Phusebox schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:21:
Ik zit nog op de bubbel om mijn Google Doorbell te vervangen, met een G6 Entry (Pro).

Voor mij is vooral de vraag of ze de restrictie gaan loslaten dat de deurbel rechtstreeks op de door hub moet om een deur te openen. Ik wil hem namelijk gebruiken om de garage te openen, waar ik elk jaar een nieuwe afstandsbediening a 80 euro voor moet kopen omdat die slecht gemaakt zijn.

Maar de deurbel zit niet op een muur grenzend aan de garage en een direct kabel trekken tussen die twee punten is niet haalbaar voor mij.
Ik weet niet of je verder nog iets aan home automation hebt staan?
Middels een Shelly/Fibaro en HA/Fibaro en een webhook/NFC doe ik dat met mijn G4 Pro PoE.
Ik kan zowel met een NFC tag (als een vinger afdruk) de garage deur openen. Die optie heeft de G6 Entry toch ook ?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:25
GeeMoney schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:38:
[...]

Ik weet niet of je verder nog iets aan home automation hebt staan?
Middels een Shelly/Fibaro en HA/Fibaro en een webhook/NFC doe ik dat met mijn G4 Pro PoE.
Ik kan zowel met een NFC tag (als een vinger afdruk) de garage deur openen. Die optie heeft de G6 Entry toch ook ?
Heb een Homey Pro 23 staan. Die gebruik ik nu om de garage met mijn telefoon te openen maar wil daar vanaf en gewoon met een tag ofzo werken.

G6 Entry heeft geen vingerafdruk maar wel NFC echter werkt dat alleen als ie rechtstreeks aan de door hub hangt begrijp ik.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Vandaag voor het éérst sinds aanschaf (EarlyAccess Mei 2022) m'n G4 Doorbell een harde reset middels de resetknop moeten geven en vervolgens een remove / re-adopt in Unifi Protect moeten uitvoeren... Ding was vannacht ineens spontaan van m'n netwerk verdwenen en wilde met geen mogelijkheid meer terug gevonden worden, ook niet middels Bleutooth (wat de App op m'n iPhone adviseerde).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Phusebox schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:43:
[...]

Heb een Homey Pro 23 staan. Die gebruik ik nu om de garage met mijn telefoon te openen maar wil daar vanaf en gewoon met een tag ofzo werken.

G6 Entry heeft geen vingerafdruk maar wel NFC echter werkt dat alleen als ie rechtstreeks aan de door hub hangt begrijp ik.
Die NFC kan in ieder geval op de G4 een webhook trigger hebben. Dan laat je die dus naar je Homey gaan en je garage openen.

• Phusebox
GeeMoney schreef op woensdag 31 december 2025 @ 13:49:
[...]

Die NFC kan in ieder geval op de G4 een webhook trigger hebben. Dan laat je die dus naar je Homey gaan en je garage openen.
Maar zonder hub kun je hem niet adopten als access product en heb je dus ook geen access features...

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-01 13:41
Wachten... schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:44:
[...]

Dank je, ik heb inmiddels de Shelly tussen de trafo en de deurbel hangen, en dat werkt echt top.

Voor diegene die ook een Shelly er tussen gaat hangen, moet je er wel op letten dat je een off timer insteld in de Shelly, anders blijft hij afgaan en dat vindt je trafo niet zo leuk.
Zou je het aansluitschema willen delen aub?

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:30
Phusebox schreef op woensdag 31 december 2025 @ 12:21:
Ik zit nog op de bubbel om mijn Google Doorbell te vervangen, met een G6 Entry (Pro).

Voor mij is vooral de vraag of ze de restrictie gaan loslaten dat de deurbel rechtstreeks op de door hub moet om een deur te openen. Ik wil hem namelijk gebruiken om de garage te openen, waar ik elk jaar een nieuwe afstandsbediening a 80 euro voor moet kopen omdat die slecht gemaakt zijn.

Maar de deurbel zit niet op een muur grenzend aan de garage en een direct kabel trekken tussen die twee punten is niet haalbaar voor mij.
Voor zover ik weet is een directe (kabel) aansluiting niet nodig. Kan prima door een UniFi switch dacht ik. Het ‘direct’ slaat voor zover ik weet op dat het niet te adviseren is om bijvoorbeeld via VPN te laten lopen, of via instabiele verbindingen.
Als ik zin zou hebben om de bezoekers een tijdje niet te spreken kan ik het een en ander hier uit elkaar halen om te testen met de oude G4 Pro en een doorhub…

• Phusebox
Beer070 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:32:
[...]

Voor zover ik weet is een directe (kabel) aansluiting niet nodig. Kan prima door een UniFi switch dacht ik. Het ‘direct’ slaat voor zover ik weet op dat het niet te adviseren is om bijvoorbeeld via VPN te laten lopen, of via instabiele verbindingen.
Als ik zin zou hebben om de bezoekers een tijdje niet te spreken kan ik het een en ander hier uit elkaar halen om te testen met de oude G4 Pro en een doorhub…
Van het unifi forum:
The G6 Entry will be displayed in the Protect application. Once paired with a UA Hub, it will also appear in the Access application.
Dus zonder hub geen access features.

Maar volgens mij als ik gewoon een unmanaged, niet unifi, switch gebruik ziet unifi dat niet. Had eerst nog een netgear switch ertussen en in de topology waren het gewoon allemaal devices die op 1 poort zaten.

[ Voor 27% gewijzigd door Phusebox op 31-12-2025 15:50 ]

Phusebox schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:46:
[...]

Van het unifi forum:

[...]

Maar volgens mij als ik gewoon een unmanaged, niet unifi, switch gebruik ziet unifi dat niet. Had eerst nog een netgear switch ertussen en in de topology waren het gewoon allemaal devices die op 1 poort zaten.
Je hebt geen Access nodig als je je garage nu via je Homey kan schakelen.
Een NFC actie heeft zijn eigen mogelijkheden binnen Protect en daaar kan je dus een webhook aan koppelen.

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:12
G6 Entry geïnstalleerd, ter vervanging van een G4. Maar ik heb eigenlijk teleurgesteld in de breedte van het beeld. Ik zie echt veel minder dan met de G4? Beeld kwaliteit zelf is wel beter... Specs geven het wel aan, maar ik had het niet zo erg verwacht als dit in alle eerlijkheid.

[ Voor 19% gewijzigd door new_guy op 31-12-2025 16:34 ]

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
phlinx schreef op woensdag 31 december 2025 @ 14:45:
[...]

Zou je het aansluitschema willen delen aub?
Bruin vanaf je stroom in een wagoklem
Blauw vanaf je stroom naar een andere wago klem

Bruin vanaf je wago naar L in Shelly
Blauw vanaf wago naar N in Shelly

Bruin vanaf wago naar trafo
Blauw vanaf wago naar trafo

(Je splitst dus het stroom naar je trafo en Shelly)

Dan rood vanaf gong naar O op Shelly en vanaf I naar de trafo je andere blauwe draad gaat in de andere kant van de trafo)

Ik heb nu geen tijd om een schema te tekenen. En check altijd alles zelf goed alles na. Ondanks ik redelijk weet wat ik doe, ben ik geen electricien

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:40
new_guy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:31:
G6 Entry geïnstalleerd, ter vervanging van een G4. Maar ik heb eigenlijk teleurgesteld in de breedte van het beeld. Ik zie echt veel minder dan met de G4? Beeld kwaliteit zelf is wel beter... Specs geven het wel aan, maar ik had het niet zo erg verwacht als dit in alle eerlijkheid.
Nee hoor, je ziet meer... verticaal :P

Er is een keuze gemaakt om meer van de bezoeker in beeld te brengen ipv de omgeving. Was voor mij ook wel even wennen, maarja zoals je zelf ook al aangeeft, dit was al bekend.

• new_guy
renegrunn schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:37:
[...]

Nee hoor, je ziet meer... verticaal :P

Er is een keuze gemaakt om meer van de bezoeker in beeld te brengen ipv de omgeving. Was voor mij ook wel even wennen, maarja zoals je zelf ook al aangeeft, dit was al bekend.
I know i know... Maar toch ergens teleurgesteld. Zit er bijna aan te denken om de G4 terug te hangen. Dan krijg ik de aanbeller eerder in beeld. :/

• phlinx
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01-01 13:41
Wachten... schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:32:
[...]

Bruin vanaf je stroom in een wagoklem
Blauw vanaf je stroom naar een andere wago klem

Bruin vanaf je wago naar L in Shelly
Blauw vanaf wago naar N in Shelly

Bruin vanaf wago naar trafo
Blauw vanaf wago naar trafo

(Je splitst dus het stroom naar je trafo en Shelly)

Dan rood vanaf gong naar O op Shelly en vanaf I naar de trafo je andere blauwe draad gaat in de andere kant van de trafo)

Ik heb nu geen tijd om een schema te tekenen. En check altijd alles zelf goed alles na. Ondanks ik redelijk weet wat ik doe, ben ik geen electricien
Top. Bedankt!
Moet lukken :)

• renegrunn
new_guy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 16:40:
[...]

I know i know... Maar toch ergens teleurgesteld. Zit er bijna aan te denken om de G4 terug te hangen. Dan krijg ik de aanbeller eerder in beeld. :/
Herkenbaar, daarom een wedge geprint voor een betere hoek.

• new_guy
renegrunn schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:04:
[...]

Herkenbaar, daarom een wedge geprint voor een betere hoek.
Heb je mogelijk een linkje naar degene die je hebt gebruikt?

• renegrunn
new_guy schreef op woensdag 31 december 2025 @ 17:33:
[...]

Heb je mogelijk een linkje naar degene die je hebt gebruikt?
https://www.thingiverse.com/thing:7249084

• Beer070
Phusebox schreef op woensdag 31 december 2025 @ 15:46:
[...]

Van het unifi forum:

[...]

Ja, je hebt een hub nodig om acties uit te voeren. Er zit geen relais aansluiting in de deurbel.
Maar deze hoeven niet direct met een kabel aan elkaar geknoopt te zitten, er mag een switch tussen zitten. Ik heb het altijd in een afgescheiden vlan gezet, ik weet niet of het ook gerouteerd aangesloten mag worden.

• Phusebox
Beer070 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:06:
[...]

Ja, je hebt een hub nodig om acties uit te voeren. Er zit geen relais aansluiting in de deurbel.
Maar deze hoeven niet direct met een kabel aan elkaar geknoopt te zitten, er mag een switch tussen zitten. Ik heb het altijd in een afgescheiden vlan gezet, ik weet niet of het ook gerouteerd aangesloten mag worden.
Nee dat snap ik (dat er geen relais in zit), maar unifi zegt dus dat de deurbel of een access reader niet een deurslot kan aansturen als het niet ook direct is aangesloten zonder switch ertussen.

Phusebox schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:07:
[...]

Nee dat snap ik (dat er geen relais in zit), maar unifi zegt dus dat de deurbel of een access reader niet een deurslot kan aansturen als het niet ook direct is aangesloten zonder switch ertussen.
Vraag support even of de NFC een webhook trigger kan hebben net als bij de G4. Dan kan je gewoon bouwen wat je wilt zonder afhankelijkheid van een switch/door hub . Moet je slot natuurlijk wel via een andere manier aan te spreken zijn bijvoorbeeld door een relais of API of via een andere home automation die dan ook weer een API heeft.

Ik verwacht dat hij dat gewoon heeft namelijk want je moet iets met die NFC kunnen.

[ Voor 6% gewijzigd door GeeMoney op 01-01-2026 10:11 ]

• Phusebox
GeeMoney schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:10:
[...]

Vraag support even of de NFC een webhook trigger kan hebben net als bij de G4. Dan kan je gewoon bouwen wat je wilt zonder afhankelijkheid van een switch/door hub . Moet je slot natuurlijk wel via een andere manier aan te spreken zijn bijvoorbeeld door een relais of API of via een andere home automation die dan ook weer een API heeft.

Ik verwacht dat hij dat gewoon heeft namelijk want je moet iets met die NFC kunnen.
Zo te zien niet, meerdere community topics over en elke keer wordt er gezegd zonder Access Hub kun je niks met de NFC reader.

Phusebox schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:17:
[...]

Zo te zien niet, meerdere community topics over en elke keer wordt er gezegd zonder Access Hub kun je niks met de NFC reader.
Dat zou wel heel zuur zijn inderdaad.
Niemand hier nog die dat in Protect even kan checken ?

• Phusebox
GeeMoney schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:22:
[...]

Te meer omdat dit betekent dat ik ook een poe++ switch nog moet kopen aangezien ik alleen een poe poe+ poort over heb.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-01 22:18
Phusebox schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:47:
[...]

Te meer omdat dit betekent dat ik ook een poe++ switch nog moet kopen aangezien ik alleen een poe poe+ poort over heb.
Je hebt toch ook POE++ injectors?

• samv5
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:51
Ik heb nu een G4 pro wifi deurbel en deze opent mijn voordeur via de vingerafdruk en de NFC tag.
Dit gaat via de Homey pro die het signaal van Unifi krijgt en dan mijn Nuki pro bedient waardoor de voordeur open gaat.

Gaat bij de G6 entry en de pro dit ook mogelijk zijn, of heb je bij deze deurbel de hub nodig om dit signaal te geven aan de Homey pro?

Weet iemand dat al? Anders wordt de deurbel vervangen wel heel erg prijzig.
samv5 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 11:26:
Ik heb nu een G4 pro wifi deurbel en deze opent mijn voordeur via de vingerafdruk en de NFC tag.
Dit gaat via de Homey pro die het signaal van Unifi krijgt en dan mijn Nuki pro bedient waardoor de voordeur open gaat.

Gaat bij de G6 entry en de pro dit ook mogelijk zijn, of heb je bij deze deurbel de hub nodig om dit signaal te geven aan de Homey pro?

Daar gaat de hele discussie over ;) .

• new_guy

Lees even de posts boven je ;)

• Phusebox

Ik ben zelf wel aan het twijfelen nog over de horizontale FOV. Heb nu een Nest Doorbell Battery maar daar geeft google alleen de diagonale FOV van. Ben bang dat die 100 graden van de G6 Entry wel wat krap gaat zijn. De Pro is niet veel beter en komt met een absurd groot formaat voor een deurbel aan huis.

Ze zeggen ook dat de G6 Entry vooral gericht is op enterprise. Misschien komt er ook nog een G6 deurbel zonder access ingebouwd die meer gericht is op consumenten?

Toch blijft het raar dat er niemand binnen Unifi even de naamgeving “corrigeert”. Entry is instap, hoe kan dat Enterprise vertegenwoordigen. Zelfde met Ultra en de Max benamingen. Irritant.

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 01-01-2026 12:14 ]

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:37

Fab1Man

Live life to the fullest

GeeMoney schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:13:
Toch blijft het raar dat er niemand binnen Unifi even de naamgeving “corrigeert”. Entry is instap, hoe kan dat Enterprise vertegenwoordigen. Zelfde met Ultra en de Max benamingen. Irritant.
Entry staat zoals ik ‘m opvat in deze voor “toegang”, aangezien er een Access integratie is.
Fab1Man schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:25:
[...]

Entry staat zoals ik ‘m opvat in deze voor “toegang”, aangezien er een Access integratie is.
Dan zou Access een logischere benaming zijn ipv Entry. Zeker als je dus de rest van de line up benamingen bekijkt dan linken ze dat nergens aan functionaliteit maar meer aan “range/klasse” .

• Phusebox
GeeMoney schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 12:13:
Entry staat volgens mij toch echt voor het feit dat het een product is voor toegang te regelen.

Want wat is Entry Pro dan?

• Beer070
Phusebox schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:17:
[...]

Om dit zeker te weten kan je het beste even een echte expert raadplegen. Ik bel in zo’n geval altijd SWW computers in Zoetermeer, die man weet echt alles van Unifi en heeft het meeste ook zelf draaien (en vaak de goedkoopste op tweakers voor unifi). De Access lijn kan je volgens mij koppelen aan de hub, de hub mini, of de hub retrofit.
De G4 Pro deurbel en de G6 lite vallen binnen de camera lijn en hebben de webhooks standaard. Je kan een G4 Pro koppelen aan een hub of hub mini via LAN. Als je achter de hub mini een POE+ device hangt (op de uitgaande poort) dan heb je POE++ nodig, anders is POE+ volgens ,in voldoende, afhankelijk van hoeveel kracht jouw slot of relais trekt.
De gewone hub kan meerdere sloten aansturen en zal dus wellicht meer kracht (en dus poe++) nodig hebben.
Hopelijk helpt dit, om het zeker te weten raad ik aan om SWW te vragen. Ik zou zelf nog steeds voor een G4 Pro POE gaan met een hub mini, maar dat is ieders eigen keus en wens, en ik ben de eerste om dat te respecteren en te begrijpen _/-\o_

• Phusebox
Beer070 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:51:
[...]

Om dit zeker te weten kan je het beste even een echte expert raadplegen. Ik bel in zo’n geval altijd SWW computers in Zoetermeer, die man weet echt alles van Unifi en heeft het meeste ook zelf draaien (en vaak de goedkoopste op tweakers voor unifi). De Access lijn kan je volgens mij koppelen aan de hub, de hub mini, of de hub retrofit.
De G4 Pro deurbel en de G6 lite vallen binnen de camera lijn en hebben de webhooks standaard. Je kan een G4 Pro koppelen aan een hub of hub mini via LAN. Als je achter de hub mini een POE+ device hangt (op de uitgaande poort) dan heb je POE++ nodig, anders is POE+ volgens ,in voldoende, afhankelijk van hoeveel kracht jouw slot of relais trekt.
De gewone hub kan meerdere sloten aansturen en zal dus wellicht meer kracht (en dus poe++) nodig hebben.
Hopelijk helpt dit, om het zeker te weten raad ik aan om SWW te vragen. Ik zou zelf nog steeds voor een G4 Pro POE gaan met een hub mini, maar dat is ieders eigen keus en wens, en ik ben de eerste om dat te respecteren en te begrijpen _/-\o_
Ik vind zelf de G4 Pro Poe persoonlijk lelijk en veel te dik vanwege die bult aan de achterkant.

• renegrunn
Phusebox schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:22:
[...]

Ik vind zelf de G4 Pro Poe persoonlijk lelijk en veel te dik vanwege die bult aan de achterkant.
Die bult was voor mij de reden om op de G6 te wachten.

• Phusebox
renegrunn schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 14:25:
[...]

Die bult was voor mij de reden om op de G6 te wachten.
Ja ik wil geen 6cm dikke deurbel of een groot gat in een stenen muur hakken.

Tevens de reden waarom ik niet gewoon een G3 Reader bij de garage plaats. En die junction box is helemaal lelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 01-01-2026 14:29 ]

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-01 21:50

Bruzski

watte ??

GeeMoney schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 10:22:
[...]

zoals eerder genoemd kan prima zonder access, gebruik van webhooks via HA ;)
https://www.reddit.com/r/...rint_working_on_doorbell/

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:41
https://www.reddit.com/r/..._rethinking_the_g6_entry/

Wat denken jullie? Net vandaag de G6 entry uitgepakt. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• renegrunn
Beetje vergezocht om die conclusie eraan te verbinden. Ja de FOV is natuurlijk een stuk smaller, maar het het primaire doel van dit ding is tonen wie er voor je deur staat, en niet wat er in je straat gebeurt.

Misschien heb ik makkelijk praten, want de FOV is voor mij perfect gezien deze in een hoek hangt, en ik zoals te zien is helemaal niets aan een breder beeld zou hebben :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jkz-DFn7kyAj5RFzRcfxYHF7OkQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ccM360kDI82e70Oraiaz8qdV.jpg?f=fotoalbum_large

• Beer070
Bruzski schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:06:
[...]

zoals eerder genoemd kan prima zonder access, gebruik van webhooks via HA ;)
https://www.reddit.com/r/...rint_working_on_doorbell/
Ik zat net die reddit post te lezen en de webhook die ze daar gebruiken is wel heel vies. Nul authenticatie tussen UniFi client en HA. Dus iedereen die toegang heeft tot die HA server kan zonder authenticatie met de webhook de voordeur open doen. Kwestie van je deurbel eraf halen, en via LAN en webhook het slot open maken.
Beer070 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 22:59:
[...]

Ik zat net die reddit post te lezen en de webhook die ze daar gebruiken is wel heel vies. Nul authenticatie tussen UniFi client en HA. Dus iedereen die toegang heeft tot die HA server kan zonder authenticatie met de webhook de voordeur open doen. Kwestie van je deurbel eraf halen, en via LAN en webhook het slot open maken.
Ohja, dat is ook het eerste wat ik als inbreker zou doen. En dan gokken dat ik achter het subnet kom van de deurbel zodat ik daarna een scan kan draaien om achter het IP te komen van de HA om dan de exacte webhook aan te spreken en de deur open te krijgen!

Er is zat mogelijk om die communicatie te white listen en afhankelijkheden in te bouwen om ongewenst gedrag te voorkomen.

We kunnen soms ook overdrijven vanuit onze Google/Apple telefoons ;).

[ Voor 4% gewijzigd door GeeMoney op 01-01-2026 23:34 ]

• Phusebox
Ik heb de G6 Entry ook net besteld. Ben benieuwd. Gaat een Nest Doorbell Battery vervangen.

• Beer070
GeeMoney schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 23:07:
[...]

Ohja, dat is ook het eerste wat ik als inbreker zou doen. En dan gokken dat ik achter het subnet kom van de deurbel zodat ik daarna een scan kan draaien om achter het IP te komen van de HA om dan de exacte webhook aan te spreken en de deur open te krijgen!

Er is zat mogelijk om die communicatie te white listen en afhankelijkheden in te bouwen om ongewenst gedrag te voorkomen.

We kunnen soms ook overdrijven vanuit onze Google/Apple telefoons ;).
Ik wil er alleen mee zeggen dat Ik denk dat Unifi daarom de webhook officieel niet ondersteunt voor het openen van deuren. Omdat ze de authenticatie niet netjes hebben geregeld met een webhook, en dat is ook irritant om goed te regelen.
Er zijn veel sloten die het 12V deuropener relais gewoon aan de bel unit hebben zitten, daar ben je als boef ook zo binnen als je de deurbel verwijderd.
Dat vind ik wel het nette van de UniFi hub en hub-mini: je kunt het in een eigen vlan zetten en dan is het de verantwoordelijkheid van UniFi om te zorgen dat de authenticatie en communicatie veilig loopt.

• Phusebox
Ik heb ook de doorhub mini meebesteld en ga maar proberen een 4 aderige kabel te trekken naar de garage en dan de doorhub bij de deurbel hangen. Is makkelijker dan een extra netwerkkabel naar de garage en weer terug voor de deurbel.

• Polyphemus
Ik heb de G6 Entry net geplaatst, maar als je NFC scan als trigger in Alarm manager wil gebruiken, zegt ie dat je daarvoor een G4 Doorbell Pro nodig hebt ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BiDe-FrXG08umjOlTDI7kQWHLcE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/q7RId9UKkJANY9kZGbsaeUkx.png?f=user_large

• Phusebox
Polyphemus schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 16:58:
Ik heb de G6 Entry net geplaatst, maar als je NFC scan als trigger in Alarm manager wil gebruiken, zegt ie dat je daarvoor een G4 Doorbell Pro nodig hebt ;-)

[Afbeelding]
Zonder Access hub werkt dat dus niet. Of heb je die wel?

• Polyphemus
Phusebox schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 17:18:
[...]

Zonder Access hub werkt dat dus niet. Of heb je die wel?
Nee, maar dank voor de bevestiging. Beetje flauw is het wel ;)

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:51
Ik heb vandaag ook de G6 Entry geplaatst, maar heb wel een oepsie gedaan |:(

Ik had hem aangesloten op mijn US-8-W met 4 PoE-poorten met een totaal van 60w. Ik had alleen snel gekeken hoeveel watt de G6 Entry nodig had en heb helemaal gemist dat die PoE+ nodig had.

Nadat ik de deurbel had aangesloten deed die het perfect in Protect. Ik had netjes alles ingesteld en de chime gekoppeld. Totdat hij uit zichzelf ging updaten... halverwege faalde de update en sindsdien is die offline.

Ik heb hem nu op mijn PoE+ aangesloten van de UDM SE en zie wel in de app dat die 2w trekt en licht warm is, maar verder totaal geen leven. Heb hem al gereset, maar ook de led rond de powerknop gaat niet meer aan.

Totaal mijn eigen fout geweest, en heb nu een supportcase bij Ubiquiti aangemaakt en hoop dat ze hem nog kunnen recoveren. Maar aangezien hij niet responsive is (geen led, geen ip, alleen 2W power) heb ik weinig hoop dat dit nog goedkomt.

• Polyphemus
Senaxx schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:09:

Ik had hem aangesloten op mijn US-8-W met 4 PoE-poorten met een totaal van 60w. Ik had alleen snel gekeken hoeveel watt de G6 Entry nodig had en heb helemaal gemist dat die PoE+ nodig had.

Nadat ik de deurbel had aangesloten deed die het perfect in Protect. Ik had netjes alles ingesteld en de chime gekoppeld. Totdat hij uit zichzelf ging updaten... halverwege faalde de update en sindsdien is die offline.

Ik heb hem nu op mijn PoE+ aangesloten van de UDM SE en zie wel in de app dat die 2w trekt en licht warm is, maar verder totaal geen leven. Heb hem al gereset, maar ook de led rond de powerknop gaat niet meer aan.

Totaal mijn eigen fout geweest, en heb nu een supportcase bij Ubiquiti aangemaakt en hoop dat ze hem nog kunnen recoveren. Maar aangezien hij niet responsive is (geen led, geen ip, alleen 2W power) heb ik weinig hoop dat dit nog goedkomt.
Volgens mij, maar ik weet niet of dat ook voor de G6 Entry geldt, zijn er meerdere vormen van een reset voor een camera. De ene is vaak de resetknop 10 seconden ingedrukt houden met de spanning er nog op. Een andere, die bijvoorbeeld bij de G3 Bullet werkt, is spanning eraf, resetknop ingedrukt houden en dan de spanning aansluiten met de resetknop ingedrukt houden. Dan gaat ie een oude firmware, die ergens in een ROM verstopt zit, laden. Misschien helpt zoiets...

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:52
Senaxx schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 18:09:

Dit had ik ook bij een g6 turret, ook exact dezelfde symptonen van 2w volgens de UDM. Ook was er een hele korte flits van de led waarna deze uitging en uitbleef als je hem opstarte. Uiteindelijk de camera eraf gehaalt en met de ingedrukte reset knop aanzetten(aansluiten) zorgde ervoor dat de originele firmware die er fabrieks af op stond terug gezet werd. Daarna ging die vanzelf weer updaten en sindsdien werkt die weer perfect.

• Senaxx
Beide bedankt, dit klonk beide als een reddende suggestie, maar helaas werkt het niet. Ik heb een paar keer geprobeerd met 10, 20 of 30 seconden de resetknop in te houden en daarna ook met de resetknop ingehouden, daarna aangesloten op poort 2 van de UDM SE, maar helaas. Ik zie helaas 0 respons. Ik zie wel direct de draw van 2w, maar dat is dan ook alles.

Maar er zal toch een bepaalde manier van recovery moeten zijn, zou je zeggen...

• Beer070
Senaxx schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 21:43:
Beide bedankt, dit klonk beide als een reddende suggestie, maar helaas werkt het niet. Ik heb een paar keer geprobeerd met 10, 20 of 30 seconden de resetknop in te houden en daarna ook met de resetknop ingehouden, daarna aangesloten op poort 2 van de UDM SE, maar helaas. Ik zie helaas 0 respons. Ik zie wel direct de draw van 2w, maar dat is dan ook alles.

Maar er zal toch een bepaalde manier van recovery moeten zijn, zou je zeggen...
Heb je al geprobeerd een andere draad aan te sluiten? Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad met een camera waarbij een van de aders slecht contact maakte in het stekkertje. Ik kwam er achter door een goede kabel even direct aan de camera te koppelen, toen deed ie het weer prima.

• Senaxx
Beer070 schreef op zaterdag 3 januari 2026 @ 22:14:
[...]

Heb je al geprobeerd een andere draad aan te sluiten? Ik heb wel eens iets vergelijkbaars gehad met een camera waarbij een van de aders slecht contact maakte in het stekkertje. Ik kwam er achter door een goede kabel even direct aan de camera te koppelen, toen deed ie het weer prima.
Ik ben gisteravond nog bezig geweest om allerlei mogelijke combinaties te proberen, maar werkte helaas niets. Zoals je adviseerde heb ik nog een nieuwe UTP-kabel geprobeerd, maar enige wat er gebeurd is dat die instant een draw van 1.97w heeft en daar blijft het bij.

Een paar keer had ik wel als ik de belknop inhield en dan de stekker instak dat hij met 3,0w startte en daarna in een paar seconden terugging naar 2,18w. De reset switch lijkt hij helemaal niet op te reageren, hetzelfde gedrag met de kabel er in en ingedrukt houden en inhouden en dan de stekker er in.

Denk dat het een RMA wordt... Ik heb de case bij Ubiquiti nog open staan dus dat nog maar even afwachten.

• Beer070
Senaxx schreef op zondag 4 januari 2026 @ 11:38:
[...]

Ik ben gisteravond nog bezig geweest om allerlei mogelijke combinaties te proberen, maar werkte helaas niets. Zoals je adviseerde heb ik nog een nieuwe UTP-kabel geprobeerd, maar enige wat er gebeurd is dat die instant een draw van 1.97w heeft en daar blijft het bij.

Een paar keer had ik wel als ik de belknop inhield en dan de stekker instak dat hij met 3,0w startte en daarna in een paar seconden terugging naar 2,18w. De reset switch lijkt hij helemaal niet op te reageren, hetzelfde gedrag met de kabel er in en ingedrukt houden en inhouden en dan de stekker er in.

Denk dat het een RMA wordt... Ik heb de case bij Ubiquiti nog open staan dus dat nog maar even afwachten.
Sterkte. Hopelijk wordt het snel afgehandeld.

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:14
Goedemorgen,

Sinds UniFi Protect 6.2.72, merk ik op dat er merkwaardig lange(re) opnamens worden gemaakt, zonder dat er beweging wordt gedetecteerd.
Heeft iemand anders dit issue ook?
Ik las iig op het UI forum dat andere dit ook ervaren.

Is het downgraden van Protect makkelijk te doen?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:30
Ik heb mijn G6 Entry ook binnen. Nu wil ik ee POE+ kabel gaan trekken naar de meterkast, zal 2-3 meter kabel zijn. Maakt het dan nog veel uit wat voor kabel (flexibele/vaste kern, koper/alu etc). Ik denk dat een soepele kabel nog wel te trekken gaat zijn door de bestaande buis waar de deurbel draad in zit, maar hoe stugger hoe moeilijker. Kan ik hem ook gewoon buiten afmonteren met een stekker of moet er een gegoten stekker aan zitten ivm vocht?
Pagina: 1 ... 43 44 Laatste