Zo jammer inderdaad dat het hun niet gelukt is om door te breken met Loqed! Ik ben net als vele anderen met mij, een tevreden gebruiker en heb op paar kleine dingetjes na geen problemen gehad!
Ik zou er best €25,- per jaar voor over hebben om mijn 2 x LOQED in de lucht te houden.robertwebbe schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 17:59:
Gezien de bedragen die LOQED zelf voor ogen had, denk ik dat je eerder aan een jaarbedrag van €25 per jaar moet denken. En dan minimaal 1.000 users, dan is er enige kans van slagen.
Hoe denkt de rest daar over?
Voor dat bedrag zeker.NerdMichael schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:33:
[...]
Ik zou er best €25,- per jaar voor over hebben om mijn 2 x LOQED in de lucht te houden.
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Ook hier een tevreden gebruiker. Enige smartslot die ik echt mooi vind. Eerste exemplaar die ik had was snel defect, maar zonder issues vanuit support een nieuwe moter gekregen. Maw, ervaringen waren goed. Zonde en hopelijk wordt er een methode gevonden om de sloten werkend te houden zonder concessies te doen. Succes en wijsheid gewenst @Loqed
Die touch to open was destijds net de reden voor de Loqed. Zou zo maar kunnen dat ik weer een gewone cilinder inbouw als mijn Loqed niet meer werkt.
Wat zou er eigenlijk tegen zijn om die hele back-end te open-sourcen, zodat je er eventueel voor kunt kiezen om hem zelf te hosten?
En de mogelijkheid om zelf de software die op het slot draait aan te passen zou ook heel welkom zijn, met de juiste aanpassingen heb je icm Home Assistant waarschijnlijk helemaal geen back-end meer nodig. Ik heb bijna alles dat ik qua techniek gebruik in mijn huis off-line beschikbaar. Loqed is eigenlijk de enige uitzondering.
En de mogelijkheid om zelf de software die op het slot draait aan te passen zou ook heel welkom zijn, met de juiste aanpassingen heb je icm Home Assistant waarschijnlijk helemaal geen back-end meer nodig. Ik heb bijna alles dat ik qua techniek gebruik in mijn huis off-line beschikbaar. Loqed is eigenlijk de enige uitzondering.
Eens! Het zou heel mooi zijn als hier iets voor wordt geregeld. Hopelijk lukt het ze.Alwik schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:12:
Wat zou er eigenlijk tegen zijn om die hele back-end te open-sourcen, zodat je er eventueel voor kunt kiezen om hem zelf te hosten?
Helemaal mee eens voor dat bedrag scheelt het mij/mijn vrouw veel heen en weer geloop om de deur te openen voor de kinderen. We kunnen helaas geen touwtje door de brievenbus doen want die hebben we niet in de deur. Daarom is de Loqed perfect. Heb hem gekoppeld aan de deurbel en wanneer ik in huis ben kunnen de kids via de deurbel de deur openen zonder de loqed aan te raken. (zeg niet waar ik woon en krijg een melding dat de deur open isNerdMichael schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:33:
[...]
Ik zou er best €25,- per jaar voor over hebben om mijn 2 x LOQED in de lucht te houden.
Bij mij nu ook weg. Bridge dichterbij (halve meter) gezet en nog geen link. Gek, wat juist dit zou niks te maken hebben met een centrale server.robertwebbe schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:16:
Ik heb zojuist de bridge even uit- en in de wandcontactdoos gedaan en nu blijft de led blauw, wel met wifi verbonden maar geen Bluetooth verbinding met het slot. Ik hoop maar op een tijdelijke storing.
[Afbeelding]
edit: Na reset van het slot (batterij er even uit) werkt het gelijk weer. Kan zijn dat dit kwam nadat ik de API ontdekte en daar zag dat de timezone verkeerd stond (0 ipv 1). Die eind van de middag aangepast en vermoed dat hij sinds dien het niet meer deed. Merk op dat het wijzigen van die timezone helemaal niks lijkt te doen overigens. Blijft op 0.
[ Voor 20% gewijzigd door thehog op 22-05-2024 20:40 ]
@thehog Aha, ik had ook de tijdzone aangepast. Een mismatch in de tijd dus. Ik zal ook even de batterijen loshalen zodat die kan resetten. Dank voor het delen van de oplossing.
Edit: werkt weer!
Edit: werkt weer!
:strip_exif()/f/image/OpVddEZwcmyuwT7fZRD4ombO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 53% gewijzigd door robertwebbe op 22-05-2024 21:00 ]
Het kan aan mij liggen, maar waarom moet tegenwoordig alles een abonnement hebben? Waarom niet gewoon lokaal, zonder gedoe? Als je alles bij elkaar optelt, betaal je maandelijks stiekem best wel wat centjes, en het blijven gewoon dure gadgets.
Voor deze usecase simpel, (de meeste) mensen verwachten een app waarmee je de deur kan openen/op slot doen op afstand, sleutels kan verstrekken en alle bijbehorende functionaliteiten. Hier zijn veel ontwikkelings- en onderhoudskosten mee gemoeid.sand0r21 schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:49:
Het kan aan mij liggen, maar waarom moet tegenwoordig alles een abonnement hebben? Waarom niet gewoon lokaal, zonder gedoe? Als je alles bij elkaar optelt, betaal je maandelijks stiekem best wel wat centjes, en het blijven gewoon dure gadgets.
Sinds november de Loqued in het bezit, werkt subliem. Destijds ook wel nagedacht over hoe zo'n bedrijf stand zou houden zonder abonnementsopbrengsten, maar de voordelen waren zo groot. En ach, ik krijg hem ook via de lokale API wel aangestuurd icm home assistant en wat PHP/js. Dit laatste was ook een musthave en doorslaggevend in mijn keuze.
Dus die Loqed App heb ik in essentie gelukkig niet nodig. Hoef dus ook niet per se een abonnement, maar voor die paar keer per jaar dat ik een digitale sleutel wil verstrekken aan iemand (zoals buurvrouw plantjes water geven etc) zou ik er toch wel wat voor over hebben. Want dat kan weer niet via de local API. Ook jammer dat er geen partij bereid is die dit hele concept kan omturnen naar een winstgevend verhaal en over wil nemen.
Bezig met een script en een potentieel probleem gevonden:
Stel dat je de Loqed lokaal wil gaan bedienen, dan moet je wel beschikken over een API Key/secret + lock id.
Deze kun je enkel via https://app.loqed.com aanmaken.
Bij het aanmaken wordt deze vanaf de server van Loqed gepost naar je bridge. Je bridge zal deze gegevens opslaan.
Oftewel; wanneer de servers van Loqed offline gaan kun je geen nieuwe API keys aanmaken. Daarnaast; wat gebeurt er als je de Loqed bridge reset? Verliest deze dan de lokale API keys? Dat moet haast wel.
Dan hoop ik van harte dat ze of de source gaan releasen en dat we hiermee zelf iets kunnen maken om ze te koppelen of misschien een update doorvoeren om zelf de API keys te genereren. Anders kun je het apparaat van de deur schroeven...
Stel dat je de Loqed lokaal wil gaan bedienen, dan moet je wel beschikken over een API Key/secret + lock id.
Deze kun je enkel via https://app.loqed.com aanmaken.
Bij het aanmaken wordt deze vanaf de server van Loqed gepost naar je bridge. Je bridge zal deze gegevens opslaan.
Oftewel; wanneer de servers van Loqed offline gaan kun je geen nieuwe API keys aanmaken. Daarnaast; wat gebeurt er als je de Loqed bridge reset? Verliest deze dan de lokale API keys? Dat moet haast wel.
Dan hoop ik van harte dat ze of de source gaan releasen en dat we hiermee zelf iets kunnen maken om ze te koppelen of misschien een update doorvoeren om zelf de API keys te genereren. Anders kun je het apparaat van de deur schroeven...
[ Voor 3% gewijzigd door brbr4thepc op 22-05-2024 21:43 . Reden: van de deur schroeven voor de 2e keer ]
Dit is inderdaad het probleem. Scope creep. Een electronisch deurslot is prima. Lever een bridge (of bouw de Wifi in het slot in) en een lokale API bij waar ik calls naartoe kan sturen om het slot te open en te sluiten, dat is voor mij genoeg.brbr4thepc schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:18:
[...]
Voor deze usecase simpel, (de meeste) mensen verwachten een app waarmee je de deur kan openen/op slot doen op afstand, sleutels kan verstrekken en alle bijbehorende functionaliteiten. Hier zijn veel ontwikkelings- en onderhoudskosten mee gemoeid.
Maar nee, er moet een app bij. En die app moet andere apps toegang kunnen verlenen, dus heb je ook weer accounts nodig. Accounts moeten beveiligd worden en de toegang tot het slot moet veilig zijn, dus je moet certificaten kunnen genereren. En zo stapelt het zich op. Allemaal functionaliteit die je moet onderhouden, want alles wat online is worden vulnerablities in ontdekt.
Dus je creeert een constante kostenbron doordat app, backend en slotsoftware moeten worden onderhouden, maar daar tegenover staat een eenmalige inkomstenbron (de aanschaf van het slot). Als je groot genoeg wordt (tienduizenden sloten verkoopt) dan kun je hier nog wel mee weg komen, want je onderhoudskosten blijven gelijk. Maar met een paar 1000 sloten en een verzadigde markt (de markt is veel kleiner dan je denkt, echt ontzettend veel mensen vertrouwen een electronisch slot niet, hoeveel certificaten je er ook tussen plakt) wordt het gewoon heel moeilijk om winstgevend te worden.
Wat een beter businessmodel is: je koopt het slot (de hardware) met een lokale API en verder niks. Daar kun je mee doen wat je wilt. Maar als je de aanvullende functionaliteit van de app en backend nodig hebt, dan betaal je daar een maandelijks bedrag voor. Dan heb je in ieder geval nog wel inkomsten uit abonnementen om je onderhoudskosten te dekken, maar je verliest weer kopers omdat concurrenten de webfunctionaliteit wel gratis aanbieden. Hoewel ik betwijfel hoe lang de Nuki's van deze wereld dat nog kunnen blijven doen.
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van 4! sloten. Werkt voor mij perfect. Ik wens de ontwikkelaars heel veel sterkte toe!
Ik hoop dat er iemand gevonden kan worden die een doorstart wil maken...
[ Voor 23% gewijzigd door Consulectro op 22-05-2024 23:55 ]
12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.
Met al 1,7 miljoen investering achter de kiezen, 12 FTE, géén continue-inkomen. Lijkt het me lastig een doorstarter te vinden.Consulectro schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:52:
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van 4! sloten. Werkt voor mij perfect. Ik wens de ontwikkelaars heel veel sterkte toe!
Tenzij die wel aandurft om 50EUR p/jaar te vragen aan alle (30k) klanten. Dan rolt er plots 750k elk jaar binnen in het geval dat 50% weg loopt.
Maar feit dat ze dit gingen proberen met 8 euro per maand (96 per jaar), gok ik maar dat het gat groter is dan 2m per jaar.
Benieuwd naar de publicatie

Alles wat je noemt speelt bij je thuis toch ook? Ik schat (nou ja hoop) dat hun backend beter beveiligd is dan bij jou thuis. Zonder iets als MTLS lijkt me MFA het minste en dan wordt iets als touch to open wat lastiger.PhilipsFan schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:15:
[...]
Dit is inderdaad het probleem. Scope creep. Een electronisch deurslot is prima. Lever een bridge (of bouw de Wifi in het slot in) en een lokale API bij waar ik calls naartoe kan sturen om het slot te open en te sluiten, dat is voor mij genoeg.
Maar nee, er moet een app bij. En die app moet andere apps toegang kunnen verlenen, dus heb je ook weer accounts nodig. Accounts moeten beveiligd worden en de toegang tot het slot moet veilig zijn, dus je moet certificaten kunnen genereren. En zo stapelt het zich op. Allemaal functionaliteit die je moet onderhouden, want alles wat online is worden vulnerablities in ontdekt.
Dus je creeert een constante kostenbron doordat app, backend en slotsoftware moeten worden onderhouden, maar daar tegenover staat een eenmalige inkomstenbron (de aanschaf van het slot). Als je groot genoeg wordt (tienduizenden sloten verkoopt) dan kun je hier nog wel mee weg komen, want je onderhoudskosten blijven gelijk. Maar met een paar 1000 sloten en een verzadigde markt (de markt is veel kleiner dan je denkt, echt ontzettend veel mensen vertrouwen een electronisch slot niet, hoeveel certificaten je er ook tussen plakt) wordt het gewoon heel moeilijk om winstgevend te worden.
Wat een beter businessmodel is: je koopt het slot (de hardware) met een lokale API en verder niks. Daar kun je mee doen wat je wilt. Maar als je de aanvullende functionaliteit van de app en backend nodig hebt, dan betaal je daar een maandelijks bedrag voor. Dan heb je in ieder geval nog wel inkomsten uit abonnementen om je onderhoudskosten te dekken, maar je verliest weer kopers omdat concurrenten de webfunctionaliteit wel gratis aanbieden. Hoewel ik betwijfel hoe lang de Nuki's van deze wereld dat nog kunnen blijven doen.
Wie fixt te kwetsbaarheden in de api? Als je huis helemaal dicht staat vanaf internet loop je natuurlijk weinig risico.
Als ze dat abbo nu eens vanaf het begin hadden gedaan met een lagere initiele aanschafprijs....
Je weet toch, als het gratis is ben jezelf het product.
Misschien moeten we er eens van uit gaan dat zij wat langer over digitale sloten markt hebben nagedacht dan wij.
En ik denk ook dat velen onder ons gewoon niet aan loqed begonnen waren als er een verplicht abonnement bij zat. Dan had ik een ander merk gekozen waarschijnlijk.
Abbonement wordt interessant voor mij als ze meer met home security deden. Maar daar hadden ze dan weer te weinig producten voor
En ik denk ook dat velen onder ons gewoon niet aan loqed begonnen waren als er een verplicht abonnement bij zat. Dan had ik een ander merk gekozen waarschijnlijk.
Abbonement wordt interessant voor mij als ze meer met home security deden. Maar daar hadden ze dan weer te weinig producten voor
Hallo, ik heb hier een kapotte bridge liggen, kan deze nog vervangen worden?Loqed schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:47:
Beste Tweakers,
Met spijt moeten wij, Pierre en Jeroen, oprichters van LOQED, jullie informeren dat we vandaag genoodzaakt waren faillissement aan te vragen. Deze beslissing komt na een moeilijke periode. Alle slotbeheerders hebben een e-mail ontvangen en middels deze post willen we ook de forumgebruikers op de hoogte brengen van de gevolgen en de volgende stappen.
Wat betekent dit voor jou?
Bestaande sloten blijven online en nieuwe sloten kunnen nog steeds worden geïnstalleerd. Dit is mogelijk dankzij Stichting LOQED Online, die het beheer van het platform heeft overgenomen. In overleg met de curator zullen we onderzoeken hoe het platform op de lange termijn kan voortbestaan. Tevens wordt besproken of de software open source kan worden aangeboden.
We blijven de komende weken beschikbaar voor jullie vragen. Aangezien LOQED echter ophoudt te bestaan, kunnen we niet de gebruikelijke ondersteuning en garantie blijven verlenen. We zullen samen met de curator onderzoeken of er alternatieve manieren zijn om ondersteuning en garantie te bieden. In de tussentijd vragen we jullie om, waar mogelijk, elkaar te blijven helpen.
Hoe is het zo gekomen?
In de afgelopen drie jaar is het LOQED Touch Smart Lock uitgegroeid tot een van de populairste smart locks in de Benelux. Ook in Duitsland en Engeland heeft het slot het afgelopen jaar aan populariteit gewonnen. Helaas is de markt voor smart locks in het hogere segment kleiner gebleken dan we hadden ingeschat, en niet snel genoeg gegroeid om het bedrijf voort te laten bestaan.
Aanvankelijk hadden we de strategie om, na de release van de Touch, diverse accessoires en twee smart locks voor zowel het lagere als het hogere segment te ontwikkelen. Door tegenvallende verkoopresultaten hebben we deze ontwikkelingen steeds moeten uitstellen. Hierdoor konden we niet de brede basis in de verschillende segmenten realiseren die we voor ogen hadden.
Komende tijd
Samen met ons team hebben we ruim acht jaar aan LOQED gewerkt. Het was een mooie maar ook stressvolle periode met hoge pieken en diepe dalen, waarin we onder meer de coronacrisis en chiptekorten hebben doorstaan. Nu de toekomst van LOQED ongewis is, is die van ons dat ook. Onze eerste prioriteit is ons inzetten om, in samenspraak met de curator, het voortbestaan van het platform veilig te stellen zodat jullie de LOQED sloten kunnen blijven gebruiken.
We zijn iedereen die ons heeft gesteund en in ons heeft geloofd zeer dankbaar. Dankzij jullie - investeerders, distributeurs, winkels, slotenmakers en alle ruim tienduizend klanten - hebben we een product op de markt kunnen brengen waarmee we ruim een miljoen keer per maand de deur openen. Dit forum is in de afgelopen jaren zeer waardevol geweest voor ons, als bron van feedback en ideeën. Bedankt voor alle tips, complimenten en klachten die we van jullie hebben ontvangen, waarmee we elke dag het slot een beetje beter hebben kunnen maken.
Het doet ons groot verdriet dat we de reis die we met jullie hebben gemaakt, zo plotseling moeten beëindigen en we bieden onze excuses aan voor de impact die dit op jou heeft. We houden je op de hoogte van ontwikkelingen.
Met hartelijke groet,
Pierre & Jeroen
Founders
FAQ
Ik heb het product minder dan 30 dagen geleden bij LOQED gekocht, kan ik mijn product nog retourneren?
Hoewel het wettelijk is toegestaan het product binnen 30 dagen te retourneren, is het erg onwaarschijnlijk dat het aankoopbedrag kan worden terugbetaald. We adviseren daarom de producten niet naar ons terug te sturen.
Ik heb mijn product langer dan 30 dagen geleden bij LOQED gekocht, kan ik het nog retourneren?
Het is niet mogelijk producten die langer dan 30 dagen geleden zijn gekocht te retourneren.
Mijn slot is defect of ik heb een vraag, waar kan ik terecht?
We proberen zo lang mogelijk in onderdelen te blijven voorzien, maar het is op dit moment niet duidelijk hoe lang we dit kunnen blijven doen. Heb je op dit moment een defect, dan adviseren we je zo snel mogelijk contact op te nemen via de chat in de app. We zullen, in samenspraak met de curator, onderzoeken of de garantie nadien bij een andere partij kan worden ondergebracht.
Hoe blijf ik op de hoogte van de afwikkeling van het faillissement?
We zullen jullie per e-mail op de hoogte houden van de afwikkeling van het faillissement.
Wat gebeurt er met mijn persoonlijke gegevens die jullie hebben?
Je persoonlijke gegevens worden door de curator behandeld volgens de toepasselijke privacywetgeving. Via deze link kun je de data van jouw account en sleutel(s) indien gewenst verwijderen.
Of iemand hier dat zn bridge weg doet?
Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi
@Loqed Mag toch hopen dat jullie (evt vanuit de stichting) alle broncode open source maken? Dan kan men via Git zelf lokaal draaien wat jullie nu centraal vanuit een cloud aanbieden.
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Dat is niet meer voor loqed om te beslissen. Dat is aan de curator of het verkopen van de code nog wat oplevertpeterpijpelink schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:04:
@Loqed Mag toch hopen dat jullie (evt vanuit de stichting) alle broncode open source maken? Dan kan men via Git zelf lokaal draaien wat jullie nu centraal vanuit een cloud aanbieden.
Ik doe bewust de aanname dat de stichting de eigenaar is van de code? Anders kan de curator ook morgen de stekker overal uittrekken, en wat voor nut heeft de stichting dan nog? Behalve code draaien welke niet van hun is? Maar hopelijk ziet de curator ook in dat het simpelweg de nek omdraaien van alles weinig bijdraagt aan een oplossing voor bestaande klanten.Batavia schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:28:
[...]
Dat is niet meer voor loqed om te beslissen. Dat is aan de curator of het verkopen van de code nog wat oplevert
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
Waarschijnlijk ligt die beslissing niet meer bij LOQED. Ik denk dat de curator beslist wie de eigenaar wordt van de broncode, aangezien de curator beslist wie er uiteindelijk eigenaar wordt van LOQED in geval van een doorstart, of losse onderdelen verkoopt aan de hoogste bieder.peterpijpelink schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:04:
Hopen maar dat de nieuwe eigenaar van de code oude LOQED klanten wilt blijven voorzien. Evt tegen een kleine vergoeding
Dat en natuurlijk nu ook de wijze les voor ons allemaal dat het gemak van pay once and forget soms niet economisch haalbaar is. Een combinatie van het slot zonder cloud verkopen maar hogere prijs en lokale toegang en met cloud voor lagere prijs maar met maandelijke lasten zou een goede optie kunnen zijn.blcor schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:52:
Ik zou ook wel 25 euro per jaar willen betalen. Weegt wel op tegen de kosten van een nieuw slot.
Heeft iemand enig idee wat de broncode zou moeten kosten als je dit bij de curator koopt?
Mogelijk zouden we dan via een crowd funding deze als users kunnen kopen en op GitHub publiceren.
Mogelijk zouden we dan via een crowd funding deze als users kunnen kopen en op GitHub publiceren.
Als de stichting eigenaar wordt van de broncode is dat genoeg. Stichting heeft geen winstoogmerk, dan zijn er ook geen kosten. Github is gratis.
Dat hangt we geheel van af hoe strak dit geregeld wordt. Kort door de bocht als de code niet openbaar is, en loqed b.v. de controle heeft over wat de stichting beslist dan wordt het gezien als feitelijk 1 onderneming.peterpijpelink schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:30:
[...]
Ik doe bewust de aanname dat de stichting de eigenaar is van de code? Anders kan de curator ook morgen de stekker overal uittrekken, en wat voor nut heeft de stichting dan nog? Behalve code draaien welke niet van hun is? Maar hopelijk ziet de curator ook in dat het simpelweg de nek omdraaien van alles weinig bijdraagt aan een oplossing voor bestaande klanten.
Als ze nu een half jaar geleden de code opensource hadden gemaakt met in iedergeval 1 bestuurslid dat geen werknemer was dan had je kansen.
Maar misschien dat iemand met echte juridische kennis dit beter weet ipv wat ik vanuit een stukje leken ervaring heb opgebouwd
Dit gang er helemaal van af of iemand interesse heeft de loqed naam over te nemen en daarbij de voorwaarde stelt dat zij ook de broncode krijgen als IP. En hangt er ook van af wie de schuldeiser zijn en wat die precies willen.robertwebbe schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:59:
Heeft iemand enig idee wat de broncode zou moeten kosten als je dit bij de curator koopt?
De broncode als los ding is misschien niet eens heel interessant en daarmee te opensourcen met geen/weinig kosten. Maar als een grotere deal er van af hangt dan is crowd funding niet heel kansrijk.
De vraag is er een partij, denk salto of dergelijke, die integratie in hun platform willen/eisen/zien zitten
[ Voor 21% gewijzigd door Batavia op 23-05-2024 10:48 ]
Ik heb na maanden onderzoek maandag besloten dat het een LOQED moest worden 
Balen (voor hen en voor mij) dat dit nu op losse schroeven komt te staan.
Ik neig toch om voor een zacht prijsje er eentje over te nemen van iemand. Dus als iemand dat wil, dan hoor ik dat graag via DM.
Balen (voor hen en voor mij) dat dit nu op losse schroeven komt te staan.
Ik neig toch om voor een zacht prijsje er eentje over te nemen van iemand. Dus als iemand dat wil, dan hoor ik dat graag via DM.
Tierelier
Hoezo zijn er geen kosten. Er moet van alles in de lucht gehouden worden. Natuurlijk zijn er wel kosten. Een stichting mag ook best winst maken, maar mag dit niet uitkeren. De winst zou naar een goed doel kunnen gaan, of naar nieuwe investeringen.Borisvkr schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:41:
Als de stichting eigenaar wordt van de broncode is dat genoeg. Stichting heeft geen winstoogmerk, dan zijn er ook geen kosten. Github is gratis.
Ah jij gaat er al op in. Het getuigd niet van kennis van zaken om te roepen dat een stichting per definitie geen kosten maakt.Jan-Remco schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:41:
[...]
Hoezo zijn er geen kosten. Er moet van alles in de lucht gehouden worden. Natuurlijk zijn er wel kosten. Een stichting mag ook best winst maken, maar mag dit niet uitkeren. De winst zou naar een goed doel kunnen gaan, of naar nieuwe investeringen.
XXXVI
Die berekening was ik gister aan het maken, maar we hebben te maken met een investeerder die er voor minimaal 1,7m diep in zit. Die broncode gaat nergens heen voor gratis, zeker niet als wij hier allemaal gaan roepen hoe hard we die nodig hebbenrobertwebbe schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:59:

Even een doom denk scenario.... Er is een kans dat men de sloten buiten gebruik zal stellen (lees remote factory reset) en dan sta je dan buiten.... verwacht het niet... maar ik ga dit weekend toch maar 1 van de sloten terug veranderen naar een normaal slot met een sleutel...
Ik denk het niet, hooguit dat ze de server uitzetten, dan kun je geen nieuwe sleutels maken e.d. maar de bestaande sleutels kun je nog wel via bluetooth gebruiken.Shinoki schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:29:
Even een doom denk scenario.... Er is een kans dat men de sloten buiten gebruik zal stellen (lees remote factory reset) en dan sta je dan buiten.... verwacht het niet... maar ik ga dit weekend toch maar 1 van de sloten terug veranderen naar een normaal slot met een sleutel...
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
@Shinoki Er zit hiertoe geen mogelijkheid in de software en er is zelfs beveiliging hiertegen in het slot zelf; een factory reset kan echt alleen met de knop op het slot.
Het is inderdaad aan de curator om, net als al het andere IP, te bepalen wat er met de broncode gebeurt. De wens om deze open source aan te bieden nemen wij, zoals eerder aangegeven, mee in de gesprekken. Hier valt verder op dit moment nog niets zinnigs over te zeggen.
Het is inderdaad aan de curator om, net als al het andere IP, te bepalen wat er met de broncode gebeurt. De wens om deze open source aan te bieden nemen wij, zoals eerder aangegeven, mee in de gesprekken. Hier valt verder op dit moment nog niets zinnigs over te zeggen.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Ik heb hem er maar gelijk uitgehaald
Mocht er een oplossing komen is hij ook weer zo terug gezet, maar wil met mijn voordeur verder geen risico lopen

@bb1969 Als je geen backup hebt zoals bijvoorbeeld een achterdeur, dan snap ik het wel. Je wilt toch niet inbreken in je eigen huis.
Goede wake-up call.bb1969 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:52:
Ik heb hem er maar gelijk uitgehaaldMocht er een oplossing komen is hij ook weer zo terug gezet, maar wil met mijn voordeur verder geen risico lopen
Ik pleit voor een verplicht logo of keurmerk waarbij bij dit soort producten wordt aangegeven of het afhankelijk is van een cloud service of niet en hoe het zou werken als de achterliggende partij failliet zou gaan...
Zucht...
Ja dat weet ik, alleen heb ik 400 euro betaald voor een slot. Dan neem ik toch aan dat ik niet het product benjanne_nl schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 07:06:
[...]
Alles wat je noemt speelt bij je thuis toch ook? Ik schat (nou ja hoop) dat hun backend beter beveiligd is dan bij jou thuis. Zonder iets als MTLS lijkt me MFA het minste en dan wordt iets als touch to open wat lastiger.
Wie fixt te kwetsbaarheden in de api? Als je huis helemaal dicht staat vanaf internet loop je natuurlijk weinig risico.
Als ze dat abbo nu eens vanaf het begin hadden gedaan met een lagere initiele aanschafprijs....
Je weet toch, als het gratis is ben jezelf het product.
Ik heb zelf alles al ingericht m.b.t. toegang op afstand. Er zijn 2 manieren naar binnen: Via Apple Homekit en via VPN. En als iemand voor de deur staat, dan is er geen toegang op afstand nodig, want diegene kan dan gewoon op mijn Wifi.
Een remote reset zal niet gebeuren, want dan hebben ze meteen een schadeclaim van alle gebruikers die het aanschafbedrag van hun slot PLUS de kosten van een slotenmaker (terecht) claimen. En het lijkt me ook nergens voor nodig. Zelfs als de servers ooit worden uitgezet, kunnen we de sloten nog steeds lokaal gebruiken.bb1969 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 14:52:
Ik heb hem er maar gelijk uitgehaaldMocht er een oplossing komen is hij ook weer zo terug gezet, maar wil met mijn voordeur verder geen risico lopen
Het enige wat er openbaar gemaakt zou moeten worden, is de code waarmee sleutels worden aangemaakt en het slot kan worden geactiveerd. Dan kunnen mensen dat lokaal hosten bij het opnieuw inrichten van het slot en kunnen de sloten tot het einde van hun levensduur vrij normaal worden gebruikt.
Ik zou ook graag zien dat het mogelijk blijft 'touwtje uit de brievenbus' modus aan/uit te zetten. Liefst via de lokale API. Ik gebruik dat heel vaak als mijn zoontje aan het buitenspelen is!
Zover ik weet blijft hoe dan ook de pincode functie van het slot werkende ook zonder verbinding met de LOQED servers. Dus als je geen pincode hebt ingesteld is dit misschien praktisch om wel te doen voor de komende tijd. Dat scheelt stress over het slot van de deur halen etc.
Er staan er al genoeg op Marktplaats sinds gisteren. Alleen nog geen echte "koopjes".jorisdekloris schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:59:
Waarschijnlijk mensen die nog even snel wat denken te kunnen verdienen aan onbedachtzame kopers. Geen enkele verkoper meldt in zijn aanbieding dat Loqed failliet is.
Ik heb er een paar gesproken. Sommige denken ook dat ze nu MEER waard worden door het faillissement..._wilco_ schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:39:
[...]
Er staan er al genoeg op Marktplaats sinds gisteren. Alleen nog geen echte "koopjes".
Waarschijnlijk mensen die nog even snel wat denken te kunnen verdienen aan onbedachtzame kopers. Geen enkele verkoper meldt in zijn aanbieding dat Loqed failliet is.
Tierelier
😂 Vreemd dat ze het nu al verkopen dan. Ik zou het slot dan nog even vasthouden tot hij meer waard is.jorisdekloris schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 00:18:
Ik heb er een paar gesproken. Sommige denken ook dat ze nu MEER waard worden door het faillissement...
Een schadeclaim naar een bedrijf dat falliet is, heeft weinig zin, want er is niets meer te halen.PhilipsFan schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 16:49:
[...]
Ja dat weet ik, alleen heb ik 400 euro betaald voor een slot. Dan neem ik toch aan dat ik niet het product ben
Ik heb zelf alles al ingericht m.b.t. toegang op afstand. Er zijn 2 manieren naar binnen: Via Apple Homekit en via VPN. En als iemand voor de deur staat, dan is er geen toegang op afstand nodig, want diegene kan dan gewoon op mijn Wifi.
[...]
Een remote reset zal niet gebeuren, want dan hebben ze meteen een schadeclaim van alle gebruikers die het aanschafbedrag van hun slot PLUS de kosten van een slotenmaker (terecht) claimen. En het lijkt me ook nergens voor nodig. Zelfs als de servers ooit worden uitgezet, kunnen we de sloten nog steeds lokaal gebruiken.
Het enige wat er openbaar gemaakt zou moeten worden, is de code waarmee sleutels worden aangemaakt en het slot kan worden geactiveerd. Dan kunnen mensen dat lokaal hosten bij het opnieuw inrichten van het slot en kunnen de sloten tot het einde van hun levensduur vrij normaal worden gebruikt.
Ik houd mijn Loqeds ook gewoon op de voor-, keuken- en schuurdeur. Met de code kom je sowieso binnen, dus ik maak me daar helemaal niet druk over. Zolang er op de lange termijn maar een oplossing komt.Bloodhoundje schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:06:
Zover ik weet blijft hoe dan ook de pincode functie van het slot werkende ook zonder verbinding met de LOQED servers. Dus als je geen pincode hebt ingesteld is dit misschien praktisch om wel te doen voor de komende tijd. Dat scheelt stress over het slot van de deur halen etc.
Ik kan me echter niet voorstellen dat er niet een bedrijf is dat dit oppakt uit de boedel. Mooie technologie, duizenden tevreden gebruikers, sterk merk, iig twee patenten... Dat heeft ongetwijfeld een paar miljoen gekost en kun je straks voor een (relatieve) habbekrats oppikken bij de curator. Het zou me verbazen als de grotere spelers in sloten/iot/vastgoed/elektronica-land niet al de messen aan het slijpen zijn.
Nooooh! Stahp!
ik heb mn loqed zelf ook nog maar 2 weken, zeer tevreden van. ik denk niet dat ik nog terug ga naar het gewone slot.
Mocht deze dienst beschikbaar komen via bvb een open source docker container, kunnen we zelf de remote access enzo regelen.
zo blijft ook de lokale toegang voor bvb home assistant mogelijk.
het zal wel niet voor iedereen weg gelegd zijn
kennis van docker containers, reverse proxy, eventueel DDNS, port forwarding...
Als community kunnen we dit mogelijks wel bouwen als de broncode ter beschikking komt lijkt me.
Mocht deze dienst beschikbaar komen via bvb een open source docker container, kunnen we zelf de remote access enzo regelen.
zo blijft ook de lokale toegang voor bvb home assistant mogelijk.
het zal wel niet voor iedereen weg gelegd zijn
kennis van docker containers, reverse proxy, eventueel DDNS, port forwarding...
Als community kunnen we dit mogelijks wel bouwen als de broncode ter beschikking komt lijkt me.
Bestaat er eigenlijk een ander slot met een soortgelijke touch to open functie? Want die functie gebruik ik eigenlijk constant.
NUKI met keypad 2.0. waarbij de vingerafdrukscanner als trigger wordt gebruikt.springfield89 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:06:
Bestaat er eigenlijk een ander slot met een soortgelijke touch to open functie? Want die functie gebruik ik eigenlijk constant.
Twijfel erg om die nu te kopen, maar hoop stiekem ook nog dat een partij loqed overneemt oid zodat ik die gewoon kan blijven gebruiken...
Dat dus, ik kan me ook niet goed voorstellen dat het niet blijft bestaan. De techniek was (is?) echt wel fijner dan van de concurrenten vond ik dik 3 jaar geleden.Vermicellisoep schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 09:43:
[...]
Ik houd mijn Loqeds ook gewoon op de voor-, keuken- en schuurdeur. Met de code kom je sowieso binnen, dus ik maak me daar helemaal niet druk over. Zolang er op de lange termijn maar een oplossing komt.
Ik kan me echter niet voorstellen dat er niet een bedrijf is dat dit oppakt uit de boedel. Mooie technologie, duizenden tevreden gebruikers, sterk merk, iig twee patenten... Dat heeft ongetwijfeld een paar miljoen gekost en kun je straks voor een (relatieve) habbekrats oppikken bij de curator. Het zou me verbazen als de grotere spelers in sloten/iot/vastgoed/elektronica-land niet al de messen aan het slijpen zijn.
Die zijn er nu zeker (switchbot en nuki) hebben beide een paneel voor aan de buitenkant.springfield89 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:06:
Maar geen van de producten zien er aan de binnenkant zo mooi afgewerkt uit
Buitenkant vind ik van beide ook niet echt mooi. Maar goed die komen wel een eind in de richting tegenwoordig.
Zou mooi zijn als ze hetzelfde doen als Innovation in Motion (van Slide gordijn motor) welke helaas ook failliet is gegaan vorige week en alle apparatuur hebben voorzien in een laatste update zodat ze volledig lokaal aangestuurd kunnen worden
Ook gekeken naar Teedee, minder geluid dan nuki maar geen vinger scanner oid, alleen nummer keypad ter grootte van een telefoon.... das ook niet alles dus.
Tedee zou ook iets met nfc doen, das ook al 3 jaar in the works.Das niet bemoedigend helaas gezien hoe het met Loqued is gelopen. Als ik er weer geld aan uit geef dan zou ik toch vingerafdruk of nfc erbij willen heɓben.
Tedee zou ook iets met nfc doen, das ook al 3 jaar in the works.Das niet bemoedigend helaas gezien hoe het met Loqued is gelopen. Als ik er weer geld aan uit geef dan zou ik toch vingerafdruk of nfc erbij willen heɓben.
Een eventueel vervangend slot zal op een veilige manier open moeten kunnen zonder iets uit mijn zak of zo te pakken. In dat laatste geval is een sleutel net zo goed.
En zo'n groot ding buiten zoals bv Nuki of Switchbot is het voor mij ook niet.
De unit zit aan de binnenzijde van de deur. Aan de buitenkant komt een paneeltje met cijfers en een vinger afdruk scanner.janne_nl schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 15:43:
Een eventueel vervangend slot zal op een veilige manier open moeten kunnen zonder iets uit mijn zak of zo te pakken. In dat laatste geval is een sleutel net zo goed.
De buitenkant is je normale deurbeslag met cilinder.
Dat laatste ben ik niet met je eens. Ik heb alleen een handvat en een rozetje aan de buitenkant. Heel wat kleiner dan een handvat en een paneeltje in mijn ogen.
Switchbot heeft net de Switchbot Lock Pro uitgebracht. Lijkt zo'n beetje alle dingen te kunnen die ik wil, lokaal, integratie, zigbee/matter. Nog wel klein bugje dat matter niet zonder internet werkt maar dat wordt vast snel opgelost. Helaas wel een stuk minder mooi aan de binnenkant dan de Loqed(buitenkant blijft origineel, kan eventueel een keypad met vingerafdrukreader ophangen).
Ik kijk het nog rustig aan, voorlopig doet de Loqed het nog steeds prima (en ik heb meerdere backup opties om binnen te komen). Maar als ik hem ga vervangen staat die boven aan.
Ik kijk het nog rustig aan, voorlopig doet de Loqed het nog steeds prima (en ik heb meerdere backup opties om binnen te komen). Maar als ik hem ga vervangen staat die boven aan.
Wel een super lelijk ding zo'n Switchbot lock. Ik zou dan eerder richting Nuki gaan dan zo'n Chinees bedrijf.
Weet iemand of het opladen van batterijen afhankelijk is van de cloud dienst?
ik zie de link niet?nelving schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:43:
Weet iemand of het opladen van batterijen afhankelijk is van de cloud dienst?
als je de set kocht met oplaadbare batterijen, gewoon de stekker erin en hij laad op?
Je moet in de applicatie wel het opladen starten, dus snap die vraag wel. Ga er daarom ook maar vanuit dat we ook met het opladen van het slot afhankelijk zijn van de werking van de applicatie, dus van de cloud dienst.. 🙄
Ik heb hem er al af gehaald, ga niet wachten totdat plots het eea niet meer werkt, wel verrekte irritant om weer met een sleutel binnen te moeten komen 😂
Nu op zoek naar een vervanger, het liefst met NFC of een en nummerpad die niet te klein is en de mogelijkheid om nog met de sleutel binnen te komen.
De Nuki is naar het idee van mijn vrouw echt een lelijk gedrocht om binnen aan de deur te hangen. Wij kijken op de deur vanwege glazen deur tussen woonkamer en hal.
Nu op zoek naar een vervanger, het liefst met NFC of een en nummerpad die niet te klein is en de mogelijkheid om nog met de sleutel binnen te komen.
De Nuki is naar het idee van mijn vrouw echt een lelijk gedrocht om binnen aan de deur te hangen. Wij kijken op de deur vanwege glazen deur tussen woonkamer en hal.
Die switchbot pro is kwa features wel ok. Ze hebben een keypad met nfc en vinger afdruk lezer. Dat is wel erg fijn. Het ding zelf is van aluminium, geluid is ook beter, echter hij is zo Fugly !!! Wat een lomp groot ding. Nuki is erg luidruchtig, heeft iemand ervaring met Desi Utopic R ?
o, dat wist ik niet. lijkt me niet logisch in elk geval.Holmes schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:07:
Je moet in de applicatie wel het opladen starten, dus snap die vraag wel. Ga er daarom ook maar vanuit dat we ook met het opladen van het slot afhankelijk zijn van de werking van de applicatie, dus van de cloud dienst.. 🙄
ik zit nog op de bijgeleverde batterij set, alvorens ik naar de oplaadbare kit overschakel.
Ik vindt de Nuki juist veel lelijker. Maar geen enkele komt bij de Loqed in de buurt helaas.Holmes schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:24:
Wel een super lelijk ding zo'n Switchbot lock. Ik zou dan eerder richting Nuki gaan dan zo'n Chinees bedrijf.
Switchbot is wel 1 van de minder slechte Chinese bedrijven.
Tot nu toe alleen de klink https://smartklink.nl/
Of de Aqara gezien
https://www.aqara.com/en/...rt-door-lock-a100-zigbee/
Klink heeft hetzelfde verdien model als Loqed... en ook maar enkele producten op de markt...
De Aqara is officiële nog niet uit in nederland....
Of de Aqara gezien
Klink heeft hetzelfde verdien model als Loqed... en ook maar enkele producten op de markt...
Aqara ook gezien mooi model ja maar ik weet niet waar het op veiligheid getest is.
Ik zou toch voorkeur van Nederlands of iig Europese fabrikant hebben voor de deur sloten
Ik zou toch voorkeur van Nederlands of iig Europese fabrikant hebben voor de deur sloten
Vraag mij af, ik heb nu de Loqed met een voordeur waarbij je 5x moet draaien aan het slot voor opslot/van slot. Heb 3 van die haken die je zo wegdraait.
Loqed gaat hier goed mee om, maar welk ander merk kan dat ook?
Loqed gaat hier goed mee om, maar welk ander merk kan dat ook?
Iemand bekend met de Danalock?
Deze is verkrijgbaar in een Z-Wave versie.
Deze is verkrijgbaar in een Z-Wave versie.
de klink werk enkel op de deurkruk en lijkt me niet zo veilig.Shinoki schreef op zondag 26 mei 2024 @ 18:48:
Tot nu toe alleen de klink https://smartklink.nl/
Of de Aqara gezien
je hebt nog steeds de sleutel nodig om de deur op slot te doen.
voor de aqara moet je het volledige binnenwerk vervangen. lijkt me goed voor een nieuwe deur, maar op een bestaande lijkt het me redelijk wat werk.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 16:06
Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
Nou dan blijft er niet veel over om over te lullen...We Are Borg schreef op maandag 27 mei 2024 @ 06:50:
[modbreak]Dit topic gaat over Loqed. Ik begrijp de behoefte om over alternatieven te praten, maar dan zal iemand daar een apart topic over moeten maken. Het linkje naar een apart topic kan ik opnemen in de topicwarning: stuur mij even een DM. Hier de alternatieven op Loqed bespreken wordt het erg offtopic. Dus vanaf hier graag ontopic door over Loqed[/]
Dan is het slimme slot van Tedee wat je zoekt.ralphkeb schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:54:
Ik heb hem er al af gehaald, ga niet wachten totdat plots het eea niet meer werkt, wel verrekte irritant om weer met een sleutel binnen te moeten komen 😂
Niet iemand met een zak geld die een startup wilt overnemen? 😜 Denk dat er op de Europese markt uberhaupt nog niks vergelijkbaars is.
Nou ik heb eens zitten lezen op het support forum van tedee. Daar zie je hetzelfde terugkomen als hier: wel support, geen nieuwe features, geen nieuwe hardware, slechte communicatie over al dan niet beloofde features. Uitstel van dingen.
Nfc lezer zit al 3 jaar in keypad, nog steeds niet beschikbaar in software. Vingerafdruk lezer vinden ze niet nodig dus komt er niet ondanks dat heel veel mensen het daar aangeven te willen.
Ook daar zie je nu dat mensen vertrekken naar een ander merk. Ik denk dat een bedrijf wat alleen maar op slimme sloten gefocused is uiteindelijk niet levensvatbaar is . Abonnementen doet geen enkele vendor dus als je dat doet ben je af.
Hier geef ik je gedeeltelijk gelijk in, vooral de NFC lezer die nog steeds niet beschikbaar is in de software vindt ik ook erg jammer. Het bedrijf Tedee is een samenwerking tussen Predicta en Gerda, daarbij levert Predicta de software en Gerda de hardware. Het is dus geen bedrijf dat alleen maar op slimme sloten gefocued is. De support is er zeker met regelmatig updates van de mobiele app en firmware voor het slot en bridge.MichaelReitsma schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:05:
[...]
Nou ik heb eens zitten lezen op het support forum van tedee. Daar zie je hetzelfde terugkomen als hier: wel support, geen nieuwe features, geen nieuwe hardware, slechte communicatie over al dan niet beloofde features. Uitstel van dingen.
Nfc lezer zit al 3 jaar in keypad, nog steeds niet beschikbaar in software. Vingerafdruk lezer vinden ze niet nodig dus komt er niet ondanks dat heel veel mensen het daar aangeven te willen.
Ook daar zie je nu dat mensen vertrekken naar een ander merk. Ik denk dat een bedrijf wat alleen maar op slimme sloten gefocused is uiteindelijk niet levensvatbaar is . Abonnementen doet geen enkele vendor dus als je dat doet ben je af.
Ik weet dat opmerkingen over moderatie niet echt gewenst zijn maar wil toch ter verdediging benoemen dat Loqed zijn faillissement heeft aangevraagd. Het lijkt mij dan zeer on topic om dat hier te bespreken en mogelijke alternatieven voor Loqed te vergelijken.We Are Borg schreef op maandag 27 mei 2024 @ 06:50:
[modbreak]Dit topic gaat over Loqed. Ik begrijp de behoefte om over alternatieven te praten, maar dan zal iemand daar een apart topic over moeten maken. Het linkje naar een apart topic kan ik opnemen in de topicwarning: stuur mij even een DM. Hier de alternatieven op Loqed bespreken wordt het erg offtopic. Dus vanaf hier graag ontopic door over Loqed[/]
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 28-05-2024 13:03 ]
Niet mee eens, er dient gewoon een nieuwe topic aangemaakt te worden wat het beleid is van Tweakers. Er kan zoals vermeld wordt een link worden geplaatst bij de reactie naar de nieuwe topic.robertwebbe schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:01:
[...]
Ik weet dat opmerkingen over moderatie niet echt gewenst zijn maar wil toch ter verdediging benoemen dat Loqed zijn faillissement heeft aangevraagd. Het lijkt mij dan zeer on topic om dat hier te bespreken en mogelijke alternatieven voor Loqed te vergelijken.
Hier kun je beter bespreken over hoe de afhandeling van het faillissement verloopt. Blijven de services nog werken, komt er een open source versie van de software vrij. Of heeft iemand zelf al het slot geprogrammeerd? Alles wat niets met Loqed te maken heeft is offtopic.
Een ander topic heeft namelijk ook een grotere doelgroep dan alleen ex Loqed klanten. Hier kunnen andere Tweakers ook informatie vandaan halen over de verschillende slimme sloten die beschikbaar zijn.
Nuki biedt abonnementen voor zakelijke klanten (bnb’s). Ik maak daar gebruik van nadat ik de Loqed vorige week eraf heb gehaald. Ik kan het niet permitteren dat het slot 1 dag ineens niet werkt. Nuki biedt ook integraties met boekingsplatformen waardoor automatisch pincodes aangemaakt worden voor de boekingsduur van gasten. Alleen die functie is de abonnement kosten al waard. Bij LOQED moest dat elke keer handmatig...MichaelReitsma schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 11:05:
[...]
Dat maakt wel verschil, zakelijk of niet. In de consumenten markt zijn abonnementen nog geen gemeengoed. Alleen jammer dat het ding zo'n herrie maakt. Is verder wel ok nl.yec schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:49:
[...]
Nuki biedt abonnementen voor zakelijke klanten (bnb’s). Ik maak daar gebruik van nadat ik de Loqed vorige week eraf heb gehaald. Ik kan het niet permitteren dat het slot 1 dag ineens niet werkt. Nuki biedt ook integraties met boekingsplatformen waardoor automatisch pincodes aangemaakt worden voor de boekingsduur van gasten. Alleen die functie is de abonnement kosten al waard. Bij LOQED moest dat elke keer handmatig...
Nuki 4 pro maakt minder lawaai dan de Loqed. Heb best een dikke deur en hoor niet altijd of het open gedraaid is. Terwijl bij de Loqed dit altijd luid en duidelijk was. Ik heb de sleutel wel met een rubberen cover er in geplaatst die bij elke sleutel boer te krijgen is. Dat dempt waarschijnlijk een deel van klik klak geluid…MichaelReitsma schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:27:
[...]
Dat maakt wel verschil, zakelijk of niet. In de consumenten markt zijn abonnementen nog geen gemeengoed. Alleen jammer dat het ding zo'n herrie maakt. Is verder wel ok nl.
[ Voor 14% gewijzigd door yec op 02-06-2024 09:42 ]
Is er iemand (of meerdere personen) die samen met mij een nieuwe topic wil maken over de verschillende slimme sloten?
Helaas lijkt het erop dat touch to open of connecten zonder je telefoon telefoon fysiek te openen en op de unlock knop te drukken niet meer werkt.
Ervaren meer mensen dit probleem?
Blijft overigens zorgwekkend stil vanuit loqed
Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare
Nee hoor, werkt prima. Ligt denk ik aan je telefoon.
Een dikke week geleden de mail gehad....ik schat dat het even duurt voordat een curator e.e.a. op een rij heeft en uitgezocht heeft.
Edit: ik lees dat het wel tot 8 weken kan duren voor het faillisement wordt uitgesproken. Geduld is een schone zaak dus.
Een dikke week geleden de mail gehad....ik schat dat het even duurt voordat een curator e.e.a. op een rij heeft en uitgezocht heeft.
Edit: ik lees dat het wel tot 8 weken kan duren voor het faillisement wordt uitgesproken. Geduld is een schone zaak dus.
[ Voor 24% gewijzigd door janne_nl op 03-06-2024 11:00 ]
Ben eigenlijk nog steeds blij met mijn twee Loqed sloten, alles werkt nog als voorheen. Ben heel benieuwd wat er met de stichting loqed gaat gebeuren, en in hoeverre er nog onderhoud aan de software gedaan zal worden in de toekomst.
Maar als het zo gaat als nu, zie ik geen aanleiding om een ander merk te zoeken. Misschien dat ik er nog eentje bij-scoor tweedehands.
Maar als het zo gaat als nu, zie ik geen aanleiding om een ander merk te zoeken. Misschien dat ik er nog eentje bij-scoor tweedehands.
Bij mij was het slot zonet 'disconnected' van de bridge (bluetooth).robbinonline schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:30:
Helaas lijkt het erop dat touch to open of connecten zonder je telefoon telefoon fysiek te openen en op de unlock knop te drukken niet meer werkt.
Ik heb de bridge een reset herstart gegeven: hopelijk komt deze alsnog weer online (nu 10 mins terug).
Ik zou graag zien dat het slot volledig lokaal te draaien is (op mijn thuis-server; evt redundancy erbij bouwen). Dan zou ik het slot zeker blijven gebruiken (zelfs een reserve exemplaar overwegen) want ik was altijd een tevreden gebruiker.
UPDATE: ik heb het slot gereset, en de installatie opnieuw doorlopen. Deze is nu weer online (moet wel alle keys & integraties opnieuw opzetten). Wat opviel is dat het slot ook nog een software update klaar had staan na installatie.
[ Voor 15% gewijzigd door vargo op 04-06-2024 11:11 ]
Hi, sinds twee dagen heb ik een probleem met mijn loqed slot. Als ik opdracht geef om de deur op te maken blijft het slot draaien, en piept dan. Deur gaat dan wel open. Vervolgens krijg ik een mail met het subject: 'Je LOQED Touch Smart Lock kon niet goed openen/sluiten op 2024-06-04 18:44:56'. of: Neem zo snel mogelijk contact op met LOQED support!
Heb het slot al geprobeerd te kalibreren, maar heb dan het zelfde issue: slot blijft draaien en de kalibratie wordt niet succesvol uitgevoerd.
Aangezien de support niet tot slecht bereikbaar is: wat kan ik hier aan doen?
dank voor jullie reactie!
Heb het slot al geprobeerd te kalibreren, maar heb dan het zelfde issue: slot blijft draaien en de kalibratie wordt niet succesvol uitgevoerd.
[ Voor 5% gewijzigd door konehead op 04-06-2024 18:52 ]
Je weet dat Loqed waarschijnlijk failliet is? Dus er is geen support meer.konehead schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:51:
Hi, sinds twee dagen heb ik een probleem met mijn loqed slot. Als ik opdracht geef om de deur op te maken blijft het slot draaien, en piept dan. Deur gaat dan wel open. Vervolgens krijg ik een mail met het subject: 'Je LOQED Touch Smart Lock kon niet goed openen/sluiten op 2024-06-04 18:44:56'. of: Neem zo snel mogelijk contact op met LOQED support!
Volgens mij werd in dit geval vaak de motor gewisseld waarna die weer werkte. Je kunt kijken of de deur niet te strak staat door die losser af te stellen en het slot daarna opnieuw te kalibreren.
Doordat ik houten deuren heb, gebeurt bij mij hetzelfde. De driepuntssluiting kan helemaal dicht in de zomer, maar niet in de winter.konehead schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:51:
Hi, sinds twee dagen heb ik een probleem met mijn loqed slot.
Mijn oplossing, die overigens werd ontraden door Loqed, is kalibreren terwijl de deur dicht is. Dan houdt de kalibratie nog rekening met dattie niet verder kan.
Overigens had ik dit probleem ook al met mijn sleutel. Het is gewoon een groot nadeel van hout. (En van de architekt die alles van hout wil)
Naar mijn idee zou de oplossing moeten zijn dat je handmatig de kalibratie kunt instellen. Geen idee of andere sloten dit oplossen, en helaas zie je dit niet in reviews terug.
Yes, i know. Daarom baal ik wel. Ik heb een deur, met driepuntslutiing. Waarbij ik zelf de hendel omhoog moet doen om de de deur op slot te doen. Loqed zorgt er dus voor dat het slot is unlocked (hendel naar beneden). Het lijkt net dat het slot de positie niet kan bepalen.DutchKel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:06:
[...]
Je weet dat Loqed waarschijnlijk failliet is? Dus er is geen support meer.
Volgens mij werd in dit geval vaak de motor gewisseld waarna die weer werkte. Je kunt kijken of de deur niet te strak staat door die losser af te stellen en het slot daarna opnieuw te kalibreren.
Zie hierboven, ik moet de deur op slot doen door de hendel omhoog te doen. Loqed 'unlocked' alleen het slot, met de hendel naar beneden kan ik dan naar binnen. Het lijkt net dat het slot te positie niet kan bepalen.Jan-Remco schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:08:
[...]
Doordat ik houten deuren heb, gebeurt bij mij hetzelfde. De driepuntssluiting kan helemaal dicht in de zomer, maar niet in de winter.
Mijn oplossing, die overigens werd ontraden door Loqed, is kalibreren terwijl de deur dicht is. Dan houdt de kalibratie nog rekening met dattie niet verder kan.
Overigens had ik dit probleem ook al met mijn sleutel. Het is gewoon een groot nadeel van hout. (En van de architekt die alles van hout wil)
Naar mijn idee zou de oplossing moeten zijn dat je handmatig de kalibratie kunt instellen. Geen idee of andere sloten dit oplossen, en helaas zie je dit niet in reviews terug.
Zoals ik al zei het enige wat je kunt proberen is het slot zelf losser te zetten. Wellicht staat je deur een beetje krom door het vochtige weer en moet de motor teveel kracht zetten om het slot te openen. Meer kun je helaas niet doen of je moet zelf de motor vervangen.konehead schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:16:
[...]
Yes, i know. Daarom baal ik wel. Ik heb een deur, met driepuntslutiing. Waarbij ik zelf de hendel omhoog moet doen om de de deur op slot te doen. Loqed zorgt er dus voor dat het slot is unlocked (hendel naar beneden). Het lijkt net dat het slot de positie niet kan bepalen.
Heb je dit inmiddels al geprobeerd?
Support al wel geprobeerd? Heel recent reageerden ze nog en werden er ook nog onder garantie onderdelen verstuurd.konehead schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:51:
Nooooh! Stahp!
Probeer ik morgen ff! En laat het weten.DutchKel schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 19:56:
[...]
Zoals ik al zei het enige wat je kunt proberen is het slot zelf losser te zetten. Wellicht staat je deur een beetje krom door het vochtige weer en moet de motor teveel kracht zetten om het slot te openen. Meer kun je helaas niet doen of je moet zelf de motor vervangen.
Heb je dit inmiddels al geprobeerd?
Waren vandaag heel de dag offline, probeer ik morgen! Dank!Vermicellisoep schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 20:32:
[...]
Support al wel geprobeerd? Heel recent reageerden ze nog en werden er ook nog onder garantieonderdelen verstuurd.
Op het moment van de faillissementsaanvraag hadden we de iOS update met MotionSense bijna klaar. Omdat we deze graag nog willen uitrollen, zodat de iOS en Android app qua functionaliteit gelijk zijn, zoeken we een aantal iOS betatesters.
Wat is MotionSense?
MotionSense is een functie die de communicatie tussen je telefoon en het LOQED Touch Smart Lock uitschakelt wanneer je telefoon langer dan 60 seconden niet in beweging is en/of wordt opgeladen. Dit vermindert de kans op een ongewenste opening wanneer je telefoon binnen ligt, maar onverhoopt toch als buiten wordt herkend door het slot.
Wat moet je doen?
1. Geef je AppleID e-mailadres door via het formulier.
2. Installeer de TestFlight versie van de LOQED App na ontvangst van de uitnodiging.
3. Zet in de app onder Menu -> Account -> Send debug log to LOQED aan.
4. Zet in de app onder Menu -> Account -> MotionSense aan.
Met de toggle Send debug log to LOQED ingeschakeld kan LOQED het gedrag van je telefoon in combinatie met het LOQED Touch Smart Lock uitlezen. Dit is noodzakelijk voor deelname aan de beta.
Details
We zoeken maximaal vijftig testgebruikers. We zullen een mix van verschillende slotinstellingen, iPhone-types en iOS-versies selecteren. Het is dus mogelijk dat je na het invullen van het formulier geen uitnodiging ontvangt voor deelname aan het beta-programma. Na bevestiging van je deelname ontvang je instructies over welke scenario’s we je vragen te testen en hoe je feedback kunt geven.
https://forms.gle/5eKQ4FQyxseKEHMr6
Wat is MotionSense?
MotionSense is een functie die de communicatie tussen je telefoon en het LOQED Touch Smart Lock uitschakelt wanneer je telefoon langer dan 60 seconden niet in beweging is en/of wordt opgeladen. Dit vermindert de kans op een ongewenste opening wanneer je telefoon binnen ligt, maar onverhoopt toch als buiten wordt herkend door het slot.
Wat moet je doen?
2. Installeer de TestFlight versie van de LOQED App na ontvangst van de uitnodiging.
Met de toggle Send debug log to LOQED ingeschakeld kan LOQED het gedrag van je telefoon in combinatie met het LOQED Touch Smart Lock uitlezen. Dit is noodzakelijk voor deelname aan de beta.
Details
We zoeken maximaal vijftig testgebruikers. We zullen een mix van verschillende slotinstellingen, iPhone-types en iOS-versies selecteren. Het is dus mogelijk dat je na het invullen van het formulier geen uitnodiging ontvangt voor deelname aan het beta-programma. Na bevestiging van je deelname ontvang je instructies over welke scenario’s we je vragen te testen en hoe je feedback kunt geven.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Ik ben helaas overgestapt naar Android. Maar echt super dat jullie toch nog doorgaan met de software uitrollen die al klaar stond en dat de curator daarmee akkoord is gegaan.Loqed schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:12:
Op het moment van de faillissementsaanvraag hadden we de iOS update met MotionSense bijna klaar. Omdat we deze graag nog willen uitrollen, zodat de iOS en Android app qua functionaliteit gelijk zijn, zoeken we een aantal iOS betatesters.
Wat is MotionSense?
Wat moet je doen?
Details
Volgens mij staat het formulier dicht:
You need permission
This form can only be viewed by users in the owner's organization.