edit:
verwijderd want dubbel
verwijderd want dubbel
[ Voor 199% gewijzigd door Vliegvlug op 25-07-2025 21:34 ]
[ Voor 199% gewijzigd door Vliegvlug op 25-07-2025 21:34 ]
Dat is heel goed mogelijk.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:41:
Is het dan niet mogelijk om de G4 deurbel direct dat signaal naar je HA systeem te laten sturen, scheelt weer een extra component of mis ik iets?
Spel en typfouten voorbehouden
Ja, maar HA zelf kan zonder tussenkomst van een relais je fysieke gong natuurlijk niet schakelen.Vliegvlug schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 15:41:
[...]
Als ik je goed begrijp is dat nog een extra component naast het reguliere rekais wat ik wil gaan toepassen?
En dan puur om het signaal dat er iemand op de deurbel drukt naar je home automation systeem te krijgen?
Is het dan niet mogelijk om de G4 deurbel direct dat signaal naar je HA systeem te laten sturen, scheelt weer een extra component of mis ik iets?
[...]
Klinkt wel handig ja als je die toch al hebt hangen.
Bij mij is er buiten niet zoiets, heb sowieso geen slimme speakers.
Zou hooguit handig zijn om het dan naar mijn telefoon te sturen maar dat kan volgens mij al via Protect, al heb ik nog niet uitgezocht hoe.
Snap ik maar daar wil ik een ‘dom’ relais voor gebruiken.GeeMoney schreef op zaterdag 26 juli 2025 @ 10:38:
[...]
Ja, maar HA zelf kan zonder tussenkomst van een relais je fysieke gong natuurlijk niet schakelen.
Ik zou andersom prefereren, dat het smart relais direct de fysieke gong activeert en daarnaast een signaal stuurt naar HA.HA geeft dus het signaal weer naar het relais, en het relais geeft de puls naar je fysieke gong.
De mogelijkheden zijn in ieder geval eindeloos.
Blijven proberen, de tweede keer ging het wel bij mij. Net wie er zit denk ik...
Op de telefoon even naar je Alarms gaan en kijken of het belletje wel aanstaat achter “Ring” . Die moet je op elke telefoon even langs lopen. Bugje denk ik. En je telefoon moet natuurlijk de meldingen ook niet onderdrukken. Op een iPhone is dat bij je instellingen -> meldingen -> Protect app.BP14 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:10:
Welke optie in Unifi Protect zorgt ervoor dat ik een Push bericht krijg op mijn iphone zodra er aangebeld word? Zodra er beweging is krijg ik wel netjes een melding maar zodra er aangebeld word gebeurd er niks.
[ Voor 12% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2025 15:13 ]
Had ik inderdaad bekeken. het belletje staat aan achter ring. De meldingen in instellingen via iphone staan ook goed.GeeMoney schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:12:
[...]
Op de telefoon even naar je Alarms gaan en kijken of het belletje wel aanstaat achter “Ring” . Die moet je op elke telefoon even langs lopen. Bugje denk ik. En je telefoon moet natuurlijk de meldingen ook niet onderdrukken. Op een iPhone is dat bij je instellingen -> meldingen -> Protect app.
Even uit en aan schakelen?BP14 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:15:
[...]
Had ik inderdaad bekeken. het belletje staat aan achter ring. De meldingen in instellingen via iphone staan ook goed.
[ Voor 33% gewijzigd door GeeMoney op 04-08-2025 15:19 ]
Klopt inderdaad. zo heb ik de instellingen ook staan. Ik zal hem eens uit/in schakelen.GeeMoney schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:18:
[...]
Even uit en aan schakelen?
En op die actie van Ring staat ook jouw idee enabled en inderdaad de Ring actie ook genoemd?
[Afbeelding]
Ik heb het 1x gehad dat ik de app Protect heb moeten verwijderen en opnieuw moest installeren om dit te verhelpen maar dat zou opgelost moeten zijn in een recentere app versie kan ik mij herinneren.BP14 schreef op maandag 4 augustus 2025 @ 15:22:
[...]
Klopt inderdaad. zo heb ik de instellingen ook staan. Ik zal hem eens uit/in schakelen.
Jammer genoeg is er geen mogelijkheid voor het vervangen van het scherm/glas apart. Misschien kan je proberen een RMA te krijgen. Maar zal moeilijk zijn. De opties die je hebt zijn volgens mij een nieuwe of laten hangen tot deze helemaal kapot is. Enkel scherm onderin zal niet super leesbaar zijn maar volgens mij zal deze blijven werken.Unkie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:54:
Iemand een idee of het glas te vervangen is van de deurbel G4 Pro? Dure geintjes[Afbeelding]
Ohmy, watskeburt?Unkie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:54:
Iemand een idee of het glas te vervangen is van de deurbel G4 Pro? Dure geintjes[Afbeelding]
Mijn reviews al gezien?
Opstalverzekering?Unkie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:54:
Mijn zoon dacht dat hij zijn fietssleutel in de microfoon sleuf kan duwen. Ging ook goed, alleen eruit halen wat minder
Ja precies. Had hem alleen met Black Friday gekocht voor 198 euro. Dus zal wel bij moeten leggen of wachten op BF.
Unkie schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 07:34:
[...]
Mijn zoon dacht dat hij zijn fietssleutel in de microfoon sleuf kan duwen. Ging ook goed, alleen eruit halen wat minder
Dat was wel een hele goede deal moet ik zeggen![...]
Ja precies. Had hem alleen met Black Friday gekocht voor 198 euro. Dus zal wel bij moeten leggen of wachten op BF.
Camera's toevallig geüpdatet? Ik las vorige week bij de release notes van UniFi Protect Cameras 5.1.1 dat er veel mensen zijn die problemen hebben met motion events.Mr_0izO schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:17:
Iemand toevallig ook deze ervaring? Ik heb al dagen geen motion events gehad in de avond/nacht (als het donker is). Van al mijn Unifi camera's (twee deurbellen en een G4 camera). Terwijl ik zeker weet dat er wel personen langs zijn gelopen. Heb nu de motion gevoeligheid op max gezet, kijken of dit wat doet vanavond.
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Yep. Inderdaad!Mr_0izO schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:17:
Iemand toevallig ook deze ervaring? Ik heb al dagen geen motion events gehad in de avond/nacht (als het donker is). Van al mijn Unifi camera's (twee deurbellen en een G4 camera). Terwijl ik zeker weet dat er wel personen langs zijn gelopen. Heb nu de motion gevoeligheid op max gezet, kijken of dit wat doet vanavond.
Canon 5dMkIV
Zo te zien staat bij versie 5.1.34 het volgende er nog bij known issues:nujtrug schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 11:26:
[...]
Camera's toevallig geüpdatet? Ik las vorige week bij de release notes van UniFi Protect Cameras 5.1.1 dat er veel mensen zijn die problemen hebben met motion events.
Misschien dat het in versie 5.1.34 fixed is?
[G4 Instant/G5/G6] Smart and Motion Detections don't work when IR is activated. You can temporarily disable Motion Detections as workaround so that Smart Detections will still function.
Serieus, hoeveel bier had hij op?Unkie schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 07:34:
Be Stronger Than Your Excuses
Ik heb na een update ook wel eens verbindingsproblemen gehad.badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:26:
Mmm, afgelopen nacht update gehad voor mijn deurbel, sindsdien crashed ie elke paar minuten. Via POE al herstart, zelfde issue.
Zijn er meer die hier last van hebben? G4 pro poe met Firmware 5.1.34
Mijn reviews al gezien?
Helaas. Wat heb ik dusver gedaan:SjigEd schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:32:
[...]
Ik heb na een update ook wel eens verbindingsproblemen gehad.
Na alles opnieuw opstarten was dat opgelost.
Oudere firmware maar terugzetten?badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Helaas. Wat heb ik dusver gedaan:
Andere POE poort
Andere POE switch (van switch naar cloud gateway)
Injector (je weet maar nooit)
Herstart via POE
Telkens werkt alles even (5 minuten) en dan een camera lost (poe power dropped dan iets, van 4.2 naar 2.8 tijdens de reboot) voor 41/42 seconde.
Als ik zelf herstart is dat trouwens 30 seconde.
[Afbeelding]
Met alles bedoelde ik dus ook je Dream Machine of wat je gebruikt.badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Andere POE poort
Herstart via POE
Ik blijf het maar uitstellen om er eentje te kopen en wacht ondertussen al 2 jaar op een nieuw modelValderrama schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:13:
Wat zijn de laatste berichten en/of verwachtingen als het gaat over de mogelijke opvolger van de G4 Pro deurbel? Ik ga verhuizen, laat de huidige achter en wil in de woning er weer eentje hebben. Twijfel of ik nu gewoon weer dezelfde moet aanschaffen, of nog even(?) wachten op een nieuw model?
Volvo XC40 P6 Ultimate MY23 (3.7.0) - Alfen Eve Single Pro-line (7.0.2) - HASS (2025.9.0)
Hier hetzelfde, bij mijn deurbellen maar ook de camera's. Zowel bij PoE als bij WiFi.badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:26:
Mmm, afgelopen nacht update gehad voor mijn deurbel, sindsdien crashed ie elke paar minuten. Via POE al herstart, zelfde issue.
[Afbeelding]
Net ruim 1 uur in de chat gezeten met support. Ze hebben geen idee, alles uitgevoerd behalve de kabel (gedoe met loshalen).Mr_0izO schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 15:54:
[...]
Hier hetzelfde, bij mijn deurbellen maar ook de camera's. Zowel bij PoE als bij WiFi.
[ Voor 12% gewijzigd door badnews.nl op 21-08-2025 17:54 ]
Hou ons zeker verder up to date van de status van het probleem ben zeer benieuwd hoe het evolueert!badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 16:21:
[...]
Net ruim 1 uur in de chat gezeten met support. Ze hebben geen idee, alles uitgevoerd behalve de kabel (gedoe met loshalen).
Ik heb ook geupdate naar EA versie, zelfde issue.
Voor nu is het alleen de deurbel met issues..
Update: deurbel losgekoppeld van protect, master reset gedaan, en opnieuw gekoppeld. Al 45 minuten lang geen reboots gehad!
Hier ook met mijn G5 Turret.badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:26:
[Afbeelding]
Geen herstarts of onderbrekingen afgelopen nacht.pietkrobot schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 19:42:
[...]
Hou ons zeker verder up to date van de status van het probleem ben zeer benieuwd hoe het evolueert!
Helaas, ineens begonnen daarnet de herstarts weer. Case opnieuw geopend. Dus de oplossing lijkt tijdelijk te werken.badnews.nl schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:13:
[...]
Geen herstarts of onderbrekingen afgelopen nacht.
Het loskoppelen van protect, master reset, opnieuw toevoegen heeft mijn issue opgelost.
Geen kabels vervangen, geen POE porten veranderd. Alles is identiek als toen de herstart issues er waren.
Heb mijn case geupdate bij Ubiquiti, ook gemeld dat er mogelijk meer waren en ze hebben een awareness voor support gemaakt.
Hier sinds vanmorgen dat iedere paar minuten de internetverbinding wordt ontkoppeld op mijn UCG Max... Bloed irritant die meldingen die ik telkens krijg (iets met niet thuis).badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Andere POE poort
Herstart via POE
Telkens werkt alles even (5 minuten) en dan een camera lost (poe power dropped dan iets, van 4.2 naar 2.8 tijdens de reboot) voor 41/42 seconde.
[Afbeelding]
Mijn reviews al gezien?
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 03-09-2025 17:14 ]
Volgens mij niet idd. Ben erg benieuwd. Heb net m'n G4 Pro laten vervangen, omdat er netwerk issues waren. Maar goed, eind van het jaar maar weer een nieuwe deurbel fixen danChrisM schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:20:
Heel gaaf!!!Ik zie wel NFC, geen fingerprint scanner?
Ben benieuwd of dat Face ID ook naar Home Assistant te ontsluiten is..
badnews.nl schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Andere POE poort
Herstart via POE
[Afbeelding]
Nog op kunnen lossen? Sinds een weekje doet mijn G4 Pro, gekoppeld via USB-C+PoE, hetzelfde. Erg vervelend. Als er wat langer iets in beeld is (persoon bijvoorbeeld) dan gaat het een paar minuten goed en gaat die herstarten. Erg vervelend omdat ik nu juist de dingen niet op video heb die ik wel op video wil hebben. Wanneer er niets voor de deur gebeurt dan blijft die lekker werken. Naja, een excuus om de nieuwe G6 deurbel te kopenbadnews.nl schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:51:
[...]
Helaas, ineens begonnen daarnet de herstarts weer. Case opnieuw geopend. Dus de oplossing lijkt tijdelijk te werken.
[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 03-09-2025 17:37 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb letterlijk vorige week nog een G4 Pro gekochtTheVMaster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:14:
Potverdorie, kondigt Unifi toch even de opvolger van de G4 deurbel aan: De G6 Pro Entry
[ Voor 35% gewijzigd door Kees_frl op 03-09-2025 18:14 ]
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Kun je die Face ID dan koppelen aan Nuki zodat de deur automatisch open gaat zodra ik voor de deur/bel sta?ChrisM schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:20:
Heel gaaf!!!Ik zie wel NFC, geen fingerprint scanner?
Ben benieuwd of dat Face ID ook naar Home Assistant te ontsluiten is..
Nog niet, ben even niet thuis. De case bij Ubiquiti staat nog op open. Zit ondertussen in paar nivo hoger dan standard support (escalated). Ik moet nog wat dingen uitvoeren, maar daarvoor moet ik fysiek bij de deurbel zijn. Volgende week ga ik er verder mee. Ik denk dat ze weten dat er issues zijn, maar dat ze het niet snappen nog…Kecin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:35:
[...]
[...]
Nog op kunnen lossen? Sinds een weekje doet mijn G4 Pro, gekoppeld via USB-C+PoE, hetzelfde. Erg vervelend. Als er wat langer iets in beeld is (persoon bijvoorbeeld) dan gaat het een paar minuten goed en gaat die herstarten. Erg vervelend omdat ik nu juist de dingen niet op video heb die ik wel op video wil hebben. Wanneer er niets voor de deur gebeurt dan blijft die lekker werken. Naja, een excuus om de nieuwe G6 deurbel te kopen
Je mag hem binnentwee weken retour sturen…zonder opgaaf van reden.nujtrug schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:02:
[...]
Ik heb letterlijk vorige week nog een G4 Pro gekocht
Als je zoiets zoals Home assistant hebt kan dat ongetwijfeld.outlandos schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:14:
[...]
Kun je die Face ID dan koppelen aan Nuki zodat de deur automatisch open gaat zodra ik voor de deur/bel sta?
WKOA?nujtrug schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:02:
[...]
Ik heb letterlijk vorige week nog een G4 Pro gekocht
Mijn reviews al gezien?
Hangt sinds vrijdag…Maar ben wel bereid wat te laten vallen als de nieuwe niet veel duurder is.
[ Voor 16% gewijzigd door nujtrug op 03-09-2025 19:05 ]
Dat was ik ook al aan het denken…TheVMaster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:50:
[...]
Je mag hem binnentwee weken retour sturen…zonder opgaaf van reden.
[ Voor 3% gewijzigd door diabyte op 03-09-2025 19:21 ]
Geen idee, dus garantie tot de deur, maar wellicht dat je met de 4aders ethernet kan gebruiken? https://www.versitron.com...%20can%20be%20transmitted.diabyte schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:16:
Wel erg jammer dat de G6 enkel PoE lijkt te ondersteunen, ook geen WiFi volgens de specs? Toch eens kijken of ik de kabel die hier naar de deurrbel loopt (drie vier aders, rood/blauw/geel/groen) vervangen krijg door een ethernet kabel
Ah oke. Zou je mij misschien een DM willen sturen met de stappen die ze vragen te doen? Dan kan ik dat hier al eens uitvoeren om te zien of het zou kunnen helpen en desnoods al wat kan uitsluiten voordat ik een ticket aanmaak.badnews.nl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:49:
[...]
Nog niet, ben even niet thuis. De case bij Ubiquiti staat nog op open. Zit ondertussen in paar nivo hoger dan standard support (escalated). Ik moet nog wat dingen uitvoeren, maar daarvoor moet ik fysiek bij de deurbel zijn. Volgende week ga ik er verder mee. Ik denk dat ze weten dat er issues zijn, maar dat ze het niet snappen nog…
Ondertussen staan ze ook allemaal op de website, Standard en Pro wel zonder prijzen.Kees_frl schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:07:
https://eu.store.ui.com/e...ll?variant=uvc-doorbell-b
Ze hebben ook een simpele variant aangekondigd, de Doorbell LiteDe standard G6 zie ik nog niet op de site.
Edit, ze staan allemaal in het hierboven geplaatste filmpje, mooi!
WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV
Thx. Maar dan mis je denk ik nog de ader(paren) voor data? Ik heb de foto's van de bouw er even bij gepakt, en er loopt 16mm buis tot aan de deurpost. Dus in theorie zou ik de vier aderige signaalkabel moeten kunnen vervangen door een dunne (cat5e?) ethernet kabel, mits dat laatste deel door de deurpost niet voor teveel gedoe zorgt, geen idee hoe die buis daar (vast) zit, dat kan ik net niet zien op de foto's.Kecin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:48:
[...]
Geen idee, dus garantie tot de deur, maar wellicht dat je met de 4aders ethernet kan gebruiken? https://www.versitron.com...%20can%20be%20transmitted.
Toevallig iemand die Nuki samen met Unifi deurbel samen gebruikt en dit kan bevestigen?TheVMaster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 18:51:
[...]
Als je zoiets zoals Home assistant hebt kan dat ongetwijfeld.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
new_guy schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 14:37:
Bestel alsjeblieft de huidige G4 Pro, dikke kans dat een week later de G6 beschikbaar komt en wij daarvan kunnen genieten.
Ik krijg de indruk dat je daar nog steeds een stukje ethernet tussen de ene adapter en de deurbel moet hebben. Enkel tussen de twee adapters is het PoE over coaxial?DennusB schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:42:
Zou dit niet werken voor mensen die gaan UTP bij de deurbel hebben? https://eu.store.ui.com/e...s/uacc-retrofit-poe-2wire
Ik kan nu door vingerafdruk of NFC te scannen mijn nuki openen. Ik kan in mijn G6 een webhook sturen naar HA als hij een person of interest ziet. En dan kan die de Nuki openen.outlandos schreef op woensdag 3 september 2025 @ 20:36:
[...]
Toevallig iemand die Nuki samen met Unifi deurbel samen gebruikt en dit kan bevestigen?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
@outlandos precies zo ja.. je stuurt o.b.v. een alarm in Unifi Protect, bijv. a.d.h.v. FaceID op de G6 (zit niet op de G4 helaas) een webhook naar HA, en dan kan je die als trigger gebruiken in HA om *iets* te doen, bijv. je Nuki openen. Dus dat moet zeker lukken!Ophidian schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:37:
[...]
Ik kan nu door vingerafdruk of NFC te scannen mijn nuki openen. Ik kan in mijn G6 een webhook sturen naar HA als hij een person of interest ziet. En dan kan die de Nuki openen.
Ja, dat is wel het makkelijkst en heb ik ook wel gedaan, vervolgens het gat weer dichtpurren. Maar bij mijn woning kom je dan in de wc uit, moet je daar alsnog een kabel wegwerken...Deshmir schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:13:
@PhilipsFan of zoals ik, beun de haas, 22mm SDS boor van 40cm lang.
Zo van buiten naar binnen in de meterkast, ajetoo
(Maar even serieus, dit was voor de camera wel de beste en makkelijkste optie)
Waiting on the world to change
Ja dat zal er ook achter zitten. Alleen heb ik in de praktijk zelf nul behoefte aan Acces producten. Ben iemand die gewoon liever een normaal slot heeft zonder poespas. Gaat ook nog veel langer mee dan dit soort spullen.pinda powerrr schreef op woensdag 3 september 2025 @ 22:36:
Met de uitbreiding naar Acces, lijkt me WiFi geen veilige keuze. Immers wil je daarmee ook je deur mee openen en als je dan een slimmerik hebt die als man in the middle kan fungeren, dan staat je deur zo open.
