Werkt hier nog altijd zo als toen het destijds toegevoegd werd. Ik zou het issue in je telefoon zoeken en niet in het slot. Kijk eens bij de storingstips.
Slot gedemonteerd en getracht op te laden met de bijbehorende laders, maar blijft dood. Batterijen voor de heflt opgeladen met een normale batterijen lader. Daarna proberen verder te laden met de loqed laders, en toen waren de batterijen weer 0%Jasper79 schreef op zondag 7 september 2025 @ 16:17:
Slechte batterij ertussen? Allemaal eens voltage meten, eventueel individueel opladen en na 24u nogmaals meten.
Of gewoon setje nieuwe batterijen kopen en erin doen.
Nu de batterijen met een normale lader opgeladen tot 100%. Of de Loqed adapter is defect. Of het laadsysteem in het slot zelf is defect.
Ik ga vooralsnog het slot niet terug plaatsen. Eerst even op de testbank laten liggen voor een paar weken, kijken of er geen batterij drain is.
Vanmorgen 13-09-2025 04:10 uur wilde mijn slot niet meer ontgrendelen.
Dus "Ok google ontgrendel voordeur" werkte niet op de telefoon op ontgrendel drukken deed ook niets.
Op de telefoon ontgrendel indrukken werkt ook niet, google gaf wel aan "ok ik haal voordeur van het slot."
Zal eerst de bridge nog even van de stroom afhalen en terug plaatsen, zal denk ik niet veel helpen.
de telefoon restarten om dat ook nog uit te sluiten al denk ik dat het simpelweg weer bij Shelly zit.
05:00 uur het werkt weer, openen en sluiten via google aansturing, oorzaak bedenkelijk maar zal wel in de communicatie met de bridge gezeten hebben denk ik dan maar.
Voor de komende tijd ga ik er maar van uit het slot op deze wijze eerst te testen voor ik wegga.
Dus "Ok google ontgrendel voordeur" werkte niet op de telefoon op ontgrendel drukken deed ook niets.
Op de telefoon ontgrendel indrukken werkt ook niet, google gaf wel aan "ok ik haal voordeur van het slot."
Zal eerst de bridge nog even van de stroom afhalen en terug plaatsen, zal denk ik niet veel helpen.
de telefoon restarten om dat ook nog uit te sluiten al denk ik dat het simpelweg weer bij Shelly zit.
05:00 uur het werkt weer, openen en sluiten via google aansturing, oorzaak bedenkelijk maar zal wel in de communicatie met de bridge gezeten hebben denk ik dan maar.
Voor de komende tijd ga ik er maar van uit het slot op deze wijze eerst te testen voor ik wegga.
[ Voor 31% gewijzigd door wbkk op 13-09-2025 05:13 ]
Hier werkt de app ook niet momenteel. Gewoon een storing dan denk ik dus ik ga niets van de stroom halen etc.
Er was vanochtend inderdaad weer een probleem, zichtbaar in JSON uptime.
Bridge hier online, maar via app, of api woeden geen commando’s uitgevoerd. Moet wel stoppen bij Shelly dit geklooi.
Bridge hier online, maar via app, of api woeden geen commando’s uitgevoerd. Moet wel stoppen bij Shelly dit geklooi.
Blij dat ik van dit slot af ben als ik dit allemaal zo lees
[ Voor 31% gewijzigd door MarioMark1541 op 13-09-2025 20:22 ]
Kan ik me goed voorstellen, in de 3 jaar dat ik hem heb toch zeker een keer of 2 storing gehad en moest ik extra moeite doen om binnen te komen door de achterdeur waarvan de sleutel verstopt ligt.
De laatste tijd zijn er wel veel storingen vind ik. Ik ga me de haast aan storen.Jasper79 schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 06:39:
Hier werkt de app ook niet momenteel. Gewoon een storing dan denk ik dus ik ga niets van de stroom halen etc.
Be Stronger Than Your Excuses
Ik denk eerder dat dat komt omdat Shelly met verbeteringen of uitbreiding bezig is.
De software was stabiel dus daar zit het niet.
De software was stabiel dus daar zit het niet.
Wat ik me dan afvraag is kun je niet gewoon met bluetooth verbinden en daarmee het slot openen? Dat zou altijd moeten werken ongeacht of je een internet verbinding hebt met de server of niet.wbkk schreef op zaterdag 13 september 2025 @ 04:56:
Vanmorgen 13-09-2025 04:10 uur wilde mijn slot niet meer ontgrendelen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik merk inderdaat bij mij dat ik terugkom van werk, en mijn slot gaat opeens niet meer open via de bluetooth, ik moet de app openen en m daarin openen.DutchKel schreef op zondag 14 september 2025 @ 14:50:
[...]
Wat ik me dan afvraag is kun je niet gewoon met bluetooth verbinden en daarmee het slot openen? Dat zou altijd moeten werken ongeacht of je een internet verbinding hebt met de server of niet.
Dat is niet de bedoeling.....
Ik ben nog nooit niet binnen gekomen. Heel soms is de backend down en kun je het slot wakker maken om evt via de app binnen te komen. Je noet dan net toevallig naar binnen willen als de backend down is. Touch to open werkt dan niet zoals het hoort.
Met alle andere elektronische sloten heb je volgens mij altijd wel een app of een tag nodig, dat is voor mij net de kracht van Loqed.
De Loqed zit al 4 jaar naar volle tevredenheid op de deur.
(Kortom, maak je niet zo druk en oefen als je de bridge uit zet)
Met alle andere elektronische sloten heb je volgens mij altijd wel een app of een tag nodig, dat is voor mij net de kracht van Loqed.
Dit is ook mijn ervaring. Ik heb zelfs de bridge er 1 maand uit gehad en weinig ervan gemerkt omdat die erna telkens via bluetooth verbinding maakte.janne_nl schreef op zondag 21 september 2025 @ 12:32:
Ik ben nog nooit niet binnen gekomen. Heel soms is de backend down en kun je het slot wakker maken om evt via de app binnen te komen. Je noet dan net toevallig naar binnen willen als de backend down is. Touch to open werkt dan niet zoals het hoort.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
We hebben de laatste tijd te vaak dat het slot niet reageert bij het verlaten van de woning.
- we verlaten de woning en doen de deur dicht en in plaats van "touch to close" staat er "touch to open"
- we verlaten de woning en het schermpje is uit en reageert niet.
De oplossing is of remote sluiten via de app, of naar binnen gaan, het slot sluiten, dan het slot weer openen, naar buiten, en dan het slot wel succesvol via het scherm sluiten.
Het slot staat vaak open waardoor als wii de woning verlaten hij dan al enkele uren misschien niet in gebruik is geweest. Waarschijnlijk is het slot dan te lang idle geweest oid, dat is wat ik vermoed.
Wie herkent dit en heeft evt tips om dit te voorkomen? Soms heb je haast en dan gooit dit wel echt roet in het eten.
- we verlaten de woning en doen de deur dicht en in plaats van "touch to close" staat er "touch to open"
De oplossing is of remote sluiten via de app, of naar binnen gaan, het slot sluiten, dan het slot weer openen, naar buiten, en dan het slot wel succesvol via het scherm sluiten.
Het slot staat vaak open waardoor als wii de woning verlaten hij dan al enkele uren misschien niet in gebruik is geweest. Waarschijnlijk is het slot dan te lang idle geweest oid, dat is wat ik vermoed.
Wie herkent dit en heeft evt tips om dit te voorkomen? Soms heb je haast en dan gooit dit wel echt roet in het eten.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
heb je al eens geprobeerd even te "herstarten". soms doet ie het ook niet bij mij. even batterijen eruit halen en even wachten. dan terug stoppen.B-Bandit schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:08:
We hebben de laatste tijd te vaak dat het slot niet reageert bij het verlaten van de woning.
De detectie gebeurt op basis van een accelerometer volgens mij.
als je de deur te zacht dicht doet registreerd hij de sluiting niet heb ik al ondervonden.
Als de deur dicht is, met je vinger op de plek van de lampjes drukken en vasthouden. Wat er ook staat, dan gaat de deur altijd op slot.
Dat lijkt alleen niet meer te kloppen geloof ik. Binnenkort als ik weer thuis ben nog eens uitgebreid testen.
Dat zou echt heel handig zijn. Zal het ook eens proberen. Ik loop er dus ook af en toe tegenaan dat het scherm helemaal niets laat zien.janne_nl schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:29:
Als de deur dicht is, met je vinger op de plek van de lampjes drukken en vasthouden. Wat er ook staat, dan gaat de deur altijd op slot.
Laatst wel gedaan. Scheelt een beetje. Het systeem is in elk geval merkbaar instabiel na een paar maanden nu. In het begin deed hij het namelijk vlekkeloos. Vandaar dat ik benieuwd was naar jullie ervaringen.Insidio2 schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:27:
[...]
heb je al eens geprobeerd even te "herstarten". soms doet ie het ook niet bij mij. even batterijen eruit halen en even wachten. dan terug stoppen.
De detectie gebeurt op basis van een accelerometer volgens mij.
als je de deur te zacht dicht doet registreerd hij de sluiting niet heb ik al ondervonden.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Hier een enkele keer dat hij niet van het slot gaat als ik ver weg geweest ben maar gaat sowieso wel open met 1 touch
Inderdaad, 2 seconde op het bekende knopje drukken en de deur gaat opslot. Zo doe ik het ook als ik de deur te zachtjes heb dichtgedaan.janne_nl schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 12:29:
Be Stronger Than Your Excuses
Als je je telefoon herstart terwijl je niet thuis bent, raakt Loqed soms ook wat van slag en werkt de touch to open soms niet.Jasper79 schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 06:22:
Hier een enkele keer dat hij niet van het slot gaat als ik ver weg geweest ben maar gaat sowieso wel open met 1 touch
Nee, de app start prima op op de achtergrond. Het issue zit in de locatie bepaling tov thuis dacht ik.
Meestal is het weggeswiped zijn van Loqed net de reden dat ik de telefoon opnieuw start.
Meestal is het weggeswiped zijn van Loqed net de reden dat ik de telefoon opnieuw start.
verwijderd
[ Voor 98% gewijzigd door pegasuspiet op 05-10-2025 15:27 ]