• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 16:02

Sa1

Jan-Remco schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb uiteindelijk een vulring met de 3d printer gemaakt voor mijn sloten. Kon niet wat anders vinden, en dit werkt prima.
Heb je heel toevallig de 3D bestanden van? Want dit vind ik een geniaal idee!

• Sa1

Sa1

Johnnie5 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:00:
[...]

Ik heb een aantal vulringen gekregen van Loqed.
oh, gewoon via support of iets dergelijks ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:57
Sa1 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:20:
[...]
oh, gewoon via support of iets dergelijks ?
Ja via support

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-09 13:17
Jan-Remco schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:56:
[...]

Ik heb uiteindelijk een vulring met de 3d printer gemaakt voor mijn sloten. Kon niet wat anders vinden, en dit werkt prima.
Ik zou hier ook wel interesse in hebben! _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door koekjeh op 22-02-2024 20:27 ]

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:51
Vervangt dit touch to connect ? Of ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
MarioMark1541 schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:07:
[...]

Vervangt dit touch to connect ? Of ?
Nee, het voorkomt dat je telefoon verbinding maakt met de deur wanneer hij binnen stil ligt of in de oplader zit. Zo kan voor iemand die verkeerd buiten wordt herkend niet ongewenst de deur openen wanneer regen of iemand per ongeluk(of expres) je scherm aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
NerdMichael schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Nee, het voorkomt dat je telefoon verbinding maakt met de deur wanneer hij binnen stil ligt of in de oplader zit. Zo kan voor iemand die verkeerd buiten wordt herkend niet ongewenst de deur openen wanneer regen of iemand per ongeluk(of expres) je scherm aanraakt.
Ahh handig denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
NerdMichael schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:25:
[...]

Nu alleen nog afwachten wanneer deze uit de beta komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-07 19:55
Sinds een aantal weken is bij mij een aantal keer snachts het slot ontgrendeld. Volgens de log omdat ik "in de buurt was". Ik was zeker in de buurt, ik was binnen en niet weggeweest.
Ik vrees dat dan het "touch to open" ook actief is, en de deur dus te openen is.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik zou graag de mogelijkheid zien om functies als "touch to open" en "touch to connect" via de Homey app in en uit te schakelen. Dan kan ik deze functies iig uitzetten als ik slaap.

[ Voor 23% gewijzigd door _wilco_ op 24-02-2024 01:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
_wilco_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 01:29:
Sinds een aantal weken is bij mij een aantal keer snachts het slot ontgrendeld. Volgens de log omdat ik "in de buurt was". Ik was zeker in de buurt, ik was binnen en niet weggeweest.
Ik vrees dat dan het "touch to open" ook actief is, en de deur dus te openen is.
Hebben meer mensen hier last van?

Ik zou graag de mogelijkheid zien om functies als "touch to open" en "touch to connect" via de Homey app in en uit te schakelen. Dan kan ik deze functies iig uitzetten als ik slaap.
Via homey is dit nu mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Vreemd, de pagina in de store geeft idd aan dat hier "kaarten" voor zijn, maar ik zie ze niet in de app (V3.4.3). Moet ik nog iets doen om dit te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:31
_wilco_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:16:
[...]

Vreemd, de pagina in de store geeft idd aan dat hier "kaarten" voor zijn, maar ik zie ze niet in de app (V3.4.3). Moet ik nog iets doen om dit te activeren?
Ook hier zie ik het nog niet in de echte app. Mogelijk alleen beschikbaar voor beta gebruikers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konehead
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:12
Hi, mijn originele Loqed batterijen zijn bijna op. Ik zag dat een setje Loqed oplaadbare batterijen +/- 50 Euro is. Waar hebben jullie voor gekozen qua nieuwe batterijen? Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
konehead schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:27:
Hi, mijn originele Loqed batterijen zijn bijna op. Ik zag dat een setje Loqed oplaadbare batterijen +/- 50 Euro is. Waar hebben jullie voor gekozen qua nieuwe batterijen? Ben benieuwd!
Hier toen der tijd direct de oplaadbare mee besteld.

Ff 4u aan de stroom en ze zijn weer vol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
voor batterijen zou je eneloops kunnen gebruiken.
Maar bij het loqed setje zit ook de oplader, die is wel handig zodat je de batterijen kunt laten zitten tijdens het opladen. Je kunt zelf ook zo'n oplader maken, is gewoon een voeding, maar het kant en klaar bestellen is wel comfortabel.
Zelf heb ik 1x een loqed setje besteld (wel met korting) en 10 extra eneloops voor mijn andere slot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Ik heb de oplaadbare batterijen besteld bij Loqed en ze zitten er nu al 3 kwart jaar in en zitten nu nog steeds op 66%. De deur wordt elke dag wel een paar keer gebruikt. Ik ben erg tevreden ermee, en het opladen is ook makkelijk. Gelukkig zit er ook een lang snoertje bij.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
_wilco_ schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 18:16:
[...]

Je dient je sloten opnieuw toe te voegen

Dus eerst verwijderen en dan opnieuw toevoegen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 14:01
_PM schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 14:48:
[...]

Nice! Kan je een .stl delen?
De maker heeft m op mijn verzoek op thingiverse gezet:

Vervangende ring voor LOQED, om de speling te verminderen:
Dit is de link:https://www.thingiverse.com/thing:6504451

Hoor graag of het werkt!

(kleine edit, nu met correcte link)

[ Voor 24% gewijzigd door Jan-Remco op 26-02-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
Jan-Remco schreef op maandag 26 februari 2024 @ 12:50:
[...]

Ik heb het op Thingiverse gezet, maar ik krijg het niet gepublished.

Vervangende ring voor LOQED, om de speling te verminderen:
Dit is de link: https://www.thingiverse.com/thing:6499073

Hoor graag of het werkt!
Ik kan het downloaden, en als ik zoek op loqed vind ik deze ook. Het lijkt dus goed te gaan.
Van het weekend zal ik het proberen te printen, bij ons is er ook speling, het zou handig zijn als zo iets standaard meegeleverd wordt.

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 16:43
Wat mij opvalt bij mijn nieuwe slot is als ik thuis kom samen met gezin en zet de auto bv aan de lader dan ben ik een minuutje later bij de deur dan mijn dochter die de deur geopend heeft met haar telefoon, dan werkt bij mij "touch to open" niet en moet ik de deur openen met "touch to connect¨
Geen groot probleem maar je zou zeggen dat we allemaal een eigen 500 mtr en bluetooth hebben dat het individueel moet werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:51
edutch schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:08:
Wat mij opvalt bij mijn nieuwe slot is als ik thuis kom samen met gezin en zet de auto bv aan de lader dan ben ik een minuutje later bij de deur dan mijn dochter die de deur geopend heeft met haar telefoon, dan werkt bij mij "touch to open" niet en moet ik de deur openen met "touch to connect¨
Geen groot probleem maar je zou zeggen dat we allemaal een eigen 500 mtr en bluetooth hebben dat het individueel moet werken.
Het werkt ook voor iedereen individueel. Maar touch to open kan maar 1 keer tegelijkertijd worden aangezet.

Het zorgt er namelijk voor dat bluetooth even aan blijft staan totdat er iemand naar binnen gaat. Dan gaat het slot weer in de energiebesparende mode. Meestal kom je ook tegelijkertijd binnen en wil je niet onnodig energie verspillen door bluetooth onnodig aan te laten staan.

Ik herken het probleem aangezien ik ook een elektrische auto heb, maar ik heb mijn vrouw intussen opgevoed en als zij naar binnen gaat dan laat ze de voordeur op een kiertje staan. Mogelijk kun je dat ook je dochter leren, ze is nooit te oud om wat nieuws te leren. ;)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• edutch
Nu laten we de deur normaal ook op een kier staan ( regen, wind daar gelaten) maar ik heb het slot een week en zit nog in de uitprobeer en de lol van een slim slot fase. Persoonlijk heb ik toch liever dat het slot iedereen individueel behandelt juist omdat soms iedereen in een kleine tijdspanne thuis komt en dan alleen de eerste het ultieme gemak ervaart. Dat beetje extra energie neem dan ik op de koop toe.
Eigen instelling in de app zou ideaal zijn in deze.

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
edutch schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:46:
Nu laten we de deur normaal ook op een kier staan ( regen, wind daar gelaten) maar ik heb het slot een week en zit nog in de uitprobeer en de lol van een slim slot fase. Persoonlijk heb ik toch liever dat het slot iedereen individueel behandelt juist omdat soms iedereen in een kleine tijdspanne thuis komt en dan alleen de eerste het ultieme gemak ervaart. Dat beetje extra energie neem dan ik op de koop toe.
Eigen instelling in de app zou ideaal zijn in deze.
Daar ben ik het wel mee eens.

Ik heb ook wel eens dat ik een paar minuten later aan kom dan mn vrouw en dan geen touch to open heb

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Wat moet het slot dan doen als je wel tegelijk naar binnen gaat? Toch die 20 minuten bluetooth aanhouden en de batterijen veel sneller leeg laten gaan?

Touch to connect werkt in mijn beleving sneller als er net iemand naar binnen is gegaan via touch to open.

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
edutch schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:08:
Het is juist veilig dat het zo reageert... Als jullie tegelijk naar binnen lopen en maar 1 persoon heeft actief de deur geopend dan zou touch to open actief blijven (jij blijft met bluetooth in de buurt en kan iedereen de deur openen.

( en wat janne_nl zojuist ook schrijft... :-) )

[ Voor 3% gewijzigd door Oktopus op 29-02-2024 15:33 ]

Object reference not set to an instance of an object

• janne_nl
Dat eerste zal wel.meevallen, touch to open komt immers pas als je vlak voor deur staat.

• edutch
Oktopus schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 15:32:
[...]

Het is juist veilig dat het zo reageert... Als jullie tegelijk naar binnen lopen en maar 1 persoon heeft actief de deur geopend dan zou touch to open actief blijven (jij blijft met bluetooth in de buurt en kan iedereen de deur openen.

( en wat janne_nl zojuist ook schrijft... :-) )
Ik ben nog niet in range van de bluetooth en heeft mij dan toch nog niet als zodanig herkent.
Sterker nog als ik ook binnen ben detecteert het slot dat toch ook en is er geen noodzaak om bluetooth aan te houden

• janne_nl
Zo werkt het (helaas) niet.

• edutch
Wat ik begreep kan het slot verschil tussen binnen en buiten bluetooth waarnemen ergo zien wie binnen dan wel buiten in range is. Ik ben in range maar heb niet op "touch to open" gedrukt maar ben wel binnen slot naar rust.
Ben ik niet binnen gewoon reguliere parameters aanhouden deur open zou ik zeggen met "touch to open"

• janne_nl
Je bent al snel buiten bluetooth bereik. Ook binnen.

Maar je draagt zeker goede punten aan. Volgens mij leest Loqed hier mee, dus wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Net is weer het slot van de voordeur vanzelf ontgrendeld :(
Ik vandaag niet weg ben geweest.

Ik vind dit wel een beetje verontrustend, ik weet niet of op dat moment de "touch to open" actief is. En het maakt nogal een boel lawaai snachts.
Ik had "touch to connect" al uitgezet, zonder resultaat.
De optie "touch to open" kan ik niet meer vinden, is deze verwijderd (of verplaatst)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnnie5
_wilco_ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 02:10:
Net is weer het slot van de voordeur vanzelf ontgrendeld :(
Ik vandaag niet weg ben geweest.

Ik vind dit wel een beetje verontrustend, ik weet niet of op dat moment de "touch to open" actief is. En het maakt nogal een boel lawaai snachts.
Ik had "touch to connect" al uitgezet, zonder resultaat.
De optie "touch to open" kan ik niet meer vinden, is deze verwijderd (of verplaatst)?
Staat onder “sleutels”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Is een instelling ler sleutel. Automatisch ontgrendelen heeft nooit echt goed gewerkt bij mij. Meteen al uitgezet begin 2021. Ik denk alleen dat het probleem meer in de telefoon dan in het slot zit.

Touch to open komt pas als je kort bij het slot ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
@janne_nl
Oke, dus het slot wordt ontgrendeld door de gps afstand en niet door de bluetooth verbinding? Ik dacht dat alleen het "wakker maken" hierdoor geactiveerd werd en het daadwerkelijke ontgrendelen door bluetooth.
Als ik namelijk een tijdje in de auto blijf zitten ontgrendeld het slot niet, pas als ik richting de deur loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik weet niet hoe het precies ertky, maar als ik op de bank zat ontgrendelde het altijd wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18:54
Iemand al ervaring met een defecte bridge? Volgens de persoon is deze dood. Niks van lichtjes te zien.

Hikvision HCSA, Paxton, Siemens, Raspberry Pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Zonder lichtjes lijkt me deze inderdaad dood.
Als het goed is kom je nog binnen door het slot door aanraking wakker te maken en dan de app te gebruiken. Of met een code natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamiedV
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 16:50
@RedPas Misschien een domme vraag maar heb je hem al geprobeerd in een andere stopcontact? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
@JamiedV Geen domme vraag hoor, maar ja geprobeerd ergens anders en stopcontact waar ie inzit is ook in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamiedV
@RedPas Ook geprobeerd om de bridge te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
Voor resetten heb je wel stroom nodig. Even contact opnemen met support. Nieuwe bridge doen ze niet moeilijk over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamiedV
maar misschien heeft hij wel stroom maar loopt hij vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Mijn slot wordt de laatste tijd ontzettend vaak (soms om het half uur) "wakker" gemaakt terwijl ik gewoon thuis ben.

Zijn hier meer gebruikers die dat is opgevallen?

Ik heb het idee dat de "binnen/buiten" detectie door de twee bluetooth antennes minder goed werkt dan in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nee. Valt me niet echt op. Wakker gemaakt wordt het slot niet door bluetooth trouwens, maar door het binnenkomen van de ingestelde afstand of door het op de 'knopjes' drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Theoretisch zou het moeten betekenen dat de app steeds denkt dat ik buiten de 500m grens ben geweest. Als het niet op meerdere telefoons gebeurde, zou ik telefoon verdenken. Maar het is me met andere apps die mijn locatie gebruiken nooit opgevallen.
Ik weet dat bluetooth hier niets mee te maken heeft, maar soms wordt het slot ook ontgrendeld terwijl ik bijna in een rechte lijn achter de voordeur zit (dus voor de twee antennes duidelijk"binnen"). Dit gebeurde eerder nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Start je bridge soms regelmatig opnieuw op?
Wat zegt Loqed support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
janne_nl schreef op zondag 10 maart 2024 @ 19:03:
Start je bridge soms regelmatig opnieuw op?
Hoe/waar kan ik dat zien?
Ik heb dit nog niet bij hun neergelegd, ik vroeg me af of meer gebruikers hier last van hebben.
En ik dacht dat Loqed ook meeleest in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ze lezen af en toe wel mee ja. Maar als je hulp nodig hebt zou ik toch de support weg gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 22:05
Ik heb een Loqed smartlock gekregen. Misschien aankomend weekend eens testen. Wij hebben twee deuren aan de voorkant van het huis. De normale voordeur met zeg maar een vaste klink en een deur naar de garage/bijkeuken met een "gewone" klink. Nu zie ik in allerlei reviews het slot alleen werken op een voordeur met vaste klink. Ik neem aan dat met een "gewone/beweegbare" klink het slot net zo goed werkt? Wij gebruiken die deur namelijk altijd :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als je de deur helemaal open kunt maken met een sleutel (zonder de klink omlaag te doen), zou het gewoon moeten werken lijkt me.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hassebassie
  • Laatst online: 21:41
De Loqed werkt bij sloten met een vaste klink en met een gewone klink. Bij de vaste klink wordt er een extra mogelijkheid gecreëerd, waardoor je de dagschoot kunt openen. Dat gebeurt met het extra commando "Openen". Bij sloten met een beweegbare klink is die optie niet aanwezig.
Bij het installeren van het slot wordt er gevraagd naar het type slot en wordt de extra optie geprogrammeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Bedankt voor de antwoorden. Aankomend weekend eens zien of ik ‘m kan installeren :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Gisteren het slot geïnstalleerd. Hardwarematig een fluitje van een cent. De installatie liep vast waardoor ik het slot en de bridge moest resetten. De tweede keer ging het prima gelukkig. Al met al toch een uurtje werk :)

Het gebruiksgemak ga ik nu achterkomen. Zojuist ging ik naar de sportschool en lukte het niet om ‘m op slot te doen met de aanraking. Nu las ik net dat je ook 2s de knoppen kan aanraken. Even wennen nog.

Integratie met Homey is een fluitje van een cent.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is inderdaad even wennen. Als er niets in het display staat en je wil het slot vergrendelen, dan moet je meteen vasthouden en zal het slot altijd vergrendelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

ephymerous schreef op zondag 24 maart 2024 @ 11:06:
Zojuist ging ik naar de sportschool en lukte het niet om ‘m op slot te doen met de aanraking. Nu las ik net dat je ook 2s de knoppen kan aanraken. Even wennen nog.

Integratie met Homey is een fluitje van een cent.
Ik heb ook een flow gemaakt in Homey dat als ik afwezig ben, hij automatisch de deur op slot doet.
Werkt prima en zo kan ik het nooit vergeten.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
KSR schreef op zondag 24 maart 2024 @ 17:09:
[...]

Ik heb ook een flow gemaakt in Homey dat als ik afwezig ben, hij automatisch de deur op slot doet.
Werkt prima en zo kan ik het nooit vergeten.
Ik ben niet alleen. Mijn vriendin heeft met veel pijn en moeite de app geïnstalleerd. De Homey moet nog :+

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Consulectro
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-09 00:09

Consulectro

Lekker bezig...

ephymerous schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:22:
[...]

Ik ben niet alleen. Mijn vriendin heeft met veel pijn en moeite de app geïnstalleerd. De Homey moet nog :+
In Home Assistant heb ik het draaien als twee personen afwezig zijn, dan alles sluiten.
Werkt heel erg goed.

12kW Nibe F1255-12R wp, 3x80m bronboring, 60x305wp PV waarvan 20xPVT (Use All Energy). Energieleverend sinds 9-6-2019.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:33
Ik had eerst een Xiaomi en het touch to open werkte heel slecht.

Een paar maanden geleden heb ik een pixel 7a gekocht en werkt touch to open prima totdat ik een update kreeg van Android 14.

Nu werkt het touch to open niet meer. Het slot ziet wel dat ik in de buurt ben (zie ik in de app) maar het display gaat niet aan en als ik het slot aan raak gaat de deur niet open.

Toestel al herstart en bluetooth uit en aan gezet maar niks helpt.

Iemand hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:20
Heb je niet per ongelijk touch to connect aanstaan?
Want dan gaat hij verbinding maken als je hem aanraakt ipv dat de deur open gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
vortexnl1982 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:25:

Een paar maanden geleden heb ik een pixel 7a gekocht en werkt touch to open prima totdat ik een update kreeg van Android 14.

Nu werkt het touch to open niet meer. Het slot ziet wel dat ik in de buurt ben (zie ik in de app) maar het display gaat niet aan en als ik het slot aan raak gaat de deur niet open.

geen ervaring met de pixel, maar heb je bij powersettings aangegeven dat de loqed app nooit in slaap gaat, bluetooth altijd beschikbaar is (voorgrond) en dergelijke. Volgens mij staat er ergens op de loqed site wel een aantal zaken om te controleren.

zelf heb ik overigens wel soms last van dat als ik een update achterloop, het soms niet goed werkt (samsung f21fe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
canonball schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:29:
[...]

geen ervaring met de pixel, maar heb je bij powersettings aangegeven dat de loqed app nooit in slaap gaat, bluetooth altijd beschikbaar is (voorgrond) en dergelijke. Volgens mij staat er ergens op de loqed site wel een aantal zaken om te controleren.

zelf heb ik overigens wel soms last van dat als ik een update achterloop, het soms niet goed werkt (samsung f21fe)
Ja die instellingen staan altijd goed bij mij. Heb het slot al twee jaar en weet dat je dat sowieso goed moet zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Bluetooth cache legen kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vortexnl1982
janne_nl schreef op zondag 31 maart 2024 @ 08:17:
Bluetooth cache legen kan helpen.
Top, dat werkte bij zowel bij mij vrouw haar telefoon (Samsung) en mijn Google Pixel! De problemen kwamen na een update naar Android 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamiedV
@vortexnl1982
vortexnl1982 schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 16:25:

Heb je al gekeken als er geen kabels los zitten of kapot zijn gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Gebruiken jullie al touch to connect DUs zonder de 500 meter restrictie ?

Zo ja is dit al betrouwbaar ?
Weet dat het een tijd in een soort bèta was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:42:
Gebruiken jullie al touch to connect DUs zonder de 500 meter restrictie ?

Zo ja is dit al betrouwbaar ?
Weet dat het een tijd in een soort bèta was
Bij mij werkt die niet betrouwbaar maar ik gebruik hem toch.

Mijn vrouw kan via mijn telefoon binnenkomen als ik op de wc zit. Dit vind ik echter een heel klein risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Is dit inmiddels al uit de beta ?

Kan de instelling nog niet vinden in de app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 03:42
MarioMark1541 schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:04:
[...]

Is dit inmiddels al uit de beta ?

Kan de instelling nog niet vinden in de app
De functie moet je aanzetten in je "mijn account" in de applicatie zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1

Sa1

Holmes schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:21:
[...]

waar dan? Ik heb die optie niet. Kun je een screen delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Holmes schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 20:21:
[...]

Die functie heb ik ook niet dus zal nog in de beta app zitten w.s

Wel vreemd want de handleiding staat al op de site dus zal elk moment wel uitkomen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb die optie ook. Versie: 4.2.41. Welke versie heb jij?

Edit: geen beta hier.

[ Voor 17% gewijzigd door janne_nl op 16-04-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:03:
Ik heb die optie ook. Versie: 4.2.41. Welke versie heb jij?

Edit: geen beta hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/It8Cc4wLvVDkSxBIDNnQ_pzS3Ks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TuQnaV4UO2H2Kk5iq5qJDNwz.jpg?f=fotoalbum_large

iOS
Ik was ooit ook beta tester via TestFlight maar daar kwam geen update meer en heb de link ook niet meer

[ Voor 106% gewijzigd door MarioMark1541 op 16-04-2024 22:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Android hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hmm dan zal iOS wel vandaag/ morgen komen

Hoe zijn jouw bevindingen mbt deze functionaliteit ?
Gebruiken jullie dit in combinatie met touch to connect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik zag hem net pas. Nog niks mee gedaan. Volgende week eens testen op mijn telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 22:16:
Ik zag hem net pas. Nog niks mee gedaan. Volgende week eens testen op mijn telefoon.
Ah oké wanneer is je app ge-update ? Vandaag dan of al eerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
1 april laatst geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Hi all, ik wil iemand 2 weken toegang geven tot een LOQed slot die liever niet de app op zijn telefoon heeft. Ergens heb ik gelezen dat je dit ook via de browser op je telefoon zou moeten kunnen openen? Hoe maak ik hier een sleutel en link voor die ik via whatsapp kan doorsturen?

