• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21-05 21:49
Stubby schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:57:
[...]

Ook niet als je bij settings -> integrations -> Loqed en dan het device kijkt? Het kan zijn dat de device naam veranderd is ten opzichte van de custom integration die je gebruikte
Ja daar kijk ik ook.

Ik zie nu wel dit soort meldingen:
Espressif DE:52:D8 was detected at home
5:28:18 PM - 4 minutes ago
Als ik met de app de deur open.

Ik heb trouwens de laatste firmware geïnstalleerd maar nu werkt het touch screen weer niet goed. Als ik op het touch screen druk gebeurd er niks, er komt geen tekst te staan van touch to open of een melding waar je je code kan invoeren |:(

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:34
Ik weet niet of het toeval is maar 2 iPhones met ios17 krijgen geen Bluetooth connectie meer met het slot sinds vandaag (en dus ook sinds al dat offline gebeuren van loqed zelf). De ios16 telefoon werkt nog prima. Voor iemand herkenbaar?

• vortexnl1982
Boel-Shit schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:56:
Ik weet niet of het toeval is maar 2 iPhones met ios17 krijgen geen Bluetooth connectie meer met het slot sinds vandaag (en dus ook sinds al dat offline gebeuren van loqed zelf). De ios16 telefoon werkt nog prima. Voor iemand herkenbaar?
Mijn poco f3 telefoon heeft heel vaak problemen en de Samsung van mijn vrouw sinds een aantal weken ook problemen. Het slot herkent niet dat je voor de deur staat. Zelfs niet als je de app open hebt staan en je raakt het touch screen aan.

De home assistant integratie (officiële) update bij mij de status van het slot niet. Is dat bij anderen ook zo? De custom integratie deed het wat dat betreft gewoon goed...

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Niet dat ik het erg vind, maar vond het wel handig.
Eerst als ik mijn deur op slot deed via Homey kreeg ik ook in de tijdlijn te zien dat dit via Homey gedaan was.
Als ik het nu doet staat er dat het via Google gedaan is.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49

robertwebbe

Robert Webbe

@Boel-Shit Ik heb ook iOS17 en kon gisteren probleemloos naar binnen.

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:57:
@Boel-Shit Ik heb ook iOS17 en kon gisteren probleemloos naar binnen.
Dank je voor je reactie, had met de beta ook al geen problemen maar het was me net even te toevallig 😊
Ik ga even verder onderzoeken!

Een reboot van de iPhones heeft het opgelost!

[ Voor 6% gewijzigd door Boel-Shit op 21-09-2023 10:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
vortexnl1982 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 23:15:
[...]

Mijn poco f3 telefoon heeft heel vaak problemen en de Samsung van mijn vrouw sinds een aantal weken ook problemen. Het slot herkent niet dat je voor de deur staat. Zelfs niet als je de app open hebt staan en je raakt het touch screen aan.

De home assistant integratie (officiële) update bij mij de status van het slot niet. Is dat bij anderen ook zo? De custom integratie deed het wat dat betreft gewoon goed...
We zijn een eerste troubleshooter voor Touch to Open aan het testen. Deze moet inzicht geven waarom het niet werkte. Op dit moment kun je die ook al zelf testen (de interface en teksten zijn nog niet definitief). Via https://app.loqed.com onder het menu "Locks" --> kies je slot --> en dan "Touch to Open Troubleshooting" kun je de tool vinden.

Stuur ons gericht (support@loqed.com) een screenshot hiervan als het niet lukt. Touch to Open hoort 99,9% van de tijd te werken!

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-05 10:02

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Loqed schreef op woensdag 27 september 2023 @ 19:07:
[...]

We zijn een eerste troubleshooter voor Touch to Open aan het testen. Deze moet inzicht geven waarom het niet werkte. Op dit moment kun je die ook al zelf testen (de interface en teksten zijn nog niet definitief). Via https://app.loqed.com onder het menu "Locks" --> kies je slot --> en dan "Touch to Open Troubleshooting" kun je de tool vinden.

Stuur ons gericht (support@loqed.com) een screenshot hiervan als het niet lukt. Touch to Open hoort 99,9% van de tijd te werken!
Vandaag al direct kunnen gebruiken.
Enige 2 x jes was authenticatie binnen module en buiten module.
Oplossing "zorg dat je telefoon geen bluetooth gebruikt".
Sorry, maar dat is onmogelijk. Heb een smartwatch.
Gebruik in de auto hands free met Bluetooth.
En lopend gebruik ik m'n koptelefoon voor muziek.
Telefoon kan echter 5 BT apparaten tegelijk hebben, dus zou geen probleem moeten zijn.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• lga3k
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-09-2024
Boel-Shit schreef op woensdag 20 september 2023 @ 22:56:
Hier hetzelfde probleem. Vorige iOS update ook.

[ Voor 3% gewijzigd door lga3k op 28-09-2023 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
En weer de iPhones (3 stuks, 14 Pro/13 Pro/12 Pro, allen op laatste iOS 17 versie) moeten rebooten om bluetooth met Loqed weer werkend te krijgen.

Het Touch to Open troubleshooting geeft precies weer wat er niet werkt, de telefoon heeft niet met de binnen of buitenmodule via bluetooth kunnen connecten.

@Loqed Zijn er problemen op iOS 17 icm bluetooth/Loqed bekend? Indien nodig ben ik bereid om verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 16:12
Boel-Shit schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:39:
En weer de iPhones (3 stuks, 14 Pro/13 Pro/12 Pro, allen op laatste iOS 17 versie) moeten rebooten om bluetooth met Loqed weer werkend te krijgen.

Het Touch to Open troubleshooting geeft precies weer wat er niet werkt, de telefoon heeft niet met de binnen of buitenmodule via bluetooth kunnen connecten.

@Loqed Zijn er problemen op iOS 17 icm bluetooth/Loqed bekend? Indien nodig ben ik bereid om verder uit te zoeken.
Hier loopt alles nog prima icm iPhone 15 pro en IOS 17

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:17
Heeft er hier iemand een 3D printer ?

Bij hevige regen (regen staat altijd op m’n slot) gebeurt het nog wel eens dat het slot automatisch op slot gaat of blokjes in beeld komen

Is er iemand die iets van een kapje kan maken wat je er over heen kan klikken doen zodat er minder regen op komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtl79
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-05 16:20
Boel-Shit schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:39:

Hier met iPhone 13 sinds update naar iOS17.0.1 en nu 17.0.3 heb het zelfde probleem, Touch to Connect werkt niet en Touch to Open werkt soms wel soms niet, super vervelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
dtl79 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 14:03:
[...]

Hier met iPhone 13 sinds update naar iOS17.0.1 en nu 17.0.3 heb het zelfde probleem, Touch to Connect werkt niet en Touch to Open werkt soms wel soms niet, super vervelen.
Ik heb het probleem weten terug te brengen door het hard afsluiten van de Loqed app en weer opnieuw te openen voor 2 van de 3 iPhones als het slot niet wil reageren op de telefoon in de buurt. Het treedt gelukkig veel minder op maar het blijft behelpen. Ondertussen ook een HomeAssistant ios action aangemaakt en toegevoegd aan de apple watches om de deur te kunnen openen (alleen als minstens 1 van ons thuis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mroizo85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18-03 20:19
Zelfde problemen met Touch to Connect en Touch to open hier sinds iOS 17

@Loqed kunnen jullie hier ajb naar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19-05 08:34
mroizo85 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:18:
Zelfde problemen met Touch to Connect en Touch to open hier sinds iOS 17

@Loqed kunnen jullie hier ajb naar kijken?
De reset network settings uit dit artikel was voor mij op iOS17 de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 22:10
Hier sinds een week problemen dat touch to open helemaal niet meer werkt op 2 verschillende Samsung telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-05 16:48
Hier ook sinds een week problemen op Android. Moet de app echt open hebben staan om touch to open te laten werken.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

En hier ook op Samsung.
Zodra ik de app opent pakt hij hem ineens wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Heb altijd problemen met mijn poco f3. Mijn vrouw met haar Samsung loopt ook te klagen de laatste tijd...

Waarschijnlijk ligt het aan iets van bluetooth stack of power settings in de Android image van die fabrikanten.. Maar irritant is het wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

vortexnl1982 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 00:36:
Mijn vrouw met haar Samsung loopt ook te klagen de laatste tijd...

Waarschijnlijk ligt het aan iets van bluetooth stack of power settings in de Android image van die fabrikanten..
Wel vreemd dat er ineens een paar zijn met Samsung die problemen hebben toch?
Ik had een week geleden nog geen problemen, dacht eerst dat het aan mij lag, en heb me rot gezocht tot ik hier zag dat ik niet de enige was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oktopus
Hier geen Samsung maar een OnePlus. Zie wel dat er nu 6 dagen geleden een update geweest is van de app. Ongeveer sinds die tijd heb ik problemen. Gelukkig zijn de releasenotes de generieke 'Verbeterde app-stabiliteit'...
@Loqed Kunnen jullie dit eens onderzoeken? (en eens nuttige release notes maken?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:05
ook hier een Samsung met problemen.
Als ik de app open en na de pagina om handmatig te open ga, maar nog even niets doe, verschijnt opeens "touch to open" op het display. Ik vewacht dat het iets is dat de powersettinggs niet goed werken (volgens de settings zou de loqed app niet in slaap mogen enzo, allerlei settings van de support pagina om het te tunen.
Zal dit weekend ook maar weer eens debuggen en kijken of er iets te zien valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vortexnl1982
Bij mij staan de power settings voor de app uit. Geen restricties. En de app krijgt ook continue gps voor de locatie.

Als ik de telefoon unlock dan krijg ik vaak touch to open. Maar als ik aan kom lopen vanuit mijn auto als ik van mijn werk kom: niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 16:24
Hier ook hetzelfde verhaal met een pixel 6.

Toevallig ook allemaal android 14 net geïnstalleerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:35

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Sinds enkele weken hier wel veel problemen met de Loqed. Vriendin en ik beiden iPhone (12 pro en 13 pro). We hebben touch to open en ook binnen de 300m die functie. Bij ons beiden als we nu aan komen lopen thuis gaat het slot niet meer open. Hij zegt connecting to phone en erna niks. Moeten hem nu constant via de app handmatig openen. Ik weet niet zeker of het is sinds de laatste grote iOS update. Maar ik weet wel dat het op beiden toestellen nu is.
Heb het slot al gereboot, bridge al en ook de telefoons. Als de app enkel open is op telefoon of telefoon gelocked in broekzak zit maakt ook geen verschil.

Daarnaast is het altijd zo als we weg gaan dat ik de deur achter me dicht trek, dan krijg ik touch to lock te zien. .Hij gaat dan locken, maar altijd op het einde hoor ik een piep en krijg een melding of mailtje dat het slot niet goed kon sluiten, terwijl alles wel gewoon goed op slot is dan. Erg vervelend allemaal zo. Twijfel nu heel erg of ik het slot wel wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
Dinjesk schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:07:
Hier ook hetzelfde verhaal met een pixel 6.

Toevallig ook allemaal android 14 net geïnstalleerd???
Mijn laatste algemene android update is van 1 sept, maar zover ik weet kunnen tegenwoordig onderdelen daarvan automatisch worden geüpdate vanuit de play store, dus ook zonder reboot. Daardoor is ook van alles niet zichtbaar of het geüpdatet is, ook gedeelte van android zelf.

ps, mijn telefoon is ook van mijn werk, waardoor sommige onderdelen ook beheert worden door een policy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21-05 19:21
Nog mensen die het probleem hebben dat het scherm na een tijd alleen nog blokjes toont ipv cijfers/letters (lijkt net alsof het scherm niet refreshed, indien nodig maak ik straks foto :) )? Als ik de batterijen er dan even uit haal start het slot wel weer gewoon op en is alles voor een aantal dagen gewoon leesbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:08
Chaker schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:21:
Nog mensen die het probleem hebben dat het scherm na een tijd alleen nog blokjes toont ipv cijfers/letters (lijkt net alsof het scherm niet refreshed, indien nodig maak ik straks foto :) )? Als ik de batterijen er dan even uit haal start het slot wel weer gewoon op en is alles voor een aantal dagen gewoon leesbaar.
Tip, houd een 9V batterij tegen de 2 pinnen aan om het slot te herstarten. Dan hoef je niet alles los te halen.

Ik heb dit ook heel af en toe. Meestal dat er streepjes onder de letters komen oid. Dit heb ik overigens al lang niet meer gehad. Ik denk dat de zon/warmte er mogelijk mee te maken heeft. Momenteel komt er hier geen zon op het scherm. In de winter met de laagstaande zon juist wel.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:17:
[...]

Tip, houd een 9V batterij tegen de 2 pinnen aan om het slot te herstarten. Dan hoef je niet alles los te halen.

Ik heb dit ook heel af en toe. Meestal dat er streepjes onder de letters komen oid. Dit heb ik overigens al lang niet meer gehad. Ik denk dat de zon/warmte er mogelijk mee te maken heeft. Momenteel komt er hier geen zon op het scherm. In de winter met de laagstaande zon juist wel.
Zelfde probleem hier

Nu ook het geval en inderdaad ff batterij ertegen aan houden en weg
Scheelt een hoop los halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:06
Zie dat ik niet de enige ben met problemen met loqed na de laatste applicatie update. Gebruik ook Android, en voorheen als ik in de buurt kwam lichte het scherm altijd op, nu dus niet meer.. Enig idee wanneer dit probleem verholpen zal worden? @Loqed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:43
Hier ook problemen met touch to open op een Pixel 5 en Android 14. Na openen Loqed app verschijnt er wel touch to open op het schermpje.
Graag een oplossing @Loqed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Je kan beter support een mail en of chat bericht sturen

Gok dat @Loqed hier niet dagelijks kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

MarioMark1541 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:34:

Wel jammer dat ze hier dan niet reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Mystikal

It never hurts to help!

Ook hier hetzelfde probleem dat touch to open opeens niet meer werkt. Elke keer dien ik mijn telefoon te pakken. Voorheen werkte het prima. Graag een update @Loqed

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
MarioMark1541 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 19:34:

Chatbericht liever niet, ik en die chatrobot zijn geen goede combinatie :I

Zal weer eens een mail sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Net toch ook maar mail gestuurd.
Schermpje doet ondertussen zo goed als niks meer. Na het vervangen van de batterijen werkte het even maar ondertussen blijft het schermpje gewoon zwart. Zeer vervelend...

Ik zal updates hier ook posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
Mijn probleem dat touch to go niet werkt is opgelost!
Wat exact de rede is weet ik niet, vandaag heb ik een android update gehad (samsung) maar na het opnieuw opstarten ook een loqed update. Sindsdien werkt het in iedergeval weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPyRoX
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 19:15
Ha ik ben blijkbaar niet de enige.
Ik zelf heb een Samsung telefoon en een iPhone en beide wordt niet meer gezien met Loqed als ik aan kom lopen. Door de opmerking hierboven mij heb ik net de Loqed app geüpdatet van Android.
We gaan het morgen mee maken of hij het weer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Ik heb de app geüpdatet, en tot nu toe werkt het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 21:45

Mystikal

It never hurts to help!

Bij mij werkt het opeens ook weer (Android).

Wel bizar...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
Ook hier werkt het nu weer na de update. Lag dus toch aan de app. Fijn dat er voor zo iets essentieels niet even een melding verstuurd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dexter145
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-11-2024
Chaker schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 15:10:
Net toch ook maar mail gestuurd.
Schermpje doet ondertussen zo goed als niks meer. Na het vervangen van de batterijen werkte het even maar ondertussen blijft het schermpje gewoon zwart. Zeer vervelend...

Ik zal updates hier ook posten
Hier hetzelfde, via de chat in de app een bericht gestuurd en kreeg meteen als antwoord terug dat er een nieuw scherm opgestuurt werd, inmiddels een dag later binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Dexter145 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Hier hetzelfde, via de chat in de app een bericht gestuurd en kreeg meteen als antwoord terug dat er een nieuw scherm opgestuurt werd, inmiddels een dag later binnen.
Ik moest 'm ook al binnen een half jaar vervangen.

Let er wel op, je moet het slot volledig opnieuw instellen. Dus alle sleutels zijn ook weg.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
HellStorm666 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:39:
[...]

Ik moest 'm ook al binnen een half jaar vervangen.

Let er wel op, je moet het slot volledig opnieuw instellen. Dus alle sleutels zijn ook weg.
Je kunt contact opnemen met Loqed support, ze kunnen iets doen waardoor je de sleutels niet kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaker
Dexter145 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:06:
[...]

Yes, vandaag nog eens gestuurd en krijg ook een nieuw scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:54
Ik heb het HELE topic doorgelezen en man, wat wilde ik graag een Loqed. Dat ding ZOVEEL mooier dan Nuki. De Nuki moet er hier uit omdat het niet past op mijn nieuwe naar buiten zwaaiende deur. Ik heb kunststof kozijnen gekregen en de ruimte tussen het slot en de deur is te smal. De Nuki past er wel op, maar dan wil de deur niet meer open. Op zoek naar een alternatief kwam ik Loqed tegen. Mooi plat en afgewerkt, veel mooier dan zo'n lelijke unit die aan je slot hangt.

Maar toen ging ik lezen. Ik had al enorme reserveringen tegen het feit dat het slot helemaal niet meer met een sleutel open kan. Welk helder licht heeft dat bedacht? Ik bedoel, ik vind ook de buitenunit van Loqed er mooi uitzien, maar je moet gewoon ALTIJD met een sleutel naar binnen kunnen. Waarom geen Loqed unit die over de bestaande cylinder valt, of desnoods met een knopcylinder en adapter.

Daar had ik uiteindelijk wel mee kunnen leven. Maar toen die regelmatige berichten over falende motorunits, dat KAN gewoon niet als je volledig afhankelijk bent van die motor. Die moet 100% betrouwbaar zijn. Het is mooi dat Loqed zo snel een nieuwe unit opstuurt, met de service lijkt niet veel mis. Maar daar heb je niet zoveel aan als je buitengesloten bent. Er is goed over nagedacht verder, je kunt een pincode gebruiken als je telefoon leeg is en je kunt zelfs het slot gebruiken met een 9V blokje als de batterijen leeg zijn, maar tegen een kapotte motorunit is niet veel te doen. Normaal pak je dan je sleutel, oh wacht...

En dan de overige dingen die ik hier lees. Regendrupje op je knop terwijl je telefoon binnen ligt en dan het slot wat opengaat? No way, dat moet niet kunnen. Vandalen die je buitenunit vernielen. Inbrekers die kunnen zien dat er een smart lock geplaatst is zullen er vanuit gaan dat er dan een early adopter woont en er dus binnen ook wel meer jatbare dingen zullen zijn. Regelmatig uitvallende wifi verbindingen. En handmatig opladen inschakelen, wtf. Het is het gewoon net niet.

Er zijn zoveel voordelen aan Loqed. Schitterend uiterlijk, lokale API, veel mogelijkheden m.b.t. sleutels voor anderen en bediening op afstand. Maar ze wegen niet op tegen onbetrouwbaarheid en het risico te worden buitengesloten. Ik ga voorlopig onhandig met een sleutel naar binnen. Mijn zoektocht heeft me wel op nieuwe ideeen gebracht, bijvoorbeeld een HomeKey slot. Helaas zijn die nog niet leverbaar in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Na de update schijnt het hier ook weer goed te werken. Kan eindelijk mijn telefoon weer in mijn zak laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:06
Pff ... Wij zijn met 5 thuis en bij mij heeft het nog nooit gewerkt (ook niet bij bij nieuw toestel). Bij de rest van het gezin werkt het dan wel dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
iPhone hier nooit problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 10:39
Meer mensen die ineens een geluid (deuntje) uit hun slot horen komen als ze de deur ontgrendelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-05 23:37
LiquidSmoke schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 17:12:
Meer mensen die ineens een geluid (deuntje) uit hun slot horen komen als ze de deur ontgrendelen?
Ja dat had ik ook ineens :)

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nienix schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

Ja dat had ik ook ineens :)
Wat voor geluidje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Een 8-Bit deuntje bij openen en vergrendelen... Is echt pas sinds vandaag.

Merk trouwens dat touch to open niet meer lijkt te werken op korte afstanden, in de app heb ik ook niet meer de mogelijkheid om de afstandsrestrictie uit te zetten. Ik zit in het beta programma en heb de app al wel 10x moeten updaten in de afgelopen paar weken.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
LiquidSmoke schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 21:20:
[...]

Merk trouwens dat touch to open niet meer lijkt te werken op korte afstanden, in de app heb ik ook niet meer de mogelijkheid om de afstandsrestrictie uit te zetten. Ik zit in het beta programma en heb de app al wel 10x moeten updaten in de afgelopen paar weken.

Hmm is me nog niet opgevallen eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik heb toch een Loqed gehaald. Geen enkel ander smart lock past op mijn deur. De Loqed eigenlijk ook niet, maar het was een kwestie van een paar millimeter. Dus ik heb lopen knutselen en frutten tot het paste. Uiteindelijk heb ik de stang van de klink (die door de deur steekt) een stukje verbogen, dat gaf me net genoeg ruimte om het slot een paar mm verder van de sponning te krijgen waardoor de deur dicht kan zonder dat het slot tegen de deurpost aan komt. Prima. Het slot werkt ook. Lokaal, that is.

Want toen ik vanavond thuis kwam (ben een paar kilometer weg geweest): helemaal niks. Het slot was zwart en toen ik het aanraakte vroeg hij om de code. Geen enkele verbinding met m'n iPhone. Ik heb 30 seconden pal voor de deur staan wachten in de regen en toen had ik er genoeg van en heb de iPhone erbij gepakt om de app te gebruiken. Vraagt ie "wilt u op afstand uw slot ontgrendelen?" Hoezo op afstand, ik sta er pal voor! 30 seconden is zat tijd om verbinding te maken via Bluetooth. Geen beste eerste ervaring. Maar de Nuki deed in het begin ook wat moeilijk, dus ik kijk het nog even aan.

Maar wat ik mis: waar is de functie om automatisch te vergrendelen als de deur sluit? Dat zat er toch in? Ik kan het nergens vinden. Ik wil graag dat mijn achterdeur altijd op slot is, dus zodra de deur sluit moet deze ook meteen vergrendeld worden. Mis ik iets of is deze functie eruit gehaald? Want als dat zo is, is het instant demonteren en terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

Nou ik hoor gen geluidje hoor hahaha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

MarioMark1541 schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 08:18:
[...]

Nou ik hoor gen geluidje hoor hahaha
Hier ook geen geluid, net nog getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Mijn vrouw merkte het net ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Niemand die de functie 'automatisch op slot bij dichtdoen deur' heeft teruggevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-05 17:49
PhilipsFan schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:44:
Niemand die de functie 'automatisch op slot bij dichtdoen deur' heeft teruggevonden?
Volgens mij heb je gelijk, ik kan het ook niet meer terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
Jan-Remco schreef op woensdag 1 november 2023 @ 13:57:
[...]

Volgens mij heb je gelijk, ik kan het ook niet meer terugvinden.
https://support.loqed.com...oe-doe-ik-de-deur-op-slot
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFZmGuJiZgr-FNA2bqSctqIJhk4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IQAwF6Gni28GsegItv9t3JQf.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
Thanks! Dat werkt inderdaad. Nu kijken hoe het bevalt. En ik zal een stukje tape op mijn kozijn plakken zodat het niet beschadigt als ie toch een keer op slot zou gaan terwijl de deur open staat.

Nu nog een manier vinden om die Webhooks goed aan de praat te krijgen. Het is me nog niet gelukt met Domoticz. Heeft iemand een werkende Homebridge integratie? Want die ik nu gebruik (marktiddy) werkt op zich wel, maar weet niet of het slot vergrendeld is (als dat buiten Homekit om is gebeurd), en daardoor doet ie soms de deur eerst op slot en daarna er weer vanaf...

[ Voor 23% gewijzigd door PhilipsFan op 01-11-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:36
[...]

Ik zit ook in het beta programma en ervaar precies wat jij beschrijft.
  • veel updates
  • deuntje uit het slot
  • touch to open kapot
Ik heb Loqed gemaild want het begint te frustreren. Ben benieuwd naar het antwoord. Denk er haast over om uit beta programma te gaan want de huidige problemen lijken eerder alfa..

Maar goed, eerst maar eens de reactie van Loqed afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
Ik ontdekte vandaag dat andere bewoners die je een sleutel wil geven, een eigen Loqed account moeten aanmaken. WAAROM? Dat is weer een belasting voor de overige bewoners en introduceert onnodige zwakheden. Pubers begrijpen niet waarom ze sterke wachtwoorden moeten gebruiken, dus die loggen overal in met hetzelfde zwakke wachtwoord.

Waarom kan de app niet gewoon werken met een gedeelde sleutel van mijn account?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

PhilipsFan schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:47:
Ik ontdekte vandaag dat andere bewoners die je een sleutel wil geven, een eigen Loqed account moeten aanmaken. WAAROM? Dat is weer een belasting voor de overige bewoners en introduceert onnodige zwakheden. Pubers begrijpen niet waarom ze sterke wachtwoorden moeten gebruiken, dus die loggen overal in met hetzelfde zwakke wachtwoord.

Waarom kan de app niet gewoon werken met een gedeelde sleutel van mijn account?
Dat vroeg ik mij ook al af.
Waarom moeten m'n ouders, schoonouders, broertje/zusje, schoonmaakster, enz. een loqed account aanmaken om mijn voordeur te openen met een app?

Dat ze een app moeten installeren is soms al een heel ding "waarom nòg een app, heb je geen sleutel".
En dan ook nog de drempel dat ze een account moeten maken.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• canonball
HellStorm666 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 07:37:
[...]

Dat vroeg ik mij ook al af.
Waarom moeten m'n ouders, schoonouders, broertje/zusje, schoonmaakster, enz. een loqed account aanmaken om mijn voordeur te openen met een app?

Dat ze een app moeten installeren is soms al een heel ding "waarom nòg een app, heb je geen sleutel".
En dan ook nog de drempel dat ze een account moeten maken.
Ze hoeven geen app te installeren.
Als je een sleutel aanmaakt krijg je een mail, die kun je gebruiken om te importeren in de app, maar je kunt de url die erin staat ook direct aankiezen, en dan gebruiken om de deur te openen. Als ze het sporadisch gebruiken kunnen ze dus gewoon elke keer de link aankiezen.

Alleen werken dan niet alle opties, bv dat touch to open werkt als je er aan komt lopen, je moet dan wel elke keer de link aankiezen.
Vooral als je meerdere sleutels hebt is dat niet handig, een app is dan veel overzichtelijker.

Denk er overigens wel aan om voor iedereen die je het geeft een aparte sleutel te generen, en niet iedereen de zelfde url te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

canonball schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:21:
[...]

Ze hoeven geen app te installeren.
Als je een sleutel aanmaakt krijg je een mail, die kun je gebruiken om te importeren in de app, maar je kunt de url die erin staat ook direct aankiezen, en dan gebruiken om de deur te openen. Als ze het sporadisch gebruiken kunnen ze dus gewoon elke keer de link aankiezen.

Alleen werken dan niet alle opties, bv dat touch to open werkt als je er aan komt lopen, je moet dan wel elke keer de link aankiezen.
Vooral als je meerdere sleutels hebt is dat niet handig, een app is dan veel overzichtelijker.

Denk er overigens wel aan om voor iedereen die je het geeft een aparte sleutel te generen, en niet iedereen de zelfde url te geven.
Die URL werkt alleen als je wil dat ze op afstand ook de deur kunnen openen.
Ik heb geen behoefte om een digibeet die optie te geven.
Dan zitten ze weer is te pielen met die telefoon en vervolgens gaat mijn deur open terwijl ik niet thuis ben.
Thuis komen als niemand thuis is maar wel je deur wagenwijd open staat is niet ideaal...

Scientia Potentia Est

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilipsFan
HellStorm666 schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 09:42:
[...]

Die URL werkt alleen als je wil dat ze op afstand ook de deur kunnen openen.
Ik heb geen behoefte om een digibeet die optie te geven.
Dan zitten ze weer is te pielen met die telefoon en vervolgens gaat mijn deur open terwijl ik niet thuis ben.
Thuis komen als niemand thuis is maar wel je deur wagenwijd open staat is niet ideaal...
Dit. Ik vind het niet erg als ze een app moeten installeren en ivm Touch to Open begrijp ik wel dat dat nodig is. Maar wat ik niet begrijp is dat ze een eigen account moeten aanmaken. Die drempel is te hoog. Je moet de app gewoon kunnen gebruiken met alleen een sleutel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:49

robertwebbe

Robert Webbe

Lange tijd geleden heeft @Loqed gedeeld dat er een klikker zou komen, bedoeld voor de doelgroep die minder technisch begaafd is. Alleen horen we er niets meer van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Oke, ik zal vast idioot zijn, maar ik moet opeens opnieuw inloggen op mijn mobiel en ik kom mijn huis niet meer in via mijn voordeur; maar goed dat ik nog anders binnen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Pikoe schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 01:10:
Oke, ik zal vast idioot zijn, maar ik moet opeens opnieuw inloggen op mijn mobiel en ik kom mijn huis niet meer in via mijn voordeur; maar goed dat ik nog anders binnen kan komen.
Dat heb ik ook eens gehad in de stromende regen… Heel irritant is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Vandaag een update ontvangen naar 4.1.17 op mijn android. Prompt werkt Touch to open niet meer, op beide sloten Erg fijn met dit weer. Checken: Staat blutooth aan, ja dus. Zucht.

En vandaag een gast, die niet met de app naar binnen kan, omdat er eerst een update werd geforceerd. Dat is niet de bedoeling, zeker niet als het regent.
De app deed het daarvoor ook, er was geen firmware update, dus de verplichte update is een HEEL slecht idee

- EDIT - blijkbaar wordt de update niet geforceerd, en kun je deze overslaan met het kruisje linksboven.

[ Voor 53% gewijzigd door Jan-Remco op 06-11-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:35
Toen ik het slot net kocht kregen de bridge en het slot zelf gelijk updates. Daarna heb ik dat niet meer gehad. Wel van de app zelf.
Het slot zit op 2006033 en de bridge op 71.
Ben benieuwd of jullie ook op deze versies zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Kitser schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 17:22:

Het slot zit op 2006033 en de bridge op 71.
Ben benieuwd of jullie ook op deze versies zitten?
Yep, hier hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
Jan-Remco schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:55:
Vandaag een update ontvangen naar 4.1.17 op mijn android. Prompt werkt Touch to open niet meer, op beide sloten Erg fijn met dit weer. Checken: Staat blutooth aan, ja dus. Zucht.

En vandaag een gast, die niet met de app naar binnen kan, omdat er eerst een update werd geforceerd. Dat is niet de bedoeling, zeker niet als het regent.
De app deed het daarvoor ook, er was geen firmware update, dus de verplichte update is een HEEL slecht idee
Die update melding kun je door middel van het kruisje rechtsbovenin uitstellen. Android OS laat niet toe dat de update geforceerd uitgevoerd moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
aritmeester schreef op donderdag 2 november 2023 @ 23:44:
[...]

Ik zit ook in het beta programma en ervaar precies wat jij beschrijft.
  • veel updates
  • deuntje uit het slot
  • touch to open kapot
Ik heb Loqed gemaild want het begint te frustreren. Ben benieuwd naar het antwoord. Denk er haast over om uit beta programma te gaan want de huidige problemen lijken eerder alfa..

Maar goed, eerst maar eens de reactie van Loqed afwachten.
Heb je al reactie van Loqed gehad?

Ik ga vandaag ook een bericht sturen met mijn bevindingen want touch to open is nu echt kapot. Leuk dat er een deuntje is maar de 'core' werking is gewoon niet in orde nu.

Touch to open > 500 meter -> Loqed app geeft aan dat het slot wakker gemaakt is maar bij aankomst thuis is het slot niet wakker. Radius vergroten naar 1000 helpt niet.

Touch to open < 500 meter -> Slot geeft aan connecting to phone maar verbind niet. Via de app altijd de melding of ik de deur op afstand wil openen, er lijkt domweg geen BT activiteit meer te zijn

Touch to open -> Restrictie van afstand niet meer aan of uit te zetten, de optie zit domweg niet meer in de app

Antennes -> Niet meer te zien in de app of de antennes binnen/buiten een telefoon detecteren

Deuntje -> Leuk, maar niet instelbaar (aan/uit/volume)

App -> Veel updates (in beta iig); verplicht updaten voor je naar binnen kunt.

Algemeen -> Het zou fijn zijn als de release notes per mail gestuurd worden bij een update (via opt-in natuurlijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-05 21:54
robertwebbe schreef op vrijdag 3 november 2023 @ 12:23:
Lange tijd geleden heeft @Loqed gedeeld dat er een klikker zou komen, bedoeld voor de doelgroep die minder technisch begaafd is. Alleen horen we er niets meer van.
Als je kijkt naar LinkedIn dan zie je dat alle mensen die er werkten die met embedded sw of firmware ervaring hadden er al een tijdje niet meer werken. Dus zal je waarschijnlijk geen grote veranderingen op dat gebied gaan zien . Er zijn wel meerdere app updates geweest, maar niets architectonisch. App development is een andere tak van sport.

Naast een clicker zou ook een update op het display zodat er bv een nfc lezer in zou zitten ook welkom zijn.

Ook de app zou een functionele aanpassing/uitbreiding kunnen gebruiken niet alleen maar mooier plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:36
LiquidSmoke schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:01:
[...]

<knip>
Ik heb een reactie gekregen inderdaad. De vele updates worden inderdaad veroorzaakt voor het beta programma. Ik kreeg ook gelijk de optie aangeboden om uit het beta programma te stappen ;)

Verder is het bliepje bij openen bedoeld als 'vooraankondiging' voor mensen in huis zodat ze niet schrikken van het geluid van de motor ineens. Er komt een optie in de app om dit in-/uit te schakelen. Persoonlijk zou ik het uitzetten; ik krijg meer het idee van een fout als een 'vriendelijke' aankondiging door het huidige geluid. (Toen het geluid er net in zat ben ik zelfs mijn batterijen gaan vervangen omdat er 'iets' niet lekker zat, dacht ik.)

Verder gaf Mike van Loqed aan dat de touch to open juist beter zou moeten werken vanaf een aantal versies eerder als degene die ik had. Dat was vreemd en wilde Loqed onderzoeken. Ik heb logging in mijn app in moeten schakelen en Loqed heeft ook extra logging in de backend geactiveerd.

Van het weekend ging de touch to open bij mij overigens erg goed. De meeste keren kon ik middels touch to open binnen komen. Een keer ging het fout en dat tijdstip heb ik naar support doorgestuurd zodat ze de logging kunnen analyseren.

Het punt wat jij aangeeft met betrekking tot de release notes heb ik ook aangegeven. Dit met als voorbeeld het deuntje wat bij mij een error gevoel gaf maar wat dus bedoeld is als 'vriendelijke aankondiging'. Daar heb ik verder nog geen reactie op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
NerdMichael schreef op zondag 5 november 2023 @ 09:44:
[...]

Die update melding kun je door middel van het kruisje rechtsbovenin uitstellen. Android OS laat niet toe dat de update geforceerd uitgevoerd moet worden
Dank je voor je reactie, ik merk dat zelf nooit, update blijkbaar vaker terwijl ik niet voor mijn eigen deur sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexter145
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18-11-2024
LiquidSmoke schreef op maandag 6 november 2023 @ 08:01:
[...]

Ik ga vandaag ook een bericht sturen met mijn bevindingen want touch to open is nu echt kapot. Leuk dat er een deuntje is maar de 'core' werking is gewoon niet in orde nu.

Touch to open > 500 meter -> Loqed app geeft aan dat het slot wakker gemaakt is maar bij aankomst thuis is het slot niet wakker. Radius vergroten naar 1000 helpt niet.

Touch to open < 500 meter -> Slot geeft aan connecting to phone maar verbind niet. Via de app altijd de melding of ik de deur op afstand wil openen, er lijkt domweg geen BT activiteit meer te zijn

Touch to open -> Restrictie van afstand niet meer aan of uit te zetten, de optie zit domweg niet meer in de app

Antennes -> Niet meer te zien in de app of de antennes binnen/buiten een telefoon detecteren

Deuntje -> Leuk, maar niet instelbaar (aan/uit/volume)

App -> Veel updates (in beta iig); verplicht updaten voor je naar binnen kunt.

Algemeen -> Het zou fijn zijn als de release notes per mail gestuurd worden bij een update (via opt-in natuurlijk).
Ik heb hier ook de beta versie van de app voor android, ik heb al een aantal dagen geen problemen meer met touch to open. De vele update heb ik ook helemaal niet, of ze moeten vanzelf op de achtergrond geïnstalleerd worden, het valt me iig niet op. Het deuntje heb ik ook niet.

Zou iemand eens een (video) opname willen maken van het deuntje, ik ben namelijk wel benieuwd hoe dit klinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Ik heb op verzoek van support debug logging geactiveerd en inmiddels wat tijdstippen doorgegeven dat e.a. niet werkt.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat mijn buitenantenne niet orde is;

- De app geeft aan dat het slot wakker gemaakt is maar bij aankomst thuis is er niks te zien op het scherm. Nu weet ik niet precies hoe dit mechanisme werkt maar voorheen was het zo dat ik het schermpje letter aan zag springen als ik de oprit op kwam en dus waarschijnlijk in range kwam)

- Touch to open werkt eigenlijk gewoon niet, gisteren werkte het toevallig 1x maar toen stond ik met de deur open half buiten/half binnen

- Welk toestel het ook is het lijkt domweg niet te werken (we hebben er 4 in gebruik), ook als er meerdere toestellen voor de deur staan wordt er geen één gedetecteerd

- De app vraagt tegenwoordig altijd of ik op afstand de deur wil openen.... Niet gewoon openen maar op afstand. Voorheen was dat een trigger om mijn toestel eens te herstarten of bluetooth aan te zetten als deze per abuis uit stond.

Er lijkt dus domweg geen toestel gedetecteerd te worden. Ook niet met het toestel ontgrendeld en de Loqed app actief, zowel beta als productie versie.

Ik ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
LiquidSmoke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:00:
Ik heb op verzoek van support debug logging geactiveerd en inmiddels wat tijdstippen doorgegeven dat e.a. niet werkt.

Ik begin een vermoeden te krijgen dat mijn buitenantenne niet orde is;

- De app geeft aan dat het slot wakker gemaakt is maar bij aankomst thuis is er niks te zien op het scherm. Nu weet ik niet precies hoe dit mechanisme werkt maar voorheen was het zo dat ik het schermpje letter aan zag springen als ik de oprit op kwam en dus waarschijnlijk in range kwam)

- Touch to open werkt eigenlijk gewoon niet, gisteren werkte het toevallig 1x maar toen stond ik met de deur open half buiten/half binnen

- Welk toestel het ook is het lijkt domweg niet te werken (we hebben er 4 in gebruik), ook als er meerdere toestellen voor de deur staan wordt er geen één gedetecteerd

- De app vraagt tegenwoordig altijd of ik op afstand de deur wil openen.... Niet gewoon openen maar op afstand. Voorheen was dat een trigger om mijn toestel eens te herstarten of bluetooth aan te zetten als deze per abuis uit stond.

Er lijkt dus domweg geen toestel gedetecteerd te worden. Ook niet met het toestel ontgrendeld en de Loqed app actief, zowel beta als productie versie.

Ik ben benieuwd naar de reactie.
Je hebt niet toevallig het display vervangen? Aangezien dit wel specifiek dingen zijn die optreden na het vervangen van het display, dan heeft hij de bluetooth module die erin zit nog niet gesynchroniseerd/geaccepteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
DutchKel schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:02:
[...]

Je hebt niet toevallig het display vervangen? Aangezien dit wel specifiek dingen zijn die optreden na het vervangen van het display, dan heeft hij de bluetooth module die erin zit nog niet gesynchroniseerd/geaccepteerd.
Nee er is niets vervangen, nog steeds de originele set.

Gisteren ochtend ook het slot volledig herstart, dus echt de batterijen getrokken ipv een 9v blokje er tegenaan te houden maar ook dit mocht niet helpen, loste wel een irritante lijn bovenin het display op.

Jammer dat in de app niet meer te zien is of je met één van de antennes verbonden bent :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NerdMichael
LiquidSmoke schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:04:
[...]

Nee er is niets vervangen, nog steeds de originele set.

Gisteren ochtend ook het slot volledig herstart, dus echt de batterijen getrokken ipv een 9v blokje er tegenaan te houden maar ook dit mocht niet helpen, loste wel een irritante lijn bovenin het display op.

Jammer dat in de app niet meer te zien is of je met één van de antennes verbonden bent :/
Wanneer je op het woord 'status' drukt bij je icoontjes zie je wel inside en outside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
NerdMichael schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:07:
[...]

Wanneer je op het woord 'status' drukt bij je icoontjes zie je wel inside en outside
Ha, die zat goed verstopt... Ik ga eens kijken of ik iets kan zijn wanneer ik bij het slot ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietertie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:49
Ik herken de problemen van touch to open. Hier zijn 3 telefoons (iOS) verbonden met het slot en op alle 3 werkt touch to open niet meer.
In de tijdlijn zie ik wel dat het slot wakker is gemaakt omdat ik in de buurt was, maar geen touch to open...

Ik vindt het slot an sich prima werken, maar het zijn dit soort kleine dingetjes die me af en toe doen twijfelen aan het slot. Wat als openen op afstand een keer niet reageert...

 MacBook Pro 13'' (2016 TB) 512gb SSD |  iPhone 6s | Synology DS213+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
pietertie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:19:
Ik herken de problemen van touch to open. Hier zijn 3 telefoons (iOS) verbonden met het slot en op alle 3 werkt touch to open niet meer.
In de tijdlijn zie ik wel dat het slot wakker is gemaakt omdat ik in de buurt was, maar geen touch to open...

Ik vindt het slot an sich prima werken, maar het zijn dit soort kleine dingetjes die me af en toe doen twijfelen aan het slot. Wat als openen op afstand een keer niet reageert...
Er zijn behoorlijk wat veiligheidsonderdelen toegevoegd gelukkig. Helaas moet je ze wel weten.

-9V batterij tegen de pinnen aan houden voor noodstroom (indien de batterijen leeg zijn), tevens kun je hiermee het slot herstarten.
-Eenmaal op de knoppen drukken aan de buitenkant om de bluetooth antennes aan te zetten, hiermee zou je lokaal via bluetooth kunnen verbinden en het slot kunnen openmaken zonder dat je internet of de bridge nodig hebt.

Maar echt fijn is het inderdaad niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NerdMichael
pietertie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:19:

Dat gaat waarschijnlijk mis bij Apple. Sinds iOS17 is Bluetooth echt een zooitje. (Ben zelf developer) Google maar eens:
iOS17 background

Ik had dit ook met mijn LOQED. Keer netwerk settings reset gedaan en was opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 19:49
Een tijdje niet meer gelezen hier, alles werkt eigenlijk al jaren (nou ja, 2 ongeveer) prima.

Af toe een reboot van de telefoon wil wel eens helpen. Voor de veiligheid(?) wel een code ingesteld, maar dat is vooral voor als mijn telefoon leeg is (wat eigenlijk nooit gebeurt)

Zaken zoals het calibreren van de antennes wachten we al ongeveer 2 jaar op, ik schat dat dat niet meer komt (alhoewel, het zat ooit even in een app update).

En de accounts, tsja, af en toe moet je opnieuw inloggen en krijg je een nieuwe code gemaild. Steeds meer apps zie je dat doen (en zouden dat moeten doen vind ik (niet te vaak)). Tip: zorg voor een goede wachtwoord container.

OS updates hebben bij iOS en bij Android wel eens roet in het touch to open eten gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:25:
Zaken zoals het calibreren van de antennes wachten we al ongeveer 2 jaar op, ik schat dat dat niet meer komt (alhoewel, het zat ooit even in een app update).
Ze hebben een aantal mensen toen gevraagd om het te gebruiken en de gegevens hebben ze daarna gebruikt om het algoritme om te detecteren of je binnen of buiten bent te verbeterd. Dit zat in de test versie en is 1 keer per ongeluk naar de productieversie doorgezet, dat was helaas niet de bedoeling. Helaas kan het niet 100% werken omdat niet alle huizen hetzelfde zijn.

Ik weet niet of ze die functionaliteit ooit nog gaan gebruiken om het per slot in te stellen. Ik kreeg niet de indruk dat ze dat als doel hadden, maar dat het meer was om de data te ontvangen van veel verschillende huizen. Ik heb toen ook aan de test meegedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Laatst online: 19:49
Owkee, zo had ik dat toen niet begrepen. Gezien elk huis anders is, zou een aangepaste instelling per huis niet zo vreemd zijn. Zo gaat de deur nooit open als je op de bank zit met de telefoon even ver van dr binnen en buitenkant van het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21:49
janne_nl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:50:
Owkee, zo had ik dat toen niet begrepen. Gezien elk huis anders is, zou een aangepaste instelling per huis niet zo vreemd zijn. Zo gaat de deur nooit open als je op de bank zit met de telefoon even ver van dr binnen en buitenkant van het slot.
Uit ervaring weet ik dat als je dat gebeurt ze het heel simpel op afstand kunnen oplossen door dus inderdaad voor jou huis de instellingen "strakker" te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:50:
Ik snap je gedachtengang en zelf als tweaker zou ik het ook liever zo zien.

Houd er echter rekening mee dat het overgrote deel van de bevolking geen tweaker is en dat het mogelijk afschrikt als die functies erin staan, laat staan wat er gebeurd als de metingen verkeerd worden uitgevoerd, dan is het mogelijk nog onveiliger dan wat het nu is.

Ik weet alleen dat ik ongeveer 1 a 1,5 jaar geleden die functie heb gebruikt om de waardes van mijn slot icm mijn huis door te geven aan Loqed support. Ik heb de waardes zelf niet ingezien, maar degene die ik aan de telefoon had van Loqed support zei dat hij de waardes had ontvangen en dat wij een vrij makkelijk huis hadden qua waardes (goed geïsoleerde muren waardoor buiten en binnen goed herkenbaar was).

Mogelijk is het inderdaad zoals @rnldhfmmm zegt een kwestie bij loqed support melden en dat ze voor jou slot met de hand de waardes aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeJ
  • Laatst online: 19-05 09:21
Ik wil het Loqed slot gebruiken met Home Assistant. Deze heeft de LOQED Touch Smart Lock integratie, waarin het 3 entiteiten heeft. Ik kom er niet goed uit hoe een kaart te maken waarmee ik Status en vergendel/ontgrendel kan maken. Dit zou via de Lock integratie moeten denk ik te lezen. Heeft iemand een link naar een instructie/filmpje dat dit kan verduidelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
GerkeJ schreef op woensdag 8 november 2023 @ 20:44:
Ik wil het Loqed slot gebruiken met Home Assistant. Deze heeft de LOQED Touch Smart Lock integratie, waarin het 3 entiteiten heeft. Ik kom er niet goed uit hoe een kaart te maken waarmee ik Status en vergendel/ontgrendel kan maken. Dit zou via de Lock integratie moeten denk ik te lezen. Heeft iemand een link naar een instructie/filmpje dat dit kan verduidelijken?
Ik heb op mijn dashboard een entities card staan met daarin het slot. Dat geeft je de status van het slot en een lock/unlock knop. Als je op de card klikt dan krijg je een modal waarin je lock/unlock/open kunt doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darth_Fedor
  • Laatst online: 00:04
Ik HAD hetzelfde probleem, tot vandaag!

Met support (Mike) eea nagekeken en geprobeerd.
==> Er is een nieuwe update uit. Versie 2006047 (bridge nog steeds op: 71), die heeft bij mij geholpen.

Touch-to-open werkt weer zoals het was _/-\o_

Getest op twee Oneplus ( 6 en 8 ). Beide ok. Zal hieronder even een handige check van Loqed posten.

Ook terwijl een bluetooth connectie met mijn horloge actief was geen enkel probleem om het slot te openen via touch-to-open.

[ Voor 15% gewijzigd door Darth_Fedor op 10-11-2023 13:10 ]

"May The Force be with me"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
Loqed schreef:

Wanneer je problemen met Touch To Open of Touch to Connect ervaart kun je onderstaand testen om te bevestigen dat de telefoon wel in staat is om met het slot te verbinden:
​
Zet de functie 'Touch to Connect' uit en controleer of het icoontje van de inside module groen wordt wanneer je bij het slot in de buurt bent.

Je kunt de inside en outside module icoontjes vinden door 2 seconden op het woord 'Status' te drukken. Dan krijg je 2 extra icoontjes. Zie afbeeldingWanneer mogelijk testen met zowel een iOS als Android toestel. Alleen een admin ziet deze icoontjes.
Herstart de app op je telefoon even voordat je deze test uitvoert.

Daarna ben ik benieuwd of je met Touch to Connect weer aan, en na het kort aanraken van je display module (scherm) buiten allebei de icoontjes groen ziet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3gMfcbyaz1w6iu0EataZvZoUMWU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lgllMD9qGdnQOlKL7qAivXnK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth_Fedor
Bij mij bleven beide icoontjes grijs totdat ik de update installeerde en de APP restarte.

Daarna werkte alles zoals beschreven. Dus groen icoontje bij benaderen en twee bij openen.

Ook getest terwijl mijn watch via Bluetooth aan de telefoon hing. Geen probleem.

Pagina: 1 ... 19 ... 27 Laatste