Loqed smartlock

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste
Acties:

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:20

de Peer

under peer review

ja zo kan het ook, iets minder subtiel. (zie post hierboven).

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-05 23:58
Hebben jullie de nieuwe producten gezien? Is in de Shelly new products presentatie afgelopen weekend gepresenteerd. Afgezien van deze korte stukjes tekst niks te vinden.

Ben met name benieuwd naar de Pure. Geen idee wat de exacte usecase is tov de reguliere. Overigens heb ik mijn normale Loqed via Home Assistant al zo geprogrammeerd dat ik een Shelly button kan gebruiken om het slot te openen. Maar dat had uiteraard iedere andere trigger kunnen zijn. Maar lijkt erop dat deze nieuwe lijn native support krijgt.

Link naar de pagina:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nrxun70cloID7aa3mfReLWEsIRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cG0HDQIlf9rIzGC2VphUCzss.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XF-ufbdTd7jFu7Q-sw6H1mqyovc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5HN2whfQnPdDNuDKV5ETBTjT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door B-Bandit op 10-03-2026 10:22 ]

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• de Peer

de Peer

under peer review

B-Bandit schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:20:
Overigens heb ik mijn normale Loqed via Home Assistant al zo geprogrammeerd dat ik een Shelly button kan gebruiken om het slot te openen.
Een button voor binnen neem ik aan dan? Of om mee te nemen in je binnenzak?

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 10-03-2026 10:40 ]

• B-Bandit
de Peer schreef op dinsdag 10 maart 2026 @ 10:39:
[...]

Een button voor binnen neem ik aan dan? Of om mee te nemen in je binnenzak?
Kan beide. De button heeft een bluetooth gateway nodig. Heb er een hangen in de gang waar het slot is geplaats en daarnaast div Shelly's in de tuin die ook de gateway functie actief hebben.

Handig voor mijn schoonmoeder als zij de kinderen van school ophaalt en bij ons thuis moet wezen. Scheelt weer een sleutel geven. Maar ook als de kinderen van huis naar school lopen prettiger om een button mee te geven (die je bij verlies kan ontkoppelen) ipv een sleutel.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:30
Ik gebruik een portable Shelly button om het alarm aan en uit te zetten.
Alarm is heel simpel Shelly deur en raam sensors aanzetten dat ze alarmgeluid aan laten gaan in het huis en een melding naar mijn telefoon sturen. Als ik thuiskom haal ik de button uit mijn zak, klik lang op de knop, alarm gaat uit en hang ik weer naast de deur met een magneetjes in een houder voor de volgende keer.
Ik heb het nog niet voor elkaar weten te krijgen om de loqed in het alarm schema erbij te krijgen maar dat is ook onnodig door de sensors.

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:58
Vorige week toen de Loqed in de aanbieding was heb ik deze aangeschaft voor de voordeur van mijn nieuwe huis waar we de sleutel nog van moeten krijgen. Nu zie ik dat hij opnieuw in de aanbieding is en ben ik aan het twijfelen geslagen: koop ik er nog eentje voor de achterdeur?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen: gebruiken jullie het slimme slot alleen bij de voordeur of ook bij de achterdeur?

• rnldhfmmm
Een Loqed kopen zonder dat je de deur kent is altijd een beetje link, je moet namelijk wel zeker weten dat je een netjes sluitende deur hebt zonder spanning op het slot zeg maar. Maar dan is het ook een wereld slot, ik wil nooit meer terug naar ouderwets.

• de Peer

de Peer

under peer review

MartijnMartijn schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:16:
Vorige week toen de Loqed in de aanbieding was heb ik deze aangeschaft voor de voordeur van mijn nieuwe huis waar we de sleutel nog van moeten krijgen. Nu zie ik dat hij opnieuw in de aanbieding is en ben ik aan het twijfelen geslagen: koop ik er nog eentje voor de achterdeur?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen: gebruiken jullie het slimme slot alleen bij de voordeur of ook bij de achterdeur?
Het slot wordt nu voor 175 euro verkocht zie ik inderdaad. goede aanbieding.
Ik had 1 Loqed en ik heb er nu 4 bijbesteld. Op (bijna) al mijn buitendeuren dus.

• MartijnMartijn
rnldhfmmm schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:30:
Een Loqed kopen zonder dat je de deur kent is altijd een beetje link, je moet namelijk wel zeker weten dat je een netjes sluitende deur hebt zonder spanning op het slot zeg maar. Maar dan is het ook een wereld slot, ik wil nooit meer terug naar ouderwets.
Mijn nieuwe huis betreft een woning uit 2011. Op basis van de foto's (en met advies van ChatGPT) lijkt het wel goed te komen. Volgende week ontvang ik de sleutels. Ik kan er nog altijd eentje terugsturen.

Het lijkt me enorm fijn om een huis te hebben zonder fysieke sleutels!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:13

Consulectro

Lekker bezig...

Ik heb nu 2,5 jaar op 4 deuren een Loqed slot. Wil nooit meer iets anders.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• MartijnMartijn
Heb zojuist een tweede besteld!:)

• B_sHoRtY
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-05 18:36
Voor de mensen die nu een slot hebben gekocht: wacht eventjes of stuur hem terug. Ik heb het aangekondige 2S model sinds een een week of twee in gebruik en het verschil is echt bizar groot. Ik heb hem op mijn achterdeur zitten, hij hoeft dus alleen de cilinder rond te draaien zonder dat de deur "openvalt". Dit gaat gewoon binnen 2 seconden, eerder in 1 seconde. De bridge oogt hetzelfde maar is softwarematig omgebouwd tot het interface van een gen 4 shelly.

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-05 20:52
B_sHoRtY schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:30:
Voor de mensen die nu een slot hebben gekocht: wacht eventjes of stuur hem terug. Ik heb het aangekondige 2S model sinds een een week of twee in gebruik en het verschil is echt bizar groot. Ik heb hem op mijn achterdeur zitten, hij hoeft dus alleen de cilinder rond te draaien zonder dat de deur "openvalt". Dit gaat gewoon binnen 2 seconden, eerder in 1 seconde. De bridge oogt hetzelfde maar is softwarematig omgebouwd tot het interface van een gen 4 shelly.
Zijn de specs al ergens in te kijken?

• B_sHoRtY
Insidio2 schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 16:37:
[...]

Zijn de specs al ergens in te kijken?
Niet dat ik weet. De aankondiging stond op de website van Shelly maar is er nu volgens mij ook al weer af. Als je Googled op Shelly Loqed 2S, komt er één hit naar boven maar zodra je die aanklikt kom je op een andere pagina dan het vernieuwde slot zelf.
Ik denk dat het slot nog niet is uitgebracht inclusief de nieuwe Pure omdat men nog bezig is met firmware. Er komt een firmware update aan die ervoor moet zorgen dat je de BLU Tough 1 buttons rechtstreeks aan het slot kunt verbinden om de deur te openen. Minder afhankelijk van Bluetooth op je telefoon dus.
Je kunt dit nu ook al doen door de buttons aan je bridge te koppelen. Dit is gewoon een Shelly interface.

• rnldhfmmm
Dat zou mooi zijn, ik heb bij de voor en achterdeur een Shelly button hangen die ik gebruik om de raam en deur sensors als alarm te activeren als ik weg ga. Een 2x klikken om het slot te openen toevoegen zou superhandig zijn.

• B_sHoRtY
rnldhfmmm schreef op woensdag 25 maart 2026 @ 17:07:
Dat zou mooi zijn, ik heb bij de voor en achterdeur een Shelly button hangen die ik gebruik om de raam en deur sensors als alarm te activeren als ik weg ga. Een 2x klikken om het slot te openen toevoegen zou superhandig zijn.
Dit is met de nieuwe firmware op de bridge nu al mogelijk. Gebruik ik nu ook. Ideaal. Wel de buttons met de Shelly BLE debugger even en encrypten. Straks zou het rechtstreeks met het slot moeten kunnen.

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21:25
O dat wist ik niet, heb de button nu via Home Assistant het slot aansturen

• B_sHoRtY
Jasper79 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 05:30:
O dat wist ik niet, heb de button nu via Home Assistant het slot aansturen
Gebruik je een Shelly als BLU gateway om via Home Assistant het slot te bedienen? In dat geval kun je eerst even de BLU debugger tool gebruiken om je BLU button te encrypten. Vervolgens kun je de button als component toevoegen in je BLU gateway. Daar kun je je encryption key ingeven zodat het verkeer door je BLU gateway decrypt wordt. Anders is het wel erg onveilig.

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 01-05 09:42
Het lijkt er op dat die button nu ook rechtstreeks te gebruiken is. Heeft iemand dit al werkend?
https://support.loqed.com...4430320-shelly-blu-button

Mijn firmware is 2.6.274, en ik zie nog geen nieuwe versie in de changelog.

• Jasper79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13hZlao1nsYKEnU_AyLfC9azDsM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dekdyejFGIbqCjIBlxkBRAhf.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn versie

• Jasper79
Op Android deelname aan bèta programma en na 5 minuten update zoeken gedaan toen app versie met Bluetooth knop optie.

Nu aan het koppelen.

• Jasper79
Slot update komt nu ook binnen, kon met de oude firmware helaas niet koppelen.

• Jasper79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fAA8_KysbyDrxyO-KJWd0ZT9tMc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MfKt2bEuFKzqLQOknQQMiJut.png?f=fotoalbum_large

En werkt dankzij hulp van support 👊

• rnldhfmmm
Ok nice, hier alleen nog wachten op de update van het slot.

• B_sHoRtY
Je kunt inderdaad beta testen. Je hebt een firmware update van zowel het slot als de app nodig.

• rnldhfmmm
Ik heb de beta van de app maar er komt geen update van het slot (vanzelf) helaas

• B_sHoRtY
Even via Loqed support vragen, zij kunnen een update naar het slot pushen

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-05 15:16
Van Shelly heb ik enkel het slot (gekocht toen het nog Loqed was). Wat heb ik nodig voor zo'n button? Is er ergens een tutorial te vinden hiervan?

Ik heb ook Home Assistant, en de sloten daarin gekoppeld.

• Jasper79
Is geen tutorial of home assistant voor nodig. Dit werkt gewoon bijna vanzelf.

Nieuw type button is 4x klikken om te koppelen en de oude is 10 seconden ingedrukt houden

• rnldhfmmm
Maar je moet dus wel en zo een knop hebben, en beta tester van de app zijn en via support die nieuwste software 2008001 op je slot hebben

• Jasper79
Die knop moet je inderdaad kopen als je hem wil gebruiken. De app update komt vanzelf net als de update van het slot.

Als je voorop wil lopen kom je bij de bèta versies uit inderdaad.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Wat ik me afvraag of je die knop niet per ongeluk kan indrukken als hij in je broekzak zit?
Ik heb b.v. een google tag, en als ik die 2x indruk gaat de verlichting in mijn tuin aan. En dat gebeurd wel eens als hij in mijn zak zit . Staat ineens de deur open...

Be Stronger Than Your Excuses

• Jasper79
Die kans is er altijd, maar hij werkt alleen binnen Bluetooth bereik (10~20 meter)
En je moet hem 2x kort achterelkaar indrukken.

Het is een keuze die ieder voor zich moet maken. Wij hebben hem aan de hondenriem hangen zodat de telefoon niet mee hoeft met de hond uitlaten

• B-Bandit
Jasper79 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 20:47:
Die knop moet je inderdaad kopen als je hem wil gebruiken. De app update komt vanzelf net als de update van het slot.

Als je voorop wil lopen kom je bij de bèta versies uit inderdaad.
De knop is vrij goedkoop en multifunctioneel. Wij gebruiken hem hier zowel om de tv uit te kunnen zetten als de kinderen zich niet uit eigen beweging houden aan de schermtijd :+ alsook als extra Loqed sleutel... (via Home assistant dus).

• Jasper79
Via Home Assistant kan dat wel, zodra je de knop aan het slot koppelt dan verdwijnt hij ui HA.

Voordeel is wel dat het slot dan ook reageert als HA eruit ligt.

Omdat hij zo goedkoop is gebruik ik nu 1 knop apart voor het slot.

• B_sHoRtY
Als je de button via de officiële manier aan het slot koppelt kun je hem niet voor iets anders gebruiken, ook niet voor een tweede loqed slot. Je button wordt - zoals het hoort” encrypted. Het koppelen van je button aan home assistant en via daar het slot openen is dan ook behoorlijk onveilig.

• Insidio2
Merkt er nog iemand battery drain sinds 10/04?

ik kreeg plots de melding dat de batterij leeg was. van 35% naar 0.
(dat lijk blijkbaar regelmatig voor te komen dat de gerapporteerde batterij percentage 0 is)
ik zie sinds 10/04 een snellere afname van het percentage dan ervoor.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VZTTliMJiHRLCFMOIM64xRdvMh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X2cUCPor1CRluOuwq7bpjGmf.png?f=fotoalbum_large

firmware versies:
lock: 2006274
bridge: 72

[ Voor 3% gewijzigd door Insidio2 op 14-04-2026 10:04 . Reden: add firmware versions ]

• rnldhfmmm
Ik ging na het instaleren van 2008001 van 50% naar 32% in een week. Dat is zeker sneller dan normaal.

• Jasper79
Hier vanmorgen ook sneller leeg, kan door downloaden van de update zijn dacht ik

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:51
ook hier last van dat de batterij erg snel leeg is. 3 april opgeladen en van het weekend weer. Nu was het bij mij al niet heel lang, waarschijnlijk doordat het slot wat stroef is, maar nu wel erg snel.

