Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:37
Warbringer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Ik kijk net nog in de app maar kan het "afstemmen positiebepaling" calibreren nergens vinden?
Ik heb volgens mij wel een test/beta versie van de app bedenk ik me net.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MscRlbNAAdKT_CrYfcLZKoWEfHQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VFItU9MhdONA2bKS82vqT3gO.jpg?f=fotoalbum_large

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 23:33

robertwebbe

Robert Webbe

@DutchKel Lucky you!

[ Voor 20% gewijzigd door robertwebbe op 26-06-2023 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:20
DutchKel schreef op maandag 26 juni 2023 @ 15:42:
[...]

Ik heb volgens mij wel een test/beta versie van de app bedenk ik me net.

[Afbeelding]
Tja, die optie heb ik (nog) niet 😅

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:22
Warbringer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:51:
[...]

Als je Home Assistant gebruikt, dan kun je een action maken voor op je Apple Watch die direct je voordeur opent. Mijn automation checkt dat er tenminste 1 persoon in de zone "Home" is en stuurt dan het unlock commando naar het slot. Dit om ervoor te zorgen dat ik niet per ongeluk de voordeur open terwijl er niemand thuis is. De Home-zone is 100m rondom mijn huis en is dus ruim voldoende.
Ik heb een bluetooth knopje, Flic, gekoppeld aan een webhook URL icm een Flic hub. Daar heb ik een magneetje aan geplakt en dat ding hangt ergens bij de voordeur. Als ik dan ff weg loop dan neem ik hem mee, als ik kom aanlopen kan ik erop drukkenen dan gaat gelijk de deur open.

[ Voor 0% gewijzigd door MichaelReitsma op 27-06-2023 22:12 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 20:57
MichaelReitsma schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:32:
[...]

Ik heb een bluetooth knopje, Flickr, gekoppeld aan een webhook URL icm een Flic hub. Daar heb ik een magneetje aan geplakt en dat ding hangt ergens bij de voordeur. Als ik dan ff weg loop dan neem ik hem mee, als ik kom aanlopen kan ik erop drukkenen dan gaat gelijk de deur open.
Ik had ook zelf gedacht aan een RFC tag bij de deur maar ik heb het nog niet helemaal doorgedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:14

_PM

Yes! Pull request voor de Loqed integratie in home assistant is approved/merged: https://github.com/home-assistant/core/pull/70080
Daarmee komt hij in de volgende home assistant release, misschien wel die van volgende week..... vandaag wordt de beta release gemaakt als ik het goed begrijp. Dan hebben we de HACS integratie niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
DutchKel schreef op maandag 26 juni 2023 @ 02:00:
[...]

De 500 meter restrictie uitzetten?
Ik heb de optie om het uit te zetten niet gevonden alleen de optie om de afstand te vergroten.
Waar zit deze optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
ChrisVrolijk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:55:
[...]

Ik heb de optie om het uit te zetten niet gevonden alleen de optie om de afstand te vergroten.
Waar zit deze optie?
Dat is een hele goede vraag, ik kan het bij mij ook niet meer vinden. @Loqed wat is er met de <500 meter restrictie instelling gebeurd?

Voorheen was het een instelling die tussen de lijst van Instellingen stond (bij Mijn slot).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-06 16:05
_PM schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:29:
Yes! Pull request voor de Loqed integratie in home assistant is approved/merged: https://github.com/home-assistant/core/pull/70080
Daarmee komt hij in de volgende home assistant release, misschien wel die van volgende week..... vandaag wordt de beta release gemaakt als ik het goed begrijp. Dan hebben we de HACS integratie niet meer nodig.
Het logo staat op de banner voor de release party

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:57
DutchKel schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 14:38:
[...]

Dat is een hele goede vraag, ik kan het bij mij ook niet meer vinden. @Loqed wat is er met de <500 meter restrictie instelling gebeurd?

Voorheen was het een instelling die tussen de lijst van Instellingen stond (bij Mijn slot).
het staat bij mij bij "mijn sleutel" ipv "mijn slot"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
canonball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
[...]

het staat bij mij bij "mijn sleutel" ipv "mijn slot"
Ik heb dan weliswaar engels maar.
My key --> Settings --> My key settings --> Touch to open radios 500
Dat getal kan alleen maar omhoog.

Welke setting is bij jou anders?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
ChrisVrolijk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:35:
[...]Ik heb dan weliswaar engels maar.
My key --> Settings --> My key settings --> Touch to open radios 500
Dat getal kan alleen maar omhoog.
Ik dacht dat het aanpassen bedoelt, maar je wilt het disablen. Die optie zie ik inderdaad ook niet meer onder de naam die voorheen was, maar staat er denk ik wel onder een andere naam.

Bij het slot is nu de optie "touch to connect" (bij de sleutel staat "touch to open".
Als ik bij touch to open op "help" druk, staat daar de uitleg, en dit is zover ik zie wat voorheen de optie "disable de 500 meter vereiste" was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
canonball schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:45:
[...]

Ik dacht dat het aanpassen bedoelt, maar je wilt het disablen. Die optie zie ik inderdaad ook niet meer onder de naam die voorheen was, maar staat er denk ik wel onder een andere naam.

Bij het slot is nu de optie "touch to connect" (bij de sleutel staat "touch to open".
Als ik bij touch to open op "help" druk, staat daar de uitleg, en dit is zover ik zie wat voorheen de optie "disable de 500 meter vereiste" was.
Yep, gevonden
Dus als je dit aan zet dan hoef je niet buiten de 500m, maakt het slot na aanraking binnen 10seconden verbinding en druk je een 2e keer om de deur te openen. Loqed geeft ook netjes aan om dit te testen en om te kijken of het goed gaat met de binnen / buiten locatie herkenning op basis van bluetooth sterkte op de antennes aan de binnenkant en de buitenkant. Denk dat ik dit maar eens ga testen want ik ben ook wel benieuwd hoe dit werkt met 2 of meer telefoons.

Een API call om dit te schakelen of om open huis uit of aan te zetten zou ook helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10-06 19:24
Ik vind die nieuwe look wel een stuk beter zeg! Hier en daar nog vertalingen die niet kloppen. Maar dat mag bij een beta versie. Hoop dat ze hem snel releasen.

En eindelijk die Unlock knop!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuZhpP9ZoR69lIWW3Yuc4V7Vyc8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4UYoWYyedS55B8kx5GW0vUa7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wi689J9Qz4cQNcJkK3AxP_e9z74=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sGzykZi1OiDm9OZwcXxIgyQj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door NerdMichael op 28-06-2023 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-06 12:14
NerdMichael schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:44:
Ik vind die nieuwe look wel een stuk beter zeg! Hier en daar nog vertalingen die niet kloppen. Maar dat mag bij een beta versie. Hoop dat ze hem snel releasen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice

Op IOS zie ik hem nog niet :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Is er ook nog niet. “Binnenkort” hoorde ik vandaag.

[ Voor 5% gewijzigd door robertwebbe op 28-06-2023 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekjeh
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 15:01
NerdMichael schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie verbetering @Loqed! Ziet er super uit _/-\o_

M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Meer leuke dingen in aantocht :)

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 15:17

JoeBlack2k

I Love Hilary

Hallo allemaal,

Ik heb onlangs een loqed deurslot gekocht, maar ik heb wat problemen ondervonden en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Toen ik net thuiskwam, drukte ik op het zwarte touch-gedeelte (helaas is het moeilijk te zien in direct zonlicht), maar de deur ging niet open. Na goed kijken zag ik dat er om een pincode werd gevraagd, terwijl ik deze helemaal niet had ingesteld. In de app zijn er ook maar weinig opties beschikbaar. Uiteindelijk heb ik de deur geopend met behulp van de app, maar het voelde bijna alsof ik beter gewoon een sleutel kon pakken 😅.

Daarnaast is het slot genaamd "Jeroen", maar dat is een beetje overdreven, aangezien er meer mensen in dit huis wonen. Mijn vragen zijn: hoe kan ik de deur openen zonder constant verbinding te maken met mijn telefoon, waarvoor de 500 meter bereik is? En hoe kan ik de naam van het slot veranderen?

Alle hulp en suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 14:06
JoeBlack2k schreef op zondag 2 juli 2023 @ 12:13:
Ik heb onlangs een Aqara deurslot gekocht,...
Typfout? Als je Loqed bedoelt kunnen we je wellicht helpen, maar dit topic is niet voor andere merken sloten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBlack2k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-06 15:17

JoeBlack2k

I Love Hilary

zaphod_b schreef op zondag 2 juli 2023 @ 13:32:
[...]

Typfout? Als je Loqed bedoelt kunnen we je wellicht helpen, maar dit topic is niet voor andere merken sloten...
Typefout inderdaad 😅

Hilary Duff 4-Life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelving
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:15
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBVDkDcUMf0EUJ9GNYOrlUmovZs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5gEXfbpGtyWkesNWXmwVHXa4.png?f=fotoalbum_large

Beetje vreemde firmware versie krijg ik aangeboden. Iemand anders bekend met deze?
Versie 902.5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
nelving schreef op zondag 2 juli 2023 @ 14:59:
[Afbeelding]

Beetje vreemde firmware versie krijg ik aangeboden. Iemand anders bekend met deze?
Versie 902.5.1
Hmm nee hier geen update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hier is de integratie met Home Assistant naar de knoppen, en is het slot soms wel of soms niet bereikbaar via de app. De app geeft wel aan dat alle verbindingen in orde zijn. Slot valt met de Loqed-app niet te bedienen, en snapt ook niet meer of ik na van huis te zijn geweest weer thuis kom. Status van het slot is onbekend in de Loqed-app en onbeschikbaar in Home Assistant.

Kortom, totaal niet meer te gebruiken. Van alles geprobeerd, nieuwe API, opnieuw toevoegen na verwijderen, noem maar op. Maar niets helpt.

Zul je niet zien, als ik via de API Key details een latch test uitvoer, is het slot ineens weer met de correcte status bekend in de Loqed-app zelf, en bedienbaar :? Home Assistant nog hartstikke dood helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door FirePuma142 op 03-07-2023 08:57 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
[Afbeelding]

Versie 902.5.1
Ik heb net een update binnengekregen van 2.5.1 naar 2.5.13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@FirePuma142 Heb je eerder de cpolhout integratie gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

robertwebbe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:06:
@FirePuma142 Heb je eerder de cpolhout integratie gedraaid?
Ja, nog steeds volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
FirePuma142 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:23:
[...]

Ja, nog steeds volgens mij.
Tijd om over te stappen naar deze dan: https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Die van cpolhout is degene hier door Loqed aangedragen. Het is ook de basis voor de Loqed-integratie in Home Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Warbringer schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:02:
[...]

Ik heb net een update binnengekregen van 2.5.1 naar 2.5.13.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJ9UV_RNqLuFk7LOjAqUJhtdb94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dAcBQdRv0puPIurTxOpV1BxP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:56

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Dat is ook vreemd... mijn slotversie is 2005013 (al een heel tijdje trouwens)
Komen wel ook die 2 5 en 13 in voor, maar notitie is totaal anders.
Bridge is 71

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 19:29
FirePuma142 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Die van cpolhout is degene hier door Loqed aangedragen. Het is ook de basis voor de Loqed-integratie in Home Assistant.
Die van cpolhout is oud, beetje slecht (lees: niet) gecommuniceerd door @Loqed hier. Alleen dat er een nieuwe versie voor HA te installeren is.
Overigens als je even wacht tot woensdag dan zit ie dacht ik in de officiële release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
FirePuma142 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:45:
[...]

De integratie van cpolhout heb ik ook gebruikt vanwege dezelfde post van Loqed die je aanhaalt. Maar je kunt nu zien dat Mike Woudenberg de PR verzorgt voor de integratie die woensdag in Home Assistant gaat komen.

Uiteindelijk maakt het niet uit want de integratie komt in Home Assistant zelf te zitten en dan hoef je geen custom repo meer te gebruiken via HACS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Boel-Shit schreef op maandag 3 juli 2023 @ 15:59:
[...]

Die van cpolhout is oud, beetje slecht (lees: niet) gecommuniceerd door @Loqed hier. Alleen dat er een nieuwe versie voor HA te installeren is.
Overigens als je even wacht tot woensdag dan zit ie dacht ik in de officiële release.
Ja, ik wacht even tot woensdag. Dank ook @Warbringer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Tip voor degenen die voorheen de integratie van Casper Polhout hebben gebruikt (of geprobeerd hebben te installeren): zorg dat je deze eerst volledig verwijderd, inclusief de regels in configuration.yaml, voordat je de nieuwe (van Mike Woudenberg) gaat installeren.

Edit: net even bij Mike gecheckt, het best kun je ook de HACS versie verwijderen voordat je update naar 2023.07. Tenzij je een abonnement hebt op Home Assistant Cloud (Nabu Casa), dan nog even de HACS integratie blijven gebruiken vanwege een bug. Hij probeert die vanavond nog te fixen maar dat blijkt moeilijker te zijn dan hij in eerste instantie verwachtte.

[ Voor 43% gewijzigd door robertwebbe op 03-07-2023 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelving
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10:15
Mijn slot en hub plus hub en server maakte sinds vannacht geen verbinding meer.
5ghz WiFi tijdelijk uitzetten herstelde de hub server verbinding en de batterijen uit het slot verwijderen herstelde de verbinding slot en hub weer.
Nu na een uurtje is de firmware 2.5.8 dus ook gelijk die vreemde versie niet meer.
Ondanks de issues ging het slot wel netjes op basis van Bluetooth met de iPhone en app open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

robertwebbe schreef op maandag 3 juli 2023 @ 17:08:
Tip voor degenen die voorheen de integratie van Casper Polhout hebben gebruikt (of geprobeerd hebben te installeren): zorg dat je deze eerst volledig verwijderd, inclusief de regels in configuration.yaml, voordat je de nieuwe (van Mike Woudenberg) gaat installeren.
Thnx, weet je of we ook de key moeten verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@_PM Volgens mij is dat niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
[Afbeelding]

Versie 902.5.1
Ik zie zojuist dat de nieuwe app ook is geinstalleerd op mijn Android toestel. Ziet er top uit @Loqed _/-\o_
Wat ik wel mis zijn widgets voor op het hoofdscherm. Komen deze ook in de toekomst? Ik los het nu op met mijn Homey maar het zou wel mooi zijn als dit kan.

Wat betreft de updates.
Geen update meldingen in het software update scherm. Lock versie 2005013 en bridge 71

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:22
En officieel ondersteund in Home Assistant

https://www.home-assistant.io/blog/2023/07/05/release-20237/

https://www.home-assistant.io/integrations/loqed

Edit en ik krijg een foutmelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tVWurhJqIrNRoT71QIWH1YS6f9k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BciYp9Vh8MxKIekw2o3flbAE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Falcon Heavy op 05-07-2023 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
En wat ik ook mis is de app kunnen beveiligen met biometrie. Dus dat je een vingerafdruk oid vereist voordat je de deur kunt openen.
Er is ook wel eens gesproken over extra debug info zoals sterkte logging van de aparte bluetooth antennes. Hiermee kan je zien of de locatie waar je bv werkt wordt gezien als buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

ChrisVrolijk schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 10:53:
[...]

Wat ik wel mis zijn widgets voor op het hoofdscherm. Komen deze ook in de toekomst?
Dit zou inderdaad wel mooi zijn.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20-06 17:54

RobinJB

Projectleider & Brandweerman

Yay! Home Assistant ondersteuning en hij ziet hem inderdaad als "New Device".

Echter als ik een accesstoken maak via de portal en die invoer in Home Assistant krijg ik "Ongeldige authenticatie".

Komt dat wellicht omdat ik integratie ook al heb op de "oude" manier? Lijkt me dat dit er naast had gekund.
Iemand een idee?

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MichaelReitsma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 23:24:
En wat ik ook mis is de app kunnen beveiligen met biometrie. Dus dat je een vingerafdruk oid vereist voordat je de deur kunt openen.
Er is ook wel eens gesproken over extra debug info zoals sterkte logging van de aparte bluetooth antennes. Hiermee kan je zien of de locatie waar je bv werkt wordt gezien als buiten.
Dit is al eens eerder besproken, ik en een aantal andere vinden het juist irritant als je de telefoon moet ontgrendelen EN ook nog eens iets van biometrie moet gebruiken om de app te kunnen openen. Er waren toen niet veel medestanders voor zover ik me kan herinneren.

Sowieso is het al zo dat als je in de buurt van het slot komt met je telefoon dat je dan de deur kunt openen, daar hoef je geen app voor te unlocken. Tenzij je dat allemaal uit zet, maar dan is je telefoon nog steeds standaard gelocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@RobinJB en @Falcon Heavy : eerst oude integratie verwijderen. De nieuwe is een doorontwikkeling van de oude en zitten elkaar in de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Dat heb ik nu gedaan maar helpt niet; krijg nog steeds dezelfde error helaas.

https://slimhuys.nl - Dynamische tarieven inzichtelijk, en mijn Home-Assistant config

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
robertwebbe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:26:
@RobinJB en @Falcon Heavy : eerst oude integratie verwijderen. De nieuwe is een doorontwikkeling van de oude en zitten elkaar in de weg.
Ik heb nooit een andere versie geïnstalleerd gehad. Ik lees hierboven iets met een probleem als je nabu casu hebt gok dat dat het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Nee Nabu Casa heb ik ook niet; ik heb hem zelf gewoon via https bereikbaar met port-forwarding.
Dat is het dus ook niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Falcon Heavy De standaard integratie heeft inderdaad een probleem met Home Assistent Cloud (Nabu Casa), dit is inmiddels opgelost in de _main versie in HACS en zal volgens Mike binnenkort worden opgelost in de standaard integratie, waarschijnlijk in 2023.7.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

RobinJB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:31:
Dat heb ik nu gedaan maar helpt niet; krijg nog steeds dezelfde error helaas.
Ook alle oude regels uit configuration.yaml verwijderd, HACS component verwijderd en herstart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Ik heb het voor elkaar; ik denk dat het komt omdat mijn Sleutelnaam Spaties en een - bevatte.
Nu de naam veranderd naar enkel letters en cijfers, opnieuw een token gemaakt en handmatig toegevoegd in Home Assistant. Nu doet hij het wel! :)
robertwebbe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:43:
[...]

Ook alle oude regels uit configuration.yaml verwijderd, HACS component verwijderd en herstart?
Dit had ik inderdaad gedaan ja; dat was het dus niet :'(

[ Voor 37% gewijzigd door RobinJB op 06-07-2023 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceB
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 12-10-2023
Graag wil ik mijn Loqed Smartlock toevoegen aan HomeAssistant, maar krijg de foutmelding: "Ongeldige authenticatie".

Heb de laatste update van HomeAssistant geinstalleerd 2023.7. Automatisch komt de melding dat mijn Loqed is gevonden met de vraag om het te configureren.
Dus via de aangeboden link een "Personal Access Token" aangemaakt en deze gekopieerd naar Home Assistant. Vervolgens krijg ik de foutmelding "Ongeldige authenticatie".

Iemand een idee wat hier het probleem is?

Log Bericht:
Logger: homeassistant.components.loqed.config_flow
Source: components/loqed/config_flow.py:133
Integration: loqed (documentation, issues)
First occurred: 11:26:14 (2 occurrences)
Last logged: 11:26:30

HTTP Connection error to loqed API

[ Voor 21% gewijzigd door VinceB op 06-07-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
VinceB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:43:
Graag wil ik mijn Loqed Smartlock toevoegen aan HomeAssistant, maar krijg de foutmelding: "Ongeldige authenticatie".

Heb de laatste update van HomeAssistant geinstalleerd 2023.7. Automatisch komt de melding dat mijn Loqed is gevonden met de vraag om het te configureren.
Dus via de aangeboden link een "Personal Access Token" aangemaakt en deze gekopieerd naar Home Assistant. Vervolgens krijg ik de foutmelding "Ongeldige authenticatie".

Iemand een idee wat hier het probleem is?
Ik heb het nog niet geprobeert, maar bij de vorige versie was het van belang dat je de naam van het slot exact gelijk moest hebben als in de app stond (waarmee de api token mee was gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceB
canonball schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Ik heb het nog niet geprobeert, maar bij de vorige versie was het van belang dat je de naam van het slot exact gelijk moest hebben als in de app stond (waarmee de api token mee was gemaakt).
Bedankt voor je reactie, heb je advies geprobeert maar helaas dezelfde melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@VinceB Heb je een Home Assistant Cloud (Nabu Casa) abonnement? Zo ja, dan nog even geduld, wordt gefixt in een komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceB
robertwebbe schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:34:
@VinceB Heb je een Home Assistant Cloud (Nabu Casa) abonnement? Zo ja, dan nog even geduld, wordt gefixt in een komende update.
Nee heb geen Home Assistant Cloud (Nabu Casa) abonnement. Gebruik HTTPS met portforwarding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
VinceB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 13:12:
[...]

Nee heb geen Home Assistant Cloud (Nabu Casa) abonnement. Gebruik HTTPS met portforwarding.
Heb je https via Lets encrypt en de NGINX SSL Prpxy? Moet je even je api config checken van loqed. Grote kans dat je externe URL niet helemaal klopt.
https://app.loqed.com/API-Config

[ Voor 5% gewijzigd door Boel-Shit op 06-07-2023 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinJB

RobinJB

Heb je zoals mij spaties of streepjes in de naam van het slot? Dat was bij mij het probleem (zie hierboven al ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceB
Boel-Shit schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:05:
[...]

Heb je https via Lets encrypt en de NGINX SSL Prpxy? Moet je even je api config checken van loqed. Grote kans dat je externe URL niet helemaal klopt.
https://app.loqed.com/API-Config
Bedankt, heb gekeken naar je advies maar heb geen idee wat ik dan aan zou moeten passen. Heb je mogelijk een voorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VinceB
RobinJB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 15:58:
Heb je zoals mij spaties of streepjes in de naam van het slot? Dat was bij mij het probleem (zie hierboven al ;) )
Nee dat lijkt bij mij het probleem niet te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
DutchKel schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:08:
[...]

Dit is al eens eerder besproken, ik en een aantal andere vinden het juist irritant als je de telefoon moet ontgrendelen EN ook nog eens iets van biometrie moet gebruiken om de app te kunnen openen. Er waren toen niet veel medestanders voor zover ik me kan herinneren.

Sowieso is het al zo dat als je in de buurt van het slot komt met je telefoon dat je dan de deur kunt openen, daar hoef je geen app voor te unlocken. Tenzij je dat allemaal uit zet, maar dan is je telefoon nog steeds standaard gelocked.
Gelukkig ben jij niet de enige die gezien wordt als klant...
Er mogen andere meningen bestaan in deze wereld.
Wat ik wil is natuurlijk een OPTIE..
Ik vind het niet veilig zoals het nu is en wil graag een optie dat ik het aan kan zetten.
De biometrie is ook alleen bedoeld voor het openen van het slot zelf.
Dan kan je nl. ook veilig een open widget op je Home screen zetten.
Die hoef je dan alleen maar aan te raken, vervolgens je vinger afdruk en je slot is in 1 dan wel 2 taps veilig open.

Maar goed ik maak me geen illusies, loqed laat zich hier al nauwelijks meer zien en de app krijgt nauwelijks updates. Deze update is ook alleen maar visueel. Features zijn er niet bijgekomen. Alleen maar hardware zoals een mogelijk heid tot openen met kabel dan wel een zwart versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MichaelReitsma schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

En al maanden daarvoor heb ik wel eens gezged dat het onveilig was om een 'open-deur-knopje' te hebben waar iedereen bij kon die je toestel vasthield.
Betekent dat als iemand ff je toestel leent voor iets anders eventjes voor de gein je voordeur kan openen.
En als je dan in het buitenland zit en je voordeur springt open dan ben je niet blij....
Op mijn voorstel om dit configureerbaar achter een biometrie laag te zetten (vingerafdruk in android/ios oid) kwam een hack te voorschijn; ik moest het maar in een soort veilige-app constructie met een beveiligde folder zetten.
Vervolgens vond een groot gedeelte van de community hier dat dat ok was en mijn opmerking van ongeloof niet. Maar wel een knutsel-projectje vervolgens vol trots laten zien dat je met een stekkertje op de bridge de voordeur kan laten openen.
Dit bedrijf wil een hoop maar presteert op software gebied niet zo heel veel.
(support desk is wel ok, paar keer mee te maken gehad)
Grote emmer zout meenemen dus.
Zolang security niet prio 1 is raad ik het niet aan andere mensen aan.
Ow ja nu weet ik het weer, jij was in oktober ook de enige die het erin wilde hebben. Ik dacht dat het toen iemand anders was. Maar natuurlijk mag je best wensen hebben, die heeft immers iedereen lijkt mij. Alleen jou wensen zijn om verschillende redenen onuitvoerbaar en niet gebruiksvriendelijk.

Als je biometrie eist (want het is geen keuze, de ontwikkelaar bepaald of het aan of uit staat) dan dien je ook een alternatief in te bouwen (dmv een pincode oid) en een van deze 2 zal dan altijd aan staan. Dat is namelijk een vereiste van de beveiliging. Het is dus niet dat je via de settings dit aan of uit kunt zetten want daarmee doorbreek je direct de hele beveiliging. Kortom jou wens zorgt er dan voor dat iedereen het doorgedrukt krijgt. Dat zie ik niet gebeuren aangezien dan het gemak van het hele slot vervangt.

Maar je mag het uiteraard best als wens hebben.

Ik heb nog steeds als wens dat het slot bij elke telefoon correct werkt. Helaas is dat ook niet het geval. De hondenuitlaatservice heeft het inmiddels opgegeven en gaat nu telkens achterom met de sleutel naar binnen. Mijn vrouw belt af en toe aan als de app niet meewerkt (zij krijgt vaak een scherm dat de app geupdated wordt, dan doet die bij haar ook niks met het slot).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelReitsma
DutchKel schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Ow ja nu weet ik het weer, jij was in oktober ook de enige die het erin wilde hebben. Ik dacht dat het toen iemand anders was. Maar natuurlijk mag je best wensen hebben, die heeft immers iedereen lijkt mij. Alleen jou wensen zijn om verschillende redenen onuitvoerbaar en niet gebruiksvriendelijk.

Als je biometrie eist (want het is geen keuze, de ontwikkelaar bepaald of het aan of uit staat) dan dien je ook een alternatief in te bouwen (dmv een pincode oid) en een van deze 2 zal dan altijd aan staan. Dat is namelijk een vereiste van de beveiliging. Het is dus niet dat je via de settings dit aan of uit kunt zetten want daarmee doorbreek je direct de hele beveiliging. Kortom jou wens zorgt er dan voor dat iedereen het doorgedrukt krijgt. Dat zie ik niet gebeuren aangezien dan het gemak van het hele slot vervangt.

Maar je mag het uiteraard best als wens hebben.

Ik heb nog steeds als wens dat het slot bij elke telefoon correct werkt. Helaas is dat ook niet het geval. De hondenuitlaatservice heeft het inmiddels opgegeven en gaat nu telkens achterom met de sleutel naar binnen. Mijn vrouw belt af en toe aan als de app niet meewerkt (zij krijgt vaak een scherm dat de app geupdated wordt, dan doet die bij haar ook niks met het slot).
Nee het is geen vereiste van beveiliging; het is wel zo dat als je het aanzet dat het gebruikelijk is dat je het dan met je pincode of wacht woord het weer uit moet zetten in de app.
Zo gaat het nl. ook in andere apps die dit gebruiken. Maar ook dit moet de ontwikkelaar erin bouwen natuurlijk.
Denk aan de bankieren app waar je er voor kan kiezen om dmv biometrie overboekingen kan doen of anders de ireader oid.
En ik vind je opmerking nogal stellig dat mijn wens om verschillende redenen onuitvoerbaar is en niet gebruiksvriendelijk is. Dat is een aanname van jouw kant en tenzij jij de ontwikkelaar bent van de app kan je die aanname niet doen.
Het is eigenlijk wel degelijk gebruiksvriendelijk want het stelt je in staat om dit op een veilige manier te implementeren.

Het feit dat ik de enige lijkt te zijn kan natuurlijk ook komen doordat maar een klein % van de gebruikers daadwerkelijk hier op tweakers zit.
Daarnaast is de gemiddelde tweaker geen afspiegeling van de doorsnee gebruiker.
Mijn opmerkingen indertijd kwamen voort uit de oproep van Loqed om te ventileren wat de wensenlijst was.
Ik vond/vind dit een nuttige toevoeging nog afgezien van de prioritisering.

Afgezien van dit vind ik het belangrijker dat de app betrowubaar werkt en de featureset zoals die is beloofd goed werkt.

Er is door Loqed in het verleden ook gesproken over uitgebreidere debug logging om inzichtelijk te maken wat de verschillende antennes oppikken aan signaal.
Dit omdat er toch een hoop mensen zijn die vlak bij de voordeur wonen of werken en dat het slot dan ongewenst openspringt als je de automatisch ontgrendelen optie aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MichaelReitsma schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 09:01:
Er is door Loqed in het verleden ook gesproken over uitgebreidere debug logging om inzichtelijk te maken wat de verschillende antennes oppikken aan signaal.
Dit omdat er toch een hoop mensen zijn die vlak bij de voordeur wonen of werken en dat het slot dan ongewenst openspringt als je de automatisch ontgrendelen optie aanzet.
Over dat laatste kan ik wel wat zeggen: Dat is inmiddels gedaan door Loqed.

Helaas waren de resultaten niet heel erg goed. Bij veel mensen gaat het goed (bij mij ook, ik nam namelijk deel aan de testgroep), maar er waren er ook waarbij als je buiten stond dat de antenne binnen een sterker signaal kreeg dan de antenne buiten terwijl je buiten stond of als je binnen stond dat de antenne aan de buitenkant een sterker signaal kreeg dan de antenne binnen. Dat betekend dus dat voor sommige mensen als ze de telefoon binnen hebben liggen met de 500 meter restrictie uit dat de deur open gemaakt kan worden door op de knop te drukken.

Wij hebben een nieuwbouw woning en de woning is ontzettend goed geïsoleerd waardoor er van binnen naar buiten via de muren vrijwel geen signaal doorkomt. Maar niet alle woningen zijn zo goed geïsoleerd en sommige laten dus via de muren sneller het signaal door dan via de voordeur.

De uitgebreidere logging zit er ook in. Echter zie jij dat niet als eindgebruiker. Loqed support kan deze wel inzien indien nodig. Daarmee kunnen ze heel wat meer problemen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VinceB
VinceB schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 17:22:
[...]

Bedankt, heb gekeken naar je advies maar heb geen idee wat ik dan aan zou moeten passen. Heb je mogelijk een voorbeeld?
Het probleem is opgelost voor mij na de update van HomeAssistant 2023.7.1, heb het slot met succes kunnen toevoegen aan HA.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• freddieleeman
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-06 10:31
Mijn ervaring met Loqed in combinatie met Android is niet erg positief. Het duurt vaak lang voordat de detectie plaatsvindt en het vereist regelmatig handmatig openen van de app. Gelukkig heb ik een geweldige oplossing gevonden door mijn deurbel te hacken.

Door mijn deurbel slim te maken (zie https://smarthomegeeks.io/smart-doorbell/) en gebruik te maken van Home Assistant, heb ik een aantal fantastische mogelijkheden toegevoegd:

1. Wanneer de deurbel wordt ingedrukt en de telefoon van mij of mijn vrouw zich in de afgelopen 2 minuten heeft aangemeld binnen Home Assistant (person entity home), opent de voordeur direct.

2. Als ik of mijn vrouw thuis zijn en de deurbel gedurende 5 seconden wordt ingedrukt binnen een bepaalde tijd na schooltijd, opent de deur ook. Dit is handig voor de kinderen die nog geen smartphone hebben.

3. "Open house mode" is een schakelaar binnen Home Assistant waarmee iedereen toegang krijgt tot het huis door simpelweg op de deurbel te drukken.

Hoewel Loqed ook de laatste mogelijkheid (open house) biedt, zijn niet alle mensen gewend om op het display van het slot te drukken. De deurbel begrijpt iedereen. Daarnaat is de open house modus niet te bedienen vanuit Home Assistant.

Bij alle mogelijkheden kun je uiteraard ook bepalen of de deurbel wel gaat rinkelen en/of je een notificatie op je smartphone krijgt. Door deze toevoeging heeft mijn Loqed een veeeel betere gebruikerservaring en maakt hij echt deel uit van onze smart home. De WAF van de Loqed was teleurstellend, maar nu perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
Heb zojuist de HA geupgrade naar 2023.7.1 en de officiele Loqed integratie ingesteld. Klopt het dat deze geen batterij entiteit aanmaakt itt de HACS versie?

Ik heb 1 apparaat met 1 entiteit, met HACS had ik 1 apparaat en 3 entiteiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Boel-Shit Ik zie wel de battery state in de nieuwe integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:07:
@Boel-Shit Ik zie wel de battery state in de nieuwe integratie.
Dank je voor snelle antwoord. Ik had sowieso weer problemen met de externe URL die geconfigureerd werd in https://app.loqed.com/API-Config, dat zal wel een mogelijke reden zijn. Ik ga nog even puzzelen / issue aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _PM

_PM

Boel-Shit schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Dank je voor snelle antwoord. Ik had sowieso weer problemen met de externe URL die geconfigureerd werd in https://app.loqed.com/API-Config, dat zal wel een mogelijke reden zijn. Ik ga nog even puzzelen / issue aanmaken.
Ik had hem snel werkend (oude integratie verwijderd, herstart, 2023.7 geinstalleerd en weer toegevoegd), maar ik heb ook geen batterij entity, mocht je een oplossing vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
_PM schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:26:
[...]

Ik had hem snel werkend (oude integratie verwijderd, herstart, 2023.7 geinstalleerd en weer toegevoegd), maar ik heb ook geen batterij entity, mocht je een oplossing vinden....
Hoe verder ik kijk lijkt de batterij en bluetooth status wel in de core code opgevoerd te zijn, alleen 5 dagen geleden. Volgens mij is de 2023.7.1 release van 6 dagen geleden. Ik wacht even de .2 release af.

@robertwebbe weet je zeker dat die batterij status entiteit uit de core integratie komt en geen left-over is van de HACS versie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Boel-Shit O wacht, ik heb de _main versie van HACS omdat ik Home Assistant Cloud (Nabu Casa) gebruik. Waarschijnlijk is dit een ontwikkel versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 16:48
robertwebbe schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 13:55:
@Boel-Shit O wacht, ik heb de _main versie van HACS omdat ik Home Assistant Cloud (Nabu Casa) gebruik. Waarschijnlijk is dit een ontwikkel versie.
Je kan de officiële intergratie nu ook met Nabu Casa gebruiken.
Maar dan heb je indd geen batterij percentage.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb Mike Woudenberg even gevraagd naar de battery indicator en dit is wat hij hier over zei:

De code zit al in de dev branch van home assistant, dus ik ga er vanuit dat die bij de volgende 2023.7.x release meegaat. De hacs versie is de bèta van de officiële integratie dus zal altijd iets voorlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Falcon Heavy schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:34:
[...]

Ik heb nooit een andere versie geïnstalleerd gehad. Ik lees hierboven iets met een probleem als je nabu casu hebt gok dat dat het is....
Mijn hemel wat een gedoe het bleef maar fout gaan.

Wat bleek, via mijn telefoon als je dan de api key wilt kopiëren, lang drukken, selecteerde hij niet de volledige regel maar stopte ergens halverwege op een punt....

Cursor text slepen werkt voor geen meter en select all wordt de hele website geselecteerd.

Een copy knop had echt echt zoveel gedoe gescheeld....

Maar hij doet het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-06 16:48
Falcon Heavy schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 23:35:
[...]

Mijn hemel wat een gedoe het bleef maar fout gaan.

Wat bleek, via mijn telefoon als je dan de api key wilt kopiëren, lang drukken, selecteerde hij niet de volledige regel maar stopte ergens halverwege op een punt....

Cursor text slepen werkt voor geen meter en select all wordt de hele website geselecteerd.

Een copy knop had echt echt zoveel gedoe gescheeld....

Maar hij doet het.
Dat had ik ook de eerste 2 keer nadat ik hem gekopieerd had.
Uiteindelijk indd even de selectie handmatig aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Ik zit te twijfelen om een loqed slot te kopen, hopelijk kan ik wat antwoorden vinden :D

Waarom wel:
- met motor, dus echt deur open doen met smartlock (en in de nacht
- touwtje uit de deur modus, handig met kleine kinderen en speeltuin voor de deur
- goede integratie met home Assistant

Waarom niet:
- ik lees hier verhalen over onbetrouwbare combinatie met Android (maar je leest voornamelijk de slechte verhalen natuurlijk)
- eigenlijk wil ik ook mogelijkheid hebben om een tag te gebruiken. Voornamelijk als de kinderen wat ouder zijn (maar nog geen smartphone hebben). Ik lees er hier wel iets over, maar nog geen concrete plannen/opties toch?

Kunnen deze voor en nadelen bevestigd danwel ontkracht worden? :D Echt goede andere smartlocks heb ik nog niet gevonden met deze opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
kepler schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:45:
Ik zit te twijfelen om een loqed slot te kopen, hopelijk kan ik wat antwoorden vinden :D

Waarom wel:
- met motor, dus echt deur open doen met smartlock (en in de nacht
- touwtje uit de deur modus, handig met kleine kinderen en speeltuin voor de deur
- goede integratie met home Assistant
Mijn persoonlijke bevindingen
Het slot kan inderdaad zelf de nachtschootbewegen op commando uit de app, via een schedule in de app of andere domotica

Het slot kan inderdaad zelf de dagschoot bewegen door aanraking van het aanraak paneel, of vanuit de app of andere domotica.

Ik heb geen HA maar wel Homey.
De communicatie tussen Homey en Loqed is prima. Wat je er vanuit HA of Homey mee kan hangt af van de applicatie en de mogelijkheden die zijn gemaakt in de domotica app.
kepler schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:45:

Waarom niet:
- ik lees hier verhalen over onbetrouwbare combinatie met Android (maar je leest voornamelijk de slechte verhalen natuurlijk)
- eigenlijk wil ik ook mogelijkheid hebben om een tag te gebruiken. Voornamelijk als de kinderen wat ouder zijn (maar nog geen smartphone hebben). Ik lees er hier wel iets over, maar nog geen concrete plannen/opties toch?

Kunnen deze voor en nadelen bevestigd danwel ontkracht worden? :D Echt goede andere smartlocks heb ik nog niet gevonden met deze opties.
Mijn ervaringen met Android zijn prima.
Het is natuurlijk wel afhankelijk van configuratie op Android en de kwaliteit van je toestel.

Het gebruik van een tag oid vanuit Loqed heb ik niets over gehoord maar het kan natuurlijk ook via HA.
Je zou een trigger kunnen maken. Heb iemand voorbij zien komen die zij als de bel 2x is ingedrukt binnen 5 seconden en er wordt voldaan aan 10 andere voorwaarden dat dan de deur open gaat.

Voor nu ben ik er heel blij mee.
Ik heb 1x een issue gehad met mijn 3punts slot. Door het klimaat in nederland trekt mijn deur wel eens waardoor het slot niet altijd even lekker loopt in het kozijn. Dit ligt niet aan Loqed maar aan je slot en kozijn. Als je het met de hand zou doen dan geef je automatisch een zetje aan de deur. Loqed kan dit niet.

Wat ik ook vind is het geluid van het slot. Ik begrijp waarom het geluid er is maar het draaien aan een sleutel is geluids armer. Ik heb daar nog geen oplossing voor gezien of bedacht maar de ervaring is persoonlijk. Onze hal klinkt vrij hol dus dan hoor je het ook eerder.

Bottom line, ik heb er geen spijt van.en ben nog nooit buitengesloten of heb de code moeten gebruiken.
De code is wel ingesteld uiteraard en getest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
Top, dank voor je uitgebreide antwoord. Een tag gebruiken via HA zou een optie kunnen zijn, alleen ben ik persoonlijk geen voorstander van om zulke kritische zaken via HA te laten lopen. Vooral omdat ik mezelf niet vertrouw en niet wil dat de deur opeens open gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@kepler het is alweer van een tijdje geleden, maar…
Loqed schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:11:
[...]

Als je ziet dat het slot offline en online gaat, is dat meestal omdat de Wi-Fi verbinding even is weggevallen of een andere hickup tussen jouw internetverbinding en onze server. We doen regelmatig onderhoud aan onze servers. Deze melding krijg je alleen als er onderhoud plaatsvindt aan de MQTT server. Dit is het protocol dat we gebruiken voor verbinding tussen de bridge en onze server. De bridge wacht dan random enkele minuten voordat het opnieuw verbinding maakt, zodat bij een eventuele brede storing, niet alle bridges tegelijk weer verbinding gaan maken.
Verder leuk om te zien hoe je ons bedrijf tegen het licht houdt. Je noemt zeker een paar interessante punten. Komende tijd gaan we daarom ook meer communiceren over producten die er gaan komen en waar we aan werken. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
  • Een update van de app, waarbij de UX/UI wordt herzien, in lijn met onze (ook binnenkort) nieuwe huisstijl en productverpakking
  • Een black edition van het slot
  • Nieuwe integraties, waaronder ondersteuning voor het nieuwe Matter protocol
  • Uitbreiding naar andere Europese landen
  • Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon, een inbouwversie van het slot, het mogelijk maken garagedeuren en andere elektrische deuren te openen (is al mogelijk via een beta functie, als je terugleest in dit topic), en (eind 2023) een motorloze versie van het slot.
Kortom: we timmeren hard aan de weg om het meest gebruiksvriendelijke smart lock van Europa te blijven!

Update voor gebruikers waarbij Touch to Open op Android soms niet goed werkt:
Afgelopen dagen horen we dat Touch to Open bij sommige Android gebruikers niet goed werkt. Dit komt omdat de telefoon niet op tijd ziet dat je in de buurt van je huis komt (je ziet dit als "slot wakker gemaakt uit standby" in het logboek). Het lijkt erop dat het tot 3 minuten langer duurt dan voorheen voordat de LOQED app van Android doorkrijgt dat je bij je huis in de buurt komt (geofence).

Uit eerste tests lijkt dit te komen door een update van Google Play Services. Het lijkt erop dat als Google Play Services wordt gedowngrade naar bijvoorbeeld versie 22.15.14, de problemen zijn opgelost. We onderzoeken nu verder hoe we dit probleem kunnen oplossen, aangezien het downgraden van Google Play Services lastig is en geen toekomstbestendige oplossing.
Mocht je dit als Tweaker willen proberen: bij onze test lukt het downgraden naar bijvoorbeeld versie 22.15.14 goed, maar in de nacht update het systeem toch weer naar de nieuwe versie. Het blokkeren door updates uit te zetten in de play store en background dataverkeer te beperken voor Google Play Services lijkt niet te helpen, dus de volgende dag moet je weer handmatig downgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Nu online
DutchKel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:22:

[...]
Ah ze noemen het klikker, ik zocht op tag :D Ik ga eens contact opnemen met Loqed zelf.

Of ik kan @Loqed taggen, kijken of die nog actief zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door kepler op 17-07-2023 22:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

De LOQED iOS app 2.0 update is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:46:
De LOQED iOS app 2.0 update is beschikbaar.
Oh wow, wat een gedrocht….
De kleuren en al die lijntjes, en dan die fade op de achtergrond.

Ik hoop dat de functionaliteiten niet ten koste zijn gegaan van deze veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Is volgens mij alleen grafische weergave. Nieuw is wel dat je je Bluetooth kunt tunen. Of je het mooier of slechter vindt, is ieders persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:46:
Is volgens mij alleen grafische weergave. Nieuw is wel dat je je Bluetooth kunt tunen. Of je het mooier of slechter vindt, is ieders persoonlijke mening.
Ik had de app al een tijd als test maar ik vind de vormgeving veel mooier als de oude app

Ziet er net even wat moderner uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:22:

[...]
De kikker zit nog even in de vijver denk ik hahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
Kan ik de bridge omhangen naar een nieuw WiFi netwerk zonder de hele bridge opnieuw te moeten configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 12:54
robertwebbe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:46:
Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Warbringer schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:59:
Kan ik de bridge omhangen naar een nieuw WiFi netwerk zonder de hele bridge opnieuw te moeten configureren?
Ja dat kan

In de app bij je slot staat bij settings bridge configureren

Dan kan je een ander WiFi netwerk kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Afstand en positie bepaling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Dat zit er al een tijdje in maar is voor zover ik weet alleen voor de beta testers…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Dat zit er al een tijdje in maar is voor zover ik weet alleen voor de beta testers…
Klopt maar nu niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YMgmkpP1y87riIf04fsrXz-F8_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eakQFsYy3Gw7J5u6Wg8Yhzli.png?f=fotoalbum_large

Weinig succes hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Johnnie5 Ik heb het net ook gedaan. In eerste instantie alleen fouten. Vervolgens via chat assistentie gevraagd en toen werkte het direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 07:54
Alleen in de IOS app zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
robertwebbe schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 16:51:
@Johnnie5 Ik heb het net ook gedaan. In eerste instantie alleen fouten. Vervolgens via chat assistentie gevraagd en toen werkte het direct.
Heb ik nu ook gedaan. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Van mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik weet van het beta testen dat het wel eens mis gaat als je net buiten staat en de test start en dan ineens de WiFi verbinding wordt verbroken omdat je net te ver van het accesspoint af staat.

De oplossing was daarbij om ervoor WiFi al uit te zetten en 4g of 5g te gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Mijn WiFi accesspoint hangt praktisch naast de voordeur en daar zit ook de bridge. Nadat ik contact had met support, antwoordde ze met “is gefixt, probeer nog maar een keer en dan gaat het goed”. Ik vermoed dat ze server side iets hebben gereset. En inderdaad, toen werkte het direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
DutchKel schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:50:
[...]

Dat klopt! De functie is per ongeluk in de App release gekomen en inmiddels weer uitgezet in een update. De functie komt binnenkort uit, uitgebreider dan je hier ziet, samen met nieuwe software voor het slot.

In de nieuwe apps zitten veel kleine verbeteringen. Denk aan ook het slot kunnen ontgrendelen (dus niet gelijk helemaal open), eenvoudiger inloggen, sneller opstarten van de App.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Pagina: 1 ... 17 ... 27 Laatste