• Dw1-nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-05 14:34

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Om even terug te komen op mijn probleem. Ik heb een nieuwe motor ontvangen van Loqed en deze geïnstalleerd, hierna deze als nieuw slot toegevoegd en toen werkte alles weer. De defecte motor heb ik hun toegestuurd voor onderzoek. Alles binnen 3 dagen weer werkend. Service van Loqed is wat ik tot nu toe heb ervaren dus gewoon goed (en Nederlandstalig).

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:24

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
Ja die heb ik ook gekregen.
Ze zijn op zoek naar een verdienmodel met maandelijkse inkomsten dat is wel duidelijk.
Die tag optie is niet zo handig, meer als backup voor incidenteel gebruik. Daar zou ik geen maandelijks bedrag voor over hebben.
En een postbode gaat dit niet gebruiken. Duurt te lang dan wel ingewikkeld en meeste pakjes bezorgers willen zo snel mogelijk weg.

[Voor 1% gewijzigd door MichaelReitsma op 06-01-2023 20:47. Reden: Typo]

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:21
De tag optie lijkt me handig voor studenten huizen ofzo, waarbij 1 deur zit met meerder gebruikers.
Maar dat lijkt me nu weer niet het publiek dat een loqed slot installeert.

Ik ben nog steeds aan het wachten op een bluetooth kikker.

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:09
En iets anders: wel twee pilots maar nog steeds geen update op de app.
Hoezo je gebruikers in de maling nemen?

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:18
Die tag lijkt wel iets van NFC te bevatten. Er tegen aan tikken en dan de deur openen. Helaas niet de deur met LOQED slot zelf.

@MichaelReitsma wat is er mis met de app?

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:33
Boel-Shit schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:07:
Die tag lijkt wel iets van NFC te bevatten. Er tegen aan tikken en dan de deur openen. Helaas niet de deur met LOQED slot zelf.

Er zit niks van NFC in. Volgens mij is het alleen dat je de qr code moet scannen en dat die dan naar een website gaat waarmee er een videoverbinding met de app wordt gemaakt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:18
DutchKel schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 03:04:
[...]

Er zit niks van NFC in. Volgens mij is het alleen dat je de qr code moet scannen en dat die dan naar een website gaat waarmee er een videoverbinding met de app wordt gemaakt.
Ik lees dit:

Dat tappen ken ik van iOS nfc tags laten lezen? Maar het zal wel iets anders werken

[Voor 5% gewijzigd door Boel-Shit op 07-01-2023 09:17]

• DutchKel
Boel-Shit schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:13:
[...]

Ik lees dit:
[Afbeelding]

Dat tappen ken ik van iOS nfc tags laten lezen? Maar het zal wel iets anders werken
Aangezien de opener specifiek is om andere elektronische deuren en poorten te openen lees ik het meer als touch to open de functionaliteit van de huidige Loqed. Ik snap niet wat NFC daarmee te maken heeft. Daarbij is de NFC functionaliteit van iOS niet vrijgegeven door Apple dus als er iets van NFC in zit dan zou het alleen op Android werken.

• janne_nl
  • Laatst online: 22:46
En als je perse iets met nfc of bluetooth wil is dat voor een tweaker niet zo moeilijk om te knutselen lijkt me.

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:00
Die QR is een samenwerking met qbell.io, eigenlijk maak je video oproep via dat platform.
Ze hebben via hun API een koppeling gemaakt om de deur te kunnen openen. Ik denk niet dat pakketbezorgers de moeite gaan nemen. Als je niet snel genoeg open doet na het aanbellen, zijn ze er alweer vandoor.

http://www.robertwebbe.nl

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:56
robertwebbe schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:42:
Als je niet snel genoeg open doet na het aanbellen, zijn ze er alweer vandoor.
Precies dat. Het is een aardig en zeker creatief idee: hoe maak ik een videodeurbel zonder videodeurbel...

Maar in de praktijk gaat natuurlijk geen hond eerst z'n telefoon pakken, een totaal onbekende (en dus potentieel onveilige!) QR-code scannen en wachten tot de pagina geladen is enzovoort enzovoort.
Mensen verwachten bij aanbellen een directe reactie, of vrijwel direct.

Ik ben heel blij met m'n Loqed (op de achterdeur en overweeg 'm voor de voordeur) maar deze "feature" sla ik echt over. Een 7,5 voor het idee maar een 3 voor praktische haalbaarheid.

• janne_nl
Los daarvan, om nu een onbekend persoon toegang tot mijn huis te geven....

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 31-05 07:48
Boel-Shit schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 22:07:

Juist de deur met je LOQED slot zelf toch? Die sticker zit op je voordeur. En ik lees het ook dat je met je telefoon tegen de sticker kan tikken en dan je deur open gaat. Dus wel iets van NFC in de sticker voor jezelf, en de QR code deurbel idee voor bezoekers. Dat heeft mijn voorkeur boven de bluetooth klikker.

