Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-06 23:10
Jammer dat de POE versie niet in de aanbieding is.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-06 15:08

Mimiix

Professioneel Prutser

astonmbp schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:56:
[...]

De G4 Pro werkt zowel via een beltrafo als via usb-c. Daarnaast is er ook nog een losse PoE -> usb-c connector te krijgen.
Dat lijkt op deze foto ook zo ja:
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/0fa9f93a-8eed-4ba2-86d5-75c1e0b53f56/answers/073ec8ac-6bb4-44bf-b217-fbede09461cd/46e1765f-956f-49ce-bab3-da3957ddf252

Maar werkt ie met de Bel trafo die bij de G4 zit?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:41
Input van de G4 en G4 Pro is 16-24V-1,25A.

Lijkt mij dat de trafo van de G4 de G4 Pro gewoon kan voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Tijntje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:01:
Mijn deurbel had al regelmatig Ghost chimes en een herstartende bel.
Zou ook echt niet weten wat ik als alternatief zou willen
Ghost chimes niet maar afgelopen maand wel meerdere keren per dag reconnects en reboot als er gebeld werd. Dat onstaat dan _ineens_ en nu lijkt het ook _ineens_ weer voorbij. Wat dat betreft is het een onbetrouwbaar systeem helaas. Als ie t goed doet is t juist weer geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMY
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-06 10:05

JMY

Ik heb vandaag een G4 doorbell pro besteld, de 100eu korting sprak me wel aan :D. Ik las in één van de protect beta updates dat er een animatie op het schermpje getoond kan worden. Heeft iemand dit al uitgeprobeerd toevallig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 16:05

Tijntje

Hello?!

Cartman! schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 16:00:
[...]

Ghost chimes niet maar afgelopen maand wel meerdere keren per dag reconnects en reboot als er gebeld werd. Dat onstaat dan _ineens_ en nu lijkt het ook _ineens_ weer voorbij. Wat dat betreft is het een onbetrouwbaar systeem helaas. Als ie t goed doet is t juist weer geniaal :)
Heb ik inderdaad ook, is ook vooral bij lagere temperaturen.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromz
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:00
G4 pro gebruikers, zouden jullie deze deurbel (icm cloudkey +) weer kopen danwel aanraden?

Ik heb verder geen camera’s en ik wil een slimme deurbel zonder aan een abonnement te zitten en producten die niet van een Chinese fabrikant zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:34
Fromz schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:14:
G4 pro gebruikers, zouden jullie deze deurbel (icm cloudkey +) weer kopen danwel aanraden?

Ik heb verder geen camera’s en ik wil een slimme deurbel zonder aan een abonnement te zitten en producten die niet van een Chinese fabrikant zijn.
Jaa zeker! Ik heb de eerste G4 gehad en nu de PoE versie, super tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 15:29
[...]

Is wel op te lossen met een smart chime. Maar dat is niet voor iedereen een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milithor
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik heb net de aanbieding van G4 Pro Doorbell opgemerkt.
Momenteel een Ring Pro 2 waar ik van walg door slechte werking + abo kosten.

Aan te raden om hiervoor te gaan?
De kabelering momenteel is reeds UTP, dus dan is de POE versie interessanter maar die kost helaas 400+ euries vs. 285 (incl. chime).

Ook heb ik wat schrik van de 'dikte' van de deurbel, het is een stenen muur, dus ik kan geen gat creëren om de achterkant in te proppen.

Hulp wordt gewaardeerd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-06 21:49
De aanbieding voor de G4 Pro brengt me ook in de verleiding. Leuk kerstkado.

Vraag aan de experts: Ik heb nu een mechanische gong met ingebouwde 230V trafo (Honeywell D3126). Verbonden met een simpele drukknop.
Kan ik die behouden of moet ik overstappen op bijv. een D117 i.c.m. een beltrafo? Ik wil in ieder geval een mechanische gong behouden vanwege de geluidssterkte.

Voor de rest een volledig eco-systeem van Unifi aanwezig incl. UDM Pro.

[ Voor 9% gewijzigd door Masimo op 12-12-2023 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Tijntje schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 17:53:
[...]

Heb ik inderdaad ook, is ook vooral bij lagere temperaturen.
Goeie! Ik zal eens in de gaten houden of ik een relatie zie met de temperatuur. Mijn gedachte was steeds dat er een firmware update gepushed is die problemen geeft en t een maand later bij de patch erop weer opgelost is maar een externe factor kan natuurlijk ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 20:10

TheVMaster

Moderator WOS
Phoolie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:19:
[...]

Dat gaat niet lukken. De gewone G4 krijgt zijn voeding via een trafo met een + en - draad. De G4 Pro via een USB-C connector en de G4 Pro PoE kit via PoE.

Ik zit nu naar de foto's te kijken, maar de G4 Pro lijk je ook met een gewone trafo te kunnen voeden. Wellicht iemand die hem heeft, die dat kan bevestigen.
Dat kan, kun je ook gewoon op de installatiehandleiding zien. :+ Maar ik hoef nu dus geen bel-trafo en bestel of een losse PoE kit, of de USB-c kabel met charger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Masimo schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:57:
De aanbieding voor de G4 Pro brengt me ook in de verleiding. Leuk kerstkado.

Vraag aan de experts: Ik heb nu een mechanische gong met ingebouwde 230V trafo (Honeywell D3126). Verbonden met een simpele drukknop.
Kan ik die behouden of moet ik overstappen op bijv. een D117 i.c.m. een beltrafo? Ik wil in ieder geval een mechanische gong behouden vanwege de geluidssterkte.

Voor de rest een volledig eco-systeem van Unifi aanwezig incl. UDM Pro.
Ik heb volgens mij zo’n D117 gehad (met de ‘normale’ G4 in ons oude huis), dat werkte goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
[...]

Hmm, ik heb dat ook gehad met m’n oude bedenk ik me nu. Volgens mij kwam dat doordat er teveel stroom getrokken werd ofzo, was niet echt temperatuur gerelateerd (dan zou je het toch meer horen volgens mij). Ik heb toen iets aangepast in de gong volgens mij (weet niet meer exact, want bij de verkoop van ons oude huis meer dan een jaar terug heb ik hem verkocht). Het zou namelijk nog meer dan 1,2 jaar duren voordat we in ons nieuwe huis zouden trekken en in ons huurhuis ga ik die bel niet gebruiken (moet ik teveel voor aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:02:
[...]

Hmm, ik heb dat ook gehad met m’n oude bedenk ik me nu. Volgens mij kwam dat doordat er teveel stroom getrokken werd ofzo, was niet echt temperatuur gerelateerd (dan zou je het toch meer horen volgens mij). Ik heb toen iets aangepast in de gong volgens mij (weet niet meer exact, want bij de verkoop van ons oude huis meer dan een jaar terug heb ik hem verkocht). Het zou namelijk nog meer dan 1,2 jaar duren voordat we in ons nieuwe huis zouden trekken en in ons huurhuis ga ik die bel niet gebruiken (moet ik teveel voor aanpassen).
Maar t vreemde is dus dat het dan een jaar probleemloos werkt, dan een maand gezeik met reboots en zo snel als dat kwam is t ook ineens weer voorbij, dat is toch gek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cartman! schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:08:
[...]

Maar t vreemde is dus dat het dan een jaar probleemloos werkt, dan een maand gezeik met reboots en zo snel als dat kwam is t ook ineens weer voorbij, dat is toch gek?
Ja, het is ook gek. Ik weet ook dat ik er gek van werd, maar volgens mij (weet het niet zeker) dat ik het toen had opgelost. Kan ook zijn geweest dat dat de reden was dat ik hem heb verkocht. :9 Maar goed, goeie vriend van me heeft hem ook (die woont vlak in de buurt, dus bijna dezelfde temperatuur zou ik zeggen) en die heb ik er nooit over gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:10:
[...]

Ja, het is ook gek. Ik weet ook dat ik er gek van werd, maar volgens mij (weet het niet zeker) dat ik het toen had opgelost. Kan ook zijn geweest dat dat de reden was dat ik hem heb verkocht. :9 Maar goed, goeie vriend van me heeft hem ook (die woont vlak in de buurt, dus bijna dezelfde temperatuur zou ik zeggen) en die heb ik er nooit over gehoord.
Elke keer als ik net op t punt kom om boos Ubiquiti support te mailen dan is t ineens weer gefixt, misschien luisteren ze wel mee ;) Anyway...nu lijkt ie t weer te doen *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cartman! schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:11:
[...]

Elke keer als ik net op t punt kom om boos Ubiquiti support te mailen dan is t ineens weer gefixt, misschien luisteren ze wel mee ;) Anyway...nu lijkt ie t weer te doen *O*
Ach, en ik hoop nu gewoon dat het bij de Pro niet een issue gaat zijn :+ En ik ga hem natuurlijk via PoE (of USB-C) voeden, dus als het issue zich voordoet dan ligt het aan de temperatuur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
TheVMaster schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:12:
[...]

Ach, en ik hoop nu gewoon dat het bij de Pro niet een issue gaat zijn :+ En ik ga hem natuurlijk via PoE (of USB-C) voeden, dus als het issue zich voordoet dan ligt het aan de temperatuur :P
Ja, ik zag dat dit n optie is maar heb bij de bel geen PoE dus als ik een Pro zou nemen op enig moment dan zal ie toch weer via dezelfde beltrafo (van UI zelf) aangesloten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Cartman! schreef op woensdag 13 december 2023 @ 00:13:
[...]

Ja, ik zag dat dit n optie is maar heb bij de bel geen PoE dus als ik een Pro zou nemen op enig moment dan zal ie toch weer via dezelfde beltrafo (van UI zelf) aangesloten worden.
Tja, dat heb ik ook niet. Maar er loopt vaak een PVC buis van de meterkast naar de bel, dus dan trek je de kabel eruit en druk je er een UTP kabel doorheen (of een USB-C kabel).

Maar goed, de PoE versie is nu nog steeds 400 euro en ik koop die PoE kit (of de USB-C kabel) er wel bij als die weer leverbaar is, dan trek je dus een USB-C kabel naar je bel geloof ik.

[ Voor 16% gewijzigd door TheVMaster op 13-12-2023 00:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

thomastvd schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:08:
[...]

Is wel op te lossen met een smart chime. Maar dat is niet voor iedereen een optie.
[rant]
Dat zei UI-Glen ook, ik ga toch niet na 2 jaar van aanschaf van een bel en chime al weer nieuwe kopen omdat ze een slecht hardware design hebben gemaakt.
Zekere met daar boven op de knop die aan het vergaan is van de bel.
Koop maar een nieuwe G4 Pro PoE met smart chime voor 450 euro :'( .
[/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Cartman! schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 23:42:
[...]

Goeie! Ik zal eens in de gaten houden of ik een relatie zie met de temperatuur. Mijn gedachte was steeds dat er een firmware update gepushed is die problemen geeft en t een maand later bij de patch erop weer opgelost is maar een externe factor kan natuurlijk ook.
Schijnt te maken hebben met een capacitor die er in zit om de bel onder spanning te houden terwijl hij wordt ingedrukt.
Met kouder weer is de spanning van dat ding lager waardoor de Bello uit kan vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 15:29
Tijntje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:56:
[...]

[rant]
Dat zei UI-Glen ook, ik ga toch niet na 2 jaar van aanschaf van een bel en chime al weer nieuwe kopen omdat ze een slecht hardware design hebben gemaakt.
Zekere met daar boven op de knop die aan het vergaan is van de bel.
Koop maar een nieuwe G4 Pro PoE met smart chime voor 450 euro :'( .
[/rant]
Ik ben het helemaal met je eens. Maar dat is wel een oplossing.

Wat ik begrepen heb is dat er een batterij in de bel zit. Op het moment dat er gebeld word gaat de spanning naar je chime en draait je bel heel even op de interne batterij. Stopt je chime met rinkelen dan is er weer spanning op de bel.

Dat verklaart ook dat er vaak in het begin geen klachten zijn. Batterij is nog fris & vers. En ook het verhaal van de temperatuur is dan te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

thomastvd schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:52:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens. Maar dat is wel een oplossing.

Wat ik begrepen heb is dat er een batterij in de bel zit. Op het moment dat er gebeld word gaat de spanning naar je chime en draait je bel heel even op de interne batterij. Stopt je chime met rinkelen dan is er weer spanning op de bel.

Dat verklaart ook dat er vaak in het begin geen klachten zijn. Batterij is nog fris & vers. En ook het verhaal van de temperatuur is dan te verklaren.
Mijn rant was ook zeker niet naar jou gericht, maar richting UI.
Zit heel erg te twijfelen over die G4 PoE maar maak me zorgen om de bouwkwaliteit en de knop die het zelfde lijkt en dus vergaat als hij buiten hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Tijntje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:34:
[...]

Mijn rant was ook zeker niet naar jou gericht, maar richting UI.
Zit heel erg te twijfelen over die G4 PoE maar maak me zorgen om de bouwkwaliteit en de knop die het zelfde lijkt en dus vergaat als hij buiten hangt.
In dat opzicht ben ik erg benieuwd naar de nieuwe witte variant van de POE versie. Mijn gevoel zegt dat de witte variant vermoedelijk langer mee zal gaan/minder last zal hebben van het UV-probleem.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-06 15:53
Mimiix schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:50:
Werkt die G4 Pro op dezelfde trafo als de G4?

Ik heb de G4 net iets meer dan een maand, maar dit is wel een leuke upgrade. Die andere kan ik dan allicht tweedehands verkopen.
Maar wat is dan voor jou de upgrade eraan?
Voor mij is het belangrijkste verschil juist dat de G4 Pro POE aangesloten kan worden, afgezien daarvan vind ik het de upgrade niet waard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 20:58
PeacekeeperNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:37:
[...]

In dat opzicht ben ik erg benieuwd naar de nieuwe witte variant van de POE versie. Mijn gevoel zegt dat de witte variant vermoedelijk langer mee zal gaan/minder last zal hebben van het UV-probleem.
Als ze er geen ander materiaal voor hebben gebruikt, lijkt het mij dat het probleem nog steeds aanwezig is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Phoolie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:20:
[...]

Als ze er geen ander materiaal voor hebben gebruikt, lijkt het mij dat het probleem nog steeds aanwezig is.
Aanwezig ja, maar hitte (en uitdroging) heb je natuurlijk sneller met een zwarte behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
pagani schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:26:
[...]

Aanwezig ja, maar hitte (en uitdroging) heb je natuurlijk sneller met een zwarte behuizing.
Hier doelde ik inderdaad op. Omdat wit materiaal licht weerkaatst. Maar, ik ben geen geleerde in het onderwerp, het is alleen mijn gevoel dat zegt dat de witte uitvoering mogelijk minder last heeft van het UV-probleem dan de zwarte uitvoering.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
PeacekeeperNL schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:59:
[...]

Hier doelde ik inderdaad op. Omdat wit materiaal licht weerkaatst. Maar, ik ben geen geleerde in het onderwerp, het is alleen mijn gevoel dat zegt dat de witte uitvoering mogelijk minder last heeft van het UV-probleem dan de zwarte uitvoering.
Ah zo, ik dacht dat je de hoop had dat ze beter materiaal zouden gebruiken. Maar wellicht heb je wel een punt. Ik vind alleen zelf de zwarte mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:19
Ik snap niet dat de ze witte G4 Doorbell Pro niet los verkopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stephan123456
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 13-06 08:20
Misschien een stomme vraag, maar hoe gemakkelijk is de pro te demonteren? En ben je niet bang dat mensen hem stelen? Ik woon in Den Haag en mijn buurt is een beetje schetsmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:46
stephan123456 schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:24:
Misschien een stomme vraag, maar hoe gemakkelijk is de pro te demonteren? En ben je niet bang dat mensen hem stelen? Ik woon in Den Haag en mijn buurt is een beetje schetsmatig.
Demonteren

Schroefje aan der kant verwijderen?uitdraaien 2 cm kleine spoed
Daarna met een pennetje/tooltje/fijne schroevendraaier een palletje weg drukker intern

en je kunt hem losnemen, zit geen registratie op, daarna volgt de verwijdering en die word in de console gereistreed. Nocontact (Zou je een melding van kunnen maken.

Zelf heb ik heb over POE dus ziet ook de switch dat UTP/POE wegvalt, daar zou je een melding/alarm van kunnen maken

In de tussen tijd is dader al een paar keer goed in beeld geweest oa door de pakket camera.
Ik heb hem niet op alle event's maar alleen Persson en pakket en duurbel natuurlijk.
Aanvangs tijd 5 sec vooraf gaand van detectie van event.

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Eventueel zou je natuurlijk een blokje kunnen monteren onder de deurbel waardoor je het palletje niet zomaar indrukt. Maarja, ze lopen hier tien meter verder en draaien zo mijn G5 Pro (camera, niet deurbel) van de gevel als ze zouden willen, jatten kan altijd.

[ Voor 4% gewijzigd door pagani op 13-12-2023 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Polyphemus schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:04:
Ik snap niet dat de ze witte G4 Doorbell Pro niet los verkopen...
De G4 Pro is niet te verkrijgen in het wit. Maar wellicht bedoel je de Pro PoE kit. Waarom zou je willen dat ze die los verkopen? Hij is niet bruikbaar zonder de Chime. Dus de enige doelgroep waar dit interessant voor is, is iemand met een defecte G4 Pro PoE of iemand die zijn zwarte wil omruilen voor een witte. Maar optie 1 lijkt mij garantiewerk en optie 2 heb je de chime nodig om door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
Phoolie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:19:
[...]

De G4 Pro is niet te verkrijgen in het wit. Maar wellicht bedoel je de Pro PoE kit. Waarom zou je willen dat ze die los verkopen? Hij is niet bruikbaar zonder de Chime. Dus de enige doelgroep waar dit interessant voor is, is iemand met een defecte G4 Pro PoE of iemand die zijn zwarte wil omruilen voor een witte. Maar optie 1 lijkt mij garantiewerk en optie 2 heb je de chime nodig om door te verkopen.
Er zit bij de Pro toch gewoon een aansluitkit om er een oude deurbel op aan te sluiten, net als bij de niet-Pro? Ik dacht in de Pro PoE Kit een witte Pro deurbel te zien, die niet los te koop is, in tegenstelling tot de zwarte? Ik vind een zwarte deurbel op een wit kozijn namelijk geen gezicht.

Maar misschien ben ik nu helemaal gruwelijk in de war :P

[ Voor 4% gewijzigd door Polyphemus op 13-12-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

troftnom schreef op woensdag 13 december 2023 @ 10:57:
[...]

Maar wat is dan voor jou de upgrade eraan?
Voor mij is het belangrijkste verschil juist dat de G4 Pro POE aangesloten kan worden, afgezien daarvan vind ik het de upgrade niet waard..
Eventueel defect aan de drukknop.

Maar ook de tweede camera bijvoorbeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Polyphemus schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:55:
[...]

Er zit bij de Pro toch gewoon een aansluitkit om er een oude deurbel op aan te sluiten, net als bij de niet-Pro? Ik dacht in de Pro PoE Kit een witte Pro deurbel te zien, die niet los te koop is, in tegenstelling tot de zwarte? Ik vind een zwarte deurbel op een wit kozijn namelijk geen gezicht.

Maar misschien ben ik nu helemaal gruwelijk in de war :P
De Pro en Pro PoE kit zijn 2 verschillende deurbellen. De PoE variant is alleen via PoE aan te sluiten en dus niet via een losse voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
Phoolie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:21:
[...]

De Pro en Pro PoE kit zijn 2 verschillende deurbellen. De PoE variant is alleen via PoE aan te sluiten en dus niet via een losse voeding.
Dank voor de verheldering, ik zie het nu ook :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Polyphemus schreef op woensdag 13 december 2023 @ 16:20:
[...]

Dank voor de verheldering, ik zie het nu ook :*)
Puur de naamgeving doet inderdaad wel vermoeden dat het de standaard Pro is met een PoE toevoeging. Dus ik snap je gedachte wel :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-06 13:21

pinda powerrr

Slow down...

Phoolie schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:19:
[...]

De G4 Pro is niet te verkrijgen in het wit.
Er is een witte aangekondigd ;)

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

https://eu.store.ui.com/e...ducts/uvc-g4-doorbell-pro

nou... hij is zelfs een euro goedkoper dan de oude :S
Heb er toch maar eens een besteld, in de (haast verloren) hoop dat de gfingerprint reader nog ooit eens beschikbaar wordt gemaakt...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• NAD
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-04 15:10

NAD

Ik heb ook de 'reguliere' Pro aangeschaft i.v.m. die aardige aanbieding. Wil de bel aansluiten via USB-C.

Die PoE > USB-C adapter die bij de G4 pro hoort, is echter niet leverbaar helaas (zoals hierboven al opgemerkt)..

Weet iemand een werkend alternatief voor de originele Unify adapter?

[ Voor 5% gewijzigd door NAD op 14-12-2023 13:16 ]

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:56
Ik heb nu de G4 Pro liggen (met de PoE Adapter met 2M USB kabel) en wil deze dus ook graag met USB C aansluiten.
Ook ik vrees dat het krap gaat worden om de USB C connector door de bestaande buis te krijgen vanwege een aantal bochten.
Ik vrees dat ik aan 2 meter net te kort heb, schat een meter of 3 nodig te hebben.

Nu heb ik gelezen dat sommigen de USB C kabel hebben doorgeknipt, zonder connector door de buis gehaald en vervolgens weer aan elkaar gesoldeerd hebben en netjes hebben afgewerkt met krimpkous etc.
Zijn er hier toevallig Tweakers die hier ervaring mee hebben?

Ik zal eerst proberen de kabel met stekker eraan door de buis proberen te krijgen maar mocht dit niet lukken dan heb ik onderstaande 2 opties in mijn hoofd:
  • De PoE Adapter met 2M USB kabel doorknippen, verlengen met bijv. een stuk UTP kabel (met solide kern) en dan de boel weer aan elkaar solderen en netjes afwerken.
  • De 7 meter kabel kopen + een PoE-naar-USBc adapter aanschaffen, deze doorknippen (evt. wat inkorten) en deze weer aan elkaar solderen en netjes afwerken.
Twee vragen over bovenstaande:
  • Wat achten jullie de beste optie?
  • Ik neig zelf naar optie 1, daar heb ik nl. alle spullen al voor in huis.
  • Hoeveel aders heeft de USB kabel?
  • Ik las op het Unifi Forum dat dit er 5 zijn? (3x data -> blauw / wit / groen + 2 rode aders?) In dat geval heb ik aan een simpel stuk UTP kabel voldoende om te verlengen lijkt mij?

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-06 19:37

Wallie

Herr

Ik vraag me af of je ook zo'n UTP naar USB C adapter kan gebruiken, deze doet ook POE:
https://www.amazon.nl/Zun...art-5V2-4A/dp/B0BJJVTPWV/

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• arief_1986
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-10-2024
Ik heb een reguliere G4 doorbell Pro met de 7m-lange USB-C-kabel en de PoE-adapter. Vooraf de kabel en adapter getest en deze werkt prima (zowel voeding als GbE). Omdat de connecter niet door mijn flexbuis past (te veel scherpe bochten), heb ik de USB-kabel moeten knippen en daarna in de meterkast gesoldeerd.

Het probleem: voeding werkt wel, maar GbE niet, wat ik ook probeer. Hij blijft alleen met wifi verbonden.
Ik heb de spanning getest (versus ground):
- Rood 1: 5V
- Rood 2: 5V
- Blauw: 3V
- Groen: 1,5V
- Wit: 0,08V

Voor de zekerheid opnieuw alles gestript en gesoldeerd en nog steeds dezelfde voltages en geen GbE. Shield ook verbonden met elkaar; voor zover ik kan zien voor de rest geen gekke dingen. Connectors omgedraaid aan beide kanten, ook daar geen problemen. Nieuwe kabel (niet geknipt) geprobeerd en dan heeft ie wel gewoon GbE (maar die krijg ik dus niet door de flexbuis, ook niet als ik de connector schuur / inkort).

Heeft iemand een gouden tip? Moet ik wellicht de data-aders shielden om storing te voorkomen o.i.d.?

• sudo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:30
Ik ben van plan om een doorbell pro te installeren in de plaats van mijn oude bedrade deurbel.
In mijn electriciteitskast zie ik dat er een bticino beltransformator aanwezig is die 27V 1,2 A afgeeft. Aangezien dit buiten de specificaties van de unifi deurbel valt zou ik deze willen vervangen door een 24V exemplaar.
Kan ik dit zelf doen (België) of moet dit door een professional gedaan worden? Ik maak me vooral zorgen over de keuring van de electriciteitskast..

• NAD
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 16-04 15:10

NAD

arief_1986 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 15:53:
Ik heb een reguliere G4 doorbell Pro met de 7m-lange USB-C-kabel en de PoE-adapter. Vooraf de kabel en adapter getest en deze werkt prima (zowel voeding als GbE). Omdat de connecter niet door mijn flexbuis past (te veel scherpe bochten), heb ik de USB-kabel moeten knippen en daarna in de meterkast gesoldeerd.

Het probleem: voeding werkt wel, maar GbE niet, wat ik ook probeer. Hij blijft alleen met wifi verbonden.
Ik heb de spanning getest (versus ground):
- Rood 1: 5V
- Rood 2: 5V
- Blauw: 3V
- Groen: 1,5V
- Wit: 0,08V

Voor de zekerheid opnieuw alles gestript en gesoldeerd en nog steeds dezelfde voltages en geen GbE. Shield ook verbonden met elkaar; voor zover ik kan zien voor de rest geen gekke dingen. Connectors omgedraaid aan beide kanten, ook daar geen problemen. Nieuwe kabel (niet geknipt) geprobeerd en dan heeft ie wel gewoon GbE (maar die krijg ik dus niet door de flexbuis, ook niet als ik de connector schuur / inkort).

Heeft iemand een gouden tip? Moet ik wellicht de data-aders shielden om storing te voorkomen o.i.d.?
Ik zou de connector inpakken in plastic, insmeren met heel veel vaseline en nog eens proberen. Fat chance dat dat wel lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arief_1986
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 27-10-2024
Superhuuper schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:28:
Twee vragen over bovenstaande:
  • Wat achten jullie de beste optie?
  • Ik neig zelf naar optie 1, daar heb ik nl. alle spullen al voor in huis.
  • Hoeveel aders heeft de USB kabel?
  • Ik las op het Unifi Forum dat dit er 5 zijn? (3x data -> blauw / wit / groen + 2 rode aders?) In dat geval heb ik aan een simpel stuk UTP kabel voldoende om te verlengen lijkt mij?
Het zijn 6 aders in totaal (3x data, 2x 5V en 1x ground) met een shield eromheen gewikkeld. Ik dacht eerst dat ik het ook simpelweg kon knippen en solderen, maar dat is me herhaaldelijk niet gelukt (geen data-connectie). Uiteindelijk heb ik de data-aders aan een RJ45-connector vast gemaakt met een krimptang en zo aangesloten (5V en ground wel gesoldeerd). Gek genoeg ging dat prima en heb ik nu wel GbE-verbinding. De data-aders zijn kennelijk enorm gevoelig voor hoe goed je het kan solderen.

Het is een beetje gepriegel om de data-aders aan een RJ45 te krimpen (aders zijn heel erg dun), maar is uiteindelijk prima te doen. De rode en ground-aders zijn juist weer te dik, dus die zou ik wel solderen (ook prima te doen). Heb het zelf met de 7m-kabel gedaan, maar met een UTP-kabel moet denk ik ook prima lukken.
NAD schreef op donderdag 14 december 2023 @ 19:14:
[...]

Ik zou de connector inpakken in plastic, insmeren met heel veel vaseline en nog eens proberen. Fat chance dat dat wel lukt.
Dank! Ik had het staan als backup-plan (de flexbuis maakt een enorm scherpe bocht, waardoor het echt heel slecht lukt), gelukkig toch niet nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Aangezien de G4 Doorbell Pro PoE Kit niet verkrijgbaar is (en helaas ook niet in het wit bestaat), is de enige andere "Unifi" oplossing om de G4 Pro bekabeld aan te sluiten op dit moment de Protect WiFi Camera PoE Adapter i.c.m. de G4 Doorbell Pro PoE-to-USB Cable van 7 meter.

Ik ben echter niet zo van het 'inkorten' wat de vorige spreker gedaan heeft.

Mijn vraag: Zijn er kortere USB-C kabels die ook gaan werken? (Die hebben natuurlijk niet dat blauwe afdichtingsrubbertje, daar ben ik me bewust van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Masimo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:33:
Aangezien de G4 Doorbell Pro PoE Kit niet verkrijgbaar is (en helaas ook niet in het wit bestaat), is de enige andere "Unifi" oplossing om de G4 Pro bekabeld aan te sluiten op dit moment de Protect WiFi Camera PoE Adapter i.c.m. de G4 Doorbell Pro PoE-to-USB Cable van 7 meter.

Ik ben echter niet zo van het 'inkorten' wat de vorige spreker gedaan heeft.

Mijn vraag: Zijn er kortere USB-C kabels die ook gaan werken? (Die hebben natuurlijk niet dat blauwe afdichtingsrubbertje, daar ben ik me bewust van).
Volgens deze user wel:
https://community.ui.com/...4e-48b0-94f8-e6164a69ea8e

Lees elders echter ook verhalen van een andere user die meerdere verschillende USB C kabels heeft besteld die allen níet werkte:
https://www.reddit.com/r/...oe_to_usb_c_alternatives/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-06 15:10
In de aanbieding de G4 Pro aangeschaft om mijn traditionele deurbel te vervangen.

Ik heb de oude deurbel eraf gehaald, en die bleek verbonden te zijn via een CAT5E UTP kabel. 4 van de 8 aders waren gebruikt (oranje+wit/oranje en blauw+wit/blauw). Ik dacht, dat is makkelijk, dan kan ik de deurbel op die aansluiten via de 2 Unifi adaptertjes.

Deurbel start op maar mijn tradionele chime begon te ruizen en op gegeven moment zelfs continu te bellen. Heb de stroom er maar weer afgehaald... Iemand enig idee?
Ergens lijkt het me opzich logisch.. de oude deurbel werkte als schakelaar, maar nu loopt er continue stroom doorheen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QX8ycSnsfCINSCtBE25S_ZHFvyk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yKncSt4RyircZEx7eUgInmvu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door mrwiggs op 16-12-2023 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:32
In mijn woning heb ik nu een Urmet videobelsysteem bestaande uit een deurbel met camera, deuropener en een videotelefoon. Nu heb ik deze nog uitgebreid met een component zodat ik via een app mee kan kijken maar de implementatie en kwaliteit hiervan is rond uit waardeloos. Zou het dus graag vervangen voor UI.

Nu heb ik denk ik het volgende nodig:
UA-Hub - om de voordeur mee te bedienen (of is hier iets anders voor?)
UVC-G4 - deurbel

Nu zoek ik nog een videotelefoon waarmee ik ook de deur kan openen. Zou de UTP-TouchMax-L daar geschikt voor zijn (al is die nog niet beschikbaar) of heeft UI daar andere oplossingen voor?

UI Wifi en POE-switch zijn reeds aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
mrwiggs schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:19:
Ik heb de oude deurbel eraf gehaald, en die bleek verbonden te zijn via een CAT5E UTP kabel. 4 van de 8 aders waren gebruikt (oranje+wit/oranje en blauw+wit/blauw). Ik dacht, dat is makkelijk, dan kan ik de deurbel op die aansluiten via de 2 Unifi adaptertjes.

Deurbel start op maar mijn tradionele chime begon te ruizen en op gegeven moment zelfs continu te bellen. Heb de stroom er maar weer afgehaald... Iemand enig idee?
Als ik een dergelijke uitvinding van vorige bewoner vind, is er maar 1 optie: Bekijk de andere kant. Meteen een mooi apparaat aan hangen is mij té YOLO.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
In de aanbieding de G4 Pro aangeschaft om mijn traditionele deurbel te vervangen.

Ergens lijkt het me opzich logisch.. de oude deurbel werkte als schakelaar, maar nu loopt er continue stroom doorheen

[Afbeelding]
Ehm.. kan je niet beter voor de PoE versie gaan? Deze retourneren binnen 30 dagen, met je huidige kabel is PoE zo aangesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
jgsr schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:35:
[...]

Ehm.. kan je niet beter voor de PoE versie gaan? Deze retourneren binnen 30 dagen, met je huidige kabel is PoE zo aangesloten.
Klopt maar deze was in de aanbieding. Dus het was €222 vs €420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
Voutloos schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:33:
[...]
Als ik een dergelijke uitvinding van vorige bewoner vind, is er maar 1 optie: Bekijk de andere kant. Meteen een mooi apparaat aan hangen is mij té YOLO.
Was al bang dat het niet zo simpel zou zijn.. thanks ik ga even kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-06 14:44

[Afbeelding]
Heb je de adapter aan de andere kant van de chime toegevoegd? Die zou voor een onderbreking moeten zorgen en alleen een signaal doorlaten als er op de bel wordt gedrukt.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrwiggs
RobbieB schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:57:
[...]

Heb je de adapter aan de andere kant van de chime toegevoegd? Die zou voor een onderbreking moeten zorgen en alleen een signaal doorlaten als er op de bel wordt gedrukt.
Ah dat klinkt logisch! Had ik niet gedaan, ga ik proberen.
Moet toch maar eens eerst handleidingen gaan lezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobbieB
mrwiggs schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 11:01:
[...]

Ah dat klinkt logisch! Had ik niet gedaan, ga ik proberen.
Moet toch maar eens eerst handleidingen gaan lezen.
Volgens mij is het zelfs letterlijk de eerste stap in de handleiding. Nog voor dat je de bel aansluit…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
Vandaag de G4 Pro ontvangen en het lijkt erop dat ze de knop vervangen hebben voor een ander model. Waar mijn oude G4 echt een dun ‘vliesje’ was dat dus door de UV na 2 jaar brak, lijkt deze knop meer een ‘solide’ knop van gehard plastic. Het is op de foto denk ik niet goed te zien, maar hij voelt echt wel anders dan de G4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s61u3F41j5xhDXuikfPy8kD2xK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JqP1tBP9Och2qHZvNNFYBUKQ.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan ook zijn dat ik zo gewend was aan mijn versleten G4 en de oorspronkelijke staat niet meer herken, maar ik betwijfel het.

Overigens komt deze onder een carport en dus volledig buiten direct zonlicht te hangen. Dus als het wel hetzelfde is, zou het nu geen probleem meer moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

RobbieB schreef op maandag 18 december 2023 @ 21:06:
Vandaag de G4 Pro ontvangen en het lijkt erop dat ze de knop vervangen hebben voor een ander model. Waar mijn oude G4 echt een dun ‘vliesje’ was dat dus door de UV na 2 jaar brak, lijkt deze knop meer een ‘solide’ knop van gehard plastic. Het is op de foto denk ik niet goed te zien, maar hij voelt echt wel anders dan de G4.

[Afbeelding]

Het kan ook zijn dat ik zo gewend was aan mijn versleten G4 en de oorspronkelijke staat niet meer herken, maar ik betwijfel het.

Overigens komt deze onder een carport en dus volledig buiten direct zonlicht te hangen. Dus als het wel hetzelfde is, zou het nu geen probleem meer moeten zijn
Oh maar dat heeft mijn normale g4 ook. Die is van dikker plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Masimo schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 23:33:
Aangezien de G4 Doorbell Pro PoE Kit niet verkrijgbaar is (en helaas ook niet in het wit bestaat)
[...]
Huh, die is gewoon leverbaar en ook in het wit:
https://eu.store.ui.com/e...c-g4-doorbell-pro-poe-kit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Ik schreef 'kit', maar bedoelde adapter (de link verwees daar ook naar).
Ik heb inmiddels de losse witte PoE adapter en 7 m witte USB kabel gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Masimo op 19-12-2023 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masimo
Mimiix schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 07:45:
[...]

Oh maar dat heeft mijn normale g4 ook. Die is van dikker plastic.
Welke productie datum heeft die van jou? Ik heb de G4 Pro ook deze week binnen gekregen, maar mag 'm niet open maken. Is kerstcadeautje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 11:29
@Masimo Die van mij is van eind juni '23. Vorige week ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Hebben de 'gewone' G4 deurbellen ook last van dat de knop barst na verloop van tijd? Zit eraan te denken een tweedehands te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Masimo schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:24:
[...]

Welke productie datum heeft die van jou? Ik heb de G4 Pro ook deze week binnen gekregen, maar mag 'm niet open maken. Is kerstcadeautje :+
17-08-21 is de test date op de achterkant van de doos. Betwijfel of dat klopt.

Ik kan hem niet even makkelijk van de gevel af halen. Kan ik ergens anders deze datum nog vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-06 09:46

Mr_0izO

Natural Mystic

Wallie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:40:
Hebben de 'gewone' G4 deurbellen ook last van dat de knop barst na verloop van tijd? Zit eraan te denken een tweedehands te kopen.
Ja, bij mijn 'gewone' is die ook gebarsten. Na 2 jaar evengoed een nieuwe gekregen toen ik hem op deed sturen voor RMA. Deze vervolgens verkocht en de Pro variant er van gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Thanks. En is het nou zeker dat de nieuw geproduceerde een betere knop hebben die niet barst? RobbieB hierboven wist het niet helemaal zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Wallie schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:50:
Thanks. En is het nou zeker dat de nieuw geproduceerde een betere knop hebben die niet barst? RobbieB hierboven wist het niet helemaal zeker.
Ik heb geen dunne knop zover ik weet:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1050WOz.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Ik heb kort geleden een G4 Doorbell Pro overgenomen, inclusief de 'G4 Doorbell Pro PoE Adapter'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IoghMtR-Z70z6sfCeetxg-d1Zbo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3gyjnfDBuZJYJMzn0PdvOV7A.png?f=user_large

De 2m USB kabel die vast zit aan deze adapter is helaas te kort voor mijn situatie. Ik heb een meter of 3/4 nodig.
Ik sta nu op het punt om de 7m USB kabel te bestellen bij UI. (G4 Doorbell Pro PoE-to-USB Cable)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/14qPG1ypCa1klVr5_vnBD92bdcw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70ia2gZl2TsRwN6TCJ8hisTk.png?f=fotoalbum_large

Mijn plan is om de PoE adapter en de 7m USB kabel aan elkaar te verbinden met een USB-c female-female adapter:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iMYtmagrDv-Is2M9-OMPYiyF-ac=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mATwTmGOt8cP1wMWU0X2Y1Tu.png?f=fotoalbum_large

Vraag is echter of dit gaat werken. De kabel wordt dan wel aardig lang (9m).
Dat is voor mij geen probleem, ik kan dat netjes wegwerken in de meterkast maar ik weet niet of dit de werking beïnvloed.

Weet een van jullie of dit gaat werken?

Op basis van onderstaande post op het UI forum zou ik denken van wel, dit is echter met een verlening van 3m ipv 7m.
Ik wil zelf graag bij de kabel van UI blijven vanwege de rubberen afdichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mFIMPMXS1W9sW28RKtKE9Sna71M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hT0UbZ474wJZ7m4XGPjumw3v.jpg?f=fotoalbum_large

Indien dit niet gaat werken dan kan ik beter direct de 'Protect WiFi Camera PoE Adapter' meebestellen. Dat scheelt me weer verzendkosten voor een 2e order anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dIhZx95sJjp8Xi9uguMYMMrYOVc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xrrj1caGheLfmAB3swwdqZw8.png?f=fotoalbum_large

Bonusvraag:
Is de zwarte 7m USB C kabel behalve de kleur gelijk aan de witte variant? "G4 Doorbell Pro AC Adapter"
Specifiek; ondersteunt deze ook PoE? Of levert deze alleen power en geen data?
Betreft dus de kabel los, ik begrijp dat wanneer ik deze met de AC Adapter in het stopcontact aansluit ik geen PoE heb ;)
indien dit werkt heb ik voor €1 meer een zwarte kabel + een reserve USB-c adapter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FnHStOaM4d4PV3x8yefD92v9mt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RVlnaRruVfXBLR7bMvWKinwf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
Mimiix schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:45:
[...]

17-08-21 is de test date op de achterkant van de doos. Betwijfel of dat klopt.

Ik kan hem niet even makkelijk van de gevel af halen. Kan ik ergens anders deze datum nog vinden?
Doe geen moeite, hoor! Ik was alleen benieuwd.

@maniac2003 Bedankt voor de terugmelding.

Mijne is overigens uit Augustus dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
Mimiix schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:55:
[...]

Ik heb geen dunne knop zover ik weet:
[Afbeelding]
Heb even wat foto’s proberen te vinden van oude bellen en bv deze in de tweakers review lijkt wel een andere textuur te hebben en ook minder ver uit te steken:
Ubiquiti UniFi G4 Doorbell review door tcviper

Dus ben er steeds zekerder van dat de knop is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Ik vrees dat de hoek van de foto iets te veel invloed heeft op je beleving.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 03-06 16:52
Sinds een maand heb ik een goed functionerende G4 deurbel. Nu willen mijn kinderen ook toegang tot de deurbel, maar ik wil ze niet mijn account geven omdat ze daarmee het hele Unifi netwerk om zeep kunnen helpen. Ik heb een extra account gemaakt maar dat wil allemaal niet lukken. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze alleen de deurbel kunnen bedienen en niets doen met de rest van het Unifi netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieB
pandit schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 19:55:
Sinds een maand heb ik een goed functionerende G4 deurbel. Nu willen mijn kinderen ook toegang tot de deurbel, maar ik wil ze niet mijn account geven omdat ze daarmee het hele Unifi netwerk om zeep kunnen helpen. Ik heb een extra account gemaakt maar dat wil allemaal niet lukken. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze alleen de deurbel kunnen bedienen en niets doen met de rest van het Unifi netwerk?
Een read-only account aanmaken: https://help.networkables.com/controllers/read-only-user/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afnay
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-12-2024
Via de Home Assistant Unifi Protect integration zie ik nu de error messages van de Protect 4G doorbell verschijnen.

Een paar keer per maand heeft de G4 toch problemen, vandaag terug veel messages, zie screenshot.

Ik gok dus op condensatie in het toestel na al die regen en dan de hogere temperaturen van vandaag.

Misschien doet de G4 ook wel een herstart af en toe maar die restart zie ik niet via Home Assistant.

Ik heb ook 3 UniFi Chimes verdeeld over 3 verdiepingen, waarvan er eentje regelmatig van het netwerk gaat en ik die uit/in het stopcontact moet steken.

De locatie kan het probleem niet zijn want als ik de chimes wissel tussen verdiepingen dan faalt dezelfde chime ook
op de andere locatie en is de vervanger op de oorspronkelijke locatie foutloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zy2aQqWKwJWOwi58xk123flAY8g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DzZMNF4uhhehvOg2vX3CkP31.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
Twijfel of ik ook een G4 Pro wil aanschaffen, maar 2 dingen zijn me nog niet zo duidelijk:

- Is de POE versie die ik hierboven gelinkt zag staan, ook echt bedraad verbonden, of haalt ie alleen zn voeding van de POE?
-Ik lees wat in de iOS appstore over de Protect app dat hij langzaam zn verbinding om te bellen opbouwt, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
dijkmans schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 20:50:
Twijfel of ik ook een G4 Pro wil aanschaffen, maar 2 dingen zijn me nog niet zo duidelijk:

- Is de POE versie die ik hierboven gelinkt zag staan, ook echt bedraad verbonden, of haalt ie alleen zn voeding van de POE?
-Ik lees wat in de iOS appstore over de Protect app dat hij langzaam zn verbinding om te bellen opbouwt, klopt dat?
PoE is echt bedraad, dus data en voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-04 20:50
jgsr schreef op zaterdag 23 december 2023 @ 22:51:
[...]

PoE is echt bedraad, dus data en voeding.
Bedankt,

Heb er eentje besteld. Hopelijk wordt ik blij verrast, heb nu een hikvision , icm met kleine Hikvision monitor, maar dat is niet alles. Krijg vooral geen meldingen op mn iPhone als er wordt aangebeld. Als veel gegoogled, maar niks gevonden. Dus die mag naar een andere eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:27
Mawlana schreef op zondag 26 november 2023 @ 10:23:
[...]

Ik heb de bedrading in de meterkast even vernieuwd (dus alles behalve de kabel vanaf de voordeur). Ook de tring-ringbel heb ik vervangen door een D117 (m'n vrouw was de bel na vier jaar beu). Sindsdien (alweer drie dagen geleden) geen enkele disconnect gehad. Het is buiten ook aanzienlijk kouder geworden, dus ondanks dat blijft het goed werken.

Ik ben benieuwd.
Afgezien van enkele kortstondige disconnects ging het goed, tot vandaag. Toevallig regent het vandaag behoorlijk, de deurbel hangt niet beschut... Toen ik net thuis kwam stond de bel gewoon uit, even later startte het op.

Lijkt duidelijk op kortsluiting/waterschade. Morgen de bel even goed inspecteren. :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superhuuper
Superhuuper schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:05:
Ik heb kort geleden een G4 Doorbell Pro overgenomen, inclusief de 'G4 Doorbell Pro PoE Adapter'.

[Afbeelding]

De 2m USB kabel die vast zit aan deze adapter is helaas te kort voor mijn situatie. Ik heb een meter of 3/4 nodig.
Ik sta nu op het punt om de 7m USB kabel te bestellen bij UI. (G4 Doorbell Pro PoE-to-USB Cable)

[Afbeelding]

Mijn plan is om de PoE adapter en de 7m USB kabel aan elkaar te verbinden met een USB-c female-female adapter:

[Afbeelding]

Dat is voor mij geen probleem, ik kan dat netjes wegwerken in de meterkast maar ik weet niet of dit de werking beïnvloed.

Op basis van onderstaande post op het UI forum zou ik denken van wel, dit is echter met een verlening van 3m ipv 7m.

[Afbeelding]

Indien dit niet gaat werken dan kan ik beter direct de 'Protect WiFi Camera PoE Adapter' meebestellen. Dat scheelt me weer verzendkosten voor een 2e order anders.

[Afbeelding]

Bonusvraag:
Is de zwarte 7m USB C kabel behalve de kleur gelijk aan de witte variant? "G4 Doorbell Pro AC Adapter"
Betreft dus de kabel los, ik begrijp dat wanneer ik deze met de AC Adapter in het stopcontact aansluit ik geen PoE heb ;)
indien dit werkt heb ik voor €1 meer een zwarte kabel + een reserve USB-c adapter.

[Afbeelding]
Heb de gok gewaagd;
Het werkt :)
Eerste keer gebeurde er niks maar na het omdraaien van de USB kabel ging de bel aan. Unifi app geeft ook gigabit aan dus lijkt allemaal goed te gaan.

Kabel is wel een stuk dikker dan die van de PoE adapter maar dat is niet erg. Meest spannende gaat zijn of de USB stekker het door de buis en de nodige bochten gaat redden..
Maar dat is iets voor na de kerst.

[ Voor 5% gewijzigd door Superhuuper op 25-12-2023 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:43
Heb opeens wat problemen sinds de laatste update van de APs en switches twee dagen geleden.

Gaat opeens vrij regelmatig offline of verbinding kwijt. Andere sinds de update ook problemen?

Tussendoor poor wifi connection terwijl de verbinding 100% is, volgens de controller geen wifi problemen. Geen verandering in instellingen en AP hangt er praktisch twee meter vandaan.

[ Voor 32% gewijzigd door Ophidian op 26-12-2023 16:52 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:27
Ophidian schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 16:50:
Heb opeens wat problemen sinds de laatste update van de APs en switches twee dagen geleden.

Gaat opeens vrij regelmatig offline of verbinding kwijt. Andere sinds de update ook problemen?

Tussendoor poor wifi connection terwijl de verbinding 100% is, volgens de controller geen wifi problemen. Geen verandering in instellingen en AP hangt er praktisch twee meter vandaan.
Nu je het zegt, ik heb de APs ook recent geüpdatet... Zou het daaraan liggen?

Ik lees wel vaker dat de stabiliteit wordt verpest na een update van de APs.

Ik heb net nog de bedrading bij de bel nagekeken. Geen teken van vocht of condensvorming. Ook net (droog weer) is ie meerdere keren weggevallen.

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 26-12-2023 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Mawlana Hier is het direct na updaten van de US24 begonnen. Sindsdien constant poor wifi connection.

Inmiddels signal strength verhoogd, nu geen lost connection meer, maar wel poor connection. Terwijl de connection great is volgens de instellingen :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 19:25
RobbieB schreef op woensdag 20 december 2023 @ 21:21:
[...]

Heb even wat foto’s proberen te vinden van oude bellen en bv deze in de tweakers review lijkt wel een andere textuur te hebben en ook minder ver uit te steken:
Ubiquiti UniFi G4 Doorbell review door tcviper

Dus ben er steeds zekerder van dat de knop is aangepast.
Ik heb nog zo'n 'vliesje'.
Die is inmiddels ook gebarsten en heb vlak voor de kerst RMA aangevraagd.
Tweede kerst was het goedgekeurd :D

Ga hem straks of morgen demonteren om hem vervolgens RMA te sturen, ben benieuwd wat ik terug ga krijgen.
Aankoopdatum was begin mei 2021 bij Ubiquiti zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 10-02 22:31
Ik ben een "beetje dom geweest" .

Geen idee hoe, maar hoe dan ook, het pinnetje op de mount plate is kapot.
Hierdoor kan ik mijn G4 pro deurbel niet meer vastzetten.... Zie foto, "grijzig stukje" boven in, afgeknapt :(

Ik kan nergens een nieuwe mountplate vinden??
Zal aan mijn zoek kwaliteiten liggen.

Weet iemand anders dit wel te vinden?

Let wel, het gaat om de aluminum mountplate, niet de plastic om de "hoek" aan te passen.

p.s. Uiteraard ook een email naar Ubiquity verstuurd.

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e40SSjmGgOFLqKuVDgqpTVECJ6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gB5vBlRpjUQlUYwBapctdTYB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door blue eyes op 29-12-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Mijn 19 maanden oude G4 heeft een gescheurde drukknop. Eigenlijk precies zoals elke foto dit je via google kunt vinden.
Altijd beschut in een nis, nooit directe zon.
Dat het dus door directe weersinvloeden zou komen durf ik wel te betwisten.

Hoe zijn de ervaringen hoe unifi hiermee omspringt? De verkoper doet een kastje muur namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:46
@paQ

Gewoon RMA direct indienen bij Ubiquti.
binnen 24 maanden is de reactie vrij groot en opsturen en je krijgt een nieuwe.
Volg deze link : https://rma.ui.com/ en loggen met je globale UB account.

[ Voor 4% gewijzigd door psdata op 29-12-2023 19:55 ]

Homey, HA, Sessy, Starlink, Ubiquti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Ik wacht de reactie van UI nog even af - maar idd, RMA is dan de enige optie.....

Ik heb wel iets gevonden. Functioneel identiek, maar te breed voor een deurpost. En niet echt voor buiten bedoeld?

https://store.ui.com/us/e...doorbell-pro-poe-gang-box

Afbeeldingslocatie: https://www.getic.com/images/catalogue/4625/1-655dee470fca4-medium.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door blue eyes op 29-12-2023 18:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Mawlana schreef op dinsdag 26 december 2023 @ 18:48:
[...]

Nu je het zegt, ik heb de APs ook recent geüpdatet... Zou het daaraan liggen?

Ik lees wel vaker dat de stabiliteit wordt verpest na een update van de APs.

Ik heb net nog de bedrading bij de bel nagekeken. Geen teken van vocht of condensvorming. Ook net (droog weer) is ie meerdere keren weggevallen.
Hier was het een update van de AP's. Heb de AP gedowngrade en sindsdien is het probleem verdwenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0tOr4pKuVaew5sjFjSLGEH6XNI=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/RRd8ohCQyYEMRyKqEPhyvxyH.png?f=fotoalbum_mediumAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/So5y6Jq_8mM2iVo0gwZPBCq3efo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dWilP8exyWZ5MGoTZLfM70Ql.jpg?f=fotoalbum_medium

Na de downgrade
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bgm1r-Knnl-TPK_kVcvkNZxpAOo=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/howU9hMTtuTScN5Paj0Wnru6.png?f=fotoalbum_medium
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oS7hlbft4TicX26pZDnbuhH2eM=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JITxolrcUOCwJbw9eLcj2nYC.jpg?f=fotoalbum_medium

Je ziet precies waar de downgrade gedaan is, sindsdien blijven de TX retries laag en geen probleem meer met de G4 voordeur bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

psdata schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 17:47:
@paQ

Gewoon RMA direct indienen bij Ubiquti.
binnen 24 maanden is de reactie vrij groot en opsturen en je krijgt een nieuwe.
Volg deze link : https://rma.ui.com/ en loggen met je globale UB account.
Ik heb hier al 2 weken een G4 pro op tafel liggen. Ik zal die dan eens bij de voordeur ophangen, dan kan straks de hopelijk geruilde G4 aan de andere deur.
Ik heb overigens niet de indruk dat de G4 pro een andere drukknop heeft. Ergo: zit ik over anderhalf jaar weer precies met hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:53
Ik moet mijn nieuwe G4 deurbel nog ophangen en speel met de gedachte om een laagje op de knop aan te brengen.

Op dit moment hangt er een Ring deurbel die hetzelfde euvel heeft m.b.t. scheuren van de knop.

Idee: middels een kleine cirkel van tape te knippen en vast te maken op de knop.

Tape: https://www.tesa.com/nl-n...ower-extreme-outdoor.html.

Toevallig iemand hier al zoiets geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Als je dat al zonder rimpels op een bol oppervlakte krijgt geplakt, dan denk ik niet dat dat er mooi uit ziet. Sta je me je dure deurbel 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablo_GT
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 01:55

Diablo_GT

nbx

Superhuuper schreef op woensdag 20 december 2023 @ 17:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bonusvraag:

[Afbeelding]
Zelfde situatie hier, met het verschil dat ik een merkloze usb kabel bij amazon heb besteld. Ik vermoed dat de usb-c stekker niet door de installatiebuis gaat passen. Daarom heb ik het iets anders aangepakt.

De kabel van de POE adapter heb ik doorgeknipt en heb er een UTP kabel (gecertificeerde 5Gb) er tussen gezet. Vooral omdat ik de usb-c stekker van de POE adapter wil gebruiken. Kabel is nu totaal +/- 5 meter lang. Alles functioneert maar helaas niet probleemloos. Na de eerste bel gaat deze offline, met powercycle komt deze weer online. Maar de hele dag naar de livestream kijken is geen probleem. Geen idee waar dit aan ligt. Eerst maar eens testen wat de voltages zijn op de kabels.

Het werkt met de langere kabels, test de bel zoals je het zou gebruiken om te voorkomen dat je tegen onverwachte dingen aanloopt.

Succes.

nbx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
Diablo_GT schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 20:31:
[...]

Zelfde situatie hier, met het verschil dat ik een merkloze usb kabel bij amazon heb besteld. Ik vermoed dat de usb-c stekker niet door de installatiebuis gaat passen. Daarom heb ik het iets anders aangepakt.

De kabel van de POE adapter heb ik doorgeknipt en heb er een UTP kabel (gecertificeerde 5Gb) er tussen gezet. Vooral omdat ik de usb-c stekker van de POE adapter wil gebruiken. Kabel is nu totaal +/- 5 meter lang. Alles functioneert maar helaas niet probleemloos. Na de eerste bel gaat deze offline, met powercycle komt deze weer online. Maar de hele dag naar de livestream kijken is geen probleem. Geen idee waar dit aan ligt. Eerst maar eens testen wat de voltages zijn op de kabels.

Het werkt met de langere kabels, test de bel zoals je het zou gebruiken om te voorkomen dat je tegen onverwachte dingen aanloopt.

Succes.
Bedankt voor de tip.
Ik had bedacht het in de kerstvakantie te kunnen installeren samen met m’n UDM pro en nieuw patchrack etc. in de meterkast.
Door griep helaas nog niet aan toe gekomen.

De grootste uitdaging zal inderdaad zijn of de USB-C kabel door de installaiebuis gaat passen.
Verder maak ik me niet echt zorgen over de werking. Het is een officiële Ubiquiti kabel die voor de G4 Pro Doorbell bedoeld is.
Als het echt niet werkt dan kan ik altijd nog de PoE adapter mét 2m kabel vervangen door de PoE adapter zónder kabel.
Zo verkoopt Ubiquiti het zelf ook dus dat zou sowieso moeten werken :)

Doorknippen en solderen van de USB kabel is inderdaad mijn ‘backup’ plan maar lees hier wisselende verhalen over. Zo ook van jou tot nu toe helaas. Hoop dat je het kan verhelpen.

Lees verhalen waarbij het prima werkt maar ook verhalen waarbij de power prima werk maar de ethernet verbinding niet bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-06 18:55
blue eyes schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:57:
Ik ben een "beetje dom geweest" .

Geen idee hoe, maar hoe dan ook, het pinnetje op de mount plate is kapot.
Hierdoor kan ik mijn G4 pro deurbel niet meer vastzetten.... Zie foto, "grijzig stukje" boven in, afgeknapt :(

Ik kan nergens een nieuwe mountplate vinden??
Zal aan mijn zoek kwaliteiten liggen.

Weet iemand anders dit wel te vinden?

Let wel, het gaat om de aluminum mountplate, niet de plastic om de "hoek" aan te passen.

p.s. Uiteraard ook een email naar Ubiquity verstuurd.

Dank!

[Afbeelding]
Neem even contact op met Ubiquiti zelf (als je de bel daar gekocht hebt). Ik heb onlangs om een extra mounting plate voor een access point gevraagd en die hebben ze gewoon kosteloos opgestuurd incl. schroefjes en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
DedSec85 schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:53:
[...]

Neem even contact op met Ubiquiti zelf (als je de bel daar gekocht hebt). Ik heb onlangs om een extra mounting plate voor een access point gevraagd en die hebben ze gewoon kosteloos opgestuurd incl. schroefjes en alles.
Ben inmiddels in contact.
Deze plaat wordt niet los verkocht, etc.

Ik ben doorverwezen naar de RMA afdeling, die gaan nu kijken of er nog een plaat bij hun ligt. Ik vermoed dat ik met UI USA aan het praten ben, heb een melding gemaakt naar UI. Gekocht via EU store.
Pagina: 1 ... 32 ... 39 Laatste