• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:46
Nou ja, nette changelog....

• TheBommer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-05 21:04
touch to open werkt heel vaak niet. Dan sta ik 30 seconden voor de deur te wachten en moet ik de app op de telefoon openen om hem via de bridge te openen.

En krijg dat maar eens voor de 20ste keer uitgelegd aan de vrouw des huizes.

Een slim slot moet het leven makkelijker maken. Maar kan beter een normale sleutel gebruiken. Dit product is in mijn ervaring nog niet volwassen genoeg om zoiets belangrijks als een voordeurslot te vervangen.

Vanaf morgen te koop op marktplaats: een loqed slot. Hopelijk is iemand bereid een tweedehands te kopen. Anders heeft deze keuze ook nog eens 350 euro gekost.

[Voor 18% gewijzigd door TheBommer op 12-04-2023 07:56]

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-04 14:40
Ik werd vanochtend wakker met de voordeur open.
Weet zeker dat de deur gesloten was bij thuiskomst.
Ik kan op de deurbel motion triggers zien dat de deur tussen 23:10 en 6:35 open is gegaan.

In de Loqed activity is niets te zien.
Ik heb geen time schedules aanstaan en alle settings op off.

Iemand hier zoiets eerder ervaren?
Hier best wel van geschrokken.

[Voor 12% gewijzigd door menaze op 12-04-2023 10:03]

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 14:04
TheBommer schreef op woensdag 12 april 2023 @ 07:28:
touch to open werkt heel vaak niet. Dan sta ik 30 seconden voor de deur te wachten en moet ik de app op de telefoon openen om hem via de bridge te openen.

En krijg dat maar eens voor de 20ste keer uitgelegd aan de vrouw des huizes.

Een slim slot moet het leven makkelijker maken. Maar kan beter een normale sleutel gebruiken. Dit product is in mijn ervaring nog niet volwassen genoeg om zoiets belangrijks als een voordeurslot te vervangen.

Vanaf morgen te koop op marktplaats: een loqed slot. Hopelijk is iemand bereid een tweedehands te kopen. Anders heeft deze keuze ook nog eens 350 euro gekost.
Heb je contact gehad met loqed hierover? Mogelijk zijn er telefooninstellingen te verbeteren.
Ik heb zelf daarnaast het idee dat als je ná touch-to-open de klink eenmaal beweegt het sneller gaat. (ook zonder heb ik inet de ervaring die jij hebt)

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-06 20:34

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

menaze schreef op woensdag 12 april 2023 @ 09:58:
Ik kan op de deurbel motion triggers zien dat de deur tussen 23:10 en 6:35 open is gegaan.

[Afbeelding]
Jeetje, dit is een behoorlijk kwalijk iets.
Zelf gelukkig nog niet meegemaakt.
Toevallig bepaalde beta opties aan staan? of de 'touwtje door de brievenbus' optie aan?
Kan me voorstellen dat de touch sensor buiten reageert op flinke regen.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:24

[Afbeelding]
Hier nog nooit gehad en lijkt mij ook niet te mogen gebeuren

Heb je echt geen settings aan denk aan touch to open zonder restrictie of wat anders ?

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 21:27

[Afbeelding]
Ik heb dit nog niet meegemaakt, maar mijn deur blijft ook volledig gesloten, zelfs als de dagschoot bediend wordt, dus het zou niet direct opvallen als het wel zou gebeuren.
Het is mij wel eens opgevallen dat het voordeur slot ontgrendeld was, als ik via de achterdeur ben thuisgekomen. En aangezien mijn telefoon 's nachts schuin boven de voordeur (op het nachtkastje) ligt, vraag ik me af of de deur dan geopend kan worden.

Ik heb al eens eerder verzocht om een functie in te bouwen, die na ontgrendeling, net als bij auto's, het slot weer vergrendeld als het slot niet geopend wordt.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:33

[Afbeelding]
Ik vermoed dat de deur niet goed in het slot is gevallen en dat er ‘s nachts een windvlaag de deur heeft open gemaakt. Dat heb ik ook wel eens gehad bij mijn vorige huis (met een normaal slot). Het lijkt er dan op dat de deur dicht zit maar je duwt hem dan zo open.

Je kunt met Loqed support contact opnemen, hun kunnen meer details geven over wat er in de logs van je slot staat.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:29

m0nk

16-09-2003 15.15

[Afbeelding]
Ik denk dat ik ook zoiets heb gehad. Was slecht weer en regende etc. Ik werd 's ochtends wakker en onze voordeur stond ook open. Kan misschien iets zijn met dat er iets tegen het touch paneeltje is gekomen en het slot contact zocht met mijn telefoon via bluetooth oid.. Is wel tijdje geleden, sindsdien op gelet extra en niet meer voor gekomen.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09

Mystikal

It never hurts to help

Iemand ervaring dat de Touchscreen niet reageert op aanraking? Bij openen via telefoon komt er wel andere tekst in.
Batterij er even uitgehaald gaf geen oplossing.
Het lijkt te komen na de update van deze week.

Suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

• menaze
DutchKel schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:26:
[...]

Ik vermoed dat de deur niet goed in het slot is gevallen en dat er ‘s nachts een windvlaag de deur heeft open gemaakt. Dat heb ik ook wel eens gehad bij mijn vorige huis (met een normaal slot). Het lijkt er dan op dat de deur dicht zit maar je duwt hem dan zo open.

Je kunt met Loqed support contact opnemen, hun kunnen meer details geven over wat er in de logs van je slot staat.
Ja daar zat ook zelf ook aan te denken.
Maar de deur moet echt goed in het slot vallen anders blijft deze openstaan, valt vanzelf naar binnen open.
Wat erg mooi is met het automatisch de deur open doen, maar dus niet als het vanzelf gaat.

Ik ga Loqed hier over contacten misschien staat er iets in het log.

• menaze
m0nk schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:32:
[...]

Ik denk dat ik ook zoiets heb gehad. Was slecht weer en regende etc. Ik werd 's ochtends wakker en onze voordeur stond ook open. Kan misschien iets zijn met dat er iets tegen het touch paneeltje is gekomen en het slot contact zocht met mijn telefoon via bluetooth oid.. Is wel tijdje geleden, sindsdien op gelet extra en niet meer voor gekomen.
Hier precies hetzelfde.
Heeft afgelopen nacht flink geregend, lag een flinke plas in de gang omdat de deur open stond.

Ik zou Touch to Open nu eigenlijk wel willen uitzetten.
Geloof dat deze optie eraan zit te komen.

• menaze
HellStorm666 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 11:50:
[...]

Jeetje, dit is een behoorlijk kwalijk iets.
Zelf gelukkig nog niet meegemaakt.
Toevallig bepaalde beta opties aan staan? of de 'touwtje door de brievenbus' optie aan?
Kan me voorstellen dat de touch sensor buiten reageert op flinke regen.
Nee alles staat uit bij opties.
Vreemde is dat er ook niets in het log staat.
Ga er van uit dat als je bijvoorbeeld 'touwtje door de brievenbus' aan hebt staan, en via deze manier de deur opent, je dat dan ook kan zien in je log?

• janne_nl
Hm akelig inderdaad. Maar alleen regen zal het niet doen. Touch to open is alleen actief als de telefoon de ingestelde zone binnenkomt en voor de beta optie zal de telefoon op zn minst kort bij de deur moeten zijn.

Daarnaast is dat idd zichtbaar in de logging.

Kortom, ik maak me nog niet echt druk hierom

• MarioMark1541
Ik denk toch de deur niet helemaal goed dicht gedaan

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:18
In je logging kan je zien of de deur überhaupt vergrendeld was, als dat al niet het geval was dan denk ik ook niet helemaal lekker dicht gedaan…

• menaze
Boel-Shit schreef op donderdag 13 april 2023 @ 09:30:
In je logging kan je zien of de deur überhaupt vergrendeld was, als dat al niet het geval was dan denk ik ook niet helemaal lekker dicht gedaan…
Ik heb het trouwens ook een paar keer andersom gehad.

Ging van huis, trok de deur achter me dicht en deed deze niet op slot (nachtslot).
Kom ik thuis, staat Loqed in het nachtslot.

Ik ben hier toen extra op gaan letten.
Auto lock staat uit. Ik had niet per ongeluk het display aangeraakt.

Zag ook hier niets over in het log.

[Voor 3% gewijzigd door menaze op 13-04-2023 11:45]

• janne_nl
Het klinkt of er een probleem met je slot is. Wat zegt support ervan?

• menaze
janne_nl schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:21:
Het klinkt of er een probleem met je slot is. Wat zegt support ervan?
Ik heb ze een mail gestuurd.

Ben nog wat verder op onderzoek gegaan. Ik gebruik Home Assistant en heb een motion sensor hangen in de gang bij de deur. De sensor staat niet gericht op de deur, deze werd niet getriggerd, maar de motion sensor meet ook de humidity, en deze werd wel getriggerd, het regende enorm op dat moment.

Het lijkt er op dat dit precies om 6:00 is? Om 8:00 ging mijn wekker en heb toen de deur weer dicht gedaan.
Zou wel erg toevallig zijn precies op dat uur.

Wat ik me ook nog bedacht dat ik een Loqed webhook had aangemaakt voor gebruikt met Home Assistant. Maar aangezien deze ondersteuning nog steeds niet gereed was, en redelijk buggy, heb ik de integratie weer verwijderd. De webhook heb ik wel laten staan op de Loqed API pagina.

Misschien is het hier wel mis gegaan. Maar ook hier geen log.

• janne_nl
Dan zou je in home assistant toch een log moeten zien?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00
@menaze Is het rond 18:00 uur niet harder gaan waaien? Misschien heb je ook een weerstation in HA?

http://www.robertwebbe.nl

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-04 16:05
Ben toch wel benieuwd wat nou uiteindelijk de uitkomst is met het probleem van gebruiker @menaze dat zomaar de deur openstond. Heb zelf overal magneetcontacten zitten, dus bij mij zou het alarm afgaan, maar is niet de bedoeling.

Sowieso jammer dat er niet een functie in loqed zit dat je in een bepaalde tijd kan kiezen dat het slot gewoon van buiten nooit opengemaakt kan worden dmv touch of code.(nachtslot functie) Hoop dat dit nog komt?

Ook zou de mogelijkheid handig zijn dat je een actie kan uitvoeren als de deurklink naar beneden gaat als de deur opslot is. Bijv. s'nachts alle verlichting aan in de tuin.

• nelving
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 30-05 17:38
Mystikal schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:10:
Iemand ervaring dat de Touchscreen niet reageert op aanraking? Bij openen via telefoon komt er wel andere tekst in.
Batterij er even uitgehaald gaf geen oplossing.
Het lijkt te komen na de update van deze week.

Suggesties?
Hier bij 3 gezinsleden ervaren. Vanuit het hamburger menu naar account bleek dat hun full name niet zichtbaar werd.
Opgelost door uit te loggen op de app op hun mobiel en opnieuw in te loggen.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:09

Mystikal

It never hurts to help

nelving schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 19:58:
[...]

Hier bij 3 gezinsleden ervaren. Vanuit het hamburger menu naar account bleek dat hun full name niet zichtbaar werd.
Opgelost door uit te loggen op de app op hun mobiel en opnieuw in te loggen.
Heb het net ook geprobeerd. Morgen eens kijken hoe het reageert!

Basement Bios ---- Exo-S

• robertwebbe
Ik heb in Home Assistant de LOQED integratie via HACS draaien. Werkt prima alleen krijg ik meerdere keren per dag de melding dat er een nieuwe integratie is gevonden terwijl deze al geïnstalleerd is. Heeft iemand anders hier een zelfde ervaring mee? Ik heb al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. En als ik hem op negeer zet, dan verdwijnt ook het integratie blokje waarin die geconfigureerd is.

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43
robertwebbe schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:25:
Ik heb in Home Assistant de LOQED integratie via HACS draaien. Werkt prima alleen krijg ik meerdere keren per dag de melding dat er een nieuwe integratie is gevonden terwijl deze al geïnstalleerd is. Heeft iemand anders hier een zelfde ervaring mee? Ik heb al een paar keer opnieuw geïnstalleerd maar het probleem blijft. En als ik hem op negeer zet, dan verdwijnt ook het integratie blokje waarin die geconfigureerd is.
Welke versie gebruik je? Ik gebruik deze: https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed en die werkt prima.

• robertwebbe
@Stubby De laatst beschikbare versie. Maar goed om te weten dat jij het niet hebt, dan moet het aan mijn kant liggen. Ik ga weer verder zoeken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boel-Shit
Ervaar precies hetzelfde, net als jij paar keer opnieuw geïnstalleerd, genegeerd etc. Ik heb maar voorgenomen de melding zelf te negeren. De integratie werkt verder prima.

• Stubby
  • Laatst online: 20:43
Als je het slot helemaal verwijdert en dan vervolgens opnieuw configureert via de auto discovery dan zou de melding weg moeten gaan

• _PM
Negeren heb ik niet geprobeerd, ik heb wel eenzelfde ervaring. Bij elke herstart van HA zie ik langskomen dat het slot opnieuw gedetecteerd is.
Als dat opgelost is lijkt de integratie mij klaar om als standaard in HA mee te komen. Hopen dat deze vlot geaccepteerd wordt in de HA core

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boel-Shit
Stubby schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:56:
[...]

Welke versie gebruik je? Ik gebruik deze: https://github.com/mikewoudenberg/homeassistant-loqed en die werkt prima.
Dit lijkt niet de "officiele" integratie te zijn vanuit Loqed.

Overigens is het probleem al sinds 15 mei 2022 bekend met een oplossing:
https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component/issues/4
Het loopt wat achter laten we maar zeggen :+

Aanpassing in code werkt prima!

[Voor 3% gewijzigd door Boel-Shit op 17-04-2023 11:01]

• robertwebbe
@Boel-Shit Het is mij nu even niet duidelijk of dat ik die oplossing zelf kan fixen op mijn Home Assistant. Of moet de ontwikkelaar van die integration dat nu doen?

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:47:
@Boel-Shit Het is mij nu even niet duidelijk of dat ik die oplossing zelf kan fixen op mijn Home Assistant. Of moet de ontwikkelaar van die integration dat nu doen?
Er moet een aanpassing op de code doorgevoerd worden, dit moet de ontwikkelaar zelf doen. In de tussentijd heb ik die regel code handmatig aangepast lokaal. Ben je daar ook ok mee dan kan je het natuurlijk altijd zelf ook aanpassen.

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 06:58
Inmiddels drie weken voorzien van Loqed als voordeurslot, maar dit is al de derde keer dat we de melding krijgen dat het batterijpercentage onder de 30% is gezakt. Dat zou toch niet zo hard moeten gaan? Slot wordt iedere keer opgeladen d.m.v. de Loqed Power Kit.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
Mryc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 09:11:
Inmiddels drie weken voorzien van Loqed als voordeurslot, maar dit is al de derde keer dat we de melding krijgen dat het batterijpercentage onder de 30% is gezakt. Dat zou toch niet zo hard moeten gaan? Slot wordt iedere keer opgeladen d.m.v. de Loqed Power Kit.
nee, zou inderdaad veel langer moeten duren?
Heb je wel nadat de de powerkit aangesloten heb, ook in de app aangegeven dat het opladen mag beginnen (mijn slot -> batterij en opladen -> start opladen). Ik was dat de 1e keer vergeten, maar het begint niet vanzelf met opladen als de oplader aangesloten is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robertwebbe
@Mryc Ik doe maanden met een lading. Het zal schelen hoe vaak per dag je het slot gebruikt maar 3 keer in 3 weken lijkt mij teveel. Even chatten met de LOQED klantenservice?

• Mryc
canonball schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:01:
[...]

nee, zou inderdaad veel langer moeten duren?
Heb je wel nadat de de powerkit aangesloten heb, ook in de app aangegeven dat het opladen mag beginnen (mijn slot -> batterij en opladen -> start opladen). Ik was dat de 1e keer vergeten, maar het begint niet vanzelf met opladen als de oplader aangesloten is.
Zeker. De batterij was naderhand beide keren opgeladen tot 100%.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mryc
robertwebbe schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:01:
@Mryc Ik doe maanden met een lading. Het zal schelen hoe vaak per dag je het slot gebruikt maar 3 keer in 3 weken lijkt mij teveel. Even chatten met de LOQED klantenservice?
Gechat met de klantenservice. Om vast te stellen of het komt door de motor of de batterijen zullen we een nieuwe set Alkaline batterijen plaatsen. Daarna gaat Loqed de afname monitoren en op basis hiervan bekijken of een nieuwe motor of nieuwe batterijen nodig is/zijn.

• DutchKel
Hij is weer eens in de aanbieding bij iBood: https://www.ibood.com/off...d-touch-smart-lock/798572

• canonball
Mryc schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:38:
[...]

Gechat met de klantenservice. Om vast te stellen of het komt door de motor of de batterijen zullen we een nieuwe set Alkaline batterijen plaatsen. Daarna gaat Loqed de afname monitoren en op basis hiervan bekijken of een nieuwe motor of nieuwe batterijen nodig is/zijn.
hmm, Ik heb nu het zelfde probleem.
6 april een mail dat het bijna leeg was, de batterijen weer opgeladen met de power-kit en vandaag weer een melding dat de baterijen weer vervangen moet worden. Zijn idd 22%, zal vanavond ook eens een melding bij loqed maken.

• HellStorm666

HellStorm666

Weet iemand al wat meer over de nieuwe variant van de buitenunit?

't changelog (https://support.loqed.com/en/articles/6127563-changelog) had t over support voor nieuw touch display sensor.
Ik ben wel benieuwd. want dit plastieken ding zit mij eigenlijk niet mooi en vast genoeg (hebben in de faceplate een anti-kerntrek zitten die niet weg kan).

Scientia Potentia Est

• robertwebbe
@HellStorm666 Ik heb het via de chat gevraagd van de week, er zit alleen een andere chip in. Er is geen ander fysiek verschil of voordeel in ten opzichte van de oude. De oude chips waren niet meer te krijgen, vandaar ze een andere moesten kiezen.

• BartRot
  • Laatst online: 30-05 17:27
Ik heb afgelopen vrijdag een probleem gehad met mijn slot. De tandwielen leken wel door te schieten en daardoor ging de deur niet open...

De servicedesk heeft gelijk een nieuw motorhuis gestuurd, en deze kwam vandaag binnen (super snel dus).
maar naar de installatie gaat niet helemaal goed. Bij het kalibreren van het slot (met de deur open) gebeurt er helemaal niks. Na +/- 10 seconden hoor ik een piep uit het slot komen.

Heeft iemand een idee?

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 14:02
Zelf ook gehad, bij mij hielp het om het slot open te halen en vervolgens de cylinder handmatig te draaien naar de andere positie. Vervolgens monteer je het slot weer en zou hij moeten werken.

Het leek bij mij erop alsof hij niet goed meer weet in welke positie hij staat.
BartRot schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:39:
Ik heb afgelopen vrijdag een probleem gehad met mijn slot. De tandwielen leken wel door te schieten en daardoor ging de deur niet open...

De servicedesk heeft gelijk een nieuw motorhuis gestuurd, en deze kwam vandaag binnen (super snel dus).
maar naar de installatie gaat niet helemaal goed. Bij het kalibreren van het slot (met de deur open) gebeurt er helemaal niks. Na +/- 10 seconden hoor ik een piep uit het slot komen.

Heeft iemand een idee?

• janne_nl
6pack15 schreef op zondag 23 april 2023 @ 23:09:

Het leek bij mij erop alsof hij niet goed meer weet in welke positie hij staat.

[...]
Daarvoor is kalibreren toch net?

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 14:02
Ja dat zou je denken, weet ook niet zeker of dat het probleem is. Maar na die handeling werkte het slot weer.

Het is bij mij al 2x voorgekomen, volgens mij omdat ik te snel aan de deur trek tijdens het opengaan.

• janne_nl
Owkee, vreemd. Slot zit hier al dik 2 jaar op de deur. Eigenlijk nooit dat soort rarigheden gehad.

• Boel-Shit
Ik heb recentelijk een aantal rariteiten met het slot gehad. Piepend slot zonder draaiende motor module. Met de hand werkte prima en licht (gelukkig kan ik nog met de sleutel achter naar binnen). Een aantal keer met de app geprobeerd te openen en zelfde issues, piepend slot en geen draaiende module. Na aantal keer met de hand volledig open/dicht draaien kon ik weer kalibreren. Tot nu toe geen issues meer, maar vertrouwen door de medebewoners daalt helaas door dit soort gedoe.

Ik ben trouwens in de 2 jaar dat het slot er op zit al met de 3e motor module bezig..

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 02-06 14:07
Boel-Shit schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:44:
Ik heb recentelijk een aantal rariteiten met het slot gehad. Piepend slot zonder draaiende motor module. Met de hand werkte prima en licht (gelukkig kan ik nog met de sleutel achter naar binnen). Een aantal keer met de app geprobeerd te openen en zelfde issues, piepend slot en geen draaiende module. Na aantal keer met de hand volledig open/dicht draaien kon ik weer kalibreren. Tot nu toe geen issues meer, maar vertrouwen door de medebewoners daalt helaas door dit soort gedoe.

Ik ben trouwens in de 2 jaar dat het slot er op zit al met de 3e motor module bezig..
Vandaag contact gehad met Support over een falende motormodule. Na uitleg en een filmpje gemaakt te hebben kreeg ik meteen een nieuwe module opgestuurd maar dit is dus de 2e keer dat ik de module moet vervangen. Helaas daalt de WAF hierdoor ernstig en ik denk dat als er zich nog een keer een probleem met de Loqed voordoet, dat ik van haar de oude draaiknop weer terug moet zetten.

Hopen dat deze het in ieder geval goed volhoudt.

I want to live forever, so far.. so good.

• gronoco
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:23
Puntje van kritiek. Had het slot in mijn nieuwbouwwoning geplaatst, waar nog geen internet was. Dus even ter plekke via mijn iPhone - persoonlijke hotspot etc ingesteld, code er op, prima. Heeft een paar maanden verder netjes gewerkt. Tot de batterijen leeg waren. Daar kreeg ik dus geen melding van, want... geen internet.

De procedure om de boel op te laden is bizar. Ik ga er vanuit dat je gewoon de oplader stekker in het slot doet, en klaar. Maar nee, je moet dus de stekker er in doen, en dan via de app aangeven dat je ook echt op wilt laden... wat dus niet kan, want... geen internet. Via hotspot opladen aanzetten wil niet, want als het slot helemaal leeg is, kan de bridge het slot niet meer zien, want... geen stroom op het slot.

Dus moet je daarna met een 9V batterij in de weer om het slot te starten, daarna kun je dan snel de bridge weer pairen, en kun je in de app aangeven dat het slot weer moet gaat laden...

Ik heb echt met open mond van verbazing zitten kijken.

Lijkt me een hele kleine moeite om de software zo aan te passen dat ie gewoon meteen gaat laden zodra je de stekker er in doet. Zeg maar, het principe vh batterijtje toepassen op de voeding a/d andere kant van de deur.

Of, beter nog mensen van Loqed, ga een USB-C voeding gebruiken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DutchKel
gronoco schreef op maandag 24 april 2023 @ 16:59:
Puntje van kritiek. Had het slot in mijn nieuwbouwwoning geplaatst, waar nog geen internet was. Dus even ter plekke via mijn iPhone - persoonlijke hotspot etc ingesteld, code er op, prima. Heeft een paar maanden verder netjes gewerkt. Tot de batterijen leeg waren. Daar kreeg ik dus geen melding van, want... geen internet.

De procedure om de boel op te laden is bizar. Ik ga er vanuit dat je gewoon de oplader stekker in het slot doet, en klaar. Maar nee, je moet dus de stekker er in doen, en dan via de app aangeven dat je ook echt op wilt laden... wat dus niet kan, want... geen internet. Via hotspot opladen aanzetten wil niet, want als het slot helemaal leeg is, kan de bridge het slot niet meer zien, want... geen stroom op het slot.

Dus moet je daarna met een 9V batterij in de weer om het slot te starten, daarna kun je dan snel de bridge weer pairen, en kun je in de app aangeven dat het slot weer moet gaat laden...

Ik heb echt met open mond van verbazing zitten kijken.

Lijkt me een hele kleine moeite om de software zo aan te passen dat ie gewoon meteen gaat laden zodra je de stekker er in doet. Zeg maar, het principe vh batterijtje toepassen op de voeding a/d andere kant van de deur.

Of, beter nog mensen van Loqed, ga een USB-C voeding gebruiken.
Ik denk niet dat het zo makkelijk is hoe jij het zegt. Stekker erin en opladen. Het laatste wat je wilt is dat de batterijen ontploffen omdat ze verkeerd opgeladen zijn.

In de app stel je namelijk ook in wat voor soort batterijen er in het slot zitten. En de batterijen op de verkeerde manier opladen kan erg gevaarlijk zijn.

Maar als je met het slot via Bluetooth bent verbonden, heb je dan niet de mogelijkheid om het laden te starten?

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 00:47
Heeft iemand ook last van een gammele deurklink waar speling op zit ?

Het boutje wat je in de zijkant van de deurklink schroeft gaat losser zitten na verloop van tijd. Dat lossere boutje zorgt sowieso voor speling maar ook als ik het boutje goed heb aangedraaid dan heb ik de volgende speling :

YouTube: 25 april 2023

Ik ben bang dat na een paar jaar die hele klink los komt en dan heb ik geen garantie meer. Ik heb de support van Loqed al gemaild dat ik dit niet normaal vind. Zeker niet als ik het vergelijk met mijn vorige deurklink, daar zat 0 speling in !

[Voor 4% gewijzigd door vortexnl1982 op 25-04-2023 19:53]

• janne_nl
In het begin een paar de klink opnieuw vastgezet, nu al echt heel lang niet meer.

• vortexnl1982
janne_nl schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:59:
In het begin een paar de klink opnieuw vastgezet, nu al echt heel lang niet meer.
Hoe bedoel je opnieuw vastgezet ? Dat pinnetje in de zijkant wat strakker gedraaid ?

• janne_nl
Vooral opnieuw vastgezet

• Boel-Shit
vortexnl1982 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:51:

Het boutje wat je in de zijkant van de deurklink schroeft gaat losser zitten na verloop van tijd. Dat lossere boutje zorgt sowieso voor speling maar ook als ik het boutje goed heb aangedraaid dan heb ik de volgende speling :

YouTube: 25 april 2023

Ik ben bang dat na een paar jaar die hele klink los komt en dan heb ik geen garantie meer. Ik heb de support van Loqed al gemaild dat ik dit niet normaal vind. Zeker niet als ik het vergelijk met mijn vorige deurklink, daar zat 0 speling in !
Zulke speling heb ik in het begin ook gehad. Ik heb toen alles even losgehaald, en dan specifiek het zwarte vierkantje wat om de stift zit verder kunnen schuiven naar binnen. De klink kon toen net wat verder op de stift en viel het boutje netjes in de stift. Misschien even bekijken?

• vortexnl1982
Boel-Shit schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 21:01:
[...]

Zulke speling heb ik in het begin ook gehad. Ik heb toen alles even losgehaald, en dan specifiek het zwarte vierkantje wat om de stift zit verder kunnen schuiven naar binnen. De klink kon toen net wat verder op de stift en viel het boutje netjes in de stift. Misschien even bekijken?
Goede tip, ga ik morgen even doen ! Ik laat het nog weten :)

• HellStorm666

HellStorm666

Zoveel beweging had ik niet.
Maar ik had/heb ook wel zoveel ruimte tussen de deurkruk en het frame.
Dit is opgelost met 2 extra (dus totaal 3) zwarte ringen die ik van Loqed heb gehad.
Nu is de ruimte tussen de deurkruk en het frame netjes opgevult.

Scientia Potentia Est

• gronoco
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 20:23
vortexnl1982 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 19:51:
Dit heb ik niet, ik heb wel dat de klink er netjes horizontaal opgezet en vastgezet is, maar na loop van tijd gaat ie toch een beetje scheef naar beneden hangen... daar kan ik slecht tegen, ziet er dan heel gammel uit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sabijn
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 21-05 23:28
Goedenavond allemaal,

We hebben sinds vier weken een LOQED slot voor ons bedrijf. Hij deed het eigenlijk heel goed en we waren er erg blij mee. Vanavond stonden we voor de deur en konden we ineens niet naar binnen. Met de toegangscode niet, via touch to open niet en via de app niet. Het slot laat af en toe wel wat zien op het schermpje en geeft dan soms een piepje, maar er draait niks. Volgens de chat van LOQED is de motor kapot. Dat lijkt me heel vreemd voor een slot van vier weken oud. Hij deed het altijd zonder problemen, ook geen aanwijzingen dat het motortje te veel kracht moest zetten om de deur te kunnen openen of sluiten of dat hij ergens tegenaan liep. Nu moeten we dus een raam breken om morgenochtend aan het werk te kunnen. Er is geen andere toegangsdeur.

LOQED stuurt een nieuwe motor op, maar we weten niet of we die gaan plaatsen. Wij zijn het vertrouwen in het slot wel kwijt, als we telkens een raam in moeten slaan als de motor het begeeft. LOQED vergoedt de kosten daarvan niet. Dan gaan we toch liever voor een kastje met cijferslot aan de muur met een normale sleutel erin.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben gehad?

Groet Sabine

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartRot
Ja zelfde probleem gehad. Loqed stuurde wel netje (snel) een nieuwe motor.

Deze motor deed helemaal niks. Daarna weer een nieuwe motor (ook weer snel binnen). Deze motor ging wel op nachtslot, maar deed de dagschoot niet open.

Daarna was mijn vertrouwen in het slot weg, en heb ik hem terug gestuurd.

mijn vrouw balde daar wel van, die vond het slot in de maande dat hij werkt erg handig (ik btw ook).

Nu opzoek naar een ander slim slot.
sabijn schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:25:
Goedenavond allemaal,

We hebben sinds vier weken een LOQED slot voor ons bedrijf. Hij deed het eigenlijk heel goed en we waren er erg blij mee. Vanavond stonden we voor de deur en konden we ineens niet naar binnen. Met de toegangscode niet, via touch to open niet en via de app niet. Het slot laat af en toe wel wat zien op het schermpje en geeft dan soms een piepje, maar er draait niks. Volgens de chat van LOQED is de motor kapot. Dat lijkt me heel vreemd voor een slot van vier weken oud. Hij deed het altijd zonder problemen, ook geen aanwijzingen dat het motortje te veel kracht moest zetten om de deur te kunnen openen of sluiten of dat hij ergens tegenaan liep. Nu moeten we dus een raam breken om morgenochtend aan het werk te kunnen. Er is geen andere toegangsdeur.

LOQED stuurt een nieuwe motor op, maar we weten niet of we die gaan plaatsen. Wij zijn het vertrouwen in het slot wel kwijt, als we telkens een raam in moeten slaan als de motor het begeeft. LOQED vergoedt de kosten daarvan niet. Dan gaan we toch liever voor een kastje met cijferslot aan de muur met een normale sleutel erin.

Groet Sabine

Acties:
  • +1Henk 'm!

• misterming
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:59
Ja ook gehad, ook binnen een paar weken. Loqed stuurde idd snel een nieuw slot; daarmee was het probleem voor ons verholpen (in ieder geval tot nu toe). Het is dat we nog een andere deur hebben maar als dit onze enige toegangsmogelijkheid was dan zou ik ook hebben getwijfeld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:19
Failsafe van Nuki is de sleutel (mits je de juiste cilinder hebt)
Mechanisch falen van een motor is wel echt gewoon ruk. heb het met de Danalocks ook wel eens gehad. Niet dat de motor stuk was, maar dat uit het niets het ding besloot dat de batterijen niet meer genoeg puf gaven om de ietwat klemmende cylinder te draaien. Als je dan geen alternatieve toegang hebt sta je mooi te kijken.
Heeft me wel doen besluiten nooit meer voor een gemotoriseerd slot te kiezen, maar een magnetisch toegangssyteem instead.
Dat vergt amper vermogen van een batterij en er zijn behalve een magneet geen mechanische delen.
Na 2 jaar nu nog steeds 100% batterij. Dat is toch wel andere koek dan 2 keer per jaar 4 3V batterijen vervangen of 'je slot opladen'.

[Voor 18% gewijzigd door paQ op 02-05-2023 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BartRot
paQ schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:00:
Failsafe van Nuki is de sleutel (mits je de juiste cilinder hebt)
Mechanisch falen van een motor is wel echt gewoon ruk. heb het met de Danalocks ook wel eens gehad. Niet dat de motor stuk was, maar dat uit het niets het ding besloot dat de batterijen niet meer genoeg puf gaven om de ietwat klemmende cylinder te draaien. Als je dan geen alternatieve toegang hebt sta je mooi te kijken.
Heeft me wel doen besluiten nooit meer voor een gemotoriseerd slot te kiezen, maar een magnetisch toegangssyteem instead.
Dat vergt amper vermogen van een batterij en er zijn behalve een magneet geen mechanische delen.
Na 2 jaar nu nog steeds 100% batterij. Dat is toch wel andere koek dan 2 keer per jaar 4 3V batterijen vervangen of 'je slot opladen'.
Over wat voor magnetisch systeem heb je het dan? zn dikke magneet boven je deur?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
BartRot schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:30:
[...]

Over wat voor magnetisch systeem heb je het dan? zn dikke magneet boven je deur?
bijvoorbeeld bold: https://boldsmartlock.com
Zo zijn er meer systemen. Tapkey, Tuya, DOM.

Het gaat er uiteindelijk om dat ik geen sleutel hoef mee te nemen. (behalve autosleutel heb ik ook echt geen sleutels)
Je zal alleen zelf de draaibeweging / handeling van de cilinder zelf moeten uitvoeren. Maar dat is waar mijns inziens nou ook de zwakte van alle gemotoriseerde sloten in zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MarioMark1541
Zelf het slot al meer dan 2 jaar in gebruik en nog geen een keer last gehad van genoemde problemen met een falende motor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GerkeJ
  • Laatst online: 30-05 17:48
sabijn schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:25:
Goedenavond allemaal,

...

Groet Sabine
Ja, ik heb hier binnen de 4 weken ook last van gehad. Ik heb snel en netjes een nieuwe motor ontvangen, maar het vertrouwen in de levensduur van de motor is wel geheel weg. Tijdens de bestelling van het slot heb ik ook met Loqed over de betrouwbaarheid van de motor gecommuniceerd, en ik vond hun antwoord redelijk arogant. Het was in de trend van "Niet alleen een slot met een motor kan kapot gaan, een slot met een sleutel kan net zo goed ook kapot gaan". Ik had gehoopt op wat inzicht in hun betrouwbaarheidsonderzoek. Mijn ervaring met sloten bediend met een sleutel is geheel anders dan wat ik van het Loqed slot zie.
Op dit forum lees ik redelijk vaak dat een motor het begaf. Ik ben dan ook wel overtuigd dat het risico dat dit motorslot op een bepaald moment niet werkt vele malen groter is dan dat ik een probleem ga hebben met een sleutelslot. Voor mij is dit slot niet betrouwbaar genoeg als ik geen backup optie heb. In mijn geval is dit in mijn huis in orde, maar voor bijvoorbeeld een appartement met maar 1 deur of het voorbeeld van Sabijn is dit slot zeker niet geschikt.
Als alternatief kijk ik naar https://tedee.com/nl/nieuwe-homepage/ omdat hierbij, in het geval de motor niet meer werkt, het slot altijd met een sleutel kan worden geopend. Nadeel van dit slot is dat een gast altijd de Tedee app op zijn telefoon moet hebben om het slot te gebruiken, wat bijvoorbeeld bij het magneetisch gestuurde (tip van paQ) Bold slot met een via Whatsapp op te sturen code gedaan kan worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
Zodoende mijn opmerking over toegang vs smartlock.
Als je een slot wilt dat voor jou de deur open draait, dan moet je kiezen voor een gemotoriseerd slot.
Gaat het om het hebben van geen sleutel in je eigen geval of dat van een gast (kan ook met FOB) dan kun je net zo goed (of beter zo je wil) kijken voor een toegangssysteem.
Het gaat dan immers om de toegang -kan ik het slot wel of niet openen-, en niet dat het slot fysiek 'vanzelf' open en dicht gaat.

Net wat andere insteek, maar wel iets om vooraf over na te denken.

@GerkeJ de teedee is wel een slot ala Danalock.
Je cilinder moet van twee kanten (tegelijk) bediend kunnen worden, dus die zul je al dan niet nog los moeten aanschaffen.
Bij een Bold of DOM, IS je apparaat de cilinder.

[Voor 20% gewijzigd door paQ op 02-05-2023 17:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glenn2290
  • Laatst online: 08-05 10:45
Ik heb net het slot gemonteerd, maar ik heb tijdens de montage de gearbox met knop moeten omdraaien zodat de knop lang onder zit. Als ik nu in de app de deur wil openen moet ik “vergrendelen” duwen… ik vind nergens in de montage handleiding hoe dit op te lossen? Iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robertwebbe
@Glenn2290 Kun je waarschijnlijk alleen via de klantenservice aan laten passen, mogelijk hebben zij wel een inverter switch in hun back office tool.

En als zij geen ondersteuning willen of kunnen bieden, is het dan een idee om dan ook de draadjes naar de motor om te draaien? Dan klopt de logica weer.

[Voor 60% gewijzigd door robertwebbe op 07-05-2023 12:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glenn2290
Hoi Robertwebbe,

De draadjes zitten in een klemmetje dat je er maar op één manier in kan steken. Zo heb je een klein en een iets groter? Of mis ik iets? Want op den duur begin je aan alles te twijfelen 😄
Ook krijg ik de deur niet in het nachtslot, waarschijnlijk ligt dat het zelfde probleem…

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robertwebbe
Ik ben niet thuis op het moment dus kan niet meekijken. Het zal geen standaard fix zijn, je zult dan (denk ik) de draadjes die naar de motor gaan door moeten knippen, wisselen en weer aan elkaar vast moeten solderen. Maar dat zal mogelijk gevolgen hebben voor je garantie. Best kun je eerst de klantenservice vragen of er in hun tools een optie zit om de motoraansturing om te keren, dan is het softwarematig opgelost.

Dat die nu niet op het nachtslot gaat lijkt me logisch.

[Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 07-05-2023 13:07]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Boel-Shit
Glenn2290 schreef op zondag 7 mei 2023 @ 10:22:
Ik heb net het slot gemonteerd, maar ik heb tijdens de montage de gearbox met knop moeten omdraaien zodat de knop lang onder zit. Als ik nu in de app de deur wil openen moet ik “vergrendelen” duwen… ik vind nergens in de montage handleiding hoe dit op te lossen? Iemand hier al ervaring mee?
Voordat je allerlei draadjes gaat doorknippen en aanpassen (wat niet de oplossing is), zet even je vraag uit bij support, die kunnen de draairichting softwarematig aanpassen in je account die tijdens eerste installatie niet goed is gegaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Glenn2290
Contact de support dienst?? Ik heb al een mail verstuurd en via hun chat functie, maar het lijkt wel of het een fictief bedrijf is want veel leven zit er niet in…
Ik begrijp alleen niet dat er in hun installatie gids wel de uitleg staat dat je omwille van afstand tussen kruk en sleutelgat het kan zijn dat je de gearbox met knop naar beneden moet monteren, maar er staat dan niet bij in geval je dat moet doen, ons te contacteren of een uitleg dat je slot mogelijks averechts gaat werken?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• robertwebbe
@Glenn2290 Tijdens kantooruren krijg je meestal snel reactie. Geduld is een schone zaak 😉

[Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 08-05-2023 12:30]

• NOFX
  • Laatst online: 28-05 11:37
een vraag zijn hier mensen die het loqed slot geïntegreerd hebben in homebridge?

ik loop tegen een paar dingen aan en ik ben al een week of drie aan het puzzelen.

ik moet een outgoing webhook invullen maar kan nergens een voorbeeld vinden.
dit geeft de api aan: Webhook in format http(s)://user:password@URL(:port)
If you use a secure connection (HTTPS), ensure your certificate is valid!

maar wat ik er ook in zet krijg ik geen werkende homekit.
via de website van loqed ( API) kan ik alles sturen aan het slot.

heeft iemand een voorbeeld van deze outgoing webhook?
of een idee om het wel werkend te krijgen via homeBridge

Acties:
  • 0Henk 'm!

• misterming
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22:59
In het logboek van gisteren viel mij een aantal zaken op. Om 17:32 was het slot offline (server heeft verbinding met bridge verloren). Om 18:12 was het slot weer online. Het slot is dus 40 (!) minuten lang offline geweest. Ik zie wel eens vaker dat het slot offline is maar dan duurt het hooguit een paar minuten.

Daarnaast zag ik dat om 2:22 het slot wakker is gemaakt omdat mijn dochter in de buurt was. Zij was ook in de buurt, echter binnenshuis, in bed op haar slaapkamer 3 hoog. Buiten dat ik niet snap hoe dit kan, vind ik het in die zin ook vervelend. Dit betekent namelijk toch dat er dan Touch to open op het display staat en dus dat een willekeurige voorbijganger naar binnen kan (toegegeven, kans is klein om 2:22 maar het gaat me om het idee)?

Iemand ervaring met één of beide gebeurtenissen, en wat ik er eventueel aan kan doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Babsan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-05 18:44
Hoi ik begrijp niet hoe het loqed smartslot van buiten moet werken. Is er dan geen optie om vanuit buiten het dagsluiting open te doen? Of is dat niet de bedoeling? En hoe maak je dan de touch tompoes sensor vast? Moet ik daar nog een rozetten voor kopen of zoiets? Zie foto hoender nu hangt…
En binnenzijde heb ik de lader aangesloten gehad voor lange tijd maar krijg ik nog steeds geen wit lampje na 10 sec op knopje drukken?
Mss mis ik iets maar het lijkt erop dat er een accuutje in het slot zit? Waarom heb ik dan die speciale battery pack nodig, die had ik wel bijbesteld? Maar geen idee hoe ik die batterijen in het slot krijg, is hier een handleiding van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Babsan
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 20-05 18:44
Oh en heeft een inbraakstrip nu nog nut? Ben al overgestapt op driepuntssluiting icm loqed smart lock

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DutchKel
Babsan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:13:
Hoi ik begrijp niet hoe het loqed smartslot van buiten moet werken. Is er dan geen optie om vanuit buiten het dagsluiting open te doen? Of is dat niet de bedoeling? En hoe maak je dan de touch tompoes sensor vast? Moet ik daar nog een rozetten voor kopen of zoiets? Zie foto hoender nu hangt…
En binnenzijde heb ik de lader aangesloten gehad voor lange tijd maar krijg ik nog steeds geen wit lampje na 10 sec op knopje drukken?
Mss mis ik iets maar het lijkt erop dat er een accuutje in het slot zit? Waarom heb ik dan die speciale battery pack nodig, die had ik wel bijbesteld? Maar geen idee hoe ik die batterijen in het slot krijg, is hier een handleiding van?
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volg even de handleiding zoals die op de loqed website staat. Daar staat alles heel duidelijk stap voor stap uitgelegd. Je hebt het nu zo te zien zonder handleiding gedaan want ik ken niemand die het zo gemonteerd heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _PM
Babsan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:13:
Hoi ik begrijp niet hoe het loqed ....
Het is inderdaad het handigste om de app te starten en montage handleiding te volgen.
De slotplaat en klink die aan de buitenkant zaten (vóór loqed) moet je laten zitten. De batterijen passen horizontaal tussen de klemmetjes, bovenaan beginnen en er moeten er een stuk of 8 in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
_PM schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Het is inderdaad het handigste om de app te starten en montage handleiding te volgen.
De slotplaat en klink die aan de buitenkant zaten (vóór loqed) moet je laten zitten. De batterijen passen horizontaal tussen de klemmetjes, bovenaan beginnen en er moeten er een stuk of 8 in.
En vergeet dan ook onderaan de 2 of 3 batterijen niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 16:45
Babsan schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:14:
Oh en heeft een inbraakstrip nu nog nut? Ben al overgestapt op driepuntssluiting icm loqed smart lock
Ik heb zelf alleen het slot en een 3 punts sluiting.
Het is je eigen keus en gevoel of je ook een inbraak strip wilt plaatsen. Er is helemaal niets wat een inbreker tegenhoud als hij werkelijk naar binnen wil. Alle preventie maatregelen die je plaatst zijn vertragend maar kunnen ook werken als lokmiddel. Dus alles op gevoel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik heb dit weekend het slot geinstalleerd en de app gevolgd.
Werkt prima en doet wat het moet doen. Express mijn vrouw een paar keer op pad gestuurd om haar te laten testen (er is immers geen betere). Het touch to open is wel een verleidelijke uitdrukking want het werkt niet op elk punt. Verder bevalt het prima. Het enige waar ik nu tegenaan loop is als wij de vuilnis weggooien in de ondergrondse container dan is dit 75m lopen. Ik wil dan niet dat de door open blijft staan omdat de deur uit het zicht is maar Loqed vind dan niet dat je ver genoeg bent geweest en komt niet met een touch to open. Iemand een workaround gevonden?
misterming schreef op zondag 14 mei 2023 @ 08:07:
In het logboek van gisteren viel mij een aantal zaken op. Om 17:32 was het slot offline (server heeft verbinding met bridge verloren). Om 18:12 was het slot weer online. Het slot is dus 40 (!) minuten lang offline geweest. Ik zie wel eens vaker dat het slot offline is maar dan duurt het hooguit een paar minuten.

Daarnaast zag ik dat om 2:22 het slot wakker is gemaakt omdat mijn dochter in de buurt was. Zij was ook in de buurt, echter binnenshuis, in bed op haar slaapkamer 3 hoog. Buiten dat ik niet snap hoe dit kan, vind ik het in die zin ook vervelend. Dit betekent namelijk toch dat er dan Touch to open op het display staat en dus dat een willekeurige voorbijganger naar binnen kan (toegegeven, kans is klein om 2:22 maar het gaat me om het idee)?

Iemand ervaring met één of beide gebeurtenissen, en wat ik er eventueel aan kan doen?
Staat dit in de activity log?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
ChrisVrolijk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:33:
Iemand een workaround gevonden?
[...]
Zo te zien hebben ze de beta uitgezet om de afstandsvereiste uit te schakelen. Deze werkte ook niet helemaal goed. Ze zijn nog aan het testen hoe ze dat het beste kunnen doen echter heeft die 500 meter een reden. Ze hoeven daarvoor namelijk geen GPS te gebruiken en kunnen aan de hand van de telefoonmasten een schatting maken of je 500 meter van huis bent.

Die 500 meter is ook niet heel erg nauwkeurig, maar het kost erg weinig energie om te gebruiken.

Een alternatief was (dit was de beta) om met bluetooth te connecten als je dichtbij bent, echter heeft dat als nadeel bij sommige dat het slot niet altijd weet of je buiten of binnen bent. Dit is van veel factoren afhankelijk. Het kon dus zo zijn dat als jij de telefoon binnen op de tafel hebt liggen dat het slot aan de buitenkant een sterker bluetooth signaal oppakt en dan denkt dat je buiten bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
DutchKel schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:42:
[...]

Zo te zien hebben ze de beta uitgezet om de afstandsvereiste uit te schakelen. Deze werkte ook niet helemaal goed. Ze zijn nog aan het testen hoe ze dat het beste kunnen doen echter heeft die 500 meter een reden. Ze hoeven daarvoor namelijk geen GPS te gebruiken en kunnen aan de hand van de telefoonmasten een schatting maken of je 500 meter van huis bent.

Die 500 meter is ook niet heel erg nauwkeurig, maar het kost erg weinig energie om te gebruiken.

Een alternatief was (dit was de beta) om met bluetooth te connecten als je dichtbij bent, echter heeft dat als nadeel bij sommige dat het slot niet altijd weet of je buiten of binnen bent. Dit is van veel factoren afhankelijk. Het kon dus zo zijn dat als jij de telefoon binnen op de tafel hebt liggen dat het slot aan de buitenkant een sterker bluetooth signaal oppakt en dan denkt dat je buiten bent.
Klinkt logisch.
Maar dat betekent dus dat wanneer je de deur achter je dicht trekt. Dan staat er een vraag op het scherm of je wilt afsluiten maar die negeer je dan. Ik weet niet hoe lang de melding blijft staan en of je daarna ook nog de melding krijgt om te openen. Daarna is dus de enige optie om met de app op je telefoon de deur te ontgrendelen of met je code op het display.

Zou ook wel handig zijn als je een sneltoets kan maken op je telefoon (widgets bij android) om snel te openen. Een andere optie, voor mij in ieder geval is een afstandbediening die een flow start in mijn domotica en zo de deur opent.

Of met een NFC :)
https://community.homey.a...m-de-deur-te-openen/36191

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boel-Shit
Er zijn nu 2 opties in te stellen, Touch to Open en Touch to Connect waarbij de laatste niet de radius/afstandafhankelijkheid heeft. Zie https://support.loqed.com.../6127521-touch-to-connect

Touch to Open stel je in per sleutel, per gebruiker kan diegene de radius aanpassen onder de sleutelinstellingen.

[Voor 22% gewijzigd door Boel-Shit op 15-05-2023 12:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nienix
  • Laatst online: 00:20
Boel-Shit schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:55:
Er zijn nu 2 opties in te stellen, Touch to Open en Touch to Connect waarbij de laatste niet de radius/afstandafhankelijkheid heeft. Zie https://support.loqed.com.../6127521-touch-to-connect

Touch to Open stel je in per sleutel, per gebruiker kan diegene de radius aanpassen onder de sleutelinstellingen.
Ik zou het wel fijn vinden als er een optie kwam voor 'deurklink naar beneden to open'
dan zou ik touch to connect als backup gebruiken.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchKel
Nienix schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Ik zou het wel fijn vinden als er een optie kwam voor 'deurklink naar beneden to open'
dan zou ik touch to connect als backup gebruiken.
Hahaha die optie zit er al in en is altijd "aan". Je kunt vanuit binnen zo de deurklink naar beneden doen om te openen (tenzij je het nachtslot erop hebt staan).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ChrisVrolijk
robertwebbe schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 17:05:
@Loqed Kun je misschien iets meer delen hoe dit in zijn werk zou moeten gaan? Moet er dan bijvoorbeeld al een webhook koppeling zijn met de andere deuropener? Of kan de bridge ook andere draadloze protocollen uitzenden (bijvoorbeeld Hörmann Communication Protocol)? Of komt er een accessoire bij met potentiaalvrij schakelcontact?

Edit: nevermind, ik zie nu de URL staan met uitleg... 8)7
Ben er toevallig net ook mee bezig. Ik heb een alarm systeem wat naast alarm dingen ook een Shelly i4 stuurt. Hij kent hierbij 3 statussen en ik wil bij elke status een loqed actie uitsturen. Ik dacht zelf aan

Alarm aan = Deur op nachtslot
Alarm uit = Deur van nachtslot af en touch to open aanbieden (niet ontgrendelen)

En dan alarm melding = Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Bij brandalarm wil ik dat de deur open gaat maar bij inbraak alarm wil ik dat de deur op slot gaat.
Helaas kan ik daar nog geen keuze in maken aangezien het alarm daar geen onderscheid in maakt.
Logischerwijs zou je zeggen bij alarm deur open (eigen veiligheid eerst) maar dan doet hij dat ook bij vals alarm en dat gebeurt ook heel soms bv een spin op een buitensensor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nienix
DutchKel schreef op maandag 15 mei 2023 @ 13:59:
[...]

Hahaha die optie zit er al in en is altijd "aan". Je kunt vanuit binnen zo de deurklink naar beneden doen om te openen (tenzij je het nachtslot erop hebt staan).
Je kan lachen. Maar ik heb aan 2 kanten een deurklink. Dus als ik de deur achter mij dicht trek moet ik hem ook op slot doen. Anders kan iedereen naar binnen.
Dus het zou mooi zijn als ik ipv op het schermpje te drukken de deurklink naar beneden kan doen en dat hij dan van het slot gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• canonball
Nienix schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Je kan lachen. Maar ik heb aan 2 kanten een deurklink. Dus als ik de deur achter mij dicht trek moet ik hem ook op slot doen. Anders kan iedereen naar binnen.
Dus het zou mooi zijn als ik ipv op het schermpje te drukken de deurklink naar beneden kan doen en dat hij dan van het slot gaat.
dat heb ik bij mijn achterdeur ook (voordeur niet). Het is een eigenschap van het slot, dat voorkomt dat als je even na buiten loopt het op slot kan vallen, en daardoor ook alleen achter waar je even na je tuin loopt ofzo.

Als je dat nooit wil kun je een ander binnenwerk monteren.

Als je het soms wel, soms niet wil zou de loqed dat inderdaad moeten doen, maar ik kan me voorstellen dat de loqed dat niet gaat doen, de kracht die nodig is om bij mij de hendel na beneden te drukken is fors.

[Voor 4% gewijzigd door canonball op 15-05-2023 15:29]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nienix
canonball schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:26:
[...]

dat heb ik bij mijn achterdeur ook (voordeur niet). Het is een eigenschap van het slot, dat voorkomt dat als je even na buiten loopt het op slot kan vallen, en daardoor ook alleen achter waar je even na je tuin loopt ofzo.

Als je dat nooit wil kun je een ander binnenwerk monteren.

Als je het soms wel, soms niet wil zou de loqed dat inderdaad moeten doen, maar ik kan me voorstellen dat de loqed dat niet gaat doen, de kracht die nodig is om bij mij de hendel na beneden te drukken is fors.
Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrijpt.

Er van uitgaande dat het loqed slot kan voelen dat ik de deurklink naar beneden doe. Wil ik graag dat hij dan de deur van het slot draait. Niet anders dan dat hij dat nu doet als ik op het schermpje druk.
Nu moet ik op het scherm drukken en daarna alsnog de klink naar beneden doen om de deur open te maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• canonball
Nienix schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:33:
[...]Ik denk dat je mij niet helemaal goed begrijpt.

Er van uitgaande dat het loqed slot kan voelen dat ik de deurklink naar beneden doe. Wil ik graag dat hij dan de deur van het slot draait. Niet anders dan dat hij dat nu doet als ik op het schermpje druk.
Nu moet ik op het scherm drukken en daarna alsnog de klink naar beneden doen om de deur open te maken.
ah duidelijk, begreep ik inderdaad niet zo.
Zou opzicht zelf moeten kunnen (niet met de huidige hardware), maar ik denk dat er dan wel een timing probleem kan zijn: bij het begin van je beweging omlaag moet direct het slot open worden gemaakt, in praktijd zul je dus de hendel dan even omlaag moeten doen, het slot is er dan nog niet van af, en dan nog een keer omlaag moeten doen na bv 1 seconde.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
canonball schreef op maandag 15 mei 2023 @ 15:42:
[...]

ah duidelijk, begreep ik inderdaad niet zo.
Zou opzicht zelf moeten kunnen (niet met de huidige hardware), maar ik denk dat er dan wel een timing probleem kan zijn: bij het begin van je beweging omlaag moet direct het slot open worden gemaakt, in praktijd zul je dus de hendel dan even omlaag moeten doen, het slot is er dan nog niet van af, en dan nog een keer omlaag moeten doen na bv 1 seconde.
dat gebeurt nu toch al met de nacht schoot?
Je geeft een korte draai en hij neemt het over en draait de nachtschoot open.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
Ik lees heel veel posts over het geluid van het slot. Het geluid is terecht omdat het een mechanisch slot is en dat Loqed dan nog degene is met de minste herrie maar heeft iemand al eens iets ontdekt of uitgeprobeerd om het te verminderen? Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat sommige een dun laagje vilt achter het slot monteren. Hoeveel dat scheelt weet ik niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

ChrisVrolijk schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:50:
Ik lees heel veel posts over het geluid van het slot. Het geluid is terecht omdat het een mechanisch slot is en dat Loqed dan nog degene is met de minste herrie maar heeft iemand al eens iets ontdekt of uitgeprobeerd om het te verminderen? Ik heb ook wel eens ergens gelezen dat sommige een dun laagje vilt achter het slot monteren. Hoeveel dat scheelt weet ik niet.
Ik verwacht dat als Loqed de motor-unit monteert met een stukje rubber en de tandwielen ed in een vet-bad heeft, dat het geluid al enorm verminderd.
Ik durf het echter niet zelf aan om daarmee te gaan prutsen, gezien ik geen reservedelen heb liggen er voor.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robertwebbe
Goed punt, ik erger mij ook altijd aan de herrie van de motor. Het galmt bij mij in de gang best hard waardoor het nog harder lijkt te gaan dus iedere vermindering is gewenst.

Ik zou graag willen experimenteren met een dun lapje rubber tussen het slot en de deur, zowel binnen als buiten, om contactgeluid te verminderen. Maar hoe kom je aan het materiaal?

@Loqed Hebben jullie hier misschien al ervaring mee? Of misschien zelfs al rubberen lapjes hiervoor liggen?

[Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 16-05-2023 11:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChrisVrolijk
robertwebbe schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 11:31:
Goed punt, ik erger mij ook altijd aan de herrie van de motor. Het galmt bij mij in de gang best hard waardoor het nog harder lijkt te gaan dus iedere vermindering is gewenst.

Ik zou graag willen experimenteren met een dun lapje rubber tussen het slot en de deur, zowel binnen als buiten, om contactgeluid te verminderen. Maar hoe kom je aan het materiaal?

@Loqed Hebben jullie hier misschien al ervaring mee? Of misschien zelfs al rubberen lapjes hiervoor liggen?
Als je denkt dat dit werkt dan zou je op amazon kunnen zoeken op VILT. Dan kom je allerlei kleuren en maten tegen. Ik weet niet of VILT het juiste materiaal is om geluid te verminderen. Als je op trilmat zoekt zie je ook e.e.a. maar dan al weer snel een stuk dikker. Als ik dit wil gaan doen heb ik in ieder geval een nieuwe stift nodig om de extra afstand te overbruggen.

[Voor 10% gewijzigd door ChrisVrolijk op 16-05-2023 11:41]

• ChrisVrolijk
Sluiten en openen nachtslot.

Zie ik iets over het hoofd?
Blijkbaar kan je vanaf een gesloten slot (dag en nacht schoot) alleen naar OPEN.
Maar OPEN, opent ook gelijk de deur. Is er naast LOCK geen UNLOCK optie?

Ik zou als ik thuis ben 's avonds als ik naar bed ga het slot willen sluiten en 's morgens willen openen. Ik heb het dan alleen over de beweging van de nachtschoot. Het bijzonder is dat ik het vanuit mijn HOMEY wel kan.

iemand een tip?
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee