Sinds gisteren in bezit van een Loqed. Ik loop tegen een aantal problemen aan.
Montage: met de bijgeleverde schroeven kon ik het display van de buitenunit niet goed vastgeschroefd krijgen op het montageblokje. De schroeven gaan niet ver genoeg in de twee metalen buisjes waar ze in moeten, waardoor er beweging blijft zitten in de buitenmodule. Ik heb het provisorisch opgelost door twee eigen (kortere) schroefjes te gebruiken en het zit nu een stuk vaster, maar er blijft wel wat beweging in zitten. Doe ik iets fout?
Verder lukte het niet om het binnenwerk en het buitenwerk helemaal goed aan elkaar vast te schroeven met de schroeven van mijn oude slot. Ook hier gaan de schroeven op een gegeven moment niet verder, terwijl er nog wel beweging zit in het binnen- en buitenwerk. Hoewel het slot wel functioneert, is het niet fijn en staat het amateuristisch dat het binnen- en buitenwerk wiebelen. Ook hier: doe ik iets fout? Of moet ik ook hier andere schroeven gaan halen? Of kan ik eventueel de door Loqed meegeleverde ringen weglaten (of mag dat juist niet)?
Qua gebruik ook een paar vragen. In de app staat nu al sinds gisteravond 19:30 (toen ik de Loqed activeerde) een rode balk met de melding dat er een update is die momenteel geïnstalleerd wordt. Ook de bridge knippert afwisselend wit en blauw, wat betekent dat er een update bezig is. Maar dat duurt nu dus al meer dan dertien uur, terwijl het zo’n drie kwartier zou moeten duren? Batterijen loshalen en het slot opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet. De app helemaal afsluiten en opnieuw opstarten ook niet. Is dit een bekend probleem?
Verder ben ik op dit moment thuis. Het slot is vergrendeld. Ik wil het graag ontgrendelen, maar hoe doe ik dat via de app? Ik krijg alleen de knoppen “Open” en “Vergrendel” te zien. Maar als ik “Open” kies, gaat de deur open. Dat wil ik niet. Ik wil alleen dat het slot ontgrendelt. Dat zou toch mogelijk moeten zijn?
Vreemd is ook dat wanneer ik op één van de knoppen in de app druk voor openen of vergrendelen, ik de vraag krijg of ik zeker weet dat ik dit op afstand wil doen. Je zou verwachten dat “op afstand” betekent: wanneer ik niet thuis ben. Klopt dat? En hoe kan ik dan aan Loqed laten weten dat ik thuis ben? Ik heb op mijn iPhone ingesteld dat Loqed altijd mijn exacte locatie kan zien en uiteraard staan ook de Bluetooth rechten aan, dus ik begrijp niet waarom het niet werkt zoals ik verwacht.
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Groeten,
Jeroen
[
Voor 7% gewijzigd door
Jrnholt op 12-06-2022 10:22
]