Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Loqed smartlock

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:34
Er hoeft natuurlijk maar 1 batterij slecht te zijn.

Zoals Loqed al aangaf openen via bluetooth werkte gewoon. Dat heb ik getest vanmorgen. Wat je natuurlijk nooit moet doen is uitloggen als er geen backend verbinding is. Maar dat lijkt mij logisch (zoals Johan zou zeggen).

En een lokale verbinding confugureren zonder dat offline te testen.....lijkt me niet des tweakers.

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:04

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:14
Ik werk al een aantal weken met alleen bluetooth. Mijn vrouw had de bridge eruit gehaald om de stofzuiger een keer in dat stopcontact te doen en is erna vergeten om de bridge weer terug te stoppen in het stopcontact. Normaal wordt dat stopcontact niet gebruikt voor de stofzuiger maar we waren de woonkamer toen aan het verbouwen en dat is inmiddels al ongeveer 1 maand geleden.

Vandaag kwam ik er pas achter dat de bridge er niet in zat. Ik moest mijn vrouw op afstand naar binnen laten en het slot reageerde niet op het remote commando. Touch to open werkte al die tijd wel omdat die via bluetooth verbind en dat is de manier hoe ik normaal binnen kom.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• janne_nl
Dat is op zich wel vreemd. De touch to open gaat pas werken als je binnen de 500meter van je huis komt. Bluetooth gaat dan via de bridge aan en als je binnen 3 meter ongeveer van het slot komt, komt touch to open in beeld.

Als je gewoon bij het slot komt en er op klikt zoekt het slot de telefoon, dat is niet touch to open. In beeld zie je dan: connecting to phone

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:38:
Dat is op zich wel vreemd. De touch to open gaat pas werken als je binnen de 500meter van je huis komt. Bluetooth gaat dan via de bridge aan en als je binnen 3 meter ongeveer van het slot komt, komt touch to open in beeld.

Als je gewoon bij het slot komt en er op klikt zoekt het slot de telefoon, dat is niet touch to open. In beeld zie je dan: connecting to phone
Je hebt wellicht helemaal gelijk. Ik let niet zo wat op het display staat. Ik druk op het slot en na een paar seconden gaat die open. Dus dat impliceert toch dat hij eerst verbinding maakt met bluetooth.

• janne_nl
Ja precies. Bij touch to open gaat tie direct draaien

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22-11 18:10
SPyRoX schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:19:
Hier werkt alles ook weer normaal. Beetje jammer dat de lokale bediening er dan ook uit ligt met HA.
Dat is meer dan 'een beetje jammer', toch? Wat is dan de waarde van een lokale API als je toch van de cloud afhankelijk ben? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe groot die afhankelijkheid is?

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49
Bert-R schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:27:
[...]

Dat is meer dan 'een beetje jammer', toch? Wat is dan de waarde van een lokale API als je toch van de cloud afhankelijk ben? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe groot die afhankelijkheid is?
De Home Assistant integratie heeft alleen bij setup de cloud api nodig voor het ophalen van een encryptiesleutel om te communiceren met de lokale bridge. Daarna functioneert de integratie los van de cloud.

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:08

Sa1

Stubby schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:53:
[...]

De Home Assistant integratie heeft alleen bij setup de cloud api nodig voor het ophalen van een encryptiesleutel om te communiceren met de lokale bridge. Daarna functioneert de integratie los van de cloud.
mits het slot internet toegang heeft. Als hij dat niet heeft, dan doet ie het mooi niet.

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:44

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Sa1 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:29:
[...]
mits het slot internet toegang heeft. Als hij dat niet heeft, dan doet ie het mooi niet.
Dus zonder werkende bridge, dus met connectie naar Loqed servers. Geen Loqed servers en dus bridge offline en niets doet het meer behalve Bluetooth?

Helemaal zonder de bridge en de systemen er achter kan je niet. Ook niet met home assistent.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan. Home-Assistant].

• Sa1

Sa1

peterpijpelink schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:10:
[...]

Dus zonder werkende bridge, dus met connectie naar Loqed servers. Geen Loqed servers en dus bridge offline en niets doet het meer behalve Bluetooth?

Helemaal zonder de bridge en de systemen er achter kan je niet. Ook niet met home assistent.
Tenzij iemand anders het tegenstelde beweerd is dat mijn ervaring ja. Toevallig vandaag nog vanwege onze verbouwing stroom er af gehad (ongepland). Aangezien m'n DNS server offline was (powerplug had default off na powerloss, vet suf), had niets internet en hoewel ik via Nabu bij m'n home assistant kon, kon die niets met de bridge en dus ook niet met het slot.

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-11 23:56
Ik kwam gisteren gelukkig nog binnen via de pincode. Heb geen huissleutel meer aan mijn sleutelbos hangen sinds ik de Lower heb! Merkte gisteren toch wel dat dat misschien een beetje kwetsbaar is.

Goed, we hebben altijd een sleutel bij mijn ouders liggen op een halfuur lopen, maar die zijn soms ook weleens even weg :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• janne_nl
Waarom zet je de touch to connect niet aan (rekeninghoudend met de risico's)?

Ik heb een losse sleutel in mijn 'beurs', maar dan zou ik ook over een hek moeten klimmen ;-).

Ik vroeg me altijd af, zou ik dat met een mechanisch slot ook doen? Ook dat kan immers kapot of een sleutel kan erin afbreken.....

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 14:33
Mijn ervaring met de lokale API icm met Loxone is dat als er geen Internet is, geen opdrachten van en naar Loxone en loqed. Het zou mooi zijn als de bridge voor X tijd de sleutels lokaal kan bewaren zodat bij een korte outage de API nog werkt.

https://support.loqed.com...-loxone-loqed-integration

15x330 SW38

• janne_nl
Volgens mij zitten de digitale sleutels altijd in het slot, anders kon 'Touch to connect' niet werken.

