Daar gaan de grote bazen hard op. Verwarring is een zeer effectieve methode om de massa een bepaalde richting te sturen.
Veel plezier straks met complete overname van technologie in het voetbal waar menselijke fouten tot het verleden behoren en transhumanisme de boventoon voert.
Voetbal heeft juist zijn charme vanwege de foutjes, net als in het normale leven. Hoe dan ook het levert sowieso discussie op wat je ook invoert
Nu moet ik ook bekennen dat dit seizoen eigenlijk gewoon kut is en ik het ergens ook niet echt heel erg vindt dat ik weinig meekrijg. Weinig spanning en mijn club doet het ook nog kut door al die covid perikelen en bestuurlijke shit. Ajax gaat kampioen worden met best een matig elftal vergeleken met eerdere jaren waar weinig mooi spel inzit.
Het is niet mijn club, maar voorgaande jaren kon ik er best van genieten hoe ze speelden. Dit seizoen zie ik ze vooral vaak met de hakken over de sloot die punten binnenharken.
Jammer dat de concurrenten nog slechter zijn (covid?) want ze waren goed te pakken dit jaar. Maar na die bizarre januari maand was het al wel gespeeld.
Heb ook niet de hoop dat het komende seizoen beter gaat worden aangezien mijn club dan nog steeds in de financiele en bestuurlijke shit zit en ik de anderen niet echt in staat acht om de stap in deze tijd te maken.
Een PSV die Drommel haalt vindt ik persoonlijk ook al getuigen van armoe. Er zullen bij PSV en Feyenoord ook wel de nodige mutaties gaan plaatsvinden (Berghuis weg?) En ik denk niet dat het perse ten goede van hun elftallen gaat zijn.
En ik weet niet hoe t met jullie zit, maar wedstrijden kijken met neppubliek geluiden irriteert me mateloos.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 12-04-2021 09:48 ]
alles kan off-topic
Absoluut.. en dan heb ik ook nog meer dan eens het idee dat ze tapes van andere teams dan er spelen onder een wedstrijd geplakt hebben...LZ86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:47:
En ik weet niet hoe t met jullie zit, maar wedstrijden kijken met neppubliek geluiden irriteert me mateloos.
alles kan off-topic
Zou ik zeker extra voor betalen...
Vraag is of het volgend jaar anders is.Deadsy schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:54:
[...]
Ach het is toch jaren lang bizar spannend geweest in Nederland, mag het eens anders zijn
Soms denk ik dat ik de enige ben die dit ziet. Ik vind de spelers an sich veelal prima maar wat daar uit komt slecht.LZ86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:47:
Ajax gaat kampioen worden met best een matig elftal vergeleken met eerdere jaren waar weinig mooi spel inzit.
Het is niet mijn club, maar voorgaande jaren kon ik er best van genieten hoe ze speelden. Dit seizoen zie ik ze vooral vaak met de hakken over de sloot die punten binnenharken.
Ook voorgaande jaren was het in de competitie vaker slecht dan sprankelend. In de Champions League was het fantastisch en daar teren zowel het elftal als de coach nu nog op. Dat seizoen kon er thuis zomaar verloren worden van PSV maar durfde van Bommel na de rode kaart voor Mazraoui niet aan te vallen... door een domme actie van Schwaab is de rest geschiedenis.
De hoeveelheid geld dat wordt gespendeerd staat niet in verhouding tot de spelkwaliteit.
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 12-04-2021 11:20 ]
XXXVI
Even omdenken:Ramzzz schreef op maandag 12 april 2021 @ 08:35:
[...]
Spannend is alleen wel voor veel meer mensen leuk.
De strijd om plek 2 is nog reuze spannend. Dus eigenlijk is het voor veel meer mensen (aanhangers van AZ, Fey, PSV en Vit) nog leuk en spannend, enkel voor de aanhangers van Ajax niet meer.
Spanning koppelen we vaak alleen aan de eerste plaats, terwijl daarachter nog een hoop gebeurt. In de F1 net zo; als je verder kijkt dan Hammilton/Mercedes met Max daarachter is het vaak tot het eind nog spannend.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als het goed is ben ik er donderdag weer 'live' bij maar momenteel aan het verhuizen dus ik heb het moeten doen met een samenvatting van Ajax (die ik gekeken heb tot aan de goal). Concluderend op die eerste 14 minuten: Ajax speelde prima!
@Vos
Hoe gaat het met Emmen?
Potverdikkie er zitten er daar een paar in Noord-Limburg peentjes te zweten. VVV-Emmen is de laatste wedstrijd van het seizoen toch? Dat vind ik altijd machtige wedstrijden.
[ Voor 17% gewijzigd door Typhone op 12-04-2021 11:34 ]
En over het algemeen, die hele interland breaks, is die hele swung uit het elftal.Typhone schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:33:
Dat Ajax momenteel in een soort van vormdip zit hebben we te danken aan het superfijne Gibraltar. Levensader van Ajax (Blind) die we kwijt zijn de rest van het seizoen. Zo zie je maar weer wat voor enorme stempel een individu op het spel kan drukken.
Als het goed is ben ik er donderdag weer 'live' bij maar momenteel aan het verhuizen dus ik heb het moeten doen met een samenvatting van Ajax (die ik gekeken heb tot aan de goal). Concluderend op die eerste 14 minuten: Ajax speelde prima!
@Vos
Hoe gaat het met Emmen?![]()
Potverdikkie er zitten er daar een paar in Noord-Limburg peentjes te zweten. VVV-Emmen is de laatste wedstrijd van het seizoen toch? Dat vind ik altijd machtige wedstrijden.
Ik heb juist het tegenovergestelde: wedstrijden waarbij je helemaal niks hoort halen voor mij alle beleving weg. Toen de stadions nog vol zaten stond de surround hier op mach10 om maar zoveel mogelijk van de sfeer mee te krijgen. Geen geluid is alsof ik naar een derde voorronde EL zit te kijken...LZ86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:47:
Ik ben er blij mee, ook al kloppen de geluiden soms niet met de spelende clubs.
Het grote voordeel is wel dat je nu geen middelvinger opstekende, scheldende onbenullen op de eerste ring hebt zitten , dát irriteerde mij mateloos. Mijn inschatting is dat die lui bij het anti-vax kamp horen en dat we die sowieso niet snel terug gaan zien op de test-tribunes
[ Voor 18% gewijzigd door Superkiwi op 12-04-2021 11:42 ]
De swung was er alleen in februari en maart. Wat dat aangaat zit het steady op het lage niveau dat we in 14 van de laatste 16 maanden hebben gezien.Qu3st schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:35:
[...]
En over het algemeen, die hele interland breaks, is die hele swung uit het elftal.
XXXVI
OPSLAGHOND schreef op zondag 11 april 2021 @ 17:55:
[...]
Valt nog mee dat Tagliafico geen rood moest krijgen.

Ik stoor me daar ook aan; merk ook dat met uitzondering van de wedstrijden met PSV en AZ het me moeite kost om me ertoe te zetten Eredivisie te kijken. Ik heb dus wellicht hetzelfde syndroom als de spelers; lijkt me toch ook een motivatiedingetje. Ik vind het doodzonde. In mijn herinnering was het medio jaren negentig zo dat de scherpte Europees en nationaal gezien redelijk gelijkwaardig was en dat het vooral de vraag was hoeveel doelpunten we gingen maken, niet of er uberhaupt gewonnen gaat worden. Nu is de vraag toch eerst en vooral of we geen punten laten liggen omdat we tegen onszelf voetballen. Qua selectie is dat echt volstrekt onnodig.ephymerous schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:19:
[...]
Soms denk ik dat ik de enige ben die dit ziet. Ik vind de spelers an sich veelal prima maar wat daar uit komt slecht.
Ook voorgaande jaren was het in de competitie vaker slecht dan sprankelend. In de Champions League was het fantastisch en daar teren zowel het elftal als de coach nu nog op. Dat seizoen kon er thuis zomaar verloren worden van PSV maar durfde van Bommel na de rode kaart voor Mazraoui niet aan te vallen... door een domme actie van Schwaab is de rest geschiedenis.
