• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:30

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb dat af en toe ook wel eens. Enkele weken geleden kwam het een paar keer per nacht voor maar nu af en toe 1x per nacht. Volgens mij doen ze dan updates aan hun server en hebben ze geen 2e backup die het dan automatisch overneemt. Gezien het meestal ‘s nachts is, heeft dat voor mij nooit een probleem opgeleverd.

Waar ik mij wel een klein beetje zorgen over maak is het bedrijf zelf. Loqed heeft maar 1 product en is in mijn ogen nog steeds een startup. Inmiddels had ik wel meerdere producten verwacht om de voorsprong op de grote merken voor te blijven. Ze zijn blijkbaar nog te klein of hebben te weinig innovatie om interessant te zijn voor overname. En de ervaring heeft mij wel geleerd dat men dit maar beperkt kan volhouden. Ze moeten dan heel slim en zuinig met de middelen omgaan. Hoe lang zal Loqed nog kunnen bestaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:25
robertwebbe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:15:
Waar ik mij wel een klein beetje zorgen over maak is het bedrijf zelf. Loqed heeft maar 1 product en is in mijn ogen nog steeds een startup. Inmiddels had ik wel meerdere producten verwacht om de voorsprong op de grote merken voor te blijven. Ze zijn blijkbaar nog te klein of hebben te weinig innovatie om interessant te zijn voor overname. En de ervaring heeft mij wel geleerd dat men dit maar beperkt kan volhouden. Ze moeten dan heel slim en zuinig met de middelen omgaan. Hoe lang zal Loqed nog kunnen bestaan?
Er is nu een lokale api in beta, zelf nog niet mee gespeeld maar dat geeft me vertrouwen in de toekomst.

Zelf zou ik als extra product nog en bluetooth token willen, heb dat nu via homey maar als het direct met het slot kan zou ik dat kopen.

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-05 09:42
Ik heb dat af en toe ook wel eens. Enkele weken geleden kwam het een paar keer per nacht voor maar nu af en toe 1x per nacht. Volgens mij doen ze dan updates aan hun server en hebben ze geen 2e backup die het dan automatisch overneemt. Gezien het meestal ‘s nachts is, heeft dat voor mij nooit een probleem opgeleverd.

Het gebeurt bij mij niet alleen s nachts ook wel eens s avonds on 18 uur

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:13
@MarioMark1541
Dat iemand de achterdeur ontgrendeld om kwart over 5 in de ochtend klopt wel?

[ Voor 8% gewijzigd door akatar op 11-08-2022 12:22 ]

• MarioMark1541
akatar schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:21:
@MarioMark1541
Dat iemand de achterdeur ontgrendeld om kwart over 5 in de ochtend klopt wel?
Yup!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Hier zou dat zorgelijk zijn :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed

Als je ziet dat het slot offline en online gaat, is dat meestal omdat de Wi-Fi verbinding even is weggevallen of een andere hickup tussen jouw internetverbinding en onze server. We doen regelmatig onderhoud aan onze servers. Deze melding krijg je alleen als er onderhoud plaatsvindt aan de MQTT server. Dit is het protocol dat we gebruiken voor verbinding tussen de bridge en onze server. De bridge wacht dan random enkele minuten voordat het opnieuw verbinding maakt, zodat bij een eventuele brede storing, niet alle bridges tegelijk weer verbinding gaan maken.
Verder leuk om te zien hoe je ons bedrijf tegen het licht houdt. Je noemt zeker een paar interessante punten. Komende tijd gaan we daarom ook meer communiceren over producten die er gaan komen en waar we aan werken. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
  • Een update van de app, waarbij de UX/UI wordt herzien, in lijn met onze (ook binnenkort) nieuwe huisstijl en productverpakking
  • Een black edition van het slot
  • Nieuwe integraties, waaronder ondersteuning voor het nieuwe Matter protocol
  • Uitbreiding naar andere Europese landen
  • Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon, een inbouwversie van het slot, het mogelijk maken garagedeuren en andere elektrische deuren te openen (is al mogelijk via een beta functie, als je terugleest in dit topic), en (eind 2023) een motorloze versie van het slot.
Kortom: we timmeren hard aan de weg om het meest gebruiksvriendelijke smart lock van Europa te blijven!

Update voor gebruikers waarbij Touch to Open op Android soms niet goed werkt:
Afgelopen dagen horen we dat Touch to Open bij sommige Android gebruikers niet goed werkt. Dit komt omdat de telefoon niet op tijd ziet dat je in de buurt van je huis komt (je ziet dit als "slot wakker gemaakt uit standby" in het logboek). Het lijkt erop dat het tot 3 minuten langer duurt dan voorheen voordat de LOQED app van Android doorkrijgt dat je bij je huis in de buurt komt (geofence).

Uit eerste tests lijkt dit te komen door een update van Google Play Services. Het lijkt erop dat als Google Play Services wordt gedowngrade naar bijvoorbeeld versie 22.15.14, de problemen zijn opgelost. We onderzoeken nu verder hoe we dit probleem kunnen oplossen, aangezien het downgraden van Google Play Services lastig is en geen toekomstbestendige oplossing.
Mocht je dit als Tweaker willen proberen: bij onze test lukt het downgraden naar bijvoorbeeld versie 22.15.14 goed, maar in de nacht update het systeem toch weer naar de nieuwe versie. Het blokkeren door updates uit te zetten in de play store en background dataverkeer te beperken voor Google Play Services lijkt niet te helpen, dus de volgende dag moet je weer handmatig downgraden.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

• canonball
Loqed schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:11:
[...]
Thnx voor de update, eens kijken of ik daar iets mee kan doen.
• Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon
Prima, maar beschrijf de doelgroep anders, ik voel me zo niet aangesproken, maar ben wel vaak aan het hardlopen zonder telefoon :)

Ook fijn dat Matter ondersteund gaat worden, is waarschijnlijk het protocol van de toekomst

• turbojonny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-05 22:18
[...]

Als je ziet dat het slot offline en online gaat, is dat meestal omdat de Wi-Fi verbinding even is weggevallen of een andere hickup tussen jouw internetverbinding en onze server. We doen regelmatig onderhoud aan onze servers. Deze melding krijg je alleen als er onderhoud plaatsvindt aan de MQTT server. Dit is het protocol dat we gebruiken voor verbinding tussen de bridge en onze server. De bridge wacht dan random enkele minuten voordat het opnieuw verbinding maakt, zodat bij een eventuele brede storing, niet alle bridges tegelijk weer verbinding gaan maken.
Verder leuk om te zien hoe je ons bedrijf tegen het licht houdt. Je noemt zeker een paar interessante punten. Komende tijd gaan we daarom ook meer communiceren over producten die er gaan komen en waar we aan werken. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
  • Een update van de app, waarbij de UX/UI wordt herzien, in lijn met onze (ook binnenkort) nieuwe huisstijl en productverpakking
  • Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon, een inbouwversie van het slot, het mogelijk maken garagedeuren en andere elektrische deuren te openen (is al mogelijk via een beta functie, als je terugleest in dit topic), en (eind 2023) een motorloze versie van het slot.
Kortom: we timmeren hard aan de weg om het meest gebruiksvriendelijke smart lock van Europa te blijven!

Afgelopen dagen horen we dat Touch to Open bij sommige Android gebruikers niet goed werkt. Dit komt omdat de telefoon niet op tijd ziet dat je in de buurt van je huis komt (je ziet dit als "slot wakker gemaakt uit standby" in het logboek). Het lijkt erop dat het tot 3 minuten langer duurt dan voorheen voordat de LOQED app van Android doorkrijgt dat je bij je huis in de buurt komt (geofence).

