Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:38
Mail van LOQED:

Beste Perry,

In vervolg op de e-mail van 22 mei informeren we jullie graag als volgt.
Vandaag heeft het gesprek met de curator plaatsgevonden. De curator richt zich de komende maand op het bereiken van een doorstart. We willen graag nogmaals onder de aandacht brengen dat het mogelijk is om een toegangscode in te stellen als je dit nog niet hebt gedaan. Met deze code is het altijd mogelijk de deur te openen, ook wanneer de verbinding van de Bridge (tijdelijk) offline is.

We houden jullie komende tijd op de hoogte van de ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,
LOQED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
SPyRoX schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:46:
Mail van LOQED:

Beste Perry,

In vervolg op de e-mail van 22 mei informeren we jullie graag als volgt.
Vandaag heeft het gesprek met de curator plaatsgevonden. De curator richt zich de komende maand op het bereiken van een doorstart. We willen graag nogmaals onder de aandacht brengen dat het mogelijk is om een toegangscode in te stellen als je dit nog niet hebt gedaan. Met deze code is het altijd mogelijk de deur te openen, ook wanneer de verbinding van de Bridge (tijdelijk) offline is.

We houden jullie komende tijd op de hoogte van de ontwikkelingen.

Met vriendelijke groet,
LOQED
Hopen op een doorstart 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:25
SPyRoX schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 16:47:
[...]

Hopen op een doorstart 8)7
Ja, dat hopen we natuurlijk allemaal. Maar ik vind die mail toch zorgelijk. Zouden ze voorzien dat de service toch nog uit de lucht gaat? En om te voorkomen dat mensen straks hun huis niet meer in kunnen, alvast maar aanraden om een pincode in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:55
PhilipsFan schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 22:40:
[...]

Ja, dat hopen we natuurlijk allemaal. Maar ik vind die mail toch zorgelijk. Zouden ze voorzien dat de service toch nog uit de lucht gaat? En om te voorkomen dat mensen straks hun huis niet meer in kunnen, alvast maar aanraden om een pincode in te stellen?
Tsja, in de huidige fase zullen ze geen facturen meer betalen. Ik kan me voorstellen dat ze gebruik maken van een extern datacenter. Die zullen bij een betalingsachterstand/aanmaningen vanzelf hun dienstverlening stopzetten.

Uiteraard hoop ik ook op een succesvolle doorstart want ik vind het concept van de Loqed nog steeds een van de betere op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterming
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-09 17:13
Ook ik vind het ontzettend jammer en hoop op een doorstart. Na een wat onwennig beginperiode moet ik zeggen dat het concept echt goed werkt. En inderdaad tof dat ze in dit stadium nog beta testers zoeken voor iOS motion sense.

Ik hoop bovendien dat -mocht de cloudvoorziening niet meer werken- we wel vooraf een bericht krijgen. Mijn eega is namelijk te verziend om de cijfers in te kunnen toetsen. De afgelopen tijd is de WAF voor Loqed namelijk zorgvuldig opgebouwd 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Loqed schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:12:
Op het moment van de faillissementsaanvraag hadden we de iOS update met MotionSense bijna klaar. Omdat we deze graag nog willen uitrollen, zodat de iOS en Android app qua functionaliteit gelijk zijn, zoeken we een aantal iOS betatesters.

Wat is MotionSense?
MotionSense is een functie die de communicatie tussen je telefoon en het LOQED Touch Smart Lock uitschakelt wanneer je telefoon langer dan 60 seconden niet in beweging is en/of wordt opgeladen. Dit vermindert de kans op een ongewenste opening wanneer je telefoon binnen ligt, maar onverhoopt toch als buiten wordt herkend door het slot.

Wat moet je doen?
1. Geef je AppleID e-mailadres door via het formulier.
2. Installeer de TestFlight versie van de LOQED App na ontvangst van de uitnodiging.
3. Zet in de app onder Menu -> Account -> Send debug log to LOQED aan.
4. Zet in de app onder Menu -> Account -> MotionSense aan.

Met de toggle Send debug log to LOQED ingeschakeld kan LOQED het gedrag van je telefoon in combinatie met het LOQED Touch Smart Lock uitlezen. Dit is noodzakelijk voor deelname aan de beta.
Details

We zoeken maximaal vijftig testgebruikers. We zullen een mix van verschillende slotinstellingen, iPhone-types en iOS-versies selecteren. Het is dus mogelijk dat je na het invullen van het formulier geen uitnodiging ontvangt voor deelname aan het beta-programma. Na bevestiging van je deelname ontvang je instructies over welke scenario’s we je vragen te testen en hoe je feedback kunt geven.

https://forms.gle/5eKQ4FQyxseKEHMr6
Leuk! Heb me aangemeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
Wat ze eigenlijk zouden moeten doen, is de serversoftware open source maken, zodat iedereen z'n eigen servertje kan draaien. De meeste Tweakers hebben toch wel ergens een Raspberry Pi draaien en als het alleen voor je eigen Loqeds is, dan is de systeembelasting ook niet zo hoog. Uiteraard moet er dan nog wel een firmware update komen voor het slot zodat je het ip-nummer van de server kunt instellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
En af en toe een firmware update om een kwetsbaarheid op te lossen.

Kortom, als er geen strukturele oplossing komt, dan denk ik dat de Loqed zijn langste tijd op mijn deur gehad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik heb helemaal geen mail gehad van Loqed dus lees het nu pas dat ze een faillissementsaanvraag hebben lopen.
Software opensource maken vind ik nog wel een risico. Er zitten ongetwijfeld bugs in en er zijn geen updates meer. Of een onbekende partij beheert opeens de firmware van je slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtim
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:06
Het open source maken van de software (ook de server) is voor de gebruiker wel een van de beste scenario’s. Niet alleen zorgt dit ervoor dat we zelf de controle krijgen en daarmee kunnen zorgen dat het slot blijft werken, maar juist als er een open source community omheen ontstaat heb je met meeste kans dat evt gevonden bugs en kwetsbaarheden kunnen worden opgelost.

edit: typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is wat wordt gezegd ja. Echter de praktijk leerde heel recent dat dat ook (bijna) heel fout kan gaan. (Zoek een naar xz utils)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtim
janne_nl schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 21:42:
Dat is wat wordt gezegd ja. Echter de praktijk leerde heel recent dat dat ook (bijna) heel fout kan gaan. (Zoek een naar xz utils)
klopt, alleen is dat risico dat er kwaadaardige code in sluipt zeker niet beperkt tot open source software (zoek eens naar Solarwinds ;) ), en bij open source is het iig publiek te auditen. Helaas blijkt uit het XZ verhaal inderdaad dat dat in de praktijk niet altijd gebeurd…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:42

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb vanmorgen de TestFlight uitnodiging ontvangen voor de Motionsense bèta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

robertwebbe schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:59:
Ik heb vanmorgen de TestFlight uitnodiging ontvangen voor de Motionsense bèta.
Yes, ik ook , altijd leuk!

Ik heb er echter nog niets mee gedaan anders dan geinstalleerd en alles ingeschakeld zoals verzocht.

[ Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 07-06-2024 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtim
Sa1 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 16:01:
[...]

Yes, ik ook , altijd leuk!

Ik heb er echter nog niets mee gedaan anders dan geinstalleerd en alles ingeschakeld zoals verzocht.
Ik ook :) Maar meer dan de optie en de debugging inschakelen kunnen we ook niet, toch?
Overigens heb ik zelf nooit last gehad van het verschijnsel wat ze hiermee willen oplossen, heb met verschillende toestellen (ios en android) getest of touch to open niet per abuis toch werkte als de telefoon aan de binnenkant van de deur was, of min of meer naast de voordeur (bijvoorbeeld aan de binnenkant van het keukenraam wat naast de voordeur zit). Maar toch goed dat ze de functie ontwikkelen voor de situaties waar er toch wel een false positive zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
Bij mij werkt MotionSense goed! Ik heb een bank binnen met zich op de voordeur. Ik had altijd touch connect uit. Nu gebeurd er inderdaad niks wanneer mijn telefoon meer dan een minuut stil ligt op de bank. Nog geen oplossing voor wanneer ik aan het insta-scrollen ben dus. Maar wel een hele verbetering. Zeker voor mensen die dit probleem hebben op een nachtkasje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@NerdMichael De oplossing hiervoor is om alle doom scroll apps te verwijderen. Levert je, na een korte tijd van ontwenning, een hoop tijd op voor andere leuke dingen in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROcho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-04 21:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZvH1HIaNBrERxehHFGLC9OoF_jA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/seQL6FjUqtohB8pEPimajfdw.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn deur ging net uit zichzelf op slot, en 't geeft niet aan door wie. Bij alle andere acties zie ik wie het was, of dat het met een API key was gedaan (Home Assistant). Maar nu staat er dus enkel "Someone"

Ik zou nog kunnen denken dat 't is dat er iemand aan het slot draaide, maar voor zover ik weet zat er op dat moment niemand aan de deur. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
ROcho schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:46:
[Afbeelding]

Mijn deur ging net uit zichzelf op slot, en 't geeft niet aan door wie. Bij alle andere acties zie ik wie het was, of dat het met een API key was gedaan (Home Assistant). Maar nu staat er dus enkel "Someone"

Ik zou nog kunnen denken dat 't is dat er iemand aan het slot draaide, maar voor zover ik weet zat er op dat moment niemand aan de deur. Heeft iemand een idee hoe dit kan?
Als je buiten lang op het scherm drukt gaat de deur op slot. Regen kan dat evt ook doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROcho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-04 21:36
NerdMichael schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:35:
[...]

Als je buiten lang op het scherm drukt gaat de deur op slot. Regen kan dat evt ook doen
Ahh, dat is interessant. 't Verklaart ook meteen waarom ie laatst op slot ging toen ik mijn eigen telefoon aan het debuggen was, die wil namelijk nog steeds geen verbinding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

Ik heb nu iets vervelends, als ik mijn garage verlaat, druktte ik altijd op touch to close.

Nu hoor ik slot dichtdraaien en daarna weer terug draaien naar de open stand eindigt met een piep.

In de timeline staat dan "naam persoon" could not succesfully open or close the door "garage". Doe ik het dan uit de app "Lock door" gaat het prima in het slot.

Al geprobeerd opnieuw te caliberen maar nog geen goed resultaat. Iemand een tip?

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@DancePlaza Even contact opnemen met support. Ze geven nog wel gehoor maar niet meer zo snel als voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:07

DancePlaza

ninja

robertwebbe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:02:
@DancePlaza Even contact opnemen met support. Ze geven nog wel gehoor maar niet meer zo snel als voorheen.
wow, ze zijn zelfs aanwezig op zondag, maar magisch had ik geen problemen meer :)

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

DancePlaza schreef op zondag 9 juni 2024 @ 11:48:
[...]

wow, ze zijn zelfs aanwezig op zondag, maar magisch had ik geen problemen meer :)
Ik had hetzelfde euvel, en kwam erachter dat als mijn WiFi uit was gevallen hij dit 1x deed en daarna weer normaal werkte.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:54
Weet iemand wat er gebeurt met de tweetraps authenticatie als je je aanmeldt bij de App? Nu werkt het nog, maar hoe gaat dat in de toekomst? Valt dat ook onder de stichting die opgericht is of gaat worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03:42
@Loqed Enig nieuws wbt jullie faillissement / gesprek met de curator?

Twijfel nog steeds of ik het slot moet verwijderen van m'n deur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 23:43
De discussie valt zo een beetje dood zie ik.
Als er niks veranderd dan moet ik toch iets anders nemen. Omdat nuki een werkende vinger afdruk scanner heeft kom ik toch daar op uit.
Ik kan me niet voorstellen dat er over een half jaar nog een werkende cloudomgeving staat en er nog onderdelen te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik denk dat de discussie vooral doodvalt omdat we wachten hoe het faillissement wordt afgehandeld.

Als het straks alleen gaat afhangen van het voortbestaand van de cloudomgeving ben ik inderdaad ook bang dat het helaas gaat doodbloeden.

Ik wacht rustig nog even af. Ergens kan ik me nl niet voorstellen dat niemand de technologie wil kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03:42
Dit las ik op Robbshop, bij de Loqed review. Je kan het interpreteren dat wellicht Robbshop interesse heeft om het op te kopen? ... Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_AMyySlh_VZpj2f3qbrQuQzr7Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/41KGR5BPP3dTi7qSezhXU9xG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
https://www.bright.nl/nie...ulke-sloten-nog-niet.html

Miss dat dit wat word voor de apple gebruikers.
Helaas nog ff geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En waarschijnlijk in de fase alleen sloten voor de Amerikaanse markt, met dead bolt. Als er eentje komt voor de Europese markt die meerpuntsluiting kan openen, dan ben ik verkocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorisdekloris
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-09 20:45
Robbshop is iig aan het proberen om er iets mee te doen. Echt overname weet ik niet maar ze proberen iig iets.

Tierelier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:21
Misschien willen ze de spare parts hebben, of bijdrage leveren aan de stichting. Hosting voorzien zoeits. Geen idee.

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Centauriprime schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:14:
Misschien willen ze de spare parts hebben, of bijdrage leveren aan de stichting. Hosting voorzien zoeits. Geen idee.
Alleen als ze een investeerder of partij vinden die het bedrijf overneemt en nieuwe product investeringen doet heeft het merk loqued een lange termijn toekomst.
Mensen gaan niet sloten kopen van een merk wat failliet is of waarvan de status onzeker is (bv alleen een stichting voor de cloud). Daarnaast loopt het merk zo langzamerhand achter, er is geen nfc, geen keypad, geen vingerafdruk lezer als acc. beschikbaar.
Product ontwikkeling is kostbaar dus een nieuwe investeerder moet wel een zak geld meenemen.
Daarnaast moet het nieuwe bedrijf kennelijk een andere manier vinden om geld te verdienen in deze niet al te grote markt. Abonnementen wordt in een hoop markten als antwoord gezien , echter vraag ik me af of dat hier ook gaat werken gezien de reacties op de laatst gestuurd mail. Zeker ook omdat de markt niet zo groot isdat dat een uitbreid team rechtvaardigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okneib
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-07-2024
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe lang de locale API sleutels in de bridge geldig blijven. Zo lang die het doen werkt het prima voor mij, heb ik de cloud diensten niet nodig.
Nachtslot, open en ontgrendel vind ik voldoende. Touwtje uit de brievenbus, schema's etc werken volgens mij niet zonder cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

En hoelang blijven de certificaten geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:36
jorisdekloris schreef op maandag 24 juni 2024 @ 08:33:
Robbshop is iig aan het proberen om er iets mee te doen. Echt overname weet ik niet maar ze proberen iig iets.
Ik gok geruststelling van de klant. Ik vraag me af wat ze kunnen doen anders dan een overname? De curator zit niet te wachten op een webshop die wellicht nog wat spare-parts wil overkopen.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 19:51
robertwebbe schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:23:
En hoelang blijven de certificaten geldig?
Wat maakt het uit hoelang die geldig zijn?

Als ze verlopen worden ze verlengd. Als ze de stekker uit de cloud diensten moeten trekken dan helpt een geldig certificaat ook niet mee.

Daarnaast kan het prima een intern certificaat zijn welke je zelf kunt instellen hoelang die geldig is. Ik heb wel eens interne certificaten gezien die 25 jaar geldig zijn.

@Loqed hebben jullie al eens gedacht aan een doorstart via crowdfunding? Ik weet niet of dat mogelijk is. Degene die het slot hebben willen vast wel een bedrag aftikken om ervoor te zorgen dat het een en ander beschikbaar blijft. Mits het goedkoper is dan een nieuw slot aanschaffen.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchKel op 26-06-2024 17:31 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
DutchKel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 17:29:
[...]

Wat maakt het uit hoelang die geldig zijn?

Als ze verlopen worden ze verlengd. Als ze de stekker uit de cloud diensten moeten trekken dan helpt een geldig certificaat ook niet mee.

Daarnaast kan het prima een intern certificaat zijn welke je zelf kunt instellen hoelang die geldig is. Ik heb wel eens interne certificaten gezien die 25 jaar geldig zijn.

@Loqed hebben jullie al eens gedacht aan een doorstart via crowdfunding? Ik weet niet of dat mogelijk is. Degene die het slot hebben willen vast wel een bedrag aftikken om ervoor te zorgen dat het een en ander beschikbaar blijft. Mits het goedkoper is dan een nieuw slot aanschaffen.
Da's lekker makkelijk. Ik ga geen bedrijf uit de penarie helpen als ik er zelf niks mee opschiet, dit slot was al duur genoeg. Ik wil er best nog wat geld in steken, maar op voorwaarde dat alle software volledig open source wordt. Dus: serversoftware, firmware van het slot en firmware van de bridge. Anders zitten we over een tijdje weer met hetzelfde probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
PhilipsFan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Da's lekker makkelijk. Ik ga geen bedrijf uit de penarie helpen als ik er zelf niks mee opschiet, dit slot was al duur genoeg. Ik wil er best nog wat geld in steken, maar op voorwaarde dat alle software volledig open source wordt. Dus: serversoftware, firmware van het slot en firmware van de bridge. Anders zitten we over een tijdje weer met hetzelfde probleem.
Als niemand er geld in wil steken dan zijn we dadelijk allemaal het geld van de aanschaf van het slot kwijt. Dat is de realiteit.

Nu kost het de oprichters waarschijnlijk ook geld om de cloud diensten in de lucht te houden. De vraag is dus hoe lang doen ze dat nog zonder inkomsten van de verkoop van hardware.

Ik steek dan liever wat geld erin waarmee de diensten gegarandeerd blijven dan dat ik weer een heel nieuw slot moet aanschaffen en installeren. Ik kan helaas de oude cylinder niet zo makkelijk terug plaatsen omdat ik ten tijden dat ik de loqed heb alle cylinders in huis heb vervangen, ik heb toen geen rekening gehouden met de voordeur en om daar dan weer een andere cylinder in te plaatsen is ook weer niet zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphkeb
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:26
PhilipsFan schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 18:12:
[...]