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Centauriprime
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:21
Workaholic schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:12:
Hi all, ik wil iemand 2 weken toegang geven tot een LOQed slot die liever niet de app op zijn telefoon heeft. Ergens heb ik gelezen dat je dit ook via de browser op je telefoon zou moeten kunnen openen? Hoe maak ik hier een sleutel en link voor die ik via whatsapp kan doorsturen?
Dit bedoel je toch
https://support.loqed.com...en-naar-binnen-zonder-app

15x330 SW38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Workaholic schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 16:12:
Een sleutel aanmaken en die delen via whatsapp? Dan krijgt iemand de keuze om de app te installeren of op de knop te drukken om de deur te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Oké

Bij navraag blijkt dat iOS volgende maand komt met deze functie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 21:19
Let wel op dat dit dus echt openen op afstand is... Ik zou het persoonlijk niet doen met een ander persoon.
Als ze de link even gaan testen dan gaat jouw deur open. Die optie heb ik alleen voor mezelf en mijn vriendin. Ook niet voor mijn kinderen.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Komende tijd zullen wij een aantal tests doen rondom nieuwe business modellen voor LOQED. Kleine groepen gebruikers kunnen hierover een mail van ons ontvangen. Schrik niet, mocht je in zo’n test belanden; we leren van de antwoorden, maar geen van de tests zal op de wijze zoals ze nu zijn geformuleerd worden geïmplementeerd.

We kunnen nog geen details geven van de tests, maar uiteraard zullen jullie tijdig updaten van onze learnings!

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:02
Loqed schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 15:25:
Komende tijd zullen wij een aantal tests doen rondom nieuwe business modellen voor LOQED. Kleine groepen gebruikers kunnen hierover een mail van ons ontvangen. Schrik niet, mocht je in zo’n test belanden; we leren van de antwoorden, maar geen van de tests zal op de wijze zoals ze nu zijn geformuleerd worden geïmplementeerd.

We kunnen nog geen details geven van de tests, maar uiteraard zullen jullie tijdig updaten van onze learnings!
Ik heb zonet een mail ontvangen mbt het nieuwe business model, misschien praktisch om in de mail ook te vermelden naar de gebruiker dat er nog wordt getest of dit de daadwerkelijke eindrichting betreft.
In ieder geval snap ik de motivatie maar verbaasd het mij wel dat er zoveel functionaliteit aan gekoppeld zit (wat ook via lokale API aanroepen beschikbaar zou kunnen zijn). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 18:50
Ik heb hem inderdaad ook net gekregen.
Ik begrijp het model maar om nou gelijk 5 euro per maand er voor te vragen vind ik wel veel.
En inderdaad wat @Bloodhoundje zegt. Had in de mail ook even gemeld dat dit ook een test fase is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
We hebben er bewust voor gekozen om in de e-mail zelf dit niet te vermelden. Als je je aanmeld voor één van de proposities, krijg je na de aanmelding de uitleg te zien dat het een test was. Ook loggen we alle reacties per e-mail. We testen soms extremiteiten, zodat we beter kunnen leren waar écht een pijnpunt of kans ligt. Nogmaals hopen we op jullie begrip bij het uitvoeren van een test, dat belangrijk is voor de toekomst van LOQED :)

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

Na het invullen (met uiteraard geen gegevens):
Bedankt voor het invullen van je gegevens. We doen op dit moment een aantal tests rondom nieuwe business modellen voor LOQED. Enkele gebruikers, waaronder jij, hebben hierover een mail van ons ontvangen. Dit formulier is uitsluitend bedoeld om te leren van de antwoorden, er zal geen maandbedrag in rekening worden gebracht. Je bankgegevens zullen direct worden verwijderd en je e-mailadres wordt na het afronden van de tests verwijderd.
Mijn onderbuikgevoel zegt wel gelijk dat ze willen kijken hoeveel mensen er voor open staan voor een maandbedrag. Mij zal het niet verbazen mocht het in de toekomst toch deze kant op gaan. Correct me please if i’m wrong.

Wel ben ik benieuwd naar de nieuwe produkten die werden geïntroduceerd in een pilot, begin vorig jaar, waar men checkte via mail of er interesse in is. Daar heb ik helaas niets meer over gehoord.

[ Voor 12% gewijzigd door Remco2001 op 07-05-2024 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Remco2001 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:04:
Na het invullen (met uiteraard geen gegevens):

[...]

Mijn onderbuikgevoel zegt wel gelijk dat ze willen kijken hoeveel mensen er voor open staan voor een maandbedrag. Mij zal het niet verbazen mocht het in de toekomst toch deze kant op gaan. Correct me please if i’m wrong.

Wel ben ik benieuwd naar de nieuwe produkten die werden geïntroduceerd in een pilot, begin vorig jaar, waar men checkte via mail of er interesse in is. Daar heb ik helaas niets meer over gehoord.
We kijken naar de mogelijkheden voor een maandbedrag, maar in combinatie met andere veranderingen. Stel dat we een slot uitbrengen voor 99 Euro, samen met een optioneel abonnement van 2,99 per maand voor gave functies. Dan heb je als klant meer keuze, ook voor de klanten met een kleinere portemonnee.

Tav van de nieuwe producten: deze staan nog steeds op de rol. Productontwikkeling is een tijdrovende zaak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

Loqed schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:19:
[...]

We kijken naar de mogelijkheden voor een maandbedrag, maar in combinatie met andere veranderingen. Stel dat we een slot uitbrengen voor 99 Euro, samen met een optioneel abonnement van 2,99 per maand voor gave functies. Dan heb je als klant meer keuze, ook voor de klanten met een kleinere portemonnee.

Tav van de nieuwe producten: deze staan nog steeds op de rol. Productontwikkeling is een tijdrovende zaak ;)
Ik snap dat er kosten gemaakt worden, maar heb dat al bij meerdere (smarthome-)producten meegemaakt. Je betaalt een hoop geld voor een mooi en goed product en vervolgens word je later geconfronteerd met het zoveelste abonnement. Moraal van het verhaal, ik betaal liever wat meer in 1x en dat is dan alles. Maar wensen verschillen; als er interesse/een buisnesscase is in een goedkoper product met daaraan een abonnement, uiteraard gewoon doen.

Wat die ontwikkeling betreft: erg begrijpelijk natuurlijk. Wacht met veel geduld af! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinoki
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
Ben nu toch wel heel erg benieuwd naar wat er in de mail staat :p... vooral omdat ik 4 sloten heb... om nou per slot straks een x bedrag per maand te moeten betalen....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:32
Dit staat er in:
Beste blablabla,

We willen je allereerst hartelijk bedanken voor je vertrouwen in ons en het LOQED smart lock.

Tot nu toe hebben we met veel plezier de cloud-dienstverlening gratis kunnen aanbieden. Om ook in de toekomst jou van software-updates te kunnen blijven voorzien, staan we voor de uitdaging om ons model aan te passen. Hierdoor zijn we genoodzaakt om vanaf juni 2024 een maandelijkse bijdrage te vragen van € 7,95 voor de cloud-dienstverlening. We begrijpen dat dit een verandering is die je niet verwachtte. Het was voor ons geen gemakkelijke beslissing, maar wel noodzakelijk om je dezelfde kwaliteit en veiligheid te kunnen waarborgen, ook in de komende jaren.

We hopen op je begrip en je steun in deze nieuwe fase. Klik op de knop hieronder om naar de pagina te gaan waar je je betaalgegevens kunt invullen. Doe dit uiterlijk zondag 12 mei 2024.

Aanmelden voor LOQED Cloud-dienstverlening
Zonder deze bijdrage moeten we helaas de cloud-dienstverlening uitschakelen. Zonder cloud-dienstverlening is het slot nog wel te openen en sluiten via Bluetooth, maar werken functies zoals Touch to Open, gebruikersbeheer en slot bedienen op afstand, activiteitenlogboek en smart home integraties niet.

Zoals je van ons gewend bent staan we klaar om eventuele vragen te beantwoorden via de chat in de app of via support@loqed.com.

Met vriendelijke groet,

Het LOQED team
Bij mij gaat het meteen maximaal de allergie in, vanwege de reactietermijn, het maandbedrag, het eenzijdig verbreken van de verkoopvoorwaarden en vanwege het toch al niet leveren van de gedane toezeggingen (home assistant koppeling, bv)...

Ik weet niet welk lampje zo'n testactie bedenkt, maar die moet nodig van het bier afblijven! 8)7 8)7 8)7

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
__Erik__ schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:25:
Dit staat er in:

[...]

Bij mij gaat het meteen maximaal de allergie in, vanwege de reactietermijn, het maandbedrag, het eenzijdig verbreken van de verkoopvoorwaarden en vanwege het toch al niet leveren van de gedane toezeggingen (home assistant koppeling, bv)...

Ik weet niet welk lampje zo'n testactie bedenkt, maar die moet nodig van het bier afblijven! 8)7 8)7 8)7
Ik snap je reactie. Gelukkig is het nu nog een test maar als het daadwerkelijk deze kant op gaat ben ik snel klant af.

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-09 18:50
Om eerlijk te zijn gingen mijn haren gelijk overeind staan.
Ik wil graag een 2e Loqed slot maar nu wacht ik het even af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 22:29

robertwebbe

Robert Webbe

@Loqed Ik snap de uitdaging waar jullie voor staan. Maar bestaande gebruikers hebben de volle prijs betaald voor het slot, geen gereduceerde prijs. Mocht het nodig zijn om een cashflow op te moeten zetten, dan zou ik bestaande klanten eerst een periode gratis geven, om te wennen aan het idee en ze het gevoel gewaardeerd te worden als bestaande klant, en daarna zou ik er maximaal €2,50 per maand voor over hebben. Of €25 per jaar, dan heb je er maar 1x per jaar ‘pijn’ van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:27
__Erik__ schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 20:25:
Dit staat er in:

[...]
niet leveren van de gedane toezeggingen (home assistant koppeling, bv)...
Werkt deze niet voor jou? https://www.home-assistant.io/integrations/loqed/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mouse1277
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 12:23
Mwah, ik heb bewust een bepaald product als het Loqed smartlock gekozen voor het design, de functionaliteit en het feit dat er geen abonnement aan verbonden zat. Als ze dat nu (achteraf) toch gaan doen, dan ga ik me behoorlijk bedrogen voelen. Zal dan tevens het laatste product zijn dat ik van deze firma gekocht heb. Mocht het puur voor nieuwe producten zijn, dan snap ik het en kunnen potentiële kopers zelf de afweging maken.

Xiaomi Mix Flip || CMF Watch Pro 2 || BMW iX3 High Executive

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterpijpelink
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 13:16

peterpijpelink

07B2 - 11110110010

Loqed schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 16:21:
We hebben er bewust voor gekozen om in de e-mail zelf dit niet te vermelden. Als je je aanmeld voor één van de proposities, krijg je na de aanmelding de uitleg te zien dat het een test was. Ook loggen we alle reacties per e-mail. We testen soms extremiteiten, zodat we beter kunnen leren waar écht een pijnpunt of kans ligt. Nogmaals hopen we op jullie begrip bij het uitvoeren van een test, dat belangrijk is voor de toekomst van LOQED :)
je bedoelt de kans om bestaande klanten verder uit te melken en daarmee een pijnpunt voor je bestaande klanten te realiseren? Dat is inderdaad een extremiteit, helemaal correct. 8)7

07B2 - http://pvoutput.org/list.jsp?userid=22724 [Zonneboiler + 38 zonnepanelen, Warmtepomp 11.2 Ecodan + Daikin Ururu airco] Van gas los sinds 07-2019 - Goede doel Oekraine ondersteunen? zie blog: https://ritvanjeleven.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Laatst online: 20:25

Theo

moederbord

Loqed schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 17:19:
[...]

Het concept van voor relatief weinig het slot te verkopen on daarna maandelijks te moeten betalen zou in theorie een optie kunnen zijn. Echter heeft iedereen tot nu toe de ' hoofdprijs' betaald voor dit slot, en is kosteloze cloud deel van het product waarvoor betaald is. Het wegnemen van een deel van het product voor eigen gewin (stelen?) is wettelijk zelfs discutabel.

Persoonlijk voel ik mij met zo'n actie, en dan bovenstaand statement behoorlijk genaaid als consument. Want waarom moeten wij , naast de hoge aanschaf, nu ook maandelijks gaan betalen? Je schrijft dat je ofwel de hoge aanshaf hebt zonder kosten, of de lage aanschafkosten hebt met maandelijkse kosten. Je ' test' nu de optie of de personen die de hoge aanschafprijs betaald hebben ook nog maandelijks willen betalen wat klinkt als een derde businesscase welke lijkt op afpersen/stelen.

Ik ben blij dat ik mijn oude beslag en cilinders nog heb liggen. Als ' test' monteer ik deze binnenkort waarschijnlijk weer even op de buitendeuren...

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Ik denk ook niet dat het juridisch is toegestaan. Immers werkt je product dan niet meer zoals je die hebt gekocht en kun je de koop ontbinden (tenminste dat denk ik). Sommige dingen die ze achter de betaalmuur willen zetten is bewust reclame mee gemaakt voorheen.

Ik snap heel goed dat het niet houdbaar is om eenmalig 1 bedrag te vragen voor een product en dat eeuwig te blijven ondersteunen. Maar hier had vanaf het begin over nagedacht moeten worden. Ontwikkel kosten die blijven, server kosten e.d. ook. Als iedereen die het slot wil hebben het slot heeft, waar zitten dan de inkomsten?

Wat wel mogelijk is dat is om nieuwe features achter een betaalmuur te zetten. Maar dan moeten er wel echt goede ideeën komen om mensen ervoor te laten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedPas
Hier van dezelfde mening, specifiek gekozen voor loqed en niet cloud afhankelijk te zijn.
Als er een abo komt, ken ik een paar plekken dat de loqed gaan verwijderen.
Geef de mensen dan de keuze? Met abo = cloud en 24/7 service.
Zonder abo, toch alle functies kunnen gebruiken, maar je moet alles zelf doen/opzetten

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste