Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Niekniek89
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:14
Greatsword schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:10:
Ook maar besteld, Ubiquiti kennende zijn ze zo uitverkocht. Verbaasd me wel dat er nog geen echte reviews zijn.

Bij de G6 Pro en Entry staat ook nog steeds Q4 2025, dus ben benieuwd of volgende week en die week daarop de andere 2 uitkomen.
Dat had ik ook verwacht, echter zijn ze beide nog gewoon te bestellen.
Volgens mij worden ze pas maandag verzonden... nog even geduld helaas :'(

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:05

nexhil

BAM!

Polyphemus schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:59:
[...]

Ik zit het ook te overwegen als upgrade van mijn G4 doorbell, alleen mijn oude kan wel een mechanische gong aansturen, en volgens mij kan de Lite alleen met een webhook in Protect wat, of met een chime.
Ik overweeg hem ook als upgrade van de G4 Doorbell. Ik die viel alweer een paar keer uit met het wat koudere weer.

Hij werkt icm een mechanische bel en een traditionele die voldoende stroom zou moeten leveren. Nu heb ik de mechanische bel vervangen voor een Unifi gong en nu valt ie iig niet meer uit als er gebeld wordt.

Alleen de nacht beeldkwaliteit mag wat beter van de G4 maar nog niet echt vinden of dat een upgrade waard is naar de lite.

[ Voor 3% gewijzigd door nexhil op 07-11-2025 07:53 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Houd er wel rekening mee dat de G6 deurbellen allemaal enkel via Ethernet/PoE werken. Ik kan met geen mogelijkheid netjes een netwerkkabel krijgen op de plek van de bel, dus blijf voorlopig bij de originele G4 Doorbell.

Gebruik al sinds het begin geen analoge gong, want wilde juist af van de gong die je 3 straten verder nog hoorde, zo luid dat hij was. Ook had die gong eerdere slimme deurbellen al gesloopt, tot ik de gong ertussenuit haalde.

De eigen Unifi Wifi gong werkt prima en heb Unifi Protect aan Home Assistant gekoppeld, zodat mijn lampen groen pulseren als er aangebeld wordt.

Unifi heeft wel een PoE Over 2-Wire Retrofit Extender, maar die zit helaas niet ingebouwd in deze modellen, dus heb je nog steeds een groot gat nodig.

[ Voor 20% gewijzigd door BiG-GuY op 07-11-2025 08:26 ]

Gallery V&A

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
springfield89 schreef op vrijdag 31 oktober 2025 @ 07:38:
[...]

Ik wil gewoon dat de mechanische bel niet afgaat. Deze gewoon loskoppelen is natuurlijk minder gemakkelijk en niet vanop afsand mogelijk. Ik heb zoiets: https://groothandel.be/p/...80-db-1-module-n4351-230/

Ik weet ook niet of het problemen kan geven als ik de chime op none zet terwijl er wel een mechanische bel is aangesloten.
In de App kan je het uitzetten bij de camera settings, de mechanische bel gaat dan niet af.

• TweakerMarco
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:35
Niekniek89 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 17:51:
Hier ook besteld! Deze gaat mijn Ring doorbell vervangen! Vorige maand met een trekveer een UTP kabel kunnen trekken naast de huidige trafo stroomkabel.
Hoe moeilijk of makkelijk was het vervangen van de stroomdraad met een trekveer? Nog tips? Staat hier ook nog op de lijst als klusje.

• Niekniek89
TweakerMarco schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:54:
[...]

Hoe moeilijk of makkelijk was het vervangen van de stroomdraad met een trekveer? Nog tips? Staat hier ook nog op de lijst als klusje.
Uiteindelijk viel het wel mee.
Ik heb niet de stroomdraad vervangen, maar een UTP erbij getrokken (er was ruimte zat in de PVC),
Mijn deurbel zit niet aansluitend aan de kant van de meterkast, dus moest toch wel een meter of 5-7 overbruggen.
Onderweg kwam ik wel wat bochten tegen, en met name richting de deurbel (laatste bocht) schoot de UTP steeds los van de trekveer.

Uiteindelijk doet een klein beetje zeep op het stukje tussen UTP<-->trekveer wonderen.
Na 5 pogingen kwam ik hiermee door de laatste bocht.

Ik lees nog wel eens dat het boven het plafond "dichtgestort" kan zijn, maar bij mij liep de PVC door van de deurbel naar de meterkast.
Dus zeker het proberen waard :) .
Zit inmiddels een RJ45 stukje op, en haal 1000/1000... dus meer dan voldoende voor de lite.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PJsNudZNZqdawr7C2BRkhsITRt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xoCmWayMlIHAfmXHMz67Ts0U.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Niekniek89 op 07-11-2025 10:01 ]

• Niekniek89
De 1e (kan op dit moment nog geen andere vinden) unboxing video gevonden voor de geïnteresseerden (van de Doorbell Lite):

YouTube: UniFi Doorbell Lite Unboxing & Overview

Die van mij wordt als het goed is morgen bezorgd!

[ Voor 8% gewijzigd door Niekniek89 op 09-11-2025 14:17 ]

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:22
Niekniek89 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 09:59:
[...]

Uiteindelijk viel het wel mee.
Ik heb niet de stroomdraad vervangen, maar een UTP erbij getrokken (er was ruimte zat in de PVC),
Mijn deurbel zit niet aansluitend aan de kant van de meterkast, dus moest toch wel een meter of 5-7 overbruggen.
Onderweg kwam ik wel wat bochten tegen, en met name richting de deurbel (laatste bocht) schoot de UTP steeds los van de trekveer.

Uiteindelijk doet een klein beetje zeep op het stukje tussen UTP<-->trekveer wonderen.
Na 5 pogingen kwam ik hiermee door de laatste bocht.

Ik lees nog wel eens dat het boven het plafond "dichtgestort" kan zijn, maar bij mij liep de PVC door van de deurbel naar de meterkast.
Dus zeker het proberen waard :) .
Zit inmiddels een RJ45 stukje op, en haal 1000/1000... dus meer dan voldoende voor de lite.

[Afbeelding]
Gefeliciteerd!!!
Bij mij raakt het geduld altijd te vroeg op om succesvol te zijn met een trekveer en pvc buis. Ik probeer daarom meestal de kabels aan elkaar te solderen en krimp sokjes eromheen gevolgd door glad isolatie tape dan ruim inspuiten met teflon spray, en op hoop van zegen door trekken.

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Niekniek89 schreef op zondag 9 november 2025 @ 14:17:
De 1e (kan op dit moment nog geen andere vinden) unboxing video gevonden voor de geïnteresseerden (van de Doorbell Lite):

YouTube: UniFi Doorbell Lite Unboxing & Overview

Die van mij wordt als het goed is morgen bezorgd!
Mijne zojuist bezorgd bij de buren zie ik... Heb ook de G4 pro besteld voor bij de voordeur, de lite wil ik bij de bijkeuken deur, ben erg benieuwd.

>> Signature?

• Niekniek89
Bij mij inmiddels ook bezorgd!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:32
Ik heb de Lite inmiddels hangen maar ben nog niet heel enthousiast over de beeldkwaliteit. Sterker, ik vraag mij af of de G4 (non pro) niet beter was… Instellingen alles op high gezet, maar valt nog een beetje tegen, maar misschien is dit wat het is hoor voor die prijs.

Maar goed, zal het morgen bij daglicht nog eens goed bekijken.

Edit: en ik ben ook niet kapot van de 3:4 beeldverhouding. Ziet er in de app naast de andere camera’s niet fraai uit.

[ Voor 15% gewijzigd door renegrunn op 10-11-2025 19:24 ]

• nujtrug
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 14:55
renegrunn schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:19:
Ik heb de Lite inmiddels hangen maar ben nog niet heel enthousiast over de beeldkwaliteit. Sterker, ik vraag mij af of de G4 (non pro) niet beter was… Instellingen alles op high gezet, maar valt nog een beetje tegen, maar misschien is dit wat het is hoor voor die prijs.

Maar goed, zal het morgen bij daglicht nog eens goed bekijken.

Edit: en ik ben ook niet kapot van de 3:4 beeldverhouding. Ziet er in de app naast de andere camera’s niet fraai uit.
Hier hangt hij ondertussen ook. Denk dat we niet mogen vergeten dat dit een deurbel is van 100 euro tegenover de 400+ die je voor een G4 Pro zou betalen. Op eerste zicht ziet de bouwkwaliteit er wel gewoon goed uit. Beeldkwaliteit verwacht ik niet meer veel van, afgelopen dagen op Reddit al wat klachten daarover gezien. Maar opnieuw, is ook maar een deurbel van 100 euro.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.3)

• renegrunn
nujtrug schreef op maandag 10 november 2025 @ 19:35:
[...]

Hier hangt hij ondertussen ook. Denk dat we niet mogen vergeten dat dit een deurbel is van 100 euro tegenover de 400+ die je voor een G4 Pro zou betalen. Op eerste zicht ziet de bouwkwaliteit er wel gewoon goed uit. Beeldkwaliteit verwacht ik niet meer veel van, afgelopen dagen op Reddit al wat klachten daarover gezien. Maar opnieuw, is ook maar een deurbel van 100 euro.
Ergens wel eens, en dat schreef ik ook al. Maar ik had dus de non-pro a 250(?) en alweer wat jaartjes geleden uitgekomen. Had dus ergens de stille hoop dat dit op z’n minst gelijk was maar dat kan ik morgen bij daglicht beter beoordelen.

Edit: dit draadje op Reddit tegengekomen https://www.reddit.com/r/...image_quality_vs_reolink/

Als dit overdag haalbaar is heb ik het nergens meer over :+

[ Voor 12% gewijzigd door renegrunn op 10-11-2025 21:48 ]

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

• renegrunn
Beeld bij daglicht met de Lite:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jMLamuJ-TvbZJNsDBY1sKjBlrI0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ouNPHypauiOTen4b2FK3M6a4.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn conclusie is dat het voor EUR 100 inderdaad een prima deurbel en beeldkwaliteit is. Vooral de form-factor en eenvoud van de deurbel spreken mij erg aan. Helaas is de 20 graden wedge zoals te zien niet afdoende in mijn geval, dus laat ik een 30 graden variant printen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UZKF_dyTLrBRqsXFYyPCLMr_480=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X5kYYLq7s4zySvqBAI7UYj31.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door renegrunn op 11-11-2025 10:56 ]

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:56
Goedemiddag,

Iemand die mij in de goede richting kan gooien?
Probeer op mijn G4 Doorbell Pro PoE een *.gif bestand te uploaden, echter krijg ik alsmaar de melding: upload unsuccessful. Please try again.

Betreft om dit gifje: https://giphy.com/gifs/mi...tertainment-9w475hDWEPVlu
Heb deze al aangepast middels https://ezgif.com/doorbel...2b0d45cb88a1d8ec.gif.html en hier zelfs de doorbell gebruikt.

Alvast bedankt!

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46

QuasaR

One ring to rule them all

BaZnGaNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
Goedemiddag,

Probeer op mijn G4 Doorbell Pro PoE een *.gif bestand te uploaden, echter krijg ik alsmaar de melding: upload unsuccessful. Please try again.

Heb deze al aangepast middels https://ezgif.com/doorbel...2b0d45cb88a1d8ec.gif.html en hier zelfs de doorbell gebruikt.

Alvast bedankt!
Resizen naar 240x240 pixels. Bij mij doet hij het in ieder geval dan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJHAkjBxk-B7NmA-ajNkiX7KbmE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/MuAhBik7I0GExO3lrM5etO9c.gif?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door QuasaR op 12-11-2025 17:50 ]

Daddy of 3 :)

• Beer070
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 17:22
BaZnGaNL schreef op woensdag 12 november 2025 @ 15:14:
Goedemiddag,

Alvast bedankt!
dat resizen en exact het juiste formaat vinden is nog best lastig. ik ben er ook een tijd mee bezig geweest voor geanimeerde gifjes, uiteindelijk tijdelijk een statisch plaatje neer gezet, en nooit meer aan toegekomen.
QuasaR schreef op woensdag 12 november 2025 @ 17:47:
[...]

Resizen naar 240x240 pixels. Bij mij doet hij het in ieder geval dan.

[Afbeelding]
Kun je die ook delen toevallig ?

• QuasaR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46

QuasaR

One ring to rule them all

GeeMoney schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:12:
[...]

Kun je die ook delen toevallig ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_0H1xng9zSUHvJP94pp0cRgmjeg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/5QmS56jQ5nDM84IB5jNqkdCI.gif?f=user_large

Dit is het plaatje wat ik gebruik.

Daddy of 3 :)

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:39
Vraagje: weet iemand hoe ik in Home Assistant de deurbel (G4 Pro) ring volume op 0 kan zetten?
Ik gebruik geen chime (ja, via homekit stuur ik m'n HomePods aan, das OK), maar als je op de deurbel aanbelt, dan maakt de deurbel wel geluid. En op maandag hebben wij altijd een oppas hond, en die gaat keihard blaffen. Dus ik wil eigenlijk het volume van de bel op 0% zetten op maandag. Niet de chime, maar de deurbel zelf.

• nujtrug
ChrisM schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:50:
Vraagje: weet iemand hoe ik in Home Assistant de deurbel (G4 Pro) ring volume op 0 kan zetten?
Ik gebruik geen chime (ja, via homekit stuur ik m'n HomePods aan, das OK), maar als je op de deurbel aanbelt, dan maakt de deurbel wel geluid. En op maandag hebben wij altijd een oppas hond, en die gaat keihard blaffen. Dus ik wil eigenlijk het volume van de bel op 0% zetten op maandag. Niet de chime, maar de deurbel zelf.
Zie niet meteen een optie in HA. Dacht eerst “System sounds” die je uit kan zetten. Maar deze staat bij mij uit en toch maakt de deurbel nog geluid.
Wanneer ik in Protect app het volume van de deurbel wijzig zie ik ook nergens iets veranderen in HA.

Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.11.3)

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tr7N0gLUDQZsOZ-6tnezuDWIjgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hUzQiOaGV4LitPnLYWrEbMXs.jpg?f=fotoalbum_large
Zojuist ontvangen, Doorbell lite en een G4 Pro kit via een tweaker overgenomen. Even snel getest en het is leuk spul! Ik ga naar een nieuw huis dus ga het daar monteren, verbouwing bijna klaar dus nog even geduld voor real life pics!

>> Signature?

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:56
QuasaR schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:32:
[...]

[Afbeelding]

Dit is het plaatje wat ik gebruik.
HERO!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Deze pakt ie wel. Dank

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-11 10:58
Hmmz, nu zo'n anderhalf jaar de G4 in gebruik, destijds overgenomen van een Tweaker. Bevalt goed, wilde het eerst zo simpel mogelijk ff proberen of het uberhaupt wat voor mij was. Dat was het zeker!

Maar destijds dacht ik, laat ik wachten tot een nieuwe versie om de boel verder te upgraden (en dan gaan kloten met een netwerkkabel), wanneer het bevalt. Nu zie ik de nieuwe versie en het lijkt niet zóveel beter dan gehoopt of een hoop extra features (die voor mij vrij nutteloos zijn, package camera, leuk, maar voor die ene x in het jaar en een card reader compleet overbodig..). Had vooral gehoopt op écht beter beeld, maar dat lijkt er niet in te zitten afgaande op wat berichten hier / reddit (en dus nog niet de moeite waard om met een netwerkkabel aan de slag te gaan)

• nujtrug
DennisZ88 schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 12:21:
Hmmz, nu zo'n anderhalf jaar de G4 in gebruik, destijds overgenomen van een Tweaker. Bevalt goed, wilde het eerst zo simpel mogelijk ff proberen of het uberhaupt wat voor mij was. Dat was het zeker!

Maar destijds dacht ik, laat ik wachten tot een nieuwe versie om de boel verder te upgraden (en dan gaan kloten met een netwerkkabel), wanneer het bevalt. Nu zie ik de nieuwe versie en het lijkt niet zóveel beter dan gehoopt of een hoop extra features (die voor mij vrij nutteloos zijn, package camera, leuk, maar voor die ene x in het jaar en een card reader compleet overbodig..). Had vooral gehoopt op écht beter beeld, maar dat lijkt er niet in te zitten afgaande op wat berichten hier / reddit (en dus nog niet de moeite waard om met een netwerkkabel aan de slag te gaan)
Hebben de G6 Entry's geen beter beeld dan een gewone G4 dan? Die zijn nog steeds niet beschikbaar dus vergelijken is momenteel moeilijk.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zich is het ook niet per se een ramp als een upgrade het niet waard is. Gefeliciteerd, je G4 is nog dikke prima voor jou! :)

{signature}

• WoBBeL
  • Laatst online: 14:03

WoBBeL

*zwaai*

Na jaren is het bij mij ook zo ver, mijn G4 Doorbell reboot na het aanbellen. Is dit iets wat op te lossen is of ben ik gewoon oer hollands de lul?

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:04
Is er hier iemand die een Ubiquity deurbel gebruikt zonder storage van het merk? Ik heb wel interesse in de Doorbell Lite, maar vrees dat ik er alleen daarmee niet kom (heb nog niks anders van Ebiquity).

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
WoBBeL schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:53:
Na jaren is het bij mij ook zo ver, mijn G4 Doorbell reboot na het aanbellen. Is dit iets wat op te lossen is of ben ik gewoon oer hollands de lul?
Zover ik weet ben je gewoon de lul. Ik had het vorig jaar en heb toen de G4 Pro gekocht als vervanger, het is wat het is :{
Tjommer schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 13:46:
Is er hier iemand die een Ubiquity deurbel gebruikt zonder storage van het merk? Ik heb wel interesse in de Doorbell Lite, maar vrees dat ik er alleen daarmee niet kom (heb nog niks anders van Ebiquity).
Kan dit uberhaupt tegenwoordig dan? Ik dacht dat Unifi Protect noodzakelijk is.

[ Voor 34% gewijzigd door Cartman! op 21-11-2025 13:56 ]

• xyanide
  • Laatst online: 18:58
Ik ben overgestapt op een "digitale gong", i.p.v. de gong die via bedrading is aangesloten op de G4. Home Assistant zorgt nu voor een geluid in huis via bestaande camera's als de deurbel wordt ingedrukt.
Sindsdien geen last meer van reboots na het aanbellen aangezien de stroom niet meer wordt onderbroken om de gong af te laten gaan.

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

@xyanide dat is ook een goede workaround, HA draait hier al dus dat zou een oplossing zijn.

Ik heb RMA aangevraagd, we zullen zien :+

[ Voor 19% gewijzigd door WoBBeL op 21-11-2025 14:10 ]

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Volgens mij is dan de batterij in de deurbel naar zijn grootje of heeft nog maar weinig capaciteit. Is wel te vervangen geloof ik, maar vereist wel geduld :P

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:44
Hier sinds kort de doorbell lite gemonteerd omdat het wifi signaal toch te zwak is, de beeldverhouding bevalt alleen niet helemaal, het lijkt alsof het beeld smaller gemaakt wordt. hopelijk is g6 pro entry snel op voorraad.

Wel is het beeld van de lite een stuk scherper.

G4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iY5l5Dgo3UcC0WdSDpGn68hwAnE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uJuPE9jqPgN9VV91l00iSLSE.jpg?f=fotoalbum_large

Lite:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c5mseUJM4mDjXCF6mOaW6NFK0no=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xQv4O2CRn8SXvR6qYrrsHxX4.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

• backupdevice
  • Laatst online: 18:33

backupdevice

No Risk , Full Push

axensir schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 11:58:
Hier sinds kort de doorbell lite gemonteerd omdat het wifi signaal toch te zwak is, de beeldverhouding bevalt alleen niet helemaal, het lijkt alsof het beeld smaller gemaakt wordt. hopelijk is g6 pro entry snel op voorraad.

Wel is het beeld van de lite een stuk scherper.

G4:
[Afbeelding]

Lite:
[Afbeelding]
Hoe is het beeld als het donker is ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
Gebeurd die reboot niet alleen als je een (mechanical) chime hebt ingesteld?
Als er iemand aanbelt, dan gooit het ding even een contact dicht om stroom naar je bel te sturen.

Je zou verwachten dat als je geen chime instelt, het geen probleem is.
Dit item lijkt die theorie te bevestigen:
https://unifi-forum.nl/on...ellen-maar-rebooten.6576/

Dus hier de Chime op None zetten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m4B21xOyqGYqlTywGrv-VFtW0l0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zy2r8rKvenplYsOnntnDKlb8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c99hwYH4lDb4VLs0TlFqWxPvySI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X9jjrsJBMBpUgIxOUNLRs8Ph.png?f=fotoalbum_large

In dat geval zou een losse Smart Chime van UniFi het oplossen.
uitvoering: Ubiquiti Unifi Protect WiFi Chime

Of de POE versie:
uitvoering: Ubiquiti PoE Smart Chime

[ Voor 51% gewijzigd door RobbieT op 22-11-2025 17:36 ]

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Of een relais er tussen en aansturen met HA. Ik ga het eens testen.

• axensir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:44
backupdevice schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 16:57:
[...]

Hoe is het beeld als het donker is ?
Dat is prima, alleen hangt er recht boven de bel een lamp die de hele nacht aan blijft waardoor de camera niet schakelt naar night vision (ik moet nog uitzoeken of dit verholpen kan worden met een instelling) met night vision is het beeld wel scherp.

G4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K-Q82GOqoZwGG3p3B21Zee7aT98=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78AFiH7f8iJhqI3cztcvEP5S.jpg?f=fotoalbum_large

Lite lamp aan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-xSXv4ZQIcBmbFbayv8d_HkA434=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A4u1TQ4zB5CBY1yUVxemtJXc.jpg?f=fotoalbum_large

Lite lamp uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8su_lyRRYhYrg_bp9jgPLuJb6SA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OA5JQ3QkhQIvlm5FCUElmjTT.jpg?f=fotoalbum_large

Marstek 5.12kw v151, CT003 v114 | Victron 8kw batterij | 4400Wp zuidoost | 1240Wp noordwesten

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:16
Ik ben ook nog aan het wachten op de Entry maar vind het beeld van de lite echt goed meevallen.
In die mate zelf dat ik twijfel om ze toch niet gewoon te bestellen aangezien er nu geen verzendkosten worden verrekend (enfin denk ik toch als ik de BF voorwaarden lees).

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ekfad schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 08:57:
Ik ben ook nog aan het wachten op de Entry maar vind het beeld van de lite echt goed meevallen.
In die mate zelf dat ik twijfel om ze toch niet gewoon te bestellen aangezien er nu geen verzendkosten worden verrekend (enfin denk ik toch als ik de BF voorwaarden lees).
Voor mij is deze perfect. Voor de oprit komt een aparte camera.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:07
WoBBeL schreef op zaterdag 22 november 2025 @ 19:45:
Of een relais er tussen en aansturen met HA. Ik ga het eens testen.
Zoiets doe ik ook met mijn Eufy deurbel. Hangt aan een 16V beltrafo met genoeg amps om bv. ook "pre-roll" te ondersteunen. Maar er wordt dan toch dusdanig veel stroom getrokken dat er een constante 'zoem' in mijn Honeywell gong te horen is. Dit even terzijde, het gaat niet over een Unifi Protect deurbel, maar het concept is denk ik hetzelfe.

Ik heb parallel op dezelfde trafo een "smart doorbell" van Zuidwijk aangesloten ( https://www.zuidwijk.com/product/smart-doorbell/ ) en vanuit Home Assistant wordt deze nu aangestuurd als er iemand aanbelt. Werkt als een trein.

Overigens heb ik zelf wel de wens om ooit nog een keer mijn Eufy deurbel setup te vervangen door Unifi Protect, en dan ook het liefste meteen via ethernet en gevoed met PoE (mede vanwege signalen dat criminelen steeds vaker Wifi 'jammers' bij zich hebben) en ook omdat deze setup full time 7-8 W verbruikt (waarom de Eufy zo veel stroom moet slurpen, geen idee, maar zal ook te maken hebben met de inefficientie van een AC-transformator)

Alleen heb ik amper elegante plekken om een gat door de gevel heen te boren (in de buurt van de voordeur), helemaal nu de kozijnen ook van kunststof zijn. UTP via het pad van de bestaande deurbel bedrading gaat helaas niet, omdat de vorige eigenaar ooit alles zodanig heeft veranderd voor vloerverwarming, dat de deurbeldraad in een los hangende flex buis zit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:37
Inderdaad, vind het ook een lastige want de prijs van de Entry is nog niet bekend. Gaat die 400,- ofzo kosten dan is het gemakkelijk. Jammer dat ze de prijzen nog niet hebben gecommuniceerd. :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• WoBBeL

WoBBeL

*zwaai*

Bedankt voor de tips, de chime staat nu uitgeschakeld op mn G4 Doorbell en er hangt een ESP8266 met een relais achter.

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:06
Ik heb de lite maar net besteld. M'n Amerikaanse G4 is aan het afbrokkelen. RMA via Europese tak werkt niet, en ik ga geen verzendkosten op en neer naar Amerika betalen. 😂

Heb ook maar een shelly besteld om de gong daarmee aan te sturen

Ik ga overigens wel balen als de Entry voor minder dan €200 op de markt komt, maar dat betwijfel ik..

[ Voor 17% gewijzigd door Mawlana op 25-11-2025 11:43 ]

• nujtrug
Hier ook de G4 Pro weggedaan om de Entry te kopen maar ondertussen een Lite hangen (bedoeld als tussenoplossing). Maar denk dat die gaat blijven hangen, op zich super tevreden van beeldkwaliteit. Vind het ook wel fijn dat ie er zo simpel uit ziet, gewoon 1 grote knop en een camera die niet meteen opvalt.
Weet niet of ik uiteindelijk vaak de extra features van de Entry ga gebruiken. Bij de G4 Pro gebruikte ik NFC wel eens om de poort open te doen maar dat was ook meer voor de show ;)

Scheelt je uiteindelijk waarschijnlijk meer dan 300 euro aan kosten...

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:37
nujtrug schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:39:
[...]

Hier ook de G4 Pro weggedaan om de Entry te kopen maar ondertussen een Lite hangen (bedoeld als tussenoplossing). Maar denk dat die gaat blijven hangen, op zich super tevreden van beeldkwaliteit. Vind het ook wel fijn dat ie er zo simpel uit ziet, gewoon 1 grote knop en een camera die niet meteen opvalt.
Weet niet of ik uiteindelijk vaak de extra features van de Entry ga gebruiken. Bij de G4 Pro gebruikte ik NFC wel eens om de poort open te doen maar dat was ook meer voor de show ;)

Scheelt je uiteindelijk waarschijnlijk meer dan 300 euro aan kosten...
Je denkt 400,- euro voor de entry? :o :P wat moet de Pro dan wel niet gaan kosten 8)7

Ik hoop zelf op max 300 voor de Entry :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

• nujtrug
Kees_frl schreef op dinsdag 25 november 2025 @ 13:59:
[...]

Je denkt 400,- euro voor de entry? :o :P wat moet de Pro dan wel niet gaan kosten 8)7

Ik hoop zelf op max 300 voor de Entry :)
Oeps, ik verwarde de Entry met de Pro. Entry zal er inderdaad wel ergens tussen zitten.

Pagina: 1 ... 41 42 Laatste