• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:47
Buitenkant lijkt wel te passen, binnenkant dan weer niet.

Had je vooraf de meetvideo/uitleg bekeken? Daar staat (nou ja 4 jaar geleden dan) redelijk goed uitgelegd welke maten je moet hebben.

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05:09
janne_nl schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:35:
Buitenkant lijkt wel te passen, binnenkant dan weer niet.

Had je vooraf de meetvideo/uitleg bekeken? Daar staat (nou ja 4 jaar geleden dan) redelijk goed uitgelegd welke maten je moet hebben.
Ja de buitenkant lijkt niet het probleem te zijn. Het is eerder binnenkant, de loqed is te lang om er tussen te passen.

Ik had op voorhand de installatie processen doorlopen en vragen beantwoord. De video had ik niet gezien

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-12 13:53
MakhouT schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:25:
[...]

Ik had het al een beetje opgegeven, maar inderdaad goed idee!
Ik heb fotos van zowel binnen als buiten erbij gezet

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik veronderstel dat de deur van aluminium is, dat maakt het iets moeilijker.

Ik bedenk 2 opties, die "moeren" wat het eigenlijk zijn eens los halen en kijken hoe dit juist vast zit.
Eventueel kijken om de diameter van deze moer in te frezen met een boor van dezelfde diameter in de deur, waardoor deze moer gelijk komt met het kader van de deur en je de Loqed er kan overplaatsen.

Optie 2,
Kijken naar de dikte van de deur + dikte van de moer en bekijken of loqed dit nog haalt. (Deurkrukstift, cilinder bout)
Dan een soort van 3D geprint afstandshoudertje ertussen die rekening houd met de moeren van het handvat?

Als je dat te veel werk en gedoe lijkt wat ik helemaal begrijp, retour sturen?

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:34

Consulectro

Lekker bezig...

Insidio2 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:51:
[...]

Ik veronderstel dat de deur van aluminium is, dat maakt het iets moeilijker.

Ik bedenk 2 opties, die "moeren" wat het eigenlijk zijn eens los halen en kijken hoe dit juist vast zit.
Eventueel kijken om de diameter van deze moer in te frezen met een boor van dezelfde diameter in de deur, waardoor deze moer gelijk komt met het kader van de deur en je de Loqed er kan overplaatsen.

Optie 2,
Kijken naar de dikte van de deur + dikte van de moer en bekijken of loqed dit nog haalt. (Deurkrukstift, cilinder bout)
Dan een soort van 3D geprint afstandshoudertje ertussen die rekening houd met de moeren van het handvat?

Als je dat te veel werk en gedoe lijkt wat ik helemaal begrijp, retour sturen?
Of beugel eraf schroeven. Loqed slot monteren en beugel op een iets andere plek plaatsen....? Maar als dit een alu-deur is dan is het niet te doen.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Pagina: 1 ... 28 29 Laatste