• NerdMichael
MichaelReitsma schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:49:
En iets anders: wel twee pilots maar nog steeds geen update op de app.
Hoezo je gebruikers in de maling nemen?
Ik gok dat de mensen die de app zouden moeten updaten niet dezelfde mensen zijn die product ontwikkeling doen. Fijn om in ieder geval te zien dat er aan pilots wordt gewerkt toch? Zit er leven in

• janne_nl
NerdMichael schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Juist de deur met je LOQED slot zelf toch? Die sticker zit op je voordeur. En ik lees het ook dat je met je telefoon tegen de sticker kan tikken en dan je deur open gaat. Dus wel iets van NFC in de sticker voor jezelf, en de QR code deurbel idee voor bezoekers. Dat heeft mijn voorkeur boven de bluetooth klikker.
Ik lees dat heel anders. Qr code scannen of nfc lezen. Vervolgens wordt er een verbinding tussen 2 (of evr meer) telefoons gemaakr. Na overleg kun je dan evt op afstand via de atandaard Loqed app de deur openen.

Een ring of aanverwant lijkt me dan fijner.

• Landon
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:11
LOQED vandaag binnen gekregen, was heel benieuwd en met de LOQED support foto’s van de deur Incl maten doorgestuurd, helaas klemt het geheel tegen het kunstof kozijn en kan ik de deur niet meer dicht doen na montage.

Heeft er iemand wellicht ideeën zodat ik dit product toch kan gebruiken?

• Dw1-nl
  • Laatst online: 25-05 14:34

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Landon schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:25:
LOQED vandaag binnen gekregen, was heel benieuwd en met de LOQED support foto’s van de deur Incl maten doorgestuurd, helaas klemt het geheel tegen het kunstof kozijn en kan ik de deur niet meer dicht doen na montage.

Heeft er iemand wellicht ideeën zodat ik dit product toch kan gebruiken?
foto?

• Landon
Ben helaas vergeten een foto te maken en heb het product van de voordeur afgeschroefd zodat ik vannacht niet met een opendeur zit.

Zelfs zonder het metalen schild over het product, blijft het klemmen.

• robertwebbe
janne_nl schreef op maandag 9 januari 2023 @ 16:00:
[...]
Ik lees dat heel anders. Qr code scannen of nfc lezen. Vervolgens wordt er een verbinding tussen 2 (of evr meer) telefoons gemaakr. Na overleg kun je dan evt op afstand via de atandaard Loqed app de deur openen.

Een ring of aanverwant lijkt me dan fijner.
Inderdaad, in de aanschrijving staat ‘na het scannen of tappen…”. In de sticker zit waarschijnlijk een simpele NFC sticker met een Go To URL link. Werkt prima met een geschikt NFC toestel maar niet met een iPhone. Het kan wel maar dan moet je eerst een 3th party NFC read app starten en dat doet niemand. Daarom de QR, als je deze scant met je camera, kun je op de link klikken.

Ik heb mij aangemeld voor deze pilot, ben benieuwd hoe ze het gebouwd hebben. Maar ik denk eigenlijk niet dat iemand deze zal gebruiken tenzij ik mijn deurbel weg haal. Maar dat is ook niet realistisch, dan gaat opa vanzelf op het raam kloppen.

• janne_nl
Landon schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 21:33:
[...]

Ben helaas vergeten een foto te maken en heb het product van de voordeur afgeschroefd zodat ik vannacht niet met een opendeur zit.

Zelfs zonder het metalen schild over het product, blijft het klemmen.
De maten die gegeven worden kloppen toch? Niet goed gemeten voor bestellen wellicht?

• Landon
janne_nl schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:48:
[...]

De maten die gegeven worden kloppen toch? Niet goed gemeten voor bestellen wellicht?
Helaas wel, cilinderslot zit op 31mm, foto van gemaakt voor Loqed en werd aangegeven dat het zou passen.

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:20
Landon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Helaas wel, cilinderslot zit op 31mm, foto van gemaakt voor Loqed en werd aangegeven dat het zou passen.
Ik had dit ook bij een deur die naar buiten open gaat. bij het open draaien komt de omhuizing tegen het kozijn aan.

Bij mij was dit op een deur waar ik het slot wilde testen voordat ik genoeg vertrouwen had om hem op de hoofd deur te monteren en dus niet zo een groot probleem.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

• janne_nl
Landon schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:50:
[...]

Vervelend. Gemeten met de deur gesloten neem ik aan, zoals in de installatie check staat?

• Landon
janne_nl schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 17:55:
[...]

Vervelend. Gemeten met de deur gesloten neem ik aan, zoals in de installatie check staat?
Yep klopt, zit helaas niks anders op dan terug sturen.

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-05 19:03
Heb zojuist mijn loqed smart lock geïnstalleerd.

Als ik via de app vergrendel doe gaat de deur op slot en als ik hem ontgrendel gaat die van slot.

Alleen als ik aan de buitenkant mijn pincode invul gaat de deur dus niet open. Wel van slot, maar niet zodat ik de deur open kan doen.

De klink zelf werkt naar behoren (van binnen kan ik de deur open doen).

Als ik kalibratie start, gaat de deur echt open en van slot en weer op slot, dat lijkt dus allemaal wel goed te werken.

Iemand enig idee hoe ik dit moet oplossen, want op deze manier heb ik er weinig aan 🙈.

-edit-

Opgelost! User error! Bij instellen gekozen dat ik een klink aan de buiten kant heb, die ik niet heb :)

-edit2-
Werkt nu dikke prima met pincode, touch to open werkt nog niet.. morgen maar eens naar kijken. instelling goed gezet en werkt nu ook ❤️

[Voor 57% gewijzigd door Vecodo op 13-01-2023 08:39]

• janne_nl
Bij touch to open zijn ook locatie en batterij settings op je telefoon belangrijk

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 30-04 21:27
https://www.ibood.com/off...d-touch-smart-lock/760915

[Voor 28% gewijzigd door _wilco_ op 13-01-2023 11:04]

• MarioMark1541
janne_nl schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 08:53:
Bij touch to open zijn ook locatie en batterij settings op je telefoon belangrijk
Klopt ik merk dat ik nog steeds last heb dat t niet goed werkt voornamelijk als ik uit de auto stap !

• BartRot
  • Laatst online: 30-05 17:27

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:43:
[...]

Klopt ik merk dat ik nog steeds last heb dat t niet goed werkt voornamelijk als ik uit de auto stap !
Hij heeft ook even tijd nodig om je telefoon te checken. Als ik uitstap en snel naar de deur loop moet ik soms 1 a 2 seconden wachten. Korter dan het duurt om mijn telefoon (of vroeger de sleutels) te pakken.

• MarioMark1541
BartRot schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:38:
[...]

Thanks voor de tip! Hij is onderweg 😃.
Mocht je nog wat korting willen moet je me even een DM sturen

• BartRot
BartRot schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 12:38:
[...]

Thanks voor de tip! Hij is onderweg 😃.
Het slot zit op de deur. Installatie was een eitje, <1 uur en alles werkt. Open via API door middel van mijn doorbird silmme deurbel werkt ook goed.

2 opmerkingen:

- kabel van buiten unit is aan de korte kant (of mijn deur is vrij dik) de kabel loopt nu achter de motor unit langs. voor mijn gevoel dicht bij het draaiende deel. Ik ben een beetje bang voor slijtage van het kabeltje.
- in de app een Widget om met 1 knop gelijk de deur op te maken (als touch to open even niet werkt). nu moet je de app openen, naar je deur en dan op open klikken. (ja echt een 1e wereldprobleem)

• MarioMark1541
BartRot schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:21:
[...]

Het slot zit op de deur. Installatie was een eitje, <1 uur en alles werkt. Open via API door middel van mijn doorbird silmme deurbel werkt ook goed.

2 opmerkingen:

- kabel van buiten unit is aan de korte kant (of mijn deur is vrij dik) de kabel loopt nu achter de motor unit langs. voor mijn gevoel dicht bij het draaiende deel. Ik ben een beetje bang voor slijtage van het kabeltje.
- in de app een Widget om met 1 knop gelijk de deur op te maken (als touch to open even niet werkt). nu moet je de app openen, naar je deur en dan op open klikken. (ja echt een 1e wereldprobleem)

[Afbeelding]
Tof lijkt me handig dit via een deurbel app te openen jammer dat dit niet kan via mijn Ring

• BartRot
MarioMark1541 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Tof lijkt me handig dit via een deurbel app te openen jammer dat dit niet kan via mijn Ring
Ja bij doorbird werkt dit.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 16:05
[...]

[Afbeelding]
Loqed heeft enige tijd geleden hier gezegd dat er (ooit) een app update komt waarin iOS shortcut support zit.

• DutchKel
[...]
Haal eens zoveel mogelijk los, dus ook de motor. Er zitten namelijk verschillende haakjes en gleuven om de kabel netjes achter de motor te laten lopen. Het zit bij de meeste mensen heel strak en precies, je wilt namelijk geen losse draad zo erin hebben.

Bij mij was het net zo'n prutswerk om de kabel goed te leggen maar hij zit nu zo dat het draaiende deel hem zeker niet kan raken. De kabel loopt dacht ik ook deels achter de motor.

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 11:43:
[...]

Bij mij duurde Touch to Open heel lang. Hij zei dan connecting to phone en dan na flinke tijd ongrendelde de deur. Weet niet of jij dat hebt?

Telefoon van batterijspaarstand verhielp het. Moet nog even in de Android setting neuzen of ik hem op spaarstand kan hebben en de Loqed app kan uitzonderen.

Heb dat allemaal wel in de battery settings van de app, maar met spaarstand uit toch veel sneller.

Verschil van 15-20 seconden wachten naar nu nearly instant.

• MarioMark1541
Snikker schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:59:
[...]

Bij mij duurde Touch to Open heel lang. Hij zei dan connecting to phone en dan na flinke tijd ongrendelde de deur. Weet niet of jij dat hebt?

Telefoon van batterijspaarstand verhielp het. Moet nog even in de Android setting neuzen of ik hem op spaarstand kan hebben en de Loqed app kan uitzonderen.

Heb dat allemaal wel in de battery settings van de app, maar met spaarstand uit toch veel sneller.

Verschil van 15-20 seconden wachten naar nu nearly instant.
Ik heb een iPhone

Vanuit de auto vanaf m’n werk doet ie het bijna nooit maar loop ik buiten dan meestal wel

• janne_nl
En als je in de logging kijkt, wat zie je dan? Wanneer denkt de Loqed app dat je bijna thuis bent?

• MarioMark1541
janne_nl schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 16:29:
En als je in de logging kijkt, wat zie je dan? Wanneer denkt de Loqed app dat je bijna thuis bent?
Pas als ik thuis m’n telefoon weer uit stand-by haal / er dingen op doe maar ook niet meteen

Duurt soms ook 19 miniten

• janne_nl
Bij Android heeft dat te maken met de instellingen. Dat de app altijd mag draaien, ook i n de achtergrond. Dat GPS altijd beschikbaar is voor de app (ondanks dat GPS zelf niet gebruikt wordt)

Wat zegt support?

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-06 08:10
Ik heb de laatste tijd wel een issue.

Bij regenachtig weer is het slot vaak nat. Als ik dan naar buiten loop, deur dicht doe en ik ben 20m verder, hoor ik ineens het slot opengaan.. meerdere keren voorgekomen bij mij, iemand anders dit ook gehad?

• janne_nl
Nee, nog nooit gehad, maar snap het wel. Ik neem wel aan dat je de afstandsvereiste uit hebt staan.

Net als mijn smartphone die in de regen tijdens appen een redelijk eigen wil heeft.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:55

BeaM-R

Powerrrrr

Loqed Smart Lock nu op iBood voor 249,95.

https://www.ibood.com/off...d-touch-smart-lock/766488

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Mini Cooper Clubman Chili * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

• _wilco_
Al eens eerder benoemd, maar ik zou graag een "push notification" (Android) ontvangen als de deur wordt ontgrendeld. Ook van binnenuit. Ik ontvang deze notificaties alleen als de deur wordt vergrendeld. Een melding bij ontgrendeling vind ik eigenlijk belangrijker dan bij vergrendeling.

• Nienix
_wilco_ schreef op maandag 23 januari 2023 @ 23:25:
Al eens eerder benoemd, maar ik zou graag een "push notification" (Android) ontvangen als de deur wordt ontgrendeld. Ook van binnenuit. Ik ontvang deze notificaties alleen als de deur wordt vergrendeld. Een melding bij ontgrendeling vind ik eigenlijk belangrijker dan bij vergrendeling.
Die krijg ik gewoon.
Als ik hem 's ochtends via de knop open draai een push melding dat hij open is gemaakt.
Volgens mij kan je dat per gebruiker instellen.

• _wilco_
Nienix schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:08:
[...]

Die krijg ik gewoon.
Als ik hem 's ochtends via de knop open draai een push melding dat hij open is gemaakt.
Volgens mij kan je dat per gebruiker instellen.
Weet je zo waar ik dat kan instellen? Ik heb alles doorzocht maar kan hiervoor niet specifiek een instelling vinden. De meldingen voor vergrendeling krijg ik wel.

• robertwebbe
@Nienix @_wilco_ Volgens mij kan dat niet standaard, alleen als je Home Assistant gebruikt. Dan zet je een automation op if lock_status = open. Dit werkt overigens alleen als je van buiten naar binnen gaat, niet als je de deurkruk gebruikt om van binnen naar buiten te gaan. Maar dat is weer simpel op te lossen met een deur contact sensor.

[Voor 40% gewijzigd door robertwebbe op 24-01-2023 15:25]

• janne_nl
In mijn beleving krijg ik die ontgrendel meldingen ook, maar swipe ik die die direct achteloos weg. Ik zal er eens op letten.

• Nienix
_wilco_ schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:43:
[...]

Weet je zo waar ik dat kan instellen? Ik heb alles doorzocht maar kan hiervoor niet specifiek een instelling vinden. De meldingen voor vergrendeling krijg ik wel.
Ja dat is een goede vraag.
Ik krijg het idee dat ik dit in het verleden wel in kon stellen maar nu niet meer. Maar het werkt iig nog wel.

• DutchKel
Nienix schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:04:
[...]

Ja dat is een goede vraag.
Ik krijg het idee dat ik dit in het verleden wel in kon stellen maar nu niet meer. Maar het werkt iig nog wel.
Hier werkt het ook prima. Ik krijg elke keer als mijn vrouw thuis komt een push bericht dat zij de deur heeft geopend.

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:47
Server niet beschikbaar....... Waarom? Opeens weer wel, maar niet zichtbaar in activiteitenscherm. Was er een storing rond 13:06?
Mijn internet was wel beschikbaar...

Wat gebeurt er als je 'touwtje uit de brievenbus' aan hebt staan, en de server doet het niet?
Kun je de functie dan niet uitzetten?

[Voor 35% gewijzigd door Jan-Remco op 05-02-2023 13:11]

• _wilco_
Sinds de update van afgelopen week, werkt de TTO functie niet goed meer. Het slot wordt niet "wakker" gemaakt als ik in de buurt kom en ook de "connect to phone" werkt niet als ik het touchpannel aanraak. Ik moet de app openen en met de knop het slot ontgrendelen.
Sinds de voorlaatste update werkte alles vlekkeloos.

• janne_nl
Update waarvan? De laatste update van Loqed die ik heb is van 23 januari.

• _wilco_
janne_nl schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:18:
Update waarvan? De laatste update van Loqed die ik heb is van 23 januari.
Van de app (3.8.4). Deze is bij mij afgelopen vrijdag of zaterdag geüpdatet.

• canonball
_wilco_ schreef op maandag 13 februari 2023 @ 13:34:
Sinds de update van afgelopen week, werkt de TTO functie niet goed meer. Het slot wordt niet "wakker" gemaakt als ik in de buurt kom en ook de "connect to phone" werkt niet als ik het touchpannel aanraak. Ik moet de app openen en met de knop het slot ontgrendelen.
Sinds de voorlaatste update werkte alles vlekkeloos.
Ik had het zelfde probleem maar na een telefoon update (samsing s21fe). Probleem was daarna dat bluetooth niet meer goed werkte, een hoofdtelefoon werkte wel, maar diverse ander bluetooth aparaten niet meer. Bij mij was de oplossing airplane mode aan/uit schakelen (bluetooth uit/aan werkte raar genoeg niet).

• _wilco_
canonball schreef op maandag 13 februari 2023 @ 14:55:
[...]

Bij mij was de oplossing airplane mode aan/uit schakelen.
Bedankt, ga ik proberen.

• JeroenSmit2061
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 11:49
Ik had hetzelfde probleem. Het slot werd niet meer wakker. Na mijn telefoon (Samsung S20 FE 5G) opnieuw te hebben opgestart reageerde het slot weer.

• MarioMark1541
Ook iPhone problemen of niet

Hebben jullie op Android ook WiFi an mobiel internet aan staan of enkel mobiel internet ?

• janne_nl
Ik heb op android beide aanstaan, alhoewel wifi slim aan en uit gaat

• JeroenSmit2061
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 11:49
MarioMark1541 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:09:

Hebben jullie op Android ook WiFi an mobiel internet aan staan of enkel mobiel internet ?
Bij mij beide ingeschakeld...

• _wilco_
Bij mij heeft het in- en uitschakelen van "airplane mode" niet geholpen. Moest net weer de app erbij pakken.
Is het ook mogelijk om terug te gaan naar een oudere versie van de app? Zoals gezegd met de vorige versie ging het allemaal vlekkeloos.

• _wilco_
MarioMark1541 schreef op maandag 13 februari 2023 @ 17:09:

Beide aan staan.
Het werkte ook prima, tot de update van afgelopen vrijdag of zaterdag.

• MarioMark1541
Oké duidelijk

Wel hoop ik dat Loqed weer eens van zich laat horen middels software update / nieuwe producten ik hoor en zie maar niks

• janne_nl
Gezien de beperkte reacties hier zou ik in eerste instantie het probleem op je eigen handset zoeken. Bij Android kun je bijvoorbeeld dr bluetooth settings resetten.

Als je in de logging kijkt, zie je dan dat je telefoon herkend wordt als bijna thuis?

Support al gecontacteerd?

• tomkieboy
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-02 16:11
Hallo,

Eergisteren het slot geïnstalleerd met de meegeleverde alkaline batterijen. Vandaag is het batterij percentage al gezakt naar 36%. Nog iemand dit meegemaakt?

Heb de de powerkit besteld, hoop dat het gewoon aan de batterijen ligt.

Heb ook problemen met touch to open (ios).
Als ik thuis aan komt krijg ik geen touch to open melding terwijl ik in de log wel zie dat het slot wakker is geworden.

• MarioMark1541
tomkieboy schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:10:
Hallo,

Eergisteren het slot geïnstalleerd met de meegeleverde alkaline batterijen. Vandaag is het batterij percentage al gezakt naar 36%. Nog iemand dit meegemaakt?

Heb de de powerkit besteld, hoop dat het gewoon aan de batterijen ligt.

Heb ook problemen met touch to open (ios).
Als ik thuis aan komt krijg ik geen touch to open melding terwijl ik in de log wel zie dat het slot wakker is geworden.
Batterijen geen idee?

Heb je WiFi aan staan op je iPhone of enkel mobiel internet ?
En wordt het slot wel wakker op het juiste tijdstip ?

• tomkieboy
MarioMark1541 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:31:
[...]

Batterijen geen idee?

Heb je WiFi aan staan op je iPhone of enkel mobiel internet ?
En wordt het slot wel wakker op het juiste tijdstip ?
slot word wel gewoon wakker gemaakt.

wifi en mobiel staan aan

• janne_nl
Batterijen wel op alkaline staan? Mijn eerste set ging toch zeker 9 maanden mee.

Daarna ook een powerkit, zeker een halfjaar per keer opladen. Locatie staat ook aan? Kijk eens op de supportpagina daarvoor. De app moet altijd aanstaan, mag nooit slapen dus. Bluetooth uiteraard altijd aan.

• DutchKel
tomkieboy schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:42:
[...]

slot word wel gewoon wakker gemaakt.

wifi en mobiel staan aan
En Bluetooth? Dat is de belangrijkste in deze factor.

• tomkieboy
DutchKel schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:52:
[...]

En Bluetooth? Dat is de belangrijkste in deze factor.
staat ook gewoon aan

locatie altijd plus exacte locatie staat aan

bluetooth staat aan

• tomkieboy
janne_nl schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:46:
Batterijen wel op alkaline staan? Mijn eerste set ging toch zeker 9 maanden mee.

Daarna ook een powerkit, zeker een halfjaar per keer opladen. Locatie staat ook aan? Kijk eens op de supportpagina daarvoor. De app moet altijd aanstaan, mag nooit slapen dus. Bluetooth uiteraard altijd aan.
Ja batterijen staan op alkaline,
Heb support hier voor gecontacteerd.
Morgen komt normaal de powerkit aan.

• MarioMark1541
Kom je uit de auto ?

• tomkieboy

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-06 11:34
Oktopus schreef op donderdag 3 november 2022 @ 13:18:
Ik vraag me af of de HomeAssistant officiële integratie er ooit gaat komen...

Op de PR (https://github.com/home-assistant/core/pull/70080) is de laatste commit van 28 september.
Lijkt dat het nu akkoord is maar dat er merge conflicten alleen nog zijn?
Zucht... ondertussen 4 maanden verder en nog steeds is de pullrequest niet goedgekeurd.
@Loqed kunnen jullie hier wat in betekenen...? Coming soon is een ruim begrip op jullie website.

Object reference not set to an instance of an object

• _PM
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-06 14:04
Zou inderdaad erg fijn zijn, ik snap ook niet precies wat er nog open staat aan werk

• DKoenders
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06 08:21
Oktopus schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:07:
[...]

Zucht... ondertussen 4 maanden verder en nog steeds is de pullrequest niet goedgekeurd.
@Loqed kunnen jullie hier wat in betekenen...? Coming soon is een ruim begrip op jullie website.
Toevallig vorige week de vraag voorgelegd aan support.
Zou nog een kwestie zijn van dagen/weken, ben benieuwd.

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:09

Baxlash

Its a boy Genius!

Mijn slot werkte niet vorige week. Ik merkte dat het slot warm was en heb deze geopend. De batterijen waren kokend heet en maakten een pruttelend geluid. Ik trof het volgende aan:

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat de batterij boven de de hendel contact met de hendel heeft gemaakt: De isolatie van de batterij is weggesleten. Hierdoor is er een circuit ontstaan en hebben de batterijen vol sluiting gemaakt. Ik trof het dus aan op het hoogtepunt.

Ik heb contact gezocht met support omdat ik me zorgen maakte over de veiligheid van het slot. Ik heb netjes een nieuw setjes batterijen opgestuurd gekregen, kosteloos. Echter, de chat loopt niet zo vlot en echt actief advies blijft uit. Intussen heb ik wel een slot die niet functioneert en ondervind ik het grote nadeel van een slim slot.

Er zit speling in de hendel waardoor er op lange termijn inderdaad slijtage kan ontstaan. Ik heb nog 2 andere sloten, deze hebben dezelfde speling, maar daarvan is de isolatie nog niet beschadigd.

De support adviseert er een "rubbertje" tussen te zetten, terwijl ik het gevoel heb dat dit te strak ontworpen is en niet zou moeten gebeuren.

Zien jullie een soortgelijke speling? Ik zou willen uitsluiten of ik een montagefout gemaakt heb op alle 3 de sloten.

• NerdMichael
Hier geen issue. Mijn klink beweegt ook niet(meer). De krukstift vanuit de deur zat was los, en had een beetje ruimte tussen dat zwarte ding wat er in zit. Dus ik heb die ruimte opgevuld, en nu zit de klink strak vast.

Waarom werkt het nu niet meer met andere batterijen. Is je binnen module ook kapot?
Baxlash schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 19:54:
Mijn slot werkte niet vorige week. Ik merkte dat het slot warm was en heb deze geopend. De batterijen waren kokend heet en maakten een pruttelend geluid. Ik trof het volgende aan:

[Afbeelding]

Na wat onderzoek ben ik er achter gekomen dat de batterij boven de de hendel contact met de hendel heeft gemaakt: De isolatie van de batterij is weggesleten. Hierdoor is er een circuit ontstaan en hebben de batterijen vol sluiting gemaakt. Ik trof het dus aan op het hoogtepunt.

[Afbeelding][Afbeelding]

Ik heb contact gezocht met support omdat ik me zorgen maakte over de veiligheid van het slot. Ik heb netjes een nieuw setjes batterijen opgestuurd gekregen, kosteloos. Echter, de chat loopt niet zo vlot en echt actief advies blijft uit. Intussen heb ik wel een slot die niet functioneert en ondervind ik het grote nadeel van een slim slot.

Er zit speling in de hendel waardoor er op lange termijn inderdaad slijtage kan ontstaan. Ik heb nog 2 andere sloten, deze hebben dezelfde speling, maar daarvan is de isolatie nog niet beschadigd.

De support adviseert er een "rubbertje" tussen te zetten, terwijl ik het gevoel heb dat dit te strak ontworpen is en niet zou moeten gebeuren.

Zien jullie een soortgelijke speling? Ik zou willen uitsluiten of ik een montagefout gemaakt heb op alle 3 de sloten.

• MarioMark1541
Nu de 2e keer het volgende gehad

Bij open deur reboot het slot

Iemand dit ook wel eens gehad ?
Blijft dus hangen in open positie

• janne_nl
Hier ook nooit gehad. Slot is nu ongeveer 2 jaar geleden gemonteerd.

• MarioMark1541
janne_nl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 19:23:
Hier ook nooit gehad. Slot is nu ongeveer 2 jaar geleden gemonteerd.
Dit is de 2e keer in 2 weken tijd ook al ruim 2 jaar

• janne_nl
Ik zou eens goed kijken of de batterijen er goed inzitten en goed contact maken. Lijkt op een los of minder gord contact.

• MarioMark1541
janne_nl schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 20:14:
Ik zou eens goed kijken of de batterijen er goed inzitten en goed contact maken. Lijkt op een los of minder gord contact.
Maar hij start daarna wel weer vanzelf op en werkt dan weer dan heeft het toch niks met de batterijen te maken

[Voor 7% gewijzigd door MarioMark1541 op 10-03-2023 20:24]

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:21
Ik heb wederom eens dat op mijn Pixel 7 Pro "touch to open" het totaal niet meer doet. Ik ben alle stappen doorlopen maar het enige wat vorige keer hielp was een volledig reset van de bluetooth settings van Android.

Daar heb ik eigenlijk geen zin meer in, want ik gebruik de telefoon ook als auto sleutel en ook dat moet dan helemaal gereset worden.

Het lijkt getriggerd te zijn door een Android update of de bijgaande reboot (deze keer dan, vorige keer weet ik niet)

Iemand anders met een pixel en issues? Of eventuele tips buiten de docs om? (Alle besparing staat uit, alle rechten staan aan, e.d.)

Overigens, op mijn vrouw haar telefoon (s21) werkt touch to open altijd, dus het ligt echt aan mijn telefoon.

• Baxlash
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:09

Baxlash

Its a boy Genius!

NerdMichael schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 07:41:
Hier geen issue. Mijn klink beweegt ook niet(meer). De krukstift vanuit de deur zat was los, en had een beetje ruimte tussen dat zwarte ding wat er in zit. Dus ik heb die ruimte opgevuld, en nu zit de klink strak vast.

Waarom werkt het nu niet meer met andere batterijen. Is je binnen module ook kapot?

[...]
Vandaag de tijd genomen om het probleem uit te zoeken. Bij mij was het ook de binnenste schroef van de krukstift die los getrild was. Loctite is voor mij een prima oplossing.

Het is wel opmerkelijk dat speling op de krukstift slijtage en uiteindelijk kortsluiting kan veroorzaken.

Met een (van Loqed gekregen) set nieuwe batterijen werkt alles weer zoals vanouds.

• dulle
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 24-03 14:22
Hey, vraagje aan Loqed en andere die dit mee gemaakt hebben.

Heb al een jaar of 2, 2 sloten en werkte wel naar behoren (500 m soms niet maar dat terzijde). Heb aan de elektriciteit gewerkt en de bridge een week of 2 moeten uit trekken.
Eindelijk klaar met de werken en heb allebei bridgen terug ingeplugged. Maar nu niks.. geen reacties. Geen ledjes die branden. Reset geprobeerd maar niks gebeurd. Stroom is er degelijk. Ook ander stopcontact geen reactie meer.

Is er mss een andere reset dan de 5 sec?

Alvast bedankt.

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 18:17
Dw1-nl schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:09:
Om even terug te komen op mijn probleem. Ik heb een nieuwe motor ontvangen van Loqed en deze geïnstalleerd, hierna deze als nieuw slot toegevoegd en toen werkte alles weer. De defecte motor heb ik hun toegestuurd voor onderzoek. Alles binnen 3 dagen weer werkend. Service van Loqed is wat ik tot nu toe heb ervaren dus gewoon goed (en Nederlandstalig).
Maar moet je perse een nieuw slot toevoegen of is alleen het vervangen van de motor module afdoende?

Ik heb na 3 maanden goed werkende slot de mijne vandaag ook terug moeten sturen voor een nieuwe motor module. Ik zit nu echter wel met het probleem dat ik mijn huis niet in kan. Gelukkig de achterdeur nog niet vervangen voor Loqed maar gewoon een conventionele slot anders was het een ramp geweest. Dit geeft me wel gemengde gevoelens.

[Voor 27% gewijzigd door studiodubio op 28-03-2023 12:07]

• janne_nl
Als ze allebei tegelijk kapot gaan heb je zeker een punt. Die kans lijkt me echter niet heel groot. Net zo min als wanneer je 2 'normale' sloten hebt. Die gaan normaal ook niet tegelijk kapot, dus daar zou ik niet bang voor zijn.

Wat wel kan is dat de internetverbinding niet werkt en dus touch to open niet. Dan zul je de deur moeten open maken met de app als je voor de deur staat.

• studiodubio
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 31-05 18:17
janne_nl schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:09:
Als ze allebei tegelijk kapot gaan heb je zeker een punt. Die kans lijkt me echter niet heel groot. Net zo min als wanneer je 2 'normale' sloten hebt. Die gaan normaal ook niet tegelijk kapot, dus daar zou ik niet bang voor zijn.

Wat wel kan is dat de internetverbinding niet werkt en dus touch to open niet. Dan zul je de deur moeten open maken met de app als je voor de deur staat.
Ok ik ga met je mee wat betreft twee sloten. Maar ik ken ook mensen die alleen één voordeur hebben

• janne_nl
Mee eens, maar ook dan kom je niet binnen als het gewone slot kapot gaat. Alhoewel in dat geval een slotenmaker wel makkelijker binnenkomt.

Ik weet ook niet of ik voor Loqed gegaan was als ik helemaal geen backup had gehad.

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:15
janne_nl schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 07:03:
Mee eens, maar ook dan kom je niet binnen als het gewone slot kapot gaat. Alhoewel in dat geval een slotenmaker wel makkelijker binnenkomt.

Ik weet ook niet of ik voor Loqed gegaan was als ik helemaal geen backup had gehad.
Precies waarom ik nog twijfel. Ik heb 1 deur en geen achterdeur of raam dus het moet werken.
Ik heb deze vraag ook aan Loqed support gesteld en zij vertelden me dat een slotemaker altijd het slot nog kan uitboren. Je voordeur hoeft niet ingebeukt te worden.
Dat is wel fijn om te weten maar ik twijfel nog wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, in het geval dat bijvoorbeeld een sleutel afbreekt in je slot heb je hetzelfde.....

• MarioMark1541
Hier al meer dan 2 jaar op zowel voor als achterdeur Loqed en nooit problemen gehad met in ieder geval de motor

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 14:02
Ik heb nu al 2x gehad dat ik de deur uitloopt om even de kliko aan de weg te zetten en dan loop ik zonder telefoon naar buiten.

Wanneer ik het slot aanraak bij terugkomst zegt hij "connecting to phone" en dan gaat hij open. In het log zie ik dat mijn vrouw de deur openmaakt (die is ook binnen, incl telefoon).

Dit zou toch niet moeten kunnen? Een vreemde zou nu gewoon naar binnen komen wanneer wij op de bank zitten bijv.

Iemand ervaring hiermee?

• DutchKel
6pack15 schreef op maandag 3 april 2023 @ 19:43:
Ik heb nu al 2x gehad dat ik de deur uitloopt om even de kliko aan de weg te zetten en dan loop ik zonder telefoon naar buiten.

Wanneer ik het slot aanraak bij terugkomst zegt hij "connecting to phone" en dan gaat hij open. In het log zie ik dat mijn vrouw de deur openmaakt (die is ook binnen, incl telefoon).

Dit zou toch niet moeten kunnen? Een vreemde zou nu gewoon naar binnen komen wanneer wij op de bank zitten bijv.

Iemand ervaring hiermee?
Je vrouw gebruikt beta functionaliteit, dat is met een reden nog beta. Ze heeft de 500 meter afstandsvereiste uitstaan.

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 14:02
Bedoel je de "Auto unlock (experimental)" functie? Want die staat bij beide uit

• DutchKel
6pack15 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 09:21:
Bedoel je de "Auto unlock (experimental)" functie? Want die staat bij beide uit

Deze bedoel ik, die staat bij de instellingen van het slot. Dus niet bij de gebruikers.

[Voor 6% gewijzigd door DutchKel op 04-04-2023 16:09]

• canonball
zie voorbij komen dat er updates zijn, deze keer met een nette changelog (wat niet altijd was):

https://support.loqed.com/en/articles/6127563-changelog
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee