Vanuit de app kan het niet, alleen via integratie
OK dankjewel.Boel-Shit schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:15:
Vanuit de app kan het niet, alleen via integratie
Dan ga ik dit maken in mijn automation.
Deze functie zal wel komen in een nieuwe versie van de App waarin het design een flinke update krijgt.ChrisVrolijk schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 13:10:
Sluiten en openen nachtslot.
Zie ik iets over het hoofd?
Blijkbaar kan je vanaf een gesloten slot (dag en nacht schoot) alleen naar OPEN.
Maar OPEN, opent ook gelijk de deur. Is er naast LOCK geen UNLOCK optie?
Ik zou als ik thuis ben 's avonds als ik naar bed ga het slot willen sluiten en 's morgens willen openen. Ik heb het dan alleen over de beweging van de nachtschoot. Het bijzonder is dat ik het vanuit mijn HOMEY wel kan.
iemand een tip?
Je kunt eventueel ook een tijdschema instellen om bijv iedere dag om 9 uur de deur van het slot te halen.
Heb je hulp nodig met je LOQED Touch Smart Lock? Onze servicedesk helpt je graag! Mail ons op support@loqed.com
Ah dank. Wanneer komt deze update?Loqed schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 14:06:
[...]
Deze functie zal wel komen in een nieuwe versie van de App waarin het design een flinke update krijgt.
Je kunt eventueel ook een tijdschema instellen om bijv iedere dag om 9 uur de deur van het slot te halen.
Een vast tijdschema is niet wat ik wil want als ik niet thuis ben is het niet nodig.
Waarschijnlijk is de telefoon van je dochter herstart of is de locatie opnieuw ingesteld. Touch to open komt alleen als je voor de deur staat. Als je in de buurt komt, komt er niet meteen 'Touch to open'. Was dat wel het geval dan zou er vanaf dat je (afhankelijk van je instelling) binnen 500meter van je deur komt altijd 'Touch to open' staan, dat is niet het geval.misterming schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:07:
Daarnaast zag ik dat om 2:22 het slot wakker is gemaakt omdat mijn dochter in de buurt was. Zij was ook in de buurt, echter binnenshuis, in bed op haar slaapkamer 3 hoog. Buiten dat ik niet snap hoe dit kan, vind ik het in die zin ook vervelend. Dit betekent namelijk toch dat er dan Touch to open op het display staat en dus dat een willekeurige voorbijganger naar binnen kan (toegegeven, kans is klein om 2:22 maar het gaat me om het idee)?
Iemand ervaring met één of beide gebeurtenissen, en wat ik er eventueel aan kan doen?
Even wat toelichting op het bovenstaande:janne_nl schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:14:
[...]
Waarschijnlijk is de telefoon van je dochter herstart of is de locatie opnieuw ingesteld. Touch to open komt alleen als je voor de deur staat. Als je in de buurt komt, komt er niet meteen 'Touch to open'. Was dat wel het geval dan zou er vanaf dat je (afhankelijk van je instelling) binnen 500meter van je deur komt altijd 'Touch to open' staan, dat is niet het geval.
Touch to open komt op het moment dat de telefoon via bluetooth verbinding maakt met het slot. Als je binnen 500 meter van het slot komt dan wordt aan de buitenkant de bluetooth module aangezet van het slot. Het slot en de telefoon proberen dan verbinding te maken met elkaar via bluetooth, zodra dat lukt kun je touch to open gebruiken.
Zet je bluetooth uit of ga je niet verder dan 500 meter van je huis dan werkt het niet tenzij je de afstandsvereiste uit zet.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ik ben dit weekend overgestapt van Homey naar Home Assistant en zag dat er nog geen officiële implementatie voor Loqed is.
Is er al meer bekend over wanneer die er gaat komen of is er wellicht een goed alternatief die mensen met Home Assistant tot dan gebruiken?
Is er al meer bekend over wanneer die er gaat komen of is er wellicht een goed alternatief die mensen met Home Assistant tot dan gebruiken?
M3 - LR AWD / Pearl White / Black / 19" - https://ts.la/florian39171
We hebben een beta-integratie klaar die in principe goed werkt, maar deze is complex te installeren (je hebt er HACS voor nodig). Daarom moet de integratie officieel worden opgenomen in Home Assistant.koekjeh schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:40:
Ik ben dit weekend overgestapt van Homey naar Home Assistant en zag dat er nog geen officiële implementatie voor Loqed is.
Bij Home Assistant gaat het goedkeuren van de integratie moeizaam. Er lijkt te weinig capaciteit te zijn aan hun kant om het goed te keuren. Je zou ons helpen door dit onder de aandacht te brengen bij Home Assistant.
Op https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed vind je de integratie die je met HACS kunt installeren (dit is niet voor HASS beginners). De tijdelijke OAuth login waar HASS op een bepaald moment naar vraagt heeft user "homeassistant" en wachtwoord "homeassistant" (deze login wordt in de volgende versie een login die je zelf aanmaakt).
Heb je hulp nodig met je LOQED Touch Smart Lock? Onze servicedesk helpt je graag! Mail ons op support@loqed.com
Thanks voor de snelle reply. Installatie met HACS zal geen probleem zijnLoqed schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:39:
[...]
We hebben een beta-integratie klaar die in principe goed werkt, maar deze is complex te installeren (je hebt er HACS voor nodig). Daarom moet de integratie officieel worden opgenomen in Home Assistant.
Bij Home Assistant gaat het goedkeuren van de integratie moeizaam. Er lijkt te weinig capaciteit te zijn aan hun kant om het goed te keuren. Je zou ons helpen door dit onder de aandacht te brengen bij Home Assistant.
Op https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed vind je de integratie die je met HACS kunt installeren (dit is niet voor HASS beginners). De tijdelijke OAuth login waar HASS op een bepaald moment naar vraagt heeft user "homeassistant" en wachtwoord "homeassistant" (deze login wordt in de volgende versie een login die je zelf aanmaakt).

UPDATE: Installatie is gelukt en werkt perfect

Volgens mij doen ze maandelijks een live sessie op YouTube bij een nieuwe release. Ik heb al een aantal keren gevraagd of ze wat aandacht aan LOQED willen besteden maar tot nu toe werd ik compleet genegeerd. Wellicht als er wat meerdere tweakers om gaan vragen? Hoe meer aandacht, des te beter. Ik vermoed dat de "release party" voor de 2023.6 release op woensdag 7 juni plaats gaat vinden om 21:00 uur.
[Voor 15% gewijzigd door robertwebbe op 22-05-2023 20:47]
Goeie, die heb ik ook al een aantal keer gezien. Ik zal in de volgende release party ook eens mijn portie "Loqed integratie verzoek" in de chat zettenrobertwebbe schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:33:
Volgens mij doen ze maandelijks een live sessie op YouTube bij een nieuwe release. Ik heb al een aantal keren gevraagd of wat aandacht aan LOQED willen besteden maar tot nu toe werd ik compleet genegeerd. Wellicht als er wat meerdere tweakers om gaan vragen? Hoe meer aandacht, des te beter. Ik vermoed dat de "release party" voor de 2023.6 release op woensdag 7 juni plaats gaat vinden om 21:00 uur.

@LoqedLoqed schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:39:
[...]
We hebben een beta-integratie klaar die in principe goed werkt, maar deze is complex te installeren (je hebt er HACS voor nodig). Daarom moet de integratie officieel worden opgenomen in Home Assistant.
Wat is nu de "officiele" HACS repository voor de integratie met Home Assistant? Volgens jullie bericht hier is dit een andere dan hierboven gequote.
Ik heb bijna altijd dat als ik aan kom lopen en ik het slot aanraak dat hij blijkbaar mijn telefoontoestel niet herkent. Er komt dan namelijk geen touch to open op het schermpje te staan maar ik moet altijd een code invoeren. Pas als ik het toestel uit mijn broekzak haal en de android screenlock eraf haal dan pas ziet het slot het toestel.
De loqed app staat op automatisch starten en heeft geen beperkingen op batterij besparingen.
Het is een android toestel (Poco F3), volledig ge-update.
Zijn er nog andere instellingen waar ik aan kan zitten ?
De loqed app staat op automatisch starten en heeft geen beperkingen op batterij besparingen.
Het is een android toestel (Poco F3), volledig ge-update.
Zijn er nog andere instellingen waar ik aan kan zitten ?
Het Loqed symbooltje staat altijd in beeld?
Je kunt de bluetooth cache eens wissen (even zoeken hoe dat op jou telefoon moet)
Volgens Loqed zelf helpt het niet als je tegelijk bluetooth oortjes en zo aan hebt. Ik zelf heb altijd een horloge en vaak ook oortjes verbonden en geen problemen.
Als ik de auto op de oprit parkeer en dan snel naar de voordeur loop wil 'Touch to open' er wel eens niet staan.
Ow ja, bij de telefoon van mijn vrouw merkten we dat een incidentele reboot ook wel eens wil helpen.
Je kunt de bluetooth cache eens wissen (even zoeken hoe dat op jou telefoon moet)
Volgens Loqed zelf helpt het niet als je tegelijk bluetooth oortjes en zo aan hebt. Ik zelf heb altijd een horloge en vaak ook oortjes verbonden en geen problemen.
Als ik de auto op de oprit parkeer en dan snel naar de voordeur loop wil 'Touch to open' er wel eens niet staan.
Ow ja, bij de telefoon van mijn vrouw merkten we dat een incidentele reboot ook wel eens wil helpen.
Ik heb twee sloten, voordeur en achterdeur. Bij de voordeur gaat het veel minder vaak fout dan bij de achterdeur, geen idee waarom. Gezien de verschillen denk ik niet dat het aan mijn telefoon ligt, maar een fatsoenlijke analyse kan ik op basis van het logscherm niet maken.vortexnl1982 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:30:
Ik heb bijna altijd dat als ik aan kom lopen en ik het slot aanraak dat hij blijkbaar mijn telefoontoestel niet herkent. Er komt dan namelijk geen touch to open op het schermpje te staan maar ik moet altijd een code invoeren. Pas als ik het toestel uit mijn broekzak haal en de android screenlock eraf haal dan pas ziet het slot het toestel.
Nu je het zegt. Ik merkte dat het loqed icoontje niet zichtbaar is in de status bar van mijn android... Terwijl ik wel alles op auto start en geen batterij beperkingen heb staan...janne_nl schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 08:22:
Het Loqed symbooltje staat altijd in beeld?
Ik heb wel een bluetooth Xiaomi smartwatch.. eens googlen of dat dan problemen geeft...
(los van bovenstaatde)
Wat bij mij ook goed werkt is als er geen 'touch-to-open' staat is de klink een keer naar beneden doen, dan maakt hij snel verbinding en gaat de deur van het slot.
Wat bij mij ook goed werkt is als er geen 'touch-to-open' staat is de klink een keer naar beneden doen, dan maakt hij snel verbinding en gaat de deur van het slot.
Bij mij is het ook wel eens weg. Je veegt het soms (te) snel weg. Een herstart lost dat normaal wel op. Duurt altijd wel even voordat Loqed gestart is (en het icoontje zichtbaar is) vind ik.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:25:
[...]
Nu je het zegt. Ik merkte dat het loqed icoontje niet zichtbaar is in de status bar van mijn android... Terwijl ik wel alles op auto start en geen batterij beperkingen heb staan...
Ik heb wel een bluetooth Xiaomi smartwatch.. eens googlen of dat dan problemen geeft...
Ik ga het even in de gaten houden of ik het icoontje zie. Ik zou verwachten dat android ervoor zorgt dat die applicatie blijft draaien..
Ik heb in Android ook geen icoontje. Bij mij werkt het allemaal wel. Maar ik moet wel buiten de 500 meter weg zijn geweest. Aangezien ik niet veel van huis ben valt dat niet altijd mee.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:18:
Ik ga het even in de gaten houden of ik het icoontje zie. Ik zou verwachten dat android ervoor zorgt dat die applicatie blijft draaien..
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Hmm net wel een icoontje en geen touch to open tekst als ik aan kom lopen. Ik was verder dan 500 meter van huis. Ik heb schakel touch to open ook uit staan.Nienix schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Ik heb in Android ook geen icoontje. Bij mij werkt het allemaal wel. Maar ik moet wel buiten de 500 meter weg zijn geweest. Aangezien ik niet veel van huis ben valt dat niet altijd mee.
Als ik het slot aan raak zie ik dat ik de code kan invoeren maar geen touch to open. Ik wacht dan totdat het scherm van het slot weer uit gaat. Als ik dan mijn telefoon van het screenlock haal herkent het slot wel mijn telefoon en krijg ik touch to open op het scherm te zien..
Uiteindelijk wordt het slot wel wakker maar niet als ik voor de deur sta en het scherm aan raak.
Ik heb ook mails gestuurd naar supprt@loqed.com maar ik krijg geen antwoord... Dat is toch het correcte email adres?
Ik heb ook mails gestuurd naar supprt@loqed.com maar ik krijg geen antwoord... Dat is toch het correcte email adres?
Er zit een chat functie in je app. Die werkt (weet ik uit ervaring) een stuk sneller.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:26:
Uiteindelijk wordt het slot wel wakker maar niet als ik voor de deur sta en het scherm aan raak.
In de log moet je kunnen zien dat het slot wakker wordt als je 500m zone (of wat je ingesteld hebt) binnenkomt.vortexnl1982 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:26:
Heb je wellicht data beperking aanstaan en Loqed niet als een uitzondering benoemd?
Mail adres lijkt correct ja. Mijn ervaring uit het verleden is wel, dat je soms beter het onderwerp aanpast in een mail voor snelle(re) reactie. Maar in het algemeen is de reactie via mail ook goed.
[Voor 15% gewijzigd door janne_nl op 25-05-2023 09:13]
iemand hier het loqed slot kunnen koppelen met HomeBridge?
ik krijg het niet werkend op de webhook.
het voorbeeld zou zijn " http(s)://user:password@URL(:port)"
maar wat is de url dan local ip? dat heb ik geprobeerd maar helaas geen succes
en verbindingsfout code 429
ik krijg het niet werkend op de webhook.
het voorbeeld zou zijn " http(s)://user:password@URL(:port)"
maar wat is de url dan local ip? dat heb ik geprobeerd maar helaas geen succes
en verbindingsfout code 429
[Voor 48% gewijzigd door NOFX op 25-05-2023 21:32]
Weet iemand of je de meegeleverde cilinder schroef ook echt moet gebruiken of dat je ook je eigen cillinderwxhroef kan blijven gebruiken ?
Je kunt je eigen cilinder niet gebruiken.MarioMark1541 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:44:
Weet iemand of je de meegeleverde cilinder schroef ook echt moet gebruiken of dat je ook je eigen cillinderwxhroef kan blijven gebruiken ?
Ja hoor, dat kan. Heb ik ook gedaan, zat net wat beter in de plaat na aandraaien.MarioMark1541 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:44:
Top andere vraagBoel-Shit schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Ja hoor, dat kan. Heb ik ook gedaan, zat net wat beter in de plaat na aandraaien.
Dit zwarte hoor je dat te zien of schuift deze naar achter als de klink erin gaat ?
Die zou je best wel kunnen zien zitten maar het beste is deze zo ver mogelijk naar binnen te schuivenMarioMark1541 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:19:
[...]
Top andere vraag
Dit zwarte hoor je dat te zien of schuift deze naar achter als de klink erin gaat ? [Afbeelding]
Weet iemand of je iets kunt doen aan het feit dat bij openen op afstand de deur werkelijk opengaat, dus direkt de klink naar beneden doet zodat de deur echt openzwaait, ipv alleen het nachtslot eraf haalt?
Ik heb een loqed in mijn vakantiihuis en ik had gasten die ruim voor aankomst de link probeerden.
Gelukkig was ik nog aanwezig en zag ik de voordeur opengaan. Maar ik ben er niet altijd.
Dit gedrag had mijn eerste geïnstalleerde loqed slot niet, maar na een defekt heb ik bij de nieuwe dit probleem.
Ik heb een loqed in mijn vakantiihuis en ik had gasten die ruim voor aankomst de link probeerden.
Gelukkig was ik nog aanwezig en zag ik de voordeur opengaan. Maar ik ben er niet altijd.
Dit gedrag had mijn eerste geïnstalleerde loqed slot niet, maar na een defekt heb ik bij de nieuwe dit probleem.
Hier hebben ze voor bedacht dat een sleutel vanaf een bepaalde dag en tijd geldig is. Ook kun je als de datum bekend is wanneer ze vertrekken automatisch de sleutel laten blokkeren.Suse1402 schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:28:
Weet iemand of je iets kunt doen aan het feit dat bij openen op afstand de deur werkelijk opengaat, dus direkt de klink naar beneden doet zodat de deur echt openzwaait, ipv alleen het nachtslot eraf haalt?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
@Suse1402Wellicht kun je via de chat even vragen of ze je slot anders kunnen configureren, zoals je het voorheen had.
Ik had dit ook even uit gezet, en mijn telefoon binnen laten liggen. Toen kon ik met een aanraking op de gevoelige knop gewoon mijn deur openen.
Op het display verscheen " connecting to phone" en mijn deur ging open.
Ook niet echt veilig dus want zo kan iedereen naar binnen. Soort touwtje uit de brievenbus idee.
Maar ik zit nog met het probleem dat als ik de deur open mijn dagschoot blijft hangen.
Ik moet dan een kleine draai geven aan de draaiknop, en dan springt hij weer naar buiten.
Terwijl de dagschoot heel soepel in en uit gaat bij het indrukken.
[Voor 5% gewijzigd door KSR op 03-06-2023 00:29]
Be Stronger Than Your Excuses