Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-07 16:13
Behoorlijk Leek schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:44:
[...]

Idd, die vind ik ook vreemd, ik denk dat dat alleen de laadfunctie heeft, ik zie ze toch echt ook met 8 soldeerpunten.
Maar ik zou hem dan 10 cm verder van de stekker doorknippen en de draden dan weer aan elkaar maken.
Ik zou zelf dan gaan voor een verlangkabel en die dan doorknippen. Die zijn een stuk goedkoper, als je die verkloot, is het wat minder erg.

Wat je wellicht ook nog kan proberen is of jet het uiteinde (waar de LAN kabel in gaat) open kan maken en daar dan voorzichtig de draadjes af te solderen, kabel door de buis en weer solderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De kabel heeft 6 aders en een shield, 2 dikke en 4 dunne draden. Solderen is prima te doen. Ik kwam overigens nog verrassend ver in een 16mm buis, voorbij 3 bochten. ik stuitte echter op een mof die er niet helemaal in zat waardoor de plug vast kwam te zitten op het randje, toen toch maar doorgeknipt. De kabel heeft aan een kant een rubber randje om vocht tegen de gaan, die hebben de standaard verlengkabels niet.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGXjyDJAR5lPTU1ElnCC1BCF6DM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mpE8WBSW5kwzvderahA26R1R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Avvd op 13-04-2023 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-07 14:40
Dan haal ik liever wat materiaal van de stekker weg om hem wat dunner te maken.

Maar heb me verkeken op de kabellengte van de bewuste adapter, vrees dat ik ook voor de langere variant moet gaan.

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyparo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-06 19:18
Goedemorgen!

Ik ben sinds enige tijd eigenaar van een G4 doorbell, en heb sinds het begin de uitdaging dat ik geen notificaties ontvang op mijn mobiele telefoon. Ik heb verschillende fora's gevonden waarin wat tips werden gegeven om dit werkend te krijgen, maar tot op heden heeft dit nog niet geleid tot een notificatie wanneer de bel wordt ingedrukt.

Weet iemand hier de goude tip om de boel werkend te krijgen?

Wat extra info:

- G4 Doorbell aangesloten via Wifi
- UDM Pro met Network en Protect (4TB schijf)
- Alleen lokale accounts (dus geen unifi cloud)
- Iphone 13 met Protect App

Notificatie instellingen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKfm1BU21D7xkWhkuZXbzk9dzxA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/weYpTUDbf8RBUgvj6y2zQExa.png?f=fotoalbum_large

Mijn dank is groot! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Shyparo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:29:
Goedemorgen!

Ik ben sinds enige tijd eigenaar van een G4 doorbell, en heb sinds het begin de uitdaging dat ik geen notificaties ontvang op mijn mobiele telefoon. Ik heb verschillende fora's gevonden waarin wat tips werden gegeven om dit werkend te krijgen, maar tot op heden heeft dit nog niet geleid tot een notificatie wanneer de bel wordt ingedrukt.

Wat extra info:

[Afbeelding]

Staat de protect app in de instellingen van je telefoon ook zo ingesteld dat deze push berichten mag afleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-07 10:12

Mr_0izO

Natural Mystic

Shyparo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 10:29:
Goedemorgen!

Wat extra info:

[Afbeelding]

Ik heb het zo ingesteld (ook iOS):

- Notifications: Custom.
- Dan naar Activity
- When to send: Always
- Dan naar: Doorbell
- All doorbells: same as all devices en Doorbel Ring aan
- Deurbel: Same as All Doorbells

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-07 11:01

Beyond

Dussssss.......

Mr_0izO schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:21:
[...]

- Dan naar Activity
Je moet even kijken bij ‘instellingen > Protect’. Dit is wat @IKKE86 ook bedoeld volgens mij.

Dit is niet in de Protect app.

[ Voor 5% gewijzigd door Beyond op 14-04-2023 11:48 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 09:48
Beyond schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:47:
[...]

Je moet even kijken bij ‘instellingen > Protect’. Dit is wat @IKKE86 ook bedoeld volgens mij.

Dit is niet in de Protect app.
Klopt, dit zijn de instellingen die ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fetmGKx5BOy1Fa0g9gfJMgvEOmc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rNcr0cQCZiAVYNQ6qL6NWBky.png?f=fotoalbum_large

Deze zijn dus te vinden in instellingen van ios, dan naar beneden scrollen naar protect, en daar kies je voor meldingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyparo
Mr_0izO schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:21:
[...]

- Dan naar Activity
Ik heb de instellingen zojuist aangepast en getest, helaas nog steeds geen notificatie.
IKKE86 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:01:
[...]

Klopt, dit zijn de instellingen die ik bedoel:

[Afbeelding]

Deze zijn dus te vinden in instellingen van ios, dan naar beneden scrollen naar protect, en daar kies je voor meldingen
Yes deze staan net zoals op de afbeelding. Opnieuw geen melding te bekennen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Shyparo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:20:
[...]

Ik heb de instellingen zojuist aangepast en getest, helaas nog steeds geen notificatie.

[...]

Yes deze staan net zoals op de afbeelding. Opnieuw geen melding te bekennen :'(
Misschien dat het dan iets te maken heeft met dat je alleen lokale accounts gebruikt. Al eens geprobeerd om alles te koppelen aan je UI-account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shyparo
Mr_0izO schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:03:
[...]

Misschien dat het dan iets te maken heeft met dat je alleen lokale accounts gebruikt. Al eens geprobeerd om alles te koppelen aan je UI-account?
Ik probeer dit juist te vermijden - fijn als alles lekker lokaal blijft draaien ipv dat er een connectie via de cloud gemaakt wordt. Lijkt erop dat ik pech heb en voor als nog geen notificaties kan ontvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-07 09:14

Simkin

Bzzzzz

Ik heb mijn ring ingeruild voor een G4 Pro en deze aangesloten op een 24v hager transformator

Als ik deze aanlsuit op de 24v aansluiting geeft de Protect app 35V aan.
De bel lijkt verder te werken maar ik vind dit een beetje raar/eng. Kan iemand dit voor mij logisch verklaren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FbPSRmtOEytzLlGvvAPJNyrLZ7Q=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xUd1SFgP8bDML1BJvufiIhtE.png?f=user_large

Als ik hem op de 12V aansluit zie ik in de app 16,5V staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K2LoaoGDAbOTdyK3pNGEzD2Nfmg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v6ehFyYMivUbsjss5r9AGC5j.png?f=user_large

Ik heb ook nog een 2de vraag. Ik hoor geen RING/bel geluid op mijn telefoon als er wordt aangebeld, ik krijg wel een message notificatie. Ik heb geen idee waarom niet, kan iemand mij de goede richting insturen?

Edit: Mijn Pixel watch blokeerde default notification geluid op mijn telefoon

[ Voor 37% gewijzigd door Simkin op 17-04-2023 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bes-r
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:37
Shyparo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:54:
[...]

Ik probeer dit juist te vermijden - fijn als alles lekker lokaal blijft draaien ipv dat er een connectie via de cloud gemaakt wordt. Lijkt erop dat ik pech heb en voor als nog geen notificaties kan ontvangen :'(
Sommige Android telefoons (zoals Samsung) zetten apps in een slaapstand om energie te besparen. Misschien is dit voor jou ook van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Shyparo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:54:
[...]

Ja, dit zou eigenlijk niet mogen want dit is natuurlijk wel het beste qua veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01:08

pinda powerrr

Slow down...

Gisteren de G4 Pro opgehangen (slangenboor ftw! Zo dat hardhouten kozijn door) in combinatie met de PoE adapter uit de early access. Die laatste is korter dan je denkt overigens, dus hou daar rekening mee.

Beeld is perfect met groot bereik. Wel lopen er bij mij redelijk veel mensen langs de deur, dus ik moet nog een goede modus vinden qua detectiezones en motions. Het zou mooi zijn als deze instellingen ook tijdgebonden "strenger" kunnen zijn, bijvoorbeeld in de nacht.
Het is mij ook nog niet duidelijk wanneer de package light precies aan gaat, welke triggers zijn er voor nodig?

Dankzij verlichting bij de deur en van de straat kan ik de infrarood uit laten.

De PoE adapter staat gekoppeld aan mijn 8 port switch lite.
Twee chimes verdeeld door het huis. Geluid mag van mij nog harder, of een andere beltoon.

[ Voor 5% gewijzigd door pinda powerrr op 15-04-2023 16:14 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 06-07 13:35
pinda powerrr schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:12:
Het is mij ook nog niet duidelijk wanneer de package light precies aan gaat, welke triggers zijn er voor nodig?
Hier onder staat je antwoord
pinda powerrr schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:12:
Dankzij verlichting bij de deur en van de straat kan ik de infrarood uit laten.
De floodlight werkt alleen wanneer infrarood is ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-07 08:59
Ik zit al een tijdje te kijken naar een nieuwe deurbel oplossing echter heb ik momenteel op 2 plekken een deurbel (beide gaan naar 1 trafo), zou ik 2 G4's kunnen aansluiten op 1 trafo (de huidige)? Of moet ik dan beide bijgeleverde trafo's gaan gebruiken (past niet in de huidige groepenkast helaas, die zit vol).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attotje
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 04-09-2023
delete

[ Voor 98% gewijzigd door attotje op 18-04-2023 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heeft iemand hier wel eens gekeken naar de wifi communicatie tussen de chime, de deurbel en de protect appliance?

Ik merk dat de deurbel vrij zacht is en ik een 2e apparaat wil hebben. Echter vind ik 70E voor een deurbel die maar 1 deuntje kan best stevig.
Nu overweeg ik om iets te klussen (ESP32, mp3'tje, luidsprekertje, paar torren en een voedinkje)... maar dan moet je je device wel aan kunnen melden bij de security appliance.

Iemand wel eens naar zoiets gekeken? Anders keer certificaatje pikken en de verbinding MITMen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Ik vraag mij af of er met mij iets mis is? Want de Unifi Chime is bij mij wel erg luid?
Wel vind ik nog altijd de prijs veel te hoog voor een ding wat niet eens een ander deuntje kan afspelen, dat hadden ze inmiddels toch wel moeten kunnen fixen in de firmware :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boudewijn schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:49:
Heeft iemand hier wel eens gekeken naar de wifi communicatie tussen de chime, de deurbel en de protect appliance?

Ik merk dat de deurbel vrij zacht is en ik een 2e apparaat wil hebben. Echter vind ik 70E voor een deurbel die maar 1 deuntje kan best stevig.
Nu overweeg ik om iets te klussen (ESP32, mp3'tje, luidsprekertje, paar torren en een voedinkje)... maar dan moet je je device wel aan kunnen melden bij de security appliance.

Iemand wel eens naar zoiets gekeken? Anders keer certificaatje pikken en de verbinding MITMen.
Ik heb hier een 3-tal van die UI-Chime dingen in huis en ze melden zich op het WiFi netwerk aan als zijnde ESP32 apparaatjes >:)

Eigenlijk zou ik stiekem gewoon eens een keer zo'n UI-Chime open moeten maken en er middels de SDK van ESP naar gaan moeten kijken (als de juiste pinnen nog aanwezig zijn op de ESP32 module in de UI-Chime).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Erkens schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:52:
Ik vraag mij af of er met mij iets mis is? Want de Unifi Chime is bij mij wel erg luid?
Wel vind ik nog altijd de prijs veel te hoog voor een ding wat niet eens een ander deuntje kan afspelen, dat hadden ze inmiddels toch wel moeten kunnen fixen in de firmware :(
Eens, ik heb er 1 gekocht en die is prima hoor... maar je betaalt heel veel voor heel weinig. En een ander jingle'tje laden is wel heel basaal.

Qua volume: mijn vriendin heeft vaak boven de deur dicht ivm thuiswerken. Als dan beneden ook de deur dicht is en het geluid een trap op moet... :z
Will_M schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:58:
[...]

Ik heb hier 3 van die UI-Chime dingen in huis en ze melden zich op het WiFi netwerk aan als zijnde ESP32 apparaatjes >:)

Eigenlijk zou ik gewoon eens een keer zo'n UI-Chime open moeten maken en er middels de SDK van ESP naar gaan moeten kijken (als de juiste pinnen nog aanwezig zijn op de ESP32 module in de UI-Chime).
Als je dat wil doen wil ik best ff meekijken naar de firmware.

ik wilde het andersom doen: het certificaat van de protect app zoeken, en dan gewoon het netwerkverkeer tussen chime en protect sniffen. Certificaat in wireshark laden en gaan met die banaan.

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 22-04-2023 18:00 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Heb er twee en woon niet enorm groot. Ik vind ze ook te zacht. Beltoon is erg "vriendelijk" dus eerder te missen als de muziek hard staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Boudewijn schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:59:
Qua volume: mijn vriendin heeft vaak boven de deur dicht ivm thuiswerken. Als dan beneden ook de deur dicht is en het geluid een trap op moet... :z
Ah, ja, dan kan het te zacht zijn, in mijn huis (waar ik alleen woon) heb ik weinig last van ander geluid en dus hoor ik die boven ook nog.
Ik denk dat het idee van Ubiquity is dat je zo'n chime op meerdere plekken in je huis moet plaatsen (maar again, daar is het ding te duur voor en kan te weinig)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Gisteren mijn doorbell G4 teruggestuurd naar unifi, binnen 2 jaar al barsten in de deurbel knop, waarschijnlijk door de zon. Gelukkig deden ze niet moeilijk over de RMA aanvraag.
Zoiets dus: (niet mijn foto, maar wel vergelijkbaar qua beschadiging)
Afbeeldingslocatie: https://img.community.ui.com/63438ae9-6b18-4465-9303-44824ad2a77f/questions/a65e6f20-2e6d-499d-9664-d35de543d366/13d9fccf-48f4-408f-9ac9-ccd6a10d80f9

Iemand ervaring mee hoe lang het duurt tot ik een vervangende opgestuurd krijg? Twijfel of ik op voor die tijd even een drukker moet halen bij de karwei, of gewoon een foto van samson en gert op moet hangen met de melding dat ze even moeten kloppen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SjigEd
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:09
GeleFles schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:59:
Iemand ervaring mee hoe lang het duurt tot ik een vervangende opgestuurd krijg? Twijfel of ik op voor die tijd even een drukker moet halen bij de karwei, of gewoon een foto van samson en gert op moet hangen met de melding dat ze even moeten kloppen...
Bij mijn RMA heb ik gevraagd of ik alvast een nieuwe opgestuurd kon krijgen.
Toen wilden ze nog een foto van de achterkant hebben.
Na wat miscommunicatie wilden ze ook nog een verzendbewijs hebben van de oude...
Toen heb ik een pakketzegel van PostNL gekocht (niet handig want beperkt geldig) en daar het nummer van doorgegeven.
1 dag voor die zegel verliep had ik de nieuwe binnen dus dat ging net goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 04:22

paQ

Is er een tweaker die weet of de vingerafdruk scanner op de doorbell pro ingezet kan worden voor iets anders dan unifi Acces?
Aan de reviews te zien heeft die 2e cam echt een tegenvallende kwaliteit met een framerate van 2 ofzo, en zie ik er in NL toch al niet zoveel meerwaarde in.
Dus het enige wat met nog zou kunnen overhalen om 150 euro meer uit te geven is de scanner voor bijv het unlocken van een bold smartlock.

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 02-05-2023 11:23 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik lees op reddit dat de NFC sensor er zelfs helemaal uit is, en uit een draadje op het unifi forum begrijp ik dat de fingerprint reader nog steeds niet werkt.

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Nu wordt er niet heel vaak aangebeld, maar als het dan wel gebeurd, is het wel handig dat de app dan ook verbinding kan krijgen |:(
De paar keren dat er wordt aangebeld, elke keer geen verbinding. App geforceerd afsluiten, opstarten en dan met twee tellen beeld. Maar ja, dan is de bezorger al weer weg.

Met een gigabit glasverbinding thuis en overduidelijk goede 5G ontvangst op de telefoon, geef ik de schuld toch aan Protect, de app of Unifi in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
paQ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:18:
Ik lees op reddit dat de NFC sensor er zelfs helemaal uit is, en uit een draadje op het unifi forum begrijp ik dat de fingerprint reader nog steeds niet werkt.

:|
Dit is nou juist heel groot probleem bij Ubiquiti dat ze beloftes maken en vervolgens hun producten niet afmaken! Ik ben groot fan van Ubiquiti en hun spullen, maar begin me mateloos te irriteren aan feit dat ze wel beloftes doen die ze niet na komen. Ik wacht al tijdje op dat ze de NFC gaan inschakelen zodat ik dit in combinatie met Home Assistant kan gebruiken.
Ik heb in de kast ook nog een CK2+ liggen waarbij de extra USB-C later kan gebruiken voor iets anders maar al ruim 2 jaar later niks en nergens kan je nog iets vinden op de officiële pagina hier over.

Ik vroeg me wel eens af of je de G4 PRO aankoop kan ontbinden op basis van dwaling....
pinda powerrr schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:04:
Nu wordt er niet heel vaak aangebeld, maar als het dan wel gebeurd, is het wel handig dat de app dan ook verbinding kan krijgen |:(
De paar keren dat er wordt aangebeld, elke keer geen verbinding. App geforceerd afsluiten, opstarten en dan met twee tellen beeld. Maar ja, dan is de bezorger al weer weg.

Met een gigabit glasverbinding thuis en overduidelijk goede 5G ontvangst op de telefoon, geef ik de schuld toch aan Protect, de app of Unifi in het algemeen.
De protect app moet via LTE verbinding maken naar een Ubiquiti server en daarna naar jou huis en dit zorgt best voor een delay. Tevens vind ik dat de protect app sowieso trager is met opstarten dus ik gebruik Scrypted en Homekit die erg snel reageerd op de echo na....

Thuis ben ik verbonden via WiFi en dat gaat veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

idd scrypted met homekit gaat echt binnen de sec streamend _/-\o_

mijn oude HD mesh set had ook een usb poort die nooit is geactiveerd. Echt zo slecht :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Arthion-nl schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:03:
[...]

De protect app moet via LTE verbinding maken naar een Ubiquiti server en daarna naar jou huis en dit zorgt best voor een delay. Tevens vind ik dat de protect app sowieso trager is met opstarten dus ik gebruik Scrypted en Homekit die erg snel reageerd op de echo na....

Thuis ben ik verbonden via WiFi en dat gaat veel sneller.
Na geforceerd sluiten van de app heb ik echt met twee seconden verbinding. Dus het kan wel degelijk snel. Het is de app die dan bijna schrikt van de bel :+ en dan niet meer werkt.

Thuis komt er nog wel iets met Home Assistent...project ongoing 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 10:06
vraagje voor de gebruikers,

stel je wifi ligt plat, doet de door geluste bestaande ding-dong deurbel het dan nog wel?
niet dat wifi hier vaak plat ligt, maar kan me voorstellen dat er een keer iets mis gaat.
zou mooi zijn dat zoiets basaal als een deurbel gewoon door blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-07 11:02
sharkzor schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:40:
vraagje voor de gebruikers,

stel je wifi ligt plat, doet de door geluste bestaande ding-dong deurbel het dan nog wel?
Jazeker wel. Daar komt toch geen wifi bij kijken? :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Ik heb weer wat vreemds, mijn beide deurbellen hebben plotseling bij experience good staan ipv excellent. Dus een signaalsterkte slechter dan -65 dBm.

Heb 2,5 jaar de normale versies gehad, die altijd een excellent signaalsterkte hadden. Nu heb ik een maandje de Pro versies, ook altijd excellent, maar sinds gisteren sprongen ze opeens op good. Ze zijn beide aan een andere access-point gekoppeld (voordeur & tuinpoort). Heb de hele boel al eens gereboot (deurbellen, accesspoints & udm-pro), zonder effect.

Zal wel weer iets zijn wat zich vanzelf oplost (of door een update), zoals zovaak bij Ubiquiti-spul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-07 18:56
Mr_0izO schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:17:
Ik heb weer wat vreemds, mijn beide deurbellen hebben plotseling bij experience good staan ipv excellent. Dus een signaalsterkte slechter dan -65 dBm.

Heb 2,5 jaar de normale versies gehad, die altijd een excellent signaalsterkte hadden. Nu heb ik een maandje de Pro versies, ook altijd excellent, maar sinds gisteren sprongen ze opeens op good. Ze zijn beide aan een andere access-point gekoppeld (voordeur & tuinpoort). Heb de hele boel al eens gereboot (deurbellen, accesspoints & udm-pro), zonder effect.

Zal wel weer iets zijn wat zich vanzelf oplost (of door een update), zoals zovaak bij Ubiquiti-spul.
Zo heb ik al een poosje dat de Nest Audio speakers hier altijd als experience "poor" hebben.
Ze werken prima maar krijg het met geen mogelijkheid veranderd, terwijl 1 van de speakers zo goed als onder het AP staat 8)7

Ik houd het maar op een gevalletje typisch Unifi. :+

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mr_0izO schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:17:

gezien je de pro hebt; al enig teken van leven van de vingerafdruk sensor in Protect? (of nog beter, HA?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

paQ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 16:39:
[...]

gezien je de pro hebt; al enig teken van leven van de vingerafdruk sensor in Protect? (of nog beter, HA?)
Nee, helaas niet (ook niet in HA). Hij geeft sinds kort in HA wel een rook en CO sensor aan bij de deurbellen en de andere camera's van Unifi. Staat wel overal op unavailable. Zal ook wel een foutje zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

irritant zeg... zowat de enige reden om een pro te kiezen boven een normale.
Die downward camera voegt weinig toe mijns inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:05
paQ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:09:
En de pro is zwart, niet vergeten! 8-)
Oh, en de PoE USB aansluiting is ook wel een pre.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

ChrisM schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:26:
[...]

ZOVEEL MOOIE DINGEN! :o voor maar 180 euro meer 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

paQ schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:09:
Exact, dure upgrade met niet echt iets waar je wat aan hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
ChrisM schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:26:
[...]

Voor de kleur kan je bij de gewone variant ook een ander frontje kopen. Dat is een stuk goedkoper.

Wil zelf wel de pro, maar dan voor door de PoE USB aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Mr_0izO schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:01:
[...]

Exact, dure upgrade met niet echt iets waar je wat aan hebt!
Wat ik juist weer ook jammer vond is dat het ook geen betere camera heeft met betere beeldverhouding. De 4:3 beeldverhouding op viewport met 16:9 camera's is best lelijk.

Btw zijn mensen ook opgevallen dat de prijzen iets zijn gezakt? de g4 pro bullet camera kost nu iets onder de 500 euro waar voorheen hij iets meer dan 500 koste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Phoolie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:42:
[...]

Wil zelf wel de pro, maar dan voor door de PoE USB aansluiting.
Puur en alleen voor de PoE aansluiting de Pro gekocht. Te vaak gelezen dat WiFi net niet voldoende is en er daardoor dropouts komen. Een extra accespoint zou bij wijze van even duur zijn en onnodig in mijn huis. De stabiliteit van een bekabelde verbinding is nou eenmaal erg fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
pinda powerrr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:04:
[...]

Puur en alleen voor de PoE aansluiting de Pro gekocht. Te vaak gelezen dat WiFi net niet voldoende is en er daardoor dropouts komen. Een extra accespoint zou bij wijze van even duur zijn en onnodig in mijn huis. De stabiliteit van een bekabelde verbinding is nou eenmaal erg fijn.
Ja, dat heb ik ook gedaan, hoor. De PoE aansluiting + stroom ook via USB en niet via een bel-trafo, met het risico dat de batterij leeg gaat en het dus niet goed meer doet.
Ik ben er blij mee! :-) (En heb de stoerste camera van de straat!1! haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
paQ schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 21:43:
idd scrypted met homekit gaat echt binnen de sec streamend _/-\o_

mijn oude HD mesh set had ook een usb poort die nooit is geactiveerd. Echt zo slecht :N
Helaas niet icm Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
pinda powerrr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:04:
[...]
Yep, same here. Werkt sinds dien als een dolle.
Geen dropps meer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Wellicht nog handig te vermelden dat ik de bekabelde verbinding gemaakt heb met de:

G4 Doorbell Pro PoE Adapter (early acces)
https://eu.store.ui.com/c...-doorbell-pro-poe-adapter

Draad is korter dan je zou denken overigens, hou daar rekening mee!
Er zijn nog andere PoE adapters in de store, die zouden ook moeten werken, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
pinda powerrr schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:46:
Wellicht nog handig te vermelden dat ik de bekabelde verbinding gemaakt heb met de:

G4 Doorbell Pro PoE Adapter (early acces)
https://eu.store.ui.com/c...-doorbell-pro-poe-adapter

Draad is korter dan je zou denken overigens, hou daar rekening mee!
Er zijn nog andere PoE adapters in de store, die zouden ook moeten werken, lijkt me.
Ik heb deze gebruikt voor de bekabelde verbinding: https://eu.store.ui.com/c...cts/uacc-adapter-poe-usbc
7m, das wel fijn.
Maar eigenlijk.. €85 voor dat kabeltje en adapter, dat is eigenlijk wel een duur grapje geworden.
Maar ja... nu wel een prachtige zwarte G4 Doorbell Pro aangesloten via PoE. Jeeh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

ChrisM schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:19:
[...]

Ik heb deze gebruikt voor de bekabelde verbinding: https://eu.store.ui.com/c...cts/uacc-adapter-poe-usbc
7m, das wel fijn.
Maar eigenlijk.. €85 voor dat kabeltje en adapter, dat is eigenlijk wel een duur grapje geworden.
Maar ja... nu wel een prachtige zwarte G4 Doorbell Pro aangesloten via PoE. Jeeh...
Deze is dan zo goed als dezelfde, maar dan met een usb A aansluiting en maar drie tientjes:
https://www.routershop.nl...poe-usb-adapter/pid=65247

Maar levert deze voldoende vermogen met 2 Ampere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
pinda powerrr schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:14:
[...]

Deze is dan zo goed als dezelfde, maar dan met een usb A aansluiting en maar drie tientjes:

Bij de van Ubiquiti zit wel een kabel van 7m bij, met een blauw uiteinde die mooi in de camera past (waterdicht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luck
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 12:51
Eergisteren de deurbel G4 pro opgehangen (nieuw uit de doos).
De trafo van Unifi heb ik rechtstreeks aangesloten aan de G4 Doorbell Pro.

Ik heb geen chime, ik laat via Home Assistant de Sonos speakers een ding-dong afspelen. Wat prima werkte.
Via setting heb ik de deurbel Chime op 'None' staan. (Device versie 4.63.22)

Maar:
Nu heb ik probleem: het system werkt een tijdje en na verloop van 0,5 a 2 uur schakelt de deurbel zichzelf uit. Wat ik merk is dat de trafo best warm is, spanning uit de trafo is dan +/- 5V gemeten zijn er meer tweakers die hier last van hebben?

Vraag 1:
Als het aan mij trafo ligt is toch vreemd, immers ik heb geen aansluiting met een mechanische deurbel of zo, maw het vermogen van de trafo is alleen voor de G4 pro. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Vraag 2:
Als de trafo het probleem is welke raden jullie mij dan aan (omdat je zelf al een tijdje stabiel draait met je eigen Unifi opzet).
De breedte van een trafo moet wel 36 mm zijn/of minder. (Meer ruimte heb ik niet in de meter kast :-))
En als dat er niet is wie gebruikt een lossen AC voeding die je gewoon in de stekkerdoos plaats (220-24V AC).

[ Voor 4% gewijzigd door luck op 15-05-2023 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
pinda powerrr schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:14:
[...]

Ik heb het idee dat dit alleen is om stroom te leveren via USB, dus geen netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
luck schreef op zondag 14 mei 2023 @ 14:26:
Eergisteren de deurbel G4 pro opgehangen (nieuw uit de doos).
De trafo van Unifi heb ik rechtstreeks aangesloten aan de G4 Doorbell Pro.

Ik heb geen chime, ik laat via Home Assistant de Sonos speakers een ding-dong afspelen. Wat prima werkte.
Via setting heb ik de deurbel Chime op 'None' staan. (Device versie 4.63.22)

Maar:
Nu heb ik probleem: het system werkt een tijdje en na verloop van 0,5 a 2 uur schakelt de deurbel zichzelf uit. Wat ik merk is dat de trafo best warm is, spanning uit de trafo is dan +/- 5V gemeten zijn er meer tweakers die hier last van hebben?

Vraag 1:
Als het aan mij trafo ligt is toch vreemd, immers ik heb geen aansluiting met een mechanische deurbel of zo, maw het vermogen van de trafo is alleen voor de G4 pro. Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Vraag 2:
Als de trafo het probleem is welke raden jullie mij dan aan (omdat je zelf al een tijdje stabiel draait met je eigen Unifi opzet).
De breedte van een trafo moet wel 36 mm zijn/of minder. (Meer ruimte heb ik niet in de meter kast :-))
En als dat er niet is wie gebruikt een lossen AC voeding die je gewoon in de stekkerdoos plaats (220-24V AC).
Ik heb de bel aangesloten met USB-C en een PoE adapter. Adapter helemaal niet gebruikt, en ook geen verbindings probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Zojuist onderstaande adapter gekocht voor mijn Chromecast. Originele Google adapter om ethernet en stroom door te geven. €19,99 en gratis verzending. Zou in theorie toch ook moeten werken?
Ik ga het alleen niet testen, want geen zin om alles los te trekken :+

Output is 1,5 Ampere via USB C, weet niet of dat genoeg is voor de Pro.

https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/bZrCFiKLWojGz5HJCXhl8V0cUc6Q2KU-LbDwgC_sQMHHCRjOY20pC92GGPPP5JkfwDkJMdzYKTb3YWWm9TYYEO3VPlnzzzqYHA=rw-e365-w1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 07:14

darkrain

Moderator Discord

Geniet

pinda powerrr schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:27:
Zojuist onderstaande adapter gekocht voor mijn Chromecast. Originele Google adapter om ethernet en stroom door te geven. €19,99 en gratis verzending. Zou in theorie toch ook moeten werken?
Ik ga het alleen niet testen, want geen zin om alles los te trekken :+

Output is 1,5 Ampere via USB C, weet niet of dat genoeg is voor de Pro.

https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl

[Afbeelding]
ja hoor die moet het prima doen... niet getest ofzo maar denk van wel...

De adapter van unifi is 0,25A

[ Voor 4% gewijzigd door darkrain op 17-05-2023 20:55 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

darkrain schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:52:
[...]

ja hoor die moet het prima doen... niet getest ofzo maar denk van wel...

De adapter van unifi is 0,25A
In dat geval, een goedkope tip van mij ;)

En ook in wit, dus past volledig in de UniFi huisstijl B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Laatst online: 07:14

darkrain

Moderator Discord

Geniet

pinda powerrr schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 20:57:
[...]

In dat geval, een goedkope tip van mij ;)

En ook in wit, dus past volledig in de UniFi huisstijl B)
Eerst maar zien of het daadwerkelijk werkt :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
Ik heb momenteel een G4 aan de voordeur hangen, binnenkort komen ze een poort plaatsen waar een 2e G4 geplaatst wordt.

Iemand een idee of ik deze 2e op de trafo van de eerste kan hangen of best een 2e trafo plaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3p0x
  • Laatst online: 04-07 08:59
Crowns schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:13:
Ik heb momenteel een G4 aan de voordeur hangen, binnenkort komen ze een poort plaatsen waar een 2e G4 geplaatst wordt.

Iemand een idee of ik deze 2e op de trafo van de eerste kan hangen of best een 2e trafo plaats?
Na wat zoekwerk heb ik ook antwoord gevonden op deze vraag, hier is het ea. te vinden bij Unifi en als je het op 1 trafo wil aansluiten heb je er 1 nodig van minimaal 30 VA (zoiets) Voorlopig heb ik mijn G4's nog met 2 trafo's (externe) aangesloten (binnenkort gaan we de groepenkast aanpassen en dan komen daar de 2 van Unifi in of de bovenstaande van 30 VA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowns
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-05 10:25
3p0x schreef op maandag 22 mei 2023 @ 15:09:
[...]

Na wat zoekwerk heb ik ook antwoord gevonden op deze vraag, hier is het ea. te vinden bij Unifi en als je het op 1 trafo wil aansluiten heb je er 1 nodig van minimaal 30 VA (zoiets) Voorlopig heb ik mijn G4's nog met 2 trafo's (externe) aangesloten (binnenkort gaan we de groepenkast aanpassen en dan komen daar de 2 van Unifi in of de bovenstaande van 30 VA)
Helder, bedankt. Dan ga ik voor de 2 die er bij zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Aangezien 80% van het topic bestaat uit klachten en reboots bij een enkele G4, ben je denk ik vrij masochistisch ingesteld als je er 2 op 1 trafo wil draaien. :p

{signature}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

https://store.ui.com/us/e...ducts/uvc-g4-doorbell-pro

de vermelding van de vingerafdruk sensor (en NFC) is verwijderd van de productinformatie. Wel echt heel erg slecht zeg :N
Laat je mensen een jaar wachten voor wat? Een 2 fps pakketjes camera en een kleuren LCD....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-07 15:16
paQ schreef op maandag 5 juni 2023 @ 21:22:
https://store.ui.com/us/e...ducts/uvc-g4-doorbell-pro

de vermelding van de vingerafdruk sensor (en NFC) is verwijderd van de productinformatie. Wel echt heel erg slecht zeg :N
Laat je mensen een jaar wachten voor wat? Een 2 fps pakketjes camera en een kleuren LCD....
De 'biometric reader' staat nog wel in de specs:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9PZcZSlXQq2Y4B4_RTS6eTPix2Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RoalZ7UGFIRNoZ0RH3NSNqUT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hmmm dat is wel weer zo ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

En dan laat de Amazon bezorger een pakketje voor de deur, vol in zicht van de pakketjes camera en geen melding of ook maar iets wat er op lijkt dat er iets gedetecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik twijfel nog of ik de protect chime ook aan zal schaffen of dat ik met Homebridge aan de gang ga en mijn HomePod mini als chime gebruik. Iemand die wellicht beide opties heeft gebruikt en de voors en tegens weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Phoolie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:59:
Ik twijfel nog of ik de protect chime ook aan zal schaffen of dat ik met Homebridge aan de gang ga en mijn HomePod mini als chime gebruik. Iemand die wellicht beide opties heeft gebruikt en de voors en tegens weet.
Hier loopt alles via Home-Assistant, roept dingen om op Sonos Speakers in huis en stuurt screenshot van de livestream naar mobiele telefoons, werkt als een trein. Geen protect chime nodig :D

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Laatst online: 04-07 12:01

WoBBeL

*zwaai*

Hier ook via HA, kan ik er al mn eigen logica achter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:54
Hallo allemaal,

Heb al een tijd de doorbell alles werkte helemaal top!
Alleen sins kort gaat de mechanische bel niet meer af en als de knop ingedrukt word valt de stroom weg.
Nou ja het connection lost en herstart de deurbel.

Heeft iemand anders dit ook al wel eens gehad of heeft iemand een idee hoe dit ineens kan?
mochten jullie een oplossing weten hoor ik het graag. zelf heb ik geen idee wat ik hier aan kan doen.

PSN: CobusNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
Cobus_NL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:50:
Hallo allemaal,

Heb al een tijd de doorbell alles werkte helemaal top!
Alleen sins kort gaat de mechanische bel niet meer af en als de knop ingedrukt word valt de stroom weg.
Nou ja het connection lost en herstart de deurbel.

Heeft iemand anders dit ook al wel eens gehad of heeft iemand een idee hoe dit ineens kan?
mochten jullie een oplossing weten hoor ik het graag. zelf heb ik geen idee wat ik hier aan kan doen.
Grote kans dat de interne accu niet goed genoeg meer is - als je m al jaren hebt. Meestal zie je dat gebeuren in de winter omdat de accu dan al minder capaciteit heeft, maar ik zou niet weten waarom het niet in de zomer zou kunnen gebeuren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Interne accu? De g4 geeft toch geen accu? De bel krijgt toch gewoon zijn stroom via de transformator uit de meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Interne accu? De g4 geeft toch geen accu? De bel krijgt toch gewoon zijn stroom via de transformator uit de meterkast.

[ Voor 60% gewijzigd door Cobus_NL op 13-06-2023 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Cobus_NL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:34:
Jawel, op het moment dat je de bel indrukt moet de bel het heel even doen met de interne accu. De netstroom wordt heel kort onderbroken, waarschijnlijk om een signaal te geven dat er gebeld wordt. Zoek maar in dit topic, heel veel mensen hebben er last van, met name in de winter, als de bel ouder wordt.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Luuk1983 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:40:
[...]

Jawel, op het moment dat je de bel indrukt moet de bel het heel even doen met de interne accu. De netstroom wordt heel kort onderbroken, waarschijnlijk om een signaal te geven dat er gebeld wordt. Zoek maar in dit topic, heel veel mensen hebben er last van, met name in de winter, als de bel ouder wordt.
thanks voor de uitleg. klinkt heel logies.
nu dan maar even wachten op iemand die een oplossing weet of weten dat we ermee moeten leven.

[ Voor 3% gewijzigd door Cobus_NL op 13-06-2023 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Cobus_NL schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:50:
[...]

thanks voor de uitleg. klinkt heel logies.
nu dan maar even wachten op iemand die een oplossing weet of weten dat we ermee moeten leven.
Hier is helaas geen oplossing voor. Je hebt in elk geval 2 jaar garantie. Dit is een bekend probleem bij hun dus je kan hem dan gewoon terug sturen en dan krijg je een nieuwe. Volgens mij kun je het zelfs ook nog proberen wanneer je geen garantie meer hebt, omdat het gewoon een productiefout is.

Heb dit laatst ook voor elkaar gekregen toen bij mij de knop voor aan te bellen was gebarsten (dit is ook een bekend probleem). Deze teruggestuurd en een nieuwe gekregen terwijl ik geen garantie meer heb.

https://rma.ui.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Mr_0izO schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Hier is helaas geen oplossing voor. Je hebt in elk geval 2 jaar garantie. Dit is een bekend probleem bij hun dus je kan hem dan gewoon terug sturen en dan krijg je een nieuwe. Volgens mij kun je het zelfs ook nog proberen wanneer je geen garantie meer hebt, omdat het gewoon een productiefout is.

Heb dit laatst ook voor elkaar gekregen toen bij mij de knop voor aan te bellen was gebarsten (dit is ook een bekend probleem). Deze teruggestuurd en een nieuwe gekregen terwijl ik geen garantie meer heb.

https://rma.ui.com
Oke bedankt voor het antwoord.
Dacht dat ik hem in januari 2022 gekocht had.
Probleem is wel een beetje dat ik niet meer weet waar ik hem gekocht heb alleen niet via Unifi zelf 8)7
Maar dit zal geen probleem zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Hoe soepel RMA gaat ga je vanzelf merken.

Ter info ook de work-around: Als de bel niet een mechanische gong aanstuurt speelt dit probleem niet. Bijvoorbeeld met Unify Chime(s), om de eenvoudigste implementatie te noemen.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Niet online
Snelste verificatie is om in de settings de gong uit te zetten, zodat je ziet dat de reboot weg is en je telefoonintegratie wel werkt.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Cobus_NL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Probleem is wel een beetje dat ik niet meer weet waar ik hem gekocht heb alleen niet via Unifi zelf 8)7
Geen idee of ze bij Ubiquiti om een factuur vragen in dit soort gevallen. Vaak zat (bij andere bedrijven) gehad dat je bij dit schade/garantie gevallen wel een aankoopbewijs moest aanleveren. Maar met Ubiquiti zelf nog geen ervaring, dus of die er naar vragen weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Cobus_NL schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 09:54:
[...]

Dat is geen probleem, via rma.ui.com hoef je alleen het serienummer in te vullen. Op basis daarvan wordt de garantie bepaald. Dus je hebt geen factuur nodig. Hooguit indien zij beweren dat je geen garantie meer hebt, dan kun je het aankoopbewijs/factuur laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobus_NL
Mr_0izO schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:23:
[...]

Dat is geen probleem, via rma.ui.com hoef je alleen het serienummer in te vullen. Op basis daarvan wordt de garantie bepaald. Dus je hebt geen factuur nodig. Hooguit indien zij beweren dat je geen garantie meer hebt, dan kun je het aankoopbewijs/factuur laten zien.
Thanks na het werk maar eens even gaan doen dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Brake_
Vandaag toch maar het telefoonsnoer proberen te vervangen door de PoE-USBC adapter. 2 uur mee bezig geweest (plus knieschot uit de slaapkamer boven eruit moeten slopen), maar hij zit! Het is dus gelukt door een 16mm flexbuis met wat bochten (denk 2).

Heb de stekker afgevijld totdat het blauwe net zichtbaar werd, vervolgens ingevet met wat ballistol en daarna een 0.60mm visdraad net achter de kop geknoopt. Was er op een gegeven moment zó klaar mee, dat ik op het einde een ruk heb gegeven aan de draad en daar was ie :’)

Alles werkt, PoE en gigabit verbinding. Alleen valt me wel op (ook al eerder via wifi meegemaakt) dat als ik de push notification krijg dat er iemand voor de deur staat, het praten door de bel niet werkt. Als ik de camera in de protect app ‘handmatig’ open, werkt het wel. Heb de protect app opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet. Het heeft wel gewerkt overigens (wat updates geleden?). Bugje?

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Phoolie schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 11:10:
[...]

Geen idee of ze bij Ubiquiti om een factuur vragen in dit soort gevallen. Vaak zat (bij andere bedrijven) gehad dat je bij dit schade/garantie gevallen wel een aankoopbewijs moest aanleveren. Maar met Ubiquiti zelf nog geen ervaring, dus of die er naar vragen weet ik niet.
Ik heb van Ubiquiti een nieuwe UNVR gekregen na issues met mijn eerste die ik elders heb aangeschaft.
Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Laatst online: 03:36
Het lijkt er op dat na de laatste update van protect 2.8.28 mijn Unifi gong offline gaat na een tijdje. Lampjes op de gong blijven wel branden. In de protect omgeving blijft hij offline staan. Als ik hem even uit het stopcontact trek en er weer in steek werkt hij wel weer een tijdje maar gaat hij toch weer offline.
Hij is wel te pingen en bij een lanscan komt hij ook gewoon naar boven.

Meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iCrOn
  • Laatst online: 03:36
Nogmaals de gong van de stroom gehaald en nu begon hij gelijk een update te downloaden. Chime firmware was 1.3.5 en is nu naar 1.4.0. Hopelijk is hiermee het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Laatst online: 04-07 08:58
iCrOn schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:04:
Het lijkt er op dat na de laatste update van protect 2.8.28 mijn Unifi gong offline gaat na een tijdje. Lampjes op de gong blijven wel branden. In de protect omgeving blijft hij offline staan. Als ik hem even uit het stopcontact trek en er weer in steek werkt hij wel weer een tijdje maar gaat hij toch weer offline.
Hij is wel te pingen en bij een lanscan komt hij ook gewoon naar boven.

Meerdere mensen met dit probleem?
Exact hetzelfde probleem. Het komt ook voor na een stroomstoring. De chimes gaan dan gelijk verbinding zoeken maar wifi doet er dan nog even over om up te komen. Als wifi er dan is willen de chimes niet meer verbinden.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:59
Ik heb een access Pro reader als deurbel (ja ik weet dat dit niet dat topic is maar;) en aangezien ik door dit draadje op het idee kwam om een honeywell (9 serie) er aan te koppelen toch maar even de vraag hier.

Als er aangebeld wordt op de pro dan gaat de honeywell 1x af maar niet 2 x of meer. Is dat een honeywell ding of is dat de software ergens? Ik kan het nergens vinden om aan te passen maar is best irritant... Anders zullen we een langer deuntje moeten selecteren ipv iets simpels maar daar worden we niet zo vrolijk van.

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daawa
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 26-06 08:19
Phoolie schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 10:59:
Ik had eerst een geluid via onze Sonos in de woonkamer. Echter vond ik deze oplossing ietwat traag en vond ik het wat irritant combineren met als we muziek aan het luisteren waren en met 's avonds het geluid voor de bel muten. Daarnaast hoorde ik dat niet op de zolder (hier geen sonos of andere media players)

Heb daarna twee Chimes aangeschaft omdat ik geen soortgelijk product kon vinden. Ik vind ze eigenlijk te duur voor wat ze doen, maar goed. Voordel nu is dat ik zowel beneden als op zolder de bel goed hoor, ik de chimes veel makkelijker kan muten (gewoon volume naar 0% via HA) en als mooi pluspunt, ook nog eens een tweede deurbel (Aqara Switch) de chimes laat besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag een G4 Doorbell Pro (en een CloudKey Gen2 Plus en nog wat ander spul).

Nu ben ik die G4 Doorbell Pro aan het configureren maar loop tegen een probleem aan met 2way audio, of ik begrijp gewoon niet hoe het werkt.

Ik heb de volgende versies:

UniFi OS UCK G2 Plus v3.1.13
Unifi Protect 2.8.28
Doorbell Firmware Version 4.64.144

Het ding hangt in hetzelfde netwerk als waar de UCKG2+ zit, geen VLAN pruts of wat dan ook. Telefoon (iPhone 13) zit in hetzelfde Wifi netwerk, met Unifi Protect iOS app 1.15.1 (699). Alle permissions staan aan.

Wat gebeurd er:

Bij het aanbellen krijg ik een notificatie op mn telefoon. Ik druk er op en ik kan de persoon horen op mijn telefoon op de speaker. Als ik wil terug praten, dan komt er geen geluid uit de speaker.
Wanneer ik via de Protect App naar de camera ga, en op het microfoon icoontje druk dan komt er geluid uit de speaker van de Doorbell, maar hoor ik vervolgens niks via mijn telefoon als de persoon bij de Doorbell iets zegt.

Wat wel raar is, wanneer ik beiden bij elkaar breng, hoor ik soms een echo van hetgeen gezegd wordt, dat alleen kan worden veroorzaakt doordat er toch iets hoorbaar is geweest. Mijn gehoor is niet het beste maar ik ben zeker niet doof dat ik niet hoor of er geluid uit de speaker van de Doorbell komt.

Werkt 2way audio niet bi-directioneel tegelijk? Moet ik echt met het microfoon icoontje toggelen? Op die manier is toch niet normaal een (korte) conversatie te houden met iemand die aan de deur staat?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Dat was ook exact mijn probleem een paar posts eerder, en is nu met een update van de Protect app (waarschijnlijk) opgelost. Staat iig als bugfix vermeld.

Edit: yes, werkt weer!

[ Voor 7% gewijzigd door _Brake_ op 29-06-2023 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
_Brake_ schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:55:
Dat was ook exact mijn probleem een paar posts eerder, en is nu met een update van de Protect app (waarschijnlijk) opgelost. Staat iig als bugfix vermeld.

Edit: yes, werkt weer!
Inderdaad! Vanmiddag en vanavond even getest, het werkt nu wel. Stom om daar tegenaan te lopen bij de eerste installatie.

Wel nog een vraag, klopt het dat de audio van de doorbell over de normale telefoon bel speaker wordt afgespeeld als je vanuit het lockscreen kijkt wie er voor de deur staat? Het geluid komt op iOS dan niet uit de speaker. Ga je naar de cameraview, dan komt het geluid wel uit de stereo speaker op mn iphone. Is dat ergens aan te passen?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 14:21

Tijntje

Hello?!

Meer mensen met het probleem dat de knop van de deurbel door UV broos wordt en stuk gaat?
https://community.ui.com/...6d-499d-9664-d35de543d366

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHUpA7Q5dmSRNMiqAAdul7UZjIA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hStCvu3P3BRopZ5QUD1WXhAH.png?f=user_large

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Tijntje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:32:
Meer mensen met het probleem dat de knop van de deurbel door UV broos wordt en stuk gaat?

[Afbeelding]
Laatst was er ook iemand hier op het forum ja, moet je even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Tijntje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 11:32:

[Afbeelding]
Is een bekend probleem, hier kun je een rma voor aanvragen. Bij mij hadden ze hem zelfs vervangen nadat de garantie was verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 14:21

Tijntje

Hello?!

Mr_0izO schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:11:
[...]

Is een bekend probleem, hier kun je een rma voor aanvragen. Bij mij hadden ze hem zelfs vervangen nadat de garantie was verlopen.
Mijn order datum was May 10, 2021 dus ik kan geen RMA aanvragen via het systeem.
Hoe heb je dat gedaan?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Tijntje schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:24:
[...]

Mijn order datum was May 10, 2021 dus ik kan geen RMA aanvragen via het systeem.
Hoe heb je dat gedaan?
Mailen naar support@ui.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haborym
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-07 08:14
Wie o wie heeft een idee wat ik nog kan doen?

Vandaag mijn g4 pro deurbel ontvangen. Ik wil de bel aansluiten met de usb-c - poe adapter. (Van unifi)
Vandaag een test opstelling gemaakt en de adapter gebruikt. De deurbel wordt geadopteerd en zodra die daarmee klaar is gaat hij elke 20 a 30 rebooten.
Ik heb het vanuit de poe pport van me switch geprobeerd, via een poe adapter allebei hetzelfde resultaat.
Als ik de deurbel via wifi verbind is er geen enkel probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
haborym schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:23:
Wie o wie heeft een idee wat ik nog kan doen?

Vandaag mijn g4 pro deurbel ontvangen. Ik wil de bel aansluiten met de usb-c - poe adapter. (Van unifi)
Vandaag een test opstelling gemaakt en de adapter gebruikt. De deurbel wordt geadopteerd en zodra die daarmee klaar is gaat hij elke 20 a 30 rebooten.
Ik heb het vanuit de poe pport van me switch geprobeerd, via een poe adapter allebei hetzelfde resultaat.
Als ik de deurbel via wifi verbind is er geen enkel probleem.
Ik had serieus hetzelfde probleem. Stond op het punt om mijn USB-C kabel terug te sturen (incl PoE Adapter). Maar... ik heb nog meer lopen klooien en klooien, en toen werkte het opeens weer.
Ik denk dat ik te voorzichtig was met de USB kabel in de camera te duwen. Je moet hem best stevig er in duwen. (en dat was bij mij lastig, want kabel zat strak in de muur, weinig ruimte om te manoeuvreren in het te dunne pijpje, moeilijke hoek.. van alles aan de hand).

Nu werkt het top. Dus wellicht is dat het ook bij jou?

[ Voor 7% gewijzigd door ChrisM op 05-07-2023 20:32 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 39 Laatste