• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-03 21:48
Falcon Heavy schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:40:
Even over de integratie in Home Assistant.
Daar zijn toch kritische opmerkingen en vragen gesteld over hoe de integratie werkt.

Ziet er toch best slecht uit voor een home assistant release zoals ik het interpreteer.

https://github.com/home-assistant/core/pull/70080

[Afbeelding]
Ik zie het probleem niet zo, laat alsjeblieft de logout in alle open sessies erin zitten. Ik zie al voor me dat er een web-sessie open blijft staan die op enig moment gekaapt zou kunnen worden. Daarnaast, dit gebruik je alleen tijdens de implementatie van een integratie en daarna maar hoogst zelden.

Iemand trouwens nog iets gehoord van het 'Touch to Open' probleem op (sommige) Android telefoon?

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-03 23:45
De integratie van Loqed kwam uit op hacs. Dus men kon aan de gang met home assistant. Alle issues die zijn aangemeld zijn gewoon ignored omdat de focus lag op een officiële integratie. Kortom veel getest was er niet. Als je dan slechte code aan zit te leveren dan gaan ze je 100% onder de loep nemen. Daarom doen mensen vaak in hacs ervaring op met een integratie en daarna als het allemaal ok lijkt ga je voor officieel (en ja dat is inclusief testen schrijven b.v.) de reden dat home assistent goed wordt ontvangen is omdat er zoveel troep uitgefilterd wordt. Vroeger kon Wim om de hoek zijn 2x geteste integratie er zo in knallen, nu niet meer. Naar mij idee zou alles automatisch moeten en kunnen, geen gecopy paste. (Dat zou ik in een volgende update willen terugzien)

In de tussentijd alweer 2x gehad voor de deur en niet open gaan. Ook geen mail dat het niet werkte en in beide gevallen moest ik de app sluiten en opnieuw opstarten, daarna werkte het weer. Stabiliteit is mijn grootste wens, want ik raad het niet meer aan 😔

• janne_nl
Dat heb ik in anderhalf jaar nog nooit gehad. Wel eens de telefoon moeten pakken, of het slot wakker moeten maken met een vinger, maar altijd gewoon open gekregen.

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Loqed schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:47:
[...]
Zolang je de 500-meter restrictie niet uitschakelt (standaard instelling), blijft één antenne van het slot aan en kun je het slot openen met de app (via Bluetooth) of pincode. Op afstand openen en nieuwe sleutels aanmaken/intrekken werkt uiteraard niet. De pincode zou voor bouwvakkers goed te gebruiken moeten zijn.

Touwtje uit de brievenbus (modus waarbij het slot altijd opent bij aanraking, zonder authenticatie) zou ik niet aanzetten, omdat je dit alleen kunt uitzetten als via het internet. Of je zou "openingstijden" moeten aanzetten, zodat iedereen die het slot tussen 8 en 18 aanraakt, de deur kan openen (maar, als de bouwvakkers om 17 uur weg zijn, kan een willekeurig persoon dan alsnog de deur openen)
Ik heb het slot nu 'los' geconfigueerd, dwz ik kan hem met een pincode, of met mijn ipad (mijn iphone 5s wordt helaas niet meer ondersteund..) openen, maar.... hoe sluit ik de deur? Ik trek de deur dicht, en dan? Is er een manier om automatisch op nachtslot te zetten bijv.?

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:12
BlauwPet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb het slot nu 'los' geconfigueerd, dwz ik kan hem met een pincode, of met mijn ipad (mijn iphone 5s wordt helaas niet meer ondersteund..) openen, maar.... hoe sluit ik de deur? Ik trek de deur dicht, en dan? Is er een manier om automatisch op nachtslot te zetten bijv.?
Op het touch gedeelte bij dicht doen komt er “Touch to Lock”, via de app “vergrendel” of in instellingen: “Automatisch vergrendelen (experimenteel)

• janne_nl
De 'knop' op het display 'ingedrukt' houden zet het slot altijd in de nachtstand/vergrendeld het slot. Verder heb je tijdschema's om te vergrendelen, daar is verder niks experimenteels aan.

• Snelvuur
janne_nl schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:38:
Dat heb ik in anderhalf jaar nog nooit gehad. Wel eens de telefoon moeten pakken, of het slot wakker moeten maken met een vinger, maar altijd gewoon open gekregen.
Nu net weer, nu hielp een restart van de app niet eens ik moest de bridge opnieuw starten (stroom eraf en erop)

Logisch dat ik klaag niet waar ;)

• janne_nl
Ja, zeker logisch dat je klaagt, maar denk je niet dat het probleem ergens bij je eigen hardware zit?

Alle troubleshooting zaken op de site al doorgelopen?

• BlauwPet
Boel-Shit schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:33:
[...]

Op het touch gedeelte bij dicht doen komt er “Touch to Lock”
Dat zie ik nu niet verschijnen nu het slot los op de tafel ligt.

Of herkent het slot, eenmaal gemonteerd, aan de klink dat de deur dichtgegaan is, en dan pas die melding toont?

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 27-03 15:21
BlauwPet schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:15:
[...]

Dat zie ik nu niet verschijnen nu het slot los op de tafel ligt.

Of herkent het slot, eenmaal gemonteerd, aan de klink dat de deur dichtgegaan is, en dan pas die melding toont?
Eenmaal gemonteerd herkend het slot d.m.v. een beweging sensor dat de deur dicht is getrokken. Daarna kun je met een aanraking vergrendelen.

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
Jan-Remco schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:49:
[...]

Helaas alleen voor de HC3. Ik heb de HC2, en gezien mijn ervaringen met Fibaro ga ik zeker niet overstappen naar HC3. Misschien ooit Homey, maar nu zou ik al blij zijn als ik de LOQED kan koppelen aan bijvoorbeeld mijn ganglamp. Misschien de omweg maar eens maken met IFTTT.
https://forum.fibaro.com/...for-fibaro-home-center-2/
proberen kan altijd

• Snelvuur
janne_nl schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:55:
Ja, zeker logisch dat je klaagt, maar denk je niet dat het probleem ergens bij je eigen hardware zit?

Alle troubleshooting zaken op de site al doorgelopen?
Ik was ooit tevreden, maar vandaag weer niks. En toen kreeg ik ineens een mailtje van loqed dat het slot niet werkte terwijl ik op dat moment er niet was. Ik ga maar support eens mailen, jammer dat ik dan eerst door alle standaard meuk moet gaan "zit de stekker er wel in oid"

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-03 04:17
Bij mij werkt TtO ook vaker niet dan wel. En natuurlijk nooit als het regent of als ik met m'n handen vol sta. Ik krijg al regelmatig de opmerking "handig zo'n slot, buurman!", als ik bij m'n voordeur sta te klooien met m'n telefoon. Ik pak tegenwoordig, als ik m'n handen vrij heb, standaard alvast m'n telefoon uit m'n zak als ik naar de voordeur loop.
Het is dat ik het gemotoriseerde zo handig vind, maar ik zit er steeds vaker over te denken om, net als op mijn achterdeur, een Bold te plaatsen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:14
_wilco_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 01:50:
Bij mij werkt TtO ook vaker niet dan wel. En natuurlijk nooit als het regent of als ik met m'n handen vol sta. Ik krijg al regelmatig de opmerking "handig zo'n slot, buurman!", als ik bij m'n voordeur sta te klooien met m'n telefoon. Ik pak tegenwoordig, als ik m'n handen vrij heb, standaard alvast m'n telefoon uit m'n zak als ik naar de voordeur loop.
Het is dat ik het gemotoriseerde zo handig vind, maar ik zit er steeds vaker over te denken om, net als op mijn achterdeur, een Bold te plaatsen.
Je hebt zeker een Android telefoon of niet?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• BlauwPet
Nog een vraag mbt tot mijn poging om de Loqed direct op een kale nieuwbouwdeur te plaatsen. Ik kom er nu achter dat, omdat de Loqed bedacht is als vervanging, en dit een kale deur is, dat er geen stift is voor de handgreep :)

De deur heeft wel binnenwerk, dus de 'normale' schoot en onder en boven 2 nachtschoten, en de deur kan met een bouwsleutel open en dicht en op nachtslot gezet worden.

Ik vermoed dat de stift normaal gesproken dus bij het 'oude' deurbeslag hoort? Ik heb wel gezien dat je ook losse stiften kunt kopen, ik vraag me alleen af, moet die stift nog ergens aan voldoen qua dikte,lengte,uitvoering?

• Snelvuur
DutchKel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:33:
[...]

Ik heb hier een iphone, TTO werkt dan niet, als ik in de app krijg zegt hij dat de bridge niet verbonden is. Doe ik dan in de app remote de deur open dan werkt dat gewoon, dat zou dan volgens 'de app' niet moeten werken want die is niet beschikbaar. 8)7

• _wilco_
DutchKel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 06:33:
[...]

Ja, klopt. Heb je een oplossing?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:00

Mystikal

It never hurts to help

Zojuist een update gekregen op mijn slot. Nog geen release notes op gezocht

Basement Bios ---- Exo-S

• NerdMichael
Mystikal schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:44:
Zojuist een update gekregen op mijn slot. Nog geen release notes op gezocht
Op je slot? Welke slotversie zit je nu dan? Ik heb wel een nieuwe app versie op Android

• BlauwPet
Ik mis echt ergens een stap bij het monteren van de Loqed. Ik blijf er maar tegenaan lopen dat het een bestaand slot vervangt, en niet echt bedoeld is als nieuw slot op een nieuwe deur.

Op dit plaatje van de binnenkant van een buitendeur (NIET mijn deur):
Zie je 3 gaten zitten waardoor je de Loqed op deur moet monteren. Ik vermoed dat je dan de Loqed vast schroeft op de bestaande achterplaat a.d. buitenkant van de deur? Maar ik heb dus geen achterplaat. Die komt er ook niet. Er komt aan de buitenkant alleen een stang/beugel. Sterker nog, deze gaten zitten dus ook niet in mijn deur. Alleen de gaten voor de stift en de cilinder. Of moet ik nu de Loqed met houtschroeven in de deur zelf vastzetten op de plek van die 3 gaten?

[Voor 9% gewijzigd door BlauwPet op 14-09-2022 16:34]

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:56
robertwebbe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:01:
@Loqed
En ik heb ook nog een wens voor een toekomstige hardware update. Kunnen jullie ook NFC inbouwen in het buitendeel? In plaats van een pin-code tik ik liever mijn telefoon even tegen het slot. Mogelijk dat Apple hier dwars ligt maar misschien is dit te omzijlen door een koppeling te maken met de bankpas. Even 2 keer de powerknop indrukken en je activeer ApplePay. Als je dit als secure element kunt inlezen dan ben je er ook.
Apple ondersteund sloten met NFC gewoon binnen HomeKit / in je wallet (het heet HomeKey). Dus zou een zeer passende oplossing voor een Loqed v2 zijn.

Tevens valt mij op dat Loqed app helemaal geen ondersteuning voor de Apple opdrachten app heeft / Siri opdrachten? Dat is tegenwoordig toch wel een beetje de standaard voor apps of mis ik iets?

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

NerdMichael schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:03:
[...]

Op je slot? Welke slotversie zit je nu dan? Ik heb wel een nieuwe app versie op Android
Sorry verkeerd verwoord. Dat bedoelde ik.

Basement Bios ---- Exo-S

• DutchKel
_wilco_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:42:
[...]

Volgens @Loqed komt die binnenkort. Het is een bekend probleem sinds een update van Android. Volgens mij van de Play Store maar ik zou zeggen lees even terug in dit draadje en je weet er dan het fijne van.

• NerdMichael
_wilco_ schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:42:
[...]

Die oplossing is er inmiddels. Werkt top hier!
Ik heb ook een mail gehad met een aankondiging van de oplossing.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:59
NerdMichael schreef op donderdag 15 september 2022 @ 07:47:
[...]
Die oplossing is er inmiddels. Werkt top hier!
Ik heb ook een mail gehad met een aankondiging van de oplossing.
kan ik bevestigen. Gisterenmiddag de update geïnstalleerd, 's avonds had ik geen probleem meer.

• _wilco_
DutchKel schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:05:
[...]

Volgens @Loqed komt die binnenkort. Het is een bekend probleem sinds een update van Android. Volgens mij van de Play Store maar ik zou zeggen lees even terug in dit draadje en je weet er dan het fijne van.
Gisteren de update geïnstalleerd. Vandaag leek het inderdaad goed te gaan. Even een tijdje aankijken. Ik hoop dat het hiermee opgelost is.

Het lukt mij overigens niet om de Rssi calibratie uit te voeren. Ik krijg steeds de foutmelding dat het slot niet bereikbaar is.

• janne_nl
Ik zie net ook die rssi calibratie, morgens eens mee stoeien. Ik zie dat alleen de beheerder deze mogelijkheid heeft, dus niet per telefoon.

@Loqed klopt dat?

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-03 00:35

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Jan-Remco schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 08:49:
[...]

Helaas alleen voor de HC3. Ik heb de HC2, en gezien mijn ervaringen met Fibaro ga ik zeker niet overstappen naar HC3. Misschien ooit Homey, maar nu zou ik al blij zijn als ik de LOQED kan koppelen aan bijvoorbeeld mijn ganglamp. Misschien de omweg maar eens maken met IFTTT.
@Jan-Remco inmiddels heeft een handige gebruiker ook een HC2 implementatie gemaakt! Hij staat op het fibaro forum, en we zullen deze ook online zetten als we weten dat die goed werkt. Wil je helpen testen? Stuur dan even een mailtje naar support@loqed.com
BlauwPet schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:24:
Nog een vraag mbt tot mijn poging om de Loqed direct op een kale nieuwbouwdeur te plaatsen. Ik kom er nu achter dat, omdat de Loqed bedacht is als vervanging, en dit een kale deur is, dat er geen stift is voor de handgreep :)

De deur heeft wel binnenwerk, dus de 'normale' schoot en onder en boven 2 nachtschoten, en de deur kan met een bouwsleutel open en dicht en op nachtslot gezet worden.

Ik vermoed dat de stift normaal gesproken dus bij het 'oude' deurbeslag hoort? Ik heb wel gezien dat je ook losse stiften kunt kopen, ik vraag me alleen af, moet die stift nog ergens aan voldoen qua dikte,lengte,uitvoering?
In Nederland is de stift meestal 8 mm, LOQED ondersteunt ook stiften van 10mm. De dikte is afhankelijk van het insteekslot in de deur. Er zijn stiften die "doorlopen" tot in het deurbeslag aan de buitenkant en daarin kunnen draaien. Er zijn ook stiften die niet doorlopen (halve stift als het ware). Er zijn ook stiften die je kunt gebruiken als het gat niet door de deur loopt (bijv als je een stang op de deur hebt). Kortom: even opletten en misschien advies vragen aan een speciaalzaak met een foto van je deur.
Snelvuur schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 00:39:

In de tussentijd alweer 2x gehad voor de deur en niet open gaan. Ook geen mail dat het niet werkte en in beide gevallen moest ik de app sluiten en opnieuw opstarten, daarna werkte het weer. Stabiliteit is mijn grootste wens, want ik raad het niet meer aan 😔
Neem even contact op met support, dan kijken ze met je mee. Het Android-lokatie probleem (onstaan door een update van Google) is inmiddels opgelost. Als je app up-to-date is, moet alles dus juist werken. Check ook even of alle power management instellingen uit staan voor de LOQED app, mocht je de app hebben verwijderd en opnieuw hebben geïnstalleerd, en een Android toestel hebben.
BlauwPet schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:25:
Ik mis echt ergens een stap bij het monteren van de Loqed. Ik blijf er maar tegenaan lopen dat het een bestaand slot vervangt, en niet echt bedoeld is als nieuw slot op een nieuwe deur.

Op dit plaatje van de binnenkant van een buitendeur (NIET mijn deur):[Afbeelding]
Zie je 3 gaten zitten waardoor je de Loqed op deur moet monteren. Ik vermoed dat je dan de Loqed vast schroeft op de bestaande achterplaat a.d. buitenkant van de deur? Maar ik heb dus geen achterplaat. Die komt er ook niet. Er komt aan de buitenkant alleen een stang/beugel. Sterker nog, deze gaten zitten dus ook niet in mijn deur. Alleen de gaten voor de stift en de cilinder. Of moet ik nu de Loqed met houtschroeven in de deur zelf vastzetten op de plek van die 3 gaten?
Als je geen buitenbeslag hebt - dus geen rozet en geen langschild - is dat een bijzondere situatie. Je kunt het slot aan de binnenzijde dan met parkerschroefjes vastzetetn op de plaatsen waar normaal de rozetschroeven komen (de horizontale gaatjes, dus niet de sleufgaten). LET OP! De horizontale gaten bovenin (naast de krukstift) kun je altijd gebruiken. Welke horizontale gaten je nodig hebt naast de slotcilinder moet je even goed uitmeten, dit is afhankelijk van je PC-maat. Als je op de verkeerde plaats lange schroeven erin draait, draai je ze in het insteekslot van de deur, die vind dat niet leuk ;-) . Ik zal voor ons intern noteren om ook een handleiding te maken voor deuren waar nog geen gaten in zitten.

Blauwpet, als je tijdens kantoortijden een chat start kunnen we je ook even terugbellen om te helpen.
janne_nl schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 16:31:
Ik zie net ook die rssi calibratie, morgens eens mee stoeien. Ik zie dat alleen de beheerder deze mogelijkheid heeft, dus niet per telefoon.

@Loqed klopt dat?
Ondanks zorgvuldig testen, heeft een toekomstige functie de app al wat eerder gehaald dan de bedoeling ;-) Deze functie wordt binnenkort weer even verborgen, totdat het slot van ons ook een update heeft gehad. Op dit moment werkt deze functie dus niet.

Heb je hulp nodig met je LOQED Touch Smart Lock? Onze servicedesk helpt je graag! Mail ons op support@loqed.com

• DutchKel
Ik kon gisteravond helaas weer de sleutel pakken en via de achterdeur naar binnen. Ik begin nu wel een beetje een afkeer te krijgen voor Loqed. Dit terwijl ik in het begin echt lovend en enthousiast was ermee.

Ik heb meegedaan aan een beta in het verleden en uiteraard erna niet meer eraan gedacht dat ik de normale versie van de app weer moet installeren (of ze hebben mijn beta test rechten afgenomen zonder het te melden). In elk geval zie ik Loqed niet meer in TestFlight (de beta AppStore van Apple) staan.

• NerdMichael
DutchKel schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:02:
Ik kon gisteravond helaas weer de sleutel pakken en via de achterdeur naar binnen. Ik begin nu wel een beetje een afkeer te krijgen voor Loqed. Dit terwijl ik in het begin echt lovend en enthousiast was ermee.

[Afbeelding]

Ik heb meegedaan aan een beta in het verleden en uiteraard erna niet meer eraan gedacht dat ik de normale versie van de app weer moet installeren (of ze hebben mijn beta test rechten afgenomen zonder het te melden). In elk geval zie ik Loqed niet meer in TestFlight (de beta AppStore van Apple) staan.
Elke Beta heeft een eindtijd die je ook in Testflight ziet. Deze eindtijd geeft Apple zelfs verplicht op.
Dan installeer je toch gewoon weer de normale versie? Wat is het probleem dan? Beetje zeuren om het zeuren lijkt me.

• DutchKel
NerdMichael schreef op maandag 19 september 2022 @ 09:21:
Elke Beta heeft een eindtijd die je ook in Testflight ziet.
Dat klopt, alleen alle andere apps die ik gebruik brengen voor die tijd een nieuwe beta uit waardoor ik die beta versie kan blijven gebruiken. Ik kom er uiteraard pas achter dat de beta is verlopen als ik voor de deur sta. Om dan de app opnieuw te installeren in de regen zag ik niet zo zitten. Dus maar weer de sleutel gebruiken om snel binnen te zijn.

Het is niet echt zeuren om het zeuren, het is namelijk niet de eerste keer dat ik niet makkelijk binnen kom, het is inmiddels al de zoveelste keer jammer genoeg. Als dit de eerste keer was dat ik niet binnen kwam via de voordeur dan was het voor mij veel minder erg.

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:30
Naar mijn weten moet je een Beta versie gebruiken om in een testomgeving te testen, niet in een productie omgeving?

Ik begrijp dat je dit dus doet bij je eigen deur....?

• DutchKel
Lelletje schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:03:
Naar mijn weten moet je een Beta versie gebruiken om in een testomgeving te testen, niet in een productie omgeving?

Ik begrijp dat je dit dus doet bij je eigen deur....?
Nee dat begrijp je verkeerd, in de beta versie zat nieuwe functionaliteit om de bluetooth van het slot te testen.

Dit was toen gedaan om de functionaliteit van "Schakel Touch to Open afstandsvereiste uit" te verbeteren.

Uiteindelijk is die functionaliteit ook in de huidige app gekomen (Afstemming positiebepaling). Maar het was dus niet de bedoeling dat dit in een testomgeving werd gebruikt, dit moest in de productie omgeving uitgevoerd worden.

Maar als de test ten einde is en ze geen updates meer uitbrengen via TestFlight dan mogen ze wel in de app een melding zetten dat de app binnenkort verloopt. Ik neem deel aan meerdere beta apps en elke keer als een beta stopte kreeg ik daar netjes een melding van dat de app binnenkort niet meer zou werken.

• Snelvuur

Krijg tenminste wel alle smaakjes te pakken onderhand 🥸

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12:56
Snelvuur schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]

Wat deed je ?

• DutchKel
Snelvuur schreef op maandag 19 september 2022 @ 20:35:
[Afbeelding]

Dat is de melding die iemand bij mij ook elke keer krijgt. Ze moet dan het slot sluiten en erna kan ze die weer openen. Helaas komt ze alleen 2 dagen per week de hond ophalen en weer thuis brengen en dan heeft ze geen tijd om met de helpdesk het stappenplan door te nemen.

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:52
Ik ben aan het twijfelen op dit slot te kopen, wellicht dat jullie enkele vragen kunnen beantwoorden?

- Hoe hard is nu het geluid van openen en dichtgaan? Is er iemand die wellicht een opname kan maken in de avond op een afstandje?

- Hoe zit het met buitenspelende kinderen? Kunnen die zelf het slot openmaken of moeten we dit zelf elke keer doen? Die van mij is 5 jaar en staat om de 20m aan de deur. Handig als hij gewoon zelf naar binnen kan. Heeft geen telefoon.

- Zouden jullie het slot nogmaals aanschaffen na de gebruikerservaringen?

Alvast bedankt!

• janne_nl
Mijn antwoorden,
- Als je een lichte slaper bent en je slaapt er niet te ver vanaf, wordt je er ongetwijfeld wakker van
- De 'touwtje uit de deur' laat je kind (en verder iedereen) met een druk op het paneel de deur openen zonder verdere hulpmiddelen, zie ook de website
- Ik zou het zo nog eens eens kopen

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:34
Ik ben het met @janne_nl eens. Om 23:00 uur gaat die bij mij automatisch op het nachtslot en als de deur naar de gang open staat, dan hoor je dat goed. Maar gewoon open en dicht is zo kort, daar heb je niet echt last van.
Verder raad ik ook het slot aan.

http://www.robertwebbe.nl

• Lelletje
  • Laatst online: 14:30
Mijn ervaringen na een paar dagen Loqed:
- Wat een uitvinding, zo blij mee.
- Wij slapen beneden in de oude garage (omgebouwd tot slaapkamer + badkamer). We horen het slot open en dicht gaan; maar voor ons prettig, want dan weten we of er iemand thuis gekomen is.
- Kinderen kunnen inderdaad via touwtje uit de deur zelf naar binnen gaan.
- ik zou er inderdaad nog eentje willen kopen voor onze schuur.

• Snelvuur
Probeerde de deur te openen :)

Update: Om een of andere reden deed de bridge het wel via internet maar niet via de telefoon. Als je dus kijkt bij je slot en er staat geen verbinding moet je dus de loqed bridge resetten (stroom er af/er op) maar dit had ik al eens eerder gedaan maar geen geluk. Nu nog een keer gedaan, nu zag ik wel de bridge in de app en nu lijkt het weer 'ok' te werken.

Foutjes kunnen, maar een bridge hoort zichzelf te kunnen herstellen of rebooten als het fout gaat, dat ik handmatig dit moet doen (niet de eerste keer) zou gewoon niet moeten mogen.

Anyway als loqed v2 oid nu net zo kan werken met een iphone als dit dan:

• Boel-Shit
Ferio schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:53:
Ik ben aan het twijfelen op dit slot te kopen, wellicht dat jullie enkele vragen kunnen beantwoorden?

- Hoe hard is nu het geluid van openen en dichtgaan? Is er iemand die wellicht een opname kan maken in de avond op een afstandje?

- Zouden jullie het slot nogmaals aanschaffen na de gebruikerservaringen?

Alvast bedankt!
Boel-Shit in "Loqed smartlock"

Opname van het slot, dichtbij. Open gang en trap, slapen op de 1e etage. Ik kan er soms wakker van worden.

Nogmaals aanschaffen, ja zeker! Maar wel met de kanttekening dat er minimaal 1 deur sleutel bediend blijft.

• MarioMark1541
Boel-Shit schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:43:
[...]

Opname van het slot, dichtbij. Open gang en trap, slapen op de 1e etage. Ik kan er soms wakker van worden.

Nogmaals aanschaffen, ja zeker! Maar wel met de kanttekening dat er minimaal 1 deur sleutel bediend blijft.
Hier 2 Loqed sloten voor en achterdeur en al 2 jaar trouwe gebruiker en nog. Ooit voor een dichte deur gestaan

• Ferio
Boel-Shit schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:43:
[...]

Zo.. Dat is wel enorm luid... 😅😅

Begin nu wel erg te twijfelen hierdoor. Onze trap zit naast de deur, maar slaapkamers op de 2e, maar alles open tot slaapkamer deur.

[Voor 15% gewijzigd door Ferio op 20-09-2022 22:36]

• MarioMark1541
Geluid valt opzich wel mee hoor klinkt wat luid op een video vind ik

• Ferio
MarioMark1541 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 22:54:
Geluid valt opzich wel mee hoor klinkt wat luid op een video vind ik
Hoe vinden andere het? Vergelijken jullie het als in de video of valt het inderdaad wel mee?

Het is natuurlijk een opname van vrij dichtbij, maar zo ver de enige die volgens mij bestaat.

Zijn er misschien nog gebruikers die het geluid ook zouden willen delen met eventueel de afstanden van 't slot af erbij, mag eventueel via een pm als je het niet openbaar wilt. Zal ik elk geval bij mij de doorslag geven voor sleutel of elektrisch.

[Voor 30% gewijzigd door Ferio op 20-09-2022 23:55]

• Snelvuur
Geluid van mijn slot, geen idee of de link werkt dus hoor het vanzelf. https://share.icloud.com/photos/041zp6915zxnfJOt1Zx6K1s-Q

Als ik het zo terug luister schrik ik wel van hoe hard het is. In het echt is het dus niet zo hard als dat. Maar het is hard genoeg dat ik op de 1e waar de slaapkamer is het hoor als ik lig te slapen. Dat gezegd hebben, elk slot wat ik heb gehad hoorde ik wel in de slaapkamer.

• janne_nl
Wellicht moet je kijken of je bij iemand kunt gaan luisteren. Wel handig dat ie iemand binnen hoort komen ;-)

• MarioMark1541
Hoe is het bij jullie met de bridge ?

Gaat deze bij jullie soms ook offline en paar minuten later weer online ?

• janne_nl
Ja, dat gebeurt wel eens in.

• MarioMark1541
Ik heb het om de paar dagen lijkt t en darn voor 4 minuten offline

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:00

Arfman

Drome!

Ik heb voorzichtige interesse in dit slot. Het zal op de voordeur geplaatst worden, en dat is ook de enige buitendeur. Is het slot betrouwbaar genoeg hiervoor? Ik heb ook het filmpje met het geluid gezien, ik vind het erg luid, dochter slaapt op de 1e verdieping (open trap vanaf de voordeur), is dat te doen?

En is de bridge echt nodig? Dat zou betekenen dat ik naast de KlikAanKlikUit ICS2000 voor de lampen, de HomeMatic IP voor de garagedeur en de Lidl Bridge een 4e(!) bridge nodig zou hebben voor 1 specifiek apparaat, kan dat nou niet gewoon beter/anders in 2022?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• janne_nl
Tsja, zo lang je allemaal verschillende protocollen en security eisen en fabrikanten gebruikt loop je daar tegen aan.

Als je naast het slot alles met zigbee regelt heb je maar 2 bridges.

Ik heb nog nooit niet binnen kunnen komen. Je kunt altijd een code instellen en een 9v batterij meenemen. Dan kom je alleen niet binnen als het slot echt kapot is. Echter als je een 'gewoon' slot hebt dat 'echt' kapot is, kom je ook niet binnen.

En @MarioMark1541 Ik heb dat ook wel ja, maar is dat een probleem? Theoretisch als ik net thuiskom als het slot offline is zou het kunnen dat ik er last van heb. Waarschijnlijk is effe tegen het slot drukken met een vinger voldoende om het wakker te maken en het via de app te openen zonder de bridge te gebruiken.

• vortexnl1982
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13:43
Heb vandaag een nieuw Loqed slot bij me thuis geinstalleerd. Alles werkt prima alleen ik kan nu opeens de instellingen van mijn slot niet meer wijzigen via de app.

Als ik bv het touwtje uit de brievenbus uitvink dan krijg ik een fout dat er geen antwoord ontvangen is van het slot. Ook als ik naast het slot ga staan dan maakt dat geen verschil.

Ik kan het slot wel openen en vergrendelen.. Mijn bridge heeft 100% wifi en 48 % bluetooth en heeft een groene led.. Ik heb de bridge ook al uit en aan gezet..

Ik heb zelfs het hele slot gereset en de bridge gereset.. Ik draai de laatste software (2003043 voor slot en 68 voor de bridge).

Edit :

Heb support gemaild en op zondag antwoord gekregen ! Blijkbaar liep de tijd van m'n telefoon niet gelijk met de bridge/slot. Dat komt omdat mijn regionale settings van m'n telefoon op Turkije stonden (want daar was ik op vakantie een paar weken terug). Ik heb de regionale settings weer op automatisch / nederland gezet en de telefoon en bridge gereset. Alles werkt nu weer.

God-zij-dank voor de snelle customer support van Loqed _/-\o_

Andere vraag : welke integratie met HACS gebruiken jullie ?

[Voor 44% gewijzigd door vortexnl1982 op 25-09-2022 14:50]

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
@vortexnl1982 De HACS-integratie van Loqed zelf, zijn er anderen dan?

Over die integratie gesproken, die hield er gisteren ineens mee op na een herstart van Home Assistant 2022.9.6. De integratieopnieuw toevoegen (met een nieuwe API-key, was wellicht niet nodig) en e.a. was weer opgelost. @Loqed bekend issue?

• vortexnl1982
FirePuma142 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:21:
@vortexnl1982 De HACS-integratie van Loqed zelf, zijn er anderen dan?

Over die integratie gesproken, die hield er gisteren ineens mee op na een herstart van Home Assistant 2022.9.6. De integratieopnieuw toevoegen (met een nieuwe API-key, was wellicht niet nodig) en e.a. was weer opgelost. @Loqed bekend issue?
Ik gebruik nu deze :

https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component

Ik kan op de website van Loqed zelf geen integratie vinden.

Ik wil graag de voordeur aansturen dat hij van de dagschoot gaat zodat ik de kinderen naar binnen kan laten. Bv door beeldherkenning dat één van onze kinderen bij de voordeur staat.

Ook wil ik het touwtje door de brievenbus functie aansturen dat die aan en uit kan.

• FirePuma142
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:28:
[...]

Ik gebruik nu deze :

https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component

Ik kan op de website van Loqed zelf geen integratie vinden.

Ik wil graag de voordeur aansturen dat hij van de dagschoot gaat zodat ik de kinderen naar binnen kan laten. Bv door beeldherkenning dat één van onze kinderen bij de voordeur staat.

Ook wil ik het touwtje door de brievenbus functie aansturen dat die aan en uit kan.
Dat is die van @Loqed zelf

• vortexnl1982
Oh haha dan heb ik dus de goede. Mogen ze wel duidelijk(er) op hun website vermelden.

Kun je met die integratie dus ook de dagschoot eraf halen en het touwtje-door-brievenbus (de)activeren ?

Ik kan het even niet vinden in HA. Ik vind maar 1 device met een lock en unlock state. Als ik meeluister met de states dan zie ik niks voorbij komen als ik via de app het touwtje-door-brievenbus aan/uit zet..

Edit :

Dagschoot eraf kan dus wel :
_gibeon_ schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:23:
[...]

Kan wel, maar niet vanaf de standaard Lovelace card. Als je zelf een card maakt met de lock.open call, werkt het bij mij prima. Vanaf GitHub:
IMPORTANT: The Home Assistant Lovelace standard card has only support for unlock and lock. By leveraging the lock-service: lock.open you can connect any buttomn or action to opening the lock.

[Voor 27% gewijzigd door vortexnl1982 op 25-09-2022 15:45]

• FirePuma142
  • Niet online
vortexnl1982 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:35:
[...]

Oh haha dan heb ik dus de goede. Mogen ze wel duidelijk(er) op hun website vermelden.

Kun je met die integratie dus ook de dagschoot eraf halen en het touwtje-door-brievenbus (de)activeren ?
Als de de nachtschoot er af is, dan kan ik de deur gewoon van de dagschoot halen. Je hebt lock.lock, lock.unlock en lock.open, de laatste is van de dagschoot af. Touwtje-uit-de-brievenbus is niet supported door de API.

Je had het zelf ook al gevonden. Ik gebruik de mushroom lock card, die heeft wel support voor open.

[Voor 8% gewijzigd door FirePuma142 op 25-09-2022 15:46]

• vortexnl1982
FirePuma142 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:45:
[...]

Als de de nachtschoot er af is, dan kan ik de deur gewoon van de dagschoot halen. Je hebt lock.lock, lock.unlock en lock.open, de laatste is van de dagschoot af. Touwtje-uit-de-brievenbus is niet supported door de API.

Je had het zelf ook al gevonden. Ik gebruik de mushroom lock card, die heeft wel support voor open.
Klopt, ik was iets te snel met vragen :). Ik heb een Google Coral usb dingetje, eens kijken of ik daar beeldherkenning kan toepassen voor een camera die bij de deur hangt. Als één van mijn kids voor de deur staan en zwaaien dat de deur dan open gaat :)

Jammer van het touwtje-uit-brievenbus. Zou wel fijn zijn als je dat makkelijk kan aanzetten en automatisch weer uit.

• MarioMark1541
Werkt bij jullie touch to open goed iOS ?

Bij mij niet wordt vaaak pas wakker na een half uur ofzo

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 18:37
Bij één van mijn gasten waarbij ik alleen touch to open toe sta, onderstaande foutmelding wanneer hij toch 'op afstand' (in dit geval terwijl hij naar mij huis loopt) de deur opent.
Ik ben het met hem eens dat dit niet duidelijk is, hij zou heel deze optie niet mogen zien, en de foutmelding is ook onduidelijk. Tip voor een volgende update?

• El Stupid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-03 09:17
FirePuma142 schreef op zondag 25 september 2022 @ 15:21:
Over die integratie gesproken, die hield er gisteren ineens mee op na een herstart van Home Assistant 2022.9.6. De integratieopnieuw toevoegen (met een nieuwe API-key, was wellicht niet nodig) en e.a. was weer opgelost.
Was bij mij ook het geval. Ik dacht dat het kwam doordat ik even de groep met mijn HA van de stroom had gegooid, maar dit zou het ook zomaar kunnen zijn,

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:39
Goed nieuws mag ook wel eens gemeld worden.... :-)

Sinds de Android update van de app heb ik geen enkel probleem meer gehad met de Touch To Open functionaliteit. Fijn dat het nu weer werkt zoals het hoort te doen.

Object reference not set to an instance of an object

• MarioMark1541
Oktopus schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 17:13:
Goed nieuws mag ook wel eens gemeld worden.... :-)

Sinds de Android update van de app heb ik geen enkel probleem meer gehad met de Touch To Open functionaliteit. Fijn dat het nu weer werkt zoals het hoort te doen.
Fijn om te horen

Gebruik je ook touch tonmolen zonder afstandsvereiste ?

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-03 13:39
MarioMark1541 schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Fijn om te horen

Gebruik je ook touch tonmolen zonder afstandsvereiste ?
Die staat inderdaad nog aan, maar het display toont al de touch to open melding als ik kom aanlopen. Hij hoeft dus niet wakker te worden door hem aan te raken.

Object reference not set to an instance of an object

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-03 19:22
Ik heb vandaag het slot bij ons geïnstalleerd. Toch nog best veel werk, maar dat kwam ook door ons oude slot. Bovendien hebben wij een krukbediend meerpuntssluiting en dat is niet ideaal met een dergelijk slot. Ik ga eens kijken of dit goed bevalt en dan overwegen om een cilinderbediend slot aan te schaffen.
Nu heb ik echter het probleem dat mijn bridge niet opkomt bij het installeren van het slot. Witte lampje brandt gewoon. Slot installeren en kalibreren gaat ook goed. Al van alles geprobeerd. Resetten slot en bridge, langer wachten enz.
Heeft iemand dit probleem eerder gezien en misschien een oplossing?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ferio
AgeOfPanic schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 20:14:
Ik heb vandaag het slot bij ons geïnstalleerd. Toch nog best veel werk, maar dat kwam ook door ons oude slot. Bovendien hebben wij een krukbediend meerpuntssluiting en dat is niet ideaal met een dergelijk slot. Ik ga eens kijken of dit goed bevalt en dan overwegen om een cilinderbediend slot aan te schaffen.
Nu heb ik echter het probleem dat mijn bridge niet opkomt bij het installeren van het slot. Witte lampje brandt gewoon. Slot installeren en kalibreren gaat ook goed. Al van alles geprobeerd. Resetten slot en bridge, langer wachten enz.
Heeft iemand dit probleem eerder gezien en misschien een oplossing?
Probeer is met een andere telefoon. Die van mij vond de bridge niet, die van mijn vrouw wel.

• AgeOfPanic
Ferio schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 23:06:
[...]

Probeer is met een andere telefoon. Die van mij vond de bridge niet, die van mijn vrouw wel.
Bedankt voor de tip. Had ik inderdaad ook geprobeerd. Die van haar vindt hem ook niet.

Update: op advies van Loqed de iPad geprobeerd om de boel te installeren. Dat verliep zonder enig probleem. Dus nu bezig de rest in te stellen.

[Voor 19% gewijzigd door AgeOfPanic op 03-10-2022 13:39]

• Ferio
Ik heb inmiddels het slot geinstalleerd en echt de voordelen gemerkt.

Enige nadeel is toch wel het geluid, dat vrij hard is, maar dan alleen bij het op slot gaan of van het slot af.

Laat avond of nacht hoor je duidelijk het slot in de straat opengaan/dichtgaan en binnen hoor je hem ook zeker op de 2e verdieping. Tot op heden geen problemen ermee gehad. De kleine slaapt gewoon door en ik ga slapen als het slot al dicht is.

Er zijn veel meer voordelen dan het harde geluid.

Voor nu zeer tevreden al hoop ik met een nieuwe versie dat het geluid echt veel minder zal zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Ferio op 10-10-2022 17:14]

• janne_nl
Grappig, in hotel waar ik vaker kom hebben ze op de kamers Bolds geinstalleerd. Alleen...bij mijn kamer werkte het remote opendoen doen niet, dus er moest iemand langskomen. Binnen lag een clicker, dat is dan ook weer handig.

Maar vooralsnog hou ik het mijn mn eigen Loqed. Maar in een klein hotel is dit wel handig.

[Voor 17% gewijzigd door janne_nl op 10-10-2022 18:13]

• AgeOfPanic
Ik zou inderdaad nog graag een soort clicker zien voor dit slot. Nu moeten mensen als onze oppas en schoonmaker de app installeren en locatie enz aanzetten of een code gebruiken. Anders kun je gewoon een clicker uitreiken.

• DutchKel
AgeOfPanic schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:17:
Ik zou inderdaad nog graag een soort clicker zien voor dit slot. Nu moeten mensen als onze oppas en schoonmaker de app installeren en locatie enz aanzetten of een code gebruiken. Anders kun je gewoon een clicker uitreiken.
Tip: als je de sleutel deelt kun je ook via de link het slot direct openen zonder de app te installeren.

• Boel-Shit
DutchKel schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

Tip: als je de sleutel deelt kun je ook via de link het slot direct openen zonder de app te installeren.
Maar pas op, dan kan het slot overal opengemaakt worden (via het internet). De betreffende persoon hoeft dus niet voor de deur te staan.

• DutchKel
Boel-Shit schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 08:35:
[...]

Maar pas op, dan kan het slot overal opengemaakt worden (via het internet). De betreffende persoon hoeft dus niet voor de deur te staan.
Dat is iets wat je moet instellen en ja voor sommige is dat helaas een noodzaak. Ik weet dit omdat mijn schoonzusje een telefoon heeft waar de app niet op werkt. Alleen de browser is enigszins werkbaar.

Dan heb je dus geen keuze. Als ze alleen in huis moet zijn dan maak ik alleen een sleutel voor de bewuste dag aan die dan dus automatisch verloopt.

• Snelvuur
Nou vandaag weer uit de app gegooid en die van mijn vrouw ook. snap niet waarom dit af en toe gebeurd

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:59
Snelvuur schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:11:
Nou vandaag weer uit de app gegooid en die van mijn vrouw ook. snap niet waarom dit af en toe gebeurd
gebruiken jullie het zelfde account (de zelfde inlognaam), volgens mij kun je dan zo iets krijgen?

• DutchKel
Snelvuur schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:11:
Ik heb het slot al zo'n 1,5 jaar en heb dat nog nooit gehad.

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help

Bij ons gaat het slot in de nacht van het slot af. We slapen boven de voordeur en ergens midden in de nacht draait hij het nachtslot eraf, nadat dit elke avond om 22:15 op slot wordt gedraaid.

Logboek geeft aan dat mijn vrouw haar telefoon in de buurt was.

Welke instelling veroorzaakt dit en dit in de nacht te voorkomen?

[Voor 17% gewijzigd door Mystikal op 12-10-2022 09:06]

Basement Bios ---- Exo-S

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 28-03 18:37
Mystikal schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 09:05:

Ik zou het werkelijk niet weten, neem even contact op met de helpdesk van ze. Je krijgt meestal heel snel een antwoord. Hoor graag wat het probleem/de oplossing is!

• Boel-Shit
Je kan tijdelijk de optie “Automatisch ontgrendelen (BETA)” uitschakelen onder de sleutel opties op telefoon van je vrouw.

Het lijkt alsof haar telefoon connectie maakt met de buitenmodule. Ik heb hetzelfde als ik bij het keukenraam ga staan, dan denkt het slot dat ik buiten voor de deur sta.

• Snelvuur
canonball schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 19:23:
[...]

gebruiken jullie het zelfde account (de zelfde inlognaam), volgens mij kun je dan zo iets krijgen?
Nou iig sta ik weer voor een door en op zijn minst 1 persoon is ingelogged maar deur doet niks. Doe ik op afstand open zetten doet hij het wel.. blijft echt met regelmaat "issues" hebben helaas.. terwijl het slot op mijn katoorjte ook een loqed is en daar heb ik eigenlijk zo goed als nooit problemen mee.

• janne_nl
Heeft niet iedereen zn eigen account? Dat is wel de bedoeling. En zorgen dat de app altijd aan is, op de voorgrond, geen batterij besparing en nooit 'wegvegen'.

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 19:33
Krijgen jullie niet een beetje jeuk van de cloud apps die altijd bij dit soort sloten worden gebruikt?
Als de fabrikant failliet gaat en de app niet meer wordt ondersteund, blijft je slot dan nog wel werken?

• janne_nl
Ja, dat is natuurlijk een risico. Binnenkomen als ik voor de deur sta zal dan nog wel lukken, alleen de handige features zijn dan deels weg. Voor andere sloten die een eigen app gebruiken is dat niet anders. Loqed heeft natuurlijk de mogelijkheid (of krijgt) om rechtstreeks via de bridge het slot te benaderen, dan ben je niet van de cloud/Loqed afhankelijk.

Helaas geldt dat wel voor meer dingen die ik thuis heb, alhoewel ik het meeste vooral uit de cloud probeer te houden, lukt niet altijd. Mijn Nefit Easy ging via Bosch, mijn Tado ook niet rechtstreeks.

(ik hou niet zo van het mode woord cloud, het is niet meer of minder dan een datacenter ergens)

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-03 19:33
janne_nl schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:21:
Ja, dat is natuurlijk een risico. Binnenkomen als ik voor de deur sta zal dan nog wel lukken, alleen de handige features zijn dan deels weg. Voor andere sloten die een eigen app gebruiken is dat niet anders. Loqed heeft natuurlijk de mogelijkheid (of krijgt) om rechtstreeks via de bridge het slot te benaderen, dan ben je niet van de cloud/Loqed afhankelijk.

Helaas geldt dat wel voor meer dingen die ik thuis heb, alhoewel ik het meeste vooral uit de cloud probeer te houden, lukt niet altijd. Mijn Nefit Easy ging via Bosch, mijn Tado ook niet rechtstreeks.

(ik hou niet zo van het mode woord cloud, het is niet meer of minder dan een datacenter ergens)
Zolang er een bridge beschikbaar is die aan te sturen is met MQTT o.i.d., dan is dat prima.

• janne_nl
Hoeft niet MQTT te zijn perse he, in de grond is elke open API prima.

• Jacop
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 14-10-2022
Ik heb het slot geïnstalleerd en lijkt prima te werken, echter het maakt belachelijk veel omwentelingen om het slot te openen/sluiten. Om de deur te sluiten moet ik de deurkruk omhoog draaien en dan het slot sluiten (maximum een kwart omwenteling is voldoende). Is er een mogelijkheid om de kalibratie manueel zo in te stellen?

• janne_nl
Voor zover ik weet niet, maar ik zou je vraag bij support neerleggen. Normaal reageren ze snel.

• MaxDark
  • Laatst online: 26-03 14:52
Heb nu sinds een week een Loqed nadat ik in het oude huis Nuki had. Ben nog niet echt overtuigd moet ik eerlijk zeggen.

Kreeg de zaak niet geïnstalleerd op mijn Pixel 6 of de Samsung S20 van mijn vrouw (Bridge werd niet herkend). Moest een iPhone lenen en toen deed alles het ineens wel.

Op mijn Pixel staat de batterij en wifi sterkte vaak op -1%. Slot krijgt soms een time-out als ik het via de app wil openen of sluiten. Mijn vrouw krijgt haar welkomsboodschap te zien als ze de deur uitgaat en ziet geen Touch to Lock. Ik krijg het idee dat de app voor iPhone mooi ontwikkeld is maar dat het op Android allemaal een beetje houtje-touwtje is helaas.

• janne_nl
Niet mijn ervaring, werkt prima op 3 samsungs hier. (S20, s20 fe en s22)

• AgeOfPanic
MaxDark schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 21:21:
Heb nu sinds een week een Loqed nadat ik in het oude huis Nuki had. Ben nog niet echt overtuigd moet ik eerlijk zeggen.

Kreeg de zaak niet geïnstalleerd op mijn Pixel 6 of de Samsung S20 van mijn vrouw (Bridge werd niet herkend). Moest een iPhone lenen en toen deed alles het ineens wel.

Op mijn Pixel staat de batterij en wifi sterkte vaak op -1%. Slot krijgt soms een time-out als ik het via de app wil openen of sluiten. Mijn vrouw krijgt haar welkomsboodschap te zien als ze de deur uitgaat en ziet geen Touch to Lock. Ik krijg het idee dat de app voor iPhone mooi ontwikkeld is maar dat het op Android allemaal een beetje houtje-touwtje is helaas.
Heb dezelfde ervaring met het installeren. Lukte niet op een Android, wel op de iPad. Daarna weinig problemen meer eerlijk gezegd. Meestal werkt Touch to open functie goed, soms moet ik manueel aanraken om verbinding te leggen.

• MarioMark1541
@Loqed

Al enige updates omtrent jullie bericht van 11 augustus (zie hieronder )

Verder leuk om te zien hoe je ons bedrijf tegen het licht houdt. Je noemt zeker een paar interessante punten. Komende tijd gaan we daarom ook meer communiceren over producten die er gaan komen en waar we aan werken. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
Een update van de app, waarbij de UX/UI wordt herzien, in lijn met onze (ook binnenkort) nieuwe huisstijl en productverpakking
Een black edition van het slot
Nieuwe integraties, waaronder ondersteuning voor het nieuwe Matter protocol
Uitbreiding naar andere Europese landen
Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon, een inbouwversie van het slot, het mogelijk maken garagedeuren en andere elektrische deuren te openen (is al mogelijk via een beta functie, als je terugleest in dit topic), en (eind 2023) een motorloze versie van het slot.
Kortom: we timmeren hard aan de weg om het meest gebruiksvriendelijke smart lock van Europa te blijven!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 17:46
MarioMark1541 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:06:
@Loqed

Al enige updates omtrent jullie bericht van 11 augustus (zie hieronder )

Verder leuk om te zien hoe je ons bedrijf tegen het licht houdt. Je noemt zeker een paar interessante punten. Komende tijd gaan we daarom ook meer communiceren over producten die er gaan komen en waar we aan werken. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
Een update van de app, waarbij de UX/UI wordt herzien, in lijn met onze (ook binnenkort) nieuwe huisstijl en productverpakking
Een black edition van het slot
Nieuwe integraties, waaronder ondersteuning voor het nieuwe Matter protocol
Uitbreiding naar andere Europese landen
Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon, een inbouwversie van het slot, het mogelijk maken garagedeuren en andere elektrische deuren te openen (is al mogelijk via een beta functie, als je terugleest in dit topic), en (eind 2023) een motorloze versie van het slot.
Kortom: we timmeren hard aan de weg om het meest gebruiksvriendelijke smart lock van Europa te blijven!
En al maanden daarvoor heb ik wel eens gezged dat het onveilig was om een 'open-deur-knopje' te hebben waar iedereen bij kon die je toestel vasthield.
Betekent dat als iemand ff je toestel leent voor iets anders eventjes voor de gein je voordeur kan openen.
En als je dan in het buitenland zit en je voordeur springt open dan ben je niet blij....
Op mijn voorstel om dit configureerbaar achter een biometrie laag te zetten (vingerafdruk in android/ios oid) kwam een hack te voorschijn; ik moest het maar in een soort veilige-app constructie met een beveiligde folder zetten.
Vervolgens vond een groot gedeelte van de community hier dat dat ok was en mijn opmerking van ongeloof niet. Maar wel een knutsel-projectje vervolgens vol trots laten zien dat je met een stekkertje op de bridge de voordeur kan laten openen.
Dit bedrijf wil een hoop maar presteert op software gebied niet zo heel veel.
(support desk is wel ok, paar keer mee te maken gehad)
Grote emmer zout meenemen dus.
Zolang security niet prio 1 is raad ik het niet aan andere mensen aan.

• Boel-Shit
MichaelReitsma schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

En al maanden daarvoor heb ik wel eens gezged dat het onveilig was om een 'open-deur-knopje' te hebben waar iedereen bij kon die je toestel vasthield.
Betekent dat als iemand ff je toestel leent voor iets anders eventjes voor de gein je voordeur kan openen.
En als je dan in het buitenland zit en je voordeur springt open dan ben je niet blij....
Als je in het buitenland zit en iemand heeft je toestel in handen ben je sowieso niet blij? En als je iemand je toestel leent vertrouw je die persoon, zeker als je die onvergrendeld meegeeft om op afstand je deur te kunnen ontgrendelen.

Een stukje veiligheid ligt ook bij de gebruiker en is niet anders dan je sleutelbos meegeven, dat doe je ook niet bij de eerste de beste persoon.

• robiebab
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-03 10:34
Voor de mensen die loqed integratie werkend willen hebben binnen Home assistant (zonder HACS):

ik heb twee versies : interval en webhook

ga naar https://webhooks.loqed.com/ -> api configuratie tool -> API Keys (incoming webhooks) klik view/edit->
van het kopje Bridge API URLs heb je twee urls nodig:

open en status

de url van status copy/plak je naar het gedeelte : resource: "http://10.2.0.56/status"

de url van Open dient aangepast te worden (woord OPEN vervangen door {{ lock_state }} )
van (voorbeeld)
code:
1
http://10.2.0.56/state?command=OPEN&local_key_id=0&secret=dfsfdsfdscdsdcsfdsfdsfdsfdsfdsfdsfsdfdsfsdfsd

naar (voorbeeld)

code:
1
http://10.2.0.56/state?command={{ lock_state }}&local_key_id=0&secret=dfsfdsfdscdsdcsfdsfdsfdsfdsfdsfdsfsdfdsfsdfsd

interval
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
sensor:
  - platform: rest
    name: lock_status
    resource: "http://10.2.0.56/status"
    value_template: "{{ value_json.bolt_state}}"
    #scan_interval: 1

rest_command:
  loqed_action:
    url: http://10.2.0.56/state?command={{ lock_state }}&local_key_id=0&secret=dfsfdsfdscdsdcsfdsfdsfdsfdsfdsfdsfsdfdsfsdfsd
    method: GET
    verify_ssl: false

lock:
  - platform: template
    name: kitchendoor
    value_template: >-
      {% if is_state('sensor.lock_status', 'night_lock') %}
        locked
      {% elif is_state('sensor.lock_status', 'day_lock') %}
        unlocked
      {% endif %}
    optimistic: false
    lock:
      service: rest_command.loqed_action
      data:
        lock_state: "NIGHT_LOCK"
    unlock:
      data:
        lock_state: "DAY_LOCK"

reboot Home assistant

webhook

ga naar https://webhooks.loqed.com/ -> api configuratie tool -> API Keys (incoming webhooks) klik view/edit->
van het kopje Bridge API URLs heb je twee urls nodig:

open en status

de url van status copy/plak je naar het gedeelte : resource: "http://10.2.0.56/status"

de url van Open dient aangepast te worden (woord OPEN vervangen door {{ lock_state }} )
van (voorbeeld)
code:
1
http://10.2.0.56/state?command=OPEN&local_key_id=0&secret=dfsfdsfdscdsdcsfdsfdsfdsfdsfdsfdsfsdfdsfsdfsd

naar (voorbeeld)

code:
1
http://10.2.0.56/state?command={{ lock_state }}&local_key_id=0&secret=dfsfdsfdscdsdcsfdsfdsfdsfdsfdsfdsfsdfdsfsdfsd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
sensor:
  - platform: rest
    name: lock_status
    resource: "http://10.2.0.56/status"
    value_template: "{{ value_json.bolt_state}}"
    scan_interval: 6000

rest_command:
  loqed_action:
    url: http://10.2.0.56/state?command={{ lock_state }}&local_key_id=0&secret=dfsfdsfdscdsdcsfdsfdsfdsfdsfdsfdsfsdfdsfsdfsd
    method: GET
    verify_ssl: false

lock:
  - platform: template
    name: kitchendoor
    value_template: >-
      {% if is_state('sensor.lock_status', 'night_lock') %}
        locked
      {% elif is_state('sensor.lock_status', 'day_lock') %}
        unlocked
      {% endif %}
    optimistic: false
    lock:
      data:
        lock_state: "NIGHT_LOCK"
    unlock:
      data:
        lock_state: "DAY_LOCK"

reboot Home assistant

maak een nieuwe automation

trigger - 1:
webhook

trigger - 2:
homeassistant -.> start op

actie:
call service -> Home Assistant Core Integration: Update entity

selecteer entity -> sensor.lock_status
save

ga naar https://webhooks.loqed.com/ -> Outgoing Webhooks via LOQED Bridge add/delete webhook -> Add new -> selecteer alles en vul de url van de webhook die we net gemaakt hebben middels automations.

• MichaelReitsma
Boel-Shit schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 11:22:
[...]

Als je in het buitenland zit en iemand heeft je toestel in handen ben je sowieso niet blij? En als je iemand je toestel leent vertrouw je die persoon, zeker als je die onvergrendeld meegeeft om op afstand je deur te kunnen ontgrendelen.

Een stukje veiligheid ligt ook bij de gebruiker en is niet anders dan je sleutelbos meegeven, dat doe je ook niet bij de eerste de beste persoon.
Zo kan je alles wel wegbagetelliseren....
Het kan je nog steeds een bekende zijn , of je kinderen, die uit onwetendheid op de knoppen drukken.
Het is niet hetzelfde als een sleutelbos. Dat is een fysiek iets wat je bewust in een slot steekt.
Als je daar een deur mee opent dan gebeurt dit voor je ogen .
Dit is een stuk software met fysieke gevolgen, nl. dat er heel ergens anders een deur opengaat.
Die fysieke gevolgen zijn niet direct zichtbaar en ook de gevolgen niet.
Daarom is het belangrijk om dit een extra beveiligingslaag te geven.

• NerdMichael
MichaelReitsma schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:15:
[...]

Zo kan je alles wel wegbagetelliseren....
Het kan je nog steeds een bekende zijn , of je kinderen, die uit onwetendheid op de knoppen drukken.
Het is niet hetzelfde als een sleutelbos. Dat is een fysiek iets wat je bewust in een slot steekt.
Als je daar een deur mee opent dan gebeurt dit voor je ogen .
Dit is een stuk software met fysieke gevolgen, nl. dat er heel ergens anders een deur opengaat.
Die fysieke gevolgen zijn niet direct zichtbaar en ook de gevolgen niet.
Daarom is het belangrijk om dit een extra beveiligingslaag te geven.
Openen op afstand uit zetten is dan toch genoeg? Dan kan ook voor de admin. Als je echt para bent trek je de bridge er uit. Dan kun je met pincode naar binnen, of alleen met de telefoon als je voor de deur staant.

Opgelost!

• MichaelReitsma
NerdMichael schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:24:
[...]

Openen op afstand uit zetten is dan toch genoeg? Dan kan ook voor de admin. Als je echt para bent trek je de bridge er uit. Dan kun je met pincode naar binnen, of alleen met de telefoon als je voor de deur staant.

Opgelost!
Ook dat is geen werkbare oplossing, dan kan ik net zo goed het slot er uit halen.
Het gaat erom dat niet elke gebruiker een Nerd is en precies weet welke risico's er spelen.
Het gaat erom dat je met zo weinig mogelijk inspanning een zo veilig mogelijk product op de markt zet.
Iedereen kan dit soort niet-constructieve oplossingen verzinnen.
Het gevaar zit hem in het feit dat dit bij iedereen kan gebeuren ook de admin gebruiker die precies weet hoe alles werkt.
Het is geen onredelijke wens, en dit soort vragen weghonen of wegbagetelliseren door schijnoplossingen aan te dragen helpt niemand.

• NerdMichael
MichaelReitsma schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 12:30:
[...]

Ook dat is geen werkbare oplossing, dan kan ik net zo goed het slot er uit halen.
Het gaat erom dat niet elke gebruiker een Nerd is en precies weet welke risico's er spelen.
Het gaat erom dat je met zo weinig mogelijk inspanning een zo veilig mogelijk product op de markt zet.
Iedereen kan dit soort niet-constructieve oplossingen verzinnen.
Het gevaar zit hem in het feit dat dit bij iedereen kan gebeuren ook de admin gebruiker die precies weet hoe alles werkt.
Het is geen onredelijke wens, en dit soort vragen weghonen of wegbagetelliseren door schijnoplossingen aan te dragen helpt niemand.
Een telefoon is vandaag de dag vaak beter beveiligd dat een sleutelbos. Een high res foto is al genoeg om iets na te maken.

Het scenario waar iemand die ik vertrouw met mijn telefoon, de loqed app opent, mijn deur ontgrendeld en ook nog eens 'ok' klikt op de 'weet je het zeker op afstand openen' melding is zeer onwaarschijnlijk. Voor alle gebruikers. Waar dan ook. In dit scenario 'als grap' weet je het ten minste nog, en ben je in staat actie te nemen om de deur weer dicht te (laten) doen. (mocht je er 1 hebben die open waait).

Het scenario waar iemand die ik niet vertrouw mijn telefoon heeft, en door de pincode of faceID heen kan komen, bewust de deur op afstand opent met kwade bedoelingen kan beter mijn sleutels stelen of een ruit ingooien.

Ik snap je punt dat het veilig moet. Maar net zoals met sleutels, ligt de verantwoording bij de eigenaar van de voordeur. Of het nu mijn telefoon, of sleutelbos is, iemand met kwade bedoelingen komt wel op een andere manier binnen. Het slot biedt mij heel veel gemak, en is (zonder dat iemand mijn telefoon heeft) veiliger dan een standaard slot met beschikbare cilinder.

Het product bied in ieder geval de optie om openen op afstand uit te schakelen mocht je op vakantie gaan. Nerd of niet, verantwoording ligt bij de gebruiker.
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee