Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:47
DutchKel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Je kunt op de knop drukken van het slot (onderaan waarmee je de pincode activeert) om bluetooth met de hand te activeren.
Maar:
Snelvuur schreef op zondag 5 juni 2022 @ 21:42:
...
toen ik hem aanraakte "connecting to phone" maar nada, daarna een mailtje van loqed dat ze zeggen dat hij probeerde contact te maken maar het lukte niet
...
Dat klinkt alsof bluetooth op het slot er even helemaal mee gekapt was. Als hij het via wifi ook niet deed.... (aangezien wifi enkel naar het station in het stopcontact is, die maakt dan weer contact met bluetooth op het slot)
Of bluetooth tussen station en slot en tussen station en telefoon separaat, omdat dat 2 verschillende ontvangers zijn op het slot als ik het goed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:17
Loen schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 16:15:
[...]

Maar:

[...]

Dat klinkt alsof bluetooth op het slot er even helemaal mee gekapt was. Als hij het via wifi ook niet deed.... (aangezien wifi enkel naar het station in het stopcontact is, die maakt dan weer contact met bluetooth op het slot)
Of bluetooth tussen station en slot en tussen station en telefoon separaat, omdat dat 2 verschillende ontvangers zijn op het slot als ik het goed heb?
@Snelvuur meldde dat het vaker voor kwam. Ik kan me voorstellen dat niet elke keer hetzelfde probleem zich voordoet. Ook gaat Bluetooth van het slot in stand-by om stroom te besparen.

In uiterste nood kun je altijd nog met een 9v batterij het slot aan de buitenkant resetten door de 9v batterij tegen de 2 pinnetjes aan de bovenkant te houden.

@Loqed kan hier wel meer over vertellen.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Als je op de softknop drukt zou in de bluetooth scan van je telefoon de beide bluetooth signalen moeten zien.

De app openen brengt soms ook de connecting to phone tot een goed einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josverweij
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-07-2024
Vanmiddag een verontrustende ervaring: de deur ging niet van het dagslot. Gelukkig was ik zelf binnen en kon ik met de klink de deur openen. Het probleem bleek de schroef naar de cilinder die los zat. Even aandraaien en het was weer hersteld. Ik vermoed dat deze door motortrillingen is losgeraakt. Komende tijd maar extra in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrnholt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09 13:39
Sinds gisteren in bezit van een Loqed. Ik loop tegen een aantal problemen aan.

Montage: met de bijgeleverde schroeven kon ik het display van de buitenunit niet goed vastgeschroefd krijgen op het montageblokje. De schroeven gaan niet ver genoeg in de twee metalen buisjes waar ze in moeten, waardoor er beweging blijft zitten in de buitenmodule. Ik heb het provisorisch opgelost door twee eigen (kortere) schroefjes te gebruiken en het zit nu een stuk vaster, maar er blijft wel wat beweging in zitten. Doe ik iets fout?

Verder lukte het niet om het binnenwerk en het buitenwerk helemaal goed aan elkaar vast te schroeven met de schroeven van mijn oude slot. Ook hier gaan de schroeven op een gegeven moment niet verder, terwijl er nog wel beweging zit in het binnen- en buitenwerk. Hoewel het slot wel functioneert, is het niet fijn en staat het amateuristisch dat het binnen- en buitenwerk wiebelen. Ook hier: doe ik iets fout? Of moet ik ook hier andere schroeven gaan halen? Of kan ik eventueel de door Loqed meegeleverde ringen weglaten (of mag dat juist niet)?

Qua gebruik ook een paar vragen. In de app staat nu al sinds gisteravond 19:30 (toen ik de Loqed activeerde) een rode balk met de melding dat er een update is die momenteel geïnstalleerd wordt. Ook de bridge knippert afwisselend wit en blauw, wat betekent dat er een update bezig is. Maar dat duurt nu dus al meer dan dertien uur, terwijl het zo’n drie kwartier zou moeten duren? Batterijen loshalen en het slot opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet. De app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten ook niet. Is dit een bekend probleem?

Verder ben ik op dit moment thuis. Het slot is vergrendeld. Ik wil het graag ontgrendelen, maar hoe doe ik dat via de app? Ik krijg alleen de knoppen “Open” en “Vergrendel” te zien. Maar als ik “Open” kies, gaat de deur open. Dat wil ik niet. Ik wil alleen dat het slot ontgrendelt. Dat zou toch mogelijk moeten zijn?

Vreemd is ook dat wanneer ik op één van de knoppen in de app druk voor openen of vergrendelen, ik de vraag krijg of ik zeker weet dat ik dit op afstand wil doen. Je zou verwachten dat “op afstand” betekent: wanneer ik niet thuis ben. Klopt dat? En hoe kan ik dan aan Loqed laten weten dat ik thuis ben? Ik heb op mijn iPhone ingesteld dat Loqed altijd mijn exacte locatie kan zien en uiteraard staan ook de Bluetooth rechten aan, dus ik begrijp niet waarom het niet werkt zoals ik verwacht.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Groeten,

Jeroen

[ Voor 7% gewijzigd door Jrnholt op 12-06-2022 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Voor het buitendisplay had ik verschillende maten schroeven.

Het binnen en buitenwerk zitten toch niet aan elkaar?

Waarschijnlijk zijn de schroeven waar je binnenwerk mee vastzat te lang. Dus of een boel ringetjes of kortere schroeven.

Het beste kun je contact opnemen met Loqed. 1 van de dingen die ze aangeven is om de montage op een werkdag te doen, zodat er meer support is. (Maar goed ik was ook te eigenwijs de eerste keer).

Die rode balk blijft wel eens een tijd staan, maar ook die kan Loqed weghalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Nu online
En wat betreft open en vergrendelen dus enkel alleen de optie vergrendelen is er niet bij een deur waarbij je geen klink aan de buitenkant hebt

Heb je een deur met een klink zowel binnen als buiten heb je die optie gek genoeg wel maar dan is vergrendelen openen omdat je de deur dan opent de klink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-08 11:19
DutchKel schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:13:
[...]

Je kunt op de knop drukken van het slot (onderaan waarmee je de pincode activeert) om bluetooth met de hand te activeren.
Dat deed ik uiteraard al. Helaas is dat het moment dat ik de mail krijg en dat hij het niet doet als er een keer een probleem is.

p.s. nu is er een 'beta' home assistant plugin, maar op de github repo zie ik akelig weinig activiteit.

[ Voor 12% gewijzigd door Snelvuur op 12-06-2022 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hier toevallig mensen die het geluid van Loqed met Nuki kunnen vergelijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oktopus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:59
@Loqed Ik weet niet wat de aangewezen weg is om uitbreidingen aan te vragen... dus maar even hier

Als er een verkeerde pincode wordt ingevoerd krijg ik daar een notificatie van. Echter komt deze niet in de activiteitenlog te staan. Dit zou toch wel wenselijk zijn aangezien ik bij veel notificaties wel eens alle notificaties tegelijk verwijder en dan deze poging niet meer zie.

Ook maak ik gebruik van de Home Assistant integratie. Het zou wel heel fijn zijn als deze logmelding ook via de lokale api beschikbaar komt. Als er namelijk om 3 uur 's nachts een poging gedaan wordt om een pincode te raden dan zou ik daar via HA actie op kunnen ondernemen.

Object reference not set to an instance of an object

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sbenalla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Jan-Remco schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:50:
[...]

Ik heb dat opgelost door "Schakel Touch to Open afstandsvereiste uit (experimenteel)"aan te zetten.

( ja je zet iets aan om het uit te zetten :P )
Ik ga dat eens proberen. Thanks!

Net de optie aangezet. Dan worden de andere 2 opties 'automatisch vergrendelen' en 'touwtje uit brievenbus' ook aangezet. Met name dat laatste lijkt me niet gewenst.

@Loqed Bug?

[ Voor 23% gewijzigd door sbenalla op 13-06-2022 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:43
sbenalla schreef op maandag 13 juni 2022 @ 14:12:
[...]
Net de optie aangezet. Dan worden de andere 2 opties 'automatisch vergrendelen' en 'touwtje uit brievenbus' ook aangezet. Met name dat laatste lijkt me niet gewenst.
@Loqed Bug?
Haha nee dat is zeker niet de bedoeling, en gebeurt bij mij ook niet. Heb daar ook nog niemand over gehoord. Stuur effe een mailtje naar loqed, ze reageren daar op individuele problemen zeer snel en weten het wel op te lossen.
Mijn software nu is overigens 2003037, met een update bezig naar 2003042

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:09

robertwebbe

Robert Webbe

Jan-Remco schreef op maandag 13 juni 2022 @ 16:31:
[...]
Mijn software nu is overigens 2003037, met een update bezig naar 2003042
Bij mij staat er sinds gisteren ook een update melding. Alleen dat uurtje duurt wel erg lang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
robertwebbe schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 08:26:
[...]
Bij mij staat er sinds gisteren ook een update melding. Alleen dat uurtje duurt wel erg lang…
Bij mij ook. Het kan enkele dagen duren, waarom weet ik niet, maar gezien dat het slot verder probleemloos werkt, heb ik daar vrede mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-09 09:13

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Bij de meesten van jullie is de update inmiddels gedownload. Mocht je deze nog niet hebben geïnstalleerd, dan kun je dit doen door naar Mijn slot en vervolgens Software bijwerken te navigeren. We werken eraan de status van het updateproces nog wat duidelijker te maken.

@sbenalla Kun je een screen recording hiervan maken en deze naar support@loqed.com sturen?
@Jrnholt 'Op afstand' betekend niet via Bluetooth, maar via het internet. Omdat dit mogelijk is waar je ook bent vraagt de app je hiervoor om een extra bevestiging. Als je de app start en direct op openen drukt zie je deze melding ook, omdat het een paar tellen duurt voordat de Bluetooth verbinding is opgezet. Mits je 'Schakel Touch to Open afstandsvereiste uit (experimenteel)' niet hebt ingeschakeld overigens - als dit wel is ingeschakeld zal een commando vanuit de app altijd via het internet gaan.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Loqed Ik ben inmiddels een paar keer naar Software bijwerken gegaan maar melding blijft. Huidige versie van het slot is 2003017 en bridge 64.

Edit: even de bridge opnieuw verbonden met de WiFi om iets te triggeren en toen kwam de update knop. En nu is 2003042 geïnstalleerd.

[ Voor 32% gewijzigd door robertwebbe op 14-06-2022 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
@Loqed
Misschien een domme vraag of is misschien al eens gesteld...
Maar hebben jullie ook plannen voor een rfid lezer oid? Anders moet je altijd een telefoon bij je hebben en ook de mensen die toegang hebben/krijgen moeten dan een telefoon mee.
Een rfid tag aan je sleutelbos is dan misschien een oplossing voor openen/sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
de nemef had dit al in 2012 dacht ik
https://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=7127

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
akatar schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 10:50:
@Loqed
Misschien een domme vraag of is misschien al eens gesteld...
Maar hebben jullie ook plannen voor een rfid lezer oid? Anders moet je altijd een telefoon bij je hebben en ook de mensen die toegang hebben/krijgen moeten dan een telefoon mee.
Een rfid tag aan je sleutelbos is dan misschien een oplossing voor openen/sluiten.
Dan moeten ze de hardware veranderen. De huidige hardware kan geen rfid tags lezen. Dus nee het zal in het huidige product niet out of the box werken.

Je bent uiteraard vrij om zelf iets te maken met domotica die rfid tags leest en dan het slot open maakt als je dat wilt. Daarvoor heb je geen verdere afhankelijkheid van Loqed nodig behalve de API die al is vrij gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Nu online
DutchKel schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:29:
[...]

Dan moeten ze de hardware veranderen. De huidige hardware kan geen rfid tags lezen. Dus nee het zal in het huidige product niet out of the box werken.
Dat weet ik, de vraag was ook:
Hebben jullie plannen voor een rfid lezer oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Ik heb zelf ook een Ubiquiti UniFi G4 doorbell Pro, daar zit een NFC reader in. Het NFC deel is nog niet actief maar verwacht dat dit binnenkort gaat komen. Via Home Assistant wil ik dan het slot openen als iemand een juiste NFC kaart bij de deurbel houdt. De deurbel is ook perfect geïntegreerd in Home Assistant. Ik kan bijvoorbeeld ook een push notificatie sturen en via de deurbel speaker een bericht afspelen (Hallo Robert, leuk dat je er bent).

[ Voor 29% gewijzigd door robertwebbe op 15-06-2022 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb geen sleutelbos 😉 wel een telefoon bij me.

Maar zonder gekheid, dat is toch niet zo heel lastig zelf in elkaar te knutselen lijkt me. Rfid lezer aan de deur, koppelen aan een domotica systeem en van daaruit de deur openen.

Edit: ow ik had het vorige bericht beter moeten lezen. Maar goed is ook pas 815 hier.

[ Voor 15% gewijzigd door janne_nl op 15-06-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrnholt
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-09 13:39
Dank voor jullie hulp. Inmiddels zijn al mijn problemen opgelost, mede dankzij de klantenservice van Loqed die op afstand de meest recente firmware erop heeft gezet. Nu werkt alles naar behoren, behalve dat ik mensen met een eigen sleutel geen pincode kunnen aanmaken. Ik kan die functie niet voor hen activeren in de app. Navraag bij Loqed leerde dat dit een bekende bug in iOS is, en dat hieraan gewerkt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Enig idee wat de voltage en amperage van de lader is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:51
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnNDg8GYhq234mwET0yset0ijUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IROWKt0De2oNa9drlS2qyfUw.jpg?f=fotoalbum_large

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 05-05 05:27
Ik ben nieuw hier en weet niet zo goed of ik nu op iemand reageer, maar ik zit met een vraag. Ik heb sinds januari dit jaar een Loqed en heb eigenlijk niet echt problemen gehad. Alleen nu beginnen de kuren toch wel te komen. Ik heb al een paar keer gehad dat ik mijn deur niet open kreeg en je wel de motor hoorde draaien. Sinds vanavond maakt het slot bij het openmaken een snerpend geluid, alsof hij moeite heeft om het slot open te krijgen. Als ik hem vergrendel dan hoor je dat dus niet. Iemand enig idee? Ik krijg trouwens via mail de melding dat iemand steeds op open en dicht heeft gedrukt terwijl dat dat niet het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Sylliebee Mocht je een nieuwbouwhuis hebben: dan is je deur aan het werken. Het klinkt alsof de sluitkommen een beetje bijgesteld moeten worden zodat het er het slot met niet al teveel weerstand open en dicht gedaan kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snelvuur
@Loqed ik doe de deur elke nacht op slot. Alleen ik krijg nu elke keer een push bericht. Op zich goed maar die deur gebruik ik zelden. Dus de deur zat nog op slot. Kortom dan hoef ik geen melding. BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
@robertwebbe nee geen nieuwbouwhuis. Alleen bij openen maakt ie dat snerpende geluid. Ik ga straks eerst het slot resetten en kijken of het dan opgelost is. Zo niet, dan ga ik de support van @Loqed mailen. Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sbenalla
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-12-2024
Sylliebee schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:29:
@robertwebbe nee geen nieuwbouwhuis. Alleen bij openen maakt ie dat snerpende geluid. Ik ga straks eerst het slot resetten en kijken of het dan opgelost is. Zo niet, dan ga ik de support van @Loqed mailen. Bedankt voor je reactie!
Probeer eens het slot opnieuw te calibreren (optie onder 'mijn slot').
Ik had ook iets dergelijks na een aantal weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Empo schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:45:
Enig idee wat de voltage en amperage van de lader is?
Als je zelf gaat knutselen, let er dan op dat je niet een lader neemt met een hoger amperage dan die van ons. Lager mag wel. De laadstroom wordt beperkt met PWM, maar gaat uit van de LOQED lader.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Loqed schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 17:05:
[...]

Als je zelf gaat knutselen, let er dan op dat je niet een lader neemt met een hoger amperage dan die van ons. Lager mag wel. De laadstroom wordt beperkt met PWM, maar gaat uit van de LOQED lader.
12V 1A lader met 8x nimh 2150 batterijen van varta werkt prima. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
kalibratie van het slot heb ik ook geprobeerd. Inmiddels contact gehad met de supportafdeling. Het had met het weer te maken, uitzetting van de deur door de warmte waardoor het slot iets kan verschuiven. Ik heb het advies gekregen om het slot en dagschoot met wd-40 in te spuiten. Ik heb aan een aantal schroefjes gedraaid en het geluid is weg en alles doet het weer! Bedankt voor je reactie @robertwebbe en @sbenalla 🙏🏼🙏🏼

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Sylliebee schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:19:
kalibratie van het slot heb ik ook geprobeerd. Inmiddels contact gehad met de supportafdeling. Het had met het weer te maken, uitzetting van de deur door de warmte waardoor het slot iets kan verschuiven. Ik heb het advies gekregen om het slot en dagschoot met wd-40 in te spuiten. Ik heb aan een aantal schroefjes gedraaid en het geluid is weg en alles doet het weer! Bedankt voor je reactie @robertwebbe en @sbenalla 🙏🏼🙏🏼
Fijn dat het weer werkt! Tip: gebruik geen WD-40, omdat dit een ontvetter is (en je wil het juist vet maken). WD-40 werkt dus tijdelijk, en daarna worden je problemen erger dan ervoor. Een witvet spray is bijvoorbeeld beter :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Loqed WD-40 is een merknaam, ze hebben vele verschillende soorten sprays. De meest bekende is de multispray, die ontvet inderdaad.

Voor sloten is er zelfs slotspray welke geoptimaliseerd is voor dit doel. En die wordt ook door WD-40 verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@Loqed of iemand anders met deze kennis

bij mij is een tijd geleden (ik gok een jaar geleden) het frontje vervangen van het slot (het display aan de buitenkant). Sinds die tijd werkt de touch to open functie niet meer.

Ik heb eerder gelezen dat ik het slot opnieuw moet registreren in de app. Kan dit zonder dat ik de sleutels kwijt raak en wat is hiervoor de correcte procedure? Of kan dit alleen via de support worden geregeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
DutchKel schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:47:
@Loqed of iemand anders met deze kennis

bij mij is een tijd geleden (ik gok een jaar geleden) het frontje vervangen van het slot (het display aan de buitenkant). Sinds die tijd werkt de touch to open functie niet meer.

Ik heb eerder gelezen dat ik het slot opnieuw moet registreren in de app. Kan dit zonder dat ik de sleutels kwijt raak en wat is hiervoor de correcte procedure? Of kan dit alleen via de support worden geregeld?
In principe moet je inderdaad even opnieuw de installatie doen. We werken aan een oplossing zodat dit in de toekomst niet meer nodig is. Ik DM je met een andere mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Loqed schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 16:54:
[...]

In principe moet je inderdaad even opnieuw de installatie doen. We werken aan een oplossing zodat dit in de toekomst niet meer nodig is. Ik DM je met een andere mogelijkheid.
Thnx, het probleem is dat er een aantal mensen zijn die van ons "een sleutel" hebben. Deze moeten we dan dus weer een nieuwe sleutel toe sturen met een nieuwe installatie. Ik zie de DM graag verschijnen.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:40
robertwebbe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:34:
@Sylliebee Mocht je een nieuwbouwhuis hebben: dan is je deur aan het werken. Het klinkt alsof de sluitkommen een beetje bijgesteld moeten worden zodat het er het slot met niet al teveel weerstand open en dicht gedaan kunnen worden.
Dit had ik ook, steeds vaker dat het slot uiteindelijk niet open ging.
Sluit kommen gesteld zodat er genoeg ruimte tussen deur en sponning zit. Nu is het weg. Mensen, mezelf incluis doen de deur te strak op de deur rubbers stellen omdat daar na verloop van tijd de vering uit gaat en niet meer tochtvrij sluit. Maar eigenlijk moet je zorgen dat een goed verende deur rubber hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qoon3x
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:08
Ik heb de Loqed verbonden met home assistant. Het bedienen gaat prima, maar ik krijg de automatiseren maar niet aan de gang, iemand hier nog tips voor?

Voor wie ook moeite heeft met het automatiseren van de open state in home assistant. Hier een korte tutorial.

Onder Instellingen - Automatiseringen en Scenes maak je een nieuwe automatisering aan.

Trigger
Trigger type: Status
Entiteit: lock.mylock
Attribuut: Bold state

Voorwaarden
Voorwaarde type: Status
Entiteit: lock.mylock
Satus: open

Acties
Wat je maar wilt :)

Maar een tip als je de home assistant app op je android telefoon gebruikt. Zorg ervoor dat de melding als critical wordt beschouwd. Dan komt hij direct binnen.

Dit is te doen door dit onderaan de YAML code toe te voegen:

code:
1
2
3
data:
  ttl: 0
  priority: high

[ Voor 118% gewijzigd door Qoon3x op 26-06-2022 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

De iOS app heeft vandaag een update gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QH3ACzIpUbOR27qbWjKCvMctShA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tl2KbXsXfVDT0bvmM8XSO0al.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
robertwebbe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 13:12:
De iOS app heeft vandaag een update gehad:

[Afbeelding]
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Gaat bij jullie de bridge soms ook op willekeurige tijden offline ?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kubj-9ERnp8SuJMiNwxlgJv53bM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfvE54dJvesSyX6MvBX7zr9L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 74% gewijzigd door MarioMark1541 op 10-07-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Vaak en dan ook zo lang

Bijvoorbeeld m’n achterdeur ging om 2355 offline en om 00:11 weer online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Kan ik zo niet terugzien. Als er een sleutel verwijderd wordt, dient Loqed de logging te resetten. Maar zo lang is 15 minuten toch niet? Heb er er in ieder geval nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
janne_nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 20:00:
Kan ik zo niet terugzien. Als er een sleutel verwijderd wordt, dient Loqed de logging te resetten. Maar zo lang is 15 minuten toch niet? Heb er er in ieder geval nog geen last van gehad.
Wat bedoel je als er een sleutel verwijderd wordt

Er is niks veranderd in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nee, was een voorbeeld in mijn geval. Als.je een sleutel verwijderd snapt de logging het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
janne_nl schreef op zondag 10 juli 2022 @ 22:38:
Nee, was een voorbeeld in mijn geval. Als.je een sleutel verwijderd snapt de logging het niet meer.
Bijna wel dagelijks bij mijn

Nu vanmorgen ook weer offline de voordeur om 0612 en om 0615 weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Nee, dat valt hier wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 09:44:
[...]
Bijna wel dagelijks bij mijn

Nu vanmorgen ook weer offline de voordeur om 0612 en om 0615 weer online
Bij mij komt dit ook maar heel sporadisch voor.
Ik weet niet of het betekent dat de verbinding tussen je slot en de bridge, of tussen de bridge en het internet onderbroken is.
Omdat zondag beide sloten bij jouw onderbroken waren mogelijk de internet verbinding?

Je kunt even in jouw modem/router kijken of je iets in de logging ziet op dat tijdstip.
Anders even proberen om een bridge te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

Bij mij gebeurd het met vlagen, sommige dagen helemaal niets en andere dagen vele keren. In nagenoeg alle gevallen had ik gewoon internet en was WiFi ook beschikbaar. Het access point zit nog geen 2 meter van de bridge en daar zit niets tussen.

@Loqed Ik vermoed dat het aan de server kant ligt, deze zal ook wel eens herstart worden. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
@Loqed Die home assistant github repo is ook wel erg "stil" alle issues die gemeld zijn is nog geen recente reactie op. Laatste reactie op een issue was 6 mei oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:22

Mystikal

It never hurts to help!

Ik probeer hier de loqed te installeren, maar loop vast. Het buiten gedeelte kan ik niet monteren langs de binnenkant. De kleine schroefjes vallen waarschijnlijk gewoon in de deur en kan ze daarna nooit meer terughalen.
Heb een kunstof deur van HBI.

Iemand suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dzc0eLFcjig7E030YsenLTmMQ0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eOKAyVUGgzLiPnhisRyjIzrs.jpg?f=fotoalbum_large

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
Snelvuur schreef op maandag 11 juli 2022 @ 17:14:
@Loqed Die home assistant github repo is ook wel erg "stil" alle issues die gemeld zijn is nog geen recente reactie op. Laatste reactie op een issue was 6 mei oid.
Er wordt nog steeds aan de "echte" integratie gewerkt. Er staat al heel lang een pull request open voor home assistant core (zie hier) maar deze lijkt niet erg actief bekeken te worden vanuit de home assistant maintainers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:17
Mystikal schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:49:
Ik probeer hier de loqed te installeren, maar loop vast. Het buiten gedeelte kan ik niet monteren langs de binnenkant. De kleine schroefjes vallen waarschijnlijk gewoon in de deur en kan ze daarna nooit meer terughalen.
Heb een kunstof deur van HBI.

Iemand suggesties?

[Afbeelding]
Je cilinder moet eruit. Dan van buiten de buiten unit erop zetten kabeltje door het gat naar binnen. En dan de binnen unit (slot) vorm aan de binnenkant erop. Er zitten diverse lengte schroeven bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVPTPlsNFMMF4GTcWvBGkRwKQ4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/unLqigN1jjtKu4NZdHmPXua1.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Falcon Heavy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:19:
[...]

Je cilinder moet eruit. Dan van buiten de buiten unit erop zetten kabeltje door het gat naar binnen. En dan de binnen unit (slot) vorm aan de binnenkant erop. Er zitten diverse lengte schroeven bij.

[Afbeelding]
Is het bovenste videootje de plaat de dikte van de deur? Of is dit een afdekplaat? Want die heb ik niet? Is een kunstof deur. Heb aan de buitenkant alleen een rozet (en die kan eraf) en het gat vd cylinder.

[ Voor 11% gewijzigd door Mystikal op 11-07-2022 21:32 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Mystikal schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:27:
[...]

Is het bovenste videootje de plaat de dikte van de deur?
Sorry, niet goed omschreven maar dit is je deurbeslag aan de buitenkant. Daar moet de unit in. Die haal je er dus af. En plaats je weer terug.

Heb je alleen een rozet? Ik denk zelfde verhaal dan.
Loop even de handleiding hier door, ik had namelijk een plaat.
https://loqed.com/nl/installatiehandleiding/

Iemand een idee wat hiermee bedoelt wordt? Volgens mij klopt de functie tekst niet met de omschrijving.

Volgens mij moet het zijn:
Enabling this, deactivates the touch to open distance requirements.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lpfekszx8tJd37sUow3gAL8XMdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vG2edZ5uJ9htEfzLXkCEwsqB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 58% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-07-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Falcon Heavy schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:33:
[...]

Sorry, niet goed omschreven maar dit is je deurbeslag aan de buitenkant. Daar moet de unit in. Die haal je er dus af. En plaats je weer terug.

Heb je alleen een rozet? Ik denk zelfde verhaal dan.
Loop even de handleiding hier door, ik had namelijk een plaat.
https://loqed.com/nl/installatiehandleiding/

Iemand een idee wat hiermee bedoelt wordt? Volgens mij klopt de functie tekst niet met de omschrijving.

Volgens mij moet het zijn:
Enabling this, deactivates the touch to open distance requirements.
[Afbeelding]
Ik heb geen deurbeslag. En dan?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TUemMqv9HfSWQetFKW9xdkKVGlM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgOEQRbLTQYy81WuAsEkdr9D.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Mystikal op 11-07-2022 21:53 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Cilinder eruit, rozet er helemaal afhalen. En dan de unit aan de buitenkant met kabel erdoor, en aan de binnenkant van de rozet de kunstof module met de schroefjes, eventueel lange gebruiken indien nodig. Niet te hard vastdraaien, vast is vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EiQPI4vDtYg3rXYvgA53_ocuNz8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/8eIbzToU9AGRSl4thBwoRaQU.gif?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ftIUXNZMudRvYbmB5sokqdTpNo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/gAVlrVL7INb7O7MzSXyw4rtY.gif?f=user_large

Nogmaals even die handleiding online doorlopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Falcon Heavy op 11-07-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
Stubby schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:15:
[...]

Er wordt nog steeds aan de "echte" integratie gewerkt. Er staat al heel lang een pull request open voor home assistant core (zie hier) maar deze lijkt niet erg actief bekeken te worden vanuit de home assistant maintainers
Met de hoeveelheid PR's kan ik dat best begrijpen ook al hebben ze aardig wat mensen 'in dienst' ik heb Frenck een pingetje gegeven of hij er nog een blik op kan werken (is geen garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 14:10
Ik heb een Power Kit aangeschaft.
Als ik hem in het slot plug, dan wordt het slot niet opgeladen. Voor de zekerheid heb ik het ook geprobeerd zonder de kap en het plaatje van het slot én met andere dan de Loqed-batterijen.

Moet ik nog iets anders doen vooraleer het opladen werkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
piwakawaka schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:10:
Ik heb een Power Kit aangeschaft.
Als ik hem in het slot plug, dan wordt het slot niet opgeladen. Voor de zekerheid heb ik het ook geprobeerd zonder de kap en het plaatje van het slot én met andere dan de Loqed-batterijen.

Moet ik nog iets anders doen vooraleer het opladen werkt?
Heb je in de App het laden gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-08 14:10
NerdMichael schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:26:
[...]

Heb je in de App het laden gestart?
8)7
Haha, Ik had dat knopje helemaal niet gezien. Ik zag alleen type batterij staan
Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georgenl
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-09-2022
Wie weet wat de laatste Firmware versie is en wat er nieuw is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:22
Die pagina loopt een paar versies achter helaas, vermelding van versie 54.
@Georgenl De huidige bridge versie die ik heb is 64 al is er kennelijk een update beschikbaar, wat daar in zit, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Installatie nu helemaal gelukt. Laatste vraag. Alle gezinsleden gebruiken hetzelfde account of is het handiger om verschillende accounts te hebben?

Overigens wel een flaw dat je niet de buitenste rozet kan monteren die de schroeven afdekken.Of mis ik iets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N52LYigywVjDKieQO9y6B_epkC0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7jJzsx7HtqLiknrdkER0cWps.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door Mystikal op 12-07-2022 18:16 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:22
Mystikal schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:12:
Installatie nu helemaal gelukt. Laatste vraag. Alle gezinsleden gebruiken hetzelfde account of is het handiger om verschillende accounts te hebben?
Kan dat? Ik kan maar op 1 device tegelijk ingelogd zijn naar ik weet. Sowieso zou ik m'n gezinsleden nooit de beheeropties willen geven zodat ze het slot kunnen aanpassen. Wat mij betreft is er 1 hoofd account en die heb ik, de rest heeft een account en een sleutel die ik per gezinslid heb aangemaakt en met ze gedeeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Je hebt gelijk! Kom ik nu ook achter.

Heb nu nog een probleem. Ook na calibratie gaat bij openen van het slot niet de inslag helemaal open. Daardoor is het zeer lastig om de deur te openen als het al lukt.

Tijdens de calibratie zie ik hem wel netjes helemaal open duwen.

[ Voor 76% gewijzigd door Mystikal op 12-07-2022 19:58 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan-Remco
Boel-Shit schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 17:58:
[...]

Die pagina loopt een paar versies achter helaas, vermelding van versie 54.
@Georgenl De huidige bridge versie die ik heb is 64 al is er kennelijk een update beschikbaar, wat daar in zit, geen idee.
Ik weet het, maar @Loqed leest hier zelf ook mee, en ik hoop dat ze snappen dat er vraag is naar een goede update hiervan. Huidige versie bij mij is ook 64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georgenl
Mijn versie nu na de update van gisteren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY8PnM4hdIAGmZez3redYg-PaPw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CmAiMBomPYxiKy3c4Nhayd7m.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Minimale update bij navraag (enkel bug fixes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georgenl
Kunnen de gebruikers aan wie je een sleutel heb toegekend ook de activiteiten logboek bekijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NerdMichael
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-08 13:53
Georgenl schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 09:46:
Kunnen de gebruikers aan wie je een sleutel heb toegekend ook de activiteiten logboek bekijken?
Alleen wanneer ze beheerder zijn. Anders niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Georgenl
Nog Ff een vraagje voor de ervaren gebruikers. Als ik een gebruiker toe ken, en ik maak ook een PIN code aan voor die gebruiker. Echter na een tijdje doe ik het schuifjes allen uit in het beheerder pagina. Kunnen ze dan nog met de pincode het slot open maken? Want met de PIN code heb je je telefoon toch niet nodig voor toegang? Dit gedeelte is nog erg verwarrend voor mij.
Alvast bedankt voor mee denken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dat kun je toch heel makkelijk testen? Ik heb maar 1 pincode, in noodgeval geef die ik wel af en verander ik hem evt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenn87
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 03-04 23:17
Werkt dit slot ook op een deur met een klink aan zowel de binnen als buitenzijde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Op zich wel ja. Hoe handig dat werkt ligt mi ook aan of je de klink handmatig omhoog moet doen om de klauwen uit de doen. Maar dat staat redelijk uitgelegd op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:33
Ik heb vandaag ook het slot geinstalleerd gekregen, nu zie ik in de app de binnen module wel verbonden met bluetooth, de buiten module niet. Is dit een kwestie van herkennen van dat je buiten staat, en connect de buitenmodule dan wel, of kom ik zo niet binnen met deze situatie?

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sylliebee
@MarioMark1541 dit gebeurt bij mij ook best vaak. Ik snap eerlijk gezegd niet wat daar nou mee bedoeld wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
crazylegs schreef op maandag 18 juli 2022 @ 18:55:
Ik heb vandaag ook het slot geinstalleerd gekregen, nu zie ik in de app de binnen module wel verbonden met bluetooth, de buiten module niet. Is dit een kwestie van herkennen van dat je buiten staat, en connect de buitenmodule dan wel, of kom ik zo niet binnen met deze situatie?
Normaal zal het slot bluetooth uit hebben, alleen als je het slot wakker maakt door erop te drukken van de buitenkant, of wanneer je binnen de ingestelde straal komt.

Als ik nu bv kijk is er geen enkele bluetooth aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Sylliebee schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 07:31:
@MarioMark1541 dit gebeurt bij mij ook best vaak. Ik snap eerlijk gezegd niet wat daar nou mee bedoeld wordt.
Wat gebeurt je vaak

Bridge offline en weer online ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
Mystikal schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 18:12:

Overigens wel een flaw dat je niet de buitenste rozet kan monteren die de schroeven afdekken.Of mis ik iets?

[Afbeelding]
Heb je je rozet niet verkeerd om? Schroef verbinding zit normaal aan de binnenkant. Anders kunt je je rozet helemaal eraf halen vanaf buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertvisscher
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 13-03-2023
Vanaf vandaag werkt mijn slot ineens niet meer. Bij het openen krijg ik de melding cannot open/close properly. Daarbij is een piep vanuit het slot hoorbaar. Ik heb de batterijen er al uit gehaald en weer ingedaan om het slot te herstarten maar helaas zonder resultaat. Het slot is handmatig wel te openen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
@robbertvisscher
Sinds 2 dagen gebeurt dit bij mij ook. Ik heb toen m’n slot gekalibreerd en toen kon de deur gewoon weer vergrendeld worden. Maar sinds gisteren weer hetzelfde euvel maar moest het slot toen handmatig vergrendelen. Ik kreeg vanochtend een mail dat het touwtje uit de brievenbus aanstond, terwijl ik dat niet had ingesteld. Het lijkt wel alsof het slot door de hitte is bevangen 😉.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
@robbertvisscher
Probeer eens het slot te kalibreren. Bij mij lukte dit net weer wel waardoor ik het slot via m’n telefoon weer kan vergrendelen. Succes!
Sylvie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
Sylliebee schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 08:34:
@robbertvisscher
Ik kreeg vanochtend een mail dat het touwtje uit de brievenbus aanstond, terwijl ik dat niet had ingesteld. Het lijkt wel alsof het slot door de hitte is bevangen 😉.
Misschien kun je in het aktiviteitenlog zien wat er is gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Falcon Heavy schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 18:07:
[...]

Heb je je rozet niet verkeerd om? Schroef verbinding zit normaal aan de binnenkant. Anders kunt je je rozet helemaal eraf halen vanaf buiten.
Dat ligt aan het rozet. Ik heb een schuifrozet, waarbij de schroeven aan de buitenkant zitten. Daar klikt een afdekplaatje overheen, waarna de buitenmodule van de Loqed vastgezet kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
@robbertvisscher Het kan ook zijn dat je deur door de warmte iets meer of minder krom is gaan staan waardoor het voor het slot te veel moeite kost om de deur te kunnen openen. Je dient dan het slot van de deur opnieuw te stellen zodat deze goed open en dicht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylliebee
Jan-Remco schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 13:43:
[...]

Misschien kun je in het aktiviteitenlog zien wat er is gebeurd?
Nou dat is juist het gekke, er staat niks daarover in het logboek!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDxaa8ngzA4UCtU7KnouBXZFW4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xxgWu5oi7aPSY09efiar6nYm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
Zou iemand eens willen opmeten hoe lang het stuk is dat uitsteekt aan de binnenkant van de deur?

Bij mij moet daar de schuifpui hendel nog achterlangs kunnen draaien. Ik heb 4cm speling.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RNc2uEHhaTxTs8YmSEdFBFgBIsU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anXWVgN1U6fURBZroIXSArjJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door streetwise op 21-07-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duddits
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben op vakantie gegaan en wilde op afstand het slot vergrendelen. Het slot geeft aan offline te zijn. Is het slot wel met de telefoon in de buurt te openen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Nu online
Duddits schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:40:
Ik ben op vakantie gegaan en wilde op afstand het slot vergrendelen. Het slot geeft aan offline te zijn. Is het slot wel met de telefoon in de buurt te openen?
Yup ten alle tijden werkt dat met Bluetooth als je voor de deur staat

Als je slot offline is betekend het dat je bridge niet verbonden is met WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 21:59:
[...]

Yup ten alle tijden werkt dat met Bluetooth als je voor de deur staat

Als je slot offline is betekend het dat je bridge niet verbonden is met WiFi
Klopt op zich, wel het slot eerst even wakker maken.

Echter, als wifi etc gewoon nog aanstaat, zal het slot vanzelf weer online komen. Dat kun je zien in de logging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
streetwise schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:13:
Zou iemand eens willen opmeten hoe lang het stuk is dat uitsteekt aan de binnenkant van de deur?

Bij mij moet daar de schuifpui hendel nog achterlangs kunnen draaien. Ik heb 4cm speling.

[Afbeelding]
Volgens de installatiecheck worden schuifdeuren met een speciale handel niet ondersteund. Het slot zou die handel moeten vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streetwise
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11-2024
janne_nl schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 07:08:
[...]

Volgens de installatiecheck worden schuifdeuren met een speciale handel niet ondersteund. Het slot zou die handel moeten vervangen.
Ah ik begreep dat het Euro slot hiermee gewoon open dicht zou kunnen, maar dat je dan de hendel zelf gewoon bedient. En dat die 4cm dus de beperking vormt.

Iemand nog creatieve ideeen hoe ik dit slot toch slim maak? Heb geen andere deuren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon Heavy
streetwise schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 19:13:

[Afbeelding]
22mm voor de slotplaat
50mm naar de draaiknop
65mm naar de klik

Je deur handel zit alleen in de weg. Gaat hem niet worden vermoed ik. Of je moet heel creatief alleen de motor gebruiken en de batterijen op een andere manier monteren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-Remco
Deze week heeft mijn slot opeens andere instellingen gekregen, waardoor die op slot gaat bij dichtdoen van de deur.
Ik had vanmorgen al een verzoek naar @Loqed gestuurd, maar later de instelling gevonden die veranderd is.

Omdat ik deze instelling niet heb aangepast, en in het activiteiten log ook niet zichtbaar is hoe dit gedaan is, weet ik niet wat er gebeurd. Dat vind ik wel erg lastig worden, dat log kan echt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe

robertwebbe

Robert Webbe

@Loqed Ik ben het eens met @Jan-Remco, is het misschien een idee om in de instellingen een optie toe te voegen om uitgebreidere logging aan te kunnen zetten?
Pagina: 1 ... 8 ... 28 Laatste