Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:59

pinda powerrr

Slow down...

haborym schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:23:
Wie o wie heeft een idee wat ik nog kan doen?

Vandaag mijn g4 pro deurbel ontvangen. Ik wil de bel aansluiten met de usb-c - poe adapter. (Van unifi)
Vandaag een test opstelling gemaakt en de adapter gebruikt. De deurbel wordt geadopteerd en zodra die daarmee klaar is gaat hij elke 20 a 30 rebooten.
Ik heb het vanuit de poe pport van me switch geprobeerd, via een poe adapter allebei hetzelfde resultaat.
Als ik de deurbel via wifi verbind is er geen enkel probleem.
Even testen met een andere USB C kabel, gewoon die je ook gebruikt om een telefoon mee op te laden, of die van je laptop. Dan kan je eea ook uitsluiten. Maar het stevig aandrukken is idd ook een optie.

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 17:47
Helaas beide ideeën hebben geen oplossing geboden.
De kabel zit er goed in (werkt wel via directe usb stekker ).
Andere kabel helaas ook geen verschil. Na 30 seconde weer in de reboot...

edit 06-07:
Het bizarre is vanmorgen. Ik ben gaan testen met een andere USB-C kabel. (alweer) en nu draait het wel. Omdat ik dat heel bizar vond omdat ik andere kabels gisteren heb getest ben ik meerdere kabels gaan testen. Heb nu 3 verschillende kabels getest en die werken allemaal goed. Alleen de kabel van Unifi niet. |:(

2e edit 06-04:
Blijkt dat de USB-c kabel van unifi niet voor bedoeld is. Ze hebben een aparte USB-C kabel die samengaat met de oplader en er is een andere usb-c kabel die samengaat met de USB-C to poe adapter.
Ik heb nu een 5M kabel op amazon besteld omdat de kabel die ik hier had liggen wel werkt. Morgen is ff kijken. De unifi kabel gaat terug... :D

[ Voor 71% gewijzigd door haborym op 06-07-2023 14:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 20:25
Ik was van plan om de G4 Pro te bestellen met lossen POE adapter, nou is die laatste uitverkocht. Maar ik zie onderstaande:
https://eu.store.ui.com/e...c-g4-doorbell-pro-poe-kit

Wellicht een goed alternatief, voor wie op zoek is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Phoolie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:47:
Ik was van plan om de G4 Pro te bestellen met lossen POE adapter, nou is die laatste uitverkocht. Maar ik zie onderstaande:

Zo.. dat is inderdaad top! Veel handiger dan dat geklooi met de PoE adapter enzo. En netwerkkabel is veel gemakkelijker te trekken. Half jaartje te laat voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
ChrisM schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:02:
[...]

Zo.. dat is inderdaad top! Veel handiger dan dat geklooi met de PoE adapter enzo. En netwerkkabel is veel gemakkelijker te trekken. Half jaartje te laat voor mij.
Je hebt mij over de streep getrokken met je opmerking over de kabel die makkelijker te trekken is.

Ga hem zo bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gappi23
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-07-2023
ChrisM schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:02:
[...]

was bijna voor gegaan, maar deze is weer niet te gebruiken met je gewone huis deurbel :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gappi23 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:09:
[...]

was bijna voor gegaan, maar deze is weer niet te gebruiken met je gewone huis deurbel :-(
Nee.. dat is een goede.
Ik heb een nieuw huis gebouwd, waar ik geen deurbel heb, alleen maar HomePods, dan werkt het prima. Maar dat is natuurlijk niet overal zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Gappi23 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:09:
[...]

Dat zag ik ook. Maar voor mij ook niet noodzakelijk. Heb nu zo'n goedkope draadloze deurbel van de Action en bij deze variant komt een Chime mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 17:04

Ik stond op het punt om de normale G4 Pro aan te schaffen voor onze nieuwbouwwoning die wij binnenkort opgeleverd krijgen.
Gelukkig heb ik je bericht optijd gelezen en de PoE versie besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 11:26

Ah net te laat voor mij. Mijn unifi g4 doorbell wifi is van de week kapot gegaan. (na 2.5 jaar, ook weer niet heel lang voor een apparaat van 250 eur...) Ik vond een usb kabel doorlussen te lastig maar een netwerk kabel ging prima. Heb nu een reolink poe doorbell. Ook wel prima maar had liefst alles in ubiquiti systeem gehouden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Even een vraagje voor wie al een Protect deurbel (of camera) in gebruik heeft. Ik heb nog een WD Red liggen die ik laatst uit mijn NAS gehaald heb. Voldoet deze ook prima of kan ik toch beter een WD Purple aanschaffen?
z0bin schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 20:41:
[...]

Ik stond op het punt om de normale G4 Pro aan te schaffen voor onze nieuwbouwwoning die wij binnenkort opgeleverd krijgen.
Gelukkig heb ik je bericht optijd gelezen en de PoE versie besteld.
Al met al ook stom geluk dat ik de normale 4G Pro nog niet besteld had. Wou hem bestellen zodra mijn salaris binnen was, maar door drukte was het er nog niet van gekomen. Toen wou ik hem dinsdag bestellen, was die POE usb adapter niet leverbaar. Dus bedacht dat ik dan na mijn vakantie maar eens zou kijken. Tot ik vanmiddag toch nog even in de webshop ging kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Ik heb zelf de G4 Doorbell Pro aangesloten met USB-C.

Het koste wat moeite om de kabel er doorheen te krijgen maar ik heb nog geen problemen gemerkt met wat dan ook. Maar heb ik het goed als het enige verschil is dat deze combinatie een UTP aansluiting heeft voor zijn data en stroom i.p.v. USB-C en dat alle andere specs hetzelfde zijn? Ik zie geen verschil verder namelijk.

Het zou wel fijn zijn als die chime via UTP los verkrijgbaar gaat zijn.

Dank

[ Voor 8% gewijzigd door ChrisVrolijk op 08-07-2023 13:03 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ChrisVrolijk schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:58:
Ik heb zelf de G4 Doorbell Pro aangesloten met USB-C.

Het koste wat moeite om de kabel er doorheen te krijgen maar ik heb nog geen problemen gemerkt met wat dan ook. Maar heb ik het goed als het enige verschil is dat deze combinatie een UTP aansluiting heeft voor zijn data en stroom i.p.v. USB-C en dat alle andere specs hetzelfde zijn? Ik zie geen verschil verder namelijk.

Het zou wel fijn zijn als die chime via UTP los verkrijgbaar gaat zijn.

Dank
Voor en nadelen aan deze nieuwe variant, het is maar net wat bij jou thuis past. Een ethernet stekker is groter dan USB C, maar scheelt weer een apparaat ertussen.

De Chime op PoE mag van mij ook wel in de shop verschijnen. Is wel mooi met die inbouw mogelijkheid, maar zal de prijs ongetwijfeld weer flink zijn en zo fantastisch zijn die Chimes eigenlijk niet. Te zacht en geen andere beltoon mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
pinda powerrr schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:21:
[...]

Voor en nadelen aan deze nieuwe variant, het is maar net wat bij jou thuis past. Een ethernet stekker is groter dan USB C, maar scheelt weer een apparaat ertussen.

De Chime op PoE mag van mij ook wel in de shop verschijnen. Is wel mooi met die inbouw mogelijkheid, maar zal de prijs ongetwijfeld weer flink zijn en zo fantastisch zijn die Chimes eigenlijk niet. Te zacht en geen andere beltoon mogelijk.
Eens, maar UTP kan je er later aan bevestigen en USB-C is toch een stuk lastiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 11:18
Phoolie schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:12:
Even een vraagje voor wie al een Protect deurbel (of camera) in gebruik heeft. Ik heb nog een WD Red liggen die ik laatst uit mijn NAS gehaald heb. Voldoet deze ook prima of kan ik toch beter een WD Purple aanschaffen?

[...]

Al met al ook stom geluk dat ik de normale 4G Pro nog niet besteld had. Wou hem bestellen zodra mijn salaris binnen was, maar door drukte was het er nog niet van gekomen. Toen wou ik hem dinsdag bestellen, was die POE usb adapter niet leverbaar. Dus bedacht dat ik dan na mijn vakantie maar eens zou kijken. Tot ik vanmiddag toch nog even in de webshop ging kijken.
De WD Red die er bij mij inzit vanaf dag 1, voldoet prima. (afkloppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ChrisVrolijk schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 12:58:
[...] Maar heb ik het goed als het enige verschil is dat deze combinatie een UTP aansluiting heeft voor zijn data en stroom i.p.v. USB-C en dat alle andere specs hetzelfde zijn? Ik zie geen verschil verder namelijk.
[...]
Nee, er is nog een verschil. Deze variant heeft geen mogelijkheid om een losse/bestaande deurbel aan te sluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basdej
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

Nieuw product! Eindelijk een deurbel met een rj45 aansluiting. Gelijk maar besteld, de usb variant was onmogelijk om aan te sluiten. Had nooit door de leiding gepast. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pwtLVMOi8EYzp_e4DE4PhwuQLsw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rGwtGPT1UNPqrmYTSZacXTqC.jpg?f=fotoalbum_large

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
basdej schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 00:05:

Nieuw product! Eindelijk een deurbel met een rj45 aansluiting. Gelijk maar besteld, de usb variant was onmogelijk om aan te sluiten. Had nooit door de leiding gepast. [Afbeelding]
Ik heb de USB versie. UTP was wel makkelijker te trekken, maar in dit aanzicht lijkt die netwerkpoort ook wel een uitdaging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngces4I38-6jkBTMa_Ue1zClwFQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n0gWhPzOrP8X35Krv9aAvuXc.png?f=user_large

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duskwither
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09 22:32
MrHill schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Ik heb de USB versie. UTP was wel makkelijker te trekken, maar in dit aanzicht lijkt die netwerkpoort ook wel een uitdaging:
[Afbeelding]
Ik vermoed dat dat meevalt, zie:
Afbeeldingslocatie: https://images.svc.ui.com/?u=https%3A%2F%2Fcdn.ecomm.ui.com%2Fproducts%2F217c2677-ceb5-4908-8953-792cdc72fd32%2F551bd0c9-da92-408b-860a-fb3424e08c7f.png&q=75&w=1920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresh T.
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:45
Duskwither schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:23:
[...]

Ik vermoed dat dat meevalt, zie:
[Afbeelding]
Als ik de installation guide bekijk, dan zit er toch enig extra werk in wanneer je de wedge of standaard wall mount gebruikt, aangezien een deel in de muur valt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qi5RDuSbFaA7j5_7fyXXK1xSJ5c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TAqVBT3WTzld6bFX1yIxKC4n.jpg?f=user_large

Iemand al ervaring hiermee qua installatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Hmmm geen noemenswaardige verbetering in de camera kwaliteit zo op het eerste oog. Ik laat deze even gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Fresh T. schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:40:
[...]

Als ik de installation guide bekijk, dan zit er toch enig extra werk in wanneer je de wedge of standaard wall mount gebruikt, aangezien een deel in de muur valt:

[Afbeelding]

Iemand al ervaring hiermee qua installatie?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/soMTrHg1G00oPIiMvCxXwc6SehI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kTrl9Fyq4CDH2da0gl9Wtbt9.png?f=user_large

Er zit nog een ander klepje mee waarmee je hem gewoon "normaal" kan monteren, ik ga hem iig zo doen(maar dan toch met de internetkabel van achter, hij steekt dan iets verder uit de muur maar dan hoef ik in ieder geval niet de steen kapot te bikken met een beitel. :)

Hoi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat dikkere rechte tussenstukje is een fijne extra optie. :)

Bij deze producten gaan ze toch een beetje uit van Amerikaanse muurtjes. Zo ook de inbouw-poe-Chime, da’s vooral leuk in creatief-met-drywall-land. ;)

(Volgens mij hadden we het al een pagina lang over dit nieuwe product :+ )

[ Voor 17% gewijzigd door Voutloos op 12-07-2023 10:39 ]

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
Hier is hij zojuist binnen gekomen :)

Ik zie alleen op de doos "Test Date: 04/28/23" staan. Blijkbaar liggen ze dus al een tijdje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 07:40

Tijntje

Hello?!

Mr_0izO schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:39:
[...]

Mailen naar support@ui.com
Geprobeerd, echter geen reactie en ook het aanmaken van een support ticket geeft geen reactie.
Het blijft oorverdovend stil aan de andere kant.
Behoorlijk kwalijk.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej

basdej

OutSystems Consultant

Voutloos schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:37:
Dat dikkere rechte tussenstukje is een fijne extra optie. :)

Bij deze producten gaan ze toch een beetje uit van Amerikaanse muurtjes. Zo ook de inbouw-poe-Chime, da’s vooral leuk in creatief-met-drywall-land. ;)

(Volgens mij hadden we het al een pagina lang over dit nieuwe product :+ )
Ik was gewoon helemaal flabbergasted van enthousiasme :+

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Zojuist reactie gehad van support.
UI Team (Ubiquiti Help Center)

Hello,

The warranty is expired. Netherlands law is applicable to sellers located in the Netherlands.
Best,

UI Team
Ubiquiti Inc.
Lekker dan, helemaal omdat de bel gekocht is voor een nieuwbouw huis en hij nog niet eens 2 jaar buiten hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Tijntje schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:53:
Zojuist reactie gehad van support.

[...]

Lekker dan, helemaal omdat de bel gekocht is voor een nieuwbouw huis en hij nog niet eens 2 jaar buiten hangt.
Zou toch nog even in de pen klimmen (op een vriendelijke manier). Lijkt erop dat je iemand hebt getroffen die wat minder klantvriendelijk is.

Overigens hebben ze wellicht een punt, weet niet uit welke "store" je het hebt gekocht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FVnGWkaed_lQul_NdweAsB3z9nA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yjiHdbzTXX66q2r4D1BGWDhv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door GroeneThee op 15-07-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GroeneThee schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:41:
[...]

Zou toch nog even in de pen klimmen (op een vriendelijke manier). Lijkt erop dat je iemand hebt getroffen die wat minder klantvriendelijk is.

Overigens hebben ze wellicht een punt, weet niet uit welke "store" je het hebt gekocht?

[Afbeelding]
Ik heb hem inderdaad via de webstore gekocht. :'(
Ik vermoed dat het niet veel uitmaakt of ik op opnieuw een mail ga sturen.
Bij Ubiquiti is het altijd net niet, met alles.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Net politie over de vloer, fietsen gestolen van bezoek van de buren. Daders staan op de camera dat ze de straat in komen en weer uitfietsen, maar omdat het verderaf is heel erg onscherp. Toch wel nadeel van de lage resolutie. Alleen dus maar grove omschrijving qua kleding en postuur.

Desondanks toch blij dat er iets is voor hun om verder mee te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 09:29
Hoi,

Ik zie voor het eerst deze deurbel.
Wanneer je deze neemt met POE, kan je dan een chime op 230v verbinden met de deurbel of moet de chime ook met POE verbonden zijn met dezelfde nvr?

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrLuc
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01:52
Ik heb sinds gisteren een rare paarse streep links in het camera beeld zitten (G5 dome). Weet iemand of dit een hardware of software matig probleem is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQWOea2clD0e1VHoKucsEDQNgSo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIKknTq3qgJemR39fciDGyCb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06
MrLuc schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:53:
Ik heb sinds gisteren een rare paarse streep links in het camera beeld zitten (G5 dome). Weet iemand of dit een hardware of software matig probleem is?

[Afbeelding]
Ik heb dit ook gehad met een G4 Instant en het was met een firmware-update opgelost, nadat ik (en anderen) het gemeld hadden op het UI-forum...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Stef CB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:50:
Hoi,

Ik zie voor het eerst deze deurbel.
Wanneer je deze neemt met POE, kan je dan een chime op 230v verbinden met de deurbel of moet de chime ook met POE verbonden zijn met dezelfde nvr?
• Bedrade bellen gaan met lagere spanning.
• De POE versie van de Doorbell kan enkel draadloze bellen aansturen.
• Unifi Chimes moeten simpelweg in hetzelfde netwerk hangen.

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Tijntje schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:57:
[...]

Ik heb hem inderdaad via de webstore gekocht. :'(
Ik vermoed dat het niet veel uitmaakt of ik op opnieuw een mail ga sturen.
Ik lees toch echt dat je 2 jaar garantie hebt na versturen als je rechtstreeks bij hen hebt gekocht?
Bij Ubiquiti is het altijd net niet, met alles.
Ik heb (en anderen hierboven) toch echt een andere ervaring. Nogmaals, probeer het even opnieuw. Kost je 2 minuten 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 09:29
Voutloos schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:16:
[...]
• Bedrade bellen gaan met lagere spanning.
• De POE versie van de Doorbell kan enkel draadloze bellen aansturen.
• Unifi Chimes moeten simpelweg in hetzelfde netwerk hangen.
Kan ik dan wel de POE deurbel nemen en een 230v chime (dus de chime die je in het stopcontact steekt)?

☀️7.290 wp | ♨️Geothermische WP Thermia Calibra 7 | 🏡HASS | 🚘Tesla Y | 🔋Marstek coming soon?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Stef CB schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:29:
[...]

Kan ik dan wel de POE deurbel nemen en een 230v chime (dus de chime die je in het stopcontact steekt)?
Ja, die Chime zit ook in je netwerk, dus zou prima moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

GroeneThee schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:29:
[...]

Ik lees toch echt dat je 2 jaar garantie hebt na versturen als je rechtstreeks bij hen hebt gekocht?

[...]

Ik heb (en anderen hierboven) toch echt een andere ervaring. Nogmaals, probeer het even opnieuw. Kost je 2 minuten 😉
In mijn geval heb ik het langer geleden gekocht, volgens mij is de bel 26/27 maanden oud.
Hij heeft echter een tijd nieuw in doos gelegen omdat het huis nog niet afgebouwd was.
Dus de bel hangt nu pas 20 maanden buiten.

Zal het nog eens gaan proberen, echter heb ik er weinig hoop op.

Zag ook dat de nieuw bel weer dezelfde knop gebruikt dus die gaat na 2 jaar buiten in de zon ook weer uitharden en stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:31
Hi,

Hopelijk heeft iemand hier tips en kan ons helpen met het volgende probleem. De unifi protect app laad enorm traag 10-20 sec wanneer we extern gebruik maken. Zijn wij verboden met het wifi dan is het binnen 3 sec geopend/start.

Waar kan dit probleem liggen? We hebben een udm pro die verbonden is met de ziggo modem die in bridge staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Jboy1991 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:55:
Hi,

Hopelijk heeft iemand hier tips en kan ons helpen met het volgende probleem. De unifi protect app laad enorm traag 10-20 sec wanneer we extern gebruik maken. Zijn wij verboden met het wifi dan is het binnen 3 sec geopend/start.

Waar kan dit probleem liggen? We hebben een udm pro die verbonden is met de ziggo modem die in bridge staat.
Als het wanneer je verbonden bent met je wifi wel goed werkt dan zou ik het eerder zoeken in je snelheid buiten huis. Heb je ook getest vanaf iemand anders zijn wifi? Kan je in ieder geval uitsluiten dat het aan je provider van je telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
ChrisVrolijk schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:03:
[...]

Als het wanneer je verbonden bent met je wifi wel goed werkt dan zou ik het eerder zoeken in je snelheid buiten huis. Heb je ook getest vanaf iemand anders zijn wifi? Kan je in ieder geval uitsluiten dat het aan je provider van je telefoon ligt.
Goeie.. zojuist getest wel iets sneller dan 4g maar nog niet snelgenoeg.

Dan kan het dus aan twee dingen liggen. Kabel van modem naar udm pro is niet goed. Of een configuratie op de udm is niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-07 11:29
Gaat dat trouwens om iOS of Android?
Hier (iOS) duurt het via 4G ongeveer 5 seconden vanaf aanklikken tot live beeld in de protect app.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 03:37
Jboy1991 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:55:
Hi,

Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Ik hebb een udm pro met 1 gbit/s glasvezel internet. Als hier een bezorger voor de deur staat en ik wil antwoorden staat ie al bijna weer bij zijn bus.
Het maakt niet uit of dit via het wifi van mijn werk ks of via 5G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jboy1991
MrHill schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:13:
Gaat dat trouwens om iOS of Android?
Hier (iOS) duurt het via 4G ongeveer 5 seconden vanaf aanklikken tot live beeld in de protect app.
Op apple iphone 13 pro. (Ios dus). Zowel pro als pro max ( partner).
qwasd schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Ik hebb een udm pro met 1 gbit/s glasvezel internet. Als hier een bezorger voor de deur staat en ik wil antwoorden staat ie al bijna weer bij zijn bus.
Het vervelende is dat ik gisteren de ring 2 pro bij mijn schoonmoeder heb geïnstalleerd en dat dat stukken sneller werkt dan de veel duurdere unifi… en toen dacht ik, ik plaats hier toch maar even deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:23
qwasd schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:12:
[...]

Ik heb het idee dat het gewoon niet heel veel sneller kan. Ik herken meteen wat je zegt en ik vind het ook altijd lang duren. Maar ik heb thuis 1gbit glasvezel en 300+ mbit 5G onderweg en dan nog is het langzaam. Ik ben bang dat het gewoon aan de werking van het systeem ligt...

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje

Tijntje

Hello?!

Luuk1983 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Ik heb het idee dat het gewoon niet heel veel sneller kan. Ik herken meteen wat je zegt en ik vind het ook altijd lang duren. Maar ik heb thuis 1gbit glasvezel en 300+ mbit 5G onderweg en dan nog is het langzaam. Ik ben bang dat het gewoon aan de werking van het systeem ligt...
Hier ook gigabit internet en is ook altijd traag met de app te starten om de deurbel notificatie te zien.
Meestal is de bezorger al weg.
Heb Android telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Maar wat voor een meerwaarde heeft de deurbel dan? Ik zat eraan te denken om de pro versie te bestellen en dan bekabeld aan te sluiten maar dat gaat de traagheid van de app niet oplossen. Misschien tzt maar de unifi vervangen voor de ring pro….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36

Mr_0izO

Natural Mystic

Bij mij is het goed te doen, ik heb beeld binnen 5 seconden als ik op 5G zit. Daarnaast laat ik de app wel altijd open op de achtergrond. Als ik de app net nog open heb gehad, heb ik wel direct beeld. Eerst had ik Ring en ik merk niet veel verschil met opstarten.

Misschien helpt het als je alles even doet rebooten (deurbel, accesspoint, UDM etc).

Ik heb ook een UDM-Pro draaien met Ziggo GigaNet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
Mr_0izO schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:56:
Bij mij is het goed te doen, ik heb beeld binnen 5 seconden als ik op 5G zit. Daarnaast laat ik de app wel altijd open op de achtergrond. Als ik de app net nog open heb gehad, heb ik wel direct beeld. Eerst had ik Ring en ik merk niet veel verschil met opstarten.

Misschien helpt het als je alles even doet rebooten (deurbel, accesspoint, UDM etc).

Ik heb ook een UDM-Pro draaien met Ziggo GigaNet.
Nja ik accepteerde het omdat ik geen vergelijkingmateriaal had. Nu zie ik hoe soepel,snel en scherp ring is. Die vervolgens ook nog goedkoper is en minder randapparatuur nodig…

Eind dit jaar hebben we glasvezel, dan komt er ook geen modem meer tussen de dreammachine en wan … dus benieuwd wat dan het resultaat gaat zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Iedereen heeft het over een kabeltje van een paar meter tussen modem en lan, of over eigen bandbreedte.. maar voor dit issue is latency, de prestaties van unifi servers en de appcode veel relevanter.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kywr
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hallo!

Heb mijn G4 Doorbell (niet-Pro) binnen en ben die na een lange dag werken aan het aansluiten. Had ik beter niet kunnen doen want heb zonder goed te kijken de BX6TF transformator verkeerd om aangesloten >.<

Zo te zien ben ik niet de eerste die het doet... Wel super stom natuurlijk en gelijk een einde aan het aansluit avontuur. Moet wel zeggen dat de print op de BX6TF iets duidelijker had mogen zijn.

Iemand een idee of er een zekering in de trafo zit? Hoop dat de bel zelf nog werkt, maar heb geen 16—24V adapter liggen om direct op de bel aan te sluiten om te testen. De BX6TF lijkt ook niet los bij te bestellen bij UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-06 20:14
De g4 protect doorbel geinstalleerd met een key gen 2 plus en gebruik een android mobiel.

Als je aanbelt,, zie ik een vluchtige pushmelding in het scherm komen, doet 1 tel, maar geen geluid melding.

Ik zou graag een geluidsmelding willen hebben en ook dat de notificatie veel langer in het scherm blijft staan.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gamma_ed schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 22:12:
De g4 protect doorbel geinstalleerd met een key gen 2 plus en gebruik een android mobiel.

Als je aanbelt,, zie ik een vluchtige pushmelding in het scherm komen, doet 1 tel, maar geen geluid melding.

Ik zou graag een geluidsmelding willen hebben en ook dat de notificatie veel langer in het scherm blijft staan.

Iemand tips?
Apps-->UniFi Protect-->notifications -->doorbell ring

En dan een eigen geluidje uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
pinda powerrr schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 23:40:
[...]

Al gedaan maar helaas is dat niet de oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:06

Iemand tips?
Niet dat je er wat aan hebt, maar ik heb precies hetzelfde probleem op mijn iPhone... De iPhone van mijn vriendin heeft er geen last van.

Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Polyphemus schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Niet dat je er wat aan hebt, maar ik heb precies hetzelfde probleem op mijn iPhone... De iPhone van mijn vriendin heeft er geen last van.

Ik ben er nog niet achter waar het aan ligt :/
Mijn vrouw heeft een samsung s20 maar ook hier weer hetzelfde probleem.
Wat ik overigens heel vreemd vind, is dat ik het vanmorgen niet kon laten om toch nog even te drukken en toen kreeg ik wel een geluidsmelding op m'n mobiel. Maar de pushmelding stond helaas niet in het meldingscherm zeg maar.. Dus dan hoor je wat, kijk je op je mobiel, en je ziet niks, dat werkt ook niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamma_ed op 21-07-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tamegotchi
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-09 09:32

Iemand tips?
Ik had dat probleem ook. Bleek mijn Loader (Nova) te zijn. Gewoon stock loader weer aangezet en toen kreeg ik wel gewoon de meldingen binnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
[...]

Bij mij doet het default geluid van de Doorbell ring het simpelweg niet. Ik heb voor de notificatie een ander geluidje van de telefoon gekozen en dat lost het op.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Vanavond mijn UNVR geupgrade naar 3.1.12 (van 3.0.x) en nu kan mijn deurbel niet meer connecten met wifi.
Protect zelf had ik al op 2.8.28.

Echt, elke keer met een upgrade van de console krijg ik weer problemen, daarom had ik de auto-updates al uitgezet (vorige keer was ik alles kwijt) en nu dus weer de deurbel die niet reconnect. Hardware van unifi is leuk, maar de software heeft echt een hoop verbeteringen nodig :/

Heb de deurbel al getracht te reconnecten (eerste keer leek het te werken via de app en bluetooth, maar bij connect met wifi faalde alles weer) en heb nu de stroom er maar af gehaald, morgen kijk ik weer verder. Ik wil namelijk niet dat het display laat zien dat hij "niet kan connecten", want dat staat nu natuurlijk lekker veilig leesbaar op het display op full-brightness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Deurbel notificatie nog steeds niet in mn android mobiel.

Geprobeerd:
-Launcher verwijderd
-Belang van melding reset in ontwikkelings mode gedaan
- soft reset
- ander geluidje geselecteerd
- notificaties in de unify protect app staat aan
- meldingen staan aan voor betreffende apps

Iets wat me ook opvalt, marktplaats berichten krijg ik ook geen notificatie van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:27
Valt mij net op dat de AC Voltage (in Protect App) van de G4 deurbel schommelt tussen 30 en 32V... klopt dit? Zie wel wat vergelijkbare waardes in posts op reddit en unifi forum.. de deurbel doet het verder prima, voelt niet heet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Erkens schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 22:53:
Heb de deurbel al getracht te reconnecten (eerste keer leek het te werken via de app en bluetooth, maar bij connect met wifi faalde alles weer) en heb nu de stroom er maar af gehaald, morgen kijk ik weer verder. Ik wil namelijk niet dat het display laat zien dat hij "niet kan connecten", want dat staat nu natuurlijk lekker veilig leesbaar op het display op full-brightness.
Vanochtend de stroom terug aan gezet, nog altijd moeite met connecten, viel steeds signaal weer weg (AP hangt redelijk dichtbij en nooit echt connectie problemen gehad). Maar uiteindelijk draait hij nu al weer een paar uurtjes stabiel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
jgsr schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:49:
Valt mij net op dat de AC Voltage (in Protect App) van de G4 deurbel schommelt tussen 30 en 32V... klopt dit? Zie wel wat vergelijkbare waardes in posts op reddit en unifi forum.. de deurbel doet het verder prima, voelt niet heet aan.
Ik heb de orginele van ubiquiti geplaatst, maar deze schommelt tussen de 20 en 20,7 volt. Vind dat van jou, a 30 volt, wel hoog hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Gamma_ed schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Ik heb de orginele van ubiquiti geplaatst, maar deze schommelt tussen de 20 en 20,7 volt. Vind dat van jou, a 30 volt, wel hoog hoor!
De originele heb ik ook nog liggen... misschien eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
jgsr schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:50:
[...]

De originele heb ik ook nog liggen... misschien eens vervangen.
zou dat doen, komt de levensduur ten goede!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Gamma_ed schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:11:
Deurbel notificatie nog steeds niet in mn android mobiel.

[…]

Iets wat me ook opvalt, marktplaats berichten krijg ik ook geen notificatie van
En je hebt niet gewoon Niet Storen of zoiets dergelijks globaal aan?

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamma_ed
Voutloos schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 17:29:
[...]
En je hebt niet gewoon Niet Storen of zoiets dergelijks globaal aan?
Ik heb het probleem opgelost voor mijn S22 ultra mobiel, hier heb ik de batter dockter verwijderd. Dus blijkbaar energy saver apps kunnen het ook tegenhouden.

Nu nog de S20 van mijn vrouw, hier heb ik ook unify protect opgezet, maar vraag mij af als je iemand toegang wilt geven om op afstand je deurbell te kunnen doen. Moet je dan volledig toegang geven tot je unify protect ? Of moet je daar een tweede account voor aanmaken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Gamma_ed schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 18:18:
[...]

Ik heb het probleem opgelost voor mijn S22 ultra mobiel, hier heb ik de batter dockter verwijderd. Dus blijkbaar energy saver apps kunnen het ook tegenhouden.

Nu nog de S20 van mijn vrouw, hier heb ik ook unify protect opgezet, maar vraag mij af als je iemand toegang wilt geven om op afstand je deurbell te kunnen doen. Moet je dan volledig toegang geven tot je unify protect ? Of moet je daar een tweede account voor aanmaken ?
Extra account aanmaken met beperkte rechten, maar dat had je kunnen zien als je even ingelogd had in Protect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

is er nog steeds geen progressie met de vingerafdruk scanner?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikz.nl
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-08 14:45

Erikz.nl

professioneel prutser

Ik hoop dat Unifi een keer komt met een deurbel die op een batterij werkt. Ik heb een nieuwbouwwoning die is opgeleverd met een draadloos flut deurbelletje. Door de nieuwe kozijnen boren en dan met kabels via een moeilijke route naar de meterkast is voor mij geen optie. Nu hangt er een Ring draadloze deurbel, maar ik zou graag naast mijn netwerk en beveiliging ook mijn deurbel van Unifi afnemen. Helaas is dat momenteel nog geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Wat is de makkelijkste manier om de deurbel aan een ander wifi punt te hangen? Ik wil een wifi 2.4GHz-only netwerk maken speciaal voor de deurbel, maar dan moet ik netwerk switchen. Moet ik m dan resetten? Of eerst verwijderen en opnieuw toevoegen? Wat doet dat met de opnames die er al zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

paQ schreef op maandag 24 juli 2023 @ 15:54:
is er nog steeds geen progressie met de vingerafdruk scanner?
Zowel de vingerafdruk als NFC staan niet meer vermeld op de productpagina, dus helaas pindakaas vrees ik.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

ja dat was al even helaas... :'(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgsr
Luuk1983 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:14:
Wat is de makkelijkste manier om de deurbel aan een ander wifi punt te hangen? Ik wil een wifi 2.4GHz-only netwerk maken speciaal voor de deurbel, maar dan moet ik netwerk switchen. Moet ik m dan resetten? Of eerst verwijderen en opnieuw toevoegen? Wat doet dat met de opnames die er al zijn?
Inderdaad resetten en opnieuw instellen, je beelden blijven binnen Protect bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Luuk1983 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 15:14:
Volgens mij kan je inloggen op de camera zelf (login ubnt en we zie instellingen) en daar aangeven op welk netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:24
jgsr schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 11:49:
die van mijn is al vanaf dag 1 (1 maart 2021) aangesloten via een Hager veiligheidstrafo (ST312) en deze geeft altijd rond de 30V aan in de protect app. Die deurbel kan daar wel tegen hoor zou niet ineens je hele kast omver gaan gooien :P
Gamma_ed schreef op zaterdag 22 juli 2023 @ 13:57:
[...]

zou dat doen, komt de levensduur ten goede!
Dat lijkt me meer onderbuik gevoel van je ;)

die deurbel wil graag rond de 1.25A ontvangen en dan kan 30V prima daarin passen. Mijn trafo levert 25VA als je dan 30V hebt krijgt de bel 1.2A dat is perfect binnen de specs van de camera

[ Voor 25% gewijzigd door Jaguar645 op 08-08-2023 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShadowMaster82
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-09-2024
Jboy1991 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:31:
[...]

Op apple iphone 13 pro. (Ios dus). Zowel pro als pro max ( partner).

[...]

Het vervelende is dat ik gisteren de ring 2 pro bij mijn schoonmoeder heb geïnstalleerd en dat dat stukken sneller werkt dan de veel duurdere unifi… en toen dacht ik, ik plaats hier toch maar even deze vraag.
Heb zelf een Ring Pro gehad die het na 2 jaar begaf.
De Ring heeft wat mij betreft tov Unifi een aantal nadelen.
1. De Ring neemt niet 24x7 op maar alleen als er detectie is.
2. Je hebt een abbo nodig bovenop de aanschaf.
3. Mijn Ring ging na een firmware update kapot en ondanks dat het hun fout is kreeg ik geen vervanging omdat de garantie verlopen was.

Heb eerst de Doorbell G4 gehad en nu overgestapt naar de G4 Pro ivm POE aansluiting.
Pro bevalt uitstekend icm de Unifi Chime. Had op de G4 een Honeywell draadloze chime welke het vaak ook niet deed. Chime stroom eraf en erop en dan deed die het weer.
Wat betreft connectie snelheid merk ik geen verschil tussen de Ring en Unifi. Beide maken even snel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
ShadowMaster82 schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 10:37:
[...]

Heb zelf een Ring Pro gehad die het na 2 jaar begaf.
De Ring heeft wat mij betreft tov Unifi een aantal nadelen.
1. De Ring neemt niet 24x7 op maar alleen als er detectie is.
2. Je hebt een abbo nodig bovenop de aanschaf.
3. Mijn Ring ging na een firmware update kapot en ondanks dat het hun fout is kreeg ik geen vervanging omdat de garantie verlopen was.

Heb eerst de Doorbell G4 gehad en nu overgestapt naar de G4 Pro ivm POE aansluiting.
Pro bevalt uitstekend icm de Unifi Chime. Had op de G4 een Honeywell draadloze chime welke het vaak ook niet deed. Chime stroom eraf en erop en dan deed die het weer.
Wat betreft connectie snelheid merk ik geen verschil tussen de Ring en Unifi. Beide maken even snel verbinding.
Ik heb vandaag even een test gedaan met wifi vs 4g. Bij het aanbellen is te zien dat wij pas 5 sec later de notificatie ontvangen daarna duurt het nog even voordat het beeld laad etc.

Deurbel test YouTube: Unifi deurbel aanbellen test

App protect start wifi vs 4g
YouTube: Uhifi deurbel protect app wifi vs 4g

Op wifi is ie lekker snel, via 4g vind ik hem toch te langzaam.

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 10:20

koekjah

Luctor et emergo

[...]

Waar kan ik een eigen geluidje zoeken? Die optie wordt bij mij niet aangeboden.

Hier met Android hetzelfde probleem. Bij aandrukken krijg ik wel een push melding op het scherm, maar hoor alleen een zacht kort geluid gevolgd door een hele korte tril. Kortom: die ga ik altijd missen als de telefoon in mijn broekzak zit.

Bij mijn vorige deurbel bleef de telefoon gewoon trillen/geluid afspelen tot ik de deurbel beantwoord had of wegdrukte. Dit is echt waardeloos :F

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• Luuk1983
koekjah schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Hier met Android hetzelfde probleem. Bij aandrukken krijg ik wel een push melding op het scherm, maar hoor alleen een zacht kort geluid gevolgd door een hele korte tril. Kortom: die ga ik altijd missen als de telefoon in mijn broekzak zit.

Bij mijn vorige deurbel bleef de telefoon gewoon trillen/geluid afspelen tot ik de deurbel beantwoord had of wegdrukte. Dit is echt waardeloos :F
Sinds een Android update gaat bij mijn telefoon (OnePlus 9) de bel over alsof het een oproep is en blijft dus overgaan tot je het wegdrukt. Dat is voor mij nieuw. De Galaxy S8 van vrouwlief deed dit al een tijdje. Geen idee waar dat ineens vandaan komt, voorheen was het alleen een push notification.

• GroeneThee
koekjah schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:31:
[...]

Kan dat niet als je bij algemene instellingen en dan meldingen kijkt? Ik kan dan bij de app Unifi Protectaangeven welk geluid ik bijvoorbeeld wil horen.

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

GroeneThee schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 11:37:
[...]

Kan dat niet als je bij algemene instellingen en dan meldingen kijkt? Ik kan dan bij de app Unifi Protectaangeven welk geluid ik bijvoorbeeld wil horen.
Kan ik nergens vinden, zowel in de telefoon zelf (S23) als de Unifi Protect app niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
Hmmm algeme instellingen, meldingen, app-instellingen, Unifi protect, Doorbell ring geeft bij die opties

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xcbg2sb1dgP8MmBDw8MYox8Rq5U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/b3bMgoyqGh7MXBse7jKBOhdC.png?f=fotoalbum_large

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Ah gevonden, mijn telefoon staat echter standaard op alleen trillen en kan daardoor het volume niet aanpassen.....
Hij geeft dus wel een geluid, met volume op mute.

overigens is het geluid en tril sowieso maar éénmalig, dus dat mis je makkelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door koekjah op 10-08-2023 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:48
Erikz.nl schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:10:
Ik hoop dat Unifi een keer komt met een deurbel die op een batterij werkt. Ik heb een nieuwbouwwoning die is opgeleverd met een draadloos flut deurbelletje. Door de nieuwe kozijnen boren en dan met kabels via een moeilijke route naar de meterkast is voor mij geen optie. Nu hangt er een Ring draadloze deurbel, maar ik zou graag naast mijn netwerk en beveiliging ook mijn deurbel van Unifi afnemen. Helaas is dat momenteel nog geen optie.
Je kan toch gewoon de bestaande bedrading gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Een “draadloos flut deurbelletje” heeft meestal niet zoveel bedrading.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Vanmorgen weer twee keer een deurbel gemist. Iemand een idee hoe je het aanbellen iets meer gepusht kan krijgen op je telefoon?
Nu is het een notificatie met 1x trillen en een zacht belletje. Dat mis ik dus constant.

Het liefst zou ik eenzelfde waarschuwing krijgen net als wanneer je gebeld wordt. Telefoon die een minuut lang trilt tot je opneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
koekjah schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:39:
Vanmorgen weer twee keer een deurbel gemist. Iemand een idee hoe je het aanbellen iets meer gepusht kan krijgen op je telefoon?
Nu is het een notificatie met 1x trillen en een zacht belletje. Dat mis ik dus constant.

Het liefst zou ik eenzelfde waarschuwing krijgen net als wanneer je gebeld wordt. Telefoon die een minuut lang trilt tot je opneemt.
Zoals ik laatst zei, dat is bij mij en mijn vrouw laatst ineens begonnen en werkt nu zoals je graag zou willen. Dus het is mogelijk, alleen heb ik geen idee wat je ervoor moet doen om het werkend te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Luuk1983 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 11:40:
[...]

Zoals ik laatst zei, dat is bij mij en mijn vrouw laatst ineens begonnen en werkt nu zoals je graag zou willen. Dus het is mogelijk, alleen heb ik geen idee wat je ervoor moet doen om het werkend te krijgen :P
Ik durf niet te zeggen of dit door een update van Android komt, of van een update van de Protect app :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

De beta app gebruikt het "incomming call" mechanisme van android. die blijft overgaan tot je oppakt (je heb overigens geen keus meer om het niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Avvd schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 14:21:
[...]

De beta app gebruikt het "incomming call" mechanisme van android. die blijft overgaan tot je oppakt (je heb overigens geen keus meer om het niet te gebruiken.
Dan is het nu geen beta meer, want ik heb heel zeker geen beta versie van de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Na updaten van de app gebruikt hij idd het incoming call mechanisme.
Alleen is nu het geluid en de tril helemaal weg, instellingen staan nog steeds goed. Kortom, die ga ik nog steeds missen als ik niet op mn telefoon kijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:36

Mr_0izO

Natural Mystic

Ik laat via home assistant m'n lampen thuis knipperen wanneer er aangebeld wordt, ideaal voor als ik muziek aan heb staan en niks hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Pff krijg het niet voor elkaar en ben in staat de oude Ezviz bel weer terug te hangen. Zijn er mensen met Android waarbij de telefoon wel trilt en geluid afspeelt bij aanbellen?

Ik kom niet verder dan een notificatie en een kort trilletje. Maar daar heb ik niks aan als mn telefoon in de broekzak zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
koekjah schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 14:45:
Pff krijg het niet voor elkaar en ben in staat de oude Ezviz bel weer terug te hangen. Zijn er mensen met Android waarbij de telefoon wel trilt en geluid afspeelt bij aanbellen?

Ik kom niet verder dan een notificatie en een kort trilletje. Maar daar heb ik niks aan als mn telefoon in de broekzak zit.
Ik heb in ieder geval versie 1.16.1 van de Unifi Protect app op Android.

Verder Android 13 met beveiligingsupdate van juli 2023 (OnePlus 9).

Unifi Protect applicatie op de controller is 2.8.35.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 14-08-2023 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Ik heb exact dezelfde versies. Wat gebeurt er bij jou dan als er wordt aangebeld en je telefoon is niet actief (bijv in je broekzak)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
koekjah schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:09:
Ik heb exact dezelfde versies. Wat gebeurt er bij jou dan als er wordt aangebeld en je telefoon is niet actief (bijv in je broekzak)?
Dat gaat ie over alsof het een telefoongesprek is. Dat is zoals ik eerder hier zei ineens iets nieuws, dat had ik eerder nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Dat doet ie bij mij ook, maar zonder geluid en tril.
Blijft ie bij jou constant trillen tot je hem beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
koekjah schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 15:13:
Dat doet ie bij mij ook, maar zonder geluid en tril.
Blijft ie bij jou constant trillen tot je hem beantwoord?
Yes...ik heb dat nu ook. Hij gaat over met geluid en trillen , blijft net zo lang doorgaan tot ik er iets mee doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjah

koekjah

Luctor et emergo

Snap er niks van.. instellingen staan volgensmij goed

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7croSZXua4-HBaS5Xa-UVEb_MJs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N6xjkLSpeVZvYU2HDeJDZLrr.jpg?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 30 ... 41 Laatste