Uit eerste tests lijkt dit te komen door een update van Google Play Services. Het lijkt erop dat als Google Play Services wordt gedowngrade naar bijvoorbeeld versie 22.15.14, de problemen zijn opgelost. We onderzoeken nu verder hoe we dit probleem kunnen oplossen, aangezien het downgraden van Google Play Services lastig is en geen toekomstbestendige oplossing.
Mocht je dit als Tweaker willen proberen: bij onze test lukt het downgraden naar bijvoorbeeld versie 22.15.14 goed, maar in de nacht update het systeem toch weer naar de nieuwe versie. Het blokkeren door updates uit te zetten in de play store en background dataverkeer te beperken voor Google Play Services lijkt niet te helpen, dus de volgende dag moet je weer handmatig downgraden.
Sinds paar weken eigenaar van het slot en in +/- 20% van de gevallen wordt de telefoon niet op tijd herkend (ook niet bij range van 1000m). Hopelijk vinden jullie er snel een oplossing voor aangezien dat als dit te lang duurt het slot retour moet (boze vrouw met weinig geduld als technische zaken niet werken }:O i). Fijn dat het bij jullie onder de aandacht is. Wij overigens beide zijn Android gebruikers.

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-03 08:14

lange

Boom Boom?

lange schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

helaas geen driepunssluiting geselecteerd, juist om dat zeker te weten heb ik het proces nogmaals doorlopen.

ja dat account was m'n eigen fout, maar voor de volledigheid heb ik het er maar bij gezet omdat het sindsdien niet meer gewerkt heeft zoals het jaar ervoor.
ik heb inmiddels antwoord van loqed voor m'n issue met de klink, mochten er meer tegenaan lopen dan is dit de oplossing;
Het slot stond ingesteld als zijnde gemonteerd op een deur met beweegbare klink. Een veel gemaakte fout tijdens het instellen, we moeten nog eens een methode vinden om het duidelijker te krijgen dat het om de buitenkant gaat.
Gelukkig kan ik die instelling vanuit hier wijzigen. Dat heb ik gelijk voor je gedaan, mogelijk moet je nog wel het slot even opnieuw kalibreren, maar dan zou het slot goed moeten open gaan
dus als je een vaste knop aan de buitenkant hebt, dan het slot instellen als zodanig.

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:05
Netjes, iedere Android(?) Loqed gebruiker een mailtje gestuurd denk ik, met het probleem aangegeven.

• TSquares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 20:26
Goed om te horen dat het probleem is vastgesteld, hopelijk inderdaad snel een oplossing.

Ik had net dat het slot pas 3 minuten nadat ik de voordeur had geopend in de gaten had dat ik in de buurt was. En er zat waarschijnlijk nog een minuut tussen dat ik in de buurt was en de voordeur daadwerkelijk met de code had geopend.

Is het een oplossing om in de tussentijd de distance requirement uit te zetten?

• MarioMark1541
[...]

Leuk om vernieuwingen te lezen

Ben benieuwd wat een motor loze slot inhoud gezien je de motor toch nodig hebt voor het openen van de dier (interesting)
De kikker (knop) is ook handig
Wat ik ook graag wil zien is een soort sensor die kan zien of de deur open of dicht is ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:10:
knip

Wat ik ook graag wil zien is een soort sensor die kan zien of de deur open of dicht is ?
Daar heb ik een aparte zigbee sensor van Aqara (dacht ik voor).

Ik denk dat het erg lastig is om dit door het slot te laten doen (tenzij daar ook een extra sensor aan wordt toegevoegd.

[ Voor 18% gewijzigd door janne_nl op 11-08-2022 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:13
We hebben dit in onderzoek. Afgelopen dagen krijgen we iets meer meldingen van Android gebruikers hierover. De LOQED app is niet geupdate in de afgelopen tijd, wel zijn de Google Play Services (waar de geofence API een onderdeel van is) geupdate, met enkele aanpassingen door Google aan de location API. Echter geef je aan dat je ook op iOS problemen hebt, en dat zou er los van moeten staan.
@Loqed dit heb ik ook al een aantal weken, dat er geen touch to unlock komt te staan . De log ziet wel vaak de user aankomen ahw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Laad bij jullie het activiteiten logboek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
MarioMark1541 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:10:
ja, geen probleem. Ook nog even app gesloten en opnieuw gestart, maar logboek werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:10:
Heb je toevallig een sleutel verwijderd en evt opnieuw toegevoegd? Dat vind het logboek blijkbaar niet fijn. Support kan het logboek wissen, dan werkt het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 18:17:
[...]

Heb je toevallig een sleutel verwijderd en evt opnieuw toegevoegd? Dat vind het logboek blijkbaar niet fijn. Support kan het logboek wissen, dan werkt het weer.
Ja inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-05 13:00
En poef weer uit de app gegooid. Moet weer inloggen. En nee heb niet zitten inloggen op de api website. Al de 2e keer deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 13-05 18:56
Snelvuur schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 07:33:
En poef weer uit de app gegooid. Moet weer inloggen. En nee heb niet zitten inloggen op de api website. Al de 2e keer deze maand.
Vreemd. Maar er zijn 2 apps, welke gebruik je? Ik heb onder android (11) geen last van uit de app gegooit te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
Voor de zekerheid even je wachtwoord (laten) veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-05 14:39

Upke dupke

Oompa Loompa

Richh schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:31:
[...]

Tijd om dit eens een kans te geven :)

[Afbeelding]

Ik krijg een unexpected error, helaas is het niet verder in te zien wát er nu precies mis gaat :P Als ik ergens kan kijken om dit te debuggen, dan hoor ik het graag.

Wat er mogelijk aan de hand is: mijn Home Assistant setup weigert sinds ik een DNS heb ingesteld over HTTP te praten; mijn lokale ip met poortnummer is enkel bereikbaar over HTTPS. Is dit mogelijk het probleem? Zo ja... kan dat misschien toch aangepast worden? So far vind ik het namelijk helemaal niet erg dat mijn HA niet bereikbaar is over een niet-versleutelde verbinding.

Of is er wellicht iets anders aan de hand?
Ik kreeg het via Safari ook niet ingesteld. Gek genoeg werkte het via Chrome meteen. Wellicht is dat voor jou ook de oplossing of is er toch iet anders aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hebben jullie ook last bij zware regenval dat het schermpje teveel aanraking krijgt en de deur zomaar op slot gaat

Dit was vanmorgen het geval
Opeens ging de deur op slot door de hevige regen die er dus blijkbaar tegen aankwam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennis_86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-07-2024
MarioMark1541 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:39:
Hebben jullie ook last bij zware regenval dat het schermpje teveel aanraking krijgt en de deur zomaar op slot gaat

Opeens ging de deur op slot door de hevige regen die er dus blijkbaar tegen aankwam
Nog geen last van gehad, maar beter dan dat hij open gaat :9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
TSquares schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 16:02:
Is het een oplossing om in de tussentijd de distance requirement uit te zetten?
Dit is in theorie mogelijk, maar introduceert ook een "relay attack" veiligheidsprobleem, dat we niet willen uitrollen naar al onze klanten.

Verder een update m.b.t. het Android probleem, waarbij Touch to Open bij een deel van onze gebruikers niet meer goed werkt. Na uitgebreid testen lijkt het probleem inderdaad in Google Play Services te zitten, en lijkt het mogelijk deze API te omzeilen en en Android API te gebruiken. Dit wordt nu gebouwd. We verwachten begin september een nieuwe app-versie uit te brengen waarin het probleem is opgelost!
MichaelReitsma schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 15:58:
[...]

@Loqed dit heb ik ook al een aantal weken, dat er geen touch to unlock komt te staan . De log ziet wel vaak de user aankomen ahw.
Als je voor de deur staat, en de "slot is wakkergemaakt" melding WEL 1 minuut of eerder ervoor hebt gehad, is er mogelijk iets anders aan de hand. Neem dan even contact op met onze support.
Dat is erg vreemd. Kan het zijn dat je een ander apparaat gebruikt? Dit is niet een probleem dat wij kennen. Pas eventueel je wachtwoord aan, zodat zeker geen andere apparaat kan inloggen.
MarioMark1541 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:39:

Dit komt sporadisch voor. We onderzoeken hoe we dit in de software kunnen voorkomen, maar moeten eerst extra logging inbouwen. Bijv. om te kijken of het helpt om de knop langer te moeten indrukken (100ms ipv 10ms bijv). Het belangrijkste is dat het wel gebruikersvriendelijk blijft. Binnenkort wordt het wel mogelijk om "Touch to Lock" uit te zetten.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
@Loqed Met de nanoleaf app gecontroleerd of bluetooth aan gaat als ik voor de deur sta, en het slot aanraak. Helaas donderdag niet. Ik zou dit toch ook graag in de log-file zien, gezien dat er zoveel problemen mee zijn.
Met mijn telefoon heb ik overigens geen internet, maar zit ik op wifi. meestal van mijzelf, maar mogelijk het wifi netwerk van de buren? Zou toch geen verschil moeten maken?

Tevens zou ik graag voor mijn gasten een extra optie willen, nu mogen ze alleen via touch to open naar binnen, maar dat werkt te vaak niet.
Naast openen op afstand/via webbrowser zou er een optie moeten zijn dat ze de deur kunnen openen als ze voor de deer staan. (Nu ik dat schrijf bedenk ik dat dat alleen kan via bluetooth, en dat werkt juist niet goed, dus mogelijk dat dit gewoon technisch niet kan, maar de wens is er!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:26
Jan-Remco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 07:18:
@Loqed Met de nanoleaf app gecontroleerd of bluetooth aan gaat als ik voor de deur sta, en het slot aanraak. Helaas donderdag niet. Ik zou dit toch ook graag in de log-file zien, gezien dat er zoveel problemen mee zijn.
Met mijn telefoon heb ik overigens geen internet, maar zit ik op wifi. meestal van mijzelf, maar mogelijk het wifi netwerk van de buren? Zou toch geen verschil moeten maken?

Tevens zou ik graag voor mijn gasten een extra optie willen, nu mogen ze alleen via touch to open naar binnen, maar dat werkt te vaak niet.
Naast openen op afstand/via webbrowser zou er een optie moeten zijn dat ze de deur kunnen openen als ze voor de deer staan. (Nu ik dat schrijf bedenk ik dat dat alleen kan via bluetooth, en dat werkt juist niet goed, dus mogelijk dat dit gewoon technisch niet kan, maar de wens is er!)
Als je telefoon geen internet heeft buiten de deur dan kan de app het slot niet wakker maken voor de touch to open functionaliteit.

Voor die functionaliteit is internet nodig.

Het werkt zo: je gaat meer dan bijvoorbeeld 500 meter weg, daarna kom je binnen de 500 meter. Je telefoon stuurt dan via internet een signaal dat het slot wakker moet worden gemaakt. Dit is dus het punt dat de bluetooth van het slot aan gaat. Als je telefoon geen internet heeft dan zal dit niet gebeuren en blijft er alleen over dat je het slot via de app kunt openen als je in de buurt bent.

@Loqed zal dit vast nog wel met meer details en alternatieven uitleggen, maar dit is zoals het in de basis werkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
Maak een sleutel aan, geef die een code, deel die code met je gasten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
DutchKel schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:18:
[...]

Als je telefoon geen internet heeft buiten de deur dan kan de app het slot niet wakker maken voor de touch to open functionaliteit.

Voor die functionaliteit is internet nodig.

Het werkt zo: je gaat meer dan bijvoorbeeld 500 meter weg, daarna kom je binnen de 500 meter. Je telefoon stuurt dan via internet een signaal dat het slot wakker moet worden gemaakt. Dit is dus het punt dat de bluetooth van het slot aan gaat. Als je telefoon geen internet heeft dan zal dit niet gebeuren en blijft er alleen over dat je het slot via de app kunt openen als je in de buurt bent.

@Loqed zal dit vast nog wel met meer details en alternatieven uitleggen, maar dit is zoals het in de basis werkt.
Zo werkt dat natuurlijk niet echt, ik heb wifi, en ben op mijn werk en thuis ingelogt. Dus op mijn werk ziet loqed dat ik meer dan 500 meter weg ben, kom ik weer terug, log ik in op wifi thuis (automatisch, en ook als ik buiten sta). Had misschien moeten zeggen dat ik geen 4G gebruik.
Verder heb ik natuurlijk de Schakel Touch to open afstandsvereiste uit (experimenteel) aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Boel-Shit schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:37:
[...]

Maak een sleutel aan, geef die een code, deel die code met je gasten?
Ik snap niet wat je hiermee oplost. Mijn probleem is dat ik de beheerder ben, en zelf al problemen heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
Jan-Remco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:41:
[...]

Zo werkt dat natuurlijk niet echt, ik heb wifi, en ben op mijn werk en thuis ingelogt. Dus op mijn werk ziet loqed dat ik meer dan 500 meter weg ben, kom ik weer terug, log ik in op wifi thuis (automatisch, en ook als ik buiten sta). Had misschien moeten zeggen dat ik geen 4G gebruik.
Verder heb ik natuurlijk de Schakel Touch to open afstandsvereiste uit (experimenteel) aangezet.
Het gaat erom dat je op het moment van passeren van de geofence, bij binnenkomst, een seintje geeft aan Loqed dat het slot wakker moet worden en actief moet gaan zoeken via bluetooth naar een telefoon in de buurt. Doordat je geen internet hebt geef je dat seintje nooit op tijd af. Ja, je logt aan via wifi maar dan snapt Loqed niet dat je de geofence bent gepasseerd. Mocht je wel iets van data hebben, probeer het eens uit door verder te lopen dan 500 meter met data en weer terug te keren met data aan.
Jan-Remco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 09:43:
[...]

Ik snap niet wat je hiermee oplost. Mijn probleem is dat ik de beheerder ben, en zelf al problemen heb.
Je stelt een probleem te hebben dat touch to open niet altijd werkt voor gasten en vroeg om een andere manier om toegang te krijgen. Dat kan met een code in te stellen. Heb je geen data of bluetooth connectie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Op dit moment is locatie in combinatie met bluetooth de manier om toegang te krijgen. Eerlijk gezegd vind ik het, nu na een aantal maanden gebruikt te hebben, niet goed genoeg werken. Google of Apple hoeft maar iets te wijzigen in een locatie of push API en er moet weer een oplossing gemaakt worden.

Zelf geloof ik meer in toegang via NFC, dezelfde techniek als de banken gebruiken voor betalingen. De meeste mid-range en high-range toestellen ondersteunen dit al. Ik zou het geen enkele moeite vinden om bij aankomst mijn telefoon tegen “iets” te houden dat mijn NFC sleutel leest. Ik hoopte dat LOQED met zoiets zou komen maar ik verwacht, gezien hun eerdere reacties op dit voorstel, niet dat dit binnen een jaar zal gaan gebeuren.

Ik heb een Ubiquiti Protect G4 Pro deurbel, daar zit een NFC reader in. Bij aanschaf stond vermeld dat deze functie pas later gaat werken, evenals de vingerafdruklezer. Helaas wordt hier nog niets over gecommuniceerd maar als dit zover is, dan hoop ik deze te gaan gebruiken in combinatie met de LOQED API via Home Assistant. En het is overigens ook nog maar afwachten wat Ubiquiti gaat bieden voor de NFC, mogelijk willen ze (voorlopig) alleen NFC ondersteunen met hun eigen NFC sleutelkaarten en niet via smartphone NFC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
[...]

