Oei, dat is wel heftig als je dan beperkt bent met je voordeurAadFrancissen schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:21:
[...]
Ik heb begin dit jaar een nieuwe motor besteld. Toen zat er twee weken tussen bestelling en levering.
Klopt, maar ik had het 'geluk' dat wij midden in een verbouwing zaten en we dus tijdelijk geen achterdeur meer hadden. Als het werk nodig was geweest, had ik tijdelijk een ouderwets slot geïnstalleerd.de Peer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 18:32:
[...]
Oei, dat is wel heftig als je dan beperkt bent met je voordeur
Ik heb overigens ook nog een zoektocht gedaan naar alternatieven, waarbij ik met interesse keek naar sloten met een vingerafdruk scanner. Specifiek die van switchbot. Maar mede door de goede support én onze positieve gebruikerservaring van nu zo'n vier jaar op twee deuren, was overstappen niet nodig.
Motortje was volgens mij ook bij AliExpress te koop voor een paar euro.
Afgezien van de punten wat je aangeeft, wel tevreden met de aankoop?ijssgerb schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 09:44:
Ik heb sinds een paar weken de LOQED 2s versie. Deze via integratie LOQED Touch Smart Lock zichtbaar gemaakt in HA. Verder in de Shelly app volgens de handleiding onder Integrations LOQED toegevoegd. Via HA kan ik nu mijn slot openen en sluiten. Verder zie ik de bluetooth sterkte en status van de batterijen. Daarop een automatisering gemaakt die mij een waarschuwing geeft zodra de batterijen beneden de 20% komen. Ook via Google Home werkt het perfect. Hiervoor moet je wel als je de deur wil openen een 4 cijferige pincode opgeven alvorens de deur wordt geopend. Dus mijn ervaring is dat het goed werkt onder HA als ook Google Home. Wel heb ik af en toe het probleem dat als ik thuiskom het slot ontgrendeld maar niet opent zodra ik op het schermpje druk. Dit terwijl alle instellingen in mijn telefoon en LOQED goed staan. De ene keer werkt het wel, de andere keer na 1 minuut of totaal niet. Via de app werkt het wel altijd goed. Al met al redelijk tevreden maar het is nog niet naar volle tevredenheid. Mogelijk dat dit nog wordt opgelost in een nieuwe firmware release.
Kun jij aangeven hoelang de batterijen mee gaan?
en hoe lang heb je ze loqed 2s nu in gebruik?
Zoals ik al schreef heb ik deze nu een paar weken. De batterijen staan nog altijd op 100% maar het valt te bezien hoe zich dat gaat houden over een langere tijd. Ik ben redelijk tevreden al reageert het slot niet altijd direct als ik op het display druk bij thuiskomst om de voordeur te openen. Het automatisch ontgrendelen werkt wel als ik binnen 500m van mijn voordeur ben. Waarom Touch to Open de ene keer wel werkt en de andere keer niet is dus voor mij een raadsel. De instellingen staan goed en ook met een andere telefoon precies hetzelfde euvel. Kortom het is niet feilloos en het openen werkt niet altijd binnen deze 2 seconden. En daar staat nu juist deze 2S versie voor.
You can call me Al
Ok, dus touch to open werkt goed.ijssgerb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:02:
Zoals ik al schreef heb ik deze nu een paar weken. De batterijen staan nog altijd op 100% maar het valt te bezien hoe zich dat gaat houden over een langere tijd. Het automatisch ontgrendelen werkt wel als ik binnen 500m van mijn voordeur ben.
je beschrijft nu de touch to connect functie, dat is iets anders. Hij gaat pas verbinding maken op het moment dat jij op het display drukt, en ja dat duurt soms best lang.Waarom Touch to Open de ene keer wel werkt en de andere keer niet is dus voor mij een raadsel. De instellingen staan goed en ook met een andere telefoon precies hetzelfde euvel. Kortom het is niet feilloos en het openen werkt niet altijd binnen deze 2 seconden. En daar staat nu juist deze 2S versie voor.
Helemaal correct @de Peer. Ik heb het inderdaad door elkaar gehaald. Maar goed het is dus een bekend probleem. Jammer want ze stellen juist dat het binnen 2s zou moeten openen. Misschien dat hier ooit nog eens een oplossing voor komt. Als Touch to Open wel kan werken dan zou dat andere toch ook sneller moeten kunnen lijkt me.
You can call me Al
Verschil is dat als je 500M weg geweest bent het slot weet dat je er weer aan komt en hij standby gaat staan.
Blijf je binnen 500M dan gaat hij niet standby staan omdat dit meer batterij kost.
Blijf je binnen 500M dan gaat hij niet standby staan omdat dit meer batterij kost.
wat bij hielp is om de 'bluetooth cache' van de telefoon te legen. per telefoon verschilt het hoe je dat precies kunt doen.ijssgerb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:59:
Helemaal correct @de Peer. Ik heb het inderdaad door elkaar gehaald. Maar goed het is dus een bekend probleem. Jammer want ze stellen juist dat het binnen 2s zou moeten openen. Misschien dat hier ooit nog eens een oplossing voor komt. Als Touch to Open wel kan werken dan zou dat andere toch ook sneller moeten kunnen lijkt me.
Al geprobeerd maar het blijft willekeurig. De ene keer opent het de deur snel. En de andere keer kan je blijven drukken tot je een ons weegt. Dan maar via de app op de telefoon, dat werkt altijd.
You can call me Al
Eigenlijk werkt het bij mij ook al dik 5 jaar altijd. Touch to open en op en to connect. Ik zou het toch bij je telefoon zoeken. Bij support staan wel wat oplossingsrichtingen.
Hier hetzelfde bij houten schuurtje in de tuin geen probleem, bij het huis zelf, goed geïsoleerde A++++ woning met triple glas, lijkt het wel of hij niet makkelijk verbinding kan maken met de bridge denk ik....ijssgerb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 15:12:
Al geprobeerd maar het blijft willekeurig. De ene keer opent het de deur snel. En de andere keer kan je blijven drukken tot je een ons weegt. Dan maar via de app op de telefoon, dat werkt altijd.
A++++ | 2422 Wp Oost, 4036 Wp West | NIBE F1255-6 R PC | Douche-wtw VX2100 | 3x Zendure SF800 Plus
Het slot verbind via bluetooth met de bridge, daar moet niet teveel afstand inzitten. Touch to open werkt via internet. Als je telefoon binnen de 500meter (of wat je ingesteld hebt) komt gaat het slot (ik dacht 20 minuten) bluetooth uitzenden tot hij de telefoon detecteert. Daarvoor moet de app op de telefoon wel altijd aan zijn en nooit in slaapstaand gaan. Zie de supportpagina's, daar staan tips om dit te debuggen.
Even mijn ervaringen mbt de Shelly Button's koppelen hier beschrijven zodat iemand anders er misschien wat aan heeft.
Als eerste moet de firmware minimaal 2.7.xx (of 2.8.xx) zijn van het slot. Die van mij had 2.6 dus via de supportchat in de app moet je een firmware update aanvragen.
Ik had 3 tags, 1 koppelde vrijwel direct de andere 2 blijven hangen op "Beveiliging instellen". Na contact met support het advies om de firmware van de buttons ook te updaten via de Shelly BLE Debug app. Dat ging ook niet lekker. Firmware start en liep tot 100%,tag reboot en gaat dan weer updaten en percentage blijft optellen. Uiteindelijk bij 450% maar afgebroken.
Op advies van support met een oude telefoon nogmaals geprobeerd en die deed het wel goed.
Toevoegen daarna op de "nieuwe" telefoon aan het slot ging ook weer niet goed. Nogmaals geprobeer met mijn oude telefoon en die deed het wel.
Lang verhaal kort: Google Pixel 10 met Android 17 is niet verstandig, Samsung S20 werkte wel. En check dus de firmware van je slot.
Buttons werken wel goed dus tevreden over het eindresultaat
Als eerste moet de firmware minimaal 2.7.xx (of 2.8.xx) zijn van het slot. Die van mij had 2.6 dus via de supportchat in de app moet je een firmware update aanvragen.
Ik had 3 tags, 1 koppelde vrijwel direct de andere 2 blijven hangen op "Beveiliging instellen". Na contact met support het advies om de firmware van de buttons ook te updaten via de Shelly BLE Debug app. Dat ging ook niet lekker. Firmware start en liep tot 100%,tag reboot en gaat dan weer updaten en percentage blijft optellen. Uiteindelijk bij 450% maar afgebroken.
Op advies van support met een oude telefoon nogmaals geprobeerd en die deed het wel goed.
Toevoegen daarna op de "nieuwe" telefoon aan het slot ging ook weer niet goed. Nogmaals geprobeer met mijn oude telefoon en die deed het wel.
Lang verhaal kort: Google Pixel 10 met Android 17 is niet verstandig, Samsung S20 werkte wel. En check dus de firmware van je slot.
Buttons werken wel goed dus tevreden over het eindresultaat
Laat even weten hoe je batterijverbruik van je slot is nu je buttons gekoppeld zijn.
Dat was dramatisch, zou fijn zijn als dat niet meer speelt.
Dat was dramatisch, zou fijn zijn als dat niet meer speelt.
@rnldhfmmm Batterij van loqed met knoppen moet hier nu bijna elke maand geladen wirden
If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
Maar is dat de 1e generatie loqed of de 2s?Codeaction schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 20:35:
@rnldhfmmm Batterij van loqed met knoppen moet hier nu bijna elke maand geladen wirden
Het gaat om de Loqed in combinatie met de buttons. Sinds ik de buttons weer ontkoppeld heb zijn de batterijen ook niet leeg te knuppelen.
Was dus nieuwschierig naar de stand van zaken.
Was dus nieuwschierig naar de stand van zaken.
Inmiddels zijn we een aantal maanden verder met de experimentele firmware. Is er nieuws voor een verbeterde versie?
Een waar de knoppen functie niet tot energydrain resulteert
Een waar de knoppen functie niet tot energydrain resulteert
[ Voor 21% gewijzigd door Codeaction op 27-06-2026 08:07 ]
Ik heb de Shelly Buttons via HA aangesloten. 3x drukken open en 2 x drukken sluiten. Batterij is 5% gezakt deze maand
@stegeman , via ha of Shelly zal loqed niet extra stroom trekken. Maar voor stabiliteit/ betrouwbaarheid is een directe verbinding wel zo mooi. Minder schakels die kunnen falen of haperen
Mijn Loqed ging van 59% naar kritiek 20% in een half uur tijd.. Zit toch te denken aan een ander slot, want hoe betrouwbaar is dit.
Heb de Loqed Power Kit
Heb de Loqed Power Kit
Be Stronger Than Your Excuses
Ik weet niet of anderen hier veel last van hebben maar hier werd door de kids bijna dagelijks touch to lock ingedrukt (per ongeluk waarschijnlijk) en hier heb ik mbv AI iets van een plastic randje voor geprint. Bevalt erg goed, zit niet gelijmd maar toch erg vast en tot nu geen touch to lock acties meer gehad ( kruk bediend beslag dus dat werkte nooit en ik kreeg dan een foutmelding )
Ik vind het geen slecht idee om een Loqed reserve motor in huis te hebben. Waar kun je die kopen? DMs welkom!
Wellicht dat andere mensen hier andere ervaringen hebben, maar mijn deur mechaniek (3 punts sluiting, sluit perfect en smooth. Ik heb nog gooit problemen gehad met mijn motor. Ik heb loqed al vanaf de eerste testversies, en daarna de release, beiden nog nooit motor problemen gehad.mroizo85 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:30:
Ik vind het geen slecht idee om een Loqed reserve motor in huis te hebben. Waar kun je die kopen? DMs welkom!
Als je deur mechaniek niet lekker sluit, dan is dat inderdaad een belasting voor de motor en kan ik mij voorstellen dat het kapot gaat.
Misschien is het handiger als je deur mechaniek niet smooth loopt om daar je geld in te steken, dan verwacht ik dat je geen problemen met je motor gaat krijgen.
Op de Shelly website, link kwam hier nog geen 2 weken geleden voorbijmroizo85 schreef op donderdag 2 juli 2026 @ 22:30:
Hm ja, hier ook een 3 punts sluiting die smooth gaat. Goed om te horen dat het na jaren nog perfect werkt!boswandeling schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 07:45:
[...]
Wellicht dat andere mensen hier andere ervaringen hebben, maar mijn deur mechaniek (3 punts sluiting, sluit perfect en smooth. Ik heb nog gooit problemen gehad met mijn motor. Ik heb loqed al vanaf de eerste testversies, en daarna de release, beiden nog nooit motor problemen gehad.
Als je deur mechaniek niet lekker sluit, dan is dat inderdaad een belasting voor de motor en kan ik mij voorstellen dat het kapot gaat.
Misschien is het handiger als je deur mechaniek niet smooth loopt om daar je geld in te steken, dan verwacht ik dat je geen problemen met je motor gaat krijgen.
Wij hebben een enkele ingang voor het huis, en dat is alleen de voordeur. Vandaar dat ik een beetje panisch werd na het lezen van problemen met de motor.
Hi! Sinds de nieuwe App /gui krijg ik de de deur niet meer op afstand geopend. Zijn er meer mensen die die probleem hebben?
Situatie: Driepunts sluiting met deurkruk om de deur op slot te doen / open te doen
Wat ik doe (in het scenario om de deur voor mensen zonder sleutel open te doen):
A) Ik open de app
b) Druk op ontgrendel, er verschijnt een pop up: Open op afstand (of annuleren)
C) Als ik op open op afstand: 9/10: slot draait een beetje, deur gaat niet open en soms draait het slot wel open. Dit is sinds de nieuwe app
D) Touch to open werkt probleemloos
Voor de vakantie echt heel onhandig, want dan kan ik de deur niet open doen vanuit het buitenland. Wie heeft ideen om dit op te lossen?
Veel dank!
Situatie: Driepunts sluiting met deurkruk om de deur op slot te doen / open te doen
Wat ik doe (in het scenario om de deur voor mensen zonder sleutel open te doen):
A) Ik open de app
C) Als ik op open op afstand: 9/10: slot draait een beetje, deur gaat niet open en soms draait het slot wel open. Dit is sinds de nieuwe app
Voor de vakantie echt heel onhandig, want dan kan ik de deur niet open doen vanuit het buitenland. Wie heeft ideen om dit op te lossen?
Veel dank!
Mijn dochter, iPhone 16, heeft dit ook. Met mijn Android telefoon heb ik geen issues en ook met de Shelly Bluetooth Tags gaat het prima.konehead schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:25:
Hi! Sinds de nieuwe App /gui krijg ik de de deur niet meer op afstand geopend. Zijn er meer mensen die die probleem hebben?
A) Ik open de app
Veel dank!
App al een keer van de telefoon gehaald bij haar maar dat heeft niet geholpen
Uhmm, hier allemaal iPhonesphkba schreef op zondag 12 juli 2026 @ 09:44:
[...]
Mijn dochter, iPhone 16, heeft dit ook. Met mijn Android telefoon heb ik geen issues en ook met de Shelly Bluetooth Tags gaat het prima.
App al een keer van de telefoon gehaald bij haar maar dat heeft niet geholpen
yup. En het vreemde is, als ik via HA een koppeling maak dan kreeg ik het zelde korte geluid als ik het slot probeer te openen... vreemddespijker schreef op zondag 12 juli 2026 @ 14:28:
Al een keer gecalibreerd?
Ik was op zoek naar een 2e loqed voor de achterdeur naar de oude kost gemiddeld €180, ( €359!! Bij de Gamma voor de oude) de nieuwe, herkenbaar aan de '2S' en het Shelly logo maar liefst het dubbele wou ik schrijven, want had van de week gekeken, maar zie nu dat deze opeens 'maar' €249 kost op de Shelly website....
Zit er toch sterk aan te denken om er een 2e bij te kopen nu.
Op dit moment is deze zelfs Euro 149,40 vanwege hun jubileum. Aanbod is nu (28 Juli, 16:45 uur) nog ongeveer 30 uur geldig.rnldhfmmm schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 21:25:
Ik was op zoek naar een 2e loqed voor de achterdeur naar de oude kost gemiddeld €180, ( €359!! Bij de Gamma voor de oude) de nieuwe, herkenbaar aan de '2S' en het Shelly logo maar liefst het dubbele wou ik schrijven, want had van de week gekeken, maar zie nu dat deze opeens 'maar' €249 kost op de Shelly website....
Goede wijn is nog geen bier.
Dat is helaas de oude versie anders had ik hem meteen gekocht.
Nieuwe is ook maar 180 euro toch?rnldhfmmm schreef op dinsdag 28 juli 2026 @ 16:44:
Dat is helaas de oude versie anders had ik hem meteen gekocht.
Er is een nieuwe loqed aan de familie toegevoegd: Loqed Pure:
https://www.shelly.com/products/loqed-pure-black
https://www.shelly.com/products/loqed-pure-black
Hoi Mensen,Ik ben eigenlijk van plan een Loqed 2s aan te schaffen. De 2s omdat schijnbaar de gateway ook 'shelly' functionaliteit heeft toegevoegd en ook minder afhankelijk is van de cloud.
Op de site staat een nette check-tool, en die geeft aan dat je 3cm ruimte moet hebben tussen het midden van de cilinder(sleutelgat) en de rand van het kozijn. Om het makkelijk te houden is het bij mij exact 3cm. Wat denken jullie, gaat dit passen?
--Mark
YoMarK out...
Zou deze foto naar Loqed mailen met de vraag. 2s heb ik geen ervaring mee.
Denk dat die precies even groot is aan de buitenkant. Maar wellicht heeft iemand ervaring met die 3cm(dus ik denk dan 6cm breed in totaal). Als het 5,8cm zou zijn, dan gaat het passen.
YoMarK out...
Is dit een foto van de binnenkant of buitenkant?YoMarK schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 13:44:
[Afbeelding] Hoi Mensen,
Ik ben eigenlijk van plan een Loqed 2s aan te schaffen. De 2s omdat schijnbaar de gateway ook 'shelly' functionaliteit heeft toegevoegd en ook minder afhankelijk is van de cloud.
Op de site staat een nette check-tool, en die geeft aan dat je 3cm ruimte moet hebben tussen het midden van de cilinder(sleutelgat) en de rand van het kozijn. Om het makkelijk te houden is het bij mij exact 3cm. Wat denken jullie, gaat dit passen?
--Mark
Aan de buitenkant heb je enkel ruimte nodig voor het schermpje
De buitenkant heeft dat touch dingetje nog steeds neem ik aan? Dat neemt wel minder plek in.
Er is nu ook een versie zonder touch screen maar met een button
Klopt, maar ik wil die pin unlock toch eigenlijk wel standaard hebben. Als ik m'n telefoon vergeet, dan heb ik die button waarschijnlijk ook niet bij.
YoMarK out...
Wat zit er dan aan de buitenkant?rnldhfmmm schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:07:
Er is nu ook een versie zonder touch screen maar met een button
Ik heb ooit voor de loqed gekozen door de touch to open functionaliteit
Een soort van een metalen zwart plaatje op de plaats waar de cylinder normaal zit. Zie Shelly loqed purejanne_nl schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 15:25:
[...]
Wat zit er dan aan de buitenkant?
Ik heb ooit voor de loqed gekozen door de touch to open functionaliteit
Kan iemand aangeven of dat touch dingetje(schermpje) ook 6cm breed is? Ik kan het nergens vinden. Die zit vast op het slot toch?
YoMarK out...
De buitenunit (dat schermpje) is 33mm breed en 51mm lang en 9mm dik. Het wordt door het sleutelgat heen bevestigd aan het slot. Het is de bedoeling dat deze buitenunit bovenop het reeds bestaande beslag aan de buitenkant wordt gemonteerd.YoMarK schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 21:18:
Kan iemand aangeven of dat touch dingetje(schermpje) ook 6cm breed is? Ik kan het nergens vinden. Die zit vast op het slot toch?
Zojuist software. 2.8.4 binnen gekregen voor het slot. Jammer dat er geen changelog of releasenotes te vinden zijn bij Shelly/Loqed.
Hier ook aan het updaten, hoop dat er een oplossing bij zit voor het leeg lopen van de batterijen. Hij gaat nu van 80% naar 20% in 1 dag.
Die zijn er wel maar deze nieuwe firmware staat er nog niet op: https://support.loqed.com...-loqed-firmware-changelogdespijker schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 00:26:
Zojuist software. 2.8.4 binnen gekregen voor het slot. Jammer dat er geen changelog of releasenotes te vinden zijn bij Shelly/Loqed.
Precies mijn punt. Je brengt software uit, distribueert het naar de eindgebruikers, maar nog geen changelogs. Dat is dus precies verkeerd om.
Tsja, niet om het goed te praten want dat is het niet. Ze zijn zeker niet de enige...
Heeft iemand toevallig ook een sound sample van het verschil tussen de oude en nieuwe motor?
Daarnaast hier ook sinds een paar maanden last van erg veel battery drain. Vraag me af of het wellicht door de motor komt, weet iemand hoe ik dat kan checken?
Daarnaast hier ook sinds een paar maanden last van erg veel battery drain. Vraag me af of het wellicht door de motor komt, weet iemand hoe ik dat kan checken?
Die drain hebben wel meer gebruikers. Zoek dit topic er maar op na. Lijkt gekomen te zijn na een update (ik heb er ook last van).walletje-w schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:48:
Heeft iemand toevallig ook een sound sample van het verschil tussen de oude en nieuwe motor?
Ik had er heel kort last van toen ik 2 Shelly buttons gekoppeld had. (Nu ontkoppeld)
Nu versie 2.8.12 en verse Duracell Optimums na een maand nog steeds op 100%
Nu versie 2.8.12 en verse Duracell Optimums na een maand nog steeds op 100%
sinds de update naar 2.8.4 doet Touch-to-lock het niet meer (bij 1 van mijn 2 loqed)
Overige problemen al vanaf de vorige update:
Na vergrendelen geeft deze de status "Open" ipv vergrendeld of gesloten (in de android app)
Dacht dat deze update dat wel zou fixen.
Overige problemen al vanaf de vorige update:
Na vergrendelen geeft deze de status "Open" ipv vergrendeld of gesloten (in de android app)
Dacht dat deze update dat wel zou fixen.
Je ziet in de tijdlijn wel dat het slot detecteert dat je in de buurt bent?
De 'Auto Unlock' functionaliteit is bij mij kapot na de update 2.8.4. Werkte voorheen perfect. Het gekke is, als ik voor de deur sta (die dus niet automatisch unlocked) en ik start de app, dan gaat hj wel meteen van het slot. Alsof de Loqed app niet meer op de achtergrond draaide. Iemand dit ook gemerkt? Iemand een oplossing? Want het is wel echt ontzettend vervelend als een update bestaande goed werkende functionaliteit sloopt.
Kun je het slot eigenlijk downgraden? Want de update heeft op deze manier alleen maar nadelen. Ik heb nog niks gezien dat beter is geworden.
Kun je het slot eigenlijk downgraden? Want de update heeft op deze manier alleen maar nadelen. Ik heb nog niks gezien dat beter is geworden.
Weet je zeker dat het niet aan te telefoon ligt? Bij mij werkt touch to open gewoon wel, dat lijkt me dezelfde functionaliteit. Zie je wel dat het slot detecteert dat je in de buurt bent?
Touch to open werkt ook niet, maar staat wel aan. Werkte voorheen ook goed. Ik denk inderdaad dat het probleem in de telefoon/app zit. Maar ik kan op iOS nergens meer de optie vinden dat een app in de achtergrond mag blijven draaien. Volgens mij gebeurt dat echter wel, want als ik de app force-close, dan krijg ik die notificatie dat dat niet moet. En in mijn timeline van de Loqed app zie ik toen ik thuiskwam wel dat het slot wakker is gemaakt.janne_nl schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 18:51:
Weet je zeker dat het niet aan te telefoon ligt? Bij mij werkt touch to open gewoon wel, dat lijkt me dezelfde functionaliteit. Zie je wel dat het slot detecteert dat je in de buurt bent?
Conclusie, het werkt niet meer (na de update) maar ik kan er niet achter komen waarom.
[ Voor 6% gewijzigd door PhilipsFan op 28-08-2026 19:23 ]
Telefoon al opnieuw gestart? Kun je op een iPhone ook de appcache leegmaken (van bluetooth) denk ik.
Als je inderdaad op de tijdlijn ziet dat het slot wakker is gemaakt, zou ik het in eerste instantie in de bluetooth settings/cache van je telefoon zoeken.
Heb je de troubleshooting van Loqed gebruikt, daar staat bovenstaand ook in.
Als je inderdaad op de tijdlijn ziet dat het slot wakker is gemaakt, zou ik het in eerste instantie in de bluetooth settings/cache van je telefoon zoeken.
Het is inderdaad opgelost na een herstart van de telefoon. Merkwaardig, maar ik ben blij dat het weer werkt.janne_nl schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 10:40:
Telefoon al opnieuw gestart? Kun je op een iPhone ook de appcache leegmaken (van bluetooth) denk ik.
Hier audio van het oude en nieuwe slot. (Vanaf 4:00)walletje-w schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 13:48:
YouTube: Das leiseste & schnellste Schloss der Welt? LOQED Touch Smart Lock 2s im Test
Dat is toch een behoorlijke upgrade!richard1074 schreef op zondag 6 september 2026 @ 22:09:
[...]
Hier audio van het oude en nieuwe slot. (Vanaf 4:00)
YouTube: Das leiseste & schnellste Schloss der Welt? LOQED Touch Smart Lock 2s im Test
Eens kijken of ik m’n bestaande buitenmodule kan gebruiken en enkel het binnenwerk kan vervangen.
Sinds een tijdje kan ik vanuit HU niet meer de status uitlezen van het slot zoals Vergrendeld of Ontgrendeld. Wel kan ik het slot aansturen via HA.
Wat ik al geprobeerd heb:
Wat ik al geprobeerd heb:
- Opnieuw de integratie geïnstalleerd volgens https://support.loqed.com/nl/articles/6144029-home-assistant-en-loqed-integratie
- Webhook verwijderd en opnieuw aangemaakt
- Bridge gereset
- Huidige versies: HA 2026.9.1, Slot: 2.8.4 & Bridge 72
Hier inderdaad hetzelfde probleem. Nog wel met oudere firmware op het slot zelf: 2006274.stegeman schreef op maandag 7 september 2026 @ 15:43:
Sinds een tijdje kan ik vanuit HU niet meer de status uitlezen van het slot zoals Vergrendeld of Ontgrendeld. Wel kan ik het slot aansturen via HA.
[...]
Het lijkt erop dat self signed certificates niet meer werken. Ik weet ook niet of de bridge automatisch wordt bijgewerkt? Het slot in ieder geval niet.tjmv schreef op maandag 7 september 2026 @ 17:56:
[...]
Hier inderdaad hetzelfde probleem. Nog wel met oudere firmware op het slot zelf: 2006274.
Nergens problemen mee, en laatste versie overal van... kan je wel de lokale API aanspreken van Loqed? Misschien Codex (tijdelijk) koppelen aan Home assistent en een analyse laten uitvoeren
Laat zeker hier weten of dit mogelijk is! Ben hier ook wel benieuwd naar.walletje-w schreef op maandag 7 september 2026 @ 10:50:
[...]
Dat is toch een behoorlijke upgrade!
Eens kijken of ik m’n bestaande buitenmodule kan gebruiken en enkel het binnenwerk kan vervangen.
Twee weken op vakantie gegaan en totaal niet over nagedacht van tevoren mijn Loqed op te laden omdat ik dit in juli nog had gedaan. Tijdens mijn vakantie een email dat hij minder dan 30% batterij heeft, 4 dagen laten een email dat hij onder de 20% zit. Inderdaad kon ik mijn huis niet meer in zonder 9V batterij. Toevallig net voor vakantie het slot geüpdatet naar de laatste versie.
Hoezo verbruikt een Loqed überhaupt zoveel batterij als de enige sleutelhouder niet eens in het land is?
Hoezo verbruikt een Loqed überhaupt zoveel batterij als de enige sleutelhouder niet eens in het land is?
Het is niet helemaal lineair. Die laatste beetjes gaan heel snel. Dat is bij vrijwel alle apparaten op oplaadbare batterijen zo en niet specifiek voor Loqed. Het voltage van de batterij daalt gewoon opeens heel snel aan het einde.Pikoe schreef op zondag 13 september 2026 @ 17:22:
Twee weken op vakantie gegaan en totaal niet over nagedacht van tevoren mijn Loqed op te laden omdat ik dit in juli nog had gedaan. Tijdens mijn vakantie een email dat hij minder dan 30% batterij heeft, 4 dagen laten een email dat hij onder de 20% zit. Inderdaad kon ik mijn huis niet meer in zonder 9V batterij. Toevallig net voor vakantie het slot geüpdatet naar de laatste versie.
Als dat zo is zouden ze de waarschuwing eerder moeten versturen. Als het slot, zonder dat het ook maar een keer gebruikt wordt, binnen een week niet meer werkt... Dat is toch eigenlijk vreemd.
Al helemaal als je 6 weken daarvoor nog hebt opgeladen.
Die 6 weken is niet normaal. Dan is er iets mis. Bij mij duurt het 6-9 maandenPikoe schreef op zondag 13 september 2026 @ 18:47:
Als dat zo is zouden ze de waarschuwing eerder moeten versturen. Als het slot, zonder dat het ook maar een keer gebruikt wordt, binnen een week niet meer werkt... Dat is toch eigenlijk vreemd.
Ik denk dus dat de waarschuwing passend is voor een normale afname. Dan heb je nog meerdere weken voor hij echt leeg is
[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 13-09-2026 20:29 ]
Bij mij gaat hij ook sneller leeg de laatste tijd, eerst was het een maand of 9, nu 9 weken en hij is leeg.
Ik heb de Loqed battery pack
6-9 maanden... Met hoevaak gebruik je het slot dan ongeveer per week? want bij mij houden de batterijen het ongeveer een maandje uit (was al vanaf het begin) maar hier wordt het slot elke dag gebruikt.de Peer schreef op zondag 13 september 2026 @ 20:28:
[...]
Die 6 weken is niet normaal. Dan is er iets mis. Bij mij duurt het 6-9 maanden
Hier dezelfde ervaring na de laatste update. Batterij afname gaat aanzienlijk sneller. Mijn huidige versie is 2.8.12 en hij geeft niet aan dat er updates voor zijn.KSR schreef op maandag 14 september 2026 @ 02:11:
Bij mij gaat hij ook sneller leeg de laatste tijd, eerst was het een maand of 9, nu 9 weken en hij is leeg.
Goede wijn is nog geen bier.
Batterij blijft een issue als je kijkt naar oudere posts in dit topic.
Ik heb ook de loqed batterijen hier gen1 slot en 3 punt sluiting. Geen keyfob druppels.
In het begin gingen ze tm 2024 9+ maanden mee en vanaf halverwege 2025 is dat aanzienlijk slechter geworden, naar 4 maanden en eind 2025 en in 2026 gaan ze nog maar 2 maanden mee.
Gebruik is niet anders geworden. Elke ochtend avond nachtslot en een paar keer per dag lopen we erdoorheen.
Opzich geen issue het opladen. Alleen wel jammer dat Loqed hier mee leest en het onderwerp batterijduur komt regelmatig terug met onderbouwing in data maar geen reacties erop.
~[Loqed chat gesproken] ik ga een test met nieuwe normale batterijen doen om te kijken waar het aan ligt.
2024
:strip_exif()/f/image/CjMBxuAk11GyidVPecTz7rKX.jpg?f=fotoalbum_large)
2025
:strip_exif()/f/image/rFdM9FQR39DQ4EBMPuzOPQ2i.jpg?f=fotoalbum_large)
2026
Ik heb ook de loqed batterijen hier gen1 slot en 3 punt sluiting. Geen keyfob druppels.
In het begin gingen ze tm 2024 9+ maanden mee en vanaf halverwege 2025 is dat aanzienlijk slechter geworden, naar 4 maanden en eind 2025 en in 2026 gaan ze nog maar 2 maanden mee.
Gebruik is niet anders geworden. Elke ochtend avond nachtslot en een paar keer per dag lopen we erdoorheen.
Opzich geen issue het opladen. Alleen wel jammer dat Loqed hier mee leest en het onderwerp batterijduur komt regelmatig terug met onderbouwing in data maar geen reacties erop.
~[Loqed chat gesproken] ik ga een test met nieuwe normale batterijen doen om te kijken waar het aan ligt.
2024
:strip_exif()/f/image/CjMBxuAk11GyidVPecTz7rKX.jpg?f=fotoalbum_large)
2025
:strip_exif()/f/image/rFdM9FQR39DQ4EBMPuzOPQ2i.jpg?f=fotoalbum_large)
2026
[ Voor 64% gewijzigd door Falcon Heavy op 14-09-2026 10:56 ]
1-6 keer per dag, en nog 3-punt-sloten ook (zwaarder)Holmes schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:04:
[...]
6-9 maanden... Met hoevaak gebruik je het slot dan ongeveer per week? want bij mij houden de batterijen het ongeveer een maandje uit (was al vanaf het begin) maar hier wordt het slot elke dag gebruikt.
Hmmz, ja hier ook 3-puntsluiting. Dacht altijd dat dat de reden was, dat de batterijen niet zolang meegingen.
Als ik deze grafieken zie dan zie je een mooie curve die overeen lijkt te komen met het voltage. Het zou fijn zijn als ze dit kunnen mappen naar een lineaire schaal zodat de stap van 50% naar 0% wat minder extreem is.Falcon Heavy schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:29:
Batterij blijft een issue als je kijkt naar oudere posts in dit topic.
2024
[Afbeelding]
2025
[Afbeelding]
2026
[Afbeelding]
Ook het voltage zou nog steeds fijn zijn om te kunnen zien, want daardoor kun je deze mooie curves zien.
Weet iemand of de nieuwe generatie motor beter is (sowieso minder herrie schijnt) wbt batterij gebruik? En of deze past in het oude slot?
Ik heb het aan de klantenservice gevraagd en die zeiden dat het zou moeten werken. Ik heb er dus eentje gekocht en die komt binnenkort binnen. Ik zal even doorgeven of dit past en werkt.Holmes schreef op maandag 14 september 2026 @ 18:55:
Weet iemand of de nieuwe generatie motor beter is (sowieso minder herrie schijnt) wbt batterij gebruik? En of deze past in het oude slot?
ik zie dat je ruim boven de 50% terug oplaadt, lijkt me niet ideaal voor de batterijen.c812657 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:39:
Ik heb sinds kort de loqed oplaadbare batterijen vervangen door Ikea oplaadbare batterijen. Tot nu toe gaat dat stukken beter.
[Afbeelding]
Ik heb ook de loqed herlaadbare batterijen gekocht, die houden het een stuk minder lang vol dan de bijgeleverde alkaline batterijen.
Ben benieuwd naar de uitkomst met deze oplaadbare batterijen, welke heb je 1900 of 2450 mAh?
ik overweeg terug over te schakelen naar goede alkaline batterijen als die het langer volhouden, wel zonde voor de loqed oplaadbare batterijen, die waren best prijzig.
Ik heb de 2450 mAhInsidio2 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:49:
[...]
ik zie dat je ruim boven de 50% terug oplaadt, lijkt me niet ideaal voor de batterijen.
Ik heb ook de loqed herlaadbare batterijen gekocht, die houden het een stuk minder lang vol dan de bijgeleverde alkaline batterijen.
Ben benieuwd naar de uitkomst met deze oplaadbare batterijen, welke heb je 1900 of 2450 mAh?
ik overweeg terug over te schakelen naar goede alkaline batterijen als die het langer volhouden, wel zonde voor de loqed oplaadbare batterijen, die waren best prijzig.
Hoe bedoel je dat? Er zit geen meerwaarde in ze leeg laten lopen toch?Insidio2 schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:49:
[...]
ik zie dat je ruim boven de 50% terug oplaadt, lijkt me niet ideaal voor de batterijen.
Ik werk zelf met Eneloop batterijen, maar nog te kort om er iets over te kunnen zeggen.
[ Voor 15% gewijzigd door de Peer op 15-09-2026 13:18 ]
Eensgelijks, vanavond ga ik een van de drie sloten ombouwen met een nieuwe motorwalletje-w schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:09:
[...]
Ik heb het aan de klantenservice gevraagd en die zeiden dat het zou moeten werken. Ik heb er dus eentje gekocht en die komt binnenkort binnen. Ik zal even doorgeven of dit past en werkt.
De shelly website specificeert de motor type niet, klantenservice verzekerde me dat het de 2s is
:strip_exif()/f/image/wiAvATt1k8kDUHzQ9Zg5FFHE.jpg?f=fotoalbum_large)
Bovenstaand oude motor.
Nieuwe motor is een fijne upgrade. Inderdaad een stuk sneller en stiller. De nieuwe motor ziet er aan de buitenkant het zelfde uit maar met een ander type nummer op de brushed motor, een pom tandwiel. De oude lijkt iets van messing tr zijn, maar net wat doffer wat ik normaliter van messing gewenst ben. Pom verklaard de stillere motor. Als fijn ingenieur valt me wel op meer speling. Dus hopelijk heeft het geen invloed bij elkaar op de duurzaamheid.
Verder is nieuwe motor, gelijk aan het slot op nieuw te moeten herprogrammeren. Nooit bij stil gestaan, moederbord van de loqed zif in de motor.
[ Voor 8% gewijzigd door Codeaction op 16-09-2026 19:15 ]
heb je de motor los aangeschaft (en zo ja, hoe?), of een geheel nieuw slot gekocht?walletje-w schreef op dinsdag 15 september 2026 @ 11:09:
[...]
Ik heb het aan de klantenservice gevraagd en die zeiden dat het zou moeten werken. Ik heb er dus eentje gekocht en die komt binnenkort binnen. Ik zal even doorgeven of dit past en werkt.
Het gaat hier om: https://www.shelly.com/products/loqed-motor-module-stainless-steel
Interessant 🙂 ben nu aankomende tijd benieuwd of de batterijnen ook langer meegaan met je nieuwe motor
Opnieuw herprogrammeren als het is een nieuwe slot? Omdat die van mij ook aan home assistant hangt vraag ik me af of die dan ook als een nieuw item gezien wordt.Codeaction schreef op woensdag 16 september 2026 @ 19:14:
[Afbeelding]
Bovenstaand oude motor.
Nieuwe motor is een fijne upgrade. Inderdaad een stuk sneller en stiller. De nieuwe motor ziet er aan de buitenkant het zelfde uit maar met een ander type nummer op de brushed motor, een pom tandwiel. De oude lijkt iets van messing tr zijn, maar net wat doffer wat ik normaliter van messing gewenst ben. Pom verklaard de stillere motor. Als fijn ingenieur valt me wel op meer speling. Dus hopelijk heeft het geen invloed bij elkaar op de duurzaamheid.
Verder is nieuwe motor, gelijk aan het slot op nieuw te moeten herprogrammeren. Nooit bij stil gestaan, moederbord van de loqed zif in de motor.
For HA / Homey is het zeker een nieuw slot. Tip verwijder je oude slot niet gelijk. Dan kan je bijbehorende processen 1 voor 1 overzetten.NoFearWizz schreef op donderdag 17 september 2026 @ 15:05:
[...]
Opnieuw herprogrammeren als het is een nieuwe slot? Omdat die van mij ook aan home assistant hangt vraag ik me af of die dan ook als een nieuw item gezien wordt.
[ Voor 13% gewijzigd door Codeaction op 17-09-2026 18:52 ]
Thx, ik ga er zeker over nadenken.Codeaction schreef op donderdag 17 september 2026 @ 17:49:
[...]
For HA / Homey is het zeker een nieuw slot. Tip verwijder je oude slot niet gelijk. Dan kan je bijbehorende processen 1 voor 1 overzetten.
/f/image/6q2dbYdcyfUOEi0fYPrYuOxv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uRz8XIMlM9AE1Wxy5ftkEDqK.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/WXkDrCNVg3eJPgUofBHBDp4U.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nzb0LzX1vW3hyAm5bXDEZN5h.png?f=fotoalbum_large)