opgelost?

Lange versie: had ticket ingeschoten bij Ubiquiti over de spook bellen bij lage temperatuur. Kreeg terug dat het een HW issue was en dat ik een RMA mocht doen. Vandaag een nieuwe G4 Doorbell gekregen met test datum 12-09-21. Dus vroeg me af of ze dat issue opgelost hebben in deze versie of dat ik dadelijk nog steeds spook bellen heb :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 30-05 18:26

Mimiix

Professioneel Prutser

loyske schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:08:
Iemand een idee sinds wanneer het hardware issue die voor spook bellen zorgt bij de G4 Doorbell is opgelost?

Lange versie: had ticket ingeschoten bij Ubiquiti over de spook bellen bij lage temperatuur. Kreeg terug dat het een HW issue was en dat ik een RMA mocht doen. Vandaag een nieuwe G4 Doorbell gekregen met test datum 12-09-21. Dus vroeg me af of ze dat issue opgelost hebben in deze versie of dat ik dadelijk nog steeds spook bellen heb :+
Mijn G4 is ook van rond die tijd en ik heb geen spookbellen gehad :) Ook niet met de kou. Ik heb hem in november 2023 aangeschaft.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Laatst online: 24-05 11:45
Tweakers,

Zojuist een G4 doorbell geinstalleerd ipv. een google doorbell. Na het aanslingeren van de G4 met chime adapter blijft mijn mechanische grohe chime contineu afgaan. Ik heb deze er nu tussenuit gehaald en beide draden verbonden met een lasklem anders krijgt de G4 geen stroom.

Is dit verstandig? en welke chime gaat dan wel werken?

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:16
Njay schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:33:
Tweakers,

Zojuist een G4 doorbell geinstalleerd ipv. een google doorbell. Na het aanslingeren van de G4 met chime adapter blijft mijn mechanische grohe chime contineu afgaan. Ik heb deze er nu tussenuit gehaald en beide draden verbonden met een lasklem anders krijgt de G4 geen stroom.

Is dit verstandig? en welke chime gaat dan wel werken?
Kleine adapter (met 4 draadjes) gebruiken zo als is bijgesloten

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
psdata schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 13:11:
[...]

Kleine adapter (met 4 draadjes) gebruiken zo als is bijgesloten
Heb ik gedaan en dan blijft de chime alsnog continue afgaan. Dit is voor nu een prima oplossing die lasklem maar is het verstandig? En waar laat je het blokje achter de deurbel van de chime adapter?

Ik denk dat ik hem nu snap

De draden die naar de chime lopen vanaf de meterkast daar sluit je de chime adapter op aan? dus rood / blauw meterkast in de adapter en daarna de adapter op de chime aansluiten?

[ Voor 21% gewijzigd door Njay op 31-01-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Opgelost :) ik zag toevallig een video over de ring 2 chime adapter en hoe die geinstalleerd moest worden. voor de chime dus ;) en niet voor de bel

*edit*
Helaas nog niet opgelost. De chime blijft nu netjes stil echter als de deurbel indruk. krijg ik de melding shutting down no power.

wat doe ik nu verkeerd? geinstalleerde trafo is 24v. ik kan prima zonder de chime maar kan iemand dan vertellen of het doorverbinden van de chime draden met een klem wel verstandig is?

Ik heb nu een honeywell D117 chime besteld om er zeker van te zijn dat het niet ligt aan de simpele grohe chiime.

[ Voor 63% gewijzigd door Njay op 31-01-2024 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njay
Honeywell chime was de oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Masimo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 20:05:
Zoals hierboven beschreven, heb nu even mijn G4 Pro in een test opstelling hangen. Nu heb ik een Chime ingeprikt op de gang. Maar die heeft een veel te zacht geluid, ook als ie op 100% staat ingesteld.

Mijn huidige deurbel is een mechanische ding-dong bel met ingebouwde trafo. Een D3126 Festival Classic.
Die wordt dus al met 235V gevoed en er loopt een twee-draads kabeltje naar de belknop aan de voordeur. Aansluiting is via bijgevoegd schema.

Ik vraag me nu af of ik de G4 Pro (gevoed en verbonden via de USB) dan alsnog ook op die mechanische gong kan aansluiten (evt. via dat zwarte adapter-gevalletje dat er bij zit) zonder gebruik van de bijgeleverde beltrafo?

[Afbeelding]
Even een korte terugkoppeling.

Vandaag eindelijk even tijd om wat verder te experimenteren. Het aansluiten van de gong met ingebouwde trafo is helaas niet mogelijk.
Ondanks dat de gong op de 4 aansluitpunten meerdere mogelijkheden bied om zowel als voeding voor de bel en als mechanische gong te dienen werkt het niet. Dat heeft puur met de uitgangsspanning te maken. De ingebouwde trafo levert slechts 14.5 Volt als uitgangsspanning.
Ik krijg de boel wel aangesloten, maar de G4 Pro begint gelijk te zeuren dat de spanning te laag is, en dat blijft ie doen ook als de PoE USB nog erbij wordt ingestoken. Bijkomend effect van de te lage spanning is ook dat de mechanische gong alleen een 'ding', maar geen 'dong' doet.

Ik heb nu een D117 en de Unifi 16V beltrafo aangesloten i.c.m. de USB PoE en dat werkt prima. Nadeel daarvan is dan weer dat er twee kabeltjes naar buiten moeten, dus dat wordt toch een iets groter gaatje om zowel de USB stekker als de beldraad door het kozijn te prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Ben afgelopen uren bezig geweest om deze doorbell te installeren. Ik heb m maar terug ingepakt en ga hem terug sturen. Ding word gewoon niet gevonden in de protect app en wilt perce de unifi app hebben naar mijn controller. Zelfs een nieuwe controller opgezet mocht niet helpen. Apparaat is wel zichtbaar in de bluetooth lijst. Alle permissies op de telefoon staan open. En toch niet werken.....

Zo was mijn ervaring met de unifi doorbell. niet goed dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Wat voor controller gebruik je dan? Want niet elke controller kan protect runnen, o.a. ivm storage eis.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik vermoed dat @adam76 met "de controller" de Network App bedoelt. Om gebruik te maken van de deurbel heb je toch echt de Protect app nodig, en die kan je voor zover ik weet niet zelf hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
Mawlana schreef op maandag 12 februari 2024 @ 19:12:
Ik vermoed dat @adam76 met "de controller" de Network App bedoelt. Om gebruik te maken van de deurbel heb je toch echt de Protect app nodig, en die kan je voor zover ik weet niet zelf hosten.
Ook deze app gebruikt ( is trouwens waar de deurbel zelf om vraagt bij de installatie op het display ) Maar alles wat ik heb gedaan heeft niet geresulteerd in het aan de praat krijgen van deze deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
adam76 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:12:
[...]

Ook deze app gebruikt ( is trouwens waar de deurbel zelf om vraagt bij de installatie op het display ) Maar alles wat ik heb gedaan heeft niet geresulteerd in het aan de praat krijgen van deze deurbel.
Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest.

Ik bedoelde niet de Protect app op je telefoon.
Zoals je een controller (Network App) hebt voor je Unifi netwerkapparatuur heb je ook een controller (Protect App) voor je Protect devices. De deurbel functioneert niet standalone. De controller voor je netwerkapparatuur kan je nog op een rpi of docker draaien, maar Protect niet (ik heb iig geen werkende versie kunnen vinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adam76
Mawlana schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:27:
[...]

Ik denk dat ik niet duidelijk ben geweest.

Ik bedoelde niet de Protect app op je telefoon.
Zoals je een controller (Network App) hebt voor je Unifi netwerkapparatuur heb je ook een controller (Protect App) voor je Protect devices. De deurbel functioneert niet standalone. De controller voor je netwerkapparatuur kan je nog op een rpi of docker draaien, maar Protect niet (ik heb iig geen werkende versie kunnen vinden).
Heb dan het vermoeden dat we langs elkaar heen gepraat hebben. De protect app is inderdaad een UI gehoste dienst. De controller daar in tegen is bij mij zelf gehost. Maar ook op een server in het DC waar ik de rest van mijn klanten via laat lopen. Het is niet dat ik een totale nono ben op gebied van UI. Ik ben er juist heel erg tevreden over en daarom ook mijn keuze om deze deurbel te installeren bij een klant van me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

adam76 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 23:35:
[...]

Heb dan het vermoeden dat we langs elkaar heen gepraat hebben. De protect app is inderdaad een UI gehoste dienst. De controller daar in tegen is bij mij zelf gehost. Maar ook op een server in het DC waar ik de rest van mijn klanten via laat lopen. Het is niet dat ik een totale nono ben op gebied van UI. Ik ben er juist heel erg tevreden over en daarom ook mijn keuze om deze deurbel te installeren bij een klant van me.
Maar de Unifi Protect kan je afaik helaas niet zelf hosten, daar heb je bijvoorbeeld een UCK-G2-PLUS, UNVR of UDM-Pro voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Kom er net achter (door onze hond :D ) dat de deurbel sinds kort ook dieren als zodanig kan herkennen. Helaas ziet hij af en toe een duif nog als mens, maar dit was wel een feature die ik graag (als hij goed werkt) wilde hebben.

Overigens hebben volgens mij alle camera's dit nu ook, de G5 Pro doet hetzelfde.

Moet nu wel even mijn Home Assistant scriptjes controleren/aanpassen (of de detectiemodus) zodat we niet in de nacht wakker gemaakt worden omdat er een dier door de tuin loopt.

[ Voor 37% gewijzigd door pagani op 13-02-2024 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Erkens schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 10:46:
[...]

Maar de Unifi Protect kan je afaik helaas niet zelf hosten, daar heb je bijvoorbeeld een UCK-G2-PLUS, UNVR of UDM-Pro voor nodig.
Precies.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mawlana
Ik heb sinds een paar dagen Unifi Protect Backup draaien (Docker). Werkt best goed. In geval van een disk failure (of diefstal) heb ik de beelden in de cloud staan (bij Backblaze in dit geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 16:13

Mr_0izO

Natural Mystic

Mawlana schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 15:57:
Ik heb sinds een paar dagen Unifi Protect Backup draaien (Docker). Werkt best goed. In geval van een disk failure (of diefstal) heb ik de beelden in de cloud staan (bij Backblaze in dit geval).
Toevallig was ik hier laatst nog over na aan het denken hoe ik dit voor elkaar kon krijgen. Niet meer aan toegekomen. Ziet er top uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Zijn er hier mensen die een fysiek scherm in de woning hebben hangen voor beelden van de camera's, maar vooral die van de deurbel?

Ik vind de app nogal traag reageren wanneer ik die bv via mijn Ipad ope. (Iphone is iets sneller) als er aan de deur gebeld wordt.

Bij voorkeur springt het scherm aan op het moment van actie, zonder handmatig de app te moeten openen.

Deze week is de chime van Unifi aangekomen, die kan ik iedereen aanraden als je er nog geen hebt. Wel een drama om hem een keer gecontecteerd te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 20:21

ralpje

Deugpopje

Ik overweeg een G4 Pro aan te schaffen. Momenteel gebruik ik een Ring, maar ik wil graag af van het abonnement.
De G4 wil ik op een andere plek hangen dan waar de ring nu hangt, namelijk op de plek waar voorheen de oude 'analoge' beldrukker zat. Hier is nog een twee-aderige kabel richting beltrafo. De beltrafo zelf is een 8V variant. Ik begrijp dat ik die niet kan gebruiken voor de G4, maar dat er een alternatieve trafo wordt meegeleverd. Vraag is: ga ik die in mijn groepenkast kunnen installeren? Foto van de huidige trafo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Td8Ug99iD8RkMb1Nz61_2PyPRro=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UF5bXXuqefTldhLUTDvNgOSW.jpg?f=fotoalbum_large
Als 'ie daar niet makkelijk in past, wil ik een externe voeding gebruiken in combinatie met de bestaande kabel. Zijn die los verkrijgbaar? Ik kan daar online niet echt iets over vinden.

De bestaande kabel zit helaas vast verwerkt in de spouwmuur en kan ik niet vervangen door een andere kabel. Vandaar de noodzaak om deze kabel te blijven gebruiken.
Een AP zit letterlijk boven de meterkast dus signaal is geen probleem. Het vervangen van de kabel door UTP is dus naast niet mogelijk ook niet nodig ;) Op zich hoef ik de beldraad niet te gebruiken om nog een bel (nu een ouderwetse ring die uit staat), ook bij de ring nu gebruik ik al een externe via WiFi gekoppelde chime. Het gaat dus puur om de voeding van de camera.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Crowns schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:53:
Zijn er hier mensen die een fysiek scherm in de woning hebben hangen voor beelden van de camera's, maar vooral die van de deurbel?

Ik vind de app nogal traag reageren wanneer ik die bv via mijn Ipad ope. (Iphone is iets sneller) als er aan de deur gebeld wordt.

Bij voorkeur springt het scherm aan op het moment van actie, zonder handmatig de app te moeten openen.

Deze week is de chime van Unifi aangekomen, die kan ik iedereen aanraden als je er nog geen hebt. Wel een drama om hem een keer gecontecteerd te krijgen...
Voor de chromecast with Google TV is in ieder geval een app waarmee je de camerabeelden continue zou kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Luuk1983 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:09:
[...]

Voor de chromecast with Google TV is in ieder geval een app waarmee je de camerabeelden continue zou kunnen bekijken.
Klopt, via Apple tv is dat gelijkaardig. Alleen ik ben niet op zoek naar continue streamen van de beelden, maar er zou een actie moeten triggeren op het moment dat de deurbel afgaat waardoor zo het scherm aanschiet.
Dat zie ik niet direct mogelijk via Apple of Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
ralpje schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 15:45:
Ik overweeg een G4 Pro aan te schaffen. Momenteel gebruik ik een Ring, maar ik wil graag af van het abonnement.
De G4 wil ik op een andere plek hangen dan waar de ring nu hangt, namelijk op de plek waar voorheen de oude 'analoge' beldrukker zat. Hier is nog een twee-aderige kabel richting beltrafo. De beltrafo zelf is een 8V variant. Ik begrijp dat ik die niet kan gebruiken voor de G4, maar dat er een alternatieve trafo wordt meegeleverd. Vraag is: ga ik die in mijn groepenkast kunnen installeren? Foto van de huidige trafo:
[Afbeelding]
Als 'ie daar niet makkelijk in past, wil ik een externe voeding gebruiken in combinatie met de bestaande kabel. Zijn die los verkrijgbaar? Ik kan daar online niet echt iets over vinden.

De bestaande kabel zit helaas vast verwerkt in de spouwmuur en kan ik niet vervangen door een andere kabel. Vandaar de noodzaak om deze kabel te blijven gebruiken.
Een AP zit letterlijk boven de meterkast dus signaal is geen probleem. Het vervangen van de kabel door UTP is dus naast niet mogelijk ook niet nodig ;) Op zich hoef ik de beldraad niet te gebruiken om nog een bel (nu een ouderwetse ring die uit staat), ook bij de ring nu gebruik ik al een externe via WiFi gekoppelde chime. Het gaat dus puur om de voeding van de camera.
Bedoel je de G4 deurbel? Want de G4 Pro is een vaste camera op PoE.

De G4 deurbel op wifi komt inderdaad met een eigen trafo (16v uit mijn hoofd) en zal wel passen in je kast zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
jgsr schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:25:
[...]

Bedoel je de G4 deurbel? Want de G4 Pro is een vaste camera op PoE.

De G4 deurbel op wifi komt inderdaad met een eigen trafo (16v uit mijn hoofd) en zal wel passen in je kast zo te zien.
G4 Pro is ook met eigen trafo en niet PoE te krijgen (PoE model is relatief nieuw zelfs).
Ik denk dat het ook wel gaat passen overigens.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 20:21

ralpje

Deugpopje

Ik bedoel de G4 Doorbell Pro. De namen zijn inderdaad een beetje verwarrend :)
Als ik het goed begrijp kan die op PoE, maar ook (net als de non-pro deurbel) via de reguliere bekabeling / trafo aangesloten worden.

Edit: check, dank beiden :) als blijkt dat de trafo niet pas kan ik altijd nog een losse behuizing kopen / 3D printen en hem met een reguliere stekker in het stopcontact prikken, bedenk ik me net.

[ Voor 31% gewijzigd door ralpje op 16-02-2024 16:54 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02:31

pinda powerrr

Slow down...

Crowns schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Klopt, via Apple tv is dat gelijkaardig. Alleen ik ben niet op zoek naar continue streamen van de beelden, maar er zou een actie moeten triggeren op het moment dat de deurbel afgaat waardoor zo het scherm aanschiet.
Er is een script om het op een Google Nest Hub te krijgen met Home Assistant. Dat is in elk geval wat ik wil doen.

Moet alleen nog een nieuwe Synology kopen om Docker te kunnen draaien. Je valt van de ene aankoop in de andere :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gazzzman61
  • Laatst online: 11:10
pinda powerrr schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:58:
[...]

Er is een script om het op een Google Nest Hub te krijgen met Home Assistant. Dat is in elk geval wat ik wil doen.

Moet alleen nog een nieuwe Synology kopen om Docker te kunnen draaien. Je valt van de ene aankoop in de andere :+
Kun je me op weg helpen om dat script te vinden? Ik doe het nu hele moeilijke omweg in HA. Met veel vertraging🙏

Canon 5dMkIV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:10
Crowns schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 16:23:
[...]

Ik gebruik scrypted waarbij de camera's in homekit komen. Als ik tv kijk via apple tv zie ik als er aangebeld rechts bovenin een popup met de beller. Moet de tv wel aanstaan natuurlijk...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAdD
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 23:07
gazzzman61 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 17:24:
[...]

Kun je me op weg helpen om dat script te vinden? Ik doe het nu hele moeilijke omweg in HA. Met veel vertraging🙏
ik gebruik dit in HA.. zonder al te veel vertragingen

YAML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
alias: Deurbel gaat af
description: Sonos en telegram bot
trigger:
  - platform: state
    entity_id:
      - binary_sensor.doorbell_doorbell
condition: []
action:
  - service: camera.snapshot
    data:
      filename: /config/www/Deurbel/high.jpg
    target:
      entity_id: camera.doorbell_high
  - service: sonos.snapshot
    data:
      with_group: true
      entity_id: media_player.sonos_kantoor
  - service: media_player.volume_set
    data:
      volume_level: 0.3
    enabled: true
    target:
      entity_id:
        - media_player.sonos_kantoor
        - media_player.sonos_huiskamer
  - service: media_player.play_media
    target:
      entity_id:
        - media_player.sonos_kantoor
        - media_player.sonos_huiskamer
    data:
      media_content_id: https://HA.FQ.DN/local/Deurbel/TopGun.mp3
      media_content_type: music
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 10
      milliseconds: 0
  - service: sonos.restore
    data:
      with_group: true
      entity_id: media_player.sonos_kantoor
  - delay:
      hours: 0
      minutes: 0
      seconds: 15
      milliseconds: 0
  - service: notify.madddoor
    data:
      title: Er staat iemand aan de deur
      data:
        photo:
          - file: /config/www/Deurbel/high.jpg
            caption: Persoon die op de bel drukte
  - service: notify.madddoor2
    data:
      title: Er staat iemand aan de deur
      data:
        photo:
          - file: /config/www/Deurbel/high.jpg
            caption: Persoon die op de bel drukte
mode: single

Assumption is the mother of all fuck-ups / You're MAdD. Well thank God for that, 'cause if I wasn't this would probably never work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Voor degene die hun bel hebben aangemeld voor RMA vanwege 'spookbellen'; wat was bij jullie de oplossing. Bij mij zeggen ze dat het klinkt als een probleem met de stroomvoorziening en ze hebben mij een nieuwe kit opgestuurd waarin alles zit, behalve een nieuwe bel. Dus ik heb hier nu een nieuwe trafo liggen, de clipjes voor op de kabels en het 'kastje' om de gong op aan te sluiten. Ik heb alleen het idee dat dit niks gaat oplossen en dat het probleem in de bel zit. Hoe is dat bij je/jullie gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpedwards
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-05 23:57
Avond iedereen, even een vraagje/probleem van mijn kant met de G4 Pro deurbel.

Heb lange tijd zonder problemen volgende opstelling gehad:
Ubiquiti BX6TF 16v/15vac beltrafo => ubiquiti clip-haakjes => normale g4 deurbel => het ubiquiti 'gong dongeltje' => ouderwetse mechanische gong (8-16v). In de app ingesteld op mechanische gong. Stroomvoorziening via de voormalige koperen telefoonkabeltjes. Alles werkte perfect.

Nu wilde ik vandaag de G4 vervangen door de G4 doorbell pro, dus normale G4 eraf geschroefd en 1:1 vervangen met de G4 pro (dus op de oude G4 clip-haakjes. G4 pro doet het zonder problemen maar de gong deed niets meer. Heb in de app gecontroleerd en deze staat ook ingesteld op 'mechanical' Paar keer de deurbel herstart, protect app herstart, G4 pro een factory reset gegeven en opnieuw geadopt/ingesteld, etc.). De 'gong dongel' en blokjes ook maar even vervangen maar nog steeds geen mechanische gong.

Daarop de normale G4 maar even terug aangesloten en dan werkt de gong meteen weer.

Overwegingen die ik had:
- Toch ergens een foute apparaat/app-instelling? Heb alles meerdere keren gecontroleerd en alles is identiek met de normale G4, dus ik denk dat hier geen problemen zitten, heb ook genoeg ubiquiti apparatuur ingesteld om er genoeg bekend mee te zijn.
- Misschien heeft de G4 pro meer stroom nodig vanwege de displays/extra camera? Maar volgens de spec-sheet heeft de Pro zelfs maar 10VA max power consumption en de G4 normal 12VA op een 16-24v trafo, dus ik verwacht niet dat daar een probleem is ontstaan.
- Bekabeling issue lijkt me ook niet, want zodra ik de G4 er weer neer hang werkt alles direct en dat betreft alleen de 2 schroefjes achterop die aangeraakt worden.
- Ik lees vaak dat mensen aanraden een zwaardere trafo te nemen. Optie is om de beltrafo te vervangen door een 24V / 30VA (ik vind echter geen goede din rail inbouwopties van 2 breedte-eenheden ter vervanging van de BX6TF). Betekent wel dat ik ook mijn oude gong mee moet vervangen (die is namelijk maar 8-16V).
- Heb er aan zitten denken om de gehele gong te vervangen door de DC915SCV Honeywell set waarover ik hier las. Die Honeywell DCP917S wired to wireless adapter zou namelijk ook op 16V en 24V werken, maar voor ik alles vervang en geld uitgeef wil ik eigenlijk eerst zekerheid hebben waarom de G4 pro en de gong het niet doet in de huidige setup.
- Kapotte G4 pro stroomuitgang. Wil dit nog proberen door te meten met een multimeter, maar had er even geen bij de hand omdat ik niet deze problemen verwachtte.

Ik heb in het topic zelf helaas nog niet het eureka-moment gevonden voor mijn probleem. Misschien heeft iemand van jullie nog een goed zaterdag-avond idee? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Heb je bij het installeren van het 'gong-dongeltje' de juiste aansluiting aangehouden? Er zitten zwarte en grijze aansluitingen aan. Die moeten op de juiste manier aan je mechanische gong worden aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TxYvkip69D3ESZ-O2T2JR_JmLBk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iL4SM1CyGFz2MHTALXCmbKFf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yb0nUloXcr15LJMAaDb4yrvRxrc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NaBRVWcBr2GmfracxEVda6t8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpedwards
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 02-05 23:57
Hallo @Masimo,
Bedankt voor je idee. Ik heb het gecontroleerd en hij zit daar goed aangesloten, overigens:
- Ik had eerst alleen de G4 deurbel vervangen, dus de normale G4 'dongel' zat nog op de gong en toen deed hij al niets.
- Ik heb hem vervangen door de 'dongel' die bij de G4 pro zat (met idd de zwart/grijs) aansluiting en toen deed de gong samen met de G4 pro ook niets.
- Ik heb daarna de G4 pro terug vervangen door de normale G4 deurbel maar de dongel van de G4 pro laten zitten en toen deed de gong het weer.
Dus ik denk dat een fout hiermee is uitgesloten dat het de 'dongel' is, maar i.i.g. bedankt voor het meedenken alvast !

[ Voor 6% gewijzigd door jpedwards op 03-03-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Luuk1983 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:31:
Voor degene die hun bel hebben aangemeld voor RMA vanwege 'spookbellen'; wat was bij jullie de oplossing. Bij mij zeggen ze dat het klinkt als een probleem met de stroomvoorziening en ze hebben mij een nieuwe kit opgestuurd waarin alles zit, behalve een nieuwe bel. Dus ik heb hier nu een nieuwe trafo liggen, de clipjes voor op de kabels en het 'kastje' om de gong op aan te sluiten. Ik heb alleen het idee dat dit niks gaat oplossen en dat het probleem in de bel zit. Hoe is dat bij je/jullie gegaan?
Iemand....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 30-05 18:26

Mimiix

Professioneel Prutser

Heb je de nieuwe trafo al geprobeerd?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:38
Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad en toen, na contact met de klantenservice, hebben ze mij een vervangende power kit toegezonden. Ook ik was erg sceptisch of dit het probleem wel zou oplossen. Ik had oorspronkelijk een witte power kit en de vervangende was zwart. Maar ik heb braaf gedaan wat me was opgedragen en het heeft me toen geholpen, want in de afgelopen 20 maanden heb ik geen spookbelletje meer gehad.

Ik heb niets hoeven doen met de transformator dat is nog de originele.

Betreft hier ook een G4 en onderstaande (plaatje) heb ik vervangen met de nieuwe zwarte uitvoering, alles exact hetzelfde aangesloten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLNbOOTnbEvcq2ur2iUA_MPNCG8=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/VV22s8bRSr4H7iG9kJcLKsMS.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
kweetnie schreef op maandag 4 maart 2024 @ 14:09:
[...]

Ik heb dit een paar jaar geleden ook gehad en toen, na contact met de klantenservice, hebben ze mij een vervangende power kit toegezonden. Ook ik was erg sceptisch of dit het probleem wel zou oplossen. Ik had oorspronkelijk een witte power kit en de vervangende was zwart. Maar ik heb braaf gedaan wat me was opgedragen en het heeft me toen geholpen, want in de afgelopen 20 maanden heb ik geen spookbelletje meer gehad.

Ik heb niets hoeven doen met de transformator dat is nog de originele.

Betreft hier ook een G4 en onderstaande (plaatje) heb ik vervangen met de nieuwe zwarte uitvoering, alles exact hetzelfde aangesloten.
[Afbeelding]
Mijn vervangende power kit is ook wit. Maar goed, als er in ieder geval één iemand hier is die baat heeft gehad bij het vervangen van de electronics, dan zullen we dat maar gaan doen he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucvdM
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 27-05 08:43
Hee allemaal,

Heb sinds kort ook de G4 doorbell (non-pro) hangen met de meegeleverde trafo geïnstalleerd en een Cloud GEN 2+. Beeld is prima live en met opnames, maar zodra er iemand daadwerkelijk aanbelt is het beeld alleen maar wazig. Als ik de opname terugkijk is het beeld wel scherp, alhoewel hij na een aantal seconde ook crasht met afspelen en hij van bv. een opname van 1m32s na 32s dus stopt.
Hij staat afgesteld als Events only en niet continue, de overige instellingen zijn (vrij) standaard.

Iemand enig idee wat beide problemen kunnen veroorzaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Sinds gisteren problemen met de protect software op de cloudkey+ is gisteren in loop geraakt en bleef maar proberen te starten. Uiteindelijk de oplossing op het ubnt forum kunnen vinden en heb ik d.m.v. ssh een directory aangemaakt waarnaar de protect software wel doorstart. Maar later aangaf dat m'n harde schijf vervangen moest worden. Op bijna hetzelfde moment had iemand op de ubnt community eigenlijk ook hetzelfde probleem. Vond dit zelf wel heel toevallig.

Bij de infopagina geeft hij: Aantal slechte sectoren 0

UniFi-besturingssysteem 3.2.12

Protect nog eens een update gegeven met een EA release, maar hij blijft aangeven dat de harde schijf vervangen moet worden.

Nog meer mensen met hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
iCrOn schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 22:25:
Sinds gisteren problemen met de protect software op de cloudkey+ is gisteren in loop geraakt en bleef maar proberen te starten. Uiteindelijk de oplossing op het ubnt forum kunnen vinden en heb ik d.m.v. ssh een directory aangemaakt waarnaar de protect software wel doorstart. Maar later aangaf dat m'n harde schijf vervangen moest worden. Op bijna hetzelfde moment had iemand op de ubnt community eigenlijk ook hetzelfde probleem. Vond dit zelf wel heel toevallig.

Bij de infopagina geeft hij: Aantal slechte sectoren 0

UniFi-besturingssysteem 3.2.12

Protect nog eens een update gegeven met een EA release, maar hij blijft aangeven dat de harde schijf vervangen moet worden.

Nog meer mensen met hetzelfde probleem?
Ja, afgelopen weekend precies zelfde issue gehad, zelfde setup/release.

Protect verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Probleem opgelost maar wel alle opnames kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:55
Had dinsdag toch voor de zekerheid maar een nieuwe hardeschijf besteld. Vandaag binnen gekomen en backup van protect over gezet. Camera's niet opnieuw moeten adopten gelukkig. Wel alle opnames kwijt natuurlijk. Melding dat de hardeschijf aan vervanging toe was verdween niet na formatteren van de oude hdd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Die van mij geeft ook al heel lang een SMART error, maar er zijn nog geen bad sectors ik heb nog wel een cold spare, maar zolang dit de enige disk is en alleen nog een warning vind ik het nog wel prima... Hij is nog niet failed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nilT9qPWu1i33YgyaAOQu6hDVN8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vETHKUMIdBIOgew62DtI1iKm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:01
Ik heb sinds twee weken de g4 doorbell
Werkte goed zonder problemen.
Nu geeft hij aan dat de bel offline is en op het scherm staat starting up en het blauwe balkje beweegt wel maar de bel doet helemaal niets meer. Ook een reset helpt niet.
Weet iemand wat ik kan doen voordat ik alles moet demonteren en terugsturen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
samv5 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:31:
Nu geeft hij aan dat de bel offline is en op het scherm staat starting up en het blauwe balkje beweegt wel maar de bel doet helemaal niets meer. Ook een reset helpt niet.
Welke trafo heb je in gebruik? En gebruik je verder een gong? (Zo ja, mechanisch of digitaal?)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
PeacekeeperNL schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 15:32:
[...]

Welke trafo heb je in gebruik? En gebruik je verder een gong? (Zo ja, mechanisch of digitaal?)
Ik gebruik de trafo van mijn Nest deurbel. En de deurbel is een Honeywell draadloze deurbel.
Hij heeft het twee weken perfect gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-05 16:13

Mr_0izO

Natural Mystic

samv5 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 14:31:
Heb je de andere Unifi devices ook al eens gereboot? Waarmee die verbonden is (accespoint, router, switches en het device waar UI protect op draait)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
Mr_0izO schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 17:56:
[...]

Heb je de andere Unifi devices ook al eens gereboot? Waarmee die verbonden is (accespoint, router, switches en het device waar UI protect op draait)
Ik zal het proberen. Ik heb een cloud key gen 2 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:29
samv5 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Ik zal het proberen. Ik heb een cloud key gen 2 plus
Kijk even onder console settings of protect wel start.

Had een week geleden zelfde soort probleem. Heb protect verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, was dus wel alle opnames kwijt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VNvR31S6uIiTHhbJojjDRXF7IXk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2A1Mb14gYkFnbwlfXj3Biujj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samv5
newtastyland schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 20:30:
[...]

Kijk even onder console settings of protect wel start.

Had een week geleden zelfde soort probleem. Heb protect verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, was dus wel alle opnames kwijt.

[Afbeelding]
Mijn andere camera werkt wel gewoon dus dat zal wel goed zijn.
Ik weet het even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zou eerst eens de trafo gaan gebruiken die bij de bel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
Ik wilde vandaag een nieuwe switch toevoegen, heb daarom de cloud key gen 2 uitgezet en ontkoppeld van de bestaande swtich (ook unifi). Nu geeft de cloud key aan Ethernet disconnected.

Dit zowel via Poe van de bestaande switch gekoppeld aan de modem als ook via een POE adapter met verbinding naar de modem. Op beide manieren krijg ik geen verbinding, ook al zat het eerder al zo.

Ik lees dat dat probleem zich wel vaker voordoet maar zie niet echt een oplossing.

Iemand een idee?

Heb intussen al een reset gedaan en de kabels al een paar keer om gestoken om te testen.
Pagina: 1 ... 33 ... 39 Laatste