Ik heb nog de oude firmware voor het slot en bride (2006274 en 72)

• mtim
  • Laatst online: 03-05 13:18
Als ik hier kijk, lijkt het erop dat het batterijpercentage onder de 50% sowieso altijd wat sneller daalt (al is de vorm van de laatste curve wel afwijkend tov de eerdere twee)… Wellicht is het iets in de richting van dat het percentage wordt berekend op basis van het voltage van de batterijen, en dat als de batterijen leeg raken, het voltage op een gegeven moment harder omlaag gaat dan als ze voller zijn oid? Zou opzich logisch zijn, want met een lager voltage draait de motor ook iets langzamer, waardoor die langer moet draaien om het slot te openen/sluiten en dus ook langer het benodigde amperage verbruikt. Als je dus meet op basis van voltage en in je berekening van volt naar gerapporteerd batterijpercentage niet (voldoende) compenseert, dan krijg je dit soort grafieken. Wellicht is het ook niet heel makkelijk omdat de “voltage curve” kan verschillen per merk/model batterij.
(ik heb er de loqed oplaadbare batterijen in zitten, NiMH zo uit mn hoofd).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfIt66H6wyWHTTzrwZju8yQlaPY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0mp6P7XwxejjXbBkVwUs189x.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbUIp4Koq_I4baisDEJrOpntAvY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9EfERUOVffEXNRUi8z4dZ77K.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57IdULCKxDjhIDuBFuwlewM1t7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wyQV3NB0oIoNgqj6M5SUiqll.jpg?f=fotoalbum_large

• Insidio2
Ik gebruik ook de loqed oplaadbare batterijen.
Met de meegeleverde alkaline batterijen heb ik bijna een jaar gedaan. Nu met deze oplaadbare net een maand.
Dat is wel zeer kort.
Normaal haal ik wel een langere periode met de oplaadbare batterijen.

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:13

Consulectro

Lekker bezig...

Op de een of andere manier verbruiken mijn sloten de laatste tijd ook meer stroom. In bijgevoegd plaatje van Home Assistant zie je al mijn vier deuren. De bergingdeur spant daarbij de kroon. Ik heb de accu's daarvan ook al eens extern opgeladen. Ook heb ik een nieuwe kalibratie van het slot uitgevoerd. Het slot van de verandadeur liep in januari ook snel leeg, maar na kalibratie en extern opladen zie ik geen probleem meer. Deze deur werd overigens wel heel weinig gebruikt. Ook de garagedeur loop sneller leeg dan in het verleden. Ik denk dat ik Loqed maar moet contacteren. Waarschijnlijk is het een probleem met de buitenunit.....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0_aqYdq_yDoV5-gRErDhM7m3qQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9NzEwSPhUlaLiyMuR2f3krxq.jpg?f=fotoalbum_large

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• Insidio2
@Loqed zijn er wijzigingen die de batterij drain kunnen verklaren?

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-04 19:14

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Insidio2 schreef op dinsdag 14 april 2026 @ 21:23:
@Loqed zijn er wijzigingen die de batterij drain kunnen verklaren?
Zeker! (we lezen nog steeds mee) In de beta firmware is de bluetooth scan interval nog niet geoptimaliseerd.
Het verwijderen van de bluetooth button is een tijdelijke oplossing. Zonder aanwezige bluetooth button stopt het actief scannen.

We verwachten over drie weken een nieuwe versie.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

• Insidio2
Loqed schreef op woensdag 15 april 2026 @ 18:21:
[...]

Zeker! (we lezen nog steeds mee) In de beta firmware is de bluetooth scan interval nog niet geoptimaliseerd.
Het verwijderen van de bluetooth button is een tijdelijke oplossing. Zonder aanwezige bluetooth button stopt het actief scannen.

We verwachten over drie weken een nieuwe versie.
Ik gebruik geen bluetooth button. Toch merk ik battery drain.
Ik heb geen andere Shelly apparatuur.

• canonball
We gebruiken ook geen bluetooth en hebben de oude firmware (dus geen beta).

Wel is homey er mee gekopelt, maar die app lijkt ook niet geüpdatet te zijn.

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 15-04 19:14

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Wanneer je geen beta software draait, en de batterijen wel sneller dan verwacht leeg lopen kun je onderstaand checken en/of contact opnemen met support

https://support.loqed.com...atterijen-lopen-snel-leeg

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

• MartijnMartijn
Toch niet helemaal tevreden met de Loqed, dit ligt deels ook aan mijn deurbeslag.
Het touch to open werkt tot nu toe vaker niet dan wel. De bridge zit op nog geen 50 cm afstand in het stopcontact, ongeveer 3 meter van een AP af. Toch moet ik vaak meerdere keren op het schermpje tikken voordat de verbinding tot stand komt.
Maar ook een deel van mijn probleem komt vanuit de deur zelf: zodra je de hendel van de voordeur omhoog trekt gaan alle multipoints (drie stuks) ook uit en komt hij automatisch in het nachtslot te zitten. Je hoeft de cilinder dus niet nog een keertje om te draaien met de sleutel. Daardoor weet de Loqed niet dat de deur in het slot zit. Heel jammer, want de installatie was makkelijk.
Ik ga hem denk ik gebruiken voor het tuinhuis of de achterdeur daar moet de hendel ook omhoog, maar moet de cilinder nog wel gedraaid worden. Eentje kon ik nog retouren, ik ga kijken naar een ander systeem. Al blijft het deurbeslag wel een heikel punt.

[ Voor 4% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-04-2026 10:11 ]

• Insidio2
Loqed schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:14:
Wanneer je geen beta software draait, en de batterijen wel sneller dan verwacht leeg lopen kun je onderstaand checken en/of contact opnemen met support

Sorry, maar we melden met meerdere gebruikers hetzelfde probleem, op hetzelfde moment. Dan lijkt het me niet een individueel probleem te zijn op 1 slot, maar een algemene aanpassing die gebeurt is of ergens een probleem in de app of backend, hierbij gaan de aanbevelingen of FAQ op de gestuurde webpagina niet helpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Insidio2 op 17-04-2026 10:29 ]

• de Peer

de Peer

under peer review

MartijnMartijn schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:10:
Het touch to open werkt tot nu toe vaker niet dan wel. De bridge zit op nog geen 50 cm afstand in het stopcontact, ongeveer 3 meter van een AP af. Toch moet ik vaak meerdere keren op het schermpje tikken voordat de verbinding tot stand komt.
Je beschrijft touch to connect. Dat is een andere functie.
In het geval van touch to open is de connectie al gemaakt, en hoeft het slot alleen nog geopend te worden door dat jij op het schermpje tikt, de bridge hoeft dan niets te doen.

Wat je omschrijft herken ik wel. wat mij mij hielp is de bluetooth cache legen op mijn telefoon.

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 17-04-2026 10:44 ]

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 19:23
De voorwaarden voor het deurbeslag staan volgens mij redelijk goed uitgelegd in de documentatie op de website.

• MartijnMartijn
janne_nl schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 10:57:
De voorwaarden voor het deurbeslag staan volgens mij redelijk goed uitgelegd in de documentatie op de website.
Klopt. Alleen ik had nog geen sleutel ( :+) van mijn nieuwe woning toen ik het slot kocht. Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat geen enkel anders slim slot met motor dit gaat oplossen. Overweeg nu een Bold.

Wat mij nog wel opviel tijdens de installatie: de meegeleverde batterijen waren helemaal leeg. Dus het slot ging niet aan. Pas bij een nieuw setje sprong het ledje op wit.

[ Voor 16% gewijzigd door MartijnMartijn op 17-04-2026 11:28 ]

• rnldhfmmm
Gisteren beide Shelly buttons tijdelijk maar even verwijderd en ging van 26% naar 30% batterij.

• mtim
  • Laatst online: 03-05 13:18
rnldhfmmm schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 12:41:
Gisteren beide Shelly buttons tijdelijk maar even verwijderd en ging van 26% naar 30% batterij.
Je kan de batterij opladen door de Shelly buttons te verwijderen! Prachtige feature! 🥳🤡

• Jasper79
@Loqed ook hier de batterij ineens heel erg veel sneller leeg sinds bèta updateAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DCaBxM8Nnh_WjSrnpTBQIV4cNHg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kazxZyfSAcGwLCr7Z75GfW5k.png?f=fotoalbum_large

• Jasper79
Alhoewel, er lijkt eerder iets mis te zijn met het uitlezen van het voltage van de batterijen. Net in de lader en binnen enkele minuten 100% en ook het lampje aan op het slot. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2gHHc-ZimCSMAzQZSFxivmi69f0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mMPRiaqdZ7EqzctkDZDY25hN.png?f=fotoalbum_large

• rnldhfmmm
Geloof het of niet, mijn batterij percentage is van 26% naar 30% en nu 2 dagen later naar 31% gestegen.

• janne_nl
Komt denk ik omdat de belasting weg is.

• KSR
  • Niet online

KSR

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gtno2qbTgDNuFo5Mnk7Y86GSS88=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4rSRjsem4VAAttMuBokFHKwd.png?f=fotoalbum_large

Lijkt wel of hij steeds sneller leegraakt. Ik heb de batterijen van Loqed zelf.

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-05 10:29
Battery drain heb ik al vaker gehad bij mijn sloten. Dit licht eigenlijk altijd aan een kapot schermpje. Heb met 3 sloten inmiddels al 10+ schermpjes versleten (onder garantie) en er mee op gehouden. Gewoon schermpje loskoppelen en de battery drain is verdwenen. Er is eigenlijk van de 3 sloten maar 1 waarvan ik het schermpje ooit gebruik, en die doet het gelukkig nog.

• hprost
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-04 10:20
Mijn voordeurdeler slaat soms op hol, zo lijkt het. Vooral als mijn toch al niet zo enthousiaste gezinsleden zichzelf binnen willen laten. Bekend probleem?

Heb al regelmatig het slot opnieuw laten kalibreren. Laatst de s/w update gedaan. Alles van KPN in huis en slot praktisch naast de Bridge en router gesitueerd. We hebben allevier een iPhone maar het lijkt alsof de een vaker last heeft van deze losgeslagen reactie dan de ander.

How come?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVCHosNJMpgEAPpCAy04kCK6iUk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kQiCnkPg7cWb1UmgFrgFSfwG.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door hprost op 22-04-2026 17:40 ]

• Jasper79
Ik heb touch to connect aan staan

• canonball
jongbj schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:42:
Battery drain heb ik al vaker gehad bij mijn sloten. Dit licht eigenlijk altijd aan een kapot schermpje. Heb met 3 sloten inmiddels al 10+ schermpjes versleten (onder garantie) en er mee op gehouden. Gewoon schermpje loskoppelen en de battery drain is verdwenen. Er is eigenlijk van de 3 sloten maar 1 waarvan ik het schermpje ooit gebruik, en die doet het gelukkig nog.
Ik heb nu ook mijn schermpje los gemaakt, en inderdaad blijft de batterij nu goed (1week, nog 94%). Gezien dat je een scherm los kunt kopen, maar als je er al 10 versleten wil ik dat eigenlijk niet doen.

Touch to open maakt me niet zoveel uit. Een pincode en 9v batterij voor nood ook niet.

1 functie mis ik echter: het zit op een buiten deur die niet vanzelf dicht valt, ik wil dus kort kunnen drukken aan de buitenkant zodat het op slot gaat.

Zal eens proberen als ik touch to open uit het account disable en het display weer inschakel, of dat ook goed gaat. (mocht iemand dat al geprobeert hebben, hoor ik het graag :)

• Jasper79
Sluiten dmv drukken zit er op.
Als je de deur dicht trekt en dan binnen een paar seconden op het scherm drukt gaat hij op slot.

• canonball
Jasper79 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:28:
Sluiten dmv drukken zit er op.
Als je de deur dicht trekt en dan binnen een paar seconden op het scherm drukt gaat hij op slot.
klopt, maar ik heb het scherm/knop aan de buitenkant nu los gehaald ivm batterij problemen.

Dat de display functie niet werkt maakt met niet zo veel uit, maar de knop functie wil ik graag terug. Echter wel dat de batterij niet weer opnieuw leegloopt als ik het aansluit.

Ik ga dus testen als ik touch to open uitzet (en alle ongebruikte accounts verwijder), en het display weer aansluit, of de batterij nog steeds goed gaat.

• rnldhfmmm
Sinds ik de Shelley buttons weer heb verwijderd is er totaal geen batterij drain meer bij mij.
In een week van 30% naar 29% is gewoon keurig.

• Jasper79
Bij mij laad hij wel ontzettend snel, in een paar minuten geeft hij alweer 100% aan.

• MartijnMartijn
Mijne staat inmiddels op V&A. Ik wilde heel graag dat het goed ging werken: had al naar een cilinderbediende kruk gekeken. Helaas ging dat niet zonder de hele deur aan te passen. Enorm jammer, want openen ging echt top!

• misterming
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-05 08:28
Hoi, sinds gisteravond heb ik last van dat de bridge niet verbonden is met wifi. Alle andere devices werken gewoon. Ik heb de bridge uit het stopcontact gehaald en opnieuw ingeplugd. Ik heb de bridge opnieuw geconfigureerd. Tot nu toe heeft het allemaal niet mogen baten. Het licht is continu blauw.

Het slot werkt, zowel mer code als Bluetooth Touch to open.

Ik zie op status.loqed.com dat het Json gateway operationeel is, zij het dat het oranje gekleurd is. En bij “recent events” zie ik een aantal meldingen dat “Keyword has not been found”.

Heeft iemand anders hier ook last van?

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik merk wel dat als ik mijn deur dicht trek, ik steeds harder de deur moet dicht trekken wil er in het scherm komen te staan "Touch to close".
Nu is dat niet zo'n probleem omdat als ik 500m van mijn huis vandaan ben de deur toch op slot gaat, maar het heeft altijd goed gewerkt.

• janne_nl
Volgens mij heeft de deur gewoon een schokje nodig, niet perse hard dichttrekken. Als ik de deur van binnen open staat dat er al, als ik vervolgens te langzaam weg ga is het wel eens weg als ik de deur rustig dicht trek.

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-05 19:16
De batterijen zijn echt wel veel sneller aan opladen toe de laatste tijd.
Wat de oorzaak daarvan is kan ik nergens vinden maar zal zeker te maken hebben met de nieuwe firmware.

Of ze het snel gaan verhelpen is nog maar de vraag.

• wbkk
Foutje, sorry

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:40
wbkk schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:59:
De batterijen zijn echt wel veel sneller aan opladen toe de laatste tijd.
Wat de oorzaak daarvan is kan ik nergens vinden maar zal zeker te maken hebben met de nieuwe firmware.

Of ze het snel gaan verhelpen is nog maar de vraag.
Heb je al geprobeerd je slot te smeren/schoon te maken?

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 21:59

Len

Leeg

Mijn slot loopt ook veel sneller leeg. Het is begonnen na een firmware update.

Free Tibet

• rnldhfmmm
Vreemd zoveel leegloop berichten.
Nogmaals,ijn batterijen liepen supersnel.peeg toen ik mijn Shelly buttons had toegevoegd, maar nadat ik ze verwijderd had zit ik weer op 3% in de laatste 2 weken wat gewoon normaal is. ( Duracell optimum batterijen)

• Len

Len

Leeg

Ik hen geen Shelly buttons. En daar was een beta firmware toch voor nodig?

Free Tibet

• rnldhfmmm
Is de 2008002 niet standaard momenteel?

• wbkk
Batavia schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:48:
[...]

Heb je al geprobeerd je slot te smeren/schoon te maken?
Ding is gewoon "schoon", nou ja bijna schoon naast het kolenhok :P , maar uitelkaar gehaald om na te kijken.
En neem maar aan dat het door de firmware update komt want echt niet alle displays zijn defect zoals hier eerder was aangegeven, zou dat wel zo zijn dan kan dat ook door de firmware update kunnen komen.
Zoveel sloten met allemaal de zelfde problemen komt niet door de uitlopende krokussen.

• Jasper79
Maar laad hij bij jullie ook binnen een paar minuten op naar 100%, hier namelijk wel.

• Insidio2
Jasper79 schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:15:
Maar laad hij bij jullie ook binnen een paar minuten op naar 100%, hier namelijk wel.
Dat is fysiek onmogelijk, lijkt me een bug te zijn in de app.
Zolang het lampje brand is het slot aan het opladen dat zien we ook al zegt het slot 100% charge in de app.

• Jasper79
Ja en hier is hij heel snel leeg maar als ik hem ga opladen is het lampje op het slot binnen enkele minuten weer uit.

Ik denk dus dat de weergave verkeerd is.

• janne_nl
rnldhfmmm schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:37:
Is de 2008002 niet standaard momenteel?
k heb de 2006274, dus niet standaard zou ik zeggen.

• Insidio2
janne_nl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:47:
[...]

Ik heb ook nog deze. Gezien de reactie van @Loqed hier enkele dagen geleden reken ik op niet veel medewerking.

• janne_nl
Medewerking waarmee? Het werkt prima toch?

• Insidio2
janne_nl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:38:
Medewerking waarmee? Het werkt prima toch?
Er wordt hier melding gemaakt van meerdere users dat de batterij autonomie sterk achteruit gegaan is. En Loqed antwoord hierop met een link naar de FAQ en support pagina met alle algemene zaken, zonder in te gaan op de gemelde issues.

Zie:
Loqed schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:14:

[ Voor 30% gewijzigd door Insidio2 op 28-04-2026 14:53 ]

• canonball
Insidio2 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:51:
[...]Er wordt hier melding gemaakt van meerdere users dat de batterij autonomie sterk achteruit gegaan is. En Loqed antwoord hierop met een link naar de FAQ en support pagina met alle algemene zaken, zonder in te gaan op de gemelde issues.[...]
Voor mij is de oplossing een ander display (staat wel op de algemene pagina als mogelijkhijd).

Het loshalen van het display zorgde ervoor dat het niet meer leegliep. Weer aansluiten van het display en het ging weer met bijna 5% per dag omlaag. Nu een ander display er aan gehangen, en het batterij verbruik lijkt weer normaal. (overigens: het vervangen van het display zorgde er voor dat het batterij niveau van 68% na 74% ging....)

Maar wel opvallend dat meerdere personen er last van lijken te hebben, mogelijk zit er ook software op de display unit.

• janne_nl
Het lijkt aan een (Defect?) display of nieuwe software te liggen toch? Mijn slot werkt al dik 5 jaar prima.

• Len

Len

Leeg

janne_nl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:47:
[...]

Deze versie 2006274 heb ik ook.

Met deze laad cyclus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAQxfXC6vkm7uuKZfXkZCemMAEM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ArbaFbvdkwH1w3OB5mQ6YbmK.jpg?f=fotoalbum_large

Free Tibet

• janne_nl
Accu status maar eens toevoegen aan Domoticz

• thehog
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24
Dit is die van mij met ook nog 2006274
Wat mij opvalt is de wisselende cyclus periode bij mij. Ik geef de schuld aan mijn ongeduldigheid om de kabel er al eerder uit te trekken. Denk dat de slot al te snel 100% aangeeft terwijl er nog voldoende op te laden valt. De laatste laadsessie heeft de kabel er de hele nacht in gezet dus nu benieuwd hoe snel ie nu omlaag gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0mKSD6m1VJlMw258JwHoBhMXFck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E1NVP0EQxO6aKaS7wuyjp1yD.png?f=fotoalbum_large

• Jasper79
Hier ook dit jaar, Eerst veel minder snel leeg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDEq8PIJCxWL4pNP79nEOLHF4hA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sBqHtub1FJb7cvY4vlm3iUhW.png?f=fotoalbum_large

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPuX7uBx3zBvcpeyA1R0AloDsfQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9AC0Ef9GqeNHABkUHbaa89yC.jpg?f=fotoalbum_large
Hier ook overduidelijk. Sinds vorig jaar oktober viel het mij op, toen is het in dit topic ook aan bod gekomen.

Officiële loqed oplaadbare batterijen die ik dan een hele nacht oplaad.

Verder vind ik het niet heel storend , het laden is zo gedaan. Maar toch valt het op 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_6Fjdf0X-1cCVOmcLsojbOMkaCw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7x3B6AoArEJeWQ8l7vOAfGN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon Heavy op 29-04-2026 13:35 ]

• KSR
  • Niet online

KSR

Len schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:05:
Mijn slot loopt ook veel sneller leeg. Het is begonnen na een firmware update.
Hier ook, dacht eerst dat ik de enige was, maar toch niet.

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 19:04
Ik heb ook dezelfde grafieken als iedereen. Slot helemaal gesmeerd en zelfs al nieuw accupaket van Loqed er in. Niets helpt echt.

Tierelier

• canonball
Bij mij hielp het loshalen van het display kabeltje, de batterij liep dan niet meer snel leeg. Nu een ander display, en nog steeds loopt het niet snel leeg, het lijkt dus opgelost.

Ik had geen beta-firmware, maar verwacht wel dat er iets van firmware in het display element zit

• KSR
  • Niet online

KSR

Vanmorgen stond hij op 63%, maar bij het openen van de deur leek het wel of hij op zijn laatste beetje kracht open ging.Dus ik dacht ik hang de oplader er maar weer aan.
Nu wil hij niet eens meer opladen, hij blijft op 63% staan na 4 uur. En het lampje gaat ook steeds uit op het slot.
Het wordt er niet beter op.

• wbkk
(was 05: nog wat uur)
Hier vanmorgen, nu, probleem dat de deur niet kan "ontgrendelen" met de loqed app,
Openen met de had dus, daarna getest op "vergrendelen" met de loqed app en dat werkt ook niet.

Loqed werkt met homey en homey met google alleen nu: "Ok google, ontgrendel voordeur" werkt ook niet.

12:05 uur
Werkt weer rond 07:15uur, niets aangepast of zo, zal wel in het weer zitten maar eerder de server waar loqed achter hangt.

[ Voor 21% gewijzigd door wbkk op 02-05-2026 12:08 ]

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 18:56
De bridges werkte niet. Ook al gaven ze geen foutmelding (groen). Commandos extern (shelly, loqed app via wifi) werkten niet. Alleen bluetooth comando's. Even de bridges ui/in het stopcontact heeft het bij de 3 sloten opgeslost.

Edit: bij nader inzien. Gisteravond was het probleem al aanwezig, door niet automatisch op slot te gaan.

[ Voor 19% gewijzigd door Codeaction op 02-05-2026 19:09 ]

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Pagina: 1 ... 29 30 Laatste