Kan ik mij al aanmelden?Loqed schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:01:
Onze lokale bridge API is bijna af! Dit zet de deur open voor nieuwe integraties, waaronder Home Assistant.
We komen binnenkort met een proef speciaal voor Tweakers.
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? (zie foto)
gisteravond voor het eerst de batterijen (powerkit) proberen op te laden in het slot. kwam het vanochtend dus met een verrassing dat het slot niet meer werkte! en ik de batterijen zo aantrof in LOQED. Volgens mij werkt LOQED nu helemaal niet meer, maar helaas weinig tijd gehad nog om het goed na te checken met nieuwe batterijen. Wellicht is er daarom nog hoop.
Ik snap alleen niet wat er fout gegaan is? Ik kan toch niet meer doen dan de lader aansluiten (in het kleine pinnetje in het slot) en in de applicatie voor NI-MH (oplaadbaar) kiezen, en start charging drukken? ....
Eerst dat Pi-hole gezeik dat het slot niet goed aanmeld... En nu ontplofte batterijen? ben benieuwd wat hierna gaat gebeuren..
Ik snap alleen niet wat er fout gegaan is? Ik kan toch niet meer doen dan de lader aansluiten (in het kleine pinnetje in het slot) en in de applicatie voor NI-MH (oplaadbaar) kiezen, en start charging drukken? ....
Eerst dat Pi-hole gezeik dat het slot niet goed aanmeld... En nu ontplofte batterijen? ben benieuwd wat hierna gaat gebeuren..
:strip_exif()/f/image/mY6EouTR6b7nB6VKlwxLp45u.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit is ernstig en hebben we nog niet eerder gezien. Graag ontvangen we je lader en batterijen terug, zodat we deze kunnen onderzoeken. Van onze support begreep ik dat je al in contact bent met henHolmes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:50:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? (zie foto)gisteravond voor het eerst de batterijen (powerkit) proberen op te laden in het slot. kwam het vanochtend dus met een verrassing dat het slot niet meer werkte! en ik de batterijen zo aantrof in LOQED. Volgens mij werkt LOQED nu helemaal niet meer, maar helaas weinig tijd gehad nog om het goed na te checken met nieuwe batterijen. Wellicht is er daarom nog hoop.
[Afbeelding]
Goed om te weten is dat de batterijen niet kunnen ontploffen, omdat deze een veiligheidsventiel hebben. In jouw geval zijn die geopend.
Als een firewall Google Firebase blokkeert (dat de Android app gebruikt om push berichten te sturen), kon de app niet kan inloggen en crashte deze. In de volgende versie van de Android app verschijnt hiervan dan een nette melding.Holmes schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 10:50:
Eerst dat Pi-hole gezeik dat het slot niet goed aanmeld...
[Afbeelding]
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
@Loqed Heb nieuwe de batterijen en lader binnen gehad. Bedankt voor het snelle handelen! Aan de service ligt het niet.
Probleem is alleen nu; als ik LOQED probeer op te laden met de nieuwe lader en batterijen - dat net zoals bij de vorige keer - geen led-lampje aan gaat tijdens het laden op het slot. Las pas gisteren op jullie site dat dit normaal gesproken moet gaan gebeuren als het laden is beginnen. Weet daarom niet of het wijsheid is om het uit te testen, straks 'ontploffen' (
) de batterijen weer.
Dus wat is wijsheid?
Probleem is alleen nu; als ik LOQED probeer op te laden met de nieuwe lader en batterijen - dat net zoals bij de vorige keer - geen led-lampje aan gaat tijdens het laden op het slot. Las pas gisteren op jullie site dat dit normaal gesproken moet gaan gebeuren als het laden is beginnen. Weet daarom niet of het wijsheid is om het uit te testen, straks 'ontploffen' (
Dus wat is wijsheid?
Heb je in de app wel ingesteld welke batterijen het zijn en het laden via de app gestart?Holmes schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:11:
@Loqed Heb nieuwe de batterijen en lader binnen gehad. Bedankt voor het snelle handelen! Aan de service ligt het niet.
Probleem is alleen nu; als ik LOQED probeer op te laden met de nieuwe lader en batterijen - dat net zoals bij de vorige keer - geen led-lampje aan gaat tijdens het laden op het slot. Las pas gisteren op jullie site dat dit normaal gesproken moet gaan gebeuren als het laden is beginnen. Weet daarom niet of het wijsheid is om het uit te testen, straks 'ontploffen' () de batterijen weer.
Dus wat is wijsheid?
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Maar natuurlijkDutchKel schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:16:
[...]
Heb je in de app wel ingesteld welke batterijen het zijn en het laden via de app gestart?
Ik heb 2 weken geleden ook een oplaad set gekocht. maar tot nu toe nog niet geprobeerd.Holmes schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 17:11:
Probleem is alleen nu; als ik LOQED probeer op te laden met de nieuwe lader en batterijen - dat net zoals bij de vorige keer - geen led-lampje aan gaat tijdens het laden op het slot. Las pas gisteren op jullie site dat dit normaal gesproken moet gaan gebeuren als het laden is beginnen. Weet daarom niet of het wijsheid is om het uit te testen, straks 'ontploffen' () de batterijen weer.
Dus wat is wijsheid?
Ik wacht dit even af.
Verder ben ik wel tevreden over het slot. Ik was vooraf angstig dat ik geen sleutel meer kon gebruiken maar de angst is nu wel verdwenen.
Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi
@Loqed Ik zie in de iOS app nog een melding staan dat Touch to Open mogelijk niet werk op iOS15 en dat de verwachting is dat dit in een volgende release opgelost zal zijn. Inmiddels is de iOS 15.4 GM beschikbaar, is het nu opgelost?
Op dit moment staat er nog 15.3.1 op mijn iPhone, meestal werkt touch to open prima, af en toe krijg ik het pin-code schermpje. Aangezien ik geen pincode heb, gaat dit niet werken. Dan moet ik alsnog de app openen om de deur te openen. Is dat pin-scherm onderdeel van het huidige iOS probleem?
En ik heb ook nog een wens voor een toekomstige hardware update. Kunnen jullie ook NFC inbouwen in het buitendeel? In plaats van een pin-code tik ik liever mijn telefoon even tegen het slot. Mogelijk dat Apple hier dwars ligt maar misschien is dit te omzijlen door een koppeling te maken met de bankpas. Even 2 keer de powerknop indrukken en je activeer ApplePay. Als je dit als secure element kunt inlezen dan ben je er ook.
Ik ga het zelf in ieder geval proberen te bereiken via een Ubiquiti UniFi Protect G4 Pro doorbell. Deze heeft een NFC reader ingebouwd en via een Home Assistant koppeling ga ik het proberen. Helaas is de NFC reader nog niet beschikbaar in de huidige software release, dat moet nog komen.
Op dit moment staat er nog 15.3.1 op mijn iPhone, meestal werkt touch to open prima, af en toe krijg ik het pin-code schermpje. Aangezien ik geen pincode heb, gaat dit niet werken. Dan moet ik alsnog de app openen om de deur te openen. Is dat pin-scherm onderdeel van het huidige iOS probleem?
En ik heb ook nog een wens voor een toekomstige hardware update. Kunnen jullie ook NFC inbouwen in het buitendeel? In plaats van een pin-code tik ik liever mijn telefoon even tegen het slot. Mogelijk dat Apple hier dwars ligt maar misschien is dit te omzijlen door een koppeling te maken met de bankpas. Even 2 keer de powerknop indrukken en je activeer ApplePay. Als je dit als secure element kunt inlezen dan ben je er ook.
Ik ga het zelf in ieder geval proberen te bereiken via een Ubiquiti UniFi Protect G4 Pro doorbell. Deze heeft een NFC reader ingebouwd en via een Home Assistant koppeling ga ik het proberen. Helaas is de NFC reader nog niet beschikbaar in de huidige software release, dat moet nog komen.
Meerdere mensen last op IOS dat de app aangeeft dat WiFi niet goed is !
Gister leek alles
Nog perfect
@Loqed
Naar mijn idee is het daardoor gekomen ?
Gister leek alles
Nog perfect
@Loqed
Naar mijn idee is het daardoor gekomen ?
:strip_exif()/f/image/RznzXqoXmdMIlVyxJlkOSDJF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door MarioMark1541 op 12-03-2022 10:01 ]
@MarioMark1541 Ja, bij mij ook sinds vandaag. Gisteren was het nog perfect.
Oh gelukkigrobertwebbe schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 00:23:
@MarioMark1541 Ja, bij mij ook sinds vandaag. Gisteren was het nog perfect.
Ben ik niet de enigste en hoef ik het niet hier in mijn huis te zoeken hahaha
In mijn router zie ik dat de WiFi verbinding met de bridge gewoon perfect is:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YwHuT87CtL76tXqJ6p0WZMDE.jpg?f=user_large)
Klopt WiFi in app geeft verkeerde melding heb ik ook gekeken moet meer als 85% zijn.
Dat heb in dus ook !robertwebbe schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 10:33:
In mijn router zie ik dat de WiFi verbinding met de bridge gewoon perfect is:
[Afbeelding]
Hier geeft de app ook aan dat de bridge geen WiFi verbinding meer heeft.
Touch to open lijkt hier ook minder goed te werken
Slot wordt pas later wakker als ik thuis kom en moet ik alsnog m’n telefoon pakken @Loqed
Slot wordt pas later wakker als ik thuis kom en moet ik alsnog m’n telefoon pakken @Loqed
[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 14-03-2022 06:19 ]
Ja, hier ook last van. Of ik krijg het scherm dat ik een code moet ingeven terwijl ik helemaal geen codes gebruik.
In het weekend was er een probleem met het tonen van het wifi percentage, dit had overigens geen invloed op de verbinding zelf. Inmiddels is dit opgelost en klopt het percentage weer.
@robertwebbe en @MarioMark1541 Kun je even via support@loqed.com laten weten wanneer het niet werkt, met een specifiek tijdstip? Dan kunnen we beter zien wat er gebeurt. Ik verwacht niet dat we op korte termijn NFC zullen toevoegen aan de buitenmodule, maar zal het in gedachte houden bij de verdere ontwikkeling van product line-up.
@robertwebbe en @MarioMark1541 Kun je even via support@loqed.com laten weten wanneer het niet werkt, met een specifiek tijdstip? Dan kunnen we beter zien wat er gebeurt. Ik verwacht niet dat we op korte termijn NFC zullen toevoegen aan de buitenmodule, maar zal het in gedachte houden bij de verdere ontwikkeling van product line-up.
Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!
@Loqed Ik zie inderdaad weer een hoog WiFi percentage staan. Had al het vermoeden dat het alleen aan de weergave op de user interface lag en niet aan de daadwerkelijke verbinding.
:strip_exif()/f/image/TDfTJenlSXgXTgwsnZ3VOP7o.jpg?f=fotoalbum_small)
11 maart 9:16 uur
:strip_exif()/f/image/TDfTJenlSXgXTgwsnZ3VOP7o.jpg?f=fotoalbum_small)
11 maart 9:16 uur
[ Voor 52% gewijzigd door robertwebbe op 15-03-2022 06:13 ]
Helaas werd ik zojuist weer niet toegelaten in mijn huis. Het slot reageerde nergens op. Via bluetooth verbinden werkte niet, ook werkte via internet unlocken niet.
Ik ben blij dat ik nog via de achterdeur naar binnen kon met een reserve sleutel die in de auto ligt./f/image/sXZApT2ljyIwPoyH5TCYFxAv.png?f=fotoalbum_large)
De batterijen zijn 2 maanden geleden nog opgeladen en zijn voor zover ik weet nog lang niet leeg. Wifi bereik is normaal gesproken ongeveer 80-100% dus dat kan ook niet het probleem zijn.
Ik heb het slot nog herstart met een 9V batterij en nu kan ik in elk geval het slot weer unlocken via bluetooth. Echter maakt de bridge nog steeds geen verbinding. Helaas hangt de bridge bij mij op een hele lastige plek waardoor ik deze niet zomaar van het stroom af kan halen. Dit zal ik later op de dag nog even proberen (daarvoor moet ik veel opzij zetten).
Ik baal hier wel van dat het slot niet handig is zonder backup.
Ik ben blij dat ik nog via de achterdeur naar binnen kon met een reserve sleutel die in de auto ligt.
/f/image/sXZApT2ljyIwPoyH5TCYFxAv.png?f=fotoalbum_large)
De batterijen zijn 2 maanden geleden nog opgeladen en zijn voor zover ik weet nog lang niet leeg. Wifi bereik is normaal gesproken ongeveer 80-100% dus dat kan ook niet het probleem zijn.
Ik heb het slot nog herstart met een 9V batterij en nu kan ik in elk geval het slot weer unlocken via bluetooth. Echter maakt de bridge nog steeds geen verbinding. Helaas hangt de bridge bij mij op een hele lastige plek waardoor ik deze niet zomaar van het stroom af kan halen. Dit zal ik later op de dag nog even proberen (daarvoor moet ik veel opzij zetten).
Dit is erg onhandig, ik snap het ook niet. Je zou op zn minst toch via bluetooth binnen moeten komen als wifi het niet doet? Mogelijk toch maar die cijfercode instellen voor nood?DutchKel schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:08:
Helaas werd ik zojuist weer niet toegelaten in mijn huis. Het slot reageerde nergens op. Via bluetooth verbinden werkte niet, ook werkte via internet unlocken niet.
Heb je ze al gemailed voor een reactie?
Nee ik heb ze nog niet gemaild, ik wil eerst weten wat de bridge doet na de herstart.Jan-Remco schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 12:21:
[...]
Dit is erg onhandig, ik snap het ook niet. Je zou op zn minst toch via bluetooth binnen moeten komen als wifi het niet doet? Mogelijk toch maar die cijfercode instellen voor nood?
Heb je ze al gemailed voor een reactie?
De batterijen opladen lukt ook niet. Ik vermoed dat het ook via de bridge wordt getriggerd.
Op dit moment werkt het slot wel via Bluetooth. Dus ik kan wel weer via de voordeur naar binnen.
Edit: na het herstarten van de bridge werkt alles weer.
[ Voor 4% gewijzigd door DutchKel op 22-03-2022 13:08 ]
@DutchKel Als je bridge op een lastige plek hangt kunt je altijd nog overwegen om in de meterkast de hele betreffende groep even uit en aan te schakelen.
Goede en stabiele WiFi is wel van essentieel belang voor Loqed om goed te kunnen werken. Ik hoop dat @Loqed ook nog een keer een bedrade bridge gaat uitbrengen. Liefst met PoE zodat je met 1 kabel klaar bent.
Goede en stabiele WiFi is wel van essentieel belang voor Loqed om goed te kunnen werken. Ik hoop dat @Loqed ook nog een keer een bedrade bridge gaat uitbrengen. Liefst met PoE zodat je met 1 kabel klaar bent.
@robertwebbe en @Boel-Shit bedankt voor de tips, echter is dit de eerste keer in meer dan een half jaar tijd dat ik de bridge handmatig moet herstarten. Dan zet ik alle zooi wel even aan de kant.
Als je de 500-meter restrictie uit hebt gezet, dan gaan alle antennes uit op het slot (tenzij ook de bridge geen Bluetooth verbinding heeft). Heeft de bridge wel Bluetooth verbinding, maar heeft die om wat voor reden geen internet, dan staan dus de Bluetooth antennes uit. Als je het slot aanraakt, gaan de antennes voor 10 seconden aan, zodat je toch Bluetooth kunt gebruiken. Dit gedrag gaan we binnenkort veranderen zodat één antenne altijd aan staat, zodat in deze bijzondere situatie ook gebruiksvriendelijk nog de deur kan worden geopend. Hopelijk geeft dit wat inzicht in het systeem!DutchKel schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:08:
Ik ben blij dat ik nog via de achterdeur naar binnen kon met een reserve sleutel die in de auto ligt.[Afbeelding]
Waarschijnlijk kwam ik dan dus wel nog binnen als ik even op de knoppen had gedrukt en had gewacht tot er een Bluetooth verbinding was.Loqed schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:57:
[...]
Als je de 500-meter restrictie uit hebt gezet, dan gaan alle antennes uit op het slot (tenzij ook de bridge geen Bluetooth verbinding heeft). Heeft de bridge wel Bluetooth verbinding, maar heeft die om wat voor reden geen internet, dan staan dus de Bluetooth antennes uit. Als je het slot aanraakt, gaan de antennes voor 10 seconden aan, zodat je toch Bluetooth kunt gebruiken. Dit gedrag gaan we binnenkort veranderen zodat één antenne altijd aan staat, zodat in deze bijzondere situatie ook gebruiksvriendelijk nog de deur kan worden geopend. Hopelijk geeft dit wat inzicht in het systeem!
Hier heb ik niet aan gedacht.
De bridge was in elk geval gecrashed oid, in elk geval reageerde die niet meer.
Heeft het nog zin om een ticket aan te maken? Dit heb ik (nog) niet gedaan, voor mij is het namelijk opgelost door de bridge te herstarten.
Zou het wel fijn vinden als er een ETA / Roadmap / Tijdlijnen zijn. Nu lees ik dat 1 antenna met bluetooth aan blijft wat waarschijnlijk veel voordeel kan opleveren. Ik laad nog liever de loqed vaker op dan dat ik voor een niet werkende deur sta. Ook was mij verteld dat het "touch to lock" of uit kon of meer tijd nodig had om te sluiten of instelbaar was. Aangezien ik regelmatig heb dat iemand voor mij net naar binnen is of ik doe even wat snel en wil weer naar binnen dat aanraken gelijk het slot zal dicht doen.
2 updates
- 1 bluetooth antenna aan
- touch to lock anders
Daarnaast heb ik een loqed in mijn app zitten maar die kan ik met geen mogelijkheid eruit halen, is toen fout gegaan maar daar kan ik niks meer. Waarom zit er niet bij "overig" een optie tot "slot verwijderen uit de lijst" oid? Nu heb ik 0 opties om die weg te halen.
Zou ook een optie willen hebben dat ik gewoon de stroom erin kan laten zitten ipv een knop aan te zetten, want dan kan je de optie doen om bluetooth altijd aan te laten staan (even security piet praat achterwege)
2 updates
- 1 bluetooth antenna aan
- touch to lock anders
Daarnaast heb ik een loqed in mijn app zitten maar die kan ik met geen mogelijkheid eruit halen, is toen fout gegaan maar daar kan ik niks meer. Waarom zit er niet bij "overig" een optie tot "slot verwijderen uit de lijst" oid? Nu heb ik 0 opties om die weg te halen.
Zou ook een optie willen hebben dat ik gewoon de stroom erin kan laten zitten ipv een knop aan te zetten, want dan kan je de optie doen om bluetooth altijd aan te laten staan (even security piet praat achterwege)
Installatievraag; ik wil mijn voordeur na oplevering voorzien van een Loqed slot. Nu zie ik op de plaatjes van Loqed dat er zowel aan de binnen- als de buitenkant een (beweegbare) handgreep komt?
Nu wil ik mijn voordeur aan de buitenzijde alleen voorzien van een (lange) verticale handgreep, zoals dit:
:strip_exif()/f/image/8cRzMo582nh9n3FfcHTMOySL.jpg?f=fotoalbum_large)
Gaat dat dan een probleem worden met Loqed?
Nu wil ik mijn voordeur aan de buitenzijde alleen voorzien van een (lange) verticale handgreep, zoals dit:
:strip_exif()/f/image/8cRzMo582nh9n3FfcHTMOySL.jpg?f=fotoalbum_large)
Nee is geen probleem en is mogelijkBoris schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:40:
Installatievraag; ik wil mijn voordeur na oplevering voorzien van een Loqed slot. Nu zie ik op de plaatjes van Loqed dat er zowel aan de binnen- als de buitenkant een (beweegbare) handgreep komt?
[Afbeelding]
Hier op de voordeur ook geen handgreep aan de buitenzijde en werkt prima !
Met @MarioMark1541 eens, alleen aan de binnenkant wordt alles vervangen. De buitenkant blijft hetzelfde.Boris schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:40:
[Afbeelding]
Let wel op dat je ergens de klink aan vast kunt maken, ik heb geen idee hoe je binnenkant eruit ziet maar je moet daar wel een klink hebben en een slot met sleutel. Het slot aan de buitenkant wordt vervangen door een display.
@Loqed kan je er vast helemaal alles over vertellen.
Hier ook een lange deurgreep, met een loqed aan de voorkant, ook geen issueBoris schreef op zondag 27 maart 2022 @ 16:40:
[Afbeelding]
@MarioMark1541 @DutchKel en @Snelvuur hebben helemaal gelijk, dat gaat prima passen. Overigens kun je altijd even onze installatiecheck doen om het zeker te weten. En als je daarna nog twijfelt, stuur dan gerust even een paar close-up foto's naar onze support. Dan kijken we even mee.
Heeft een van jullie nog problemen met touch to open p een iPhone ?
Als ik gewoon buiten wandel en kom terug werkt het wel maar kon ik vanuit m’n werk met de auto werkt het niet
Als ik gewoon buiten wandel en kom terug werkt het wel maar kon ik vanuit m’n werk met de auto werkt het niet
@MarioMark1541 Heb je dan de Loqed app wel open op de achtergrond? En staat je iPhone niet in low-power (energie besparing) modus? En is je werk hemelsbreed verder dan 500 meter?
[ Voor 17% gewijzigd door robertwebbe op 30-03-2022 18:24 ]
iPhone staat niet in low power werk is meer dan 500 meter (20 kilometer ) en de Loqed app staat openrobertwebbe schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:21:
@MarioMark1541 Heb je dan de Loqed app wel open op de achtergrond? En staat je iPhone niet in low-power (energie besparing) modus? En is je werk hemelsbreed verder dan 500 meter?
Als ik wandel met de hond en kom terug van lopen werkt het wel dat is juist het gekke !!!
Bij mij lijkt het erop dat de telefoon heel laat is met het verbinden via bluetooth, ik heb ook een iPhone. Maar ik ben inmiddels gewend om in de auto de deur op afstand open te maken.MarioMark1541 schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 19:35:
[...]
iPhone staat niet in low power werk is meer dan 500 meter (20 kilometer ) en de Loqed app staat open
Als ik wandel met de hond en kom terug van lopen werkt het wel dat is juist het gekke !!!
Ik krijg namelijk heel vaak als ik voor de deur sta de vraag of ik het slot remote wil openen. Dan heeft de telefoon dus geen bluetooth verbinding met het slot.
Edit: iPhone Xs Max
Welk type iPhone hebben jullie dan?
Ik herken de problemen hier niet, eigenlijk sinds de laatste updates geen problemen meer en werkt het stabiel en snel.
iPhone XS, iPhone 12 en iPhone 13 Max hier
iPhone XS, iPhone 12 en iPhone 13 Max hier
Er is een software update beschikbaar maar geen release notes (nog).
Maar het meest interessante wat ik heb gevonden is dit: https://loqed.com/pages/s...tions/local-bridge-api-en
Eindelijk!
Maar het meest interessante wat ik heb gevonden is dit: https://loqed.com/pages/s...tions/local-bridge-api-en
Eindelijk!
Hier heb je wellicht meer informatie:Boel-Shit schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:55:
Eindelijk!
31-3-2022: Vandaag hebben we een aantal stress-tests gedaan met de LOQED Bridge, waardoor jouw bridge een aantal keer is herstart. Mogelijk heb je hier enige hinder van ondervonden. De tests zijn afgerond en je hebt nu de laatste bridge versie, met beta ondersteuning voor een lokale API. Zoek in onze Engelse support site op loqed.com op "Bridge API" voor een uitleg. In de komende tijd zullen we diverse integraties uitbrengen op basis van deze nieuwe API!
22-3-2022: In deze versie zitten diverse bugfixes om onder meer de status van het slot accuraat weer te geven en voorbereidingen voor het afstemmen van de binnen/buitendetectie. Deze laatste functie zal spoedig in een komende update beschikbaar worden gesteld.
Ben je ook beta tester ?DutchKel schreef op maandag 4 april 2022 @ 11:00:
[...]
Hier heb je wellicht meer informatie:
31-3-2022: Vandaag hebben we een aantal stress-tests gedaan met de LOQED Bridge, waardoor jouw bridge een aantal keer is herstart. Mogelijk heb je hier enige hinder van ondervonden. De tests zijn afgerond en je hebt nu de laatste bridge versie, met beta ondersteuning voor een lokale API. Zoek in onze Engelse support site op loqed.com op "Bridge API" voor een uitleg. In de komende tijd zullen we diverse integraties uitbrengen op basis van deze nieuwe API!
22-3-2022: In deze versie zitten diverse bugfixes om onder meer de status van het slot accuraat weer te geven en voorbereidingen voor het afstemmen van de binnen/buitendetectie. Deze laatste functie zal spoedig in een komende update beschikbaar worden gesteld.
Ja ik ben een beta tester. De informatie is via de e-mail verzonden.
De softwareupdate van het slot (2.3.17) bevat voornamelijk bugfixes. Er zit een grotere update aan te komen, die we druk aan het testen zijn, en binnenkort de beta ingaat. De 2.3.17 update wordt automatisch toegepast over de komende dagen. Als je deze zelf wilt toepassen kun je één keer klikken op de update-knop die je vindt onder "Mijn slot" -> "Software updates". Het updateproces laat nog geen duidelijke voortgang zien, maar als je zelf update duurt dit een paar minuten.Boel-Shit schreef op maandag 4 april 2022 @ 09:55:
Eindelijk!
De softwareupdate van de bridge (53) die sinds vandaag wordt uitgerold wordt automatisch toegepast. Deze kun je niet handmatig updaten. Deze versie bevat o.a. de lokale bridge API. Als je zoekt in onze Engelse support pagina's op "bridge API" wordt beschreven hoe dit werkt. Op basis van deze API komt binnenkort voor Home Assistant ook een plugin uit. Zie voor alle info over API's deze Engelse pagina (Nederlandse versies volgen): https://loqed.com/pages/s...grations-available-api-en
Als het updaten niet wil lukken, neem dan even contact op met onze support.
Toen ik naar de Software bijwerken pagina ging zag ik bij de bridge ook de knop Bijwerken en daar heb ik op geklikt (zo eigenwijs als ik ben). Na een paar minuten geduld was de update geïnstalleerd.Loqed schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 10:41:
[...]
De softwareupdate van de bridge (53) die sinds vandaag wordt uitgerold wordt automatisch toegepast. Deze kun je niet handmatig updaten.
Zie ook dat de tekst nu is “trying to connect to phone” oid. Dat is wel begrijpelijker. Hopelijk gaat hij nu stabiel worden. Ik zit nog wel met het probleem dat ik nog een oud slot niet kan weghalen. Komt dat ook in de grote update of was dit de grote update?
Wel grappig hè Nederlands slot met Engelse functies vertalingenSnelvuur schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:04:
Zie ook dat de tekst nu is “trying to connect to phone” oid. Dat is wel begrijpelijker. Hopelijk gaat hij nu stabiel worden. Ik zit nog wel met het probleem dat ik nog een oud slot niet kan weghalen. Komt dat ook in de grote update of was dit de grote update?
En als je een slot verwijderd wil hebben moet je support even mailen
Zij kunnen het slot er voor je uit halen
Zal ze even mailen, maar idd grappig dat het Nederlands staat maar de deur het in het engels zegt.MarioMark1541 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 20:15:
[...]
Wel grappig hè Nederlands slot met Engelse functies vertalingen
En als je een slot verwijderd wil hebben moet je support even mailen
Zij kunnen het slot er voor je uit halen
@LoqedLoqed schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:01:
[MichaelReitsma schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:28:
@Loqed komt er een optie in de app om de open bevestiging (ok) achter een optionele authenticatie zoals bv een vingerafdruk te stoppen? Analoog aan bv een bankieren app.
Nu is het zo dat als iemand bv op een feestje geinig doet en je gsm vast heeft in 2 klikken je deur kan openen (inderdaad....). Dichtdoen wordt wat lastiger als je 200km verder zit. Een additionele beveiliging dmv vingerafdruk lost dit op . Die komt dan in de plaats van de ok dialoog of er achteraan.
Dan zijn widgets ook gelijk veilig, komen die nog?]
Dit idee staat op onze wensenlijst. Widgets staan er nog niet op, wel staat er een idee op om in de statusbalk op Android (waar nu de "touch to open service" staat) een knop toe te voegen van het slot waarbij je in de buurt bent (Tesla heeft zoiets). Wat zou je prettiger vinden? Dan zet ik het op de wensenlijst.
Belangrijkste voor mij is de veiligheid.
Dat betekent dat je de app, maar primair de open actie achter een 2de authenticatie kan zetten zoals een biometrische.
Zoals gezegd gaat het slot dan pas open als je alsnog , in mijn geval, een vingerafdruk geeft.
Dan vervolgens de mogelijkheid om dit snel , bv vanuit een notificatie balk te kunnen benaderen.
Er is nu al een Notificatie (Android) waar de Loqed Touch to Open service huist.
Die zou je dan kunnen uitbreiden met een regeltje met een 'Open' knopje. (Waarna de vingerafdruk challenge verschijnt)
Op diezelfde regel is ook wel plek voor 'vergrendelen'.
(Ik zie nu dat we over hetzelfde praten, de Notificatie toast uitbreiden)
Iets anders wat ik mis is de optie tot ontgrendelen zonder openen.
Ik heb een drie-punts slot en vergrendel dus avonds mijn slot met de vergrendel knop in de app of met de ronde knop op het slot.
Waar de knop wel kan ontgrendelen zonder te openen doet de app dat niet.
Daar doet de open knop het slot helemaal openen, zodat de deur ook echt opent.
Je mist in de app dus een 'ontgrendel' knop.
[ Voor 1% gewijzigd door MichaelReitsma op 07-04-2022 17:49 . Reden: Extra info ]
Bij mij staat al dagen een rode balk bovenaan mijn scherm vande app dat hij een Update aan het downloaden is. Er staat alleen nog een update van de bridge open maar die wordt maar niet bijgewerkt.
Daarnaast is sinds een week mijn display stuk.
9Volt battery truuk, slot zonder battery , laatste firmware update niets helpt.
Slot zelf werkt wel en is ook te bedienen via de app.
Vandaag via de site getracht contact te leggen, er staat eigenlijk geen normaal telefoonnummer op om een mens te spreken.
Kom je op zo'n chatbot uit waar je eerst 3x onzin hulp dingen krijgt.
Daarna de opmerking dat je reactie via de chat kan krijgen of een email.
Ik snap dat na 5-en het lastiger wordt maar dit soort chatbot constructies ben ik nooit zo blij mee.
17:46
Chatbot kwam tot leven en ik heb een vervangend display kunnen bestellen.
Wordt vervolgd.
Daarnaast is sinds een week mijn display stuk.
9Volt battery truuk, slot zonder battery , laatste firmware update niets helpt.
Slot zelf werkt wel en is ook te bedienen via de app.
Vandaag via de site getracht contact te leggen, er staat eigenlijk geen normaal telefoonnummer op om een mens te spreken.
Kom je op zo'n chatbot uit waar je eerst 3x onzin hulp dingen krijgt.
Daarna de opmerking dat je reactie via de chat kan krijgen of een email.
Ik snap dat na 5-en het lastiger wordt maar dit soort chatbot constructies ben ik nooit zo blij mee.
17:46
Chatbot kwam tot leven en ik heb een vervangend display kunnen bestellen.
Wordt vervolgd.
[ Voor 6% gewijzigd door MichaelReitsma op 07-04-2022 17:46 . Reden: Aanvulling ]
@MichaelReitsma Heb je de bridge al een keer uit het stopcontact gehaald?
Ik heb ook een driepuntsslot en ik kan wel van slot halen zonder de deur te openen. Volgens mij een instelling van het slot.
Ik heb ook een driepuntsslot en ik kan wel van slot halen zonder de deur te openen. Volgens mij een instelling van het slot.
Jahoor, meerdere keren zelfs de bridge eruit gehaald.robertwebbe schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:43:
@MichaelReitsma Heb je de bridge al een keer uit het stopcontact gehaald?
Ik kan alleen Twist Assist vinden, die staat aan.
Daardoor zie ik het verschil ook tussen de knop(Twist-Assist) en de app.
Een andere optie zie ik niet
Die optie mis ik dus ook soms wil ik de deur alleen ontgrendelen zonder te openenMichaelReitsma schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:39:
[...]
@Loqed
Belangrijkste voor mij is de veiligheid.
Dat betekent dat je de app, maar primair de open actie achter een 2de authenticatie kan zetten zoals een biometrische.
Zoals gezegd gaat het slot dan pas open als je alsnog , in mijn geval, een vingerafdruk geeft.
Dan vervolgens de mogelijkheid om dit snel , bv vanuit een notificatie balk te kunnen benaderen.
Er is nu al een Notificatie (Android) waar de Loqed Touch to Open service huist.
Die zou je dan kunnen uitbreiden met een regeltje met een 'Open' knopje. (Waarna de vingerafdruk challenge verschijnt)
Op diezelfde regel is ook wel plek voor 'vergrendelen'.
(Ik zie nu dat we over hetzelfde praten, de Notificatie toast uitbreiden)
Iets anders wat ik mis is de optie tot ontgrendelen zonder openen.
Ik heb een drie-punts slot en vergrendel dus avonds mijn slot met de vergrendel knop in de app of met de ronde knop op het slot.
Waar de knop wel kan ontgrendelen zonder te openen doet de app dat niet.
Daar doet de open knop het slot helemaal openen, zodat de deur ook echt opent.
Je mist in de app dus een 'ontgrendel' knop.
Dat kan wel bij mijn andere slot met hendel aan de buiten en binnenkant
Die optie kreeg je bij het installatie van het slot, dit kun je blijkbaar niet meer achteraf instellen. Maar als je contact opneemt met LOQED support kunnen zij het volgens mij in hun backoffice tools nog wel wijzigen.
Heb ik nooit gezienrobertwebbe schreef op donderdag 7 april 2022 @ 21:24:
Die optie kreeg je bij het installatie van het slot, dit kun je blijkbaar niet meer achteraf instellen. Maar als je contact opneemt met LOQED support kunnen zij het volgens mij in hun backoffice tools nog wel wijzigen.
Ben je niet in de war met het feit welk soort slot je moest kiezen ?
Ja, daar hangt dat mee samen. Ik dacht dat ik ook het juiste type slot had gekozen maar de support medewerker zag dat er iets anders was geregistreerd. Ik dacht dat ik zelf niet goed had opgelet maar mogelijk een mismatch in het proces? In ieder geval werkt het bij mij na dat gesprek weer zoals het hoort.
@MichaelReitsma en @MarioMark1541 Ik heb bij mijn slot inderdaad ook zoals @robertwebbe meld een mogelijkheid tot het ontgrendelen van het slot zonder het te openen.
Alleen is de installatie bij mij al ongeveer 1 jaar geleden geweest dus ik weet niet meer of dat tijdens de installatie werd gevraagd.
Wel weet ik dat er bij het herinitialiseren van het slot rekening mee wordt gehouden, ik dien het slot dan van het nachtslot af te hebben (handmatig draaien naar die stand) tijdens het initialiseren, dan kijkt het slot hoe ver hij moet draaien om op het nachtslot te gaan en erna kijkt hij hoever hij de andere kant op moet draaien om de deur open te maken.
Alleen is de installatie bij mij al ongeveer 1 jaar geleden geweest dus ik weet niet meer of dat tijdens de installatie werd gevraagd.
Wel weet ik dat er bij het herinitialiseren van het slot rekening mee wordt gehouden, ik dien het slot dan van het nachtslot af te hebben (handmatig draaien naar die stand) tijdens het initialiseren, dan kijkt het slot hoe ver hij moet draaien om op het nachtslot te gaan en erna kijkt hij hoever hij de andere kant op moet draaien om de deur open te maken.
Weet je zeker dat je vanuit de app kunt ontgrendelen? Dat kan denk ik op het moment alleen rechtstreeks als je een slot hebt waar je altijd de klink moet gebruiken om bv de 3punts sluiting open te maken.robertwebbe schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:00:
Ja, daar hangt dat mee samen. Ik dacht dat ik ook het juiste type slot had gekozen maar de support medewerker zag dat er iets anders was geregistreerd. Ik dacht dat ik zelf niet goed had opgelet maar mogelijk een mismatch in het proces? In ieder geval werkt het bij mij na dat gesprek weer zoals het hoort.
Vanaf het begin is er wel al sprake van dat die functionaliteit in de app komt. Je kunt wel via een tijdschema het slot ontgrendelen of evt via de webhooks.
Vandaag mijn nieuwe display gekregen. Echter ik zie nog steeds niet dat het slot mij automatisch herkent.
Dat was eerst anders, keurig ging het display aan als ik de auto uitstapte. De laatste fw heeft dit niet gefixed.
Bridge en slot zijn geupdatet.
Al met al sta ik en mijn familie nu keer op keer te klooien met de app.
Heel vervelend.
Dat was eerst anders, keurig ging het display aan als ik de auto uitstapte. De laatste fw heeft dit niet gefixed.
Heel vervelend.
Werkt het wel als je gaat wandelen en terug komtMichaelReitsma schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:30:
Vandaag mijn nieuwe display gekregen. Echter ik zie nog steeds niet dat het slot mij automatisch herkent.
Heel vervelend.
Bij mij werkt het ook niet als ik thuis kom met de auto !
Duurt soms inderdaad even. Telefoon wel eens herstart?
Jajanne_nl schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:53:
Duurt soms inderdaad even. Telefoon wel eens herstart?
En hebben we het dan over touch to open ?
Okéjanne_nl schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 00:00:
Yep, touch to open.
Maar ik herstart m’n telefoon regelmatig !
Met wandelen geen problemen maar zodra ik met de auto terug krom uit m’n werk komt touch to open niet in beeld en duurt het soms wel 10 minuten voordat het slot wakker wordt
Heb je een iPhone? Zo ja, heb je Loqed toegestaan om je exacte positie te mogen weten?MarioMark1541 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:47:
[...]
Oké
Met wandelen geen problemen maar zodra ik met de auto terug krom uit m’n werk komt touch to open niet in beeld en duurt het soms wel 10 minuten voordat het slot wakker wordt
Zekers!Boel-Shit schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:32:
[...]
Heb je een iPhone? Zo ja, heb je Loqed toegestaan om je exacte positie te mogen weten?
hm, ok.MarioMark1541 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:47:
[...]
Oké
En als je de app opent? Als je dan wel touch to open krijgt was het slot wel wakker..
Wat zie je in de logging?
Daar gaat het niet om . Het heeft gewerkt en nu werkt het niet meer. Ik zie ook verschillen in de log. Voorheen zag je 2x een wakker maak melding alvorens hij open ging. Nu maar 1.MarioMark1541 schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:40:
[...]
Werkt het wel als je gaat wandelen en terug komt
Bij mij werkt het ook niet als ik thuis kom met de auto !
Ook als ik met auto aan kom rijden terwijl ik lang genoeg weg ben geweest zou het slot het moeten doen . Een slot die het alleen doet als je aan komt wandelen is nutteloos.
Zelfs al ik voor het slot sta en ik wacht, minutenlang, en ook wat toetsen aanraak op het slot gaat hij niet van het slot af.
Hij gaat alleen nog maar open met de app. En dat is niet waar ik zo veel geld voor heb betaald.
@Loqed dit lijkt dus ook gerelateerd aan mijn probleemMichaelReitsma schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:03:
[...]
Daar gaat het niet om . Het heeft gewerkt en nu werkt het niet meer. Ik zie ook verschillen in de log. Voorheen zag je 2x een wakker maak melding alvorens hij open ging. Nu maar 1.
Ook als ik met auto aan kom rijden terwijl ik lang genoeg weg ben geweest zou het slot het moeten doen . Een slot die het alleen doet als je aan komt wandelen is nutteloos.
Zelfs al ik voor het slot sta en ik wacht, minutenlang, en ook wat toetsen aanraak op het slot gaat hij niet van het slot af.
Hij gaat alleen nog maar open met de app. En dat is niet waar ik zo veel geld voor heb betaald.
Ik heb ook eens een periode gehad dat het heel slecht werkte. Op een moment was er min of meer een grotere storing bij Loqed, toen hebben ze dingen herstart (denk ik) en sindsdien werkt het weer als een zonnetje.
Vanavond zelf eens even getest met een wandeling.
Op het verste punt, Google maps even geopend zodat phone ontgrendeld was en een fix had.
Daarna teruggelopen, rondje van ongeveer 15 minuten en meer dan 500 meter weg. Die optie stond ook uit (default).
Display was uit, daarna softkeys aangeraakt, alleen optie tot invoeren van code verscheen.
Daarna app geopend, log geopend, er gebeurde niks. Wel zag ik dat er nog steeds maar 1 melding stond.
Na 8 minuten wachten, log bekijken enz. uiteindelijk mijn slot met de app geopend.
Ook de Bluetooth buiten antenne is nooit groen geworden in die 8 minuten.
Al met al raak ik het vertrouwen steeds meer kwijt.
Het slot gaat steeds slechter werken, updates duren eeuwen.
Ik heb eens gezocht in dit draadje, de meer-info van de Bluetooth antenne feature dateert al van medio 21.
Pffffft
Op het verste punt, Google maps even geopend zodat phone ontgrendeld was en een fix had.
Daarna teruggelopen, rondje van ongeveer 15 minuten en meer dan 500 meter weg. Die optie stond ook uit (default).
Display was uit, daarna softkeys aangeraakt, alleen optie tot invoeren van code verscheen.
Daarna app geopend, log geopend, er gebeurde niks. Wel zag ik dat er nog steeds maar 1 melding stond.
Na 8 minuten wachten, log bekijken enz. uiteindelijk mijn slot met de app geopend.
Ik heb eens gezocht in dit draadje, de meer-info van de Bluetooth antenne feature dateert al van medio 21.
Pffffft
Heb je je probleem al neergelegd bij @LoqedMichaelReitsma schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 20:54:
Vanavond zelf eens even getest met een wandeling.
Pffffft
Ik heb een beetje hetzelfde probleem als jouw !
Bij mij werkt de touch to open functie ook bijna nooit. Het lijkt er op dat het elke keer maar eeny keer werkt na een reboot van de bridge, maar dat is vreemd, want het zou met bluetooth moeten werken. Op de achterdeur heb ik een Bold, ik heb daar voor de Bold gekozen omdat daar een gemotoriseerd slot geen zin heeft, omdat het een klink-bediend driepuntsslot is. Op de voordeur vind ik een gemotoriseerd fijner, maar daarin tegen werkt de Bold altijd, zodra ik in de buurt ben, hoor ik dat het slot geactiveerd wordt. Nog geen misser gehad.
Bij de Loqed werkt het vaker niet dan wel.
Jammer.
Bij de Loqed werkt het vaker niet dan wel.
Jammer.
De bridge is natuurlijk wel nodig om je thuiskomst aan te kondigen. Openen gaat dan inderdaad via bluetooth.
Wifi verbinding van de bridge altijd goed?
Wat zegt Loqed?
Wat zegt Loqed?
Ja wifi is altijd goed, kan ik zien in ubiqiti router.janne_nl schreef op zondag 10 april 2022 @ 08:50:
De bridge is natuurlijk wel nodig om je thuiskomst aan te kondigen. Openen gaat dan inderdaad via bluetooth.
Wat zegt Loqed?
Ik zie wel dat de bridge altijd in power save mode staat kwa nic.
Daardoor staat de tx op 6mb.rx op 72mb, 100%.
Een bridge gewoon met netwerk aansluiting heeft toch mijn voorkeur.
Loqed nog niet benaderd is weekend...
Vandaag weer een poging, nu iets uitgebreider.
Wandeling gemaakt en na dik half uur weer terug(1,5 km/S21 Ultra).
Op het verste punt mijn toestel geunlocked en zelfs de app geopend en in de log gekeken.
Naar huis gelopen en 3 meter ervanaf gewacht totdat er wat ging gebeuren.
App geopend en zelfs in de log gekeken, ook op 30cm van de deur.
Toen ik het slot uiteindelijk dan maar opende via de app kwam er geen waarschuwings vraag maar opende het slot gelijk.
Navraag in mijn familie leert dat dit vaker voorkomt.
Ook in deze sessie werd er maar 1x gelogd dat het slot wakker was gemaakt ipv voorheen 2x.
Daarnaast heb ik het vermogen van het access point iets verhoogd waardoor ik 150mb verbinding had met de bridge. Dat is het maximum voor een HT40 verbinding naar een ESP32.
Tot zover het enige Unique Selling Point van het slot nl. de Touch-To-Open......
Vandaag contact gezocht met Loqed. De helpdesk is alleen via email of chat bereikbaar.
Bij het versturen van het display werd gemeld dat ik even wilde melden wanneer het display erin zat dan konden zij dit remote een update geven.
Dat heb ik vrijdag na openigstijden via de chat alsnog gedaan.
Vanochtend nogmaals trachten contact te leggen, de support medewerker kwam online maar gaf geen reactie, ook niet nadat ik meerdere keren vandaag een berichtje stuurde.
(Net nog even gechecked)
Tot zover de ervaring met de support via de chat.
@Loqed Kunnen jullie aangeven wanneer de volgende firmware versie komt ?
Kunnen jullie aangeven of er naast nieuwe features ook dit soort bugs worden opgelost ?
Zoals je ziet zijn er meerdere mensen die hier last van hebben en het maakt het geheel tot een frusterende ervaring.
Wandeling gemaakt en na dik half uur weer terug(1,5 km/S21 Ultra).
Op het verste punt mijn toestel geunlocked en zelfs de app geopend en in de log gekeken.
Naar huis gelopen en 3 meter ervanaf gewacht totdat er wat ging gebeuren.
App geopend en zelfs in de log gekeken, ook op 30cm van de deur.
Toen ik het slot uiteindelijk dan maar opende via de app kwam er geen waarschuwings vraag maar opende het slot gelijk.
Navraag in mijn familie leert dat dit vaker voorkomt.
Ook in deze sessie werd er maar 1x gelogd dat het slot wakker was gemaakt ipv voorheen 2x.
Daarnaast heb ik het vermogen van het access point iets verhoogd waardoor ik 150mb verbinding had met de bridge. Dat is het maximum voor een HT40 verbinding naar een ESP32.
Tot zover het enige Unique Selling Point van het slot nl. de Touch-To-Open......
Vandaag contact gezocht met Loqed. De helpdesk is alleen via email of chat bereikbaar.
Bij het versturen van het display werd gemeld dat ik even wilde melden wanneer het display erin zat dan konden zij dit remote een update geven.
Dat heb ik vrijdag na openigstijden via de chat alsnog gedaan.
Vanochtend nogmaals trachten contact te leggen, de support medewerker kwam online maar gaf geen reactie, ook niet nadat ik meerdere keren vandaag een berichtje stuurde.
(Net nog even gechecked)
Tot zover de ervaring met de support via de chat.
@Loqed Kunnen jullie aangeven wanneer de volgende firmware versie komt ?
Kunnen jullie aangeven of er naast nieuwe features ook dit soort bugs worden opgelost ?
Zoals je ziet zijn er meerdere mensen die hier last van hebben en het maakt het geheel tot een frusterende ervaring.
Ik schat dat het niet (goed) werken van de 'Touch to Open' in de backend zit. Ik heb dat zelf ook gehad, tot er ergens iets geherstart is, daarna werkte alles weer.
De telefoon is ook van invloed, hoe meer High End hoe beter lijkt. Bluetooth settings resetten heeft ook wel eens geholpen. Voor positiebepaling wordt alleen de GSM masten gebruikt, geen GPS, dat gebruikt te veel stroom. Wat je zou kunnen doen als de melding dat het slot wakker gemaakt is te laat komt, is de afstand waarbinnen de detectie moet werken vergroten van 500 naar 750 of 1000m. In de instellingen in de app.
(Ik/wij hebben alleen Android)
De telefoon is ook van invloed, hoe meer High End hoe beter lijkt. Bluetooth settings resetten heeft ook wel eens geholpen. Voor positiebepaling wordt alleen de GSM masten gebruikt, geen GPS, dat gebruikt te veel stroom. Wat je zou kunnen doen als de melding dat het slot wakker gemaakt is te laat komt, is de afstand waarbinnen de detectie moet werken vergroten van 500 naar 750 of 1000m. In de instellingen in de app.
(Ik/wij hebben alleen Android)
Nou, deze ervaringen zorgen ervoor dat ik maar even wacht met de aanschaf of zoek naar een alternatief...
In de meeste gevallen (maar niet altijd) komt er bij mij 'Touch to unlock' op het display te staan als ik aan kom lopen. Dan is even vegen voldoende om de deur van slot te halen.
We zijn inmiddels 5 weken verder, is er al nieuws over de release van deze update?Loqed schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 21:01:
[...]
Wat leuk toekomstnieuws:Stay tuned!
- Onze lokale bridge API is bijna af! Dit zet de deur open voor nieuwe integraties, waaronder Home Assistant
- We komen binnenkort met een proef speciaal voor Tweakers. Hierbij kun je een elektronische deur schakelen via de LOQED Bridge (bijvoorbeeld via je intercom).
Over het algemeen zijn dit specifieke gebruikers en zijn de meeste gebruikers tevreden hoorrobg1984 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:05:
Nou, deze ervaringen zorgen ervoor dat ik maar even wacht met de aanschaf of zoek naar een alternatief...
Klopt, mijn ervaringen (n=2) met mijn sloten en "touch to open" is dat het prima werkt (android telefoon). Alle andere problemen die ik heb worden na een emailtje naar ze zeer snel verholpen. Meestal door een instelling die ik zelf kan aanpassen.MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:28:
[...]
Over het algemeen zijn dit specifieke gebruikers en zijn de meeste gebruikers tevreden hoor
Ok, ik twijfel sowieso erg want mijn ouders bijvoorbeeld, die weleens oppassen bij mij thuis, krijg ik echt niet met een app aan de gang om de deur te openen...MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:28:
[...]
Over het algemeen zijn dit specifieke gebruikers en zijn de meeste gebruikers tevreden hoor
Ik ben ook een tevreden gebruiker, maar herken ook wel dat touch to open niet altijd werkt.MarioMark1541 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:28:
[...]
Soms net iets te laat maar soms ook helemaal niet: dat ik mijn telefoon maar pak om het handmatig open te doen.
In het algemeen echter gewoon tevreden, goede communicatie, goede functies (en aankomende zoals de lokale api), en mechanisch was dit het enigste slot wat mij goed leek.
Gisteren telefonisch contact gehad met Loqed.
Daaruit bleek dat een nieuw display altijd gepaard gaat met een reset en herinstallatie van het slot en bridge.
Dit omdat het slot het bluetooth gedeelte van het nieuwe slot niet kent.
Bij een herinstallatie worden die opnieuw gekoppeld.
Mijn slot geeft echter aan dat er upgrade klaar staat, maar deze komt maar niet los helaas.
Vreemde is dat de nieuwe , die staat te wachten een lagere versie heeft ( 2003016) dan de reeds geinstalleerde (2003017).
Het slot werkt echter weer naar behoren.
Mijn display was al stuk en ik denk dat de buiten bluetooth antenne al een tijdje stuk was.
Dit is echter nergens terug te vinden en ook niet door Loqed te achterhalen.
Vanochtend merkte ik ook dat de Loqed website certificaat fouten geeft en dus onbereikbaar is met Chrome gebaseerde browsers.
Surfend naar nl.loqed.com geeft echter dit:
Daaruit bleek dat een nieuw display altijd gepaard gaat met een reset en herinstallatie van het slot en bridge.
Mijn slot geeft echter aan dat er upgrade klaar staat, maar deze komt maar niet los helaas.
Vreemde is dat de nieuwe , die staat te wachten een lagere versie heeft ( 2003016) dan de reeds geinstalleerde (2003017).
Mijn display was al stuk en ik denk dat de buiten bluetooth antenne al een tijdje stuk was.
Vanochtend merkte ik ook dat de Loqed website certificaat fouten geeft en dus onbereikbaar is met Chrome gebaseerde browsers.
We are moving our website to a new location. 14 April 2022 in the afternoon we are expecting to be online again! [NL]
[ Voor 11% gewijzigd door MichaelReitsma op 14-04-2022 08:56 ]
Dat zou bij mij wel de problemen verklaren die ik heb met toch to open waarbij het slot niet wakker wordt. Het display is bij mij ook vervangen een tijdje geleden.MichaelReitsma schreef op donderdag 14 april 2022 @ 08:54:
Gisteren telefonisch contact gehad met Loqed.
[...]
Ik heb vorige week het slot besteld en gemonteerd. De buitenmodule was stuk bij levering en heb een nieuwe ontvangen. Daarbij werd aangegeven dat het slot na montage opnieuw geinstalleerd moet worden via de app.DutchKel schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:38:
[...]
Dat zou bij mij wel de problemen verklaren die ik heb met toch to open waarbij het slot niet wakker wordt. Het display is bij mij ook vervangen een tijdje geleden.
Ik heb hetzelfde probleem als jullie: de app blijft aangeven dat er al een update loopt.
Contact opgenomen met Loqed en er schijnt een bug in de software van loqed te zitten.
Zodra het binnenslot een nieuwe versie van de software heeft dan het buitenslot zit de software vast.
Dit is opgelost in een nieuwe versie van de app welke op goedkeuring wacht in de appstore van zowel andriod als apple.
Ik had nog het probleem dat mijn slot niet altijd op tijd wakker werd gemaakt/touch to open niet werkte.
Mijn bridge's kregen ook een IPv6 addres.
Op dat netwerk heb ik nu IPv6 uitgezet en het lijkt nu goed te gaan (nog niet heel lang geleden gedaan).
Heeft iemand die ook de problemen heeft IPv6, en kan het proberen of het uitzetten van IPv6 ook helpt?
Op dat netwerk heb ik nu IPv6 uitgezet en het lijkt nu goed te gaan (nog niet heel lang geleden gedaan).
Heeft iemand die ook de problemen heeft IPv6, en kan het proberen of het uitzetten van IPv6 ook helpt?
Softwareversie 2003016 en 2003017
De softwareversies van de binnen- en buitenmodule van het LOQED slot zijn in principe altijd gelijk, maar ook als ze niet gelijk zijn moet het slot goed kunnen werken. Dit is nodig voor het geval een onderdeel moet worden vervangen. Bij de update naar 2.3.17 bleek dat niet het geval te zijn, zoals bij @TheBommer. De uitrol van 2.3.17 is daarom stopgezet, over enkele dagen volgt een nieuwe versie.
edit:
Onze support-pagina's worden op dit moment gemigreerd naar een nieuw systeem waarin nog niet alle links werken, maar dit zijn de pagina's met API informatie:
Algemene info: https://support.loqed.com...7799-loqed-available-apis
Web API: https://support.loqed.com...loqed-web-api-integration
Lokale bridge API: https://support.loqed.com...al-bridge-api-integration
De softwareversies van de binnen- en buitenmodule van het LOQED slot zijn in principe altijd gelijk, maar ook als ze niet gelijk zijn moet het slot goed kunnen werken. Dit is nodig voor het geval een onderdeel moet worden vervangen. Bij de update naar 2.3.17 bleek dat niet het geval te zijn, zoals bij @TheBommer. De uitrol van 2.3.17 is daarom stopgezet, over enkele dagen volgt een nieuwe versie.
We zijn niet bekend met dit probleem, maar in de praktijk komt IPv6 op interne netwerken nog niet veel voor. Zou je daarom contact kunnen opnemen met onze support op support@loqed.com? Dan gaan we dit probleem even goed bekijken. Omdat je aangeeft dat het "niet altijd" zo is, denk ik echter dat er iets anders aan de hand is - ik zou namelijk verwachten dat het dan altijd niet werkt. Mogelijk heeft dit probleem te maken met power management van de telefoon, of helpt het groter zetten van de geofence radius in de app. We helpen je graag! Touch to open hoort 99% van de keren te werken - dit in tegenstelling tot andere smart locks.canonball schreef op woensdag 20 april 2022 @ 10:43:
Ik had nog het probleem dat mijn slot niet altijd op tijd wakker werd gemaakt/touch to open niet werkte.
De lokale API voor de bridge is af en al uitgerold! Binnenkort komen de eerste twee integraties beschikbaar, beide gemaakt met hulp van enthousiaste gebruikers in nauwe samenwerken met LOQED. Binnenkort meer info hierover in dit topic!robertwebbe schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 12:18:
[...]
We zijn inmiddels 5 weken verder, is er al nieuws over de release van deze update?
edit:
Onze support-pagina's worden op dit moment gemigreerd naar een nieuw systeem waarin nog niet alle links werken, maar dit zijn de pagina's met API informatie:
Algemene info: https://support.loqed.com...7799-loqed-available-apis
Web API: https://support.loqed.com...loqed-web-api-integration
Lokale bridge API: https://support.loqed.com...al-bridge-api-integration
[ Voor 9% gewijzigd door Loqed op 20-04-2022 11:09 ]
Ik heb een 3-punts sluiting op de voordeur welke ik met de sleutel open en dicht draai. Echter, ik moet hier best wel wat kracht voor gebruiken. Gaat dit werken met een Loqed: heeft deze kracht genoeg? En wat doet het met het batterij verbruik?
Je kunt ook de deur iets verstellen waardoor het waarschijnlijk weer een stuk lichter gaat.vargo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:15:
Ik heb een 3-punts sluiting op de voordeur welke ik met de sleutel open en dicht draai. Echter, ik moet hier best wel wat kracht voor gebruiken. Gaat dit werken met een Loqed: heeft deze kracht genoeg? En wat doet het met het batterij verbruik?
Ik zou het niet aanraden, hoe meer kracht een slot moet gebruiken hoe sneller je batterijen ook op zijn. Zoals al aangegeven, je deur afstellen zodat je dit niet hebt (is zo ie zo al geen slechte zaak om te doen)vargo schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:15:
Ik had ook dat mijn slot veel kracht nodig had om goed op slot te gaan. Heb zelf geprobeerd om het te verbeteren maar heel veel beter kreeg ik het niet. Aangezien het een nieuwbouwhuis is en ik nog een garantieperiode had is er een slotenspecialist langs gekomen. Die had het 5 minuten voor elkaar en het slot gaat nu moeiteloos.
Hij was wel even verbaasd en nieuwsgierig naar de Loqed. Na een demonstratie zei hij dat hij hem zelf ook ging kopen voor zijn voordeur.
Hij was wel even verbaasd en nieuwsgierig naar de Loqed. Na een demonstratie zei hij dat hij hem zelf ook ging kopen voor zijn voordeur.
De haken van een driepuntsluiting grijpen in kommen. Die kommen zijn meestal verstelbaar.
Mensen doen nog wel eens de deur pal op het kozijn stellen via deze kommen.
Dat is eigenlijk niet 100% juist, je gaat daar last van krijgen met dit soort sloten.
Eventuele tocht moet je inregelen met (extra) tochtband terwijl de stelling van de kommen gebruikt moet worden voor lichte correcties.
Mensen doen nog wel eens de deur pal op het kozijn stellen via deze kommen.
Dat is eigenlijk niet 100% juist, je gaat daar last van krijgen met dit soort sloten.
Eventuele tocht moet je inregelen met (extra) tochtband terwijl de stelling van de kommen gebruikt moet worden voor lichte correcties.
@Loqed gaat loqed ook matter ondersteunen?
@Loqed hoe lang gaat dit nog duren?TheBommer schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:29:
[...]
Contact opgenomen met Loqed en er schijnt een bug in de software van loqed te zitten.
Zodra het binnenslot een nieuwe versie van de software heeft dan het buitenslot zit de software vast.
Dit is opgelost in een nieuwe versie van de app welke op goedkeuring wacht in de appstore van zowel andriod als apple.
Weet niet wanneer dit is opgelost. Toen de eerste update vd app niet werkte heb ik contact opgenomen met Loqed via de support chat. Ze hebben mij netjes en snel geholpen. Loqed heeft een nieuwe binnen en buitenmodule gestuurd die ze van te voren handmatig geupdate hadden naar de laatste versie.
Werkte prima na montage. Mocht je ook problemen hebben met het slot dan raad ik je aan de support chat van Loqed aan te spreken.
Het software update mechanisme van Loqed kent een 'desired' attribuut. Dat stond bij mij op standaard omdat mijn slot was geher-initialiseerd ivm display vervanging.
De standaard nu is 2003016, dat is anders dan 2003017 wat ik heb, daar kon het systeem niet mee omgaan vandaar dat de app 'bleef hangen' met de melding.
Support heeft dit vlaggetje goed gezet waardoor de app niet meer de rode update banner laat zien.
De standaard nu is 2003016, dat is anders dan 2003017 wat ik heb, daar kon het systeem niet mee omgaan vandaar dat de app 'bleef hangen' met de melding.
Support heeft dit vlaggetje goed gezet waardoor de app niet meer de rode update banner laat zien.
@loqed, zijn er problemen? Ik heb opeens geen sleutels meer, geen activiteitenlogboek. Telefoon herstart, alles staat er weer, en 5 minuten later is alles weer weg??/??