Nog niet benaderd denk hier weten ze misschien ietsjanne_nl schreef op maandag 25 november 2024 @ 22:00:
Wat zegt support?
Als je na activatie van het slot (even op het display klikken) dan zou je de binnen en buiten antenne moeten zien in bluetooth. Hetzelfde trouwens als je touch to open aan hebt staan en er komt iemand binnen de ingestelde zone
Denk dat dit ook gebeurd als ik tel pak om via app te openen.
Want dan verschijnt plotseling touch to open
Want dan verschijnt plotseling touch to open
[ Voor 29% gewijzigd door powerspace op 25-11-2024 22:15 ]
Hier ook, lijkt sinds laatste update zo lijkt het dat touch to open niet meer feiloos werkt.
15x330 SW38
Ik heb hetzelfde: met de beta-app werkt touch to open bijna nooit meer, of pas na een minuutje of zo
Na herstart slot en tel werkt het een keer, daarna moet slot aanraken code verschijnt dan moet ik app openen en als dan na openen ga verschijnt plot touch to open ???
Hebben jullie de Touch to Connect functie aan staan? Zo, ja. Staat MotionSense aan? dat zorgt er voor dat als je telefoon stil ligt deze niet connect met het slot.
Misschien daar eens naar kijken? Spelen met die settings en kijken wat er gebeurd.
Misschien daar eens naar kijken? Spelen met die settings en kijken wat er gebeurd.
Bluetooth cache van je telefoon wissen wil ook wel eens helpen.
@NoFearWizz Goed nieuws: Na uitzetten van MotionSense werkt het weer als vanouds!
Ik ben bang dat je telefoon zich 'in slaap' meld aan de LOQED app, waardoor de bluetooth niet meer aangaat.Alwik schreef op woensdag 27 november 2024 @ 15:24:
@NoFearWizz Goed nieuws: Na uitzetten van MotionSense werkt het weer als vanouds!
Ok, als het nog helpt om te weten: Het is een iPhone 12, en ik kom altijd uit mijn auto voordat ik mijn voordeur open doe, waar hij op carplay aangesloten is. Maar voorlopig laat ik motionsense gewoon uit, ik had toch al geen problemen met ongewenste 'ik sta buiten'-detectie. Dank voor je reactie!
Ik heb nu al een paar keer gehad dat terwijl ik thuis ben en het slot ontgrendeld is, hij vanzelf opengaat en opeens de deur dus openstaat.
Dit is natuurlijk zeer onwenselijk, ik weet niet of dit ook kan gebeuren als hij vergrendeld is, het is een heel akelig idee dat een slot uit zijn er gen besluit open te gaan.
Loqed support is niet online dus kan daar de graag niet neerleggen, iemand hier die een oplossing weet?
Er staat wel ingesteld dat hij automatisch moet ontgrendelen als ik in de buurt ben maar ontgrendelen doet hij voordat hij hij hem opent en is dus iets anders.
Dit is natuurlijk zeer onwenselijk, ik weet niet of dit ook kan gebeuren als hij vergrendeld is, het is een heel akelig idee dat een slot uit zijn er gen besluit open te gaan.
Loqed support is niet online dus kan daar de graag niet neerleggen, iemand hier die een oplossing weet?
Er staat wel ingesteld dat hij automatisch moet ontgrendelen als ik in de buurt ben maar ontgrendelen doet hij voordat hij hij hem opent en is dus iets anders.
Hoor je dan ook het motorslot draaien ? wat zegt de log in je App ?rnldhfmmm schreef op donderdag 12 december 2024 @ 09:47:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat terwijl ik thuis ben en het slot ontgrendeld is, hij vanzelf opengaat en opeens de deur dus openstaat.
Loqed zocht meteen contact met mij naar aanleiding van mijn bericht hier.
Super gasten daar. We onderzoeken het probleem.
Super gasten daar. We onderzoeken het probleem.
Ik heb sinds vandaag opeens dat HomeAssistant geen verbinding meer kan maken. Ik heb zojuist de config weggegooid en een nieuwe API key aangemaakt, maar ik krijg nog steeds een "failed to connec t"
In de logs zag ik een 400 Bad Request voorbij komen als HA met het slot probeerde te verbinden.
Hebben meer mensen hier last van?
In de logs zag ik een 400 Bad Request voorbij komen als HA met het slot probeerde te verbinden.
Hier geen issues. Kun je wel een nieuw personal access token maken?ROcho schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:24:
Ik heb sinds vandaag opeens dat HomeAssistant geen verbinding meer kan maken. Ik heb zojuist de config weggegooid en een nieuwe API key aangemaakt, maar ik krijg nog steeds een "failed to connec t"
Ik had dat laatst ook met één van mijn sloten, HA had blijkbaar geen verbinding met dat slot. Ik heb in HA de integratie 'uitgeschakeld' (herladen kon niet). Daarna HA opnieuw opgestart, en daarna de integratie weer 'ingeschakeld'. Toen werkte het weer.
Je kunt ook inderdaad via Loqed een nieuwe API key krijgen en de integratie opnieuw koppelen, no sweat.
Je kunt ook inderdaad via Loqed een nieuwe API key krijgen en de integratie opnieuw koppelen, no sweat.
ROcho schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:24:
Een nieuw access token aanmaken lukt dus wel. Ik heb de integratie (config) verwijderd, en daarna met een nieuwe token geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds "Failed to connect"NerdMichael schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:27:
[...]
Hier geen issues. Kun je wel een nieuw personal access token maken?
Loqed gereset?
ROcho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:04:
[...]
Een nieuw access token aanmaken lukt dus wel. Ik heb de integratie (config) verwijderd, en daarna met een nieuwe token geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds "Failed to connect"
probeer eens de bridge te herstarten? ik had onlangs ook dat hij plots in HA niet meer bereikbaar was, een reload van de HA container loste het probleem op.ROcho schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 10:04:
[...]
Een nieuw access token aanmaken lukt dus wel. Ik heb de integratie (config) verwijderd, en daarna met een nieuwe token geprobeerd, maar dan krijg ik nog steeds "Failed to connect"
Dat was idd mijn eerste gedacht. Ik heb de bridge van de stroom gehaald en weer terug. Maar dat hielp dus ook niet.
De HA container is ook al meerdere malen gereset.
Het gekke is dat de Loqed app wel prima werkt.
De HA container is ook al meerdere malen gereset.
Het gekke is dat de Loqed app wel prima werkt.
Voor de tweede keer in een paar maanden lijkt het er op dat 'opeens' het slot de verbinding kwijt is met de bridge;
:strip_exif()/f/image/Apxrg6kq8cFdo1D6WsCHOxxs.png?f=user_large)
/f/image/XyNUsZ3uF4iLrwt949zcCzw3.png?f=fotoalbum_large)
De vorige keer moest ik de batterijen uit het slot halen om een herstart te forceren. Daarna was er weer verbinding. Enig idee wat dit kan veroorzaken? Normaal gesproken is de verbinding zeer sterk en de bridge is ook dichtbij het slot geplaatst. Het lijkt er niet op dat de bridge en/of het slot deze situatie zelf kan oplossen zonder dat ik het stroomloos moet maken. Dat is jammer.
Nog vervelender is dat ik nu niet thuis ben, en de vrouw waarschijnlijk eerder thuis is dan ikzelf. Hopelijk kan ze wel naar binnen met haar telefoon/touch-to-open.
:strip_exif()/f/image/Apxrg6kq8cFdo1D6WsCHOxxs.png?f=user_large)
/f/image/XyNUsZ3uF4iLrwt949zcCzw3.png?f=fotoalbum_large)
De vorige keer moest ik de batterijen uit het slot halen om een herstart te forceren. Daarna was er weer verbinding. Enig idee wat dit kan veroorzaken? Normaal gesproken is de verbinding zeer sterk en de bridge is ook dichtbij het slot geplaatst. Het lijkt er niet op dat de bridge en/of het slot deze situatie zelf kan oplossen zonder dat ik het stroomloos moet maken. Dat is jammer.
Nog vervelender is dat ik nu niet thuis ben, en de vrouw waarschijnlijk eerder thuis is dan ikzelf. Hopelijk kan ze wel naar binnen met haar telefoon/touch-to-open.
[ Voor 6% gewijzigd door Razr op 24-12-2024 15:00 ]
Hm.... restart van m'n NUC deed wonderen. Waarschijnlijk is er iets niet goed gegaan tijdens onze laatste power failure...ROcho schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:24:
Bij mij ging ineens het slot open met de melding dat het via de API geopend werd. Ik heb deze key alleen gebruikt voor Home Assistant en daar zie ik rond die tijd géén logging.
Dit vind ik wel heel erg vreemd. Toegang die zomaar opent....
/f/image/0siyPvpkcofxFVOfG5ufIjoq.png?f=fotoalbum_large)
/edit
Ik denk dat ik weet wat er gebeurt is. Mijn vriendin probeert via HA widget op haar telefoon de deur te openen. Dit duurt lang en ze gebruikt de code.
Na een uur komt dat verzoek er toch doorheen en opent de deur.
Dit vind ik wel heel erg vreemd. Toegang die zomaar opent....
/f/image/0siyPvpkcofxFVOfG5ufIjoq.png?f=fotoalbum_large)
/edit
Ik denk dat ik weet wat er gebeurt is. Mijn vriendin probeert via HA widget op haar telefoon de deur te openen. Dit duurt lang en ze gebruikt de code.

[ Voor 16% gewijzigd door Len op 27-12-2024 18:55 ]
oei… ik vind het wel zorgelijk dat deze verzoeken een uur vertraging kunnen oplopen, voor hetzelfde geld ben je dan dus alweer weg. wellicht is het de moeite waard om te troubleshooten en uit te zoeken of je in je automation kan zien wanneer het verzoek is gedaan en dat het slot dan alleen open gaat als het verzoek max (bijvoorbeeld) 10 seconden oud is ofzo. Ik ben wel benieuwd als je vindt waar die vertraging ontstaat.Len schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:32:
/edit
Ik heb sinds dat ik IOS 18.x heb problemen met touch to open. Heb alles al geprobeerd: bridge en slot factory reset, telefoon instellingen gereset. Kinderen met IOS 17 werkt het nog wel. Nog meer mensen met deze problemen? Mijn vrouw heeft ook iOS 18, ook problemen 
Ps: als ik de app open doet ie het wel, lijkt dus iets in de background Bluetooth te zitten. De logging geeft wel aan dat het slot wakker gemaakt is omdat de telefoon in de buurt was, er komt alleen geen “touch to open” op het schermpje.
Ps: als ik de app open doet ie het wel, lijkt dus iets in de background Bluetooth te zitten. De logging geeft wel aan dat het slot wakker gemaakt is omdat de telefoon in de buurt was, er komt alleen geen “touch to open” op het schermpje.
[ Voor 31% gewijzigd door keuken op 03-01-2025 17:01 ]
Zal dan inderdaad in de toestemmingen op je telefoon zitten, app wil dan waarschijnlijk een extra verificatie doen en je telefoon laat dit mogelijk niet toe.
Als je de app open hebt en dan touch to open probeert?
Als je de app open hebt en dan touch to open probeert?
Ik gok dat je op een update moet wachten van de loqed app. Mogelijk heeft Apple weer wat rechten aangepast waar de app geen rekening mee heeft gehouden. Dat doen ze helaas wel vaker met major updates.keuken schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:59:
Ik heb sinds dat ik IOS 18.x heb problemen met touch to open. Heb alles al geprobeerd: bridge en slot factory reset, telefoon instellingen gereset. Kinderen met IOS 17 werkt het nog wel. Nog meer mensen met deze problemen? Mijn vrouw heeft ook iOS 18, ook problemen
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Hier ook iOS 18, maar geen problemen. Wat me wel opvalt is dat ik wat dichter bij de deur moet komen om het te laten activeren. Voorheen was dat 5 meter ofzo, nu nog geen 2 meter...keuken schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:59:
Deze ervaring heb ik dus ook moet dichterbij komen voor activatie
Kan @Loqed duidelijkheid scheppen misschien, of is development volledig over naar shelly?
15x330 SW38
Daar de Loqed Power Kit zeer slecht leverbaar is, wil ik hem zelf bouwen.
Weet iemand de specificaties van de Loqed Power Adapter?
En dan met name hoeveel spanning en de stroom sterkte.
En welke power connector zit daaraan?
Is dat 2mm oid?
Alvast bedankt
Is dat 2mm oid?
Alvast bedankt
Hopelijk heb je hier iets aan.hhaken schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:29:
En welke power connecter zit daaraan?
Is dat 2mm oid?
Alvast bedankt
:strip_exif()/f/image/DrhZJJ0q0UZIk2xvLzpllorE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan hem helaas niet precies opmeten maar het lijkt wel 2mm (dus geen garantie dat het ook werkelijk 2mm is).
Overigens staat er een modelnummer op dus ik denk dat je die vast wel ergens anders kunt vinden. Dan hoef je niet zelf iets te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 10-01-2025 15:17 ]
Dat model nummer is 12,0V 1500ma dus daar vind je die adapter niet mee denk ik.
Super, bedankt voor de foto.
Als iemand nog ff een schuifmaat op de connector kan zetten, dan kom ik er verder wel uit.
En dan gaat het om de lengte en de dikte van de plug (metalen gedeelte).
Als iemand nog ff een schuifmaat op de connector kan zetten, dan kom ik er verder wel uit.
En dan gaat het om de lengte en de dikte van de plug (metalen gedeelte).
[ Voor 5% gewijzigd door hhaken op 10-01-2025 16:20 ]
Op amazon vind je met dat modelnr wel adapters met die specs met ook verschillende tips/pluggen
Ik heb er eventueel een te koop voor jehhaken schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 14:29:
Is dat 2mm oid?
Alvast bedankt
Origineel uiteraard vokgens mij zelfs 2 maar in iedergeval 1
[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 10-01-2025 17:51 ]
Heb je een PM gestuurd.MarioMark1541 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:50:
[...]
Ik heb er eventueel een te koop voor je
Origineel uiteraard vokgens mij zelfs 2 maar in iedergeval 1
Ik heb het identieke probleem, iphone 16pro max met ios 18.2.1. ook alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat. als ik de netwerk instellingen reset doet die het hooguit 2 xkeuken schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:59:
Je moeten even kijken of je MotionSense aan/uit kan zetten.eric-- schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:24:
[...]
Ik heb het identieke probleem, iphone 16pro max met ios 18.2.1. ook alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat. als ik de netwerk instellingen reset doet die het hooguit 2 x
Die staat op moment uitNoFearWizz schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 15:34:
[...]
Je moeten even kijken of je MotionSense aan/uit kan zetten.
Ik merk de laatste tijd dat mijn deur moeilijk open gaat. Heeft vaak meerdere pogingen nodig om te openen. Maar als ik fysiek mijn deur wil sluiten merk ik ook dat dit moeizaam is. Als ik de klink iets naar beneden doe en dan sluit dan gaat het veel beter. Heeft dit te maken met het loqed slot of afstelling van de deur zelf? En hoe los ik dit op?
Je hebt vast een houten deur. Door het droge weer kan die iets gaan krom trekken waardoor alles wat strakker zit. Je zou de deur opnieuw moeten afstellen.springfield89 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 13:52:
Ik merk de laatste tijd dat mijn deur moeilijk open gaat. Heeft vaak meerdere pogingen nodig om te openen. Maar als ik fysiek mijn deur wil sluiten merk ik ook dat dit moeizaam is. Als ik de klink iets naar beneden doe en dan sluit dan gaat het veel beter. Heeft dit te maken met het loqed slot of afstelling van de deur zelf? En hoe los ik dit op?
Hier op android 14 geen problemen, nog niet kunnen testen op android 15. misschien een schrale troost maar ik denk dat het probleem enkel in de ios app zit in combinatie met specifieke ios versies.eric-- schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:24:
[...]
Ik heb het identieke probleem, iphone 16pro max met ios 18.2.1. ook alles geprobeerd maar helaas zonder resultaat. als ik de netwerk instellingen reset doet die het hooguit 2 x
Dat lijkt er inderdaad op, lijkt erop dat de bluetooth modules pas verbinding maken als de app geopend is.Insidio2 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 17:08:
[...]
Hier op android 14 geen problemen, nog niet kunnen testen op android 15. misschien een schrale troost maar ik denk dat het probleem enkel in de ios app zit in combinatie met specifieke ios versies.
Als ik de straat in kom met de app geopend doet die het als vanouds
Ik heb sinds deze post ook problemen met touch to open. Maar nu heb ik voor het eerst dat het slot denkt dat ik voor de deur sta terwijl ik al binnen ben. Terwijl ik de "touch to open radius" op 500 meter heb staan.Pikoe schreef op donderdag 7 november 2024 @ 18:07:
Ik herken het probleem dan het slot dicht gaat bij touch to open in plaats van open. Het lijkt te gebeuren als het slot twee aanrakingen kort na elkaar registreert. Als je het slot wat minder voorzichtig indrukt gaat hij bij mij over het algemeen wel open.
Al moet ik toegeven dat ik nu naar dit topic ging om te kijken of er een storing was want mijn touch to open want hij lijkt niet te herkennen dat ik voor de deur sta.
Hier zie je dat ik het slot handmatig open heb gedaan nadat ik thuis ben gekomen (hij ziet wel dat ik in de buurt ben), maar nadat ik het slot dicht heb gedraaid gaat hij uit zichzelf open en daarna draai ik hem maar weer dicht maar hij blijft zichzelf openen. Mijn woonkamer zit 'voor' mijn voordeur, maar dit zou met de 500 meter radius niet moeten kunnen. Heb de touch to open maar uitgezet, hij werkt toch al maanden niet/nauwelijks meer.
:strip_exif()/f/image/f1gzuhS97H9fzZTbVe7BnyzP.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat werkt er met touch to open niet bij jou? wat voor telefoon en OS heb je?Pikoe schreef op zaterdag 25 januari 2025 @ 04:08:
[...]
Ik heb sinds deze post ook problemen met touch to open. Maar nu heb ik voor het eerst dat het slot denkt dat ik voor de deur sta terwijl ik al binnen ben. Terwijl ik de "touch to open radius" op 500 meter heb staan.
Hier zie je dat ik het slot handmatig open heb gedaan nadat ik thuis ben gekomen (hij ziet wel dat ik in de buurt ben), maar nadat ik het slot dicht heb gedraaid gaat hij uit zichzelf open en daarna draai ik hem maar weer dicht maar hij blijft zichzelf openen. Mijn woonkamer zit 'voor' mijn voordeur, maar dit zou met de 500 meter radius niet moeten kunnen. Heb de touch to open maar uitgezet, hij werkt toch al maanden niet/nauwelijks meer.
[Afbeelding]
Ik vraag me eigenlijk af, is er al iets aangekondigd over integratie met shelly apps/devices/ecosysteem nu ze zijn overgenomen?
Hij detecteert vaak niet dat ik voor de deur sta en ik kan hem dus niet ontgrendelen.eric-- schreef op maandag 27 januari 2025 @ 14:12:
[...]
Wat werkt er met touch to open niet bij jou? wat voor telefoon en OS heb je?
Ik heb een iPhone 13 mini met iOS 18.1.1
Hier met meerdere verschillende Android telefoons vooralsnog nauwelijks problemen.
Check is wat er gebeurt als je met de loqed app geopend naar je deur loopt?Pikoe schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:41:
[...]
Hij detecteert vaak niet dat ik voor de deur sta en ik kan hem dus niet ontgrendelen.
Bij mij deed die het toen opeens wel
Ik had juist problemen met touch to open met 14 pro max en sinds enkele weken geleden ge-update naar 16 pro max en het werkt nu vlekkeloos.
Bij mij ook niet altijd. Maar als je het schermpje ((zonder tekst) aantikt, dan maakt hij wel verbinding met de telefoon en wordt de deur ontgrendeld.Pikoe schreef op maandag 27 januari 2025 @ 17:41:
[...]
Hij detecteert vaak niet dat ik voor de deur sta en ik kan hem dus niet ontgrendelen.
Normaal zie ik al de tekst (Touch to open) in het schermpje staan als ik aan kom lopen. Dus ik kom er altijd wel in.
12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.
Vraagje: zouden jullie, als je het opnieuw moest beslissen, nog steeds voor de LOQED gaan?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen maar tot nu toe is de LOQED de enige die er netjes uitziet op de deur, de rest heeft een enorm bulkige accu of batterijen (Nuki 4), maakt veel lawaai (Nuki Pro) of heeft niet de "juiste" features.
En hoe is de ervaring met support na de overname door Shelly?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen maar tot nu toe is de LOQED de enige die er netjes uitziet op de deur, de rest heeft een enorm bulkige accu of batterijen (Nuki 4), maakt veel lawaai (Nuki Pro) of heeft niet de "juiste" features.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zou zeker nog steeds voor de Loqed gaan, werkt al 4 jaar hier nagenoeg probleemloos
Support is nog steeds super.
Ze namen pas geleden zelf contact met mij op naar aanleiding van een probleem/bericht dat ik hier gepost had.
Ze namen pas geleden zelf contact met mij op naar aanleiding van een probleem/bericht dat ik hier gepost had.
Voor mij doet het wat het moet doen, en ik weet uit ervaring dat de support echt super is.
Be Stronger Than Your Excuses
Heb contact gehad met support inzake het niet leverbaar zijn (al enige tijd) van de Power Kit. Kreeg als antwoord dat ze hopen dat hij ergens halverwege dit jaar weer leverbaar is. Tsja, behoorlijk vaag en wel een hele lange termijn (die blijkbaar nog niet eens definitief is). Op de vraag of ze dan specificaties van de lader kunnen verstrekken, kreeg ik het antwoord dat die niet beschikbaar zijn. Beetje jammer. Ben tevreden over het slot maar zou graag met oplaadbare batterijen aan de slag gaan.
Xiaomi 13T || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive
de specs heb ik hier al voorbij zien komen hoormouse1277 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 08:28:
Heb contact gehad met support inzake het niet leverbaar zijn (al enige tijd) van de Power Kit. Kreeg als antwoord dat ze hopen dat hij ergens halverwege dit jaar weer leverbaar is. Tsja, behoorlijk vaag en wel een hele lange termijn (die blijkbaar nog niet eens definitief is). Op de vraag of ze dan specificaties van de lader kunnen verstrekken, kreeg ik het antwoord dat die niet beschikbaar zijn. Beetje jammer. Ben tevreden over het slot maar zou graag met oplaadbare batterijen aan de slag gaan.
Niet helemaal, ik heb geen schuifmaat dus ik heb de breedte van de stekker niet kunnen opmeten.Insidio2 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:08:
[...]
de specs heb ik hier al voorbij zien komen hoor
Gezocht maar niet gevonden.Insidio2 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:08:
[...]
de specs heb ik hier al voorbij zien komen hoor
Iemand heeft inderdaad wel een fotootje gemaakt van de lader met daarop wat algemene specs maar daar ontbreekt weer de info over de fysieke aansluiting.
Dus ik hou me van harte aanbevolen.
Yep, deze post bedoelde ik inderdaadDutchKel schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:10:
[...]
Niet helemaal, ik heb geen schuifmaat dus ik heb de breedte van de stekker niet kunnen opmeten.
Als iemand het gehele plaatje beschikbaar heeft, hoor ik het heel graag!
Wellicht haal ik komende week nog een schuifmaat. Dus als je even geduld hebt dan zal ik het aanvullen.mouse1277 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:12:
[...]
Yep, deze post bedoelde ik inderdaad.
Als iemand het gehele plaatje beschikbaar heeft, hoor ik het heel graag!
De lengte is ook handig om te weten.Alwik schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:17:
De buitenmaat van het stekkertje is precies 3mm (met schuifmaat gemeten). Is dat voldoende info?
Loqed support leest lekker mee hier. Krijg net nog een extra mail met aanvullende info:
12V
1.1 x 3.0 mm plug
Kijk, daar kan ik iets mee!
12V
1.1 x 3.0 mm plug
.
[ Voor 98% gewijzigd door mouse1277 op 31-01-2025 09:41 ]
Op zich ben ik een tevreden gebruiker, fijn slot, fijne functionaliteit. Maar, ik zou de Loqed niet meer kopen omdat het display bij mij al 2x kapot is gegaan door vocht aan de binnenkant (1e keer vervangen onder garantie, 2e keer (binnen 1-1,5 jaar van 1e vervanging) geen nieuwe gekregen omdat het slot als geheel >2jr oud was. Deze 2e keer was ná overname van Shelly. Het slot zit bij mij niet onder een overkapping o.i.d. het kan er vol op regenen (uiteraard aan de buitenkant van de deur)Arfman schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 12:56:
Vraagje: zouden jullie, als je het opnieuw moest beslissen, nog steeds voor de LOQED gaan?
Hier staat het display op de noordkant, dus weinig zon en veel regen en ik heb tot nu toe nergens last van gehad. Heb je het display wel goed gemonteerd? De achterkant hoort namelijk goed te sluiten op het slot. Als die daar scheef zit of er is een spleet om een of andere reden dan heb je daar ook snel een waterlek te pakken. Bij mij zit het geheel zo strak erop dat er zo geen water ertussen kan of het is minimaal want er zit geen sluitring tussen._PM schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:36:
[...]
Op zich ben ik een tevreden gebruiker, fijn slot, fijne functionaliteit. Maar, ik zou de Loqed niet meer kopen omdat het display bij mij al 2x kapot is gegaan door vocht aan de binnenkant (1e keer vervangen onder garantie, 2e keer (binnen 1-1,5 jaar van 1e vervanging) geen nieuwe gekregen omdat het slot als geheel >2jr oud was. Deze 2e keer was ná overname van Shelly. Het slot zit bij mij niet onder een overkapping o.i.d. het kan er vol op regenen (uiteraard aan de buitenkant van de deur)
Snap ik ja, ik heb dit de eerste keer gevraagd aan Loqed, foto's gedeeld en montage was goed.Ik denk dat puur op dit puntje het design beter kan (rubberen afdichtring o.i.d.). Verder elke dag nog een tevreden gebruiker (ik heb een alternatief gemaakt voor het schermpje)DutchKel schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 12:10:
[...]
Hier staat het display op de noordkant, dus weinig zon en veel regen en ik heb tot nu toe nergens last van gehad. Heb je het display wel goed gemonteerd? De achterkant hoort namelijk goed te sluiten op het slot. Als die daar scheef zit of er is een spleet om een of andere reden dan heb je daar ook snel een waterlek te pakken. Bij mij zit het geheel zo strak erop dat er zo geen water ertussen kan of het is minimaal want er zit geen sluitring tussen.
Dank voor de antwoorden allen!
Ik heb toch een Nuki Ultra besteld
Waar ik eerst het vervangen van de cylinder bij de Nuki als enorm nadeel zag, heeft een nachtje slaap mij overtuigd dat hierdoor de installatie veel makkelijker is. En ja, dan heb je een sleutel erbij voor de voordeur maar die kunnen we ergens verstoppen (nee, niet in de bloempot
) waar mensen niet bijkunnen maar wijzelf wel, dus ook al zou het slot plotsklaps zonder spanning zitten, dan kunnen we alsnog naar binnen.
Anyway, we gaan het meemaken. Mocht het niks zijn dan alsnog de Loqed proberen.
Waar ik eerst het vervangen van de cylinder bij de Nuki als enorm nadeel zag, heeft een nachtje slaap mij overtuigd dat hierdoor de installatie veel makkelijker is. En ja, dan heb je een sleutel erbij voor de voordeur maar die kunnen we ergens verstoppen (nee, niet in de bloempot
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb 4 sloten met Loqed. Geen problemen gehad! Ik zou er zo weer voor kiezen. De batterijen zijn nooit plotsklaps leeg. Je wordt op tijd gewaarschuwd. Het systeem werkt ook snel. Ik ben eerder binnen dan mijn buurman die nog een sleutel twee keer moet omdraaien....Arfman schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:18:
Dank voor de antwoorden allen!
Waar ik eerst het vervangen van de cylinder bij de Nuki als enorm nadeel zag, heeft een nachtje slaap mij overtuigd dat hierdoor de installatie veel makkelijker is. En ja, dan heb je een sleutel erbij voor de voordeur maar die kunnen we ergens verstoppen (nee, niet in de bloempot) waar mensen niet bijkunnen maar wijzelf wel, dus ook al zou het slot plotsklaps zonder spanning zitten, dan kunnen we alsnog naar binnen.
12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.
Aanvullend heeft het slot ook nog een noodstroom bediening dmv een 9V blok batterij die je tegen de buitenkant aan kunt houden.Consulectro schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 23:09:
[...]
Ik heb 4 sloten met Loqed. Geen problemen gehad! Ik zou er zo weer voor kiezen. De batterijen zijn nooit plotsklaps leeg. Je wordt op tijd gewaarschuwd. Het systeem werkt ook snel. Ik ben eerder binnen dan mijn buurman die nog een sleutel twee keer moet omdraaien....
ik heb als nadeel dat het schermpje niet volledig past op de deurkruk, ik voeg later een foto toe.
links en rechts is er enkele mm die overhangt.
gelukkig geen last van vocht in het scherm. de deur bevind zich onder een carport.
ik vond het jammer dat er geen adaptertje ofzo in de doos zat, maar ik heb er mee leren leven.
ik werk nog steeds met de bijgeleverde batterijen na meer dan 1 jaar. ik heb de kit met herbruikbare batterijen liggen voor als de bijgeleverde plat vallen. de deur wordt dagelijks meerdere malen gebruikt, in het begin had ik schrik voor de batterijen, maar dat blijkt heel goed mee te vallen.
openen en sluiten maakt wel een hoop lawaai, hopelijk wordt dit in een volgende iteratie beter:)
edit: add photo
gelukkig geen last van vocht in het scherm. de deur bevind zich onder een carport.
ik vond het jammer dat er geen adaptertje ofzo in de doos zat, maar ik heb er mee leren leven.
ik werk nog steeds met de bijgeleverde batterijen na meer dan 1 jaar. ik heb de kit met herbruikbare batterijen liggen voor als de bijgeleverde plat vallen. de deur wordt dagelijks meerdere malen gebruikt, in het begin had ik schrik voor de batterijen, maar dat blijkt heel goed mee te vallen.
openen en sluiten maakt wel een hoop lawaai, hopelijk wordt dit in een volgende iteratie beter:)
edit: add photo
:strip_exif()/f/image/SPMaenYsAaOtGb9vczDNOO2e.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Insidio2 op 02-02-2025 13:42 ]
Dat is bij mij ook het geval. Ik heb een ronde kerntrekbeveiliging voor het slot. Daar zit deze dus heel strak op gedraaid. Hij is daardoor wel waterdicht genoeg. Er is geen spleet bij mij die tot de opening van de kabel komt.Insidio2 schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 11:17:
ik heb als nadeel dat het schermpje niet volledig past op de deurkruk, ik voeg later een foto toe.
Gisteren oplaadbare NiMh batterijen en universele 12V lader met de juiste pin binnengekregen en meteen de batterijen vervangen en het slot aan de lader gehangen.mouse1277 schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 09:19:
Loqed support leest lekker mee hier. Krijg net nog een extra mail met aanvullende info:
12V
1.1 x 3.0 mm plug
Na 2 uur ging het laadlampje uit en waren de batterijen 100% vol.
Alles werkt dus perfect.
En dat voor nog geen 25 euro. Toch ook weer een stukje goedkoper dan de (momenteel niet leverbare) Loqed Power Kit.
Dan ben ik benieuwd over een paar maanden hoe het is.mouse1277 schreef op woensdag 5 februari 2025 @ 07:53:
[...]
En dat voor nog geen 25 euro. Toch ook weer een stukje goedkoper dan de (momenteel niet leverbare) Loqed Power Kit.
Ik heb de power kit nu bijna 2 jaar, en heb hem pas 1 keer hoeven op te laden.
De deur wordt elke dag wel een paar keer gebruikt. Ik ben een tevreden gebruiker en vind het zijn geld waard.
Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Be Stronger Than Your Excuses
Nu iets meer dan 2 jaar een Loqed Smartlock, altijd gewerkt zonder problemen, tot zojuist. Het slot gaat niet meer open/dicht, batterijen ook al vervangen. Bij het openen/sluiten hoor ik 1 lange piep en meer niet. De motor begint ook niet te lopen of iets.
Wellicht ineens de motor defect? Natuurlijk net 2 maanden buiten de garantie.
Uiteindelijk het probleem gevonden. Na een reboot werkte het weer, maar een paar dagen later ging het weer mis. Wat bleek nou, de klok in van HA liep meer dan 10 seconde achter. Ik had geen ntp client op de server draaien. Dat geinstalleerd en het werkt weer pirma.ROcho schreef op maandag 23 december 2024 @ 23:24:
Ik plaats 't hier vooral even voor het geval iemand anders er ook een keer tegenaan loopt.
Ik ben het gaan checken door dat ik dit issue las. https://github.com/home-assistant/core/issues/133309
Stuur support ff een berichtje, zij weten mss wat er aan de hand is. Ik ken de situatie iig niet.sweebee schreef op zondag 9 februari 2025 @ 15:55:
Nu iets meer dan 2 jaar een Loqed Smartlock, altijd gewerkt zonder problemen, tot zojuist. Het slot gaat niet meer open/dicht, batterijen ook al vervangen. Bij het openen/sluiten hoor ik 1 lange piep en meer niet. De motor begint ook niet te lopen of iets.
Loqed is nu bij Shelly verkrijgbaar en in hun systeem te integreren:
https://www.shelly.com/products/loqed-touch-smart-lock-black
Object reference not set to an instance of an object
Die kans is natuurlijk aanwezig, waarom 2 platformen onderhouden.Hassebassie schreef op dinsdag 18 februari 2025 @ 16:46:
Verdwijnt de Loqed App dan op termijn?
Zojuist de Shelly app geopend en daar is een optie een Loqed slot toe te voegen. Er zal dan wel een migratie komen?
Nu nog maar niet gedaan omdat ik ook een api voor home assistent actief heb.
Nu nog maar niet gedaan omdat ik ook een api voor home assistent actief heb.
Heb even de video bekeken, je logt in met je loqed account om de intergratie tussen shelly en loqed te voltooien. Dus het lijkt eropt dat loqed's eigen systemen blijven bestaan.
[Video: https://cdn.shopify.com/videos/c/o/v/1e7d37c39b594669b574da17d0e35603.mp4]
of anders even op de pagina van shelly kijken:
[Video: https://cdn.shopify.com/videos/c/o/v/1e7d37c39b594669b574da17d0e35603.mp4]
of anders even op de pagina van shelly kijken:
[ Voor 40% gewijzigd door NoFearWizz op 18-02-2025 17:01 ]
Ja het is een integratie van de loqed systemen in de shelly app. Er is niets gemigreerd zo lijkt het.
15x330 SW38
Zou mooi zijn als de Loqed slot ook via MQTT gaat werken zoals alle Shelly apparaten 
Voor nu ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn deurslot i.c.m. Home Assistant
Voor nu ben ik nog steeds zeer tevreden over mijn deurslot i.c.m. Home Assistant
Als ik de video bekijk dan is het inderdaad een integratie. Wat me dan wel opvalt is dat je de log kan bekijken in de Shelly app. Daar is nu geen api voor bekend om deze ook te benaderen.
Dat zou ik toch graag ook willen... Iemand een idee hoe deze op te roepen is?
Dit lijkt alleen de activity te zijn die plaats vind via de Shelly app interactie. Dus als je de LOQED app gebruikt, of een API sleutel zie je die activiteit niet in de Shelly log.Oktopus schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 10:30:
Als ik de video bekijk dan is het inderdaad een integratie. Wat me dan wel opvalt is dat je de log kan bekijken in de Shelly app. Daar is nu geen api voor bekend om deze ook te benaderen.
Ik kom na het toevoegen van mijn slot in de Shelly app niet verder dan ' pending connection' en device off line
Wat zegt support?rnldhfmmm schreef op woensdag 19 februari 2025 @ 13:43:
Ik kom na het toevoegen van mijn slot in de Shelly app niet verder dan ' pending connection' en device off line
Geen idee, vind het ook niet superbelangrijk want gebruik gewoon de loqed app en die werkt prima.
Heb de Shelly app enkel uit nieuwsgierigheid gedownload.
Heb wel intresse in de combinatie loqed slot en de deur sensor.
Heb de Shelly app enkel uit nieuwsgierigheid gedownload.
Heb wel intresse in de combinatie loqed slot en de deur sensor.
Nu voor de koopjesjagers bij robbshop de Loqed voor €249.
https://www.robbshop.nl/loqed-smart-lock-rvs
https://www.robbshop.nl/loqed-smart-lock-rvs
Ik lig daar in elk geval niet van wakker...KSR schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:18:
Meer mensen last van dat de server niet bereikbaar is?