robertwebbe schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 09:15:
Ik heb dat af en toe ook wel eens. Enkele weken geleden kwam het een paar keer per nacht voor maar nu af en toe 1x per nacht. Volgens mij doen ze dan updates aan hun server en hebben ze geen 2e backup die het dan automatisch overneemt. Gezien het meestal ‘s nachts is, heeft dat voor mij nooit een probleem opgeleverd.
Waar ik mij wel een klein beetje zorgen over maak is het bedrijf zelf. Loqed heeft maar 1 product en is in mijn ogen nog steeds een startup. Inmiddels had ik wel meerdere producten verwacht om de voorsprong op de grote merken voor te blijven. Ze zijn blijkbaar nog te klein of hebben te weinig innovatie om interessant te zijn voor overname. En de ervaring heeft mij wel geleerd dat men dit maar beperkt kan volhouden. Ze moeten dan heel slim en zuinig met de middelen omgaan. Hoe lang zal Loqed nog kunnen bestaan?
Als je ziet dat het slot offline en online gaat, is dat meestal omdat de Wi-Fi verbinding even is weggevallen of een andere hickup tussen jouw internetverbinding en onze server. We doen regelmatig onderhoud aan onze servers. Deze melding krijg je alleen als er onderhoud plaatsvindt aan de MQTT server. Dit is het protocol dat we gebruiken voor verbinding tussen de bridge en onze server. De bridge wacht dan random enkele minuten voordat het opnieuw verbinding maakt, zodat bij een eventuele brede storing, niet alle bridges tegelijk weer verbinding gaan maken.
Verder leuk om te zien hoe je ons bedrijf tegen het licht houdt. Je noemt zeker een paar interessante punten. Komende tijd gaan we daarom ook meer communiceren over producten die er gaan komen en waar we aan werken. Om alvast een tipje van de sluier op te lichten werken we o.a. aan:
- Een update van de app, waarbij de UX/UI wordt herzien, in lijn met onze (ook binnenkort) nieuwe huisstijl en productverpakking
- Een black edition van het slot
- Nieuwe integraties, waaronder ondersteuning voor het nieuwe Matter protocol
- Uitbreiding naar andere Europese landen
- Uitbreiding van het productassortiment en -functionaliteiten: een Bluetooth “klikker” voor kinderen en ouderen zonder telefoon, een inbouwversie van het slot, het mogelijk maken garagedeuren en andere elektrische deuren te openen (is al mogelijk via een beta functie, als je terugleest in dit topic), en (eind 2023) een motorloze versie van het slot.
Kortom: we timmeren hard aan de weg om het meest gebruiksvriendelijke smart lock van Europa te blijven!
Update voor gebruikers waarbij Touch to Open op Android soms niet goed werkt:
Afgelopen dagen horen we dat Touch to Open bij sommige Android gebruikers niet goed werkt. Dit komt omdat de telefoon niet op tijd ziet dat je in de buurt van je huis komt (je ziet dit als "slot wakker gemaakt uit standby" in het logboek). Het lijkt erop dat het tot 3 minuten langer duurt dan voorheen voordat de LOQED app van Android doorkrijgt dat je bij je huis in de buurt komt (geofence).
Uit eerste tests lijkt dit te komen door een update van Google Play
Services. Het lijkt erop dat als Google Play Services wordt gedowngrade naar bijvoorbeeld versie 22.15.14, de problemen zijn opgelost. We onderzoeken nu verder hoe we dit probleem kunnen oplossen, aangezien het downgraden van Google Play Services lastig is en geen toekomstbestendige oplossing.
Mocht je dit als Tweaker willen proberen: bij onze test lukt het downgraden naar bijvoorbeeld versie 22.15.14 goed, maar in de nacht update het systeem toch weer naar de nieuwe versie. Het blokkeren door updates uit te zetten in de play store en background dataverkeer te beperken voor Google Play Services lijkt niet te helpen, dus de volgende dag moet je weer handmatig downgraden.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!