• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:48
Buitenkant lijkt wel te passen, binnenkant dan weer niet.

Had je vooraf de meetvideo/uitleg bekeken? Daar staat (nou ja 4 jaar geleden dan) redelijk goed uitgelegd welke maten je moet hebben.

• MakhouT
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 17-01 13:51
janne_nl schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:35:
Buitenkant lijkt wel te passen, binnenkant dan weer niet.

Had je vooraf de meetvideo/uitleg bekeken? Daar staat (nou ja 4 jaar geleden dan) redelijk goed uitgelegd welke maten je moet hebben.
Ja de buitenkant lijkt niet het probleem te zijn. Het is eerder binnenkant, de loqed is te lang om er tussen te passen.

Ik had op voorhand de installatie processen doorlopen en vragen beantwoord. De video had ik niet gezien

• Insidio2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-01 13:46
MakhouT schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:25:
[...]

Ik had het al een beetje opgegeven, maar inderdaad goed idee!
Ik heb fotos van zowel binnen als buiten erbij gezet

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik veronderstel dat de deur van aluminium is, dat maakt het iets moeilijker.

Ik bedenk 2 opties, die "moeren" wat het eigenlijk zijn eens los halen en kijken hoe dit juist vast zit.
Eventueel kijken om de diameter van deze moer in te frezen met een boor van dezelfde diameter in de deur, waardoor deze moer gelijk komt met het kader van de deur en je de Loqed er kan overplaatsen.

Optie 2,
Kijken naar de dikte van de deur + dikte van de moer en bekijken of loqed dit nog haalt. (Deurkrukstift, cilinder bout)
Dan een soort van 3D geprint afstandshoudertje ertussen die rekening houd met de moeren van het handvat?

Als je dat te veel werk en gedoe lijkt wat ik helemaal begrijp, retour sturen?

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:37

Consulectro

Lekker bezig...

Insidio2 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:51:
[...]

Ik bedenk 2 opties, die "moeren" wat het eigenlijk zijn eens los halen en kijken hoe dit juist vast zit.
Eventueel kijken om de diameter van deze moer in te frezen met een boor van dezelfde diameter in de deur, waardoor deze moer gelijk komt met het kader van de deur en je de Loqed er kan overplaatsen.

Optie 2,
Kijken naar de dikte van de deur + dikte van de moer en bekijken of loqed dit nog haalt. (Deurkrukstift, cilinder bout)
Dan een soort van 3D geprint afstandshoudertje ertussen die rekening houd met de moeren van het handvat?

Of beugel eraf schroeven. Loqed slot monteren en beugel op een iets andere plek plaatsen....? Maar als dit een alu-deur is dan is het niet te doen.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

• MakhouT
Ik heb vandaag een dik halfuur geprobeerd om die moeren er af te halen. Maar die zitten zodanig vast dat ik er geen mililimeter beweging erin heb gekregen. Ik ga het denk ik opbergen, begint te complex te worden en ik ben niet zo'n handige :|
Bedankt om mee te hebben zitten denken!

• MakhouT
Ik heb toch nog daarnet even geprobeerd om het los te krijgen.
Ik ben nu nog voor een elegante oplossing aan het kijken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFFmAURodjJ94S3w9AzwK6UVxaQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ULTv3bQ2s5T45ucGbsNBLMK8.jpg?f=fotoalbum_large

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:32
MakhouT schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:36:
Ik heb toch nog daarnet even geprobeerd om het los te krijgen.
Ik ben nu nog voor een elegante oplossing aan het kijken
[Afbeelding]
Kun je niet kijken of je met het onderste schroefdraad precies uitkomt in het gat van de loqed onderin? Je kunt de onderdelen volgens mij een klein beetje verplaatsen, maar ik weet niet of het voldoende is.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• MakhouT
DutchKel schreef op maandag 29 december 2025 @ 13:39:
[...]

Kun je niet kijken of je met het onderste schroefdraad precies uitkomt in het gat van de loqed onderin? Je kunt de onderdelen volgens mij een klein beetje verplaatsen, maar ik weet niet of het voldoende is.
Nee dat gaat niet lukken want in de onderste luik worden er 2 batterijen geinstalleerd :|
Ik ben aan het het zoeken voor een schroef met dunne platte kop dat vlak(ish) tegen de deur aan kan leunen

• MakhouT
Insidio2 schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 13:51:
[...]

Optie 2,

Hoe zie je optie 1 wat betreft het freezen, die heb ik nog niet helemaal scherp

• MakhouT
Even een update langs mijn kant!
Ik heb gisteren een oplossing gevonden dat nog redelijk elegant is :)

Ik heb een inslagmoer gebruikt waarbij ik de bout erin kon vijzen
En dit is momenteel het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-_TqwqX8BA3JJe2s7m_7ztIIv6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlGWI9zPJLmykbNOstvAyQGd.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de tanden van de inslagmoer eraf gehaald met de multitool en de scherpe randen wat afgeschuurd en de dikte paste toevallig goed door het gatje van deur.
Ik kon het gisteren niet afwerken, dat zal voor vandaag zijn. Maar dus is de bedoeling om nu de bout zo ver mogelijk er in te schroeven en het laatste stukje dat ik er niet meer ingedraaid krijg er af te zagen met de multitool. de inslag moer heeft een dikte van 1mm, wat volgens mij nog prima is voor het nieuwe beslag.

Als het goed is staat de Loqed vandaag op de deur. Later volgt nog een update!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-01 18:56
Mijn slot was gisteren bijna leeg (20%) en heb hem toen opgeladen. Maar de indicatie blijft nu 0% aangeven. Ik heb hem daarna nog twee keer opgeladen, maar blijft op 0% staan.
Het lijkt overigens wel dat hij weer sneller/krachtiger loopt, dus misschien wel opgeladen is.

• MakhouT
Nieuwe update:
Gisteren de Loqed er op gekregen!!
Toch veel langer zitten sukkelen met de euro cilinder dan ik dacht maar het is gelukt!

Foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTS3NIcbeVzY45Ytc_yaO1oZAJE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9nfE8DXyTDBVzwuEDLQMElAa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRnQAubNrgFbx_w8ARHX1v6JjFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pqrra741iijgvDORfoxP1Min.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb hem vandaag zitten testen en er is mij iets verontrustends opgevallen. Ik ben mijn huis binnen gegaan via de garage na de radius van 500m te hebben gepasseerd . Eenmaal binnen ben ik binnen aan het loqed slot gaan staan met mijn gsm. Vervolgens is mijn vrouw terug naar buiten gewandeld via de garage om dan vervolgens op het zwarte display te drukken om te testen or ze binnengeraakt. Dit was haar dus wel gelukt. Merk op dat ze nog geen Loqed app heeft staan op haar gsm.
Dit lijkt me dan toch niet de bedoeling en onveilig?! Is dit wel de bedoeling?

Edit: ik geef nog even mee dat touch to connect uitgeschakeld is

• janne_nl
Dat is op zich niet geheel onlogisch. De binnen buiten detectie is lastig en als je de 500meter binnen blijft het slot 20 minuten checken of touch to open aan moet.

Niet geheel veilig idd, maar zal ook niet zo'n groot probleem zijn. Als je de welkomst tekst voor elke gebruiker anders zet, zie je bij het openen op het display wie er binnenkomt.

Ik heb touch to connect wel aan staan en zie wel eens dat een telefoon binnen de deur openmaakt. Vergeer ook niet de optie aan te zetten die beweging en laden van de telefoon gebruikt om dit te voorkomen.

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik krijg de laatste tijd soms opeens dat ik "Touch to open" heb in plaats van "Touch to close" wanneer ik weg ga.

Vandaag even een test gedaan.
Zelfs als ik de deur opnieuw dichtdoe en ik herhaaldelijk op de rechterkant klik gaat hij opnieuw open. Ook als mijn mobiel binnen ligt. Ik dacht dat "touch to open" pas zou werken als ik meer dan 500 meter van huis zou zijn geweest en daarna terug kom? En waarom werkt het terwijl mijn mobiel binnen ligt?
Dit is vrij onhandig, want iedereen kan mijn voordeur nu openmaken.

Hebben meer mensen dit?

• janne_nl
Weet je zeker dat dat de touch to open is en niet de touch to connect?

Zonder melding altijd sluiten is met 1 of 2 vingers allebei de 'knopjes' indrukken.
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste