Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:37
robertwebbe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:06:
Ik heb zojuist mijn LOQED slot goed kunnen verkopen, ben overgestapt naar de nieuwe Aqara U200.
Eerste indruk: Apple Home Key is top! En het slot maakt minder geluid.
Nadelen: de bouwkwaliteit is veel minder dan Loqed en de softwarematige kant rammelt nog aan alle kanten, ik ben uren bezig geweest voordat alles naar behoren werkte. Meerdere keren zaken moeten resetten en verwijderen (vanwege noodzakelijke updates), blijkbaar moet alles in een bepaalde volgorde en dat wordt niet duidelijk gemaakt via een instructie. Het zullen vast kinderziektes zijn.
Mocht je meer willen weten over dit slot, check dat dit topic: Aqara U200 Smart Lock.
Heerlijk slot! En met Apple Home Key ook echt gemakkelijk in gebruik. Dat is wel echt een gemis op de Loqed.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:24
Thomasvt schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 15:20:
[...]

En ik heb 'm gekocht (via marktplaats) :w
Je had lager kunnen kopen begrijp ik :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:11
Haha ja dat blijkt

Maar als je alle andere marktplaats advertenties ziet dan was het gewoon een prima prijs

[ Voor 73% gewijzigd door Thomasvt op 12-07-2024 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 22:45
Voor mijn verbouwing heb ik een Loqed slot gekocht voor mijn voordeur. Nu ben ik zo goed als klaar en wil ik deze installeren. Na alle perikelen zie ik dat ze gelukkig door Shelly zijn overgenomen. Kan ik nu mijn slot gewoon installeren? Of is er een andere handeling die ik nu moet uitvoeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

mgizmo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 16:56:
[...]

Je had lager kunnen kopen begrijp ik :+
Hij heeft hem nu van een betrouwbare tweaker, dat is ook wat waard, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qbix
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-08 20:58
Functioneert het LOQED slot ook zonder internet en dan gekoppeld aan bijvoorbeeld HomeAssistant?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Co_2J
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 19:29
Echt complimenten aan het Loqed team.

Zwaar weer... failliet... dus eigenlijk zie je jouw droom wat je hebt opgebouwd ten onder gaan terwijl je de visie en de intentie en servicelevel wel boven water houdt en dat je er dan ook nog alles aan doet om het voor je klanten in bedrijf te houden doormiddel van een juiste acties en stappen te zetten...
echt jammer dat jullie het zelf niet gered hebben maar dikke complimenten en mooi dat jullie dit voor de toekomst voor elkaar hebben gekregen... nu blijft het voor wat het stond... vanaf 2021 tevreden klant en dat blijft. Ga er vanuit dat Shelly jullie DNA goed zal adopteren en uitdragen.

Ik heb met recht nog nooit zo'n ( startup) bedrijf gezien of meegemaakt die tot de laatste handeling het service gedeelte en informatie voorziening zo hoog in het vaandel heeft staan... dikke 10 jongens !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Co_2J schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:48:
Echt complimenten aan het Loqed team.

Ik heb met recht nog nooit zo'n ( startup) bedrijf gezien of meegemaakt die tot de laatste handeling het service gedeelte en informatie voorziening zo hoog in het vaandel heeft staan... dikke 10 jongens !!
Dat wilde ik maar even gezegd hebben. Echt top klasse, je weet wat je aan ze heb.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Consulectro schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Dit staat op de website van Shelly:

Why choose Shelly?
No Cloud required!
Control your Shelly devices locally without connecting them to an external cloud or server.

Dus zij promoten juist lokaal aansturen.... :)

Goede ontwikkeling!
Dat zou wel ultiem zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
qbix schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 21:14:
Functioneert het LOQED slot ook zonder internet en dan gekoppeld aan bijvoorbeeld HomeAssistant?
De home assistant integratie heeft alleen internet nodig bij het opzetten van de integratie, daarna connect hij lokaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:24
Stubby schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:57:
[...]

De home assistant integratie heeft alleen internet nodig bij het opzetten van de integratie, daarna connect hij lokaal.
Maar de home assistant integratie kent niet alle features. Zoals touwtje uit de brievenbus kan bijvoorbeeld niet volgens mij.

Tierelier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
jorisdekloris schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 15:33:
[...]

Maar de home assistant integratie kent niet alle features. Zoals touwtje uit de brievenbus kan bijvoorbeeld niet volgens mij.
Klopt, die functionaliteiten zijn alleen via de cloud beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Weet iemand hoe je het beste met de apple watch de loqed sloten kunt openmaken (zonder telefoon?). Apple watch heeft een esim, maar geen loqed app.

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtim
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:06
Workaholic schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 20:17:
Weet iemand hoe je het beste met de apple watch de loqed sloten kunt openmaken (zonder telefoon?). Apple watch heeft een esim, maar geen loqed app.
als je home assistant gebruikt kan het via die weg, middels een complication en actions:
https://companion.home-assistant.io/docs/apple-watch/
https://companion.home-as...apple-watch/watch-actions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zundapp86
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Nog iemand die problemen heeft met de touch to lock?
Sinds gisteren werkt het niet meer voor mij.

Als ik op 'status' klik in de tab 'systeem' wordt de buitenmodule ook niet groen.

Vraag me af of het een defect is aan mijn slot of dat ze een update gedaan hebben waarbij er iets misgegaan is 🤷‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

_PM

Even contact opnemen met service, bij mij was de oorzaak een kapotte buiten module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 00:32
Zundapp86 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:23:
Nog iemand die problemen heeft met de touch to lock?
Sinds gisteren werkt het niet meer voor mij.

Als ik op 'status' klik in de tab 'systeem' wordt de buitenmodule ook niet groen.

