Nee heb dit nog niet gezien. Hangt hier nu meer dan een jaar. Zie wel dat de drukknop een krasje heeft maar kan niet goed ontdekken of dit ook echt een scheur is zoals ik op die foto's zie. Maar gezien het feit dat er meer mensen van dit probleem last hebben zou het me niet verbazen dat er gewoon een ontwerpfout is gemaakt qua materiaal. De knop is ook van een ander type materiaal dan de rest en dat ziet er gewoon nog goed uit hier. Maar ik denk dat bij dit soort problemen het ook af hangt van waar de bel hangt, hoeveel last die heeft van invloeden zon/regen, etc.m3gA schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:38:
https://community.ui.com/...6d-499d-9664-d35de543d366 zijn er nog meer mensen die problemen hebben met gebroken drukknoppen en mogelijk een oplossing hebben?
Die van mij was een van de eerste die geproduceerd is, dus mogelijk dat hij iets langer nodig heeft. Vermoed dat het plastic niet van UV licht houdt.captain007 schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:02:
[...]
Nee heb dit nog niet gezien. Hangt hier nu meer dan een jaar. Zie wel dat de drukknop een krasje heeft maar kan niet goed ontdekken of dit ook echt een scheur is zoals ik op die foto's zie. Maar gezien het feit dat er meer mensen van dit probleem last hebben zou het me niet verbazen dat er gewoon een ontwerpfout is gemaakt qua materiaal. De knop is ook van een ander type materiaal dan de rest en dat ziet er gewoon nog goed uit hier. Maar ik denk dat bij dit soort problemen het ook af hangt van waar de bel hangt, hoeveel last die heeft van invloeden zon/regen, etc.
That would be kind of stupid, what with it being an outdoors product.m3gA schreef op donderdag 10 november 2022 @ 16:20:
[...]
Die van mij was een van de eerste die geproduceerd is, dus mogelijk dat hij iets langer nodig heeft. Vermoed dat het plastic niet van UV licht houdt.

Liege, liege, liegebeest!
Mijn oude Ring deurbel had dit ook. Sterker nog, alle oudere ring deurbellen hebben dit.m3gA schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 16:38:
https://community.ui.com/...6d-499d-9664-d35de543d366 zijn er nog meer mensen die problemen hebben met gebroken drukknoppen en mogelijk een oplossing hebben?
Had niet verwacht het ook bij de unifi te zien. Ik heb 1 van de eerste deurbellen (laten overkomen uit de early access store uit US) en gelukkig heeft de mijne het nog niet. Moet wel zeggen dat hij niet in zonlicht hangt en onder een afdakje. Mijn oude ring hing hele dagen in de zon (ook onder afdakje).
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Eigenlijk heel raar dat zelfs de meest goedekope deurbel van de action bv dit dan weer niet heeft.Tylen schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 09:17:
[...]
Mijn oude Ring deurbel had dit ook. Sterker nog, alle oudere ring deurbellen hebben dit.
Had niet verwacht het ook bij de unifi te zien. Ik heb 1 van de eerste deurbellen (laten overkomen uit de early access store uit US) en gelukkig heeft de mijne het nog niet. Moet wel zeggen dat hij niet in zonlicht hangt en onder een afdakje. Mijn oude ring hing hele dagen in de zon (ook onder afdakje).
Goed, ik dacht ik sluit het ding effe aan, trafo in de meterkast, zit 230 aan de onderkant ten opzichte van de rest van de meterkast waar het aan de bovenkant zit. Beste explosie
Maar goed, nu lees ik via de reviews dat ik deze kan gebruiken.
Maar die erbij zat, die ik dus heb opgeblazen, is 16V. Kan ik deze dan wel op 24V aansluiten?

Maar die erbij zat, die ik dus heb opgeblazen, is 16V. Kan ik deze dan wel op 24V aansluiten?
Kan in principe, de trafo van Ubiquiti levert ook meer dan 16V (mijn G4 trekt momenteel 21.1V). En anders kan je de 8V en 24V pinnen aansluiten, heb je ook 16V.Kenny_026 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:50:
Goed, ik dacht ik sluit het ding effe aan, trafo in de meterkast, zit 230 aan de onderkant ten opzichte van de rest van de meterkast waar het aan de bovenkant zit. Beste explosie![]()
[Afbeelding]
Ik heb nu ruim een jaar een hele unifi setup hier thuis.
unifi dream machine pro 4 cameras aan de buitenkant van het huis waarvan 1 G4 Doorbell.
Maar ben eigelijk nog steeds niet geweldig tevreden. Ik heb de volgende klachten.
1. Lokaal met wifi duurt het soms wel 10 / 15 sec voordat ik bij een bel signaal de app opgestart heb met video (laden duurt vaak gewoon een tijd) Soms als het niet echt nodig is is hij wel snel. beetje 50/50
2. Als ik niet thuis ben en dus remote inlog. duurt het nog langer en is het vaak gewoon onbruikbaar.
3. Als ik met oortjes of headphones verbonden ben werkt het terug praten nooit
4. Als ik dan niet verbonden ben dan is er altijd een flinke vertraging. waardoor communiceren lastig wordt.
5. als ik via de web interface (bedraad op netwerk) is het stuk sneller maar moet altijd inloggen (inlog opslaan werkt niet)
Kortom allemaal kleine issues die bij elkaar zorgen voor bijna dagelijkse irritatie.
Wilde geen Ring meer omdat het maandelijks betalen irritatie wekte. maar ik zou er bijna naar terug verlangen. voor de camera's vind ik unifi dikke prima hoor maar voor zo'n deurbel verlang ik toch echt bijna naar nest of ring.
iemand die deze ervaring met mij deelt?
unifi dream machine pro 4 cameras aan de buitenkant van het huis waarvan 1 G4 Doorbell.
Maar ben eigelijk nog steeds niet geweldig tevreden. Ik heb de volgende klachten.
1. Lokaal met wifi duurt het soms wel 10 / 15 sec voordat ik bij een bel signaal de app opgestart heb met video (laden duurt vaak gewoon een tijd) Soms als het niet echt nodig is is hij wel snel. beetje 50/50
2. Als ik niet thuis ben en dus remote inlog. duurt het nog langer en is het vaak gewoon onbruikbaar.
4. Als ik dan niet verbonden ben dan is er altijd een flinke vertraging. waardoor communiceren lastig wordt.
5. als ik via de web interface (bedraad op netwerk) is het stuk sneller maar moet altijd inloggen (inlog opslaan werkt niet)
Kortom allemaal kleine issues die bij elkaar zorgen voor bijna dagelijkse irritatie.
Wilde geen Ring meer omdat het maandelijks betalen irritatie wekte. maar ik zou er bijna naar terug verlangen. voor de camera's vind ik unifi dikke prima hoor maar voor zo'n deurbel verlang ik toch echt bijna naar nest of ring.
Ja, ik vind de deurbel app zinloos. Opstarten te traag, iedereen is al weg. Of nog vervelender is dat je 2fa weer moet invullen. Bij ons staan aan de deur of wel kinderen , die hoef ik niet te spreken, als we niet thuis zijn is het jammer. Of wel een pakjes bezorger. Juist die wil ik wel even spreken om pakje neer te zetten. Maar nu heb ik alles in home assistant samen met node red geprogrammeerd zodat als wij weg zijn en er wordt aangebeld er een spraakbericht uit deur komt : zet pakje maar bij de voordeur. Werkt prima!mr3000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:02:
Het opstarten van de app (iPhone) is bij mij sterk verbeterd, zeker vergleken met hoe traag die in het begin was toen de deurbel net gereleased was. Ook buitenhuis is die binnen 5 seconden opgestart (met 5G). Daarnaast sluit ik de app nooit af op mijn telefoon, wat er vaak voor zorgt dat die nog gewoon stand-by is. 2fa hoef ik nooit in te vullen, hij is eigenlijk altijd ingelogd. Misschien gebeurd dit als de app een tijdje niet is gebruikt?mr3000 schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 23:02:
Wanneer ik op een plek ben met trage verbinding is die wel nog erg traag met opstarten en heb ik ook problemen om de stream te bekijken.
Wat betreft het communiceren heb ik er geen ervaring mee, dit gebruik ik nooit.
Het probleem met inloggen op de webinterface herken ik niet. Op zowel mijn prive laptop als werklaptop (beide Windows en via Chrome) is die altijd gewoon ingelogd. Al eens met een andere browser geprobeerd?
We hebben weer eens een koude periode en direct begint de deurbel hier weer met spookbelletjes. Ik vier vandaag mijn verjaardag dus ik kan hem helaas niet uitschakelen. In de ochtend is de bel al iets van 8 keer af gegaan en de afgelopen nacht ook weer iets van 3 of 4 keer.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik merkte sinds vandaag ook weer voor het eerst dat die uitviel nadat iemand op de bel had gedrukt. Erg irritant! Spookbel heeft die gelukkig nog nooit gedaan.DutchKel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:33:
We hebben weer eens een koude periode en direct begint de deurbel hier weer met spookbelletjes. Ik vier vandaag mijn verjaardag dus ik kan hem helaas niet uitschakelen. In de ochtend is de bel al iets van 8 keer af gegaan en de afgelopen nacht ook weer iets van 3 of 4 keer.
Mensen met een pro variant, hebben jullie ook deze problemen met kou?
Mijn gewone G4 heeft tot nu toe geen problemen. Ik heb één keer gehad dat de gong af ging terwijl er niemand aan de deur was, maar de bel zelf niet. Dat kan ook nog aan de gong liggen en niet perse aan de bel.
[Voor 9% gewijzigd door Luuk1983 op 19-11-2022 13:03]
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive
Dat zijn de spookbelletjes. Dan gaat de gong af zonder dat er iemand op de bel heeft gedrukt.Luuk1983 schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 13:02:
Mijn gewone G4 heeft tot nu toe geen problemen. Ik heb één keer gehad dat de gong af ging terwijl er niemand aan de deur was, maar de bel zelf niet. Dat kan ook nog aan de gong liggen en niet perse aan de bel.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik heb daar begin dit jaar volgens mij een ticket voor aangemaakt bij UniFi support. Na een tijdje heen en weer sturen van foto’s en logging. Hebben ze toen zo’n nieuwe connectie set gestuurd. Dit was ipv de originele witte versie een zwarte geworden, verder geen verschil kunnen ontdekken. Maar wel er tussen gezet en sindsdien geen spook belletjes meer gehad. Ook heb ik het voltage nooit meer onder de 19,5v zien dippen en dat was meestal wanneer er problemen kwamen.
Originele unit
Vervangende
Let verder niet op hoe het allemaal aangesloten zit, moet de hele meterkast nog opnieuw doen en dan sluit ik alles wel netjes aan
Overigens was het niet heel koud meer toen de unit was vervangen, dus hopelijk is het wel verholpen en ga ik er in de echt koude periode ook geen last meer van hebben.
Originele unit
Vervangende
Let verder niet op hoe het allemaal aangesloten zit, moet de hele meterkast nog opnieuw doen en dan sluit ik alles wel netjes aan

Overigens was het niet heel koud meer toen de unit was vervangen, dus hopelijk is het wel verholpen en ga ik er in de echt koude periode ook geen last meer van hebben.
Ha. Herkenbaar, exact het zelfde gehad. Zelfde vervangende trafo ook. Mijn ervaring leert dat die op de 24v perfect gaat, ik heb echter wel een 24v gong aangeschaft ipv de oude 16v gong (16v gong op 24v ging veelste luid).Kenny_026 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:50:
Goed, ik dacht ik sluit het ding effe aan, trafo in de meterkast, zit 230 aan de onderkant ten opzichte van de rest van de meterkast waar het aan de bovenkant zit. Beste explosie![]()
Ik heb geen spookbelletjes en uitval meer gehad sinds de RMA. Ook nu het kouder is nog niet gehad. Wel merk ik dat er weer een paar seconden zit tussen het indrukken en dat de gong af gaat terwijl Home Assistent merkt het wel vrijwel direct dat deze is ingedrukt.DutchKel schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 12:33:
Dat is naar mijn weten ook de fix die ze hebben doorgevoerd vorig jaar / begin dit jaar nadat al die spookbelletjes begonnen in kouder weer (zoals nu). Maar in mijn geval een fix die niet heeft geholpen.Erkens schreef op zondag 20 november 2022 @ 23:06:
[...]
Wel merk ik dat er weer een paar seconden zit tussen het indrukken en dat de gong af gaat terwijl Home Assistent merkt het wel vrijwel direct dat deze is ingedrukt.
Lijkt voornamelijk een probleem icm draadloze Honeywell gongs/deurbellen. Hier hangt er ook een.
Las laatst een bericht op het UI forum over dit probleem van iemand die de 16V trafo heeft omgewisseld door een 24V trafo. Wellicht ga ik dat binnenkort maar ook eens proberen, dat is zo gepiept. Standaard wordt er een 16V trafo bijgeleverd.
Verder kan je er klaarblijkelijk ook niet heel veel van verwachten als het even flink vriest, want:
Operating temperature -10 to 40º C (14 to 104º F)

GitHub: Homebridge plugin for HomeWizard Energy Socket & HomeWizard Energy API
Pff de deurbel is sinds vanochtend ineens aan het klapperen.... Bijna elke minuut disconnect hij voor 2 a 3 seconden, dus twee push notifications per keer op mijn telefoon... 't is ook niet zo koud dat dat een probleem zou moeten zijn en ook zou een spontane reboot langer duren dan een paar seconden lijkt mij.
Heb de access point en bel al gereboot, maar het lijkt niet te helpen. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de internetverbinding zelf klappert, maar dat kan ik nu niet zo makkelijk controleren omdat ik niet thuis ben. Klinkt het bekend bij iemand?
Heb de access point en bel al gereboot, maar het lijkt niet te helpen. Enige wat ik nog kan bedenken is dat de internetverbinding zelf klappert, maar dat kan ik nu niet zo makkelijk controleren omdat ik niet thuis ben. Klinkt het bekend bij iemand?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive
Dit deed die bij mij een tijdje terug, maar de rest van m'n unifi camera's deden dat ook tegelijkertijd. Toen heb ik m'n cloudkey gereboot en sinds toen heb ik het niet meer gehad.Luuk1983 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:32:
Pff de deurbel is sinds vanochtend ineens aan het klapperen.... Bijna elke minuut disconnect hij voor 2 a 3 seconden, dus twee push notifications per keer op mijn telefoon... 't is ook niet zo koud dat dat een probleem zou moeten zijn en ook zou een spontane reboot langer duren dan een paar seconden lijkt mij.
Das inderdaad ook goed om te weten. Ik zou er niet direct aan denken om de cloud key zelf te rebooten. Ik heb ook geen andere camera's als referentie, dus je denkt al snel dat het aan de deurbel of access point ligt. Vind sowieso dat access points te vaak niet écht lekker werken. Dan heb je weer een device die niet een niet echt lekkere verbinding heeft. Dan restart je de AP en werkt het allemaal weer snel.Mr_0izO schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:34:
[...]
Dit deed die bij mij een tijdje terug, maar de rest van m'n unifi camera's deden dat ook tegelijkertijd. Toen heb ik m'n cloudkey gereboot en sinds toen heb ik het niet meer gehad.
Mensen sorry dat ik het vraag (en off topic, ik weet het) maar hoe spring ik nu snel terug naar laten we zeggen bladzijde 50 van dit topic. Nu blader ik me suf, dat zal vast wel anders kunnen toch?
Even het laatste getal aanpassen. Nou kan het zijn dat jou pagina 50 anders is dan die vanRikHa schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:15:
Mensen sorry dat ik het vraag (en off topic, ik weet het) maar hoe spring ik nu snel terug naar laten we zeggen bladzijde 50 van dit topic. Nu blader ik me suf, dat zal vast wel anders kunnen toch?
mij ivm het ingestelde aantal posts op een pagina. Maar zo dus

[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2057386/50
[Voor 5% gewijzigd door ppeterr op 01-12-2022 11:20]
MENTAL REBOOT
@RikHappeterr schreef op donderdag 1 december 2022 @ 11:20:
[...]
Even het laatste getal aanpassen. Nou kan het zijn dat jou pagina 50 anders is dan die van
mij ivm het ingestelde aantal posts op een pagina. Maar zo dus
[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie
gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2057386/50
Ppeterr is me net voor. Aanvullend: gaat om de cijfers na de laatste slash in de url.
WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.
Ik heb m'n eerste spontane reboot weer gehad. Met het koudere weer heb ik dus regelmatig dat als er aangebeld wordt dat de bel reboot. De chime en notificaties komen nog wel door.
Hier is nooit echt een oplossing voor gekomen toch?
De spontane reboot na aanbellen heb ik hier inderdaad ook. Het heeft geen zin (gehad) om de bel handmatig te rebooten en ik zou ook niet weten wat andere oplossingen zijn. Ik heb hem al vrij lang (mei 2021) dus het kan zijn dat het de eerste batch is met dit probleem. @thomastvd hoelang heb jij jouw bel al?
Ik heb toch maar eens een ticket hiervoor aangemaakt. Na de standaard support dingetjes die ze me vroegen (resetten etc), kwamen ze uiteindelijk met dat ze het verder moesten onderzoeken met hun team en dat ze bij me terug zouden komen (week geleden ondertussen). Heb ze tevens ook op een topic gewezen op het forum van Ubiquiti waarin dit probleem ook wordt besproken.thomastvd schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:24:
Ik heb m'n eerste spontane reboot weer gehad. Met het koudere weer heb ik dus regelmatig dat als er aangebeld wordt dat de bel reboot. De chime en notificaties komen nog wel door.
Ik heb 'm vanaf maart 2021. Is denk een usa model want werd zonder trafo geleverd. Ik heb er zelf een 24 volt trafo achter gehangen. Ik zag namelijk ook ergens voorbij komen dat die 16 volt misschien te krap zou zijn. Dus ook dat kunnen we uitsluiten.J0YR1D3R schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:45:
De spontane reboot na aanbellen heb ik hier inderdaad ook. Het heeft geen zin (gehad) om de bel handmatig te rebooten en ik zou ook niet weten wat andere oplossingen zijn. Ik heb hem al vrij lang (mei 2021) dus het kan zijn dat het de eerste batch is met dit probleem. @thomastvd hoelang heb jij jouw bel al?
Het gebeurde gister 21:00 hier overzichtje van voltage.
Mijn UNVR is geupgrade naar de nieuwe 3.0.13 en vervolgens was hij alle settings kwijt en moest opnieuw aangemeld worden. Helaas werkt bij mij de backup terug zetten ook niet (althans, alles doet hij netjes behalve protect) die start gewoon helemaal niet, ook clean niet 
Echt, dit is de zoveelste keer dat een upgrade bij Ubiquity mis gaat met als gevolg dat mijn security systeem gewoon uit valt.

Echt, dit is de zoveelste keer dat een upgrade bij Ubiquity mis gaat met als gevolg dat mijn security systeem gewoon uit valt.
Ik had dit laatst ook na het ophangen van een rolluik bij de voordeur. Ik heb even moeten zoeken maar het uiteindelijke euvel gevonden, hij was bij mij constant aan het roamen tussen 5Ghz en 2,4Ghz. Dat kost blijkbaar 2 a 3 seconden. Na wat instellingen gewijzigd te hebben heb ik hier nu geen last meer van en doet hij het inmiddels alweer een anderhalve week zonder problemen.Luuk1983 schreef op donderdag 24 november 2022 @ 09:32:
Wil je iets snel of goed, zorg dan dat je het zelf doet.
Hier beginnen de reboots bij aanbellen ook weer nu het kouder is. Wat een wanproduct is dit zeg.
De hartelijke groeten van mij!
Het is direct na een druk op de knop. Dus je krijgt nog net de notificatie op je telefoon. Maar als je dan de notificatie wilt openen kan je niet connecten. En later zie je dan in je tijdlijn "camera lost power" staan.Rolfie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:37:
Misschien een rare vraag, hoe constateer je dat je reboot van je doorbel hebt gehad?
Ik heb zelf wel een unifi trafo van 16v, waarvan je zou verwachten dat dat goed werkt. Hoe lees je het voltage uit? Misschien ook nog wel eens de moeite om te monitoren. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om hem eraf te gaan schroeven en terug te sturen..thomastvd schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:07:
[...]
Ik heb 'm vanaf maart 2021. Is denk een usa model want werd zonder trafo geleverd. Ik heb er zelf een 24 volt trafo achter gehangen. Ik zag namelijk ook ergens voorbij komen dat die 16 volt misschien te krap zou zijn. Dus ook dat kunnen we uitsluiten.
Het gebeurde gister 21:00 hier overzichtje van voltage.
[Afbeelding]
[/quote]J0YR1D3R schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:46:
[...]
Ik heb zelf wel een unifi trafo van 16v, waarvan je zou verwachten dat dat goed werkt. Hoe lees je het voltage uit? Misschien ook nog wel eens de moeite om te monitoren.
Ik gebruik Home Assistent om het uit te lezen, geen idee hoe het protocol in elkaar zit om dat zonder te doen.
Had ik destijds ook geen zin in, maar dat heeft voor mij het probleem wel opgelost. Enige nadeel is en blijft nog wel dat de gong pas een paar seconden later komt.Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om hem eraf te gaan schroeven en terug te sturen..
na een nieuwe factory reset en een wipe van de harddisks, kon hij eindelijk de backup terug zetten en werkt het weer (ben wel alle beelden kwijt...) wat ook raar is dat de views die ik had gemaakt in protect blijkbaar niet in de backups zitten, want die waren ook weg.Erkens schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:29:
Helaas werkt bij mij de backup terug zetten ook niet (althans, alles doet hij netjes behalve protect) die start gewoon helemaal niet, ook clean niet
Ben in ieder geval blij dat het weer werkt. Gevolg is wel dat ik waarschijnlijk nu 3x ga nadenken voor ik ee upgrade ga doen

Hier plotseling ook last van. Nog nooit gehad. Als ik de mechanische gong uitzet in de settings gaat het wel goedJapie.G schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:54:
Hier beginnen de reboots bij aanbellen ook weer nu het kouder is. Wat een wanproduct is dit zeg.

ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
Mja, de views, en als ik goed voor heb, raar genoeg : de zones in de cameras zelf idem !Erkens schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:38:
[...]
na een nieuwe factory reset en een wipe van de harddisks, kon hij eindelijk de backup terug zetten en werkt het weer (ben wel alle beelden kwijt...) wat ook raar is dat de views die ik had gemaakt in protect blijkbaar niet in de backups zitten, want die waren ook weg.
Ben in ieder geval blij dat het weer werkt. Gevolg is wel dat ik waarschijnlijk nu 3x ga nadenken voor ik ee upgrade ga doen
Dus als je hebt ingesteld dat hij enkel mag opnemen bij beweging in bepaalde zones van het camerabeeld, als je een restore hebt gedaan, zijn die zones ook vergeten in de cameras, mag je die dus opnieuw instellen.
-| Hit it i would ! |-
Yep, ik meld me ook!Ophidian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:16:
[...]
Hier plotseling ook last van. Nog nooit gehad. Als ik de mechanische gong uitzet in de settings gaat het wel goed
Vandaag al 4 spookbellen gehad. Het begon om 5 uur in de morgen en zojuist heb ik de 4de te pakken. Net 4x op de deurbel gedrukt:
1ste druk -> gong ging niet af, deurbel resette niet.
2de druk -> Gong ging af, deurbel reset
3de druk -> gong ging af, deurbel reset
4de druk -> gong ging niet af, deurbel resette niet
* grote_oever heeft nu wel als voordeel dat de deurbel ook als wekker gebruikt kan worden.
[edit]
5de spookbel is ook een feit!
Ik hoor een tik in de speaker (net of stroom er even af is). Daarna zie ik op het display een unifi logo. Daarna iets met "starting up..".Rolfie schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:37:
Misschien een rare vraag, hoe constateer je dat je reboot van je doorbel hebt gehad?
In Protect zie ik de melding "Camera lost power"
[Voor 23% gewijzigd door grote_oever op 10-12-2022 12:54]
Motion zones heb ik niet, wel privacy zones en die zijn er nog gewoon, die zitten dan ook in de camera zelf en bleven hun werk ook doen toend e UNVR niet werkte en ik de camera via zijn eigen IP ging bekijken. Wat ook wel logisch is, want bijvoorbeeld de goedkope G3 instant kan alleen "vierhoekige" privacy zones terwijl de cameras met meer power ook polygonen kunnen.Falcon10 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 12:21:
[...]
Mja, de views, en als ik goed voor heb, raar genoeg : de zones in de cameras zelf idem !
Dus als je hebt ingesteld dat hij enkel mag opnemen bij beweging in bepaalde zones van het camerabeeld, als je een restore hebt gedaan, zijn die zones ook vergeten in de cameras, mag je die dus opnieuw instellen.
Ik heb zo’n vermoeden dat dit, en alle andere koud weer problemen, nooit opgelost gaan worden.Ophidian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 09:16:
[...]
Hier plotseling ook last van. Nog nooit gehad. Als ik de mechanische gong uitzet in de settings gaat het wel goed
De afwezigheid rondom UI om hier een uitleg over te geven, of met een oplossing te komen, moet al voldoende zeggen. Gezien exact deze problemen vorig jaar ook al speelden (eerste winter sinds introductie G4 Doorbell). Imo weten ze dat er een design flaw in zit, anders hadden ze het al wel opgelost. Maarja, als je dat als bedrijf toe gaat geven dan wilt iedereen natuurlijk z’n geld terug.
Dit klinkt wel als een logische uitleg: https://community.ui.com/...a0-40df-8212-58aeaa4d8d93
All doorbells, at least in North America, whether traditional or smart work the same way.
Pressing the button joins two wires together which sends power to the mechanical or digital chime.
A dumb doorbell just mechanically connects the two wires together when you press the button.
A smart doorbell requires constant power to keep running (connecting to wifi, recording video, controlling the doorbell etc...)
When you press the button on a smart doorbell, it connects the two wires together also, but in doing so loses the power source that runs the doorbell as it's diverted to the chime.
Smart doorbells have an internal battery that the doorbell switches to to keep running while power is diverted to the chime.
The issue is that the internal battery does not work well in colder temperatures, they don't last long, and they cannot be replaced, and likely of poor quality.
The consequence of a weak or failing battery that cannot hold a charge, is that pressing the button may cause the doorbell to randomly restart if the battery can't power the doorbell.
The firmware has logic that reacts/responds to voltages and timing with various tolerances.
The entire system of a smart doorbell is therefore unreliable by design and cannot be fixed by upgrading the transformer, "fixing" the doorbell wiring, making sure the transformer "pucks" are installed in the chime properly, waiting for warmer weather, or waiting for a firmware "fix." I would expect that POE powered or independently powered smart doorbells don't have this issue.
The doorbell may be faulty due to bugs in the firmware, but firmware fixes can't fix a system that has fundamental hardware constraints that makes it unreliable.
If Ubiquiti, Google etc... were forthcoming about the presence of the internal battery, and what its purpose is, and made the internal battery replaceable they would sure save consumers a lot of time and frustration with useless responses that just waste everyone's time.
If you have a randomly rebooting G4 doorbell like I have, the only option is to disable the chime like everyone else has said.
[Voor 4% gewijzigd door JorzoR op 10-12-2022 15:28]
Zou het ook een verschil of je een digitale of analoge chime hebt? De analoge doet wat jij zegt, terwijl de digitale een signaal geeft zonder de stroom van de bel te halen. Ik heb namelijk tot nu toe nog geen enkel probleem en de chime op digitaal staan.JorzoR schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 15:22:
[...]
Ik heb zo’n vermoeden dat dit, en alle andere koud weer problemen, nooit opgelost gaan worden.
De afwezigheid rondom UI om hier een uitleg over te geven, of met een oplossing te komen, moet al voldoende zeggen. Gezien exact deze problemen vorig jaar ook al speelden (eerste winter sinds introductie G4 Doorbell). Imo weten ze dat er een design flaw in zit, anders hadden ze het al wel opgelost. Maarja, als je dat als bedrijf toe gaat geven dan wilt iedereen natuurlijk z’n geld terug.
Dit klinkt wel als een logische uitleg: https://community.ui.com/...a0-40df-8212-58aeaa4d8d93
[...]
Chime op digitaal danwel analoog maakt geen verschil. Alleen totaal uit lost probleem op.
Heb er nu een Schneider 25VA tussen zitten. Kan nog eens de unifi zelf proberen, maar zal verschil niet maken verwacht ik. Dit probleem vorig jaar niet gehad overigens.
Heb er nu een Schneider 25VA tussen zitten. Kan nog eens de unifi zelf proberen, maar zal verschil niet maken verwacht ik. Dit probleem vorig jaar niet gehad overigens.
ZO SE LG Neon 2 - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - CSun 320 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Corsa-E GS-Line | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate
Ik heb de originele UniFi er tussen, maar dan heb je probleem ook.Ophidian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:49:
Chime op digitaal danwel analoog maakt geen verschil. Alleen totaal uit lost probleem op.
Ik ga straks wel wat doen. Een spookbeeld in 3.00 is lastig, maar ook behoorlijk creepy.
Ik ga vermoedelijk de mechanische chime eraf halen en hem vervangen voor een HomePod beneden. Zelf heb ik HomeBridge draaien en de gong op de homebridge is best goed en consistente.
Ik heb weer iets en raars erbij nu met het koude weer. Gisteravond werd er aangebeld en toen bleef mijn mechanische bel continu rinkelen, totdat de G4 weer gereboot was. Dit terwijl er gewoon normaal op gedrukt was. Gelukkig is het daarna niet meer gebeurd.
Ik kan me ook niet herinneren dat ik het aanbel en reboot probleem met koud weer vorig jaar heb gehad. Lijkt toch iets van een dipje te zijn oid want met de komst van een nieuwe firmware is gekomen?Ophidian schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 16:49:
Als het verhaal van de interne batterij klopt dan is het niet zo gek. Die batterij slijt...dus dan zou het zomaar kunnen dat het langzaamaan steeds erger wordt.J0YR1D3R schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:59:
[...]
Ik kan me ook niet herinneren dat ik het aanbel en reboot probleem met koud weer vorig jaar heb gehad. Lijkt toch iets van een dipje te zijn oid want met de komst van een nieuwe firmware is gekomen?
In mijn nieuwe huis ligt geen kabel naar de huidige (draadloze) bel/voordeur. Ik ben dus van plan een cat6 kabel te leggen en de G4 dan aan te sluiten via POE. Hetzelfde principe als onderstaand filmpje: YouTube: Unifi G4 Doorbell - Finally in the EU, Unofficial POE Powered and Wi...
Ik heb dit zojuist getest en op mijn switch werkt dit gewoon door de poe setting aan te passen op de poort. Iemand ervaring met deze opstelling kwa stabiliteit? Anders trek ik toch liever een signaalkabel en sluit ik het wel aan via de meegeleverde beltrafo.
Ik heb dit zojuist getest en op mijn switch werkt dit gewoon door de poe setting aan te passen op de poort. Iemand ervaring met deze opstelling kwa stabiliteit? Anders trek ik toch liever een signaalkabel en sluit ik het wel aan via de meegeleverde beltrafo.
Mijn G4 deurbel hangt hier al een paar jaar te pruttelen, maar sinds gisteren doet hij vreemd. Er kwam een maaltijdbezorger aan de deur. Die belde uiteraard aan. De ring kwam door op de mechanische gong en telefoon, maar in de Unifi Protect app gaf de deurbel een powerloss aan.
Vandaag even naar gekeken en de deurbel zelf gaf op z’n schermpje ‘ringing’ aan. Uit het luidsprekertje klonk ruis. Ik kon de deurbel knop gewoon indrukken en de mechanische gong ging af in huis. Drukknop zat dus niet vast.
Ik heb de bel maar even van de stroom gehaald. Daarna was hij weer herstart, maar nu gaat hij iedere keer herstarten als ik de drukknop indruk. Wat is hier aan hand?
Vandaag even naar gekeken en de deurbel zelf gaf op z’n schermpje ‘ringing’ aan. Uit het luidsprekertje klonk ruis. Ik kon de deurbel knop gewoon indrukken en de mechanische gong ging af in huis. Drukknop zat dus niet vast.
Ik heb de bel maar even van de stroom gehaald. Daarna was hij weer herstart, maar nu gaat hij iedere keer herstarten als ik de drukknop indruk. Wat is hier aan hand?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dat is nou precies waar de reacties hierboven over gaan. Bij koud weer heb je gewoon 2 problemen bij de deurbel:rimave schreef op maandag 12 december 2022 @ 17:21:
Mijn G4 deurbel hangt hier al een paar jaar te pruttelen, maar sinds gisteren doet hij vreemd. Er kwam een maaltijdbezorger aan de deur. Die belde uiteraard aan. De ring kwam door op de mechanische gong en telefoon, maar in de Unifi Protect app gaf de deurbel een powerloss aan.
- Spookbellen
- na indrukken knop reset de deurbel.
En als dat laatste komt door de batterij dan is het logisch dat het erger wordt als de bel ouder wordt.grote_oever schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:01:
[...]
Dat is nou precies waar de reacties hierboven over gaan. Bij koud weer heb je gewoon 2 problemen bij de deurbel:
- Spookbellen
- na indrukken knop reset de deurbel.
Ouder en kouderLuuk1983 schreef op maandag 12 december 2022 @ 19:04:
[...]
En als dat laatste komt door de batterij dan is het logisch dat het erger wordt als de bel ouder wordt.
1,5 jaar is toch niet eens zo oud? Ik heb trouwens even gekeken maar kan niet zo snel iets vinden over een interne batterij die mogelijk vervangen moet worden?thomastvd schreef op maandag 12 december 2022 @ 00:08:
[...]
Als het verhaal van de interne batterij klopt dan is het niet zo gek. Die batterij slijt...dus dan zou het zomaar kunnen dat het langzaamaan steeds erger wordt.
Het is maar de vraag of de batterij vervangen kan worden: https://community.ui.com/...93-469d-abac-c1aaf59a20b1J0YR1D3R schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:47:
[...]
1,5 jaar is toch niet eens zo oud? Ik heb trouwens even gekeken maar kan niet zo snel iets vinden over een interne batterij die mogelijk vervangen moet worden?
Nadat die van mijn vorig jaar ter reparatie had gestuurd geen problemen meer gehad met de spookbelletjes, enige nu het kouder is dat de gong pas na een paar sec komt (maar dat is ook wel logisch door de manier waarop ze de stoomvoorziening hebben geregeld)
Yep! https://community.ui.com/...59-41b5-ba71-d2ee9354efcdErkens schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:54:
enige nu het kouder is dat de gong pas na een paar sec komt (maar dat is ook wel logisch door de manier waarop ze de stoomvoorziening hebben geregeld)
Bekende koud weer problemen:
- spookbelletjes
- herstart van de deurbel als iemand aanbelt
- vertraging tussen indrukken deurbel en het horen van de gong/chime/bel
Ik geef het op. Helaas een waardeloos apparaat in koud weer.

[Voor 18% gewijzigd door JorzoR op 13-12-2022 21:26]
Balen voor de mensen die er last van hebben. Ik herken zelf geen van de genoemde problemen. De "bel" loopt bij mij via Home Assistant naar mijn google hub/Audio en is vrijwel instant.JorzoR schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:22:
[...]
Yep! https://community.ui.com/...59-41b5-ba71-d2ee9354efcd
[Afbeelding]
Bekende koud weer problemen:
- spookbelletjes
- herstart van de deurbel als iemand aanbelt
- vertraging tussen indrukken deurbel en het horen van de gong/chime/bel
Ik geef het op. Helaas een waardeloos apparaat in koud weer.
Logisch dat je het probleem niet herkent: jouw situatie is volledig anders.GroeneThee schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:36:
[...]
Balen voor de mensen die er last van hebben. Ik herken zelf geen van de genoemde problemen. De "bel" loopt bij mij via Home Assistant naar mijn google hub/Audio en is vrijwel instant.
Wij hebben een apparaat dat fysiek moet worden aangestuurd door de deurbel. In jouw situatie is daar geen sprake van, er vinden geen spannende wisselingen met spanning plaats omdat je geen apparaat aanstuurt; je stuurt "gewoon" een Wifi berichtje.
Ik ben blij zo'n Unifi Chime te hebben (ook al is het een nodeloos duur ding). Mijn fysieke deurbel gaat inderdaad een seconde of twee later af dan de wifi-aangestuurde Chime.
[Voor 12% gewijzigd door Liegebeest op 13-12-2022 22:31]
Ah dacht ergens boven te lezen dat het wel of niet fysieke aansturing niet uit maakte.Liegebeest schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 22:31:
[...]
Logisch dat je het probleem niet herkent: jouw situatie is volledig anders.
Wij hebben een apparaat dat fysiek moet worden aangestuurd door de deurbel.
Gelukkig dan maar 🙃
Kan je hier een beschrijving van maken hoe je dat werkend kan krijgen? Wil ik ook!GroeneThee schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 21:36:
[...]
Balen voor de mensen die er last van hebben. Ik herken zelf geen van de genoemde problemen. De "bel" loopt bij mij via Home Assistant naar mijn google hub/Audio en is vrijwel instant.
Voeg de Unifi Protect integratie toe aan je HA configuratie en je bel wordt vanzelf gevonden
Maar dat laat nog niet iets afgaan op de Google hubErik80 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:17:
Voeg de Unifi Protect integratie toe aan je HA configuratie en je bel wordt vanzelf gevonden

Ik denk ongeveer op de volgende manier:mvds schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:27:
[...]
Maar dat laat nog niet iets afgaan op de Google hubEn daar gaat het juist om
- Automation maken
- Trigger: entitiy - 'naam deurbel' Doorbell
- Action: media - Google hub - geluidje selecteren
Je maakt een automation aan waarbij de trigger de deurbel (bezet) is en je actie het afspelen van een media file is. Althans zo heb ik het gedaan. Als de deurbel ingedrukt wordt, zet ik het volume van de Google audio's, en hubs op een bepaald volume. Speel een gong geluid af en zet daarna het volume op het voorgaande niveau.mvds schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:27:
[...]
Maar dat laat nog niet iets afgaan op de Google hubEn daar gaat het juist om
Heb het ook zo ingesteld dat na een bepaalde tijd de Google devices boven niet meer afgaan ivm slapen van de kids. En ook een lager volume beneden.
Dit dusMr_0izO schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:39:
[...]
Ik denk ongeveer op de volgende manier:
- Automation maken
- Trigger: entitiy - 'naam deurbel' Doorbell
- Action: media - Google hub - geluidje selecteren

[Voor 20% gewijzigd door GroeneThee op 14-12-2022 10:42]
Je kunt eindeloos dingen toevoegen...
Druk op de belknop is gewoon een trigger als andere triggers. Je kunt bv ook de lampen laten knipperen, alleen bel laten gaan onder de voorwaarde dat de voordeur dicht is, melding op het schermpje van de bel, berichtje laten afspelen door de deurbel speaker, etc.
Druk op de belknop is gewoon een trigger als andere triggers. Je kunt bv ook de lampen laten knipperen, alleen bel laten gaan onder de voorwaarde dat de voordeur dicht is, melding op het schermpje van de bel, berichtje laten afspelen door de deurbel speaker, etc.
Ik heb het nu voor een groot deel werkend. Als iemand op de bel drukt, speelt er een geluidje op alle Google Hubs (door middel van de parallelle acties). Als ik in die acties ook nog zet dat de Hubs moeten overschakelen naar het beeld van de G4 dan slaat ie het afspelen van het geluid gewoon over. Zelfs wanneer ik een vertraging ertussen zet negeert ie dat gewoon. Enig idee hoe dat kan?GroeneThee schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:42:
[...]
Je maakt een automation aan waarbij de trigger de deurbel (bezet) is en je actie het afspelen van een media file is. Althans zo heb ik het gedaan. Als de deurbel ingedrukt wordt, zet ik het volume van de Google audio's, en hubs op een bepaald volume. Speel een gong geluid af en zet daarna het volume op het voorgaande niveau.
Heb het ook zo ingesteld dat na een bepaalde tijd de Google devices boven niet meer afgaan ivm slapen van de kids. En ook een lager volume beneden.
Ach dat overschakelen maakt al geluid hier en dat zet de hondjes aan, dus dan is het wel duidelijkmvds schreef op woensdag 14 december 2022 @ 11:55:
[...]
Ik heb het nu voor een groot deel werkend. Als iemand op de bel drukt, speelt er een geluidje op alle Google Hubs (door middel van de parallelle acties). Als ik in die acties ook nog zet dat de Hubs moeten overschakelen naar het beeld van de G4 dan slaat ie het afspelen van het geluid gewoon over. Zelfs wanneer ik een vertraging ertussen zet negeert ie dat gewoon. Enig idee hoe dat kan?

Meer serieus vermoed dat er dan twee acties tegelijk op het Hub gedaan moeten worden, dat zal wel niet goed gaan...
Het vreemde is dat de bel zich nu weer normaal gedraagd, ondanks dat het nu kouder is buiten dan afgelopen zaterdag.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Voor degene die de recent spontane reboot hebben sinds nov/december, ik heb een support case lopen bij hen. Ondertussen in de fase aangekomen dat ze firmware aan het testen zijn ^ ^ dus ik vermoed dat er toch wel iets misgelopen is met de laatste firmware update + koud weer?
Voor degene met een ghost bel alleen ben ik het volgende tegengekomen: https://unifi-forum.nl/on...ell-chime.2962/post-33380 Ik zelf had hier geen last van en heb tot op heden ook geen spookding-dong.
Voor degene met een ghost bel alleen ben ik het volgende tegengekomen: https://unifi-forum.nl/on...ell-chime.2962/post-33380 Ik zelf had hier geen last van en heb tot op heden ook geen spookding-dong.
Top, had ook al contact opgenomen met de support. Eerstelijns kwam natuurlijk gelijk met 'doe een reset etc.'. Maar gelukkig hebben ze het ondertussen geëscaleerd.Weebel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:33:
Voor degene die de recent spontane reboot hebben sinds nov/december, ik heb een support case lopen bij hen. Ondertussen in de fase aangekomen dat ze firmware aan het testen zijn ^ ^ dus ik vermoed dat er toch wel iets misgelopen is met de laatste firmware update + koud weer?
Ja, dit lost inderdaad het probleem op voor de spookbellen. Probleem van resetten van de deurbel wordt hiermee niet opgelost.Weebel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 23:33:
Hier ook weer problemen sinds het kouder is geworden buiten. Vorig jaar zelfde problemen, toen een vervanging gehad. Waardeloos dit.
Bij mij stuurt de bel een relais aan dan heb je ook geen problemen met spanning dipjes… dit relais sluit een potentiaal vrij contact voor draadloze bellen die door het huis zijn geplaatst (kaku). En home assistent draaid ook mee om op Google de stream of melding te geven. Misschien dat de tip van schakelen met een relais andere helpt met spanning dip etc.
Als ze überhaupt verkrijgbaar zijn. Ik ben nog geen enkele shop tegen gekomen die ze ook daadwerkelijk kunnen leveren.new_guy schreef op woensdag 14 december 2022 @ 08:53:
Jammere is alleen wel dat die Unifi Chimes nauwelijks te krijgen zijn voor een normale prijs.
Wat voor relais heb je gebruikt? Ik zat daar ook over te denken om het op die manier te doen.Ihagens schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 00:19:
Bij mij stuurt de bel een relais aan dan heb je ook geen problemen met spanning dipjes… dit relais sluit een potentiaal vrij contact voor draadloze bellen die door het huis zijn geplaatst (kaku). En home assistent draaid ook mee om op Google de stream of melding te geven. Misschien dat de tip van schakelen met een relais andere helpt met spanning dip etc.
Bespaar de moeite. Dat ding is eigenlijk veel te zacht qua geluid.Nemean schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:49:
[...]
Als ze überhaupt verkrijgbaar zijn. Ik ben nog geen enkele shop tegen gekomen die ze ook daadwerkelijk kunnen leveren.
Ik gebruik deze: https://gathering.tweaker...message/66417942#66417942Erkens schreef op donderdag 22 december 2022 @ 12:51:
[...]
Wat voor relais heb je gebruikt? Ik zat daar ook over te denken om het op die manier te doen.
Aargh hier ook klant met spookbelletjes wat een gezeik. (op een draadloos Honeywell ging setje) Support reageert tot nu toe wel snel, net support file etc opgestuurd. Wat kan ik verwachten? Zo'n nieuwe zwarte connection set? RMA van die hele bel hopelijk niet...
Wat kan je verder nog doen? Als ik zo dit topic lees:
- dikkere 24V trafo zoals sommigen hier hebben? (nu de EU 16V trafo, idd in rust 20v op de bel wel..)
- relais gebruiken en dan daarmee de Honeywell draadloze unit schakelen?
- Afvangen met Home Assistant en dan naar bijv 2 google nest mini's als ging? (dus helemaal geen hardware gong aansturing)
Wat kan je verder nog doen? Als ik zo dit topic lees:
- dikkere 24V trafo zoals sommigen hier hebben? (nu de EU 16V trafo, idd in rust 20v op de bel wel..)
- relais gebruiken en dan daarmee de Honeywell draadloze unit schakelen?
- Afvangen met Home Assistant en dan naar bijv 2 google nest mini's als ging? (dus helemaal geen hardware gong aansturing)
Wat een onzin.JorzoR schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:11:
[...]
Bespaar de moeite. Dat ding is eigenlijk veel te zacht qua geluid.
Hij doet het prima. Je kan hem ophangen waar je wilt.
Hij hangt hier in de woonkamer en eentje op zolder.
Helemaal top
De trafo van Ubiquiti is een 16V AC, die is 24V AC, ik zal eens in die categorie gaan zoeken, ik zie alleen dat jij die op een losse rail hebt, ik wil hem netjes in mijn schakelkast doen, maar het lijkt erop dat deze te "hoog" is?
Ik heb toen idd zo’n zwarte connectie set toegezonden gekregen, was geen retour niets voor nodig, behalve natuurlijk het support ticket. Sindsdien geen enkele spookbel meer gehad.maratropa schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:11:
Aargh hier ook klant met spookbelletjes wat een gezeik. (op een draadloos Honeywell ging setje) Support reageert tot nu toe wel snel, net support file etc opgestuurd. Wat kan ik verwachten? Zo'n nieuwe zwarte connection set? RMA van die hele bel
Wel nog altijd slechte wireless met dat ding, zelfs apart AP voor opgehangen, maar dat maakte niet heel veel uit.
Kan het zijn dat je of iemand anders een stoorzender in de buurt heeft hangen? Dan doel ik bijvoorbeeld op een "ouderwetse" cctv (draadloos, maar niet op wifi, eigen netwerk) ofzo. Ik heb in het verleden enorm veel issues gehad op een bepaald punt om het huis. Bleek een cctv de boosdoener te zijn.kweetnie schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:54:
[...]
Ik heb toen idd zo’n zwarte connectie set toegezonden gekregen, was geen retour niets voor nodig, behalve natuurlijk het support ticket. Sindsdien geen enkele spookbel meer gehad.
Wel nog altijd slechte wireless met dat ding, zelfs apart AP voor opgehangen, maar dat maakte niet heel veel uit.
Zijn er meerdere gebruikers met Android 12 telefoon die geen ringtoon kunnen instellen bij de doorbel van G4. Ik krijg alleen melding van protect. Ik heb gelukkig nog de Ezviz DB1 hangen, dus de g4 ligt aangesloten op tafel.
Op mijn oude telefoon met Android 11 daar laat hij wel geluiden horen.
Waarschijlijk dat dit met android versie 12 te maken heeft.
Op mijn oude telefoon met Android 11 daar laat hij wel geluiden horen.
Waarschijlijk dat dit met android versie 12 te maken heeft.
[Voor 23% gewijzigd door bigpapa op 27-12-2022 15:36]
Sinds 5 dagen is hier de deurbel volgens Protect offline.. volgens de network app ook offline maar als ik daar verder kijk staat er gewoon connected en excellent connection. Wifiman ziet de deurbel ook prima, pingen lukt, poort 80 reageert prima... bij mijn weten heb ik geen update gehad de afgelopen dagen, iemand hier ook al last van gehad?
@jgsr Heb ik ook weleens gehad na een update. Reboot van de deurbel loste het op.
Morgen maar even de deurbel rebooten...
Update: 5sec de reset knop heeft dit probleem opgelost. Kreeg wel de bekende zwak wifi signaal meldingen en gelijk een firmware update maar daarna geen problemen meer.
Update: 5sec de reset knop heeft dit probleem opgelost. Kreeg wel de bekende zwak wifi signaal meldingen en gelijk een firmware update maar daarna geen problemen meer.
[Voor 68% gewijzigd door jgsr op 30-12-2022 12:43]
Dank je voor de tip, maar ik zelf heb daar helemaal niets van staan. En zover ik kan beoordelen ook geen van de omliggende buren.Whissie schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:11:
[...]
Kan het zijn dat je of iemand anders een stoorzender in de buurt heeft hangen? Dan doel ik bijvoorbeeld op een "ouderwetse" cctv (draadloos, maar niet op wifi, eigen netwerk) ofzo. Ik heb in het verleden enorm veel issues gehad op een bepaald punt om het huis. Bleek een cctv de boosdoener te zijn.
Even voor mij, ik heb de G4 Deurbel gekocht (van een medetweaker), de amerikaanse versie.
De G4 deurbel werkt op 16-24v, in mijn meterkast zit een Gewiss trafo van 8v, deze zal eruit moeten. Aangezien ik geen trafo erbij heb kwam ik deze tegen in dit topic, is het gewoon simpel door de 8v van de oude chime (old school mechanisch ding) aan te sluiten op de 8v aansluiting in de trafo, en dan de 24v op de G4 deurbel of mis ik nog iets?
De G4 deurbel werkt op 16-24v, in mijn meterkast zit een Gewiss trafo van 8v, deze zal eruit moeten. Aangezien ik geen trafo erbij heb kwam ik deze tegen in dit topic, is het gewoon simpel door de 8v van de oude chime (old school mechanisch ding) aan te sluiten op de 8v aansluiting in de trafo, en dan de 24v op de G4 deurbel of mis ik nog iets?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Je hebt dan nog wel een relais nodig, of je moet je oude chime altijd aan willen hebben. "iets" moet immers die chime schakelen.rikadoo schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:42:
Even voor mij, ik heb de G4 Deurbel gekocht (van een medetweaker), de amerikaanse versie.
Dus als ik deze post lees Luuk1983 in "[Ubiquiti UniFi Protect G4 Doorbell] Ervaringen & Discussie" moet ik hiervoor de Chime adapter gebruiken?Erkens schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:55:
[...]
Je hebt dan nog wel een relais nodig, of je moet je oude chime altijd aan willen hebben. "iets" moet immers die chime schakelen.
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850
Heeft iemand een ergens een G4 deurbel in gebruik zonder AP van UniFi?
In het verleden kon ik middels Bluetooth een G4 deurbel koppelen aan de WiFi van bijvoorbeeld een Ziggo modem, maar tegenwoordig vindt de Protect app niks meer via Bluetooth en lijkt het adopten alleen te werken als je ook een UniFi AP hebt.
In het verleden kon ik middels Bluetooth een G4 deurbel koppelen aan de WiFi van bijvoorbeeld een Ziggo modem, maar tegenwoordig vindt de Protect app niks meer via Bluetooth en lijkt het adopten alleen te werken als je ook een UniFi AP hebt.
Vandaag een RMA aangemaakt voor een defecte drukknop(scheur in de knop) van de G4 deurbel.
Nadeel is dat ik hem nu moet opsturen voor de RMA en dan tijdelijk zonder deurbel zit. Iemand ervaring hoeveel tijd hier overheen gaat voordat ze een nieuwe opsturen?
Nadeel is dat ik hem nu moet opsturen voor de RMA en dan tijdelijk zonder deurbel zit. Iemand ervaring hoeveel tijd hier overheen gaat voordat ze een nieuwe opsturen?
Gaat snel, ik had met een week een nieuwe in huis.iCrOn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:50:
Vandaag een RMA aangemaakt voor een defecte drukknop(scheur in de knop) van de G4 deurbel.
Kreeg net een bericht dat hij in backorder staat. Maar even gevraagd of het mogelijk is de bel nog even te laten hangen tot hij weer voorradig is.
Eerst was de status: Your Replacement Order is Being Expedited
Daarna werd het: Your Replacement Item Has Been Backordered
Ze reageren wel lekker snel op de RMA.
Eerst was de status: Your Replacement Order is Being Expedited
Daarna werd het: Your Replacement Item Has Been Backordered
Ze reageren wel lekker snel op de RMA.
Oké een half uur later hebben ze er toch 1 gevonden
en is de status veranderd in:
Your Replacement is Being Prepared for Shipment

[Voor 4% gewijzigd door iCrOn op 05-01-2023 18:25]
Vet nice! Dat is goed nieuws voor je!iCrOn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:24:
Oké een half uur later hebben ze er toch 1 gevondenen is de status veranderd in:

Aangegeven dat ik bij opsturen geen deurbel meer had. Dat was wel onhandig, vonden hun ook.iCrOn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 16:50:
Toen moest ik een foto opsturen van de achterkant waar het mac-adres op staat.
Na bevestiging werd de nieuwe gelijk opgestuurd.
ik heb vandaag de defecte teruggestuurd.
Al met al binnen een paar dagen in huis.
Door de kerstperiode pas gisteren kunnen vervangen.
Heb later nog reactie gehad op de vraag of ik de deurbel zolang kon laten hangen tot de vervanger binnen is. Dit was geen probleem, ik mag hem opsturen zodra de nieuwe binnen is.
Status staat al een paar dagen op shipped ik verwacht hem deze week te ontvangen, een track&trace heb ik niet ontvangen ook geen idee waar vandaan hij uiteindelijk verstuurd is.
Status staat al een paar dagen op shipped ik verwacht hem deze week te ontvangen, een track&trace heb ik niet ontvangen ook geen idee waar vandaan hij uiteindelijk verstuurd is.