Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:26
Jan-Remco schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:47:
Deze week heeft mijn slot opeens andere instellingen gekregen, waardoor die op slot gaat bij dichtdoen van de deur.
Ik had vanmorgen al een verzoek naar @Loqed gestuurd, maar later de instelling gevonden die veranderd is.

Omdat ik deze instelling niet heb aangepast, en in het activiteiten log ook niet zichtbaar is hoe dit gedaan is, weet ik niet wat er gebeurd. Dat vind ik wel erg lastig worden, dat log kan echt beter.
Ik vind het veel kwalijker dat er settings veranderd worden van buitenaf, los of dat wel of niet in de log vastgelegd moet worden. Heb je daar al een verklaring voor gekregen vanuit @Loqed ?

Edit, ook @Sylliebee had ineens een instelling actief…

[ Voor 4% gewijzigd door Boel-Shit op 22-07-2022 13:53 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
@Jan-Remco en @Sylliebee, de commando's om instellingen te wijzigen en functies aan of uit te zetten zijn, net als commando's om de deur te openen en sluiten, end-to-end versleuteld. Die kunnen dus niet van buitenaf worden gewijzigd. Stuur gerust even een bericht naar support@loqed.com met het precieze tijdstip waarop je denkt dat dat is gebeurd, dan kijken we even mee.

Een aanpassing van de instellingen wordt inderdaad niet getoond in de activiteiteitenlog, die toont nu enkel activiteit van het slot zelf. Het idee om optioneel een uitgebreidere log te tonen gaan we onderzoeken.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Falcon Heavy schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:27:
[...]

22mm voor de slotplaat
50mm naar de draaiknop
65mm naar de klik

Je deur handel zit alleen in de weg. Gaat hem niet worden vermoed ik. Of je moet heel creatief alleen de motor gebruiken en de batterijen op een andere manier monteren.
Merci @Falcon Heavy! Was er al bang voor. Wel interessant idee om nog te kijken naar tweaken behuizing/accu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09 22:31
Een nieuwe Loqed gebruiker hier…

Ik wil graag 4 deuren van mijn woning voorzien van een Loqed slot, kan ik deze ook op 1 bridge aansluiten? Of moet ik voor elk slot apart een bridge plaatsen?

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:13
martgom schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:14:
Een nieuwe Loqed gebruiker hier…

Ik wil graag 4 deuren van mijn woning voorzien van een Loqed slot, kan ik deze ook op 1 bridge aansluiten? Of moet ik voor elk slot apart een bridge plaatsen?
Helaas heb je dan 4 aparte bridges nodig , snap ook niet zo goed waarom dat niet mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
MarioMark1541 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Helaas heb je dan 4 aparte bridges nodig , snap ook niet zo goed waarom dat niet mogelijk is
Hmmm, dan kijk ik toch even naar andere sloten, voor de rest was de Loqed perfect.
Wat is de range overigens van de bridge? Als ik ze alle 4 op zolder uit het zicht kan plaatsen zou het nog een optie kunnen zijn maar als ik er 2 in de hal moet hangen is het een nogo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:59
Ik heb een vraagje misschien dat iemand me kan helpen.
Mijn display as defect dus touch to open werkte niet helaas, ik heb netjes binnen 2 dagen een nieuwe buitenmodule/display gekregen van loqed. netjes alle stappen doorlopen maar ik krijg mijn oude sleutelbos niet verwijderd. ik heb gelukkig mijn 2e sleutelbos aan de praat gekregen alleen die van mijn vrouw kan ik ook niet verwijderen. en bij haar werkt het touch to open ook niet terwijl hij wel verbonden is.
iemand een idee hoe je in de app je oude sleutels eruit kan gooien?

alvast bedankt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
martgom schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 09:02:
[...]

Hmmm, dan kijk ik toch even naar andere sloten, voor de rest was de Loqed perfect.
Wat is de range overigens van de bridge? Als ik ze alle 4 op zolder uit het zicht kan plaatsen zou het nog een optie kunnen zijn maar als ik er 2 in de hal moet hangen is het een nogo
De verbinding is bluetooth, dus zolder hal lijkt me lastig. Geen kast of zo in dr hal? De bridge heeft alleen een stopcontact nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 14:01
x360junkie schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 10:15:
I
iemand een idee hoe je in de app je oude sleutels eruit kan gooien?
Effe een mailtje naar de helpdesk doen, ik zag ook niet zo snel hoe dat kan. De helpdesk reageert meestal snel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
Sylliebee schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 16:58:
[...]
Nou dat is juist het gekke, er staat niks daarover in het logboek!
[Afbeelding]
Bij mij was afgelopen week een andere instelling veranderd zonder actie van mij. Dit is niet zo prettig, en ik hoop dat loqed het logboek uitgebreider maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martgom
janne_nl schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 12:15:
[...]

De verbinding is bluetooth, dus zolder hal lijkt me lastig. Geen kast of zo in dr hal? De bridge heeft alleen een stopcontact nodig.
Misschien dat ik er 3 boven de garage kan plaatsen, dit is binnen 5 meter van de sloten dus lijkt me geen issue met Bluetooth. De andere komt op de schuurdeur,5 hier heb ik voldoende stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
janne_nl schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:06:
[...]

Klopt op zich, wel het slot eerst even wakker maken.

Echter, als wifi etc gewoon nog aanstaat, zal het slot vanzelf weer online komen. Dat kun je zien in de logging.
Slot is vanaf 10 juli offline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Duddits schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 17:53:
[...]

Slot is vanaf 10 juli offline.
Er is dan iets met je internetverbinding denk ik …

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wat zegt Loqed support daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylliebee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-05 05:27
Boel-Shit schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Ik vind het veel kwalijker dat er settings veranderd worden van buitenaf, los of dat wel of niet in de log vastgelegd moet worden. Heb je daar al een verklaring voor gekregen vanuit @Loqed ?

Edit, ook @Sylliebee had ineens een instelling actief…
Ik heb ook af en toe als ik m’n deur dicht trek dat hij op slot gaat, terwijl ik dat niet zo heb ingesteld.
De laatste tijd moet ik elke keer m’n telefoon pakken om m’n deur te open, omdat “Connect to phone” dan niet reageert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:36
Sylliebee schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:22:
[...]
De laatste tijd moet ik elke keer m’n telefoon pakken om m’n deur te open, omdat “Connect to phone” dan niet reageert.
DIT!

Ik heb dit dus ook sinds een paar dagen en ik snap er helemaal niks van. Mijn vrouw heeft 0 problemen, maar gebruikt dezelfde type telefoon met dezelfde instellingen.

Bij mij werkt de touch to open functie heel soms als ik binnen 500 meter ben gebleven, (experimentele functie staat aan) maar als ik buiten de 500 meter ben geweest staat touch to open nooit meer klaar.

Als mijn vrouw en ik tegelijkertijd thuiskomen werkt alles perfect voor haar en als ik dan in de logs kijk heeft het slot niet door dat ik ook al thuis ben. Als ik dan de app even sluit en weer open ziet de app wel dat ik thuis ben en wordt het slot wakker gemaakt. Veel te laat dus..

Heb nu een nieuwe account aangemaakt op een ander mail adres. Eens kijken in de aankomende dagen of het aan het account ligt of mijn telefoon.

[ Voor 7% gewijzigd door Qoon3x op 23-07-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:31

robertwebbe

Robert Webbe

@Qoon3x Staat jouw telefoon dan misschien op een power saving mode? Want mogelijk wordt Bluetooth dan uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
Qoon3x schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:38:
[...]

DIT!

Ik heb dit dus ook sinds een paar dagen en ik snap er helemaal niks van. Mijn vrouw heeft 0 problemen, maar gebruikt dezelfde type telefoon met dezelfde instellingen.

Bij mij werkt de touch to open functie heel soms als ik binnen 500 meter ben gebleven, (experimentele functie staat aan) maar als ik buiten de 500 meter ben geweest staat touch to open nooit meer klaar.

Als mijn vrouw en ik tegelijkertijd thuiskomen werkt alles perfect voor haar en als ik dan in de logs kijk heeft het slot niet door dat ik ook al thuis ben. Als ik dan de app even sluit en weer open ziet de app wel dat ik thuis ben en wordt het slot wakker gemaakt. Veel te laat dus..

Heb nu een nieuwe account aangemaakt op een ander mail adres. Eens kijken in de aankomende dagen of het aan het account ligt of mijn telefoon.
Best wel vreemd eigenlijk dat je vrouw geen problemen heeft. Maar ik heb precies hetzelfde als jij, touch to open staat bijna nooit meer klaar, ook al ben ik meer dan 500 meter van huis geweest. Met dit gedoe en dat ik soms te lang sta te wachten totdat de deur eindelijk open gaat, verlang ik wel eens naar m’n oude vertrouwde sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:18
[...]

DIT!

Zelfde probleem sinds de laatste update van het slot. Moet echt de app openen terwijl de touch to open service gewoon al draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

DIT!

Hier precies hetzelfde

Gebruik je een iPhone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
MarioMark1541 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 23:29:
[...]

Hier precies hetzelfde

Gebruik je een iPhone ?
Zowel ik als mijn vrouw gebruiken een Pixel 5. Geen batterijbesparende functies aan o.i.d.

@Loqed Enig idee of dit probleem samenhangt met een update van afgelopen tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik ervaar ook hetzelfde probleem. Zelden dat het werkt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb dat wel eens, meestal lost een reboot dat op.
Zie je in de logging dat je telefoon gedetecteerd wordt als hij de 500m zone binnenkomt? Heb je veel bluetooth verbindingen op je telefoon actief (horloge, oortjes...). De locatie settings op je telefoon zijn goed? Hoge precisie ondanks dat je Loqed alleen gsm triangulatie gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
[...]

DIT!

Nieuwe account gebruiken werkt helaas niet..

Bij mijn vrouw werkt alles nog feilloos, terwijl we dus dezelfde telefoon gebruiken (pixel 5) met dezelfde instellingen voor locatie en batterij.(geen beperkingen ingesteld).

Hiervoor werkte het altijd perfect bij mij, maar Van de een op de andere dag werkte het bij mij ineens niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Je kunt ook eens proberen de cache van de bluetooth app leeg te maken. (Effe googlen hoe dat moet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
Alles al een keer gewist, opnieuw ingesteld etc. zelfs al een complete factory reset gedaan van de telefoon...

Hieronder zie je wat er gebeurd.Komen terug van stuk fietsen.

Rood wordt herkend als we binnen de 500 meter komen.

Oranje: Kinderen gaan via de voordeur naar binnen, terwijl rood en groen achterom gaan.

Groen: ik check de logs om te zien of het slot ook zag dat ik binnen die 500m werd herkend. Bij 1e keer kijken in de log staat er niks, als ik dan uit de log ga en er opnieuw inga heeft het slot pas door dat ik thuis ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/daziYkvK5QcHpZnhJxBjSTrN0Ys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H7M7MdzmjmgkgPBQuNW9gqLz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De log update idd wel eens pas als je er de 2de keer in gaat. Echter net alsof je telefoon zich niet meld als je korter bij huis komt. Alsof de app (niet goed) loopt. Je hebt wel steeds het Loqed icoontje bovenaan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prinsje87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-09-2024
[...]
Hier hetzelfde probleem sinds dat ik eerder van de week het slot heb geüpdatet. Sta je voor de deur en dan kan je de telefoon alsnog pakken omdat 'connect to phone' niets doet. En als nogmaals open to touch doet, doet het niets.

Ik dacht eerst dat het misschien de hitte van was, maar gisteren had ook een andere in huis er last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 12:50
Qoon3x schreef op zondag 24 juli 2022 @ 10:15:
Alles al een keer gewist, opnieuw ingesteld etc. zelfs al een complete factory reset gedaan van de telefoon...

Hieronder zie je wat er gebeurd.Komen terug van stuk fietsen.

Rood wordt herkend als we binnen de 500 meter komen.

Oranje: Kinderen gaan via de voordeur naar binnen, terwijl rood en groen achterom gaan.

Groen: ik check de logs om te zien of het slot ook zag dat ik binnen die 500m werd herkend. Bij 1e keer kijken in de log staat er niks, als ik dan uit de log ga en er opnieuw inga heeft het slot pas door dat ik thuis ben.

[Afbeelding]
Maar jij zou geen problemen moeten hebben als je zelf voor de deur staat met jou telefoon.

Ik vind de log eigenlijk wel logisch. Als iemand binnen de 500 meter komt dan gaat het slot een paar minuten uit stand-by. Als het slot al uit stand-by is dan hoeft die niet nog een keer uit stand-by gehaald te worden tenzij die inmiddels weer in stand-by is gegaan.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij krijg je als het slot in standby is de melding 'trying to connect' als dat aanstaat. Anders krijg je de mogelijkheid om een code in te toetsen als het slot je telefoon (nog) niet ziet en er geen touch to open komt. Touch to open komt pas als binnen en buitenbluetooth antenne je telefoon zien en je kort bij het slot bent (aan de buitenkant als het goed is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
DutchKel schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:09:
[...]

Maar jij zou geen problemen moeten hebben als je zelf voor de deur staat met jou telefoon.

Ik vind de log eigenlijk wel logisch. Als iemand binnen de 500 meter komt dan gaat het slot een paar minuten uit stand-by. Als het slot al uit stand-by is dan hoeft die niet nog een keer uit stand-by gehaald te worden tenzij die inmiddels weer in stand-by is gegaan.
Nee, dit was de situatie voorheen als we tegelijkertijd thuis kwamen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kv1tHJ_MRpvMpJ_2QDhuZmGnoeU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/H4P08v29xq5avxS4A2hRLkt9.png?f=fotoalbum_large

Worden beiden tegelijkertijd herkent.

Nu wordt ik dus nooit meer automatisch herkend.
Dus:

Ik wordt nooit meer automatisch herkend als ik
weer binnen 500 meter kom. Vrouw wel.

Als ik binnen 500 blijf en op de knop druk blijft connecting tot phone staan, maar gebeurd er niks.
Als mijn vrouw binnen 500 meter blijft en op de knop drukt verbind die wel direct met haar telefoon.

We hebben dezelfde telefoon en ik heb geen instellingen veranderd op mijn telefoon. Loqed app draait gewoon op de achtergrond.

Bij versie 63 en 64 van de bridge werkte alles perfect. Toen is die ineens in een paar dagen tot versie 68 opgelopen en hebben we problemen.

En aan de reacties hier te zien ben ik niet de enige.

Update: factory reset uitgevoerd op het slot. Lijkt nu weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Qoon3x schreef op zondag 24 juli 2022 @ 14:03:
[...]

Nee, dit was de situatie voorheen als we tegelijkertijd thuis kwamen.

[Afbeelding]

Worden beiden tegelijkertijd herkent.

Nu wordt ik dus nooit meer automatisch herkend.
Dus:

Ik wordt nooit meer automatisch herkend als ik
weer binnen 500 meter kom. Vrouw wel.

Als ik binnen 500 blijf en op de knop druk blijft connecting tot phone staan, maar gebeurd er niks.
Als mijn vrouw binnen 500 meter blijft en op de knop drukt verbind die wel direct met haar telefoon.

We hebben dezelfde telefoon en ik heb geen instellingen veranderd op mijn telefoon. Loqed app draait gewoon op de achtergrond.

Bij versie 63 en 64 van de bridge werkte alles perfect. Toen is die ineens in een paar dagen tot versie 68 opgelopen en hebben we problemen.

En aan de reacties hier te zien ben ik niet de enige.

Update: factory reset uitgevoerd op het slot. Lijkt nu weer te werken.
Met een reset ben je toch al je sleutels kwijt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
MarioMark1541 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:56:
[...]

Dat ligt eraan, als je tijdens de reset exact dezelfde naam neemt voor het slot. Dan ziet de app dat je het slot welke is gekoppeld aan de sleutel(s) dat het om dat slot gaat. Deze sleutels worden dan inderdaad verwijderd.

Kies je tijdens de reset een andere naam dan ziet de app het als een ander slot en laat de sleutels staan.

Ik had voorheen Thuis als naam voor het slot en na de reset had ik mijn naam genomen voor het slot. Dus bij mij bleven de sleutels ook erin staan. Toen kreeg ik van de helpdesk deze uitleg.

Alleen de helpdesk kan de hoofd sleutel verwijderen. De achteraf zelf aangemaakte sleutels zijn wel te verwijderen in de app.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchKel op 25-07-2022 02:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
Na reset kan het slot bekend blijven in de app en aan je account gekoppeld, dan moet je idd even via de chat optie / support het slot laten verwijderen.

Maar alle eerdere uitgegeven sleutels zijn niet meer bruikbaar. Je moet dan voor iedere aangemaakte sleutel weer een nieuwe aanmaken, instellen en delen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Boel-Shit schreef op maandag 25 juli 2022 @ 07:07:
Na reset kan het slot bekend blijven in de app en aan je account gekoppeld, dan moet je idd even via de chat optie / support het slot laten verwijderen.

Maar alle eerdere uitgegeven sleutels zijn niet meer bruikbaar. Je moet dan voor iedere aangemaakte sleutel weer een nieuwe aanmaken, instellen en delen. Ik denk dat dat bedoeld wordt.
Ah ja het was vannacht te vroeg/laat toen ik dat bericht tikte.

Overigens is een reset niet perse nodig na het vervangen van de buitenmodule. @Loqed kan je ermee helpen om dat op te lossen zodat je sleutels blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Maar heeft het uiteindelijk geholpen dat touch to open met en zonder 500 meter weer werkt en is het bij anderen ook opgelost die dit probleem hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

Ik heb ook af en toe als ik m’n deur dicht trek dat hij op slot gaat, terwijl ik dat niet zo heb ingesteld.
Is het bij jou al opgelost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik heb het probleem ook dat als ik de deur dichttrek het slot soms wil sluiten. Ben er op gaan letten kwam ik er achter dat ik bij het dichtrekken het buitendeel aanraakte. Niet er op druk, maar het wel aanraak. Ik denk dus dat ik zelf gewoon per ongeluk touch-to-lock activeer.

Overigens ook het probleem dat soms het slot niet meer wakker wordt gemaakt. Vanochtend wel 7 minuten NADAT ik al binnen was (via homey en api commando, niet via loqed app).

[ Voor 17% gewijzigd door canonball op 26-07-2022 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
canonball schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 17:07:
[...]

Ik heb het probleem ook dat als ik de deur dichttrek het slot soms wil sluiten. Ben er op gaan letten kwam ik er achter dat ik bij het dichtrekken het buitendeel aanraakte. Niet er op druk, maar het wel aanraak. Ik denk dus dat ik zelf gewoon per ongeluk touch-to-lock activeer.

Overigens ook het probleem dat soms het slot niet meer wakker wordt gemaakt. Vanochtend wel 7 minuten NADAT ik al binnen was (via homey en api commando, niet via loqed app).
Ik zie veel van zulke berichten.

Maar het ontbreekt elke keer aan welke instellingen er zijn gezet. Is het met de 500 meter afstand of de experimentele stand die ze momenteel nog verder aan het configureren zijn?

Als jullie @Loqed willen helpen meld dan in elk geval welke instellingen je in het slot hebt ingesteld en welk merk en type telefoon je hebt. Daar hebben ze waarschijnlijk veel meer aan dan alleen melden het werkt bij mij wel of het werkt bij mij niet.

Ik kan ik elk geval melden dat het bij mij wel werkt.
Slot instellingen:
Automatisch vergrendelen (experimenteel): uit
Schakel touch to open afstandsvereiste uit (experimenteel): uit
Touwtje uit de brievenbus modus: uit
Twist assist: aan

Sleutelinstellingen van mij:
Touch to open: aan
Touch to open radius vergroten (experimenteel): 500m

Toestel: Apple iPhone SX Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:59
Hier ook sinds gisteren (terug van vakantie) dat het slot niet wakker wordt. Ik verwacht eventueel bij aanraking van de buitenmodule dat ik via de app direct de deur zou kunnen openen. Echter komt dan de melding dat ik hem remote ga openen. Enige keren dat het wel direct werkt is na herstart slot en na uit- en aanzetten bluetooth. Dat is dan ook eenmalig. Dit gedrag is er nu bij alle sleutels die hier aanwezig zijn. Hier wordt ik niet echt blij van. 🙄
@Loqed

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• passat_v5
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-06 12:08
ook ik ervaar problemen sinds de laatste update, geen enkele telefoon binnen het gezin word nog herkend als je thuis komt ( touch to open werkt niet ), ook niet als je op 1 van de 2 knopjes op de buitenmodule drukt, ziet ie niet dat je voor de deur staat. Werkte tot paar dagen geleden nog allemaal vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@Loqed zie hierboven allemaal problemen met touch to open en connect to phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Het gekke is als ik wandelend met de hond terug kon het slot wel wakker wordt maar kon ik uit m’n werk met de auto dan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:31

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb maandag contact gehad met Loqed omdat ik ook sinds een paar dagen de meldingen kreeg dat ik op afstand ging openen terwijl ik voor de deur stond. Hun oplossing was dat ik mijn netwerk instellingen van mijn iPhone moest herstellen, die reset ook Bluetooth. Nadat ik dat had gedaan werkte het weer zoals vanouds en ook afgelopen dagen heb ik geen enkel probleem meer gehad. Ik vermoed zelf dat de iOS 15.6 update hier misschien de oorzaak van was gezien ik die vorige week heb geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roob
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07-2022
Hier een probleem dat na reset en WiFi wijziging de deur niet meer opent. Vergrendelen gaat goed. Tik je op Open dan gaat de vergrendeling erop en weer eraf maar de deur schiet niet open. Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
robertwebbe schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 17:10:
Ik heb maandag contact gehad met Loqed omdat ik ook sinds een paar dagen de meldingen kreeg dat ik op afstand ging openen terwijl ik voor de deur stond. Hun oplossing was dat ik mijn netwerk instellingen van mijn iPhone moest herstellen, die reset ook Bluetooth. Nadat ik dat had gedaan werkte het weer zoals vanouds en ook afgelopen dagen heb ik geen enkel probleem meer gehad. Ik vermoed zelf dat de iOS 15.6 update hier misschien de oorzaak van was gezien ik die vorige week heb geïnstalleerd.
Dat heb ik al geprobeerd maar tevergeefs helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij is de bridge geupdate, ik zie nu versie 68.

Probleem lijkt wel dar het slot niet meer ziet dat we thuiskomen. Eerder zag ik een melding van elke telefoon, nu al de hele dag niet.

Morgen eens afwachten, anders eens contact met support opnemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
janne_nl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 21:49:
Volgens mij is de bridge geupdate, ik zie nu versie 68.

Probleem lijkt wel dar het slot niet meer ziet dat we thuiskomen. Eerder zag ik een melding van elke telefoon, nu al de hele dag niet.

Morgen eens afwachten, anders eens contact met support opnemen.
Versie 68 is er bij mij al sinds 12 juli en volgens mij ook bij de rest van de sloten met de “problemen”. Er lijkt me toch wel iets veranderd te zijn in de werking, helaas laat het changelog niets meer zien na versie 54 en geeft @Loqed ook niet meer aan wat er precies is veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb gisteren iOS 15.6 geïnstalleerd op de iPhone XS Max en heb vandaag ook de problemen gezien die al eerder werden genoemd. Dat het slot niet meer op tijd ontwaakt of dat de telefoon niet meer snel verbinding maakt met het slot.

Dus ik stond daarstrakjes ook telkens op de knop te drukken van het slot zonder dat die open ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 01:39:
Ik heb gisteren iOS 15.6 geïnstalleerd op de iPhone XS Max en heb vandaag ook de problemen gezien die al eerder werden genoemd. Dat het slot niet meer op tijd ontwaakt of dat de telefoon niet meer snel verbinding maakt met het slot.

Dus ik stond daarstrakjes ook telkens op de knop te drukken van het slot zonder dat die open ging.
Ah dus het is een IOS 15.6 probleem blijkbaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Niet helemaal/noodzakelijk, ik heb geen iPhone. Maar wil vandaag nog even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
Hier heeft ook iedereen een Android telefoon.
Gisteren werd het slot wel wakker doordat er iemand 500 meter was weggeweest en dan werkt het wel. Echter als je binnen de 500 meter blijft dan wordt hij nooit meer wakker. Te zien in het status scherm van het slot. De buitenmodule blijft grijs en wordt niet wakker bij aanraking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Slot zal idd niet wakker worden als je binnen de 500 meter blijft. Daar is een experimentele setting voor. Als je dan op het slot drukt, gaat het slot de telefoon zoeken (trying to connect) en zal de deur openen als de telefoon gevonden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
janne_nl schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 10:44:
Slot zal idd niet wakker worden als je binnen de 500 meter blijft. Daar is een experimentele setting voor. Als je dan op het slot drukt, gaat het slot de telefoon zoeken (trying to connect) en zal de deur openen als de telefoon gevonden wordt.
En dat is nu het probleem inderdaad... dat doet hij niet. Alleen remote openen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Oktopus schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:24:
Hier heeft ook iedereen een Android telefoon.
Gisteren werd het slot wel wakker doordat er iemand 500 meter was weggeweest en dan werkt het wel. Echter als je binnen de 500 meter blijft dan wordt hij nooit meer wakker. Te zien in het status scherm van het slot. De buitenmodule blijft grijs en wordt niet wakker bij aanraking.
Bij mij werkt de functie dus ook niet meer bij de 500m en verder. Ik heb de experimentele functie binnen de 500m niet aan staan dus dat zal bij mij sowieso niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
@Loqed Wellicht een tip voor op jullie website wat betreft de voorwaarden voor het plaatsen vh slot.. Er wordt niet gevraagd of je gebruik maakt van “veiligheidsbeslag” hierdoor kwam ik er tijdens plaatsen achter dat ik eerst het beslag moest vervangen voordat het slot geplaatst kon worden. Afgaande op de maten en andere eisen welke wel gesteld worden op de site zou ik het namelijk zorgeloos kunnen plaatsen, wat helaas dus niet zo bleek te zijn.

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
crazylegs schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 13:00:
@Loqed Wellicht een tip voor op jullie website wat betreft de voorwaarden voor het plaatsen vh slot.. Er wordt niet gevraagd of je gebruik maakt van “veiligheidsbeslag” hierdoor kwam ik er tijdens plaatsen achter dat ik eerst het beslag moest vervangen voordat het slot geplaatst kon worden. Afgaande op de maten en andere eisen welke wel gesteld worden op de site zou ik het namelijk zorgeloos kunnen plaatsen, wat helaas dus niet zo bleek te zijn.
Dan heb je wel een vreemd veiligheidsbeslag. Voor zover ik weet heeft nog niemand het veiligheidsbeslag verwijderd of vervangen om het slot te kunnen plaatsen.

Bij mij zit het display ook op het veiligheidsbeslag zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Oude woning met nog erg oud beslag dr op waarop het niet kon worden gemonteerd omdat dat te oud was. Zoals vermeld was er bij mij dus gèèn veiligheidsbeslag aanwezig.

[ Voor 25% gewijzigd door crazylegs op 29-07-2022 14:11 ]

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 01:39:

Heb je er nog steeds last van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Heb je er nog steeds last van ?
Ik ben erna niet meer door de voordeur naar binnen gegaan dus ik weet het eerlijk gezegd niet.

Overigens lijkt er ook een andere bug nog te spelen. Als ik op 500 meter afstand ben weg geweest en ik kom thuis en ga niet door de voordeur naar binnen (ik ga ook vaak achterom naar binnen) dan krijg ik de onderstaande e-mail.
Je telefoon maakt kort voordat je arriveert je slot wakker zodat Touch to Open goed werkt. Dit bericht is om je te informeren dat je telefoon heeft geprobeerd je slot "Thuis" wakker te maken op 2022-07-31 11:11:02, maar dat door een verbindingsprobleem het slot dit bericht niet heeft ontvangen.

De meest voorkomende redenen hiervoor zijn:

Je LOQED Bridge zit niet in het stopcontact.
Er is een probleem met je internetverbinding of de communicatie tussen je bridge en slot. Het lampje op de bridge moet groen zijn. Is deze niet groen, lees dan op deze pagina wat er aan de hand kan zijn.
Als het lampje wel groen is, probeer de bridge dan voor 10 seconden uit het stopcontact te halen, en kijk of het lampje daarna weer groen wordt.
Als je deze e-mail blijft ontvangen en bovenstaande suggesties niet hebben geholpen, neem dan contact met ons op.
Deze e-mail krijg ik dus alleen als ik achterom naar binnen kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hmmm daar heb ik dan weer geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

Dit weekend ook het Loqed slot geïnstalleerd. Ik ben niet superhandig maar binnen een half uur geïnstalleerd dus dat was top.
Nu zit ik echter met 1 ding. Wanneer je deur opent met touch to open gaat de deur van het slot en de dagschoot naar binnen. Als je vervolgens naar binnenstapt en de deur weer sluit moet je aan de knop draaien om de dagschoot weer naar buiten te draaien. Deze valt dus niet automatisch terug. Hoort dit zo?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat hoort automatisch te gaan. Hoor je na dat de deur open is even later het slot nog eens draaien?
Indien ja, dat klem je met de schroeven het binnenwerk waarschijnlijk te veel (Ik heb de middelste schroef eruit gelaten).
Indien nee, mailtje naar Loqed sturen met de vraag om mee te kijken.

Net een mailtje naar support gestuurd. Bij 2 nieuwe telefoons (Android) werkt de touch to open niet. Het wakker maken van het slot komt niet of meer dan een half uur te laat. De instellingen lijken goed voor zover ik kan zien.

[ Voor 28% gewijzigd door janne_nl op 01-08-2022 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
BeaM-R schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:29:
Dit weekend ook het Loqed slot geïnstalleerd. Ik ben niet superhandig maar binnen een half uur geïnstalleerd dus dat was top.
Nu zit ik echter met 1 ding. Wanneer je deur opent met touch to open gaat de deur van het slot en de dagschoot naar binnen. Als je vervolgens naar binnenstapt en de deur weer sluit moet je aan de knop draaien om de dagschoot weer naar buiten te draaien. Deze valt dus niet automatisch terug. Hoort dit zo?
Deze hoort automatisch weer te sluiten (niet op slot, maar dagschoot). Ik denk dat je bij de installatie hebt gekozen voor een verkeerd deurtype? (met deurkruk ipv zonder?) Vraag het even de helpdesk van Loqed, ik denk dat ze je direct antwoord kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

Jan-Remco schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:41:
[...]

Deze hoort automatisch weer te sluiten (niet op slot, maar dagschoot). Ik denk dat je bij de installatie hebt gekozen voor een verkeerd deurtype? (met deurkruk ipv zonder?) Vraag het even de helpdesk van Loqed, ik denk dat ze je direct antwoord kunnen geven.
Ik heb inderdaad met deurkruk gekozen, die heb ik ook.
janne_nl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:37:
Dat hoort automatisch te gaan. Hoor je na dat de deur open is even later het slot nog eens draaien?
Indien ja, dat klem je met de schroeven het binnenwerk waarschijnlijk te veel (Ik heb de middelste schroef eruit gelaten).
Klopt inderdaad.

[ Voor 32% gewijzigd door BeaM-R op 01-08-2022 11:59 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
DutchKel schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 10:05:
[...]

Ik ben erna niet meer door de voordeur naar binnen gegaan dus ik weet het eerlijk gezegd niet.
Even mezelf quoten, zojuist ben ik even weg geweest en touch to open werkt bij mij weer prima.

@BeaM-R mogelijk hoef je alleen de calibratie opnieuw uit te voeren. Daarbij meet hij namelijk hoe ver alles bij jou slot gedraaid is. Heb je de calibratie wel uitgevoerd toen de deur open stond? Als je die uitvoert terwijl de deur dicht is dan krijg je niet de juiste configuratie eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Nu online

BeaM-R

Powerrrrr

@DutchKel Bedankt, ga ik dat eerst even proberen en anders neem ik even contact op met de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 11:37:

Net een mailtje naar support gestuurd. Bij 2 nieuwe telefoons (Android) werkt de touch to open niet. Het wakker maken van het slot komt niet of meer dan een half uur te laat. De instellingen lijken goed voor zover ik kan zien.

Ben benieuwd naar het antwoord ik heb exact hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Even mezelf quoten, zojuist ben ik even weg geweest en touch to open werkt bij mij weer prima.

@BeaM-R mogelijk hoef je alleen de calibratie opnieuw uit te voeren. Daarbij meet hij namelijk hoe ver alles bij jou slot gedraaid is. Heb je de calibratie wel uitgevoerd toen de deur open stond? Als je die uitvoert terwijl de deur dicht is dan krijg je niet de juiste configuratie eruit.
Hmm wat heb je gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
hm, zag net dat 1 van de 2 andere telefoons weer op tijd het slot wakker maakte. Of dat komt doordat we toevallig nagenoeg tegelijkertijd thuiskwamen of dat Loqed een backend systeem een schop heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Ik heb zelf niks gedaan om het werkend te krijgen. Het werkte dus “vanzelf”. Misschien heeft @janne_nl gelijk en hebben ze aan de achterkant iets gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik ga het van de week weer testen hoe het hier gaat vandaag in ieder geval geen geluk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Loqed schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:15:

Home Assistant integratie

Met hulp van een enthousiaste Home Assistant gebruiker is de LOQED Home Assistant integratie bijna af! De laatste puntjes worden op de i gezet zodat de integratie hopelijk snel kan worden opgenomen binnen Home Assistant.

Beta testen
Wil je ons helpen met testen én ben je niet bang voor een wat sleutelwerk? Dan kun je de beta-versie installeren via HACS. Dit gaat ongeveer als volgt:
  1. Installeer HACS
  2. Voeg het custom repository https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component toe, category integration (uitleg)
  3. Zoek daarna in HACS naar LOQED, kies installeren
  4. Reboot(!)
  5. Voeg de integratie op gebruikelijke wijze toe, lees de handleiding hier
Hoe werkt de API?
De integratie werkt met de lokale bridge API. Voor informatie over andere APIs kun je dit artikel lezen.

Veiligheid
Binnen HASS wordt een sleutel opgeslagen waarmee commando's naar het slot worden ondertekend. Als het slot een status-update stuurt (dit is instant, dus geen poll), controleert HASS of de meegestuurde handtekening klopt. Zo is de integratie ook binnen een lokale niet-HTTPs omgeving veilig. Mensen met toegang tot je lokale netwerk kunnen wel zien dat bijvoorbeeld de deur opent (maar dat zien we waarschijnlijk toch wel ;) )

Bugs?
Als je een bug vindt, of iets dat onlogisch werkt, horen we graag van je! Dat kan natuurlijk hier. Wil je prive-gegevens sturen, dan kun je ook een bericht sturen naar support. Vermeld daarbij dat het gaat om de Home Assistant Beta, dan komt dit bij de juiste persoon terecht.
Tijdens het testen zijn we één keer tegengekomen dat een bridge bleef herstarten na het instellen van de integratie (te herkennen aan dat de lampjes van kleur blijven wisselen, i.p.v. rustig groen). Gebeurt dit bij jou, geen paniek. Neem even contact op met onze support, dan is het zonder reset op te lossen, én kunnen we de oorzaak achterhalen.

Andere vragen?
Bij LOQED hebben we beperkte kennis over Home Assistant en kunnen we helaas niet helpen met vragen over hoe je bijvoorbeeld een lamp aandoet als de deur opent, of de deur op slot doet als je gaat slapen.
Tijd om dit eens een kans te geven :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u0mhEGaynyjyKNGVr6guH96ey_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DN8QbqvF396vlZCekiWGDUu9.png?f=user_large

Ik krijg een unexpected error, helaas is het niet verder in te zien wát er nu precies mis gaat :P Als ik ergens kan kijken om dit te debuggen, dan hoor ik het graag.

Wat er mogelijk aan de hand is: mijn Home Assistant setup weigert sinds ik een DNS heb ingesteld over HTTP te praten; mijn lokale ip met poortnummer is enkel bereikbaar over HTTPS. Is dit mogelijk het probleem? Zo ja... kan dat misschien toch aangepast worden? So far vind ik het namelijk helemaal niet erg dat mijn HA niet bereikbaar is over een niet-versleutelde verbinding.

Of is er wellicht iets anders aan de hand?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Richh schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]

Ik krijg een unexpected error, helaas is het niet verder in te zien wát er nu precies mis gaat :P Als ik ergens kan kijken om dit te debuggen, dan hoor ik het graag.

Wat er mogelijk aan de hand is: mijn Home Assistant setup weigert sinds ik een DNS heb ingesteld over HTTP te praten; mijn lokale ip met poortnummer is enkel bereikbaar over HTTPS. Is dit mogelijk het probleem? Zo ja... kan dat misschien toch aangepast worden? So far vind ik het namelijk helemaal niet erg dat mijn HA niet bereikbaar is over een niet-versleutelde verbinding.

Kan je helaas niet verder helpen zelf een Homey gebruiker hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oktopus
Richh schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 23:31:
[...]

[Afbeelding]

Om de makkelijkste uit te sluiten... Ik neem aan dat je <IP> wel met het ipadres van HomeAssistant gevuld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
Oktopus schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Om de makkelijkste uit te sluiten... Ik neem aan dat je <IP> wel met het ipadres van HomeAssistant gevuld hebt?
Zeker! De velden zijn gewoon juist ingevuld (sterker nog, ik heb alle denkbare combinaties http/https + local ip/dns geprobeerd), maar de inhoud daarvan deel ik liever niet op een openbaar forum :P

In het onderste veld gewoon rechtstreeks de json data van de api website gekopieerd/geplakt.

[ Voor 9% gewijzigd door Richh op 02-08-2022 16:47 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Hier ook sinds +/- 2 weken wat probleempjes:

Het slot word pas wakker gemaakt nadat ik thuis ben touch-to-open werkt inmiddels wel weer goed maar er zit dan nog wel een vertraging op omdat het slot wakker gemaakt moet worden.

Sterker nog, dit gebeurd ook met het toestel van mijn vrouw en zoon:

- Zelf: Mi 12 pro op laatste Xiaomi.eu rom
- Vrouw: Rednote 10 pro op laatste MUI
- Zoon: iPhone 8 op laatste iOS

Opvallend is dat Loqed de locatie slechts éénmaal per uur lijkt op te vragen en dan niet via de achtergrond. Als ik bijv. de HomeAssistant app erbij pak zie ik dat die regelmatig de locatie opvraagt via de achtergrond.

Samen met support al gekeken naar permissies e.d. maar dat staat allemaal goed (not my first rodeo). Zojuist de app eens volledig gepurged en herinstalleerd, kijken of dat helpt.

Het hele wakker maken / touch to open werkte eigenlijk al een hele poos enorm goed, pas sinds de laatste 2 weken oid gaat het mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, hier ook. Ik kreeg de tip om op de telefoons waar het niet goed werkt de netwerk settings volledig te resetten. De vorige keer is het echter ook opgelost door een reset in de backend.

Nadeel van die reset is met name dat je alle wifi settings kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Iemand hier handig met sloten hahaha

Het buiten beslag wat zeg maar naar binnen zit waar je de het Loqed binnenwerk op vast maakt en daarover de deur klink zit wat speling ib

Dacht eerst dat het de deur klink was maar het is echt het gedeelte waar de deur klink op vast gezet wordt waar speling in zit de pen is dat denk ik
Voordat ik straks een heel slot eraf ga
halen
Zie afbeelding als voorbeeldAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72jNfppo8eNKidh7btjs2vmExdQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqPAMbXwiXJCWLmpHJBOCCKy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 98% gewijzigd door MarioMark1541 op 03-08-2022 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik begrijp het niet helemaal denk ik. Maar die pen, als die los zit, kun je los jrijgen in allerlei maten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 06:56:
Ik begrijp het niet helemaal denk ik. Maar die pen, als die los zit, kun je los jrijgen in allerlei maten
Bedoel het gedeelte zeg maar vanuit binnen waar je de deur kruk op bevestigd (welke erin steekt vanaf lang schild aan de buitenkant )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja, die langwerpige vierkante pen. Ik begrijp dat je buitenwerk onder andere daarmee vast zit?
Ik heb daar ook een nieuwe voor gekocht, omdat de oude aan de deurklink vast zat en ik wel zo'n pen nodig had voor mijn Loqed.

Krukstift is het officiële woord zo te zien.

Als dat buiten werk zo blijft zitten heb je voor denk ik alleen een halve stift nodig.

[ Voor 14% gewijzigd door janne_nl op 04-08-2022 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
@Loqed :
Op de website van LOQED staat dat er een integratie is voor de FIBARO, gebouwd door intuitech.
Er staat helaas geen link, en ook bij de mij verder onbekende intuitech kan ik dat niet vinden.
Ook staat er niet of deze integratie voor de Fibaro HC2 of HC3 of beiden is. Dat laatste maakt nogal uit, de HC3 is niet compatibel met de HC2.
(Ik heb nog de HC2, en stap niet over naar de HC3 vanwege de slechte ondersteuning van de hardware door Fibaro zelf, ik verwacht daarin niet de enige te zijn. Maar dat is een geheel andere discussie die hier niet thuishoort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@janne_nl zo ziet t eruit bij mij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zp8ZFMJmV1uHtTekDHUGr1GEJ10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9a5jfhWf6RH1vLqzsqUzbKnk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat is verder goed toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Denk het maar die stift lijkt wel of het wat scheef zit of ligt dat aan mij ?
En wat je ziet die stift daar zit wat speling in

Loqed schrijft dit op hun website

https://support.loqed.com...t-scheef-of-voelt-los-aan

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 04-08-2022 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Als je twijfelt zou ik even mailen met support.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
MarioMark1541 schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Denk het maar die stift lijkt wel of het wat scheef zit of ligt dat aan mij ?
En wat je ziet die stift daar zit wat speling in

Loqed schrijft dit op hun website

https://support.loqed.com...t-scheef-of-voelt-los-aan
Het beste kun je even contact opnemen met onze support, bij voorkeur met een foto van de situatie. Het slot heeft ondersteuning voor stiften van 10mm. Omdat in Nederland de stift meestal 8mm is, krijg je een kunststof zwart vierkantje meegeleverd die in het vierkante gat past, zodat 10mm > 8mm conversie plaatsvindt. Als je dan het schroefje aandraait aan de zijkant, zou er geen speling in mogen zitten.
Jan-Remco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 16:17:
@Loqed :
Op de website van LOQED staat dat er een integratie is voor de FIBARO, gebouwd door intuitech.
Er staat helaas geen link, en ook bij de mij verder onbekende intuitech kan ik dat niet vinden.
Ook staat er niet of deze integratie voor de Fibaro HC2 of HC3 of beiden is. Dat laatste maakt nogal uit, de HC3 is niet compatibel met de HC2.
(Ik heb nog de HC2, en stap niet over naar de HC3 vanwege de slechte ondersteuning van de hardware door Fibaro zelf, ik verwacht daarin niet de enige te zijn. Maar dat is een geheel andere discussie die hier niet thuishoord)
De Fibaro plugin hebben we in beta, de tekst op de site staat iets te vroeg live - ergens deze maand verwachten we de integratie af te hebben. Deze is alleen voor de HC3 (een QuickApp). Ik weet niet in tot hoeverre de HC2 lijkt op de HC3, en of de app eenvoudig aan te passen is misschien?
LiquidSmoke schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 18:08:
Hier ook sinds +/- 2 weken wat probleempjes:

Het slot word pas wakker gemaakt nadat ik thuis ben touch-to-open werkt inmiddels wel weer goed maar er zit dan nog wel een vertraging op omdat het slot wakker gemaakt moet worden.

Sterker nog, dit gebeurd ook met het toestel van mijn vrouw en zoon:

- Zelf: Mi 12 pro op laatste Xiaomi.eu rom
- Vrouw: Rednote 10 pro op laatste MUI
- Zoon: iPhone 8 op laatste iOS
We hebben dit in onderzoek. Afgelopen dagen krijgen we iets meer meldingen van Android gebruikers hierover. De LOQED app is niet geupdate in de afgelopen tijd, wel zijn de Google Play Services (waar de geofence API een onderdeel van is) geupdate, met enkele aanpassingen door Google aan de location API. Echter geef je aan dat je ook op iOS problemen hebt, en dat zou er los van moeten staan.

[ Voor 24% gewijzigd door Loqed op 05-08-2022 18:55 ]

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Aan referrals doen we hier niet: Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 85% gewijzigd door Outerspace op 09-08-2022 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Loqed schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Het beste kun je even contact opnemen met onze support, bij voorkeur met een foto van de situatie. Het slot heeft ondersteuning voor stiften van 10mm. Omdat in Nederland de stift meestal 8mm is, krijg je een kunststof zwart vierkantje meegeleverd die in het vierkante gat past, zodat 10mm > 8mm conversie plaatsvindt. Als je dan het schroefje aandraait aan de zijkant, zou er geen speling in mogen zitten.

[...]

De Fibaro plugin hebben we in beta, de tekst op de site staat iets te vroeg live - ergens deze maand verwachten we de integratie af te hebben. Deze is alleen voor de HC3 (een QuickApp). Ik weet niet in tot hoeverre de HC2 lijkt op de HC3, en of de app eenvoudig aan te passen is misschien?

[...]

We hebben dit in onderzoek. Afgelopen dagen krijgen we iets meer meldingen van Android gebruikers hierover. De LOQED app is niet geupdate in de afgelopen tijd, wel zijn de Google Play Services (waar de geofence API een onderdeel van is) geupdate, met enkele aanpassingen door Google aan de location API. Echter geef je aan dat je ook op iOS problemen hebt, en dat zou er los van moeten staan.
Inmiddels contact gehad en lijkt opgelost !

Stift was wat krom na recht zetten zit er nu geen speling meer tussen en gewoon goed strak !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
Ik ben een weekje weggeweest en sinds m’n terugkomst heb ik geen probleem gehad. Wel heb ik gemerkt dat als ik de melding connecting to phone krijg en ik open de app dat ie dan meteen open gaat. De touch to open functie werkt nu perfect bij mij 🙏🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Loqed schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:49:
[...]

Bedankt voor de reactie, na een dubbelcheck blijkt inderdaad dat het op iOS niet gebeurd, alleen op de Android toestellen.

Ik heb inmiddels e.a. getest en geprobeerd en mijn bevindingen met support gedeeld, hopelijk helpt het bij het oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

sinds een week gaat er helaas bij ons ook een en ander niet goed meer, het begon met een login scherm voor de app waar ik niet doorheen kwam, waarschijnlijk omdat ik m'n wachtwoord niet meer wist.

ik heb toen naar loqed gemaild om m'n account te laten resetten, maar kreeg geen antwoord. dus na een dag of vier met de code de deur open gemaakt te hebben heb ik het slot en de bridge gereset en een nieuw account aangemaakt op een nieuw mail adres.

op zich ging de installatie heel soepel en vlot, maar nu heb ik het probleem dat het slot niet helemaal open gaat, het nacht slot gaat er wel op en af maar het stuk extra draaien voor het 'van de klink halen' zeg maar doet het slot niet. bij de kalibratie vreemd genoeg wel, alleen als ik open vanuit de app niet. ook nog een keer de boel resetten hielp niet.

iemand een idee wat hieraan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Wellicht bij het configureren de keuze gemaakt dat de driepuntssluiting met de klink bediend moet worden?

En tsja, account gegevens onthouden. Af en toe moet je opnieuw inloggen en krijg je een code via mail. Daarnaast als je op de website inlogt voor de webhooks oid, dien je daarna ook op je telefoon opnieuw in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
LiquidSmoke schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:32:
[...]

Bedankt voor de reactie, na een dubbelcheck blijkt inderdaad dat het op iOS niet gebeurd, alleen op de Android toestellen.

Ik heb inmiddels e.a. getest en geprobeerd en mijn bevindingen met support gedeeld, hopelijk helpt het bij het oplossen :)
Ja, hoop het ook. Bij mij gaat het meestal goed, bij mijn vrouw vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

janne_nl schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:54:
Wellicht bij het configureren de keuze gemaakt dat de driepuntssluiting met de klink bediend moet worden?

En tsja, account gegevens onthouden. Af en toe moet je opnieuw inloggen en krijg je een code via mail. Daarnaast als je op de website inlogt voor de webhooks oid, dien je daarna ook op je telefoon opnieuw in te loggen.
helaas geen driepunssluiting geselecteerd, juist om dat zeker te weten heb ik het proces nogmaals doorlopen.

ja dat account was m'n eigen fout, maar voor de volledigheid heb ik het er maar bij gezet omdat het sindsdien niet meer gewerkt heeft zoals het jaar ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TSquares
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21-03 20:26
Ik ben sinds vandaag ook trotse eigenaar van een Loqed slot. Complimenten voor de duidelijke installatiehandleiding!

Ik had gelijk de optie 'disable distance requirement' aangezet, maar ben tot de conclusie gekomen dat het wellicht slimmer is om deze aan te laten staan. Klopt het dat het slot op deze manier altijd een stuk langzamer opent?

Ik las hier ergens dat wellicht er een optie komt om het beste van twee werelden te combineren. Is deze op korte termijn te verwachten? Mijn vrouw vergeet nogal vaak iets nadat ze de deur al heeft afgesloten en ze gaat het me niet in dank afnemen als ze dan elke keer de App moet openen of de pincode moet intoetsen ;)

Heeft iemand het al aangedurfd op de experimentele optie te gebruiken dat de voordeur automatisch opent bij thuiskomst? Vooral met jonge kinderen lijkt me dit handig maar het moet natuurlijk wel goed werken om het te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Volgens mij opent de deur niet, maar ontgrendeld te deur 'alleen'.

Voor kinderen zou je de touwtje uit de brievenbus optie kunnen gebruiken.

• MarioMark1541
Hebben jullie ook regelmatig laat dat het slot op willekeurige momenten offline gaat meestal tussen de 3 en 6 minuten Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lr9m9lk3QNol8lNrXklQ104NUuI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SsjhGLI8M2VUj3b6VdS9kW22.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 9 ... 28 Laatste