Vraag me af of het een defect is aan mijn slot of dat ze een update gedaan hebben waarbij er iets misgegaan is 🤷‍♂️
Had ik ook de laatste weken. Na een reboot van mijn telefoon doet hij het weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zundapp86
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 18-07-2024
Ik veronderstelde ook dat het de buitenmodule is die defect is. Had het stappenplan doorlopen om de rest uit te sluiten. Heb ondertussen contact opgenomen met service. Kreeg het antwoord dat wegens de overname er ten vroegste vanaf 1 augustus actie kan ondernomen worden om vervangstukken te versturen of garantiewerk (indien van toepassing) op te starten. Blijf dus voorlopig nog even in een vacuum zitten met mijn probleem 🤷‍♂️Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ohZedaXONXz46mVioe3txJIsOHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iT8x49vRPYfPkLfNcFFjm1F4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorry.nl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:22
Hallo,
ik heb een dingetje met mijn Loqed.
Als ik voor de deur sta denk het slot vaak dat ik binnen ben. Want dan zie ik dat mijn telefoon verbonden is via bluetooth met Loqed inside.
Dus dan werkt de touch to unlock steeds niet en moet ik mijn telefoon erbij pakken om het slot te openen en zodra ik het slot open via de app krijg ik dan ook de melding op afstand openen.
Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Gr Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Als de bluetooth van de loqed aanstaat zou je de binnen en de buitenkant moeten zien in de bluetooth settings van je telefoon. Als dat niet zo is schat ik dat er wat kapot is...

Slot al eens herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsdc
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-07 18:49
Ik weet niet wat Shelly met Loqed aan het doen is, maar momenteel ligt de cloud infra plat en kan je alleen met de code het slot openen! De app laat geen sloten zien en als ik probeer via het web in te loggen op https://app.loqed.com/ krijg ik:
code:
1
"Failed to connect to gateway.production.loqed.com port 443: Connection timed out"

Tijd om te gaan shoppen voor een nieuw slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
nielsdc schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:24:
Ik weet niet wat Shelly met Loqed aan het doen is, maar momenteel ligt de cloud infra plat en kan je alleen met de code het slot openen! De app laat geen sloten zien en als ik probeer via het web in te loggen op https://app.loqed.com/ krijg ik:
code:
1
"Failed to connect to gateway.production.loqed.com port 443: Connection timed out"

Tijd om te gaan shoppen voor een nieuw slot.
Ik zie dit in de app staan:

Dear Customer,

We regret to inform you that due to a service outage at Google Cloud, remote openings from the LOQED app is currently unavailable. We apologize for any inconvenience this may cause and appreciate your understanding as we work to resolve the issue.

For updates on the situation, please check the Google Kubernetes Engine service status at Google Cloud Status - Europe for europe-west9Paris

Opening the door via Bluetooth or a pincode will still work.

Thank you for your patience.

Best regards,

The LOQED Team

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/00iq5Oblc8j7Mmu_KsyDRWQ7CIM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VBHmsUt7VUs5nSzH5iWGYnjh.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door NerdMichael op 03-08-2024 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Ik weet dat Loqed failliet is en door Shelly is overgenomen maar staat er vandaag iets te gebeuren.

Ik merk op dat niemand in mijn huishouden nog het slot kan bedienen vanuit de app. App opnieuw inloggen werkt ook niet. Gelukkig nog wel .et de code maar toch...

Ik verwacht dat een complete reset ook niet gaat werken tenzij ik de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:02

Sa1

ChrisVrolijk schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:30:
Ik weet dat Loqed failliet is en door Shelly is overgenomen maar staat er vandaag iets te gebeuren.

Ik merk op dat niemand in mijn huishouden nog het slot kan bedienen vanuit de app. App opnieuw inloggen werkt ook niet. Gelukkig nog wel .et de code maar toch...

Ik verwacht dat een complete reset ook niet gaat werken tenzij ik de enige ben met dit probleem.
letterlijk 1 post eerder is het al gepost.

Edit: voordeel van de twijfel kijkend naar de tijden is dat je die reactie nog niet gelezen had. Maar zie daar de reden.

[ Voor 10% gewijzigd door Sa1 op 03-08-2024 14:56 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Beste Tweakers,

Zoals bovenstaand al gemeld door een gebruiker hebben we momenteel last van een storing waarbij inloggen in de app en remote-openings tijdelijk niet mogelijk zijn. Mocht de app al ingelogd zijn kun je wel via Bluetooth naar binnen, en de pincode die werkt ook.

Onderstaand de relevante Google status pagina:
https://status.cloud.goog...o8wu#73mBtVKKfeJGJ1yaY7hV

Onze excuses voor het ongemak.

Update [3 aug 15:05]: Het is verholpen.

[ Voor 4% gewijzigd door Loqed op 03-08-2024 15:08 ]

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Laatst online: 06-09 21:50
Sa1 schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 14:55:
[...]
letterlijk 1 post eerder is het al gepost.

Edit: voordeel van de twijfel kijkend naar de tijden is dat je die reactie nog niet gelezen had. Maar zie daar de reden.
Idd eerst gezocht aan meerdere kanten en fysiek eea gecontroleerd. Toen besloten te posten en niet gekeken naar nieuwe berichten.
Loqed schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 15:00:
Beste Tweakers,

Zoals bovenstaand al gemeld door een gebruiker hebben we momenteel last van een storing waarbij inloggen in de app en remote-openings tijdelijk niet mogelijk zijn. Mocht de app al ingelogd zijn kun je wel via Bluetooth naar binnen, en de pincode die werkt ook.

Onderstaand de relevante Google status pagina:
https://status.cloud.goog...o8wu#73mBtVKKfeJGJ1yaY7hV

Onze excuses voor het ongemak.

Update [3 aug 15:05]: Het is verholpen.
Bij mij nog niet dus ik hoop dat ik niet de enige ben.
Het is + 9uur met pacific US (PDT) time toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 18:50
Ik had zaterdag ochtend voor de kids Touwtje-uit-de-brievenvus aangezet. Kreeg ik in de middag inderdaad er niet af en kreeg een melding service unknown toen ik weg wou naar een verjaardag.
Slot herstart, Wifi module herstart. Maar Touwtje-uit-de-brievenbus blijft aanstaan.
Ik heb gelukkig nog een zijdeur met sleutel. Dus deur op slot en batterijen eruit gehaald.
Zondagochtend weer aangesloten en kon ik eindelijk het Touwtje-uit-de-brievenbus uitzetten.

Dat Touwtje-uit-de-brievenbus moet toch wel een lokale instelling worden hoop ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:52
Deze rolt net in mijn inbox (spam folder maar zag hem gelukkig op tijd) :) .
Geachte heer/mevrouw,

Bij vonnis van de Rechtbank Amsterdam d.d. 04-06-2024 zijn Loqed B.V. en Loqed Holding B.V. (hierna: Loqed) in staat van faillissement verklaard. In dit faillissement is ondergetekende aangesteld tot curator.
Uit de klantgegevens van gefailleerde is gebleken dat u klant bent van Loqed en/of dat u zich in het verleden heeft opgegeven voor de nieuwsbrief van Loqed. Onlangs heb ik als curator overeenstemming bereikt met Shelly Europe Ltd voor de overdracht van de activa.
Shelly Europe Ltd zal alle Loqed-diensten blijven exploiteren en beheren.

Wat Shelly Europe Ltd na de doorstart van plan is:

Shelly Europe Ltd zal de Loqed Dienst (Loqed App en website) onder dezelfde naam voortzetten.
Voor het leveren van de diensten van Loqed (waaronder accountbeheer, functionaliteit en veiligheid van de diensten, klantenondersteuning, productverbeteringen en marketing en communicatie) is de verwerking van persoonsgegevens nodig. Shelly Europe Ltd neemt de diensten van Loqed over, inclusief de verwerking van uw gegevens voor de genoemde doeleinden. Meer concreet houdt dat in dat u service-gerelateerde communicatie zult blijven ontvangen en/of u via de e-mail (en/of via de post) op de hoogte zal worden gehouden. Gedetailleerde informatie over de verwerking van uw gegevens is te lezen in de Privacy Policy:
https://loqed.com/nl/privacybeleid/

Uw klantgegevens:
Over veertien dagen worden de volgende gegevens aan Shelly Europe Ltd verstrekt:
Uw gebruikersaccountgegevens zoals contact- en/of (e-mail)adresgegevens en/of aankoopgeschiedenis, gebruikersnaam en wachtwoorden, uw apparaatinformatie, alle technische informatie met betrekking tot het gebruik van de Loqed-service (inclusief app Gebruiks- en loggegevens), uw communicatiegegevens en uw betalingsinformatie.
De gegevens zullen gedurende de daarvoor geldende (wettelijke) bewaartermijnen worden bewaard. Als u niet wenst dat uw gegevens aan Shelly Europe Ltd worden verstrekt, dan dient u zich uiterlijk 30 augustus 2024 af te melden door op de onderstaande link te klikken.
Na genoemde datum worden uw gegevens overgedragen aan Shelly Europe Ltd., een vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, opererend onder de Bulgaarse wet en geregistreerd onder UIC (Unieke Identificatie Code) 201047670 bij het Bulgaarse Handelsregister. Shelly Europe Ltd. is gevestigd te 1407 Sofia, district Lozenetz, 103 Cherni Vrah Blvd. Vanaf genoemde datum zal Shelly Europe Ltd. optreden als gegevensbeheerder met betrekking tot uw gegevens.
U kunt contact opnemen met Shelly Europe Ltd. via e-mail op support@shelly.com of op het hoofdkantoor.
Voor alle vragen met betrekking tot de gegevensverwerking kunt u contact opnemen met het gegevensbeschermingskantoor van het bedrijf via dpo@shelly.com.

Uitschrijven: Uitschrijven (LET OP: Uw Loqed account wordt verwijderd)

LET OP:
Indien u gedupeerd bent door het faillissement en zich afmeldt via bovenstaande link kunt u de Loqed diensten niet meer gebuiken, omdat al uw gegevens (inclusief uw gebruikersaccount en apparaat gerelateerde informatie) dan verwijderd zullen worden, waardoor Shelly Europe Ltd uw gegevens niet meer kan verwerken die nodig zijn voor het uitvoeren van deze diensten.
Uiteraard kunt u zich ook na de overdracht uitschrijven voor nieuwsbrieven van Loqed door op de afmeldlink onderaan elke algemeen informatieve e-mail te klikken. Daarnaast heeft u na de overdracht te allen tijde het recht een overzicht van uw gegevens op te vragen, te laten corrigeren, over te laten dragen aan u of om in sommige gevallen verwijdering hiervan te verzoeken. Indien u een klacht heeft kunt u zich wenden tot de Autoriteit Persoonsgegevens

Heeft u naar aanleiding van het bovenstaande vragen, dan kunt u contact opnemen met ondergetekende via jeroen.rouers@hautlegal.nl of via 030 - 76 00 001.

Met vriendelijke groet,

mr. J.W.H. Rouers
Curator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruzski
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 22:13

Bruzski

watte ??

Gisteravond kon ik mijn Loqed niet meer benaderen, bij afmelden van de app kon ik plotseling niet meer inloggen in de app, vanochtend kon ik weer inloggen in de app en werkte het slot ook weer, hadden jullie hier ook last van?? :?

Maak me een beetje zorgen over de betrouwbaarheid van het slot :-(

[ Voor 13% gewijzigd door Bruzski op 03-09-2024 18:36 ]

☁ Tech Junky | Smart Things | Motivator | rFactor 2 Sim GT3 Pro ☁ (ICQ 8297373)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 22:04
Hier nergens last van gehad. Zie ook niets in de logs. Zou vragen aan loqed support of zij iets kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:46
Hmmm gisteren de batterijen vervangen en nu hapert het display. Nu kan ik zo 1-2-3 niet vinden waar het misgaat. Morgen maar weer eens uitgebreid kijken.

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Weet Loqed dat de TestFlight app over 16 uur verloopt? De versie in Appstore is 2.1.6 en TestFlight 2.2.4. Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Sa1 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 20:05:
Weet Loqed dat de TestFlight app over 16 uur verloopt? De versie in Appstore is 2.1.6 en TestFlight 2.2.4. Weet iemand hier iets van?
Je kunt de app verwijderen en de App Store versie weer downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Loqed op 04-09-2024 06:57 ]

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Loqed schreef op woensdag 4 september 2024 @ 06:56:
[...]

maar heb ik dan ook de feature dat ik moet lopen naar de deur toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Laatst online: 15:49
Sa1 schreef op woensdag 4 september 2024 @ 13:56:
[...]
maar heb ik dan ook de feature dat ik moet lopen naar de deur toe?
Ik vraag me af wat zo'n feature inhoud. Ik heb in elk geval geen feature nodig om naar de deur te lopen. Daar heb ik mijn benen voor gekregen bij de geboorte.

Maar mogelijk begrijp ik je verkeerd.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• robbinonline
  • Laatst online: 13-09 17:37
Loqed schreef op woensdag 4 september 2024 @ 06:56:
[...]

Jullie hadden dit wel even netjes kunnen communiceren. Sta ik net onhandig voor een deur welke niet meer open gaat en een app welke ik eerst opnieuw moet installeren. Kleine moeite om dit even te mail naar de beta testers.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• DutchKel
robbinonline schreef op donderdag 5 september 2024 @ 09:24:
[...]

Jullie hadden dit wel even netjes kunnen communiceren. Sta ik net onhandig voor een deur welke niet meer open gaat en een app welke ik eerst opnieuw moet installeren. Kleine moeite om dit even te mail naar de beta testers.
Je zegt het tegen de verkeerde, je moet het bij Shelly melden. @Loqed heeft geen invloed op hoe hun communiceren.

• Sa1

Sa1

DutchKel schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:33:
[...]

Ik vraag me af wat zo'n feature inhoud. Ik heb in elk geval geen feature nodig om naar de deur te lopen. Daar heb ik mijn benen voor gekregen bij de geboorte.

Har har, denk dat je zelf ook kunt bedenken dat ik het niet over benen heb. Maar goed, je zou natuurlijk terug kunnen zoeken in dit topic.

Om zelf dan het antwoord te geven , de feature zit er inderdaad niet in. Geen idee meer hoe hij heet aangezien hij niet meer in de app zit. Android dus wel, iOS niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:15
DutchKel schreef op woensdag 4 september 2024 @ 14:33:
[...]

Het ging om deze beta: MotionSense
Loqed schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:12:
Op het moment van de faillissementsaanvraag hadden we de iOS update met MotionSense bijna klaar. Omdat we deze graag nog willen uitrollen, zodat de iOS en Android app qua functionaliteit gelijk zijn, zoeken we een aantal iOS betatesters.

Wat is MotionSense?
MotionSense is een functie die de communicatie tussen je telefoon en het LOQED Touch Smart Lock uitschakelt wanneer je telefoon langer dan 60 seconden niet in beweging is en/of wordt opgeladen. Dit vermindert de kans op een ongewenste opening wanneer je telefoon binnen ligt, maar onverhoopt toch als buiten wordt herkend door het slot.

Wat moet je doen?
1. Geef je AppleID e-mailadres door via het formulier.
2. Installeer de TestFlight versie van de LOQED App na ontvangst van de uitnodiging.
3. Zet in de app onder Menu -> Account -> Send debug log to LOQED aan.
4. Zet in de app onder Menu -> Account -> MotionSense aan.

Met de toggle Send debug log to LOQED ingeschakeld kan LOQED het gedrag van je telefoon in combinatie met het LOQED Touch Smart Lock uitlezen. Dit is noodzakelijk voor deelname aan de beta.
Details

We zoeken maximaal vijftig testgebruikers. We zullen een mix van verschillende slotinstellingen, iPhone-types en iOS-versies selecteren. Het is dus mogelijk dat je na het invullen van het formulier geen uitnodiging ontvangt voor deelname aan het beta-programma. Na bevestiging van je deelname ontvang je instructies over welke scenario’s we je vragen te testen en hoe je feedback kunt geven.

https://forms.gle/5eKQ4FQyxseKEHMr6

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
NoFearWizz schreef op vrijdag 6 september 2024 @ 13:47:
[...]

Het ging om deze beta: MotionSense

[...]
Ah dus dat wordt er bedoeld met "lopen". Het is dus de communicatie uitzetten als je telefoon niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Op Android is dat idd heen beta maar gewone functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Vraagje, sinds kort een S24. Loqed werd verder prima, maar regelmatig krijg ij een melding dat er een app op de telefoon is die op de achtergrond naar bluetooth zoekt. Loqed hoort dat natuurlijk soms te doen. Weet iemand of dat een instelling is op de (Android) telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

janne_nl schreef op zaterdag 7 september 2024 @ 20:13:
Vraagje, sinds kort een S24. Loqed werd verder prima, maar regelmatig krijg ij een melding dat er een app op de telefoon is die op de achtergrond naar bluetooth zoekt. Loqed hoort dat natuurlijk soms te doen. Weet iemand of dat een instelling is op de (Android) telefoon?
Ik denk dat dat met een update is geweest van je telefoon, ik heb hier nu ook last van, en eerst had ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Heb sinds een paar dagen een Homey Pro 2023. Nu merk ik op met het Loqed slot dat er in de conditie van gesloten / open een vertraging zit. Nog niet exact gemeten hoelang. Maar ruim 30sec. Dit was voorheen met mijn HP19 totaal niet, dan was het soort van instant. Het slot is meegegaan met de migratie van HP19 naar HP23, dus wellicht dat hierin wat fout gegaan is.. Maar voordat ik het het slot opnieuw ga aanmelden (en alle flows weer moet gaan herstellen) heeft iemand dit probleem ook gehad? En zoja.. is er een andere oplossing (als dit de oplossig is dan) om het slot opnieuw aan HP23 aan te melden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• el_duderino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-08 08:17
Ik had altijd last van hinderlijke vertraging met homey en Hue, uiteindelijk home assistant geinstalleerd en de homey weg gedaan.

Nu met loqed werkt het gelijk vlekkeloos in HA. HA ontdekt het slot, je maakt een API key die plak je erin en hij geeft zelfs een suggestie voor een item op je dashboard.

Niet echt nuttig voor jou @Holmes, maar HA > Homey

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
Nooit last van vertragingen gehad met HP19. Heb echt lang overwogen om naar HA over te stappen, maar ik vind de leercurve gewoon te groot met HA. Homey blijft gewoon super simpel om iets complexer flows mee te maken.

• KSR
  • Niet online

KSR

Meer mensen last van dat de server niet te bereiken is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prinsje87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09-2024
KSR schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 04:44:
Meer mensen last van dat de server niet te bereiken is?
Ja, ik zou juist ook.

Edit: rond 8 uur werkte het weer naar behoren

[ Voor 11% gewijzigd door Prinsje87 op 28-09-2024 08:06 ]

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

_PM

Het slot werkt voor mij een stuk beter (gewoon goed), touch to open, sinds ongeveer de zomervakantie hebben jullie dat ook? (Met Xiaomi Android)

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 15:15
Ik merk geen verschil eigenlijk. Het voelt nog steeds extreem luxe. Aan komen lopen bij m’n huis en als ik bijna bij de deur ben dat hij dan automatisch van het slot gaat. Zonder iets te doen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Ik heb nu elke dag dat de bridge offline is. Heeft iedereen dat, of alleen ik? Want dan maak ik een case aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Sa1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:08:
Ik heb nu elke dag dat de bridge offline is. Heeft iedereen dat, of alleen ik? Want dan maak ik een case aan.
Ik moet toegeven dat ik dit probleem niet heb. Is er iets in je netwerk veranderd, misschien een andere device die het ip van je bridge probeert te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Hier ook niet off-line, terugscrollen gaat niet heel lang, maar staat er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtim
Sa1 schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:08:
hé dat heb ik sinds een tijdje ook! weet niet zeker hoevaak, want touch to open blijft gewoon werken, maar elke keer als ik de bridge fysiek bekijk of de status in de app bekijk is het kreng offline.
ik heb er zelf nu een shelly (hehehe) plug tussen gezet zodat ik hem remote kan “herstarten”.
ik heb er iig nog geen case voor gemeld, ben te lui om dat te doen en voel me ook geen betatester 🤪

[ Voor 9% gewijzigd door mtim op 02-10-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

mtim schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:32:
[...]

hé dat heb ik sinds een tijdje ook! weet niet zeker hoevaak, want touch to open blijft gewoon werken, maar elke keer als ik de bridge fysiek bekijk of de status in de app bekijk is het kreng offline.
ik heb er zelf nu een shelly (hehehe) plug tussen gezet zodat ik hem remote kan “herstarten”.
ik heb er iig nog geen case voor gemeld, ben te lui om dat te doen en voel me ook geen betatester 🤪
mja, dat is een idee natuurlijk. Ik merk het vooral omdat in Home Assistant hij als offline staat. Ga denk máar even een case aanmaken. Heb nu ook een mailtje dat het niet gelukt is mijn slot wakker te maken.

Er is overigens niets gewijzigd in mijn netwerk architectuur, geen dubbele adressen.

[ Voor 13% gewijzigd door Sa1 op 02-10-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
@Loqed wanneer komt de software update waarmee het binnen/buiten detectie met telefoon sleep. Ik zou het fijn vinden als ik de 500m afstand check uit kan zetten voor mijn slot. Ik ben te vaak in de buurt van mijn huis (binnen 500m) en dan kan ik hem niet unlocken op komen aanlopen.

zo'n feature zou voor mij het iets veiliger maken ivm binnen / buiten detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Is er hier ook iemand die zijn wear os smartwatch op de een of andere manier gebruikt om de deur op afstand te openen?

Ik weet dat dit bij Apple Watch via olisto kan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• misterming
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-09 21:32
Dinjesk schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 06:42:
Is er hier ook iemand die zijn wear os smartwatch op de een of andere manier gebruikt om de deur op afstand te openen?

Ik weet dat dit bij Apple Watch via olisto kan
Als je Home Assistant hebt, kan het ook via HA op je Apple Watch. Enige nadeel is dat je in de log dan niet ziet wie de deur heeft geopend; je ziet dat er gebruik is gemaakt van een API call.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Nieuwe TestFlight app is beschikbaar met (wederom) Motion sense.

Ben benieuwd 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Sa1 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:22:

Ben benieuwd 👌
thx die info is hoopgevend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
Sa1 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:22:

Ben benieuwd 👌
Werkt hier echt top!
Ik had precies een plek binnen op de bank die als buiten werd herkend.

Wat zijn de andere ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

NerdMichael schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 15:52:
[...]

Werkt hier echt top!
Ik had precies een plek binnen op de bank die als buiten werd herkend.

Wat zijn de andere ervaringen?
voor mij idem. Werkt zoals ik had verwacht. Was gisteren weer een nieuwe TestFlight versie. Hopelijk is de business as usual weer opgestart en zijn de meeste overname hobbels genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightwatcher_b
  • Laatst online: 12-09 11:18

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Na al jullie ervaring, zouden dan nog steeds voor de Loqed kiezen of voor een andere oplossing?

Hoop eigenlijk op een black friday aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-09 13:43
Ik heb laatst weer allerlei sloten tegen elkaar af gezet, destijds omdat Loqed failliet was, het touch display van één van mijn sloten kapot was en Switchbot met een nieuw slot was uitgekomen.

Het enige dat ik mis is een vingerafdruk scanner. Maar verder kwam ik toch weer bij de Loqed uit qua veiligheid en functionaliteiten.

Gelukkig bleek de support van Loqed nog prima te werken, want ik kreeg een dag na melding een nieuwe touch display. En beide sloten werken als een zonnetje. Ik zou hem aanraden.
nightwatcher_b schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:03:
Na al jullie ervaring, zouden dan nog steeds voor de Loqed kiezen of voor een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Idem hier. Qua looks nog steeds de beste wat mij betreft. Enig wat beter zou kunnen is het geluidsniveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walletje-w
nightwatcher_b schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:03:

Op het geluid na idd werkt het perfect. De luxe van aan komen lopen en dat dan het slot automatisch open gaat voelt nog steeds magisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Als ik thuis kom, vind ik het eigenlijk wel fijn dat hij iets geluid maakt. Ik weet als ik de tuin in kom lopen dat hij al van het nachtslot gaat, en als ik in de avond de opdracht via Homey geef om te vergrendelen weet ik zeker dat hij dicht gaat. (ik hoor hem net)
Maar de looks zijn zeker beter dan andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:04
Hoi,

Zijn er hier tweakers die ook problemen hebben met loqed icm iPhone? Mijn vrouw en ik hebben beide Android en nooit problemen met het openen van de deur. Onze dochter heeft iPhone en altijd moeite om de deur te openen. Of ze nu van binnen naar de kliko loopt en terug of uren ver weg geweest is hij opent niet, opent en gaat direct op slot etc.

Kan natuurlijk ook aan haar liggen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Jasper79 schreef op zondag 3 november 2024 @ 11:20:
Hoi,

Zijn er hier tweakers die ook problemen hebben met loqed icm iPhone? Mijn vrouw en ik hebben beide Android en nooit problemen met het openen van de deur. Onze dochter heeft iPhone en altijd moeite om de deur te openen. Of ze nu van binnen naar de kliko loopt en terug of uren ver weg geweest is hij opent niet, opent en gaat direct op slot etc.

Kan natuurlijk ook aan haar liggen 😉
Wij hebben dit gehad met een oude iPhone. Volgens mij was het een iPhone 7 oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Bedankt, ze heeft een iPhone 11.
Had ik er natuurlijk even bij moeten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
Kijken even of zij 'Touch to open' aan heeft staan. Dan zal je altijd het schermpje aan moeten raken om te unlocken.

Het kan ook zijn dat ze de app afsluit waardoor er geen bluetooth verbinding gemaakt wordt.
Het kan ook zijn dat energie besparing de bluetooth connectie blokkeerd.

De MotionSense functionaliteit is trouwens live gegaan en zit nu ook in de normale app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 22:40
Ik loop er dus best veel tegenaan dat de deur niet opent met de Android telefoon van mijn vrouw. Ben al aan het stoeien met deep sleep en dat soort settings, kijken waar het aan ligt. Heb er wel vertrouwen in dat dit lukt. Tegelijkertijd is de WAF hierdoor aanzienlijk afgenomen en wil ik ik mijn voornemen een tweede ontsluitingsmogelijkheid te installeren, op korte termijn al realiseren, ook met het oog op onze jonge kinderen.

Ik zat te denken aan simpele NFC tags die buiten gescand kunnen worden en via home assistant een unlock command triggeren.

Voorwaarde is dat ik de NFC tags moet kunnen revoken in geval van verlies. De NFC-lezer komt dan ergens buiten te hangen. Ik heb evt 230v in de buurt maar een accu kan ook. Verder heb ik in mijn tuin diverse Google Nest cams hangen en uitstekende wifi dekking. Heb nog gedacht aan gezichtsherkenning, maar dat is nog te foutgevoelig.

Zien jullie mogelijkheden of heeft iemand al iets vergelijkbaars opgezet? Ik weet dat Loqed/Shelly in 2024 hebben toegezegd met een key fob uit te komen. Dat is ook handig, maar zal ongetwijfeld minimaal 50 euro per stuk kosten en kan je niet onbeperkt bijkopen (om die reden). Een NFC tag kan mijn vrouw bijvoorbeeld in haar jas bewaren (gaat vaak wandelen zonder telefoon) maar kan ik ook in de rugzak van de kinderen zetten.

Had hier al de zoekfunctie gebruikt overigens en weet dat er oplossingen zijn genoemd, maar was benieuwd naar evt recente best practices.

Deze wil ik sowieso onderzoeken: https://community.homey.a...m-de-deur-te-openen/36191

[ Voor 8% gewijzigd door B-Bandit op 07-11-2024 08:34 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper79
Mijn vrouw ging ook regelmatig zonder telefoon naar buiten en ik heb haar een Samsung horloge gegeven met 4G, hierop via Home Assistant een knop open deur gezet.

Tag zou ook zeker prima kunnen werken via Home Assistant met esphome.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-09 13:43
Mijn jongste zoon (nu 14, destijds 11) gebruikt bijna nooit zn telefoon om de Loqed te openen, maar de code die ik hem heb toegewezen. Hij is er echt supersnel in.

Ik gebruik mijn code nooit. Meestal herkent het slot mij, maar als het slot mij niet direct herkent, dan gebruik ik touch to open, wacht een paar seconden, en dan opent het alsnog.

Een nfc tag buiten verstopt ophangen en die net je telefoon scannen, icm home assistant, moet ook werken. Maar brengt wel extra risico met zich mee, zoals ook wordt aangestipt in het artikel wat je in je post deelde (over nfc tag icm webhook en homey).
B-Bandit schreef op donderdag 7 november 2024 @ 08:32:
Ik loop er dus best veel tegenaan dat de deur niet opent met de Android telefoon van mijn vrouw. Ben al aan het stoeien met deep sleep en dat soort settings, kijken waar het aan ligt. Heb er wel vertrouwen in dat dit lukt. Tegelijkertijd is de WAF hierdoor aanzienlijk afgenomen en wil ik ik mijn voornemen een tweede ontsluitingsmogelijkheid te installeren, op korte termijn al realiseren, ook met het oog op onze jonge kinderen.

Ik zat te denken aan simpele NFC tags die buiten gescand kunnen worden en via home assistant een unlock command triggeren.

Voorwaarde is dat ik de NFC tags moet kunnen revoken in geval van verlies. De NFC-lezer komt dan ergens buiten te hangen. Ik heb evt 230v in de buurt maar een accu kan ook. Verder heb ik in mijn tuin diverse Google Nest cams hangen en uitstekende wifi dekking. Heb nog gedacht aan gezichtsherkenning, maar dat is nog te foutgevoelig.

Zien jullie mogelijkheden of heeft iemand al iets vergelijkbaars opgezet? Ik weet dat Loqed/Shelly in 2024 hebben toegezegd met een key fob uit te komen. Dat is ook handig, maar zal ongetwijfeld minimaal 50 euro per stuk kosten en kan je niet onbeperkt bijkopen (om die reden). Een NFC tag kan mijn vrouw bijvoorbeeld in haar jas bewaren (gaat vaak wandelen zonder telefoon) maar kan ik ook in de rugzak van de kinderen zetten.

Had hier al de zoekfunctie gebruikt overigens en weet dat er oplossingen zijn genoemd, maar was benieuwd naar evt recente best practices.

Deze wil ik sowieso onderzoeken: https://community.homey.a...m-de-deur-te-openen/36191

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Laatst online: 13-09 22:40
Touch to open werkt dus ook niet goed bij haar. Ik moet er eens wat dieper induiken wat er mankeert. De pincode heb ik nog niet gebruikt, zal dat overwegen. Skg 2 of 3 is voor mijn verzekering niet zo relevant.

Ben met name nu aan het oriënteren op een NFC lezer. De andere oplossing werkt met een tag die door je telefoon wordt uitgelezen, maar zou nog niet helpen voor mijn kinderen. Op korte termijn is het overigens wel een goede quick fix, want ik heb van de week al een scriptje gemaakt om met een widget de deur te openen (Android).

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik herken het probleem dan het slot dicht gaat bij touch to open in plaats van open. Het lijkt te gebeuren als het slot twee aanrakingen kort na elkaar registreert. Als je het slot wat minder voorzichtig indrukt gaat hij bij mij over het algemeen wel open.

Al moet ik toegeven dat ik nu naar dit topic ging om te kijken of er een storing was want mijn touch to open want hij lijkt niet te herkennen dat ik voor de deur sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Laatst online: 13-09 15:06
Is er iets aan de hand met Loqed? Sinds vanavond is mijn smartlock niet meer te bedienen vanuit Home Assistant. Home Asistant geeft geen foutmelding (dat gebeurde eerder wel eens, dat de integratie niet goed kon worden gestart, maar dat is nu niet aan de hand). Het slot is gewoon bereikbaar in HA, maar reageert niet op de knoppen.

Toen dacht ik, laat ik eens in de Loqed app kijken of de batterijen misschien leeg zijn. Toen bleek dat de Loqed app ook niet goed werkt: hij kan het slot nog wel openen en sluiten, maar niet het batterijnivo zien en ik kan ook niet bij de settings. En je raadt het al: door de oneindige wijsheid van Loqed kan ik dus ook het opladen niet starten...

Inmiddels heb ik HA al tig keer opnieuw gestart, de Loqed bridge opnieuw gestart, zelfs het slot opnieuw gestart (gloeiende%$#%^&$^%& met een imbussleutel die klink er eerst af), maar het helpt allemaal niks.

[ Voor 13% gewijzigd door PhilipsFan op 10-11-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
Hier kan ik in de applicatie inderdaad ook niet alles zien. Dus lijkt inderdaad op een probleem aan de kant bij Loqed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Inmiddels doet de app helemaal niks meer, ik kan ook niet meer de deur openen en sluiten. Dat betekent dus exit Loqed, want ik moet wel gewoon mijn huis in en uit kunnen. Ik ben morgen de hele dag aan het werk en de kinderen moeten er in en uit. Gloeiende%$#^&%^$*$&^*$#&^&#%4.

De web app van Loqed doet het nog wel, maar is erg traag. Ik denk dat er serverside iets aan de hand is.

Maar ik snap het niet. De bridge zou lokaal moeten werken via Bluetooth toch? Dus via de Loqed app zou de bediening altijd moeten werken zolang ik binnen bluetooth bereik ben. En HA zou ook moeten werken want die communiceert via WiFi met de bridge. Dit hoort helemaal niet afhankelijk te zijn van Loqed servers. Zijn we nu met z'n allen gewoon opgelicht en hebben we een slot dat alleen via internet bruikbaar is?

[ Voor 47% gewijzigd door PhilipsFan op 10-11-2024 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
WAT een desillusie.

[ Voor 65% gewijzigd door PhilipsFan op 10-11-2024 21:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Jezus christus wat een nare emotionele reactie. Ik snap dat het heel vervelend is dat het slot niet werkt. Dat is door de jaren wel vaker een keer voorgekomen.

Prima als je hem eraf wil halen maar dat kan ook in normale bewoordingen.

Moderator?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
Nou nou ... Iemand mag toch wel z'n emoties kwijt. Het is niet dat er zwaar gescholden is. 😅

Maar het is in iedergeval duidelijk dat er problemen zijn aan de kant van Loqed. Laten we hopen dat ze gewoon met een migratie bezig zijn met de servers, en dat het morgenochtend weer werkt 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
janne_nl schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:18:
Jezus christus wat een nare emotionele reactie. Ik snap dat het heel vervelend is dat het slot niet werkt. Dat is door de jaren wel vaker een keer voorgekomen.

Prima als je hem eraf wil halen maar dat kan ook in normale bewoordingen.

Moderator?
Ik heb de scheldwoorden eruit gehaald, die waren wellicht niet nodig. Maar ik ben wel beyond chagrijnig nu. Ten eerste baal ik ervan dat mijn slot niet werkt. Ik ben ervan afhankelijk.

Maar ten tweede ben ik ook ontzettend teleurgesteld in het product. Een apparaat kan niet werken of in de war raken, dat begrijp ik wel. Maar het sterke punt bij Loqed was dat de bediening ten allen tijde gewoon lokaal met de app kan. Niet dus. Ik heb 400 euro weggegooid voor een product dat niet de eigenschappen heeft waarmee geadverteerd werd. Daar mag ik best chagrijnig om zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Volgens mij werkt HA via de API dus server

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dat wilde ik net zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Jasper79 schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:23:
Volgens mij werkt HA via de API dus server
Nee, dat is niet hoe het mij verteld is. Het aanvragen van nieuwe API keys gaat via de server, maar de bediening via reeds bestaande keys gaat lokaal. HA benadert de bridge, de bridge communiceert met het slot via Bluetooth en met lokale webhooks wordt de status van het slot teruggekoppeld naar HA. Dat is hoe het zou moeten werken, geheel onafhankelijk van de server.

Maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Wellicht kan @Loqed dit toelichten?

[ Voor 3% gewijzigd door PhilipsFan op 10-11-2024 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij staat de lokale toegang tot de bridge nog in de steigers, maar dat weet ik niet zeker.

De vorige keren dat de servers eruit lagen was het redelijk snel opgelost.

Maar als je in die tijd binnen wil is het lastig ja. Ik verwacht dat de code nog wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
EDIT

Laat maar, probleem al bekend

[ Voor 91% gewijzigd door boswandeling op 10-11-2024 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
janne_nl schreef op zondag 10 november 2024 @ 21:34:
Volgens mij staat de lokale toegang tot de bridge nog in de steigers, maar dat weet ik niet zeker.

De vorige keren dat de servers eruit lagen was het redelijk snel opgelost.

Maar als je in die tijd binnen wil is het lastig ja. Ik verwacht dat de code nog wel werkt.
De code werkt nog, dat heb ik zojuist geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zoals verwacht. Lijkt allemaal weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
🎉 Loqed is weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Toen vorige keer de servers eruit lagen werkte het via HA ook niet bij mij. Maar kan een andere storing geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Het werkt bij mij inmiddels ook weer. Maar dit is wel een ongelooflijk minne beurt voor de betrouwbaarheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 14:04
Daarom is het altijd belangrijk dat je een alternatief hebt. Bij ons kan je nog altijd achterom gaan op de ouderwetse manier bijv.

Voor ons is het gewoon makkelijk, 1st world problems voor jou PhilipsFan?

Toen ik dit slot kocht, wist ik al dat ik er rekening mee moest houden dat het wel eens niet zal/zou gaan werken. Door hier rekening mee te houden, creëer je ook verwachtingsmanagement naar jezelf en anderen die er gebruik van maken in het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtim
Dat het eens in de zoveel tijd een keer voorkomt dat een enkel stuk technologie faalt is gewoon een gegeven, daar moet je mee plannen. Voor mij is het de reden geweest om de achterdeur te voorzien van een ander slim slot, maar wel eentje waarbij je ook nog een traditionele sleutel kon gebruiken. Dit is bij mij toen een Danalock geworden (voornamelijk vanwege de prijs, kon er toen voordelig aan komen, en leek verder een prima product).
Qua functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid is de Loqed echt vele malen beter en tot nu toe ben ik eerlijk gezegd niet ontevreden over het aantal keer dat er een storing was in de afgelopen 3,5 jaar dat ik hem heb, uit mijn hoofd heb ik er niet meer dan twee of drie keer een storing mee ervaren.

fwiw: als iemand een exacte tijdlijn wil opbouwen ofzo: mijn slot deed het om 20:16 nog wel, dus de storing lijkt ergens tussen dan en 20:55 begonnen?
edit: tijd toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door mtim op 11-11-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Tussen 2052 en 2155 is mijn slot offline geweest. Ik schat dat dat de periode is.

En inderdaad, ik heb mijn slot gekocht direct na de eerste serie, ook zo'n 3.5 jaar geleden en het heeft nagenoeg altijd prima gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Hier heeft het slot wel telkens lokaal nog gewerkt via de bluetooth verbinding. Je moet wel het slot eerst zelf wakker maken door de knop aan te raken en daarna kun je via de app het slot openen zonder dat je een server nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, klopt, maar dan moet je wel in de app ingelogd zijn en dat ging niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerspace
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 24-04 06:23
Sinds enige tijd verschijnt op
Slot geen melding om te openen meer ik zie ook niet meer op tel dat Bluetooth binnen verbonden is dus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat zegt support?
Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste