Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

robertwebbe

Robert Webbe

robiebab schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:14:
Voor de mensen die loqed integratie werkend willen hebben binnen Home assistant (zonder HACS):
ik heb twee versies : interval en webhook
Heb je ze beide nodig? Of is één al voldoende?
Wat is het verschil? Zijn er voor- en nadelen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robiebab
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-03 15:11
robertwebbe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:59:
[...]

Heb je ze beide nodig? Of is één al voldoende?
Wat is het verschil? Zijn er voor- en nadelen?
je hebt een van de twee nodig: de bovenste (interval) doet eigenlijk om de zoveel tijd de actuele stand van het slot ophalen. dit heeft als voordeel dat je home assistent niet aan het web hoeft te hangen, het heeft een nadeel en dat is dat het soms iets langer kan duren voor hij de correcte situatie heeft van het slot (2-3 sec vertraging).

de onderste variant doet de status van het slot updaten wanneer het nodig is. Hij krijgt een trigger vanuit loqed dat de status van het slot veranderd is en gaat hem op dat moment verversen. Het nadeel hiervan is dat home assistant aan het web moet hangen doormiddel van port forwarding of door nabu casa url, zodat loqed de trigger van buitenaf naar binnen kan sturen (naar Home Assistant), het voordeel is dat hij het direct update na dat de trigger binnen gekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 09:42
Degen die hier een iPhone hebben staat bij jullie WiFi ook nog aan slanke weg gaat ? Dus geen verbinding maar wel aan ! (Losgekoppeld bedoel ik)

Merk als ik dat niet aan heb staan de touch to open niet of nauwelijks op tijd werkt

[ Voor 32% gewijzigd door MarioMark1541 op 31-10-2022 18:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@MarioMark1541 Volgens mij stond je auto correct aan tijdens het typen, ik begrijp totaal niet wat je bedoeld.

Met mijn iPhone heb ik wifi en bluetooth altijd aan staan en tegenwoordig werkt het meestal prima. Af en toe staat er geen 'toutch to open' op het display maar als ik dan toch aan de rechter kant van boven naar beneden veeg, dan gaat het slot toch meestal open na enkele seconden.

@robiebab Het is gelukt! _/-\o_
Ik heb de webhook methode gedaan en het werkt goed tot nu toe. Dit geeft weer allemaal nieuwe ideeën :)
Vaak zit ik in een Teams sessie als de postbezorger komt. Ik vertrouw die kerel wel en ik wil het liefst het volgende scenario maken:
1) bluetooth snift één van zijn MAC adressen (handterminal, handsfree van zijn bus of eigen smartphone)
2) deurbel gaat
3) push link van de camera in de gang naar mijn smartphone zodat ik live kan kijken
4) audio file op deurbel afspelen "Hey PostNL bezorger, ik kan even niet naar de deur komen maar ik maak hem voor je open. Wil je het in de gang zetten en de deur weer dicht trekken?"
5) open voordeur
6) push bericht naar mijn smartphone als de voordeur dicht is.
7) audio file op deurbel afspelen "Dankjewel!"

[ Voor 50% gewijzigd door robertwebbe op 01-11-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 19:42:
@MarioMark1541 Volgens mij stond je auto correct aan tijdens het typen, ik begrijp totaal niet wat je bedoeld.

Met mijn iPhone heb ik wifi en bluetooth altijd aan staan en tegenwoordig werkt het meestal prima. Af en toe staat er geen 'toutch to open' op het display maar als ik dan toch aan de rechter kant van boven naar beneden veeg, dan gaat het slot toch meestal open na enkele seconden.

@robiebab Het is gelukt! _/-\o_
Ik heb de webhook methode gedaan en het werkt goed tot nu toe. Dit geeft weer allemaal nieuwe ideeën :)
Vaak zit ik in een Teams sessie als de postbezorger komt. Ik vertrouw die kerel wel en ik wil het liefst het volgende scenario maken:
1) bluetooth snift één van zijn MAC adressen (handterminal, handsfree van zijn bus of eigen smartphone)
2) deurbel gaat
3) push link van de camera in de gang naar mijn smartphone zodat ik live kan kijken
4) audio file op deurbel afspelen "Hey PostNL bezorger, ik kan even niet naar de deur komen maar ik maak hem voor je open. Wil je het in de gang zetten en de deur weer dicht trekken?"
5) open voordeur
6) push bericht naar mijn smartphone dat de voordeur dicht is.
7) audio file op deurbel afspelen "Dankjewel!"
Haha sorry idd

Ik. Bedoel inderdaad of jullie WiFi aan hebben staan /losgekoppeld .

@robertwebbe zou jij eens willen testen als je van huis gaat en je zet WiFi volledig uit dus enkel 4G /5G of touch to open dan ook nog werkt
Bij mij vaker niet dan wel of een aantal Minuten later als ik al thuis ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-05 20:04
Ik vraag me af of de HomeAssistant officiële integratie er ooit gaat komen...

Op de PR (https://github.com/home-assistant/core/pull/70080) is de laatste commit van 28 september.
Lijkt dat het nu akkoord is maar dat er merge conflicten alleen nog zijn?

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:25
Ik had soms last van dat het slot bij aanlopen niet open ging. Nu had ik al het vermoeden dat het aan mijn telefoon lag (reageerde soms al niet voor korte tijd), en na vervanging gaat het altijd goed.

Echter nu heb er soms last van dat als ik door de voordeur binnenkomt (wat goed gaat), de achterdeur na een poosje ook ontgrendelt wordt.
Herkent iemand dit en is er een oplossing voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:05
Automatisch ontgrendelen is een experimentele functie. Zo lang de binnen buiten detectie niet helemaal goed gaat zal dit niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
janne_nl schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:30:
Automatisch ontgrendelen is een experimentele functie. Zo lang de binnen buiten detectie niet helemaal goed gaat zal dit niet goed werken.
ah, thnx, niet aan gedacht maar dat heb ik inderdaad aan staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05 23:22
@Loqed komen jullie ook met een mogelijkheid om het slot te openen met mijn Apple watch vanuit de loqed app zelf? De alternatieve app vind ik nogal omslachtig qua instellingen en heb ik eigenlijk ook nog nooit goed werkend gekregen daardoor.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:48
Voor degene die nog op zoek zijn naar een nieuw Loqed slot. Ik heb ze in de aanbieding voor €329 inclusief powerkit en verzenden.
v&a aangeboden: LOQED Touch Smart Lock met Powerkit.

[ Voor 3% gewijzigd door Johnnygo op 09-11-2022 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-05 13:53
Zo, ik ga ook eens lezen hier.

5 jaar een Nemef Entr gehad, met vingerprint buiten. Op zich super, alleen ondertussen al 2x zowat elk hardware onderdeel nieuw gekregen van Assa Abloy, wel super service dan weer.

Maar deze week nu het kouder werd kwamen de problemen weer, dan gaat de deur niet meer goed open. Alsof door temperatuursinvloed de kracht van het motortje weer op de proef wordt gesteld.

Een paar kleine tandwieltjes binnenin de draaiknop zijn van plastic en de hele set is al eens een keer kapot gedraaid.

Nu wil ik graag weer vingerprint en buiten verder aan het slot/cilinder niet zichtbaar dat er iets zit van binnen. Bold en Danalocl valt dus al af. Liefste zie ik ook iets dat geen sleutel aan de binnenkant nodig heeft permanent, dan kun je in nood nog een sleutel een de buitenkant gebruiken. De Loqed heeft een hele bevestigingsplaat aan de binnekant, dat ben ik niet gewend zoals de Entr bv ook niet heeft, weet niet wat ik daarvan moet vinden. Opnieuw hakken en boren in de voordeur is niet de voorkeur...

Iemand tips die dezelfde requirements heeft/had?... voor ik 23 pagina's doorspit :)

[ Voor 9% gewijzigd door PCJR op 09-11-2022 14:35 ]

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07
PCJR schreef op woensdag 9 november 2022 @ 14:29:
Nu wil ik graag weer vingerprint en buiten verder aan het slot/cilinder niet zichtbaar dat er iets zit van binnen. (...) De Loqed heeft een hele bevestigingsplaat aan de binnekant, dat ben ik niet gewend zoals de Entr bv...
De Loqed heeft aan de buitenzijde een plaat die je huidige plaat vervangt. Bij mijn achterdeur waren die praktisch even groot. Verder zit er een klein zwart doosje op de plek van het sleutelgat. Vingerafdrukken leest het ding niet.

Al met al niet helemaal 100% wat je zoekt wellicht, maar ik heb in mijn zoektocht naar het ideale slot ook niks gevonden dat echt perfect is. Wat mij over de streep trok was de certificering, Home Assistant integratie en een zo te zien robuust slot. In de praktijk nu een maandje in gebruik en zeer tevreden. Werkt tot nu toe vlekkeloos en de "touch to open" functie is heel relaxed als je je handen vol boodschappen hebt!

Succes met het maken van je keuze....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, heb de Loqed nu zo'n anderhalf jaar op mn voordeur zitten en zeker na de laatste update werkt het steeds super. Eerder ook wel, alleen af en toe wat issues met touch to open (niet of erv laat), maar nooit niet binnengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
janne_nl schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:37:
Ja, heb de Loqed nu zo'n anderhalf jaar op mn voordeur zitten en zeker na de laatste update werkt het steeds super. Eerder ook wel, alleen af en toe wat issues met touch to open (niet of erv laat), maar nooit niet binnengekomen.
Kun je ook een code programmeren zodat oma zonder GSM met die code ook binnen kan?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
zaphod_b schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:24:
[...]

De Loqed heeft aan de buitenzijde een plaat die je huidige plaat vervangt. Bij mijn achterdeur waren die praktisch even groot. Verder zit er een klein zwart doosje op de plek van het sleutelgat. Vingerafdrukken leest het ding niet.

Al met al niet helemaal 100% wat je zoekt wellicht, maar ik heb in mijn zoektocht naar het ideale slot ook niks gevonden dat echt perfect is. Wat mij over de streep trok was de certificering, Home Assistant integratie en een zo te zien robuust slot. In de praktijk nu een maandje in gebruik en zeer tevreden. Werkt tot nu toe vlekkeloos en de "touch to open" functie is heel relaxed als je je handen vol boodschappen hebt!

Succes met het maken van je keuze....
Inderdaad is vingerprint weer iets exotisch... Nu kan het wat mij betreft ook met een touch op dat kleine zwarte schermpje, als je je gsm bij je hebt, en de deur dan open gaat. Ook prima.

Wellicht dan de Loqed. Ergens nog een goede aanbieding? (buiten die hier al gepost werd op V&A)
Die powerkit lijkt me ook wel de moeite om erbij te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

PCJR schreef op woensdag 9 november 2022 @ 16:38:
[...]
Kun je ook een code programmeren zodat oma zonder GSM met die code ook binnen kan?
In theorie ja. Alleen is de manier van code invoeren dusdanig dat ik vermoed dat het oma niet gaat lukken. Of met zoveel gedoe dat ze niet meer langs gaat komen.

LOQED heeft aangekondigd dat ze met een losse ‘klikker’ gaan komen, speciaal voor deze doelgroep. Alleen is er nog geen datum bekend wanneer de beschikbaar komen en ook de prijs is nog onbekend.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 09-11-2022 17:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaphod_b
Als je geen haast hebt wellicht einde deze maand met Black Friday / Cyber Monday, maar verder heb ik een dikke maand terug ook nergens substantieel korting kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
https://www.veilig.nl/loq...art-lock-power-kit-bundel

Hier issie 349, met power kit, nog niet goedkoper gezien.

Ik heb een deur met nachtslot (3punt sluiting). De klink doet alleen zeg maar het dagschot bedienen. Met de sleutel kun je ook helemaal naar links, het laatste stukje, ook het dagschot open doen. Lijkt me dat dit prima gaat werken met de Loqed toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbJqW_t9BikPrNp1lEu-VJGngww=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jAvXCwj00MqQcMdWzUysjMVu.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
[b]PCJR in "Loqed smartlock"PCJR schreef op woensd
Hier issie 349, met power kit, nog niet goedkoper gezien.
alleen vandaag €330: https://www.robbshop.nl/loqed-smart-lock-met-power-kit
Ik heb een deur met nachtslot (3punt sluiting). De klink doet alleen zeg maar het dagschot bedienen. Met de sleutel kun je ook helemaal naar links, het laatste stukje, ook het dagschot open doen. Lijkt me dat dit prima gaat werken met de Loqed toch?
Als ik het goed begrijp gaat dat inderdaad prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bB8mW7cOJPlNKZiFAPwDDfgY7r8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmsI8YM484w3SnDXuSxd1yu9.jpg?f=fotoalbum_large

Oh crap, dit is buiten, ziet dat wel uit met dat zwarte display erop? En lukt dit mechanisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zaphod_b
Op de website van Loqed kun je checken of je deur geschikt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:39
Praxis online €339,- incl. Powerkit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Bij Robbshop 329 euro met Power kit

https://www.robbshop.nl/loqed-smart-lock-met-power-kit

Mocht je over de streep gaan heb ik nog een referral waarbij jij 25 euro krijgt en ik ook als je het slot houdt na 30 dagen

[ Voor 15% gewijzigd door MarioMark1541 op 09-11-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
MarioMark1541 schreef op woensdag 9 november 2022 @ 22:11:
Bij Robbshop 329 euro met Power kit

https://www.robbshop.nl/loqed-smart-lock-met-power-kit

Mocht je over de streep gaan heb ik nog een referral waarbij jij 25 euro krijgt en ik ook als je het slot houdt na 30 dagen
Pb

• MarioMark1541

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik heb nog wel steeds last zo nu en dan dat touch to open niet werkt op m’n iPhone 14 pro Max

De ene keer doet ie het opeens 2 dagen achter elkaar en vervolgens niks meer
Heeft iemand dit ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@MarioMark1541 Ben je misschien zo’n fanatieke app afsluiter? Of stond je toestel toen in energiebesparende modus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jesus! Wat een herrie komt van die Loqed.

Dat valt even tegen. Ik weet neit of de kinderen hier niet wakker van worden. Dan gaat de hele kraam echt rertour. Mijn Nemef Entr is dan muisstil vergeleken, magoed die heeft ook minpunten uiteraard.

Ik weet t nog niet. Ik had 30d om te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 17:21:
@MarioMark1541 Ben je misschien zo’n fanatieke app afsluiter? Of stond je toestel toen in energiebesparende modus?
Nee geen van beide swipe de app gewoon op de achtergrond

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 22:18
@MarioMark1541 herkenbaar. Hier beide Samsungs overigens. Nog altijd ongeveer 30% van de tijd dat je voor een deur staat die niet open gaat. Als ik eerst koffer moet leeghalen zie ik dat het slot het wel klaar staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 18:03:
[...]

Nee geen van beide swipe de app gewoon op de achtergrond
Dat klinkt als een verkeerde actie, als ik dat op mijn samsung doe krijg ik geheid problemen

Hier 4 telefoons (android en zeker 3 Samsungs) die eigenlijk geen enkel probleem meer geven. De app na een herstart nooit wegvegen, alleen een andere app evt kiezen. Net als ik wat snel vanuit de oprit naar de voordeur loop kan het zijn dat ik 1 a 2 seconden moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 22:18
@janne_nl dit is toch juist erg vervelend. Dan sta je dus een paar tellen te wachten totdat de deur je 'gezien' heeft en moet hij daarna nog van ontgrendeling af. Het slot is er hoofdzakelijk gekomen voor gemak en dit is juist het tegenover gestelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat zie ik in dit geval toch echt anders. Als ik de telefoon zou moeten pakken gaf ik je gelijk. Zelfs in die gevallen werkt de touch to open al als ik onderweg ben met mn vinger naar het slot.

Als ik een sleutel moet pakken ben ik zowieso veel langer bezig. Los van de andere voordelen.

Ik hoop alleen dat de binnen buiten detectie snel wordt aangepakt, want dat werkt nog niet altijd prima. (Verkeerde telefoon lijkt de deur opengedaan te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Heeft Loqed een storing ik werd opeens uit de app gegooid duurde even maar ben er nu weer in heel gek

Wel werkt het heel traag meerdere laat van

[ Voor 80% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-11-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Delete

[ Voor 91% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-11-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nergens last van hier. Je wordt volgens mij wel af en toe uit de app gegooid om te checken of je nog steeds de eigenaar van de telefoon bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Oké alles werkt weer behalve touch to open zou iOS 16.1.1 er wat mee te maken hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb 16.1.1 ook geinstalleerd en mijn deur is vandaag een aantal keer probleemloos open gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 16:31:
Ik heb 16.1.1 ook geinstalleerd en mijn deur is vandaag een aantal keer probleemloos open gegaan.
Gebruik jij ook een Apple Watch in combinatie met Loqed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@MarioMark1541 Nee, de oplossing die ze daar voor hebben vind ik niet handig werken. En eigenlijk heb ik het ook niet nodig, ik ga nooit de deur uit zonder mijn iPhone.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 12-11-2022 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 17:26:
@MarioMark1541 Nee, de oplossing die ze daar voor hebben vind ik niet handig werken. En eigenlijk heb ik het ook niet nodig, ik ga nooit de deur uit zonder mijn iPhone.
Oké dus je draagt helemaal geen Apple Watch ?

Misschien zit daar een conflict ivm Bluetooth ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Vraag me dat af. Loqed geeft zelf aan dat bluetooth oortjes een probleem kunnen zijn.

Als ik thuiskom van mijn werk heb ik een horloge met bluetoothnom, mijn bluetooth oortjes in en mn domotica begint mijn via bluetooth mijn telefoon te pingen. Eigenlijk nooit issues met touch to open. O ja, tegenwoordig ook nog een bluetooth tracker ergens in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Oké maar waar gaat het dan mis

Ligt het aan m’n iPhone WiFi thuis het slot/bridge ?

Ik ben niet de enigste in het huishouden die er last van heeft
We hebben allemaal een iPhone 14 met Apple Watch en de ene keer werkt het wel andere keer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Serieus... geen app code of vingerprint om de app in te komen?

Elke keer als ik de app zou moeten openen/of op t scherm toveren als ik m aanklik, want hij draait natuurlijk al op de achtergrond, moet ik toch een security block krijgen?W met vingerprint is t snelste lijkt me.

Nu kan de gsm gewoon op de werktafel liggen op kantoor, of op school, en iedereen kan naar je adres gaan met je gevonden/gestolen gsm en de deur open doen. Of zelfs gewoon op afstand ff openen.

Kan toch niet dit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21-04 22:10
@PCJR
Het is juist het gemak dat je niet de telefoon er bij hoeft te pakken.
Als ik eerst nog een actie op de telefoon moet uitvoeren, verliest het voor mij zijn functionaliteit.

Sinds de laatste Android update werkt dit overigens perfect.

Wat betreft het geluid ben ik het met je eens. Zelfs mijn buren horen het soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

MarioMark1541 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 19:36:
[...]
Oké dus je draagt helemaal geen Apple Watch ?
Jawel. Maar dat lijkt geen probleem bij mij te zijn.

Wellicht kun je tijdelijk iets doen om de WiFi nabij je bridge te verbeteren om te zien of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
_wilco_ schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 21:43:
@PCJR
Het is juist het gemak dat je niet de telefoon er bij hoeft te pakken.
Als ik eerst nog een actie op de telefoon moet uitvoeren, verliest het voor mij zijn functionaliteit.

Sinds de laatste Android update werkt dit overigens perfect.

Wat betreft het geluid ben ik het met je eens. Zelfs mijn buren horen het soms.
Ok, je snapt me niet of ik leg t ruk uit.

Stel je wilt de app openen, om t slot te checken of whatever.... dan kom je er zonder security in....dat moet echt anders. Net als bij de bank/ING app, elke keer openen (of time our na 5min) moet je weer vingerprint geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Wat ik trouwens ook mis in de app is een "ontgrendel maar niet open knop".
Nu is er enkel vergrendel en open. Maar ik wil

Vergendel op nachtslot
Ontgrendel nachtslot
Open deur

Magoed, ik zal ze dit maandag melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
PCJR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:34:
[...]

Stel je wilt de app openen, om t slot te checken of whatever.... dan kom je er zonder security in....dat moet echt anders. Net als bij de bank/ING app, elke keer openen (of time our na 5min) moet je weer vingerprint geven.
Je hoeft de app niet te open om binnen te komen. Als iemand je sleutel steelt die weet waar je woont komt hij/zij ook binnen. Ik zie niet heel veel verschil. Ow ja toch 1tje, ik log snel in en verwijder de sleutel...de fysieke sleutel komt nog steeds binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
PCJR schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 23:36:
Wat ik trouwens ook mis in de app is een "ontgrendel maar niet open knop".
Nu is er enkel vergrendel en open. Maar ik wil

Vergendel op nachtslot
Ontgrendel nachtslot
Open deur

Magoed, ik zal ze dit maandag melden.
Dit is redelijk lang geleden aangekondigde feature. In principe te maken via elk domotica systeem en ik dacht ook dat ik het miste. Maar eigenlijk mis ik dat helemaal niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
[...]

Heb je dan nog zo’n ouderwetse telefoon die nooit vergrendeld? Dat is lang geleden dat ik dat heb meegemaakt. Dat was in de tijd van een Nokia 3310 standaard maar tegenwoordig moet je elke telefoon eerst unlocken voordat je überhaupt ook maar 1 app kunt openen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is op zich een instelling, je kunt op Android in ieder geval met een simpele veeg ontgrendelen als je dat instelt. Of dat slim is....ik zou mijn bankapp er dan zeker niet opzetten, ondanks dat die app zelf ook een code heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik kan me volledig vinden in bovenstaande reacties

Als je een sleutelbos laat liggen en ze weten waar je woont. Komt het op hetzelfde neer
Tevens is elke telefoon tegenwoordig goed beveiligd met een code fase of Touch ID

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _wilco_
@PCJR
Als ze je telefoon stelen/meenemen kunnen ze ook zonder de app (of zelfs je telefoon) te ontgrendelen, je deur openen.
Met dit soort toepassingen op je telefoon, kun je deze beter niet rond laten slingeren. Dat doe je met bankpassen en sleutelbossen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-05 21:29
_wilco_ schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:36:
@PCJR
Als ze je telefoon stelen/meenemen kunnen ze ook zonder de app (of zelfs je telefoon) te ontgrendelen, je deur openen.
Met dit soort toepassingen op je telefoon, kun je deze beter niet rond laten slingeren. Dat doe je met bankpassen en sleutelbossen ook niet.
Deze sleutel (telefoon) kun je dan natuurlijk wel heel simpel verwijderen in de app.

Dat gaat je zo snel niet lukken met een fysieke sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
DutchKel schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:31:
[...]

Heb je dan nog zo’n ouderwetse telefoon die nooit vergrendeld? Dat is lang geleden dat ik dat heb meegemaakt. Dat was in de tijd van een Nokia 3310 standaard maar tegenwoordig moet je elke telefoon eerst unlocken voordat je überhaupt ook maar 1 app kunt openen.
Mmwa, niet zo doen. Zullen we jou bank app dan ook de login block ff eraf halen?? WANT je hebt een gsm vergendeling. Lijkt me niet prettig. Dit hoort op app level, niet op gsm unlock level te zitten.

- iedereen in huis kan je gsm pakken en deur open doen
- kids spelen met je gsm en...
- vergendeling is bij bij in de thuis-gps-zone uit, + ook in de auto op BT gekoppeld, dus het is niet altijd dat er -permanent- meteen een vergendeling op de gsm zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
janne_nl schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:51:
Dat is op zich een instelling, je kunt op Android in ieder geval met een simpele veeg ontgrendelen als je dat instelt. Of dat slim is....ik zou mijn bankapp er dan zeker niet opzetten, ondanks dat die app zelf ook een code heeft.
Precies, net als een bank app is dit gewoon je huissleutel. Hoort een lock op te zitten, of je die vervolgens aanzet moet iedereen zelf weten.

Aan je sleutel zie je nog geen adres. In je gsm kun je dat vaak vrij snel achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
PCJR schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:15:
[...]

Mmwa, niet zo doen. Zullen we jou bank app dan ook de login block ff eraf halen?? WANT je hebt een gsm vergendeling. Lijkt me niet prettig. Dit hoort op app level, niet op gsm unlock level te zitten.

- iedereen in huis kan je gsm pakken en deur open doen
- kids spelen met je gsm en...
- vergendeling is bij bij in de thuis-gps-zone uit, + ook in de auto op BT gekoppeld, dus het is niet altijd dat er -permanent- meteen een vergendeling op de gsm zit
Van mij hoeft de bank app niet achter een dubbele beveiliging. Het is een keuze van de banken. Om te betalen in de winkel hoef ik maar eenmalig mijn telefoon te ontgrendelen. Daar hoef ik de bank app niet eens voor te openen. 2 keer op de powerknop drukken en er wordt gevraagd om te ontgrendelen, daarna kan ik de telefoon tegen de pinautomaat houden om draadloos te betalen. Daar komt ook geen pincode meer aan te pas bij de pinautomaat.

Maar om je statements even te beantwoorden:
-Het is mijn telefoon, dus alleen ik kan die ontgrendelen (mijn vrouw kan dat overigens ook maar doet dat niet, dat is alleen in geval van nood).
-Nogmaals, het is mijn gsm dus de kids blijven daar vanaf. Als de kids al iets krijgen dan is dat de tablet of hun eigen gsm.
-Bij mij staat de vergrendeling dus altijd aan. Ontgrendelen gaat ook heel snel met de vingerafdrukscanner dus er is ook geen reden om het uit te zetten. Dit geldt ook voor de gsm van mijn vrouw. In de auto zit er zelfs een dubbele vergrendeling op om te voorkomen dat je de gsm tijdens het autorijden gebruikt, je moet dan eerst bevestigen dat je niet aan het autorijden bent.

Wist je overigens dat je bij veel moderne telefoons ook apps kunt selecteren die een dubbele vergrendeling nodig hebben? Dan moet je voordat de app wordt gestart weer opnieuw inloggen of op een andere manier bevestigen dat jij toegang hebt tot het toestel.

Kortom voor mij hoeft er niks aangepast te worden. Er zijn ook verschillende mensen die een app key hebben van ons huis en daar heb ik ook nog nooit problemen mee gehad (Maar n=1). Ook ben jij de eerste die ik hierover hoor klagen en ik volg dit draadje toch al 1,5 jaar ongeveer. Ik denk daarom ook dat jou wens een beetje uniek is.

De enige "onveilige" situatie die ik me kan voorstellen is als je in de telefoon bij de als instellingen je adres neerzet en dan automatisch touch to unlock aanzet. Maar dan kun je zoals al eerder is gemeld de sleutel gewoon verwijderen en de deur kan niet meer worden opengemaakt met je telefoon.

[ Voor 14% gewijzigd door DutchKel op 14-11-2022 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterming
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12-05 08:22
Na een aantal weken naar volle tevredenheid te hebben gefunctioneerd, vanochtend de eerste tegenvaller.

Het slot wilde niet opendraaien, draaide met veel minder geluid en het ging gepaard met piepjes. Ik kreeg de volgende melding: Je LOQED Touch Smart Lock kon niet goed openen/sluiten op 2022-11-14 07:11:48

Het lukt Loqed niet om het slot open of dicht te doen. Loqed is voldoende opgeladen. Ik heb opnieuw gekalibreerd maar dat mocht niet baten. Er is verder niets veranderd.

Iemand enig idee, want dit vind ik wel enorm vervelend en helpt absoluut niet met de WAF en mijn eigen acceptance factor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
misterming schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:54:
Na een aantal weken naar volle tevredenheid te hebben gefunctioneerd, vanochtend de eerste tegenvaller.

Het slot wilde niet opendraaien, draaide met veel minder geluid en het ging gepaard met piepjes. Ik kreeg de volgende melding: Je LOQED Touch Smart Lock kon niet goed openen/sluiten op 2022-11-14 07:11:48

Het lukt Loqed niet om het slot open of dicht te doen. Loqed is voldoende opgeladen. Ik heb opnieuw gekalibreerd maar dat mocht niet baten. Er is verder niets veranderd.

Iemand enig idee, want dit vind ik wel enorm vervelend en helpt absoluut niet met de WAF en mijn eigen acceptance factor.
Het begint kouder te worden en vochtiger buiten dus je deur begint ook meer te vervormen waardoor de Loqed teveel kracht moet zetten om van het slot af te komen.

Je dient de deur opnieuw te stellen zodat die minder kracht nodig heeft om te openen.

Meestal helpt het tijdelijk als je zo buitengesloten bent om aan de deur te trekken zodat er meer speling is bij het slot. Dan krijg je de deur nog wel open met de Loqed. Van de binnenkant is het vaak dus duwen in de buurt van het slot.

[ Voor 10% gewijzigd door DutchKel op 14-11-2022 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterming
@DutchKel

Dank! Voor mijn begrip: met het stellen van de deur bedoel je fysiek aan de deur zelf toch, of bedoel jet kalibreerproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
misterming schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:04:
@DutchKel

Dank! Voor mijn begrip: met het stellen van de deur bedoel je fysiek aan de deur zelf toch, of bedoel jet kalibreerproces?
Yes, dat is fysiek bij de deur. Vaak kun je bij het slot met stelschroefjes aan het deurkozijn het slot iets losser maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaphod_b
[...]
Alsjeblieft niet zeg. Mijn telefoon is al beveiligd met FaceID / vingerafdruk whatever. Ik hoef dat dan niet nog een keertje om de app te openen. Dat is onnodig en simpelweg vervelend IMHO.

Veiligheid op veiligheid op veiligheid is niet altijd veiliger. Je krijgt dan vooral irritatie en daarvan gaan mensen doorgaans minder veilig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-04 11:43
misterming schreef op maandag 14 november 2022 @ 07:54:

Ik heb nu helaas hetzelfde probleem. Ik kan aan de knop draaien, net zo makkelijk als altijd. Dus de deur stellen lijkt mij niet het probleem. heb ook nieuwe (volle) batterijen geprobeerd, maar dat doet niets.

Als ik hem calibreer of open/close maakt de motor een klein beetje geluid, hij lijkt wel iets te willen doen, maar draaien gebeurt niet. Ook niet als de deur open is (en hij dus alle vrijheid heeft om te bewegen). Baal hier enorm van, heb geen zin om het apparaat terug te moeten sturen.. :F

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
zaphod_b schreef op maandag 14 november 2022 @ 10:53:
[...]

Alsjeblieft niet zeg. Mijn telefoon is al beveiligd met FaceID / vingerafdruk whatever. Ik hoef dat dan niet nog een keertje om de app te openen. Dat is onnodig en simpelweg vervelend IMHO.

Veiligheid op veiligheid op veiligheid is niet altijd veiliger. Je krijgt dan vooral irritatie en daarvan gaan mensen doorgaans minder veilig doen.
Doorgaans heb je de app toch nooit nodig? Dus wat maakt t dan uit als er een vingerprint lock even op zit voor je m kan openen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Cyw00d schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:20:
[...]

Ik heb nu helaas hetzelfde probleem. Ik kan aan de knop draaien, net zo makkelijk als altijd. Dus de deur stellen lijkt mij niet het probleem. heb ook nieuwe (volle) batterijen geprobeerd, maar dat doet niets.

Als ik hem calibreer of open/close maakt de motor een klein beetje geluid, hij lijkt wel iets te willen doen, maar draaien gebeurt niet. Ook niet als de deur open is (en hij dus alle vrijheid heeft om te bewegen). Baal hier enorm van, heb geen zin om het apparaat terug te moeten sturen.. :F
Ik kwam erachter bij installatie dat mijn middenslot gaar was van de 3punt sluiting. Heb middenstuk vervangen, 100 euro. Toen liep alles weer helemaal gesmeerd.
Omdat ik de deur vrij straks in de rubbers heb afgesteld heb ik eens geprobeerd om het kalibratie proces te doen met de deur dicht. Dit gaf voor mij een goed resultaat tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Ik heb beide situaties geprobeerd, deur open en deur dicht. Hij wil gewoon niet bewegen. Straks maar weer proberen het oude normale slot terug te plaatsen en hem daarna op te sturen voor reparatie. Wellicht nog een keer proberen zonder dat hij daadwerkelijk een slot hoeft te draaien. Ik denk echt dat de motor kapot is.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
Cyw00d schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:30:
Ik heb beide situaties geprobeerd, deur open en deur dicht. Hij wil gewoon niet bewegen. Straks maar weer proberen het oude normale slot terug te plaatsen en hem daarna op te sturen voor reparatie. Wellicht nog een keer proberen zonder dat hij daadwerkelijk een slot hoeft te draaien. Ik denk echt dat de motor kapot is.
Support stuurt zo een nieuwe motor op als je kan aantonen dat er een defect is.
Gaat vrij makkelijk. Video maken van je probleem en opsturen via mail of chatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
NerdMichael schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:32:
[...]

Support stuurt zo een nieuwe motor op als je kan aantonen dat er een defect is.
Gaat vrij makkelijk. Video maken van je probleem en opsturen via mail of chatten
Ah, dat zou erg fijn zijn, dan hoef ik niet mijn oude slot terug te plaatsen. Ik ga eens chatten met ze! Kan ze ook een filmpje sturen om het aan te tonen :).

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyw00d
Net contact gehad met Loqed chat, ik krijg inderdaad morgen een nieuwe motor binnen, na wat uitleg was het al snel duidelijk dat het de batterijen of motor moet zijn, aangezien ik de batterijen al vervangen had werd er snel besloten dat ik morgen dus een nieuwe motor ga ontvangen.

Ik hoop nu wel dat het niet snel nog een keer gebeurt, is toch wel erg vervelend, je kan de deur van buiten ook niet meer op slot draaien.

[ Tesla MIG MYP ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
PCJR schreef op maandag 14 november 2022 @ 11:26:
[...]

Doorgaans heb je de app toch nooit nodig? Dus wat maakt t dan uit als er een vingerprint lock even op zit voor je m kan openen...
Ik gebruik de app anders best vaak. Meestal om de deur op het nachtslot te zetten of als mijn vrouw de hond heeft uitgelaten om de deur open te maken vanaf de bank.

Dus nee ik ben daar echt geen voorstander van. Naast dat het voor de meeste mensen niks veiliger is, alleen voor jou is dat misschien veiliger omdat je de telefoon nooit locked maar dat betekend ook dat de e-mail en dergelijke ook niet beveiligd is wat mogelijk een groter risico is dan de Loqed app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
DutchKel schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:14:
[...]

Ik gebruik de app anders best vaak. Meestal om de deur op het nachtslot te zetten of als mijn vrouw de hond heeft uitgelaten om de deur open te maken vanaf de bank.

Dus nee ik ben daar echt geen voorstander van. Naast dat het voor de meeste mensen niks veiliger is, alleen voor jou is dat misschien veiliger omdat je de telefoon nooit locked maar dat betekend ook dat de e-mail en dergelijke ook niet beveiligd is wat mogelijk een groter risico is dan de Loqed app.
Laat het gewoon een optie zijn, je kunt de app lock aan of uit zetten, prima feature toch. En ik zeg dat mijn gsm normaal wel locked, na 5min of buiten de home zone of buiten de auto.
De Nemef Entr app heeft ook een pin/fingerid nodig. Kun je ook uitschakelen. Maar hey, no big deal he 😁

Terugkomend op de kalibratie, doordat mijn deur strak op nachtslot gaat, heb ik de kalibratie gedaan met deur dicht, daardoor draait ie dicht totdat de weerstand te groot is. Dan gaat t goed tot nu toe. Mogelijk dat de laatste 0.5-1cm dan niet lukt, maar dat lijkt me een kleiner issue dan elke keer gepiep en gedoe dat vergendeling niet is gelukt.

Weet niet of er andere nadelen zijn aan kalibratie met deur dicht doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• misterming
Ook ik heb contact gehad met Loqed support. Ik krijg morgen een nieuwe motor toegestuurd. Ik hoop inderdaad dat dit het verhelpt. Dank voor meedenken, allen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Dinjesk schreef op zondag 13 november 2022 @ 13:56:

Deze sleutel (telefoon) kun je dan natuurlijk wel heel simpel verwijderen in de app.

Dat gaat je zo snel niet lukken met een fysieke sleutel.
Ik ben altijd uitgegaan van deze mogelijkheid, maar bedenk me nu dat ik niet weet hoe ik dat moet doen als ik m'n telefoon kwijt ben. Ik kan dit beter uitzoeken voordat het gebeurt, dan dat ik het dan nog moet gaan uitzoeken. ;)

Weet iemand hoe dat het makkelijkst/snelst te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Jammer, vandaag opnieuw geklaag van de babe des huizes.

- deur ging opeens weer op slot terwijl de deur open was... met de hand weer open draaien
- deur ging niet automatisch op slot toen ze naar buiten ging, ze moest de telefoon weer pakken
- op het werk niet comfortabel met de gedachte of de deur u wel goed dicht/op slot was
- niet comfortabel dat ze (per ongeluk) op afstand de deur open kon doen
- niet comfortabel dat iemand met enkel haar gsm de deur thuis kon openen als het adres bekend was

Met sommige punten is niks te bezeilen en kan ik niet oplossen, dus grote kans dat hier de Entr terug komt. Nu was dat ook al prima, maar ik vond enkele functies van de Loqed toch wel nice en leuk. Helaas, jammer dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Tsja, de functies die noemt zijn beta. Sommige dan toch. Op afstand open kunnen doen kun je uitzetten, en dat openen gebeurt echt niet per ongeluk. Een sleutel zal ze dan ook wel niet meenemen, want daar kan toch ook iedereen de deur mee open maken?

Lijken me een beetje drogredenen.

De basisfuncties werken, touch to open met name en een korte druk op het display om af te sluiten. Tenminste voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
PCJR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:34:

- deur ging opeens weer op slot terwijl de deur open was... met de hand weer open draaien
- deur ging niet automatisch op slot toen ze naar buiten ging, ze moest de telefoon weer pakken

Met sommige punten is niks te bezeilen en kan ik niet oplossen, dus grote kans dat hier de Entr terug komt. Nu was dat ook al prima, maar ik vond enkele functies van de Loqed toch wel nice en leuk. Helaas, jammer dit.
Deze 2 lijken wel op een functie die is ingesteld. Automatisch op slot zetten op het moment dat de deur dicht gedaan wordt. Dit gebeurd door middel van het detecteren van een schok bij het dichtvallen en is niet 100% betrouwbaar.

Beter is het om die functie uit te zetten en op het moment dat de deur dicht valt op de knop aan de buitenkant te drukken om het nachtslot erop te zetten. Ik durf alleen niet te zeggen of dit een instelling is of dat het standaard functionaliteit is.

Ook kun je een pushmelding laten sturen als je deur op het nachtslot wordt gezet, dan weet je tenminste zeker dat de deur op slot zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Als je de deur dichttrekt zal er touch to lock komen (normaal) een korte aanraking is dan voldoende. Staat dat er niet, dan is een paar seconden vasthouden voldoende om de deur op slot te laten gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
PCJR schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 17:34:

- op het werk niet comfortabel met de gedachte of de deur u wel goed dicht/op slot was
- niet comfortabel dat ze (per ongeluk) op afstand de deur open kon doen
- niet comfortabel dat iemand met enkel haar gsm de deur thuis kon openen als het adres bekend was

Telefoon pakken om de deur op slot te doen? Waarom geen Touch To Lock?
Lekker dat automatische uitzetten. Vinger aanraking op het slot na het dichttrekken van de deur is genoeg.

Per ongeluk de deur open doen? Dus telefoon ontgrendelen, loqed app openen, op 'Open' drukken en ook de waarschuwing of je de deur op afstand wilt open op 'Ok' klikken? En dan allemaal per ongeluk?? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk!

Het hele idee van het product is Touch To Open. Dus telefoon op zak, en zonder app te openen naar binnen.
Hoe was dat niet bekend voordat je hiervoor koos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:17:
Als je de deur dichttrekt zal er touch to lock komen (normaal) een korte aanraking is dan voldoende. Staat dat er niet, dan is een paar seconden vasthouden voldoende om de deur op slot te laten gaan.
Dit bedoelde ik inderdaad. Ik wist alleen niet uit mijn hoofd de details van die functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NerdMichael schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:28:
[...]

Telefoon pakken om de deur op slot te doen? Waarom geen Touch To Lock?
Lekker dat automatische uitzetten. Vinger aanraking op het slot na het dichttrekken van de deur is genoeg.

Per ongeluk de deur open doen? Dus telefoon ontgrendelen, loqed app openen, op 'Open' drukken en ook de waarschuwing of je de deur op afstand wilt open op 'Ok' klikken? En dan allemaal per ongeluk?? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk!

Het hele idee van het product is Touch To Open. Dus telefoon op zak, en zonder app te openen naar binnen.
Hoe was dat niet bekend voordat je hiervoor koos?
Is mij allemaal wel bekend hoor...

Dat vasthouden en dan push to Lock was mij nieuw, heb ik nog nergens gelezen. Als ik buiten was en de deur dichttrok, en ik kwam aan de sensor ging hij of connect to phone doen, of ik moest de pincode ingeven. Wellicht dat 1 van de 2 knopjes lang aanraken dan tot een lock zou leiden?

Dat zou iets kunnen oplossen al zal het neit alles zijn. En dan nog kunnen we "het gevoel" niet helemaal fixen als iets bij de vrouwtjes niet helemaal naar wens is (niets tegen vrouwtjes maar you get the point he :> ). De een zal daar minder moeite mee hebben dan de ander.

Wellicht nog eens in de toekomst, het heeft zeker potentie en het is goed om te zien dat er zoveel support is en updates voor worden gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
janne_nl schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:58:
Tsja, de functies die noemt zijn beta. Sommige dan toch. Op afstand open kunnen doen kun je uitzetten, en dat openen gebeurt echt niet per ongeluk. Een sleutel zal ze dan ook wel niet meenemen, want daar kan toch ook iedereen de deur mee open maken?

Lijken me een beetje drogredenen.

De basisfuncties werken, touch to open met name en een korte druk op het display om af te sluiten. Tenminste voor ons.
Ja snap t, maar de WAF lat ligt hier boven de wolken ogv. "Al die technologie hoeft toch niet, een sleutel werkt toch prima?"
Het moet echt zowat feilloos zijn en ook nog x voordelen hebben wil het geen gezeur opleveren. Soms valt t mee, soms valt t tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dw1-nl
  • Laatst online: 18:20

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ik ben aan het kijken voor een slimslot wat goed samenwerkt met Home Assistant. Nu kwam ik Loqed tegen en deze lijkt precies te doen wat ik wil ten opzichte van bold en nuki. Weet iemand of er een black friday sale zal komen ergens van een loqed? :)

• Jelle656
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-05 21:58
Op de Coolblue site is sinds kort de zwarte variant te vinden..(binnenkort beschikbaar)

https://www.coolblue.nl/p...uch-smart-lock-zwart.html

Ziet er lig wel netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggtazz
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-05 08:37
En al maanden daarvoor heb ik wel eens gezged dat het onveilig was om een 'open-deur-knopje' te hebben waar iedereen bij kon die je toestel vasthield.
Ja, eens. Hoewel het meerdere handelingen duurt voordat iemand dit heeft gedaan. Maar om de mogelijkheid uit te sluiten lijkt het mij ook wenselijk dat deze optie bestaat.
Ik weet niet precies hoe de app in elkaar zit, ik ben mij slechts aan het oriënteren, maar het lijkt mij sowieso niet wenselijk dat derden in de app kunnen en instellingen veranderen (toegangssleutels versturen, toegangstijden aanpassen etc.) Ik hoop dat dit goed geregeld is.

Aan de andere kant ga je een fysieke sleutel ook niet 'zomaar' uitlenen. De vraag is dus ook waar de verantwoordelijkheid van de maker eindigt en die van de gebruiker begint. Misschien in ieder geval je telefoon niet afgeven aan mensen die je niet vertrouwt? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik een beetje sneu. Zorg dat je telefoon zelf normaal vergrendeld is met een code/gezicht/vingerafdruk en geef hem niet aan mensen die je niet vertrouwd. Een extra beveiliging op de Loqed app zou voor mij zomaar reden kunnen zijn om het slot weer te vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• canonball
Biggtazz schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 07:25:
[...]
Ik weet niet precies hoe de app in elkaar zit, ik ben mij slechts aan het oriënteren, maar het lijkt mij sowieso niet wenselijk dat derden in de app kunnen en instellingen veranderen (toegangssleutels versturen, toegangstijden aanpassen etc.) Ik hoop dat dit goed geregeld is.
Ja dat is goed geregeld.
Als je voor iemand anders een sleutel maakt kun je kiezen of die alleen het slot kan bedienen, of ook admin word. Als diegene geen admin is, heeft die uiteraard niet alle rechten.

En als je diegene alleen het slot laat bedienen, kun je ook nog kiezen of hij het op afstand mag, of alleen als hij voor de deur staat (er een bluetooth verbinding is), of bv alleen het via een code mag. Evt zelfs of de sleutel alleen op bepaalde tijdstippen geldig is. Bv de honden oppas mag alleen het slot openen tussen 10.00 en 14.00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
janne_nl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 09:19:
Sorry dat ik het zeg, maar dit vind ik een beetje sneu. Zorg dat je telefoon zelf normaal vergrendeld is met een code/gezicht/vingerafdruk en geef hem niet aan mensen die je niet vertrouwd. Een extra beveiliging op de Loqed app zou voor mij zomaar reden kunnen zijn om het slot weer te vervangen.
Het zou ook gewoon een optie kunnen zijn.

De Loqed is hier nog niet aangeschaft, zoals ik er nu insta ga ik deze pas aanschaffen (ook meerdere dan) als ik het slot kan openen met een rfid kaart oid (en dan niet dmv ha of andere software)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hier helaas nog steeds problemen met touch to open wat vaker niet dan wel werkt

Gister wel en vandaag kon ik uit m’n werk en een ronde gewandeld met de hond maar geen touch to open

Ik weet niet waar het nou aan ligt

-IPhone 14 pro Max
-Tmobile 5G
-WiFi uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@MarioMark1541 Is WiFi uit niet gekoppeld aan exacte locatie bepaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Loqed doet locatie bepaling alleen mbv gsm, niet met gps. Standaard moet je eerst 500m van huis weg geweest zijn voordag touch to open werkr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Als ik nu bij de buren op visite ga, krijg ik dan ook touch to open te zien?
Wat dat zou niet zo veilig zijn als b.v mensen weten dat ik dit heb.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
KSR schreef op zondag 20 november 2022 @ 04:23:
Als ik nu bij de buren op visite ga, krijg ik dan ook touch to open te zien?
Wat dat zou niet zo veilig zijn als b.v mensen weten dat ik dit heb.
Als je eerst 500 meter weg gaat en dan bij je buren naast je eigen voordeur staat mogelijk wel heel even, touch to open staat dan maar een paar minuten aan zolang je telefoon met bluetooth verbinding heeft met het slot.

Kortom hier is niks onveiligs aan.

Het slot heeft niet voor niks een 3 sterren dit keurmerk.

[ Voor 5% gewijzigd door DutchKel op 20-11-2022 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 22:57:
@MarioMark1541 Is WiFi uit niet gekoppeld aan exacte locatie bepaling?
Geen idee maar soms werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 23:24:
Loqed doet locatie bepaling alleen mbv gsm, niet met gps. Standaard moet je eerst 500m van huis weg geweest zijn voordag touch to open werkr.
Das dus nu vaak niet het geval

Ooit dat ik het slot kocht geen enkel probleem

Vaak pas als ik de app open

[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 20-11-2022 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik neem aan dat alles geupdate is? Met name op android is daar recent een update voor geweest. Daarnaast moet de app altijd actief zijn, Loqed symbooltje linksboven en nooit wegswipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
janne_nl schreef op zondag 20 november 2022 @ 12:37:
Ik neem aan dat alles geupdate is? Met name op android is daar recent een update voor geweest. Daarnaast moet de app altijd actief zijn, Loqed symbooltje linksboven en nooit wegswipen.
Ik swipe het altijd weg. Dit heeft niks te maken of de app wel of niet draait. Het is puur een melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:59:
[...]

Geen idee maar soms werkt het wel
Heeft de bridge wel een goede wifi verbinding? Ik kwam er laatst via loqed support achter dat mijn bridge niet altijd met internet verbonden is en het slot daarom ook niet wakker kan maken.

Dus ik moet maar eens een nieuwe accesspoint gaan plaatsen in de buurt van de bridge.

Als het slot niet wakker gemaakt kan worden dan werkt de touch to unlock niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op zondag 20 november 2022 @ 20:41:
[...]

Heeft de bridge wel een goede wifi verbinding? Ik kwam er laatst via loqed support achter dat mijn bridge niet altijd met internet verbonden is en het slot daarom ook niet wakker kan maken.

Dus ik moet maar eens een nieuwe accesspoint gaan plaatsen in de buurt van de bridge.

Als het slot niet wakker gemaakt kan worden dan werkt de touch to unlock niet goed.
Volgens de app wel maar zo nu en dan een uitval dat de bridge even geen verbdindibg heeft
Pagina: 1 ... 12 ... 27 Laatste