Vanuit de app kan het niet, alleen via integratie
OK dankjewel.Boel-Shit schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:15:
Vanuit de app kan het niet, alleen via integratie
Dan ga ik dit maken in mijn automation.
Deze functie zal wel komen in een nieuwe versie van de App waarin het design een flinke update krijgt.ChrisVrolijk schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:10:
Sluiten en openen nachtslot.
Zie ik iets over het hoofd?
Blijkbaar kan je vanaf een gesloten slot (dag en nacht schoot) alleen naar OPEN.
Maar OPEN, opent ook gelijk de deur. Is er naast LOCK geen UNLOCK optie?
Ik zou als ik thuis ben 's avonds als ik naar bed ga het slot willen sluiten en 's morgens willen openen. Ik heb het dan alleen over de beweging van de nachtschoot. Het bijzonder is dat ik het vanuit mijn HOMEY wel kan.
iemand een tip?
Je kunt eventueel ook een tijdschema instellen om bijv iedere dag om 9 uur de deur van het slot te halen.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Ah dank. Wanneer komt deze update?Loqed schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:06:
[...]
Deze functie zal wel komen in een nieuwe versie van de App waarin het design een flinke update krijgt.
Je kunt eventueel ook een tijdschema instellen om bijv iedere dag om 9 uur de deur van het slot te halen.
Een vast tijdschema is niet wat ik wil want als ik niet thuis ben is het niet nodig.
Waarschijnlijk is de telefoon van je dochter herstart of is de locatie opnieuw ingesteld. Touch to open komt alleen als je voor de deur staat. Als je in de buurt komt, komt er niet meteen 'Touch to open'. Was dat wel het geval dan zou er vanaf dat je (afhankelijk van je instelling) binnen 500meter van je deur komt altijd 'Touch to open' staan, dat is niet het geval.misterming schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:07:
Daarnaast zag ik dat om 2:22 het slot wakker is gemaakt omdat mijn dochter in de buurt was. Zij was ook in de buurt, echter binnenshuis, in bed op haar slaapkamer 3 hoog. Buiten dat ik niet snap hoe dit kan, vind ik het in die zin ook vervelend. Dit betekent namelijk toch dat er dan Touch to open op het display staat en dus dat een willekeurige voorbijganger naar binnen kan (toegegeven, kans is klein om 2:22 maar het gaat me om het idee)?
Iemand ervaring met één of beide gebeurtenissen, en wat ik er eventueel aan kan doen?
Even wat toelichting op het bovenstaande:janne_nl schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:14:
[...]
Waarschijnlijk is de telefoon van je dochter herstart of is de locatie opnieuw ingesteld. Touch to open komt alleen als je voor de deur staat. Als je in de buurt komt, komt er niet meteen 'Touch to open'. Was dat wel het geval dan zou er vanaf dat je (afhankelijk van je instelling) binnen 500meter van je deur komt altijd 'Touch to open' staan, dat is niet het geval.
Touch to open komt op het moment dat de telefoon via bluetooth verbinding maakt met het slot. Als je binnen 500 meter van het slot komt dan wordt aan de buitenkant de bluetooth module aangezet van het slot. Het slot en de telefoon proberen dan verbinding te maken met elkaar via bluetooth, zodra dat lukt kun je touch to open gebruiken.
Zet je bluetooth uit of ga je niet verder dan 500 meter van je huis dan werkt het niet tenzij je de afstandsvereiste uit zet.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik ben dit weekend overgestapt van Homey naar Home Assistant en zag dat er nog geen officiële implementatie voor Loqed is.
Is er al meer bekend over wanneer die er gaat komen of is er wellicht een goed alternatief die mensen met Home Assistant tot dan gebruiken?
Is er al meer bekend over wanneer die er gaat komen of is er wellicht een goed alternatief die mensen met Home Assistant tot dan gebruiken?
M3 - RWD / Ultra Red - https://ts.la/florian39171
We hebben een beta-integratie klaar die in principe goed werkt, maar deze is complex te installeren (je hebt er HACS voor nodig). Daarom moet de integratie officieel worden opgenomen in Home Assistant.koekjeh schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:40:
Ik ben dit weekend overgestapt van Homey naar Home Assistant en zag dat er nog geen officiële implementatie voor Loqed is.
Bij Home Assistant gaat het goedkeuren van de integratie moeizaam. Er lijkt te weinig capaciteit te zijn aan hun kant om het goed te keuren. Je zou ons helpen door dit onder de aandacht te brengen bij Home Assistant.
Op https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed vind je de integratie die je met HACS kunt installeren (dit is niet voor HASS beginners). De tijdelijke OAuth login waar HASS op een bepaald moment naar vraagt heeft user "homeassistant" en wachtwoord "homeassistant" (deze login wordt in de volgende versie een login die je zelf aanmaakt).
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Thanks voor de snelle reply. Installatie met HACS zal geen probleem zijnLoqed schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:39:
[...]
We hebben een beta-integratie klaar die in principe goed werkt, maar deze is complex te installeren (je hebt er HACS voor nodig). Daarom moet de integratie officieel worden opgenomen in Home Assistant.
Bij Home Assistant gaat het goedkeuren van de integratie moeizaam. Er lijkt te weinig capaciteit te zijn aan hun kant om het goed te keuren. Je zou ons helpen door dit onder de aandacht te brengen bij Home Assistant.
Op https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed vind je de integratie die je met HACS kunt installeren (dit is niet voor HASS beginners). De tijdelijke OAuth login waar HASS op een bepaald moment naar vraagt heeft user "homeassistant" en wachtwoord "homeassistant" (deze login wordt in de volgende versie een login die je zelf aanmaakt).
UPDATE: Installatie is gelukt en werkt perfect
Volgens mij doen ze maandelijks een live sessie op YouTube bij een nieuwe release. Ik heb al een aantal keren gevraagd of ze wat aandacht aan LOQED willen besteden maar tot nu toe werd ik compleet genegeerd. Wellicht als er wat meerdere tweakers om gaan vragen? Hoe meer aandacht, des te beter. Ik vermoed dat de "release party" voor de 2023.6 release op woensdag 7 juni plaats gaat vinden om 21:00 uur.
[ Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 22-05-2023 20:47 ]
Goeie, die heb ik ook al een aantal keer gezien. Ik zal in de volgende release party ook eens mijn portie "Loqed integratie verzoek" in de chat zettenrobertwebbe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:33:
Volgens mij doen ze maandelijks een live sessie op YouTube bij een nieuwe release. Ik heb al een aantal keren gevraagd of wat aandacht aan LOQED willen besteden maar tot nu toe werd ik compleet genegeerd. Wellicht als er wat meerdere tweakers om gaan vragen? Hoe meer aandacht, des te beter. Ik vermoed dat de "release party" voor de 2023.6 release op woensdag 7 juni plaats gaat vinden om 21:00 uur.
@LoqedLoqed schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:39:
[...]
We hebben een beta-integratie klaar die in principe goed werkt, maar deze is complex te installeren (je hebt er HACS voor nodig). Daarom moet de integratie officieel worden opgenomen in Home Assistant.
Wat is nu de "officiele" HACS repository voor de integratie met Home Assistant? Volgens jullie bericht hier is dit een andere dan hierboven gequote.
Ik heb bijna altijd dat als ik aan kom lopen en ik het slot aanraak dat hij blijkbaar mijn telefoontoestel niet herkent. Er komt dan namelijk geen touch to open op het schermpje te staan maar ik moet altijd een code invoeren. Pas als ik het toestel uit mijn broekzak haal en de android screenlock eraf haal dan pas ziet het slot het toestel.
De loqed app staat op automatisch starten en heeft geen beperkingen op batterij besparingen.
Het is een android toestel (Poco F3), volledig ge-update.
Zijn er nog andere instellingen waar ik aan kan zitten ?
De loqed app staat op automatisch starten en heeft geen beperkingen op batterij besparingen.
Het is een android toestel (Poco F3), volledig ge-update.
Zijn er nog andere instellingen waar ik aan kan zitten ?
Het Loqed symbooltje staat altijd in beeld?
Je kunt de bluetooth cache eens wissen (even zoeken hoe dat op jou telefoon moet)
Volgens Loqed zelf helpt het niet als je tegelijk bluetooth oortjes en zo aan hebt. Ik zelf heb altijd een horloge en vaak ook oortjes verbonden en geen problemen.
Als ik de auto op de oprit parkeer en dan snel naar de voordeur loop wil 'Touch to open' er wel eens niet staan.
Ow ja, bij de telefoon van mijn vrouw merkten we dat een incidentele reboot ook wel eens wil helpen.
Je kunt de bluetooth cache eens wissen (even zoeken hoe dat op jou telefoon moet)
Volgens Loqed zelf helpt het niet als je tegelijk bluetooth oortjes en zo aan hebt. Ik zelf heb altijd een horloge en vaak ook oortjes verbonden en geen problemen.
Als ik de auto op de oprit parkeer en dan snel naar de voordeur loop wil 'Touch to open' er wel eens niet staan.
Ow ja, bij de telefoon van mijn vrouw merkten we dat een incidentele reboot ook wel eens wil helpen.
Ik heb twee sloten, voordeur en achterdeur. Bij de voordeur gaat het veel minder vaak fout dan bij de achterdeur, geen idee waarom. Gezien de verschillen denk ik niet dat het aan mijn telefoon ligt, maar een fatsoenlijke analyse kan ik op basis van het logscherm niet maken.vortexnl1982 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:30:
Ik heb bijna altijd dat als ik aan kom lopen en ik het slot aanraak dat hij blijkbaar mijn telefoontoestel niet herkent. Er komt dan namelijk geen touch to open op het schermpje te staan maar ik moet altijd een code invoeren. Pas als ik het toestel uit mijn broekzak haal en de android screenlock eraf haal dan pas ziet het slot het toestel.
Nu je het zegt. Ik merkte dat het loqed icoontje niet zichtbaar is in de status bar van mijn android... Terwijl ik wel alles op auto start en geen batterij beperkingen heb staan...janne_nl schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:22:
Het Loqed symbooltje staat altijd in beeld?
Ik heb wel een bluetooth Xiaomi smartwatch.. eens googlen of dat dan problemen geeft...
(los van bovenstaatde)
Wat bij mij ook goed werkt is als er geen 'touch-to-open' staat is de klink een keer naar beneden doen, dan maakt hij snel verbinding en gaat de deur van het slot.
Wat bij mij ook goed werkt is als er geen 'touch-to-open' staat is de klink een keer naar beneden doen, dan maakt hij snel verbinding en gaat de deur van het slot.
Bij mij is het ook wel eens weg. Je veegt het soms (te) snel weg. Een herstart lost dat normaal wel op. Duurt altijd wel even voordat Loqed gestart is (en het icoontje zichtbaar is) vind ik.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Nu je het zegt. Ik merkte dat het loqed icoontje niet zichtbaar is in de status bar van mijn android... Terwijl ik wel alles op auto start en geen batterij beperkingen heb staan...
Ik heb wel een bluetooth Xiaomi smartwatch.. eens googlen of dat dan problemen geeft...
Ik ga het even in de gaten houden of ik het icoontje zie. Ik zou verwachten dat android ervoor zorgt dat die applicatie blijft draaien..
Ik heb in Android ook geen icoontje. Bij mij werkt het allemaal wel. Maar ik moet wel buiten de 500 meter weg zijn geweest. Aangezien ik niet veel van huis ben valt dat niet altijd mee.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:18:
Ik ga het even in de gaten houden of ik het icoontje zie. Ik zou verwachten dat android ervoor zorgt dat die applicatie blijft draaien..
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Hmm net wel een icoontje en geen touch to open tekst als ik aan kom lopen. Ik was verder dan 500 meter van huis. Ik heb schakel touch to open ook uit staan.Nienix schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Ik heb in Android ook geen icoontje. Bij mij werkt het allemaal wel. Maar ik moet wel buiten de 500 meter weg zijn geweest. Aangezien ik niet veel van huis ben valt dat niet altijd mee.
Als ik het slot aan raak zie ik dat ik de code kan invoeren maar geen touch to open. Ik wacht dan totdat het scherm van het slot weer uit gaat. Als ik dan mijn telefoon van het screenlock haal herkent het slot wel mijn telefoon en krijg ik touch to open op het scherm te zien..
Lijkt iets met je instellingen te zijn.
Zie je in je log wel dat het slot wordt wakker gemaakt?
Zie je in je log wel dat het slot wordt wakker gemaakt?
Uiteindelijk wordt het slot wel wakker maar niet als ik voor de deur sta en het scherm aan raak.
Ik heb ook mails gestuurd naar supprt@loqed.com maar ik krijg geen antwoord... Dat is toch het correcte email adres?
Ik heb ook mails gestuurd naar supprt@loqed.com maar ik krijg geen antwoord... Dat is toch het correcte email adres?
Er zit een chat functie in je app. Die werkt (weet ik uit ervaring) een stuk sneller.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:26:
Uiteindelijk wordt het slot wel wakker maar niet als ik voor de deur sta en het scherm aan raak.
In de log moet je kunnen zien dat het slot wakker wordt als je 500m zone (of wat je ingesteld hebt) binnenkomt.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:26:
Heb je wellicht data beperking aanstaan en Loqed niet als een uitzondering benoemd?
Mail adres lijkt correct ja. Mijn ervaring uit het verleden is wel, dat je soms beter het onderwerp aanpast in een mail voor snelle(re) reactie. Maar in het algemeen is de reactie via mail ook goed.
[ Voor 15% gewijzigd door janne_nl op 25-05-2023 09:13 ]
iemand hier het loqed slot kunnen koppelen met HomeBridge?
ik krijg het niet werkend op de webhook.
het voorbeeld zou zijn " http(s)://user:password@URL(:port)"
maar wat is de url dan local ip? dat heb ik geprobeerd maar helaas geen succes
en verbindingsfout code 429
ik krijg het niet werkend op de webhook.
het voorbeeld zou zijn " http(s)://user:password@URL(:port)"
maar wat is de url dan local ip? dat heb ik geprobeerd maar helaas geen succes
en verbindingsfout code 429
[ Voor 48% gewijzigd door NOFX op 25-05-2023 21:32 ]
Weet iemand of je de meegeleverde cilinder schroef ook echt moet gebruiken of dat je ook je eigen cillinderwxhroef kan blijven gebruiken ?
Je kunt je eigen cilinder niet gebruiken.MarioMark1541 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:44:
Weet iemand of je de meegeleverde cilinder schroef ook echt moet gebruiken of dat je ook je eigen cillinderwxhroef kan blijven gebruiken ?
Ja hoor, dat kan. Heb ik ook gedaan, zat net wat beter in de plaat na aandraaien.MarioMark1541 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:44:
Top andere vraagBoel-Shit schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Ja hoor, dat kan. Heb ik ook gedaan, zat net wat beter in de plaat na aandraaien.
Dit zwarte hoor je dat te zien of schuift deze naar achter als de klink erin gaat ?
:strip_exif()/f/image/qp8Fq50ZL3zUDGdFJdqZOZZI.jpg?f=fotoalbum_large)
Die zou je best wel kunnen zien zitten maar het beste is deze zo ver mogelijk naar binnen te schuivenMarioMark1541 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:19:
[...]
Top andere vraag
Dit zwarte hoor je dat te zien of schuift deze naar achter als de klink erin gaat ? [Afbeelding]
Weet iemand of je iets kunt doen aan het feit dat bij openen op afstand de deur werkelijk opengaat, dus direkt de klink naar beneden doet zodat de deur echt openzwaait, ipv alleen het nachtslot eraf haalt?
Ik heb een loqed in mijn vakantiihuis en ik had gasten die ruim voor aankomst de link probeerden.
Gelukkig was ik nog aanwezig en zag ik de voordeur opengaan. Maar ik ben er niet altijd.
Dit gedrag had mijn eerste geïnstalleerde loqed slot niet, maar na een defekt heb ik bij de nieuwe dit probleem.
Ik heb een loqed in mijn vakantiihuis en ik had gasten die ruim voor aankomst de link probeerden.
Gelukkig was ik nog aanwezig en zag ik de voordeur opengaan. Maar ik ben er niet altijd.
Dit gedrag had mijn eerste geïnstalleerde loqed slot niet, maar na een defekt heb ik bij de nieuwe dit probleem.
Hier hebben ze voor bedacht dat een sleutel vanaf een bepaalde dag en tijd geldig is. Ook kun je als de datum bekend is wanneer ze vertrekken automatisch de sleutel laten blokkeren.Suse1402 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:28:
Weet iemand of je iets kunt doen aan het feit dat bij openen op afstand de deur werkelijk opengaat, dus direkt de klink naar beneden doet zodat de deur echt openzwaait, ipv alleen het nachtslot eraf haalt?
@Suse1402Wellicht kun je via de chat even vragen of ze je slot anders kunnen configureren, zoals je het voorheen had.
Ik had dit ook even uit gezet, en mijn telefoon binnen laten liggen. Toen kon ik met een aanraking op de gevoelige knop gewoon mijn deur openen.
Op het display verscheen " connecting to phone" en mijn deur ging open.
Ook niet echt veilig dus want zo kan iedereen naar binnen. Soort touwtje uit de brievenbus idee.
Maar ik zit nog met het probleem dat als ik de deur open mijn dagschoot blijft hangen.
Ik moet dan een kleine draai geven aan de draaiknop, en dan springt hij weer naar buiten.
Terwijl de dagschoot heel soepel in en uit gaat bij het indrukken.
[ Voor 5% gewijzigd door KSR op 03-06-2023 00:29 ]
Be Stronger Than Your Excuses
Heb je dat met je dagschoot als je gewoon aan de knop draait en opent !KSR schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 00:28:
[...]
Ik had dit ook even uit gezet, en mijn telefoon binnen laten liggen. Toen kon ik met een aanraking op de gevoelige knop gewoon mijn deur openen.
Op het display verscheen " connecting to phone" en mijn deur ging open.
Ook niet echt veilig dus want zo kan iedereen naar binnen. Soort touwtje uit de brievenbus idee.
Maar ik zit nog met het probleem dat als ik de deur open mijn dagschoot blijft hangen.
Ik moet dan een kleine draai geven aan de draaiknop, en dan springt hij weer naar buiten.
Terwijl de dagschoot heel soepel in en uit gaat bij het indrukken.
Met de motor gaat t wel goed ?
Ja klopt, motortje is volgens mij inorde.MarioMark1541 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:41:
[...]
Heb je dat met je dagschoot als je gewoon aan de knop draait en opent !
Met de motor gaat t wel goed ?
Ik heb precies hetzelfde bij onze voordeur
Daar gaat de dagschoot ook niet terug met de knop maar daar werk ik ook met de klink zelf van binnen om de deur open te doen
Vanaf buiten een vaste knop
Mocht jij tot een oplossing zijn gekomen hoor ik het graag
Het kan in iedergeval geen kwaad
[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 03-06-2023 15:09 ]
Ik heb het in behandeling bij Loqed. Mocht daar wat uitkomen hoor je het hier.MarioMark1541 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 15:09:
[...]
Mocht jij tot een oplossing zijn gekomen hoor ik het graag
Het kan in iedergeval geen kwaad
Mocht er geen oplossing zijn gaat hij retour, want hier heb ik niks aan.
Als ik de deur op afstand open wil doen voor de pakketbezorger, moet ik aan hem vragen of hij even aan de knop binnen wil draaien zodat de dagschoot er uit komt

@MarioMark1541 en @KSR jullie hebben vast een houten deur. Het is warmer aan het worden en dan kan de deur zich anders gaan zetten dan in de winter waardoor het misschien te veel kracht kost om het laatste stuk te kunnen openen.
Het opnieuw afstellen van het deurbeslag (moet meestal in het deurkozijn gebeuren) kan de oplossing zijn. Probeer hem wat losser af te stellen.
Het opnieuw afstellen van het deurbeslag (moet meestal in het deurkozijn gebeuren) kan de oplossing zijn. Probeer hem wat losser af te stellen.
Moet de klink ook omlaag voor de evt 3-puntssluiting? Als dat zo is, kan het nooit met een Loqed (zie de instructies)
Het kan nl ook zijn dat je bij de configuratie de verkeerde keuze hebt gemaakt en aangegeven dat je altijd de klinkt moet gebruiken. Voordat je de Loqed had, maakte je met de sleutel de deur open, zonder knop of klink te gebruiken? Dan moet de Loqed dat ook perfect kunnen.
Het kan nl ook zijn dat je bij de configuratie de verkeerde keuze hebt gemaakt en aangegeven dat je altijd de klinkt moet gebruiken. Voordat je de Loqed had, maakte je met de sleutel de deur open, zonder knop of klink te gebruiken? Dan moet de Loqed dat ook perfect kunnen.
Ik heb dit probleem al vanaf het begin maar volgens Loqed is het geen enkel probleem
Deur is inderdaad van hout
Deur gaat van binnen open door aan de knop te draaien of twist assist en van buiten een vaste klink
Zo ziet m’n deur eruit
Deur is inderdaad van hout
Deur gaat van binnen open door aan de knop te draaien of twist assist en van buiten een vaste klink
Zo ziet m’n deur eruit
:strip_exif()/f/image/oynAvdtxm9FE4oBFGgUNxmou.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door MarioMark1541 op 04-06-2023 11:52 ]
Ik heb het ook gehad, zelfs een andere motor gekregen van loqed. Ik heb alles een keer opnieuw gemonteerd en sindsdien geen problemen meer.
Dit is ook een nieuwe motor daar mijn gezakt wasBoel-Shit schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:38:
Ik heb het ook gehad, zelfs een andere motor gekregen van loqed. Ik heb alles een keer opnieuw gemonteerd en sindsdien geen problemen meer.
Maar nog steeds het probleem met het terug veren
Maar van binnen uit doe ik de deur open met de klink dus geen probleem
Van buiten af doet de Loqed motor dit en zet deze ook weer keurig terug
Hoort niet maar ik zou niet weten waaraan t ligt
Hè wat lees ik nou? Als je van buiten de deur openmaakt dan blijft de deur bij mij 5 seconden ongeveer in de open stand. Daarna draait de Loqed hem weer op de dicht stand. Dat is volgens jou geen normale werking?MarioMark1541 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 13:42:
[...]
Dit is ook een nieuwe motor daar mijn gezakt was
Maar nog steeds het probleem met het terug veren
Maar van binnen uit doe ik de deur open met de klink dus geen probleem
Van buiten af doet de Loqed motor dit en zet deze ook weer keurig terug
Hoort niet maar ik zou niet weten waaraan t ligt
Ja dat is normaal dat bedoel ik ook te zeggenDutchKel schreef op zondag 4 juni 2023 @ 18:15:
[...]
Hè wat lees ik nou? Als je van buiten de deur openmaakt dan blijft de deur bij mij 5 seconden ongeveer in de open stand. Daarna draait de Loqed hem weer op de dicht stand. Dat is volgens jou geen normale werking?
Mijn deur is van kunststof.DutchKel schreef op zondag 4 juni 2023 @ 04:48:
@MarioMark1541 en @KSR jullie hebben vast een houten deur.
Deur gaat wel gewoon open, maar de dagschoot blijft hangen als ik de deur open doet. Dit ligt echt aan het slot, want via de deurkruk binnen gaat hij soepel in en uit. Ook als ik de dagschoot indruk gaat hij soepel.
Ik had ook een knellende dagschoot. Dat kwam omdat de middelste schroef het slot afknelde, waardoor het terugveren iet (goed) werkte.
Daar ben ik achter gekomen door bij een tweede montage bij elke stap te controleren of het slot nog terugveerde.
Oorzaak is een te lange schroef in combinatie met een dunner slot. Uiteindelijk de middelste schroef weggelaten.
Daar ben ik achter gekomen door bij een tweede montage bij elke stap te controleren of het slot nog terugveerde.
Oorzaak is een te lange schroef in combinatie met een dunner slot. Uiteindelijk de middelste schroef weggelaten.
Die heb ik er niet eens tussenjanne_nl schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:45:
Ik had ook een knellende dagschoot. Dat kwam omdat de middelste schroef het slot afknelde, waardoor het terugveren iet (goed) werkte.
Ik heb enkel boven en onder schroeven
Ik heb het ook even geprobeerd zonder de middelste, maar blijft hetzelfde.janne_nl schreef op zondag 4 juni 2023 @ 20:45:
Als ik de dagschoot met de hand indrukt, of via de deurkruk gaat het allemaal heel soepel in en uit.
Hm, dat had ik niet.
Maar als je ontgrendeld draait de deur incl dagschoot helemaal open? Anders heb je toch een verkeerde keuze gemaakt bijbde installatie lijkt me. Tenzij je bij een sleutel ook al een klink of knop moest gebruiken.
Maar als je ontgrendeld draait de deur incl dagschoot helemaal open? Anders heb je toch een verkeerde keuze gemaakt bijbde installatie lijkt me. Tenzij je bij een sleutel ook al een klink of knop moest gebruiken.
De deur gaar ook open, maar de dagschoot bleef in de deur hangen, en kwam niet meer naar buiten.janne_nl schreef op maandag 5 juni 2023 @ 08:01:
Hm, dat had ik niet.
Ik zeg bleef hangen, want ze hebben zo net bij mij op afstand een aanpassing gedaan en dat heeft geholpen. De dagschoot komt nu netjes naar buiten. Hier probleem opgelost.
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat het slot een soort korte beweging maakt en vervolgens stopt en een piep geeft. Hierna moet ik meerdere malen het proberen, meestal lukt het dan via de app wel om te sluiten en weer te openen.
Ik begin wel het vertrouwen in dit slot kwijt te raken, ik ga nu altijd de deur uit met de poortsleutel zodat ik via de tuin altijd nog naar binnen kan. Zijn er meer mensen met deze problemen?
Ik begin wel het vertrouwen in dit slot kwijt te raken, ik ga nu altijd de deur uit met de poortsleutel zodat ik via de tuin altijd nog naar binnen kan. Zijn er meer mensen met deze problemen?
Ik heb dit ook een paar keer gehad, en krijg dan ook een email met dat het slot niet goed open of dicht is gegaan.6pack15 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:06:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat het slot een soort korte beweging maakt en vervolgens stopt en een piep geeft. Hierna moet ik meerdere malen het proberen, meestal lukt het dan via de app wel om te sluiten en weer te openen.
Ook hier meerdere malen al, het wordt weer warm buiten en de deur sluit weer net even anders. Ik kijk dan altijd of de driepuntssluiting niet klemt en kalibreer het slot opnieuw. Je ontkomt er denk ik niet aan bij slimme sloten…6pack15 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:06:
De sleutel voor achter neem ik altijd mee als ik weet dat iedereen van huis is of als ik langer dan X weg ben. Maar dat is persoonlijk, de rest van het gezin vertrouwt er wel op en anders krijg ik het zeker wel te horen 🤣
Zoals @Boel-Shit al meld kan de deur te veel klemmen voor de motor. Je kunt de deur opnieuw afstellen en het slot opnieuw calibreren, dan zou het voorlopig niet meer moeten voorkomen tot de volgende weersverandering.6pack15 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:06:
Gelukkig is dat niet zo vaak in NederlandDutchKel schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 21:33:
[...]
dan zou het voorlopig niet meer moeten voorkomen tot de volgende weersverandering.
Ik heb sinds kort een nieuwe update voor de loqed app (android), maar nu werkt touch to unlock bijna nooit meer. Ik moet bijna altijd de code invullen of ik nu van buiten de 500 meter kom of niet.
Andere mensen hier ook last van?
[ Voor 27% gewijzigd door Qoon3x op 11-06-2023 21:06 ]
Nee geen last van. Misschien even de lock location in de app controleren, kijken naar de setting toch to open en de GPS permissies op je telefoon voor de app nakijken?Qoon3x schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:03:
Ik heb sinds kort een nieuwe update voor de loqed app (android), maar nu werkt touch to unlock bijna nooit meer. Ik moet bijna altijd de code invullen of ik nu van buiten de 500 meter kom of niet.
Nee, hier ook nergens last van. Je Loqed ikoontje is 'gewoon' zichtbaar? Telefoon al eens herstart?
Ik zag dat Loqed sloten met verpakkingsschade aanbied op Marktplaats voor € 249. Echter, veel interessanter dan dat zijn de afbeeldingen van die advertentie... Het lijkt erop dat er een nieuw app design aan zit te komen! De Marktplaats afbeelding is een beetje low-res, maar is duidelijk niet de huidige blauwe:
/f/image/WkcNZigvrF3sq98EMVymtHNP.png?f=fotoalbum_large)
Nooooh! Stahp!
Ziet er best grappig uit. In ieder geval veel beter als wat het was.Vermicellisoep schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:14:
Ik zag dat Loqed sloten met verpakkingsschade aanbied op Marktplaats voor € 249. Echter, veel interessanter dan dat zijn de afbeeldingen van die advertentie... Het lijkt erop dat er een nieuw app design aan zit te komen! De Marktplaats afbeelding is een beetje low-res, maar is duidelijk niet de huidige blauwe:
[Afbeelding]
+1
De LOQED Home Assistant beta integratie is bijgewerkt (met grote dank aan Mike die er veel uren in heeft gestopt) en ondersteunt nu de LOQED API, zodat deze integratie eenvoudig kan worden geïnstalleerd. Als je handig bent kun je deze via HACS installeren, totdat deze hopelijk snel in de officiële release van HASS wordt meegenomen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3NVqJ36IZZSTTtfBSrgxNJjT.jpg?f=user_large)
De integratie haalt via de LOQED Web API eenmalig alle nodige gegevens op. Daarna wordt alleen nog de lokale LOQED Bridge API gebruikt.
Hopelijk werkt alles goed, alle feedback over deze integratie is welkom
! We werken verder ook al enige tijd aan een Matter integratie, zodat het slot ook met Home Kit overweg kan. Fijn weekend!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3NVqJ36IZZSTTtfBSrgxNJjT.jpg?f=user_large)
De integratie haalt via de LOQED Web API eenmalig alle nodige gegevens op. Daarna wordt alleen nog de lokale LOQED Bridge API gebruikt.
Hopelijk werkt alles goed, alle feedback over deze integratie is welkom
Zojuist geinstalleerd en nieuwe token op de nieuwe website (zoals in documentatie) aangemaakt. Daarmee installeerde de integratie succesvol
Om niet zomaar API toegang voor de oude integratie (ook via HACS maar dan de cpolhhout integratie) heb ik alle keys (via de API website) verwijderd die niet vandaag aangemaakt waren.
Vervolgens wilde ik het slot testen, en het reageerd niet op commando's
Ik kan via de website (die bij deze nieuwe integratie genoemd wordt) de token ook niet meer verwijderen.
Opnieuw installeren van de integratie helpt niet.
Edit: na update van de integratie werkt hij weer correct
Om niet zomaar API toegang voor de oude integratie (ook via HACS maar dan de cpolhhout integratie) heb ik alle keys (via de API website) verwijderd die niet vandaag aangemaakt waren.
Ik kan via de website (die bij deze nieuwe integratie genoemd wordt) de token ook niet meer verwijderen.
Edit: na update van de integratie werkt hij weer correct
[ Voor 5% gewijzigd door _PM op 18-06-2023 12:13 ]
Zou je LOQED support kunnen contacten? Het lijkt erop dat er iets anders aan de hand is (een bug die in de volgende firmware wordt opgelost), los van deze integratie._PM schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:27:
Zojuist geinstalleerd en nieuwe token op de nieuwe website (zoals in documentatie) aangemaakt. Daarmee installeerde de integratie succesvol
De nieuwe API sleutel verwijderen lukte mij ook niet, ik geef dit door aan ons software team!
Mike Woudenberg zal vast zijn best hebben gedaan maar er rammelt werkelijk nog van alles aan.Loqed schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:
De LOQED Home Assistant beta integratie is bijgewerkt (met grote dank aan Mike die er veel uren in heeft gestopt) en ondersteunt nu de LOQED API, zodat deze integratie eenvoudig kan worden geïnstalleerd. Als je handig bent kun je deze via HACS installeren, totdat deze hopelijk snel in de officiële release van HASS wordt meegenomen.
[Afbeelding]
Hopelijk werkt alles goed, alle feedback over deze integratie is welkom! We werken verder ook al enige tijd aan een Matter integratie, zodat het slot ook met Home Kit overweg kan. Fijn weekend!
1) In de README.md staat dat je automatische installatie via HACS kunt laten doen door te zoeken op LOQED. Als je hier op zoekt, vind je alleen de custom component van cpolhhout.
2) De opmaak van de README.md bevat opmaak fouten waardoor het deel Prerequisites niet makkelijk leest. Dat is toch gewoon slordig...
3) Als je vervolgens de configuratie wilt gaan doen, krijg je een tekst over de OAuth applicatie referenties met een link naar https://www.home-assistant.io/integrations/loqed. Deze link loopt dood...
4) Vervolgens moet je die referentie gaan ophalen op https://app.loqed.com/API-Config/. Volgens de tekst zijn deze als volgt te vinden:
* Tap “API Configuration tool”
* Tap “Add new ClientId/Client Secret pair”
Op deze pagina is nergens “API Configuration tool” of “Add new ClientId/Client Secret pair” te vinden.
5) Daaronder staat deze instructie:
The integration setup will next give you instructions to enter the Application Credentials (OAuth Client ID and Client Secret) and authorize Home Assistant to access your account and lock(s). Ook een dode link...

Sorry hoor, ik vind het maar prutswerk. Nu snap ik waarom die lui van Home Assistant hem nog steeds niet hebben toegevoegd. Het moet wel allemaal werken!
Ik denk dat je een oude repository hebt gebruikt. Die van cpolhout is niet de juiste! https://app.loqed.com/API-Config/ moet niet worden gebruikt.robertwebbe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 21:30:
[...]
Mike Woudenberg zal vast zijn best hebben gedaan maar er rammelt werkelijk nog van alles aan.
1) In de README.md staat dat je automatische installatie via HACS kunt laten doen door te zoeken op LOQED. Als je hier op zoekt, vind je alleen de custom component van cpolhhout.
2) De opmaak van de README.md bevat opmaak fouten waardoor het deel Prerequisites niet makkelijk leest. Dat is toch gewoon slordig...
3) Als je vervolgens de configuratie wilt gaan doen, krijg je een tekst over de OAuth applicatie referenties met een link naar https://www.home-assistant.io/integrations/loqed. Deze link loopt dood...
4) Vervolgens moet je die referentie gaan ophalen op https://app.loqed.com/API-Config/. Volgens de tekst zijn deze als volgt te vinden:
* Tap “API Configuration tool”
* Tap “Add new ClientId/Client Secret pair”
Op deze pagina is nergens “API Configuration tool” of “Add new ClientId/Client Secret pair” te vinden.
5) Daaronder staat deze instructie:
The integration setup will next give you instructions to enter the Application Credentials (OAuth Client ID and Client Secret) and authorize Home Assistant to access your account and lock(s). Ook een dode link...![]()
Sorry hoor, ik vind het maar prutswerk. Nu snap ik waarom die lui van Home Assistant hem nog steeds niet hebben toegevoegd. Het moet wel allemaal werken!
In HACS zou je de repository https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed moeten toevoegen. Na een reboot van HASS zou die automatisch het slot moeten vinden. Login op https://integrations.prod...om/personal-access-tokens en maak een personal access token. Alleen deze token hoef je in te voeren en klaar
@Loqed Okay, alles verwijderd en Home Assistant herstart en vervolgens zelf de repositorie toegevoegd. Vervolgens gezocht, geïnstalleerd en gereboot. En ja, hij popte op. Personal Access Token aangemaakt en deze gekopieerd en geplakt in de configuratie van de integratie. De melding was dat het succesvol gelukt was.
Maar in het integratie overzicht staat die toch met een foutmelding:
:fill(white):strip_exif()/f/image/YCXJDxmkwzV4TwzRimGCALQr.png?f=user_large)
Vervolgens nog een keer gedaan via Add entry met een nieuw Token (met andere naam) en toen kreeg ik na invoer van de nieuwe naam en nieuwe token de melding "Invalid authentication". Wat doe ik fout?
:fill(white):strip_exif()/f/image/YCXJDxmkwzV4TwzRimGCALQr.png?f=user_large)
Vervolgens nog een keer gedaan via Add entry met een nieuw Token (met andere naam) en toen kreeg ik na invoer van de nieuwe naam en nieuwe token de melding "Invalid authentication". Wat doe ik fout?
[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 16-06-2023 22:45 ]
Bij mij was het probleem dat ik EXACT dezelfde naam voor het slot moest gebruiken, als het account waarmee de token heb gemaakt kende. Dus zoals het in de app heet, waarmee het account is gemaakt.robertwebbe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 22:38:
@Loqed Okay, alles verwijderd en Home Assistant herstart en vervolgens zelf de repositorie toegevoegd. Vervolgens gezocht, geïnstalleerd en gereboot. En ja, hij popte op. Personal Access Token aangemaakt en deze gekopieerd en geplakt in de configuratie van de integratie. De melding was dat het succesvol gelukt was.
[Afbeelding]
Vervolgens nog een keer gedaan met een nieuw Token en zelfde resultaat. Wat doe ik fout?
@canonball Bedoel je nu de naam die hebt gebruikt bij het aanmaken van het Personal Access Token?
Of bedoel je de naam van het slot in de LOQED app?
Het slot toevoegen door niet te zoeken, maar via handmatig invoeren, werkt bij mij persoonlijk ook niet goed. Mike raadt aan in deze beta versie nog even via automatisch zoeken toe te voegen (even rebooten en hij zou hem opnieuw moeten vinden als je hem hebt verwijderd).
De foutmelding is wel vreemd, zie je meer details?
De foutmelding is wel vreemd, zie je meer details?
@Loqed
:fill(white):strip_exif()/f/image/AAKSOQkv4fYC0zqScx8iJPIC.png?f=user_large)
Ik had een andere naam ingegeven bij het aanmaken van het token. Ook nog geprobeerd om de naam daar naar te wijzigen en daarna herladen. Helaas.
Vervolgens ook nog een nieuw token aangemaakt met de naam LOQED Touch Smart Lock en opnieuw geprobeerd (na verwijdering eerdere en reboot) en die geeft ook weer foutmelding.
Edit:
Uit de log files:
:fill(white):strip_exif()/f/image/AAKSOQkv4fYC0zqScx8iJPIC.png?f=user_large)
Ik had een andere naam ingegeven bij het aanmaken van het token. Ook nog geprobeerd om de naam daar naar te wijzigen en daarna herladen. Helaas.
Vervolgens ook nog een nieuw token aangemaakt met de naam LOQED Touch Smart Lock en opnieuw geprobeerd (na verwijdering eerdere en reboot) en die geeft ook weer foutmelding.
Edit:
Uit de log files:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Logger: homeassistant.config_entries Source: helpers/network.py:200 First occurred: 23:11:28 (1 occurrences) Last logged: 23:11:28 Error setting up entry LOQED Touch Smart Lock for loqed Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config_entries.py", line 387, in async_setup result = await component.async_setup_entry(hass, self) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ File "/config/custom_components/loqed/__init__.py", line 37, in async_setup_entry await coordinator.ensure_webhooks() File "/config/custom_components/loqed/coordinator.py", line 118, in ensure_webhooks webhook_url = webhook.async_generate_url(self.hass, webhook_id) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/webhook/__init__.py", line 92, in async_generate_url get_url(hass, prefer_external=True, allow_cloud=False), ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/network.py", line 200, in get_url raise NoURLAvailableError homeassistant.helpers.network.NoURLAvailableError |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Logger: homeassistant.config_entries Source: components/webhook/__init__.py:53 First occurred: 23:11:47 (1 occurrences) Last logged: 23:11:47 Error setting up entry LOQED Touch Smart Lock for loqed Traceback (most recent call last): File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/config_entries.py", line 387, in async_setup result = await component.async_setup_entry(hass, self) ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ File "/config/custom_components/loqed/__init__.py", line 37, in async_setup_entry await coordinator.ensure_webhooks() File "/config/custom_components/loqed/coordinator.py", line 115, in ensure_webhooks webhook.async_register( File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/webhook/__init__.py", line 53, in async_register raise ValueError("Handler is already defined!") ValueError: Handler is already defined! |
[ Voor 67% gewijzigd door robertwebbe op 16-06-2023 23:16 ]
Ik heb meerdere (admin) accounts voor loqed.robertwebbe schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 23:00:
@canonball Bedoel je nu de naam die hebt gebruikt bij het aanmaken van het Personal Access Token?
Van degene waarmee ik de token heeft aangemaakt, de naam die het slot heeft heeft in de APP.
Overigens was ik gisteren blij toen ik die aangemaakt had, maar het tweede slot heb ik niet kunnen toevoegen. Ik heb de handmatige optie gebruikt, dus niet via hacs
Fijn dat je dit soort berichten ontvangt maar is altijd als je niet thuis bent. Iemand dit al eens gehad?
Your LOQED Touch Smart Lock "Thuis" checks on an hourly basis whether it is still working correctly. You are receiving this message because the lock could not open or close correctly. Please ensure that the door was closed properly. In case of a handled-operated lock, check whether the handle was raised before locking the door
Your LOQED Touch Smart Lock "Thuis" checks on an hourly basis whether it is still working correctly. You are receiving this message because the lock could not open or close correctly. Please ensure that the door was closed properly. In case of a handled-operated lock, check whether the handle was raised before locking the door
@canonball Dat heb ik gisteren ook geprobeerd maar kreeg dat ook niet voor elkaar.
Mogelijk is het bij mij een probleem omdat ik eerder de cpolhhout integratie heb gebruikt. Volgens mij heb ik alles verwijderd.
Mogelijk is het bij mij een probleem omdat ik eerder de cpolhhout integratie heb gebruikt. Volgens mij heb ik alles verwijderd.
Ja maar dan in het Nederlands:ChrisVrolijk schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:53:
Fijn dat je dit soort berichten ontvangt maar is altijd als je niet thuis bent. Iemand dit al eens gehad?
Regelmatig controleren wij of je LOQED Touch Smart Lock "****" nog goed werkt. Onlangs kon het slot niet goed openen of sluiten. Controleer of de deur goed dicht is gedaan, en of (in het geval van een krukbediende sluiting) de deurkruk omhoog is gedaan voordat je de deur op slot deed.
Alle stappen genomen om naar deze LOQED integratie over te gaan vanaf de oude HACS integratie. Het lijkt te werken maar de status van het slot wordt niet bijgewerkt nadat ik via de app of het slot zelf heb vergrendeld/ontgrendeld, HomeAssistant geeft dus niet de correcte staat weer van het slot. Is dit bekend?Loqed schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:
[Afbeelding]
Hopelijk werkt alles goed, alle feedback over deze integratie is welkom! We werken verder ook al enige tijd aan een Matter integratie, zodat het slot ook met Home Kit overweg kan. Fijn weekend!
Die krijg je normaal gesproken als bijvoorbeeld het nachtslot erop moet gaan en deze lukt niet omdat de motor teveel kracht moet zetten. Het is dus niet zo dat Loqed de deur bij je probeert te openen of iets dergelijks.ChrisVrolijk schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 10:53:
Als de motor te veel kracht moet zetten, betekent dat dit dat hij ergens klemt oid.DutchKel schreef op zondag 18 juni 2023 @ 00:23:
[...]
Die krijg je normaal gesproken als bijvoorbeeld het nachtslot erop moet gaan en deze lukt niet omdat de motor teveel kracht moet zetten.
Dit is bij mij niet het geval. Met de hand gaat alles soepel als wat. Kou warmte, maakt niet uit.
Meestal is het inderdaad dat hij klemt. Het kan ook zijn dat er iets is mis gegaan bij locked. Je zou support kunnen contacten, die kunnen als het goed is zien waarom je die melding hebt gehad.KSR schreef op zondag 18 juni 2023 @ 04:30:
[...]
Als de motor te veel kracht moet zetten, betekent dat dit dat hij ergens klemt oid.
Dit is bij mij niet het geval. Met de hand gaat alles soepel als wat. Kou warmte, maakt niet uit.
@LoqedBoel-Shit schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 21:29:
[...]
Alle stappen genomen om naar deze LOQED integratie over te gaan vanaf de oude HACS integratie. Het lijkt te werken maar de status van het slot wordt niet bijgewerkt nadat ik via de app of het slot zelf heb vergrendeld/ontgrendeld, HomeAssistant geeft dus niet de correcte staat weer van het slot. Is dit bekend?
Fout gevonden! In de app.loqed.com API config kan je terugzien welke webhooks er allemaal aangemaakt worden. De bridge heeft een webhook welke naar een externe URL verwijst die in mijn geval niet klopt. Na deze te hebben aangepast naar de juiste (vanwege SSL) wordt status weer in sync gehouden.
Wel gemiste kans om de webhook vanaf de bridge niet intern te maken door het interne adres van HA te gebruiken.
Nog een paar hordes te nemen voordat HA dit gaat opnemen als officieel denk ik
Er was een update voor de integratie, deze lost het probleem op. Werkt goed nuLoqed schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 20:07:
[...]
Zou je LOQED support kunnen contacten? Het lijkt erop dat er iets anders aan de hand is (een bug die in de volgende firmware wordt opgelost), los van deze integratie.
De nieuwe API sleutel verwijderen lukte mij ook niet, ik geef dit door aan ons software team!
Helaas is de Loqed integratie na de laatste update stuk. Ook interessant op GitHub:
In mijn HA:
Eh....?This repository has been archived by the owner on Jun 21, 2023. It is now read-only.
In mijn HA:
De boel verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Ik ben niet de enige geloof ik: https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component/issues/15This entity is no longer being provided by the loqed integration. If the entity is no longer in use, delete it in settings.
[ Voor 44% gewijzigd door zaphod_b op 22-06-2023 16:09 ]
Even een nieuwe key aanmaken via de site en de intigratie opnieuw toevoegen. Dat werkte bij mij in ieder geval. Ah en ik zie dat je nog de oude integratie gebruikt.zaphod_b schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:07:
Helaas is de Loqed integratie na de laatste update stuk. Ook interessant op GitHub:
[...]
Eh....?
In mijn HA:
[...]
De boel verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Ik ben niet de enige geloof ik: https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component/issues/15
[ Voor 4% gewijzigd door koekjeh op 22-06-2023 17:51 ]
Zie de vorige pagina in dit topic, er is een nieuwe integratie:zaphod_b schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 16:07:
De boel verwijderen en opnieuw toevoegen helpt niet. Ik ben niet de enige geloof ik: https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component/issues/15
Loqed schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 17:26:
[Afbeelding]
De owner van de nieuwe integratie (Mike Woudenberg) heeft de owner van de oude (Casper Polhout) gevraagd deze te verwijderen:
https://github.com/mikewo...4#issuecomment-1595716178
https://github.com/mikewo...4#issuecomment-1595716178
[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 24-06-2023 17:39 ]
Dank! De nieuwe integratie lijkt inderdaad te werken. Ik moet het nog even testen met het slot zelf, maar HA herkent de boel en de installatie daar werkt.
Een korte sneak preview van wat er komende tijd aan zit te komen. Volgende week weer een nieuwe teaser
Zin in!!!Loqed schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:29:
[YouTube: Teaser new LOQED app layout]
Een korte sneak preview van wat er komende tijd aan zit te komen. Volgende week weer een nieuwe teaser
mooi zou alleen dat aliexpress filmpje op de achtergrond eruit halen, doe gewoon chique zwart achtergrond strak en niet zo 2005 hyvesLoqed schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:29:
[YouTube: Teaser new LOQED app layout]
Hilary Duff 4-Life
Gisteren eindelijk de tijd gehad om onze zwarte Loqed te monteren, was snel gedaan en werkt perfect.
Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is om onze Loqed zichtbaar te krijgen in Olisto om knoppen voor onze Apple Watch aan te maken 😟
Ik krijg het Loqed kanaal geïnstalleerd, hij logt in en vervolgens helemaal niks….., al meerdere malen alles gedeinstalleerd, maar blijft hetzelfde.
Zou het mogelijk zijn dit via de Home Assistant integratie voor elkaar te krijgen?
Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is om onze Loqed zichtbaar te krijgen in Olisto om knoppen voor onze Apple Watch aan te maken 😟
Ik krijg het Loqed kanaal geïnstalleerd, hij logt in en vervolgens helemaal niks….., al meerdere malen alles gedeinstalleerd, maar blijft hetzelfde.
Zou het mogelijk zijn dit via de Home Assistant integratie voor elkaar te krijgen?
Het kan zelfs makkelijker via de opdrachten app!!ralphkeb schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:00:
Gisteren eindelijk de tijd gehad om onze zwarte Loqed te monteren, was snel gedaan en werkt perfect.
Er komt een handleiding op de website maar mocht je een stappen plan willen DM me maar
Mijn vrouw klaagt (nou is dat niet heel vreemd) dat als ze even naar de buren loopt en weer naar binnen wil teveel stappen moet doen om naar binnen te komen. Ze is namelijk niet buiten de 500m geweest. Met alle stappen op haar iphone bedoeld ze .
1. Telefoon pakken
2. Telefoon unlocken
3. App starten
4. Sleutel kiezen
5. Op de knop open drukken.
Nu heb ik even gegoogled en kom ik uit op deze app.
https://support.loqed.com...o-watch-loqed-integration
Iemand dit al eens getest en ervaring mee of een idee voor een andere oplossing?
1. Telefoon pakken
2. Telefoon unlocken
3. App starten
4. Sleutel kiezen
Iemand dit al eens getest en ervaring mee of een idee voor een andere oplossing?
De 500 meter restrictie uitzetten?ChrisVrolijk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:43:
een idee voor een andere oplossing?
Ik heb dat ook eens geprobeerd, maar als mijn telefoon gewoon binnen lag kon ik de deur ook gewoon open maken.
Ik zou dit dus ook wel even testen voor de veiligheid.
Heb je het recent geprobeerd? En heb je het slot er ook op geconfigureerd? De functionaliteit is namelijk ontzettend verbeterd de laatste tijd.KSR schreef op maandag 26 juni 2023 @ 02:26:
[...]
Ik heb dat ook eens geprobeerd, maar als mijn telefoon gewoon binnen lag kon ik de deur ook gewoon open maken.
Ik zou dit dus ook wel even testen voor de veiligheid.
Je kunt ook je slot nu configureren (Afstemming positiebepaling) zodat deze een betere herkenning heeft of je telefoon zich buiten of binnen bevind.
Heb persoonlijk het slot weer verkocht. Ik heb geen iPhone (voor de bluetooth calibratie) en ik merkte dat ik af en toe ook gewoon de deur open kreeg terwijl ik geen telefoon bij had. Mijn vrouw was dan wel binnen, maar ook niet in de buurt van de voordeur. Daarbij in 6 maanden al 2x buitengesloten (slot draait half, piepje, geen ontgrendeling). En als derde reden dat het slot echt flink lawaai maakt met het vergrendelen en ontgrendelen.
Ik krijg alle smart-tech er wel door bij mijn betere helft, maar dit slot is net weer een stapje te ver (ook voor mijzelf, ik was ik niet enorm tevreden).
Zijn er mensen die nog overgestapt zijn naar het Bold smartlock? (Of die daar vandaan komen?) Ideaal zou een slot zijn waarbij je alsnog de sleutel kunt gebruiken.
Ik krijg alle smart-tech er wel door bij mijn betere helft, maar dit slot is net weer een stapje te ver (ook voor mijzelf, ik was ik niet enorm tevreden).
Zijn er mensen die nog overgestapt zijn naar het Bold smartlock? (Of die daar vandaan komen?) Ideaal zou een slot zijn waarbij je alsnog de sleutel kunt gebruiken.
Ik kijk net nog in de app maar kan het "afstemmen positiebepaling" calibreren nergens vinden?DutchKel schreef op maandag 26 juni 2023 @ 07:57:
[...]
Heb je het recent geprobeerd? En heb je het slot er ook op geconfigureerd? De functionaliteit is namelijk ontzettend verbeterd de laatste tijd.
Je kunt ook je slot nu configureren (Afstemming positiebepaling) zodat deze een betere herkenning heeft of je telefoon zich buiten of binnen bevind.
I want to live forever, so far.. so good.
Als je Home Assistant gebruikt, dan kun je een action maken voor op je Apple Watch die direct je voordeur opent. Mijn automation checkt dat er tenminste 1 persoon in de zone "Home" is en stuurt dan het unlock commando naar het slot. Dit om ervoor te zorgen dat ik niet per ongeluk de voordeur open terwijl er niemand thuis is. De Home-zone is 100m rondom mijn huis en is dus ruim voldoende.ChrisVrolijk schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:43:
Mijn vrouw klaagt (nou is dat niet heel vreemd) dat als ze even naar de buren loopt en weer naar binnen wil teveel stappen moet doen om naar binnen te komen. Ze is namelijk niet buiten de 500m geweest. Met alle stappen op haar iphone bedoeld ze .
1. Telefoon pakken
2. Telefoon unlocken
3. App starten
4. Sleutel kiezen
I want to live forever, so far.. so good.
Ik wist niet dat dit kon maar ik zal eens kijken in de app.
Goed idee. Ik heb nu Homey maar overweeg wel over te stappen.Warbringer schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:51:
[...]
Als je Home Assistant gebruikt, dan kun je een action maken voor op je Apple Watch die direct je voordeur opent. Mijn automation checkt dat er tenminste 1 persoon in de zone "Home" is en stuurt dan het unlock commando naar het slot. Dit om ervoor te zorgen dat ik niet per ongeluk de voordeur open terwijl er niemand thuis is. De Home-zone is 100m rondom mijn huis en is dus ruim voldoende.
Ik ga zeker kijken of ik daar iets mee kan.