En hoe zit het met de plannen voor een bluetooth klikker?Loqed schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 21:07:
[...]
Dat klopt! De functie is per ongeluk in de App release gekomen en inmiddels weer uitgezet in een update. De functie komt binnenkort uit, uitgebreider dan je hier ziet, samen met nieuwe software voor het slot.
In de nieuwe apps zitten veel kleine verbeteringen. Denk aan ook het slot kunnen ontgrendelen (dus niet gelijk helemaal open), eenvoudiger inloggen, sneller opstarten van de App.
Ik heb een Bluetooth knop van Flic, in de app die bij de bij hoort kan je een url actie koppelen aan de Flic knop waarmee je de deur kan openen. Die knop pak ik mee als ik even vuil moet lopen of zo. Niet goedkoop maar werkt wel. De knop zit gekoppeld aan de hub die erbij hoort niet aan je gsm. Werkt dus ook alleen maar als je bij de voordeur staat.kepler schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:26:
Top, dank voor je uitgebreide antwoord. Een tag gebruiken via HA zou een optie kunnen zijn, alleen ben ik persoonlijk geen voorstander van om zulke kritische zaken via HA te laten lopen. Vooral omdat ik mezelf niet vertrouw en niet wil dat de deur opeens open gaat
Momenteel ondervindt onze AWS load balancer problemen, waardoor het op afstand beheren van het slot niet altijd mogelijk is. We werken aan een oplossing. Natuurlijk werkt lokaal openen via de app (met Bluetooth) of PIN zoals gebruikelijk. Soms kan het nodig zijn even een touch-knop aan te raken voor je via Bluetooth opent, zodat het slot uit stand-by komt. Zodra we de exacte oorzaak weten horen jullie meer, excuses voor het eventuele ongemak.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Duidelijk ik had het al door ….Loqed schreef op maandag 24 juli 2023 @ 04:37:
Momenteel ondervindt onze AWS load balancer problemen, waardoor het op afstand beheren van het slot niet altijd mogelijk is. We werken aan een oplossing. Natuurlijk werkt lokaal openen via de app (met Bluetooth) of PIN zoals gebruikelijk. Soms kan het nodig zijn even een touch-knop aan te raken voor je via Bluetooth opent, zodat het slot uit stand-by komt. Zodra we de exacte oorzaak weten horen jullie meer, excuses voor het eventuele ongemak.
Bridge lampje was blauw idd
Bedankt voor de update
PS kunnen dit soort berichten niet per mail oid ?
Ik lees niet altijd tweakers
Ik denk dat het merendeel van de Loqed gebruikers niet op Tweakers zit.
Dus een mail zou ik wel op prijs stellen.
Ik zou dan liever een bericht in de app zien staan op het moment dat je het nodig hebt. Als alle diensten mij een e-mail sturen als ze even problemen hebben dan ontploft mijn mailbox.Johnnie5 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 06:47:
Ik denk dat het merendeel van de Loqed gebruikers niet op Tweakers zit.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Inderdaad, een melding in de app, al dan niet met notificatie, zou prettig zijn hiervoor.
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Is het trouwens mogelijk om lokaal iets te draaien zodat je alsnog het slot kan openen van buitenaf wanneer de loqed servers offline zijn?
Zou wel handig zij iddspringfield89 schreef op maandag 24 juli 2023 @ 10:55:
Is het trouwens mogelijk om lokaal iets te draaien zodat je alsnog het slot kan openen van buitenaf wanneer de loqed servers offline zijn?
Maar is het probleem alweer opgelostLoqed schreef op maandag 24 juli 2023 @ 04:37:
Ik kan nog steeds niet m’n slot openen vanaf afstand zie ik ( ben ik m’n werk nu)
Bij mij is het ledje op de bridge inmiddels weer groen en werkt alles weer zoals behoort.
Sinds de update werkt het openen perfect, pas als ik echt voor de deur sta wordt ‘Touch to unlock’ getoond en dan gaat die ook direct open.
Sinds de update werkt het openen perfect, pas als ik echt voor de deur sta wordt ‘Touch to unlock’ getoond en dan gaat die ook direct open.
Hier ookrobertwebbe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 13:48:
Bij mij is het ledje op de bridge inmiddels weer groen en werkt alles weer zoals behoort.
Je bedoeld de update van het slot en touch to open ?
Oké
Gebruikte jij nou ook een iPhone dan of Android ?
Oke
Staat bij jou WiFi ook aan op de achtergrond als je thuiskomt of enkel mobiele data ?
Bij mij staat altijd alles aan, ik zet niets uit. Ook de app blijft op de achtergrond open.
Okérobertwebbe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:50:
Bij mij staat altijd alles aan, ik zet niets uit. Ook de app blijft op de achtergrond open.
Het gekke is dat als in WiFi uit heb (enkel dus 5G)ik de achtergrond en ik kom thuis met de auto het slot niet wakker wordt
Net of m’n locatie te laat opgehaald wordt
App staat bij mij ook op de achtergrond sluit de app niet afd zeg maar
Mogelijk is er dan bij 5G meer power saving dan bij Wifi. Bij mij hangt er ook een wifi accesspoint vlak naast de voordeur. Waarschijnlijk heeft mijn iPhone hier dan al verbinding mee als ik aan ben komen lopen, zal er eens op letten.
Dan zou je eens WiFi in zij geheel uit moeten zetten en enkel mobiele datarobertwebbe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 17:53:
Mogelijk is er dan bij 5G meer power saving dan bij Wifi. Bij mij hangt er ook een wifi accesspoint vlak naast de voordeur. Waarschijnlijk heeft mijn iPhone hier dan al verbinding mee als ik aan ben komen lopen, zal er eens op letten.
@MarioMark1541 Zojuist even voor je getest.
Als wifi uit is, dan gaat de deur inderdaad niet open. Pas nadat ik wifi weer aan had gezet, kon ik de deur weer openen.
Als wifi uit is, dan gaat de deur inderdaad niet open. Pas nadat ik wifi weer aan had gezet, kon ik de deur weer openen.
Terwijl je weg was / (500m)robertwebbe schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:02:
@MarioMark1541 Zojuist even voor je getest.
Dus dat touch to open in beeld komt ?
Ik zag wel in de tijdlijn dat het slot offline en online was.
Maar nu werkt het weer goed.
Maar nu werkt het weer goed.
Be Stronger Than Your Excuses
Vraagje, zijn er mensen die een zigbee extern keypad gebruiken voor het slot icm home assistant? Zoja, welk 
Als de zon op het schermpje van het slot staat is deze praktisch onleesbaar
Wat lees je dan normaal op het schermpje? Ik druk normaal alleen op de knop om de deur te openen en let nooit op de tekst van het schermpje. Sinds de afstandsvereiste hier uit staat heb ik daar ook geen problemen meer mee.Chaker schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 10:13:
Vraagje, zijn er mensen die een zigbee extern keypad gebruiken voor het slot icm home assistant? Zoja, welk
Het is voor de poetsvrouw. Die gebruikt het schermpje om de code in te geven.DutchKel schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 11:30:
[...]
Wat lees je dan normaal op het schermpje? Ik druk normaal alleen op de knop om de deur te openen en let nooit op de tekst van het schermpje. Sinds de afstandsvereiste hier uit staat heb ik daar ook geen problemen meer mee.
Heb je inmiddels al de oplossing gevondenKSR schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 00:28:
[...]
Ik had dit ook even uit gezet, en mijn telefoon binnen laten liggen. Toen kon ik met een aanraking op de gevoelige knop gewoon mijn deur openen.
Op het display verscheen " connecting to phone" en mijn deur ging open.
Ook niet echt veilig dus want zo kan iedereen naar binnen. Soort touwtje uit de brievenbus idee.
Maar ik zit nog met het probleem dat als ik de deur open mijn dagschoot blijft hangen.
Ik moet dan een kleine draai geven aan de draaiknop, en dan springt hij weer naar buiten.
Terwijl de dagschoot heel soepel in en uit gaat bij het indrukken.
Ik neem dus aan dat jij hetzelfde probleem heb?MarioMark1541 schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:51:
[...]
Heb je inmiddels al de oplossing gevonden
De oplossing ligt niet bij mij, maar bij Loqed.
Ik doel op je dagschootKSR schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 03:47:
[...]
Ik neem dus aan dat jij hetzelfde probleem heb?
De oplossing ligt niet bij mij, maar bij Loqed.
Oh okeKSR schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 11:47:
[...]
Dat is inmiddels opgelost, Loqed heeft iets op afstand gedaan.
Gek lijkt toch dat dat iets met montage te maken heeft
Zijn er hier meer mensen waarbij de deurklink elke keer los gaat? Ik kan heb blijven aandraaien maar +- 1 a 2 maanden later zit hij weer los.

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
Nope, hier blijft ie netjes op z'n plek zitten.koekjeh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:51:
Zijn er hier meer mensen waarbij de deurklink elke keer los gaat? Ik kan heb blijven aandraaien maar +- 1 a 2 maanden later zit hij weer los.
Zit de blauwe loctite er nog wel op? Zo nee, even een klein dotje nieuwe er op doen.
Scientia Potentia Est
Ik heb er een extra rubbertje omheen dikker waardoor het probleem is opgelostkoekjeh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:51:
Weg
[ Voor 98% gewijzigd door MarioMark1541 op 21-08-2023 19:18 ]
Helaas. Lokale APIs doen ook niets meer. Dat verdient nog wat uitzoekwerk, zou zweren dat die het namelijk wel gedaan hebben zonder verbinding met de server.
[ Voor 59% gewijzigd door Mephisteus op 22-08-2023 00:33 ]
Er was een update gaandeMephisteus schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 00:00:
Helaas. Lokale APIs doen ook niets meer. Dat verdient nog wat uitzoekwerk, zou zweren dat die het namelijk wel gedaan hebben zonder verbinding met de server.
Gisteravond tussen 23:00 en 00:30 hadden we onderhoud aan onze servers waardoor soms enige tijd een verbinding even niet werkte. We zetten dit altijd in de status van de chatbot op loqed.com. Openen via Bluetooth of een code werkt natuurlijk wel. Hoop dat alles nu weer goed werkt!
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Waar haal je deze info vandaan?MarioMark1541 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 22:33:
Er lijkt weer een server error te zijn …
[Afbeelding]
Of nog beter, Ik gebruik UptimeKuma, welk adres/port kan ik checken om de status zelf te zien (en melding te ontvangen bij problemen)?
Scientia Potentia Est
Status.Loqed.comHellStorm666 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 09:37:
[...]
Waar haal je deze info vandaan?
Of nog beter, Ik gebruik UptimeKuma, welk adres/port kan ik checken om de status zelf te zien (en melding te ontvangen bij problemen)?
Goeie! Ga ik zo even checken als ik thuis benHellStorm666 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:29:
[...]
Nope, hier blijft ie netjes op z'n plek zitten.
Zit de blauwe loctite er nog wel op? Zo nee, even een klein dotje nieuwe er op doen.
Zelf gemaakt of ergens specifiek gekocht?MarioMark1541 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 12:37:
[...]
Ik heb er een extra rubbertje omheen dikker waardoor het probleem is opgelost

Nee gewone rubbertjes die je bij de bouwmarkt kan kopen iets dikker zodat de klinkt sluit en er geen speling meer tussen zitkoekjeh schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 12:38:
[...]
Zelf gemaakt of ergens specifiek gekocht?
Touch to open werkte in het begin goed (iOS), maar sinds een aantal weken niet meer. Heb ook in de instellingen radius aangepast etc maar geen succes.
Is er iets anders wat ik kan doen? Moet ik bijv opnieuw kalibreren?
Waar kan jij de radius aanpassen dan?mroizo85 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:06:
Touch to open werkte in het begin goed (iOS), maar sinds een aantal weken niet meer. Heb ook in de instellingen radius aangepast etc maar geen succes.
Heb je enkel mobiele internet aanstaan of ook WiFi ?mroizo85 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:06:
Ik weet niet wat bij jouw niet werkt, maar ik heb af en toe het probleem dat bluetooth niet word gedetecteerd. Dus als ik aan kom lopen word dat niet gezien.mroizo85 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 12:06:
Touch to open werkte in het begin goed (iOS), maar sinds een aantal weken niet meer.
Bij mij helpt dan vliegtuigstand even aan en weer uitzetten. Heeft waarschijnelijk te maken met de chipset in mijn telefoon (s21fe).
Ik ben aangemeld als Beta-tester, en heb vandaag ook enkele ondervindingen gemailed naar Loqed. Ben benieuwd in hoeverre dat herkenbaar is.
Ik heb twee sloten, voordeur zonder klink, achterdeur met klink.
Beiden hebben de optie vergrendelen, ontgrendelen. De voordeur heeft daarnaast de optie ''openen'
Vandaag had de achterdeur opeens ook deze optie een paar keer, en daarna verdween dat opeens weer.
Vandaag kon ik niet naar binnen via de achterdeur. Geen idee waarom, maar dat is mijn grootste probleem met beide sloten.
De herkenning van blutooth is gewoon niet betrouwbaar, en er is geen manier om te achterhalen waar dat door komt. Ik moest eerst de app openen, en daar aangeven dat de achterdeur open moest. Ook de truck van vliegtuigmodus aan en uit, blutooth aanzetten, werkt niet.
Het valt me op dat vaak de verbinding met de server wegvalt. Ik heb nu bijvoorbeeld weer geen informatie op de Tijdlijn. Ze communiceren daar totaal niet over, dat maakt dat ik op dit moment de sloten niet verder aanbeveel. Wat is er aan de hand? Weer een server update aan hun kant? Niemand die het weet.
Hoewel ik nog wel de lol heb van het uitzoeken hoe en waarom het wel/niet werkt, zou ik dit zeker niet aan mijn oude moeder aanraden als probleemloos slot.
--- Edit ---- Overigens net ook een reactie van LOQED gehad, waar ik erg blij mee was. Dat ze na 20:00 nog werken vind ik erg prettig/bijzonder, en de reactie was ook inhoudelijk en zinvol. Ook op andere momenten vaak erg snel reactie op mijn mails.
Benieuwd naar de volgende update!
Beiden hebben de optie vergrendelen, ontgrendelen. De voordeur heeft daarnaast de optie ''openen'
Vandaag had de achterdeur opeens ook deze optie een paar keer, en daarna verdween dat opeens weer.
Vandaag kon ik niet naar binnen via de achterdeur. Geen idee waarom, maar dat is mijn grootste probleem met beide sloten.
De herkenning van blutooth is gewoon niet betrouwbaar, en er is geen manier om te achterhalen waar dat door komt. Ik moest eerst de app openen, en daar aangeven dat de achterdeur open moest. Ook de truck van vliegtuigmodus aan en uit, blutooth aanzetten, werkt niet.
Het valt me op dat vaak de verbinding met de server wegvalt. Ik heb nu bijvoorbeeld weer geen informatie op de Tijdlijn. Ze communiceren daar totaal niet over, dat maakt dat ik op dit moment de sloten niet verder aanbeveel. Wat is er aan de hand? Weer een server update aan hun kant? Niemand die het weet.
Hoewel ik nog wel de lol heb van het uitzoeken hoe en waarom het wel/niet werkt, zou ik dit zeker niet aan mijn oude moeder aanraden als probleemloos slot.
--- Edit ---- Overigens net ook een reactie van LOQED gehad, waar ik erg blij mee was. Dat ze na 20:00 nog werken vind ik erg prettig/bijzonder, en de reactie was ook inhoudelijk en zinvol. Ook op andere momenten vaak erg snel reactie op mijn mails.
[ Voor 10% gewijzigd door Jan-Remco op 24-08-2023 20:19 ]
Je kunt beter contact opnemen met loqed support. Hun kunnen je stap voor stap helpen met bluetooth problemen.Jan-Remco schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:07:
Ik ben aangemeld als Beta-tester, en heb vandaag ook enkele ondervindingen gemailed naar Loqed. Ben benieuwd in hoeverre dat herkenbaar is.
Ik heb al een paar keer gehad, dat als ik via de achterdeur binnenkom en ik loop naar de hal waar de voordeur zit, gelijk mijn slot ontgrendelt. Ik sta dan echt een meter (recht) achter het slot.
Het slot moet toch zien of je binnen of buiten bent?
Als ik via bluetooth kijk, zie ik ook alleen maar Loqed Inside staan, ook al sta ik buiten.
Als ik via bluetooth kijk, zie ik ook alleen maar Loqed Inside staan, ook al sta ik buiten.
Jan-Remco schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 20:07:
- In de nieuwe Android app wordt bij het laden geen cache gebruikt voor het slottype; daardoor zie soms een paar extra knoppen. Dat kan geen kwaad. In de volgende update is dit opgelost
- We komen binnenkort met een eerste versie van een functie waarmee je als klant zelf kunt zien waar het aan lag als openen met een touch een keer niet werkte, inclusief suggesties hoe het op te lossen.
Openen met de app werkt altijd, maar met name op Android zien we dat de kwaliteit van de Bluetooth implementatie en de Power management features van de telefoonfabrikant soms te wensen overlaat, met name bij de bijzondere merken uit China. - Onze servers zitten momenteel iets over hun capaciteit heen, en door een technisch probleem kunnen we niet bijschalen (voor de kenners: we maken gebruik van Kubernetes). Daardoor is het op piekmomenten soms niet mogelijk om bijvoorbeeld het activiteitenlogboek te bekijken. We verwachten spoedig een oplossing.
Door grote drukte is onze nieuwsbrief er wat bij ingeschoten, maar we zullen in de aankomende ook hier even bij stilstaan.
"Auto unlock" dat je waarschijnlijk hebt aangezet, heeft niet zo'n sterke binnen/buitendetectie. Als het goed is staat daar ook een waarschuwing over bij het aanzetten. Dat komt omdat bij veel huizen je 'schuin' op de deur af komt lopen, het slot kan dan niet bepalen of je binnen of buiten bent. Aangenomen dat je een vaste knop op de buitenkant van je deur hebt, is dat bij auto unlock niet zo erg.KSR schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 01:55:
Ik heb al een paar keer gehad, dat als ik via de achterdeur binnenkom en ik loop naar de hal waar de voordeur zit, gelijk mijn slot ontgrendelt. Ik sta dan echt een meter (recht) achter het slot.
In een komende update - door de vakanties wordt dat denk ik net na september) - komt de langverwachte kalibratiefunctie. Dan stellen we alles op je huis af. Doordat draadloze signalen reflecteren tegen muren en dergelijke, is één instelling voor al onze klanten om de signaalsterkte waarop het slot dingen bepaalt, vaak niet voldoende. Kortom; iedere update weer een stapje vooruit!
wifi staat altijd aan en zou automatisch gedetecteerd moeten worden in de buurt van de deur. Heb een Unifi ac in de meterkast achter de deurMarioMark1541 schreef op woensdag 23 augustus 2023 @ 16:10:
[...]
Heb je enkel mobiele internet aanstaan of ook WiFi ?
Dit betekend dat je slot wakker gemaakt is om Bluetooth verbindingen te detecteren. Zodra je dan met je telefoon in de buurt komt en hij maakt verbinding met Bluetooth dan krijg je de melding pas touch to open. Anders zou elke inbreker zo je huis in kunnen op het moment dat je in de buurt van je huis komt.mroizo85 schreef op zaterdag 26 augustus 2023 @ 21:53:
Ik zie overigens wel deze melding in de timeline, dit betekent toch dat “touch to open” op de display zou moeten staan? Dit zie ik dus namelijk niet [Afbeelding]
En om je batterijen te besparen.DutchKel schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 03:10:
[...]
Dit betekend dat je slot wakker gemaakt is om Bluetooth verbindingen te detecteren. Zodra je dan met je telefoon in de buurt komt en hij maakt verbinding met Bluetooth dan krijg je de melding pas touch to open. Anders zou elke inbreker zo je huis in kunnen op het moment dat je in de buurt van je huis komt.
Ja ik krijg dus geen “touch to open” melding op het slot, terwijl die wel geactiveerd is in de appDutchKel schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 03:10:
[...]
Dit betekend dat je slot wakker gemaakt is om Bluetooth verbindingen te detecteren. Zodra je dan met je telefoon in de buurt komt en hij maakt verbinding met Bluetooth dan krijg je de melding pas touch to open. Anders zou elke inbreker zo je huis in kunnen op het moment dat je in de buurt van je huis komt.
Niet zo erg, maar zeker niet gewenst. Laatst kwam ik een keer na een avondje stappen, via de achterdeur thuis en ben toen door gegaan naar bed. De volgende dag bleek dat het nachtslot ontgrendeld was.Loqed schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 23:41:
Aangenomen dat je een vaste knop op de buitenkant van je deur hebt, is dat bij auto unlock niet zo erg.
Ik heb dit al eens eerder benoemd/gevraagd:
Is het niet mogelijk om, net als bij auto's, het slot weer te vergrendelen als binnen een bepaalde tijd na het ontgrendelen het slot niet geopend wordt?
Dit zou ook mijn volgende problemen oplossen:
Afgelopen zaterdag tijdens een hevige regenbui werd ook mijn slot ontgrendeld.
En laatst kwam ik een keer aanrijden, maar ben toen direct bij de buren wat gaan drinken, het slot was toen ook ontgrendeld.
Dat zou inderdaad een mooie, en veilige, functie zijn om toe te voegen @Loqed ._wilco_ schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
Ik heb dit al eens eerder benoemd/gevraagd:
Is het niet mogelijk om, net als bij auto's, het slot weer te vergrendelen als binnen een bepaalde tijd na het ontgrendelen het slot niet geopend wordt?
Deur automatisch ontgrendeld en binnen bijv. 5 min geen trilling gedetecteerd (dus deur niet weer dicht gedaan) is deur weer in oude staat terug (dus vergrendeld).
Scientia Potentia Est
Dit heb ik dus ook al een paar keer meegemaakt. Niet zo'n veilig idee._wilco_ schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 10:30:
[...]
Niet zo erg, maar zeker niet gewenst. Laatst kwam ik een keer na een avondje stappen, via de achterdeur thuis en ben toen door gegaan naar bed. De volgende dag bleek dat het nachtslot ontgrendeld was.
Gelukkig heb ik nu een Homey die het één en ander regelt in dit geval.
Ging het trouwens in de binnenklink of de deurklink aan de buitenkant ?koekjeh schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 11:51:
Ik heb nu dus wel dat de klink aan de buitenkant los ging
Ging bij mij om de binnenklink. Heb er nu wat locite op gedaan even kijken of dit nu is opgelost.MarioMark1541 schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 18:52:
[...]
Ging het trouwens in de binnenklink of de deurklink aan de buitenkant ?
Ik heb nu dus wel dat de klink aan de buitenkant los ging
Dit is inmiddels opgelost via de chat van @Loqed Oplossing was uiteindelijk om “touch to connect” te activerenmroizo85 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 20:03:
[...]
Ja ik krijg dus geen “touch to open” melding op het slot, terwijl die wel geactiveerd is in de app
https://support.loqed.com/nl/articles/6127563-changelogHolmes schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:30:
Iemand hier een idee wat de changelog is van de laatste update?
?
Dank je hiervoor!
Weet iemand hoe dit werkt? Neem aan dat dit touwtje uit de deur is?
Juli 2023 (LOQED Touch Smart Lock 2.5.21)
Feature: Added timer for Open House mode
Dat lijkt op touwtje ja. Maar dat is firmware. Nu de app nog.Jan-Remco schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:52:
[...]
Dank je hiervoor!
Weet iemand hoe dit werkt? Neem aan dat dit touwtje uit de deur is?
Juli 2023 (LOQED Touch Smart Lock 2.5.21)
Feature: Added timer for Open House mode
Fijn dat ze er in ieder geval mee bezig zijn :-)
Hoe bedoel je er mee bezig zijn, dit werkt toch al?NerdMichael schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:55:
[...]
Dat lijkt op touwtje ja. Maar dat is firmware. Nu de app nog.
Fijn dat ze er in ieder geval mee bezig zijn :-)
https://support.loqed.com...touwtje-uit-de-brievenbus
Zie ook de tijdschema's
Momenteel kun je touwtje uit de brievenbus nog niet automatisch laten stoppen na x uur. Ik denk dat het die functionaliteit gaat worden. Dat vind ik eigenlijk wel ideaal.KSR schreef op donderdag 7 september 2023 @ 00:15:
[...]
Hoe bedoel je er mee bezig zijn, dit werkt toch al?
https://support.loqed.com...touwtje-uit-de-brievenbus
Zie ook de tijdschema's
Ik gebruik die functie namelijk alleen voor als er werklui in de tuin of ergens anders buiten voor ons aan het werken zijn. Dan kunnen ze naar de wc als dat nodig is en dan hoeven ze daarvoor mij niet uit de online meetings te halen. Meestal beginnen ze rond 7 uur tot ongeveer 3 of 4 uur in de middag. Dus daar kun je dan de tijd wel op afstemmen.
Iemand een tip
Sinds ik destijds het schermpje moest vervangen lijkt mij klink aan de buitenkant steeds los te komen
Het imbusje zit dan los en moet weer aangedraaid worden maar lijkt niet heel lekker meer te klemmen
Iemand een idee hoe dit op te lossen ?
Sinds ik destijds het schermpje moest vervangen lijkt mij klink aan de buitenkant steeds los te komen
Het imbusje zit dan los en moet weer aangedraaid worden maar lijkt niet heel lekker meer te klemmen
@MarioMark1541 Een beetje Locktite schroefdraadborging?
[ Voor 55% gewijzigd door robertwebbe op 11-09-2023 10:34 ]
Ik heb t over de klink aan de buitenkant van de deur en niet de binnenkantrobertwebbe schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:30:
Dus dat schroefje welke je aandraait aan de binnenkant van de plaat
Als ik het product zo zie dan is die daar ook prima voor te gebruiken.MarioMark1541 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:47:
[...]
Ik heb t over de klink aan de buitenkant van de deur en niet de binnenkant
Dus dat schroefje welke je aandraait aan de binnenkant van de plaat
Maar als t er weer af moet zit t vastgelijmd 🙃robertwebbe schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:30:
Als je hem niet helemaal vol smeert maar een dikke druppel gebruikt, laat het met een beetje kracht los.
Oké op t eind van t imbusje of er rond om heenrobertwebbe schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:24:
Als je hem niet helemaal vol smeert maar een dikke druppel gebruikt, laat het met een beetje kracht los.
Aan de zijkant (dus op t schroefdraad) op 1 plek een druppel. Niet rond omheen en ook niet over de volle lengte.MarioMark1541 schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:43:
[...]
Oké op t eind van t imbusje of er rond om heen
Scientia Potentia Est
Ik heb dit al vaker gezien, is dit niet iets waar Loqed nu rekening mee moet gaan houden?MarioMark1541 schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:21:
Iemand een tip
Buitenkant klink ?KSR schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 08:01:
[...]
Ik heb dit al vaker gezien, is dit niet iets waar Loqed nu rekening mee moet gaan houden?
Niet de binnenkant
Ben zo bang dat ik m dan er nooit meer vanaf krijg ? Hahaharobertwebbe schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:24:
Hebben jullie dit zelf ook gebruikt dan
Volgens mij is het geen lijm wat jij misschien denkt maar eerder vulmiddel waardoor de schroef weer goed grip heeft op de moer waar je die in draait.MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:21:
[...]
Ben zo bang dat ik m dan er nooit meer vanaf krijg ? Hahaha
Hebben jullie dit zelf ook gebruikt dan
Dat dacht ik ja …DutchKel schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:27:
[...]
Volgens mij is het geen lijm wat jij misschien denkt maar eerder vulmiddel waardoor de schroef weer goed grip heeft op de moer waar je die in draait.
Loqed down zo te zien? Vriendin kreeg de deur niet open…
https://status.loqed.com/mroizo85 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 21:23:
Loqed down zo te zien? Vriendin kreeg de deur niet open…
Klopt inderdaad
We hadden een korte overschakeling van het ene naar andere cluster, maar openen via Bluetooth of code zou gewoon moeten werken! Onze support staat ook klaar bij vragen (maar zoals gezegd, is alles al achter de rug).MarioMark1541 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:26:
[...]
https://status.loqed.com/
Klopt inderdaad
Mijn slot is volgens de tijdlijn vaak offline, terwijl al het andere goed werkt.
Meer mensen hier last van?
KSR schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:11:
Mijn slot is volgens de tijdlijn vaak offline, terwijl al het andere goed werkt.
Sinds een paar uur echt continu inderdaad. Ik kan hem niet meer op afstand op slot doen…KSR schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:11:
Oke, nou aan ene kant mooi om te horen dat het niet bij mij ligt, ik begon Homey al de schuld te geven.MR2DEVIL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:28:
[...]
[...]
Sinds een paar uur echt continu inderdaad. Ik kan hem niet meer op afstand op slot doen…
Hopen dat alles weer snel werkt.
Ik dus ook. Ding opnieuw opgestart en bijna als vliegende schotel gebruikt, tot ik bedacht dat het ook aan Loqed zou kunnen liggen. Tijdslijn in de app werkt trouwens ook niet echt soepel, moet de app een paar keer opnieuw openen voordat het te zien is.
Ik was dus ook net optijdMR2DEVIL schreef op woensdag 20 september 2023 @ 00:35:
Ik dus ook. Ding opnieuw opgestart en bijna als vliegende schotel gebruikt, tot ik bedacht dat het ook aan Loqed zou kunnen liggen.
/f/image/0MebAxqF4LOXT1xOde49r8o7.png?f=fotoalbum_large)
Je kan er altijd in met Bluetooth ?
En gister was er wederom een update
@Loqed kunnen dit soort onderbrekingen niet aangondigd worden op bijv de app e-mail enzovoort?
@Loqed kunnen dit soort onderbrekingen niet aangondigd worden op bijv de app e-mail enzovoort?
Klopt, Bluetooth werkt altijd.MarioMark1541 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 06:09:
Je kan er altijd in met Bluetooth ?
Onderbrekingen die langer dan enkele minuten duren proberen we zoveel mogelijk te communiceren. We zijn bezig met een grote update aan onze infrastructuur (bijna afgerond) en willen niet om de paar dagen iedereen mailen. Gisteravond duurde dit iets langer dan verwacht. Ons support team is altijd aanwezig tijdens updates om vragen die in de chat binnenkomen te beantwoorden.
Hoop dat dit je vraag goed beantwoord!
Door dingen zoals dit ben ik echt blij dat ik met mijn Nuki niet meer afhankelijk ben van de cloud voor bepaalde acties. Nuki draai ik volledig lokaal d.m.v. een ESP32 die als bridge fungeert, heerlijk.
Ik had een HACS custom integration met Loqed. Ik zag dat HA nu mijn Loqed herkent als officiële integratie dus ik dacht ik verwijder de custom en installeer de HA native integratie met Loqed.
Na heel wat geklooi (er kwam nog een Loqed firmware update voorbij + herstarten van de bridge was blijkbaar nodig) werkt het nu.
Ik zie echter niet meer de status terug in HA zoals locked / opened etc !
Na heel wat geklooi (er kwam nog een Loqed firmware update voorbij + herstarten van de bridge was blijkbaar nodig) werkt het nu.
Volgens mij zou Loqed ook ooit lokaal gaan werken ?Arn0uDz schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:43:
[...]
Door dingen zoals dit ben ik echt blij dat ik met mijn Nuki niet meer afhankelijk ben van de cloud voor bepaalde acties. Nuki draai ik volledig lokaal d.m.v. een ESP32 die als bridge fungeert, heerlijk.
Ook niet als je bij settings -> integrations -> Loqed en dan het device kijkt? Het kan zijn dat de device naam veranderd is ten opzichte van de custom integration die je gebruiktevortexnl1982 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 16:33:
Ik had een HACS custom integration met Loqed. Ik zag dat HA nu mijn Loqed herkent als officiële integratie dus ik dacht ik verwijder de custom en installeer de HA native integratie met Loqed.