Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 16:45
Loqed schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:08:
De lokale API staat bij ons op de lijst om te bouwen! We hopen dat dit jaar nog te kunnen maken, al kunnen we hier geen harde beloftes in maken. De behoefte in de markt is wel duidelijk :)
Is er al meer nieuws over een lokale API? Ik overweeg de Loqed aan te schaffen, maar het ontbreken van een lokale API houdt mij nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:18
rsklomp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Is er al meer nieuws over een lokale API? Ik overweeg de Loqed aan te schaffen, maar het ontbreken van een lokale API houdt mij nog tegen.
Snap ik. De dag dat de server van LOQED was uitgevallen heeft mij wel de ogen geopend daarvoor.
En als ik het goed heb kan ik daarna de LOQED gebruiken in mijn Fibaro HC2?
Bijvoorbeeld automatisch buitenlicht aan als je komt aanlopen, of ganglicht binnen aan als je de deur opent. Ik zie mogelijkheden! Kan nu vast wel via IFTTT, maar mijn gratis IFTTT is al vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:56
Zolang de deur maar open gaat als ik ervoor sta.

Welke api dan ook, als ergens een netwerk of een server een probleem heeft heb je een probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
rsklomp schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 12:43:
[...]

Deze is er nog niet, maar de eerste tekening ligt er wel. De verwachting is dat we deze in Q1 realiseren :)

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
@Loqed al zicht op de planning van de komende update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-05 16:45
Loqed schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:36:
Deze is er nog niet, maar de eerste tekening ligt er wel. De verwachting is dat we deze in Q1 realiseren :)
Goed nieuws! :D
janne_nl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:28:
Zolang de deur maar open gaat als ik ervoor sta.

Welke api dan ook, als ergens een netwerk of een server een probleem heeft heb je een probleem.
Het gaat niet om storingen, maar om het niet afhankelijke te moeten zijn van een cloud dienst van een externe partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
janne_nl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:43:
@Loqed al zicht op de planning van de komende update?
Dat had ik ook gevraagd

Verwachting is januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aritmeester
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:17
MarioMark1541 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 17:55:
[...]
Dat had ik ook gevraagd
Verwachting is januari
Mijn verwachting is dat @Loqed dit niet haalt.
Resultaten uit het verleden bieden in dit geval verwachting voor de toekomst :'(

Ik ben tevreden gebruiker van Loqed in onze voordeur. De service bij installatie is ook top.
In de hoek van software ontwikkeling heeft Loqed naar mijn idee een dikke bottleneck zitten. Updates worden keer op keer uitgesteld en beloofde nieuwe functies (zoals HomeAssistant) blijven uit of worden op de lange baan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
aritmeester schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Resultaten uit het verleden bieden in dit geval verwachting voor de toekomst :'(

Ik ben tevreden gebruiker van Loqed in onze voordeur. De service bij installatie is ook top.
In de hoek van software ontwikkeling heeft Loqed naar mijn idee een dikke bottleneck zitten. Updates worden keer op keer uitgesteld en beloofde nieuwe functies (zoals HomeAssistant) blijven uit of worden op de lange baan gezet.
Mee eens!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:34
aritmeester schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 11:05:
[...]

Het helpt natuurlijk ook niet dat @Loqed zo transparant mogelijk wil zijn naar de eindgebruikers. Het zou voor sommige beter zijn als hij zou zeggen: het komt als het klaar is.

Helaas weet ik als software ontwikkelaar maar al te goed dat de meeste planning wordt gemaakt op de happy flow. Als alles goed gaat dan is het haalbaar. Kom je onverwachts wat dingen tegen, zoals iOS 15 die ineens bepaalde api’s uitschakelt. Dan kan het al snel uitlopen. Ook is het tijdens de planning ook nooit helemaal duidelijk hoe bepaalde onderdelen technisch geïmplementeerd dient te worden, er is alleen een functionele omschrijving.

Dit heeft niks met slechte ontwikkelaars te maken of met een slechte planning, alleen met een medewerker die probeert zo transparant mogelijk te zijn naar ons toe. Persoonlijk waardeer ik dat heel erg die transparantie echter zoals je ziet kan niet iedereen daarmee overweg.

Als je niet weet wanneer er een update komt en als antwoord wordt gegeven hij komt zodra deze af is of goed uit de beta test komt ben je vast meer geholpen toch?

Als iemand perse een lokale API wil hebben dan kan deze persoon toch gewoon besluiten om een ander slot te nemen? Ik zie daar het probleem niet zo in.

Wel zie ik vele potentiële problemen met een lokale API. Daar waar de ontwikkelaars van Loqed senior developers zijn (neem ik aan) en ook de security goed testen. Kan elke hobbyist een API gebruiken op een platform welke misschien helemaal niet zo veilig is als de Loqed implementatie.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Vandaag voor € 255,90 (= incl verzendkosten) bij iBood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-07 19:55
DutchKel schreef op zondag 16 januari 2022 @ 13:21:

Helaas weet ik als software ontwikkelaar maar al te goed dat de meeste planning wordt gemaakt op de happy flow.
Ook ik ben software ontwikkelaar, en als je een beetje ervaring hebt in softwareontwikkeling, weet je dat je nooit uit moet gaan van de "happy flow".
Dit heeft niks met slechte ontwikkelaars te maken of met een slechte planning,
Niet met slechte ontwikkelaars, wel met slechte planning.
Echter zoals je ziet kan niet iedereen daarmee overweg.
Als ik mijn klanten een planning geef, van wanneer ik iets oplever, en ik haal dat een keer niet (meestal zie ik dit al aankomen en meld ik dit bij mijn klanten) zullen ze daar over het algemeen niet veel van zeggen. Echter als ik elke keer te laat ben (en niets van me laat horen) weet ik zeker, dat ze (terecht) zullen gaan klagen.
Wel zie ik vele potentiële problemen met een lokale API. Daar waar de ontwikkelaars van Loqed senior developers zijn (neem ik aan) en ook de security goed testen. Kan elke hobbyist een API gebruiken op een platform welke misschien helemaal niet zo veilig is als de Loqed implementatie.
Hier ben ik het mee eens, nou zal ik me hier wel aardig mee redden, en zie deze uitbreiding dan ook graag tegemoet, maar het brengt zeker veiligheidsrisico's die het SKG waarschijnlijk teniet doen. Misschien kunnen ze dit oplossen met een certificaat die op verzoek van de gebruiker door Loqed op de bridge wordt geïnstalleerd.

Ook ben ik wel benieuwd hoe de server van Loqed nu met de bridge communiceert, is dit MQTT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:52
Mijn Loqed zonet geïnstalleerd. Mooi, degelijk ding :)

Maar ik heb hem nog niet werkend. Sowieso verliep de installatie gek; nadat het slot gekalibreerd was en ik verbinding mocht maken met de internet bridge, krijg ik opeens een tekstveld in beeld met de url 'https://acceptance.loqed.com:8080' in beeld. Eerst maar eens op 'volgende' klikken, vervolgens een tekstveld met de tekst 'mqtt.acceptance.loqed.com:8883'.

@Loqed dit lijkt mij niet de bedoeling? :P hoezo krijg ik deze velden überhaupt te zien, en dan is de standaardinvulling ook nog eens met acceptatiegegevens? :P

Edit: oplossing is om deze velden leeg te maken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRuofh_RFHqu7IeYwTMaxtUV8nU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5ok5jVZ0Okz9Ai7lfm1BOFD.jpg?f=fotoalbum_large

Anyhow, boel gereset en 'acceptance' maar in 'production' veranderd, gekeken naar wat staat: https://nl.loqed.com/page...i-open-in-our-firewall-nl

Nu gaat de bridge van blauw knipperend naar blauw stabiel. Terwijl hij groen stabiel moet zijn.
Blauw knipperend betekent volgens de FAQ dat hij wel verbinding heeft met wifi, maar niet met de Loqed server. Ik kan inderdaad zien dat er een nieuw device op mijn wifi netwerk is toegevoegd, maar waarom hij niet bij jullie servers kan is mij een raadsel.
Ik heb de poorten al toegevoegd in mijn router, al zit ik hier gewoon met T-Mobile glas en een Zyxel modem zonder bijzondere netwerkconfiguratie.

Het slot werkt prima via Bluetooth, maar dat lijkt hij dan maar eenmalig te doen als je de app opent. De 2e keer wil hij het via wifi doen, en dat lukt logischerwijs niet.

Dus, help! :P hoe los ik dit op, wat moet ik anders doen? Moet ik wellicht wat anders in de textboxes invullen?

De velden leegmaken lost het probleem op!

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 19-01-2022 19:42 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Hoi @Loqed !
Gisteren kreeg ik geen melding van de Server dat ik Touwtje uit de deur aan had laten staan.
Eerder heb ik wel eens meldingen gehad na 4 uur ofzo per mail. Zijn de mail meldingen uitgeschakeld?

Ik vind het een erg handige funktie, maar zag graag de mogelijkheid dat voor 1 of 2 uur te doen, waarna deze weer automatisch uitgaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Jan-Remco op 20-01-2022 08:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
@Richh Dank voor het melden! Er was inderdaad een klein foutje geslopen in de update van de app (v3.3.3). Inmiddels is die opgelost in de versie die nu in de Play Store staat (v3.3.5).

@Jan-Remco De e-mail meldingen staan nog aan, maar we gaan het even checken. We hebben de mogelijkheid om 'Touwtje uit de brievenbus' na een bepaalde tijd automatisch uit te schakelen op onze ideeënlijst gezet.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@Loqed al enige informatie voor ons met betrekking de update die gepland staat voor januari ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leugering
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-07 17:36
@Loqed Hoe weet je zeker, dat je de laatste firmware versie hebt geïnstalleerd op de bridge als op het slot?
Is het een idee om in de app aan te geven wat de laatst beschikbare versienummer is? En mocht er een nieuwe versienummer beschikbaar zijn, dat dit dan ook duidelijk wordt weergegeven in de app.
Kan je ook ergens de release notes terugvinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
Slot en bridge versie vind je in de app.

En hier: https://nl.loqed.com/page.../kb/functies/changelog-nl vind je info over de functies en de lot versie. Je kunt alleen updaten naar de laatste versie, downgraden gaat hooguit met ondersteuning van support.

Edit: Alhoewel ik nu zie dat ik een nieuwere versie van de slotsoftware heb dan wat in mijn link staat.

[ Voor 16% gewijzigd door janne_nl op 26-01-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Slot software, 2003016, Bridge 29. Denk dat het de laatste versie is?
De link die je geeft:https://nl.loqed.com/page.../kb/functies/changelog-nl
August 2021 (LOQED Touch Smart Lock 2.3.14)
loopt dus aanzienlijk achter? Geen update voor .15 en .16

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Dat was de laatste major release voor het slot. 15 heb ik niet bewust gezien (wellicht nooit echt gepushed) en 16 staat er nu op.

Het zou wel fijn zijn als van elke release releasenotes zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Werkt bij jullie touch to open goed. met iOS .3?

[ Voor 3% gewijzigd door MarioMark1541 op 27-01-2022 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leugering
MarioMark1541 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:34:
15.3 is geïnstalleerd maar nog steeds geen correcte werking van touch to open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
leugering schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Hier ook

Wordt er wel een beetje moedeloos van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Gebruikt trouwens iemand de webhooks? Ik heb dat destijds ingesteld om in Domoticz in dit geval de status van het slot te kunnen zien. Echter sinds een hele tijd werkt dit niet meer. De urls die er staan updaten wel 'gewoon' de switch die de status weergeeft in Domoticz.

Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-07 22:37
leugering schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 21:58:
[...]

Wat zou dan de werking moeten zijn volgens jou vs wat het nu is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leugering
MichaelReitsma schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:15:
[...]

Wat zou dan de werking moeten zijn volgens jou vs wat het nu is?
Support heeft aangegeven dat iOS15.3 de problemen met touch to open zou verhelpen.
Nu moet ik via de app de deur openen en verschijnt niet automatisch ‘touch to open’ als ik bij de voordeur aankom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:36
Het slot ziet er interessant uit. Maar wanneer de website eruit ziet als onderstaand, in combinatie met de bugs die ik lees, haak ik toch af.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jI2Ctubd_B3zVN_kKBSaMDZOSE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2e8g72aqhpsjdofXiPJZhVHZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
t14wo schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:42:
Het slot ziet er interessant uit. Maar wanneer de website eruit ziet als onderstaand, in combinatie met de bugs die ik lees, haak ik toch af.

[Afbeelding]
De grootste bugs waar je hier over leest heeft momenteel elk slot omdat Apple in iOS 15 een API heeft dicht gezet. Daar kan Loqed dus weinig aan veranderen. Android werkt wel prima heb ik begrepen.

De site ziet er bij mij wel normaal uit, het lijkt erop dat je een ad blocker oid gebruikt die te veel blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat staat op zich duidelijk op de website toch. Ik heb dan geen iPhone, maar het probleem zit blijkbaar in de restrictie die Apple heeft opgelegd aan het doorgeven van de locatie aan een app. En als Loqed niet precies weet waar je bent, kan het zijn dat de touch to open niet op het goede moment bluetooth aanzet om je telefoon te detecteren als je kortbij bent.

@loqed, correct me if I am wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 15:49
Ik weet dat IOS die bug heeft, maar dan zou de "touch to unlock" gewoon moeten werken? Ik heb notabene de app open op mijn ios telefoon en ik zie staan "trying to connect" maar geen reactie. Als ik dan op "open" druk in de app werkt het wel dus bluetooth is ook prima. Wat mis ik over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Snelvuur schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:00:
Ik weet dat IOS die bug heeft, maar dan zou de "touch to unlock" gewoon moeten werken? Ik heb notabene de app open op mijn ios telefoon en ik zie staan "trying to connect" maar geen reactie. Als ik dan op "open" druk in de app werkt het wel dus bluetooth is ook prima. Wat mis ik over het hoofd?
De bug is dat iOS niet meer doorgeeft of iemand 500 meter van huis is geweest en dus het slot niet wakker maakt als je bijna thuis bent. Touch to unlock werkt alleen als het slot bluetooth actief aan heeft staan op scannen en die staat standaard uit om stroom te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
DutchKel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:22:
[...]

De bug is dat iOS niet meer doorgeeft of iemand 500 meter van huis is geweest en dus het slot niet wakker maakt als je bijna thuis bent. Touch to unlock werkt alleen als het slot bluetooth actief aan heeft staan op scannen en die staat standaard uit om stroom te besparen.
Maar dat hoort dus wel te werken als ik hem "aanraak" want daar is die trying to connect voor. Ik moest het slot vervangen (het display) en daarna opnieuw inleren. Daarvoor werkte dit altijd prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Precies, bij trying to connect zet het slot bluetooth aan probeert te verbinden met een telefoon die buiten voor de deur staat. Dat werkt bij mij ook niet altijd (Android), geen idee waarom. Maar touch to open is heel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 10:16:
Precies, bij trying to connect zet het slot bluetooth aan probeert te verbinden met een telefoon die buiten voor de deur staat. Dat werkt bij mij ook niet altijd (Android), geen idee waarom. Maar touch to open is heel wat anders.
Dit dus, trying to connect heeft weinig te maken met touch to open. Je maakt het slot dan handmatig wakker, maar dan weet het slot niet of je 500 meter bent weg geweest en dus moet openen als je op de knop drukt.

Touch to open is als je minimaal 500 meter weg bent geweest en je staat voor de deur dat je dan op de knop kunt drukken om de deur te openen. Dit werkt niet meer vanaf iOS 15.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Nee, dat klopt niet. Trying to connect dient er net voor om de deur te open als je NIET 500 weg bent geweest. Nu maakt elke druk op het display het slot wakker waardoor de bluetooth aangaat.

Dat heeft niks te maken met wat er met ios speelt.

Je zou dat kunnen testen door een telefoon te pakken waar de app niet op staat en te kijken welke bluetooth apparaten je ziet.

Of gewoon een Android telefoon kopen 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:42:
Nee, dat klopt niet. Trying to connect dient er net voor om de deur te open als je NIET 500 weg bent geweest. Nu maakt elke druk op het display het slot wakker waardoor de bluetooth aangaat.

Dat heeft niks te maken met wat er met ios speelt.

Je zou dat kunnen testen door een telefoon te pakken waar de app niet op staat en te kijken welke bluetooth apparaten je ziet.

Of gewoon een Android telefoon kopen 🙈
De Android app schijnt helemaal niet meer te werken nu hoorde ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Keep dreaming 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Met een nieuw slot installeren werkt de app niet op de nieuwssite Android

Zelf geen ervaring mee daar ik iOS gebruiker ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Ik gebruik Android, geen probleem met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
MarioMark1541 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Er is wel verschil tussen niet werken en een tijdelijke work-around vind ik.

Zoals hierboven al gezegd, slot werkt prima op Android 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _gibeon_
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-07 19:08
MarioMark1541 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 10:16:
[...]

Misschien een beetje voorbarig/misleidend om dit te claimen zonder eigen ervaring?

Ik heb zondag nog probleemloos m'n eerste Loqed ingesteld op een Pixel met Android 12.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:13
_gibeon_ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 10:40:
[...]

Misschien een beetje voorbarig/misleidend om dit te claimen zonder eigen ervaring?

Ik heb zondag nog probleemloos m'n eerste Loqed ingesteld op een Pixel met Android 12.
Heb toch maar even een account hier aangemaakt om hier te reageren. @MarioMark1541 had deze informatie van mij. En inderdaad de applicatie op mijn (Oneplus '8') klapte er elke keer uit na de 2FA ingevoerd te hebben bij het aanmelden van een nieuw slot. In principe ligt dit deels aan de Loqed applicatie, maar ben er ook wel achter gekomen waarom dit schijnbaar bij andere niet het geval is met android 12. Namelijk: Pi-hole.. Schijnbaar blokkeert mijn Pi-hole iets, waardoor de applicatie eruit klapt/crashed na een 2FA invoer. Weten we dat ook weer!.... Dus voor de duidelijkheid, helemaal niets misleidend wat @MarioMark1541 zei. Dit is/was gewoon een unieke situatie waardoor de applicatie niet goed werkte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• janne_nl
Holmes schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 11:24:
[...]

Heb toch maar even een account hier aangemaakt om hier te reageren. @MarioMark1541 had deze informatie van mij. En inderdaad de applicatie op mijn (Oneplus '8') klapte er elke keer uit na de 2FA ingevoerd te hebben bij het aanmelden van een nieuw slot. In principe ligt dit deels aan de Loqed applicatie, maar ben er ook wel achter gekomen waarom dit schijnbaar bij andere niet het geval is met android 12. Namelijk: Pi-hole.. Schijnbaar blokkeert mijn Pi-hole iets, waardoor de applicatie eruit klapt/crashed na een 2FA invoer. Weten we dat ook weer!.... Dus voor de duidelijkheid, helemaal niets misleidend wat @MarioMark1541 zei. Dit is/was gewoon een unieke situatie waardoor de applicatie niet goed werkte!
Nou ja, de applicatie werkte blijkbaar wel goed, als jij zelf netwerkverkeer blokkeert ligt dat niet aan de app. De app zou hooguit een nettere foutmelding mogen geven.

Ik zou in ieder geval een mail sturen naar support met je bevindingen, zodat het meegenomen kan worden in een toekomstige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holmes
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23:13
Misschien voor sommige niet helemaal duidelijk hier hoe Pi-hole werkt.. Maar meeste die wel Pi-hole kennen weten dat je natuurlijk niet voor de 100% zelf in de hand hebt wat Pi-hole exact blokkeert constant, deze lijsten worden automatisch geüpdatet en toegevoegd aan je Pi-hole.

Kwam er ook pas later achter dat het eventueel Pi-hole kan zijn, omdat dit de 1e keer is dat ik hier tegen aan loop, en ik heb toch aardig wat 'Smart Home' producten draaien.

Wat er ook precies wordt geblokkeerd - waardoor de Loqed app crasht - is mij (nog) niet helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
pi-hole zal wellicht een dns filteren waar Loqed gebruikt van maakt.
(Pi-hole is een ad-blocker setup waar hostnames worden gefilterd op basis van de dns-resolve)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
DutchKel schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:22:
[...]

Ik heb met een ander slot daar anders 0,0 problemen mee. En ook andere iPhone gebruikers in het gezin niet.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
paQ schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:46:
[...]

Ik heb met een ander slot daar anders 0,0 problemen mee. En ook andere iPhone gebruikers in het gezin niet.
Het is ook niet zo dat elk slot van deze techniek gebruik maakt. Deze techniek is alleen niet meer beschikbaar sinds iOS 15. Mogelijk staat jou slot dan niet standaard op standby maar luistert deze constant op bluetooth om verbinding te maken. Dat is namelijk een mogelijke oplossing.

Het gaat specifiek om een bepaalde API welke ongeveer op 500 meter afstand van huis iets triggert om het slot actief te maken voor een bepaalde tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
[...]

Het is dus wel misleidend, want dit ligt niet aan Loqed :P

Vermoedelijk op te lossen door de Pi-Hole blacklist naast https://nl.loqed.com/page...i-open-in-our-firewall-nl te houden.

Ik heb zo'n vermoeden dat de huidige implementatie van het ophalen van de tijd (welke verloopt over google.com:443) binnen jouw netwerk geblokkeerd wordt. Zonder tijd is de geldigheid van een 2FA sleutel onmogelijk te controleren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:01
DutchKel schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:51:
[...]

Het is ook niet zo dat elk slot van deze techniek gebruik maakt. Deze techniek is alleen niet meer beschikbaar sinds iOS 15. Mogelijk staat jou slot dan niet standaard op standby maar luistert deze constant op bluetooth om verbinding te maken. Dat is namelijk een mogelijke oplossing.

Het gaat specifiek om een bepaalde API welke ongeveer op 500 meter afstand van huis iets triggert om het slot actief te maken voor een bepaalde tijd.
Het werkt (gewoon) op geofencing.
Ik moet iets van 300m weg zijn geweest alvorens het slot reageert. Anders zou ik de hele dag piepjes horen omdat het slot toevallig iemand van ons heeft gedetecteerd.
eitherway, het werkt (altijd)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janne_nl
300meter klinkt al GPS, Loqed probeert zuiniger te zijn door GSM alleen te gebruiken, vandaar ook de 500meter. Ik schat dat daar ergens de schoen wringt. Het is blijkbaar ook niet alleen Loqed dat er last van heeft. Is ook wel redelijk wat over terug te vinden op google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
[...]

Thx voor je reactie

Ik wist niet de precieze achterliggende oorzaken enkel was ik even op de hoogte van een Android telefoon.
Vandaar mijn wat korte reactie en ik was van mening dat dit mogelijk aan de Android update zou kunnen liggen oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
leugering schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 22:09:
@Loqed Hoe weet je zeker, dat je de laatste firmware versie hebt geïnstalleerd op de bridge als op het slot?
Is het een idee om in de app aan te geven wat de laatst beschikbare versienummer is? En mocht er een nieuwe versienummer beschikbaar zijn, dat dit dan ook duidelijk wordt weergegeven in de app.
Kan je ook ergens de release notes terugvinden?
Als er een nieuwe versie is, komt er een rode balk in de app te staan, en krijg je een update knop te zien. De belangrijkste release notes kun je vinden als je zoek op changelog in onze support pagina's.

Slot 2003016, Bridge 29 zijn de laatste versies op dit moment.
MarioMark1541 schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:34:
Sinds iOS 15.3 zou alles weer goed moeten werken! We hebben dit bij een flink aantal klanten gecontroleerd, en ook andere smart home bedrijven horen we dit.

Als je toch problemen ondervindt, neem dan even contact op met onze support. De kans is groot dat er dan iets anders aan de hand is waarmee we je kunnen helpen.
janne_nl schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 14:50:
Gebruikt trouwens iemand de webhooks? Ik heb dat destijds ingesteld om in Domoticz in dit geval de status van het slot te kunnen zien. Echter sinds een hele tijd werkt dit niet meer. De urls die er staan updaten wel 'gewoon' de switch die de status weergeeft in Domoticz.
Een handige gebruiker heeft een nieuwe Domoticz handleiding gemaakt die net wat mooier werkt, deze komt binnenkort op onze support pagina's te staan.
Snelvuur schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 22:00:
Het slot zet zijn antennes uit om stroom te besparen.
- Als je de 500 meter restrictie niet hebt verwijderd: één antenne staat uit, totdat je het slot aanraakt. Als je in de geofence komt, gaan ze beide voor 20 minuten aan.
- Als je de 500 meter restrictie wel hebt verwijderd: beide antennes staan uit, totdat je het slot aanraakt. Als je in de geofence komt, gaan ze beide voor 20 minuten aan.

Pas als er twee antennes aan staan, kan het slot zien of je binnen/buiten bent, en komt Touch to Open. Het gedrag dat je beschrijft is dus normaal. Anyhow, sinds iOS 15.3 moet Touch to Open weer goed werken! Onze app geeft nog een rode waarschuwing over iOS 15, deze verdwijnt voor mensen met iOS 15.3 bij de volgende iOS update.
[...]

Dank voor de info! Als je slot en Android app up-to-date is, zou deze in principe alleen met diensten op poort 443 (TLS) verbinding moeten maken. Waarom Pihole daarbij voor problemen zorgt, weet ik niet. We gaan onderzoeken wat het probleem is, en zorgen dat de app een duidelijke foutmelding geeft als er ergens geen verbinding mee kan worden gemaakt. We hebben dit nog niet eerder gezien.

Leuk om te zien hoe iedereen elkaar veel hulp geeft, wij blijven dit topic volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Loqed schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:15:
[...]

Een handige gebruiker heeft een nieuwe Domoticz handleiding gemaakt die net wat mooier werkt, deze komt binnenkort op onze support pagina's te staan.
Die handleiding was op zich duidelijk genoeg. Het probleem is dat de Loqed backend the urls niet aanroept/uitvoert sinds een hele tijd, het heeft gewoon gewerkt in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:05
Hoi, ik heb een vraagje. Ik wil een loqed op de schuurdeur maken zodat ik die makkelijk open kan doen. Maar werkt dit wel? Ik ben dan meestal al gewoon een tijdje thuis als ik er heen loop om te openen. Wel altijd telefoon in de zak. Werkt t touch to open dan wel gewoon? Of.moet ik dan steeds een code intoetsen oid? Omdat de antennes blijkbaar pas aangaan als je net weer thuis komt

[ Voor 9% gewijzigd door Makrolon op 16-02-2022 22:32 ]

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
janne_nl schreef op woensdag 9 februari 2022 @ 11:33:
[...]
Die handleiding was op zich duidelijk genoeg. Het probleem is dat de Loqed backend the urls niet aanroept/uitvoert sinds een hele tijd, het heeft gewoon gewerkt in het begin.
Hi Janne,

Er zijn geen bekende problemen hiermee. Sinds vandaag zijn er wel wat nieuwe opties bijgekomen in de URLs die kunnen worden aangeroepen (bijv ook als het slot niet goed kan draaien). Als je even een berichtje naar support@loqed.com stuurt, dan gaan we even kijken wat er aan de hand kan zijn.
Makrolon schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 22:31:
Hoi, ik heb een vraagje. Ik wil een loqed op de schuurdeur maken zodat ik die makkelijk open kan doen. Maar werkt dit wel? Ik ben dan meestal al gewoon een tijdje thuis als ik er heen loop om te openen. Wel altijd telefoon in de zak. Werkt t touch to open dan wel gewoon? Of.moet ik dan steeds een code intoetsen oid? Omdat de antennes blijkbaar pas aangaan als je net weer thuis komt
Je kunt de experimentele modus "500-meter afstandsvereiste uitschakelen" aanzetten. Dan werkt Touch to Open wel als je het slot aanraakt. De antennes gaan dan aan zodra je het slot aanraakt!

• Jan-Remco
@Loqed
Gisteren en vandaag in mijn activiteitenlog:
18:07 Lock 'voordeur'offline (server heeft verbinding met bridge verloren)
18:07 Slot voordeur' is online
dit gaat door tot vandaag 01:55., waarbij het slot ook wel eens bijna twee uur geen verbinding heeft.

Het internet lag er niet uit bij mij, de bridge is vlak naast de meterkast met de router geplaatst, dus dat is het ook niet.
Problemen aan de serverside? Midden in de nacht vind ik dat niet zo'n probleem, maar 's avonds wel.

• Makrolon
Loqed schreef op woensdag 16 februari 2022 @ 23:06:
[...]

Hi Janne,

Er zijn geen bekende problemen hiermee. Sinds vandaag zijn er wel wat nieuwe opties bijgekomen in de URLs die kunnen worden aangeroepen (bijv ook als het slot niet goed kan draaien). Als je even een berichtje naar support@loqed.com stuurt, dan gaan we even kijken wat er aan de hand kan zijn.

[...]

Je kunt de experimentele modus "500-meter afstandsvereiste uitschakelen" aanzetten. Dan werkt Touch to Open wel als je het slot aanraakt. De antennes gaan dan aan zodra je het slot aanraakt!
Dank voor de snelle reactie!

Dus dan kijkt hij op t moment dat ik t slot aan raak of m'n telefoon in de buurt is en als dat t geval is gaat hij open? Das perfect!

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• janne_nl
Jan-Remco schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 07:20:
@Loqed
Gisteren en vandaag in mijn activiteitenlog:
18:07 Lock 'voordeur'offline (server heeft verbinding met bridge verloren)
18:07 Slot voordeur' is online
dit gaat door tot vandaag 01:55., waarbij het slot ook wel eens bijna twee uur geen verbinding heeft.

Het internet lag er niet uit bij mij, de bridge is vlak naast de meterkast met de router geplaatst, dus dat is het ook niet.
Problemen aan de serverside? Midden in de nacht vind ik dat niet zo'n probleem, maar 's avonds wel.
Hee, die van 1807 heb ik ook in mijn logging, lijkt me dus iets centraals geweest.

• Jan-Remco
@Loqed en nog een vraag:
Batterij niveau 61%, Bridge Wi-Fi 93%, Bridge Bluetooth 4%

Die 4% is wel heel laag, en dat is die zeker niet altijd. De afstand is nog geen twee meter, geen muren/metaal ertussen. Wat is hier aan de hand? In combinatie met de vorige vraag heb ik een probleem?

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Gisteravond hebben we een update van ons backend gedaan, als voorbereiding op een update van het slot en de bridge. Daarom zie je rond 18 uur dit voor het eerst.
  • Vanaf nu zie je het als het slot en de bridge de Bluetooth verbinding verliezen. Soms is dat maar voor 3 seconden. Omdat we die berichten bufferen, zal vanaf de volgende bridge update alle wegvallende verbindingen voor korter dan ~15 seconden niet worden weergegeven in het logl
  • Ook zie je nu wanneer de bridge zijn verbinding met onze server verliest. Zie je dit regelmatig, dan kan er een probleem zijn met je Wi-Fi netwerk (zwak bereik, teveel apparaten).l
Jan-Remco schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 08:51:
@Loqed en nog een vraag:
Batterij niveau 61%, Bridge Wi-Fi 93%, Bridge Bluetooth 4%

Die 4% is wel heel laag, en dat is die zeker niet altijd. De afstand is nog geen twee meter, geen muren/metaal ertussen. Wat is hier aan de hand? In combinatie met de vorige vraag heb ik een probleem?
De Bluetooth signaalsterkte wordt voor 2 minuten gemeten bij de start, en daarna vastgezet totdat het Bluetooth signaal een keer wegvalt (al is dat maar voor 3 seconden). Zolang het Bluetooth signaal niet continu wegvalt, hoef je je hier geen zorgen over te maken.

• Richh
Heb nu een maandje mijn Loqed lock. Super tevreden mee :)

Echter... nu zie ik het volgende op het display ontstaan, de bovenste pixelrij doet een beetje gekke dingen. Dit is altijd zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tQQ04nsUcaSTG7MURHMUll5256Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XYNC1INGHRDpZUUOeUUn3wHt.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe kan ik dit oplossen @Loqed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Richh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:01:
Heb nu een maandje mijn Loqed lock. Super tevreden mee :)

Echter... nu zie ik het volgende op het display ontstaan, de bovenste pixelrij doet een beetje gekke dingen. Dit is altijd zichtbaar.

[Afbeelding]

Hoe kan ik dit oplossen @Loqed?
9V batterij tegen de 2 pinnetjes aan houden en de loqed herstart. Daarna is het voor een tijdje weg. Bij mij komt dat ook regelmatig op het scherm.

• Richh
DutchKel schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 14:02:
[...]

9V batterij tegen de 2 pinnetjes aan houden en de loqed herstart. Daarna is het voor een tijdje weg. Bij mij komt dat ook regelmatig op het scherm.
Zonet gedaan, en inderdaad: dat lost het op. Thnx! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Is er al iets bekend wat voor update en wanneer die komt?

Vwb die 500 meter optie.. het zou heel erg fijn zijn als je kan uitlezen wat de signaal sterkte van de 2 antennes is voor een specifiek toestel.
Daarmee kan je vrij precies bepalen of je plekken in je huis hebt waar je het slot zou denken dat je voor het slot staat ipv binnen.
De eerder genoemde procedure is omslachtig en niet precies.
Het zou dan soort debug optie moeten zijn die eea in de log schrijft. Dat dat dan tijdelijk met stroom verbruikt is niet erg.

Gaat de user interface nog eens op de schop? Die is echt heel erg slecht helaas.
Onlogisch uitgedacht, missende opties enz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
Ik heb m vandaag geïnstalleerd, tijdje mee druk geweest maar dat lag niet aan loqed. De deur sloot niet soepel, dus dat wilde ik eerst opgelost hebben. Daarna na installatie werkte het niet, bleek aan het insteekslot te liggen.. die blokkeerde af en toe waardoor loqed de deur niet op slot kreeg en in de war raakte. Dus nog even snel een nieuw insteekslot gehaald en nu werkt het super!

Ik heb hem voor in de garage. Daar kan ik ook nog op een andere manier in. Zou t wel spannend vinden dit als enige toegang te hebben. Maar dat vertrouwen moet nog groeien.

Maar voor de paar keer dat ik m getest heb is t top! Ik kom aan lopen, druk op de display, hij zoekt m'n telefoon en ontgrendeld dan meestal in een paar seconden. Als ik weer weg loop gaat vergrendelen nog sneller.

Ook al toegevoegd in homey, dat ging ook top. Morgen even malen dat de verlichting ook automatisch aan gaat als ik de deur ontgrendel. Tot nu toe zeer positief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Makrolon schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:57:
Ik heb m vandaag geïnstalleerd, tijdje mee druk geweest maar dat lag niet aan loqed. De deur sloot niet soepel, dus dat wilde ik eerst opgelost hebben. Daarna na installatie werkte het niet, bleek aan het insteekslot te liggen.. die blokkeerde af en toe waardoor loqed de deur niet op slot kreeg en in de war raakte. Dus nog even snel een nieuw insteekslot gehaald en nu werkt het super!

Ik heb hem voor in de garage. Daar kan ik ook nog op een andere manier in. Zou t wel spannend vinden dit als enige toegang te hebben. Maar dat vertrouwen moet nog groeien.

Maar voor de paar keer dat ik m getest heb is t top! Ik kom aan lopen, druk op de display, hij zoekt m'n telefoon en ontgrendeld dan meestal in een paar seconden. Als ik weer weg loop gaat vergrendelen nog sneller.

Ook al toegevoegd in homey, dat ging ook top. Morgen even malen dat de verlichting ook automatisch aan gaat als ik de deur ontgrendel. Tot nu toe zeer positief!
Leuk om te lezen !

Ik heb ook al ruim een jaar nu de Loqed 1 op de voor deur en 1 op de achterdeur !

Nog nooit voor een dichte deur gestaan maar snap dat je vertrouwen moet opbouwen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Is bij jullie de app ook traag op dit moment ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
MarioMark1541 schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:06:
Is bij jullie de app ook traag op dit moment ?
Er is op dit moment een storing, waardoor het op afstand openen mogelijk niet goed werkt, en de app langzamer kan zijn. We werken aan een oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Loqed schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:12:
[...]

Er is op dit moment een storing, waardoor het op afstand openen mogelijk niet goed werkt, en de app langzamer kan zijn. We werken aan een oplossing!
hm, betekend in mijn geval dat ik zonder code niet meer binnen zou komen blijkbaar.

Edit: een reset van de bridge lijkt het weer mogelijk te maken.

[ Voor 8% gewijzigd door janne_nl op 22-02-2022 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
janne_nl schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:39:
[...]

hm, betekend in mijn geval dat ik zonder code niet meer binnen zou komen blijkbaar.

Edit: een reset van de bridge lijkt het weer mogelijk te maken.
In principe zou de app, zolang je niet uitlogt, moeten blijven werken. Het probleem is opgelost, komende tijd gaan we kijken wat het probleem heeft veroorzaakt dat onze servers plots een zeer hoge load te verwerken hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Loqed schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 15:54:
[...]

In principe zou de app, zolang je niet uitlogt, moeten blijven werken. Het probleem is opgelost, komende tijd gaan we kijken wat het probleem heeft veroorzaakt dat onze servers plots een zeer hoge load te verwerken hadden.
Ik kon 1 keer de deur openen, daarna zei de app dat er geen sleutels waren.
Bij die openpoging, kwam eerst een foutmelding en even later ging de deur wel open trouwens.

Dank je (en succes met debuggen)

[ Voor 3% gewijzigd door janne_nl op 22-02-2022 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-Remco
@loqed:

Ik zie dat ik vandaag de Bridge kan bijwerken van 29 naar 38. Maar ik heb m nu al 4 keer opgestart, er gebeurt niks. Server te druk?

Ik zie wel dat de deur een paar keer offline en online is gegaan, (server heeft de verbinding met de bridge verloren). Ik neem aan dat dat gebeurt icm die update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik denk dat de bridge 'vanzelf' is bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Jan-Remco schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:44:
@loqed:

Ik zie dat ik vandaag de Bridge kan bijwerken van 29 naar 38. Maar ik heb m nu al 4 keer opgestart, er gebeurt niks. Server te druk?

Ik zie wel dat de deur een paar keer offline en online is gegaan, (server heeft de verbinding met de bridge verloren). Ik neem aan dat dat gebeurt icm die update?
Ik heb precies hetzelfde, en ook mijn bridge update uiteindelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
MichaelReitsma schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 20:18:
Is er al iets bekend wat voor update en wanneer die komt?

Vwb die 500 meter optie.. het zou heel erg fijn zijn als je kan uitlezen wat de signaal sterkte van de 2 antennes is voor een specifiek toestel.
Daarmee kan je vrij precies bepalen of je plekken in je huis hebt waar je het slot zou denken dat je voor het slot staat ipv binnen.
De eerder genoemde procedure is omslachtig en niet precies.
Het zou dan soort debug optie moeten zijn die eea in de log schrijft. Dat dat dan tijdelijk met stroom verbruikt is niet erg.

Gaat de user interface nog eens op de schop? Die is echt heel erg slecht helaas.
Onlogisch uitgedacht, missende opties enz.
@Loqed kunnen jullie hier ook wat over zeggen?

• janne_nl
Die 500meter optie is bij mijn sleutel in de app aan te passen van 500 naar 750 en 1000

• MichaelReitsma
janne_nl schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 11:31:
Die 500meter optie is bij mijn sleutel in de app aan te passen van 500 naar 750 en 1000
Ik doelde op het uitzetten van de 500 meter beperking.
Dan gaat het slot zich anders gedragen. Er wordt dan ook niet meer naar de minimale tijd gekeken dat je in of buiten de geofence bent.
Dat kan je dus alleen gebruiken als je nooit door het slot als buiten gezien wordt terwijl je thuis bent.
Dus moet je makkelijk kunnen testen of dat op elke plek in het huis zo is.
Dat is waar de vraag vandaan komt.

• janne_nl
Dat kun je in principe toch makkelijk testen door de telefoon binnen te laten (op verschillende plekken in je huis) en dan te testen?

Ik kan je nu al zeggen dat dat helaas niet altijd goed gaat, simpelweg door in de logging te kijken.

• MichaelReitsma
janne_nl schreef op donderdag 24 februari 2022 @ 16:38:
Dat kun je in principe toch makkelijk testen door de telefoon binnen te laten (op verschillende plekken in je huis) en dan te testen?

Ik kan je nu al zeggen dat dat helaas niet altijd goed gaat, simpelweg door in de logging te kijken.
Dat snap ik ook wel.
Het gaat echter om te bepalen hoe groot precies het probleem is.
Daar helpt loggen van signaalsterkte wel degelijk bij.
De dubbele antennes is hun grote usp maar er wordt tot nu toe niet veel gebruik van gemaakt.
Ook in de app zie je er niet veel van terug komen.
De app is sowieso een beetje triest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 22:15
Jan-Remco schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 11:44:
@loqed:

Dit heb ik ook icm het bericht van het verliezen van de verbinding.
Ik heb dit slot nu sinds dinsdag, heb hem gemonteerd op een buitendeur die ik niet veel gebruik om er vertrouwen in te krijgen. maar ik durf hem nu nog niet op mijn meestgebruikte deur te plaatsen.

Ik wilde hem om te testen trouwens eerst op een andere deur van een kunststof kozijn doen. maar daar was hij te breed en kon de deur niet meer dicht. Dus wel goed kijken of het past voordat je hem aanschaft.

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Nienix schreef op vrijdag 25 februari 2022 @ 14:34:
[...]

Dit heb ik ook icm het bericht van het verliezen van de verbinding.
Ik heb dit slot nu sinds dinsdag, heb hem gemonteerd op een buitendeur die ik niet veel gebruik om er vertrouwen in te krijgen. maar ik durf hem nu nog niet op mijn meestgebruikte deur te plaatsen.

Ik wilde hem om te testen trouwens eerst op een andere deur van een kunststof kozijn doen. maar daar was hij te breed en kon de deur niet meer dicht. Dus wel goed kijken of het past voordat je hem aanschaft.
Hier al zo’n 1,5 jaar 2 Loqed sloten op zowel de voordeur als achterdeur en nog nooit voor een dichte deur gestaan :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 22:15
Ik heb hem zojuist overgezet op mijn meest gebruikte deur. Op hoop van zegen.

De update lijkt nu wel gelukt te zijn. Bridge zit nu op versie 38

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07 12:51
Ik krijg vanochtend ineens 2x een melding als deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a6nrrKBmUZvN1EjgO0hiYXMeE1c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pz4OQpDHIBghTCtncwjoyc9e.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste keer met knop om cache te legen, maar nu alleen dat ie maar gesloten is. Laatste update is van 25 januari. Of de app nu (niet goed) werkt nog niet kunnen testen, want hoef de deur nog niet uit. Wel bijzonder, heb best veel apps, maar omdat deze belangrijk is voor toegang tot m'n huis..... Verwacht ik dat hier juist niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Loen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:11:
Ik krijg vanochtend ineens 2x een melding als deze:
Ben wel benieuwd welke app je dan gebruikt, er zijn er twee. Ik heb zelf geen problemen met de Android app, in ieder geval niet dit probleem.( Android 11)
Ben wel benieuwd hoe het slot werkt als de app niet aan staat/crashed, checkt die alleen je blutooth adres als een soort tag, of maakt het slot echt verbinding met je app en wisselt die gegevens uit. In het eerste geval zou je nog gewoon toegang moeten hebben.
Voor alle zekerheid zou ik in ieder geval tot dit opgelost is een code instellen op je slot, dat je altijd naar binnen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Jan-Remco schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:30:
[...]

Ben wel benieuwd welke app je dan gebruikt, er zijn er twee. Ik heb zelf geen problemen met de Android app, in ieder geval niet dit probleem.( Android 11)
Ik zie er maar 1, ook niet iets anders wat er op lijkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1yI7C4N2rh02dcw3N0rQQPYB9KY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oLSAcFnhsAXy6okoIHuZj9Wr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb trouwens versie 3.3.5 van de app, maand geleden voor laatst geüpdate en werkte de rest van de maand gewoon goed. De app start wel netjes op en werkt verder, maar moet nog even checken of het automatisch openen (achtergrond proces / bluetooth) goed werkt als ik van huis ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
3.3.5 lijkt de laatste te zijn, 20 januari geupdate.

De crash kan zo veel oorzaken hebben....kan zomaar liggen aan andere apps die je gebruikt. De update status van je Android kan ook gevolgen hebben.

De app moet echt aanstaan, niet alleen bluetooth wordt gecontroleerd, ook de sleutel. Zou een beetje sneu zijn anders he, als je je telefoon verkoopt zou de nieuwe eigenaar je huis binnen kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Loen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:35:
[...]

Ik zie er maar 1, ook niet iets anders wat er op lijkt.
Er is een app voor Android, en een voor iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Jan-Remco schreef op zondag 27 februari 2022 @ 11:48:
[...]

Er is een app voor Android, en een voor iPhone.
Ah, juist. De melding zag er android achtig uit (en Apple laat je niet snel cache legen of een dergelijke melding zien volgens mij), maar het betreft dus inderdaad de android app :-)

Eerste keer van huis werkte de app inderdaad niet, pas na handmatig openen van de app ging het slot op "touch to open". Dat zou volgens mij betekenen dat hij toen inderdaad niet draaide. 2e keer hond uit gelaten en toen werkte het wel.

Laatste maand geen nieuwe apps geïnstalleerd, loqed app zelf niet geüpdate, laatste Android update is ook al even geleden. Dus ik tast beetje in het duister wat er dan veranderd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichaelReitsma
@Loqed komt er een optie in de app om de open bevestiging (ok) achter een optionele authenticatie zoals bv een vingerafdruk te stoppen? Analoog aan bv een bankieren app.
Nu is het zo dat als iemand bv op een feestje geinig doet en je gsm vast heeft in 2 klikken je deur kan openen (inderdaad....). Dichtdoen wordt wat lastiger als je 200km verder zit. Een additionele beveiliging dmv vingerafdruk lost dit op . Die komt dan in de plaats van de ok dialoog of er achteraan.

Dan zijn widgets ook gelijk veilig, komen die nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Vandaag is er een nieuwe Bridge software versie uitgebracht, 39. Iemand een idee wat er veranderd is? Zag graag changelogs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
Zie hier helaas niks

https://nl.loqed.com/page.../kb/functies/changelog-nl

[ Voor 6% gewijzigd door Snelvuur op 28-02-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenSmit2061
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-04 09:49
Alles offline... Is hier iemand bekend mee? Wat te doen? Huis WiFi is gewoon online en werkend, batterijen zijn vorige week nog vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EgHoTRGY-9O8oAchIymzD2Jm9SI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BhilmOtD7UCCH6wIQHdKWY6y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:04
JeroenSmit2061 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:12:
Alles offline... Is hier iemand bekend mee? Wat te doen? Huis WiFi is gewoon online en werkend, batterijen zijn vorige week nog vervangen.

[Afbeelding]
Ik zou je bridge even power cyclen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Boel-Shit schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:44:
[...]

Ik zou je bridge even power cyclen?
Of het slot even een reset geven met een 9V batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
[
Enkele dagen geleven gaf @loqed op mijn vraag over lage bluëtooth percentages "De Bluetooth signaalsterkte wordt voor 2 minuten gemeten bij de start, en daarna vastgezet totdat het Bluetooth signaal een keer wegvalt (al is dat maar voor 3 seconden). Zolang het Bluetooth signaal niet continu wegvalt, hoef je je hier geen zorgen over te maken."

Mogelijk dat de rest ook op deze rare manier wordt bijgehouden, en dat alles wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Jan-Remco schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:13:
[...]

Enkele dagen geleven gaf @loqed op mijn vraag over lage bluëtooth percentages "De Bluetooth signaalsterkte wordt voor 2 minuten gemeten bij de start, en daarna vastgezet totdat het Bluetooth signaal een keer wegvalt (al is dat maar voor 3 seconden). Zolang het Bluetooth signaal niet continu wegvalt, hoef je je hier geen zorgen over te maken."

Mogelijk dat de rest ook op deze rare manier wordt bijgehouden, en dat alles wel werkt.
Er zijn wat problemen met de bridge die offline gaat en dan weer online

Volgens Loqed wordt er gewerkt aan een fix !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Heeft er nog iemand last van een foutmelding bij het openen van de logging in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:50:
Heeft er nog iemand last van een foutmelding bij het openen van de logging in de app?
Geen problemen mee aan deze kant. Is de cache corrupt geraakt bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Er blijkt wat instabiliteit te zijn met die functionaliteit, er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
  • Enkele van jullie merkten op dat de bridge niet is te updaten via de app. Er komen in de regel maar weinig updates uit voor de bridge, en deze gaan altijd automatisch (updaten via de app kan als je binnen laten we zeggen 12 uur de update wilt hebben). Er blijkt een bug in de Android app te zitten, waardoor de update via de app niet lukt. De bridge herstart wel, maar update niet. Op dit moment is het dus voldoende om even af te wachten tot het systeem de bridge zelf update, bij de volgende Android update wordt dit opgelost.
  • Binnen/buitendetectie: we werken aan een grote update hiervan. Tevens zijn we de logging sterk aan het verbeteren, zodat als bijvoorbeeld Touch to Open niet werkt, onze helpdesk maar ook jijzelf straks kunt zien waardoor dat precies kwam. Dit blijkt wat meer voeten in de aarde te hebben dan ingeschat.
Loen schreef op zondag 27 februari 2022 @ 09:11:
Ik krijg vanochtend ineens 2x een melding als deze: De eerste keer met knop om cache te legen, maar nu alleen dat ie maar gesloten is.
Zou je contact kunnen opnemen met onze support? Dit is een probleem dat we graag onderzoeken, en niet voor zou mogen komen.
MichaelReitsma schreef op maandag 28 februari 2022 @ 13:28:
@Loqed komt er een optie in de app om de open bevestiging (ok) achter een optionele authenticatie zoals bv een vingerafdruk te stoppen? Analoog aan bv een bankieren app.
Nu is het zo dat als iemand bv op een feestje geinig doet en je gsm vast heeft in 2 klikken je deur kan openen (inderdaad....). Dichtdoen wordt wat lastiger als je 200km verder zit. Een additionele beveiliging dmv vingerafdruk lost dit op . Die komt dan in de plaats van de ok dialoog of er achteraan.

Dan zijn widgets ook gelijk veilig, komen die nog?
Dit idee staat op onze wensenlijst. Widgets staan er nog niet op, wel staat er een idee op om in de statusbalk op Android (waar nu de "touch to open service" staat) een knop toe te voegen van het slot waarbij je in de buurt bent (Tesla heeft zoiets). Wat zou je prettiger vinden? Dan zet ik het op de wensenlijst.
Als het slot offline gaat, krijg je dit scherm momenteel zo te zien (we werken aan een mooier scherm met de status). We zetten alle waarden waarvan die niet meer zeker zijn (bijv. de batterij) op 0. Als de internetverbinding wegvalt probeert de bridge deze één keer te herstellen, en daarna met een random interval (ik dacht van tussen de 0 en 15 minuten). Als je internetverbinding dus echt even is weggevallen, kan het even duren voordat de bridge weer online is. (Als we continu zouden proberen verbinding te maken, zou bij een storing onze servers overbelast kunnen raden, omdat alle bridges dan continu proberen te verbinden).
MarioMark1541 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 20:17:
[...]
Er zijn wat problemen met de bridge die offline gaat en dan weer online

Volgens Loqed wordt er gewerkt aan een fix !
Op dit moment zie je het ook als je bridge < 1 minuut offline is geweest. Omdat we berichten één minuut lang proberen te verzenden naar het slot, zou je deze berichten eigenlijk niet hoeven zien, aangezien ze toch wel aankomen, al het iets vertraagt. We gaan die meldingen daarom verbergen. De meldingen zijn overigens wel juist. De meest voorkomende oorzaak is dat de Wi-Fi verbinding even kort wegviel - niet iets om je zorgen over te maken.
janne_nl schreef op maandag 7 maart 2022 @ 08:50:
We zijn op de hoogte van dit probleem, maar het lijkt zichzelf steeds op te lossen als we ernaar kijken. Als je ook dit probleem ervaart, stuur dan even een berichtje naar support@loqed.com

Wat leuk toekomstnieuws:
  • Onze Google Home integratie is bijna af!
  • Onze lokale bridge API is bijna af! Dit zet de deur open voor nieuwe integraties, waaronder Home Assistant
  • We komen binnenkort met een proef speciaal voor Tweakers. Hierbij kun je een elektronische deur schakelen via de LOQED Bridge (bijvoorbeeld via je intercom).
Stay tuned!

Pagina: 1 ... 5 ... 27 Laatste