If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
Ziet er goed uit!Codeaction schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:02:
Na een lange tijd op de metaforische plank van thuis projecten is het eindelijk zo ver.
Waterproofing loqed
[Afbeelding]
Als iemand geïnteresseerd is maak ik binnenkort wel een how to.
Materialen zijn van tpu / pc en pctg door middel van een x1c bambu. Een kleinere printer gaat niet
Is dit een hek waar je nog wel overheen kan klimmen? Waterdicht is 1, maar door de temperatuurverschillen en oxidatie gaan die batterijen het met enkele maanden wel begeven.
Ik ben wel benieuwd naar de ontwerpen. Zou je die kunnen delen?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gKikUTvrYHVOzBdhf0ZWLm39.jpg?f=user_large)
Verder is de pc vul plaat gemeten, met een schuifje op de voorkant:
:strip_exif()/f/image/ivngHABt0KKYsi1HNtXIZrN0.jpg?f=fotoalbum_large)
De slot draaiknop ring (tpu) valt achter de voorplaat (PCTG) en deze wordt met een goede voorspanning aangedrukt met lichte wrijving draait deze mee. Om de wrijving te verminderen heb ik een klein beetje vet er om heen gesmeerd.
De klink as heeft vrij veel speling (3/4mm) t.o.v. de rvs voorplaat. Deze wordt opgevuld door de pc binnen ring.
Al met al verwacht ik dat dit lang goed gaat
Je kan over het hek ja, geen dakje. Me overbuur werkt al jaren met Loqed op de poort deur, maar deze heeft wel een dak er boven. Verder maak ik me geen zorgen. alle gaten zijn vrijwel dicht (zelfs de achterkant). en met het vastzetten van de klinkt wordt het geheel licht aangedrukt onderling / tegen de achterplaat. Als het niet snel regent zet ik wel de tuinslang er vol op om een proef te doen.NerdMichael schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:15:
[...]
Ziet er goed uit!
Is dit een hek waar je nog wel overheen kan klimmen? Waterdicht is 1, maar door de temperatuurverschillen en oxidatie gaan die batterijen het met enkele maanden wel begeven.
Ik ben wel benieuwd naar de ontwerpen. Zou je die kunnen delen?

Dank je wel!Codeaction schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 20:47:
Hierbij de bestanden voor de pc55 maat.
https://makerworld.com/en...ing-set#profileId-1483044
Waarschijnlijk staat er een vpn aan of de tijdzone niet automatisch. Heb ik ook wel eens gehad.konehead schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:25:
Hi, ik heb een vraagje: Ik heb in huis een Iphone én een andriod (samsung) De iphone werkt probleemloos met het slot. De Andrioid geeft (sindskort) een foutmelding 'geen antwoord van het slot ontvangen" probeer later opnieuw'. De Andriod telefoon werkte probleemloos en ineens kregen we deze melding. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en ook een nieuwe sleutel aangemaakt... helaas geen resltaat. Als ik inlog zie ik wel het slot zelf, status van de batterij. Alleen als ik op 'ontgrendel' druk krijg ik deze foutmelding (alleen bij de Android, niet bij de Iphone). Wat gaat hier fout / wie kan mij helpen?
Ja dat was het (tijdzone!). Veel dank!!NerdMichael schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:20:
[...]
Waarschijnlijk staat er een vpn aan of de tijdzone niet automatisch. Heb ik ook wel eens gehad.
:strip_exif()/f/image/wEJKF3nd3p66CHC2FsOa8cuZ.jpg?f=fotoalbum_large)
In de eigen Loqed app.
:strip_exif()/f/image/tdAecAj5B0t1B8ER65dVwOwy.jpg?f=fotoalbum_large)
In Home Assistant (bediening is ook mogelijk, uiteraard).
:strip_exif()/f/image/fHgeMzw8tCZpkhPXwKwGV8xK.jpg?f=fotoalbum_large)
In de Shelly app.