De hoeveelheid geld dat wordt gespendeerd staat niet in verhouding tot de spelkwaliteit.
Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?
Helemaal mee eens. Het middenveld is degelijk, maar voornamelijk Gravenberch brengt de laatste weken heel weinig. Donderdag las ik hier iemand kritiek geven op Gravenberch, toen ik op ging letten zag ik dat die inderdaad nog in 't veld stond. De laatste weken is hij lekker onzichtbaar z'n wedstrijdjes aan 't uitspelen. Laat hem eens een wedstrijd of 3 op de bank plaatsnemen, en gun Kudus maar weer speeltijd. Sowieso vind ik hem veel actiever op 't middenveld, aanbieden, vrijlopen en meespelen.ephymerous schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:19:
[...]
Soms denk ik dat ik de enige ben die dit ziet. Ik vind de spelers an sich veelal prima maar wat daar uit komt slecht.
In de competitie kunnen ze vaak op 75% wedstrijden uitspelen. RKC uit, snel scoren en dan gas eraf, komt toch wel goed. Natuurlijk zal Ten Hag dat wel prima vinden, krachten sparen voor de belangrijkere wedstrijden, maar voor ons als fan is zo'n wedstrijd vaak zonde van de tijd.Ook voorgaande jaren was het in de competitie vaker slecht dan sprankelend. In de Champions League was het fantastisch en daar teren zowel het elftal als de coach nu nog op. Dat seizoen kon er thuis zomaar verloren worden van PSV maar durfde van Bommel na de rode kaart voor Mazraoui niet aan te vallen... door een domme actie van Schwaab is de rest geschiedenis.
Ik merk ook dat ik nu, even inhakend op wat hierboven wordt gezegd, minder graag naar andere wedstrijden kijk in de Eredivisie. Het gemis aan publiek haalt veel weg. FC Utrecht - Feyenoord zonder publiek, dankje, maar dat sla ik over. Het nepgeluid vind ik wel prima, beter dan helemaal niks, dan voelt alles als een oefenwedstrijdje aan, maar het is me toch allemaal net niet.
De megafoon tokkie bij Ajax wordt inderdaad niet erg gemistSuperkiwi schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:37:
[...]
Ik heb juist het tegenovergestelde: wedstrijden waarbij je helemaal niks hoort halen voor mij alle beleving weg. Toen de stadions nog vol zaten stond de surround hier op mach10 om maar zoveel mogelijk van de sfeer mee te krijgen. Geen geluid is alsof ik naar een derde voorronde EL zit te kijken...
Ik ben er blij mee, ook al kloppen de geluiden soms niet met de spelende clubs.
Het grote voordeel is wel dat je nu geen middelvinger opstekende, scheldende onbenullen op de eerste ring hebt zitten , dát irriteerde mij mateloos. Mijn inschatting is dat die lui bij het anti-vax kamp horen en dat we die sowieso niet snel terug gaan zien op de test-tribunes
Dat had PSV toen na de winterstop Gotze en Gakpo uitvielen/wegbleven. In die periode ook echt veel punten verloren die niet nodig waren.Typhone schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:33:
Dat Ajax momenteel in een soort van vormdip zit hebben we te danken aan het superfijne Gibraltar. Levensader van Ajax (Blind) die we kwijt zijn de rest van het seizoen. Zo zie je maar weer wat voor enorme stempel een individu op het spel kan drukken.
Ajax gaat het dit seizoen niet meer weggeven, enkel Europees is een dingetje, PSV moet nog 6 wedstrijden flink aan de bak voor die 2e plek. Gelukkig nu weer een redelijk fitte selectie (op 3 langdurig geblesseerden en Thomas na) dus dat biedt hoop. Het spel is niet goed, maar er worden tamelijk eenvoudig punten binnengehaald.
Of ik kan me vergissen. Denk wel dat Haller gaat shinen zodra het Europees klaar is.
Nee eredivisie zal goedkomen maar zoals hier eerder aangegeven is het toch karig als je tegen Vitesse straks niet wint en strandt tegen Roma.. Dan heb je er echt te weinig uitgehaald.ElPaco schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:59:
[...]
Dat had PSV toen na de winterstop Gotze en Gakpo uitvielen/wegbleven. In die periode ook echt veel punten verloren die niet nodig waren.
Ajax gaat het dit seizoen niet meer weggeven, enkel Europees is een dingetje, PSV moet nog 6 wedstrijden flink aan de bak voor die 2e plek. Gelukkig nu weer een redelijk fitte selectie (op 3 langdurig geblesseerden en Thomas na) dus dat biedt hoop. Het spel is niet goed, maar er worden tamelijk eenvoudig punten binnengehaald.
Ik ga overigens liever naar de halve finale dan dat ik de beker win, mocht ik moeten kiezen.
Denk dat dat niet uitmaakt.ElPaco schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:06:
Maar die hoeven ook geen makkies te worden. Je moet 4(!) punten uit 6 wedstrijden halen. Al hoop ik als PSVer natuurlijk dat jullie dat volk uit Alkmaar een flink pak slaag geven
AZ wordt sowieso wel kampioen:
AZ wint van PSV, Ajax wint niet van PSV ergo AZ is beter dan Ajax en dus terecht kampioen.
'dat volk'... Weet ik ook weer waar ik sta...ElPaco schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:06:
Maar die hoeven ook geen makkies te worden. Je moet 4(!) punten uit 6 wedstrijden halen. Al hoop ik als PSVer natuurlijk dat jullie dat volk uit Alkmaar een flink pak slaag geven
Dat terzijde, Als AZ'er hoop ik nog dat we tweede worden en als dat niet lukt dan niet hè
Zie het nog wel spannend worden tot de laatste dag voor plek 2. Succes!
Haha sorry, was niet vervelend bedoeltkrissie100 schreef op maandag 12 april 2021 @ 13:40:
[...]
'dat volk'... Weet ik ook weer waar ik sta...
Dat terzijde, Als AZ'er hoop ik nog dat we tweede worden en als dat niet lukt dan niet hè, gun het Vitesse ook wel
Zie het nog wel spannend worden tot de laatste dag voor plek 2. Succes!

En de tekst even wat liever gemaakt
[ Voor 4% gewijzigd door ElPaco op 12-04-2021 14:19 ]
Met de trainer en TD van PSV ga ik er niet van uit dat het anders zal zijn.
Bij Feyenoord zonder financiele middelen om broodnodige versterkingen te halen (en geen faal Argentijnen zoals dit seizoen) en een nieuwe trainer ga ik ervanuit dat je daar ook geen tegenstand van moet verwachten.Deadsy schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:25:
[...]
Met de trainer en TD van PSV ga ik er niet van uit dat het anders zal zijn.
Tenzij ze plots magisch een partij geld vinden en half AZ opkopen en Berghuis houden
Mijn verwachtingen betreffende Arnesen zijn vrij laag, zelfs met geld.LZ86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:58:
[...]
Bij Feyenoord zonder financiele middelen om broodnodige versterkingen te halen (en geen faal Argentijnen zoals dit seizoen) en een nieuwe trainer ga ik ervanuit dat je daar ook geen tegenstand van moet verwachten.
Tenzij ze plots magisch een partij geld vinden en half AZ opkopen en Berghuis houden
Ik zie eerder gebeuren dat AZ Berghuis koopt en de Kuip afhuurt voor feestjes en partijenLZ86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:58:
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
En vervolgens raakt hij geen pepernoot meer.LZ86 schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:58:
[...]
Bij Feyenoord zonder financiele middelen om broodnodige versterkingen te halen (en geen faal Argentijnen zoals dit seizoen) en een nieuwe trainer ga ik ervanuit dat je daar ook geen tegenstand van moet verwachten.
Tip: verkopen en vangen.
Inderdaad, is de beste speler maar weet te vaak niet het verschil te maken, if zelfs volledig onzichtbaar.DoeEensGek schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:24:
[...]
En vervolgens raakt hij geen pepernoot meer.![]()
Tip: verkopen en vangen.
Vooral in de El had ik meer verwacht.
Heeft ook het grootste salaris.
Alleen leert de ervaring dat een wedstrijd tegen het linkerrijtje niet hetzelfde is als een wedstrijd tegen het rechterijtje. De ene keer is het inderdaad een goede voorspeller, de volgende keer is het totaal anders. Hetzelfde met rust geven aan spelers, dat is ook lang niet altijd een goede keuze. Als in, dat levert ook lang niet altijd betere resultaten op.Typhone schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:05:
Zoals ze nu spelen gaan Utrecht en AZ geen makkies worden.
Of ik kan me vergissen. Denk wel dat Haller gaat shinen zodra het Europees klaar is.
Precies, it takes two to tango!PolarBear schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:22:
[...]
Alleen leert de ervaring dat een wedstrijd tegen het linkerrijtje niet hetzelfde is als een wedstrijd tegen het rechterijtje.
Wat een gezeur zeg, alsof we ooit 34 fantastische potten in de eredivisie hebben gehad.
Alsof in Engeland, Duitsland, Spanje, Italië alle wedstrijden van de top 3 aan te gluren zijn

Ja het niveau ligt daar hoger, neemt niet weg dat daar nog steeds veel zaadpotten tussen zitten.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Heel eerlijk, als Barcelona/Madrid tegen een Osasuna moeten, of Liverpool tegen Brighton moet is dat 9 van de 10x ook niet om aan te zien. Sterker, zelfs de toppers zijn bij tijd en wijle niet om aan te zien in de buitenlandse competities. Het plafond is qua kwaliteit hoger maar de vloer ligt vaakt op hetzelfde nivaeau als de ED.Martinusz schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:43:
[...]
Alsof in Engeland, Duitsland, Spanje, Italië alle wedstrijden van de top 3 aan te gluren zijn![]()
Ja het niveau ligt daar hoger, neemt niet weg dat daar nog steeds veel zaadpotten tussen zitten.
Ben benieuwd. Loopt niet altijd mooi af.
Juist, met 260 000 inwoners is de Parkstad een goede basis. Een nadeel is dan wel weer dat dit niet bepaald de rijkste regio van het land is. Gelukkig is er steeds meer bedrijvigheid en wordt in hoog tempo de bedrijventerreinen vol gebouwd met hele mooie internationale ondernemingen. Het zou mooi zijn als Roda JC de komende jaren de stap weet te maken om weer volwaardig mee te spelen in de Eredivisie. Er wordt lekker gebouwd dit jaar en ondanks de corona tegenslag zijn er grote stappen gezet en is de club weer financieel gezond.Diagonaal schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:32:
[...]
Je moet niet alleen naar de stad kijken, maar ook het hele 'achterland'.
De Parkstad regio is behoorlijk vol gebouwd en ligt allemaal dicht op elkaar. Dus naast Kerkrade, hoort daar ook o.a. Heerlen, Brunssum en Landgraaf bij.
Men zegt dat Emmen er wel in blijft en dat hoop ik ook.
Ze spelen aardig tegenwoordig maar ze hebben duidelijk het zwaarste programma nog te gaan inclusief Ajax.
Ik moet het nog zien
Met als laatste wedstrijd VVV - Emmen, hele toffe 'finale' zou dat kunnen zijn.Harribo schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:51:
Ik zat ff te kijken naar de resterende programma's omtrent degradatie.
Men zegt dat Emmen er wel in blijft en dat hoop ik ook.
Ze spelen aardig tegenwoordig maar ze hebben duidelijk het zwaarste programma nog te gaan inclusief Ajax.
Ik moet het nog zien
Dit is dus het resterende programma. Alle drie moeten nog tegen een topploeg en Emmen heeft inderdaad wel een zwaar(der) programma met - los van de wedstrijd tegen VVV - alleen nog wedstrijden tegen 'het linkerrijtje' (op Heerenveen na, dat 10e staat met evenveel punten als de nummer 9 Twente).
VVV | Willem II | FC Emmen |
Sparta uit | RKC thuis | Heracles thuis |
Heracles uit | FC Utrecht uit | Ajax uit |
RKC thuis | PSV thuis | FC Groningen thuis |
Ajax uit | ADO Den Haag uit | SC Heerenveen thuis |
FC Emmen thuis | Fortuna Sittard thuis | VVV uit |
[ Voor 48% gewijzigd door ilhanko op 13-04-2021 13:39 ]
Met alle respect hoor, natuurlijk gaat winnen en zilverwerk voor alles. Maar als je een stapje terug doet is het spelen van een bekerfinale en Europees voetbal in dezelfde week al een hele goede prestatie. Voor de derde keer kwartfinale halen in Europees voetbal in 5 jaar tijd (en de 4e keer overwinteren). Je kan het te min vinden, het voetbal kan tegenvallen etc etc. Maar de groep clubs die hetzelfde kunnen zeggen is select.DoeEensGek schreef op maandag 12 april 2021 @ 21:22:
Dus we zitten weer in die week dat je Europees voetbal speelt en de beker kan winnen.
Ben benieuwd. Loopt niet altijd mooi af.
Je verwachtingen naar beneden bijstellen is geen schande, gebaseerd op ervaring en gezond verstand.PolarBear schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 11:49:
[...]
Met alle respect hoor, natuurlijk gaat winnen en zilverwerk voor alles. Maar als je een stapje terug doet is het spelen van een bekerfinale en Europees voetbal in dezelfde week al een hele goede prestatie. Voor de derde keer kwartfinale halen in Europees voetbal in 5 jaar tijd (en de 4e keer overwinteren). Je kan het te min vinden, het voetbal kan tegenvallen etc etc. Maar de groep clubs die hetzelfde kunnen zeggen is select.
Maar ik kan me een andere houding herinneren.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hoezo, Willem II heeft toch alleen twee degradatiekandidaten en twee subtoppers?ilhanko schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:29:
[...]
Met als laatste wedstrijd VVV - Emmen, hele toffe 'finale' zou dat kunnen zijn.
Dit is dus het resterende programma. Alle drie moeten nog tegen een topploeg en Emmen heeft inderdaad wel een zwaar(der) programma met - los van de wedstrijd tegen VVV - alleen nog wedstrijden tegen 'het linkerrijtje' (op Heerenveen na, dat 10e staat met evenveel punten als de nummer 9 Twente).
VVV Willem II FC Emmen Sparta uit RKC thuis Heracles thuis Heracles uit FC Utrecht uit Ajax uit RKC thuis PSV thuis FC Groningen thuis Ajax uit ADO Den Haag uit SC Heerenveen thuis FC Emmen uit Fortuna Sittard thuis VVV uit
Emmen heeft wel duidelijk het zwaarste schema, waarbij Ajax misschien al kampioen is en als ze nog in Europa zitten misschien wat spelers rust geven, maar dat is tegen VVV natuurlijk ook het geval.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
VVV uit gaat een kraker worden. Die zijn wel echt de sjaak VVV. Alles uit gaan ze verliezen denk ik. Spelen nog 1x thuis tegen RKC wat over de hele linie beter voetbalt dan VVV.
Zo denk ik er ook over.Typhone schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:14:
Emmen kan Heracles thuis wel pakken. Groningen verwacht ik ook wel. Ajax uit zie ik ze niet winnen.
VVV uit gaat een kraker worden. Die zijn wel echt de sjaak VVV. Alles uit gaan ze verliezen denk ik. Spelen nog 1x thuis tegen RKC wat over de hele linie beter voetbalt dan VVV.
Maar fc Groningen winnen en ze ook wel.
Die spelen tegenwoordig helaas niveau degradatie voetbal.
Omdat ons sinds jaar en dag al wordt verweten dat wij de beste zijn.Ramzzz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:21:
[...]
Je verwachtingen naar beneden bijstellen is geen schande, gebaseerd op ervaring en gezond verstand.
Maar ik kan me een andere houding herinneren.
Op een gegeven moment ga je dat zelf ook geloven.
Eens. Ik had wel een foutje in het schema gemaakt; laatste wedstrijd is VVV - Emmen, in mijn schema stond dat ze allebei uit speeldenTyphone schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:14:
Emmen kan Heracles thuis wel pakken. Groningen verwacht ik ook wel. Ajax uit zie ik ze niet winnen.
Daarom benoem ik dat al tijden niet meer in mijn posts.Superkiwi schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:30:
[...]
Omdat ons sinds jaar en dag al wordt verweten dat wij de beste zijn.
Op een gegeven moment ga je dat zelf ook geloven.
Ligt er aan, transfervrij gekomen, ligt nog een jaar vast dus een transfersom gelijk aan het betaalde salaris zou moeten lukken.VDS91 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:01:
De wereldkampioen die PSV wel even kampioen zou maken wil weer vertrekken aan het eind van dit seizoen. Vind het toch wel vrij pover allemaal wat Götze heeft laten zien. Eigenlijk weggegooid geld geweest.
Groter verlies is dan wellicht dat het met Ihattaren anders had kunnen lopen als Götze er niet was geweest. Maar gezien zijn mentaliteit en het totale gebrek aan chemie met Schmidt had het wellicht niet uitgemaakt.
Ik snap het wel, de Eredivisie is ook niet zoveel soeps en de CL is voor PSV alles behalve een zekerheid.VDS91 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:01:
De wereldkampioen die PSV wel even kampioen zou maken wil weer vertrekken aan het eind van dit seizoen. Vind het toch wel vrij pover allemaal wat Götze heeft laten zien. Eigenlijk weggegooid geld geweest.
XXXVI
Vrijwel niets laten zien. Was ook wel te verwachten toch? Heeft in de afgelopen jaren veel te weinig gespeeld en is geen schim meer van jongere Götze versie die Duitsland naar de wereldtitel schoot.VDS91 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:01:
Wat kan PSV nu voor hem krijgen? 5 a 6 miljoen of zit ik dan al te hoog?
Hij heeft nog een marktwaarde van 12 miljoen. Maar dat gaat PSV er nooit voor krijgen natuurlijk.Yogibeer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:47:
[...]
Vrijwel niets laten zien. Was ook wel te verwachten toch? Heeft in de afgelopen jaren veel te weinig gespeeld en is geen schim meer van jongere Götze versie die Duitsland naar de wereldtitel schoot.
Wat kan PSV nu voor hem krijgen? 5 a 6 miljoen of zit ik dan al te hoog?
Het beste dat PSV kan doen, is een bijzonder goede TD halen die voor de lange termijn gaat denken en een stevig fundament legt onder prestaties voor de komende jaren.ephymerous schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:04:
[...]
Ik snap het wel, de Eredivisie is ook niet zoveel soeps en de CL is voor PSV alles behalve een zekerheid.
Het ligt al jaren niet aan de coaches dat het niet subliem draait. Van Bommel met een degelijke TD had het gewoon gered, en was niet op een min of meer dood spoor geraakt. Die had, net zoals Cocu behoorlijk mee kunnen doen om de titel - en meer.
Dat verwijt ik de huidige TD nog wel het meest - de carrière van een fanatieke trainer die het gewoon kan en ziet, clubman in hart en nieren is en een staat van dienst als speler waar niemand bij PSV momenteel bij lange na aan kan tippen, is zo in feite potentieel in de knop gebroken.
Als je dat als directie niet ziet, mankeer je wat aan je hoofd, denk ik.
Een TD die faalt en de verkeerde spelers haalt en niet in staat is groeibriljanten als Ihattaren tot bloei te laten komen, zoals ooit recentelijk nog Memphis, Bergwijn, Willems, etc.
Die kan toch niet blijven zitten terwijl de ene na de andere (potentiële top-)trainer met zijn brevet van onvermogen wordt opgezadeld, en daardoor onderpresteert met een gemankeerd team.
Maar dat ben ik dan hè?
Schmidt mag van mijn best blijven, die weet echt wel wat hij doet. Maar De Jong, die moet echt wat anders gaan doen. Gras maaien of zo.

En dan te bedenken dat Pascal Jansen gewoon een keer de deur uit gelopen is.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 14-04-2021 12:50 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Schmidt zou volgens geruchten op het wensenlijstje van Eintracht Frankfurt staan. Als ik een Duitser was geweest had ik het wel geweten en had ik mijn contract bij PSV opgezegd en lekker bij de nummer 4 van de Bundesliga aan de slag gegaan. Veel meer te winnen maar ook te verliezen bij die club dan bij PSV.Ramzzz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:58:
[...]
Schmidt mag van mijn best blijven, die weet echt wel wat hij doet. Maar De Jong, die moet echt wat anders gaan doen. Gras maaien of zo.
Volgens mij hebben Gotze en Schmidt beide gewoon ingezien dat ze bij PSV hun carriere weer een beetje nieuw leven in konden blazen en zullen ze als ze weer terug naar Duitsland kunnen, zo snel mogelijk gaan. Helaas is de Eredivisie inmiddels zo af gezakt dat je mogelijk hiervoor gebruikt wordt.

Ben dan wel benieuwd wat er bij een club als Eintracht Frankfurt te winnen is. Op basis van de laatste jaren mogen ze blij zijn als ze een keer iets in Europa mogen gaan doen en kampioen worden is vrijwel onmogelijk. Bij PSV doe je in ieder geval - als in dat zou je mogen verwachten - mee om het kampioenschap, de beker en kom je in de meeste gevallen uit in Europa.Pompi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:50:
[...]
Schmidt zou volgens geruchten op het wensenlijstje van Eintracht Frankfurt staan. Als ik een Duitser was geweest had ik het wel geweten en had ik mijn contract bij PSV opgezegd en lekker bij de nummer 4 van de Bundesliga aan de slag gegaan. Veel meer te winnen maar ook te verliezen bij die club dan bij PSV.
Gras maaien bleek hij ook niet te kunnen...Ramzzz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:58:
[...]
De halve finale van de EL van 2018-2019 is een keer meedoen in Europa? De huidige 4de plek (boven BVB en Bayer Leverkusen) in de Bundesliga is ook niks?Napo schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:31:
[...]
Ben dan wel benieuwd wat er bij een club als Eintracht Frankfurt te winnen is. Op basis van de laatste jaren mogen ze blij zijn als ze een keer iets in Europa mogen gaan doen en kampioen worden is vrijwel onmogelijk. Bij PSV doe je in ieder geval - als in dat zou je mogen verwachten - mee om het kampioenschap, de beker en kom je in de meeste gevallen uit in Europa.
Volgens mij is PSV de afgelopen jaren minder ver of even ver gekomen in Europa als Eintracht. Zou mij ook niks verbazen als het budget daar een stuk groter is en je het team dus meer naar eigen hand kan zetten dan bij PSV. Verder zijn er mijn inziens meer aansprekende wedstrijden in de Bundesliga dan hier in de Eredivisie.
Als coach van PSV kan je het eigenlijk alleen maar verkeerd doen, want er wordt verwacht dat je 1 of meerdere van die 3 dingen die jij noemde behaalt. En als je dat niet doet faal je. Bij een club als Eintracht wordt je denk ik minder streng afgerekend terwijl je zoals ze dit seizoen laten zien wel mooi uitschieters kan behalen.
In de laatste 10 jaar hebben ze 3x mee mogen doen aan de Europa League, waarvan 2x meer dan verdienstelijk, voor de rest is het inderdaad voornamelijk de Bundesliga en de beker waar ze in de laatste 10 jaar twee keer de finale hebben weten te bereiken en éénmaal hebben weten te winnen. De huidige vierde plek is een goede uitschieter naar boven, gaat dat volgend jaar net zo goed weer lukken? Daar zitten nogal wat risico's aan om daar nu in te stappen.Pompi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:22:
[...]
De halve finale van de EL van 2018-2019 is een keer meedoen in Europa? De huidige 4de plek (boven BVB en Bayer Leverkusen) in de Bundesliga is ook niks?
Uitgaande van de laatste 10 jaar heeft PSV de halve finale niet weten te bereiken, de laatste 16 wel. PSV heeft daar tegenover nog flink wat extra CL & EL deelnames tegenover staan.Volgens mij is PSV de afgelopen jaren minder ver of even ver gekomen in Europa als Eintracht. Zou mij ook niks verbazen als het budget daar een stuk groter is en je het team dus meer naar eigen hand kan zetten dan bij PSV. Verder zijn er mijn inziens meer aansprekende wedstrijden in de Bundesliga dan hier in de Eredivisie.
Heb je in de Bundesliga meer aansprekende wedstrijden? Zeker maar je raakt daar wel een grotere kans op Europees spelen kwijt. dat zijn keuzes en vertrouwen hebben in de mogelijkheden van de beiden clubs.
Daarbij afvragende of dat wel zo' n ideaal uitgangspunt is. Interne doelstellingen zullen er wel zijn maar het publiek accepteert meer. De kernvraag die een trainer dan ook moet beantwoorden is of hij/zij het afbraakrisico wil lopen bij een titelkandidaat of een wat veiligere haven kiest om potentieel te excelleren. Beide keuzes zijn overigens goed uit te leggen, daar zit geen goed of fout inAls coach van PSV kan je het eigenlijk alleen maar verkeerd doen, want er wordt verwacht dat je 1 of meerdere van die 3 dingen die jij noemde behaalt. En als je dat niet doet faal je. Bij een club als Eintracht wordt je denk ik minder streng afgerekend terwijl je zoals ze dit seizoen laten zien wel mooi uitschieters kan behalen.
En ja 10 jaar is verdomd arbitrair maar je moet voor een vergelijking ergens een scope bepalen
Scheelt zeker!
Ben alleen benieuwd hoe ETH de rechtsback positie gaat invullen.
Ik zou haast zeggen de broertjes Timber naast elkaar (RB en CV).
Ik denk niet dat ie Quinten in de EL in de basis laat beginnen, de vrees is voor Klaiber op RB of Schuurs centraal en J. Timber RB.Yogibeer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:04:
[...]
Scheelt zeker!
Ben alleen benieuwd hoe ETH de rechtsback positie gaat invullen.
Ik zou haast zeggen de broertjes Timber naast elkaar (RB en CV).
Een alternatief zou Nico/Martinez/Alvarez/Timber kunnen zijn. En dan Klaassen/Gravenberch/Kudus, dat zou ik liever eerder in het seizoen als gezien hebben, qua spelers waarschijnlijk de beste invulling, maar ik weet niet hoe slim het is om het helemaal om te gooien voor zo'n belangrijke wedstrijd.
Voorin verwacht ik Tadic/Brobbey/Antony met Neres op de bank dus.
Ik verwacht ook niet dat Q. Timber in de basis zal starten hoor.Erapaz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:12:
[...]
Ik denk niet dat ie Quinten in de EL in de basis laat beginnen, de vrees is voor Klaiber op RB of Schuurs centraal en J. Timber RB.
Een alternatief zou Nico/Martinez/Alvarez/Timber kunnen zijn. En dan Klaassen/Gravenberch/Kudus, dat zou ik liever eerder in het seizoen als gezien hebben, qua spelers waarschijnlijk de beste invulling, maar ik weet niet hoe slim het is om het helemaal om te gooien voor zo'n belangrijke wedstrijd.
Voorin verwacht ik Tadic/Brobbey/Antony met Neres op de bank dus.
Maar het lijkt mij persoonlijk een beter alternatief dan met Sjaan.
Verwacht ook niet Brobby vanaf het begin, mede omdat je veel hoort over zijn inhoud. Dat was ook de reden waarom hij zo weinig speelde bij Jong Oranje.
In het verleden speelde Neres ook nog wel eens als 10. Dat zou ik ook niet zo'n heel slechte optie vinden, maar gezien het feit dat ETH dit nog geen enkele keer gedaan heeft dit seizoen zal het wel niet gebeuren.
Het Tweakers-voetbalpoule topic
Enkelen van jullie doen al actief mee met het voorspellen van wedstrijden. Via 'voetbalpoules' hebben wij een heuse Tweakers-voorspel competitie.Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2020-2021
Circa 50 actieve voorspellers zijn daar elke week actief om zo goed en kwaad als het kan te voorspellen welke clubs voor verrassingen gaan zorgen aangezien dat veel punten oplevert. Dit levert tijdens bepaalde wedstrijden altijd leuke momenten op in dit topic als het spannend wordt in de poule. Gaat PSV met 5-0 of 6-0 winnen van RKC? Of schiet RKC de hoop van velen opeens aan flarden door een onverdiende goal in de 93e minuut als gevolg van concentratieproblemen? Pakt Fortuna opeens een rode kaart en verliezen ze 1-3 thuis van FC Emmen? Dat soort zaken allemaal.
Het voorspeltopic is veelal een heel stuk luchtiger dan hier. Clubvoorkeur is niet interessant en op de maandag verschijnt er (als de tijd het toelaat) altijd een luchtig stukje over de resultaten van het weekend en wordt de weekwinnaar altijd in het zonnetje gezet. De felbegeerde schaaltjes achter een naam is wat iedereen nastreeft. Mocht je fervent bezoeker zijn van het voetbaltopic neem dan zeker eens een kijkje bij de voetbalpoule.
Aanmelden kan per direct.
Laat je naam even achter in het andere topic en ik zal zorgen dat je volgend jaar opgenomen wordt als deelnemer.
Samen met @Lekkerboeie86 en @Qu3st stellen wij als initiatiefnemers ook enkele prijzen beschikbaar voor de winnaars. Dit gebeurt geheel op vrijwillige basis en zonder sponsoring van buitenaf. Mocht je actief zijn en zin en tijd hebben om ons daarin te ondersteunen dan meld je even per DM bij ons. Het taggen van mensen op de vrijdag zodat ze hun voorspellingen niet vergeten is iets wat helaas niet altijd lukt.
Er valt niks te verliezen met het deelnemen aan de voetbalpoule. Er valt alleen te winnen. Laat dat dus geen belemmering zijn om mee te doen. Echter is het wel zo: hoe meer zielen hoe meer vreugd!
Winnaars van de afgelopen 2 jaar:
2018~2019@Verwijderd:
:strip_exif()/f/image/8eMpWDhSBjgo8NW38NXtgZI8.jpg?f=fotoalbum_small)
2019~2020@Qu3st :
:strip_exif()/f/image/i1ncz0YE0m5OzkXheT1wRsOq.jpg?f=fotoalbum_small)
2020~2021:
Nog enkele westrijden dan weten we het!
2021~2022:
It could be YOU
Joinen kan hierrr.
Je kunt natuurlijk altijd nog Brobbey weer wisselen voor Tadic en dan Neres of Idrissi brengen. Een echt alternatief is er niet en ik vond het met Neres en Antony erg matig. Tadic creëert vanaf links veel meer, waardoor zowel Brobbey als Antony gevaarlijk waren voor de goal. Je wilt toch snel scoren. Als er 2 in liggen mag Brobbey weer rusten.Yogibeer schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:17:
[...]
Ik verwacht ook niet dat Q. Timber in de basis zal starten hoor.
Maar het lijkt mij persoonlijk een beter alternatief dan met Sjaan.
Verwacht ook niet Brobby vanaf het begin, mede omdat je veel hoort over zijn inhoud. Dat was ook de reden waarom hij zo weinig speelde bij Jong Oranje.
In het verleden speelde Neres ook nog wel eens als 10. Dat zou ik ook niet zo'n heel slechte optie vinden, maar gezien het feit dat ETH dit nog geen enkele keer gedaan heeft dit seizoen zal het wel niet gebeuren.
Terranova schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:38:
[Afbeelding]
Tegen deze Rangers speler zal Ajax iig niet komen mochten ze Rangers loten(en Rangers door gaat)...

4 wedstrijdjes schorsing, die keeper heeft gewoon een schedelbreuk opgelopen hierdoor...
Dit hadden ze net zo hard moeten straffen als die gast van Slavia die racistische opmerkingen gemaakt zou hebben, die krijgt 10 wedstrijden voor alle UEFA competities (dus incl EK).
Ik praat geweld niet goed maar vind het wel een klein beetje jammer dat de speler die rasistisch bejegend was en daarna een tik uitgedeeld heeft, voor 3 wedstrijden geschorst is. Had er dan een symbolische 1 wedstrijd van gemaakt omdat geweld niet kan.toolkist schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:32:
[...]
Dit hadden ze net zo hard moeten straffen als die gast van Slavia die racistische opmerkingen gemaakt zou hebben, die krijgt 10 wedstrijden voor alle UEFA competities (dus incl EK).
Beide horen niet thuis op het voetbalveld, prima schorsingen lijkt mij.Pompi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:40:
[...]
Ik praat geweld niet goed maar vind het wel een klein beetje jammer dat de speler die rasistisch bejegend was en daarna een tik uitgedeeld heeft, voor 3 wedstrijden geschorst is. Had er dan een symbolische 1 wedstrijd van gemaakt omdat geweld niet kan.
toolkist schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:32:
[...]
[Afbeelding]
4 wedstrijdjes schorsing, die keeper heeft gewoon een schedelbreuk opgelopen hierdoor...
Ik vind het op z'n minst raar dat je een TD zo'n beetje in z'n eentje verantwoordelijk houdt voor het niet presteren van Ihattaren en de coach niks kwalijk lijkt te nemen. Het zijn toch echt de speler zelf en de coach die daar verzaken, niemand anders.Ramzzz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:58:
[...]
Het beste dat PSV kan doen, is een bijzonder goede TD halen die voor de lange termijn gaat denken en een stevig fundament legt onder prestaties voor de komende jaren.
Het ligt al jaren niet aan de coaches dat het niet subliem draait. Van Bommel met een degelijke TD had het gewoon gered, en was niet op een min of meer dood spoor geraakt. Die had, net zoals Cocu behoorlijk mee kunnen doen om de titel - en meer.
Dat verwijt ik de huidige TD nog wel het meest - de carrière van een fanatieke trainer die het gewoon kan en ziet, clubman in hart en nieren is en een staat van dienst als speler waar niemand bij PSV momenteel bij lange na aan kan tippen, is zo in feite potentieel in de knop gebroken.
Als je dat als directie niet ziet, mankeer je wat aan je hoofd, denk ik.
Een TD die faalt en de verkeerde spelers haalt en niet in staat is groeibriljanten als Ihattaren tot bloei te laten komen, zoals ooit recentelijk nog Memphis, Bergwijn, Willems, etc.
Die kan toch niet blijven zitten terwijl de ene na de andere (potentiële top-)trainer met zijn brevet van onvermogen wordt opgezadeld, en daardoor onderpresteert met een gemankeerd team.
Maar dat ben ik dan hè?
En dan te bedenken dat Pascal Jansen gewoon een keer de deur uit gelopen is.
Als je vindt dat het komt doordat ze een coach met een verkeerde stijl gehaald hebben, dan moet je minimaal even hard uithalen naar Gerbrands, die beslist net zo hard mee.
Qua van Bommel denk ik overigens niet dat ie het met een andere TD wel gered zou hebben, is ie veel te hard en eigenwijs voor.
Mbt Pascal Jansen, die kwam in een gespreid bed terecht na het vertrek van Slot. Even afwachten hoe ie na deze zomer presteert als straks Wijndal, Koopmeiners en Boadu (en evt Stengs) weg zijn
Dat er veel geld word uitgegeven aan spelers die niets of weinig toevoegen, dat is de schuld van de TD.
Afgelopen zomer heeft vind ik Schmidt de transfers gedaan, en dat daar dan spelers van tegenvallen is de schuld van de TD en voorzitter, aangezien hun de macht aan Schmidt gegeven hebben.
Het geld van Bruma en Baumgartl ga je nooit meer terug zien.
[ Voor 97% gewijzigd door InFamous op 14-04-2021 18:39 ]
Formerly known as Ragdoll
Ajax speelt thuis tegen AZ..InFamous schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:34:
Cambuur viert kampioenschap mogelijk in AZ-stadion
Dan heb je straks Cambuur en Ajax die hun kampioenschap in dat stadion vieren
Zucht, mea culpa
Formerly known as Ragdoll
Is de paashaas net weg komt de faalhaas weer.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Mart had ook wat te vertellen over Ihattaren, maar eigenlijk is dat geen nieuwe info.Het stoorde Van den Heuvel vooral dat Van Bommel vond dat hij alles kon bepalen toen hij hoofdtrainer werd. "Ik hem gezegd dat als hij zou zorgen dat het elftal ging voetballen, dat wij dan, de dokter, ik, de materiaalmannen en de fysiotherapeuten voor het overige zorgden. Hij zei dat hij alles zou bepalen", zegt Van den Heuvel daarover. "Dat liep helemaal uit de hand. Rob van den Ouwenland liep gewoon weg en stopte er mee. Ik heb de dokter ooit bij me gehad die zat te trillen toen hij bij hem was geweest en moest gaan opereren. Ik heb het ook tegen Bert van Marwijk gezegd. Maar daar luisterde hij ook niet naar. Hij was niet voor rede vatbaar. Voor ons was het een heel moeilijke en vervelende periode."
Volgens de inmiddels gestopte teammanager is het gedrag van Ihattaren niet iets van alleen de laatste tijd. "Op zijn dertiende, veertiende was hij bij PSV ook al heel moeilijk. Hij was altijd al anders dan anderen. Je moet hem vergelijken met Bazoer, op die lijn", zo geeft hij aan.
Ze gaan dit vermoedelijk met de volgende basisopstelling doen:
Stekelenburg; J. Timber, Schuurs, Martínez, Tagliafico; Álvarez, Gravenberch, Klaassen; Antony, Tadic, Neres.
Poll: Wie gaat er door naar de halve finale van de Europa League?
• AS Roma
• AFC Ajax
Ook een poll maken? Klik hier
[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 15-04-2021 07:35 ]
Het is het allemaal nét niet, vooral met die Brazilianen.
Vind Gravenberch ook tekort komen qua energie.
Ajax in goede doen zou wel 2x kunnen scoren maar ze zijn niet in goede doen. Tenminste niet wat ze kunnen zijn.
Toch natuurlijk wel ff kijken, het blijft voetbal
[ Voor 36% gewijzigd door Harribo op 15-04-2021 09:24 ]
Maar je hoeft niet met *beide* Brazilianen te starten.Harribo schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:22:
Ik vrees dat Ajax eruit ligt vanavond.
Het is het allemaal nét niet, vooral met die Brazilianen.
Vind Gravenberch ook tekort komen qua energie.
Ajax in goede doen zou wel 2x kunnen scoren maar ze zijn niet in goede doen. Tenminste niet wat ze kunnen zijn.
Stekelenburg op doel lijkt me eveident.
Wat mij betreft laat ETH het centrum intact (Martinez/Timber) waardoor je Klaiber op rechtsback zet.
Op het middenveld zou ik Gravenberch het vertrouwen geven; Kudus heeft de afgelopen weken niet veel meer laten zien in de minuten die hij kreeg. Lood om oud ijzer in de huidige vorm.
Voorin zou ik Tadic links zetten en Brobbey laten starten. Alternatief kun je ook Kudus als valse spits laten starten, dat heeft ETH voor de blessure van Kudus ook geprobeerd, wie weet gaat hij voor die tactische verrassing. Ik zou in ieder geval inderdaad niet beide Braziliaanse wingers laten beginnen. (En ook zeker geen Idrissi!)
En ach; het grootste pijnpunt vorige week was het netje vinden. Als je vanavond net zo vaak in scoringspositie komt en ze wel maakt is er niets aan de hand. Ik ben benieuwd. Het blijven verder Italianen he..
Je mist de sappigste quotes die op Voetbalzone wel staan. Als er iets van waar is dan is Van Bommel nog een grotere kwal dan ik al dacht. Ik wist niet eens dat dat kon.ElPaco schreef op woensdag 14 april 2021 @ 23:22:
Mart van de Heuvel (oud teammanager bij PSV) heeft even de vuile was buiten gehangen over van Bommel. Blijkbaar was van Bommel niet te harden en daarom een flink deel van de staf opgestapt.
[...]
Mart had ook wat te vertellen over Ihattaren, maar eigenlijk is dat geen nieuwe info.
[...]
Medio december 2019 werd Van Bommel vanwege de slechte resultaten ontslagen bij PSV. "Het liep helemaal fout. Ik snap ook niet wat hem bezielde. Ik heb ook helemaal geen contact meer gehad sinds hij ontslagen is. Ik heb hem niet meer gebeld, hij mij wel één keer. Dat was daags nadat hij ontslagen was. Hij schold me helemaal verrot, toen heb ik neergelegd. Daarna heeft hij nog een keer met een geheim nummer gebeld. Toen pakte ik op en heb ik gezegd: 'Als je wat wil komen vertellen, kom dan maar naar Veldhoven. Dan gaan we aan de keukentafel zitten. Dan zal ik jou eens uitleggen wat voor grote lul je bent.' Ik heb nooit meer wat gehoord."
Ach ja...snmght schreef op donderdag 15 april 2021 @ 09:30:
[...]
... Als er iets van waar is dan is Van Bommel nog een grotere kwal dan ik al dacht. Ik wist niet eens dat dat kon.
[...]

Is elk geruchtje meteen een feit? Los van de rest van je betoog.VDS91 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:01:
Wat een berg onzin dit.
Wauw, echt?Ramzzz schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:58:
Van Bommel met een degelijke TD had het gewoon gered, en was niet op een min of meer dood spoor geraakt. Die had, net zoals Cocu behoorlijk mee kunnen doen om de titel - en meer.
Van Bommel had een uitstekende 1e seizoenshelft in zijn 1e seizoen, waarna het echter steeds minder ging en zijn 2e seizoen ronduit dramatisch was. Zowel qua spel als qua uitslagen. Daarnaast gedroeg hij zich als een Noord-Koreaanse dictator en zaaide hij een enorme tweespalt in de selectie.
Jammer van de fantastische speler die hij was, maar zijn ontslag was een zegen voor PSV (en had al eerder plaats moeten vinden).
De TD hiervan de schuld geven slaat helemaal nergens op, dan heb je echt bakken met berichtgeving over het achterlijke gedrag van Van Bommel gemist. De recente uitspraken van Van den Heuvel zijn slechts het topje van de ijsberg, al zal de rest van de club zich niet meer over Van Bommel uitlaten om 'de lieve vrede' te bewaren. Dat hebben Van Bommel en Gerbrands afgesproken in een persoonlijk gesprek, nadat Van Bommel via zijn vriendjes in de media de club bleef aanvallen en PSV daar helemaal klaar mee was.
Je haalt nu de taken van de TD en de hoofdcoach door elkaar, hoezo is in dit geval De Jong verantwoordelijk voor het verloop van de carrière van Mo?Een TD die faalt en de verkeerde spelers haalt en niet in staat is groeibriljanten als Ihattaren tot bloei te laten komen
Daarbij mis je betreffende Mo ook weer bakken met berichtgeving over zijn verre van professionele gedrag. Technisch en fysiek is Mo potentiële wereldtop, mentaal helaas totaal niet. Sinds het kort achter elkaar overlijden van zijn vader en zijn vertrouwenspersoon bij PSV is hij de weg aardig kwijt geraakt, zijn broers zijn hun invloed kwijt en hij omringt zich met de verkeerde mensen. Ik vrees voor een 2e Bakkali, maar daar is hij helemaal zelf verantwoordelijk voor. PSV heeft ontzettend veel tijd en moeite in hem gestoken.
Je bedoelt de coach die in een gespreid bedje terecht kwam en alles 1 op 1 kon overnemen van Slot?En dan te bedenken dat Pascal Jansen gewoon een keer de deur uit gelopen is.
Hoezo is hij al een goede coach? Hij moet nog heel veel bewijzen.
Schmidt heeft bewust gekozen voor PSV, ondanks de interesse van clubs uit topcompetities (waaronder Duitse clubs) die ook veel meer salaris boden. Dus die keuze kon hij toen ook al maken.Pompi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:50:
Als ik een Duitser was geweest had ik het wel geweten en had ik mijn contract bij PSV opgezegd en lekker bij de nummer 4 van de Bundesliga aan de slag gegaan. Veel meer te winnen maar ook te verliezen bij die club dan bij PSV.
Deze trainer?Deadsy schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:19:
De situatie met Ihattaren kun je de trainer kwalijk nemen

Dat Mo niet slaagt bij PSV mag hij alleen zichzelf kwalijk nemen.
Doodzonde, maar hij is een doodlopende weg ingeslagen.
[ Voor 9% gewijzigd door Baseman77 op 15-04-2021 10:48 ]
Voor zover je op mij reageert, het volgende: ik verwijs het de clubleiding dat een beginnende coach niet door een verder zeer ervaren staf wordt begeleid. Je weet met MvB waar je aan begint - hij is stronteigenwijs.Baseman77 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:41:
[...]
Is elk geruchtje meteen een feit? Los van de rest van je betoog.
Wat een berg onzin dit.
[...]
Wauw, echt?
Van Bommel had een uitstekende 1e seizoenshelft in zijn 1e seizoen, waarna het echter steeds minder ging en zijn 2e seizoen ronduit dramatisch was. Zowel qua spel als qua uitslagen. Daarnaast gedroeg hij zich als een Noord-Koreaanse dictator en zaaide hij een enorme tweespalt in de selectie.
Jammer van de fantastische speler die hij was, maar zijn ontslag was een zegen voor PSV (en had al eerder plaats moeten vinden).
De TD hiervan de schuld geven slaat helemaal nergens op, dan heb je echt bakken met berichtgeving over het achterlijke gedrag van Van Bommel gemist. De recente uitspraken van Van den Heuvel zijn slechts het topje van de ijsberg, al zal de rest van de club zich niet meer over Van Bommel uitlaten om 'de lieve vrede' te bewaren. Dat hebben Van Bommel en Gerbrands afgesproken in een persoonlijk gesprek, nadat Van Bommel via zijn vriendjes in de media de club bleef aanvallen en PSV daar helemaal klaar mee was.
[...]
Je haalt nu de taken van de TD en de hoofdcoach door elkaar, hoezo is in dit geval De Jong verantwoordelijk voor het verloop van de carrière van Mo?
Daarbij mis je betreffende Mo ook weer bakken met berichtgeving over zijn verre van professionele gedrag. Technisch en fysiek is Mo potentiële wereldtop, mentaal helaas totaal niet. Sinds het kort achter elkaar overlijden van zijn vader en zijn vertrouwenspersoon bij PSV is hij de weg aardig kwijt geraakt, zijn broers zijn hun invloed kwijt en hij omringt zich met de verkeerde mensen. Ik vrees voor een 2e Bakkali, maar daar is hij helemaal zelf verantwoordelijk voor. PSV heeft ontzettend veel tijd en moeite in hem gestoken.
[...]
Je bedoelt de coach die in een gespreid bedje terecht kwam en alles 1 op 1 kon overnemen van Slot?
Hoezo is hij al een goede coach? Hij moet nog heel veel bewijzen.
[...]
Schmidt heeft bewust gekozen voor PSV, ondanks de interesse van clubs uit topcompetities (waaronder Duitse clubs) die ook veel meer salaris boden. Dus die keuze kon hij toen ook al maken.
[...]
Deze trainer?
[Afbeelding]
Als de TD ook niet zeer ervaren is, en de ‘klik’ met de staf er niet voldoende is, mag je het de clubleiding nogmaals verwijten. Je weet met een beginnende hoofdtrainer dat je wat stevige fluctuaties in prestaties en people management mag verwachten.
Bij Cocu ging het ook niet allemaal van een leien dakje, maar dat is een andere persoonlijkheid. Dat weet je van tevoren.
Verder wel vooral eens met je verhaal. Ik zit ook niet bovenop de inside informatie, ik ben afhankelijk van de media die ik raadpleeg...
Ik denk dat het grootste verwijt aan Van Bommel is dat hij zelf maar niet wilde begrijpen dat zijn positie onhoudbaar was geworden. Of het nou zijn schuld was of niet, de prestaties waren zwaar onder de maat, de druk van de media was enorm en hij is eindverantwoordelijk. Als trainer bereik je op een gegeven moment een point of no return, dan ben je te beschadigd om te blijven zitten.Ramzzz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:47:
[...]
Voor zover je op mij reageert, het volgende: ik verwijs het de clubleiding dat een beginnende coach niet door een verder zeer ervaren staf wordt begeleid. Je weet met MvB waar je aan begint - hij is stronteigenwijs.
Als de TD ook niet zeer ervaren is, en de ‘klik’ met de staf er niet voldoende is, mag je het de clubleiding nogmaals verwijten. Je weet met een beginnende hoofdtrainer dat je wat stevige fluctuaties in prestaties en people management mag verwachten.
Bij Cocu ging het ook niet allemaal van een leien dakje, maar dat is een andere persoonlijkheid. Dat weet je van tevoren.
Verder wel vooral eens met je verhaal. Ik zit ook niet bovenop de inside informatie, ik ben afhankelijk van de media die ik raadpleeg...
Volgens mij heeft Van Bommel in de laatste fase teveel kapot gemaakt. Hij had moeten zien dat het klaar was en op een nette manier moeten vertrekken in plaats van tot het einde blijven vechten voor zijn positie en anderen te beschadigen. Zeker van een clubman is dat jammer.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
O hij heeft zijn armen om hem heen, nee dan is alles goed.Baseman77 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:41:
[...]
[...]
Deze trainer?
[Afbeelding]

Dit ben ik helemaal met je eensRamzzz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 12:47:
ik verwijs het de clubleiding dat een beginnende coach niet door een verder zeer ervaren staf wordt begeleid. Je weet met MvB waar je aan begint - hij is stronteigenwijs.
Van Bommel zijn assistenten waren 2 onervaren ja-knikkers en dat De Jong ook net was begonnen als TD hielp niet, al luisterde Van Bommel na verloop van tijd naar niemand meer (ook niet naar zijn schoonvader).
Dat laatste zegt niemand.Deadsy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:29:
O hij heeft zijn armen om hem heen, nee dan is alles goed.
Maar dat Mo in de armen vloog van Schmidt zegt veel over de band die ze toen hadden, niet voor niets wordt Schmidt geroemd om zijn menselijke kwaliteiten. Zowel door spelers bij PSV als door spelers bij zijn voormalige clubs.
Dat Mo een doodlopende weg ingeslagen is ligt aan hem zelf, niet aan anderen.
[ Voor 32% gewijzigd door Baseman77 op 15-04-2021 13:40 ]
Er is meer dat een trainer, en is ook een gehele technische staf, en V Bommel was beginnend trainer. PSV wist waar men aan begon. Ik denk dat de resultaten niet anders waren dan nu, en V Bommel ten onrechte is ontslagen. PSV staat met 11 punten en 1 wedstrijd meer, op de 2e plek en winnen niets nu. Met het huidige materiaal is dat PSV onwaardig.ph4ge schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:18:
[...]
Ik denk dat het grootste verwijt aan Van Bommel is dat hij zelf maar niet wilde begrijpen dat zijn positie onhoudbaar was geworden. Of het nou zijn schuld was of niet, de prestaties waren zwaar onder de maat, de druk van de media was enorm en hij is eindverantwoordelijk. Als trainer bereik je op een gegeven moment een point of no return, dan ben je te beschadigd om te blijven zitten.
Volgens mij heeft Van Bommel in de laatste fase teveel kapot gemaakt. Hij had moeten zien dat het klaar was en op een nette manier moeten vertrekken in plaats van tot het einde blijven vechten voor zijn positie en anderen te beschadigen. Zeker van een clubman is dat jammer.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Draai het eens om, hoeveel spelers springen hoeveel trainers zo in de armen?Deadsy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:29:
[...]
O hij heeft zijn armen om hem heen, nee dan is alles goed.
Primaire emotie.
Vind jij dat dit in de arm springen is?Ramzzz schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:26:
[...]
Draai het eens om, hoeveel spelers springen hoeveel trainers zo in de armen?
Primaire emotie.
Het is een foto, ik zie geen benen in de lucht ofzo
Mwa, niet alles wat voetballers doen is primaire emotie, er zit heel veel ingestuurde acties bij om het beeld dat geschetst is te doen veranderen. Zeker niet zeggende dat dat hier per definitie niet het geval is maar beweren dat het wel zo is zou mij ook te ver gaan
Misschien laat mijn geheugen me in de steek, maar was onder Van Bommel PSV niet al in november voor alles uitgeschakeld? De club zat 2 maanden lang in een complete vrije val, nadat het seizoen daarvoor eigenlijk ook mislukt was.Hackus schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:22:
[...]
Er is meer dat een trainer, en is ook een gehele technische staf, en V Bommel was beginnend trainer. PSV wist waar men aan begon. Ik denk dat de resultaten niet anders waren dan nu, en V Bommel ten onrechte is ontslagen. PSV staat met 11 punten en 1 wedstrijd meer, op de 2e plek en winnen niets nu. Met het huidige materiaal is dat PSV onwaardig.
Op een gegeven moment gaat er iets kapot en is het niet meer te maken. Het vertrouwen in Van Bommel was al lang en breed weg bij fans en spelers en als er eenmaal een bepaald punt gepasseerd is komt dat vertrouwen niet meer terug. Het is dan geen kwestie meer van nog harder vechten maar schade beperken voor jezelf en je club.
[ Voor 4% gewijzigd door ph4ge op 15-04-2021 15:42 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
En had V Bommel geen last van geblesseerde spelers ?ph4ge schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:41:
[...]
Misschien laat mijn geheugen me in de steek, maar was onder Van Bommel PSV niet al in november voor alles uitgeschakeld? De club zat 2 maanden lang in een complete vrije val, nadat het seizoen daarvoor eigenlijk ook mislukt was.
Op een gegeven moment gaat er iets kapot en is het niet meer te maken. Het vertrouwen in Van Bommel was al lang en breed weg bij fans en spelers en als er eenmaal een bepaald punt gepasseerd is komt dat vertrouwen niet meer terug. Het is dan geen kwestie meer van nog harder vechten maar schade beperken voor jezelf en je club.
Ook was zijn materiaal volgens mij ook minder dan nu.
In Schmidt is wel vertrouwen ?
je schiet er weinig mee op als je V Bommel zo af fikt, na wat hij voor PSV als speler heeft gedaan.
Totaal gebrek aan begeleiding lijkt mij eerder de waarheid, en nu krijgt Schmidt alles wat hij wil, maar doet het niet veel beter !
Zou hetzelfde zijn als Kuijt nu bij Fey. trainer word, en dit meemaakt
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
...
Inderdaad.Luxicon schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:54:
Ik hoop overigens wel dat Brobbey snel genoeg gebracht wordt, indien Neres / Anthony niet goed genoeg presteren.
[ Voor 16% gewijzigd door Harribo op 15-04-2021 20:00 ]
Dit topic is gesloten.
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken