Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
KSR schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:18:
Meer mensen last van dat de server niet bereikbaar is?
Ik denk het? Mijn bridge blijft een blauwe LED houden. Oftewel hij kan de servers van Loqed niet bereiken. Maar dat ligt dus niet aan mij, maar aan Loqed?

https://production.loqed.com:8883 lijkt niks te doen, andere servers lijken wel te bereiken. Maar als ik het goed begrijp is die ook niet nodig...?

[ Voor 28% gewijzigd door Richh op 25-02-2025 10:16 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
Richh schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:51:
[...]

Ik denk het? Mijn bridge blijft een blauwe LED houden. Oftewel hij kan de servers van Loqed niet bereiken. Maar dat ligt dus niet aan mij, maar aan Loqed?

https://production.loqed.com:8883 lijkt niks te doen, andere servers lijken wel te bereiken. Maar als ik het goed begrijp is die ook niet nodig...?
Constant blauw?
https://support.loqed.com...de-led-op-de-loqed-bridge

Mijn 3 sloten hebben een prima bridge <> loqed server verbinding.

Ik heb constant blauw ook wel eens gehad, en dat had met mijn iOT netwerk op de UDR te maken.
Heb toen een nieuwe 2,4ghz SSID alleen voor de bridge gemaakt zonder beperkingen en sindsdien geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
NerdMichael schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Constant blauw?
https://support.loqed.com...de-led-op-de-loqed-bridge

Mijn 3 sloten hebben een prima bridge <> loqed server verbinding.

Ik heb constant blauw ook wel eens gehad, en dat had met mijn iOT netwerk op de UDR te maken.
Heb toen een nieuwe 2,4ghz SSID alleen voor de bridge gemaakt zonder beperkingen en sindsdien geen issues.
Goed om te weten dat het dan aan mij ligt, dan moet het op te lossen zijn!

Ik heb ook een Unifi setup (via een UCG Ultra) thuis, maar verder geen netwerkregels. Volgens het Unifi forum zou het dan gewoon moeten werken...

Maar als ik het toch netjes wil doen: Port forwarding vereist op adressen en dus geen URL's, dus dat is weer knap irritant... :(
Hoe hebben anderen dit gedaan? Ik denk niet dat een losse SSID mijn issue oplost, maar ik zal het vanmiddag maar eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 25-02-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtim
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:06
Richh schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:48:
[...]

Goed om te weten dat het dan aan mij ligt, dan moet het op te lossen zijn!

Ik heb ook een Unifi setup (via een UCG Ultra) thuis, maar verder geen netwerkregels. Volgens het Unifi forum zou het dan gewoon moeten werken...

Maar als ik het toch netjes wil doen: Port forwarding vereist op adressen en dus geen URL's, dus dat is weer knap irritant... :(
Hoe hebben anderen dit gedaan? Ik denk niet dat een losse SSID mijn issue oplost, maar ik zal het vanmiddag maar eens proberen.
De Loqed bridge heeft geen port forwarding nodig.
Heel veel iot apparaten (incl de loqed bridge) zijn gebaseerd om esp8266/esp32 etc, welke alleen 2,4Ghz wifi ondersteunen. Ik heb zelf ook Unifi AP’s draaien en had veel problemen met de iot apparaten op SSID’s die zowel op 2,4 als 5Ghz uitzonden. Het maken van een separaat SSID wat alleen op 2,4Ghz uitzend, plus wat andere tweaks, heeft voor mij voor verbetering gezorgd. Tegenwoordig is er in de Unify interface ook te kiezen voor “iot optimization” oid bij een SSID, wellicht de moeite om dat te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
@mtim @NerdMichael thnx!!! Hij doet het weer - lag inderdaad aan mij. Een separaat IoT netwerk met Unifi opzetten is exact de oplossing (onder wifi -> add network -> enable de setting 'Enhanced IoT connectivity'). Daarna werkte het weer net zo mooi als het altijd heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 09:51
Vorige week een Loqed slot geïnstalleerd. Vandaag ging het slot niet helemaal open - de motor was wel te horen maar je kreeg de deur niet open. Ook niet na herhaaldelijke combinaties van weer vergrendelen en openen of eerst ontgrendelen en dan open. Heeft iemand dit meegemaakt? Is er een manier om het slot gewoon zo veel mogelijk open te laten draaien via de app? Als dat niet kan dan zal hij toch weg moeten want de deur kan dan kennelijk gewoon dicht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:43
Je kunt het slot opnieuw initialiseren waarmee hij de min en max weer opnieuw vastlegt.

Bij het initialiseren dien je wel de deur open te hebben staan zodat er geen weerstand op het slot zit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Even het slot opnieuw kalibreren. Hoe je dat doet: https://support.loqed.com...-ver-genoeg-open-of-dicht

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 15:17
Na een lange tijd op de metaforische plank van thuis projecten is het eindelijk zo ver.

Waterproofing loqed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwWRmG5r4xoTAdbpEb0_w4z62hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbREDRdq5RFqZt2eidGQ5Ss1.jpg?f=fotoalbum_large

Als iemand geïnteresseerd is maak ik binnenkort wel een how to.
Materialen zijn van tpu / pc en pctg door middel van een x1c bambu. Een kleinere printer gaat niet

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
Codeaction schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:02:
Na een lange tijd op de metaforische plank van thuis projecten is het eindelijk zo ver.

Waterproofing loqed
[Afbeelding]

Als iemand geïnteresseerd is maak ik binnenkort wel een how to.
Materialen zijn van tpu / pc en pctg door middel van een x1c bambu. Een kleinere printer gaat niet
Ziet er goed uit!
Is dit een hek waar je nog wel overheen kan klimmen? Waterdicht is 1, maar door de temperatuurverschillen en oxidatie gaan die batterijen het met enkele maanden wel begeven.

Ik ben wel benieuwd naar de ontwerpen. Zou je die kunnen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
Dit is de TPU achter-kap, gemaakt voor een pc 55 maat met een specifiek gaten patroon van het slothuis, waar het metalen beplating om heen valt en klemt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bq8WN910nl_98_kWuqk86O1CiUs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gKikUTvrYHVOzBdhf0ZWLm39.jpg?f=user_large

Verder is de pc vul plaat gemeten, met een schuifje op de voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_-zjy8bU8qi2ejkbSlgwOhm7Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivngHABt0KKYsi1HNtXIZrN0.jpg?f=fotoalbum_large

De slot draaiknop ring (tpu) valt achter de voorplaat (PCTG) en deze wordt met een goede voorspanning aangedrukt met lichte wrijving draait deze mee. Om de wrijving te verminderen heb ik een klein beetje vet er om heen gesmeerd.

De klink as heeft vrij veel speling (3/4mm) t.o.v. de rvs voorplaat. Deze wordt opgevuld door de pc binnen ring.

Al met al verwacht ik dat dit lang goed gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Codeaction
Hierbij de bestanden voor de pc55 maat.

https://makerworld.com/en...ing-set#profileId-1483044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
NerdMichael schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:15:
[...]

Ziet er goed uit!
Is dit een hek waar je nog wel overheen kan klimmen? Waterdicht is 1, maar door de temperatuurverschillen en oxidatie gaan die batterijen het met enkele maanden wel begeven.

Ik ben wel benieuwd naar de ontwerpen. Zou je die kunnen delen?
Je kan over het hek ja, geen dakje. Me overbuur werkt al jaren met Loqed op de poort deur, maar deze heeft wel een dak er boven. Verder maak ik me geen zorgen. alle gaten zijn vrijwel dicht (zelfs de achterkant). en met het vastzetten van de klinkt wordt het geheel licht aangedrukt onderling / tegen de achterplaat. Als het niet snel regent zet ik wel de tuinslang er vol op om een proef te doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40
Hi, ik heb een vraagje: Ik heb in huis een Iphone én een andriod (samsung) De iphone werkt probleemloos met het slot. De Andrioid geeft (sindskort) een foutmelding 'geen antwoord van het slot ontvangen" probeer later opnieuw'. De Andriod telefoon werkte probleemloos en ineens kregen we deze melding. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en ook een nieuwe sleutel aangemaakt... helaas geen resltaat. Als ik inlog zie ik wel het slot zelf, status van de batterij. Alleen als ik op 'ontgrendel' druk krijg ik deze foutmelding (alleen bij de Android, niet bij de Iphone). Wat gaat hier fout / wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
konehead schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:25:
Hi, ik heb een vraagje: Ik heb in huis een Iphone én een andriod (samsung) De iphone werkt probleemloos met het slot. De Andrioid geeft (sindskort) een foutmelding 'geen antwoord van het slot ontvangen" probeer later opnieuw'. De Andriod telefoon werkte probleemloos en ineens kregen we deze melding. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en ook een nieuwe sleutel aangemaakt... helaas geen resltaat. Als ik inlog zie ik wel het slot zelf, status van de batterij. Alleen als ik op 'ontgrendel' druk krijg ik deze foutmelding (alleen bij de Android, niet bij de Iphone). Wat gaat hier fout / wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk staat er een vpn aan of de tijdzone niet automatisch. Heb ik ook wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:40
NerdMichael schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:20:
[...]

Waarschijnlijk staat er een vpn aan of de tijdzone niet automatisch. Heb ik ook wel eens gehad.
Ja dat was het (tijdzone!). Veel dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-09 20:33

Consulectro

Lekker bezig...

Bij mij werkt het wel in zowel Home Assistant en de Shelly app. Ze zijn alle drie functioneel. Je kunt ze alle drie gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4obh2lGqBRGwLFex8D6FMlYgiz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEJKF3nd3p66CHC2FsOa8cuZ.jpg?f=fotoalbum_large
In de eigen Loqed app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01f5d1c6IE8mj81-dHE2xlphAqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdAecAj5B0t1B8ER65dVwOwy.jpg?f=fotoalbum_large
In Home Assistant (bediening is ook mogelijk, uiteraard).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3ctCXyxmosX2wnAkP6CXuOvNKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHgeMzw8tCZpkhPXwKwGV8xK.jpg?f=fotoalbum_large
In de Shelly app.

Ik heb vier sloten en ben een enthousiast gebruiker. Alles blijft werken!

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Consulectro schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:45:
Bij mij werkt het wel in zowel Home Assistant en de Shelly app. Ze zijn alle drie functioneel. Je kunt ze alle drie gebruiken.
[Afbeelding]
In de eigen Loqed app.

[Afbeelding]
In Home Assistant (bediening is ook mogelijk, uiteraard).

[Afbeelding]
In de Shelly app.

Ik heb vier sloten en ben een enthousiast gebruiker. Alles blijft werken!
Fijn om te weten, dan hoef ik maar 1 van de 3 systemen te kraken om bij je binnen te komen.

Maar even serieus, heb je niet het gevoel dat het nu onveiliger is voor je? Ik gebruik voor de toegang het liefste zo min mogelijk systemen.

Geen enkel systeem is 100% veilig, dus je hebt nu in theorie 3 keer zoveel kans om gehacked te worden en dan komen ze zo bij je binnen zonder braaksporen achter te laten. Vooral Home Assistant zie ik als een risico omdat die behoorlijk groot is en daar dus ook wellicht de meeste lekken nog in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:37
Mensen die binnen willen komen doen dat op de makkelijkste manier en niet zozeer met de minste braak sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:11
Precies. Een gewoon slot is voor de doorsnee inbreker veel makkelijker dan een Loqed.

Daarnaast een raam is nog makkelijker. Als er na het breken van een raam niks gebeurt het eerste half uur, kun je vrij safe naar binnen😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

En dan heb je ook nog de andere beveiligingen. Deur opslot dan alarm aan etc.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro

Consulectro

Lekker bezig...

DutchKel schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Fijn om te weten, dan hoef ik maar 1 van de 3 systemen te kraken om bij je binnen te komen.

Maar even serieus, heb je niet het gevoel dat het nu onveiliger is voor je? Ik gebruik voor de toegang het liefste zo min mogelijk systemen.

Geen enkel systeem is 100% veilig, dus je hebt nu in theorie 3 keer zoveel kans om gehacked te worden en dan komen ze zo bij je binnen zonder braaksporen achter te laten. Vooral Home Assistant zie ik als een risico omdat die behoorlijk groot is en daar dus ook wellicht de meeste lekken nog in zitten.
Ik gebruik ze alleen met 2FA. Er zijn onveiligere systemen zoals een gewoon slot welke je kunt vergeten dicht te doen. Geef me de kost niet hoeveel mensen weleens vergeten een deur achter je dicht op slot te doen vooral als je meer deuren (sloten) hebt. De sloten van mij gaan automatisch in de nachtvergrendeling als niemand meer in de woning aanwezig is.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damitch300
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-09 00:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e3L1UDhP1KjTgxHntXDY4mX6Z7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NfpEp5gXmW2KVH9LWryX8WP2.png?f=fotoalbum_large

Ligt het aan mij of zie ik geen verschil met de huidige versie kwa uiterlijk? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09-09 22:04
Ligt niet aan jou 😂 ik zie het ook niet.. had toch wel gehoopt dat er softwarematig al wat verbeteringen/uitbreidingen werden aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Ik heb toen de zwarte vervangen door de zilveren. M'n vrouw draagt ringen en dat zwart begon er heel snel al vanaf te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-09 19:05
ROcho schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 12:01:
[...]

Uiteindelijk het probleem gevonden. Na een reboot werkte het weer, maar een paar dagen later ging het weer mis. Wat bleek nou, de klok in van HA liep meer dan 10 seconde achter. Ik had geen ntp client op de server draaien. Dat geinstalleerd en het werkt weer pirma.

Ik plaats 't hier vooral even voor het geval iemand anders er ook een keer tegenaan loopt.
Ik ben het gaan checken door dat ik dit issue las. https://github.com/home-assistant/core/issues/133309
Ik zit met een soorgelijk probleem en krijg dezelfde melding. Reboot lijkt af en toe te helpen, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Heb je een ntp client in HomeAssistant geinstalleerd? Of op de VM server?
(en heb je een hint naar hoe, want google is erg vaag hierover.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dit lijkt me geen Loqed probleem als ik het zo lees. Vaak zal je router waar de Loqed zijn ip vandaan krijgt voorzien zijn van een NTP client/server om je netwerk van de goede tijd te voorzien. Als niet (goed) werkt kun je problemen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongbj
Het lijkt een gecombineerd probleem te zijn. Heb een nogal druk WiFi netwerk (62 devices connected op 2.4GHz) en had alle accesspoints naar kanaal 6 of 11 gezet voor 2.4GHz om de Zigbee band vrij te maken. hiermee was mijn vertraging in dat systeem opgelost, maar begonnen 2 van de 3 loqed bridges moeilijk te doen. Wel verbinding met WiFi, maar niet met de servers van Loqed (en blijkbaar ook de google time server). Door het accesspoint waar de briges contact mee maken terug te zetten naar het, inmiddels vrij lege, kanaal 1 voor deze frequentie, wordt er weer goed verbinding gemaakt met de Loqed servers. Ook het tijd-probleem is hiermee opgelost.

Mijn leerpunt: een vol WiFi netwerk heeft duidelijk impact op de functionaliteit van de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zoveel heb ik er niet, maar ik gebruik een mesh systeem van tp-link en eigenlijk geen last. Af en toe doe ik een scan via de tp-link app en soms stelt hij dan het kanaal opnieuw in.

Ik kan niet heel gemakkelijk zien wat op welke frequentie (2.4 of 5) zit.

Herstart je de bridge ook als je het wifi kanaal wijzigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongbj
janne_nl schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 14:57:
[knip]

Herstart je de bridge ook als je het wifi kanaal wijzigt?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reteip
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of je het slot ook in een soort van slaapmodus kan zetten? Ik zit in het buitenland tot nog einde maand. Vorige week kreeg ik dat het slot nog 30% batterij had, en nu een melding dat het 20% is (laatste melding blijkbaar). Dat ging iets sneller dan ik had gedacht. Ik heb de oplaadbare NiMh batterijen van Loqed zelf erin zitten (al een paar jaar).

Voor de zekerheid koop ik wel een 9V batterij. Maar ik voorkom liever dat ik daar mee moet kloten met veel koffers en een jetlag :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Verwacht van niet, of iemand even binnen laten en dan oplader aansluiten. 9v batterij zou erg simpel moeten werken maar zou het eigenlijk eens moeten proberen om te weten hoe het dan werkt voor het een keer nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Haha ja. Had ik ook. Even niet opgelet voor vertrek. Het lijkt wat sneller te gaan de laatste 20 a 30%. Mijn zoon gevraagd de lader aan te sluiten (die woont niet meer bij ons) om zeker te zijn dat plantenverzorgers ook binnenkomen.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19

BeaM-R

Powerrrrr

Momenteel krijgt ik mijn Loqed niet meer van het slot af. Krijgt hem niet meer goed rondgedraaid.
Eerste gedacht is uiteraard te lage batterijniveau maar die staat op 42%, wat nog voldoende moet zijn (Loqed geeft aan >20%).
Nu eerst maar even ergens een 9V batterij scoren. Normaal heb ik die altijd standaard in de auto liggen voor dit soort gevallen, maar zal je net zien dat toevallig net vandaag mijn auto bij de garage staat :/

Meer mensen hier last van bij dit batterijniveau?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Nee. Werkt prima tot onser de 20%. Nooit last gehad.

Dit lijkt meer op een probleem in het mechanisme dan een ding van de Loqed als je het mij vraagt.

Krijg je hem met de knop ook niet opengedraaid?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
BeaM-R schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:57:
Momenteel krijgt ik mijn Loqed niet meer van het slot af. Krijgt hem niet meer goed rondgedraaid.
Eerste gedacht is uiteraard te lage batterijniveau maar die staat op 42%, wat nog voldoende moet zijn (Loqed geeft aan >20%).
Nu eerst maar even ergens een 9V batterij scoren. Normaal heb ik die altijd standaard in de auto liggen voor dit soort gevallen, maar zal je net zien dat toevallig net vandaag mijn auto bij de garage staat :/

Meer mensen hier last van bij dit batterijniveau?
Misschien is je deur wat krom getrokken vanwege de warmte? Gaat die wel open als je de deur aantrekt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:21
DutchKel schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 08:24:
[...]

Misschien is je deur wat krom getrokken vanwege de warmte? Gaat die wel open als je de deur aantrekt?
Precies dat.

Is bij ons ook het geval, merk dat de deur dan wat lastiger loopt, terwijl 15 graden de deur zeer soepel opent sluit.

Stel in de zomer de kom waar de dag en nacht stoot in vallen een beetje bij, en dat zet ik later weer terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19

BeaM-R

Powerrrrr

boswandeling schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:28:
[...]

Precies dat.

Is bij ons ook het geval, merk dat de deur dan wat lastiger loopt, terwijl 15 graden de deur zeer soepel opent sluit.

Stel in de zomer de kom waar de dag en nacht stoot in vallen een beetje bij, en dat zet ik later weer terug.
Dit was het inderdaad. Gaat nu weer soepel.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-09 12:27
Ik heb recent (10 dagen geleden) oplaadbare batterijen van Amazon Basics (2400 mAh) in een van onze Loqed-sloten gezet en ze opgeladen met een 12 V lader, ook van Amazon. De ervaring is niet positief:
  • Het duurde aanzienlijk langer dan 4 uur voordat de batterijen van 36% naar 100% waren opgeladen
  • Het slot was behoorlijk warm na het opladen
  • Leeglopen ging heel snel: in 10 dagen van 100% naar 62%
  • Vandaag liep het slot steeds fysiek vast bij het sluiten. Het kon nog wel worden bediend met de knop, maar pas na heen- en weerdraaien en behoorlijk kracht uitoefenen
  • Toen ik de batterijen eruit haalde bleek dat bij zes van de acht (waarschijnlijk de bovenste, maar ik heb niet opgelet met het verwijderen) de folie helemaal opgebobbeld was.
Nadat ik de batterijen heb vervangen door alkalinebatterijen werkte het slot weer als een zonnetje.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben gezien? Iemand enig idee wat er misgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Bert-R schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 14:30:
Ik heb recent (10 dagen geleden) oplaadbare batterijen van Amazon Basics (2400 mAh) in een van onze Loqed-sloten gezet en ze opgeladen met een 12 V lader, ook van Amazon. De ervaring is niet positief:
  • Het duurde aanzienlijk langer dan 4 uur voordat de batterijen van 36% naar 100% waren opgeladen
  • Het slot was behoorlijk warm na het opladen
  • Leeglopen ging heel snel: in 10 dagen van 100% naar 62%
  • Vandaag liep het slot steeds fysiek vast bij het sluiten. Het kon nog wel worden bediend met de knop, maar pas na heen- en weerdraaien en behoorlijk kracht uitoefenen
  • Toen ik de batterijen eruit haalde bleek dat bij zes van de acht (waarschijnlijk de bovenste, maar ik heb niet opgelet met het verwijderen) de folie helemaal opgebobbeld was.
Nadat ik de batterijen heb vervangen door alkalinebatterijen werkte het slot weer als een zonnetje.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben gezien? Iemand enig idee wat er misgaat?
Heb je bij het opladen ook het juiste type batterij geselecteerd?

En dat het slot zwaar loopt werkt natuurlijk ook niet mee, zie de laatste paar berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
DutchKel schreef op zaterdag 16 augustus 2025 @ 15:32:
[...]

Heb je bij het opladen ook het juiste type batterij geselecteerd?

En dat het slot zwaar loopt werkt natuurlijk ook niet mee, zie de laatste paar berichten.
Ja, dat stond op "Ni-MH (rechargeable)" (anders heb je trouwens sowieso geen optie om te laten). In mijn geval loopt het slot helemaal niet zwaar, en hij liep ook vast als de deur open stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Geen idee. Werk al ongeveer 4 jaar met oplaadbare batterijen. Wel die van Loqed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro

Consulectro

Lekker bezig...

Zorg bij het afstellen van de deursloten dat alles wat loqed laat bewegen, vrij loopt. Het dichttrekken van de deur in de dagstand moet alles ontlasten. Dan draait het slot altijd rustig open of dicht. Dus niet de nachtschoten de deurrubbers laten aandrukken. Zo heb ik nu mijn deuren ook al een paar jaar prima werkend.

• Bert-R
Het probleem bij mij heeft niet te maken met hoe zwaar het slot loopt (want het treedt ook op met de deur open), maar met de oplaadbare batterijen. Met alkalinebatterijen draait het slot als een zonnetje.

Als iemand ideeën heeft over wat er misgaat met die batterijen dan houd ik me aanbevolen.

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-09 19:49
Bert-R schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:43:
Het probleem bij mij heeft niet te maken met hoe zwaar het slot loopt (want het treedt ook op met de deur open), maar met de oplaadbare batterijen. Met alkalinebatterijen draait het slot als een zonnetje.

Als iemand ideeën heeft over wat er misgaat met die batterijen dan houd ik me aanbevolen.
Kun je even kijken met een multimeter hoeveel volt je over de volledige batterij pack hebt, en individueel per batterij?
Er is misschien 1 batterij defect?

Misschien is er net te weinig vermogen om soepel te werken?
Ik gebruik de loqed herlaadbare batterijen en geen probleem hier.

• Batavia
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00
De meeste oplaadbare batterijen geven 1.2v waar alkaline batterijen 1.5v geven.

Dus ja is nog wat verschil.

En ook daarin is je slot mechanisme in je deur hoe soepel dat loopt zeker een factor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
Insidio2 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Kun je even kijken met een multimeter hoeveel volt je over de volledige batterij pack hebt, en individueel per batterij?
Er is misschien 1 batterij defect?
Met z'n achten geven ze onbelast 10.15 volt. Per batterij is het tussen de 1.26 en 1.28 volt. De twee waarvan de folie niet is opgebobbeld zitten op 1.28, de ander zes een paar honderdsten tot twee tiende volt lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 11:39
Loqed update.....

Mooi, sta buiten en slot wil niet meer openen, super die aanpassing, update.

Via tuin kunnen binnenkomen, bridge van stroom af, aan de stroom, werkt nog niet.
Op iphone niet bij instellingen, in de loqed app, te komen met deze verrotte update of verandering bij hun gegevens.

Zelf eerder gaan veranderingen of aanpassingen gedaan, vanwege dat het niet werkte in appstore gekeken en zag de update, die toegepast maar geen enkele verandering in voorgaande, iphone opnieuw opgestart haalde ook niets uit.

WB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Hier op android ook update gehad, geen idee wat er veranderd is maar ik had en heb geen problemen met het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Op android krijg ik de melding dat de server unavailable is. Home assistant integratie werkt gelukkig nog wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Ik nu ook, vanmorgen om 06:15 nog gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Laatst online: 07:01
Hier in de Loqed app de server er uit maar via de Shelly app werkt hij wel gewoon.

Correctie, ik kon hem blijkbaar 1 malig unlocken maar dat was het.

[ Voor 29% gewijzigd door rnldhfmmm op 07-09-2025 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Server unavailable krijg ik ook, dat betekend dat de remote dingen het niet doen.

Ik schat dat als het slot wakker gemaakt wordt door er op te drukken het wel werkt. Dat blijkt mi ook aangezien de HA integratie werkt.

Dit is door de jaren heen af en toe wel eens het geval geweest. Een backend ligt er wel eens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Buiten staan en op slot zetten werkt wel maar daarna openen werkt niet meer.
(even getest met deur open want anders moest ik weer omlopen en via de tuinkant "inbreken")

Reset bridge heeft ook niets opgelost, https://app.loqed.com, om gegevens na te kijken is ook niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper79
Wellicht server verhuizing naar Shelly of zo iets. Zal wel moeten wachten op nieuwe DNS route

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Die verhuizing naar shelly is al lang gebeurd. De bridge blijft blauw branden. Ik schat dat de backend een trap nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AadFrancissen
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-09 13:43
Server unavailable. Ik heb (kort) gezocht naar een status pagina van loqed \ Shelly, maar nog niet gevonden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb/had de optie aangezet dat ook indien ik niet buiten de 500 meter van huis ben geweest het slot open gaat. Dat werkt nog steeds. De evt ingestelde pincode zal ook nog werken denk ik.

Wat nu even niet werkt is de touch to open en het wijzigen van instellingen. Dus voor mij alleen lastig maar niet dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
En alles werkt weer zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-09 17:08

davinci

Super-Grover to the rescue

Hier doet alleen de loqed app het nog. Hier doet de loqed app het af-en-toe wel/niet... :s
Local API doet niets meer, home assistant (dus) ook niet.
Ik heb heel de shelly cloud/integratie nooit gedaan.

[ Voor 16% gewijzigd door davinci op 07-09-2025 11:19 ]

<removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Wie ze bij shelly wakker heeft gemaakt weet ik niet maar er komt weer leven in de app van loqed.

Afwachten hoe lang het gaat duren voordat alles weer werkt, gelukkig gaat het de goede kant op.

Hier kan je ook weer op werken...> https://app.loqed.com

[ Voor 13% gewijzigd door wbkk op 07-09-2025 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:46

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

wbkk schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:23:
Wie ze bij shelly wakker heeft gemaakt weet ik niet maar er komt weer leven in de app van loqed.

Afwachten hoe lang het gaat duren voordat alles weer werkt, gelukkig gaat het de goede kant op.

Hier kan je ook weer op werken...> https://app.loqed.com
Erg slecht geregeld dat uren duurt voordat iemand actie onderneemt. Commercieel bedrijf kan toch fatsoenlijke monitoring en bewaking inregelen zou ik denken.... anyway, we wait.

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci

davinci

commands via de loqed app werkt weer (maar dat is volgens mij via bluetooth)
Local api (en dus HA) doet niets. Ook lock/unlock/ etc commands via app.loqed.com doen niets.
Mijn loqed app geeft aan dat er geen bridge verbinding is, meerdere keren opnieuw ingesteld.
Ik krijg wel gewoon valid response op local ip, maar openen/sluiten/etc ho maar.

[ Voor 10% gewijzigd door davinci op 07-09-2025 11:49 ]

<removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Leest @Loqed hier ook mee in dit topic?

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het heeft er alles bij elkaar zo'n 2 uur uitgelegen. Ook tijdens die tijd kwam ik gewoon viabhet slot binnen.

Elk systeem dan via een backend werkt (denk aan banken) loopt het risico er af en toe uit te liggen.

Bij Loqed, als je een pincode instelt of de 500meter grens uitzet kom je altijd binnen (zelf getest). Als je een lokale integratie hebt zou het ook moeten werken (lees ik hier vanmorgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci

davinci

janne_nl schreef op zondag 7 september 2025 @ 11:55:
(...)
Als je een lokale integratie hebt zou het ook moeten werken (lees ik hier vanmorgen).
Alles lokaal hier, en doet helemaal niets. (lees: alleen bluetooth werkt wanneer je dicthbij het slot staat middels de app)

[ Voor 13% gewijzigd door davinci op 07-09-2025 11:59 ]

<removed>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dan lijkt het me niet zo lokaal.

Ik was wat voorbarig, het lijkt nog niet te werken en/of is instabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• calciumdude
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-09 11:39
bijzonder dat alle lokale api calls direct naar het ip van de bridge toch op de een of andere manier door de backend servers lopen , aangezien deze ook niet werken momenteel..
de app geeft de ene keer wel alle geconfigureerde sleutels weer en dan weer alleen de master sleutel.
daarnaast doen alle settings het niet

als dit vaker voor gaat komen gaat dit slot eruit, de support is ook dramatisch..
een ai chatbot die elke keer hetzelfde aangeeft..
is er geen service status pagina waar je naar kunt kijken of de backend services weer lopen of een storing hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:32
Dit krijg je te zien als je een chat stuurt op de loqed site. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sIRGDrdMiY3WubTvNhGRozkuE1I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XNS4DpD5H33JllGM9asXBQpB.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn pa heeft deze sloten. Maar de App is alle sleutels kwijt. Inloggen lukt niet omdat de servers down zijn. Ik neem aan dat de Bluetooth optie ook niet werkt als de app geen sleutels meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verypsb
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-09 13:12
In de eerste zin geeft LOQED aan dat bluetooth blijft werken. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
verypsb schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:12:
In de eerste zin geeft LOQED aan dat bluetooth blijft werken. :|
Zonder sleutels? Lijkt mij sterk.

Hier onder een optie die natuurlijk niet klopt.
---------------------------
(Wie weet kan je ze, de sleutels ...... en de rest van de gegevens terug vinden op een of andere hackers site.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPeukieI
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:32
wbkk schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:19:
[...]

Zonder sleutels? Lijkt mij sterk.

Hier onder een optie die natuurlijk niet klopt.
(Wie weet kan je ze, de sleutels ...... en de rest van de gegevens terug vinden op een of andere hackers site.)
Dat was ook mijn beeld. Alleen toen ik bij mijn pa aankwam deed het slot niets, waarop ik de app open en er geen sleutels meer in staan. Nou gebuik ik de app niet regelmatig, dus ik dacht nou ja hij zal de authenticatie willen vernieuwen wat niet gaat omdat de servers down zijn. Maar in de App bij mij pa zijn de sleutels ook leeg. En hij gebruikt de sloten/app meerdere malen per dag. Dan heb je dus niets aan dat het met BT zou moeten werken. Dat wilde ik even checken hier, omdat ik de sloten dus niet zelf heb en dus weinig ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wbkk
IPeukieI schreef op zondag 7 september 2025 @ 13:40:
[...]

Dat was ook mijn beeld.En hij gebruikt de sloten/app meerdere malen per dag. Dan heb je dus niets aan dat het met BT zou moeten werken. Dat wilde ik even checken hier, omdat ik de sloten dus niet zelf heb en dus weinig ervaring.
Indien hij zelf niets heeft aangepast (perongeluk) bij het zoeken omdat het niet werkte zou het nu weer goed moeten zijn.
Hier werkt alles weer zoals het zou moeten en uiteraard uitgetest met rondje stad fietsen en daarna gewoon de deur kunnen openen.

Ook, tot op heden geen Poetin, Xi of andere link naar voren gekomen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 18:50
Hier werkt alles ook weer normaal. Beetje jammer dat de lokale bediening er dan ook uit ligt met HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci

davinci

Hier ook weer. Ik ga loqed eens even in een apart Internet-loos vlan zetten om te kijken of lokaal dan wel echt lokaal is…

<removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davinci

davinci

Werkt lokaal keurig in apart vlan zonder internet.

Ik vermoed dat er vanochtend een update was gepushed die de boel ook lokaal (behalve Bluetooth) gesloopt heeft. Ik laat loqed voorlopig in dat vlan.

<removed>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
Bij mij, met Homey pro werkt "vergrendel-" en "ontgrendel deur" wel weer maar "open deur" niet.
Daar krijg ik nu "Sorry er is een fout opgetreden en ik kan je smart home apparaat niet bedienen".
Nou ja dan loop ik zelf even naar de deur om die te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Afgelopen weekend na 5 jaar mijn Loqed slot van de deur moeten halen. Woensdag melding nog 30% direct aan de officiele lader gehangen in de nacht, Sochtends naar werk, smiddag stond de vrouw met kinderen voor de deur batterij 0%

Naar huis gereden 9v blok er tegen en gelukkig ging de deur open, maar erg onbetrouwbaar om dit nog nog te laten zitten.

Geen idee waar dit vandaan komt, maar hebben nooit problemen gehad, binnewerk van de driepuntsluiting draait zeer soepel.

Lijkt wel of het opladen, ontladen is geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
Slechte batterij ertussen? Allemaal eens voltage meten, eventueel individueel opladen en na 24u nogmaals meten.

Of gewoon setje nieuwe batterijen kopen en erin doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Batterijen waren iig niet slecht voordat ik ze heb opgeladen. Doe gemiddeld drie maanden met een lading, binnenkort eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Er hoeft natuurlijk maar 1 batterij slecht te zijn.

Zoals Loqed al aangaf openen via bluetooth werkte gewoon. Dat heb ik getest vanmorgen. Wat je natuurlijk nooit moet doen is uitloggen als er geen backend verbinding is. Maar dat lijkt mij logisch (zoals Johan zou zeggen).

En een lokale verbinding confugureren zonder dat offline te testen.....lijkt me niet des tweakers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-09 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik werk al een aantal weken met alleen bluetooth. Mijn vrouw had de bridge eruit gehaald om de stofzuiger een keer in dat stopcontact te doen en is erna vergeten om de bridge weer terug te stoppen in het stopcontact. Normaal wordt dat stopcontact niet gebruikt voor de stofzuiger maar we waren de woonkamer toen aan het verbouwen en dat is inmiddels al ongeveer 1 maand geleden.

Vandaag kwam ik er pas achter dat de bridge er niet in zat. Ik moest mijn vrouw op afstand naar binnen laten en het slot reageerde niet op het remote commando. Touch to open werkte al die tijd wel omdat die via bluetooth verbind en dat is de manier hoe ik normaal binnen kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is op zich wel vreemd. De touch to open gaat pas werken als je binnen de 500meter van je huis komt. Bluetooth gaat dan via de bridge aan en als je binnen 3 meter ongeveer van het slot komt, komt touch to open in beeld.

Als je gewoon bij het slot komt en er op klikt zoekt het slot de telefoon, dat is niet touch to open. In beeld zie je dan: connecting to phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 7 september 2025 @ 20:38:
Dat is op zich wel vreemd. De touch to open gaat pas werken als je binnen de 500meter van je huis komt. Bluetooth gaat dan via de bridge aan en als je binnen 3 meter ongeveer van het slot komt, komt touch to open in beeld.

Als je gewoon bij het slot komt en er op klikt zoekt het slot de telefoon, dat is niet touch to open. In beeld zie je dan: connecting to phone
Je hebt wellicht helemaal gelijk. Ik let niet zo wat op het display staat. Ik druk op het slot en na een paar seconden gaat die open. Dus dat impliceert toch dat hij eerst verbinding maakt met bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja precies. Bij touch to open gaat tie direct draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert-R
SPyRoX schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:19:
Hier werkt alles ook weer normaal. Beetje jammer dat de lokale bediening er dan ook uit ligt met HA.
Dat is meer dan 'een beetje jammer', toch? Wat is dan de waarde van een lokale API als je toch van de cloud afhankelijk ben? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe groot die afhankelijkheid is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Bert-R schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:27:
[...]

Dat is meer dan 'een beetje jammer', toch? Wat is dan de waarde van een lokale API als je toch van de cloud afhankelijk ben? Iemand enig idee hoe dit komt en hoe groot die afhankelijkheid is?
De Home Assistant integratie heeft alleen bij setup de cloud api nodig voor het ophalen van een encryptiesleutel om te communiceren met de lokale bridge. Daarna functioneert de integratie los van de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 20:31

Sa1

Stubby schreef op maandag 8 september 2025 @ 12:53:
[...]

De Home Assistant integratie heeft alleen bij setup de cloud api nodig voor het ophalen van een encryptiesleutel om te communiceren met de lokale bridge. Daarna functioneert de integratie los van de cloud.
mits het slot internet toegang heeft. Als hij dat niet heeft, dan doet ie het mooi niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpijpelink

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Sa1 schreef op maandag 8 september 2025 @ 18:29:
[...]
mits het slot internet toegang heeft. Als hij dat niet heeft, dan doet ie het mooi niet.
Dus zonder werkende bridge, dus met connectie naar Loqed servers. Geen Loqed servers en dus bridge offline en niets doet het meer behalve Bluetooth?

Helemaal zonder de bridge en de systemen er achter kan je niet. Ook niet met home assistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

peterpijpelink schreef op maandag 8 september 2025 @ 19:10:
[...]

Dus zonder werkende bridge, dus met connectie naar Loqed servers. Geen Loqed servers en dus bridge offline en niets doet het meer behalve Bluetooth?

Helemaal zonder de bridge en de systemen er achter kan je niet. Ook niet met home assistent.
Tenzij iemand anders het tegenstelde beweerd is dat mijn ervaring ja. Toevallig vandaag nog vanwege onze verbouwing stroom er af gehad (ongepland). Aangezien m'n DNS server offline was (powerplug had default off na powerloss, vet suf), had niets internet en hoewel ik via Nabu bij m'n home assistant kon, kon die niets met de bridge en dus ook niet met het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:37
Ik kwam gisteren gelukkig nog binnen via de pincode. Heb geen huissleutel meer aan mijn sleutelbos hangen sinds ik de Lower heb! Merkte gisteren toch wel dat dat misschien een beetje kwetsbaar is.

Goed, we hebben altijd een sleutel bij mijn ouders liggen op een halfuur lopen, maar die zijn soms ook weleens even weg :)

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Waarom zet je de touch to connect niet aan (rekeninghoudend met de risico's)?

Ik heb een losse sleutel in mijn 'beurs', maar dan zou ik ook over een hek moeten klimmen ;-).

Ik vroeg me altijd af, zou ik dat met een mechanisch slot ook doen? Ook dat kan immers kapot of een sleutel kan erin afbreken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:07
Mijn ervaring met de lokale API icm met Loxone is dat als er geen Internet is, geen opdrachten van en naar Loxone en loqed. Het zou mooi zijn als de bridge voor X tijd de sleutels lokaal kan bewaren zodat bij een korte outage de API nog werkt.

https://support.loqed.com...-loxone-loqed-integration

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij zitten de digitale sleutels altijd in het slot, anders kon 'Touch to connect' niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calciumdude
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 09-09 11:39
het is heel vreemd dat de api calls naar lokale ip van de bridge alsnog via de internet servers van loqed/shelly gaan.
zo had ik me dit niet voorgesteld.
en is dit dus direct ook waardeloos bij lokale internet outages.
waarom heb je dan een lokale API configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

calciumdude schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 11:39:
het is heel vreemd dat de api calls naar lokale ip van de bridge alsnog via de internet servers van loqed/shelly gaan.
zo had ik me dit niet voorgesteld.
en is dit dus direct ook waardeloos bij lokale internet outages.
waarom heb je dan een lokale API configuratie
Touch to open werkt gewoon nog zonder internet, want dat gaat via BLE, maar inderdaad. Wij hebben bijv niet alle kids toegevoegd aan de loqed app en openen de deur via Home Assistant, maar dat werkt niet als er geen internet is. Vreemd gedrag voor een lokale api vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Touch to open werkt NIET zonder internet. Touch to connect werkt zonder internet. Klein verschil en bij een snelle bluetooth verbinding merk je weinig.

Touch to open verschijnt op het slot als jet aan komt lopen en buiten de ingestelde afstand bent geweest. Het slot gaat dan draaien bij de aanraking. In het andere geval duurt het een paar seconden tot de app op de telefoon en het slot het eens zijn over de sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbkk
De veranderingen, aanpassingen zijn hier niet zo positief.

Als ik aankom, van verder weg dan 500 meter, dan moet ik echt wel mijn mobiel vlak bij het slot houden en aantikken om te ontsluiten. Was voorheen niet zo!
Bridge van stroom af en weer aanzetten gaf geen verandering, met de bridge opnieuw kalibreren is er ook geen verbetering gekomen.
Pagina: 1 ... 27 28 Laatste