Ik heb vier sloten en ben een enthousiast gebruiker. Alles blijft werken!
12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.
Fijn om te weten, dan hoef ik maar 1 van de 3 systemen te kraken om bij je binnen te komen.Consulectro schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:45:
Bij mij werkt het wel in zowel Home Assistant en de Shelly app. Ze zijn alle drie functioneel. Je kunt ze alle drie gebruiken.
[Afbeelding]
In de eigen Loqed app.
[Afbeelding]
In Home Assistant (bediening is ook mogelijk, uiteraard).
[Afbeelding]
In de Shelly app.
Ik heb vier sloten en ben een enthousiast gebruiker. Alles blijft werken!
Maar even serieus, heb je niet het gevoel dat het nu onveiliger is voor je? Ik gebruik voor de toegang het liefste zo min mogelijk systemen.
Geen enkel systeem is 100% veilig, dus je hebt nu in theorie 3 keer zoveel kans om gehacked te worden en dan komen ze zo bij je binnen zonder braaksporen achter te laten. Vooral Home Assistant zie ik als een risico omdat die behoorlijk groot is en daar dus ook wellicht de meeste lekken nog in zitten.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Daarnaast een raam is nog makkelijker. Als er na het breken van een raam niks gebeurt het eerste half uur, kun je vrij safe naar binnen😎
Be Stronger Than Your Excuses
Ik gebruik ze alleen met 2FA. Er zijn onveiligere systemen zoals een gewoon slot welke je kunt vergeten dicht te doen. Geef me de kost niet hoeveel mensen weleens vergeten een deur achter je dicht op slot te doen vooral als je meer deuren (sloten) hebt. De sloten van mij gaan automatisch in de nachtvergrendeling als niemand meer in de woning aanwezig is.DutchKel schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:22:
[...]
Fijn om te weten, dan hoef ik maar 1 van de 3 systemen te kraken om bij je binnen te komen.
Maar even serieus, heb je niet het gevoel dat het nu onveiliger is voor je? Ik gebruik voor de toegang het liefste zo min mogelijk systemen.
Geen enkel systeem is 100% veilig, dus je hebt nu in theorie 3 keer zoveel kans om gehacked te worden en dan komen ze zo bij je binnen zonder braaksporen achter te laten. Vooral Home Assistant zie ik als een risico omdat die behoorlijk groot is en daar dus ook wellicht de meeste lekken nog in zitten.
12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.
Ik zit met een soorgelijk probleem en krijg dezelfde melding. Reboot lijkt af en toe te helpen, maar dat is natuurlijk geen oplossing.ROcho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:01:
[...]
Uiteindelijk het probleem gevonden. Na een reboot werkte het weer, maar een paar dagen later ging het weer mis. Wat bleek nou, de klok in van HA liep meer dan 10 seconde achter. Ik had geen ntp client op de server draaien. Dat geinstalleerd en het werkt weer pirma.
Ik plaats 't hier vooral even voor het geval iemand anders er ook een keer tegenaan loopt.
Ik ben het gaan checken door dat ik dit issue las. https://github.com/home-assistant/core/issues/133309
Heb je een ntp client in HomeAssistant geinstalleerd? Of op de VM server?
(en heb je een hint naar hoe, want google is erg vaag hierover.)
Mijn leerpunt: een vol WiFi netwerk heeft duidelijk impact op de functionaliteit van de bridge.
Ik kan niet heel gemakkelijk zien wat op welke frequentie (2.4 of 5) zit.
Herstart je de bridge ook als je het wifi kanaal wijzigt?
Jajanne_nl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:57:
[knip]
Herstart je de bridge ook als je het wifi kanaal wijzigt?
Voor de zekerheid koop ik wel een 9V batterij. Maar ik voorkom liever dat ik daar mee moet kloten met veel koffers en een jetlag
Eerste gedacht is uiteraard te lage batterijniveau maar die staat op 42%, wat nog voldoende moet zijn (Loqed geeft aan >20%).
Nu eerst maar even ergens een 9V batterij scoren. Normaal heb ik die altijd standaard in de auto liggen voor dit soort gevallen, maar zal je net zien dat toevallig net vandaag mijn auto bij de garage staat

Meer mensen hier last van bij dit batterijniveau?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Dit lijkt meer op een probleem in het mechanisme dan een ding van de Loqed als je het mij vraagt.
Krijg je hem met de knop ook niet opengedraaid?
Misschien is je deur wat krom getrokken vanwege de warmte? Gaat die wel open als je de deur aantrekt?BeaM-R schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:57:
Momenteel krijgt ik mijn Loqed niet meer van het slot af. Krijgt hem niet meer goed rondgedraaid.
Eerste gedacht is uiteraard te lage batterijniveau maar die staat op 42%, wat nog voldoende moet zijn (Loqed geeft aan >20%).
Nu eerst maar even ergens een 9V batterij scoren. Normaal heb ik die altijd standaard in de auto liggen voor dit soort gevallen, maar zal je net zien dat toevallig net vandaag mijn auto bij de garage staat![]()
Meer mensen hier last van bij dit batterijniveau?
Precies dat.DutchKel schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:24:
[...]
Misschien is je deur wat krom getrokken vanwege de warmte? Gaat die wel open als je de deur aantrekt?
Is bij ons ook het geval, merk dat de deur dan wat lastiger loopt, terwijl 15 graden de deur zeer soepel opent sluit.
Stel in de zomer de kom waar de dag en nacht stoot in vallen een beetje bij, en dat zet ik later weer terug.
Dit was het inderdaad. Gaat nu weer soepel.boswandeling schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:28:
[...]
Precies dat.
Is bij ons ook het geval, merk dat de deur dan wat lastiger loopt, terwijl 15 graden de deur zeer soepel opent sluit.
Stel in de zomer de kom waar de dag en nacht stoot in vallen een beetje bij, en dat zet ik later weer terug.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
- Het duurde aanzienlijk langer dan 4 uur voordat de batterijen van 36% naar 100% waren opgeladen
- Het slot was behoorlijk warm na het opladen
- Leeglopen ging heel snel: in 10 dagen van 100% naar 62%
- Vandaag liep het slot steeds fysiek vast bij het sluiten. Het kon nog wel worden bediend met de knop, maar pas na heen- en weerdraaien en behoorlijk kracht uitoefenen
- Toen ik de batterijen eruit haalde bleek dat bij zes van de acht (waarschijnlijk de bovenste, maar ik heb niet opgelet met het verwijderen) de folie helemaal opgebobbeld was.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben gezien? Iemand enig idee wat er misgaat?
Heb je bij het opladen ook het juiste type batterij geselecteerd?Bert-R schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:30:
Ik heb recent (10 dagen geleden) oplaadbare batterijen van Amazon Basics (2400 mAh) in een van onze Loqed-sloten gezet en ze opgeladen met een 12 V lader, ook van Amazon. De ervaring is niet positief:Nadat ik de batterijen heb vervangen door alkalinebatterijen werkte het slot weer als een zonnetje.
- Het duurde aanzienlijk langer dan 4 uur voordat de batterijen van 36% naar 100% waren opgeladen
- Het slot was behoorlijk warm na het opladen
- Leeglopen ging heel snel: in 10 dagen van 100% naar 62%
- Vandaag liep het slot steeds fysiek vast bij het sluiten. Het kon nog wel worden bediend met de knop, maar pas na heen- en weerdraaien en behoorlijk kracht uitoefenen
- Toen ik de batterijen eruit haalde bleek dat bij zes van de acht (waarschijnlijk de bovenste, maar ik heb niet opgelet met het verwijderen) de folie helemaal opgebobbeld was.
Zijn er meer mensen die zoiets hebben gezien? Iemand enig idee wat er misgaat?
En dat het slot zwaar loopt werkt natuurlijk ook niet mee, zie de laatste paar berichten.
Ja, dat stond op "Ni-MH (rechargeable)" (anders heb je trouwens sowieso geen optie om te laten). In mijn geval loopt het slot helemaal niet zwaar, en hij liep ook vast als de deur open stond.DutchKel schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:32:
[...]
Heb je bij het opladen ook het juiste type batterij geselecteerd?
En dat het slot zwaar loopt werkt natuurlijk ook niet mee, zie de laatste paar berichten.
Als iemand ideeën heeft over wat er misgaat met die batterijen dan houd ik me aanbevolen.
Kun je even kijken met een multimeter hoeveel volt je over de volledige batterij pack hebt, en individueel per batterij?Bert-R schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:43:
Het probleem bij mij heeft niet te maken met hoe zwaar het slot loopt (want het treedt ook op met de deur open), maar met de oplaadbare batterijen. Met alkalinebatterijen draait het slot als een zonnetje.
Als iemand ideeën heeft over wat er misgaat met die batterijen dan houd ik me aanbevolen.
Er is misschien 1 batterij defect?
Misschien is er net te weinig vermogen om soepel te werken?
Ik gebruik de loqed herlaadbare batterijen en geen probleem hier.
Dus ja is nog wat verschil.
En ook daarin is je slot mechanisme in je deur hoe soepel dat loopt zeker een factor.
Met z'n achten geven ze onbelast 10.15 volt. Per batterij is het tussen de 1.26 en 1.28 volt. De twee waarvan de folie niet is opgebobbeld zitten op 1.28, de ander zes een paar honderdsten tot twee tiende volt lager.Insidio2 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:50:
[...]
Kun je even kijken met een multimeter hoeveel volt je over de volledige batterij pack hebt, en individueel per batterij?
Er is misschien 1 batterij defect?
Mooi, sta buiten en slot wil niet meer openen, super die aanpassing, update.
Via tuin kunnen binnenkomen, bridge van stroom af, aan de stroom, werkt nog niet.
Op iphone niet bij instellingen, in de loqed app, te komen met deze verrotte update of verandering bij hun gegevens.
Zelf eerder gaan veranderingen of aanpassingen gedaan, vanwege dat het niet werkte in appstore gekeken en zag de update, die toegepast maar geen enkele verandering in voorgaande, iphone opnieuw opgestart haalde ook niets uit.
WB
Correctie, ik kon hem blijkbaar 1 malig unlocken maar dat was het.
[ Voor 29% gewijzigd door rnldhfmmm op 07-09-2025 09:24 ]
Ik schat dat als het slot wakker gemaakt wordt door er op te drukken het wel werkt. Dat blijkt mi ook aangezien de HA integratie werkt.
Dit is door de jaren heen af en toe wel eens het geval geweest. Een backend ligt er wel eens uit.
(even getest met deur open want anders moest ik weer omlopen en via de tuinkant "inbreken")
Reset bridge heeft ook niets opgelost, https://app.loqed.com, om gegevens na te kijken is ook niet bereikbaar.
Wat nu even niet werkt is de touch to open en het wijzigen van instellingen. Dus voor mij alleen lastig maar niet dramatisch.
Local API doet niets meer, home assistant (dus) ook niet.
Ik heb heel de shelly cloud/integratie nooit gedaan.
[ Voor 16% gewijzigd door davinci op 07-09-2025 11:19 ]
<removed>
Afwachten hoe lang het gaat duren voordat alles weer werkt, gelukkig gaat het de goede kant op.
Hier kan je ook weer op werken...> https://app.loqed.com
[ Voor 13% gewijzigd door wbkk op 07-09-2025 11:26 ]
Erg slecht geregeld dat uren duurt voordat iemand actie onderneemt. Commercieel bedrijf kan toch fatsoenlijke monitoring en bewaking inregelen zou ik denken.... anyway, we wait.wbkk schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:23:
Wie ze bij shelly wakker heeft gemaakt weet ik niet maar er komt weer leven in de app van loqed.
Afwachten hoe lang het gaat duren voordat alles weer werkt, gelukkig gaat het de goede kant op.
Hier kan je ook weer op werken...> https://app.loqed.com
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Local api (en dus HA) doet niets. Ook lock/unlock/ etc commands via app.loqed.com doen niets.
Mijn loqed app geeft aan dat er geen bridge verbinding is, meerdere keren opnieuw ingesteld.
Ik krijg wel gewoon valid response op local ip, maar openen/sluiten/etc ho maar.
[ Voor 10% gewijzigd door davinci op 07-09-2025 11:49 ]
<removed>
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Elk systeem dan via een backend werkt (denk aan banken) loopt het risico er af en toe uit te liggen.
Bij Loqed, als je een pincode instelt of de 500meter grens uitzet kom je altijd binnen (zelf getest). Als je een lokale integratie hebt zou het ook moeten werken (lees ik hier vanmorgen).
Alles lokaal hier, en doet helemaal niets. (lees: alleen bluetooth werkt wanneer je dicthbij het slot staat middels de app)janne_nl schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:55:
(...)
Als je een lokale integratie hebt zou het ook moeten werken (lees ik hier vanmorgen).
[ Voor 13% gewijzigd door davinci op 07-09-2025 11:59 ]
<removed>
Ik was wat voorbarig, het lijkt nog niet te werken en/of is instabiel.
de app geeft de ene keer wel alle geconfigureerde sleutels weer en dan weer alleen de master sleutel.
daarnaast doen alle settings het niet
als dit vaker voor gaat komen gaat dit slot eruit, de support is ook dramatisch..
een ai chatbot die elke keer hetzelfde aangeeft..
is er geen service status pagina waar je naar kunt kijken of de backend services weer lopen of een storing hebben ?
Zonder sleutels? Lijkt mij sterk.verypsb schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:12:
In de eerste zin geeft LOQED aan dat bluetooth blijft werken.
Hier onder een optie die natuurlijk niet klopt.
---------------------------
(Wie weet kan je ze, de sleutels ...... en de rest van de gegevens terug vinden op een of andere hackers site.)
Dat was ook mijn beeld. Alleen toen ik bij mijn pa aankwam deed het slot niets, waarop ik de app open en er geen sleutels meer in staan. Nou gebuik ik de app niet regelmatig, dus ik dacht nou ja hij zal de authenticatie willen vernieuwen wat niet gaat omdat de servers down zijn. Maar in de App bij mij pa zijn de sleutels ook leeg. En hij gebruikt de sloten/app meerdere malen per dag. Dan heb je dus niets aan dat het met BT zou moeten werken. Dat wilde ik even checken hier, omdat ik de sloten dus niet zelf heb en dus weinig ervaring.wbkk schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:19:
[...]
Zonder sleutels? Lijkt mij sterk.
Hier onder een optie die natuurlijk niet klopt.
(Wie weet kan je ze, de sleutels ...... en de rest van de gegevens terug vinden op een of andere hackers site.)
Indien hij zelf niets heeft aangepast (perongeluk) bij het zoeken omdat het niet werkte zou het nu weer goed moeten zijn.IPeukieI schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:40:
[...]
Dat was ook mijn beeld.En hij gebruikt de sloten/app meerdere malen per dag. Dan heb je dus niets aan dat het met BT zou moeten werken. Dat wilde ik even checken hier, omdat ik de sloten dus niet zelf heb en dus weinig ervaring.
Hier werkt alles weer zoals het zou moeten en uiteraard uitgetest met rondje stad fietsen en daarna gewoon de deur kunnen openen.
Ook, tot op heden geen Poetin, Xi of andere link naar voren gekomen
<removed>
Daar krijg ik nu "Sorry er is een fout opgetreden en ik kan je smart home apparaat niet bedienen".
Nou ja dan loop ik zelf even naar de deur om die te openen.
Naar huis gereden 9v blok er tegen en gelukkig ging de deur open, maar erg onbetrouwbaar om dit nog nog te laten zitten.
Geen idee waar dit vandaan komt, maar hebben nooit problemen gehad, binnewerk van de driepuntsluiting draait zeer soepel.
Lijkt wel of het opladen, ontladen is geworden.
Of gewoon setje nieuwe batterijen kopen en erin doen.
Zoals Loqed al aangaf openen via bluetooth werkte gewoon. Dat heb ik getest vanmorgen. Wat je natuurlijk nooit moet doen is uitloggen als er geen backend verbinding is. Maar dat lijkt mij logisch (zoals Johan zou zeggen).
En een lokale verbinding confugureren zonder dat offline te testen.....lijkt me niet des tweakers.
Vandaag kwam ik er pas achter dat de bridge er niet in zat. Ik moest mijn vrouw op afstand naar binnen laten en het slot reageerde niet op het remote commando. Touch to open werkte al die tijd wel omdat die via bluetooth verbind en dat is de manier hoe ik normaal binnen kom.
Als je gewoon bij het slot komt en er op klikt zoekt het slot de telefoon, dat is niet touch to open. In beeld zie je dan: connecting to phone
Je hebt wellicht helemaal gelijk. Ik let niet zo wat op het display staat. Ik druk op het slot en na een paar seconden gaat die open. Dus dat impliceert toch dat hij eerst verbinding maakt met bluetooth.janne_nl schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:38:
Dat is op zich wel vreemd. De touch to open gaat pas werken als je binnen de 500meter van je huis komt. Bluetooth gaat dan via de bridge aan en als je binnen 3 meter ongeveer van het slot komt, komt touch to open in beeld.
Als je gewoon bij het slot komt en er op klikt zoekt het slot de telefoon, dat is niet touch to open. In beeld zie je dan: connecting to phone
Dat is meer dan 'een beetje jammer', toch? Wat is dan de waarde van een lokale API als je toch van de cloud afhankelijk ben? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe groot die afhankelijkheid is?SPyRoX schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:19:
Hier werkt alles ook weer normaal. Beetje jammer dat de lokale bediening er dan ook uit ligt met HA.
De Home Assistant integratie heeft alleen bij setup de cloud api nodig voor het ophalen van een encryptiesleutel om te communiceren met de lokale bridge. Daarna functioneert de integratie los van de cloud.Bert-R schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:27:
[...]
Dat is meer dan 'een beetje jammer', toch? Wat is dan de waarde van een lokale API als je toch van de cloud afhankelijk ben? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe groot die afhankelijkheid is?
mits het slot internet toegang heeft. Als hij dat niet heeft, dan doet ie het mooi niet.Stubby schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:53:
[...]
De Home Assistant integratie heeft alleen bij setup de cloud api nodig voor het ophalen van een encryptiesleutel om te communiceren met de lokale bridge. Daarna functioneert de integratie los van de cloud.
Dus zonder werkende bridge, dus met connectie naar Loqed servers. Geen Loqed servers en dus bridge offline en niets doet het meer behalve Bluetooth?Sa1 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:29:
[...]
mits het slot internet toegang heeft. Als hij dat niet heeft, dan doet ie het mooi niet.
Helemaal zonder de bridge en de systemen er achter kan je niet. Ook niet met home assistent.
Tenzij iemand anders het tegenstelde beweerd is dat mijn ervaring ja. Toevallig vandaag nog vanwege onze verbouwing stroom er af gehad (ongepland). Aangezien m'n DNS server offline was (powerplug had default off na powerloss, vet suf), had niets internet en hoewel ik via Nabu bij m'n home assistant kon, kon die niets met de bridge en dus ook niet met het slot.peterpijpelink schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:10:
[...]
Dus zonder werkende bridge, dus met connectie naar Loqed servers. Geen Loqed servers en dus bridge offline en niets doet het meer behalve Bluetooth?
Helemaal zonder de bridge en de systemen er achter kan je niet. Ook niet met home assistent.
Goed, we hebben altijd een sleutel bij mijn ouders liggen op een halfuur lopen, maar die zijn soms ook weleens even weg
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Ik heb een losse sleutel in mijn 'beurs', maar dan zou ik ook over een hek moeten klimmen ;-).
Ik vroeg me altijd af, zou ik dat met een mechanisch slot ook doen? Ook dat kan immers kapot of een sleutel kan erin afbreken.....
https://support.loqed.com...-loxone-loqed-integration
15x330 SW38
zo had ik me dit niet voorgesteld.
en is dit dus direct ook waardeloos bij lokale internet outages.
waarom heb je dan een lokale API configuratie
Touch to open werkt gewoon nog zonder internet, want dat gaat via BLE, maar inderdaad. Wij hebben bijv niet alle kids toegevoegd aan de loqed app en openen de deur via Home Assistant, maar dat werkt niet als er geen internet is. Vreemd gedrag voor een lokale api vind ik.calciumdude schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:39:
het is heel vreemd dat de api calls naar lokale ip van de bridge alsnog via de internet servers van loqed/shelly gaan.
zo had ik me dit niet voorgesteld.
en is dit dus direct ook waardeloos bij lokale internet outages.
waarom heb je dan een lokale API configuratie
Touch to open verschijnt op het slot als jet aan komt lopen en buiten de ingestelde afstand bent geweest. Het slot gaat dan draaien bij de aanraking. In het andere geval duurt het een paar seconden tot de app op de telefoon en het slot het eens zijn over de sleutels.
Als ik aankom, van verder weg dan 500 meter, dan moet ik echt wel mijn mobiel vlak bij het slot houden en aantikken om te ontsluiten. Was voorheen niet zo!
Bridge van stroom af en weer aanzetten gaf geen verandering, met de bridge opnieuw kalibreren is er ook geen verbetering gekomen.
Slot gedemonteerd en getracht op te laden met de bijbehorende laders, maar blijft dood. Batterijen voor de heflt opgeladen met een normale batterijen lader. Daarna proberen verder te laden met de loqed laders, en toen waren de batterijen weer 0%Jasper79 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:17:
Slechte batterij ertussen? Allemaal eens voltage meten, eventueel individueel opladen en na 24u nogmaals meten.
Of gewoon setje nieuwe batterijen kopen en erin doen.
Nu de batterijen met een normale lader opgeladen tot 100%. Of de Loqed adapter is defect. Of het laadsysteem in het slot zelf is defect.
Ik ga vooralsnog het slot niet terug plaatsen. Eerst even op de testbank laten liggen voor een paar weken, kijken of er geen batterij drain is.
Dus "Ok google ontgrendel voordeur" werkte niet op de telefoon op ontgrendel drukken deed ook niets.
Op de telefoon ontgrendel indrukken werkt ook niet, google gaf wel aan "ok ik haal voordeur van het slot."
Zal eerst de bridge nog even van de stroom afhalen en terug plaatsen, zal denk ik niet veel helpen.
de telefoon restarten om dat ook nog uit te sluiten al denk ik dat het simpelweg weer bij Shelly zit.
05:00 uur het werkt weer, openen en sluiten via google aansturing, oorzaak bedenkelijk maar zal wel in de communicatie met de bridge gezeten hebben denk ik dan maar.
Voor de komende tijd ga ik er maar van uit het slot op deze wijze eerst te testen voor ik wegga.
[ Voor 31% gewijzigd door wbkk op 13-09-2025 05:13 ]
Bridge hier online, maar via app, of api woeden geen commando’s uitgevoerd. Moet wel stoppen bij Shelly dit geklooi.
[ Voor 31% gewijzigd door MarioMark1541 op 13-09-2025 20:22 ]