Helemaal mee eens, wij hebben er immers genoeg voor betaald, dus m.i. echt van de zotte.
Ik heb het niet afgewacht en inmiddels het slot van de deur verwijderd en een Yale neergehangen.

Ok, iets lomper aan de binnenkant (wel kleiner dunner dan de Nuki), maar werkt perfect en bovenal een stuk stiller.

Jammer maar helaas, want verder een goed en mooi slot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DutchKel schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:02:
[...]

Als niemand er geld in wil steken dan zijn we dadelijk allemaal het geld van de aanschaf van het slot kwijt. Dat is de realiteit.

Nu kost het de oprichters waarschijnlijk ook geld om de cloud diensten in de lucht te houden. De vraag is dus hoe lang doen ze dat nog zonder inkomsten van de verkoop van hardware.

Ik steek dan liever wat geld erin waarmee de diensten gegarandeerd blijven dan dat ik weer een heel nieuw slot moet aanschaffen en installeren. Ik kan helaas de oude cylinder niet zo makkelijk terug plaatsen omdat ik ten tijden dat ik de loqed heb alle cylinders in huis heb vervangen, ik heb toen geen rekening gehouden met de voordeur en om daar dan weer een andere cylinder in te plaatsen is ook weer niet zo handig.
Het probleem is is dat, ook al gooi je er geld tegenaan, er geen garantie is en gaat komen. Het is zeker jammer dat een merk als Loqed gaat verdwijnen, maar dat is helaas marktwerking (misschien waren ze te voeg, misschien waren er andere problemen).

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
SgtElPotato schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 09:21:
[...]

Het probleem is is dat, ook al gooi je er geld tegenaan, er geen garantie is en gaat komen. Het is zeker jammer dat een merk als Loqed gaat verdwijnen, maar dat is helaas marktwerking (misschien waren ze te voeg, misschien waren er andere problemen).
Je beseft hopelijk ook dat dit voor elke fabrikant geldt die een "gratis" app levert. Dat is het nadeel van bedrijven die er vanuit gaan dat eenmalige inkomsten van een product voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DutchKel schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 11:56:
[...]

Je beseft hopelijk ook dat dit voor elke fabrikant geldt die een "gratis" app levert. Dat is het nadeel van bedrijven die er vanuit gaan dat eenmalige inkomsten van een product voldoende is.
Dan is je bedrijfsplan niet voldoende. Wie weet had Loqed wel meer omzet verwacht waarmee ze alles zouden konden dekken maar viel de omzet / afzet tegen.

Daarnaast hadden ze gewoon de optie moeten geven om alles lokaal te draaien, zou ook weer servercapaciteit schelen, en nu achteraf een hoop gezeik..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
SgtElPotato schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 12:01:
[...]

Dan is je bedrijfsplan niet voldoende. Wie weet had Loqed wel meer omzet verwacht waarmee ze alles zouden konden dekken maar viel de omzet / afzet tegen.

Daarnaast hadden ze gewoon de optie moeten geven om alles lokaal te draaien, zou ook weer servercapaciteit schelen, en nu achteraf een hoop gezeik..
Volgens mij hebben alle slimme sloten fabrikanten deze visie. Ik zie er geen enkele die abonnementskosten vraagt. En als er 1 het wel doet dan verkoopt die uiteraard niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Een totaal andere vraag, heb vandaag mijn batterijen vervangen maar hij komt niet meer op.
Op schermpje buiten blijft een 'batterij' symbool staan en binnen flashed de bridge (groen en blauw)

(Knipperend blauw-groen: De bridge is succesvol verbonden met de LOQED server en probeert nu te verbinden met het LOQED Touch Smart Lock via Bluetooth.)

Echt resetten van alles is nu eigenlijk geen optie meer want dan ben ik alles kwijt?
Geen idee wat te doen. (ja de bridge is dicht, halve meter...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Batterijen al eens goed gecontroleerd? Geen kapotte batterij?
Zitten er ook goed in? Zie je iets van welcome op het display als het slot opstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Ik was er vroeg bij met de LOQED smart lock, maar vandaag toch de stap gemaakt om een. Nuki 4.0 en Panel 2.0 te bestellen.

Ik heb geen andere ingang in huis als mijn voordeur, ik vind het risico te groot dat straks de cloud uitvalt en ik een slot heb wat niet meer werkt.

Jammer maar helaas, voor mij is het LOQED tijdperk voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NerdMichael
NoFearWizz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:37:
Ik was er vroeg bij met de LOQED smart lock, maar vandaag toch de stap gemaakt om een. Nuki 4.0 en Panel 2.0 te bestellen.

Ik heb geen andere ingang in huis als mijn voordeur, ik vind het risico te groot dat straks de cloud uitvalt en ik een slot heb wat niet meer werkt.

Beetje voorbarig toch? Zonde man. Mocht de cloud uitvallen (waar nog geen reden voor is om aan te nemen) kun je nog steeds met je je telefoon of pincode naar binnen. Daar heb je geen cloud voor nodig. Onhandig, ja. Groot risico? Nee.

Ik ga er van uit, mocht het zo ver komen dat dit wordt aangekondigd door LOQED.
Zo lang er geen definitief bericht is dat het einde verhaal is met de werking van de sloten blijven ze bij mij hangen. Ik heb er wel vertrouwen in dat een andere partij de potentie ziet van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:06
NoFearWizz schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:37:

Risico was met Loqed al groter mocht het slot het ineens niet doen en je hebt maar 1 ingang.
Met Nuki hebt je nog een back up mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
Johnnie5 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:54:
[...]

Risico was met Loqed al groter mocht het slot het ineens niet doen en je hebt maar 1 ingang.
Met Nuki hebt je nog een back up mogelijkheid.
I agree. Maar in de praktijk heeft 90% van de Nuki gebruiker zijn sleutel binnen liggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
NerdMichael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Beetje voorbarig toch? Zonde man. Mocht de cloud uitvallen (waar nog geen reden voor is om aan te nemen) kun je nog steeds met je je telefoon of pincode naar binnen. Daar heb je geen cloud voor nodig. Onhandig, ja. Groot risico? Nee.

Zo lang er geen definitief bericht is dat het einde verhaal is met de werking van de sloten blijven ze bij mij hangen. Ik heb er wel vertrouwen in dat een andere partij de potentie ziet van het product.
Het is in principe een EoL product dus ik snap zijn gevoel wel en het op tijd vervangen van zijn slot. Je gaat er misschien wel vanuit, maar mocht er geen doorstart zijn dan is de kans groot dat het uit de lucht gaat. En daarnaast mogen ze denk ik ook niet al te veel loslaten wat betreft de toekomst of plannen.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
NerdMichael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:47:
[...]

Feit is dat mijn schermpje ook begint te storen, pixels die uitvallen, touch die vaak niet reageert, bluetooth die niet altijd meteen koppelt. Ik heb er geen vertrouwen in dat dit nog goed gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
NerdMichael schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:56:
[...]

I agree. Maar in de praktijk heeft 90% van de Nuki gebruiker zijn sleutel binnen liggen :-)
Maar een slotenmaker kan nog wel wat met de cilinder, bij LOQED was dat natuurlijk niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Is er nog nieuws?
Ik zag dat op 6 juni faillissement was uitgesproken maar verder hoor of zie ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Waar zie je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dank je. Op een andere site vond ik hem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
MichaelReitsma schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:46:
Is er nog nieuws?
Ik zag dat op 6 juni faillissement was uitgesproken maar verder hoor of zie ik niks.
Een beetje doorstart of verkoop duurt 6 tot 8 weken. Waarschijnlijk mogen/kunnen ze nog niks zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Niet online
NerdMichael schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 22:18:
[...]

Een beetje doorstart of verkoop duurt 6 tot 8 weken. Waarschijnlijk mogen/kunnen ze nog niks zeggen.
Toch benieuwd wanneer de cloudprovider de stekker eruit gaat trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
graceful schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 23:38:
[...]

Toch benieuwd wanneer de cloudprovider de stekker eruit gaat trekken.
Als het goed is niet. Daar hebben ze al voorzorgmaatregelen voor genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
DutchKel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Voorlopig niet, maar dat zegt niks over de toekomst. Ik wacht met smart af of dit nog wat gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
DutchKel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 11:58:
[...]

Er moet natuurlijk wel betaald worden en dat geld moet ergens vandaan komen. Het kan best zijn dat de boel nu ergens draait op een contract wat al vooraf betaald is, dus als dat afloopt...

Alles leuk en aardig om in een stichting te gooien (o.i.d.) maar de factuur komt een keer, dus geld moet ergens vandaag komen. Ik zou er dus maar niet maar zo vanuit gaan dat dat allemaal wel goed zit... (lijkt me een beetje naïef)

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
dizzytal schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:11:
[...]

Er moet natuurlijk wel betaald worden en dat geld moet ergens vandaan komen. Het kan best zijn dat de boel nu ergens draait op een contract wat al vooraf betaald is, dus als dat afloopt...

Alles leuk en aardig om in een stichting te gooien (o.i.d.) maar de factuur komt een keer, dus geld moet ergens vandaag komen. Ik zou er dus maar niet maar zo vanuit gaan dat dat allemaal wel goed zit... (lijkt me een beetje naïef)
Het is een groot vraagteken op dit moment helaas. Antwoord vanuit de directie kunnen we niet verwachten (lijkt me ook logisch ze zijn op dit moment druk bezig met hun faillissement).

Uitgaan van het goede van een bedrijf zou ik als consument niet doen :+

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
SgtElPotato schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:15:
[...]

Het is een groot vraagteken op dit moment helaas. Antwoord vanuit de directie kunnen we niet verwachten (lijkt me ook logisch ze zijn op dit moment druk bezig met hun faillissement).

Uitgaan van het goede van een bedrijf zou ik als consument niet doen :+
De eigenaar van het bedrijf heeft anders al geantwoord dat het deel in een stichting zit.

Aangezien Loqed een B.V. is zijn de eigenaren privé niet failliet. Daardoor kan het best zijn dat ze zelf nog een hele buffer hebben aangezien ze zelf salaris hebben gekregen tijdens hun werkzaamheden. De kosten om zoiets in de lucht te houden is niet zo heel hoog (het ligt een beetje eraan hoe ze het "serverpark" hebben ingericht). In theorie kan zoiets op 2 servers draaien die in sync staan waar een hypervisor op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
DutchKel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:10:
[...]

De eigenaar van het bedrijf heeft anders al geantwoord dat het deel in een stichting zit.

Aangezien Loqed een B.V. is zijn de eigenaren privé niet failliet. Daardoor kan het best zijn dat ze zelf nog een hele buffer hebben aangezien ze zelf salaris hebben gekregen tijdens hun werkzaamheden. De kosten om zoiets in de lucht te houden is niet zo heel hoog (het ligt een beetje eraan hoe ze het "serverpark" hebben ingericht). In theorie kan zoiets op 2 servers draaien die in sync staan waar een hypervisor op draait.
Dat klopt, maar voordat het op papier staat en bevestigd is zijn het loze beloftes natuurlijk en daar lopen we nu een beetje tegen aan. Het is afwachten hoe het daadwerkelijk geregeld is.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Ik haal het bericht van de eigenaar er maar bij. Zoals hij het zegt is de stichting al een feit en geen loze belofte. Ik verwacht dus dat het voorlopig allemaal nog blijft draaien. Het zal mogelijk geen 10 jaar blijven draaien tenzij iemand de kosten om alles in de lucht te houden op zich wil nemen of de stichting moet op een bepaalde manier inkomsten krijgen.
Loqed schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:47:
Beste Tweakers,

Met spijt moeten wij, Pierre en Jeroen, oprichters van LOQED, jullie informeren dat we vandaag genoodzaakt waren faillissement aan te vragen. Deze beslissing komt na een moeilijke periode. Alle slotbeheerders hebben een e-mail ontvangen en middels deze post willen we ook de forumgebruikers op de hoogte brengen van de gevolgen en de volgende stappen.

Wat betekent dit voor jou?
Bestaande sloten blijven online en nieuwe sloten kunnen nog steeds worden geïnstalleerd. Dit is mogelijk dankzij Stichting LOQED Online, die het beheer van het platform heeft overgenomen. In overleg met de curator zullen we onderzoeken hoe het platform op de lange termijn kan voortbestaan. Tevens wordt besproken of de software open source kan worden aangeboden.

We blijven de komende weken beschikbaar voor jullie vragen. Aangezien LOQED echter ophoudt te bestaan, kunnen we niet de gebruikelijke ondersteuning en garantie blijven verlenen. We zullen samen met de curator onderzoeken of er alternatieve manieren zijn om ondersteuning en garantie te bieden. In de tussentijd vragen we jullie om, waar mogelijk, elkaar te blijven helpen.

Hoe is het zo gekomen?
In de afgelopen drie jaar is het LOQED Touch Smart Lock uitgegroeid tot een van de populairste smart locks in de Benelux. Ook in Duitsland en Engeland heeft het slot het afgelopen jaar aan populariteit gewonnen. Helaas is de markt voor smart locks in het hogere segment kleiner gebleken dan we hadden ingeschat, en niet snel genoeg gegroeid om het bedrijf voort te laten bestaan.

Aanvankelijk hadden we de strategie om, na de release van de Touch, diverse accessoires en twee smart locks voor zowel het lagere als het hogere segment te ontwikkelen. Door tegenvallende verkoopresultaten hebben we deze ontwikkelingen steeds moeten uitstellen. Hierdoor konden we niet de brede basis in de verschillende segmenten realiseren die we voor ogen hadden.

Komende tijd
Samen met ons team hebben we ruim acht jaar aan LOQED gewerkt. Het was een mooie maar ook stressvolle periode met hoge pieken en diepe dalen, waarin we onder meer de coronacrisis en chiptekorten hebben doorstaan. Nu de toekomst van LOQED ongewis is, is die van ons dat ook. Onze eerste prioriteit is ons inzetten om, in samenspraak met de curator, het voortbestaan van het platform veilig te stellen zodat jullie de LOQED sloten kunnen blijven gebruiken.

We zijn iedereen die ons heeft gesteund en in ons heeft geloofd zeer dankbaar. Dankzij jullie - investeerders, distributeurs, winkels, slotenmakers en alle ruim tienduizend klanten - hebben we een product op de markt kunnen brengen waarmee we ruim een miljoen keer per maand de deur openen. Dit forum is in de afgelopen jaren zeer waardevol geweest voor ons, als bron van feedback en ideeën. Bedankt voor alle tips, complimenten en klachten die we van jullie hebben ontvangen, waarmee we elke dag het slot een beetje beter hebben kunnen maken.

Het doet ons groot verdriet dat we de reis die we met jullie hebben gemaakt, zo plotseling moeten beëindigen en we bieden onze excuses aan voor de impact die dit op jou heeft. We houden je op de hoogte van ontwikkelingen.

Met hartelijke groet,

Pierre & Jeroen
Founders

FAQ
Ik heb het product minder dan 30 dagen geleden bij LOQED gekocht, kan ik mijn product nog retourneren?
Hoewel het wettelijk is toegestaan het product binnen 30 dagen te retourneren, is het erg onwaarschijnlijk dat het aankoopbedrag kan worden terugbetaald. We adviseren daarom de producten niet naar ons terug te sturen.

Ik heb mijn product langer dan 30 dagen geleden bij LOQED gekocht, kan ik het nog retourneren?
Het is niet mogelijk producten die langer dan 30 dagen geleden zijn gekocht te retourneren.

Mijn slot is defect of ik heb een vraag, waar kan ik terecht?
We proberen zo lang mogelijk in onderdelen te blijven voorzien, maar het is op dit moment niet duidelijk hoe lang we dit kunnen blijven doen. Heb je op dit moment een defect, dan adviseren we je zo snel mogelijk contact op te nemen via de chat in de app. We zullen, in samenspraak met de curator, onderzoeken of de garantie nadien bij een andere partij kan worden ondergebracht.

Hoe blijf ik op de hoogte van de afwikkeling van het faillissement?
We zullen jullie per e-mail op de hoogte houden van de afwikkeling van het faillissement.

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die jullie hebben?
Je persoonlijke gegevens worden door de curator behandeld volgens de toepasselijke privacywetgeving. Via deze link kun je de data van jouw account en sleutel(s) indien gewenst verwijderen.
Edit: Als ik het opzoek is de stichting in Maart 2024 opgericht dus ruim voor het faillissement. Deze stichting heeft 1 persoon werkzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Misschien een beetje naïf, maar tot het tegendeel bewezen is ga ik bij de meeste bedrijven uit van het goede.

Kost me daarnaast veel te veel energie om steeds van het negatieve uit te gaan.

We gaan het horen/zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
DutchKel schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 16:25:

Edit: Als ik het opzoek is de stichting in Maart 2024 opgericht dus ruim voor het faillissement. Deze stichting heeft 1 persoon werkzaam.
Ja die informatie is gewoon beschikbaar op kvk.nl en openbaar. Laten we maar van het beste uitgaan ;)

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mocht iemand nog op zoek zijn naar een tweedehandsje, ik heb de mijne net op V&A gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-09 13:43
Hele faillissementsverhaal is wel balen zeg; ik was tot nu toe erg blij met de Loqed sloten op zowel voordeur als achterdeur. Hoe dan ook, de touch-functie van de key-pad van mijn Loqed op de achteringang is kapot, dus ik ben aan het kijken naar vervanging. Ik kijk o.a. naar de Nuki en de Switchbot. Welke tips hebben jullie zoal? En vooral ben ik benieuwd: moet de cilinder opnieuw geplaatst en zoja, wat voor type raad je aan? Hoor graag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Loqed leest blijkbaar nog steeds mee op dit topic. Aan de hand van mijn bericht dat ik hem op V&A had gezet kreeg ik een push berichtje via de Loqed app van support.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wl8vH5z5H_jNu1teQYUROFiS2DU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6SF26mRYAYd2SEwyAUYxX6Zr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap dat hij niet in details kan of mag treden maar dit lijkt erop dat ze vertrouwen hebben in een toekomstige oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
robertwebbe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:56:
Loqed leest blijkbaar nog steeds mee op dit topic. Aan de hand van mijn bericht dat ik hem op V&A had gezet kreeg ik een push berichtje via de Loqed app van support.

[Afbeelding]

Ik snap dat hij niet in details kan of mag treden maar dit lijkt erop dat ze vertrouwen hebben in een toekomstige oplossing.
Ik vind het een vreemde gang van zaken zo op deze manier. Individueel hinten ze nu dus naar een doorstart of iets, maar met echt informatie kunnen ze eigenlijk nog niet komen.

Het was imo beter geweest om, als Loqed zijnde, niks los te laten en af te wachten tot er echt nieuws naar buiten gebracht kan worden.

Zucht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-09 13:43
Goed nieuws: de support van Loqed is actief. Via de chat binnen een paar minuten is het geregeld dat er een vervangende touch display wordt opgestuurd. Dat is toch geweldig!
AadFrancissen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:30:
Hele faillissementsverhaal is wel balen zeg; ik was tot nu toe erg blij met de Loqed sloten op zowel voordeur als achterdeur. Hoe dan ook, de touch-functie van de key-pad van mijn Loqed op de achteringang is kapot, dus ik ben aan het kijken naar vervanging. Ik kijk o.a. naar de Nuki en de Switchbot. Welke tips hebben jullie zoal? En vooral ben ik benieuwd: moet de cilinder opnieuw geplaatst en zoja, wat voor type raad je aan? Hoor graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
robertwebbe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 11:56:

[Afbeelding]

Pierre (@Loqed) heeft hier ook al vaker gereageerd. Ik heb er ook wel vertrouwen in dat ze er alles aan doen om een doorstart te kunnen maken.

Ze zijn in elk geval nog echt actief bezig met dingen en er is zelfs na het faillissement een update uitgebracht van de iOS app.

Ik denk dat de grootste uitdaging is om stabiele inkomsten voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelReitsma
AadFrancissen schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 10:30:
De nieuwe Aqara U200 is ook interessant.
Stiller, nfc, vingerafdruk, matter.
Net uit.

Acties:
  • +55 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Geweldig nieuws, Tweakers gebruikers!

Shelly Group heeft de technologie en activa van LOQED overgenomen. Dit betekent dat jouw LOQED Touch Smart Lock zonder onderbreking blijft werken en wordt geïntegreerd met Shelly's Cloud-oplossingen. We zijn enthousiast over deze nieuwe stap en willen je bedanken voor je vertrouwen in LOQED.

Je kunt erop rekenen dat je smart lock blijft functioneren zoals je gewend bent. De servers blijven operationeel en jouw veiligheid en privacy blijven onze hoogste prioriteit.

Binnenkort hervatten we de verkoop en staan we klaar om je vragen te beantwoorden via e-mail en livechat. Shelly Group, met zijn geavanceerde IoT-oplossingen, zal nieuwe functies toevoegen aan de LOQED smart locks, zoals Bluetooth-knoppen en deur-/raamsensoren. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan nieuwe producten en accessoires om jouw smart home-ervaring verder te verbeteren.

Enkele woorden van de oprichters: "Terwijl onze persoonlijke reis hier eindigt, zijn we verheugd dat het verhaal van LOQED wordt voortgezet onder de vleugels van het gerenommeerde smart home-bedrijf Shelly. We hebben volledig vertrouwen in deze overgang, en belangrijke sleutelfiguren binnen LOQED blijven betrokken in de bedrijfsvoering."

We waarderen jullie als onderdeel van de LOQED-community en kijken uit naar dit nieuwe hoofdstuk vol verbeterde smart home-oplossingen. Dit bericht wordt ook via e-mail naar alle LOQED-klanten gestuurd.

Hartelijke groeten,

Het LOQED-team

https://corporate.shelly....owth-segment-smart-locks/

[ Voor 4% gewijzigd door Loqed op 11-07-2024 14:49 ]

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Goed nieuws, hoef ik niets te vervangen gelukkig!

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phkba
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-09 00:32
Loqed schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:45:
Geweldig nieuws, Tweakers gebruikers!

Shelly Group heeft de technologie en activa van LOQED overgenomen. Dit betekent dat jouw LOQED Touch Smart Lock zonder onderbreking blijft werken en wordt geïntegreerd met Shelly's Cloud-oplossingen. We zijn enthousiast over deze nieuwe stap en willen je bedanken voor je vertrouwen in LOQED.

Je kunt erop rekenen dat je smart lock blijft functioneren zoals je gewend bent. De servers blijven operationeel en jouw veiligheid en privacy blijven onze hoogste prioriteit.

Binnenkort hervatten we de verkoop en staan we klaar om je vragen te beantwoorden via e-mail en livechat. Shelly Group, met zijn geavanceerde IoT-oplossingen, zal nieuwe functies toevoegen aan de LOQED smart locks, zoals Bluetooth-knoppen en deur-/raamsensoren. Daarnaast wordt er hard gewerkt aan nieuwe producten en accessoires om jouw smart home-ervaring verder te verbeteren.

Enkele woorden van de oprichters: "Terwijl onze persoonlijke reis hier eindigt, zijn we verheugd dat het verhaal van LOQED wordt voortgezet onder de vleugels van het gerenommeerde smart home-bedrijf Shelly. We hebben volledig vertrouwen in deze overgang, en belangrijke sleutelfiguren binnen LOQED blijven betrokken in de bedrijfsvoering."

We waarderen jullie als onderdeel van de LOQED-community en kijken uit naar dit nieuwe hoofdstuk vol verbeterde smart home-oplossingen. Dit bericht wordt ook via e-mail naar alle LOQED-klanten gestuurd.

Hartelijke groeten,

Het LOQED-team

Wat een goed nieuws en wat mooi om te horen dat de sleutelfiguren mee gaan! Ik twijfelde ook of ik hem eraf zou halen maar blij dat ik dat nog niet gedaan heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Wow, pak van mijn hart. Blij mee!

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• SPyRoX
En ik heb mooi een paar Loqed sloten voor een prikkie over kunnen nemen in deze periode 🤣

Maar geweldig nieuws. Shelly heb ik al in huis. Dus dat kan mooi aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 15:18
--dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Nienix op 11-07-2024 14:55 ]

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:24
Zeer mooi nieuws en ook blij dat het niet een of ander investeringsmaatschappij is geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Wauw, wat gaaf! Gefeliciteerd heren en dames van Loqed. Dit klinkt als een mooie stap. Shelly is een grote club!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
Goed nieuws :) ben blij dat mijn Nuki 4 nog in de retour periode zat en dat ik hem niet open gemaakt had :) scheelt weer 330 euro aan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14-09 19:20
Helemaal mooi.
Raam en deur sensoren is nu precies iets waar ik al naar uitkeek.
Komt het allemaal toch nog op zijn pootjes terecht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik ben blij met deze afloop @Loqed, vooral nu alle bezitters gerust kunnen zijn dat hun slot blijft werken. Shelly is een flinke club en zal het product ongetwijfeld nog veel verder kunnen doorontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:02
Wat goed om te lezen ook fijn voor de mensen van @Loqed Gefeliciteerd met deze uitkomst en hopelijk blijft het product zich door ontwikkelen.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Geweldig nieuws @Loqed

Shelly is een mooie en grote club met ook al bewezen diensten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
@Loqed Dat hebben jullie netjes opgelost. Hopelijk hebben jullie zelf nog genoeg invloed op jullie droom.

Succes en hopelijk zien we jou/jullie nog vaak hier in deze topic terug.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
Fijn dat Shelly het heeft overgenomen. Dit bedrijf heeft ook allemaal open api's voor hun producten. Blijft het open karakter van loqed in ieder geval overeind!

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieterdevries
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-07 08:48
Ik was erg blij toen ik dit mailtje kreeg. Jammer voor de mensen die hem er al af hebben gehaald en nu met een inferieur product op de deur zitten opgescheept 😉
Kijk uit naar de integratie met een deur sensor inderdaad, die zit toch al op de deur. En natuurlijk op naar de Shelly Loqed 2.0 (hoewel ik vermoed dat de Loqed merknaam toch uiteindelijk met stille trom zal verdwijnen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:27
En dat voor 150k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
De toko was natuurlijk failliet, dus tja de curator bekijkt dan gewoon zakelijk wat er nog uit te halen is...

Nu met Shelly hoop ik dat de basis wat stabieler wordt en dat er hopelijk ook de mogelijkheid komt om gewoon ook alles lokaal aan te sturen. Als ze dat gaan doen dan wordt de keuze Nuki/Loqed een stuk eenvoudiger. Ik ga er wel vanuit dat dit de ontwikkeling ten goede komt, want er zit nu toch wat meer mensen/mogelijkheden (geld) achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb zojuist mijn LOQED slot goed kunnen verkopen, ben overgestapt naar de nieuwe Aqara U200.
Eerste indruk: Apple Home Key is top! En het slot maakt minder geluid.
Nadelen: de bouwkwaliteit is veel minder dan Loqed en de softwarematige kant rammelt nog aan alle kanten, ik ben uren bezig geweest voordat alles naar behoren werkte. Meerdere keren zaken moeten resetten en verwijderen (vanwege noodzakelijke updates), blijkbaar moet alles in een bepaalde volgorde en dat wordt niet duidelijk gemaakt via een instructie. Het zullen vast kinderziektes zijn.
Mocht je meer willen weten over dit slot, check dat dit topic: Aqara U200 Smart Lock.

[ Voor 24% gewijzigd door robertwebbe op 12-07-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05:57
Geweldig om te lezen.

Hierbij ook meer in detail het plan vanuit shelly:

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 00:09

Consulectro

Lekker bezig...

[b]dizzytal schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 08:40:
[...]

Nu met Shelly hoop ik dat de basis wat stabieler wordt en dat er hopelijk ook de mogelijkheid komt om gewoon ook alles lokaal aan te sturen. Als ze dat gaan doen dan wordt de keuze Nuki/Loqed een stuk eenvoudiger.
Ik ga er wel vanuit dat dit de ontwikkeling ten goede komt, want er zit nu toch wat meer mensen/mogelijkheden (geld) achter.
Dit staat op de website van Shelly:

Why choose Shelly?
No Cloud required!
Control your Shelly devices locally without connecting them to an external cloud or server.

Dus zij promoten juist lokaal aansturen.... :)

Goede ontwikkeling!

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
robertwebbe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:06:
Ik heb zojuist mijn LOQED slot goed kunnen verkopen, ben overgestapt naar de nieuwe Aqara U200.
Eerste indruk: Apple Home Key is top! En het slot maakt minder geluid.
Nadelen: de bouwkwaliteit is veel minder dan Loqed en de softwarematige kant rammelt nog aan alle kanten, ik ben uren bezig geweest voordat alles naar behoren werkte. Meerdere keren zaken moeten resetten en verwijderen (vanwege noodzakelijke updates), blijkbaar moet alles in een bepaalde volgorde en dat wordt niet duidelijk gemaakt via een instructie. Het zullen vast kinderziektes zijn.
Mocht je meer willen weten over dit slot, check dat dit topic: Aqara U200 Smart Lock.
Je zou bijna zeggen dat je nu al spijt hebt van de switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Consulectro schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:42:
[...]

Dit staat op de website van Shelly:

Why choose Shelly?
No Cloud required!
Control your Shelly devices locally without connecting them to an external cloud or server.

Dus zij promoten juist lokaal aansturen.... :)

Goede ontwikkeling!
Zeker, maar zal nog wel even duren.

Als je het persbericht leest zullen ze eerst de huidige service gebruiken, daar lees ik net wat te veel issues mee (voor mij persoonlijk, dat iemand anders geen probleem heeft OK) en dan de migratie naar de 'Shelly Cloud' maar even kijken wanneer ze dit dan allemaal goed geïntegreerd hebben..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thomasvt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 17:11
robertwebbe schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:06:
Ik heb zojuist mijn LOQED slot goed kunnen verkopen
En ik heb 'm gekocht (via marktplaats) :w
Pagina: 1 ... 24 ... 28 Laatste