• calciumdude
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 12-11 07:43
het is heel vreemd dat de api calls naar lokale ip van de bridge alsnog via de internet servers van loqed/shelly gaan.
zo had ik me dit niet voorgesteld.
en is dit dus direct ook waardeloos bij lokale internet outages.
waarom heb je dan een lokale API configuratie

• Sa1

Sa1

calciumdude schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:39:
het is heel vreemd dat de api calls naar lokale ip van de bridge alsnog via de internet servers van loqed/shelly gaan.
zo had ik me dit niet voorgesteld.
en is dit dus direct ook waardeloos bij lokale internet outages.
waarom heb je dan een lokale API configuratie
Touch to open werkt gewoon nog zonder internet, want dat gaat via BLE, maar inderdaad. Wij hebben bijv niet alle kids toegevoegd aan de loqed app en openen de deur via Home Assistant, maar dat werkt niet als er geen internet is. Vreemd gedrag voor een lokale api vind ik.

• janne_nl
Touch to open werkt NIET zonder internet. Touch to connect werkt zonder internet. Klein verschil en bij een snelle bluetooth verbinding merk je weinig.

Touch to open verschijnt op het slot als jet aan komt lopen en buiten de ingestelde afstand bent geweest. Het slot gaat dan draaien bij de aanraking. In het andere geval duurt het een paar seconden tot de app op de telefoon en het slot het eens zijn over de sleutels.

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-11 18:56
De veranderingen, aanpassingen zijn hier niet zo positief.

Als ik aankom, van verder weg dan 500 meter, dan moet ik echt wel mijn mobiel vlak bij het slot houden en aantikken om te ontsluiten. Was voorheen niet zo!
Bridge van stroom af en weer aanzetten gaf geen verandering, met de bridge opnieuw kalibreren is er ook geen verbetering gekomen.

• janne_nl
Werkt hier nog altijd zo als toen het destijds toegevoegd werd. Ik zou het issue in je telefoon zoeken en niet in het slot. Kijk eens bij de storingstips.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
Jasper79 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:17:
Slechte batterij ertussen? Allemaal eens voltage meten, eventueel individueel opladen en na 24u nogmaals meten.

Of gewoon setje nieuwe batterijen kopen en erin doen.
Slot gedemonteerd en getracht op te laden met de bijbehorende laders, maar blijft dood. Batterijen voor de heflt opgeladen met een normale batterijen lader. Daarna proberen verder te laden met de loqed laders, en toen waren de batterijen weer 0%

Nu de batterijen met een normale lader opgeladen tot 100%. Of de Loqed adapter is defect. Of het laadsysteem in het slot zelf is defect.

Ik ga vooralsnog het slot niet terug plaatsen. Eerst even op de testbank laten liggen voor een paar weken, kijken of er geen batterij drain is.

• janne_nl
Wat zegt support?

• wbkk
Vanmorgen 13-09-2025 04:10 uur wilde mijn slot niet meer ontgrendelen.
Dus "Ok google ontgrendel voordeur" werkte niet op de telefoon op ontgrendel drukken deed ook niets.
Op de telefoon ontgrendel indrukken werkt ook niet, google gaf wel aan "ok ik haal voordeur van het slot."

Zal eerst de bridge nog even van de stroom afhalen en terug plaatsen, zal denk ik niet veel helpen.
de telefoon restarten om dat ook nog uit te sluiten al denk ik dat het simpelweg weer bij Shelly zit.

05:00 uur het werkt weer, openen en sluiten via google aansturing, oorzaak bedenkelijk maar zal wel in de communicatie met de bridge gezeten hebben denk ik dan maar.

Voor de komende tijd ga ik er maar van uit het slot op deze wijze eerst te testen voor ik wegga.

[ Voor 31% gewijzigd door wbkk op 13-09-2025 05:13 ]

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-11 11:37
Hier werkt de app ook niet momenteel. Gewoon een storing dan denk ik dus ik ga niets van de stroom halen etc.

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:04
Er was vanochtend inderdaad weer een probleem, zichtbaar in JSON uptime.
Bridge hier online, maar via app, of api woeden geen commando’s uitgevoerd. Moet wel stoppen bij Shelly dit geklooi.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:02
Blij dat ik van dit slot af ben als ik dit allemaal zo lees

[ Voor 31% gewijzigd door MarioMark1541 op 13-09-2025 20:22 ]

• Jasper79
Kan ik me goed voorstellen, in de 3 jaar dat ik hem heb toch zeker een keer of 2 storing gehad en moest ik extra moeite doen om binnen te komen door de achterdeur waarvan de sleutel verstopt ligt.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Jasper79 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 06:39:
Hier werkt de app ook niet momenteel. Gewoon een storing dan denk ik dus ik ga niets van de stroom halen etc.
De laatste tijd zijn er wel veel storingen vind ik. Ik ga me de haast aan storen.

Be Stronger Than Your Excuses

• Jasper79
Ik denk eerder dat dat komt omdat Shelly met verbeteringen of uitbreiding bezig is.
De software was stabiel dus daar zit het niet.

• DutchKel
wbkk schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 04:56:
Vanmorgen 13-09-2025 04:10 uur wilde mijn slot niet meer ontgrendelen.
Dus "Ok google ontgrendel voordeur" werkte niet op de telefoon op ontgrendel drukken deed ook niets.
Op de telefoon ontgrendel indrukken werkt ook niet, google gaf wel aan "ok ik haal voordeur van het slot."

Zal eerst de bridge nog even van de stroom afhalen en terug plaatsen, zal denk ik niet veel helpen.
de telefoon restarten om dat ook nog uit te sluiten al denk ik dat het simpelweg weer bij Shelly zit.

05:00 uur het werkt weer, openen en sluiten via google aansturing, oorzaak bedenkelijk maar zal wel in de communicatie met de bridge gezeten hebben denk ik dan maar.

Voor de komende tijd ga ik er maar van uit het slot op deze wijze eerst te testen voor ik wegga.
Wat ik me dan afvraag is kun je niet gewoon met bluetooth verbinden en daarmee het slot openen? Dat zou altijd moeten werken ongeacht of je een internet verbinding hebt met de server of niet.

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:23
DutchKel schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:50:
[...]

Wat ik me dan afvraag is kun je niet gewoon met bluetooth verbinden en daarmee het slot openen? Dat zou altijd moeten werken ongeacht of je een internet verbinding hebt met de server of niet.
Ik merk inderdaat bij mij dat ik terugkom van werk, en mijn slot gaat opeens niet meer open via de bluetooth, ik moet de app openen en m daarin openen.
Dat is niet de bedoeling.....

• janne_nl
Ik ben nog nooit niet binnen gekomen. Heel soms is de backend down en kun je het slot wakker maken om evt via de app binnen te komen. Je noet dan net toevallig naar binnen willen als de backend down is. Touch to open werkt dan niet zoals het hoort.

Met alle andere elektronische sloten heb je volgens mij altijd wel een app of een tag nodig, dat is voor mij net de kracht van Loqed.

De Loqed zit al 4 jaar naar volle tevredenheid op de deur.

(Kortom, maak je niet zo druk en oefen als je de bridge uit zet)

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:32:
Ik ben nog nooit niet binnen gekomen. Heel soms is de backend down en kun je het slot wakker maken om evt via de app binnen te komen. Je noet dan net toevallig naar binnen willen als de backend down is. Touch to open werkt dan niet zoals het hoort.

Met alle andere elektronische sloten heb je volgens mij altijd wel een app of een tag nodig, dat is voor mij net de kracht van Loqed.

De Loqed zit al 4 jaar naar volle tevredenheid op de deur.

(Kortom, maak je niet zo druk en oefen als je de bridge uit zet)
Dit is ook mijn ervaring. Ik heb zelfs de bridge er 1 maand uit gehad en weinig ervan gemerkt omdat die erna telkens via bluetooth verbinding maakte.

• B-Bandit
We hebben de laatste tijd te vaak dat het slot niet reageert bij het verlaten van de woning.

- we verlaten de woning en doen de deur dicht en in plaats van "touch to close" staat er "touch to open"
- we verlaten de woning en het schermpje is uit en reageert niet.

De oplossing is of remote sluiten via de app, of naar binnen gaan, het slot sluiten, dan het slot weer openen, naar buiten, en dan het slot wel succesvol via het scherm sluiten.

Het slot staat vaak open waardoor als wii de woning verlaten hij dan al enkele uren misschien niet in gebruik is geweest. Waarschijnlijk is het slot dan te lang idle geweest oid, dat is wat ik vermoed.

Wie herkent dit en heeft evt tips om dit te voorkomen? Soms heb je haast en dan gooit dit wel echt roet in het eten.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-11 14:24
B-Bandit schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:08:
We hebben de laatste tijd te vaak dat het slot niet reageert bij het verlaten van de woning.

- we verlaten de woning en doen de deur dicht en in plaats van "touch to close" staat er "touch to open"
- we verlaten de woning en het schermpje is uit en reageert niet.

De oplossing is of remote sluiten via de app, of naar binnen gaan, het slot sluiten, dan het slot weer openen, naar buiten, en dan het slot wel succesvol via het scherm sluiten.

Het slot staat vaak open waardoor als wii de woning verlaten hij dan al enkele uren misschien niet in gebruik is geweest. Waarschijnlijk is het slot dan te lang idle geweest oid, dat is wat ik vermoed.

Wie herkent dit en heeft evt tips om dit te voorkomen? Soms heb je haast en dan gooit dit wel echt roet in het eten.
heb je al eens geprobeerd even te "herstarten". soms doet ie het ook niet bij mij. even batterijen eruit halen en even wachten. dan terug stoppen.

De detectie gebeurt op basis van een accelerometer volgens mij.
als je de deur te zacht dicht doet registreerd hij de sluiting niet heb ik al ondervonden.

• janne_nl
Als de deur dicht is, met je vinger op de plek van de lampjes drukken en vasthouden. Wat er ook staat, dan gaat de deur altijd op slot.

• janne_nl
Dat lijkt alleen niet meer te kloppen geloof ik. Binnenkort als ik weer thuis ben nog eens uitgebreid testen.

• B-Bandit
janne_nl schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:29:
Als de deur dicht is, met je vinger op de plek van de lampjes drukken en vasthouden. Wat er ook staat, dan gaat de deur altijd op slot.
Dat zou echt heel handig zijn. Zal het ook eens proberen. Ik loop er dus ook af en toe tegenaan dat het scherm helemaal niets laat zien.
Insidio2 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:27:
[...]

heb je al eens geprobeerd even te "herstarten". soms doet ie het ook niet bij mij. even batterijen eruit halen en even wachten. dan terug stoppen.

De detectie gebeurt op basis van een accelerometer volgens mij.
als je de deur te zacht dicht doet registreerd hij de sluiting niet heb ik al ondervonden.
Laatst wel gedaan. Scheelt een beetje. Het systeem is in elk geval merkbaar instabiel na een paar maanden nu. In het begin deed hij het namelijk vlekkeloos. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen.

• Jasper79
Hier een enkele keer dat hij niet van het slot gaat als ik ver weg geweest ben maar gaat sowieso wel open met 1 touch

• KSR
  • Niet online

KSR

janne_nl schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:29:
Inderdaad, 2 seconde op het bekende knopje drukken en de deur gaat opslot. Zo doe ik het ook als ik de deur te zachtjes heb dichtgedaan.

• janne_nl
Jasper79 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 06:22:
Hier een enkele keer dat hij niet van het slot gaat als ik ver weg geweest ben maar gaat sowieso wel open met 1 touch
Als je je telefoon herstart terwijl je niet thuis bent, raakt Loqed soms ook wat van slag en werkt de touch to open soms niet.

• Jasper79
Wellicht omdat de app niet automatisch opstart op de achtergrond.

• janne_nl
Nee, de app start prima op op de achtergrond. Het issue zit in de locatie bepaling tov thuis dacht ik.
Meestal is het weggeswiped zijn van Loqed net de reden dat ik de telefoon opnieuw start.

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-11 09:04
verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door pegasuspiet op 05-10-2025 15:27 ]

• mroizo85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-10 21:43
Iemand een idee hoe dit op te lossen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fn3XyB8gWzkqFD0Hte77dyZFbvo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6K1ry4bOC9KG9r67K5Su6SwF.png?f=fotoalbum_large

• Jasper79
Geen idee, vraag me wel af of er ergens een changelog is.

• mroizo85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 30-10 21:43
Gefixed na bridge restart

• Jasper79
Gevonden

October 2025 (LOQED Touch Smart Lock 2.6.256)
New: Lock status preservation for firmware upgrades

New: Ability to disable Touch To Lock (not yet in apps).

Fixed: Bug where Touch Display is not recognized during setup

Fixed: Bug where charging may stop prematurely

• rnldhfmmm
  • Laatst online: 16:06
Bij heeft hij geen zin om het te downloaden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtyAOtjucyNRVl_jf_2ygaBZYmE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/m2bwzNDJnZEIsdPyrKPrRuP7.png?f=fotoalbum_large

• wbkk
Het "bijwerken" neemt aardig wat tijd in beslag, zal morgen wel klaar zijn of niet, is afwachten.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jau_RzzYX_1oKVAwp1J8Dv7veso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QY1NSdzbcBUG7x8Q6BtlE0X3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AgUas8SXpdbkHvBbKQItGWlkMWo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGt3nORgcuEIoLvFNtNdQu8B.jpg?f=fotoalbum_large

• Insidio2
Hier netjes automatisch geïnstalleerd. Niets van gemerkt.

• rnldhfmmm
  • Laatst online: 16:06
Toen ik een paar uur later keek was hij ook gedownload en geïnstalleerd.

• wbkk
Hier nog het probleem dat de update nog bezig zou zijn, zal de iphone straks maar resetten.

Vermoedelijk zijn de problemen gisteren hierdoor ontstaan:
Storing bij telecomaanbieder Odido voorbij: klanten kunnen weer bellen
De storing die telecomaanbieder Odido donderdagmiddag teisterde is opgelost, bevestigt een woordvoerder van het bedrijf aan NU.nl.

Blijft de vraag bij mij bestaat of de update wel goed zal zijn, nergens iets te vinden om de update zelf nogmaals op te halen en te gebruiken.

Bereik van mobiel netwerk is nog vrijwel niets, hoezo een goed bereik bij odido.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nb_CLuiEhUcLDN9X6jL3stUUoDQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/N3Ofp0aYRQBgZd84iG0OtZW4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door wbkk op 17-10-2025 05:32 ]

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:32
Misschien ter naslag als iemand hier nog tegen aan loopt;

Sinds vanmorgen was mijn slot nogal van slag. Het ongrendelen na de nacht liep goed tot aan het einde. Toen maakte hij een geluid alsof de batterijen op waren. Die zijn echter nog 50%. In het gebruik daarna ook met calibreren leek het erop dat hij totaal niet meer wist waar hij mee bezig was. Totdat ik opeens een idee kreeg dat het erop leek dat het slot dacht dat hij aan de andere kant van de deur zat (links ipv rechts). Met vergrendelen ging hij inderdaad open. Na een reset uitgevoerd met een 9V batterij en opnieuw calibreren werkt het weer! Mocht je dit vreemde gedrag ook krijgen dan kan een reset het oplossen.

Object reference not set to an instance of an object

• pegasuspiet
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-11 09:04
Is er hier iemand met een iphone die ´touch to connect' uit heeft staan en dat ´touch to open' dan niet werkt.
M.a.w indien ik alleen "touch to open" activeer werkt het niet.
Ook niet met een andere telefoon. Volgens de log wordt het slot wel wakker wanneer ik aankom lopen echter verschijnt er niet de boodschap op het scherm "touch to open" .
Het werkt wel indien ik ¨touch to connect" aanzet (dit is voor openen wanneer je binnen 20 meter buiten van het slot bent geweest )
Vraag of in de enige ben die dit heeft, waarschijnlijk heeft vrijwel iedereen ´touch to connect' aanstaan en dan werkt het goed
¨touch to connect" uit, > ¨touch to open¨ werkt niet
¨touch to connect" aan > ẗouch to open¨ werkt

• janne_nl
Ik heb het idee dat sinds de laatste update de batterijen van het slot veel sneller leeg zijn.

Iemand anders ook dat idee?

• Jasper79
Dat idee had ik ook, dacht dat het door de leeftijd van de batterijen zou komen maar als meer mensen het hebben dan is software aannemelijker.

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 23:14

_PM

Ik heb hetzelfde probleem.

Heeft iemand dit gemeld? Is het ergens te melden?

[ Voor 51% gewijzigd door _PM op 06-11-2025 21:48 ]

• janne_nl
Ik zie zo even niet waar ik dit kan melden.

• KSR
  • Niet online

KSR

janne_nl schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:51:
Ik heb het idee dat sinds de laatste update de batterijen van het slot veel sneller leeg zijn.

Ben blij het hier te lezen, had namelijk het idee dat de leeftijd van mijn Loqed batterijen nu al op was.

• mtim
  • Laatst online: 16:51
janne_nl schreef op donderdag 6 november 2025 @ 18:51:

ik heb dat idee ook! echter, meten is weten, dus ik pak even de grafiekjes die home assistant over de batterij van Loqed heeft, en die verteld me het volgende:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Co5BqXDvf5oZk_-rKtcZ7mIKwE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pu9oC2gowUeWvwTU1mkoShMu.jpg?f=fotoalbum_large
dit is een grafiekje van het batterijniveau tussen 20 december 2023 en vandaag, 8 november 2025.
Ik gebruik hier de oplaadbare NiMh batterijen van Loqed.
Ik laad meestal op wanneer ik merk dat de motor merkbaar langzamer gaat lopen, wat erop wijst dat de batterij minder volt afgeeft en dus leeg raakt. Af en toe heb ik wel eens gewacht tot ik de melding van de Loqed app kreeg dat het batterijniveau laag was, maar deze komt pas zo laat dat de performance van de motor al dramatisch is, en je ziet ook dat in die laatste fase het gemeten batterijniveau echt sterk omlaag duikt…
De oplaadmomenten en niveaus in de grafiek zijn alsvolgt:
  • 7-2-24: 1%
  • 21-5-24: 23%
  • 31-7-24: 0%
  • 29-9-24: 0%
  • 24-12-24: 64% ineens naar 31%
  • 14-4-25: 35%
  • 12-7-25: 28% en ineens naar 0%
  • 13-10-25: 37%
(mogelijk zijn wat connectiviteitsissues van de loqed bridge de oorzaak van de rare grafiek tussen 31-7-24 en 29-9-24, neemt niet weg dat het slot in recordtijd leeg was, bovendien ook nog in een periode waar het twee weken niets gedaan heeft vanwege vakantie…)

Dit vertaalt zich naar de volgende periodes tussen opladen (ongeveer):
  • 3,5 maand
  • 2 maanden
  • 2 maanden
  • 3 maanden
  • 4,5 maand
  • 3 maanden
  • 3 maanden
Gezien bovenstaande concludeer ik dat mijn gevoel over de afnemende batterijduur dus niet echt overeenkomt met de werkelijkheid. Wel zie ik dat het nogal wisselt.
Het gebruik van het slot is vrij consistent, over langere periodes zal er weinig variatie in gebruiksintensiteit zitten, maar wellicht kan ik met behulp van Home Assistant data daar ook nog wel induiken om te bewijzen of dat ook echt zo is :)
Wat me iig wel opvalt is dat je functioneel eigenlijk een oplaadmelding zo rond de 35% wenselijk zou zijn, omdat de prestaties van de motor er dan onder beginnen te lijden.

• janne_nl
Dus het lijkt een gevoel te zijn. Nu heb ik 1 keer een paar uur door werkzaamheden geen stroom gehad, dat was de keer dat het slot extreem snel leeg was. Dus als de verbinding met de bridge en/of de backend er niet is, loopt het slot sneller leeg.

En die 3 maanden....ik hoefde zeker niet veel vaker dan 1 a 2 keer per jaar te laden en het slot gaat de meeste dagen wel vaker open. Ik schat gemiddeld een keer of 6 a 8.

Volgens mij komt de melding van de lege batterijen ongeveer bij 30% tegenwoordig.

• Jasper79
Op zich logisch als de verbinding weg valt, dan zal hij gaan zoeken tot er weer contact met de bridge is. Dit kost meer stroom.

• DutchKel
Het algoritme om te kijken hoe vol een batterij is, is ook al tig keren aangepast. Er zijn zoveel firmware updates van Loqed in het verleden met de melding batterij indicator accurater gemaakt. Mogelijk is dat nu ook van toepassing en is 30% batterij inmiddels ingesteld op 0% omdat voorheen elke keer een melding kwam dat onder de 30% het slot niet meer betrouwbaar werkte.

• mtim
Jasper79 schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:21:
Op zich logisch als de verbinding weg valt, dan zal hij gaan zoeken tot er weer contact met de bridge is. Dit kost meer stroom.
in mijn geval had de bridge problemen met de wifi verbinding, vandaar dat HA er niet bij kon… ik denk dat het slot wel gewoon contact met de bridge had.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08
Viel mij vd week ook op. Slot vanaf half 2022 in het bezit. Home Assistant integratie niet eerder beschikbaar mijn data is vanaf half 2023.

Voorheen deed ik rond de 9 a 10 maanden met een opgeladen officiële Loqed batterijen .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dyLFll-9XwNzRrnuModFzAT9YkI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lyZkvzoQ6Mi0ZOVdO4bzJuR.jpg?f=fotoalbum_large
Nu 4 maanden laatste oplaad cycle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iT2js-EAEVXyMkZo-q0H2sq5G0s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UbyncUgNtVrM76YchTnyOfF0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_33q8sO8vrAv8oET_YlQy6mpat0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G6HA4FajNzMYclBMp9OYcQeP.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Falcon Heavy op 08-11-2025 12:24 ]

• mtim
janne_nl schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:19:
Dus het lijkt een gevoel te zijn. Nu heb ik 1 keer een paar uur door werkzaamheden geen stroom gehad, dat was de keer dat het slot extreem snel leeg was. Dus als de verbinding met de bridge en/of de backend er niet is, loopt het slot sneller leeg.
Wat ik bedoel te zeggen dat het bij mijzelf om een (onjuist) gevoel ging, het kan bij anderen natuurlijk nog steeds zo zijn dat het slot tegenwoordig sneller leeg is…
En die 3 maanden....ik hoefde zeker niet veel vaker dan 1 a 2 keer per jaar te laden en het slot gaat de meeste dagen wel vaker open. Ik schat gemiddeld een keer of 6 a 8.
ik heb zelf het idee dat het slot in het begin langer met de batterijden deed, maar heb het ook de eerste anderhalf jaar (sinds juni 2021) op alkaline batterijen gebruikt, en ben eind 2022 op de powerkit met NiMh batterijen overgegaan.
Bij mij gaat het slot naar schatting ook ca 6 keer per dag open. Onderling verschil kan veroorzaakt worden omdat de motor bij het ene slot harder moet werken dan bij het andere. Ik heb een paar maanden geleden toevallig wel het slot gesmeerd omdat de dagschoot soms een beetje bleef hangen. Wellicht is dit van invloed.
Volgens mij komt de melding van de lege batterijen ongeveer bij 30% t
Ah, mooi om te weten! Dan ben ik het dus zelf elke keer net voor 🤣

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:08
Rond half oktober zie je de grafiek wat grilliger worden (Loqed update volgens mij)
60% komt daardoor eerder en vanaf 50 een duidelijke drop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/drilgXJ8lF66WMWzU0qo8aRHuQo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GONzF6SENyqRjQ0eZsU1K69F.jpg?f=fotoalbum_large

• KSR
  • Niet online

KSR

janne_nl schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 11:19:
.ik hoefde zeker niet veel vaker dan 1 a 2 keer per jaar te laden en het slot gaat de meeste dagen wel vaker open. Ik schat gemiddeld een keer of 6 a 8.
Hier dus precies hetzelfde, en gisteren stond hij nog op 54% en vandaag kreeg ik een mail met nog maar 1%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ursjPg__6VW_bE7ot6xJdiqlSvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XilbCGNVSx0vkTrAqgtCqVVy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door KSR op 09-11-2025 03:09 ]

• Oktopus
De Loqed batterijen zijn volgens mij niet geweldig. Na 3/4 maanden waren ze steeds leeg.
In mei overgegaan naar Duracell oplaadbare batterijen. En na een half jaar zit hij nu nog op 59%. Gaat een stuk langer mee dus.

• Insidio2
Oktopus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:30:
De Loqed batterijen zijn volgens mij niet geweldig. Na 3/4 maanden waren ze steeds leeg.
In mei overgegaan naar Duracell oplaadbare batterijen. En na een half jaar zit hij nu nog op 59%. Gaat een stuk langer mee dus.
Dat merk ik ook wel. Eerst de bijgeleverde niet oplaadbare batterij gebruikt. Die hielden het bijna een jaar vol (gemiddeld 2x openen en sluiten per dag).
Eenmaal deze leeg waren de Loqed herlaadbare batterijen erin gestopt. En die houden het een stuk minder lang vol.
Kan je de Duracell batterijen laden met de Loqed adapter, of moet je deze telkens uit het toestel halen om op te laden?

• mtim
Insidio2 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:53:
[...]
Kan je de Duracell batterijen laden met de Loqed adapter, of moet je deze telkens uit het toestel halen om op te laden?
Je moet bij het opladen steeds kiezen of er NiMh of Li-ion batterijen in zitten. Loqed heeft bij mijn weten geen Li-ion powerkits verkocht, dus ik vermoed dat je dus ook niet-Loqed batterijen kan/mag opladen via deze weg.

• Oktopus
Insidio2 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:53:
[...]

Dat merk ik ook wel. Eerst de bijgeleverde niet oplaadbare batterij gebruikt. Die hielden het bijna een jaar vol (gemiddeld 2x openen en sluiten per dag).
Eenmaal deze leeg waren de Loqed herlaadbare batterijen erin gestopt. En die houden het een stuk minder lang vol.
Duracell 2500 mAh NiMh batterijen. Dus die kan je gewoon met de Loqed powerkit opladen.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:48
Oktopus schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:30:
Klopt, de batterijen van loqed hebben relatief een hoge energie dichtheid. Echter leid dit tot zelfontlading. Batterijen rond de 2100 mah zullen dan ook langer meegaan dan de 2500+ batterijen van loqed.
Zowel duracell als varta houd het langer uit dan loqed. Waar dit parallel getest is met 3 sloten

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Loqed in de aanbieding voor 199 bij NBB (zwart)

Twijfel om een reserve te halen voor dit bedrag maar gezien de prijsdump zou je ook kunnen concluderen dat het mogelijk uit het assortiment gaat? Wat denken jullie ? Gezien de overname door shelly niet ondenkbaar

Mijn V&A

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 22:43

Consulectro

Lekker bezig...

Tip
De batterijen en accu's gaan langer mee als je tijdens kalibratie de slotschoot iets minder diep laat aanlopen. Tijdens normaal gebruik stopt deze dan net voor het aanlopen en dat bespaart stroom (een hoge stroompiek). Dat iets minder laten aanlopen los ik op door een klein voorwerp in de slotschoot te leggen (tijdens kalibratie) en deze daarna te verwijderen. Dat is mijn ervaring tot nu toe. Ik monitor het batterijgebruik met Home Assistant. Ik heb vier Loqed sloten in gebruik. Succes!

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• mtim
Consulectro schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 00:34:
Tip
De batterijen en accu's gaan langer mee als je tijdens kalibratie de slotschoot iets minder diep laat aanlopen. Tijdens normaal gebruik stopt deze dan net voor het aanlopen en dat bespaart stroom (een hoge stroompiek). Dat iets minder laten aanlopen los ik op door een klein voorwerp in de slotschoot te leggen (tijdens kalibratie) en deze daarna te verwijderen. Dat is mijn ervaring tot nu toe. Ik monitor het batterijgebruik met Home Assistant. Ik heb vier Loqed sloten in gebruik. Succes!
Wat een goed idee! Eigenlijk wel logisch, want de motor hoeft dan niet meer tegen de eindweerstand van het slotschoot aan te duwen…
Even iets anders: je schrijft dat je vier Loqed sloten in gebruik hebt. Is dat allemaal voor hetzelfde huis en betekent dat dat je alle buitendeuren ver-Loqed hebt? Wat is in dat geval je fallback voor als Loqed helemaal niet meer werkt? (ook niet met code). Een baksteen? 🤡.
Ik heb zelf om die reden de achterdeur uitgerust met een ander slim slot (Danalock), waarbij er ook nog gebruik gemaak kan worden van een sleutel.
Puur voor als de tech helemaal faalt. Ben oprecht benieuwd wat het fallback scenario van andere mensen is.

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:56

de Peer

under peer review

mtim schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 12:37:
[...]

Wat een goed idee! Eigenlijk wel logisch, want de motor hoeft dan niet meer tegen de eindweerstand van het slotschoot aan te duwen…
Even iets anders: je schrijft dat je vier Loqed sloten in gebruik hebt. Is dat allemaal voor hetzelfde huis en betekent dat dat je alle buitendeuren ver-Loqed hebt? Wat is in dat geval je fallback voor als Loqed helemaal niet meer werkt? (ook niet met code). Een baksteen? 🤡.
Ik heb zelf om die reden de achterdeur uitgerust met een ander slim slot (Danalock), waarbij er ook nog gebruik gemaak kan worden van een sleutel.
Puur voor als de tech helemaal faalt. Ben oprecht benieuwd wat het fallback scenario van andere mensen is.
de kans dat 4 loqed sloten niet meer werken (via bluetooth) lijkt me nihil. Juist door meer sloten te hebben vergroot je de kans dat je door 1 van die 4 nog naar binnen zult kunnen.

• mtim
de Peer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 13:29:
[...]

de kans dat 4 loqed sloten niet meer werken (via bluetooth) lijkt me nihil. Juist door meer sloten te hebben vergroot je de kans dat je door 1 van die 4 nog naar binnen zult kunnen.
Uh-uh… En als je telefoon leeg/kapot/vergeten is, dan werkt je bluetooth voor alle vier de sloten niet…. Ja dan heb je de code als fallback, maar denk je dat je partner die onthoud als die nooit nodig is? Het hebben van iets waarmee je met een sleutel naar binnen kan is dan plotseling wel het verschil tussen “ach, kan gebeuren” of dat je dezelfde dag nog al je slimme sloten van de deuren af mag gaan schroeven 🤪

• de Peer

de Peer

under peer review

mtim schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:09:
[...]

Uh-uh… En als je telefoon leeg/kapot/vergeten is, dan werkt je bluetooth voor alle vier de sloten niet…. Ja dan heb je de code als fallback, maar denk je dat je partner die onthoud als die nooit nodig is? Het hebben van iets waarmee je met een sleutel naar binnen kan is dan plotseling wel het verschil tussen “ach, kan gebeuren” of dat je dezelfde dag nog al je slimme sloten van de deuren af mag gaan schroeven 🤪
nee, hier moet je van tevoren gewoon even goed over na denken. Voor jouw scenario (telefoon kapot) bestaan de volgende oplossingen om toch binnen te komen:
-De code. Dit is je fallback dus dan moet je de boel wel zo inrichten dat het ook betrouwbaar is. Dus zorg dat je die code onthoudt of toch ergens bij het huis kunt vinden op een verborgen plek. Of in je telefoonhoesje, of beide. Of in je auto.
-Partner vragen om de deur open te doen, moet je wel een 2e telefoon hebben of iemand anders zijn telefoon even lenen.

• janne_nl
Wat doe je als je fysieke sleutel afbreekt in het reserve slot?

• mtim
de Peer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:24:
[...]

nee, hier moet je van tevoren gewoon even goed over na denken. Voor jouw scenario (telefoon kapot) bestaan de volgende oplossingen om toch binnen te komen:
-De code. Dit is je fallback dus dan moet je de boel wel zo inrichten dat het ook betrouwbaar is. Dus zorg dat je die code onthoudt of toch ergens bij het huis kunt vinden op een verborgen plek. Of in je telefoonhoesje, of beide. Of in je auto.
-Partner vragen om de deur open te doen, moet je wel een 2e telefoon hebben of iemand anders zijn telefoon even lenen.
-de code: gaf ik ook al aan, deze opschrijven is wel minder veilig, iemand anders kan potentieel wel makkelijk de code afkijken als je die niet zorgvuldig beschermd, iets wat makkelijker en ongemerkter kan vookomen dan het kopiëren van een sleutel.
-partner vragen deur open te doen: daar hebt je niks aan als er niemand thuis is en je staat alleen voor de deur. Of als je alleen woont en er is geen partner met toegang tot het slot.
Je draagt vooral puntoplossingen aan op de specifieke situaties die ik in de voorbeelden schets, terwijl ik deze voornamelijk als voorbeeld wil noemen, waar er nog andere foutscenarios mogelijk zijn.
Mijn punt hier is dat je beter nooit op één en dezelfe methode en/of product kan vertrouwen voor kritische zaken als toegang tot je woning. In mijn geval ben dus een smart lock gaan gebruiken voor het gemak, maar ook omdat ik mijn sleutels wel eens vergeet. eerste fallback is dan een code, maar heb dus ook een fallback via achterdeur met sleutel voor als de techniek spectaculair faalt.

• mtim
janne_nl schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:06:
Wat doe je als je fysieke sleutel afbreekt in het reserve slot?
dat andere slot heeft ook nog een keypad, en verbinding via app (bluetooth en remote via bridge) en lokaal via home assistant middels zwave… maar anders: slotenmaker of baksteen 😁.

• de Peer

de Peer

under peer review

mtim schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:11:
[...]

-de code: gaf ik ook al aan, deze opschrijven is wel minder veilig, iemand anders kan potentieel wel makkelijk de code afkijken als je die niet zorgvuldig beschermd, iets wat makkelijker en ongemerkter kan vookomen dan het kopiëren van een sleutel.
Het gebruik van de code is dan ook de fallback optie en gebruik je alleen in geval van nood. risico afkijken is dus nihil. Je hebt een punt bij structureel gebruik van de code.
-partner vragen deur open te doen: daar hebt je niks aan als er niemand thuis is en je staat alleen voor de deur.
Jawel, partner kan die toch gewoon op afstand open doen, daarvoor heb je een slim slot.
Of als je alleen woont en er is geen partner met toegang tot het slot.
Dan valt die optie af inderdaad, je zou dan een vertrouwd persoon toegang kunnen geven als fallback.
Je draagt vooral puntoplossingen aan op de specifieke situaties die ik in de voorbeelden schets,
Inderdaad, juist om aan te geven dat jouw redenatie niet heel sterk is.
terwijl ik deze voornamelijk als voorbeeld wil noemen, waar er nog andere foutscenarios mogelijk zijn.
Mijn punt hier is dat je beter nooit op één en dezelfe methode en/of product kan vertrouwen voor kritische zaken als toegang tot je woning.
Dat punt heb je nog niet overtuigend kunnen maken.
Met Loqed gebruik je niet 1 en dezelfde methode juist omdat er al fall back opties ingebouwd zitten.
In mijn geval ben dus een smart lock gaan gebruiken voor het gemak, maar ook omdat ik mijn sleutels wel eens vergeet. eerste fallback is dan een code, maar heb dus ook een fallback via achterdeur met sleutel voor als de techniek spectaculair faalt.
Dat is natuurlijk ook een prima optie om je kansen te spreiden. zelf zou ik daar echter niet voor kiezen maar dat is een persoonlijke voorkeur.

2 merken/types slimme sloten betekent ook 2 technieken in de lucht houden. Meer onderhoud, meer tijdinvestering.

• mtim
thnx voor de constructieve discussie: ik zit op mn telefoon, dus vergeef me als ik het niet zo mooi en overzichtelijk quote als jij ;)

Met het afkijken van de code bedoel ik niet bij het gebruik, maar van waar deze genoteerd staat (je noemde bijvoorbeeld telefoonhoesje). Het kan bij onzorgvuldigheid dus wel makkelijk gebeueren dat iemand dan de code bemachtigd terwijl je daar geen erg in hebt.

Met Loqed heb je wel ingebakken fallback, maar bij een foute update oid kan evt je hele slot gebrickt zijn waardoor dus alle methodes niet meer werken. In dat geval werken alle vier de sloten van …. hierboven niet meer. Gelukkig is dit nog niet voorgekomen, maar het is niet ondenkbaar, het is tenslotte software. (kijk maar eens hoe het fout ging met een update van Crowdstrike bijvoorbeeld).

Meerdere merken/types in de lucht houden is bewerkelijker idd, maar geeft wel een betere dekking tegen foutscenario’s. Tegelijkertijd kan je argumenteren dat het ook de kans op zwakheden vergroot, wat klopt.

Het is uiteindelijk natuurlijk voor iedereen om te bepalen wat in zijn situatie de risico’s zijn en de kans erop, en dan afwegen hoe belangrijk je het vind om deze af te dekken.

• de Peer

de Peer

under peer review

mtim schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:32:
Met het afkijken van de code bedoel ik niet bij het gebruik, maar van waar deze genoteerd staat (je noemde bijvoorbeeld telefoonhoesje). Het kan bij onzorgvuldigheid dus wel makkelijk gebeueren dat iemand dan de code bemachtigd terwijl je daar geen erg in hebt.
Ik zou dan ook nooit letterlijk de code daar in juiste volgorde opschrijven, maar bijvoorbeeld in willekeurige volgorde. Een vreemde kan daar dan nog vrij weinig mee, terwijl je zelf weet 'ah ja dat was die code.'
Met Loqed heb je wel ingebakken fallback, maar bij een foute update oid kan evt je hele slot gebrickt zijn waardoor dus alle methodes niet meer werken. In dat geval werken alle vier de sloten van …. hierboven niet meer.
Tsja, dit heeft ook met risicobereidheid te maken. als het 1 x in mijn hele leven zou gebeuren dat mijn 4 sloten tegelijk gebrickt raken, dan zou dat voor mij een acceptabel risico zijn. Voor jou blijkbaar niet. De kans dat het huis afbrandt is mogelijk groter. Ook dat risico krijg je niet naar nul.
Maargoed, ook dit is weer te voorkomen door 1 loqed niet aan het internet te hangen waardoor hij nooit een nieuwe niet goed geteste firmware zal krijgen.

Overal waar jij risico's zoekt, zijn er net zo goed oplossingen aan te dragen. Het glas is halfvol of half leeg zeg maar ;)
Het is uiteindelijk natuurlijk voor iedereen om te bepalen wat in zijn situatie de risico’s zijn en de kans erop, en dan afwegen hoe belangrijk je het vind om deze af te dekken.
Ja inderdaad, daarover zijn we het eens.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 15-11-2025 15:41 ]

• mtim
Bedankt voor het voeren van deze discussie namens Consulectro, nu ben ik nog wel benieuwd naar hoe deze gebruiker het zelf ziet :)

• KSR
  • Niet online

KSR

127% 🙄 Loged batterijen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H6mTgx0MJVRfFqywZM-zuoCjUNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e3F6O2aY73TnNbQWZ4dnCFQ2.jpg?f=fotoalbum_large

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-11 22:43

Consulectro

Lekker bezig...

mtim schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 15:47:
Bedankt voor het voeren van deze discussie namens Consulectro, nu ben ik nog wel benieuwd naar hoe deze gebruiker het zelf ziet :)
Juist vanwege het feit dat ik op vier plekken naar binnen kan en de sloten allemaal onafhankelijk werken (inclusief de bridge) maakt het systeem super betrouwbaar. Verder heb ik nog een toegangsmogelijkheid via Home Assistant. En het systeem heeft tot nu toe nog geen probleem opgeleverd. We zijn met twee gebruikers en het komt wel eens voor dat mijn echtgenoot de telefoon heeft vergeten mee te nemen. Dan zou ze er in kunnen via de pincode maar omdat ze verziend is kan ze de kleine cijfertjes niet intoetsen. Dan gaat ze naar de buren en belt mij op. Ik kan dan voor haar op afstand de deuren openen.
Men ziet teveel spoken. Een sleutel moet je ook altijd meenemen en kun je verliezen of kan afbreken enz. enz.
Verder is de combi met Home Assistant ideaal omdat we dan gelijk gewaarschuwd worden als we beiden de woning verlaten hebben en de deuren niet dicht zijn (deursensoren). En als ze dat wel allemaal zijn (dicht), dan worden ze automatisch ook nog afgesloten als we dat vergeten zijn. Hoe vaak komt het niet voor dat men een achterdeur vergeet op slot te zetten als men via de voordeur of garagedeur de woning verlaat! Conclusie: dit is vele malen veiliger dan sleutelsloten.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• KSR
  • Niet online

KSR

En daarbij krijg je met dit slot een melding als ze lopen te rommelen.
Met een gewoon slot krijg je dat niet.

• janne_nl
Apart, batterijtje staat bij jou de andere kant op.

127% is natuurlijk ook apart.

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:48
de Peer schreef op zaterdag 15 november 2025 @ 14:24:
[...]

Of net zoals een backup sleutel bij de buren, de buren een digitale sleutel geven voor deze gevallen. Dat is hier al is voor gekomen. Ik buiten de deur, partner telefoon leeg & code vergeten.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Vraagje aan de Home Assistant gebruikers. Is er een verschil te maken tussen ontgrendelen en openen (pull spring)? Zodat je bijvoorbeeld de voordeur wel al van het slot kunt halen, maar dat de deur zelf niet open zwaait.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C5Lytq45lFRn1XA1vO5Ue6cDwU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/OPqk0kx2G7KAmGUgc3wvZ9co.png?f=user_large

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:58
Fab1Man schreef op donderdag 20 november 2025 @ 14:04:
Vraagje aan de Home Assistant gebruikers. Is er een verschil te maken tussen ontgrendelen en openen (pull spring)? Zodat je bijvoorbeeld de voordeur wel al van het slot kunt halen, maar dat de deur zelf niet open zwaait.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K9q7ySS-QDUl_Wst_nILIi2TSOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HmWNx601ncZsqSflY25IQRJR.png?f=fotoalbum_large

Unlock vs open?

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:11

Fab1Man

Live life to the fullest

Klopt, mijn vraag is dus of dit slot het ook binnen Home Assistant ondersteunt :)

• Bert-R
  • Laatst online: 22-11 18:10
Dat zie je hier al. De schuif bedient de nachtschoot en de knop eronder de dagschoot.

• de Peer

de Peer

under peer review

Hij is nu voor 189 euro te koop (Zie pricewatch).

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14:34
de Peer schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:45:
Hij is nu voor 189 euro te koop (Zie pricewatch).
Gaat die uit het assortiment?

• de Peer

de Peer

under peer review

MakhouT schreef op zondag 23 november 2025 @ 14:34:
[...]

Gaat die uit het assortiment?
Misschien. Of gewoon black Friday.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste