Over smart-watches gesproken, het is niet mogelijk om een smartwatch te gebruiken om het slot te openen toch? Want mijn horloge heb ik eigenlijk altijd wel bij me, mijn telefoon wil ik soms nog wel eens vergeten/thuis laten (bv tijdens hardlopen).
Heb je een Apple Watch, HomeAssistant en de Loqed integratie? Dan zou je een iOS action kunnen maken waarmee je via de HA app op de Apple Watch de Loqed kan openen.kepler schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:18:
Over smart-watches gesproken, het is niet mogelijk om een smartwatch te gebruiken om het slot te openen toch? Want mijn horloge heb ik eigenlijk altijd wel bij me, mijn telefoon wil ik soms nog wel eens vergeten/thuis laten (bv tijdens hardlopen).
Wordt hier veelvuldig gebruikt na het weglopen van de bakken of vuil.
Yep, dit is ook wat ik gedaan heb. Een automation die ik aanroep vanaf mijn horloge om te checken of er tenminste 1 persoon in de home-zone is en dan de deur openen.Boel-Shit schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:54:
[...]
Heb je een Apple Watch, HomeAssistant en de Loqed integratie? Dan zou je een iOS action kunnen maken waarmee je via de HA app op de Apple Watch de Loqed kan openen.
I want to live forever, so far.. so good.
Ik kan sinds tijdje mijn slot via Google home niet meer openen. Hij toont wel de juiste status en je kan hem ook openen of sluiten in gh maar er gebeurt fysiek niets. Er vindt wel communicatie plaats want een onjuiste pincode geeft een fout terwijl een goede wel geaccepteerd wordt.
Iemand anders dit ook ?
Zelfs opnieuw toegevoegd aan gh.
Iemand anders dit ook ?
Ik heb een flic bluetooth knop aan een flic hub gekoppeld. Die gebruikt zo'n url constructie waardoor je de knop de deur kan laten openen. Magneetje eronder en makkelijk weg te hangen. Gebruik ik met vuil lopen ed, maar kan natuurlijk ook met hardlopen oid.kepler schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:18:
En de app op mijn vrouw haar s21fe deed ook niks meer. Zag wel slot en status maar kon niet het slot openen of vergrendelen.MichaelReitsma schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:28:
Ik kan sinds tijdje mijn slot via Google home niet meer openen. Hij toont wel de juiste status en je kan hem ook openen of sluiten in gh maar er gebeurt fysiek niets. Er vindt wel communicatie plaats want een onjuiste pincode geeft een fout terwijl een goede wel geaccepteerd wordt.
Iemand anders dit ook ?
Herstart bridge, opnieuw installeren app werkte niet. Alleen met extra rechten om over het internet te te kunnen openen kon ze er wel bij. Pas nadat ik het display herstart had met 9v blok kon ze er weer bij met de normale, niet remote, rechten. Google home doet het nog steeds niet.
Allemaal heel vermoeiend en buggy...
Hoe kom heb die versie? Ik heb 2006033 met de laatste loqed app uit de Play Store. Heb je een beta versie gekregen?Darth_Fedor schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:00:
Ik HAD hetzelfde probleem, tot vandaag!
Met support (Mike) eea nagekeken en geprobeerd.
==> Er is een nieuwe update uit. Versie 2006047 (bridge nog steeds op: 71), die heeft bij mij geholpen.
Touch-to-open werkt weer zoals het was![]()
Getest op twee Oneplus ( 6 en 8 ). Beide ok. Zal hieronder even een handige check van Loqed posten.
Ook terwijl een bluetooth connectie met mijn horloge actief was geen enkel probleem om het slot te openen via touch-to-open.
Ik zit ook nog op 2006033 en zie wel in de app “Er is een software update beschikbaar…” maar dit is al een hele dag bezig en nog steeds kan ik niet installeren.vortexnl1982 schreef op zondag 12 november 2023 @ 10:42:
[...]
Hoe kom heb die versie? Ik heb 2006033 met de laatste loqed app uit de Play Store. Heb je een beta versie gekregen?
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg? Het slot restarten hielp ook niet
[ Voor 8% gewijzigd door studiodubio op 14-11-2023 22:01 ]
November 2023 (LOQED Touch Smart Lock 2.6.47)
Improved: Setting, permission & time schedule check for TTO/TTC
Fixed: RSSI debug message for internal testing
Improved: Tightening Touch to Connect Bluetooth radius
Improved: Tightening default inside/outside detection
Added: Setting for playing a sound when opening/closing (yet to add in-app)
Improved: Don't ask for pin code entry when none is set
Improved: Setting, permission & time schedule check for TTO/TTC
Fixed: RSSI debug message for internal testing
Improved: Tightening Touch to Connect Bluetooth radius
Improved: Tightening default inside/outside detection
Added: Setting for playing a sound when opening/closing (yet to add in-app)
Improved: Don't ask for pin code entry when none is set
Mijn slot hangt ook al 24 uur vast op update 2.6.47. iemand een oplossing?
Edit: opgelost door Mike van Loqed support!
[ Voor 23% gewijzigd door Mich_el op 16-11-2023 10:50 ]
Kan je wat meer uitleg (of linkje) hoe je dit in stappen moet instellen ?Boel-Shit schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:54:
[...]
Heb je een Apple Watch, HomeAssistant en de Loqed integratie? Dan zou je een iOS action kunnen maken waarmee je via de HA app op de Apple Watch de Loqed kan openen.
Linkje, zonder HA.studiodubio schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:58:
[...]
Kan je wat meer uitleg (of linkje) hoe je dit in stappen moet instellen ?
Kun je hier delen wat Mike gedaan heeft of moet je rechtstreeks contact met support opnemen?Mich_el schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:10:
Mijn slot hangt ook al 24 uur vast op update 2.6.47. iemand een oplossing?
Edit: inmiddels ook maar via de chat (in de app) contact gehad met Mike en krijg een nieuwe toegestuurd omdat mijn display defect blijkt te zijn
[ Voor 18% gewijzigd door studiodubio op 20-11-2023 20:53 ]
Doet bij iemand de google home integratie het?
Bij mij staat alles wel gekoppeld maar zodra ik eea laat openen of sluiten of zo dan gebeurt er niets.
Maar ook geen foutmelding. Hij geeft wel de juiste status aan maar het slot zelf gaat niet op slot. Na verloop vantijd stopt google home ermee en heeft wel de juiste status weer.
Bij mij staat alles wel gekoppeld maar zodra ik eea laat openen of sluiten of zo dan gebeurt er niets.
Maar ook geen foutmelding. Hij geeft wel de juiste status aan maar het slot zelf gaat niet op slot. Na verloop vantijd stopt google home ermee en heeft wel de juiste status weer.
Dat kan net zo goed aan google liggen, google home is dit jaar steeds slechter gaan functioneren met bijvoorbeeld Nanoleaf, Fibaro etc. Is opeens ook niet meer tweetalig te gebruiken, kortom zo blij als ik er vorig jaar mee was, nu gebruik ik het haast niet meer.MichaelReitsma schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:57:
Doet bij iemand de google home integratie het?
Loop je dan niet het risico dat een inbreker alleen nog maar door de brievenbus “Hey Google, open alle deuren!” hoeft te schreeuwen om de deur open te krijgen?
Je moet daarbij ook een pincode geven om te openen.robertwebbe schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:53:
Loop je dan niet het risico dat een inbreker alleen nog maar door de brievenbus “Hey Google, open alle deuren!” hoeft te schreeuwen om de deur open te krijgen?
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Dus je zegt dan: Hey Google open de deur en tel van 0 tot 9999Nienix schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 18:05:
[...]
Je moet daarbij ook een pincode geven om te openen.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Bij mij ontgrendelt/vergrendelt hij alleen maar via Google, echt de deur openen doet hij niet.
Wel via Homey
Wel via Homey
[ Voor 7% gewijzigd door KSR op 17-11-2023 19:39 ]
Be Stronger Than Your Excuses
Ik ben een beta-tester voor app versie 4.1.23 en die is een stuk stabieler met de bluetooth connecties.
Lukt nu beter om van buiten via touch-to-open binnen te komen. Krijg soms nog wel een bluetooth error melding, maar ze (Loqex) zitten op de goede weg.
We prober hier beide versies door elkaar heen (arme vrouwen
).
Lukt nu beter om van buiten via touch-to-open binnen te komen. Krijg soms nog wel een bluetooth error melding, maar ze (Loqex) zitten op de goede weg.
We prober hier beide versies door elkaar heen (arme vrouwen
"May The Force be with me"
Ik zit met mijn software op 4.1.22, en eigenlijk vind ik het een groot drama. Veel bluetooth errors, touch to open werkt niet betrouwbaar, etc.Darth_Fedor schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 21:19:
Ik ben een beta-tester voor app versie 4.1.23 en die is een stuk stabieler met de bluetooth connecties.
Ik heb gemailed om me uit het beta-programma te halen, helaas geen reactie gehad. Neem aan dat ze druk zijn.
4.1.22 is volgens mij de standaard versie. Die heb ik ook en voor zover ik weet en merk geen issues.
Ik moet maar is even goed gaan kijken, want mijn versie van loqed is 2.6.47
in de app krijg ik geen melding van nieuwe software beschikbaar...
Iemand ideeën? Bridge even opnieuw opstarten? Of/en even een batterij uit het slot halen?
in de app krijg ik geen melding van nieuwe software beschikbaar...
Iemand ideeën? Bridge even opnieuw opstarten? Of/en even een batterij uit het slot halen?
MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD | iPhone 6s | Synology DS213+
Ik merk wel dat als het geregend heeft en het display is een beetje nat is het moeilijk is om een pincode in te geven.
App versie is 2.1.2 voor iOS.JamiedV schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 15:39:
@pietertie
Je slot is up to date. (Lock: 2006047, Bridge: 71).
Ze hadden het over de app zelf dat is 4.1.22 (zonder beta versie).
Ik heb wederom sinds een paar weken dat touch to open niet meer werkt. Dat had ik een paar maanden geleden ook (en met mij meerdere tweakers). Dat was toen weer opgelost en nu ervaar ik het weer.
Connecting to phone, Maar geen actie daarna. Meerdere mensen wederom met dit probleem?
Connecting to phone, Maar geen actie daarna. Meerdere mensen wederom met dit probleem?
Basement Bios ---- Exo-S
Nee. Geen problemen, maar toen ook niet. Geen issues met je telefoon? Loqed icoontje zichtbaar? Af en toe de telefoon herstarten helpt soms ook.
Hier ook weer problemen met touch to open nadat het een paar weken goed gegaan is. Zodra ik de app op de iPhones laat afsluiten en opnieuw starten werkt het vaak en dus niet altijd wel weer.Mystikal schreef op maandag 4 december 2023 @ 21:39:
Ik heb wederom sinds een paar weken dat touch to open niet meer werkt. Dat had ik een paar maanden geleden ook (en met mij meerdere tweakers). Dat was toen weer opgelost en nu ervaar ik het weer.
Nu met die kou klagen ze thuis wel heftiger.
Ik zal weer eens contact opnemen met Loqed, kan ik ook aangeven dat de batterijen elke maand geladen moeten worden
Batterijen elke maand moeten opladen is wel vreemd.
Alle apps afsluiten is inderdaad een dingetje, ook op Android werkt dan vaak de touch to open niet meer (goed). Dat staat ook ergens op de website. Als mij dat gebeurt, even opnieuw opstarten.
Alle apps afsluiten is inderdaad een dingetje, ook op Android werkt dan vaak de touch to open niet meer (goed). Dat staat ook ergens op de website. Als mij dat gebeurt, even opnieuw opstarten.
Netwerk instellingen resetten lijkt te hebben geholpen.
Basement Bios ---- Exo-S
Ja hier ook alle gezinsleden geen touch open sinds 2-3 weken. Allemaal iPhones.
Sinds enige tijd geeft de App (op Android) de melding als er problemen zijn met Bluetooth.
Als ik dan de bluetooth uit zet en 5 sec later weer aan, dan blijft de Touch to Open perfect functioneren.
In de praktijk is dit eens in de 2 tot 4 dagen het geval (dat bluetooth dus herstart moet worden).
Als ik dan de bluetooth uit zet en 5 sec later weer aan, dan blijft de Touch to Open perfect functioneren.
In de praktijk is dit eens in de 2 tot 4 dagen het geval (dat bluetooth dus herstart moet worden).
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
iOS17 allemaal denk ik?nelving schreef op woensdag 6 december 2023 @ 22:02:
Ja hier ook alle gezinsleden geen touch open sinds 2-3 weken. Allemaal iPhones.
Reset je netwerk instellingen. Werkte voor mij ook.
Gedaan voor mijn mobiel als test. Zal de komende dagen zien wat het resultaat is mbt Loqed. Ik merk nu al dat een aantal apps die dat van internet halen nu beter/sneller werken.NerdMichael schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:14:
[...]
iOS17 allemaal denk ik?
Voor mij ook (android).NerdMichael schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:14:
[...]
iOS17 allemaal denk ik?
Basement Bios ---- Exo-S
Ik volg het topic al even omdat ik zelf aan het kijken ben voor een slim deurslot. Keuze momenteel tussen Nuki of Loqed. Mensen die beide hebben (gehad) en een voorkeur hebben?
Loqed is de meest elegante oplossing maar als ik de laatste reacties lees, lijken er toch heel wat problemen te zijn. Dit terwijl betrouwbaarheid voor mij juist het allerbelangrijkste is. Geven de laatste reacties een vertekend beeld of zijn er echt wel heel wat problemen met touch to open?
Ik gebruik zelf iOS 17.
Loqed is de meest elegante oplossing maar als ik de laatste reacties lees, lijken er toch heel wat problemen te zijn. Dit terwijl betrouwbaarheid voor mij juist het allerbelangrijkste is. Geven de laatste reacties een vertekend beeld of zijn er echt wel heel wat problemen met touch to open?
Ik gebruik zelf iOS 17.
De laatste reacties geven mi een vertekend beeld.
De oplossing zit in de reset van de netwerk instellingen van de telefoon. Daar zit dus ook de oorzaak en niet bij het slot.
Ik heb een Loqed op de voordeur en had eerst nog een gewone sleutel op de zijdeur.
Na 6 maanden en nooit problemen ook de zijdeur voorzien van een Loqed.
(Gezin met 2 tieners)
De oplossing zit in de reset van de netwerk instellingen van de telefoon. Daar zit dus ook de oorzaak en niet bij het slot.
Ik heb een Loqed op de voordeur en had eerst nog een gewone sleutel op de zijdeur.
Na 6 maanden en nooit problemen ook de zijdeur voorzien van een Loqed.
(Gezin met 2 tieners)
Helaas, netwerkinstellingen resetten is hier niet de oplossing. Enige oplossing is de app keihard afsluiten en opnieuw starten. Dan werkt het weer prima tot het weer misgaat. Nu getest op 2 van de 3 iPhones. Zal maandag wel weer contact gaan zoeken met loqed zelf.NerdMichael schreef op donderdag 7 december 2023 @ 08:14:
[...]
iOS17 allemaal denk ik?
Bij mij werkt het ook al een lange tijd probleemloos in combinatie met een iPhone (momenteel met iOS 17.1.2). Mogelijk dat het helpt dat vlakbij de deur de bridge in een stopcontact zit en er ook een wifi-punt nabij de voordeur zit.
Hier zijn ook geen problemen met het slot. De mensen die weinig tot geen problemen hebben die melden zich over het algemeen ook niet zo snel hier. Waarom zou je namelijk melden dat je geen problemen hebt?
Ik zag dat je ook zelf een soort troubleshoot kunt doen als je touch to open niet goed werkt op https://app.loqed.com/API...page=login&source=page%3D
Zelf niet nodig gehad maar misschien nuttig voor diegene met problemen.
Zelf niet nodig gehad maar misschien nuttig voor diegene met problemen.
Zo’n 2 weken geleden was er de mogelijkheid om je slot automatisch te ontgrendelen als je kwam aanlopen, dan hoefde je alleen nog maar op “touch to open” te drukken. Sinds deze week doet ie dat niet meer en ook “touch to open” komt niet meer te voorschijn. Gisteren heb ik m’n netwerkinstellingen op m’n iPhone opnieuw ingesteld, in de hoop dat alles weer functioneerde, maar helaas…ook hoor je een snerpend geluid als de deur ontgrendeld wordt (wellicht door het natte weer?)
Mijn vraag: ik zie de optie “automatisch ontgrendelen” als je komt aanlopen niet meer.
Mijn vraag: ik zie de optie “automatisch ontgrendelen” als je komt aanlopen niet meer.
Zelfde probleem, van alles geprobeerd, iPhone netwerk instelling reset etc.. het heeft helemaal niet geholpen.Sylliebee schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:25:
Zo’n 2 weken geleden was er de mogelijkheid om je slot automatisch te ontgrendelen als je kwam aanlopen, dan hoefde je alleen nog maar op “touch to open” te drukken. Sinds deze week doet ie dat niet meer en ook “touch to open” komt niet meer te voorschijn. Gisteren heb ik m’n netwerkinstellingen op m’n iPhone opnieuw ingesteld, in de hoop dat alles weer functioneerde, maar helaas…ook hoor je een snerpend geluid als de deur ontgrendeld wordt (wellicht door het natte weer?)
Controleren of de telefoon heeft gedetecteerd dat deze zich in de geofence van het slot bevindt (via mobiele netwerkmasten, niet via GPS) voordat je aanraakt...
Wanneer de telefoon detecteert dat je binnen een straal van 500 meter van je huis bent, activeert deze zijn Bluetooth-antenne en maakt contact met je slot. Zorg ervoor dat:
1) Je bent ingelogd in de LOQED-app op je telefoon (slechts één apparaat kan tegelijkertijd zijn ingelogd per account).
2) De LOQED-app op je telefoon niet in de slaapstand staat vanwege agressief energiebeheer (Android) en dat je de LOQED-app niet hebt afgesloten (veeg omhoog) (iOS). Klik hier voor instructies.
3) Je telefoon meer dan 20% batterij heeft. Afhankelijk van het merk en model kan de app anders in de slaapstand worden gezet.
4) Je telefoon een stabiele internetverbinding heeft wanneer je binnen een straal van 500 meter komt. Probeer de geofence-straal in de app te vergroten voor een betere netwerkdekking.
5) De locatie van je slot juist is ingesteld tijdens de installatie. Als dit niet juist is, werkt Touch to Open voor alle gebruikers nooit of zelden.
6) Ben je recent verhuisd en heb je je Wi-Fi-router meegenomen? Wanneer je telefoon het Wi-Fi-netwerk detecteert, kan deze tijdelijk de locatie naar je oude huis instellen.
7) Je telefoon niet is verbonden met een Wi-Fi-netwerk of een dashcam in je auto die geen mobiele data biedt.
Punt 6 en 7 zijn wel interresant om eens te controleren
Wanneer de telefoon detecteert dat je binnen een straal van 500 meter van je huis bent, activeert deze zijn Bluetooth-antenne en maakt contact met je slot. Zorg ervoor dat:
1) Je bent ingelogd in de LOQED-app op je telefoon (slechts één apparaat kan tegelijkertijd zijn ingelogd per account).
2) De LOQED-app op je telefoon niet in de slaapstand staat vanwege agressief energiebeheer (Android) en dat je de LOQED-app niet hebt afgesloten (veeg omhoog) (iOS). Klik hier voor instructies.
3) Je telefoon meer dan 20% batterij heeft. Afhankelijk van het merk en model kan de app anders in de slaapstand worden gezet.
4) Je telefoon een stabiele internetverbinding heeft wanneer je binnen een straal van 500 meter komt. Probeer de geofence-straal in de app te vergroten voor een betere netwerkdekking.
5) De locatie van je slot juist is ingesteld tijdens de installatie. Als dit niet juist is, werkt Touch to Open voor alle gebruikers nooit of zelden.
6) Ben je recent verhuisd en heb je je Wi-Fi-router meegenomen? Wanneer je telefoon het Wi-Fi-netwerk detecteert, kan deze tijdelijk de locatie naar je oude huis instellen.
7) Je telefoon niet is verbonden met een Wi-Fi-netwerk of een dashcam in je auto die geen mobiele data biedt.
Punt 6 en 7 zijn wel interresant om eens te controleren
15x330 SW38
Update: vanochtend heb ik de afstand bij touch to open op 750 m gezet en toen ik net kwam aanlopen ontgrendelde hij weer automatisch en kwam touch to open op het display. Mss een optie?dtl79 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:17:
[...]
Zelfde probleem, van alles geprobeerd, iPhone netwerk instelling reset etc.. het heeft helemaal niet geholpen.
Bijzonder, hier werkt het slot al maanden perfect met twee IOS 17.2 Iphones en ook met de eerdere versies gedurende deze periode.Sylliebee schreef op maandag 11 december 2023 @ 13:12:
[...]
Update: vanochtend heb ik de afstand bij touch to open op 750 m gezet en toen ik net kwam aanlopen ontgrendelde hij weer automatisch en kwam touch to open op het display. Mss een optie?
Ik denk ook dat het vaak specifieker aan telefoon zelf ligt dan aan het OS of Loqed. Alhoewel die situaties er zeker (geweest) zijn. OS update waardoor Loqed (en andere apps) issues hebben of krijgen.
Een regelmatige reboot van je telefoon helpt ook vast. Bij Android is dat een instelling (geen idee of dat bij iOS ook zo is). Niet dat ik die gebruik trouwens. Storings dienst en een telefoon die in de nacht herstart en een pincode wil is niet handig.
Een regelmatige reboot van je telefoon helpt ook vast. Bij Android is dat een instelling (geen idee of dat bij iOS ook zo is). Niet dat ik die gebruik trouwens. Storings dienst en een telefoon die in de nacht herstart en een pincode wil is niet handig.
Graag jullie mening.
Ik heb twist assist ingeschakeld op mijn slot.
Dit houd in dat wanneer je de nachtschoot van binnenuit wilt bewegen je 1 korte draai aan de knop geeft en het slot het dan overneemt.
Nu heb ik wel eens mensen in huis of bv een oppas incidenteel die niet bekend zijn met het slot of de twist assist en vrolijk meedraaien aan de knop. Weet iemand of dit schadelijk is voor het slot want anders schakel ik het uit.
Dank!
Ik heb twist assist ingeschakeld op mijn slot.
Dit houd in dat wanneer je de nachtschoot van binnenuit wilt bewegen je 1 korte draai aan de knop geeft en het slot het dan overneemt.
Nu heb ik wel eens mensen in huis of bv een oppas incidenteel die niet bekend zijn met het slot of de twist assist en vrolijk meedraaien aan de knop. Weet iemand of dit schadelijk is voor het slot want anders schakel ik het uit.
Dank!
Geen idee of dit schadelijk is. Mijn vrouw draait regelmatig mee en hij doet het nog steeds (na bijna 3 jaar)
Heb ik bij Loqed al eens gevraagd.
Kan totaal geen kwaad.
Kan totaal geen kwaad.
Scientia Potentia Est
Ik heb hier last van sinds de telefoons (Samsung Galaxy A54 en S22 Ultra) zijn geüpgraded naar Android 14.HellStorm666 schreef op donderdag 7 december 2023 @ 07:49:
Sinds enige tijd geeft de App (op Android) de melding als er problemen zijn met Bluetooth.
Wij krijgen de melding van Loqed Bluetooth-probleem gedetecteerd.
Loqed heeft een probleem met Bluetooth gedetecteerd. Je moet bluetooth opnieuw opstarten zodat het weer goed werkt. Ga naar instellingen - Bluetooth - zet het uit en na 5secondenn weer aan.
Ook krijgen wij sinds de upgrade naar Android 14 de volgende melding:
scanhistorie van Bluetooth de onderstaande apps hebben onlangs gezocht naar Bluetooth-apparaten in de buurt terwijl het scherm was uitgeschakeld. Als apps vaak zoeken, gaat de batterij minder lang mee. Als u dit wilt voorkomen, verwijdert u de app of schakelt u Bluetooth-functies uit in de instellingen van de App.
Beide meldingen lijken inherent aan de upgrade naar Android 14, daar ik deze meldingen bij Android 13 nimmer heb gezien
Ik zit op Android 13.Prinsje87 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:32:
[...]
Ik heb hier last van sinds de telefoons (Samsung Galaxy A54 en S22 Ultra) zijn geüpgraded naar Android 14.
Wij krijgen de melding van Loqed Bluetooth-probleem gedetecteerd.
Loqed heeft een probleem met Bluetooth gedetecteerd. Je moet bluetooth opnieuw opstarten zodat het weer goed werkt. Ga naar instellingen - Bluetooth - zet het uit en na 5secondenn weer aan.
Ook krijgen wij sinds de upgrade naar Android 14 de volgende melding:
scanhistorie van Bluetooth de onderstaande apps hebben onlangs gezocht naar Bluetooth-apparaten in de buurt terwijl het scherm was uitgeschakeld. Als apps vaak zoeken, gaat de batterij minder lang mee. Als u dit wilt voorkomen, verwijdert u de app of schakelt u Bluetooth-functies uit in de instellingen van de App.
Beide meldingen lijken inherent aan de upgrade naar Android 14, daar ik deze meldingen bij Android 13 nimmer heb gezien
De 1e melding is iets wat met de update van Loqed App is gekomen lijkt mij.
De 2e melding is van Samsung zelf, de batterij monitoring er van.
Ik heb de Loqed app op volledig onbeperkt/niet geoptimaliseerd draaien en daarom meldt 't systeem dit soort zaken niet.
Sowieso is dat een héél belangrijk deel om "touch to open" te laten werken.
Batterijbeheer, energiebesparing, en noem ze maar op moeten uit staan voor de Loqed app.
Scientia Potentia Est
Hebben jullie al eens je bluetooth cache geleegd? (Google even). Dat heeft mij wel eens geholpen.
Loqed was vandaag weer lekker. in de regen voor de deur, Touch to open werkt uiteraard weer niet. Met alle firmware updates etc werkt het nog steeds maar in plusminus 80% van de gevallen.
Geen internet probleem, want ik heb m daarna via de app opengemaakt.
Ook vind ik dat ik m vaak moet recalibreren.
Tweede probleem, waar ik werkelijk niks mee kan:
Op de telefoon (android 12) van een sleutelhouder. Aanzetten werkt (uiteraard) niet.
In de instellingen van de app staat niks. Heb zelf deze melding nooit gehad.
Op de telefoon (android 12) van een sleutelhouder. Aanzetten werkt (uiteraard) niet.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ocEBTv9KRT5DtAbgsLPRo9Wl.png?f=user_large)
Ben je beta gebruiker? Ik had met de laatste beta op Android wat issues. Toen stable versie weer terug gezet en werkt prima.
Jan-Remco schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:21:
Loqed was vandaag weer lekker. in de regen voor de deur, Touch to open werkt uiteraard weer niet. Met alle firmware updates etc werkt het nog steeds maar in plusminus 80% van de gevallen.
[Afbeelding]
Ik ben wel betagebruiker geweest, maar heb ze gemailed een paar weken geleden dat ik dat met deze problemen niet meer wilde zijn. Geen reactie gehad.NerdMichael schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 16:37:
Ben je beta gebruiker? Ik had met de laatste beta op Android wat issues. Toen stable versie weer terug gezet en werkt prima.
[...]
Lock: 2006047
Bridge : 71
App: 4.1.37
Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat als ik mijn deur open doet, en nog wat boodschappen uit mijn auto moet halen en de deur even open laat staan, de nachtschoot automatisch naar buiten komt, dus eigenlijk op slot gaat, maar dan als de deur nog open staat.
Heb je ook een Homey?KSR schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 04:12:
Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat als ik mijn deur open doet, en nog wat boodschappen uit mijn auto moet halen en de deur even open laat staan, de nachtschoot automatisch naar buiten komt, dus eigenlijk op slot gaat, maar dan als de deur nog open staat.
Misschien goed om in het topic hier eens te vermelden dat ik sinds bovenstaand probleem (maandag ochtend exemplaar?) anderhalf jaar terug geen enkel probleem heb gehad met het Loqed slot. Zeer tevreden: betrouwbaar, makkelijk (touch to open werkt prima hier icm iphones), hoef maar zelden het slot op te laden. Ook de home assistant integratie werkt perfect hier.vargo schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 12:01:
[...]
Helaas heeft de motor het begeven. Vanmorgen met customer support contact gehad en ga zo een nieuw exemplaar bij ze ophalen (om de snelheid erin te houden).
Er gaat iets niet helemaal goed....
Slot verliest nu voor de derde keer in één week de BT verbinding met de bridge. Bridge herstarten helpt niet, moet echt het slot herstarten voordat deze weer verbind.
Verder krijgt mijn toestel met beta-versie geen verbinding meer met de binnen of buiten antenne, mijn vrouw haar telefoon is niet-beta en werkt wel gewoon.
TTO werkt voor mij dus ook niet op dit moment. Verhaaltje en screenshots naar Loqed gestuurd inmiddels.
Meer mensen met dit issue?
Slot firmware: 2006056
Bridge firmare: 71
App versie op mijn tel: 4.2.07
App versie op tel van mijn vrouw: 4.1.33
Slot verliest nu voor de derde keer in één week de BT verbinding met de bridge. Bridge herstarten helpt niet, moet echt het slot herstarten voordat deze weer verbind.
Verder krijgt mijn toestel met beta-versie geen verbinding meer met de binnen of buiten antenne, mijn vrouw haar telefoon is niet-beta en werkt wel gewoon.
TTO werkt voor mij dus ook niet op dit moment. Verhaaltje en screenshots naar Loqed gestuurd inmiddels.
[ Voor 6% gewijzigd door LiquidSmoke op 08-01-2024 23:21 ]
Lijkt dan toch aan de beta versie te liggen? Heeft naast de app het slot ook een beta versie?
Hier exact dezelfde situatie helaas. Ik denk dat ik de beta maar eens ga verlaten...LiquidSmoke schreef op maandag 8 januari 2024 @ 23:19:
Er gaat iets niet helemaal goed....
Goede vraag, de versie die op mijn slot staat (2006056) staat nog niet op de loqed site, ik vermoed een beta versie idd.janne_nl schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 07:37:
Lijkt dan toch aan de beta versie te liggen? Heeft naast de app het slot ook een beta versie?
Dat TTO (soms) niet goed werkt is al irritant genoeg maar het slot dat de BT verbinding verliest is een kwalijke zaak; buiten het ongemak voor mijzelf/vrouw en kinderen kan ook de schoonmaakster niet binnen als BT niet werkt.aritmeester schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:38:
[...]
Hier exact dezelfde situatie helaas. Ik denk dat ik de beta maar eens ga verlaten...
Inmiddels wel reactie gehad van Loqed; ik had reeds debug logging aan staan en vanochtend was het weer raak, dit doorgegeven en ben benieuwd naar de reactie.
Mocht er morgen nog geen update/antwoord zijn dan ga ik vragen om een downgrade en beta verlaten.
/edit: Omstreeks half zes is de BT verbinding weer weggevallen, wederom moest het slot herstart worden. Inmiddels Loqed hierover bericht en om een downgrade gevraagd.
/edit: Het slot heeft inmiddels een update naar 2006065 gehad en de app is bijgewerkt naar 4.2.08.
Slot is sinds vanochtend online gebleven echter werkt TTO/Bluetooth herkenning nog niet. De status van bt binnen en bt buiten blijft 'grijs'.
Als ik de tel van mijn zoon of vrouw pak zou ik hier wel verbinden met de binnen of buitenmodule.
Inmiddels de beta verlaten maar de app is (nog) niet gedowngrade, even afwachten dus.
Van Loqed verder helemaal geen communicatie meer gehad, beetje jammer...
/edit: De app gedowngrade naar 4.1.33 en nu werkt bluetooth / TTO ook weer. Lijkt dus echt een app probleem te zijn.
[ Voor 27% gewijzigd door LiquidSmoke op 11-01-2024 07:35 ]
Is het inmiddels gelukt om het Loqed slot te integreren in Homebridge?NOFX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:59:
een vraag zijn hier mensen die het loqed slot geïntegreerd hebben in homebridge?
ik loop tegen een paar dingen aan en ik ben al een week of drie aan het puzzelen.
ik moet een outgoing webhook invullen maar kan nergens een voorbeeld vinden.
dit geeft de api aan: Webhook in format http(s)://user:password@URL(:port)
If you use a secure connection (HTTPS), ensure your certificate is valid!
maar wat ik er ook in zet krijg ik geen werkende homekit.
via de website van loqed ( API) kan ik alles sturen aan het slot.
heeft iemand een voorbeeld van deze outgoing webhook?
of een idee om het wel werkend te krijgen via homeBridge
Ook dat de status netjes wordt geupdate?
Ik kom er zojuist achter dat mijn slot sinds 7 januari offline is.
Ik kan het slot niet opladen. Zelfs na een reset met een 9V batterij maakt hij geen verbinding.
Ik kan wel het slot openen als ik ervoor sta met mijn telefoon. Maar de commando's om het slot op te laden of de batterij status uit te lezen werken niet.
Ik heb het idee dat er een update is mislukt omdat ik in de app ook de melding heb staan dat er een update voor het slot is.
Ik ga morgen nog wat dingen proberen.
@Loqed is dit iets wat jullie vaker hebben gezien?
Ik kan het slot niet opladen. Zelfs na een reset met een 9V batterij maakt hij geen verbinding.
Ik kan wel het slot openen als ik ervoor sta met mijn telefoon. Maar de commando's om het slot op te laden of de batterij status uit te lezen werken niet.
Ik heb het idee dat er een update is mislukt omdat ik in de app ook de melding heb staan dat er een update voor het slot is.
Wat gek…DutchKel schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 19:59:
Ik kom er zojuist achter dat mijn slot sinds 7 januari offline is.
De update is vanmorgen geïnstalleerd bij mij!
Kan je hem wel een hard reset geven of even de batterijen eruit halen?
Sowieso support even berichten (chatten)
Ben benieuwd naar de oplossing
[ Voor 5% gewijzigd door MarioMark1541 op 19-01-2024 21:01 ]
Ik heb de Loqed nu anderhalf jaar. Wat me opvalt is dat het eerste jaar betrekkelijk zonder fouten / ergernis is verlopen. Het afgelopen half jaar is het slot ineens erg onbetrouwbaar. Ik overweeg terug te gaan naar een normaal slot, want dit gaat niet goed. Veel foutmeldingen, niet willen openen op afstand, diverse functies die niet betrouwbaar zijn.
Betrouwbaarheid en stabiliteit lijken me de enige twee kernfunctionaliteiten die een 'slim' slot zou moeten hebben, maar dat is niet de realiteit momenteel. De overweging is nu dus een regulier slot of retourneren i.v.m. niet functionerend (conform) product.
Betrouwbaarheid en stabiliteit lijken me de enige twee kernfunctionaliteiten die een 'slim' slot zou moeten hebben, maar dat is niet de realiteit momenteel. De overweging is nu dus een regulier slot of retourneren i.v.m. niet functionerend (conform) product.
Ik heb het slot al bijna 3 jaar zonder problemen. De grootste problemen in het begin toen google in Android iets aangepast had. De problemen daarna met name in de telefoon instellingen of andere issues met dr telefoon. (O ja, geen verbinding aandelen of wat dan ook met Loqed).
Wat zegt Loqed van jr problemen?
Wat zegt Loqed van jr problemen?
Ik heb het slot al zo'n twee jaar. In principe werkt het slot prima alleen werkte het touch to open niet lekker. Het slot heeft niet in de gaten dat ik voor de deur sta. Ik had een Poco F3 telefoon en ik verdenk dat de of de bluetooth stack niet lekker werkte of iets met batterij besparing oid.
Sinds een paar dagen heb ik een Google Pixel 7a en ik moet zeggen dat het touch to open echt veel beter werkt. Eigenlijk herkent het slot nu altijd wel dat ik voor de deur sta!
Dus voor de mensen met een Xiaomi of Poco of andere chinese meuk telefoon: probeer eens een Google Pixel i.c.m. Loqed.
Sinds een paar dagen heb ik een Google Pixel 7a en ik moet zeggen dat het touch to open echt veel beter werkt. Eigenlijk herkent het slot nu altijd wel dat ik voor de deur sta!
Dus voor de mensen met een Xiaomi of Poco of andere chinese meuk telefoon: probeer eens een Google Pixel i.c.m. Loqed.
Ik heb alleen de reset met de 9V batterij gedaan. Meer nog niet.MarioMark1541 schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 21:00:
[...]
Wat gek…
De update is vanmorgen geïnstalleerd bij mij!
Kan je hem wel een hard reset geven of even de batterijen eruit halen?
Sowieso support even berichten (chatten)
Ben benieuwd naar de oplossing
Ik kwam er ook pas vanavond achter. Ik wil morgen nog proberen om de bridge te herstarten door die even uit het stopcontact te halen en erna contact opnemen met support als dat nog nodig is.
Edit: de bridge herstarten heeft inderdaad geholpen.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 20-01-2024 16:56 ]
<https://drive.google.com/file/d/1vebsX4U1Cfo9WDxKiHgEP54MpCjaIi-a/view?usp=drive_webb>
Zoals je in het filmpje ziet, probeer ik te openen. Slot gaat echter dicht. Of dichter.
Slot is defect, ik heb nu meermalen het slot gewoon niet kunnen openen. ook
niet met de app. Uiteindelijk met veel kracht het slot maar geforceerd en
opnieuw gekalibreerd. Dit is niet de eerste keer.
Meerdere berichten naar LOQED gestuurd, maar nog steeds geen reactie.
Zoals je in het filmpje ziet, probeer ik te openen. Slot gaat echter dicht. Of dichter.
[ Voor 16% gewijzigd door Jan-Remco op 21-01-2024 11:03 ]
Je cilinder of mortise loopt aan. Dit probleem lijkt op weerstand. Geen loqed issue.Jan-Remco schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:01:
<https://drive.google.com/file/d/1vebsX4U1Cfo9WDxKiHgEP54MpCjaIi-a/view?usp=drive_webb>
Heb je het ook met de deur open? Check je cilinder eens zonder die ronde draaiknop. Dus gewoon met de hand draaien.
Vandaag zag ik een update voor het slot. (2006108)
Na het drukken op "Bijwerken" en een uurtje wachten gebeurden er verder niets.
Ik zag wel het lampje op het slot even oplichten, maar verder niets. Dus nog maar een keer geprobeerd. En weer niets. Ik kom niet verder zo.
Na het drukken op "Bijwerken" en een uurtje wachten gebeurden er verder niets.
Ik zag wel het lampje op het slot even oplichten, maar verder niets. Dus nog maar een keer geprobeerd. En weer niets. Ik kom niet verder zo.
Ik heb even gechecked, mijn sloten waren beiden al geupdated zonder handeling van mij. Het is ook geen dramatische update, denk niet dat je wat merkt.KSR schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 07:00:
Vandaag zag ik een update voor het slot. (2006108)
Check gewoon met een dagje nog eens.
https://support.loqed.com/en/articles/6127563-changelog
Ik klikte op update, er flitste een mededeling voorbij, te snel om te lezen wat het was dus ik klik nog een keer ...
Blijkt er te staan: klik niet nog een keer op de knop....
Was dit humor?
Blijkt er te staan: klik niet nog een keer op de knop....
Was dit humor?
Ik ging vanmiddag nog maar eens kijken, en de update stond erop.
Heeft wel lang geduurd
Heeft wel lang geduurd
[ Voor 99% gewijzigd door JamiedV op 02-02-2024 16:13 ]
*** opgelost ***
[ Voor 101% gewijzigd door peterpijpelink op 07-02-2024 11:44 ]
07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com
@Loqed ik vind het erg jammer dat ik niet een week of in ieder geval een paar dagen van te voren in kennis was gesteld over een Homey update wat uit zou komen wat de koppeling met Homey op dat moment sloopt. Nu moet ik onverwacht alles gaan herstellen, terwijl ik dit had willen doen wanneer ik hier wat meer tijd voor had gehad, op mijn gemak. En voor jullie was het een kleine moeite geweest.
Dit is volgens mij alleen voor gebruikers van de oude beta app. Ik had hier ook 'last' van.Holmes schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:13:
@Loqed ik vind het erg jammer dat ik niet een week of in ieder geval een paar dagen van te voren in kennis was gesteld over een Homey update wat uit zou komen wat de koppeling met Homey op dat moment sloopt. Nu moet ik onverwacht alles gaan herstellen, terwijl ik dit had willen doen wanneer ik hier wat meer tijd voor had gehad, op mijn gemak. En voor jullie was het een kleine moeite geweest.
Ben wel echt blij met de nieuwe versie. Eindelijk Open House Mode aanzetten via mijn Homey!
Heb al een poos een loqed. Tevreden mee op het los zitten van de klink. Nu zat ik te denken om iets van een vulring er tussen te drukken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe krijg je dat voor elkaar, ik kan het niet vinden.NerdMichael schreef op maandag 19 februari 2024 @ 18:49:
[...]
Eindelijk Open House Mode aanzetten via mijn Homey!
Ik heb de Loqed nu een paar maanden in gebruik. Het was in het begin even wennen. Ik kwam van een Nuki en die hebben het qua functies echt wel beter voor elkaar, maar geen enkele Nuki paste op mijn deur. De Loqed was het enige slot dat paste, omdat het niet aan de binnenkant zo'n enorme unit heeft zitten. Het is wat dik uitgevallen deurbeslag. Dat is dan ook meteen het grootste voordeel van Loqed: Het is het enige electronische slot dat er fatsoenlijk uitziet.
Ik gebruik het slot op mijn achterdeur en was de deursensor van Nuki gewend, waardoor de deur telkens bij het sluiten automatisch op slot ging. Loqed heeft geen deursensor. Er zit wel een bewegingsensor in, je kunt die via een beta functie gebruiken om de deur op slot te draaien bij het sluiten, maar bij mij werkte dat voor geen meter. Het slot ging zo vaak op de nachtschoot terwijl de deur nog open was, bijvoorbeeld als de deur tegen de sponning kwam. Dus die functie heb ik weer uitgezet. Ik heb het nu opgelost door een API key aan te maken en mijn Domoticz een sluitcommando te laten sturen als de deur daadwerkelijk wordt gesloten. Hiervoor had ik al een Zigbee sensor, dus dat was een kwestie van software. Totnutoe werkt het betrouwbaar.
Ook touch-to-open werkt bij mij betrouwbaar (ik gebruik een iPhone). De kinderen lopen er nog wel eens tegen te mopperen, maar elke keer blijkt dan dat ze Wifi of Bluetooth hebben uitgezet op hun telefoon, tja dan werkt het niet.
Dus totnutoe ben ik eigenlijk wel tevreden. Alleen als ik bijvoorbeeld de vuilnisbak bij de straat zet, dan kom ik niet meer binnen. Ik moet dan echt de telefoon erbij pakken, want ik ben niet ver genoeg weg voor touch-to-open.
En ik zou graag willen dat de integraties met Domoticz en HomeBridge wat beter werkten. Ik kan op deze systemen nooit goed zien of het slot nu dicht zit of niet. Als Domoticz denkt dat het slot open is en ik druk op openen, dan doet ie niks, dus soms moet ik een paar keer openen en sluiten voordat het slot werkt. In principe is alle functionaliteit aan boord van de Loqed bridge (het ondersteunt webhooks), maar ik heb dit nog niet aan de praat kunnen krijgen. De webhooks naar mijn Domoticz bevatten speciale tekens en de site van Loqed is niet duidelijk hoe je die moet escapen. Ik hoop dat iemand nog eens een goedwerkende plugin schrijft voor Domoticz en HomeBridge, of dat Loqed officieel HomeKit-ondersteuning toevoegt. Nuki heeft dat wel en het werkt veel beter. Een Nuki app voor de Apple Watch zou ook fijn zijn, dan hoef ik niet meer bang te zijn om buitengesloten te worden als ik mijn telefoon binnen laat liggen en de deur per ongeluk dicht doe.
Als laatste vind ik het nog steeds een nadeel dat ik geen sleutel meer kan gebruiken. Bij Nuki kon dat wel. Ik ben altijd bang dat het slot kapot gaat en dan krijg je bij Loqed de deur niet meer open. Ik heb nog een andere deur dus kan altijd wel naar binnen, maar prettig is dat niet. Iedereen in huis moet er nu om denken dat de sleutel weer uit de voordeur moet na openen of sluiten, want met sleutel erin aan de binnenkant werkt de sleutel aan de buitenkant niet.
Ik gebruik het slot op mijn achterdeur en was de deursensor van Nuki gewend, waardoor de deur telkens bij het sluiten automatisch op slot ging. Loqed heeft geen deursensor. Er zit wel een bewegingsensor in, je kunt die via een beta functie gebruiken om de deur op slot te draaien bij het sluiten, maar bij mij werkte dat voor geen meter. Het slot ging zo vaak op de nachtschoot terwijl de deur nog open was, bijvoorbeeld als de deur tegen de sponning kwam. Dus die functie heb ik weer uitgezet. Ik heb het nu opgelost door een API key aan te maken en mijn Domoticz een sluitcommando te laten sturen als de deur daadwerkelijk wordt gesloten. Hiervoor had ik al een Zigbee sensor, dus dat was een kwestie van software. Totnutoe werkt het betrouwbaar.
Ook touch-to-open werkt bij mij betrouwbaar (ik gebruik een iPhone). De kinderen lopen er nog wel eens tegen te mopperen, maar elke keer blijkt dan dat ze Wifi of Bluetooth hebben uitgezet op hun telefoon, tja dan werkt het niet.
Dus totnutoe ben ik eigenlijk wel tevreden. Alleen als ik bijvoorbeeld de vuilnisbak bij de straat zet, dan kom ik niet meer binnen. Ik moet dan echt de telefoon erbij pakken, want ik ben niet ver genoeg weg voor touch-to-open.
En ik zou graag willen dat de integraties met Domoticz en HomeBridge wat beter werkten. Ik kan op deze systemen nooit goed zien of het slot nu dicht zit of niet. Als Domoticz denkt dat het slot open is en ik druk op openen, dan doet ie niks, dus soms moet ik een paar keer openen en sluiten voordat het slot werkt. In principe is alle functionaliteit aan boord van de Loqed bridge (het ondersteunt webhooks), maar ik heb dit nog niet aan de praat kunnen krijgen. De webhooks naar mijn Domoticz bevatten speciale tekens en de site van Loqed is niet duidelijk hoe je die moet escapen. Ik hoop dat iemand nog eens een goedwerkende plugin schrijft voor Domoticz en HomeBridge, of dat Loqed officieel HomeKit-ondersteuning toevoegt. Nuki heeft dat wel en het werkt veel beter. Een Nuki app voor de Apple Watch zou ook fijn zijn, dan hoef ik niet meer bang te zijn om buitengesloten te worden als ik mijn telefoon binnen laat liggen en de deur per ongeluk dicht doe.
Als laatste vind ik het nog steeds een nadeel dat ik geen sleutel meer kan gebruiken. Bij Nuki kon dat wel. Ik ben altijd bang dat het slot kapot gaat en dan krijg je bij Loqed de deur niet meer open. Ik heb nog een andere deur dus kan altijd wel naar binnen, maar prettig is dat niet. Iedereen in huis moet er nu om denken dat de sleutel weer uit de voordeur moet na openen of sluiten, want met sleutel erin aan de binnenkant werkt de sleutel aan de buitenkant niet.
Voor de afstandsbereiste is een setting, dan kun je de deur ook openen zonder dat je verder weg bent geweest.
Je zegt enerzijds dat je bang bent dat het slot kapot gaat (kan met elk slot of een sleutel breekt af) anderzijds geef je aan dat als iemand de sleutel aan de binnenkant laat zitten bij je backupdeur je ook niet binnenkomt. Die kans lijkt mij al veel groter.
Maar goed elk slot heeft zijn voor en nadelen.
Je zegt enerzijds dat je bang bent dat het slot kapot gaat (kan met elk slot of een sleutel breekt af) anderzijds geef je aan dat als iemand de sleutel aan de binnenkant laat zitten bij je backupdeur je ook niet binnenkomt. Die kans lijkt mij al veel groter.
Maar goed elk slot heeft zijn voor en nadelen.
Ik heb uiteindelijk een vulring met de 3d printer gemaakt voor mijn sloten. Kon niet wat anders vinden, en dit werkt prima.Sa1 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:24:
Heb al een poos een loqed. Tevreden mee op het los zitten van de klink. Nu zat ik te denken om iets van een vulring er tussen te drukken. Heeft iemand hier ervaring mee?
Je hoeft de telefoon niet te pakken, gewoon op het display drukken op de buitenunit, die maakt dan verbinding met je telefoon en opent dan vervolgens?PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 03:16:
Ik had daar ook (meer) last van. Echter nu al een hele tijd > half jaar, niet meer.Jan-Remco schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:56:
[...]
Ik heb uiteindelijk een vulring met de 3d printer gemaakt voor mijn sloten. Kon niet wat anders vinden, en dit werkt prima.
Dat is wel een instelling in de app van Loqed.Lelletje schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:01:
[...]
Je hoeft de telefoon niet te pakken, gewoon op het display drukken op de buitenunit, die maakt dan verbinding met je telefoon en opent dan vervolgens?
Het is dan ook handig als iemand zegt dat je daarvoor "Touch to Connect" moet aanzetten. Dit is wat anders dan "Touch to Open".janne_nl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:20:
Dat is wel een instelling in de app van Loqed.
Voor meer info zie: https://support.loqed.com.../6127521-touch-to-connect
Ja, net weer eens naar de instellingen gekeken, redelijk wat veranderd zie ik.
Touch to connect zag ik voor het eerst, daar was eerder een nog minder zeggende omschrijving voor. Iets van 'afstandsvereiste negeren' of zoiets.
Wel rekening houden met de security issues. Wat ze schrijven klopt precies en merk ik ook wel eens.
Touch to connect zag ik voor het eerst, daar was eerder een nog minder zeggende omschrijving voor. Iets van 'afstandsvereiste negeren' of zoiets.
Wel rekening houden met de security issues. Wat ze schrijven klopt precies en merk ik ook wel eens.
Hier kun je de deur openmaken als ik op de WC zit en mijn telefoon daar bij me heb (wat bijna altijd het geval is). Dus ja er zijn zeker security issues.janne_nl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:23:
Ik ben beta tester van MotionSense en dat werkt echt goed!janne_nl schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:23:
https://support.loqed.com/en/articles/8889615-motionsense
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd. Ik heb die optie nu niet, hoe kan ik me daarvoor aanmelden?NerdMichael schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Ik ben beta tester van MotionSense en dat werkt echt goed!
Nice! Kan je een .stl delen?Jan-Remco schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:56:
[...]
Ik heb uiteindelijk een vulring met de 3d printer gemaakt voor mijn sloten. Kon niet wat anders vinden, en dit werkt prima.
Ziet er inderdaad interessant uit. Dat zal de meeste issues met touch to connect wel oplossenNerdMichael schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:38:
[...]
Ik ben beta tester van MotionSense en dat werkt echt goed!
Ik heb een aantal vulringen gekregen van Loqed.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.PhilipsFan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:02:
[...]
Daar ben ik ook wel in geinteresseerd. Ik heb die optie nu niet, hoe kan ik me daarvoor aanmelden?