Vind dit ook wel erg jammer, geen G6 voor mij want heb ook enkel zo’n vieraderige belkabel.diabyte schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:16:
Wel erg jammer dat de G6 enkel PoE lijkt te ondersteunen, ook geen WiFi volgens de specs? Toch eens kijken of ik de kabel die hier naar de deurrbel loopt (drie vier aders, rood/blauw/geel/groen) vervangen krijg door een ethernet kabel
Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti
Ben wel benieuwd naar de prijs.TheVMaster schreef op woensdag 3 september 2025 @ 17:14:
Potverdorie, kondigt Unifi toch even de opvolger van de G4 deurbel aan: De G6 Pro Entry
[Afbeelding]
[YouTube: Next-Gen UniFi Doorbell Experiences Bring Protect & Access Together]
Dat is een goede tip, hopelijk dat het daarmee wel lukt inderdaad. Er vanuitgaande dat er überhaupt beweging in de huidige kabel te krijgen is.psdata schreef op woensdag 3 september 2025 @ 23:38:
Ik heb hier er ultra dunne utp door heen kunnen trekken.
https://www.amazon.nl/goo...escherming/dp/B0D9YGZ9SK/
Deze kabels zijn net geen 3mm dik. Alleen het aan knippen van een nieuwe connector koste een paar connectors. Je hebt rj45 krimp stekkers voor soeple kabels nodig.
Ik had een lengte van 5 meter in buis nodig, maar ik ben gegaan voor een lengte van 10 meter, en dat was maar goed.Vliegvlug schreef op donderdag 4 september 2025 @ 08:26:
[...]
Jij hebt er nog geen problemen mee gehad dus?
Welke lengte kabel heb jij gebruikt, ik denk dat ik bij mij wel 10m nodig ga hebben namelijk.
Dat je meerdere pogingen met de RJ45 stekker eraan zetten nodig had lag dat aan PoE of het feit dat niet alle aders contact maakten bij de eerdere pogingen?
Waiting on the world to change
Zo! ik denk dat ik maar eens kijk naar de Entry variant, maar baal nog steeds dat die de 'mindere' camera heeft.pinda powerrr schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:03:
Op Reddit heeft een user de nieuwe G6 Entry Pro ge-3D print om een beeld te krijgen. Het is dus best een flink apparaat![]()
https://www.reddit.com/r/..._pro_is_an_absolute_unit/
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door Kees_frl op 04-09-2025 12:41 ]
De Lite is eigenlijk precies wat ik zoek. Simpel (grote duidelijke knop, snapt iedereen) met een camera en two way audio. Meer heb ik eigenlijk niet nodig. Geen Access (Reader), package camera, of een van de andere features van de Entry en Pro.Kees_frl schreef op donderdag 4 september 2025 @ 12:22:
[...]
Zo! ik denk dat ik maar eens kijk naar de Entry variant, maar baal nog steeds dat die de 'mindere' camera heeft.
Maar ik denk dat mijn vriendin de Entry Pro niet aan de gevel wil en ik twijfel zelf ook![]()
![]()
Echter wanneer je het acces deel niet gebruikt waarom gaan voor de Entry en niet de Lite. Die verschillen moet ik nog even goed uitzoeken.
Oke dus eigenlijk kan ik dat nu al doen, maar dan met de vingerafdruk scanner van de unifi pro bel?ChrisM schreef op woensdag 3 september 2025 @ 21:58:
[...]
@outlandos precies zo ja.. je stuurt o.b.v. een alarm in Unifi Protect, bijv. a.d.h.v. FaceID op de G6 (zit niet op de G4 helaas) een webhook naar HA, en dan kan je die als trigger gebruiken in HA om *iets* te doen, bijv. je Nuki openen. Dus dat moet zeker lukken!
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Als je even kunt wachten zou ik dat doen, die G6 heeft als het goed is betere AI ondersteuning en ook beter beeld (lichte aanname omdat de sensor gewoon nieuwer is, beide zijn 5MP als het goed is).mormegilmaster schreef op donderdag 4 september 2025 @ 21:52:
poh, lastig die nieuwe G6 deurbel... ik kan mijn G4 pro poe in doos tot vanavond aanmelden voor retour haha
It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.
Its'nice 2be important, but it's more important 2be nice
Even gezocht en eindelijk weer gevonden:Pimmetje651 schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:42:
Hebben hier al een tijdje een G4 deurbel, maar mijn vriendin is tijdje terug van telefoon gewisseld (NothingPhone 3), zoek hier nu al hele tijd naar de mogelijkheid om dat "bel venster" te krijgen als er op de deurbel gedrukt is. Nu komt er alleen een melding als ze toevallig haar telefoon heeft ge-unlocked.
Op mijn eigen NothingPhone 2 komt er (in welke stand dan ook) zodra er aangebeld is een blauw "bel" venster waar ik kan opnemen of kan weigeren. De vraag is waar kijk ik overheen/ hoe stel ik in dat die op haar telefoon ook weer werkt ?
Mijn reviews al gezien?
Be Stronger Than Your Excuses
De stappen die ik moest uitvoeren waren voornamelijk om te bevestigen dat ie ‘stuk’ is. En dat op 1 jaar en 361 dagen, dus op dat moment binnen garantie. Kostte wat moeite om na de garantie de RMA aan te vragen, omdat het MAC dus niet meer voldeed. Toch gelukt, nu wachten op RMA goedkeuring (via 3e lijns, die hem goedkeuren, dan deurbel opsturen, dan wachten op nieuwe… en al die tijd zonder werkende deurbel)Kecin schreef op woensdag 3 september 2025 @ 19:48:
[...]
Ah oke. Zou je mij misschien een DM willen sturen met de stappen die ze vragen te doen? Dan kan ik dat hier al eens uitvoeren om te zien of het zou kunnen helpen en desnoods al wat kan uitsluiten voordat ik een ticket aanmaak.
Echter alleen Poe toch? Terwijl de nieuwe G6 deurbel volgens mij Poe+ nodig heeft. Dat is wel jammer.Kecin schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:47:
Unifi heeft een nieuw Protect product aangekondigd. Een NVR + ingebouwde PoE switch + 3.5" hdd bay + HDMI out voor 199 usd.
Je krijgt dus best veel voor het geld, ik heb momenteel i.p.v. een viewport (want altijd uitverkocht) een mini-pc aan een schermpje hangen dat de streams laat zien. Ik denk dat ik deze UNVR Instant koop om deze samen te voegen met de NVR die ik al heb (stacking) en via de HDMI out het beeld tover, gezien de prijs hetzelfde is als een Viewport!
[YouTube: Introducing UNVR Instant: An All-in-One Device Powered by UniFi Protect]
[ Voor 3% gewijzigd door Kees_frl op 11-09-2025 12:54 ]
Ja, daar zeg je wat. Ik zie inderdaad alleen PoE staan en geen PoE+ op de aankondigingspagina:Kees_frl schreef op donderdag 11 september 2025 @ 12:52:
[...]
Echter alleen Poe toch? Terwijl de nieuwe G6 deurbel volgens mij Poe+ nodig heeft. Dat is wel jammer.
Ben benieuwd, kon de G4 deurbel RMA sturen en zie net dat ze melden dat ik een "vervangend product" opgestuurd krijg.tismij schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 12:01:
Grappig, knopje van mijn G4 doorbell (originele begin 2021 gekocht) is stuk gegaan zoals bij velen.
Gemeld bij Ubiquiti (ook in EU store daar gekocht) en net is mijn RMA goedgekeurd.
Ben benieuwd wat ze terug gaan leveren, begreep online dat ze die knopjes niet repareren en dat ze ook geen nieuwe G4 (niet-pro) meer kunnen leveren dus we gaan het zien.
Net nadat ik dit gemeld heb zie ik dat de G6 doorbell lite in oktober uit komt, da's een mooie vervanging, wil graag naar POE en simpel is goed voor mij (en wil iets beter beeld kwaliteit, de G4 is eigenlijk voor de huidige tijd te slecht vind ik).
Ga voor tijdelijk maar een reolink ophangen, kan ik vast de POE netjes aanleggen voor de G6 straks.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq