PCJR schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:15:
[...]
Mmwa, niet zo doen. Zullen we jou bank app dan ook de login block ff eraf halen?? WANT je hebt een gsm vergendeling. Lijkt me niet prettig. Dit hoort op app level, niet op gsm unlock level te zitten.
- iedereen in huis kan je gsm pakken en deur open doen
- kids spelen met je gsm en...
- vergendeling is bij bij in de thuis-gps-zone uit, + ook in de auto op BT gekoppeld, dus het is niet altijd dat er -permanent- meteen een vergendeling op de gsm zit
Van mij hoeft de bank app niet achter een dubbele beveiliging. Het is een keuze van de banken. Om te betalen in de winkel hoef ik maar eenmalig mijn telefoon te ontgrendelen. Daar hoef ik de bank app niet eens voor te openen. 2 keer op de powerknop drukken en er wordt gevraagd om te ontgrendelen, daarna kan ik de telefoon tegen de pinautomaat houden om draadloos te betalen. Daar komt ook geen pincode meer aan te pas bij de pinautomaat.
Maar om je statements even te beantwoorden:
-Het is mijn telefoon, dus alleen ik kan die ontgrendelen (mijn vrouw kan dat overigens ook maar doet dat niet, dat is alleen in geval van nood).
-Nogmaals, het is mijn gsm dus de kids blijven daar vanaf. Als de kids al iets krijgen dan is dat de tablet of hun eigen gsm.
-Bij mij staat de vergrendeling dus altijd aan. Ontgrendelen gaat ook heel snel met de vingerafdrukscanner dus er is ook geen reden om het uit te zetten. Dit geldt ook voor de gsm van mijn vrouw. In de auto zit er zelfs een dubbele vergrendeling op om te voorkomen dat je de gsm tijdens het autorijden gebruikt, je moet dan eerst bevestigen dat je niet aan het autorijden bent.
Wist je overigens dat je bij veel moderne telefoons ook apps kunt selecteren die een dubbele vergrendeling nodig hebben? Dan moet je voordat de app wordt gestart weer opnieuw inloggen of op een andere manier bevestigen dat jij toegang hebt tot het toestel.
Kortom voor mij hoeft er niks aangepast te worden. Er zijn ook verschillende mensen die een app key hebben van ons huis en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad (Maar n=1). Ook ben jij de eerste die ik hierover hoor klagen en ik volg dit draadje toch al 1,5 jaar ongeveer. Ik denk daarom ook dat jou wens een beetje uniek is.
De enige "onveilige" situatie die ik me kan voorstellen is als je in de telefoon bij de als instellingen je adres neerzet en dan automatisch touch to unlock aanzet. Maar dan kun je zoals al eerder is gemeld de sleutel gewoon verwijderen en de deur kan niet meer worden opengemaakt met je telefoon.
[
Voor 14% gewijzigd door
DutchKel op 14-11-2022 01:53
]
Don't drive faster than your guardian angel can fly.