• ajvk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:31
Toch maar even hier navragen, heb sinds een week op mijn iPhone het probleem als er iemand aanbelt en ik wil via de telefoon beantwoorden dat het scherm op wit (laden) blijft staan. Krijg dus niet meer het beeld, heeft iemand anders dit fenomeen?

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:29

Geckoo

Good news, everyone!

Weebel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:33:
Voor degene die de recent spontane reboot hebben sinds nov/december, ik heb een support case lopen bij hen. Ondertussen in de fase aangekomen dat ze firmware aan het testen zijn ^ ^ dus ik vermoed dat er toch wel iets misgelopen is met de laatste firmware update + koud weer?
Mr_0izO schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:14:
[...]

Top, had ook al contact opgenomen met de support. Eerstelijns kwam natuurlijk gelijk met 'doe een reset etc.'. Maar gelukkig hebben ze het ondertussen geëscaleerd.
zijn jullie hier nog verder mee gekomen?

ik heb hier namelijk ook last van.
laatste firmware etc. maar als er mensen aanbellen reset de camera zich. (en geeft protect aan dat hij disconected is).

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Mr_0izO
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:43

Mr_0izO

Natural Mystic

Geckoo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:56:
[...]

[...]

zijn jullie hier nog verder mee gekomen?

ik heb hier namelijk ook last van.
laatste firmware etc. maar als er mensen aanbellen reset de camera zich. (en geeft protect aan dat hij disconected is).
Ze hebben nog van alles geprobeerd, een beta firmware etc. Maar hierdoor werd het alleen maar erger. Toevallig deze week RMA aangevraagd, nu wachten tot ik een nieuwe ontvangen heb (die waarschijnlijk ook weer dezelfde problemen gaat geven).

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:57
Ik kan hier een leuk succesje melden: ik heb thuis een UDM en op kantoor een UDM Pro. Thuis een heel Ubiquiti Protect netwerk en ik wilde heel graag op kantoor ook een camera, maar met opnames die thuis worden opgeslagen.

Dat gaat als een trein! :)

De beide UDMs heb ik een site-to-site VPN laten maken (wat helaas alleen gemakkelijk werkt als beide UDMs een publiek IP adres hebben). De nieuwe camera heb ik eerst thuis adopted, om'm daarna op kantoor via de VPN met de NVR te laten verbinden. Very happy dat't werkt!

Liege, liege, liegebeest!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-03 14:35
Liegebeest schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:03:
Ik kan hier een leuk succesje melden: ik heb thuis een UDM en op kantoor een UDM Pro. Thuis een heel Ubiquiti Protect netwerk en ik wilde heel graag op kantoor ook een camera, maar met opnames die thuis worden opgeslagen.

Dat gaat als een trein! :)

De beide UDMs heb ik een site-to-site VPN laten maken (wat helaas alleen gemakkelijk werkt als beide UDMs een publiek IP adres hebben). De nieuwe camera heb ik eerst thuis adopted, om'm daarna op kantoor via de VPN met de NVR te laten verbinden. Very happy dat't werkt!
Met welke reden wil je het graag thuis opslaan? Nu ben je afhankelijk van o.a. de internetverbinding op kantoor én thuis.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:21
Capa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Met welke reden wil je het graag thuis opslaan? Nu ben je afhankelijk van o.a. de internetverbinding op kantoor én thuis.
-nevermind...- ;-)

[Voor 17% gewijzigd door jgsr op 16-01-2023 15:59]

• Liegebeest
Capa schreef op maandag 16 januari 2023 @ 14:43:
[...]
Mijn kantoor is letterlijk één afsluitbare kamer in een gedeeld pand. Als iemand daar inbreekt om te slopen of jatten, zijn m'n opnames weg als ik een lokale NVR gebruik. :+

Dussss daarom.

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:21
Ik zit te twijfelen om deze deurbel aan te schaffen, maar lees hier toch wel wat problemen. Zijn er al signalen dat de opvolger (G5) eraan zit te komen?

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

ajvk schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:50:
Toch maar even hier navragen, heb sinds een week op mijn iPhone het probleem als er iemand aanbelt en ik wil via de telefoon beantwoorden dat het scherm op wit (laden) blijft staan. Krijg dus niet meer het beeld, heeft iemand anders dit fenomeen?
Hier ook!
Meerdere deurbellen.
Als iemand aanbelt klik ik die melding weg en open handmatig de app dan werkt het wel.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:15
Recklezz schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:02:
Ik zit te twijfelen om deze deurbel aan te schaffen, maar lees hier toch wel wat problemen. Zijn er al signalen dat de opvolger (G5) eraan zit te komen?
De G5 modellen van camera's worden gereleased als de chips van de normale modellen slecht beschikbaar zijn. Volgens mij is de Doorbell G4 goed leverbaar dus ik denk niet op korte termijn.

• Recklezz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:21
m3gA schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 13:28:
[...]

De G5 modellen van camera's worden gereleased als de chips van de normale modellen slecht beschikbaar zijn. Volgens mij is de Doorbell G4 goed leverbaar dus ik denk niet op korte termijn.
Duidelijk verhaal, dank je.

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Iemand recentelijk nog de pro variant kunnen bemachtigen? Of iemand enig idee waar die nog te koop is?

• SyS_ErroR
  • Laatst online: 20:33
Ik ben zelf ook aan het overwegen om een G4 Doorbell te plaatsen, heb al een UDM-Pro in huis. Nu hebben de berichten over uitvallen en instabiliteit tijdens de kou me toch aan het twijfelen gebracht.

Idealiter gebruik ik (ook) de huidige mechanische gong in de gang; gewoon zo'n standaard nieuwbouw-woning-installatie. Zijn er Tweakers die dat volledig stabiel hebben draaien met de meegeleverde trafo? Of is ook de meegeleverde trafo geen ideale combinatie met kou én de normale gong?

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 13:12

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

SyS_ErroR schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:40:
Ik ben zelf ook aan het overwegen om een G4 Doorbell te plaatsen, heb al een UDM-Pro in huis. Nu hebben de berichten over uitvallen en instabiliteit tijdens de kou me toch aan het twijfelen gebracht.

Idealiter gebruik ik (ook) de huidige mechanische gong in de gang; gewoon zo'n standaard nieuwbouw-woning-installatie. Zijn er Tweakers die dat volledig stabiel hebben draaien met de meegeleverde trafo? Of is ook de meegeleverde trafo geen ideale combinatie met kou én de normale gong?
Toevallig heb ik het afgelopen weekend omgebouwd. Heeft een klein jaartje gewerkt op de meegeleverde trafo. Na wat spookbelletjes heb ik het met home assistant en shelly fysiek losgekoppeld van elkaar. Wel kreeg ik het idee dat toen ik hem ivm rolluik op de muur ipv het kozijn zette hij meer last kreeg van de spookbelletjes. Afgelopen week geen spookbelletje gehad.

Voorafgaand hield ik de spanning via HA in de gaten en bij spookbelletjes was een dal te zien richting de 16V, naar mijn idee de oorzaak van de spookbel. Gong ging af maar app gaf niks aan.

Na het apart schakelen van beide circuits viel mij op dat de geregistreerde spanning ook ineens wat hoger lag. Ik heb niet meer geprobeerd of het met wellicht betere draden ook verholpen kon worden.

Samenvattend: het heeft maanden goed gewerkt maar na een spookbelletje vroeg op de ochtend en een aantal overdag toch omgebouwd.

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• Liegebeest
SyS_ErroR schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 22:40:

Bij mij draait het nu bijna een jaar stabiel. Nooit "spookbelletjes" gehad of onverwachtte reboots. Precies met de situatie die jij wilt: eigen gong, meegeleverde trafo, gewoon buiten in de Almeerse kou.

Enige uitdaging die ik heb gehad is dat het Wifi signaal tegenviel, dankzij de buitenmuur. Dat is opgelost door in de meterkast een mesh AP op te hangen.

[Voor 8% gewijzigd door Liegebeest op 26-01-2023 04:07]

• SyS_ErroR
Dank @Liegebeest en @Mototaz voor jullie ervaringen. Opvallend dat die dus neerkomen eigenlijk op ‘hit and miss’.

Ik kan twee dingen bedenken:
1. Zou het zin hebben om de bijgeleverde trafo bijvoorbeeld te vervangen door een krachtiger exemplaar? Bijvoorbeeld https://www.sandervunderi...eltrafo-ts-24-4-8-12.html
2. Of is een combinatie mogelijk tussen het laten zitten van de huidige 8V-trafo en zelf aanvullend de G4 Power Supply te gebruiken voor de voeding van de deurbel? Ik kan echter nergens vinden of je die twee gelijktijdig kan gebruiken.

• Mototaz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-03 13:12

Mototaz

Hobbymatige beunhaas

SyS_ErroR schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 11:49:
Dank @Liegebeest en @Mototaz voor jullie ervaringen. Opvallend dat die dus neerkomen eigenlijk op ‘hit and miss’.

Ik kan twee dingen bedenken:
1. Zou het zin hebben om de bijgeleverde trafo bijvoorbeeld te vervangen door een krachtiger exemplaar? Bijvoorbeeld https://www.sandervunderi...eltrafo-ts-24-4-8-12.html
2. Of is een combinatie mogelijk tussen het laten zitten van de huidige 8V-trafo en zelf aanvullend de G4 Power Supply te gebruiken voor de voeding van de deurbel? Ik kan echter nergens vinden of je die twee gelijktijdig kan gebruiken.
Wat betreft 1 heb ik volgens mij mensen in dit topic voorbij zien komen die daar positieve ervaringen mee hadden (ik dacht zelfs een 20V voeding ipv 16V maar dat weet ik niet zeker meer)

Wat betreft 2 is dat mogelijk dmv een relais. Dan wel een smart relais (met home assistant of iets dergelijks) of een "dom" relais die droge contacten heeft (dus het circuit gescheiden is van elkaar waardoor je in dit geval het relais aanstuurt met 16V maar een 8V spanning schakelt voor je bel. Ik durf alleen niet te zeggen of het met een dom relais ook zo is dat je geen spookbelletjes meer hebt, aangezien het enige verschil met direct aansluiten is dat je een apparaat met minder power schakelt (het relais).

Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.

• Weebel
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-01 01:21
Mr_0izO schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:13:
[...]

Ze hebben nog van alles geprobeerd, een beta firmware etc. Maar hierdoor werd het alleen maar erger. Toevallig deze week RMA aangevraagd, nu wachten tot ik een nieuwe ontvangen heb (die waarschijnlijk ook weer dezelfde problemen gaat geven).
Hier het zelfde net RMA aangevraagd, heb dan de vraag gesteld of het opgelost is en kreeg volgende antwoorden.
In the new version which I shared with you no chime is expected when the button is pressed if the temperature is below -10 degrees celsius. The reason the chime gets disabled is to prevent the G4-Doorbell to reboot at low temp and avoid missing any important recordings.

Now in your case chime is getting disabled at 2 to 3 degrees then it is a problem with the battery life degradation, we will have to get the G4-Doorbell replaced to get this working, and hence I suggested filing an RMA.

We have not seen this issue with the G4-Doorbell-Pro and with the new G4-Doorbell, you should not face this issue unless the ambient temperature is going below -10 degrees Celsius which is outside the operating temperature.
Dus jah ben benieuwd ....

[Voor 0% gewijzigd door Weebel op 27-01-2023 10:53. Reden: Typo]

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Weebel schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Hier het zelfde net RMA aangevraagd, heb dan de vraag gesteld of het opgelost is en kreeg volgende antwoorden.

[...]

[...]

Dus jah ben benieuwd ....
Ik heb mijn 'nieuwe' G4 doorbell nu hangen, die ik via RMA heb gekregen. Heb exact dezelfde problemen. En om een of andere reden laat die mijn mechanische deurbel niet meer afgaan. Vanavond nog maar eens kijken of ik alles goed heb aangesloten.

• jgsr
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:21
Mr_0izO schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:54:
[...]

Ik heb mijn 'nieuwe' G4 doorbell nu hangen, die ik via RMA heb gekregen. Heb exact dezelfde problemen. En om een of andere reden laat die mijn mechanische deurbel niet meer afgaan. Vanavond nog maar eens kijken of ik alles goed heb aangesloten.
Heb je bij de instellingen gekozen voor mechanical chime? Kan zijn dat die op digital staat...

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

jgsr schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:21:
[...]

Heb je bij de instellingen gekozen voor mechanical chime? Kan zijn dat die op digital staat...
Yes, die staat op mechenical. Heb ondertussen alles weer werkend.
Had een paar weken terug geprobeerd om het probleem op te lossen door een krachtigere transformator er tussen te zetten. Die heb ik er nu uitgehaald en die van Ubiquiti weer geplaatst. Kabeltjes allemaal nog eens goed aangedraaid, en het werkt weer gelukkig

Bij mijn vorige viel die met deze temperaturen ook al uit. Dus ben benieuwd als de temperaturen weer onder 0 gaan of het echt is op gelost.

• SyS_ErroR
Wat is er dan ‘nieuw’ aan? Is het gewoon een nieuw exemplaar, of hebben ze de zwakke batterij in een nieuwe revisie aangepakt?

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

SyS_ErroR schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 17:12:
Wat is er dan ‘nieuw’ aan? Is het gewoon een nieuw exemplaar, of hebben ze de zwakke batterij in een nieuwe revisie aangepakt?
Het zou een nieuw type G4 moeten zijn waarin ze iets hebben verbeterd. Waarschijnlijk de batterij en misschien ook het apparaatje wat de stroom reguleert tussen de mechanische deurbel en de G4.

Hij draait nu alweer een paar dagen zonder problemen. Zelfs wanneer de temperatuur onder 0 is valt hij niet uit na het aanbellen. Hopen dat het zo blijft!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De afgelopen paar dagen had mijn Cloudkey+ geen netwerkverbinding, helaas betekent dit dat de G4 doorbell het niet meer doet. Melding van connect to WIFI en ook geen mechanische bel meer die afgaat.

Kijk, dat het smart gedeelte wegvalt kan ik nog begrijpen, maar niet dat hij als fysieke bel niet meer werkt.

Behoorlijke tegenvaller.

[Voor 20% gewijzigd door Kurios op 31-01-2023 11:07]

• toets23
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-03 11:16
Sinds afgelopen week doet mijn G4 Doorbell ook herstarten naar het drukken op de knop. Heb ondertussen een support ticket aangemaakt bij Unifi maar wil toch even bij jullie verifiëren.

Ik heb een Honeywell systeem gekoppeld als chime m.b.v. de DCP917S omvormer. Weet iemand wat de correct chime setting zou moeten zijn in Unifi Protect,, Mechanical of Digital.

Zero to hero, just like that!

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

toets23 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 10:52:
Sinds afgelopen week doet mijn G4 Doorbell ook herstarten naar het drukken op de knop. Heb ondertussen een support ticket aangemaakt bij Unifi maar wil toch even bij jullie verifiëren.

Ik heb een Honeywell systeem gekoppeld als chime m.b.v. de DCP917S omvormer. Weet iemand wat de correct chime setting zou moeten zijn in Unifi Protect,, Mechanical of Digital.
Volgens mij moet dit Digital zijn.

• toets23
Mr_0izO schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:05:
[...]

Volgens mij moet dit Digital zijn.
Oh, ik had hem altijd op mechanical staan, weet je dan ook toevallig de secondes?

• Jeroennl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Aangezien mijn deurbel ook opnieuw blijft opstarten met lage temperaturen en een bartst vertoont in de knop heb ik een RMA aangevraagd. De RMA was zonder enige vraag binnen 10 minuten goedgekeurd, alleen zit ik nu met het verzenden.

Sturen jullie alleen de bel unit die je op de adapter klikt terug?
Hoe beschermen jullie het buiten deel tegen de weersinvloeden?

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

toets23 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:18:
[...]

Oh, ik had hem altijd op mechanical staan, weet je dan ook toevallig de secondes?
Ik heb hem zelf altijd op mechenical gebruikt, dus geen idee van secondes!
Jeroennl schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:47:
Aangezien mijn deurbel ook opnieuw blijft opstarten met lage temperaturen en een bartst vertoont in de knop heb ik een RMA aangevraagd. De RMA was zonder enige vraag binnen 10 minuten goedgekeurd, alleen zit ik nu met het verzenden.

Je hoeft alleen de deurbel zelf op te sturen (dit geven ze als het goed is ook aan bij de RMA).

In elk geval de stroom uitschakelen van de deurbel en dan met wat tape de draadjes intapen.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf / Backend developer

Mr_0izO schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:04:
In elk geval de stroom uitschakelen van de deurbel en dan met wat tape de draadjes intapen.
ik had tijdelijk de bedrading aangepast en een "traditionele" drukknop terug geplaatst, dan kon er tenminste nog aangebeld worden :P

• Behoorlijk Leek
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:20
Jeroennl schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 11:47:

Ik heb de rest laten zitten en mijn oude drukker er opgezet, werkt perfect

• toets23
Mr_0izO schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb hem zelf altijd op mechenical gebruikt, dus geen idee van secondes!

[...]

Je hoeft alleen de deurbel zelf op te sturen (dit geven ze als het goed is ook aan bij de RMA).

Ok, andere mensen toevallig een Honeywell DCP917S aangesloten met Mechanical? Ik heb wel het idee dat het mijn interne batterij is die overleden is zoals vele in dit topic

• inMind
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-03 20:40
Totale noob hier als het op ubiquiti komt, maar ben toch wel geïnteresseerd in deze bel alleen is me even iets niet duidelijk.

Ik lees bij sommige andere forums, threads, youtube tutorials en weet ik veel wat nog meer dat ik iets van een Unifi cloudkey gen2, UDM of iets dergelijks MOET hebben en dat het anders simpelweg niet werkt. Mijn vraag is of dit echt niet omheen te werken is? Kan ik bijvoorbeeld dit niet werkend krijgen met een UniFi controller op een Pi?

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Je moet protect erbij hebben
en volgens mij kan dit niet op een Pi.
op internet proberen ze dit te doen middels een docker maar dat is ook niet ondersteund door Ubiquiti

My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41
Geckoo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:00:
Je moet protect erbij hebben[Afbeelding]
en volgens mij kan dit niet op een Pi.
op internet proberen ze dit te doen middels een docker maar dat is ook niet ondersteund door Ubiquiti
Inderdaad niet ondersteund, draai het zelf inmiddels bijna twee jaar. Is image van cloudkey die in een container draait.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Geckoo

Geckoo

Good news, everyone!

Uberprutser schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Inderdaad niet ondersteund, draai het zelf inmiddels bijna twee jaar. Is image van cloudkey die in een container draait.
Protect of de controller (voor de wifi?)

• inMind
Uberprutser schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:11:
[...]

Dus als ik het goed begrijp draai je UniFi controller in een docker container en gebruik je gewoon de Protect app op je mobile device?

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:41
inMind schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:36:
[...]
Dus als ik het goed begrijp draai je UniFi controller in een docker container en gebruik je gewoon de Protect app op je mobile device?
Beide in docker, maar protect is alleen voor arm64 dus draait op mn Pi4, de controller in mn Kubernetes cluster.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• inMind
Uberprutser schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 19:32:
[...]

Beide in docker, maar protect is alleen voor arm64 dus draait op mn Pi4, de controller in mn Kubernetes cluster.
Aha, ik heb even gezocht en een reddit thread gevonden die het stap voor stap goed uitlegt, ik zal het zelf ook eens even proberen op mijn Pi4 en in ieder geval bedankt voor de info :)

• loyske
  • Laatst online: 24-03 16:01
toets23 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:13:
[...]

Ok, andere mensen toevallig een Honeywell DCP917S aangesloten met Mechanical? Ik heb wel het idee dat het mijn interne batterij is die overleden is zoals vele in dit topic
Ik gebruik ook zonder problemen mechanical met een DCP917S. Heb je de batterij van de DCP917S gecheckt?

• toets23
loyske schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:59:
[...]

Ik gebruik ook zonder problemen mechanical met een DCP917S. Heb je de batterij van de DCP917S gecheckt?
Jazeker, en zelfs vervangen.. zelfde probleem :/
Dan laat ik de setting op mechanical.. dat heeft altijd gewerkt.

[Voor 10% gewijzigd door toets23 op 02-02-2023 11:08]

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Vandaag de G4 Deurbel aangesloten, echter in de Protect App geeft de bel 27.4volt aan, de bel is geschikt voor 16 tot 24v. Is dit net wat te veel? De trafo die ik gebruik heeft 8v/12v/24v. Zou dit kwaad kunnen? Kan ik hem beter op 12v aansluiten en dan hopen dat deze iets meer voltage geeft?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik heb vandaag een G4 geïnstalleerd, en hij werkt volgens mij prima. Enig nadeel vind ik dat de linker- en rechteronderhoek van het beeld een beetje wazig zijn. Ik heb lens distortion correction uitgezet, dat scheelt wel wat, maar als het ik het weer aanzet, vind ik het niet echt fraai.

• Jeroennl
  • Laatst online: 09:29
RMA gaat echt prima bij Ubiquiti, binnen 1 week een nieuwe deurbel. Benieuwd of deze nu niet weer stuk gaat. Zat wel geen andere junction box bij, lijkt precies dezelfde die dus maar even niet vervangen.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:20

Fab1Man

Live life to the fullest

Afgelopen zaterdag die van mij ook opgestuurd. Gisteren de PostNL code ingevoerd bij de RMA en vandaag is een nieuwe opgestuurd die ik morgen zou moeten ontvangen. Erg snel!

• robinvs93
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-03 09:15

Wie dit leest is gek.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik wil hem graag hebben, maar ik vind 77 euro in totaal voor een ding wat wat herrie maakt wel erg veel geld...

Dus tot die tijd loopt het via de Google home mini. wat ook prima is.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-03 20:50
rikadoo schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 13:55:
[...]

Ik wil hem graag hebben, maar ik vind 77 euro in totaal voor een ding wat wat herrie maakt wel erg veel geld...

Dus tot die tijd loopt het via de Google home mini. wat ook prima is.
Zo dacht ik eerst ook maar ik heb m toch besteld net. Zo hoef ik ook niet van die docker containers zoals Scrypted meer te draaien.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:20
Heeft iemand er ook al ervaring mee, dat de deurbel niet meer overgaat als er aangebeld wordt?

Ik krijg hem wel netjes op de App binnen, maar mijn deurbel hoor ik niet overgaan. Maar deze werkte wel altijd gewoon.

• DedSec85
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:31
Ik ben ook al een tijdje aan het overwegen om deze deurbel aan te schaffen. Momenteel heb ik de onderstaande mechanische bel:

Deze is aangesloten op een deurbeltrafo van 8V (ABB TS8/8 SWW):

Raden jullie aan om deze te vervangen met de beltrafo die door Ubiquiti met de G4 deurbel wordt meegeleverd? Of toch een aparte beltrafo die 24 volt aan kan zoals deze: https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

En mijn voornaamste vraag: Blijft mijn huidige mechanische deurbel werken? En zo ja, hoe dan? Moet je de knop op de G4 ingedrukt houden (zoals bij een traditionele bel)? Of kan je ergens instellen hoe lang de bel moet rinkelen? :?

Of wordt het toch vervangen door zo'n chime box? Bij Ubiquiti konden ze hier in elk geval geen duidelijk antwoord op geven dus hopelijk heeft hier iemand kennis of ervaring met een dergelijke setup :-) Bedankt alvast! :)

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:58

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

DedSec85 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:35:
Ik ben ook al een tijdje aan het overwegen om deze deurbel aan te schaffen. Momenteel heb ik de onderstaande mechanische bel:

[Afbeelding]

Deze is aangesloten op een deurbeltrafo van 8V (ABB TS8/8 SWW):

[Afbeelding]

Raden jullie aan om deze te vervangen met de beltrafo die door Ubiquiti met de G4 deurbel wordt meegeleverd? Of toch een aparte beltrafo die 24 volt aan kan zoals deze: https://www.elektramat.nl...l-en-nest-hello-systemen/

En mijn voornaamste vraag: Blijft mijn huidige mechanische deurbel werken? En zo ja, hoe dan? Moet je de knop op de G4 ingedrukt houden (zoals bij een traditionele bel)? Of kan je ergens instellen hoe lang de bel moet rinkelen? :?

Of wordt het toch vervangen door zo'n chime box? Bij Ubiquiti konden ze hier in elk geval geen duidelijk antwoord op geven dus hopelijk heeft hier iemand kennis of ervaring met een dergelijke setup :-) Bedankt alvast! :)
Ik heb ook nog gewoon de mechanische bel eraan. 1 keer drukken is voldoende. De bel ringelt dan ongeveer 1 seconden lang. Je kan de lengte niet aanpassen, maar het is meer dan voldoende.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

DedSec85 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:35:

Ik zou wel de trafo van Ubiquiti gebruiken, werkt perfect. En die krijg je er ook nog eens gratis bij.

De mechanische bel blijft werken. Je sluit de G4 aan op de mechanische deurbel, hier komt nog een wit kastje tussen wat het aanbellen reguleert. Zodra je dus op de knop drukt van de G4, gaat er een stroompje naar je mechanische deurbel waardoor die gaat rinkelen (een paar seconden).

• DedSec85
Tylen schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Ik heb ook nog gewoon de mechanische bel eraan. 1 keer drukken is voldoende. De bel ringelt dan ongeveer 1 seconden lang. Je kan de lengte niet aanpassen, maar het is meer dan voldoende.
Ja, deze bel gaat vrij hard dus 1 seconde is wel prima denk ik.
Mr_0izO schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 10:06:
[...]

Ik zou wel de trafo van Ubiquiti gebruiken, werkt perfect. En die krijg je er ook nog eens gratis bij.

De mechanische bel blijft werken. Je sluit de G4 aan op de mechanische deurbel, hier komt nog een wit kastje tussen wat het aanbellen reguleert. Zodra je dus op de knop drukt van de G4, gaat er een stroompje naar je mechanische deurbel waardoor die gaat rinkelen (een paar seconden).
Goed om te weten. Bedankt voor jullie reacties. Ik heb de G4 doorbell gisteren besteld dus ben benieuwd!

• fb1907
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-02 18:49
Goedendag,

Al enige tijd maak ik gebruik van een G4 Protect deurbel. Mijn deurgong is kapot gegaan ivm de trafo die ik waarschijnlijk te hoog heb ingesteld.

Situatie thuis:
1) Unifi G4 Protect
2) Unifi NVR
3) Beltransformator 24v
4) Deurgong 12v

Allereerst wil ik aangeven dat de hele set goed heeft gewerkt. Eerst heb ik de beltrafo op 12v ingesteld waarbij de deurbel niet goed werkte en vaak herstartte. Daarom heb ik de beltrafo op 24v ingesteld, dit is de laatste stand zoals nu ingesteld.
Nu enkele maanden na de installatie, zoals hierboven aangegeven, is mijn deurgong kapot. Dit Lijkt me vanzelfsprekend, aangezien de beltrafo op 24v werkt en de deurogng maar 12v kan hebben.

Daarom heb ik de volgende vragen:

1) Als ik mijn trafo instel op 12v heb ik problemen met mijn deurbel die uit zichzelf herstart, aangeeft te weinig power, etc. Maar als ik de trafo instel op 24v, werkt de deurbel wel naar behoren maar gaat mijn deurgong van 12v kapot. Wat kan ik doen? Beltrafo van 16v oid aanschaffen. Zo ja, welke?

2) Deurgong moet toch vervangen worden. Stel dat ik de beltrafo wil blijven gebruiken op 24v, is er een deurgong op de markt, al dan niet draadloos (met eigen basisunit) die op 24v werkt? Ik zie heel veel draadloze deurgongen, bijv Honeywell, met een basisunit en een gong zelf die op standaard AC werken, dus dit zijn dan toch geen oplossingen?

of

3) klopt mijn gedachtegang in vragen 1 en 2 niet en moet ik even anders denken? Mijn doel is immers dat ik de Protect G4 + NVR + (draadloos) gong kan gebruiken. Hoe kan ik dit het beste realiseren?
Randvoorwaarde: deurgong dient vervangen te worden, liefst draadloos. Welke setup kan ik dan kiezen?

en

4) om het niet nog moeilijker te maken ;) het liefst zou ik de G4 Protect d.m.v. POE op de NVR willen aansluiten (en niet d.m.v. WIFI). Zijn hier mogelijkheden in? Denk aan POE-adapters, zelf de draden anders aansluiten, etc.? Handleidingen?

Alvast bedankt voor de reacties.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
@fb1907 Extra optie: De Chime van unifi.

En voor alternatieve stroom en/of data Protect spul: In de Early Access store staan wat producten die je misschien aanspreken.

{signature}

• RemonO
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-03 20:10
Afgelopen week kreeg ik een melding dat de Chime weer op voorraad was in de Early Access Store, dus ik heb hem direct besteld. Wij merkten dat we beneden de bel niet altijd hoorden als er rumoer in de woonkamer/keuken was. Installatie van de Chime ging super soepel! Je steekt hem in het stopcontact, opent de Unifi Protect app en er stond gelijk een melding om het apparaat toe te voegen.

Wat me tevens opvalt is dat de Chime veel sneller (eigenlijk direct) reageert als er op de bel wordt gedrukt. Als je nu bij ons op de bel drukt gaat eerst de Chime af, en als die klaar is gaat nog eens de oude gong af (die ik wel wil houden omdat die juist weer beter te horen is in de rest van het huis).

Al met al zeer tevreden tot zover!

• fb1907
Ja daar heb ik ook naar gekeken, is misschien wel de simpelste en goedkoopste oplossing. Maar ik lees bijna overal (zelfs hierboven) dat de Unifi Chime deurgong bijna niet hoorbaar is als je op zolder bent, of elders met de deur dicht zit en de tv staat 'standaard' aan. Dan vind ik dit geen echte oplossing.

[Voor 3% gewijzigd door fb1907 op 14-02-2023 12:36]

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
fb1907 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:35:
Ja daar heb ik ook naar gekeken, is misschien wel de simpelste en goedkoopste oplossing. Maar ik lees bijna overal (zelfs hierboven) dat de Unifi Chime deurgong bijna niet hoorbaar is als je op zolder bent, of elders met de deur dicht zit en de tv staat 'standaard' aan. Dan vind ik dit geen echte oplossing.
eentje in de kamer en eentje op zolder? O-)

• Polyphemus
Ik heb een Nest mini speaker geautomatiseerd met Home Assistant. Die 'belt' sneller dan de dingdong bij de voordeur als er aangebeld wordt :P

• Ravhin
  • Laatst online: 18:28

Ravhin

no <root>...

Polyphemus schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:15:
Ik heb een Nest mini speaker geautomatiseerd met Home Assistant. Die 'belt' sneller dan de dingdong bij de voordeur als er aangebeld wordt :P
Zo zou ik het ook doen. Opnemen in de HA (in mijn geval Homey) en middels soundboard over de Sonos een bel af laten gaan op 50% van het volume.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• fb1907
Ravhin schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:46:
[...]
Zo zou ik het ook doen. Opnemen in de HA (in mijn geval Homey) en middels soundboard over de Sonos een bel af laten gaan op 50% van het volume.
Ow interessant, ik heb zelf ook een Sonos soundbar en een Homey. Heb ook een flow ingericht en dit zorgt bij het aanbellen ervoor via Homey dat Sonos 'iets' doet.

Maar niet dat het een deurbel/liedje afspeelt. Hoe heb je dit geregeld ?

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

fb1907 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 13:52:
[...]

Ow interessant, ik heb zelf ook een Sonos soundbar en een Homey. Heb ook een flow ingericht en dit zorgt bij het aanbellen ervoor via Homey dat Sonos 'iets' doet.

Maar niet dat het een deurbel/liedje afspeelt. Hoe heb je dit geregeld ?
Je hebt de app SoundBoard. Hier heb ik een deurbel WAV in gezet, werkt prima.

Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>

• SpamPimp
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:18
Mocht er behoefte zijn aan de originele Unifi (deurbel)geluiden:
https://github.com/bes-r/unifi-g4_doorbel_sounds

• R van Lune
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:35
Ik ben helemaal gelukkig met de Chime deurbellen.
Eerste had ik de doorbel gekoppeld aan de Honeywell deurbel. Maar na een tijdje kreeg ik last van spookmeldingen en het opnieuw het opstarten van de G4 doorbell wanneer er op de deurbel werd gedrukt. Dan had ik geen beeld en kon ook geen gebruik maken van de spraak functie. Daarna ben ik aan het spelen gegaan met Home Assistant en had een koppeling gemaakt naar de Sonos speakers in de woonkamer. Dit werkte goed, nadeel was dat ik de deurbel dan boven niet kon horen. Boven hebben we geen Sonos speakers waar de deurbel aan gekoppeld kon worden.
Nadat ik dit een paar weken met succes had gebruikt zag ik dat de Chime op voorraad was en hier 2 stuks van gekocht, 1 beneden en 1 boven. Het werkt perfect en geen last meer van reboots en spookmeldingen van de deurbel. :)

[Voor 3% gewijzigd door R van Lune op 15-02-2023 10:08]

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54

Falcon10

Hit it i would !

Conclusie : De analoge integratie van Unifi zelf werkt niet, maar als je wat extra spul van hen aankoopt werkt het wel.
Misschien dan beter geweest dat ze hun bel standaard verkopen met de chime ipv dat je ze los moet kopen. Nu krijg je het idee dat het met je "oude" analoge bel gewoon werkt, maar zit je eigenlijk in sommige gevallen met heel vreemde spookdingen op het systeem.

KLinkt weer als typisch Ubiquiti ! :X

[Voor 5% gewijzigd door Falcon10 op 15-02-2023 10:46]

-| Hit it i would ! |-

• Luuk1983
  • Laatst online: 14:19
Falcon10 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:46:
Conclusie : De analoge integratie van Unifi zelf werkt niet, maar als je wat extra spul van hen aankoopt werkt het wel.
Misschien dan beter geweest dat ze hun bel standaard verkopen met de chime ipv dat je ze los moet kopen. Nu krijg je het idee dat het met je "oude" analoge bel gewoon werkt, maar zit je eigenlijk in sommige gevallen met heel vreemde spookdingen op het systeem.

KLinkt weer als typisch Ubiquiti ! :X
Het probleem is vooral dat wij in Europa op 8V werken, terwijl dat in Amerika niet zo is. Daarom levert het hier constant gedoe op omdat we niet zomaar onze bestaande spullen op 16-24V kunnen laten werken.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:54

Falcon10

Hit it i would !

Mhe, dat vind ik een flauw excuus.
Das beetje zoals zeggen : in VS zitten ze ook met 110 volt en hier op het europese vaste land zitten we met 220-230 volt, daardoor werkt de apparatuur hier ook allemaal met rariteiten.
Ofwel is het hier bij ons goed omgezet naar 220-230, ofwel werkt het magische schakelaartje op de achterkant van het toestel voor 110 naar 220-230 volt omschakeling.
Maar op die apparatuur heb ik nog nooit fratsen meegemaakt zoals Ubiquiti op hun bel.

-| Hit it i would ! |-

• Polyphemus
Ik heb sinds kort ook een G4 deurbel. Als er aangebeld wordt kreeg ik netjes een pushmelding op mijn iPhone, maar na een paar dagen gebeurt dat niet meer.

Notificatieinstellingen staan op Default, ik heb de Protect app al gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. Dan gaat het weer een paar dagen goed, maar dan houdt ie er weer mee op ;(

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik zit te knoeien met mijn smart chime, die ik gebruik icm een G4 deurbel en een cloud key pro. Cloud key en deurbel doen het prima.

Ik heb in november de boel even snel in elkaar gebeund en dat werkte, en ben nu alles netjes aan het sjeffen in mijn nieuwe huis. Nieuwe SSIDs, camera's ook echt op de muur ipv op een plankje in het kozijn etc.
Punt is alleen dat ik de chime niet meer aan de gang krijg. Ik heb alles gereset aan de netwerk-kant, en daarna de chime laten vergeten in de cloud key.

Heb de chime gereset (in stopcontact, de ledjes gaan 'lopen', reset pin indrukken tot de middelste drie tegelijk knipperen. even doorgaan en na 5 seconden loslaten). Ik zie geen ander lichtpatroon dan de 'lopende lichtjes' , en de 'simultaan knipperende drie middelste' .
Hiermee verwacht ik de chime gereset te hebben. Ik meen dat de chime uit de doos op zoek gaat naar de deurbel of de cloudkey. Om deze reden heb ik de chime voor de meterkast geplaatst, op 1 meter van de deurbel af (met houtskeletbouwmuur ertussen) en 30cm van de cloud key. Ik verwacht dat de unifi app (op mijn mobiel) gaat roepen dat hij een nieuwe chime gevonden heeft. Wat nu niet gebeurt.

Wat mis ik?

Ik ben verslaafd aan koken. Volg me op https://www.kookjunk.nl

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet het ding sowieso in Unifi Protect een unmanage geven. Resetten met de resetknop doe je als het ding in het stopcontact zit en de LED's branden. Daarna het resetknopje 10 seconden ingedrukt houden (zodat bluetooth weer geactiveerd wordt).

Koppelen gaat vervolgens vanuit de Protect App op een smartphone waarbij de smartphone dus initieel via Bluetooth de UP-Chime 'vindt'. In de Wizard geef je vervolgens weer op met weke Doorbell en via welk WiFi netwerk er verbinding gemaakt moet gaan worden.... Je hoeft dus niet in de directe buurt van je Doorbell of Cloudkey te zijn, hij vind de doorbell's welke in de Protect App bekend zijn.

[Voor 10% gewijzigd door Will_M op 17-02-2023 12:51]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• DedSec85
Dit is de achterzijde van mijn deurbel:

Hoe kan ik dat witte blokje het beste bevestigen wat erbij zit? In de instructies hebben ze het over de onderstaande opstelling:

Alleen ik heb maar 2 draadjes :/

• Luuk1983
DedSec85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:12:

[Afbeelding]

Hoe kan ik dat witte blokje het beste bevestigen wat erbij zit? In de instructies hebben ze het over de onderstaande opstelling:

[Afbeelding]

Als ik het goed heb (en laat iemand dat verifiëren) doe je de blauwe en witte draad die je hebt in de knijpers van het witte blokje en de twee draadjes met de haakjes eraan schroef je op de plek waar nu de blauwe en de witte draad zitten op de gong.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• DedSec85
Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:16:
[...]

Als ik het goed heb (en laat iemand dat verifiëren) doe je de blauwe en witte draad die je hebt in de knijpers van het witte blokje en de twee draadjes met de haakjes eraan schroef je op de plek waar nu de blauwe en de witte draad zitten op de gong.
Seems legit. En de draadjes van de spoel? Die zitten nu ook om de schroeven heen. Die laten zitten?

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

DedSec85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:12:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb het op de volgende manier aangesloten:

• Luuk1983
DedSec85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:17:
[...]

Seems legit. En de draadjes van de spoel? Die zitten nu ook om de schroeven heen. Die laten zitten?
Lijkt mij wel, anders krijgt de spoel geen stroom en zal de bel afgaan.

• Luuk1983
Mr_0izO schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:18:
[...]

[Afbeelding]
Idd, heel veel moeilijker is het op zich niet. Wel is het even de vraag hoe de bel gaat reageren op 16V ipv 8. We hebben hier meerdere mensen gehad waarbij de bel/spoel zacht gaat zoemen of waarbij de bel wel erg hard over gaat.

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

Luuk1983 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:19:
[...]

Idd, heel veel moeilijker is het op zich niet. Wel is het even de vraag hoe de bel gaat reageren op 16V ipv 8. We hebben hier meerdere mensen gehad waarbij de bel/spoel zacht gaat zoemen of waarbij de bel wel erg hard over gaat.
Klopt, ik heb die van mij ook vervangen door eentje die meer volt aankan.

• DedSec85
Mr_0izO schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:18:
[...]

[Afbeelding]
Volgens mij heb ik het op dezelfde manier gedaan:

Ik krijg alleen geen geluid nu uit de bel. Ook niet als ik wit met blauw omdraai.
Ik heb de deurbel zelf en transformator trouwens nog niet vervangen, hij hangt dus nog gewoon aan 8 volt. Kan dat ermee te maken hebben? Geen idee wat dat witte dingetje doet...

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

DedSec85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:42:
[...]

Volgens mij heb ik het op dezelfde manier gedaan:

[Afbeelding]

Ik krijg alleen geen geluid nu uit de bel. Ook niet als ik wit met blauw omdraai.
Ik heb de deurbel zelf en transformator trouwens nog niet vervangen, hij hangt dus nog gewoon aan 8 volt. Kan dat ermee te maken hebben? Geen idee wat dat witte dingetje doet...
Ik zou zeker wel nog even de transformator vervangen met die van Ubiquiti. Dat kan er mee te maken hebben. Verder moet ook bij de instellingen van je deurbel chime op mechenical worden ingesteld.

Het witte dingetje regelt dat er een stroompje naar je mechanische deurbel gaat zodra je op de knop duwt van je G4.

• DedSec85
Mr_0izO schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Ik zou zeker wel nog even de transformator vervangen met die van Ubiquiti. Dat kan er mee te maken hebben. Verder moet ook bij de instellingen van je deurbel chime op mechenical worden ingesteld.

Het witte dingetje regelt dat er een stroompje naar je mechanische deurbel gaat zodra je op de knop duwt van je G4.
Links m'n huidige trafo, rechts van van Ubiquiti.
Als ik heb goed heb gaat het dan als volgt:
  • 6 aansluiten op 5
  • 8 aansluiten op 6
  • 2 aansluiten op 1
  • 4 aansluiten op 4
Klopt dat?

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

DedSec85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:56:
[...]

Links m'n huidige trafo, rechts van van Ubiquiti.
Als ik heb goed heb gaat het dan als volgt:
  • 6 aansluiten op 5
  • 8 aansluiten op 6
  • 2 aansluiten op 1
  • 4 aansluiten op 4
Klopt dat?

[Afbeelding]
Yes klopt. En dan 1 en 4 aansluiten volgens het plaatje.

• DedSec85
Mr_0izO schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 16:28:
[...]

Klopt, ik heb die van mij ook vervangen door eentje die meer volt aankan.
Voor welke heb je hem vervangen als ik vragen mag? Zie aan de achterzijde dat deze inderdaad maar 8 volt aan kan. Zit er eventueel over te denken om hem voor een Honeywell o.i.d. te vervangen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Will_M schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 15:17:
Je moet het ding sowieso in Unifi Protect een unmanage geven. Resetten met de resetknop doe je als het ding in het stopcontact zit en de LED's branden. Daarna het resetknopje 10 seconden ingedrukt houden (zodat bluetooth weer geactiveerd wordt).

Koppelen gaat vervolgens vanuit de Protect App op een smartphone waarbij de smartphone dus initieel via Bluetooth de UP-Chime 'vindt'. In de Wizard geef je vervolgens weer op met weke Doorbell en via welk WiFi netwerk er verbinding gemaakt moet gaan worden.... Je hoef tdus niet in de directe buurt van je Doorbell of Cloudkey te zijn, hij vind de doorbell's welke in de Protect App bekend zijn.
Suf suf suf van me. Ik had de BT op mijn telefoon uitstaan en de BT-permissie van die app ook.
8)7

Dank voor het rubber ducky debuggen met me.

• Mr_0izO

Mr_0izO

Natural Mystic

DedSec85 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 17:37:
[...]

Voor welke heb je hem vervangen als ik vragen mag? Zie aan de achterzijde dat deze inderdaad maar 8 volt aan kan. Zit er eventueel over te denken om hem voor een Honeywell o.i.d. te vervangen.
Dat weet ik helaas niet meer. Staat er ook niet op. Het zal vast nog wel ergens in dit topic te vinden zijn wat goede deurbellen zijn die je kunt gebruiken.

• NielsvdBeek
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:47
Rolfie schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 17:49:
Heeft iemand er ook al ervaring mee, dat de deurbel niet meer overgaat als er aangebeld wordt?

Ik krijg hem wel netjes op de App binnen, maar mijn deurbel hoor ik niet overgaan. Maar deze werkte wel altijd gewoon.
Jazeker sinds een week.
Mijn situatie is die met een Honeywell draadloze deurbel.
Ik heb de chime besteld om zowiezo is te kijken want de Honeywell ben ik niet zo tevreden mee, te zacht en niet te horen in het hele huis en dus nu ook spook belsignalen en regelmatig doet de Honeywell het niet als er wel gebeld wordt.

pv output

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik heb hier een 3-tal van die UP-Chimes verdeeld over de woonlagen van m'n woning en die dingen gaan altijd direct over als er iemand op de bel drukt. In het begin had ik er ook nog de oude D117 (Honeywell) bekabeld in de hal bij aangesloten maar dat ding heb ik inmiddels verwijderd.

In de zomer pak ik vaak de Chime van de zolder weg om zo ook in de tuin op de hoogte gebracht te worden van een bezoeker aan de voordeur (bezoek / bekenden komen maar achterom, de voordeur is er hier alleen voor 'vreemden' ;) ).

Met alleen UP-Chime's mag en kan de Chime setting in de settings van de Doorbell overigens ook gewoon op 'none' blijven staan.

• Paterman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20:55
Ik haak nu pas aan. Misschien is de vraag al eens gesteld!

Je hebt hiervoor een cloud service. Dus een abo om beelden op te slaan.
Kan je met deze bel ook op een Synology NAS je beelden opslaan via Surveilance Station?

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De camera biedt ook een RTSP stream aan.

Gisteren aangezet om eens mee te spelen, maar levert veel CPU load en disk usage op op de ontvangende machine. Eens finetunen 8)

• Paterman
Dus het is mogelijk op beelden op te slaan op je Synology NAS?

Ik heb een DS212 met DSM 6.2 draaien. Surveilance werkt. Maar je kan daar zo in het lijst geen UNIFI deurbel toevoegen. Alleen maar IP camera's. Of werkt RTSP anders?

• JF91
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:50
De RTSP stream in Unifi Protect aanzetten.
In Synology Surveilance dan als merk "door gebruiker gedefinieerd" ("user define") kiezen. Vervolgens kun je hier je rtsp adres plakken. Ik moest dan de poort wel aanpassen naar 7447 (geloof dat deze 7441 was).

let niet op zijn engels :P : YouTube: Unifi Protect Camera to Synology NAS via RTSP stream only

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Paterman: Ubiquiti heeft hiervoor onder andere de 'CloudKey G2 plus' met internal storage van standaard 1TB (uit te breiden naar 5TB door simpelweg de disk te vervangen). Laat je niet misleiden door het woordje 'Cloud' in de naamgeving van dat apparaatje, je beelden en de rest blijven 100% lokaal en je hebt ook geen internetverbinding nodig als je dat niet zou willen ;)

De CKG2+ is de goedkoopste Unifi geïntegreerde NVR oplossing waarbij Unifi Protect dus ook volledig op dat ding draait.

[Voor 13% gewijzigd door Will_M op 17-02-2023 15:04]

• Paterman
karmakoningUnifi
karmakoningUbiquiti

@Paterman: Ubiquiti heeft hiervoor onder andere de 'CloudKey G2 plus' met internal storage van standaard 1TB (uit te breiden naar 5TB door simpelweg de disk te vervangen). Laat je niet misleiden door het woordje 'Cloud' in de naamgeving van dat apparaatje, je beelden en de rest blijven 100% lokaal en je hebt ook geen internetverbinding nodig als je dat niet zou willen ;)
Het ging mij ook vooral om gebruik te maken van mijn eigen spullen. Dus lokale opslag op NAS zonder nog extra kosten kwijt te zijn dan die deurbel. Beelden verwijder ik na 30 dagen zelf.

Thanks.

• Paterman
De RTSP stream in Unifi Protect aanzetten.
In Synology Surveilance dan als merk "door gebruiker gedefinieerd" ("user define") kiezen. Vervolgens kun je hier je rtsp adres plakken. Ik moest dan de poort wel aanpassen naar 7447 (geloof dat deze 7441 was).
Werk dat wel een beetje? Los van het feit dat het veel opslagruimte in beslag neemt.

• NielsvdBeek
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 15:47
Sinds een paar dagen of eigenlijk de nachten, blijft de g4 deurbell op de nachtstand staan. De infrarood aan en uit zorgt ervoor dat ik weer kleuren beelden heb.

RMA aangevraagd en deurbel opgestuurd. Chime net binnen..

pv output

• Liegebeest
Paterman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:58:
Ik haak nu pas aan. Misschien is de vraag al eens gesteld!

Je hebt hiervoor een cloud service. Dus een abo om beelden op te slaan.
Je hebt dan niet helemaal goed gelezen, want Ubiquiti gebruikt geen cloud abonnement. Je gebruikt je eigen Protect apparatuur.

Theoretisch kan je een Synology gebruiken ja, maar dan zit ik nog wel met de vraag hoe je de deurbel-camera zelf configureert. Die vereist nog steeds de Protect app in je netwerk.

[Voor 19% gewijzigd door Liegebeest op 18-02-2023 21:22]

• JF91
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 16:50
Paterman schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 16:04:
[...]

Werk dat wel een beetje? Los van het feit dat het veel opslagruimte in beslag neemt.
Voor 2 weken gebruikt hij bij mij ~275GB. Instellen ging prima, geen connectie problemen gehad, netjes 24/7 beelden.
Heb alleen dat dat ik bij het downloaden vanaf de NAS geen goed geluid meer heb (luisteren via de DS cam app op telefoon werkt wel goed). Heb nog geen tijd (en zin) gehad uit te zoeken wat hier fout gaat...
Sla de beelden ook op CKG2+ zoals @Will_M zegt. maar gebruik de NAS omdat daar alle beelden (ook van niet Ubiquiti) makkelijk bij elkaar staan.
Denk er wel aan dat je ook ergens Unifi Protect moet draaien... anders kun je ook niet de stream doorlinken naar de NAS

[Voor 8% gewijzigd door JF91 op 20-02-2023 07:16]

• Paterman
Denk er wel aan dat je ook ergens Unifi Protect moet draaien... anders kun je ook niet de stream doorlinken naar de NAS
Is het mogelijk op Unifi Protect te draaien zonder die Cloud Key? Want de app vraagt wel om zo'n console!

[Voor 14% gewijzigd door Paterman op 20-02-2023 11:19]

• Luuk1983
Paterman schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:49:
[...]

Is het mogelijk op Unifi Protect te draaien zonder die Cloud Key? Want de app vraagt wel om zo'n console![Afbeelding]
Protect is zover ik weet een applicatie die op UniFi OS draait, net als dat Network dat is. Je moet dus ERGENS Unifi OS hebben draaien. Dat kan op een cloud key (en Cloud Key+ heeft meteen een harddisk), dat kan op een Dreammachine Pro, maar het kan ook op een raspberry pi of elke willekeurige PC. Ik ben zelf uiteindelijk voor de cloud key+ gegaan omdat het naar mijn idee de simpelste manier was die het minste onderhoud vergt.

PS Je emailadres is zichtbaar in de screenshot, misschien niet zo fijn...

[Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 20-02-2023 11:01]

• Ravhin

Ravhin

no <root>...

Je kan een Docker met Unifi OS op een NAS / Server draaien. Daar zijn voldoende voorbeelden van bekend.
De simpelste oplossing is om een Cloud Key+ te kopen; daar heb je het minste onderhoud aan .

• Paterman
Docker draait niet op DSM 6.2! Ik heb een Synology DS212!
Pagina: 1 ... 26 27 28 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee