Geen last met touch to open?Dinjesk schreef op zondag 20 november 2022 @ 14:36:
[...]
Ik swipe het altijd weg. Dit heeft niks te maken of de app wel of niet draait. Het is puur een melding
Geen problemen met zowel een iphone 11 en een pixel 6 die er dagelijks veel gebruik van maken.
Bij de pixel 6 heb ik wel de afstand vergroot naar 1000meter. Anders detecteert hij te laat.
Nu aankomen en doorlopen👍
(Moet wel na de tel opnieuw opstarten het weer veranderen naar 1000m ander zet hij het terug naar 500)
Heb je met je iPhone ook WiFi aan of enkel mobiel internetDinjesk schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:04:
[...]
Geen problemen met zowel een iphone 11 en een pixel 6 die er dagelijks veel gebruik van maken.
Bij de pixel 6 heb ik wel de afstand vergroot naar 1000meter. Anders detecteert hij te laat.
Nu aankomen en doorlopen👍
(Moet wel na de tel opnieuw opstarten het weer veranderen naar 1000m ander zet hij het terug naar 500)
Ook wifi aan.MarioMark1541 schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:45:
[...]
Heb je met je iPhone ook WiFi aan of enkel mobiel internet
Wifi heb ik ook wel aan, maar normaal gaat je dat niet helpen in de locatie bepaling van de Loqed. Volgens hun info wordt alleen 4G/GSM triangulatie gebruikt om batterij te sparen.
Ik heb hem nu 2 dagen aan staan en dat lijkt beter te werkenjanne_nl schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 08:27:
Wifi heb ik ook wel aan, maar normaal gaat je dat niet helpen in de locatie bepaling van de Loqed. Volgens hun info wordt alleen 4G/GSM triangulatie gebruikt om batterij te sparen.
Heb je dat al opgelost ?DutchKel schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:41:
[...]
Heeft de bridge wel een goede wifi verbinding? Ik kwam er laatst via loqed support achter dat mijn bridge niet altijd met internet verbonden is en het slot daarom ook niet wakker kan maken.
Dus ik moet maar eens een nieuwe accesspoint gaan plaatsen in de buurt van de bridge.
Als het slot niet wakker gemaakt kan worden dan werkt de touch to unlock niet goed.
Mijn bridge verliest soms ook zijn verbinding voor een x aantal minuten
Nee helaas nog niet. Ik moet daarvoor eerst een nieuwe access point aanschaffen.MarioMark1541 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:00:
[...]
Heb je dat al opgelost ?
Mijn bridge verliest soms ook zijn verbinding voor een x aantal minuten
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Hmm oke is het niet gewoon dat de bridge de sever verliest met LoqedDutchKel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:12:
[...]
Nee helaas nog niet. Ik moet daarvoor eerst een nieuwe access point aanschaffen.
Heb je het vaak en hoe lang offline en dan weer online ?
Ik weet niet precies hoe lang die telkens offline is, de laatste keer heb ik het bij loqed support gevraagd en toen was die bijna 6 uur offline. Ik vind het wel vreemd aangezien ik een accesspoint op 5 meter afstand heb staan (er zit wel een meterkast tussen die kan storen).MarioMark1541 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 12:46:
[...]
Hmm oke is het niet gewoon dat de bridge de sever verliest met Loqed
Heb je het vaak en hoe lang offline en dan weer online ?
Ik krijg alleen een melding als het slot niet wakker gemaakt kan worden. Ik werk thuis, dus je kunt je vast wel voorstellen dat ik dan niet vaak een melding krijg ervan omdat ik niet zo vaak ver weg de deur uit ga.
Ik heb gevraagd aan Loqed support of dit klopte en ze meldde me toen dat het slot om 8:05 offline is gegaan en om 13:50 weer online is gekomen.Beste <Mijn naam>,
Je telefoon maakt kort voordat je arriveert je slot wakker zodat Touch to Open goed werkt. Dit bericht is om je te informeren dat je telefoon heeft geprobeerd je slot "DutchKel" wakker te maken op 2022-11-15 13:37:15, maar dat door een verbindingsprobleem het slot dit bericht niet heeft ontvangen.
De meest voorkomende redenen hiervoor zijn:
• Je LOQED Bridge zit niet in het stopcontact.
• Er is een probleem met je internetverbinding of de communicatie tussen je bridge en slot. Het lampje op de bridge moet groen zijn. Is deze niet groen, lees dan op deze pagina wat er aan de hand kan zijn.
• Als het lampje wel groen is, probeer de bridge dan voor 10 seconden uit het stopcontact te halen, en kijk of het lampje daarna weer groen wordt.
Als je deze e-mail blijft ontvangen en bovenstaande suggesties niet hebben geholpen, neem dan contact met ons op.
Techische informatie:
• Bericht ID: 13146831
• Tijd backend: 2022-11-15 13:37:15
Vriendelijke groet,
Het LOQED Team
Aangezien ik 3 netwerkaansluitingen bij de bridge heb zitten wil ik daar dus op termijn een extra access point plaatsen. Tenzij Loqed op korte termijn een bridge met netwerkaansluiting kan leveren (dan gaat daar mijn voorkeur naar uit).
@Loqed zijn er plannen om een bridge met een netwerkaansluiting te maken ipv wifi?
Edit: vanuit de e-mail history zie ik dat het redelijk vaak voor komt. In november 3 keer, in oktober 2 keer. En dat terwijl ik dus thuis werk.
[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 22-11-2022 14:17 ]
Ook geen andere storingen op je wifi netwerk? Geen storing van wifi netwerken op dezelfde kanelen? Zigbee wil ook nog wel eens storen?
Ik kijk regelmatig in de logging en alleen dat het slot regelmatig een paar minuten offline is, meestal ergens in de nacht.
Ik kijk regelmatig in de logging en alleen dat het slot regelmatig een paar minuten offline is, meestal ergens in de nacht.
@Loqed
Je kunt het slot alleen met de stem bedienen in google home. Is er ook een optie om dit vanuit het dashboard zelf te doen? Als ik nu op de tegel van het slot druk zie ik alleen de instellingen. Bij andere apparaten (lampen, deurbel etc) krijg ik functies te zien.
Nu kan ik namelijk ook geen routines starten vanuit de google home app. Bij mijn wasmachine kan ik bijvoorbeeld starten of stoppen selecteren om een actie te triggeren. Zo zou ik bij Loqed ontgrendelen, vergrendelen of openen verwachten om een actie te triggeren. Nu is er niks te selecteren en gaat standaard op: Gaat op slot
Je kunt het slot alleen met de stem bedienen in google home. Is er ook een optie om dit vanuit het dashboard zelf te doen? Als ik nu op de tegel van het slot druk zie ik alleen de instellingen. Bij andere apparaten (lampen, deurbel etc) krijg ik functies te zien.
Nu kan ik namelijk ook geen routines starten vanuit de google home app. Bij mijn wasmachine kan ik bijvoorbeeld starten of stoppen selecteren om een actie te triggeren. Zo zou ik bij Loqed ontgrendelen, vergrendelen of openen verwachten om een actie te triggeren. Nu is er niks te selecteren en gaat standaard op: Gaat op slot
![]() | ![]() |
[ Voor 43% gewijzigd door Qoon3x op 22-11-2022 22:02 . Reden: Screenshots ]
Ik heb met 2 apparaten problemen op de WiFi, dat is de deurbel en de Loqed. De deurbel heeft last van de goede isolatie van het huis en de Loqed bridge daarvan gok ik dat de antenne vrij klein is in het apparaatje.janne_nl schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:10:
Ook geen andere storingen op je wifi netwerk? Geen storing van wifi netwerken op dezelfde kanelen? Zigbee wil ook nog wel eens storen?
Verder heb ik ongeveer 25 a 30 apparaten op de wifi zitten maar de andere geven geen problemen. Het zijn veel apparaten maar ik heb dan ook 5 access points in huis staan.
Ik heb inderdaad ook zigbee netwerkje en onderbrekingen zijn meestal s nachts of vroeg in de ochtend maar vanmorgen bijvoorbeeld om 1100 uurjanne_nl schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 15:10:
Zo, 5 ap's lijkt me een groot huis ;-). Een mesh systeem of allemaal losse ap's? Lijkt me dat die elkaar ook kunnen storen. Zeker als de bridge zelfstandig gaat wisselen tussen ap's omdat er met de sterkte iets varieert.DutchKel schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 16:50:
[...]
Ik heb met 2 apparaten problemen op de WiFi, dat is de deurbel en de Loqed. De deurbel heeft last van de goede isolatie van het huis en de Loqed bridge daarvan gok ik dat de antenne vrij klein is in het apparaatje.
Verder heb ik ongeveer 25 a 30 apparaten op de wifi zitten maar de andere geven geen problemen. Het zijn veel apparaten maar ik heb dan ook 5 access points in huis staan.
Loqed had ik nog niet toen ik een mesh systeem kocht, maar een aantal wifi problemen waren toen toch zeker opgelost.
Daarmee niet gezegd dat dat het probleem bij jou is....
UniFi dus meshjanne_nl schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 17:52:
[...]
Zo, 5 ap's lijkt me een groot huis ;-). Een mesh systeem of allemaal losse ap's? Lijkt me dat die elkaar ook kunnen storen. Zeker als de bridge zelfstandig gaat wisselen tussen ap's omdat er met de sterkte iets varieert.
Loqed had ik nog niet toen ik een mesh systeem kocht, maar een aantal wifi problemen waren toen toch zeker opgelost.
Daarmee niet gezegd dat dat het probleem bij jou is....
En inderdaad een groot huis, de WiFi komt sowieso niet door de vloeren heen dus op de benedenverdieping hangen er 2 en op de zolder ook 2. Op de 1e verdieping hangt er maar 1.
Ik heb een AMPLIFI HD mesh systeem maar ook geprobeerd op de zyxel router zelf met WiFi maar ook dan uitval…..
Tevens vind ik het ook raar dat als m’n WiFi aan is op m’n telefoon (iPhone) touch to open betrouwbaarder is dan zonder WiFi aan en dus enkel GPS
Tevens vind ik het ook raar dat als m’n WiFi aan is op m’n telefoon (iPhone) touch to open betrouwbaarder is dan zonder WiFi aan en dus enkel GPS
GPS wordt in ieder geval niet gebruikt volgens alles, wifi blijkbaar wel.
Mm telefoon schakeld wifi uit en aam afhankelijk of er bekende ap's in de buurt zijn.
Mm telefoon schakeld wifi uit en aam afhankelijk of er bekende ap's in de buurt zijn.
iPhone precies hetzelfdejanne_nl schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 20:42:
GPS wordt in ieder geval niet gebruikt volgens alles, wifi blijkbaar wel.
Ik heb een loqed besteld via Amazon. Volgens de handleiding moet ik nu ineens een of andere toolkit hebben voor mijn rozet, maar ik vind nergens waar ik deze kan bestellen. Lukt dit ook zonder deze toolkit en indien nee waar kan ik deze bestellen en wat kost deze?
De tool is (of was) gratis en krijg je via de support van Loqed, ff mailen deed het bij mij.
Ik zou niet eens weten hoe die toolkit eruit zietjanne_nl schreef op zondag 27 november 2022 @ 12:29:
De tool is (of was) gratis en krijg je via de support van Loqed, ff mailen deed het bij mij.
Een lange dunne schroevendraaier en een soort piepschuimen huls om de schroefjes naar het display te begeleiden door het slot zeg maar.
Nodig als je een schuifrozet hebt.
Ahajanne_nl schreef op zondag 27 november 2022 @ 20:26:
Een lange dunne schroevendraaier en een soort piepschuimen huls om de schroefjes naar het display te begeleiden door het slot zeg maar.
Het is mij inmiddels gelukt zonder deze tool. Toch ga ik nog even contact opnemen met hun voor de tool zodat mocht ik het slot willen demonteren of op nog een andere deur waar zelfde deurbeslag op zit van mij willen installeren binnenkort.
De installatie zou 20 minuten duren las ik volgens mij ergens? Ik ben er zelf 5 uur mee bezig geweest en ik heb twee rechterhanden. Helaas is de handleiding niet altijd correct en duidelijk en ook niet fijn gemaakt voor te gebruiken op een telefoon. Heb ontzettend vaak vanaf begin opnieuw moeten beginnen omdat de stap waar ik was niet onthouden werd. Uiteindelijk wel netjes gemonteerd gekregen. Is alleen als ik nu binnen 500 meter van mijn woning blijf en terug naar de voordeur loop dat ik mijn (iPhone) app moet openen voor de deur te openen, welke instelling moet ik hiervoor aanzetten om dit niet te hoeven doen?
De installatie zou 20 minuten duren las ik volgens mij ergens? Ik ben er zelf 5 uur mee bezig geweest en ik heb twee rechterhanden. Helaas is de handleiding niet altijd correct en duidelijk en ook niet fijn gemaakt voor te gebruiken op een telefoon. Heb ontzettend vaak vanaf begin opnieuw moeten beginnen omdat de stap waar ik was niet onthouden werd. Uiteindelijk wel netjes gemonteerd gekregen. Is alleen als ik nu binnen 500 meter van mijn woning blijf en terug naar de voordeur loop dat ik mijn (iPhone) app moet openen voor de deur te openen, welke instelling moet ik hiervoor aanzetten om dit niet te hoeven doen?
[ Voor 14% gewijzigd door Dw1-nl op 28-11-2022 09:33 ]
Lees onderaan bij "Ik blijf binnen de 500 meter, wat nu?"Dw1-nl schreef op maandag 28 november 2022 @ 09:32:
Het is mij inmiddels gelukt zonder deze tool. Toch ga ik nog even contact opnemen met hun voor de tool zodat mocht ik het slot willen demonteren of op nog een andere deur waar zelfde deurbeslag op zit van mij willen installeren binnenkort.
I want to live forever, so far.. so good.
Exclusief bij Robbshop de black edition
Is vanaf volgende week te bestellen
Ik mis wel enige berichtgeving vanuit Loqed ….
Is vanaf volgende week te bestellen
Ik mis wel enige berichtgeving vanuit Loqed ….
:strip_exif()/f/image/6QeeLZ8ZAzYK2EvfSBvw7vHS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 01-12-2022 22:36 ]
Volgens mij ziet het ernaar uit dat de Home Assistant integratie binnenkort gereleased wordt.
Link:
https://github.com/home-assistant/core/pull/70080
Link:
https://github.com/home-assistant/core/pull/70080
Au... ik zie een comment van de ontwikkelaar van de integratie dat hij het in zijn vrije tijd doet. En @Loqed zet trots op hun website dat ze een Home Assistant integratie gaan hebben. Ik hoop dat ze hem wel een vergoeding geven. Anders niet zo netjes
Object reference not set to an instance of an object
Waarom? Ik schat dat nauwelijks een fabrikant betaald voor de integratie in een opensource domotica systeem. Terwijl ze daar toch reclame voor maken.
Loqed is natuurlijk niets verplicht maar het siert een bedrijf zeker wel als iets geven voor de tijd en moeite die een ontwikkelaar heeft gedaan. Het heeft toegevoegde waarde voor hun product. Als ze het zelf hadden gedaan, kostte het ook geld. Minimaal een bedankje op de website met de naam van de ontwikkelaar is toch wel het minste wat je kan doen.
Een vermelding van de auteur was netjes geweest. Had toch liever gezien dat ze dat in huis ontwikkelen ivm de support/nieuwe releases etc.
Een vermelding op de website zou kunnen, maar wat als de huidige ontwikkelaar ermee stopt? Welke domotica systemen dienen ondersteund te worden?
Ik gebruik Domoticz ipv Home Assistant....ik zou als Loqed eerder verbinding zoeken met Homey bijvoorbeeld.
Ik gebruik Domoticz ipv Home Assistant....ik zou als Loqed eerder verbinding zoeken met Homey bijvoorbeeld.
@Loqed
Kunnen jullie ons al updates geven over eea nieuwe functies nieuwe huisstijl nieuwe producten ???
Kunnen jullie ons al updates geven over eea nieuwe functies nieuwe huisstijl nieuwe producten ???
Persoonlijk vooral benieuwd naar een Loqed met NFC (voor Apple home-key) en of de app eens ondersteuning krijgt voor de IOS opdrachten/shortcuts app.MarioMark1541 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:02:
@Loqed
Ik vind de Loqed echt een mooi slot, maar handige nieuwe “smart’ functionaliteiten worden nauwelijks toegevoegd. Dat houd mij tegen om tot aanschaf over te gaan.
De iOS functie shortcuts wordt aan gewerkt en komt in één van de komende releases van iOS!RVE_NL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:15:
[...]
Persoonlijk vooral benieuwd naar een Loqed met NFC (voor Apple home-key) en of de app eens ondersteuning krijgt voor de IOS opdrachten/shortcuts app.
Ik vind de Loqed echt een mooi slot, maar handige nieuwe “smart’ functionaliteiten worden nauwelijks toegevoegd. Dat houd mij tegen om tot aanschaf over te gaan.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Ik heb helaas nog steeds problemen met touch to open met mijn iPhone
Een upgrade waarbij een NFC chip in de "voorkant" van het slot komt te zitten en je daarmee de deur kunt openen net zoals je met Apple Pay kunt betalen bij een PIN apparaat zou wel een uitkomst zijn. Mijn vriendin daarentegen zou gelukkig worden van een stillere motor want deze maakt wel een snerpend geluid zo.RVE_NL schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 10:15:
[...]
Persoonlijk vooral benieuwd naar een Loqed met NFC (voor Apple home-key) en of de app eens ondersteuning krijgt voor de IOS opdrachten/shortcuts app.
I want to live forever, so far.. so good.
Ik zou ook erg blij zijn met een NFC functie voor het slot. Dan hoef je ook geen losse clickers meer te kopen voor mensen die je wel toegang wil geven, maar die niet de gehele app (inclusief locatie) willen installeren.
Daar heb je toch de gedeelde link al voor? De app heb je niet perse nodig. Voor eenmalig gebruik kun je gewoon het slot via de link openen. Het is alleen handiger om de app te installeren als je het vaker gaat gebruiken.AgeOfPanic schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:27:
Ik zou ook erg blij zijn met een NFC functie voor het slot. Dan hoef je ook geen losse clickers meer te kopen voor mensen die je wel toegang wil geven, maar die niet de gehele app (inclusief locatie) willen installeren.
Sowieso gaat NFC hem niet worden (de hardware zit er niet in), ze gaan wellicht wel een keer een bluetooth apparaatje ontwikkelen om het slot open te maken. Maar dat is meer voor kinderen bedoeld die geen telefoon hebben.
In de huidige versie zit het (helaas) niet, maar we mogen toch wel hopen op dat er een nieuwe versie gaat komen waarbij het wel zit? Ik ga direct upgraden zodra er een goed werkend slot komt welke Apple Home Key ondersteunt.
Er is er nog maar 1 aangekondigd welke mogelijk kandidaat is voor mij:
https://www.iculture.nl/n...lock-a100-homekit-wallet/
Er is er nog maar 1 aangekondigd welke mogelijk kandidaat is voor mij:
https://www.iculture.nl/n...lock-a100-homekit-wallet/
[ Voor 25% gewijzigd door robertwebbe op 16-12-2022 07:46 ]
Ik vraag me af hoeveel mensen je een 'clicker' (lees sleutel) van je huis wil geven ipv gratis via een app? De paar die dat hier hebben installeerden zonder problemen de app (interieurverzorgster, schoonzus en uitwonende zoon). Ieder ander die incidenteel eens naar binnen moet geef ik van afstand wel toegang. (Hooguit 1 keer per jaar). Loqed kan beter energie steken in het goed (blijven) werken van touch to open. Daarnaast (tweakers hier he) kun je toch evt zelf iets maken....
In een klein hotel waar ik vaker kom gebruiken ze Bolt icm bluetooth clickers. Ik snap dat Loqed in dit geval geen handige oplossing is.
Daarnaast installeren een boel mensen allerlei vage apps om dingen te regelen e dan zou de Loqed app het probleem zijn?
In mijn ogen wordt hier deels een probleem gecreeerd dat er niet echt is.
In een klein hotel waar ik vaker kom gebruiken ze Bolt icm bluetooth clickers. Ik snap dat Loqed in dit geval geen handige oplossing is.
Daarnaast installeren een boel mensen allerlei vage apps om dingen te regelen e dan zou de Loqed app het probleem zijn?
In mijn ogen wordt hier deels een probleem gecreeerd dat er niet echt is.