Zoals ook @Boel-Shit zegt werkt het wel zo. Dit zal @Loqed waarschijnlijk ook bevestigen.

Maar daarmee is jou probleem nog niet opgelost. De simpelste oplossing is om een kleine 4G/5G bundel te nemen waarmee de app het slot kan wakker maken waarmee de telefoon zodra je voor de deur staat via Bluetooth verbinding kan maken.

De goedkoopste oplossing is waarschijnlijk door een pincode in te stellen of via de app het slot te openen als je voor de deur staat.

Overigens dient voor de afstandsvereiste uitschakeling ook ergens een signaal gestuurd kunnen worden om het slot wakker te maken. Jou telefoon kan dat dus niet als je geen WiFi bereik meer hebt. Het slot staat standaard in een energiebesparende mode waarbij Bluetooth uitstaat. Op het moment dat je dicht bij huis komt dient je telefoon via internet verbinding te kunnen maken met het slot om deze wakker te maken en Bluetooth in te schakelen, pas daarna werkt de touch to open functie als je met je telefoon voor de deur staat. Je telefoon maakt dan kort verbinding via Bluetooth met het slot en het slot weet dan dat die touch to open aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
robertwebbe schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:28:
Op dit moment is locatie in combinatie met bluetooth de manier om toegang te krijgen. Eerlijk gezegd vind ik het, nu na een aantal maanden gebruikt te hebben, niet goed genoeg werken. Google of Apple hoeft maar iets te wijzigen in een locatie of push API en er moet weer een oplossing gemaakt worden.

Zelf geloof ik meer in toegang via NFC, dezelfde techniek als de banken gebruiken voor betalingen. De meeste mid-range en high-range toestellen ondersteunen dit al. Ik zou het geen enkele moeite vinden om bij aankomst mijn telefoon tegen “iets” te houden dat mijn NFC sleutel leest. Ik hoopte dat LOQED met zoiets zou komen maar ik verwacht, gezien hun eerdere reacties op dit voorstel, niet dat dit binnen een jaar zal gaan gebeuren.

Ik heb een Ubiquiti Protect G4 Pro deurbel, daar zit een NFC reader in. Bij aanschaf stond vermeld dat deze functie pas later gaat werken, evenals de vingerafdruklezer. Helaas wordt hier nog niets over gecommuniceerd maar als dit zover is, dan hoop ik deze te gaan gebruiken in combinatie met de LOQED API via Home Assistant. En het is overigens ook nog maar afwachten wat Ubiquiti gaat bieden voor de NFC, mogelijk willen ze (voorlopig) alleen NFC ondersteunen met hun eigen NFC sleutelkaarten en niet via smartphone NFC.
Met een simpele nfc sticker zou je dit al werkend kunnen maken via een Home Assistant automation en de integratie. Bij scannen tag via je telefoon en HA app, trigger de integratie. Op een soortgelijke manier kan ik de deur openen via een push bericht nadat er is aangebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Boel-Shit schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 13:27:
[...]

Met een simpele nfc sticker zou je dit al werkend kunnen maken via een Home Assistant automation en de integratie. Bij scannen tag via je telefoon en HA app, trigger de integratie. Op een soortgelijke manier kan ik de deur openen via een push bericht nadat er is aangebeld.
Ik vermoed dat @robertwebbe het bedoeld zonder telefoon. Dat hij alleen een nfc tag tegen zijn deurbel aan hoeft te houden en dat de deur dan open gaat.

Dat zou wel een ideale combinatie zijn voor als je kinderen hebt. Als die een nfc tag verliezen dan verwijder je alleen de verloren nfc tag en dan is je huis nog steeds veilig op slot. Wij hadden vroeger een sleutel ergens rond het huis verstopt omdat we anders de sleutels telkens kwijt raakte. Maar sleutels die je kwijt raakt werken nog steeds op het slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
[quote]DutchKel schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Zoals ook @Boel-Shit zegt werkt het wel zo. Dit zal @Loqed waarschijnlijk ook bevestigen.

Is dat werkelijk zo? Ik heb niet voor niets duidelijk vermeld dat ik afstandsvereiste heb uitgeschakeld. Plus dat het al meer dan een jaar werkt zoals ik aangaf, alleen afgelopen week niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het idee van Loqed is net om geen sleutel of nfc of telefoon nodig te hebben cq uit je tas/zak te halen.

Als ik mijn telefoon tegen een chip mort houden kan ik net zo goed de app openen.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@janne_nl Dat idee is leuk, alleen werkt dat niet altijd goed genoeg. En ik vind dat er toch wel verschil zit tussen je telefoon in NFC modus te zetten (bij iPhone 2x snel power knop klikken) en dan tegen een lezer tikken of je telefoon ontgrendelen, app zoeken, app openen, slot selecteren, open klikken. De methode die ik graag wil kun je blind met één hand doen en bij de andere heb je 2 handen nodig en moet je kijken wat je doet.

@Boel-Shit @DutchKel Het zou kunnen met een losse NFC token maar ik bedoelde met mijn smartphone. Het is al mogelijk met de iPhone, zie https://support.apple.com...ph0dc255875/15.0/ios/15.0.
Aqara komt in het najaar met dit slot: https://www.aqara.com/en/product/smart-door-lock-a100-zigbee.
Ik hoop dat LOQED zich laat inspireren door deze mogelijkheden. :Y

In combinatie met de iPhone is een NFC sticker weer niet handig omdat je dan een third party app nodig hebt om de app te openen. Dan kun je, net als janne_nl al zegt, beter direct de LOQED app openen en het slot openen.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 20-08-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
akatar schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:50:
@Loqed
Misschien een domme vraag of is misschien al eens gesteld...
Maar hebben jullie ook plannen voor een rfid lezer oid? Anders moet je altijd een telefoon bij je hebben en ook de mensen die toegang hebben/krijgen moeten dan een telefoon mee.
Een rfid tag aan je sleutelbos is dan misschien een oplossing voor openen/sluiten.
Ik hoop dat ze iets als dit verzinnen, ik heb geen zin om een of andere pincode in te moeten voeren.
(om mijzelf maar even te quoten :) )

en zover ik weet gaat de hc3 qa (plugin) de direct api gebruiken, daar wordt het dan ook niet minder van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
akatar schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:58:
[...]
Maar hebben jullie ook plannen voor een rfid lezer oid? A
[...]
Ik hoop dat ze iets als dit verzinnen, ik heb geen zin om een of andere pincode in te moeten voeren.
(om mijzelf maar even te quoten :) )
zie het bericht van Loqed van 11 aug:
[...]
• Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon.
[/list]
Ik denk dat de "klikker" is wat jij bedoelt, wel niet nfc maar de funtie is een token waarmee je de deur opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Hmm ik meende dat ik net las dat bluetooth uitgaat ivm energie besparing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
akatar schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:08:
Klopt, dat is (nog) zo, maar als je het zwarte buitendeel even aanraakt zoekt het weer na bluetooth, de melding komt ook in het schermpje. Daar wordt ook gebruik van gemaakt als de 500M beperking wordt uitgezet.

Mogelijk gaat de klikker ook werken met het binnendeel (maar dan dus grotere afstand/slechter bereik).

Ik heb ook interesse in zo iets, zodat zonder telefoon toch eenvoudig toegang mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:43
Ik moet eerlijk zeggen dat de touch to unlock niet helemaal vlekkeloos werkt sinds die Google play update.

Maar de Touch to open werkt echt heerlijk.
Gewoon met m'n telefoon naar de deur lopen en eventjes wachten maar hij gaat echt 9 op de 10x open.
Ik heb alleen problemen als ik thuis kom en mijn telefoon via android auto en Bluetooth geconnect was. Maarja dat weet ik dus ik open dan de app alvast als ik naar de deur loop.

Prachtig product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Jan-Remco schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 14:17:
[quote]DutchKel schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:35:
[...]

Is dat werkelijk zo? Ik heb niet voor niets duidelijk vermeld dat ik afstandsvereiste heb uitgeschakeld. Plus dat het al meer dan een jaar werkt zoals ik aangaf, alleen afgelopen week niet.
Als je een Android telefoon hebt dan is het vast de play store versie die roet in het eten gooit.

Ik had begrepen uit je post dat het nooit heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Vreemde is een beetje dat het op mijn 'standaard' S20 eigenlijk altijd goed gaat met touch to open, terwijl het op de S20 FE en de S22 plus van vrouw en zoon meestal niet gaat. En dan is inderdaad de oorzaak dat het slot niet wakker gemaakt wordt.

En ik zie meer in het fixen van touch to open dan in iets dat al snel meer of evenveel handelingen kost dan een gewone sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Stupid
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10-2023
[...]

Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
Wat ik vooral mis aan de Loqed is een display dat zichtbaar is in zonlicht. Mijn slot zit op het zuidwesten. Het grootste gedeelte van de dag kan ik er nauwelijks wat op zien. Als ik een keer binnen moet met de pincode moet ik het afdekken met handen en intussen de pincode invoeren. Alsnog zie ik dan nog zeer weinig. Erg onhandig.

Dus @Loqed : een vervangende display is voor mij een grote wens. Wil ik best iets voor betalen ook

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Het slot zet altijd zijn Bluetooth advertisement aan als je het slot aanraakt (10 seconden lang), óf als je in de geofence van je huis komt (voor 20 minuten of het moment waarop de deur opent en je met Bluetooth verbinding hebt). Als je geen Bluetooth ziet, probeer dan je telefoon te herstarten. Bij sommige telefoons "stopt" Bluetooth er opeens mee (voor andere apps dan meestal ook).
[...]

De LOQED app kijkt naar de geolocatie op basis van de 4G masten (dus geen GPS). We gebruiken geen WiFi netwerken, omdat die te makkelijk te spoofen zijn. Dan zou iemand een WiFi netwerk uitzenden, en jouw telefoon denken dat je thuis komt. 4G is daarom veiliger.
Ook bij "Schakel Touch to open afstandsvereiste uit (experimenteel)" is je locatie belangrijk, het enige verschil is dat de telefoon niet stopt met zoeken op Bluetooth als je thuis bent.
akatar schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 18:08:
Dat klopt. In een toekomstige versie (datum nog onbekend), zal één antenne wel aan blijven staan. Zo kun je altijd via de knop in de app met Bluetooth naar binnen (nu moet je dan even het slot aanraken, mocht je internetverbinding er niet zijn). Dit vereist wijzigingen over het hele systeem, dat we naar de zomer uitrollen.

Update m.b.t. probleem waardoor Touch to Open bij sommigen niet meer goed werkt door update van Google Play Services: de beta versie van de app lijkt onder werknemers bij ons goed te werken op een paar kleinigheden na. We verwachten dus nog steeds komende week dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 05-11-2022
Heb interesse in de Loqed voor mijn nieuwbouwwoning, zou hem dan het liefst meteen willen plaatsen, en niet als vervanging van een bestaand slot... scheelt weer wat centjes. Maar... het buiten'unit' ding, verwacht blijkbaar altijd dat ie op de oude slotplaat of afdekplaat gemonteerd moet worden? Maar wat als je die dus niet hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je zou een losse rozet kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:06
Ik zou ook heel graag een loqed willen gebruiken maar omdat ik maar 1 voordeur heb op een hoge verdieping en geen raam aan die zijde is het een beetje lastig als het slot het echt niet meer zou doen.
Een backup sleutel onder het slot zou een uitklomst zijn.
Anders kom ik nooit meer mijn huis in. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
richard1074 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 00:13:
Ik zou ook heel graag een loqed willen gebruiken maar omdat ik maar 1 voordeur heb op een hoge verdieping en geen raam aan die zijde is het een beetje lastig als het slot het echt niet meer zou doen.
Een backup sleutel onder het slot zou een uitklomst zijn.
Anders kom ik nooit meer mijn huis in. :-(
Hetzelfde probleem hier, 1 achterdeur (voordeur zit aan de binnenkant op de klemmen en gaat alleen open met sint maaarten)
Dus het slot moet probleemloos werken, en misschien kijk ik ook wel te nauw. Een paar posts terug was iemand de meldde dat het 9 van de 10 keer werkt en was daar tevreden mee,. dat ben ik dan dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij bestaan er sloten met 2 cylinders. Wel even aan Loqed vragen of de motor daar sterk genoeg voor zijn.

Wat doe je nu als het het slot fysiek kapot is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:12
Ik heb in het afgelopen jaar nog nooit gehad dat ik niet naar binnen kon. Wel een aantal keer dat touch to unlock niet werkte, maar toen kon ik alsnog naar binnen door via de app het slot te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Er zijn legio mogelijkheden om het slot open te krijgen als er iets mis is. Het enige "nadeel" is dat je wel een telefoon moet hebben waar de loqed app op geïnstalleerd is.

Enkele praktijk voorbeelden:
Internet valt uit: je kunt op een knop van het slot drukken en bluetooth wordt aangezet waarna je met de telefoon en de bluetooth functionaliteit het slot kunt ontgrendelen.
Het slot is gecrashed: je kunt dmv een 9V batterij aan de buitenkant op de 2 pinnen te zetten het slot laten rebooten. Hierna zal het slot weer werken zoals ervoor. Desnoods moet je wel even naar de winkel of naar de buren om een 9V batterij te regelen.
Telefoon is kapot/kwijt: dit is een lastige, ik heb de buren een virtuele sleutel gegeven dus in geval van nood kunnen hun de deur openen zelfs op afstand als ze aan het werken zijn (dit is overigens een eigen keuze en in te stellen).

Praktijkvoorbeelden die ik heb meegemaakt met een sleutel:
De sleutel breekt af in het slot
De sleutel is ineens kwijt
De sleutel ligt nog binnen

[ Voor 8% gewijzigd door DutchKel op 29-08-2022 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
DutchKel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:57:
Er zijn legio mogelijkheden om het slot open te krijgen als er iets mis is. Het enige "nadeel" is dat je wel een telefoon moet hebben waar de loqed app op geïnstalleerd is.
....
Telefoon is kapot/kwijt:
Zonder telefoon kun je met een pincode binnenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
canonball schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:03:
[...]

Zonder telefoon kun je met een pincode binnenkomen.
Mits je dat hebt ingesteld. Bij mij is dat (bewust) niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
janne_nl schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:58:
Je zou een losse rozet kunnen kopen.
Ja dat zou kunnen natuurlijk... wel jammer dat Loqed zichzelf blijkbaar als een afterthought ziet, dus enkel als vervanging en niet zozeer als de initiele oplossing. Dat laten ze dan blijkbaar aan de gevestigde orde over ;) en die moeten nog een beetje op gang komen geloof ik... als ik Loqed was dan wist ik het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door BlauwPet op 29-08-2022 09:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DutchKel
BlauwPet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:32:
[...]

Ja dat zou kunnen natuurlijk... wel jammer dat Loqed zichzelf blijkbaar als een afterthought ziet, dus enkel als vervanging en niet zozeer als de initiele oplossing. Dat laten ze dan blijkbaar aan de gevestigde orde over ;) en die moeten nog een beetje op gang komen geloof ik... als ik Loqed was dan wist ik het wel.
Een deurknop en rozet is een persoonlijke keuze en vaak bijpassend bij het huis en de deur. Je mag dus blij zijn dat ze die niet erbij hebben gedaan en de prijs dan met ongeveer 40 a 50 euro hebben verhoogd voor iets wat misschien helemaal niet bij jouw deur/huis past.

Sowieso is er aan de buitenkant niet echt een standaard. De ene heeft een deurknop, de andere heeft een staaf om de deur te openen. Ze hebben daar dus wellicht heel goed over nagedacht om dat niet erbij te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
De rozet is altijd iets wat overblijft van het vorige slot... dat zeg ik dus, ze gaan er vanuit dat je een bestaand slot vervangt. Dat vind ik dus een gemiste kans. Maar dat terzijde.

Maar laat ik het anders vragen, moet de buitenunit perse OP een rozet gemonteerd worden? Of kan ik het gewoon 'over' of op het gat in de deur plaatsen? Wat is het nut van die rozet, anders dan dat die er dus al zat van het vorige slot? (normaal gesproken)

[ Voor 7% gewijzigd door BlauwPet op 29-08-2022 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
BlauwPet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:05:
Maar laat ik het anders vragen, moet de buitenunit perse OP een rozet gemonteerd worden? Of kan ik het gewoon 'over' of op het gat in de deur plaatsen? Wat is het nut van die rozet, anders dan dat die er dus al zat van het vorige slot? (normaal gesproken)
Kijk dat vind ik een leuke vraag! Misschien kun je m zelfs infrezen, en maar een klein stukje laten uitsteken zodat je een egale oppervlakte hebt. Ik denk dat het kan maar weet het niet zeker. Het rozet is wat op de deur is gemonteerd, en de loqed zit weer daarop bevestigd. Je mist dus de bevestiging, maar misschien kun je kitten/lijmen. Ben benieuwd of je dat gaat doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
BlauwPet schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:05:
De rozet is altijd iets wat overblijft van het vorige slot... dat zeg ik dus, ze gaan er vanuit dat je een bestaand slot vervangt. Dat vind ik dus een gemiste kans. Maar dat terzijde.

Volgens mij is het niet perse nodig, je kunt hem denk ik ook nog bevestigen zonder rozet, volgens mij klemt hij prima met de tools die meegeleverd worden maar hier kan @Loqed waarschijnlijk wel meer over zeggen.

Hij wordt meestal op een rozet geplaatst omdat die er zit. Ik kan bij mij het rozet niet verwijderen omdat die hier aan het deurschild vast zit waar ook de deurknop aan vast zit.

Ik bedoelde overigens dat ze er niet perse vanuit gaan dat je een bestaande of een nieuwe deur hebt. Je moet alleen de deurknop inclusief rozet zelf regelen, hier is geen bestaand slot voor nodig. De deurknop en rozet is zo persoonlijk dat je die niet erbij kunt leveren. Je denkt te veel in je eigen situatie waarbij misschien de meest simpele rozet voor jou voldoende is. Overigens vraag ik me wel af wat bij jou een standaard rozet is. Is die rond, ovaal, vierkant, goudkleurig, zilverkleurig, zwart? Zeg het maar.

[ Voor 21% gewijzigd door DutchKel op 29-08-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
Zijn er nog bedrijven/winkels die het slot voor je kunnen installeren ? Vroeger stond dit op de website maar ik kan het nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
richard1074 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:18:
Zijn er nog bedrijven/winkels die het slot voor je kunnen installeren ? Vroeger stond dit op de website maar ik kan het nu niet meer vinden.
De buurman?

Het stelt niet zo heel veel voor en ik denk dat ze hun stappenplan zo goed vertrouwen dat het niet nodig is om hier iemand voor in te schakelen. Desnoods kun je de helpdesk nog opbellen als je er niet uit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
Oh, toch gevonden. https://loqed.com/nl/installateurs/
Ik heb namenlijk een beetje vreemde deur/slot. Ik heb in alle filmpjes gezien dat je cylinder met een schroef vastzit. Bij mij lijkt dat niet het geval.
Er zit wel een schroef onder de klink maar die lijkt te hoog voor de cylinder ?
Iemand een idee ? Is de set van Loqed dan voldoende of heb ik extra materiaal nodig ?
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/L1C9SbD/PXL-20220829-144550904.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 13-05 23:22
richard1074 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 17:36:
Oh, toch gevonden. https://loqed.com/nl/installateurs/
Ik heb namenlijk een beetje vreemde deur/slot. Ik heb in alle filmpjes gezien dat je cylinder met een schroef vastzit. Bij mij lijkt dat niet het geval.
Er zit wel een schroef onder de klink maar die lijkt te hoog voor de cylinder ?
Iemand een idee ? Is de set van Loqed dan voldoende of heb ik extra materiaal nodig ?
[Afbeelding]
Dit lijkt oud deurbeslag, geen veiligheidsbeslag, ik liep tegen hetzelfde aan waardoor het beslag eerst vervangen moest worden..

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
De cilinder zit toch vast met een schroef in de kopse kant van de deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard1074
janne_nl schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:20:
De cilinder zit toch vast met een schroef in de kopse kant van de deur?
Nou, iemand anders in het gebouw heeft een ker een nieuw slot laten plaatsen en toen moest alles vervangen worden volgens hem. En als je naar zijn slot kijkt zie je inderdaad een extra schroef zitten bij de cilinder. (foto ziet er wat schuin uit maar het is steviger dan het eruit ziet)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/N2qRhrw/PXL-20220829-202607846-MP.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is wat ik bedoel. Kan zijn dat die platen er ook af moeten, maar die schroef zit door de cilinder geschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
DutchKel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:39:
[...]Overigens vraag ik me wel af wat bij jou een standaard rozet is. Is die rond, ovaal, vierkant, goudkleurig, zilverkleurig, zwart? Zeg het maar.
Ik heb het nergens over een 'standaard' rozet, gewoon over een rozet of slotplaat oid.

Maar brengt me wel op een idee, misschien is er iets van een soort rozet of hulpstuk die de rozet vervangt, te 3D printen waar het ding dan mooi invalt?

MIsschien moet ik het slot maar gewoon kopen en dan ter plekke bekijken of het zonder rozet kan, en zo niet, heb inmiddels ook losse rozetten gevonden in alle kleuren en maten en vormen die je maar wil.

[ Voor 39% gewijzigd door BlauwPet op 30-08-2022 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
.

[ Voor 99% gewijzigd door pierre-oord op 30-08-2022 16:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Goed nieuws: we hebben een versie van de Android app die de problemen bij sommige klanten met Touch to Open (ontstaan door een update van Google) oplost. We zijn deze nu aan het testen. Wil je helpen testen? Stuur dan een e-mail naar support@loqed.com met jouw Google account e-mail adres en in het onderwerp "Android helpen testen". We voegen dan eens per dag mensen toe aan de testlijst en je ontvangt een link bij via Google de test-versie van de app te downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crazylegs
  • Laatst online: 13-05 23:22
@Loqed Wellicht is het al eens gevraagd in het topic en dan heb ik er wellicht overheen gelezen, maar komt er ook een app voor de Apple watch?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Een persoon die af en toe bij ons binnen komt krijgt sinds vandaag de melding er is een onbekende fout opgetreden op iOS ophet moment dat ze op open drukt.

Hebben andere dit ook al eens gehad? Ik weet niet precies welke telefoon ze heeft, het leek me een model iPhone 7 of 8 in elk geval had die nog de hoekige zijkant. Een 2e keer op de knop drukken kan het oplossen echter weten we het niet zeker omdat ze nu eerst het nachtslot erop heeft gezet en erna weer heeft ontgrendeld wat werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:49:
Een persoon die af en toe bij ons binnen komt krijgt sinds vandaag de melding er is een onbekende fout opgetreden op iOS ophet moment dat ze op open drukt.

Hebben andere dit ook al eens gehad? Ik weet niet precies welke telefoon ze heeft, het leek me een model iPhone 7 of 8 in elk geval had die nog de hoekige zijkant. Een 2e keer op de knop drukken kan het oplossen echter weten we het niet zeker omdat ze nu eerst het nachtslot erop heeft gezet en erna weer heeft ontgrendeld wat werkte.

Hier een iPhone 11 en geen last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
Vraagje, is de Loqed te installeren en werkend te krijgen zonder de bridge? Ik begreep wel dat je de configuratie zonder 'huis' wifi kon doen door je telefoon als wifi hotspot te gebruiken, maar is dan toch de bridge ook nodig?

Ik vraag dit omdat het helaas nog even duurt voor de elektra aansluiting bij mijn nieuwe woning wordt aangelegd, en er is ook geen bouwstroom (de aanvraag voor bouwstroom duurde nog langer...)

Ik zou hem dan wel kunnen plaatsen maar dus niet werkend. Zou mooi zijn als ik hem toch geconfigureerd zou krijgen met bijv. een tijdelijke pincode voor de bouwvakkers.

Of zou ik hem gewoon even in mijn oude huis, gewoon los op tafel, kunnen configureren en dan later zonder bridge op de deur vd nieuwe woning zetten?

[ Voor 28% gewijzigd door BlauwPet op 02-09-2022 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
BlauwPet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:30:
Vraagje, is de Loqed te installeren en werkend te krijgen zonder de bridge? Ik begreep wel dat je de configuratie zonder 'huis' wifi kon doen door je telefoon als wifi hotspot te gebruiken, maar is dan toch de bridge ook nodig?

Ik vraag dit omdat het helaas nog even duurt voor de elektra aansluiting bij mijn nieuwe woning wordt aangelegd, en er is ook geen bouwstroom (de aanvraag voor bouwstroom duurde nog langer...)

Ik zou hem dan wel kunnen plaatsen maar dus niet werkend. Zou mooi zijn als ik hem toch geconfigureerd zou krijgen met bijv. een tijdelijke pincode voor de bouwvakkers.

Of zou ik hem gewoon even in mijn oude huis, gewoon los op tafel, kunnen configureren en dan later zonder bridge op de deur vd nieuwe woning zetten?
Dat laatste zou je kunnen doen. De loqed werkt dan wel, en je zou dan alleen met pincode naar binnen kunnen. Ik vind de pincode echter een noodoplossing, het zal je zeker geen vrienden bij de bouwvakkers opleveren als ze dat meerdere keren per dag zouden moeten doen.
Als dat echter 1 keer per dag zou zijn, moet dat niet een probleem voor ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
Ja dat is inderdaad niet handig als ze nog aan het werk zijn. Nu met het mooie weer staat de voordeur uiteraard gewoon de hele dag open (als ie niet dicht waait).

Misschien dan maar even wat geduld hebben. Al kunnen de bouwvakkers ook nog door 2 zijdeuren en een garagedeur naar binnen... ik zal wel even overleggen met de uitvoerder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
BlauwPet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:13:
Ja dat is inderdaad niet handig als ze nog aan het werk zijn. Nu met het mooie weer staat de voordeur uiteraard gewoon de hele dag open (als ie niet dicht waait).

Misschien dan maar even wat geduld hebben. Al kunnen de bouwvakkers ook nog door 2 zijdeuren en een garagedeur naar binnen... ik zal wel even overleggen met de uitvoerder.
Ik denk dat het slot zelfs ideaal is voor de bouw. Je zet dan overdag als de mensen bezig zijn de functie touwtje uit de brievenbus aan en de mensen kunnen het slot openen door onderaan het display even aan te raken.

Je dient hem wel eenmalig sowieso met de bridge aan te sluiten, dit om de updates binnen te halen.

Je kunt daarna het slot via bluetooth bedienen of via touwtje uit de brievenbus. Houd er rekening mee dat niet alle functionaliteit daarna werkt. Ik weet niet of je zonder de bridge bijvoorbeeld sleutels kunt aanmaken e.d.

Misschien heb je een 230V aansluiting in de auto of anders kun je een converter ervoor halen of een UPS tijdelijk ervoor gebruiken. Je hebt dan inderdaad wel even een hotspot nodig. Maar mogelijk is dit al voldoende om af en toe de instellingen van het slot te synchroniseren en aan te passen.

@Loqed kan je vast nog wel meer tips geven.

Edit: Je kunt dus altijd naar binnen via bluetooth, je dient alleen daarvoor wel de bluetooth module aan te zetten van het slot door even onderaan het display aan te raken. Dit werkt ook zonder bridge en zonder internet.

[ Voor 7% gewijzigd door DutchKel op 02-09-2022 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
Dat klinkt goed inderdaad. Heb hem inmiddels besteld, ik hoop dat ie morgen al binnen komt, anders maandag, even kijken of ik hem dan even standalone kan configureren thuis, en dan daarna op de deur van de andere woning installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
BlauwPet schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 14:30:

Zolang je de 500-meter restrictie niet uitschakelt (standaard instelling), blijft één antenne van het slot aan en kun je het slot openen met de app (via Bluetooth) of pincode. Op afstand openen en nieuwe sleutels aanmaken/intrekken werkt uiteraard niet. De pincode zou voor bouwvakkers goed te gebruiken moeten zijn.

Touwtje uit de brievenbus (modus waarbij het slot altijd opent bij aanraking, zonder authenticatie) zou ik niet aanzetten, omdat je dit alleen kunt uitzetten als via het internet. Of je zou "openingstijden" moeten aanzetten, zodat iedereen die het slot tussen 8 en 18 aanraakt, de deur kan openen (maar, als de bouwvakkers om 17 uur weg zijn, kan een willekeurig persoon dan alsnog de deur openen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlauwPet
Ach, op dit moment kan iedereen met deze sleutel ook gewoon naar binnen:
Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/Yv5pjALlVVV2/550x326.jpg

Ik ga vh weekend wel even bestuderen hoe dat allemaal werkt en wat handig is en wat niet. Ondertussen ook even contact gehad met de Loqed website, en ze sturen een passtukje op voor de buitenunit, zodat je dus GEEN rozet nodig hebt :) Top service, nu al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 12:04
Op mijn deur heb ik een smart lock zitten van loqed.
Dit is een cilinder en slot in 1, ik had hiervoor een nuki maar deze gaf soms problemen dat de sleutel vast zat.

Echter met de loqed heb ik ook een probleem, bij het opendoen van de deur met de hendel gaat het goed. Echter als je de deur op nacht slot draait, en weer open draait dan gaat hij open, echter schiet het nachtslot iets naar buiten ipv alleen het dagslot.

Dit is zowel met het handmatig draaien van het slot als via de loqed app.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Loqed slot (maar ook een nuki hiervoor)
Nemef veiligheidsslot 50mm 72pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nieuwe motor van loqed ontvangen.
Nieuw nachtslot geplaatst.

Zie ook deze YouTube video
YouTube: loqed smart lock deur gaat niet goed open

Iemand een idee wat ik nog kan doen, behalve een nieuwe deur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
theorganiser schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:43:
Op mijn deur heb ik een smart lock zitten van loqed.
Dit is een cilinder en slot in 1, ik had hiervoor een nuki maar deze gaf soms problemen dat de sleutel vast zat.

Echter met de loqed heb ik ook een probleem, bij het opendoen van de deur met de hendel gaat het goed. Echter als je de deur op nacht slot draait, en weer open draait dan gaat hij open, echter schiet het nachtslot iets naar buiten ipv alleen het dagslot.

Dit is zowel met het handmatig draaien van het slot als via de loqed app.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Loqed slot (maar ook een nuki hiervoor)
Nemef veiligheidsslot 50mm 72pc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Nieuwe motor van loqed ontvangen.
Nieuw nachtslot geplaatst.

Zie ook deze YouTube video
YouTube: loqed smart lock deur gaat niet goed open

Iemand een idee wat ik nog kan doen, behalve een nieuwe deur?
Ik heb hetzelfde

Opzich geen probleem want met de motor zeg maakt hij gewoon de deur open in iedergeval bij mij

Ik ben er in iedergeval nooit achter gekomen waarom het niet werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Geen idee, maar ik draai ook nooit het slot zo open.

Wellicht speling ergens?

Nooit 'twist assist' gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
Ja ook twist assist gebruikt, automatisch doet ie hetzelfde en regelmatig dat de deur dan niet open gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
theorganiser schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 20:18:
Ja ook twist assist gebruikt, automatisch doet ie hetzelfde en regelmatig dat de deur dan niet open gaat
Hmm das gek …. Dan heb jij een ander probleem dan ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Lijkt me niet direct aan de loqed te liggen.

In het begin had ik ook een akkefietje met mn driepuntsluiting, die ging niet ver genoeg dicht. De Loqed draait een klein beetje terug als hij helemaal op slot is. Omdat de driepuntsluiting niet helemaal goed was pakte die maar net op het randje. Vervanging van die sluiting heeft het toen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05 14:59

Mystikal

It never hurts to help!

Loqed schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:03:
Goed nieuws: we hebben een versie van de Android app die de problemen bij sommige klanten met Touch to Open (ontstaan door een update van Google) oplost. We zijn deze nu aan het testen. Wil je helpen testen? Stuur dan een e-mail naar support@loqed.com met jouw Google account e-mail adres en in het onderwerp "Android helpen testen". We voegen dan eens per dag mensen toe aan de testlijst en je ontvangt een link bij via Google de test-versie van de app te downloaden.
Wanneer kunnen we een release verwachten?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
Vraagje, ik zou de software etc even willen installeren en doorlopen met de Loqed los op tafel, omdat deze bedoeld is voor een nieuwbouw woning waar ik nog geen stroom en internet heb (dus ook geen bridge).

Nu moet ik de calibratie vd motor doorlopen, en dat gaat natuurlijk mis omdat er geen cilinder aanwezig is, en dus geen begin en eindpunten. Kan ik die 'faken' door met de hand bijv. de cilinder tegen te houden?

Of gaat het slot dan totaal niet meer werken als hij later wel echt gemonteerd zit en dus de grenzen linksom en rechtsom niet meer kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theorganiser
BlauwPet schreef op woensdag 7 september 2022 @ 14:48:
Vraagje, ik zou de software etc even willen installeren en doorlopen met de Loqed los op tafel, omdat deze bedoeld is voor een nieuwbouw woning waar ik nog geen stroom en internet heb (dus ook geen bridge).

Nu moet ik de calibratie vd motor doorlopen, en dat gaat natuurlijk mis omdat er geen cilinder aanwezig is, en dus geen begin en eindpunten. Kan ik die 'faken' door met de hand bijv. de cilinder tegen te houden?

Of gaat het slot dan totaal niet meer werken als hij later wel echt gemonteerd zit en dus de grenzen linksom en rechtsom niet meer kloppen?
je kan altijd later nog opnieuw caliberen.
denk dat je hem dus ook wel tegen kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauwPet
Ja, heb er wat mee gespeeld zo los op tafel, door de cilinder even te blokkeren met een schroevendraaier (niet met je hand, dat lukt je echt niet, zo sterk is die motor) kom je door de calibratie heen. Heb even goed met de software kunnen spelen etc. Ik zag in de software inderdaad dat de calibratie later alsnog kon. Heb nog niet getest of daar de bridge voor nodig is, maar ik vermoed van niet. Dan zou ik het slot nu op de bouw kunnen plaatsen, en werkt het daar gewoon met pincode, zonder bridge, dus zonder wifi of elektra. Mooie oplossing.

Ik krijg nu wel elke keer als ik het slot open, een foutmelding via email vanwege de totaal verkeerde calibraitie, maar dat is logisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
Voor de mensen die aan het wachten waren op de fibaro plugin:
https://forum.fibaro.com/...home-center-3-zooz-z-box/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Helaas alleen voor de HC3. Ik heb de HC2, en gezien mijn ervaringen met Fibaro ga ik zeker niet overstappen naar HC3. Misschien ooit Homey, maar nu zou ik al blij zijn als ik de LOQED kan koppelen aan bijvoorbeeld mijn ganglamp. Misschien de omweg maar eens maken met IFTTT.

• Falcon Heavy
Even over de integratie in Home Assistant.
Daar zijn toch kritische opmerkingen en vragen gesteld over hoe de integratie werkt.

Ziet er toch best slecht uit voor een home assistant release zoals ik het interpreteer.

https://github.com/home-assistant/core/pull/70080

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPH77EYpOZbIs8HCu213fye2esI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gMN34IvE3JgUc71YunWI053s.jpg?f=fotoalbum_large

• Oktopus
  • Laatst online: 13-05 20:04
Ik had de reacties op het pullrequest ook gelezen. Vind ze een beetje spijkers op laag water zoeken. Zo werkt de api op dit moment... Of je het daar mee eens bent is een ander punt dan de pull request goedkeuren. Ik lees geen inhoudelijke opmerkingen meer over de ha integratie. Voelt weer een beetje of hij wil laten merken hoe belangrijk hij is als persoon die de pr moet goedkeuren.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Ik vond het ook al opmerkelijk hoe diep ze de code van een integratie doorlopen.

Kan mij niet voorstellen dat ze dit voor alle integraties van anderen zo doen.

En je hebt gelijk, it is how it is. Maar een opmerking "het lijkt alsof jullie bewust de gebruiker frustreren" lijkt erop dat er meer speelt bij die Frenck.

• Oktopus
<offtopic>Ben dus niet de enige die daar zo over denkt.... </offtopic>

Maar om het weer over het slot te hebben....
Is er al witte rook over de Android update? Enig nieuws te melden @loqed?

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Op deTweakers smarthome meeting vorige week vertelde Bram dat ze Home Assistant gebruiksvriendelijker willen maken zodat ze ook niet technische gebruikers kunnen trekken. Vanuit dat perspectief snap ik de opmerkingen van Frenck wel, maak het je gebruikers niet onnodig moeilijk, ontzorg ze.

• Oktopus
Dat de integratie duidelijk moet zijn voor eindgebruikers ben ik helemaal voor... Maar dat lijkt me bij dit ook niet het probleem. Verbaas me erover dat een integratie als tuya dan geen probleem is terwijl je daarbij door heel wat hoepeltjes moet springen om het werkend te krijgen. Ook niet te doen voor een niet technische gebruiker. Vindt het toch een beetje willekeur dat deze integratie niet toegevoegd wordt.
(volgens mij blijft trouwens de integratie gewoon werken als je op de api inlogt. Mijn eigen inlog was inderdaad uitgelogd, maar de andere sleutels blijven gewoon actief)

Pagina: 1 ... 10 ... 27 Laatste