Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:58
Paterman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:23:
Docker draait niet op DSM 6.2! Ik heb een Synology DS212!
Yup dat was voor mij ook de reden om maar gewoon zo'n Cloud Key Gen2 Plus te halen. Geen gedonder, geen gedoe, werkt gewoon. Ik bedoel, de rest van m'n netwerk is ook Ubiquiti, so why not?

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:09
Liegebeest schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Yup dat was voor mij ook de reden om maar gewoon zo'n Cloud Key Gen2 Plus te halen. Geen gedonder, geen gedoe, werkt gewoon. Ik bedoel, de rest van m'n netwerk is ook Ubiquiti, so why not?
De plus en de niet-plus versies waren toen ik 'm kocht praktisch gelijk geprijsd, daarom ben ik toen voor de plus gegaan. Achteraf gelukkig, want toen ik 'm kocht had ik nog geen deurbel en had ik in feite niks aan de harddisk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24

Ravhin

no <root>...

Ik vrees dat die NAS iets te licht uitgevoerd is om Docker te draaien.
Applied Models
FS series: FS6400, FS3600, FS3400, FS3017, FS2017, FS1018, FS3410, FS2500
HD series: HD6500
SA series: SA3600, SA3400, SA6400, SA3200D
23 series: DS923+, DS723+
22 series: RS822RP+, RS822+, RS422+, DS3622xs+, DS2422+, DS1522+, DVA1622
21 series: RS4021xs+, RS3621xs+, RS3621RPxs, RS2821RP+, RS2421RP+, RS2421+, RS1221RP+, RS1221+, DS1821+, DS1621xs+, DS1621+, DVA3221
20 series: RS820RP+, RS820+, DS1520+, DS920+, DS720+, DS620slim, DS420+, DS220+
19 series: RS1619xs+, RS1219+, DS2419+II, DS2419+, DS1819+, DS1019+, DVA3219
18 series: RS3618xs, RS2818RP+, RS2418RP+, RS2418+, RS818RP+, RS818+, DS3018xs, DS1618+, DS918+, DS718+, DS218+
17 series: RS18017xs+, RS4017xs+, RS3617xs+, RS3617RPxs, RS3617xs, DS3617xsII, DS3617xs, DS1817+, DS1517+
16 series: RS18016xs+, RS2416RP+, RS2416+, DS916+, DS716+II, DS716+, DS216+II, DS216+
15 series: RS815RP+, RS815+, RC18015xs+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14 series: RS3614xs+, RS3614RPxs, RS3614xs, RS2414RP+, RS2414+, RS814RP+, RS814+
13 series: RS10613xs+, RS3413xs+, DS2413+, DS1813+, DS1513+, DS713+

[ Voor 0% gewijzigd door Ravhin op 20-02-2023 15:21 . Reden: tpyo's ]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 28-03 12:27
Zijn er geen andere merken slimme deurbellen waarvan je de beelden direct op kan slaan op je Synology NAS via Surveilance Station? Zonder enige andere software of abbo?

Je zal natuurljk wel een app op je mobiel moeten zetten voor notificaties en live view.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:24

Ravhin

no <root>...

Geen idee :) in dit topic hebben we gekozen voor de Unifi bel omdat velen van ons al een Unifi ecosysteem hebben. Met deze vraag kunnen wij je helaas niet helpen; je kan wel een nieuw topic openen met die vraag of zelf googlen

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Paterman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:32:
Zijn er geen andere merken slimme deurbellen waarvan je de beelden direct op kan slaan op je Synology NAS via Surveilance Station? Zonder enige andere software of abbo?

Je zal natuurljk wel een app op je mobiel moeten zetten voor notificaties en live view.
https://www.reddit.com/r/..._works_with_synology_nas/
https://www.synology.com/en-us/compatibility/camera/

#DoeJeDing

[ Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 20-02-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier een Tecknet wireless doorbell systeem en toendertijd de gong ook uit de meterkast gehaald (nu nog 2 losse draadjes).

Mocht ik een G4 willen aanschaffen met de Protect Chime, moet ik dan dat 'kasje' alsnog aan die 2 draadjes vastmaken (zonder daarna een gong aan de sluiten)?

Of werkt de G4 gelijk als je hem aansluit (krijgt stroom toch?)?

Godfather Bodybuilding topic reeks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-05 17:25
MrJ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:12:
Hier een Tecknet wireless doorbell systeem en toendertijd de gong ook uit de meterkast gehaald (nu nog 2 losse draadjes).

Mocht ik een G4 willen aanschaffen met de Protect Chime, moet ik dan dat 'kasje' alsnog aan die 2 draadjes vastmaken (zonder daarna een gong aan de sluiten)?

Of werkt de G4 gelijk als je hem aansluit (krijgt stroom toch?)?
Stroom en wifi is dan voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 20:05
In het kader ik weet het ff niet meer.

Ik heb een UNVR draaien. Een aantal familie leden hebben een USG P3 en een S2S VPN tussen elkaar zitten. Om zo de camera beelden centraal op te slaan.

Nu hebben we dus 3x een G4 doorbell draaien. Alle met een Honeywell DC915XX als chime.

Als er bij mij aangebeld wordt. Gaan bij de andere twee ook de chimes af.
Als bij de andere twee aangebeld wordt. Blijft het signaal alleen binnen huis.

De notifications staan overal gelijk. Dus ik zie en hoor alleen mijn eigen bel net als de andere.
Maar toch lijkt het signaal van mijn deurbel de Chime's bij de andere te activeren.

Iemand een idee, Best wel iritant :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
Dat zou alleen moeten gebeuren als jouw USG / Protect zich überhaupt bewust is van de andere Chimes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-05 08:05
Nou, de bel hangt. Dus dusver prima, alleen geeft hij aan dat het WiFi signaal 'Good/Poor' is terwijl ik onder Network bij Experience 'Excellent' zie staan....Die Dream Router staat achter een NAS, dus misschien ga ik die iets hoger neerzetten zodat het WiFi signaal niet wordt geblokkeerd.

Wel nog een vraagje....waar kan ik de instellingen voor die floodlight vinden? Ik begreep dat die alleen werkt als je IR aan staat? Mijn deurbel kijkt tegen een lantaarnpaal aan. Werkt die floodlight ook als je IR handmatig inschakeld?

Nevermind, moest even een re-adopt doen nadat de firmware was bijgewerkt. Floodlight werkt nu als IR aan staat.

UPDATE:
Wat betreft het Wi-Fi signaal, deze blijft vrij zwak. De status switcht telkens tussen "Good" en "Poor" en het signaal schommelt tussen de -71 dBm en -65 dBm.

Ik heb een Dream Router in de meterkast staan. Tussen de meterkast en voordeur zit maximaal zo'n 5 meter schat ik. Ik heb het volgende gedaan:
  • De Dream Router als access point geforceerd voor de G4 Doorbell (zodat hij niet naar een ander AP kijkt)
  • De Dream Router uitgesloten van de globale AP-settings en de 2.4Ghz band op maximale transmit power gezet (en de 5Ghz band op 'Auto')
  • Gecontroleerd of de G4 Doorbell van 2.4Ghz gebruik maakt.
Ik kan proberen om de Dream Router iets hoger te plaatsen, maar denk niet dat het veel gaat uitmaken. Heeft het nog nut om de G4 Doorbell in het IoT netwerk te hangen waar alleen 2.4 Ghz beschikbaar is? :?

Anders zit ik er toch aan te denken om de Access Point U6 Extender aan te schaffen, maar dat wordt dan ook een dure grap aangezien die dan alleen voor de deurbel nodig is aangezien ik binnen geen WiFi issues heb.

Baal hier toch een beetje van want had gehoopt dat de ontvangst wat beter zou zijn bij de voordeur. :F

[ Voor 60% gewijzigd door DedSec85 op 23-02-2023 11:56 ]

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 20:35
Ik heb vandaag mijn G4 Doorbel binnen gekregen, Moet de transformator nog aansluiten. mijn huidige komt uit de 19de eeuw (ongeveer)

Mijn deurbel bel (gong) lijkt op https://www.allekabels.nl...59812/deurbel-module.html

Nu lijkt het dat ik deze nog kan hergebruiken, of is er een makkelijke gong die goed werkt bij de Doorbel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DedSec85
djneo-nl schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:00:
Nu lijkt het dat ik deze nog kan hergebruiken, of is er een makkelijke gong die goed werkt bij de Doorbel
Ik weet niet of je kan achterhalen of die 8 volt minimale of maximale belasting is. Zelf heb ik de Honeywell/Friedland D117 gong gekocht. Die kan 16V aan en werkt prima i.c.m. die Ubiquiti transformator (wel even dat blokje ertussen hangen).

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:25
DedSec85 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:16:
Nou, de bel hangt. Dus dusver prima, alleen geeft hij aan dat het WiFi signaal 'Good/Poor' is terwijl ik onder Network bij Experience 'Excellent' zie staan....Die Dream Router staat achter een NAS, dus misschien ga ik die iets hoger neerzetten zodat het WiFi signaal niet wordt geblokkeerd.

Wel nog een vraagje....waar kan ik de instellingen voor die floodlight vinden? Ik begreep dat die alleen werkt als je IR aan staat? Mijn deurbel kijkt tegen een lantaarnpaal aan. Werkt die floodlight ook als je IR handmatig inschakeld?

Nevermind, moest even een re-adopt doen nadat de firmware was bijgewerkt. Floodlight werkt nu als IR aan staat.

UPDATE:
Wat betreft het Wi-Fi signaal, deze blijft vrij zwak. De status switcht telkens tussen "Good" en "Poor" en het signaal schommelt tussen de -71 dBm en -65 dBm.

Ik heb een Dream Router in de meterkast staan. Tussen de meterkast en voordeur zit maximaal zo'n 5 meter schat ik. Ik heb het volgende gedaan:
  • De Dream Router als access point geforceerd voor de G4 Doorbell (zodat hij niet naar een ander AP kijkt)
  • De Dream Router uitgesloten van de globale AP-settings en de 2.4Ghz band op maximale transmit power gezet (en de 5Ghz band op 'Auto')
Ik kan proberen om de Dream Router iets hoger te plaatsen, maar denk niet dat het veel gaat uitmaken. Heeft het nog nut om de G4 Doorbell in het IoT netwerk te hangen waar alleen 2.4 Ghz beschikbaar is? :?

Anders zit ik er toch aan te denken om de Access Point U6 Extender aan te schaffen, maar dat wordt dan ook een dure grap aangezien die dan alleen voor de deurbel nodig is aangezien ik binnen geen WiFi issues heb.

Baal hier toch een beetje van want had gehoopt dat de ontvangst wat beter zou zijn bij de voordeur. :F
Dit heb ik ook. De deurbel hangt (buiten natuurlijk) op een meter of 2-2,5 van een UniFi AP. Eerst geprobeerd op 5GHz, daar ook de melding poor. Toen op 2.4GHz, maar geen verschil. De UniFi app geeft keurig aan dat het ontvangst prima is, zowel in term (excellent) als in dBm.

• DedSec85
rscheper schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Dit heb ik ook. De deurbel hangt (buiten natuurlijk) op een meter of 2-2,5 van een UniFi AP. Eerst geprobeerd op 5GHz, daar ook de melding poor. Toen op 2.4GHz, maar geen verschil. De UniFi app geeft keurig aan dat het ontvangst prima is, zowel in term (excellent) als in dBm.
Ja, vaag probleem. Ik ga hem vanavond eens in het IoT netwerk gooien om te kijken wat dat doet, maar speel met de gedachte om toch zo'n extender te kopen. Een bekabeld access point wordt lastig, maar heb vlakbij de voordeur wel een stopcontact zitten.

Mijn SSID staat ook op 'Hidden', wellicht dat het ook kan helpen als ik die zichtbaar maak.

[ Voor 6% gewijzigd door DedSec85 op 23-02-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 22:10
Ik krijg de laatste tijd geen notificaties meer op mijn telefoon als er aangebeld wordt. Tevens komt er op het schermpje van de bel niet meer "Ringing" te staan. Ik heb niks aangepast in de settings. Ging doet het wel (al dan met 2 seconden vertraging) en camera functioneert ook gewoon.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb hem al gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 22-05 22:10
De verbinding valt sinds die tijd ook om de 2/3 uur een paar seconden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Ik zit mij suf te zoeken naar een soort pre-buffer record setting.

Ik heb als ik de stream open, de eerste 3 seconden een draaiend circeltje.

Zou dat met een setting beter kunnen ?

edit - setting gevonden, pre record bij motion. Maar dit werkt dus niet bij een live view.

[ Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2023 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Nieuwe Transformer (de meegeleverde) en een nieuwe gong, en de G4 werkt perfect.

Alleen de gong gaat nu 1 keer over, is daar iets aan te veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

qwasd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Stroom en wifi is dan voldoende
Lukt helaas niet (lijkt geen stroom te krijgen) en denk dat ik iets simpels over t hoofd zie. :P

Meterkast trafo:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8bSt1Qk/20230227-115719.jpg

Om de doorbell aan te sluiten:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rfJzF8G/20230227-115729.jpg

Waar ooit de oude chime op zat aangesloten in de meterkast:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/hLvbchB/20230227-115741.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MrJ Op 8V gaat de UP-G4 Doorbell het inderdaad niet doen. Die Ubiquiti 16V Trafo in de doos zit er niet voor niets bij :)

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 27-02-2023 12:09 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Will_M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:05:
@MrJ Op UP-G4 8V gaat de Doorbell het inderdaad niet doen. Die 18V Trafo in de doos zit er niet voor niets bij :)
Ah. :X

En dan 1:1 vervangen qua bekabeling?

Ga alleen maar wifi chimes gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrJ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Ah. :X

En dan 1:1 vervangen qua bekabeling?

Ga alleen maar wifi chimes gebruiken.
Technisch gezien: JA

Maar let wel even goed op de kleurcoderingen in de meterkast en op de tekening op de Ubiquiti trafo. Sommige kasten zijn andersom in elkaar gezet waardoor de bovenkant gevoed wordt en de trafo dus op z'n kop op de DIN-Rail gemonteerd dient te worden.

Plaatje nog even bekeken: Geldt in jouw geval niet, je kunt het ding één op één over zetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 27-02-2023 12:14 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Will_M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:11:
[...]

Technisch gezien: JA

Maar let wel even goed op de kleurcoderingen in de meterkast en op de tekening op de Ubiquiti trafo. Sommige kasten zijn andersom in elkaar gezet waardoor de bovenkant gevoed wordt en de trafo dus op z'n kop op de DIN-Rail gemonteerd dient te worden.

Plaatje nog even bekeken: Geldt in jouw geval niet, je kunt het ding één op één over zetten.
Top thanks. Ga er zo mee aan de slag. :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Helaas nog hetzelfde verhaal. Wat zou ik nog kunnen checken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djneo-nl
Klopt het dat de kabels van de bel nog los zitten ?

Ook als er geen Chime box aan zit moeten die aan elkaar, want is het circuit niet gesloten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrJ

MrJ

Yes, kwam er net zelf achter.

Opgelost zoals in diagram in deze post, en dan geen chime aangesloten.

grote_oever in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
MrJ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:01:
Lukt helaas niet (lijkt geen stroom te krijgen) en denk dat ik iets simpels over t hoofd zie. :P
Zoals ik al heb kunnen lezen deed je dat ook haha. Mooi dat het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• framo1
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 29-05-2023

Bij mij hetzelfde. Tot drie dagen geleden werkte ik met mikrotik ap's en werkte de G4 deurbel vlekkeloos met een sterke verbinding. Nu Unifi AP's gekocht: alles werkt nu heel goed behalve de G4 deurbel en de andere G4 Unifi camera. Heb drie U6-Lite bekabeld werken en sindsdien is het waardeloos geworden op de camera's. Signaal poor en regelmatig uitval. Vandaag een AP longrange geinstalleerd in plaats van één van de drie Lite's en het blijft waardeloos. Nu net de vrijgekomen Lite een meter van de G4 deurbel gezet en nu is het opgeklommen naar "good" maar nog steeds -67dB! Met de mikrotiks was de verbinding altijd excellent! Ik snap er echt niks van. Alles werkt echt perfect op mijn nieuwe unifi AP's behalve de unifi camera's?
Dus als iemand een tip heeft?

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 16:57
DedSec85 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:16:

UPDATE:

Wat zou er gebeuren als je de transmitting power juist wat omlaag brengt. De WiFi verbinding kan zo dichtbij gewoon niet te zwak zijn. Dan zat je in heel je huis al zonder WiFi. Daarom denk ik eerder aan overspraak op je kanalen of door het dicht bij je router hangen een te sterk signaal wat knalhard binnen komt en wat de ontvanger "doof maakt."

Ter illustratie: mijn buiten camera's (ander merk) die naast mijn router hangen zeggen "verbinding poor". Dezelfde camera's op grote afstand in de achtertuin geven "verbinding exelent" aan. Het terug schroeven van het zendvermogen zorgde voor een acceptabele reading zowel naast mijn router als in de achtertuin. Dus het lijkt hetzelfde issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
ucsdcom schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Wat zou er gebeuren als je de transmitting power juist wat omlaag brengt. De WiFi verbinding kan zo dichtbij gewoon niet te zwak zijn. Dan zat je in heel je huis al zonder WiFi. Daarom denk ik eerder aan overspraak op je kanalen of door het dicht bij je router hangen een te sterk signaal wat knalhard binnen komt en wat de ontvanger "doof maakt."

Ter illustratie: mijn buiten camera's (ander merk) die naast mijn router hangen zeggen "verbinding poor". Dezelfde camera's op grote afstand in de achtertuin geven "verbinding exelent" aan. Het terug schroeven van het zendvermogen zorgde voor een acceptabele reading zowel naast mijn router als in de achtertuin. Dus het lijkt hetzelfde issue.
Als mijn deurbel op 5GHz gaat, dan geeft de protect App aan dat het signaal poor is, terwijl de Unifi app het prima vindt. En dat terwijl ik een LR6 access point op 2 meter afstand heb. Op 2.4GHz is het wel prima. Maar goed, als je bij een poor signaal ziet dat de transmission rate > 200mbit is, dan denk ik dat mijn 3mbit videosignaal niet zon probleem zal geven. Ik heb ook geen disconnects. Ik heb het idee dat de protect App ook gewoon snel gaat zeuren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
Luuk1983 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Als mijn deurbel op 5GHz gaat, dan geeft de protect App aan dat het signaal poor is, terwijl de Unifi app het prima vindt. En dat terwijl ik een LR6 access point op 2 meter afstand heb. Op 2.4GHz is het wel prima. Maar goed, als je bij een poor signaal ziet dat de transmission rate > 200mbit is, dan denk ik dat mijn 3mbit videosignaal niet zon probleem zal geven. Ik heb ook geen disconnects. Ik heb het idee dat de protect App ook gewoon snel gaat zeuren.
Precies, dat is ook zo denk ik. In mijn geval werkt de setup ook perfect. Ook als er een verbinding "poor" wordt weergegeven in de applicatie. Dus waarom iets "repareren" wat functioneel niet stuk is. Anderzijds irriteert het mij wel als een app "poor"aangeeft. Als Tweaker wil je dan toch altijd iets fixen. Ook als dat nergens voor nodig is. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 03-03-2023 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:40

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Yzord schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:07:
Beetje raar dat mijn posts over een Unifi camera geplaatst worden door een mod in een deurbel topic.
Dat is idd niet goed gegaan, mea culpa. Ik zal even een modje van dit subforum aansturen om dit te herstellen daar ik dit zelf niet kan :).

Fixed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 15-03-2023 16:31 ]

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inMind
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-01 13:40
Een aantal weken geleden heb ook ik een G4 deurbel gekocht (samen met een protect chime erbij)
Installatie hiervan was heel simpel, ik had een extreem oude bel trafo deze eruit gehaald en de trafo die ubiquiti mee leverd ermee vervangen.

Installatie hiervan op protect was wel even gedoe. Ik draai UniFi protect op een raspberry pi 4 in een docker container via een onofficiële image. Deze image heeft zo zijn bugs, maar aangezien ik de ruimte & het geld er niet voor over heb om een UDM o.i.d. te kopen doe ik het maar hiermee.

Deurbel verder werkt goed. Beeld is helder en het instellen van zones is een fijne feature. De mee geleverde chime heb ik in de woonkamer geplaatst en die doet het ook prima, alhoewel de volume hiervan toch wel iets hoger mag. Ik heb 'm op 100% staan en ik vind het toch een beetje te zacht

Alleen zijn er helaas wel twee kleine problemen waar ik tegen loop. De deurbel zelf reboot automatisch als ik in protect aangeef dat er een chime aan gekoppeld is (wat ook zo is) de chime zelf is een oude mechanische ding en die werkt dus niet goed. Ik heb dit dus maar uitgezet aangezien de chime het toch niet doet en ik 'm toch ga vervangen met een honeywell chime binnenkort.

Remote access naar UniFi protect vanuit mijn eigen netwerk is niet mogelijk. Buitenshuis, zoals op kantoor moet ik constant verbinden met mijn VPN om notificaties van de deurbel binnen te krijgen. Dit is meer een probleem met de docker image zelf. Niet echt een heel groot probleem of zo, maar een beetje irritant soms.

Verder super blij met dit ding, moet alleen nog wel achter de kleine dingetjes zoals remote access aan de praat te krijgen :)

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS PRIME X570-PRO | Kingston FURY DDR4-3600 MHz | 2x Samsung 970 EVO M.2 2TB | MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24G | Cooler Master ML240L V2 RGB | Corsair 4000D Airflow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
inMind schreef op zondag 19 maart 2023 @ 01:21:
Een aantal weken geleden heb ook ik een G4 deurbel gekocht (samen met een protect chime erbij)
Installatie hiervan was heel simpel, ik had een extreem oude bel trafo deze eruit gehaald en de trafo die ubiquiti mee leverd ermee vervangen.

Installatie hiervan op protect was wel even gedoe. Ik draai UniFi protect op een raspberry pi 4 in een docker container via een onofficiële image. Deze image heeft zo zijn bugs, maar aangezien ik de ruimte & het geld er niet voor over heb om een UDM o.i.d. te kopen doe ik het maar hiermee.

Deurbel verder werkt goed. Beeld is helder en het instellen van zones is een fijne feature. De mee geleverde chime heb ik in de woonkamer geplaatst en die doet het ook prima, alhoewel de volume hiervan toch wel iets hoger mag. Ik heb 'm op 100% staan en ik vind het toch een beetje te zacht

Alleen zijn er helaas wel twee kleine problemen waar ik tegen loop. De deurbel zelf reboot automatisch als ik in protect aangeef dat er een chime aan gekoppeld is (wat ook zo is) de chime zelf is een oude mechanische ding en die werkt dus niet goed. Ik heb dit dus maar uitgezet aangezien de chime het toch niet doet en ik 'm toch ga vervangen met een honeywell chime binnenkort.

Remote access naar UniFi protect vanuit mijn eigen netwerk is niet mogelijk. Buitenshuis, zoals op kantoor moet ik constant verbinden met mijn VPN om notificaties van de deurbel binnen te krijgen. Dit is meer een probleem met de docker image zelf. Niet echt een heel groot probleem of zo, maar een beetje irritant soms.

Verder super blij met dit ding, moet alleen nog wel achter de kleine dingetjes zoals remote access aan de praat te krijgen :)
Zo ben ik ook begonnen en werkt op zich prima. Later toch een UDM Pro aangeschaft ivm wat irritaties van die docker container.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inMind
qwasd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 01:32:
[...]

Zo ben ik ook begonnen en werkt op zich prima. Later toch een UDM Pro aangeschaft ivm wat irritaties van die docker container.
Ik denk dat ik uit eindelijk ook toch maar een UDM pro ga aanschaffen, maar 360 is toch beetje aan de dure kant vind ik dus voorlopig nog niet :p

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS PRIME X570-PRO | Kingston FURY DDR4-3600 MHz | 2x Samsung 970 EVO M.2 2TB | MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X 24G | Cooler Master ML240L V2 RGB | Corsair 4000D Airflow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
inMind schreef op zondag 19 maart 2023 @ 01:21:

Cloud key 2+ geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inMind
Luuk1983 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Cloud key 2+ geen optie?
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar niet eens een heb gedacht voor een of andere reden haha. Is dit simpelweg gewoon een plug & play device met UniFi OS erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
inMind schreef op maandag 20 maart 2023 @ 05:36:
[...]

Moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar niet eens een heb gedacht voor een of andere reden haha. Is dit simpelweg gewoon een plug & play device met UniFi OS erop?
In feite wel ja. En de plus versie heeft meteen een harddisk om de videobeelden van de bel op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Weet iemand misschien of het mogelijk is om de kleur van een aangemaakte privacy zone te veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Luuk1983 schreef op maandag 20 maart 2023 @ 07:02:
[...]

In feite wel ja. En de plus versie heeft meteen een harddisk om de videobeelden van de bel op te slaan.
Ik heb deze, werkt als een trein. Zoals eerder gemeld: zelfs met een remote camera via VPN.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:35
De G4 Doorbell Pro is nu beschikbaar in de EU store! Directe link: https://eu.store.ui.com/c.../products/g4-doorbell-pro

Ik heb hem eindelijk besteld! :D Vorige keer dat hij beschikbaar was, was begin oktober.. dus sla je slag! :-)

Heb de PoE adapter en USB kabel al binnen.. en het buisje naar de deurbel ook, dus dit weekend installeren? :-)

edit:
En 1 uurtje later is het feest weer voorbij. :-)

[ Voor 89% gewijzigd door ChrisM op 04-04-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34

Mr_0izO

Natural Mystic

ChrisM schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 15:46:
De G4 Doorbell Pro is nu beschikbaar in de EU store!

Ik heb hem eindelijk besteld! :D Vorige keer dat hij beschikbaar was, was begin oktober.. dus sla je slag! :-)

Heb de PoE adapter en USB kabel al binnen.. en het buisje naar de deurbel ook, dus dit weekend installeren? :-)
Top, eindelijk besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHill
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-05 09:42
De G4 Doorbell Pro is nu beschikbaar in de EU store! Directe link: https://eu.store.ui.com/c.../products/g4-doorbell-pro

Dank voor dit bericht, ook besteld met de poe kabel. Wordt nog wel even een puzzel om die door de muur te krijgen.

BF1: Karnovski_NL | Canon 50D - Canon 17-55 2.8 - Canon 70-200 F4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:49

edit:
En nog steeds op voorraad (ook in de US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27

darkrain

Moderator Discord

Geniet

edit:
Thanks voor de tip, ook besteld inclusief PoE adapter (kijken of ik die kan toepassen).

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TPA
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-05 21:32

TPA

ESET official partner

Me2, hoe hebben jullie die kabel naar de bel gekregen? Dat lijkt mij ook een behoorlijke uitdaging

ESET software nodig? Let me know 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:35
Ook ik heb de G4 Doorbell Pro besteld met PoE adapter.
Iemand ervaring met een USB-C verlengkabel?
2m is voor mijn situatie te kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
TPA schreef op donderdag 6 april 2023 @ 06:53:
Me2, hoe hebben jullie die kabel naar de bel gekregen? Dat lijkt mij ook een behoorlijke uitdaging
Ik had een 18mm buisje laten leggen naar de voordeur.. ging ie net doorheen met een beetje trekken door de bochtjes. Maar ja, dat is het voordeel van een nieuwbouw woning laten ontwerpen.

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisM op 06-04-2023 08:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
fonias schreef op donderdag 6 april 2023 @ 07:43:
Ook ik heb de G4 Doorbell Pro besteld met PoE adapter.
Iemand ervaring met een USB-C verlengkabel?
2m is voor mijn situatie te kort.
https://eu.store.ui.com/products/uacc-adapter-poe-usbc

7m kabel.. wel duur alles bij elkaar. (€100 Incl verzenden)
Ik dacht dat ik zo’n 3m nodig hadden, blijkt dat alles met alles toch 5-6m is, dus ik ben hier blij mee. Vandaag komt de deurbel, dus ga het vanavond zien of alles werkt. De usb c kabel is al door het buisje getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:23
ChrisM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:10:
[...]

https://eu.store.ui.com/products/uacc-adapter-poe-usbc

7m kabel.. wel duur alles bij elkaar. (€100 Incl verzenden)
Ik dacht dat ik zo’n 3m nodig hadden, blijkt dat alles met alles toch 5-6m is, dus ik ben hier blij mee. Vandaag komt de deurbel, dus ga het vanavond zien of alles werkt. De usb c kabel is al door het buisje getrokken.
Als ik het goed begrijp moet je dus de USB kabel door de muur heen trekken naar de bel? En dan vanuit switch de POE adapter voeden. Dan heb je geen wifi meer nodig bij de bel toch? Ik vraag me inderdaad wel af hoe je de usb kabel door een normale buis heen krijgt (waar de twee 8v bel draadjes door heen gaan..). Of kan je een usb connectie maken (net als je een RJ45 connectie kan knijpen...?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-05 08:17

Falcon10

Hit it i would !

Nee, je kan wel de connector afknippen, en terug de draadjes na het trekken terug aan elkaar solderen en met krimpkous verder netjes afwerken.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh76
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:23
Falcon10 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:59:
Nee, je kan wel de connector afknippen, en terug de draadjes na het trekken terug aan elkaar solderen en met krimpkous verder netjes afwerken.
Thx, lijkt me wel lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

Hmm ik heb die PoE kit er ook bij besteld maar denk dat ik hem dan niet ga gebruiken... Simpelweg de G4 Doorbell eraf en de Pro erop wordt het dan...
Die trafo's en blokjes erbij zijn wel gelijk toch?

[ Voor 7% gewijzigd door darkrain op 06-04-2023 09:12 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Ik heb momenteel een g4 deurbel op mijn poe switch aangesloten met een cat6 kabel. Die poe adapters heb ik geen plaats voor en cat6 kabel ligt ook al naar de voordeur. Gebruik nu meerdere aders.

Werkt dit ook weer met de Pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomastvd
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
ChrisM schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:07:
[...]

Ik had een 18mm buisje laten leggen naar de voordeur.. ging ie net doorheen met een beetje trekken door de bochtjes. Maar ja, dat is het voordeel van een nieuwbouw woning laten ontwerpen.
Nieuwsgierig...is de bel up and running?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
thomastvd schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 11:26:
[...]

Nieuwsgierig...is de bel up and running?
Helaas niet... het lijkt er op dat de kabel niet goed is (maar kan ook komen omdat we iets te hard hebben getrokken... :( ). Dus ik heb een RMA aangevraagd.
De deurbel werkt wel met een ander kabeltje! Maar ja, die krijg ik niet naar de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-04 08:28
Hier de G4 pro binnen en aangesloten met de bijgeleverde transformator en 'relais' op de mechanische gong.
Bijna alles werkt, helaas werkt de gong niet wanneer ik op de knop druk van de bel. De instellingen staan op 'mechanisch'.

Wanneer ik de beldraadjes even los tegen elkaar aantik, gaat de gong wel af. Iemand hier de pro werkend met een mechanische gong? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

darkrain schreef op donderdag 6 april 2023 @ 09:11:
Hmm ik heb die PoE kit er ook bij besteld maar denk dat ik hem dan niet ga gebruiken... Simpelweg de G4 Doorbell eraf en de Pro erop wordt het dan...
Die trafo's en blokjes erbij zijn wel gelijk toch?
Om mezelf te beantwoorden, ik heb hem aangesloten op de trafo en blokjes van de G4 Doorbell en hij werkt uitstekend! Home Assistant aangepast en het werkt allemaal weer zoals het hoort.

Fijne toevoeging die pakjescam.
5V1NA70G schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:10:
Hier de G4 pro binnen en aangesloten met de bijgeleverde transformator en 'relais' op de mechanische gong.
Bijna alles werkt, helaas werkt de gong niet wanneer ik op de knop druk van de bel. De instellingen staan op 'mechanisch'.

Wanneer ik de beldraadjes even los tegen elkaar aantik, gaat de gong wel af. Iemand hier de pro werkend met een mechanische gong? :)
Ik heb hem werkend met de mechanische gong ja.

[ Voor 29% gewijzigd door darkrain op 07-04-2023 18:11 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
darkrain schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:10:

Ik heb hem werkend met de mechanische gong ja.
Heb je daar nog iets speciaals voor gedaan? Ook dat 'relais' ding aangesloten op de gong?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

5V1NA70G schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:12:
[...]

Heb je daar nog iets speciaals voor gedaan? Ook dat 'relais' ding aangesloten op de gong?
Geen speciaal relais, maar ik heb wel die blokjes die erbij zitten aangesloten zoals het moet.
En ik heb de transformator die ze erbij leveren ook in gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door darkrain op 07-04-2023 18:14 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
darkrain schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:13:
[...]

Geen speciaal relais, maar ik heb wel die blokjes die erbij zitten aangesloten zoals het moet.
En ik heb de transformator die ze erbij leveren ook in gebruik.
Ja die heb ik ook aangesloten. Geen idee waarom de gong niet af wil gaan. Heb je nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

5V1NA70G schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:20:
[...]

Ja die heb ik ook aangesloten. Geen idee waarom de gong niet af wil gaan. Heb je nog een tip?
Je zou eens kunnen kijken hoeveel volt het apparaat aangeeft in de Protect website...
Weet je zeker dat het een mechanische gong is ook?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
darkrain schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:22:
[...]

Je zou eens kunnen kijken hoeveel volt het apparaat aangeeft in de Protect website...
Weet je zeker dat het een mechanische gong is ook?
Thanks! Het voltage is 21.1V en de gong is niet meer dan een metalen 'bel' op een koperen spoel waar 2 draadjes in gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door 5V1NA70G op 07-04-2023 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain

darkrain

Moderator Discord

Geniet

5V1NA70G schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:27:
[...]

21.1V en de gong is niet meer dan een metalen 'bel' op een koperen spoel waar 2 draadjes in gaan.
Dat komt overeen met de situatie hier, verschil is alleen wel dat ik een gong heb die op de lijst staat van Ubiquiti als supported.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
darkrain schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:29:
[...]

Dat komt overeen met de situatie hier, verschil is alleen wel dat ik een gong heb die op de lijst staat van Ubiquiti als supported.
Ah die hier niet :') Dat zal het verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Laatst online: 03-05 11:38
Ik wil mijn Doorbell G4 Pro die via POE-usb is aangesloten graag uitbreiden met een aantal gongen die ik snachts kan uitzetten en het volume kan regelen.
Nu meen ik begrepen te hebben dat ik naast behouden van POE-aansluiting, de G4 Pro ook dubbel kan aansluiten om aan een gong met de bijbehorende stroomadapter te koppelen, zoals bij de niet G4 Pro versie.

Ik wens een gong te hebben op het gelijkvloers en het eerste verdiep en dit op de plaatst waar vroeger de binnenhoorn van de oude parlofoons hingen. Kabels zijn dus op beide plaatsen aanwezig.

Welke Honeywell instelbare Honeywell gongen neem ik nu het best?

Ik zie als mogelijk type Honeywell dc915scv die dmv een converter bedraad naar draadloos omzet of een bedrade Honeywell Home DW313S die ik in iedere ruimte dmv een kabel van stroom vanuit de transfo moet voorzien.

[ Voor 5% gewijzigd door Moris op 09-04-2023 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000

ranzige pad

kwaaak kwaak

Als je de USB kabel knipt en weer aan elkaar zet, werkt deze dan ook weer naar volle tevredenheid eventueel met POE bij de 4G PRO?

Ik krijg anders nooit die usb-c stekker door een 16/19mm buis met 3 bochten. Zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan loopt.

[ Voor 17% gewijzigd door ranzige pad op 09-04-2023 13:17 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
ranzige pad schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:53:
Als je de USB kabel knipt en weer aan elkaar zet, werkt deze dan ook weer naar volle tevredenheid eventueel met POE bij de 4G PRO?

Ik krijg anders nooit die usb-c stekker door een 16/19mm buis met 3 bochten. Zal vast niet de enige zijn die hier tegenaan loopt.
Ff googelen op repair usb c cable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
5V1NA70G schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 18:10:
Daar istie weer :)

Je moet in de app de G4 Doorbell nog even instellen op "mechnical chime".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Liegebeest schreef op zondag 9 april 2023 @ 16:52:
[...]

Daar istie weer :)

Je moet in de app de G4 Doorbell nog even instellen op "mechnical chime".
Dat had ik al gedaan :D, maar helaas geen verschil :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:34

Mr_0izO

Natural Mystic

5V1NA70G schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:30:
[...]

Dat had ik al gedaan :D, maar helaas geen verschil :/
Ik had dit ook. Heb alles nog eens goed aangedraaid, de transformator van de normale G4 verwisseld met die van de pro (volgens mij gewoon dezelfde), en de hele boel gereboot. Nu werkt die gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Mr_0izO schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:16:
[...]

Ik had dit ook. Heb alles nog eens goed aangedraaid, de transformator van de normale G4 verwisseld met die van de pro (volgens mij gewoon dezelfde), en de hele boel gereboot. Nu werkt die gewoon.
Opnieuw alles aangedraaid, maar helaas geen geluid uit de gong :/
Betreft zo’n ‘nieuwbouw’ grothe gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Kan ik meer dan één Honeywell DC915 draadloze gong laten werken op een UniFi deurbel G4?

Bv 1x Honeywell DC915SCV + DC915NG, kan het nergens online vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Nu online
5V1NA70G schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:41:
[...]

Opnieuw alles aangedraaid, maar helaas geen geluid uit de gong :/
Betreft zo’n ‘nieuwbouw’ grothe gong.
Is dat geen 8 volt ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Volgens mij wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:32

MAZZA

Barbie is er weer!

Ik heb gisteren ook een G4 Pro kunnen bemachtigen.

Mijn situatie is dat ik op dit moment een uiterst waardeloze draadloze deurbel heb van Honeywell die vanuit de nieuwbouw geplaatst is. Door de hele straat zijn die krengen kapot, zo ook bij ons.

Tijdens de bouw heb ik een leiding gezien naar de voordeur met daarin een datakabel. In de meterkast hangt er een opgerold bosje datakabel die dus nergens op is aangesloten. Er is dus ook geen beltrafo, maar wel een ontvanger van Honeywell (DC311xxx). Bij de voordeur hebben ze op de plek waar de leiding met datakabel uitkomt de boel dichtgesmeerd. Ik heb destijds wel een foto gemaakt zodat ik weet waar de leiding ongeveer zit.

Aangezien ik dus geen beltrafo of uberhaupt een bel in de meterkast heb dacht ik dat een G4 Doorbell Pro AC Adapter wel handig was. Sowieso om de afstand tussen de deurbel en onze meterkast te overbruggen.

Ik weet dat er ook een POE adapter is, maar daar haal ik de meterkast niet mee. De afstand voordeur tot meterkast is zo'n 3,5 meter, nog afgezien van de omweg die de leiding naar de deur maakt. Daarom dus die AC adapter met 7 meter kabel.

Maar goed, dan heb ik nog geen belgeluid. De vraag is dan ook of ik de DC311xxx kan gebruiken om als gong te laten fungeren of dat ik daarvoor een andere oplossing moet zoeken.

Iemand ervaring hiermee of anders tips voor deze situatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
MAZZA schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:30:
Ik weet dat er ook een POE adapter is, maar daar haal ik de meterkast niet mee. De afstand voordeur tot meterkast is zo'n 3,5 meter, nog afgezien van de omweg die de leiding naar de deur maakt. Daarom dus die AC adapter met 7 meter kabel.
Geen ervaring met jouw situatie… ik ga home assistant, HomeKit en HomePods gebruiken.
Maar… je hebt ook deze, hé: https://store.ui.com/products/uacc-adapter-poe-usbc
7m kabel, usb adapter met poe, en geen WiFi meer nodig naar de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Nu online
MAZZA schreef op maandag 10 april 2023 @ 16:30:
Ik heb gisteren ook een G4 Pro kunnen bemachtigen.

Mijn situatie is dat ik op dit moment een uiterst waardeloze draadloze deurbel heb van Honeywell die vanuit de nieuwbouw geplaatst is. Door de hele straat zijn die krengen kapot, zo ook bij ons.

Tijdens de bouw heb ik een leiding gezien naar de voordeur met daarin een datakabel. In de meterkast hangt er een opgerold bosje datakabel die dus nergens op is aangesloten. Er is dus ook geen beltrafo, maar wel een ontvanger van Honeywell (DC311xxx). Bij de voordeur hebben ze op de plek waar de leiding met datakabel uitkomt de boel dichtgesmeerd. Ik heb destijds wel een foto gemaakt zodat ik weet waar de leiding ongeveer zit.

Aangezien ik dus geen beltrafo of uberhaupt een bel in de meterkast heb dacht ik dat een G4 Doorbell Pro AC Adapter wel handig was. Sowieso om de afstand tussen de deurbel en onze meterkast te overbruggen.

Maar goed, dan heb ik nog geen belgeluid. De vraag is dan ook of ik de DC311xxx kan gebruiken om als gong te laten fungeren of dat ik daarvoor een andere oplossing moet zoeken.

Iemand ervaring hiermee of anders tips voor deze situatie?
Kijk ook even naar deze opties mss. https://eu.store.ui.com/c...cts/uacc-adapter-poe-usbc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loyske
  • Laatst online: 13:33
Moris schreef op zondag 9 april 2023 @ 21:12:
Kan ik meer dan één Honeywell DC915 draadloze gong laten werken op een UniFi deurbel G4?

Bv 1x Honeywell DC915SCV + DC915NG, kan het nergens online vinden?
Als ik me niet vergis kan je meerdere draadloze Honeywell gongen koppelen aan de DC915 converter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
loyske schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:10:
[...]
Als ik me niet vergis kan je meerdere draadloze Honeywell gongen koppelen aan de DC915 converter.
Top, dit betekent dat ik deze kan uitbreiden naar het 1ste verdiep en andere ruimten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 13:38
Moris schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:29:
[...]

Top, dit betekent dat ik deze kan uitbreiden naar het 1ste verdiep en andere ruimten.
Ja, dat werkt prima. Ik heb zelf alweer bijna 2 jaar de deze (DC915scv + DW915S) combinatie in gebruik.
Ook 1 unit beneden en de ander boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 09:57
Ik heb al een tijdje de 'normale' (niet-Pro) Doorbell hangen en daar ben ik tevreden mee (hoewel de wifi-ontvangst soms matig is). Ik twijfel om te upgraden naar de Pro.

De tweede camera is in theorie leuk maar ik zie zelf het nut er niet zo van in. In Nederland (of in ieder geval bij ons) worden niet zomaar pakketjes bij je deur neergelegd.

Wat zijn andere fijne upgrades van de Pro t.o.v. de normale bel? Kun je nog wat leuks met dat scherm of is het alleen tekst aanpassen? Las dat custom afbeeldingen (nog) niet mogelijk was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:17

robertwebbe

Robert Webbe

@Snoz Lombardo Eerder had ik de normale en ben geüpgrade naar de pro. Eerste wat opviel was de betere WiFi prestaties. Ook is het videobeeld groter, breder en scherper. In het donker ziet het er beter uit.

Daarnaast de optie om bedraad (PoE + gigabit data) aan te kunnen sluiten. De onderste camera is toch wel handig, soms laten koeriers wel pakketjes achter (woon in een omgeving waar weinig criminaliteit is) en dan kun je het nu wel zien.

Ik had gehoopt dat de NFC en vingerafdrukscanner gebruikt konden worden zodat ik via Home Assistant mijn LOQED slot zou kunnen openen. Maar helaas, het is oorverdovend stil bij Ubiquiti. Vraag mij af of het ooit nog wel gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Dat zou zomaar kunnen, goed punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:19:

De tweede camera is in theorie leuk maar ik zie zelf het nut er niet zo van in. In Nederland (of in ieder geval bij ons) worden niet zomaar pakketjes bij je deur neergelegd.
Oh you lucky you. Hier zetten ze de pakketjes gewoon voor de deur of ze gooien ze in de papiercontainer :/
Hier dus erg blij met de pro :D

De mechanische gong doet het ook ineens... Magic...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:58
Snoz Lombardo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:19:
Ik heb al een tijdje de 'normale' (niet-Pro) Doorbell hangen en daar ben ik tevreden mee (hoewel de wifi-ontvangst soms matig is). Ik twijfel om te upgraden naar de Pro.
Heel even geduld dan nog. Lijkt een Unifi Protect G4 Doorbell Pro PoE aan te komen: https://fccid.io/SWX-UVCG4DPP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
grote_oever schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 20:18:
[...]

Heel even geduld dan nog. Lijkt een Unifi Protect G4 Doorbell Pro PoE aan te komen: https://fccid.io/SWX-UVCG4DPP
Ik heb onderstaande vraag hier laatst gesteld maar helaas geen antwoord op gekregen.
Een poe versie zou dus ideaal zijn, omdat ik een cat6 kabel naar de voordeur heb liggen.
qwasd schreef op donderdag 6 april 2023 @ 18:01:
Ik heb momenteel een g4 deurbel op mijn poe switch aangesloten met een cat6 kabel. Die poe adapters heb ik geen plaats voor en cat6 kabel ligt ook al naar de voordeur. Gebruik nu meerdere aders.

Werkt dit ook weer met de Pro versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
Ik zit dus maanden te wachten op dat artikel en ik heb de box notify me when available maar tot heden dus geen email gehad.. Nu lekker besteld, bedankt man !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-05 18:28
Arthion-nl schreef op woensdag 12 april 2023 @ 05:38:
[...]

Ik zit dus maanden te wachten op dat artikel en ik heb de box notify me when available maar tot heden dus geen email gehad.. Nu lekker besteld, bedankt man !
Die notify optie lijkt idd niet echt te werken. Heb al een paar keer aangezet voor een artikel, mag nog nooit een mail ontvangen. Maar gelukkig hebben we veel allerte mede-tweakers hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:17

robertwebbe

Robert Webbe

@qwasd Je kunt de huidige G4 Doorbell Pro ook uitbreiden met deze: https://eu.store.ui.com/c...-doorbell-pro-poe-adapter

Ik vermoed dat de nieuwe versie deze ingebouwd heeft. Maar Ubiquiti kennende zal de G4 Pro met POE waarschijnlijk €349 gaan kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:17

pinda powerrr

Slow down...

Dit topic staat al vanaf de start in mijn bookmarks, nu eindelijk de knoop doorgehakt. Wilde voor de gewone deurbel gaan, maar nu ineens de Pro goed verkrijgbaar is, toch maar voor die gekozen. Ken mijzelf, krijg spijt achteraf :P
De mogelijkheid voor PoE gaf eigenlijk écht de doorslag, makkelijker en betrouwbaarder. Dus gelijk de PoE adapter erbij besteld.

Ik heb al twee chimes liggen, die heb ik tussendoor al gekocht, dan valt het niet zo op :P 8)

[ Voor 4% gewijzigd door pinda powerrr op 12-04-2023 13:20 ]

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
robertwebbe schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:42:
@qwasd Je kunt de huidige G4 Doorbell Pro ook uitbreiden met deze: https://eu.store.ui.com/c...-doorbell-pro-poe-adapter

Ik vermoed dat de nieuwe versie deze ingebouwd heeft. Maar Ubiquiti kennende zal de G4 Pro met POE waarschijnlijk €349 gaan kosten.
Hier heb ik dus niks aan, omdat ik die usb-c kabel nooit naar de voordeur krijg. Ik heb daar nu een cat6 kabel naartoe liggen en de g4 (non pro) gevoed via een poe switch. Gong verloopt via Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beyond
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:42

Beyond

Dussssss.......

qwasd schreef op woensdag 12 april 2023 @ 18:01:
[...]

Hier heb ik dus niks aan, omdat ik die usb-c kabel nooit naar de voordeur krijg. Ik heb daar nu een cat6 kabel naartoe liggen en de g4 (non pro) gevoed via een poe switch. Gong verloopt via Google Home.
Weggehaald

[ Voor 57% gewijzigd door Beyond op 12-04-2023 19:26 ]

Al het goeie.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 10:15
Heeft iemand de G4 Doorbell Pro PoE Adapter al door een 16mm buis gekregen (het USB gedeelte)? Pakketje is onderweg, ben benieuwd of ik nog tegen installatieproblemen aan ga lopen van het weekend :)

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
_Brake_ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:38:
Heeft iemand de G4 Doorbell Pro PoE Adapter al door een 16mm buis gekregen (het USB gedeelte)? Pakketje is onderweg, ben benieuwd of ik nog tegen installatieproblemen aan ga lopen van het weekend :)
De usb stekker die bij geleverd is 13/14 mm breed reken maar uit ... Ik heb heb vandaag binnen gekregen met de stekker van 7 meter lang en hij werkt perfect. Wel opvallend dat de poe block bij de witte 7 meter variant smaller is dan de zwarte 2 meter variant +/- 1cm slanker

[ Voor 21% gewijzigd door Arthion-nl op 13-04-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Nu online
Als je handig bent, stekker eraf en weer erop solderen?
https://en.recable.eu/pag...sb-c-kabel-mit-usb-a-host

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Ik kan zelf wel solderen maar dacht dat usb c wat complexer was... maar 4 draadjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:17

pinda powerrr

Slow down...

_Brake_ schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:38:
Gisteren besteld, zie dat ik de UPS vandaag gemist heb, jeetje wat snel tegenwoordig!

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Behoorlijk Leek
  • Nu online
Arthion-nl schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:14:
Ik kan zelf wel solderen maar dacht dat usb c wat complexer was... maar 4 draadjes?
Idd, die vind ik ook vreemd, ik denk dat dat alleen de laadfunctie heeft, ik zie ze toch echt ook met 8 soldeerpunten.
Maar ik zou hem dan 10 cm verder van de stekker doorknippen en de draden dan weer aan elkaar maken.
Pagina: 1 ... 28 ... 39 Laatste