Ik heb nu ook mijn schermpje los gemaakt, en inderdaad blijft de batterij nu goed (1week, nog 94%). Gezien dat je een scherm los kunt kopen, maar als je er al 10 versleten wil ik dat eigenlijk niet doen.jongbj schreef op zondag 19 april 2026 @ 18:42:
Battery drain heb ik al vaker gehad bij mijn sloten. Dit licht eigenlijk altijd aan een kapot schermpje. Heb met 3 sloten inmiddels al 10+ schermpjes versleten (onder garantie) en er mee op gehouden. Gewoon schermpje loskoppelen en de battery drain is verdwenen. Er is eigenlijk van de 3 sloten maar 1 waarvan ik het schermpje ooit gebruik, en die doet het gelukkig nog.
Touch to open maakt me niet zoveel uit. Een pincode en 9v batterij voor nood ook niet.
1 functie mis ik echter: het zit op een buiten deur die niet vanzelf dicht valt, ik wil dus kort kunnen drukken aan de buitenkant zodat het op slot gaat.
Zal eens proberen als ik touch to open uit het account disable en het display weer inschakel, of dat ook goed gaat. (mocht iemand dat al geprobeert hebben, hoor ik het graag :)
Als je de deur dicht trekt en dan binnen een paar seconden op het scherm drukt gaat hij op slot.
klopt, maar ik heb het scherm/knop aan de buitenkant nu los gehaald ivm batterij problemen.Jasper79 schreef op donderdag 23 april 2026 @ 09:28:
Sluiten dmv drukken zit er op.
Als je de deur dicht trekt en dan binnen een paar seconden op het scherm drukt gaat hij op slot.
Dat de display functie niet werkt maakt met niet zo veel uit, maar de knop functie wil ik graag terug. Echter wel dat de batterij niet weer opnieuw leegloopt als ik het aansluit.
Ik ga dus testen als ik touch to open uitzet (en alle ongebruikte accounts verwijder), en het display weer aansluit, of de batterij nog steeds goed gaat.
In een week van 30% naar 29% is gewoon keurig.
Het slot werkt, zowel mer code als Bluetooth Touch to open.
Ik zie op status.loqed.com dat het Json gateway operationeel is, zij het dat het oranje gekleurd is. En bij “recent events” zie ik een aantal meldingen dat “Keyword has not been found”.
Heeft iemand anders hier ook last van?
Nu is dat niet zo'n probleem omdat als ik 500m van mijn huis vandaan ben de deur toch op slot gaat, maar het heeft altijd goed gewerkt.
Be Stronger Than Your Excuses
Wat de oorzaak daarvan is kan ik nergens vinden maar zal zeker te maken hebben met de nieuwe firmware.
Of ze het snel gaan verhelpen is nog maar de vraag.
Heb je al geprobeerd je slot te smeren/schoon te maken?wbkk schreef op zondag 26 april 2026 @ 09:59:
De batterijen zijn echt wel veel sneller aan opladen toe de laatste tijd.
Wat de oorzaak daarvan is kan ik nergens vinden maar zal zeker te maken hebben met de nieuwe firmware.
Of ze het snel gaan verhelpen is nog maar de vraag.
Nogmaals,ijn batterijen liepen supersnel.peeg toen ik mijn Shelly buttons had toegevoegd, maar nadat ik ze verwijderd had zit ik weer op 3% in de laatste 2 weken wat gewoon normaal is. ( Duracell optimum batterijen)
Ding is gewoon "schoon", nou ja bijna schoon naast het kolenhokBatavia schreef op maandag 27 april 2026 @ 15:48:
[...]
Heb je al geprobeerd je slot te smeren/schoon te maken?
En neem maar aan dat het door de firmware update komt want echt niet alle displays zijn defect zoals hier eerder was aangegeven, zou dat wel zo zijn dan kan dat ook door de firmware update kunnen komen.
Zoveel sloten met allemaal de zelfde problemen komt niet door de uitlopende krokussen.
Dat is fysiek onmogelijk, lijkt me een bug te zijn in de app.Jasper79 schreef op maandag 27 april 2026 @ 20:15:
Maar laad hij bij jullie ook binnen een paar minuten op naar 100%, hier namelijk wel.
Zolang het lampje brand is het slot aan het opladen dat zien we ook al zegt het slot 100% charge in de app.
Ik denk dus dat de weergave verkeerd is.
k heb de 2006274, dus niet standaard zou ik zeggen.rnldhfmmm schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:37:
Is de 2008002 niet standaard momenteel?
Ik heb ook nog deze. Gezien de reactie van @Loqed hier enkele dagen geleden reken ik op niet veel medewerking.janne_nl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:47:
[...]
k heb de 2006274, dus niet standaard zou ik zeggen.
Er wordt hier melding gemaakt van meerdere users dat de batterij autonomie sterk achteruit gegaan is. En Loqed antwoord hierop met een link naar de FAQ en support pagina met alle algemene zaken, zonder in te gaan op de gemelde issues.janne_nl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:38:
Medewerking waarmee? Het werkt prima toch?
Zie:
Loqed schreef op woensdag 15 april 2026 @ 19:14:
Wanneer je geen beta software draait, en de batterijen wel sneller dan verwacht leeg lopen kun je onderstaand checken en/of contact opnemen met support
https://support.loqed.com...atterijen-lopen-snel-leeg
[ Voor 30% gewijzigd door Insidio2 op 28-04-2026 14:53 ]
Voor mij is de oplossing een ander display (staat wel op de algemene pagina als mogelijkhijd).Insidio2 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 14:51:
[...]Er wordt hier melding gemaakt van meerdere users dat de batterij autonomie sterk achteruit gegaan is. En Loqed antwoord hierop met een link naar de FAQ en support pagina met alle algemene zaken, zonder in te gaan op de gemelde issues.[...]
Het loshalen van het display zorgde ervoor dat het niet meer leegliep. Weer aansluiten van het display en het ging weer met bijna 5% per dag omlaag. Nu een ander display er aan gehangen, en het batterij verbruik lijkt weer normaal. (overigens: het vervangen van het display zorgde er voor dat het batterij niveau van 68% na 74% ging....)
Maar wel opvallend dat meerdere personen er last van lijken te hebben, mogelijk zit er ook software op de display unit.
Deze versie 2006274 heb ik ook.janne_nl schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 07:47:
[...]
k heb de 2006274, dus niet standaard zou ik zeggen.
Met deze laad cyclus:
Wat mij opvalt is de wisselende cyclus periode bij mij. Ik geef de schuld aan mijn ongeduldigheid om de kabel er al eerder uit te trekken. Denk dat de slot al te snel 100% aangeeft terwijl er nog voldoende op te laden valt. De laatste laadsessie heeft de kabel er de hele nacht in gezet dus nu benieuwd hoe snel ie nu omlaag gaat.
:strip_exif()/f/image/9AC0Ef9GqeNHABkUHbaa89yC.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier ook overduidelijk. Sinds vorig jaar oktober viel het mij op, toen is het in dit topic ook aan bod gekomen.
Officiële loqed oplaadbare batterijen die ik dan een hele nacht oplaad.
Verder vind ik het niet heel storend , het laden is zo gedaan. Maar toch valt het op 😃
[ Voor 12% gewijzigd door Falcon Heavy op 29-04-2026 13:35 ]
Hier ook, dacht eerst dat ik de enige was, maar toch niet.Len schreef op maandag 27 april 2026 @ 19:05:
Mijn slot loopt ook veel sneller leeg. Het is begonnen na een firmware update.
Tierelier
Ik had geen beta-firmware, maar verwacht wel dat er iets van firmware in het display element zit
Nu wil hij niet eens meer opladen, hij blijft op 63% staan na 4 uur. En het lampje gaat ook steeds uit op het slot.
Het wordt er niet beter op.
Hier vanmorgen, nu, probleem dat de deur niet kan "ontgrendelen" met de loqed app,
Openen met de had dus, daarna getest op "vergrendelen" met de loqed app en dat werkt ook niet.
Loqed werkt met homey en homey met google alleen nu: "Ok google, ontgrendel voordeur" werkt ook niet.
12:05 uur
Werkt weer rond 07:15uur, niets aangepast of zo, zal wel in het weer zitten maar eerder de server waar loqed achter hangt.
[ Voor 21% gewijzigd door wbkk op 02-05-2026 12:08 ]
Edit: bij nader inzien. Gisteravond was het probleem al aanwezig, door niet automatisch op slot te gaan.
[ Voor 19% gewijzigd door Codeaction op 02-05-2026 19:09 ]
If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.
Loqed app is mijn slot na een refresh ineens verdwenen.
Bridge van de stroom af helpt niet.
Meer mensen problemen?
Wilde het dus even testen en dat ging gelukkig goed.
https://www.shelly.com/products/loqed-touch-smart-lock-2s-black
ben benieuwd naar de verbeteringen.
(vooral het geluid dan)
zou moeten sneller zijn dan de huidige.
[ Voor 92% gewijzigd door Septillion op 11-05-2026 19:40 ]
ik gebruik 'm al een maandje ofzo. Slot is echt enorm snel en een heel stuk stiller. Verder is het slot an sich exact hetzelfde anders dan de bedrukking van het loqed logo op de buitenkant, wat nu wat subtieler is.Insidio2 schreef op zondag 10 mei 2026 @ 12:49:
loqed 2S nu verkrijgbaar:
https://www.shelly.com/products/loqed-touch-smart-lock-2s-black
ben benieuwd naar de verbeteringen.
(vooral het geluid dan)
zou moeten sneller zijn dan de huidige.
Verder is het vooral de bridge die qua software anders is. Dit is nu een shelly web interface. Je kunt hier verder niets met het slot zelf. Nadeel is dat de Home Assistant integratie hierdoor om is gevallen. De lokale web hooks werken gelukkig nog wel gewoon.
Heb je Lokatie nog op 'Altijd' staan (als je Apple Smartphone hebt)?Jasper79 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 15:34:
Hier sinds een paar dagen dat het slot niet wakker wordt als ik weggeweest ben. Erg vervelend.
/f/image/sBqHtub1FJb7cvY4vlm3iUhW.png?f=fotoalbum_large)