Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:00
KSR schreef op zaterdag 22 februari 2025 @ 01:18:
Meer mensen last van dat de server niet bereikbaar is?
Ik denk het? Mijn bridge blijft een blauwe LED houden. Oftewel hij kan de servers van Loqed niet bereiken. Maar dat ligt dus niet aan mij, maar aan Loqed?

https://production.loqed.com:8883 lijkt niks te doen, andere servers lijken wel te bereiken. Maar als ik het goed begrijp is die ook niet nodig...?

[ Voor 28% gewijzigd door Richh op 25-02-2025 10:16 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:22
Richh schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 09:51:
[...]

Ik denk het? Mijn bridge blijft een blauwe LED houden. Oftewel hij kan de servers van Loqed niet bereiken. Maar dat ligt dus niet aan mij, maar aan Loqed?

https://production.loqed.com:8883 lijkt niks te doen, andere servers lijken wel te bereiken. Maar als ik het goed begrijp is die ook niet nodig...?
Constant blauw?
https://support.loqed.com...de-led-op-de-loqed-bridge

Mijn 3 sloten hebben een prima bridge <> loqed server verbinding.

Ik heb constant blauw ook wel eens gehad, en dat had met mijn iOT netwerk op de UDR te maken.
Heb toen een nieuwe 2,4ghz SSID alleen voor de bridge gemaakt zonder beperkingen en sindsdien geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
NerdMichael schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Constant blauw?
https://support.loqed.com...de-led-op-de-loqed-bridge

Mijn 3 sloten hebben een prima bridge <> loqed server verbinding.

Ik heb constant blauw ook wel eens gehad, en dat had met mijn iOT netwerk op de UDR te maken.
Heb toen een nieuwe 2,4ghz SSID alleen voor de bridge gemaakt zonder beperkingen en sindsdien geen issues.
Goed om te weten dat het dan aan mij ligt, dan moet het op te lossen zijn!

Ik heb ook een Unifi setup (via een UCG Ultra) thuis, maar verder geen netwerkregels. Volgens het Unifi forum zou het dan gewoon moeten werken...

Maar als ik het toch netjes wil doen: Port forwarding vereist op adressen en dus geen URL's, dus dat is weer knap irritant... :(
Hoe hebben anderen dit gedaan? Ik denk niet dat een losse SSID mijn issue oplost, maar ik zal het vanmiddag maar eens proberen.

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 25-02-2025 10:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mtim
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-06 13:29
Richh schreef op dinsdag 25 februari 2025 @ 10:48:
[...]

Goed om te weten dat het dan aan mij ligt, dan moet het op te lossen zijn!

Ik heb ook een Unifi setup (via een UCG Ultra) thuis, maar verder geen netwerkregels. Volgens het Unifi forum zou het dan gewoon moeten werken...

Maar als ik het toch netjes wil doen: Port forwarding vereist op adressen en dus geen URL's, dus dat is weer knap irritant... :(
Hoe hebben anderen dit gedaan? Ik denk niet dat een losse SSID mijn issue oplost, maar ik zal het vanmiddag maar eens proberen.
De Loqed bridge heeft geen port forwarding nodig.
Heel veel iot apparaten (incl de loqed bridge) zijn gebaseerd om esp8266/esp32 etc, welke alleen 2,4Ghz wifi ondersteunen. Ik heb zelf ook Unifi AP’s draaien en had veel problemen met de iot apparaten op SSID’s die zowel op 2,4 als 5Ghz uitzonden. Het maken van een separaat SSID wat alleen op 2,4Ghz uitzend, plus wat andere tweaks, heeft voor mij voor verbetering gezorgd. Tegenwoordig is er in de Unify interface ook te kiezen voor “iot optimization” oid bij een SSID, wellicht de moeite om dat te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
@mtim @NerdMichael thnx!!! Hij doet het weer - lag inderdaad aan mij. Een separaat IoT netwerk met Unifi opzetten is exact de oplossing (onder wifi -> add network -> enable de setting 'Enhanced IoT connectivity'). Daarna werkte het weer net zo mooi als het altijd heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-06 00:53
Vorige week een Loqed slot geïnstalleerd. Vandaag ging het slot niet helemaal open - de motor was wel te horen maar je kreeg de deur niet open. Ook niet na herhaaldelijke combinaties van weer vergrendelen en openen of eerst ontgrendelen en dan open. Heeft iemand dit meegemaakt? Is er een manier om het slot gewoon zo veel mogelijk open te laten draaien via de app? Als dat niet kan dan zal hij toch weg moeten want de deur kan dan kennelijk gewoon dicht blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Je kunt het slot opnieuw initialiseren waarmee hij de min en max weer opnieuw vastlegt.

Bij het initialiseren dien je wel de deur open te hebben staan zodat er geen weerstand op het slot zit.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Even het slot opnieuw kalibreren. Hoe je dat doet: https://support.loqed.com...-ver-genoeg-open-of-dicht

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:24
Na een lange tijd op de metaforische plank van thuis projecten is het eindelijk zo ver.

Waterproofing loqed
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwWRmG5r4xoTAdbpEb0_w4z62hI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qbREDRdq5RFqZt2eidGQ5Ss1.jpg?f=fotoalbum_large

Als iemand geïnteresseerd is maak ik binnenkort wel een how to.
Materialen zijn van tpu / pc en pctg door middel van een x1c bambu. Een kleinere printer gaat niet

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
Codeaction schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 20:02:
Na een lange tijd op de metaforische plank van thuis projecten is het eindelijk zo ver.

Waterproofing loqed
[Afbeelding]

Als iemand geïnteresseerd is maak ik binnenkort wel een how to.
Materialen zijn van tpu / pc en pctg door middel van een x1c bambu. Een kleinere printer gaat niet
Ziet er goed uit!
Is dit een hek waar je nog wel overheen kan klimmen? Waterdicht is 1, maar door de temperatuurverschillen en oxidatie gaan die batterijen het met enkele maanden wel begeven.

Ik ben wel benieuwd naar de ontwerpen. Zou je die kunnen delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Codeaction
Dit is de TPU achter-kap, gemaakt voor een pc 55 maat met een specifiek gaten patroon van het slothuis, waar het metalen beplating om heen valt en klemt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bq8WN910nl_98_kWuqk86O1CiUs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/gKikUTvrYHVOzBdhf0ZWLm39.jpg?f=user_large

Verder is de pc vul plaat gemeten, met een schuifje op de voorkant:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9_-zjy8bU8qi2ejkbSlgwOhm7Mo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ivngHABt0KKYsi1HNtXIZrN0.jpg?f=fotoalbum_large

De slot draaiknop ring (tpu) valt achter de voorplaat (PCTG) en deze wordt met een goede voorspanning aangedrukt met lichte wrijving draait deze mee. Om de wrijving te verminderen heb ik een klein beetje vet er om heen gesmeerd.

De klink as heeft vrij veel speling (3/4mm) t.o.v. de rvs voorplaat. Deze wordt opgevuld door de pc binnen ring.

Al met al verwacht ik dat dit lang goed gaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Codeaction
Hierbij de bestanden voor de pc55 maat.

https://makerworld.com/en...ing-set#profileId-1483044

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
NerdMichael schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 21:15:
[...]

Ziet er goed uit!
Is dit een hek waar je nog wel overheen kan klimmen? Waterdicht is 1, maar door de temperatuurverschillen en oxidatie gaan die batterijen het met enkele maanden wel begeven.

Ik ben wel benieuwd naar de ontwerpen. Zou je die kunnen delen?
Je kan over het hek ja, geen dakje. Me overbuur werkt al jaren met Loqed op de poort deur, maar deze heeft wel een dak er boven. Verder maak ik me geen zorgen. alle gaten zijn vrijwel dicht (zelfs de achterkant). en met het vastzetten van de klinkt wordt het geheel licht aangedrukt onderling / tegen de achterplaat. Als het niet snel regent zet ik wel de tuinslang er vol op om een proef te doen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
Hi, ik heb een vraagje: Ik heb in huis een Iphone én een andriod (samsung) De iphone werkt probleemloos met het slot. De Andrioid geeft (sindskort) een foutmelding 'geen antwoord van het slot ontvangen" probeer later opnieuw'. De Andriod telefoon werkte probleemloos en ineens kregen we deze melding. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en ook een nieuwe sleutel aangemaakt... helaas geen resltaat. Als ik inlog zie ik wel het slot zelf, status van de batterij. Alleen als ik op 'ontgrendel' druk krijg ik deze foutmelding (alleen bij de Android, niet bij de Iphone). Wat gaat hier fout / wie kan mij helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
konehead schreef op zondag 18 mei 2025 @ 10:25:
Hi, ik heb een vraagje: Ik heb in huis een Iphone én een andriod (samsung) De iphone werkt probleemloos met het slot. De Andrioid geeft (sindskort) een foutmelding 'geen antwoord van het slot ontvangen" probeer later opnieuw'. De Andriod telefoon werkte probleemloos en ineens kregen we deze melding. Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en ook een nieuwe sleutel aangemaakt... helaas geen resltaat. Als ik inlog zie ik wel het slot zelf, status van de batterij. Alleen als ik op 'ontgrendel' druk krijg ik deze foutmelding (alleen bij de Android, niet bij de Iphone). Wat gaat hier fout / wie kan mij helpen?
Waarschijnlijk staat er een vpn aan of de tijdzone niet automatisch. Heb ik ook wel eens gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37
NerdMichael schreef op zondag 18 mei 2025 @ 12:20:
[...]

Waarschijnlijk staat er een vpn aan of de tijdzone niet automatisch. Heb ik ook wel eens gehad.
Ja dat was het (tijdzone!). Veel dank!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:26

Consulectro

Lekker bezig...

Bij mij werkt het wel in zowel Home Assistant en de Shelly app. Ze zijn alle drie functioneel. Je kunt ze alle drie gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4obh2lGqBRGwLFex8D6FMlYgiz4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEJKF3nd3p66CHC2FsOa8cuZ.jpg?f=fotoalbum_large
In de eigen Loqed app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/01f5d1c6IE8mj81-dHE2xlphAqI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdAecAj5B0t1B8ER65dVwOwy.jpg?f=fotoalbum_large
In Home Assistant (bediening is ook mogelijk, uiteraard).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3ctCXyxmosX2wnAkP6CXuOvNKQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fHgeMzw8tCZpkhPXwKwGV8xK.jpg?f=fotoalbum_large
In de Shelly app.

Ik heb vier sloten en ben een enthousiast gebruiker. Alles blijft werken!

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:56
Consulectro schreef op donderdag 22 mei 2025 @ 23:45:
Bij mij werkt het wel in zowel Home Assistant en de Shelly app. Ze zijn alle drie functioneel. Je kunt ze alle drie gebruiken.
[Afbeelding]
In de eigen Loqed app.

[Afbeelding]
In Home Assistant (bediening is ook mogelijk, uiteraard).

[Afbeelding]
In de Shelly app.

Ik heb vier sloten en ben een enthousiast gebruiker. Alles blijft werken!
Fijn om te weten, dan hoef ik maar 1 van de 3 systemen te kraken om bij je binnen te komen.

Maar even serieus, heb je niet het gevoel dat het nu onveiliger is voor je? Ik gebruik voor de toegang het liefste zo min mogelijk systemen.

Geen enkel systeem is 100% veilig, dus je hebt nu in theorie 3 keer zoveel kans om gehacked te worden en dan komen ze zo bij je binnen zonder braaksporen achter te laten. Vooral Home Assistant zie ik als een risico omdat die behoorlijk groot is en daar dus ook wellicht de meeste lekken nog in zitten.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper79
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:57
Mensen die binnen willen komen doen dat op de makkelijkste manier en niet zozeer met de minste braak sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
Precies. Een gewoon slot is voor de doorsnee inbreker veel makkelijker dan een Loqed.

Daarnaast een raam is nog makkelijker. Als er na het breken van een raam niks gebeurt het eerste half uur, kun je vrij safe naar binnen😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

En dan heb je ook nog de andere beveiligingen. Deur opslot dan alarm aan etc.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:26

Consulectro

Lekker bezig...

DutchKel schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:22:
[...]

Fijn om te weten, dan hoef ik maar 1 van de 3 systemen te kraken om bij je binnen te komen.

Maar even serieus, heb je niet het gevoel dat het nu onveiliger is voor je? Ik gebruik voor de toegang het liefste zo min mogelijk systemen.

Geen enkel systeem is 100% veilig, dus je hebt nu in theorie 3 keer zoveel kans om gehacked te worden en dan komen ze zo bij je binnen zonder braaksporen achter te laten. Vooral Home Assistant zie ik als een risico omdat die behoorlijk groot is en daar dus ook wellicht de meeste lekken nog in zitten.
Ik gebruik ze alleen met 2FA. Er zijn onveiligere systemen zoals een gewoon slot welke je kunt vergeten dicht te doen. Geef me de kost niet hoeveel mensen weleens vergeten een deur achter je dicht op slot te doen vooral als je meer deuren (sloten) hebt. De sloten van mij gaan automatisch in de nachtvergrendeling als niemand meer in de woning aanwezig is.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Pagina: 1 ... 26 27 Laatste