• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

ASS-Ware schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:25:
[...]

Je kan toch gewoon de bestaande bedrading gebruiken?
Ik heb geen bestaande bedrading. Er is door de aannemer een draadloze deurbel van 2 tientjes geïnstalleerd welke heel slecht werkte. Om die reden heb ik bijna direct een draadloze Ring gekocht omdat dat de enige goede optie was op dat moment (2020).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
ShadowMaster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Heb zelf een Ring Pro gehad die het na 2 jaar begaf.
De Ring heeft wat mij betreft tov Unifi een aantal nadelen.
1. De Ring neemt niet 24x7 op maar alleen als er detectie is.
2. Je hebt een abbo nodig bovenop de aanschaf.
3. Mijn Ring ging na een firmware update kapot en ondanks dat het hun fout is kreeg ik geen vervanging omdat de garantie verlopen was.

Heb eerst de Doorbell G4 gehad en nu overgestapt naar de G4 Pro ivm POE aansluiting.
Pro bevalt uitstekend icm de Unifi Chime. Had op de G4 een Honeywell draadloze chime welke het vaak ook niet deed. Chime stroom eraf en erop en dan deed die het weer.
Wat betreft connectie snelheid merk ik geen verschil tussen de Ring en Unifi. Beide maken even snel verbinding.
En tussen de G4 en G4Pro (over PoE)? Is hierboven ook al eens benoemd, dat het over 5G, ofwel wanneer niet thuis, erg lang duurt.

Ook de tijd dat het duurt om de app te openen en eindelijk beeld te krijgen is vaak al te veel tijd voor een gemiddelde bezorger om weer weg te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
Is het mogelijk om het volume van het geluid dat de deurbel zelf maakt wanneer er aangebeld wordt te verlagen?

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 03:37
RevellNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:46:
Is het mogelijk om het volume van het geluid dat de deurbel zelf maakt wanneer er aangebeld wordt te verlagen?
Helaas niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aeng
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-09 16:24
RevellNL schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 20:46:
Ik heb hetzelfde probleem. De hele straat kan bijna meegenieten wanneer er bij mij wordt aangebeld :F,
Het geluid is buiten zelfs nog harder dan de meegeleverde gong voor binnen 8)7 .
Misschien dat er dmv een update het probleem verholpen wordt?

En het beldeuntje kan ook niet simpel aangepast worden. 8)7
Kortom.. er is nog veel voor verbetering vatbaar.

Ik gebruik de nieuwe Doorbell pro POE uitvoering.

[ Voor 22% gewijzigd door aeng op 02-09-2023 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RevellNL
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-08 10:30
aeng schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 07:39:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. De hele straat kan bijna meegenieten wanneer er bij mij wordt aangebeld :F,
Het geluid is buiten zelfs nog harder dan de meegeleverde gong voor binnen 8)7 .
Misschien dat er dmv een update het probleem verholpen wordt?

En het beldeuntje kan ook niet simpel aangepast worden. 8)7
Kortom.. er is nog veel voor verbetering vatbaar.

Ik gebruik de nieuwe Doorbell pro POE uitvoering.
Wij zijn inderdaad ook in het bezit van de POE Kit. Ik vind de deurbel buiten echt te luid, en de chime binnen had dan juist weer best wat volume bij gemogen..

"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p2dewit
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-06 13:22
Mijn G4 deurbel heeft het na zo’n 2,5 jaar prima werken spontaan begeven. Schijnt een bekend euvel te zijn (niet lang na verloop garantie houdt hij er geheel mee op).
De Pro PoE versie is onderweg ….
Overigens gebruik ik Scrypted (en de bijbehorende Protect Plug-in) om mijn camera’s en deurbel in HomeKit te zien. Werkt beter en stukken sneller dan via Homebridge, ook over 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
p2dewit schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:32:
Mijn G4 deurbel heeft het na zo’n 2,5 jaar prima werken spontaan begeven. Schijnt een bekend euvel te zijn (niet lang na verloop garantie houdt hij er geheel mee op).
De Pro PoE versie is onderweg ….
Flauw, maar bewijs nummer zoveel dat 'vote with your wallet' in gevallen waar je al in ecosysteem zit, gewoon niet gebeurt. ;)

En ik begrijp het, de Pro PoE is gewoon aantrekkelijk en PoE moet gewoon de technisch superieure oplossing zijn voor het voorheen zwakste punt.
Overigens gebruik ik Scrypted (en de bijbehorende Protect Plug-in) om mijn camera’s en deurbel in HomeKit te zien. Werkt beter en stukken sneller dan via Homebridge, ook over 5G.
Nooit in verdiept, maar net even snel gelezen en nu heb ik weer iets op mijn to-do list.. :7

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Scrypted gebruik ik ook al een tijdje. Echt een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Mijn G4 deurbelknop begint na 2,5j ook te barsten... Ook maar eens de eerder genoemde kanalen proberen om toch nog een RMA los te krijgen bij UI. Geen zin om een nieuwe te kopen voor een plastic onderdeel van €0.02.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Ik sta op het punt om een UDM SE, een 4 Pro PoE en twee extra WiFi chime's te bestellen. Hierbij een tweetal vragen waarop ik het antwoord zo snel niet terug kan vinden:

Is het mogelijk om de niet-pro-4 simpelweg met een "normale" 24V aan te sluiten?

Is het mogelijk om alle drie de chimes door zowel de 4 Pro als de niet-pro-4?

De niet-pro-4 heb ik een jaar geleden aangeschaft maar nog niet aangesloten. Het idee is dat ik deze voor de achterdeur/ tuin gebruik. Ik heb geen zin om die trafo aan te sluiten, een simpele 24V voeding zou voldoende moeten zijn als ik de schema's hier bekijk.
De 4 Pro PoE sluit ik dan aan bij de voordeur. Het is dan wel fijn dat alle drie de chimes afgaan wanneer iemand aan de voordeur of achterdeur staat. Maximaal aantal chimes in combinatie met meerdere deurbellen vind ik niet terug.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

jakob schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:35:
Mijn G4 deurbelknop begint na 2,5j ook te barsten... Ook maar eens de eerder genoemde kanalen proberen om toch nog een RMA los te krijgen bij UI. Geen zin om een nieuwe te kopen voor een plastic onderdeel van €0.02.
Laat even weten of het je lukt, mij lukte het in ieder geval niet

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:18
Is er ondertussen al een manier om bij een android telefoon als er iemand aanbelt, de notificatie weer normaal klein te maken. In plaats van het volledig scherm alsof er iemand belt?

Ik vind het gigantisch irritant, en gaat ook gewoon een paar minuten door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Die Bruine schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:03:
Ik sta op het punt om een UDM SE, een 4 Pro PoE en twee extra WiFi chime's te bestellen. Hierbij een tweetal vragen waarop ik het antwoord zo snel niet terug kan vinden:

Is het mogelijk om de niet-pro-4 simpelweg met een "normale" 24V aan te sluiten?

Is het mogelijk om alle drie de chimes door zowel de 4 Pro als de niet-pro-4?

De niet-pro-4 heb ik een jaar geleden aangeschaft maar nog niet aangesloten. Het idee is dat ik deze voor de achterdeur/ tuin gebruik. Ik heb geen zin om die trafo aan te sluiten, een simpele 24V voeding zou voldoende moeten zijn als ik de schema's hier bekijk.
De 4 Pro PoE sluit ik dan aan bij de voordeur. Het is dan wel fijn dat alle drie de chimes afgaan wanneer iemand aan de voordeur of achterdeur staat. Maximaal aantal chimes in combinatie met meerdere deurbellen vind ik niet terug.
Of het mogelijk is weet ik niet, maar hoe weet je in deze situatie nu bij welke deur er iemand staat? Met je mobiel kan je dat wellicht nog wel zien. Maar wat als de oppas (of iemand ander die jouw app niet heeft) er is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-09 14:14
Wanneer je bij ons de naar beneden loopt heb je zicht op de voordeur en de achterdeur. Overkill, maar ik ben niet van plan een nieuwe camera voor de tuin aan te schaffen. En die deurbel is ook wel handig aangezien de helft van ons bezoek de achterdeur pakt.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Voor de mensen met de G4Pro die met PoE is aangesloten: Hebben jullie de oude bedrading eruit getrokken en vervangen met ethernet? Ik denk namelijk dat dat hier net wel of net niet goed gaat, ben benieuwd naar wat ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Cyleo schreef op woensdag 13 september 2023 @ 12:53:
Voor de mensen met de G4Pro die met PoE is aangesloten: Hebben jullie de oude bedrading eruit getrokken en vervangen met ethernet? Ik denk namelijk dat dat hier net wel of net niet goed gaat, ben benieuwd naar wat ervaringen.
Oude eruit en nieuwe utp erin. Hier bleek de trekveer niet door te komen, de koof bij de voordeur zat vol met piepschuim. Uiteindelijk de koof open gemaakt, de kabel met de hand begeleid en de oude kabel verwijderd. Koof weer dicht gemaakt, nieuwe spijkers erin, gaten gevuld en opnieuw in de verf. Was even een klusje maar goed de utp zit erin.

Oh en niet te vergeten... omdat de PoE utp versie aan de achterkant uitsteekt, was wat modificatie van de koof vereist. Moest hiervoor een klein stukje hout weg beitelen.

[ Voor 11% gewijzigd door jgsr op 13-09-2023 14:26 ]

• meijer_s
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-08 23:16
jgsr schreef op woensdag 13 september 2023 @ 13:34:
[...]

Oh en niet te vergeten... omdat de PoE utp versie aan de achterkant uitsteekt, was wat modificatie van de koof vereist. Moest hiervoor een klein stukje hout weg beitelen.
Ik heb ook de pro poe versie; gekocht in NL. Bij mij zit daar een extra verloopje voor meegeleverd. Dus zo hoef je alleen de kabel door het kozijn / muur te trekken en geen hout oid weg te beitelen.

De bel komt dan op het verloopje en wordt nóg iets dikker / forser.

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:58
Mijn G4 deurbel is er zomaar mee op gehouden. Doet helemaal niks meer. Op de draden staat nog gewoon 24v, dus de trafo is nog goed. Ik heb de g4 even van de stroom gehaald. Stroom er weer op. Niks. Blijft zo dood als een pier. Er brand ook niks, geen lampjes en het schermpje blijft ook zwart.

Ik heb een rma ingediend, maar vrees dat dat em niet gaat worden, want ik heb geen idee waar ik de bel ooit gekocht heb. Tenzij de Ubiquity Store daar niet moeilijk over doet?

Iemand nog tips om de bel weer werkend te kunnen krijgen?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:26
rimave schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:23:
Mijn G4 deurbel is er zomaar mee op gehouden. Doet helemaal niks meer. Op de draden staat nog gewoon 24v, dus de trafo is nog goed. Ik heb de g4 even van de stroom gehaald. Stroom er weer op. Niks. Blijft zo dood als een pier. Er brand ook niks, geen lampjes en het schermpje blijft ook zwart.

Ik heb een rma ingediend, maar vrees dat dat em niet gaat worden, want ik heb geen idee waar ik de bel ooit gekocht heb. Tenzij de Ubiquity Store daar niet moeilijk over doet?

Iemand nog tips om de bel weer werkend te kunnen krijgen?
Nee, ik heb precies hetzelfde gehad. Mijn bel stopte ermee na 2 jaar en een paar maanden. Ook helemaal geen lampjes, power of iets. Ben voor nu over naar een reolink poe bel. Kijken of die het langer dan 2 jaar volhoudt

• jgsr
meijer_s schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:42:
[...]

Ik heb ook de pro poe versie; gekocht in NL. Bij mij zit daar een extra verloopje voor meegeleverd. Dus zo hoef je alleen de kabel door het kozijn / muur te trekken en geen hout oid weg te beitelen.

De bel komt dan op het verloopje en wordt nóg iets dikker / forser.
Ik heb rechtstreeks via Ui.com eu shop besteld. Zit een recht en een schuin afdekplaatje bij. Ik heb uiteindelijk geen van beide gebruikt, de deurbel is een stuk grotere dan de eerste witte G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:04
Ik krijg nu weer gewoon een push notification ipv dat de telefoon overgaat alsof je gebeld wordt. Is weer vanzelf gebeurd. Weird.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jakob
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 14:26
Tijntje schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 14:06:
[...]

Laat even weten of het je lukt, mij lukte het in ieder geval niet
Mij is het wel gelukt, 3 werkdagen na opsturen al de nieuwe deurbel in de bus. Compleet sealed verpakking zelfs. Nu op zoek naar een uv-beschermende clear coat voor op de belknop 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Of een afdakje.

Maar dan heb je niet meer allemaal verzopen bezoekers in je Protect app staan, dat is dan wel jammer.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Luuk1983 schreef op maandag 25 september 2023 @ 13:32:
Ik krijg nu weer gewoon een push notification ipv dat de telefoon overgaat alsof je gebeld wordt. Is weer vanzelf gebeurd. Weird.
Ik geloof best dat jij geen instelling aangepast hebt. Maar helemaal vanzelf, lijkt het mij ook niet te zijn. Heeft bijvoorbeeld iets in je keten (router, switch, AP, deurbel, telefoon) een update gehad? Ik zou het eerder daar in zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Phoolie schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:04:
[...]

Ik geloof best dat jij geen instelling aangepast hebt. Maar helemaal vanzelf, lijkt het mij ook niet te zijn. Heeft bijvoorbeeld iets in je keten (router, switch, AP, deurbel, telefoon) een update gehad? Ik zou het eerder daar in zoeken.
Het is denk ik een update van de app geweest, want nu is het een optie zo te zien of je wilt dat er 'gebeld' wordt of alleen een notificatie krijgt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 22:56
jakob schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:00:
[...]

Mij is het wel gelukt, 3 werkdagen na opsturen al de nieuwe deurbel in de bus. Compleet sealed verpakking zelfs. Nu op zoek naar een uv-beschermende clear coat voor op de belknop 8)7
Hou mij aanbevolen op een uv beschermende clear coat knopje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Ik woon in een nieuwbouwhuis (2 jaar oud), zit volledig in het ubiquiti ecosysteem ;) en overweeg ook de G4 Doorbell Professional PoE te kopen, maar ik heb geen idee hoe de huidige originele deurbel aansluiting te vervangen door een utp kabel. Wat is de ervaring van de mede tweakers; is dit vaak makkelijk te doen met een trekveer oid of vereist het veel bloed zweet en tranen?

Ben zelf best huiverig, maar misschien wel onterecht…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Jean-Paul Bidet schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:39:
Ik woon in een nieuwbouwhuis (2 jaar oud), zit volledig in het ubiquiti ecosysteem ;) en overweeg ook de G4 Doorbell Professional PoE te kopen, maar ik heb geen idee hoe de huidige originele deurbel aansluiting te vervangen door een utp kabel. Wat is de ervaring van de mede tweakers; is dit vaak makkelijk te doen met een trekveer oid of vereist het veel bloed zweet en tranen?

Waarom dan niet gewoon zonder poe? Dus gewoon via beltrafo / bekabeling die je al hebt liggen.

Maar om nog even antwoord op je vraag te geven. Dat ligt echt aan de situatie. Bij mijn huis (bouwjaar 2018) lag er helemaal geen bekabeling en heb ik makkelijk via de kruipruimte naar de meterkast en gevel een cat6 kabel gelegd. Ik heb echter nog een normale G4 Doorbell maar deze voed ik via 24V passive poe.

[ Voor 29% gewijzigd door qwasd op 01-10-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Paul Bidet
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 13:04
Thanks. Heb moeite goede wifi ontvangst te krijgen bij de deurbel en poe zal wel een uitkomst zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76

Ik heb een 7 jaar oud huis en de beldraad vervangen door utp was makkelijk. Wel trekveer gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Quijote
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-09 19:49

Don Quijote

El Magnifico

Ik heb de G4 Pro PoE nu sinds vrijdag hangen. Installatie was simpel en alles werkt naar behoren. Enige waar ik nog niet uit kom is hoe ik het licht wat naar beneden schijnt kan uitzetten. Mijn voordeur is direct aan de straat en er lopen constant mensen voorbij. Nu leidt dat telkens tot die lamp die aangaat (waar mensen dan weer van schrikken).

Ik heb in de settings van alles geprobeerd, maar hij blijft het doen? Mis ik iets, of moet ik er een stukje zwarte tape op plakken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Don Quijote schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 21:17:
Ik heb de G4 Pro PoE nu sinds vrijdag hangen. Installatie was simpel en alles werkt naar behoren. Enige waar ik nog niet uit kom is hoe ik het licht wat naar beneden schijnt kan uitzetten. Mijn voordeur is direct aan de straat en er lopen constant mensen voorbij. Nu leidt dat telkens tot die lamp die aangaat (waar mensen dan weer van schrikken).

Ik heb in de settings van alles geprobeerd, maar hij blijft het doen? Mis ik iets, of moet ik er een stukje zwarte tape op plakken…
Volgens mij kun je dat standaard niet uitzetten. Een workaround is IR uit te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Laatst online: 11:31
Hey,

We zijn goed bezig gewest met ons huis. Alle ramen vervangen voor hr++ glas. Nu het probleem: sinds dit uitgevoerd is, disconnect de deurbel meerdere keren per dag. We hebben in de gang al een eigen ac (iap-nanohd) hangen die alleen door de deurbel wordt gebruikt.

De glas in de deur is trouwens ook vervangen van dubbelglas naar hr++

De vraag is nu. Wat kunnen we het beste doen? Upgraden naar de 4g pro zodat we via usb-c bekabelde verbinding hebben? Of is er een ander alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Jboy1991 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:19:
Hey,

We zijn goed bezig gewest met ons huis. Alle ramen vervangen voor hr++ glas. Nu het probleem: sinds dit uitgevoerd is, disconnect de deurbel meerdere keren per dag. We hebben in de gang al een eigen ac (iap-nanohd) hangen die alleen door de deurbel wordt gebruikt.

De vraag is nu. Wat kunnen we het beste doen? Upgraden naar de 4g pro zodat we via usb-c bekabelde verbinding hebben? Of is er een ander alternatief
WiFi en hr++ zijn geen vrienden. Volgens mij kan je 2 dingen doen. Een AP buiten hangen of een PoE deurbel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-08 14:17

bosaap22

Doing things I'm good at.

Jboy1991 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:19:
Hey,

Ik heb een extra AP in de meterkast gehangen. Die zit in de gang naast de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
bosaap22 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 13:44:
[...]

Ik heb een extra AP in de meterkast gehangen. Die zit in de gang naast de voordeur.
Dat is voor ons geen optie. We hebben nu een ap op 40 cm van de deur.

Maar het is een metalendeur (nja je kan er een magneet aan hangen). En sinds hr++ dus wegvallende wifi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PGL28uLwCaakXJCXu_wSJyos4GI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7Rx2OnWbXseagvZt4qbvPoTw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Nou de G4 deurbel poe is ook niet zonder kinderziektes.. ik heb nu af en toe dat de verbinding van Gbe terug valt naar fast ethernet.. en heel willekeurig valt de verbinding even weg. Dacht eerst een kabel probleem maar deze getest en zou goed moeten zijn. De G4 gong en G4 Pro camera werken probleemloos.

Ik zag dat de deurbel continue beeld opnam dus deze setting aangepast en verbinding lijkt stabieler
Als de deurbel te warm wordt. Vermoed ergens een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
jgsr schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:50:
Nou de G4 deurbel poe is ook niet zonder kinderziektes.. ik heb nu af en toe dat de verbinding van Gbe terug valt naar fast ethernet.. en heel willekeurig valt de verbinding even weg. Dacht eerst een kabel probleem maar deze getest en zou goed moeten zijn. De G4 gong en G4 Pro camera werken probleemloos.

Ik zag dat de deurbel continue beeld opnam dus deze setting aangepast en verbinding lijkt stabieler
Als de deurbel te warm wordt. Vermoed ergens een software issue.
Hmm dit doet mij dan twijfelen of we de unifi niet weg moeten doen en dan maar opzoek naar en andere deurbel…. Het zijn geen goedkope deurbellen, zulke issues horen er gewoon niet in te zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
Jboy1991 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:23:
[...]

Hmm dit doet mij dan twijfelen of we de unifi niet weg moeten doen en dan maar opzoek naar en andere deurbel…. Het zijn geen goedkope deurbellen, zulke issues horen er gewoon niet in te zitten
Helemaal mee eens, maar volgens mij hebben ook andere merken ook hun issues helaas...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
Heads up -- De early access unifiOS 3.2.5 zorgt ervoor dat dingen als Homebridge / Scrypted ea. niet meer kunnen authenticeren op de API. Ik zit zonder deurbel ...

This space intentionally left blank.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
iworx schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:29:
Heads up -- De early access unifiOS 3.2.5 zorgt ervoor dat dingen als Homebridge / Scrypted ea. niet meer kunnen authenticeren op de API. Ik zit zonder deurbel ...
Ik las op de Unifi Discord dat de ontwikkelaar van Scrypted het inmiddels opgelost heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iworx
Polyphemus schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:13:
[...]

Ik las op de Unifi Discord dat de ontwikkelaar van Scrypted het inmiddels opgelost heeft.
Geupdate! Wel door wat hoepels moeten springen na alle aanpassingen van de voorbije dagen om het weer werkend te krijgen.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11:22
Goededag, ik heb een vraag, Momenteel heb ik een Ubiquiti Dream Router en en hier wil ik graag de UVC-G4-Doorbell op aansluiten.
Nu heb ik het onderstaande, maar er zit ook nog een kabel voor een chime in de muur. Echter hebben wij geen chime of kastje in de meterkast voor het aansturen hiervan.

Zitten hier nog voordelen aan vast anders dan dat ik geen kabel hoef te trekken?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BedieningUbiquiti UniFi G4 Doorbell€ 199,-€ 199,-
1Smarthome accessoiresUbiquiti UniFi Protect G4 Doorbell Powersupply€ 31,-€ 31,-
1Smarthome accessoiresUbiquiti Unifi Protect WiFi Chime€ 65,55€ 65,55
Totaal€ 295,55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online

Afgelopen weekend in een nieuwbouwhuis hetzelfde gedaan (ook met de G4Pro). Was uiteindelijk wel wat een operatie aangezien de installateur de signaalkabel door een flexibele buis had gedaan. Dat is altijd lastig kabels trekken, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Ik kon geen dikke (toolless) RJ45 connectors kwijt, dat werd dus weer stekker krimpen met de tang :)

Enige waar ik nog mee zit is de PoE Chime. Die werkt in principe, maar hij gaat maar '1 keer over' als iemand aanbelt. Ik zou dat graag 2 of 3 keer willen, maar kan dat in de instellingen nergens vinden. Weet iemand hier of dat kan / hoe dat moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgsr
Rebunted schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 08:15:

Enige waar ik nog mee zit is de PoE Chime. Die werkt in principe, maar hij gaat maar '1 keer over' als iemand aanbelt. Ik zou dat graag 2 of 3 keer willen, maar kan dat in de instellingen nergens vinden. Weet iemand hier of dat kan / hoe dat moet?
Kan volgens mij inderdaad niet... daarbij vind ik het volume zelfs op max nog te zacht. Voorals nog niks aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Laatst online: 30-08 21:08
2 weken geleden heb ik als aanvulling op mijn Ubiquiti netwerk de G4 deurbel aangeschaft. Na de nodige issues zoals het moeten aanschaffen van een cloudkey 2 kon ik vandaag eindelijk de bel gaan monteren. Vooraf had ik de bel op mijn bureau al geconfigureerd en werkte.De instructies van Ubiquiti zelf zijn in IKEA stijl en zwaar onder de maat net zoals hun filmpje op YT.

Omdat ik niets wil opblazen ben ik begonnen met mijn huidige set-up checken. Een 12 volt beltrafo en een gong die tussen de 6 en 15 volt gevoed mag worden. De G4 moet een spanning tussen de 16 en 24 volt krijgen, dus de trafo moet vervangen worden, gelukkig werd er een 21volt trafo bijgeleverd, maar te veel spanning voor de gong. Via dit filmpje kwam ik er achter dat het witte blokje met vier draadjes tussen de gong en de aansluiting gemonteerd moest worden. Na het vervangen van de oude beltrafo en het plaatsen van het vierkante blokje werkte de gong met de nieuwe trafo, maar met oude deurbelknop bij de voordeur.

Vervolgens de deurbelknop conform de "IKEA" instructies gemonteerd en na het plaatsen van de stekker in het stopcontact startte de deurbel op en werkte, helaas de gong niet. dead as a dodo. Ik heb me suf gegoogeld maar blijkbaar heb ik een uniek probleem te pakken.

HELP, wat nu?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36

Mr_0izO

Natural Mystic

pandit schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:46:
2 weken geleden heb ik als aanvulling op mijn Ubiquiti netwerk de G4 deurbel aangeschaft. Na de nodige issues zoals het moeten aanschaffen van een cloudkey 2 kon ik vandaag eindelijk de bel gaan monteren. Vooraf had ik de bel op mijn bureau al geconfigureerd en werkte.De instructies van Ubiquiti zelf zijn in IKEA stijl en zwaar onder de maat net zoals hun filmpje op YT.

Omdat ik niets wil opblazen ben ik begonnen met mijn huidige set-up checken. Een 12 volt beltrafo en een gong die tussen de 6 en 15 volt gevoed mag worden. De G4 moet een spanning tussen de 16 en 24 volt krijgen, dus de trafo moet vervangen worden, gelukkig werd er een 21volt trafo bijgeleverd, maar te veel spanning voor de gong. Via dit filmpje kwam ik er achter dat het witte blokje met vier draadjes tussen de gong en de aansluiting gemonteerd moest worden. Na het vervangen van de oude beltrafo en het plaatsen van het vierkante blokje werkte de gong met de nieuwe trafo, maar met oude deurbelknop bij de voordeur.

Vervolgens de deurbelknop conform de "IKEA" instructies gemonteerd en na het plaatsen van de stekker in het stopcontact startte de deurbel op en werkte, helaas de gong niet. dead as a dodo. Ik heb me suf gegoogeld maar blijkbaar heb ik een uniek probleem te pakken.

HELP, wat nu?
Er kunnen verschillende dingen misgaan.

Wat voor gong is het? Een ouderwetse 'analoge' tringel deurbel? Dan moet je bij de settings in de deurbel Chime instellen op 'Mechenical'. Als het een moderne gong is (digitaal), dan moet je hier 'Digital' selecteren.

Verder kan het ook zijn dat de gong niet werkt op de G4.

Daarnaast kan het natuurlijk dat het fout is aangesloten. Zie onderstaand overzicht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5GFT0wXiqbLpASzH-xTy44nBYJo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/m/307684/1KIZoQ2q3dyEFWuBgu13ssRDF3h8IGb5bs1E1b5rrh2mvdLUvL.jpeg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
Het betreft een mechanische ding-dong, ik meen van honeywell en is correct aangesloten/

Helaas heb ik de optie om het beltype in te stellen nog niet gevonden, zowel niet in de app als via de browser.

Ik heb de legacy interface aangezet en de betreffende instelling toen gevonden, na het aanpassen in mechanische deurbel werkte het. bedankt voor de tip

[ Voor 32% gewijzigd door pandit op 17-11-2023 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devastator83
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-08 22:11
Ik heb nog een oude cloudkey. Moet ik een nieuwe kopen, of kan ik dit ook oplossen door het in een VM/docker te draaien ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandit
devastator83 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:29:
Ik heb nog een oude cloudkey. Moet ik een nieuwe kopen, of kan ik dit ook oplossen door het in een VM/docker te draaien ?
Lijkt op mijn vraag van vorige week: G4 Deurbel opnemen in een standaard Unifi netwerk.

Ik heb uiteindelijk een Cloudkey gen2 plus aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Spector
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-12-2023
Net een nieuwe G4 deurbel opgehangen met de meegeleverde trafo, maar geen verlichting. (Entrance light).

Verder werkt alles, maar heeft iemand een tip?
Opnieuw adopteren en de laatste firmware helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
Ik heb de laatste tijd last van een G4 deurbel die continu wegvalt. De ene keer voor enkele seconden, de andere keer voor langere periodes (variërend van 1 minuut tot 3u). Op het scherm van de deurbel komt dan te staan dat de verbinding is verbroken, dus het lijkt mij geen voedingsprobleem (US import met de welbekende Gacia 15VA trafo).

Unifi AP staat in de hal, hemelsbreed nog geen paar meter. Ik heb het WiFi netwerk voor de camera's al eens op 2.4GHz/5GHz only gezet.

Wel valt het me op dat - met name bij regen - het aantal kortstondige disconnects enorm is. Dat zou kunnen wijzen op kortsluiting, maar dan zou ik verwachten dat de deurbel daadwerkelijk gaat herstarten ipv alleen verbinding verliezen.

Zowel de controller als de deurbel zijn up-to-date.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Mawlana schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:34:
Ik heb de laatste tijd last van een G4 deurbel die continu wegvalt. De ene keer voor enkele seconden, de andere keer voor langere periodes (variërend van 1 minuut tot 3u). Op het scherm van de deurbel komt dan te staan dat de verbinding is verbroken, dus het lijkt mij geen voedingsprobleem (US import met de welbekende Gacia 15VA trafo).

Unifi AP staat in de hal, hemelsbreed nog geen paar meter. Ik heb het WiFi netwerk voor de camera's al eens op 2.4GHz/5GHz only gezet.

Wel valt het me op dat - met name bij regen - het aantal kortstondige disconnects enorm is. Dat zou kunnen wijzen op kortsluiting, maar dan zou ik verwachten dat de deurbel daadwerkelijk gaat herstarten ipv alleen verbinding verliezen.

Iemand enig idee?
Ik heb hetzelfde probleem met een Pro PoE versie, onregelmatig disconnects waarbij ik soms de utp poort een power cycle moet geven. Contact gelegd met UI via hun forum en een custom firmware ontvangen om te testen, helaas nog geen kans voor gehad. Het zou de utp kabel kunnen zijn maar het heeft goed gewerkt, zodoende vermoed ik dat het een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Haa na de update van vanmorgen:

Protect 2.9.42
Netwerk 8.0.7

Begint nu de smart chime te muiten... nu is het de chime die offline gaat. Oftwel duidelijk een software probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Mawlana schreef op woensdag 22 november 2023 @ 10:34:

Iemand enig idee?
Ik had gisteren de bedrading in de meterkast even nagekeken en opnieuw aangesloten. Niks aan de hand zou je zeggen.

Totdat ik verhaal ging halen bij een bedrijf dat een monteur voor de vaatwasser zou sturen. De monteur is geweest, maar niemand deed open. Camerabeelden teruggekeken: yep, hij is hier geweest. Deurbel ging offline na het drukken op de bel. :X

Zonet lopen experimenteren met de chime box (mechanische bel verwijderd, chime op none zetten etc): het *lijkt* goed te werken zonder de chime box ertussen, maar nu horen we de bel alleen op de telefoons. :+

Zou het de chime box of toch de beltrafo kunnen zijn? Of misschien de mechanische bel?

/edit: toch te vroeg gejuicht. Alweer een disconnect. Dit moet óf de beltrafo óf de deurbel zijn lijkt mij. Of is het gewoon een slechte wifi-verbinding (-67dBm volgens Network, -76dBm volgens Protect)?

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 22-11-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Paul Spector schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:49:
Net een nieuwe G4 deurbel opgehangen met de meegeleverde trafo, maar geen verlichting. (Entrance light).

Verder werkt alles, maar heeft iemand een tip?
Opnieuw adopteren en de laatste firmware helpt niet.
De Flood light werkt alleen in de Nightvision modus (IR) dus de vraag is hoe staat je Nightvision ingesteld?

Always disable -> geen floodlight.

Elders -> wanneer nightvision activeerd werkt de floodlight ook.

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59

pinda powerrr

Slow down...

Met de laatste firmware hebben we nu een nieuwe welkomst animatie in de vorm van een hond :+

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06
Mawlana schreef op woensdag 22 november 2023 @ 15:04:
[...]

Ik had gisteren de bedrading in de meterkast even nagekeken en opnieuw aangesloten. Niks aan de hand zou je zeggen.

Totdat ik verhaal ging halen bij een bedrijf dat een monteur voor de vaatwasser zou sturen. De monteur is geweest, maar niemand deed open. Camerabeelden teruggekeken: yep, hij is hier geweest. Deurbel ging offline na het drukken op de bel. :X

Zonet lopen experimenteren met de chime box (mechanische bel verwijderd, chime op none zetten etc): het *lijkt* goed te werken zonder de chime box ertussen, maar nu horen we de bel alleen op de telefoons. :+

Zou het de chime box of toch de beltrafo kunnen zijn? Of misschien de mechanische bel?

/edit: toch te vroeg gejuicht. Alweer een disconnect. Dit moet óf de beltrafo óf de deurbel zijn lijkt mij. Of is het gewoon een slechte wifi-verbinding (-67dBm volgens Network, -76dBm volgens Protect)?
Het lijkt bijna softwarematig. Nu is bekend bij de G4 deurbel dat deze verbindingsproblemen heeft. En de temperatuur lijkt een verschil te maken nu het kouder wordt. Ik herinner mij echter van vorig jaar dat die van mijn schoonbroer dezelfde klachten gaf als jij nu beschrijft in de winter, maar die van ons bleef gewoon werken. Echter, ben ik weer in dit topic gaan kijken nadat ik dezelfde klachten ervaar als jij beschrijft. Een disconnect bij het drukken op de bel is natuurlijk totaal onwenselijk. Geen idee wat nu te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Bij het aansturen van de mechanische bel, gaat de doorbell kort op eigen condensator. En die is amper groot genoeg en soms dus niet voldoende bij lagere temperaturen, want dat bespaarde 2 cent. Enkel digitaal (ik ben blij met de ui chimes), dan speelt dit niet.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
UninPro schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 15:27:
[...]

Het lijkt bijna softwarematig. Nu is bekend bij de G4 deurbel dat deze verbindingsproblemen heeft. En de temperatuur lijkt een verschil te maken nu het kouder wordt. Ik herinner mij echter van vorig jaar dat die van mijn schoonbroer dezelfde klachten gaf als jij nu beschrijft in de winter, maar die van ons bleef gewoon werken. Echter, ben ik weer in dit topic gaan kijken nadat ik dezelfde klachten ervaar als jij beschrijft. Een disconnect bij het drukken op de bel is natuurlijk totaal onwenselijk. Geen idee wat nu te doen.
Ik heb de bedrading in de meterkast even vernieuwd (dus alles behalve de kabel vanaf de voordeur). Ook de tring-ringbel heb ik vervangen door een D117 (m'n vrouw was de bel na vier jaar beu). Sindsdien (alweer drie dagen geleden) geen enkele disconnect gehad. Het is buiten ook aanzienlijk kouder geworden, dus ondanks dat blijft het goed werken.

Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UninPro
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:06
Voutloos schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 16:04:
Bij het aansturen van de mechanische bel, gaat de doorbell kort op eigen condensator. En die is amper groot genoeg en soms dus niet voldoende bij lagere temperaturen, want dat bespaarde 2 cent. Enkel digitaal (ik ben blij met de ui chimes), dan speelt dit niet.
Voor ons is dit de oplossing voor nu! De mechanische bel zit er nog wel op maar heb software matig gezegd dat "none" bij chime. De UI chimes had ik gelukkig al eentje in de woonkamer en dat werkt.
Ik heb op dit moment ook geen disconnect meer. Slecht ontwerp mogen we dan wel stellen toch?

Nadeel is dat de mechanische bel boven te horen was en nu dus niet. Vraag is of het de moeite waard is om nog een UI chime te bestellen voor de boven verdieping. Voor nu gaan we kijken of we uit komen met de meldingen op onze telefoons als we boven zijn. Thanks in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Spector
Arthion-nl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:13:
[...]

De Flood light werkt alleen in de Nightvision modus (IR) dus de vraag is hoe staat je Nightvision ingesteld?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Arthion-nl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 12:13:
[...]

Bij mij heeft die flood light nooit gewerkt om één of andere reden. IR staat op auto, maar ook op andere onstellingen gaat die flood light nooit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Spector
Luuk1983 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:32:
[...]

Bij mij heeft die flood light nooit gewerkt om één of andere reden. IR staat op auto, maar ook op andere onstellingen gaat die flood light nooit aan.
Gebruik je de Unifi travo?
Ook heb ik gelezen dat opnieuw adopteren kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Paul Spector schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:35:
[...]

Gebruik je de Unifi travo?
Ook heb ik gelezen dat opnieuw adopteren kan helpen.
Ja ik gebruik de bijgeleverde trafo. Resetten en opnieuw adopten zou inderdaad kunnen helpen, maar tot nu toe boeit het me nog niet genoeg om dat te gaan doen :X

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
Hmmm.

Na 2,5 jaar heeft de knop het begeven. Gewoon kapotgescheurd door vermoedelijk een combinatie van gebruik en de elementen.

Valt niet onder garantie, maar een vervangende knop is ook nergens te vinden.

Iemand nog tips? Of een gevalletje dikke pech en een nieuwe kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIELWCLEXtfUHw_HmciqZryGOyQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8QlRo4qahyNkgWJgXr2QPusJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door RobbieB op 30-11-2023 11:04 ]

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

• _AcS_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18
RobbieB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:03:
Hmmm.

Na 2,5 jaar heeft de knop het begeven. Gewoon kapotgescheurd door vermoedelijk een combinatie van gebruik en de elementen.

[Afbeelding]
Ik heb een keer gelezen dat iemand de knop zelf heeft geprint. Misschien dat iemand jou hier mee kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
Hmm. Blijkbaar is dit een bekend probleem alleen doet Ubiquiti er niks aan na 2 jaar:
https://community.ui.com/...-9664-d35de543d366?page=5

Dat wordt geen nieuwe UniFi deurbel… eens kijken wat er nog meer op de markt is.

• m3gA
  • Laatst online: 10:15
RobbieB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 11:03:
Hmmm.

[Afbeelding]
Het plastic kan niet goed tegen UV licht. Gewoon rma melden. Die van mij had hetzelfde na 2,5 jaar en ik kreeg garantie.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

m3gA schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:28:
[...]

Het plastic kan niet goed tegen UV licht. Gewoon rma melden. Die van mij had hetzelfde na 2,5 jaar en ik kreeg garantie.
Je kan geen RMA aanmaken als het product ouder is dan 1 jaar.
Ik heb een mail verstuurd naar UI maar ook daar kreeg ik een geen vervanging, maar uit garantie dus jammer maar helaas.
Mijn bel is 2 jaar oud.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Tijntje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:33:
[...]

Ik heb een mail verstuurd naar UI maar ook daar kreeg ik een geen vervanging, maar uit garantie dus jammer maar helaas.
Mijn bel is 2 jaar oud.
Die van mij had het ook, en buiten de unifi 1jaar garantie. Na een mail naar UI heb ik wel een vervanger gekregen. (want wettelijke garantie)

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GeleFles schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:47:
[...]

Die van mij had het ook, en buiten de unifi 1jaar garantie. Na een mail naar UI heb ik wel een vervanger gekregen. (want wettelijke garantie)
Dit is letterlijk de mail die ik dan weer terug kreeg.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tf9eJCh.png

• m3gA
  • Laatst online: 10:15
Tijntje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:33:
[...]

Mijn bel is 2 jaar oud.
Ik kreeg gewoon RMA en hij was ouder dan 2 jaar. Ze horen te voldoen aan Europese wetgeving. Dan mag je een bepaalde levensduur van een product verwachten. En dat is langer dan 2 jaar voor een deurbel. Los daarvan is het een productiefout. RMA@ubnt.com

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Tijntje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
Had je hem bij UI zelf gekocht? zo ja, dan moet je het met hun afhandelen, anders moet je naar de plek waar je hem gekocht hebt.

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GeleFles schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:11:
[...]

Had je hem bij UI zelf gekocht? zo ja, dan moet je het met hun afhandelen, anders moet je naar de plek waar je hem gekocht hebt.
Ik had hem inderdaad via de webwinkel van UI gekocht, heb een paar keer aangedrongen, maar ze wilde me niet helpen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tijntje op 30-11-2023 16:21 ]

• RobbieB
Maar zelfs als ik een nieuwe krijg heeft die opnieuw hetzelfde probleem. Dan ga ik liever voor een ander product waarbij wel goed over de gebruiksituatie nagedacht is.

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-09 22:15
Luuk1983 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 22:32:
[...]

Wordt de IR dus nachtmodus wel geactiveerd bij jou? Als er teveel licht in de buurt is van de camera en de IR springt niet aan dat werkt de floodlight ook niet.
Je kan de IR altijd op aan zetten en dan testen ( misschien ff ook rebooten)
Tijntje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 15:50:
[...]

[Afbeelding]
Die statment klopt dus niet wat Ubiquiti zegt... verkopers die buiten Nederland zijn gevestigd en verkopen aan Nederlanders vallen ook onder Nederlandse wetgeving

[ Voor 28% gewijzigd door Arthion-nl op 30-11-2023 16:48 ]

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

RobbieB schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:44:
Maar zelfs als ik een nieuwe krijg heeft die opnieuw hetzelfde probleem. Dan ga ik liever voor een ander product waarbij wel goed over de gebruiksituatie nagedacht is.
Klopt, ik ben ook al aan het rondkijken voor als deze weer stukgaat... Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G4 pro dezelfde knop heeft met hetzelfde materiaal, dus die zal ook weer stukgaan.
Eens kijken wat er nog meer voor slimme deurbellen zijn met lokale storage.

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:09

Mimiix

Professioneel Prutser

Kan je er iets aan doen, in de vorm van een beschermlaag oid? Ik heb dus net nieuw een G4 en hij hangt vol in de zon.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

• Kapitein187
  • Laatst online: 10:17
Tijntje schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:19:
[...]

Ik had hem inderdaad via de webwinkel van UI gekocht, heb een paar keer aangedrongen, maar ze wilde me niet helpen.
Mail sturen met artikel over wettelijke garantie. Die houd niet op na 2 jaar.
Veel consumenten denken dat zij volgens de wet standaard recht hebben op 2 jaar garantie. In sommige Europese landen is de wettelijke garantie beperkt tot 2 jaar. Maar in Nederland is dat niet zo. In de Nederlandse wet staatgeen vaste garantietermijn.

Let op: u hebt alleen recht op garantie als het product niet biedt wat u mag verwachten.

Hoelang hebt u dan wettelijke garantie? Daar is geen termijn voor. Gaat uw product kapot terwijl u het normaal hebt gebruikt? Dan hebt u recht op gratis reparatie of vervanging, zo lang als u mag verwachten dat uw product meegaat. Dat is per product anders. En dat kan korter of langer zijn dan 2 jaar. Het hangt af van alle eigenschappen van uw product, zoals de prijs, het soort, de kwaliteit enzovoort.
https://www.consuwijzer.n...n-rechten#product-meegaan

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Kapitein187 schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:59:
[...]

Mail sturen met artikel over wettelijke garantie. Die houd niet op na 2 jaar.

[...]

https://www.consuwijzer.n...n-rechten#product-meegaan

[...]
Dat heb ik letterlijk wat ik ze geschreven had, en dit was hun antwoord.
Gelijk hebben en krijgen zijn niet altijd hetzelfde :)
Vervelende is wel dat het blijkbaar uit maakt wie het bericht beatwoord, want er zijn wel mensen die een nieuwe hebben gekregen

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
GeleFles schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:47:
[...]

Klopt, ik ben ook al aan het rondkijken voor als deze weer stukgaat... Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de G4 pro dezelfde knop heeft met hetzelfde materiaal, dus die zal ook weer stukgaan.
Eens kijken wat er nog meer voor slimme deurbellen zijn met lokale storage.
Ai, zit al eventjes te oriënteren en wilde voor de G4 Pro PoE gaan, maar als die eenzelfde knop heeft, vind ik dat wel een dingetje. Met de G4 Pro leek het me juist zo fijn alles in eigen beheer te hebben, en geen China prullaria in huis te halen.

Mocht je een waardig alternatief vinden, houd ik me aanbevolen!
Mimiix schreef op donderdag 30 november 2023 @ 16:55:
Kan je er iets aan doen, in de vorm van een beschermlaag oid? Ik heb dus net nieuw een G4 en hij hangt vol in de zon.
Dit zou inderdaad ook een optie zijn, en heb het onderwerp al meermaals voorbij zien komen. Maar anders dan een speciale 'overkapping' voor de deurbel zelf ben ik nog niet tegengekomen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
Ik merk dat hier de knop na ruim 2 jaar ook de bekende scheurvorming begint te vertonen. Dus ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat. Teleurstellend ook dat ze zelf niet herkennen dat dit gewoon een design issue is en dat zelfs de nieuwe productlijn hetzelfde probleem heeft. Vroeg of laat gaan nu dus gewoon alle deurbellen stuk. Moet dus maar langzaam eens gaan nadenken wat te doen als hier het apparaat stuk gaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

captain007 schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 09:47:
Ik merk dat hier de knop na ruim 2 jaar ook de bekende scheurvorming begint te vertonen. Dus ben benieuwd hoe lang dat nog goed gaat. Teleurstellend ook dat ze zelf niet herkennen dat dit gewoon een design issue is en dat zelfs de nieuwe productlijn hetzelfde probleem heeft. Vroeg of laat gaan nu dus gewoon alle deurbellen stuk. Moet dus maar langzaam eens gaan nadenken wat te doen als hier het apparaat stuk gaat...
Ik zit zelf ook behoorlijk in het Unifi ecosysteem maar vind het heel erg teleurstellend hoe hier nu mee om wordt gegaan.
Mijn deurbel had al regelmatig Ghost chimes en een herstartende bel.
Zou ook echt niet weten wat ik als alternatief zou willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
Ik heb 2 jaar unifi g4 doorbell gehad, voeding daarna stuk. Nu sinds half jaar reolink poe. Bouwkwaliteit wel minder. Maar beeld is peima en werkt goed met scrypted icm homekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• captain007
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 15:00
Tijntje schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 10:01:
[...]
Mijn deurbel had al regelmatig Ghost chimes en een herstartende bel.
Heb daar alleen in het begin last van gehad, maar na de nodige firmware updates werkt het hier goed. Nu dus alleen het fysieke beginnende knop probleem. Een ander alternatief is niet zomaar voorhanden, ook omdat ik momenteel al meerdere vaste camera's op Protect heb draaien. Dan is het onwenselijk de deurbelcamera weer op een ander ecosysteem te hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 17:40

Falcon10

Hit it i would !

(jarig!)
Geen idee of het mogelijk is, maar is de knop alleen te vervangen ?
Misschien dat dmv wat 3D print werk men makkelijk een nieuwe knop kan maken om er in te steken in de plek van de kapotte ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-09 22:44
Falcon10 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:12:
Misschien dat dmv wat 3D print werk men makkelijk een nieuwe knop kan maken om er in te steken in de plek van de kapotte ?
Of een knop op de bestaande plakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Falcon10 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 22:12:
In het eerder gelinkte topic op ui kwam dat ook een keer voorbij, alleen volgens mij was dat lastig omdat het niet een gewone knop betreft maar dat er een proximity sensor achter zit, waardoor het lastiger is daar een vervangende knop voor te maken. Iets in die buurt, even vlug uit het hoofd. Het is vaker voorbij gekomen iig maar zviw nog zonder succes

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 12:59

TheVMaster

Moderator WOS
Unifi heeft blijkbaar een Holiday Sale en de G4 Doorbell Professional is nu (bijna) 100 euro goedkoper te bestellen. Heb er zelf gelijk maar even een besteld, was nog op zoek naar een Pro voor ons nieuwe huis. Helaas is de PoE kit niet in de sale, maar goed ik koop later de upgrade kit wel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tepA5-G1oK9Ke_DzRwYrn-D1fJA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlCELMphQVDPxSrxgi0Og5Sl.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 11-12-2023 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 18:45

Wallie

Herr

Mooie aanbieding! Moet binnenkort ook een nieuwe deurbel, ivm nieuwe kozijnen/voordeur.
Hangt bij ons helaas wel in het zonlicht, dus denk niet dat drukknop het jaren zal uithouden, dus ga denk ik toch voor een Reolink POE versie.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wallie schreef op maandag 11 december 2023 @ 15:28:
Mooie aanbieding! Moet binnenkort ook een nieuwe deurbel, ivm nieuwe kozijnen/voordeur.
Hangt bij ons helaas wel in het zonlicht, dus denk niet dat drukknop het jaren zal uithouden, dus ga denk ik toch voor een Reolink POE versie.
Ja, ik kwam hem toevallig tegen en hij stond nog bij ons op het ‘aanschaffen voor het nieuwe huis’ lijstje en als hij dan zo in de aanbieding is, dan moet je snel toeslaan. Vaak zijn die dingen bij Ubiquiti ook vrij snel weer uitverkocht. En bij ons komt hij over een grote overkapping te hangen, zonder direct zonlicht dus bij ons gaat dat perfect passen.

[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 11-12-2023 15:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phoolie
Ik zie dat de G4 Doorbell Pro PoE Kit nu ook in het wit verkrijgbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:39:
Ik zie dat de G4 Doorbell Pro PoE Kit nu ook in het wit verkrijgbaar is.
Oh die vind ik wel vet. Misschien heeft die ook uiteindelijk minder last van het hele UV-probleem.

Afbeeldingslocatie: https://images.svc.ui.com/?u=https%3A%2F%2Fcdn.ecomm.ui.com%2Fproducts%2F217c2677-ceb5-4908-8953-792cdc72fd32%2F4151ad12-3d74-4de5-9e0f-4a5b2ce7822f.png&q=75&w=2048

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Werkt die G4 Pro op dezelfde trafo als de G4?

Ik heb de G4 net iets meer dan een maand, maar dit is wel een leuke upgrade. Die andere kan ik dan allicht tweedehands verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mimiix schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 11:50:
Werkt die G4 Pro op dezelfde trafo als de G4?

Ik heb de G4 net iets meer dan een maand, maar dit is wel een leuke upgrade. Die andere kan ik dan allicht tweedehands verkopen.
Die Pro kan ook gevoed worden door USB-C zag ik, daarnaast is er ook een PoE variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

TheVMaster schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:59:
[...]

Die Pro kan ook gevoed worden door USB-C zag ik, daarnaast is er ook een PoE variant.
Dat snap ik, maar ik heb de Beltrafo laten aanleggen hier :) Ik zou graag gewoon willen swappen indien mogelijk zonder weer met een elektricien aan de gang te moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Mimiix schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:16:
[...]

Dat snap ik, maar ik heb de Beltrafo laten aanleggen hier :) Ik zou graag gewoon willen swappen indien mogelijk zonder weer met een elektricien aan de gang te moeten.
Dat gaat niet lukken. De gewone G4 krijgt zijn voeding via een trafo met een + en - draad. De G4 Pro via een USB-C connector en de G4 Pro PoE kit via PoE.

Ik zit nu naar de foto's te kijken, maar de G4 Pro lijk je ook met een gewone trafo te kunnen voeden. Wellicht iemand die hem heeft, die dat kan bevestigen.

[ Voor 15% gewijzigd door Phoolie op 12-12-2023 14:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• astonmbp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
Phoolie schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:19:
[...]

Dat gaat niet lukken. De gewone G4 krijgt zijn voeding via een trafo met een + en - draad. De G4 Pro via een USB-C connector en de G4 Pro PoE kit via PoE.

Ik zit nu naar de foto's te kijken, maar de G4 Pro lijk je ook met een gewone trafo te kunnen voeden. Wellicht iemand die hem heeft, die dat kan bevestigen.
De G4 Pro werkt zowel via een beltrafo als via usb-c. Daarnaast is er ook nog een losse PoE -> usb-c connector te krijgen.
Pagina: 1 ... 31 ... 41 Laatste