Ik denk niet dat het ooit gaat komen. Dit aangezien ze al hebben aangekondigd dat ze al via bluetooth apparaatjes gaan maken.robertwebbe schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 07:44:
In de huidige versie zit het (helaas) niet, maar we mogen toch wel hopen op dat er een nieuwe versie gaat komen waarbij het wel zit?
Als ze NFC gaan introduceren dan is het scherm aan de buitenkant waarschijnlijk ook een stuk groter omdat daar ook de NFC functionaliteit in moet komen.
De een vind het misschien prachtig om allerlei dingen voor een ander op je telefoon te installeren, maar als iemand een slot installeert en ik moet dan een "vage" app installeren om de planten water te geven, dan geeft hij ze zelf maar water.janne_nl schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:22:
I
Maar goed, dit zal voor iedereen anders zijn natuurlijk.
Zoals @DutchKel al heeft aangegeven is het niet perse nodig om een app te instaleren om iemand (tijdelijk) toegang te geven.akatar schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 13:47:
[...]
De een vind het misschien prachtig om allerlei dingen voor een ander op je telefoon te installeren, maar als iemand een slot installeert en ik moet dan een "vage" app installeren om de planten water te geven, dan geeft hij ze zelf maar water.
Je kunt gewoon een mail laten sturen met een link die als ze het aankiezen het slot opent. Smartphone is dan wel nodig.
Zelf zou ik overigens wel graag de blue-tooth tag willen, maar dan voor de gevallen dat ik geen telefoon bij me heb.
Ik wil in ieder geval iets hebben dat rechtstreeks contact maakt met het slot om te openen/sluiten.
Of dit nu een rfid tag of iets anders is, maakt me niets uit.
Als voorbeeld heb ik een somfy garage deur opener (io) en op de muur een somfy keypad (io) die rechtstreeks gekoppeld is aan de motor, tuurlijk hangt ook alles aan de somfy switch (en dus de app etc) Maar ik wil altijd dat mijn garage deur opengaat. of mijn ha systeem, router etc werkt of niet.
Als voorbeeld heb ik een somfy garage deur opener (io) en op de muur een somfy keypad (io) die rechtstreeks gekoppeld is aan de motor, tuurlijk hangt ook alles aan de somfy switch (en dus de app etc) Maar ik wil altijd dat mijn garage deur opengaat. of mijn ha systeem, router etc werkt of niet.
Touch to open werkt nog steeds niet goed op mijn iPhone 14 pro Max
Iemand nog tips ?
Iemand nog tips ?
Dat is in principe wat je telefoon doet. Als internet eruit ligt kun je als je voor de deur staat je het slot openmaken. Hooguit het slot even wakker maken door er op te tikken.akatar schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:24:
Ik wil in ieder geval iets hebben dat rechtstreeks contact maakt met het slot om te openen/sluiten.
@janne_nl
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik zou graag een bluetooth/rfid tag willen, zodat ik het slot kan openmaken zonder smartphone.
De een vind het misschien overdreven, het zij zo
Net als dat ik op de binnenkant van de garagedeur een zender heb hangen, mocht de deur dichtgaan terwijl je in de garage bent zonder smartphone en je dus ook niet bij het keypad kan, kan je hiermee de deur openen.
Is misschien allemaal wat overdreven, maar we praten hier niet over een lamp die misschien niet aan/uit gaat maar over toegang (controle) en dan zijn mijn wensen/eisen vrij duidelijk.
Zoveel mensen, zoveel wensen.
Ik zou graag een bluetooth/rfid tag willen, zodat ik het slot kan openmaken zonder smartphone.
De een vind het misschien overdreven, het zij zo
Net als dat ik op de binnenkant van de garagedeur een zender heb hangen, mocht de deur dichtgaan terwijl je in de garage bent zonder smartphone en je dus ook niet bij het keypad kan, kan je hiermee de deur openen.
Is misschien allemaal wat overdreven, maar we praten hier niet over een lamp die misschien niet aan/uit gaat maar over toegang (controle) en dan zijn mijn wensen/eisen vrij duidelijk.
Support een bericht sturen. Die kunnen je het beste ermee helpen.MarioMark1541 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 15:43:
Touch to open werkt nog steeds niet goed op mijn iPhone 14 pro Max
Iemand nog tips ?
@akatar je wensen zijn duidelijk, maar waarom zou een fabrikant specifiek de wensen van 1 persoon moeten uitvoeren? Zoals je ziet deelt niet iedereen je wensen.
Je kunt ook terug gaan naar een sleutel, als je dat liever hebt. Of kies een ander slim slot uit die daar juist de focus op legt ipv via de app de deur te openen.
[ Voor 37% gewijzigd door DutchKel op 16-12-2022 16:31 ]
@DutchKel
Ik heb dit slot niet en ik moet zeggen dat ik die ook niet in deze staat ga kopen.
Ik lees hier ook regelmatig dat touch to open niet werkt.
een paar posts hierboven nog.
De fabrikant hoeft ook zeker niet aan mijn wensen te voldoen, aan mij de keus dan om dit niet aan te schaffen of aan te bevelen.
Ik neem aan dat jij (en dus net als ik) een product koopt die aan je wensen voldoet.
Ik heb dit slot niet en ik moet zeggen dat ik die ook niet in deze staat ga kopen.
Ik lees hier ook regelmatig dat touch to open niet werkt.
een paar posts hierboven nog.
De fabrikant hoeft ook zeker niet aan mijn wensen te voldoen, aan mij de keus dan om dit niet aan te schaffen of aan te bevelen.
Ik neem aan dat jij (en dus net als ik) een product koopt die aan je wensen voldoet.
Sommige dingen zou je op kunnen lossen met een code. Lijkt me nog beter dan de sleutel van je huis in de garage leggen.
En touch to open, bij verreweg de meeste mensen werkt dat gewoon prima volgens mij. Geen enkel produkt werkt denk ik voor iedereen perfect. Zeker bij dit soort zikn sommige wensen erg specifiek.
En touch to open, bij verreweg de meeste mensen werkt dat gewoon prima volgens mij. Geen enkel produkt werkt denk ik voor iedereen perfect. Zeker bij dit soort zikn sommige wensen erg specifiek.
Helemaal mee eens. Soms werkt touch to open niet correct als bijvoorbeeld het display aan de voorkant is vervangen. Hiermee kan support je prima mee helpen. Die krijgen best veel debug informatie te zien volgens mij.janne_nl schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:10:
Sommige dingen zou je op kunnen lossen met een code. Lijkt me nog beter dan de sleutel van je huis in de garage leggen.
Ze hebben mij in elk geval telkens heel snel kunnen helpen terwijl het echt geen simpele dingen waren en meestal moest er iets aan het slot veranderd worden wat alleen support kan doen.
Ik vind het ook altijd knap dat mensen zitten te klagen om functionaliteit wat hun vinden missen zonder dat ze het slot in hun bezit hebben. Ze weten dus niet eens hoe het slot precies werkt en of het voor hun handig werkt of niet.
[ Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 17-12-2022 01:23 ]
Al gedaan maar die weten het ook niet…DutchKel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:27:
[...]
Support een bericht sturen. Die kunnen je het beste ermee helpen.
@akatar je wensen zijn duidelijk, maar waarom zou een fabrikant specifiek de wensen van 1 persoon moeten uitvoeren? Zoals je ziet deelt niet iedereen je wensen.
Je kunt ook terug gaan naar een sleutel, als je dat liever hebt. Of kies een ander slim slot uit die daar juist de focus op legt ipv via de app de deur te openen.
Bij mij werkt de site, maar ik weet alleen niet wat je ermee wilt?MarioMark1541 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:23:
Kan iemand de site webhooks.Loqed.com benaderen ?
Als je webhooks wilt aanmaken enzo dien je naar https://app.loqed.com/API-Config te gaan.
Dacht misschien staat daar iets verkeerd mbt toch to openDutchKel schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:12:
[...]
Bij mij werkt de site, maar ik weet alleen niet wat je ermee wilt?
Als je webhooks wilt aanmaken enzo dien je naar https://app.loqed.com/API-Config te gaan.
Vanmiddag eens een zelfgemaakt oplader aangesloten.
Gewoon een 12v 1,5a lader net zoals het origineel dat heeft.
Via de oplaad knop in de app het opladen aan gezet, het ledje gaat inderdaad aan.
Je ziet in het opgenomen vermogen dat er pwm wordt gedaan en dat het langzaam terug loopt van 15 watt naar 9,6 watt in 1 uur tijd.
Hij begon op 56% maar staat na een uur nog steeds op 56%.
Is dat normaal dat het niet wordt bijgewerkt?
Wat hebben anderen?
Het zijn NiMh batterijen van 2500mAh.
Daarnaast vind ik het apart dat ik niks zie in de log.
Gewoon een 12v 1,5a lader net zoals het origineel dat heeft.
Via de oplaad knop in de app het opladen aan gezet, het ledje gaat inderdaad aan.
Je ziet in het opgenomen vermogen dat er pwm wordt gedaan en dat het langzaam terug loopt van 15 watt naar 9,6 watt in 1 uur tijd.
Hij begon op 56% maar staat na een uur nog steeds op 56%.
Is dat normaal dat het niet wordt bijgewerkt?
Wat hebben anderen?
Het zijn NiMh batterijen van 2500mAh.
Daarnaast vind ik het apart dat ik niks zie in de log.
[ Voor 14% gewijzigd door MichaelReitsma op 18-12-2022 18:14 . Reden: Extra stap ]
Wij hebben bijvoorbeeld een oppas aan huis die liever geen locatie aanzet op haar telefoon voor alleen deze app. Die komt hier 2 tot 3 keer per week binnen. Ik weet niet of dat nou prettig werkt met een link. Op termijn hoop ik die een clicker te kunnen geven, maar je zou dat ook kunnen oplossen met NFC.
Verder vind ik touch to open niet altijd zo nauwkeurig werken. Als je dan gewoon even de telefoon voor de buitenmodule kunt houden en daarmee het slot openen, dan lijkt me dat ideaal. Het ene hoeft het andere ook niet uit te sluiten.
Verder vind ik touch to open niet altijd zo nauwkeurig werken. Als je dan gewoon even de telefoon voor de buitenmodule kunt houden en daarmee het slot openen, dan lijkt me dat ideaal. Het ene hoeft het andere ook niet uit te sluiten.
De app vraagt gelukkig geen toegang tot de gps. Dus ze hoeft nergens bang voor te zijn.AgeOfPanic schreef op zondag 18 december 2022 @ 23:36:
Wij hebben bijvoorbeeld een oppas aan huis die liever geen locatie aanzet op haar telefoon voor alleen deze app. Die komt hier 2 tot 3 keer per week binnen. Ik weet niet of dat nou prettig werkt met een link. Op termijn hoop ik die een clicker te kunnen geven, maar je zou dat ook kunnen oplossen met NFC.
Mogelijk kan LOQED een nieuwe versie van het buiten display maken waar NFC in zit? En deze dan aanbieden als optionele upgrade voor NFC ondersteuning. Ik zou daar wel €50 voor over hebben.
Ook is het zo dat een NFC reader niet zo groot hoeft te zijn en dat er best nog wel ruimte in het huidige display zit.robertwebbe schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:35:
Mogelijk kan LOQED een nieuwe versie van het buiten display maken waar NFC in zit? En deze dan aanbieden als optionele upgrade voor NFC ondersteuning. Ik zou daar wel €50 voor over hebben.
Er zijn een aantal forummers die alles willen herleiden naar toch installeren van apps of gebruik van webhooks, of weblinks.
Ik vind echter dat er ook ruimte moet zijn voor andere oplossingen, zodat er ook rekening wordt gehouden met mensen die dit niet willen.
Daarnaast zie je dat de markt ook steeds meer gebruik maakt van easy to use oplossingen zooals NFC, of vingerafdruk lezers.
Als je dan blijft vasthouden aan hetzelfde dan ga je vanzelf tzt de boot missen.
Het nieuwe slot Klink is ook zo'n andere toepassing die anders werkt.
Er zijn ook "forummers" die vinden dat je geen mening mag hebben als je het slot niet hebt....MichaelReitsma schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:59:
[...]
Ook is het zo dat een NFC reader niet zo groot hoeft te zijn en dat er best nog wel ruimte in het huidige display zit.
Er zijn een aantal forummers die alles willen herleiden naar toch installeren van apps of gebruik van webhooks, of weblinks.
Ik vind echter dat er ook ruimte moet zijn voor andere oplossingen, zodat er ook rekening wordt gehouden met mensen die dit niet willen.
Maar goed, in deze staat ga ik het slot sowieso niet aanschaffen. mocht rfid oid toegevoegd worden, zou ik er wel een paar kopen.
Ik heb recent een Samsung Smarttag gekocht (was een tijdelijke aanbieding voor €10) en daarmee kan ik het slot nu ook openen.
Was wel even flink experimenteren en het duurt aardig lang voordat het slot reageert.
Zou echt heel fijn zijn als Loqed ook Samsung Smartthings zou ondersteunen, dan kun je namelijk heel makkelijk het slot openen met die Smarttag, en zal de vertraging ook minder zijn.
De tag kan namelijk een actie uitvoeren als je de knop op de tag indrukt en ook een actie als je die knop ingedrukt houdt.
Via de Samsung Groovy IDE heb ik een virtuele switch aangemaakt en met een IFTTT applet,die via een Webhook de Loqed API aanroept, is het me gelukt om het Loqed slot te openen bij het ingedrukt houden van de knop van de tag.
Kunt er alleen de deur mee openen, niet locken, en alleen 1x per minuut. Daarbij zit er zoals genoemd een enorme delay op.
Zoals gezegd, zou mooiste zijn als er Smartthings ondersteuning komt. Misschien moet ik eens gaan uitzoeken of ik ook zelf die code kan schrijven...
Was wel even flink experimenteren en het duurt aardig lang voordat het slot reageert.
Zou echt heel fijn zijn als Loqed ook Samsung Smartthings zou ondersteunen, dan kun je namelijk heel makkelijk het slot openen met die Smarttag, en zal de vertraging ook minder zijn.
De tag kan namelijk een actie uitvoeren als je de knop op de tag indrukt en ook een actie als je die knop ingedrukt houdt.
Via de Samsung Groovy IDE heb ik een virtuele switch aangemaakt en met een IFTTT applet,die via een Webhook de Loqed API aanroept, is het me gelukt om het Loqed slot te openen bij het ingedrukt houden van de knop van de tag.
Kunt er alleen de deur mee openen, niet locken, en alleen 1x per minuut. Daarbij zit er zoals genoemd een enorme delay op.
Zoals gezegd, zou mooiste zijn als er Smartthings ondersteuning komt. Misschien moet ik eens gaan uitzoeken of ik ook zelf die code kan schrijven...
[ Voor 3% gewijzigd door Snikker op 22-12-2022 20:46 ]
Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl
Een mening hebben mag zeker wel, maar ik merk wel dat mensen die het slot niet hebben een mening hebben die niet klopt. Ze denken dat bepaalde dingen wel of niet nodig zijn terwijl ze niet precies weten wat het slot wel en niet kan.akatar schreef op donderdag 22 december 2022 @ 16:54:
[...]
Er zijn ook "forummers" die vinden dat je geen mening mag hebben als je het slot niet hebt....
Maar goed, in deze staat ga ik het slot sowieso niet aanschaffen. mocht rfid oid toegevoegd worden, zou ik er wel een paar kopen.
Dat is gewoon jammer en vervuilt deze topic behoorlijk.
Zo denken sommige bijvoorbeeld dat als je de app op je telefoon hebt staan dat je dan gps op je telefoon aan moet hebben. Of dat Loqed helemaal niet met een apparaatje op afstand is te openen terwijl ze die functionaliteit al hebben aangekondigd, alleen niet via NFC.
Houd er rekening mee dat het slot een skg 3* keurmerk heeft, wellicht vervalt dat als je NFC toevoegt.
Ik zou zeggen laat ze de huidige functionaliteit eerst optimaliseren/perfectioneren. Ik denk dat daar voorlopig al genoeg tijd in zit. Google en Apple veranderen zo vaak hun OS waardoor er weer functionaliteit breekt. Ook webhooks reageren helaas behoorlijk traag.
Wat ik elders lees: Let op dat wanneer het keypad actief is, dat de drie sterren-certificatie van SKG vervalt. Dit is goed om te weten bij verzekeringskwestiesDutchKel schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:16:
[...]
Houd er rekening mee dat het slot een skg 3* keurmerk heeft, wellicht vervalt dat als je NFC toevoegt.
Maar dit weet ik niet zeker natuurlijk.
Dat kan best kloppen, er zijn strenge regels aan de SKG 3* keurmerk verbonden. Zo mag je bijvoorbeeld ook geen raam in je voordeur hebben.akatar schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:46:
[...]
Wat ik elders lees: Let op dat wanneer het keypad actief is, dat de drie sterren-certificatie van SKG vervalt. Dit is goed om te weten bij verzekeringskwesties
Maar dit weet ik niet zeker natuurlijk.
Het keypad is bij mij niet in gebruik echter heb ik helaas wel een raam in de voordeur zitten. Ook zijn er eisen aan de brievenbus in de voordeur. Geen idee of we daaraan voldoen.
Loqed heeft een slechte reputatie voor wat betreft updates en beloftes daaromtrent. Dus iets wat beloofd is en nog niet bestaat is er gewoon niet...DutchKel schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:16:
[...]
Of dat Loqed helemaal niet met een apparaatje op afstand is te openen terwijl ze die functionaliteit al hebben aangekondigd, alleen niet via NFC.
Het skg3* keurmerk vervalt ook bij gebruik van het code gedeelte van het slot, dat is ook een keuze die men zelf maakt. Ik zie liever een keuzemogelijkheid tot gebruik van nfc zoals bv mijn smartwatch, liefst icm met een tijdsvenster zodat specifieke tags bv snachts uitgezet kunnen worden .
Dit slot bied zowel Bluetooth als nfc aan en is ook skg3*.
https://www.veiligheids-s...-pro-halve-cilinder-zwart.
Dus als zij het kunnen aanbieden dan kan Loqed het ook .
Het Loqed slot is nog steeds een interessant slot. Het bestaat echter een aantal jaar en er zijn geen relevante uitbreidingen op.
Hoe mooi ik het ook vind, met dit tempo van updates en uitbreidingen moet je gewoon tot de conclusie komen dat het gewoon niet verder gaat komen.
Jammer maar helaas .
Het gaat er niet om of je gps aan moet hebben of niet (al vraag ik me af of de locatiefunctie goed werkt als je dit uit hebt staan), maar dat je de app rechten moet geven tot locatiegegevens. Dat willen veel mensen niet en zeker niet als het niet om je eigen woning gaat.DutchKel schreef op donderdag 22 december 2022 @ 21:16:
[...]
Een mening hebben mag zeker wel, maar ik merk wel dat mensen die het slot niet hebben een mening hebben die niet klopt. Ze denken dat bepaalde dingen wel of niet nodig zijn terwijl ze niet precies weten wat het slot wel en niet kan.
Dat is gewoon jammer en vervuilt deze topic behoorlijk.
Zo denken sommige bijvoorbeeld dat als je de app op je telefoon hebt staan dat je dan gps op je telefoon aan moet hebben. Of dat Loqed helemaal niet met een apparaatje op afstand is te openen terwijl ze die functionaliteit al hebben aangekondigd, alleen niet via NFC.
Ik zou zeggen laat ze de huidige functionaliteit eerst optimaliseren/perfectioneren. Ik denk dat daar voorlopig al genoeg tijd in zit. Google en Apple veranderen zo vaak hun OS waardoor er weer functionaliteit breekt. Ook webhooks reageren helaas behoorlijk traag.
Ik heb het slot wel, maar momenteel niet geïnstalleerd, omdat de buitenmodule defect is geraakt en de mensen om mij heen het niet gemakkelijk genoeg vonden werken. Daarom hoop ik dat wel snel in ieder geval de tags krijgen en op latere termijn ondersteuning voor NFC.
Loqed gebruikt geen gps. Het moet echter wel aanstaan om de app toegang tot de locatiegegevens te geven. Loqed checkt op basis van GSM triangulatie, vandaar ook die 500 meter voor touch to open. Alleen staat het os van de telefoons die differentiatie niet toe.
Op iOS is gps volgens mij ook nodig om apps op de achtergrond te laten draaien. Althans dat was vroeger zo, ik kan me voorstellen dat het nog steeds zo is.janne_nl schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 21:32:
Loqed gebruikt geen gps. Het moet echter wel aanstaan om de app toegang tot de locatiegegevens te geven. Loqed checkt op basis van GSM triangulatie, vandaar ook die 500 meter voor touch to open. Alleen staat het os van de telefoons die differentiatie niet toe.
Kan je met dit slot mensen ook toegang geven via een "offline" API? Ik wil graag alles aan mijn eigen domotica systeem koppelen en zo dus ook users willen toevoegen/verwijderen. Zonder dat de APP of iets van hun nodig is.
Ook al zou dan enkel pincode kunnen.
Hmm, ik heb vandaag via de loqed api pagina een url gemaakt voor lokaal gebruik, er zit dan ook alleen een lokaal ip adres in de url . Die heb ik in mijn flic hub gestopt , daar zit een bluetooth knop aan vast zodat de hub de webhook af vuurt op de bridge.bassiej19 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:32:
Kan je met dit slot mensen ook toegang geven via een "offline" API? Ik wil graag alles aan mijn eigen domotica systeem koppelen en zo dus ook users willen toevoegen/verwijderen. Zonder dat de APP of iets van hun nodig is.
Dat zou dus volledig lokaal lijken te werken.
Ik weet echter niet of de loqed bridge en de flic hub blijven werken als ze totaal geen internet hebben.
Dat zou je moeten navragen.
Je kunt wel helemaal lokaal het slot openen/sluiten, maar geen users toevoegen.bassiej19 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 12:32:
Wel kun je dus op jouw lokale domotica users toevoegen en daar de accounts regelen en toegang via een bestaand account, maar niet zelf lokaal een gebruiker aanmaken op het slot. Je zou dus iets moeten doen dat een gebruiker via jouw domotica het slot opent.
Ik bedoelde echt gps, ik heb op ios zelfs nog een app staan die het gebruikt: Prompt 2. Dit is een ssh/terminal programma en gebruikt de mogelijkheden om de gps locatie op de achtergrond op te kunnen halen om de verbinding open te houden. Het wordt dus niet gebruikt om de locatie werkelijk te gebruiken.robertwebbe schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:29:
Volgens mij is er nu wat spraakverwarring over GPS en locatiebepaling.
@janne_nl zegt: locatiebepaling moet aan staan maar de bepaling van de locatie zelf gebeurd niet via GPS maar op een andere wijze.
En ik krijg de indruk dat @DutchKel plaatsbepaling bedoelt maar dit GPS noemt.
Al zie ik dat ze in 2019 wel de methode hebben aangepast om de connectie open te houden dus ik weet niet zeker of het nog nodig is.
Feit is wel dat Apple niet alle functies vrijgeeft aan de apps van derde waardoor deze af en toe creatieve oplossingen dienen te bedenken.
[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 24-12-2022 20:25 ]
Bij een brievenbus in de voordeur heb je ook geen SKG***.DutchKel schreef op donderdag 22 december 2022 @ 23:23:
[...]
Het keypad is bij mij niet in gebruik echter heb ik helaas wel een raam in de voordeur zitten. Ook zijn er eisen aan de brievenbus in de voordeur. Geen idee of we daaraan voldoen.
Er is een heel eenvoudig hulpstuk te koop waarmee je de deur zo open hebt.
Als je Automatisch vergrendelen op je LOQED aan zet, heb je daar geen last meer van. 😉SjigEd schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:19:
[...]
Bij een brievenbus in de voordeur heb je ook geen SKG***.
Er is een heel eenvoudig hulpstuk te koop waarmee je de deur zo open hebt.
Dan werkt de draaiknop aan de binnenkant niet meer?robertwebbe schreef op zondag 25 december 2022 @ 19:44:
[...]
Als je Automatisch vergrendelen op je LOQED aan zet, heb je daar geen last meer van. 😉
Jawel, maar ik had altijd al een draaiknop aan de binnenkant. Iemand die ondoorzichtig dubbelglas in het zicht van een camera inslaat.....
Dat eenvoudige hulpstuk waar je op doelde doet volgens mij niets anders dan de deurkruk omlaag trekken. Als de deur dan niet op slot is, dan gaat die zo open. Ik kan mij niet voorstellen dat er een toestel is waarmee je makkelijk het slot een aantal keren rond draait via de brievenbus. Tenzij je twist assist weer aan hebt staan, dan heeft die maar een tikkie nodig en vervolgens draait die zelf de rest open.SjigEd schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:35:
[...]
Dan werkt de draaiknop aan de binnenkant niet meer?
Zoek maar eens op 'letterbox brush tool'.robertwebbe schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:58:
[...]
Dat eenvoudige hulpstuk waar je op doelde doet volgens mij niets anders dan de deurkruk omlaag trekken. Als de deur dan niet op slot is, dan gaat die zo open. Ik kan mij niet voorstellen dat er een toestel is waarmee je makkelijk het slot een aantal keren rond draait via de brievenbus. Tenzij je twist assist weer aan hebt staan, dan heeft die maar een tikkie nodig en vervolgens draait die zelf de rest open.
En iedereen kan zien dat je een Loqed slot hebt en een brievenbus in je deur.
[ Voor 6% gewijzigd door SjigEd op 27-12-2022 08:45 ]
@SjigEd Die tool houdt alleen de brievenbus open maar ik zag al wat kits voorbij komen waarmee je aan de deurkruk kunt trekken om te openen. Ik wist dat die bestonden maar nieuw voor mij is dat er ook een soort van wringbandje aan de kop bevestigd kan worden om een draaislot te kunnen openen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/07pR5Eplv4B4nA9iNFwDTGNw.jpg?f=user_large)
Op basis hiervan Twist Assist maar uitgezet en bij LOQED een verzoek ingediend om dit bij de instellingen apart in te kunnen stellen want op slot wil ik wel maar van slot niet meer.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/07pR5Eplv4B4nA9iNFwDTGNw.jpg?f=user_large)
Op basis hiervan Twist Assist maar uitgezet en bij LOQED een verzoek ingediend om dit bij de instellingen apart in te kunnen stellen want op slot wil ik wel maar van slot niet meer.
[ Voor 19% gewijzigd door robertwebbe op 27-12-2022 11:46 ]
Kijk hier https://youtu.be/F0lgNXmckyI op 6 minuten.robertwebbe schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:44:
@SjigEd Die tool houdt alleen de brievenbus open maar ik zag al wat kits voorbij komen waarmee je aan de deurkruk kunt trekken om te openen. Ik wist dat die bestonden maar nieuw voor mij is dat er ook een soort van wringbandje aan de kop bevestigd kan worden om een draaislot te kunnen openen.
Volgens mij gaat deze prima je knop ronddraaien.
Daarom heb ik deze aan de bus hangen:robertwebbe schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:44:
[Afbeelding]
https://www.deurbeslag.nl...ing-plus-zilvergrijs.html
Good taste is for people who can’t afford sapphires
De radius is maar heel beperkt. Met wat aanpassing aan de tool zal het kunnen. Let wel dat er daar ook een beweegbare hendel aan de buitenkant zit. Dat is in Nederland nogal ongebruikelijk bij de voordeur.SjigEd schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 12:39:
[...]
Kijk hier https://youtu.be/F0lgNXmckyI op 6 minuten.
Volgens mij gaat deze prima je knop ronddraaien.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Zo nu precies 1 maand de Loqed in huis, hij werkt(e) perfect. Nooit problemen ermee gehad maar sinds vandaag doet hij het niet meer. Gelukkig was ik thuis aan het werk toen mijn vriendin thuis kwam. Het probleem is dat hij niet meer draait. Als ik het commando open of sluiten geef dan beweegt de grote ronde knop 1-2mm en dan hoor je het servo motortje wel draaien maar op geven moment een piep en in de app "Deur kon niet goed openen of sluiten".
Batterijen volgens app zijn nog 98%. Daarnaast heb ik het slot nu al paar keer gereset maar hij blijft het niet doen. Opnieuw kalibreren gaat ook niet. Handmatig open en dicht draaien werkt wel gewoon.
Support is nu dicht en op hun support site vind ik niks over dit probleem. Grote probleem is nu dat we dus niet weg kunnen gaan, want het slot gaat niet meer open.... Dus komen we niet meer binnen.
Edit: Toch maar mailtje gestuurd zojuist en kreeg binnen 5 minuten antwoord en vervolgens speciaal via de chat nog buiten openingstijden netjes te woord gestaan. Krijg een nieuwe motor opgestuurd morgen, hopen dat dat het probleem oplost. Alvast bedankt Team Loqed.
Batterijen volgens app zijn nog 98%. Daarnaast heb ik het slot nu al paar keer gereset maar hij blijft het niet doen. Opnieuw kalibreren gaat ook niet. Handmatig open en dicht draaien werkt wel gewoon.
Support is nu dicht en op hun support site vind ik niks over dit probleem. Grote probleem is nu dat we dus niet weg kunnen gaan, want het slot gaat niet meer open.... Dus komen we niet meer binnen.
Edit: Toch maar mailtje gestuurd zojuist en kreeg binnen 5 minuten antwoord en vervolgens speciaal via de chat nog buiten openingstijden netjes te woord gestaan. Krijg een nieuwe motor opgestuurd morgen, hopen dat dat het probleem oplost. Alvast bedankt Team Loqed.
[ Voor 13% gewijzigd door Dw1-nl op 27-12-2022 18:43 ]
@Dw1-nl als een nieuwe motor niet helpt dan moet je mogelijk de deur even opnieuw afstellen. Misschien gaat die te zwaar voor de motor. Dus je moet ervoor zorgen dat het slot wat lichter gaat dan.
Edit: dit kun je testen door het slot open te maken terwijl je aan de binnenkant tegen de deur duwt of aan de buitenkant aan de deur trekt. Vaak is dat al voldoende voor de motor als die te veel kracht moet zetten om het slot open te maken. Op die manier zou je dan alsnog binnen kunnen komen als je buiten staat.
Edit: dit kun je testen door het slot open te maken terwijl je aan de binnenkant tegen de deur duwt of aan de buitenkant aan de deur trekt. Vaak is dat al voldoende voor de motor als die te veel kracht moet zetten om het slot open te maken. Op die manier zou je dan alsnog binnen kunnen komen als je buiten staat.
[ Voor 45% gewijzigd door DutchKel op 27-12-2022 20:18 ]
@Dw1-nl ik heb dat eerder ook gehad (2 weken na in-gebruik-name).
De klanten support heeft me toen ook uitstekend geholpen. Mij werd verteld dat als dit onverhoopt gebeurt terwijl je van huis bent (en dus buitengesloten) dat ze volledig vergoeden (openbreken deur en nieuw slot). Sinds het vervangen van de motor geen problemen meer gehad en tevreden gebruiker.
Wat ik me wel herinner van het vervangen van de unit is dat de firmware vh slot niet in de pas liep tussen de hub en het slot. Ik moest toen een seintje geven zodra ik de hardware had vervangen zodat ze op afstand de firmware konden pushen naar het slot.
De klanten support heeft me toen ook uitstekend geholpen. Mij werd verteld dat als dit onverhoopt gebeurt terwijl je van huis bent (en dus buitengesloten) dat ze volledig vergoeden (openbreken deur en nieuw slot). Sinds het vervangen van de motor geen problemen meer gehad en tevreden gebruiker.
Wat ik me wel herinner van het vervangen van de unit is dat de firmware vh slot niet in de pas liep tussen de hub en het slot. Ik moest toen een seintje geven zodra ik de hardware had vervangen zodat ze op afstand de firmware konden pushen naar het slot.
De nieuwe motor komt morgen, zojuist een t&t gekregen. We gaan het zien. Slot zelf gaat naar mijn idee gewoon soepel open en dicht. Of ik deur nu een duwtje geef of eraan trek (wat nauwelijks gaat) dan draait hij hetzelfde. Is ook een vrij nieuwe kuntstof voordeur
Maak kans op een Loqed
https://nl.hardware.info/...en-loqed-touch-smart-lock
https://nl.hardware.info/...en-loqed-touch-smart-lock
Misschien dat vanwege energiebesparing je “locatie” niet realtime wordt gecontroleerd?MarioMark1541 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]
Iemand een verklaring
Mijn slot wordt pas later wakker
1525 doe ik de deur open 15:44 wordt het slot pas wakker ….
iPhone 14 pro Max
Tmobile 5g
Dit kun je denk ik beter aan Loqed support vragen, die kunnen meer informatie opvragen bij je slot e.d.
Geen besparingsmodus aanDutchKel schreef op zondag 1 januari 2023 @ 20:21:
[...]
Misschien dat vanwege energiebesparing je “locatie” niet realtime wordt gecontroleerd?
Dit kun je denk ik beter aan Loqed support vragen, die kunnen meer informatie opvragen bij je slot e.d.
Staat jouw locatie goed opgegeven in de app, dat ook de marker op jouw huis staat, en niet ergens anders in de straat?
Ja dat staat allemaal goedcanonball schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:07:
[...]
Staat jouw locatie goed opgegeven in de app, dat ook de marker op jouw huis staat, en niet ergens anders in de straat?
Ik heb alleen 5G aan moet je WiFi daar ook aan voor hebben ?
Vroeger moest je voor een betere locatiebepaling de wifi wel aan hebben staan. Of dat nu nog is dat weet ik niet. Je hoefde geen verbinding te hebben met een accesspoint.MarioMark1541 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:11:
[...]
Ja dat staat allemaal goed
Ik heb alleen 5G aan moet je WiFi daar ook aan voor hebben ?
HmmDutchKel schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:13:
[...]
Vroeger moest je voor een betere locatiebepaling de wifi wel aan hebben staan. Of dat nu nog is dat weet ik niet. Je hoefde geen verbinding te hebben met een accesspoint.
Kom net weer thuis maar pas na 10 minuten als ik thuis ben wordt het slot wakker