Hier alles in orde. Zag wel dat de bridge recent geupdate is.
Hier geen problemenJan-Remco schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:28:
@loqed, zijn er problemen? Ik heb opeens geen sleutels meer, geen activiteitenlogboek. Telefoon herstart, alles staat er weer, en 5 minuten later is alles weer weg??/??
Iemand bekend met volgende probleem? Als ik mijn bridge koppel aan mijn ruckus AP , geeft hij om de 7 minuten een offline of online melding, verliest dus om de 7 minuten de verbinding, rest apparatuur geen last van, rechtstreeks op het modem (connectbox) geen probleem
Wie geeft die melding? De bridge neem ik aan? Gaat het AP in een soort slaapmodus?
Ja de bridge tenminste in het activiteitenlogboek staat steeds om de 7 minuten slot "Garagedeur is online", 7 minuten later - Slot "Garagedeur" offline en zo continue door. geen slaapmodus te bekennen is Rukus unleased, 3 AP.
Een mesh systeem neem ik aan? Kan het zijn dat de bridge wisselt tussen 2 AP's? En zo ja, kun je dat uitzetten?
Hoe precies zijn die 7 minuten? Gaat er een ander apparaat aan of uit op die momenten? Iets dat kan storen bedoel ik.
Hoe precies zijn die 7 minuten? Gaat er een ander apparaat aan of uit op die momenten? Iets dat kan storen bedoel ik.
Als je een sid kan inregelen op 1 van de ap's en daar de bridge naar laten verbinden dan kan de bridge niet meer wisselen
oops verkeerd forum
[ Voor 93% gewijzigd door Jan-Remco op 04-05-2022 16:48 ]
Ik kan op mijn Deco instellen dat een bepaald apparaat niet mag wisselen.MichaelReitsma schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 16:45:
Als je een sid kan inregelen op 1 van de ap's en daar de bridge naar laten verbinden dan kan de bridge niet meer wisselen
Heb nu een AP dichterbij het slot geplaatst, het lijkt nu stabiel, Lijkt er dus op dat de bridge schakeld tussen wifi netwerken als deze ongeveer even sterk binnenkomen, Misschien kan Loqed hier wat over roepen.
@badbolle Kun je geen binding doen voor een specifieke client op een specifiek access point?
Ik heb dit in mijn UniFi ingesteld staan en dat werkt uitstekend.
Ik heb dit in mijn UniFi ingesteld staan en dat werkt uitstekend.
Home Assistant integratie
Update 03-07-2023: Zie https://support.loqed.com...sistant-loqed-integration voor de laatste informatie.Met hulp van een enthousiaste Home Assistant gebruiker is de LOQED Home Assistant integratie bijna af! De laatste puntjes worden op de i gezet zodat de integratie hopelijk snel kan worden opgenomen binnen Home Assistant.
Beta testen
Wil je ons helpen met testen én ben je niet bang voor een wat sleutelwerk? Dan kun je de beta-versie installeren via HACS. Dit gaat ongeveer als volgt:
[list=1]
• Installeer HACS
• Voeg het custom repository https://github.com/cpolhout/loqed_custom_component toe, category integration (uitleg)
• Zoek daarna in HACS naar LOQED, kies installeren
• Reboot(!)
• Voeg de integratie op gebruikelijke wijze toe, lees de handleiding hier
[/list]
Hoe werkt de API?
De integratie werkt met de lokale bridge API. Voor informatie over andere APIs kun je dit artikel lezen.
Veiligheid
Binnen HASS wordt een sleutel opgeslagen waarmee commando's naar het slot worden ondertekend. Als het slot een status-update stuurt (dit is instant, dus geen poll), controleert HASS of de meegestuurde handtekening klopt. Zo is de integratie ook binnen een lokale niet-HTTPs omgeving veilig. Mensen met toegang tot je lokale netwerk kunnen wel zien dat bijvoorbeeld de deur opent (maar dat zien we waarschijnlijk toch wel
Bugs?
Als je een bug vindt, of iets dat onlogisch werkt, horen we graag van je! Dat kan natuurlijk hier. Wil je prive-gegevens sturen, dan kun je ook een bericht sturen naar support. Vermeld daarbij dat het gaat om de Home Assistant Beta, dan komt dit bij de juiste persoon terecht.
Tijdens het testen zijn we één keer tegengekomen dat een bridge bleef herstarten na het instellen van de integratie (te herkennen aan dat de lampjes van kleur blijven wisselen, i.p.v. rustig groen). Gebeurt dit bij jou, geen paniek. Neem even contact op met onze support, dan is het zonder reset op te lossen, én kunnen we de oorzaak achterhalen.
Andere vragen?
Bij LOQED hebben we beperkte kennis over Home Assistant en kunnen we helaas niet helpen met vragen over hoe je bijvoorbeeld een lamp aandoet als de deur opent, of de deur op slot doet als je gaat slapen.
[ Voor 2% gewijzigd door Loqed op 03-07-2023 17:05 . Reden: typo ]
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
Nou @Loqed dat vraagt om een mooie feestelijke kortings aanbieding! Ben ook zeer benieuwd ipv mijn huidige nuki
Robbshop heeft een aanbieding van dit slot met gratis oplaadbare batterijen
Dat is mooi, ga eens kijkenJan-Remco schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 16:16:
Robbshop heeft een aanbieding van dit slot met gratis oplaadbare batterijen
Heeft er iemand de Loqed gekoppeld aan Google Home?
Ik kan hem toevoegen (met pincode) alleen bij aanroepen (Hé Google...voordeur open) zegt de Assistent dat het apparaat niet goed ingesteld is.
Ik kan hem toevoegen (met pincode) alleen bij aanroepen (Hé Google...voordeur open) zegt de Assistent dat het apparaat niet goed ingesteld is.
ik heb hem gekoppeld. Maar ik kan hem alleen sluiten en niet open doen via google.sbenalla schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:46:
Heeft er iemand de Loqed gekoppeld aan Google Home?
Ik denk dat dit met de veiligheid te maken heeft.
Ik heb er verder geen probleem mee.
Weet iemand of het technisch mogelijk is om het slot te openen via je smartwatch?
Als mijn telefoon leeg is en m'n smartwatch niet zou dat handig zijn.
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
Sluiten kan ik idd wel.Nienix schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:59:
[...]
ik heb hem gekoppeld. Maar ik kan hem alleen sluiten en niet open doen via google.
Ik denk dat dit met de veiligheid te maken heeft.
Ik heb er verder geen probleem mee.
Weet iemand of het technisch mogelijk is om het slot te openen via je smartwatch?
Als mijn telefoon leeg is en m'n smartwatch niet zou dat handig zijn.
Maar juist het openen zou beveiligd zijn met de pincode die je dan ook bij het instellen moet invoeren.
Ik kan op mijn Apple Watch icm Olisto Now met een aangemaakte actie het slot openen.
https://support.loqed.com...to-watch-loqed-integratie
[ Voor 5% gewijzigd door sbenalla op 16-05-2022 12:16 ]
Ik kan openen en sluiten, je moet dan wel de pincode zeggen.
Maar volgens mij moet je 'deur' zeggen ipv voordeur bij het openen , ik had ook wat last.
Wel goed articuleren bij de pincode. Ik snap de pincode (zou ook niet zonder extra beveiliging willen), maar dat maakt het eigenlijk ook onbruikbaar vind ik.
Maar volgens mij moet je 'deur' zeggen ipv voordeur bij het openen , ik had ook wat last.
Wel goed articuleren bij de pincode. Ik snap de pincode (zou ook niet zonder extra beveiliging willen), maar dat maakt het eigenlijk ook onbruikbaar vind ik.
Openen en sluiten via google. Al krijg ik ook heel vaak een overzicht waar ik allemaal voordeuren kan kopen van Google....
Als het zonder pincode kan dan weten inbrekers in no-time dan ze bij Loqed sloten even heel hard "Hey Google, open de deur" door de brievenbus moeten roepen om binnen te komen zonder braaksporen.
Ga ik vanavond proberen.......Ik heb de device 'Voordeur' genoemd vandaar dat ik zeg 'Voordeur open'.janne_nl schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:23:
Ik kan openen en sluiten, je moet dan wel de pincode zeggen.
Wat geef je precies als opdracht?Jan-Remco schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:39:
Openen en sluiten via google. Al krijg ik ook heel vaak een overzicht waar ik allemaal voordeuren kan kopen van Google....
Bij mij heet deze 'Voordeur', dus ik zeg 'Hé Google.....voordeur open'.
Dat werkt niet.
Ik heb in mijn home-assistant een template lock aangemaakt welke disabled is als er niemand thuis is.
Deze template lock zit via home-assistant gekoppeld aan google home. Zo werkt "he google, doe de voordeur open" dus wel als ik thuis ben, maar niet als ik weg ben.
Deze template lock zit via home-assistant gekoppeld aan google home. Zo werkt "he google, doe de voordeur open" dus wel als ik thuis ben, maar niet als ik weg ben.
Ok Google, Doe de achterdeur dicht: "Er wordt momenteel niets afgespeeld."
Ok Google, Achterdeur op slot: "De achterdeur is van het slot gehaald"
Ok Google, Voordeur open "Sorry, ik weet niet zeker welk apparaat met de naam voordeur je wilt bedienen"
Ok Google, Voordeur open "Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld. Je kunt dit doen via de assistent instellingen"
Ok Google, Doe de voordeur open "Douma Deuren B.V. Alsjeblieft "
Zomaar wat reacties die ik achter elkaar krijg. Twee sloten, voordeur en achterdeur genoemd.
Wel werkt vandaag:
Ok Google, Haal de voordeur van het slot. Maar niet correct, hij doet de deur helemaal open ipv alleen van het slot.`
Ok Google, Doe de achterdeur op slot "Ok ik doe de achterdeur op slot" en dat doet het ook.
Ok Google, Achterdeur op slot: "De achterdeur is van het slot gehaald"
Ok Google, Voordeur open "Sorry, ik weet niet zeker welk apparaat met de naam voordeur je wilt bedienen"
Ok Google, Voordeur open "Zo te zien is dit apparaat nog niet ingesteld. Je kunt dit doen via de assistent instellingen"
Ok Google, Doe de voordeur open "Douma Deuren B.V. Alsjeblieft "
Zomaar wat reacties die ik achter elkaar krijg. Twee sloten, voordeur en achterdeur genoemd.
Wel werkt vandaag:
Ok Google, Haal de voordeur van het slot. Maar niet correct, hij doet de deur helemaal open ipv alleen van het slot.`
Ok Google, Doe de achterdeur op slot "Ok ik doe de achterdeur op slot" en dat doet het ook.
[ Voor 5% gewijzigd door Jan-Remco op 16-05-2022 22:23 ]
Beste Loqed,Loqed schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 21:15:Home Assistant integratie
uitnodiging tot beta testen stond hier :-)
Wat fijn dat de Home Assistant er eindelijk (in beta) is!
Ik heb hem direct toegevoegd aan mijn HA installatie en het vergrendelen/ontgrendelen van het slot werkt prima.
Echter blijft de statusinformatie van het slot, de attributen, geheel leeg (zie screenshot).
Wat gaat er nog mis of doe ik wellicht iets fout?
/f/image/LAlkJN8tjQAfg5ie0PEfTMuh.png?f=fotoalbum_large)
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Ik mis op je screenshot het deel waar de status zou moeten staan. Het scherm van je mobiel is te klein zo te zien.Snoekieboe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:41:
Echter blijft de statusinformatie van het slot, de attributen, geheel leeg (zie screenshot).
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Google Assistant
Google Home (via onze directe Google Home integratie) heeft maar twee standen (net zoals veel integraties, omdat Amerikaanse sloten ook maar twee standen hebben).
De commando's die je kunt gebruiken zijn o.a.:
Als Google Assistant vraagt om de pincode en Google Assistant is ingesteld op de Nederlandse taal, dan hebben we gezien dat soms de pincode niet werkt. Google "hoort" dan geen cijfers, maar letters (je ziet dat google ipv 1-2-3-4 hoort een-twee-drie-vier, en dat is geen juiste code).
Google Home (via onze directe Google Home integratie) heeft maar twee standen (net zoals veel integraties, omdat Amerikaanse sloten ook maar twee standen hebben).
- Je hebt een deur met vaste knop: Google Assistant kan dan de deur geheel openen, of op slot doen. Alleen van het slot halen zonder te openen kan niet.
- Je hebt een deur met deurkruk die je naar beneden kunt doen: Google Assistant kan de deur dan van het slot halen of op slot doen. De deur openen doe je door het handvat naar beneden te doen.
De commando's die je kunt gebruiken zijn o.a.:
- Hey Google, open %deurslot% / Hey Google, ontgrendel %deurslot%
- Hey Google, vergrendel %deurslot%
- Hey Google, is %deurslot% open / Hey Google, is %deurslot% ontgrendeld?
- Hey Google, is %deurslot% op slot?
Als Google Assistant vraagt om de pincode en Google Assistant is ingesteld op de Nederlandse taal, dan hebben we gezien dat soms de pincode niet werkt. Google "hoort" dan geen cijfers, maar letters (je ziet dat google ipv 1-2-3-4 hoort een-twee-drie-vier, en dat is geen juiste code).
Even ter eerste check:Snoekieboe schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:41:
[...]
Beste Loqed,
Wat fijn dat de Home Assistant er eindelijk (in beta) is!![]()
Ik heb hem direct toegevoegd aan mijn HA installatie en het vergrendelen/ontgrendelen van het slot werkt prima.
[Afbeelding]
- Brandt het lampje op je bridge continu groen?
- Zie je op http://ip-adres-van-je-bridge/status de status van de bridge?
- Kun je Home Assistant op je interne IP adres bereiken?
- Als je inlogt op https://app.loqed.com/API-Config/ --> Klik onder het kopje "Outgoing Webhooks via LOQED Bridge" op de link "Add/Delete webhooks".
- Klik op refresh. Je moet nu een overzicht krijgen van alle webhooks op de bridge. Dat zijn URLs die je bridge aanroept om bijv. aan Home Assistant installatie zijn status door te geven. Kun je daar evt een screenshot van maken?
[ Voor 4% gewijzigd door Loqed op 16-05-2022 23:28 . Reden: opmaak ]
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
DutchKel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 22:33:
[...]
Ik mis op je screenshot het deel waar de status zou moeten staan. Het scherm van je mobiel is te klein zo te zien.

Even naar rechts scrollen in dat attributes venster laat inderdaad alle attributen keurig zien.
@Loqed never mind.. user error
8000WP op Z-W & 1800WP op Z
Waar staat de installatiehandleiding om mijn Loqed m.b.v. Google Home te kunnen gebruiken?
Het is overigens niet zo moeilijk. Voeg bij Google home een third party apparaat toe en zoek in de lange lijst naar Loqed. Daarna kom je vanzelf in de wizard die voor mij in elk geval helemaal duidelijk was.piwakawaka schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:27:
Waar staat de installatiehandleiding om mijn Loqed m.b.v. Google Home te kunnen gebruiken?
Tot nu toe werkt de integratie in HA goed. jammer dat ik niet open kan doen vanuit HA. Alleen op slot of van het slot. Ik hoop dat de open functie er ook komt.
(En daarnaast zou ik de functie "touwtje uit de brievenbus" in HA willen zien. Deze is ideaal met kinderen die buiten spelen
)
Het op slot en van slot gebruik ik al in een schema in de Loqed app zelf.
(En daarnaast zou ik de functie "touwtje uit de brievenbus" in HA willen zien. Deze is ideaal met kinderen die buiten spelen
Suc6DutchKel schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 01:00:
[...]
Het is overigens niet zo moeilijk. Voeg bij Google home een third party apparaat toe en zoek in de lange lijst naar Loqed. Daarna kom je vanzelf in de wizard die voor mij in elk geval helemaal duidelijk was.
Nou nog iemand die het in Fibaro HC2 mogelijk maakt. Fibaro zelf doet helaas niet aan ondersteuning van derden.
Hoe zijn de bevindingen van de mensen die een Loqed gebruiken in combinatie met Homey?
Dit werkt voor mij prima.Rick.z schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 07:27:
Hoe zijn de bevindingen van de mensen die een Loqed gebruiken in combinatie met Homey?
Al gebruik ik eigenlijk maar 1 flow, die kijkt of ik de deur op slot heb gedaan als ik van huis ga. dat vergeet ik namelijk nog al eens.

Heeft iemand met HA Loqed al werkend in Homekit? Ik heb Loqed gelinkt aan mijn HA, krijg hem alleen niet in homekit. Heeft iemand dat al werkend?
Als het slot open is, heb ik wel de open functie. Maar direct vanuit op slot, naar open gaat niet, alleen naar van het slot.SPyRoX schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 10:59:
Tot nu toe werkt de integratie in HA goed. jammer dat ik niet open kan doen vanuit HA. Alleen op slot of van het slot. Ik hoop dat de open functie er ook komt.
(En daarnaast zou ik de functie "touwtje uit de brievenbus" in HA willen zien. Deze is ideaal met kinderen die buiten spelen)
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Kan wel, maar niet vanaf de standaard Lovelace card. Als je zelf een card maakt met de lock.open call, werkt het bij mij prima. Vanaf GitHub:FirePuma142 schreef op donderdag 19 mei 2022 @ 16:20:
[...]
Als het slot open is, heb ik wel de open functie. Maar direct vanuit op slot, naar open gaat niet, alleen naar van het slot.
IMPORTANT: The Home Assistant Lovelace standard card has only support for unlock and lock. By leveraging the lock-service: lock.open you can connect any buttomn or action to opening the lock.
Ah, ok. Ik gebruik inderdaad de Mushroom-lock-card, ik had de opmerking hier boven niet gezien._gibeon_ schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 09:23:
[...]
Kan wel, maar niet vanaf de standaard Lovelace card. Als je zelf een card maakt met de lock.open call, werkt het bij mij prima. Vanaf GitHub:
IMPORTANT: The Home Assistant Lovelace standard card has only support for unlock and lock. By leveraging the lock-service: lock.open you can connect any buttomn or action to opening the lock.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Er werkt een partij aan een integratie met Fibaro. Zodra we hier meer nieuws over hebben, laten we dat weten!Jan-Remco schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:52:
Nou nog iemand die het in Fibaro HC2 mogelijk maakt. Fibaro zelf doet helaas niet aan ondersteuning van derden.
Nieuwe BETA feature: Open elektronische deuren (portiekdeur, garagedeur) via de LOQED Bridge
!
Wij zijn benieuwd wat jullie denken van een nieuwe feature voor de LOQED Bridge: het openen van elektrische deuren via de LOQED Bridge, zoals een portiekdeur of garagedeur (of sluit jij iets originelers aan? Deze functie vereist een beetje technische handigheid, waardoor we dit graag met jullie willen testen, om te leren of dit veel zal worden gebruikt. Een uitdaging is bijvoorbeeld het grote aantal intercomsystemen die verschillend moeten worden aangesloten (heeft iemand een idee hoe deze schema's uit de app van het failliete bedrijf Nello te redden zijn
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sQsQZzS1fr64uWO3wZnOL6R5.jpg?f=user_large)
We hebben een kort stappenplan geschreven dat je hier kunt vinden.
Na de installatie kun je met een knop op het homescherm van je telefoon de volgende pagina openen, en zo de portiekdeur/garagedeur openen met de knop "Gemeenschappelijke toegangsdeur":
:fill(white):strip_exif()/f/image/s4xegrIhmqIkMb3wq2k3Y8OH.png?f=user_large)
Wat denk je van deze feature? Kun je het zelf installeren? Zou je dit door een monteur willen laten installeren? We zijn erg benieuwd naar jullie feedback!
@Loqed Kun je misschien iets meer delen hoe dit in zijn werk zou moeten gaan? Moet er dan bijvoorbeeld al een webhook koppeling zijn met de andere deuropener? Of kan de bridge ook andere draadloze protocollen uitzenden (bijvoorbeeld Hörmann Communication Protocol)? Of komt er een accessoire bij met potentiaalvrij schakelcontact?
Edit: nevermind, ik zie nu de URL staan met uitleg...
Edit: nevermind, ik zie nu de URL staan met uitleg...

[ Voor 8% gewijzigd door robertwebbe op 20-05-2022 17:19 ]
Ik heb een poort die werkt op 24 volt. Dus dit zou een mooie toevoeging zijn.Loqed schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:57:
[...]
Er werkt een partij aan een integratie met Fibaro. Zodra we hier meer nieuws over hebben, laten we dat weten!Nieuwe BETA feature: Open elektronische deuren (portiekdeur, garagedeur) via de LOQED Bridge
Wij zijn benieuwd wat jullie denken van een nieuwe feature voor de LOQED Bridge: het openen van elektrische deuren via de LOQED Bridge, zoals een portiekdeur of garagedeur (of sluit jij iets originelers aan?!
). Afhankelijk van o.a. jullie feedback en ervaringen wordt dan later besloten of deze feature ook voor het grote publiek beschikbaar zal worden gemaakt.
Deze functie vereist een beetje technische handigheid, waardoor we dit graag met jullie willen testen, om te leren of dit veel zal worden gebruikt. Een uitdaging is bijvoorbeeld het grote aantal intercomsystemen die verschillend moeten worden aangesloten (heeft iemand een idee hoe deze schema's uit de app van het failliete bedrijf Nello te redden zijn)
[Afbeelding]
Na de installatie kun je met een knop op het homescherm van je telefoon de volgende pagina openen, en zo de portiekdeur/garagedeur openen met de knop "Gemeenschappelijke toegangsdeur":
[Afbeelding]
Wat denk je van deze feature? Kun je het zelf installeren? Zou je dit door een monteur willen laten installeren? We zijn erg benieuwd naar jullie feedback!
Echter heb ik voor de aansturing 3 draden.
1 voeding en een open en een dicht draad.
Het zou mooi zijn als ik mij poort kan koppelen. maar in de uitleg staat een voorbeeld met 2 draden.
Ik stuur nu mijn poort aan via Homey. maar het zou handig zijn als ik digitale sleutels kan maken voor mijn poort.
Het slot werkt zo ver prima maar ik had vandaag een scenario waarbij ik even snel naar binnen moest, via de app het slot opende en daarna gelijk weer weg ging. Waarschijnlijk heb ik 2x de open functie gebruikt en was de laatste actie ietwat vertraagd, waardoor de deur wederom opende toen ik wegliep, waar ik dit gelukkig op mijn webcam zag en terug kon lopen om de deur te sluiten..
Aangezien het slot niet registreert wanneer de deur open blijft, Wat zou in jullie optiek de beste methode zijn om een melding te krijgen indien een deur open blijft? Ik weet dat er bijv. voor mijn alarm systeem van die raam/deur magneten zijn die dit kunnen registreren, maar dat zou alleen zijn wanneer ik het alarm zou activeren?
Aangezien het slot niet registreert wanneer de deur open blijft, Wat zou in jullie optiek de beste methode zijn om een melding te krijgen indien een deur open blijft? Ik weet dat er bijv. voor mijn alarm systeem van die raam/deur magneten zijn die dit kunnen registreren, maar dat zou alleen zijn wanneer ik het alarm zou activeren?
Geen idee, ik heb hem al dik een jaar op dezelfde plek, metertje van de deur, in de meterkast. Soms 100%, soms 20%, ik maak me er niet meer echt druk om zo lang het werkt.
Ik heb wel ergens gelezen wanneer dit gemeten wordt (ik weet alleen niet waar en wanneer), dat is niet continu want dan zou het slot zo leeg zijn, dus heel dynamisch is die meting niet.
Ik heb wel ergens gelezen wanneer dit gemeten wordt (ik weet alleen niet waar en wanneer), dat is niet continu want dan zou het slot zo leeg zijn, dus heel dynamisch is die meting niet.
Net als hierboven.Snelvuur schreef op zondag 22 mei 2022 @ 09:38:
Is die Bluetooth bridge slechter geworden? Ik had hem in mijn meterkast op nog geen 2 meter van de deur af (houten deur) en heb nog maar 20%. Heb hem nu in direct zicht en krijg nu 72% maar dit zou gewoon een super strakke verbinding (100%) moeten zijn. Zie foto voor 72%
[Afbeelding]
Wordt niet constant gemeten.
Als het werkt is het goed.
En ik zou de plant water geven
Ok mooi dan negeer ik dat.Nienix schreef op zondag 22 mei 2022 @ 11:20:
[...]
Net als hierboven.
Wordt niet constant gemeten.
Als het werkt is het goed.
En ik zou de plant water geven
Ja ik heb geen systeem om hem automatisch water te geven. De tuin gaat beter, daar wel
p.s. als ik de API website gebruik lijkt het erop dat hij me uitlogged uit de App, beetje raar maar te doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Snelvuur op 22-05-2022 12:10 ]
Je kunt maar op 1 plek ingelogd zijn (staat ergens), dus als je op de api website inlogd wordt je op de telefoon uitgelogd en andersom.
Wat zijn de maten van de buiten unit?
Wij hebben op de voordeur een klein schild ben benieuwd op deze hier wel op past.
Wij hebben op de voordeur een klein schild ben benieuwd op deze hier wel op past.
/f/image/RYr1ch0sEtgsTB52kxaCS8Ml.png?f=fotoalbum_large)
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Is toch de kerntrek? Heb hier soort van hetzelfde gok ik. Je moet wel het verlengstuk hebben (lange schroevendraaier en hulpstuk misschien)mrfatmen schreef op zondag 22 mei 2022 @ 16:35:
Wat zijn de maten van de buiten unit?
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/3HTO7IiOJo4gwPJHY1x0qVyj.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja, hier zit inderdaad kerntrek beveiliging in.
Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein
Denk dat dat wel past, maar de maten staan volgens mij precies op de site.
Kun je deze delen?timminater schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:19:
Ik heb in mijn home-assistant een template lock aangemaakt welke disabled is als er niemand thuis is.
heb hier de code zo snel niet bij de hand. Maar dit is gewoon een template lock zoals de HA voorbeelden met
code:
1
| availability_template: "{{ (states('zone.home')|int) > 0 }}" |
Leuk idee, maar misschien is het relais te licht uitgevoerd. Het zou jammer zijn als je relais stuk gaat omdat een ander per ongeluk jouw draadjes pakt en er 220v op zet.Loqed schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 15:57:
[...]
Er werkt een partij aan een integratie met Fibaro. Zodra we hier meer nieuws over hebben, laten we dat weten!Nieuwe BETA feature: Open elektronische deuren (portiekdeur, garagedeur) via de LOQED Bridge
Wij zijn benieuwd wat jullie denken van een nieuwe feature voor de LOQED Bridge: het openen van elektrische deuren via de LOQED Bridge, zoals een portiekdeur of garagedeur (of sluit jij iets originelers aan?!
). Afhankelijk van o.a. jullie feedback en ervaringen wordt dan later besloten of deze feature ook voor het grote publiek beschikbaar zal worden gemaakt.
Deze functie vereist een beetje technische handigheid, waardoor we dit graag met jullie willen testen, om te leren of dit veel zal worden gebruikt. Een uitdaging is bijvoorbeeld het grote aantal intercomsystemen die verschillend moeten worden aangesloten (heeft iemand een idee hoe deze schema's uit de app van het failliete bedrijf Nello te redden zijn)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@Loqed Hoe staat het met deze veiligheids opmerking ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71177736
De mogelijkheid om de Open bevestiging (nu een Ok) achter een vorm van biometrische beveiliging te zetten zoals een vingerafdruk.
We hopen dat klanten geen 230 gaan aansluiten op een jackplug, gezien je dan een flinke opdoffer krijgtMichaelReitsma schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:53:
[...]
Leuk idee, maar misschien is het relais te licht uitgevoerd. Het zou jammer zijn als je relais stuk gaat omdat een ander per ongeluk jouw draadjes pakt en er 220v op zet.
Dit idee staat op onze lijst, maar het zal nog even duren voordat we daaraan toe komen, er staat veel op de planning! Ik zag dat er wel apps zijn die andere apps kunnen beveiligen, is dat misschien een tijdelijke oplossing voor je? https://www.androidplanet.nl/tips/apps-beveiligen/MichaelReitsma schreef op maandag 23 mei 2022 @ 16:53:
[...]
@Loqed Hoe staat het met deze veiligheids opmerking ?
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71177736
De mogelijkheid om de Open bevestiging (nu een Ok) achter een vorm van biometrische beveiliging te zetten zoals een vingerafdruk.
Korte insteek @Loqed ;
Is het slot aan de binnenzijde ook te ontgrendelen als niemand met een smartphone in de woning aanwezig is?
Ook m.a.w. stel dat meneer/mevrouw de inbreker een klein ruitje intikt en een kleine slinger geeft aan de draaiknop, gaat de deur dan altijd open?
Uiteraard zal je dan in de app zien dat de deur ontgrendeld, maar was dit niet een SKG beveiligingspunt?
Is het slot aan de binnenzijde ook te ontgrendelen als niemand met een smartphone in de woning aanwezig is?
Ook m.a.w. stel dat meneer/mevrouw de inbreker een klein ruitje intikt en een kleine slinger geeft aan de draaiknop, gaat de deur dan altijd open?
Uiteraard zal je dan in de app zien dat de deur ontgrendeld, maar was dit niet een SKG beveiligingspunt?
Wabbawabbawabbawabba
Je kunt ten alle tijden via de binnenkant de deur openen echter voor de SKG keuring mag je hem aan de binnenkant niet via de brievenbus openmaken door te hengelen. Omdat het een gladde ronde knop is krijg je die vanuit een brievenbus niet (makkelijk) open.KatirZan schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 15:50:
Korte insteek @Loqed ;
Als iemand een ruitje intikt dan is sowieso niks mee veilig, dan kan de inbreker ook een sleutel die op het slot staat omdraaien. Immers lijkt het me onveilig als je vanuit de binnenkant de deur niet makkelijk kunt openen. Als er brand uitbreekt moet je immers snel naar buiten kunnen. Veiligheid boven alles.
Dat snap ik, maar in een gedeelde voordeur weet je niet wat een ander allemaal knutselt.Loqed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:07:
[...]
We hopen dat klanten geen 230 gaan aansluiten op een jackplug, gezien je dan een flinke opdoffer krijgt
[...]
Een optische ontkoppeling met overspanningsbeveiliging heeft dan de voorkeur om je bridge te beschermen en de uptime van het slot te garanderen.
Ik vind het jammer dat er kennelijk voorrang gegeven wordt aan dhz projecten boven de security-aspecten wat zeker bij een slot, de toegang van je huis, extreem belangrijk is.Loqed schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 14:07:
Dit idee staat op onze lijst, maar het zal nog even duren voordat we daaraan toe komen, er staat veel op de planning! Ik zag dat er wel apps zijn die andere apps kunnen beveiligen, is dat misschien een tijdelijke oplossing voor je? https://www.androidplanet.nl/tips/apps-beveiligen/
Sowieso zie ik liever dat er eerst meer updates komen op de app alvorens er weer wat nieuws wordt bedacht.
Er is in het verleden ook andere zaken beloofd en die komen keer op keer niet.
Maar wel een beta voor een schakelaaraansluiting op de bridge ....
Op deze manier lijkt er geen voortgang in de ontwikkeling te zitten terwijl die wel hard nodig is.
Ik heb sinds dit weekend ook een Loqed op mijn voordeur.
Ik moet zeggen dat ik wat twijfels had gezien de recente reviews, maar toch de knoop doorgehakt.
Mijn ervaringen tot dusver:
Wat ik nog wil doen:
Ik moet zeggen dat ik wat twijfels had gezien de recente reviews, maar toch de knoop doorgehakt.
Mijn ervaringen tot dusver:
- 3 punts sluiting werkt zonder problemen; kalibratie van het slot ging in 1 keer goed
- (op iphone iOS) je moet de Loqed app toestemming geven om altijd location access toegang te hebben => daarmee werkt de automatische unlock bij thuiskomst prima. Die optie kan je echter niet kiezen vanuit de app bij 1e configuratie, en je moet dus maar net weten dat je dat vanuit het iOS Settings menu kan selecteren.
- ik vind die 'touch to open' prima werken bij aankomst, maar zou die optie ook kortstondig willen kunnen activeren als ik even buiten een klusje heb of iets uit de auto wil pakken (en dat je dus je telefoon niet nodig zou hebben). Een soort van tijdelijke 'open door' modus. Weet iemand of / hoe dit mogelijk is?
- ik heb (met Olisto) op de iphones en apple watches icoontjes geplaatst om snel de deur te kunnen locken en unlocken (geen 'open door' want als je die per ongeluk op afstand activeert dan staat je voordeur open). LET OP: hiervoor heb ik wel de standaard security policy op iOS aangepast onder Face Id & Passcode: onder het kopje 'allow access when locked' staat een hele rits aan zaken waarvoor ik echt wel authentication vereis. Met faceId heb je hier ook helemaal geen last van het iedere keer authentication (snap niet dat dit niet de default is eigenlijk).
- installatie met roset ging anders dan de handleiding aangaf: ik heb schroeven die vanaf het roset aan de binnenkant ook het roset aan de buitenkant vastmaken. Ik heb uiteindelijk het roset aan de binnenkant gewoon weggelaten en de schroeven verder aangedraaid (wat gelukkig ging). De roset toolkit die ik apart gratis heb bijbesteld bleek uiteindelijk dus helemaal niet nodig.
- tijdschema voor automatisch locken / unlocken ingericht, sleutel voor schoonmakers aangemaakt => allemaal vanzelfsprekend
- ik heb wel een pincode ingesteld (ondanks SKG degradatie) om in ieder geval voor deze eerste periode in staat te zijn toch binnen te komen bij vergeten van de telefoon.
Wat ik nog wil doen:
- integratie met home automation (openHAB); mn rules die betrekking hebben op wel/niet thuis zijn
- de kids hebben een one2track horloge met GPS en GSM/SMS functie. Ik weet nog niet precies hoe maar ik wil kijken of ik ze zelf de voordeur daarmee open kan laten maken.
- ik krijg nog de powerkit (was aanbieding bij RobbShop)
Heel veel plezier ermee en welkom bij de club ! :-)vargo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:54:
Mijn ervaringen tot dusver:Kortom eigenlijk behoorlijk tevreden tot dusver omdat het gewoon werkt en ook gemak meebrengt (vriendin vindt het ook prima en dat zegt ook wat). Ik hoop dat de betrouwbaarheid de komende maanden uitwijst dat dit zo blijft.
- 3 punts sluiting werkt zonder problemen; kalibratie van het slot ging in 1 keer goed
- (op iphone iOS) je moet de Loqed app toestemming geven om altijd location access toegang te hebben => daarmee werkt de automatische unlock bij thuiskomst prima. Die optie kan je echter niet kiezen vanuit de app bij 1e configuratie, en je moet dus maar net weten dat je dat vanuit het iOS Settings menu kan selecteren.
- ik vind die 'touch to open' prima werken bij aankomst, maar zou die optie ook kortstondig willen kunnen activeren als ik even buiten een klusje heb of iets uit de auto wil pakken (en dat je dus je telefoon niet nodig zou hebben). Een soort van tijdelijke 'open door' modus. Weet iemand of / hoe dit mogelijk is?
- ik heb (met Olisto) op de iphones en apple watches icoontjes geplaatst om snel de deur te kunnen locken en unlocken (geen 'open door' want als je die per ongeluk op afstand activeert dan staat je voordeur open). LET OP: hiervoor heb ik wel de standaard security policy op iOS aangepast onder Face Id & Passcode: onder het kopje 'allow access when locked' staat een hele rits aan zaken waarvoor ik echt wel authentication vereis. Met faceId heb je hier ook helemaal geen last van het iedere keer authentication (snap niet dat dit niet de default is eigenlijk).
- installatie met roset ging anders dan de handleiding aangaf: ik heb schroeven die vanaf het roset aan de binnenkant ook het roset aan de buitenkant vastmaken. Ik heb uiteindelijk het roset aan de binnenkant gewoon weggelaten en de schroeven verder aangedraaid (wat gelukkig ging). De roset toolkit die ik apart gratis heb bijbesteld bleek uiteindelijk dus helemaal niet nodig.
- tijdschema voor automatisch locken / unlocken ingericht, sleutel voor schoonmakers aangemaakt => allemaal vanzelfsprekend
- ik heb wel een pincode ingesteld (ondanks SKG degradatie) om in ieder geval voor deze eerste periode in staat te zijn toch binnen te komen bij vergeten van de telefoon.
Wat ik nog wil doen:
- integratie met home automation (openHAB); mn rules die betrekking hebben op wel/niet thuis zijn
- de kids hebben een one2track horloge met GPS en GSM/SMS functie. Ik weet nog niet precies hoe maar ik wil kijken of ik ze zelf de voordeur daarmee open kan laten maken.
- ik krijg nog de powerkit (was aanbieding bij RobbShop)
Ik heb deze wens ook, en volgens mij staat die ook bij LOQED genoteerd voor bij een volgende update. Als ik gasten verwacht zet ik m namelijk vaak aan en vergeet m uit te zetten. Gelukkig krijg je na een paar uur een mail dat je dit lang hebt aanstaan, maar toch.vargo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:54:
• ik vind die 'touch to open' prima werken bij aankomst, maar zou die optie ook kortstondig willen kunnen activeren als ik even buiten een klusje heb of iets uit de auto wil pakken (en dat je dus je telefoon niet nodig zou hebben). Een soort van tijdelijke 'open door' modus. Weet iemand of / hoe dit mogelijk is?
Wanneer komt nu de herstelde software versie 2003017? Na het resetten van mijn slot pakte deze weer versie 2003016. Bluetooth is nu een stuk zwakker 36%, was tussen de 78 en 100%
Bridge zit nog geen meter van het slot.
Hier toevallig Loqed gebeukers in combinatie met een driepunts krukbediend slot (wat betekent dat je eerst de deurklink omhoog moet doen alvorens je de deur op slot kunt draaien)? Betekent feitelijk dat iets als auto lock, of automatisch elke avond om 22:00 deur op slot niet zal werken. Maar verder? Hoe werkt deze combinatie in de praktijk?
Mijn achterdeur werkt zo. Autolock werkt niet als je niet van te voren je deurklink omhoog doet, maar als je daar aan denkt werkt dat wel. Je krijgt ook een melding als de deur niet goed kan sluiten omdat je de klink niet omhoog hebt gedaan. 's avonds heb ik autolock ingesteld, als van te voren de klink al omhoog is gedaan werk het dus en zoniet komt er een piepje van het slot en een melding (ik heb via mail).JBS schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:41:
Hier toevallig Loqed gebeukers in combinatie met een driepunts krukbediend slot (wat betekent dat je eerst de deurklink omhoog moet doen alvorens je de deur op slot kunt draaien)? Betekent feitelijk dat iets als auto lock, of automatisch elke avond om 22:00 deur op slot niet zal werken. Maar verder? Hoe werkt deze combinatie in de praktijk?
Wat ik ooit heb begrepen is de rede dat de deurklink omhoog moet worden gedaan dat het niet per ongelijk dichtvalt als je even na buiten gaat. Bij een tuindeur is dat dus soms handig.
Werkt verder goed.
Is dat niet een beetje ver gezocht, dat er iemand bij een gedeelde voordeur aan je bedrading gaat knutselen en er 230V op zet? Dan moet iemand dus moedwillig bedrading doorknippen of loshalen (waar je normaal niet bij zou moeten kunnen).MichaelReitsma schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:01:
[...]
Dat snap ik, maar in een gedeelde voordeur weet je niet wat een ander allemaal knutselt.
Een optische ontkoppeling met overspanningsbeveiliging heeft dan de voorkeur om je bridge te beschermen en de uptime van het slot te garanderen.
Dan lijkt de kans me groter dat de bridge gewoon uit het stopcontact wordt getrokken. Als je dat wil voorkomen kun je 'm in een kastje inbouwen, dan is dat ook een prima plek om een relais in te bouwen als dat nodig is. Of zie ik iets over het hoofd?
Fingerprint beveiliging is toch ook een nieuwe functie? En dat is er juist eentje die je prima zelf kunt instellen met een third party app, zodat de Loqed dev's aan andere functies kunnen werken. Ik snap de prioritering wel.MichaelReitsma schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:01:
[...]
Sowieso zie ik liever dat er eerst meer updates komen op de app alvorens er weer wat nieuws wordt bedacht.
Ik heb op de achterdeur ook een kruk-bediend driepuntsslot. Voor deze deur heb ik gekozen voor een cilinder van Bold. Omdat ik voor een dergelijk slot (in tegenstelling tot mijn voordeur) geen meerwaarde zie voor een gemotoriseerd slot. Tevens vind ik het wel een prettig gevoel dat het twee verschillende systemen zijn, mocht een van beide systemen storing hebben, dan kan ik via de andere deur naar binnen.JBS schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 23:41:
Goede suggestie!_wilco_ schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:27:
[...]
Ik heb op de achterdeur ook een kruk-bediend driepuntsslot. Voor deze deur heb ik gekozen voor een cilinder van Bold. Omdat ik voor een dergelijk slot (in tegenstelling tot mijn voordeur) geen meerwaarde zie voor een gemotoriseerd slot. Tevens vind ik het wel een prettig gevoel dat het twee verschillende systemen zijn, mocht een van beide systemen storing hebben, dan kan ik via de andere deur naar binnen.
Merk dat ik nog behoorlijk twijfel voor welk slot te gaan, meerdere merken/types lijken meer dan prima geschikt en hebben de nodige functionaliteiten.
Waarom bijvoorbeeld een Loqed of Bold en geen Nuki?
[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 27-05-2022 13:29 ]
Ik heb voor Loqed en Bold gekozen omdat ze mooi integreren (geen opzet product) allebei SKG*** zijn en (minder belangrijk, maar wel positief) uit Nederland komen.JBS schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:29:
[...]
Waarom bijvoorbeeld een Loqed of Bold en geen Nuki?
Ik heb mezelf, toen ik alleen nog de Loqed op de voordeur had, een keer buitengesloten. Vandaar mijn keuze voor twee systemen. Bij de Bold zijn ook "Clickers" leverbaar, deze kun je op een veilige plek opbergen (familie, buren, auto, enz) in geval van nood.
Ik heb de Loqed nu ruim 3 weken.Ruudzu schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 21:36:
Wanneer komt nu de herstelde software versie 2003017? Na het resetten van mijn slot pakte deze weer versie 2003016. Bluetooth is nu een stuk zwakker 36%, was tussen de 78 en 100%
Bluetooth idd niet erg hoog (nu op 20%), zit ook op versie 200316.
• ik heb (met Olisto) op de iphones en apple watches icoontjes geplaatst om snel de deur te kunnen locken en unlocken (geen 'open door' want als je die per ongeluk op afstand activeert dan staat je voordeur open). LET OP: hiervoor heb ik wel de standaard security policy op iOS aangepast onder Face Id & Passcode: onder het kopje 'allow access when locked' staat een hele rits aan zaken waarvoor ik echt wel authentication vereis. Met faceId heb je hier ook helemaal geen last van het iedere keer authentication (snap niet dat dit niet de default is eigenlijk).
Wat heb je hier precies aangepast?
Zie van alles staan maar niets specifieks voor Olisto.
Wat heb je hier precies aangepast?
Zie van alles staan maar niets specifieks voor Olisto.
20% staat tie hier ook al een tijdje op. Slotversie is hier wel al een tijd 2003017
Het Bluetooth percentage moet met een korreltje zout worden genomen. Waarschijnlijk gaan we deze in een komende versie verbergen, en alleen laten zien of er een verbinding is. Het percentage komt nu van de bridge, maar die chip lijkt het niet zo zuiver te meten (ondanks dat we een lang gemiddelde nemen). Een mogelijke toekomstoplossing is om het percentage op het slot te meten, die dat wel goed kan.
Als het signaal verloren raakt, dan zie je dat terugkomen in het activiteitenlogboek en is het lampje op de bridge even niet groen. Dat is een indicatie dat het echt te zwak is. Zie je dat niet regelmatig, dan werkt alles goed en hoef je je geen zorgen te maken
Als het signaal verloren raakt, dan zie je dat terugkomen in het activiteitenlogboek en is het lampje op de bridge even niet groen. Dat is een indicatie dat het echt te zwak is. Zie je dat niet regelmatig, dan werkt alles goed en hoef je je geen zorgen te maken
Vandaag ook de Loqed ontvangen en ik klikte alvast wat voor de installatie instructies in de app. Bij de stap over het wel of niet nodig hebben van een tool voor het verwijderen het rozet twijfel ik wat.
Heb ik een rozet waarvoor die toolbox nodig is? Of is dit een 'schuifrozet' die er betrekkelijk eenvoudig vanaf kan zonder dergelijk aanvullend gereedschap?
Heb ik een rozet waarvoor die toolbox nodig is? Of is dit een 'schuifrozet' die er betrekkelijk eenvoudig vanaf kan zonder dergelijk aanvullend gereedschap?
/f/image/pNNqI5ZS6HEfMMRvPSKngObN.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb destijds een filmpje gemaakt hoe het roset eraf ging. Op basis daarvan kreeg ik de tool.
Als het roset er recht naar voren af kan (en dus niet omhoog of omlaag moet schuiven) zit je goed denk ik.
Als het roset er recht naar voren af kan (en dus niet omhoog of omlaag moet schuiven) zit je goed denk ik.
Begrijp ik je goed dat je de tool alsnog nodig had toen je het rozet los gekregen had?janne_nl schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:54:
Ik heb destijds een filmpje gemaakt hoe het roset eraf ging. Op basis daarvan kreeg ik de tool.
Ik begreep uit de app dat de tool specifiek nodig was om het bestaande rozet los te krijgen, of juist verderop in het montage proces van de Loqed?
Nee, de tool is nodig om het display aan het binnenwerk ding vast te schroeven.
De tool is niet meer dan een dunne lange schroevendraaier en een cilindervormig deel om de schroefjes door te voeren.
De tool is niet meer dan een dunne lange schroevendraaier en een cilindervormig deel om de schroefjes door te voeren.
Thanks voor je toelichting. Zojuist ook al even contact gehad met Loqed, ik heb e.e.a. verkeerd begrepen. Duidelijk nujanne_nl schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:49:
Nee, de tool is nodig om het display aan het binnenwerk ding vast te schroeven.
Hoe vinden jullie de 500 meter restrictie?
Bij ons is de supermarkt op 200 meter, dus even boodschappen doen en teruglopen moet je 'handmatig' de deur openen.
Laat staan als ik even naar de garage loop, of het vuil buiten zet.
Bij ons is de supermarkt op 200 meter, dus even boodschappen doen en teruglopen moet je 'handmatig' de deur openen.
Sinds een week of 2 issues met het slot, met name dat het de loqed motormodule niet meer lukt de dagschoot na handmatig kort opendraaien van de knop deze terug te laten schieten. Draai ik handmatig de speciale cilinder dan schiet ie wel netjes terug.
Vanuit Loqed een nieuwe motormodule ontvangen (niets dan lof voor het support trouwens) en al lijkt die het iets beter te doen is het een hit & miss met de dagschoot. De deur heeft een meerpuntsluiting en is ongeveer een jaartje oud dus hie zoek ik het nog niet in.
Herkent 1 van jullie dit?
Vanuit Loqed een nieuwe motormodule ontvangen (niets dan lof voor het support trouwens) en al lijkt die het iets beter te doen is het een hit & miss met de dagschoot. De deur heeft een meerpuntsluiting en is ongeveer een jaartje oud dus hie zoek ik het nog niet in.
[ Voor 3% gewijzigd door Boel-Shit op 02-06-2022 13:05 ]
Dit is bij mij ook lastig.sbenalla schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:44:
Ik werk thuis op eigen terrein. ik kom niet vaak meer dan 500 meter van huis. Ik open het slot meestal via de app omdat hij niet geactiveerd word als ik er bij sta.
Ik heb dat opgelost door "Schakel Touch to Open afstandsvereiste uit (experimenteel)"aan te zetten.sbenalla schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 12:44:
( ja je zet iets aan om het uit te zetten
Lijkt een beetje op wat ik had (de klink kwam niet altijd vanzelf omhoog) en dat heb ik opgelost door het deurbeslag van de Loqed iets minder vast op de deur te draaien. Maar vind het lastig inschatten of dat bij jou ook speelt. Allicht het proberen waard.Boel-Shit schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:05:
Sinds een week of 2 issues met het slot, met name dat het de loqed motormodule niet meer lukt de dagschoot na handmatig kort opendraaien van de knop deze terug te laten schieten. Draai ik handmatig de speciale cilinder dan schiet ie wel netjes terug.
Ik wel, beetje vreemd dat het eerst wel goed ging. Bij mij zat met name de middelste schroef te diep waardoor de dagschoot werd afgeklemd. Ik heb uiteindelijk de middelste schroef weg gelaten.Boel-Shit schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:05:
De backplane van het oorspronkelijke slot was een stuk dikker waardoor het daar wel werkte.
josverweij schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:28:
[...]
Lijkt een beetje op wat ik had (de klink kwam niet altijd vanzelf omhoog) en dat heb ik opgelost door het deurbeslag van de Loqed iets minder vast op de deur te draaien. Maar vind het lastig inschatten of dat bij jou ook speelt. Allicht het proberen waard.
Jullie zeggen beide ongeveer hetzelfde. Ik ga het i.i.g. even proberen.janne_nl schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:38:
[...]
Ik wel, beetje vreemd dat het eerst wel goed ging. Bij mij zat met name de middelste schroef te diep waardoor de dagschoot werd afgeklemd. Ik heb uiteindelijk de middelste schroef weg gelaten.
De backplane van het oorspronkelijke slot was een stuk dikker waardoor het daar wel werkte.
Waarom het ineens is, geen idee, de volle zon de gehele dag de afgelopen weken?
Ik heb precies hetzelfde dat de knop niet terug veert ( wat op zich geen probleem is )
Ik heb destijds niet de cilinder schroef gebruikt die bij Loqed geleverd werd daar de schroef te kort was voor bij. De voordeur
Is dit herkenbaar eigenlijk
Ik heb destijds niet de cilinder schroef gebruikt die bij Loqed geleverd werd daar de schroef te kort was voor bij. De voordeur
Is dit herkenbaar eigenlijk
Helaas heeft de motor het begeven. Vanmorgen met customer support contact gehad en ga zo een nieuw exemplaar bij ze ophalen (om de snelheid erin te houden).vargo schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 17:54:
...
Een mooie aanbieding bij Tink:https://www.tink.nl/googl...Hav4ncO9JimMvWw%3D.NJwS62
Mega veel regen, ik loop naar mijn deur nadat ik echt 50+ km weg ben geweest. Scherm staat niet aan als ik aankom en daarnaast toen ik hem aanraakte "connecting to phone" maar nada, daarna een mailtje van loqed dat ze zeggen dat hij probeerde contact te maken maar het lukte niet. Vraag me dan toch echt af waar dat aan kan liggen. Om deze reden neem ik nog altijd de sleutels van de achterdeur mee gewoon omdat het niet 100% dekking geeft. Kon dus mijn huis niet in via de voordeur. Batterij prima, wifi prima, brdige prima. Vrouwlief heeft het al opgegeven en loopt standaard met de sleutels achterom. Ben nog steeds een voorstander om gewoon het toe te laten staan om de loqed 24/7 van stroom te voorzien zodat hij meer actiever kan scannen.
Je kunt toch altijd via de app de deur openen?
Over de afstand, wat zie je in de logging van de app?
Via de app ging hij ook niet open. Als er staat open op afstand is volgens mij de Bluetooth verbinding er gewoon niet. De volgende dag werkte hij weer gewoon normaal overigens. Het gebeurd alleen ‘soms’ en dat is meestal met stort regen 🤣janne_nl schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 10:17:
Je kunt toch altijd via de app de deur openen?
Je kunt op de knop drukken van het slot (onderaan waarmee je de pincode activeert) om bluetooth met de hand te activeren.Snelvuur schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 07:58:
[...]
Via de app ging hij ook niet open. Als er staat open op afstand is volgens mij de Bluetooth verbinding er gewoon niet. De volgende dag werkte hij weer gewoon normaal overigens. Het gebeurd alleen ‘soms’ en dat is meestal met stort regen 🤣
@DutchKel Je bedoelt toch de display aan de buitenzijde? Is dit dan een soft button of is het echt een fysieke knop waardoor je echt op het display moet drukken?
Ja die bedoelde ik inderdaad. Dat zijn 2 soft buttons, dus aanraken is al voldoende.robertwebbe schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 14:39:
@DutchKel Je bedoelt toch de display aan de buitenzijde? Is dit dan een soft button of is het echt een fysieke knop waardoor je echt op het display moet drukken?