• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 14:26
Paterman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:23:
Docker draait niet op DSM 6.2! Ik heb een Synology DS212!
Yup dat was voor mij ook de reden om maar gewoon zo'n Cloud Key Gen2 Plus te halen. Geen gedonder, geen gedoe, werkt gewoon. Ik bedoel, de rest van m'n netwerk is ook Ubiquiti, so why not?

Liege, liege, liegebeest!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-03 18:56
Liegebeest schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:39:
[...]

Yup dat was voor mij ook de reden om maar gewoon zo'n Cloud Key Gen2 Plus te halen. Geen gedonder, geen gedoe, werkt gewoon. Ik bedoel, de rest van m'n netwerk is ook Ubiquiti, so why not?
De plus en de niet-plus versies waren toen ik 'm kocht praktisch gelijk geprijsd, daarom ben ik toen voor de plus gegaan. Achteraf gelukkig, want toen ik 'm kocht had ik nog geen deurbel en had ik in feite niks aan de harddisk.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 17:11

Ravhin

no <root>...

Ik vrees dat die NAS iets te licht uitgevoerd is om Docker te draaien.
Applied Models
FS series: FS6400, FS3600, FS3400, FS3017, FS2017, FS1018, FS3410, FS2500
HD series: HD6500
SA series: SA3600, SA3400, SA6400, SA3200D
23 series: DS923+, DS723+
22 series: RS822RP+, RS822+, RS422+, DS3622xs+, DS2422+, DS1522+, DVA1622
21 series: RS4021xs+, RS3621xs+, RS3621RPxs, RS2821RP+, RS2421RP+, RS2421+, RS1221RP+, RS1221+, DS1821+, DS1621xs+, DS1621+, DVA3221
20 series: RS820RP+, RS820+, DS1520+, DS920+, DS720+, DS620slim, DS420+, DS220+
19 series: RS1619xs+, RS1219+, DS2419+II, DS2419+, DS1819+, DS1019+, DVA3219
18 series: RS3618xs, RS2818RP+, RS2418RP+, RS2418+, RS818RP+, RS818+, DS3018xs, DS1618+, DS918+, DS718+, DS218+
17 series: RS18017xs+, RS4017xs+, RS3617xs+, RS3617RPxs, RS3617xs, DS3617xsII, DS3617xs, DS1817+, DS1517+
16 series: RS18016xs+, RS2416RP+, RS2416+, DS916+, DS716+II, DS716+, DS216+II, DS216+
15 series: RS815RP+, RS815+, RC18015xs+, DS3615xs, DS2415+, DS1815+, DS1515+, DS415+
14 series: RS3614xs+, RS3614RPxs, RS3614xs, RS2414RP+, RS2414+, RS814RP+, RS814+
13 series: RS10613xs+, RS3413xs+, DS2413+, DS1813+, DS1513+, DS713+

[Voor 0% gewijzigd door Ravhin op 20-02-2023 15:21. Reden: tpyo's]

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-03 13:59
Zijn er geen andere merken slimme deurbellen waarvan je de beelden direct op kan slaan op je Synology NAS via Surveilance Station? Zonder enige andere software of abbo?

Je zal natuurljk wel een app op je mobiel moeten zetten voor notificaties en live view.

• Ravhin
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 17:11

Ravhin

no <root>...

Geen idee :) in dit topic hebben we gekozen voor de Unifi bel omdat velen van ons al een Unifi ecosysteem hebben. Met deze vraag kunnen wij je helaas niet helpen; je kan wel een nieuw topic openen met die vraag of zelf googlen

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• Liegebeest
Paterman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 15:32:
Zijn er geen andere merken slimme deurbellen waarvan je de beelden direct op kan slaan op je Synology NAS via Surveilance Station? Zonder enige andere software of abbo?

Je zal natuurljk wel een app op je mobiel moeten zetten voor notificaties en live view.
https://www.reddit.com/r/..._works_with_synology_nas/
https://www.synology.com/en-us/compatibility/camera/

#DoeJeDing

[Voor 6% gewijzigd door Liegebeest op 20-02-2023 16:43]

• MrJ
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-03 14:27

MrJ

Train, eat, sleep. Repeat.

Hier een Tecknet wireless doorbell systeem en toendertijd de gong ook uit de meterkast gehaald (nu nog 2 losse draadjes).

Mocht ik een G4 willen aanschaffen met de Protect Chime, moet ik dan dat 'kasje' alsnog aan die 2 draadjes vastmaken (zonder daarna een gong aan de sluiten)?

Of werkt de G4 gelijk als je hem aansluit (krijgt stroom toch?)?

Godfather Bodybuilding topic reeks

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:10
MrJ schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:12:
Hier een Tecknet wireless doorbell systeem en toendertijd de gong ook uit de meterkast gehaald (nu nog 2 losse draadjes).

Mocht ik een G4 willen aanschaffen met de Protect Chime, moet ik dan dat 'kasje' alsnog aan die 2 draadjes vastmaken (zonder daarna een gong aan de sluiten)?

Of werkt de G4 gelijk als je hem aansluit (krijgt stroom toch?)?
Stroom en wifi is dan voldoende

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:30
In het kader ik weet het ff niet meer.

Ik heb een UNVR draaien. Een aantal familie leden hebben een USG P3 en een S2S VPN tussen elkaar zitten. Om zo de camera beelden centraal op te slaan.

Nu hebben we dus 3x een G4 doorbell draaien. Alle met een Honeywell DC915XX als chime.

Als er bij mij aangebeld wordt. Gaan bij de andere twee ook de chimes af.
Als bij de andere twee aangebeld wordt. Blijft het signaal alleen binnen huis.

De notifications staan overal gelijk. Dus ik zie en hoor alleen mijn eigen bel net als de andere.
Maar toch lijkt het signaal van mijn deurbel de Chime's bij de andere te activeren.

Iemand een idee, Best wel iritant :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Liegebeest
Dat zou alleen moeten gebeuren als jouw USG / Protect zich überhaupt bewust is van de andere Chimes.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-03 13:12
Nou, de bel hangt. Dus dusver prima, alleen geeft hij aan dat het WiFi signaal 'Good/Poor' is terwijl ik onder Network bij Experience 'Excellent' zie staan....Die Dream Router staat achter een NAS, dus misschien ga ik die iets hoger neerzetten zodat het WiFi signaal niet wordt geblokkeerd.

Wel nog een vraagje....waar kan ik de instellingen voor die floodlight vinden? Ik begreep dat die alleen werkt als je IR aan staat? Mijn deurbel kijkt tegen een lantaarnpaal aan. Werkt die floodlight ook als je IR handmatig inschakeld?

Nevermind, moest even een re-adopt doen nadat de firmware was bijgewerkt. Floodlight werkt nu als IR aan staat.

UPDATE:
Wat betreft het Wi-Fi signaal, deze blijft vrij zwak. De status switcht telkens tussen "Good" en "Poor" en het signaal schommelt tussen de -71 dBm en -65 dBm.

Ik heb een Dream Router in de meterkast staan. Tussen de meterkast en voordeur zit maximaal zo'n 5 meter schat ik. Ik heb het volgende gedaan:
  • De Dream Router als access point geforceerd voor de G4 Doorbell (zodat hij niet naar een ander AP kijkt)
  • De Dream Router uitgesloten van de globale AP-settings en de 2.4Ghz band op maximale transmit power gezet (en de 5Ghz band op 'Auto')
  • Gecontroleerd of de G4 Doorbell van 2.4Ghz gebruik maakt.
Ik kan proberen om de Dream Router iets hoger te plaatsen, maar denk niet dat het veel gaat uitmaken. Heeft het nog nut om de G4 Doorbell in het IoT netwerk te hangen waar alleen 2.4 Ghz beschikbaar is? :?

Anders zit ik er toch aan te denken om de Access Point U6 Extender aan te schaffen, maar dat wordt dan ook een dure grap aangezien die dan alleen voor de deurbel nodig is aangezien ik binnen geen WiFi issues heb.

Baal hier toch een beetje van want had gehoopt dat de ontvangst wat beter zou zijn bij de voordeur. :F

[Voor 60% gewijzigd door DedSec85 op 23-02-2023 11:56]

• djneo-nl
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-03 14:12
Ik heb vandaag mijn G4 Doorbel binnen gekregen, Moet de transformator nog aansluiten. mijn huidige komt uit de 19de eeuw (ongeveer)

Mijn deurbel bel (gong) lijkt op https://www.allekabels.nl...59812/deurbel-module.html

Nu lijkt het dat ik deze nog kan hergebruiken, of is er een makkelijke gong die goed werkt bij de Doorbel

• DedSec85
djneo-nl schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 12:00:
Nu lijkt het dat ik deze nog kan hergebruiken, of is er een makkelijke gong die goed werkt bij de Doorbel
Ik weet niet of je kan achterhalen of die 8 volt minimale of maximale belasting is. Zelf heb ik de Honeywell/Friedland D117 gong gekocht. Die kan 16V aan en werkt prima i.c.m. die Ubiquiti transformator (wel even dat blokje ertussen hangen).

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
DedSec85 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:16:
Nou, de bel hangt. Dus dusver prima, alleen geeft hij aan dat het WiFi signaal 'Good/Poor' is terwijl ik onder Network bij Experience 'Excellent' zie staan....Die Dream Router staat achter een NAS, dus misschien ga ik die iets hoger neerzetten zodat het WiFi signaal niet wordt geblokkeerd.

Wel nog een vraagje....waar kan ik de instellingen voor die floodlight vinden? Ik begreep dat die alleen werkt als je IR aan staat? Mijn deurbel kijkt tegen een lantaarnpaal aan. Werkt die floodlight ook als je IR handmatig inschakeld?

Nevermind, moest even een re-adopt doen nadat de firmware was bijgewerkt. Floodlight werkt nu als IR aan staat.

UPDATE:
Wat betreft het Wi-Fi signaal, deze blijft vrij zwak. De status switcht telkens tussen "Good" en "Poor" en het signaal schommelt tussen de -71 dBm en -65 dBm.

Ik heb een Dream Router in de meterkast staan. Tussen de meterkast en voordeur zit maximaal zo'n 5 meter schat ik. Ik heb het volgende gedaan:
  • De Dream Router als access point geforceerd voor de G4 Doorbell (zodat hij niet naar een ander AP kijkt)
  • De Dream Router uitgesloten van de globale AP-settings en de 2.4Ghz band op maximale transmit power gezet (en de 5Ghz band op 'Auto')
Ik kan proberen om de Dream Router iets hoger te plaatsen, maar denk niet dat het veel gaat uitmaken. Heeft het nog nut om de G4 Doorbell in het IoT netwerk te hangen waar alleen 2.4 Ghz beschikbaar is? :?

Anders zit ik er toch aan te denken om de Access Point U6 Extender aan te schaffen, maar dat wordt dan ook een dure grap aangezien die dan alleen voor de deurbel nodig is aangezien ik binnen geen WiFi issues heb.

Baal hier toch een beetje van want had gehoopt dat de ontvangst wat beter zou zijn bij de voordeur. :F
Dit heb ik ook. De deurbel hangt (buiten natuurlijk) op een meter of 2-2,5 van een UniFi AP. Eerst geprobeerd op 5GHz, daar ook de melding poor. Toen op 2.4GHz, maar geen verschil. De UniFi app geeft keurig aan dat het ontvangst prima is, zowel in term (excellent) als in dBm.

• DedSec85
rscheper schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 13:19:
[...]

Dit heb ik ook. De deurbel hangt (buiten natuurlijk) op een meter of 2-2,5 van een UniFi AP. Eerst geprobeerd op 5GHz, daar ook de melding poor. Toen op 2.4GHz, maar geen verschil. De UniFi app geeft keurig aan dat het ontvangst prima is, zowel in term (excellent) als in dBm.
Ja, vaag probleem. Ik ga hem vanavond eens in het IoT netwerk gooien om te kijken wat dat doet, maar speel met de gedachte om toch zo'n extender te kopen. Een bekabeld access point wordt lastig, maar heb vlakbij de voordeur wel een stopcontact zitten.

Mijn SSID staat ook op 'Hidden', wellicht dat het ook kan helpen als ik die zichtbaar maak.

[Voor 6% gewijzigd door DedSec85 op 23-02-2023 13:37]

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-03 16:39
Ik krijg de laatste tijd geen notificaties meer op mijn telefoon als er aangebeld wordt. Tevens komt er op het schermpje van de bel niet meer "Ringing" te staan. Ik heb niks aangepast in de settings. Ging doet het wel (al dan met 2 seconden vertraging) en camera functioneert ook gewoon.

Iemand hier ervaring mee? Ik heb hem al gereset.

• Calypsooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 14-03 16:39
De verbinding valt sinds die tijd ook om de 2/3 uur een paar seconden weg.

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:53
Ik zit mij suf te zoeken naar een soort pre-buffer record setting.

Ik heb als ik de stream open, de eerste 3 seconden een draaiend circeltje.

Zou dat met een setting beter kunnen ?

edit - setting gevonden, pre record bij motion. Maar dit werkt dus niet bij een live view.

[Voor 20% gewijzigd door ppeterr op 26-02-2023 16:37]

MENTAL REBOOT

• djneo-nl
Nieuwe Transformer (de meegeleverde) en een nieuwe gong, en de G4 werkt perfect.

Alleen de gong gaat nu 1 keer over, is daar iets aan te veranderen

• MrJ

MrJ

qwasd schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Stroom en wifi is dan voldoende
Lukt helaas niet (lijkt geen stroom te krijgen) en denk dat ik iets simpels over t hoofd zie. :P

Meterkast trafo:

Om de doorbell aan te sluiten:

Waar ooit de oude chime op zat aangesloten in de meterkast:

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@MrJ Op 8V gaat de UP-G4 Doorbell het inderdaad niet doen. Die Ubiquiti 16V Trafo in de doos zit er niet voor niets bij :)

[Voor 9% gewijzigd door Will_M op 27-02-2023 12:09]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MrJ

MrJ

Will_M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:05:
@MrJ Op UP-G4 8V gaat de Doorbell het inderdaad niet doen. Die 18V Trafo in de doos zit er niet voor niets bij :)
Ah. :X

En dan 1:1 vervangen qua bekabeling?

Ga alleen maar wifi chimes gebruiken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MrJ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:07:
[...]

Ah. :X

En dan 1:1 vervangen qua bekabeling?

Ga alleen maar wifi chimes gebruiken.
Technisch gezien: JA

Maar let wel even goed op de kleurcoderingen in de meterkast en op de tekening op de Ubiquiti trafo. Sommige kasten zijn andersom in elkaar gezet waardoor de bovenkant gevoed wordt en de trafo dus op z'n kop op de DIN-Rail gemonteerd dient te worden.

Plaatje nog even bekeken: Geldt in jouw geval niet, je kunt het ding één op één over zetten.

[Voor 11% gewijzigd door Will_M op 27-02-2023 12:14]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• MrJ

MrJ

Will_M schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:11:
[...]

Technisch gezien: JA

Maar let wel even goed op de kleurcoderingen in de meterkast en op de tekening op de Ubiquiti trafo. Sommige kasten zijn andersom in elkaar gezet waardoor de bovenkant gevoed wordt en de trafo dus op z'n kop op de DIN-Rail gemonteerd dient te worden.

Plaatje nog even bekeken: Geldt in jouw geval niet, je kunt het ding één op één over zetten.
Top thanks. Ga er zo mee aan de slag. :) _/-\o_

• MrJ

MrJ

Helaas nog hetzelfde verhaal. Wat zou ik nog kunnen checken?

• djneo-nl
Klopt het dat de kabels van de bel nog los zitten ?

Ook als er geen Chime box aan zit moeten die aan elkaar, want is het circuit niet gesloten

• MrJ

MrJ

Yes, kwam er net zelf achter.

Opgelost zoals in diagram in deze post, en dan geen chime aangesloten.

grote_oever in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie"

:)

• qwasd
MrJ schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:01:
Lukt helaas niet (lijkt geen stroom te krijgen) en denk dat ik iets simpels over t hoofd zie. :P
Zoals ik al heb kunnen lezen deed je dat ook haha. Mooi dat het is opgelost.

• framo1
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 02-03 23:22

Bij mij hetzelfde. Tot drie dagen geleden werkte ik met mikrotik ap's en werkte de G4 deurbel vlekkeloos met een sterke verbinding. Nu Unifi AP's gekocht: alles werkt nu heel goed behalve de G4 deurbel en de andere G4 Unifi camera. Heb drie U6-Lite bekabeld werken en sindsdien is het waardeloos geworden op de camera's. Signaal poor en regelmatig uitval. Vandaag een AP longrange geinstalleerd in plaats van één van de drie Lite's en het blijft waardeloos. Nu net de vrijgekomen Lite een meter van de G4 deurbel gezet en nu is het opgeklommen naar "good" maar nog steeds -67dB! Met de mikrotiks was de verbinding altijd excellent! Ik snap er echt niks van. Alles werkt echt perfect op mijn nieuwe unifi AP's behalve de unifi camera's?
Dus als iemand een tip heeft?

Frank

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-03 20:31
DedSec85 schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:16:

UPDATE:

Wat zou er gebeuren als je de transmitting power juist wat omlaag brengt. De WiFi verbinding kan zo dichtbij gewoon niet te zwak zijn. Dan zat je in heel je huis al zonder WiFi. Daarom denk ik eerder aan overspraak op je kanalen of door het dicht bij je router hangen een te sterk signaal wat knalhard binnen komt en wat de ontvanger "doof maakt."

Ter illustratie: mijn buiten camera's (ander merk) die naast mijn router hangen zeggen "verbinding poor". Dezelfde camera's op grote afstand in de achtertuin geven "verbinding exelent" aan. Het terug schroeven van het zendvermogen zorgde voor een acceptabele reading zowel naast mijn router als in de achtertuin. Dus het lijkt hetzelfde issue.

• Luuk1983
ucsdcom schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:40:
[...]

Wat zou er gebeuren als je de transmitting power juist wat omlaag brengt. De WiFi verbinding kan zo dichtbij gewoon niet te zwak zijn. Dan zat je in heel je huis al zonder WiFi. Daarom denk ik eerder aan overspraak op je kanalen of door het dicht bij je router hangen een te sterk signaal wat knalhard binnen komt en wat de ontvanger "doof maakt."

Ter illustratie: mijn buiten camera's (ander merk) die naast mijn router hangen zeggen "verbinding poor". Dezelfde camera's op grote afstand in de achtertuin geven "verbinding exelent" aan. Het terug schroeven van het zendvermogen zorgde voor een acceptabele reading zowel naast mijn router als in de achtertuin. Dus het lijkt hetzelfde issue.
Als mijn deurbel op 5GHz gaat, dan geeft de protect App aan dat het signaal poor is, terwijl de Unifi app het prima vindt. En dat terwijl ik een LR6 access point op 2 meter afstand heb. Op 2.4GHz is het wel prima. Maar goed, als je bij een poor signaal ziet dat de transmission rate > 200mbit is, dan denk ik dat mijn 3mbit videosignaal niet zon probleem zal geven. Ik heb ook geen disconnects. Ik heb het idee dat de protect App ook gewoon snel gaat zeuren.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-03 20:31
Luuk1983 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 10:54:
[...]

Als mijn deurbel op 5GHz gaat, dan geeft de protect App aan dat het signaal poor is, terwijl de Unifi app het prima vindt. En dat terwijl ik een LR6 access point op 2 meter afstand heb. Op 2.4GHz is het wel prima. Maar goed, als je bij een poor signaal ziet dat de transmission rate > 200mbit is, dan denk ik dat mijn 3mbit videosignaal niet zon probleem zal geven. Ik heb ook geen disconnects. Ik heb het idee dat de protect App ook gewoon snel gaat zeuren.
Precies, dat is ook zo denk ik. In mijn geval werkt de setup ook perfect. Ook als er een verbinding "poor" wordt weergegeven in de applicatie. Dus waarom iets "repareren" wat functioneel niet stuk is. Anderzijds irriteert het mij wel als een app "poor"aangeeft. Als Tweaker wil je dan toch altijd iets fixen. Ook als dat nergens voor nodig is. ;)

[Voor 12% gewijzigd door ucsdcom op 03-03-2023 11:50]

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Yzord schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 23:07:
Beetje raar dat mijn posts over een Unifi camera geplaatst worden door een mod in een deurbel topic.
Dat is idd niet goed gegaan, mea culpa. Ik zal even een modje van dit subforum aansturen om dit te herstellen daar ik dit zelf niet kan :).

Fixed :)

[Voor 4% gewijzigd door septillion op 15-03-2023 16:31]

www.google.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• inMind
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-03 20:40
Een aantal weken geleden heb ook ik een G4 deurbel gekocht (samen met een protect chime erbij)
Installatie hiervan was heel simpel, ik had een extreem oude bel trafo deze eruit gehaald en de trafo die ubiquiti mee leverd ermee vervangen.

Installatie hiervan op protect was wel even gedoe. Ik draai UniFi protect op een raspberry pi 4 in een docker container via een onofficiële image. Deze image heeft zo zijn bugs, maar aangezien ik de ruimte & het geld er niet voor over heb om een UDM o.i.d. te kopen doe ik het maar hiermee.

Deurbel verder werkt goed. Beeld is helder en het instellen van zones is een fijne feature. De mee geleverde chime heb ik in de woonkamer geplaatst en die doet het ook prima, alhoewel de volume hiervan toch wel iets hoger mag. Ik heb 'm op 100% staan en ik vind het toch een beetje te zacht

Alleen zijn er helaas wel twee kleine problemen waar ik tegen loop. De deurbel zelf reboot automatisch als ik in protect aangeef dat er een chime aan gekoppeld is (wat ook zo is) de chime zelf is een oude mechanische ding en die werkt dus niet goed. Ik heb dit dus maar uitgezet aangezien de chime het toch niet doet en ik 'm toch ga vervangen met een honeywell chime binnenkort.

Remote access naar UniFi protect vanuit mijn eigen netwerk is niet mogelijk. Buitenshuis, zoals op kantoor moet ik constant verbinden met mijn VPN om notificaties van de deurbel binnen te krijgen. Dit is meer een probleem met de docker image zelf. Niet echt een heel groot probleem of zo, maar een beetje irritant soms.

Verder super blij met dit ding, moet alleen nog wel achter de kleine dingetjes zoals remote access aan de praat te krijgen :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• qwasd
inMind schreef op zondag 19 maart 2023 @ 01:21:
Een aantal weken geleden heb ook ik een G4 deurbel gekocht (samen met een protect chime erbij)
Installatie hiervan was heel simpel, ik had een extreem oude bel trafo deze eruit gehaald en de trafo die ubiquiti mee leverd ermee vervangen.

Installatie hiervan op protect was wel even gedoe. Ik draai UniFi protect op een raspberry pi 4 in een docker container via een onofficiële image. Deze image heeft zo zijn bugs, maar aangezien ik de ruimte & het geld er niet voor over heb om een UDM o.i.d. te kopen doe ik het maar hiermee.

Deurbel verder werkt goed. Beeld is helder en het instellen van zones is een fijne feature. De mee geleverde chime heb ik in de woonkamer geplaatst en die doet het ook prima, alhoewel de volume hiervan toch wel iets hoger mag. Ik heb 'm op 100% staan en ik vind het toch een beetje te zacht

Alleen zijn er helaas wel twee kleine problemen waar ik tegen loop. De deurbel zelf reboot automatisch als ik in protect aangeef dat er een chime aan gekoppeld is (wat ook zo is) de chime zelf is een oude mechanische ding en die werkt dus niet goed. Ik heb dit dus maar uitgezet aangezien de chime het toch niet doet en ik 'm toch ga vervangen met een honeywell chime binnenkort.

Remote access naar UniFi protect vanuit mijn eigen netwerk is niet mogelijk. Buitenshuis, zoals op kantoor moet ik constant verbinden met mijn VPN om notificaties van de deurbel binnen te krijgen. Dit is meer een probleem met de docker image zelf. Niet echt een heel groot probleem of zo, maar een beetje irritant soms.

Verder super blij met dit ding, moet alleen nog wel achter de kleine dingetjes zoals remote access aan de praat te krijgen :)
Zo ben ik ook begonnen en werkt op zich prima. Later toch een UDM Pro aangeschaft ivm wat irritaties van die docker container.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• inMind
qwasd schreef op zondag 19 maart 2023 @ 01:32:
[...]

Zo ben ik ook begonnen en werkt op zich prima. Later toch een UDM Pro aangeschaft ivm wat irritaties van die docker container.
Ik denk dat ik uit eindelijk ook toch maar een UDM pro ga aanschaffen, maar 360 is toch beetje aan de dure kant vind ik dus voorlopig nog niet :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
inMind schreef op zondag 19 maart 2023 @ 01:21:

Cloud key 2+ geen optie?

• inMind
Luuk1983 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 09:56:
[...]

Cloud key 2+ geen optie?
Moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar niet eens een heb gedacht voor een of andere reden haha. Is dit simpelweg gewoon een plug & play device met UniFi OS erop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luuk1983
inMind schreef op maandag 20 maart 2023 @ 05:36:
[...]

Moet je heel eerlijk zeggen dat ik daar niet eens een heb gedacht voor een of andere reden haha. Is dit simpelweg gewoon een plug & play device met UniFi OS erop?
In feite wel ja. En de plus versie heeft meteen een harddisk om de videobeelden van de bel op te slaan.

Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee