Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tap_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 09:31
Vandaag dit slot geinstalleerd. De installatie zelf ging redelijk voorspoedig. Het verwijderen van het oude slot was een veel groter probleem maar dat is dus ook gelukt.

Zit nu alleen met het probleem dat ik handmatig en softwarematig (via de app) het slot kan openen.
Het slot sluiten lukt echt niet via de app. Hij zegt dat hij een opdracht heeft verstuurd, soms staat het ook in de log, maar op het slot gebeurt helemaal niks.

Iemand een clou wat dit kan zijn?

[211114]: Hele slot gereset en iets andere opties gekozen - nu werkt het goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Tap_ op 14-11-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 03-07 19:55
Loqed schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:31:
...
@_wilco_ Deze feature komt er binnenkort aan. Mogelijk al in de volgende update van het slot, en ander die erna.
...
Super! Ik ben benieuwd.

Ik heb nu een "Loqed" op de voordeur en zit er over te denken er ook een op de achterdeur te plaatsen, maar zit nog met een paar vragen/onzekerheden:
  • Het is een driepunts slot waarbij je de klink eerst omhoog moet bewegen voordat je het slot (de cilinder) kan sluiten. Is Loqed hiervoor geschikt?
  • Als beide deuren zijn voorzien van een Loqed, kom ik mijn huis nog wel in als ik mijn telefoon vergeet (ik weet van de pincode, maar die wil ik liever niet instellen)?
  • Zijn er andere situaties die zouden kunnen zorgen dat ik het huis niet meer in kan (internet, o.i.d.)?
  • Ik zat te denken om, voor het geval dat, een (verborgen) keypad in de schuur te plaatsen en via mijn domotica systeem de mogelijkheid te creëren om het slot te openen. Iemand andere/betere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:07
Tsja, telefoon kun je vaak nog opladen of een andere gebruiken waar je de app op zet denk ik.

Heb je ook een reserve sleutel in je schuur liggen voor het geval je je sleutel vergeet?

Die 3punts sluiting werkt op zich, je zult alleen zelf de klink omhoog moeten doen (en omlaag denk ik)

Trouwens, sinds de laatste grote update werkt de touch to open op geen van de 4 android telefoons meer zo feilloos als van te voren. Daarover wel in conclaaf met Loqed om te onderzoeken waar het probleem zit.

[ Voor 26% gewijzigd door janne_nl op 14-11-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tap_
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 09:31
_wilco_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 14:46:
[...]

Super! Ik ben benieuwd.

Ik heb nu een "Loqed" op de voordeur en zit er over te denken er ook een op de achterdeur te plaatsen, maar zit nog met een paar vragen/onzekerheden:
  • Het is een driepunts slot waarbij je de klink eerst omhoog moet bewegen voordat je het slot (de cilinder) kan sluiten. Is Loqed hiervoor geschikt?
  • Als beide deuren zijn voorzien van een Loqed, kom ik mijn huis nog wel in als ik mijn telefoon vergeet (ik weet van de pincode, maar die wil ik liever niet instellen)?
  • Zijn er andere situaties die zouden kunnen zorgen dat ik het huis niet meer in kan (internet, o.i.d.)?
  • Ik zat te denken om, voor het geval dat, een (verborgen) keypad in de schuur te plaatsen en via mijn domotica systeem de mogelijkheid te creëren om het slot te openen. Iemand andere/betere ideeën?
Ik het geinstalleerd open driepunts slot en dat gaat goed. Je moet wel inderdaad de klink omhoog doen, maar dat was ook zo zonder loqed smartlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
janne_nl schreef op zondag 14 november 2021 @ 15:15:
...
Heb je ook een reserve sleutel in je schuur liggen voor het geval je je sleutel vergeet?
...
Nee, maar ik heb mijn sleutels altijd in mijn broekzak zitten, en m'n telefoon niet.

Ik heb al wel eens buiten gestaan zonder telefoon. toen kon ik nog even omlopen en met de sleutels door de achterdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
_wilco_ schreef op zondag 14 november 2021 @ 17:01:
[...]

Nee, maar ik heb mijn sleutels altijd in mijn broekzak zitten, en m'n telefoon niet.

Ik heb al wel eens buiten gestaan zonder telefoon. toen kon ik nog even omlopen en met de sleutels door de achterdeur.
Sleutel in de schuur die ook op slot zit :+

Je komt gewoon echt niet meer binnen zonder telefoon. En je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag met bovenstaande opmerking.
Persoonlijk zou ik daar nooit voor kiezen, zo goed vertrouw ik het nog allemaal niet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:08
Boel-Shit schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:02:
[...]

Je komt gewoon echt niet meer binnen zonder telefoon. En je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag met bovenstaande opmerking.
Persoonlijk zou ik daar nooit voor kiezen, zo goed vertrouw ik het nog allemaal niet ;)
Ik heb ook Loqed voorzien van zowel voor als achterdeur ideaal hoor !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _wilco_
Boel-Shit schreef op zondag 14 november 2021 @ 18:02:
[...]
[...]
De schuur zit nooit op slot, maar er zijn natuurlijk ook andere verborgen plekjes te bedenken.

Er zijn andere sloten, zoals bijvoorbeeld de Danalock de een separate keypad leveren, die kortstondig een (versleuteld) bluetooth signaal versturen om het slot te ontgrendelen. Ik denk als zoiets op een verborgen plaats gemonteerd is, de drie sterren van SKG behouden blijven.
De Bold heeft de "clicker", deze zou je ook ergens kunnen verstoppen (schuur, auto, enz).
Zo'n kastje met een sleutelschakelaar (zoals je bij bedrijfspanden ziet), de een signaal verstuurd, zou voor mij ook een prima oplossing zijn, ik heb altijd m'n sleutels op zak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _wilco_
Nog een optie die ik erg zou waarderen:

Als een slot wordt ontgrendeld doordat een telefoon binnen het bereik van het slot komt, maar niet geopend wordt met "push to open", na enkele minuten (instelbaar?) het slot weer vergrendelen.
Eigenlijk net zoals de meeste afstandsbedieningen van auto's werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:05
Loqed schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 15:31:
@MichaelReitsma over acties doen we helaas geen aankondigingen, hou ze in de gaten zou ik zeggen!
@Loqed Ik geloof dat ik heb meegedaan aan een prijsvraag van jullie, maar gelijk daarna kreeg ik van jullie nog een mail binnen voor een prijsvraag. Toen ik daar aan toe kwam bleek deze link al verlopen te zijn.
Was dat dezelfde? En wanneer krijgen we de uitslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:10
Zijn er verschillen tussen de iPhone app en de android app?
Ik ben hoofdbeheerder, heb android
Mijn huisgenoot heeft van mij ook beheerder permissie gekregen, en heeft iPhone.

Beiden willen we niet alle meldingen. Ik kan dat bij (drie streepjes rechtsboven) en dan krijg ik onder andere App instellingen, hij krijgt die keuze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-07 22:17
Meer mensen die op dit moment problemen met de app ervaren?

Veel 'Server not available' en 'Deadline Exceeded' meldingen, ik kan het slot nu ook niet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:09
Ik gok dat ze een ddos aanval te verduren hebben in elk geval reageert de app bij mij ontzettend traag, alsof de server heel langzaam reageert.

@Loqed kun je ons wat informatie hierover geven?

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
Same, krijg de deur niet meer met de app op afstand bediend.
Ben benieuwd voor als we weer thuis komen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-06 10:27
Boel-Shit schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:11:
Same, krijg de deur niet meer met de app op afstand bediend.
Ben benieuwd voor als we weer thuis komen zo.
Ik heb hier hetzelfde probleem. De deur ging nog wel gewoon open toen ik voor de deur stond.

[ Voor 4% gewijzigd door Timmetjuh op 27-11-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Hmmbij mij hetzelfde probleem. Kan van buiten de deur alleen openen met de code, verder werkt niets. Dit is toch wel een serieus probleem.
Ik had gehoopt dat de app in ieder geval zou werken als de telefoon op hetzelfde wifi netwerk zit.
Ook kan ik geen manier vinden om contact met ze op te nemen.

14:37 het probleem is opgelost, server is blijkbaar weer bereikbaar.

[ Voor 47% gewijzigd door Jan-Remco op 27-11-2021 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Sinds de grote update van een tijd geleden werkt de touch to open nauwelijks nog. Zelfs ik zit nu heel kort tegen terugbouwen naar een gewoon slot aan. De reacties op mail zijn ook veel langzamer dan eerder vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
janne_nl schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:44:
Sinds de grote update van een tijd geleden werkt de touch to open nauwelijks nog.
Ik heb het slot nu een paar maand, maar juist touch to open ben ik zeer tevreden over. Ook de reacties op mijn mails waren tot nu toe heel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
De reacties zijn zeker behulpzaam, maar sinds de laatste update werkt touch to open op 4 verschillende telefoons minder goed, dat kan mi alleen aan het slot liggen. Het lijkt alsof de sterkte van het bluetooth signaal minder is of zo.

Maar ik krijg maar weinig reactie meer op mails. In mijn beleving werd er tijdens de installatie sneller gereageerd. Ik probeer samen te onderzoeken. Vooral mijn vrouw vind dit allemaal heel vervelend. Ik wacht soms wat langer en vaak komt touch to ope n dan nog. Het werkte echt super goed in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Inmiddels werkt het weer zoals voorheen. De app lijkt zelfs nog sneller te reageren dan eerst...

Toch wel fijn als er lokaal een API beschikbaar is, de afhankelijkheid van de cloud blijkt maar weer vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
Bij mij lijkt alles nog niet hoe het hoort te zijn. Ik kan in ieder geval het slot niet van afstand (via de app) openen/sluiten. Dat is jammer want nu werkt de "naar bed" routine dus niet meer en moet het weer handmatig.

Ik zal de bridge eens een powercycle geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Bij mij werkt het ook nog niet. Ook ontvang ik al de hele dag mails van Loqed dat mijn slot niet wakkergemaakt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
Boel-Shit schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:21:
Bij mij lijkt alles nog niet hoe het hoort te zijn. Ik kan in ieder geval het slot niet van afstand (via de app) openen/sluiten. Dat is jammer want nu werkt de "naar bed" routine dus niet meer en moet het weer handmatig.

Ik zal de bridge eens een powercycle geven.
De powercycle van de bridge lijkt het (vooralsnog) opgelost te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
@Loqed zou tof zijn als jullie een respons of update kunnen geven aan ons desgewenst per mail oid ik had vandaag dezelfde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
De API lijkt nog steeds niet te werken; mijn integratie doet het nog steeds niet. Ook pusberichten vanuit de app (deur geopend etc) werken niet.

@Loqed , kunnen jullie iets vertellen over de status?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
Hier stond ik gisteravond op punt om maar met een sleutel via de achterdeur naar binnen te gaan. Het slot stond in deep sleep dus wilde niet direct verbinding maken met Bluetooth. Via internet wilde die in elk geval de deur niet openen.

Na ongeveer 2 a 3 minuten had ik wel verbinding via Bluetooth en kon ik naar binnen.

Dit laat maar zien dat het beter is om nooit 100% afhankelijk te zijn van zo’n slot. Wij hebben nog een reserve sleutel in de auto liggen en kunnen dan via de achterdeur nog naar binnen als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Het slot kun je wakker maken door op 1 van de 'knopjes' te drukken. Als je dan de touch to open afstandsvereiste uit hebt staan zal via trying to connect de deur open gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 28 november 2021 @ 10:37:
Het slot kun je wakker maken door op 1 van de 'knopjes' te drukken. Als je dan de touch to open afstandsvereiste uit hebt staan zal via trying to connect de deur open gaan.
Dat moet je maar net weten als je voor een gesloten deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat staat ergens in de help pagina's, dat je het slot zo wakker maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hier nu ook berichten ontvangen dat het slot niet wakker kon worden gemaakt terwijl er toch echt 'touch to open' op het display stond toen ik de oprit op draaide.

Beetje jammer dat er nog geen reactie van Loqed zelf is; als je een product levert wat (gedeeltelijk) 24/7 van de cloud afhankelijk is dan moet je ook 24/7 monitoring en support leveren imo.

Lokale functies werken nog wel iig, dat scheelt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Heb loqed maar aangemeld voor allestoringen.nl, misschien willen meer dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Waarom? De internetverbinding van mijn Loqed lijkt nu prima. Geen foutmeldingen meer zoals gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubber-duck447
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-05 14:54
Precies dit is dus de reden dat ik wachtte en een lokale api verwacht voor zo een belangrijk onderdeel van het huis. Toch vreemd dat er blijkbaar ook met Bluetooth nog veel problemen waren met ontgrendelen

Gezien de geen roadmap is wanneer API er komt komt ga ik toch voor een Nuki3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 30-06 10:14
Gisteren ook problemen gehad met mijn slot. Als ik hier niet kwam lezen had ik nooit geweten dat er een probleem bij loqed was. Ik dacht al dat er iets met mijn slot was. Al een geluk kon ik gemakkelijk via de garage binnen. Twijfel nu wel om een tweede slot te kopen voor een andere deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
janne_nl schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:14:
Waarom? De internetverbinding van mijn Loqed lijkt nu prima. Geen foutmeldingen meer zoals gisteren.
Geen enkele verbinding mogelijk met mijn slot, zelfs niet op dezelfde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Hm, zojuist nog even zitten testen met de api;

- Uitgaande webhooks vanuit Loqed werken wel, ik zie dat de switch in Domoticz geupdate word als ik slot op slot draai en weer open draai

- Inkomende webhooks werken niet, API key verwijderen en een nieuwe toevoegen lijkt niet te werken op dit moment.

Er is 'iets' nog niet in orde lijkt het.

[ Voor 28% gewijzigd door LiquidSmoke op 28-11-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:58
Fijn! Mijn loqed is gisteren binnen gekomen en vanavond geïnstalleerd. Ik heb het hele ding al 2x gereset, omdat het maar niet lukt om de instellingen goed te krijgen... Bijna alles er weer af getrokken, tot ik de problemen hier zag.

Als alles al ingesteld is zijn de problemen niet zo erg (je hebt een sleutel incl pincode), maar nu kan ik niks. Sleutel toevoegen, batterijen opladen commando, deur openen, kalibreren, het verzand allemaal in "probeer het later nog eens". Gelukkig hoeven we morgen niet allebei weg, even morgen af wachten en desnoods even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
Gisteravond kreeg ik ineens wel een pushbericht dat het slot vergrendeld was maar vanochtend werkt het niet meer en blijft de app aangeven dat het slot niet reageert. Via BT kan ik wel Touch to unlock gebruiken.

Op https://loqed-nl.reamaze.com/status is niets te lezen over een storing of dat er issues zijn, wel een beetje jammer. Storing kan gebeuren maar communiceer dat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Ik krijg inmiddels "server niet bereikbaar" bij het openen van de app. Lijkt erop dat ze wat aan het fixen zijn (of er meer kapot is, maar hoop het niet ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
Loen schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:08:
Ik krijg inmiddels "server niet bereikbaar" bij het openen van de app. Lijkt erop dat ze wat aan het fixen zijn (of er meer kapot is, maar hoop het niet ;) )
Ook hier geen volledig functionerende app meer. Ben benieuwd naar wat er aan de hand is en wanneer/of ze dat gaan melden. En wat ze gaan doen om dit te voorkomen.

[ Voor 4% gewijzigd door Boel-Shit op 29-11-2021 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Inmiddels is er een melding geplaatst op https://loqed-nl.reamaze.com/status

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Hij doet het hier inmiddels weer, gelukkig. Ben er nu achter dat de deur op slot draait en weer open draait, als ik de deur wel "openen". Denk dat ik het slot "gedraaid" heb geprogrammeerd... Enige oplossing lijkt dan alles te resetten en opnieuw te configureren.

Foutje gevonden: ik had te snel gelezen en geselecteerd dat ik een klink had aan de buitenkant (het stond er nog in hoofdletters....). Slot gereset, opnieuw erin gezet en werkt nu als een zonnetje 8)

Nu hopen dat de oorzaak van de issues dit weekend goed aangepakt worden. En/of een local api zou mooi zijn.....

[ Voor 38% gewijzigd door Loen op 29-11-2021 13:46 . Reden: Issue verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
De API doet het hier ook weer d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 25-02 10:04

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Alle problemen zijn inmiddels opgelost, onze welgemeende excuses voor de overlast.

Het was voor sommige gebruikers niet mogelijk op afstand het slot te bedienen, en in sommige gevallen kon er ook niet worden ingelogd in de app. Een eerste analyse wijst erop dat door de herstart van één van onze servers een aantal sloten en telefoons niet meer kon verbinden. De exacte oorzaak van de storing hebben we momenteel in onderzoek, om dit in de toekomst te voorkomen. Nogmaals onze excuses voor de overlast die dit jou kan hebben veroorzaakt!

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Loqed schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:00:
Alle problemen zijn inmiddels opgelost, onze welgemeende excuses voor de overlast.

Het was voor sommige gebruikers niet mogelijk op afstand het slot te bedienen, en in sommige gevallen kon er ook niet worden ingelogd in de app. Een eerste analyse wijst erop dat door de herstart van één van onze servers een aantal sloten en telefoons niet meer kon verbinden. De exacte oorzaak van de storing hebben we momenteel in onderzoek, om dit in de toekomst te voorkomen. Nogmaals onze excuses voor de overlast die dit jou kan hebben veroorzaakt!
Kunnen we dit in de toekomst niet ergens lezen of een mail hierover krijgen

Niet iedereen leest dit forum gok ik ?
Ook hoop ik binnenkort weer op een software update om eea te verbeteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiquidSmoke
MarioMark1541 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:04:
[...]

Kunnen we dit in de toekomst niet ergens lezen of een mail hierover krijgen

Niet iedereen leest dit forum gok ik ?
Ook hoop ik binnenkort weer op een software update om eea te verbeteren
Hetzelfde bericht is ook per e-mail gekomen, en ik heb een bericht van support ontvangen (nadat het issue al opgelost was).

Fijn dat er gecommuniceerd word maar voor een dienst die 24/7 moet functioneren nogal aan de late kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
@Loqed how staat het met de prijsvraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x360junkie
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-07 13:40
Hoi Allemaal,

Hier ook een Loqed gebruiker.
Ik wil hem graag aan Home Assistant toevoegen, maar het lukt me niet zo 1,2,3.
Is er misschien iemand die een Jip en Janneke tutorial heeft?
WebHooks lukt wel maar ik ben niet zon held in YAML. dus weet niet zo goed wat te doen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
x360junkie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:21:
Hoi Allemaal,

WebHooks lukt wel maar ik ben niet zon held in YAML. dus weet niet zo goed wat te doen.

Alvast bedankt.
Als je er nog niet uit bent, schiet me maar aan met een DM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Die wordt komende week getrokken! We zullen niet alle klanten los informeren hiervan, maar als je volgende week niets hoort, ben je het helaas niet geworden.
x360junkie schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:21:
Hoi Allemaal,

Alvast bedankt.
Er wordt op dit moment gewerkt aan een Home Assistant integratie, we zijn halverwege. Het doel is dat dit in Home Assistant komt te zitten, zodat het heel eenvoudig te doen is.

We hebben onlangs wel (officiële communicatie hierover volgt nog) Olisto integratie uitgebracht! Mogelijk dat je daarmee ook nog eenvoudiger koppelingen realiseren. Een hele leuke is om Olisto aan je Apple Watch te koppelen. Binnenkort staat in onze veelgestelde vragen hoe dit moet, maar het is in principe plug en play.

Heb je vragen over je LOQED Touch Smart Lock? We helpen je graag. Neem contact op via de chat in de LOQED app!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loen
Loqed schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:34:

Er wordt op dit moment gewerkt aan een Home Assistant integratie, we zijn halverwege. Het doel is dat dit in Home Assistant komt te zitten, zodat het heel eenvoudig te doen is.
[...]
Apple Watch
[...]
Goed om te horen dat er een integratie aan komt voor home assistant! Dan wacht ik nog even met de webhooks (sub-optimaal :) ).

Hebben jullie toevallig ook iets op de roadmap staan wat toegang middels Wear OS mogelijk zou maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
@Loqed ik heb de afatandsvereiste uitgeschakeld zonder de 500 meter restrictie dus .

Bij de achterdeur gaat de deur van buiten ook open als m’n telefoon binnen ligt
Hoe kan dit
Bij de voordeur lijkt dit wel goed te gaan
Pakt dan 1 van de 4 telefoons die binnen liggen?

Komt daar nog een fix voor ?

[ Voor 15% gewijzigd door MarioMark1541 op 03-12-2021 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
Meer mensen die nu problemen hebben? Ik krijg hier geen verbinding met de Loqed server, lijkt een beetje op het probleem van 28-11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Lijkt hier gewoon te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Hier ook geen enkel probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _wilco_
Ik heb vandaag de hele dag de lader aan het slot gehad, maar het percentage in de app blijft gelijk. Is er nog een ander manier om te zien of er daadwerkelijk geladen wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
_wilco_ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:19:
Ik heb vandaag de hele dag de lader aan het slot gehad, maar het percentage in de app blijft gelijk. Is er nog een ander manier om te zien of er daadwerkelijk geladen wordt?
Heb je ook het laden geactiveerd in de app zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _wilco_
Boel-Shit schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:51:
[...]

Heb je ook het laden geactiveerd in de app zelf?
Daar kom ik nu net achter! 🙄
Nu gaat ook een lampje branden op het slot.

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Loen schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:19:

Hebben jullie toevallig ook iets op de roadmap staan wat toegang middels Wear OS mogelijk zou maken?
Noch nfc noch wear os staan op de roadmap. Das heel jammer aangezien ik graag met mijn horloge zonder gsm naar binnen was gegaan. Dat kan nu alleen met een pincode helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MichaelReitsma schreef op zondag 12 december 2021 @ 19:57:
[...]

Noch nfc noch wear os staan op de roadmap. Das heel jammer aangezien ik graag met mijn horloge zonder gsm naar binnen was gegaan. Dat kan nu alleen met een pincode helaas.
Dan koppel je toch met home assistant?

NFC is een hardware aanpassing dus die zul je inderdaad minder snel erin zien. WearOS lijkt me dat het goed gecontroleerd moet worden op veiligheid. Ik weet ook niet of ze dat zonder gevolgen voor het SKG keurmerk kunnen doorvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
DutchKel schreef op zondag 12 december 2021 @ 21:44:
[...]

Dan koppel je toch met home assistant?

NFC is een hardware aanpassing dus die zul je inderdaad minder snel erin zien. WearOS lijkt me dat het goed gecontroleerd moet worden op veiligheid. Ik weet ook niet of ze dat zonder gevolgen voor het SKG keurmerk kunnen doorvoeren.
Naast dat het een klein kluppie is zie je dat ze het gewoon niet willen. Er is al eerder ook gesproken over bv numeriek keyboard en dat is iets ook iets waar ze niks in zien.
Ieder bedrijf zijn eigen visie natuurlijk, maar de aanschaf prijs is behoorlijk hoog, de software is nog steeds niet af, en er is geen ecosysteem aan hardware of diensten. Het is daardoor een wat minder aantrekkelijk systeem geworden dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Vanaf vandaag is IOS15.2 beschikbaar

Hopelijk lost dit het probleem met de Locatie op / touch to open.
@Loqed

Kunnen jullie ook mijn vorige vraag met betrekking tot de afsyandsverreiste beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Helaas Heeft de iOS update bij mij nog niet geleid tot verbetering van touch to open?

Heeft een van jullie hier al ervaring mee ?
@Loqed julloe al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
MarioMark1541 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:38:
Helaas Heeft de iOS update bij mij nog niet geleid tot verbetering van touch to open?

@Loqed julloe al getest?
Volgens de release notes is er in 5.2 ook niks toegevoegd of aangepast om de touch to open aan het werk te krijgen. Dus het is dan nogal logisch dat het nog steeds niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 16:38:

@Loqed julloe al getest?
Heb sinds de laatste 15.2 betas en release geen problemen meer met "Touch to open", werkt weer zoals ik het verwacht. Aankomen lopen en de melding op de Loqed. Ook als ik 200m verderop boodschappen heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Boel-Shit schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:19:
[...]

Heb sinds de laatste 15.2 betas en release geen problemen meer met "Touch to open", werkt weer zoals ik het verwacht. Aankomen lopen en de melding op de Loqed. Ook als ik 200m verderop boodschappen heb gedaan.
Gek bij mij werkt het nog steeds niet goed

Heb je de radius veranderd ? De 500 meter bedoel ik dus

[ Voor 7% gewijzigd door MarioMark1541 op 15-12-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
MarioMark1541 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 19:05:
[...]

Gek bij mij werkt het nog steeds niet goed

Heb je de radius veranderd ? De 500 meter bedoel ik dus
Ik verander niets aan de radius. Heb alleen de "Schakel Touch to Open afstandsvereiste uit" uitgeschakeld staan. Wat me wel is opgevallen dat je de app niet helemaal moet afsluiten (omhoog swipen). Die moet nog ergens op de achtergrond blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Boel-Shit schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:58:
[...]

Ik verander niets aan de radius. Heb alleen de "Schakel Touch to Open afstandsvereiste uit" uitgeschakeld staan. Wat me wel is opgevallen dat je de app niet helemaal moet afsluiten (omhoog swipen). Die moet nog ergens op de achtergrond blijven.
Aha dus jij hebt niet de 500 meter restrictie

Helaas werkt die functie niet goed bij mijn achterdeur
Als de telefoon binnen ligt gaat de deur alsnog open vanaf buiten wat me niet de bedoeling lijkt
Bij de voordeur werkt dit overigens wel
App sluit ik nooit af en staat altijd in de achtergrond open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
Heeft er iemand een filmpje over het geluid van de loqed ? Het is op youtube eigenlijk niet te vinden hoe zacht of hard dit slot klinkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
Geen filmpje, ik denk ook niet dat je aan een filmpje echt het geluid kan afleiden. Maar laat ik het zo zeggen. Het is hard genoeg om er wakker van te worden als je zoon terug komt van een feestje 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Boel-Shit schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:17:
Geen filmpje, ik denk ook niet dat je aan een filmpje echt het geluid kan afleiden. Maar laat ik het zo zeggen. Het is hard genoeg om er wakker van te worden als je zoon terug komt van een feestje 🤣
Dat ligt er wel een beetje aan hoeveel deuren en muren er tussen de voordeur en de slaapkamer zitten. Als je de trap naar de 1e verdieping niet bij de voordeur hebt zitten dan slaap je er echt wel doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
DutchKel schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 19:15:
[...]

Dat ligt er wel een beetje aan hoeveel deuren en muren er tussen de voordeur en de slaapkamer zitten. Als je de trap naar de 1e verdieping niet bij de voordeur hebt zitten dan slaap je er echt wel doorheen.
Precies het valt allemaal wel mee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
https://streamable.com/hlh1a8 hier gaat de deur op slot.

Situatie is bij ons idd dat de trap naar de 1e in de gang is en je direct tegen onze slaapkamer aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Een vraag ik heb touch to open afatandsvereiste uit staan zodat ik ook met een aanraking op de knop zo weer naar binnen kan. Nu hebben we hier 4 telefoons en de deur gaat evengoed open als de telefoon binnen ligt ? Moeten we nog iets doen bijv de app opnieuw openen locatie uit oid ?

Zijn er hier gebruikers die ook van deze functie gebruik maken waarbij t wel werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik heb het nog niet zo expliciet getest, maar ook met de gewone toch to open zie ik wel eens dat het op een telefoon binnen gebeurt. De detectie of een telefoon binnen is lijkt nog niet altijd 100% te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piwakawaka
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 12:13
Ik heb zwaardere batterijen in gebruik dan dat bij een Power Kit geleverd worden.
Kunnen deze batterijen in combinatie met een Power Kit gebruikt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
Ik denk dat je die vraag beter direct bij Loqed kunt stellen. Waarom zou je die in combinatie willen gebruiken? Ik heb de batterijen van de powerkit erin zitten sinds het begin en pas 1 keer opgeladen, nu op ongeveer 60%, na een dik half jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
MarioMark1541 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:32:
Een vraag ik heb touch to open afatandsvereiste uit staan zodat ik ook met een aanraking op de knop zo weer naar binnen kan. Nu hebben we hier 4 telefoons en de deur gaat evengoed open als de telefoon binnen ligt ? Moeten we nog iets doen bijv de app opnieuw openen locatie uit oid ?

Zijn er hier gebruikers die ook van deze functie gebruik maken waarbij t wel werkt
janne_nl schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:38:
Ik heb het nog niet zo expliciet getest, maar ook met de gewone toch to open zie ik wel eens dat het op een telefoon binnen gebeurt. De detectie of een telefoon binnen is lijkt nog niet altijd 100% te werken.
Deze functie is nog experimenteel zoals de app vermeldt (zie ook de toelichting als je de functie aanzet), omdat binnen/buitendetectie bij sommige huizen niet goed werk door weerkaatsingen van het signaal. In de volgende update van de software van het slot kun je de binnen/buitendetectie kalibreren, zodat wanneer de afstandsvereiste uit staan, dit goed zal werken. Uiteraard sturen we dan even een e-mail rond.
piwakawaka schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:10:
Ik heb zwaardere batterijen in gebruik dan dat bij een Power Kit geleverd worden.
Kunnen deze batterijen in combinatie met een Power Kit gebruikt worden?
Als dit NiMH batterijen zijn, zou dit moeten werken. Het slot laadt ze op tot ze en bepaald voltage bereiken. Let op dat je geen andere type batterijen oplaadt dan NiMH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
janne_nl schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:40:
Ik denk dat je die vraag beter direct bij Loqed kunt stellen. Waarom zou je die in combinatie willen gebruiken? Ik heb de batterijen van de powerkit erin zitten sinds het begin en pas 1 keer opgeladen, nu op ongeveer 60%, na een dik half jaar.
Ligt er natuurlijk aan hoe vaak het slot gebruikt wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
Precies, hier vorige maand opgeladen. Nu nog 78%. Maar met 3 personen en veel “verkeer” door de voordeur de afgelopen tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Algemeen vraag die misschien "iemand" kan beantwoorden. Je hebt 2 schroefjes waar je het display mee vast kan schroeven. Aangezien ik zo'n hulpstukje had en mijn display moest vervangen (deze gaf niks meer en kreeg netjes een nieuwe opgestuurd) moest hij er af. Helaas is de schroevendraaier van dit setje niet met een magnetische kop dus nu zijn beide schroefjes "in de deur gevallen" kortom, ik heb 2 nieuwe schroefjes nodig. Weet iemand welke maat/lengte oid dit is dan kan ik naar de click & buy van de karwei ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ik had ook zo'n akkefietje en heb nieuwe gekregen, dat duurt alleen ff.

Had je niet zo'n buisding waar de schroevendraaier doorheen moest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snelvuur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:34
Had ik wel maar ze vielen er alsnog uit helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Haha, precies wat er hier gebeurde. Ik moest het slot er later nog eens uithalen ivm een nieuw binnenwerk in de deur. Toen was ik voorzichtiger en ging het wel goed, schroef voor schroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Ik vraag me af hoe jullie het display dan vast zetten? Ik heb die rustig aan de keukentafel vastgemaakt. Het is dan onmogelijk om de schroeven in de deur te laten vallen. Je pakt erna dat hele stuk op en bevestigt die dan met de 3 lange schroeven. Als de 3 lange schroeven vallen dan vallen ze op de grond, die krijg je niet zo makkelijk door de gleuven dat je ze kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Dat werkt alleen als je geen schuifrozet hebt. In dat geval kun je de schroefjes er alleen van achteren door de deur heen vastschroeven. Loqed heeft daar een apart stukje gereedschap voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:28:
Dat werkt alleen als je geen schuifrozet hebt. In dat geval kun je de schroefjes er alleen van achteren door de deur heen vastschroeven. Loqed heeft daar een apart stukje gereedschap voor.
Volgens mij heb ik die verkeerd bevestigd. Ik heb die op het rozet gezet aangezien ik geen idee had hoe ik die moest verwijderen. Maar vond het er wel prima uit zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CWdN1tDbAhhcM0XRPACZeMX_W34=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXcKLN0QWUgIjgqkttI9ctYl.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfffr3e5RYyO44ePHkDaNOzYckc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yu6H1jIgrDyUA6Vn04ZOcOqK.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Ziet er prima uit ja, niks meer aan doen.

Wellicht kun je aan de onderkant het geheel 'opwippen'.

Je hebt aan de ene kant schuifrozets, die schuif je over de bevestiging, waarna je er (soms) nog een kapje overheen klikt. Of je hebt de rozets die je 'gewoon' tegen de deur schroeft. In het eerste geval is de bevestiging van het Loqed bedieningspaneel wat lastiger, maar daarvoor kun je bij Loqed de schuifrozet tool bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
janne_nl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:51:
Ziet er prima uit ja, niks meer aan doen.

Wellicht kun je aan de onderkant het geheel 'opwippen'.

Je hebt aan de ene kant schuifrozets, die schuif je over de bevestiging, waarna je er (soms) nog een kapje overheen klikt. Of je hebt de rozets die je 'gewoon' tegen de deur schroeft. In het eerste geval is de bevestiging van het Loqed bedieningspaneel wat lastiger, maar daarvoor kun je bij Loqed de schuifrozet tool bestellen.
Dan denk ik dat ik ook een schuifrozet heb. Ik heb daar al veel mee geprobeerd maar het leek erop dat die met een of ander klik/schuif systeem vast is gezet. In elk geval kon ik aan de achterkant zo niks vinden om hem mee los te klikken. Daarna heb ik maar besloten om dat ding te laten zitten en het display eroverheen te zetten, hij steekt ook maar 1 a 1,5mm uit dus niet opvallend veel.

Maar inderdaad doordat het rozet is blijven zitten kon ik hem wel buiten de deur vastzetten omdat daar alleen maar een sleutelgat over bleef waar die nu tegenaan klemt met een sleutelvormig stuk plastic aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Een ander vraagje, als mijn slot open of dichtdraait, zit er aan het eind (bij het dichtgaan), of aan het begin een soort van klik, alsof er iets doorschiet of zo, heeft iedereen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boel-Shit
  • Nu online
janne_nl schreef op maandag 3 januari 2022 @ 08:19:
Een ander vraagje, als mijn slot open of dichtdraait, zit er aan het eind (bij het dichtgaan), of aan het begin een soort van klik, alsof er iets doorschiet of zo, heeft iedereen dat?
Bij mijn slot geen klik bij openen/sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Is het niet een deur die niet goed is afgesteld en waarbij de pinnen ineens erin klikken als er voldoende kracht op wordt uitgeoefend?

Hier schuiven de pinnen rustig in het kozijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Snelvuur schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:25:
... kortom, ik heb 2 nieuwe schroefjes nodig. Weet iemand welke maat/lengte oid dit is dan kan ik naar de click & buy van de karwei ofzo.
Als je onze support mailt, kunnen die een aantal nieuwe schroefjes naar je opsturen!
DutchKel schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Volgens mij heb ik die verkeerd bevestigd. Ik heb die op het rozet gezet aangezien ik geen idee had hoe ik die moest verwijderen. Maar vond het er wel prima uit zien.

[Afbeelding][Afbeelding]
Het lijkt erop dat je een kerntrekbeveiliging hebt zitten op je slot, klopt dat? Dan kun je het meegeleverde ovalen kunststof deel ertussen zetten, zodat die helemaal strak op het slot komt te zitten. Nu kan iemand aan de buitenmodule trekken, waardoor er aan de kabel getrokken wordt. Buiten dat kan het verder geen kwaad. Je hebt geen schuifrozet. In de handleiding (niet de video) wordt dit uitgelegd, als je nog hulp nodig hebt kun je het beste even contact opnemen met support.
We vermoeden dat dit normaal is, maar als je twijfelt, maak dan even een filmpje en stuur deze naar ons op, dan kijken/luisteren we of we iets horen dat niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
DutchKel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:22:
[...]

Is die niet een deur die niet goed is afgesteld en waarbij de pinnen ineens erin klikken als er voldoende kracht op wordt uitgeoefend?

Hier schuiven de pinnen rustig in het kozijn.
Goeie vraag, ik zal eens testen door de deur open op slot te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
Loqed schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:27:
Het lijkt erop dat je een kerntrekbeveiliging hebt zitten op je slot, klopt dat? Dan kun je het meegeleverde ovalen kunststof deel ertussen zetten, zodat die helemaal strak op het slot komt te zitten. Nu kan iemand aan de buitenmodule trekken, waardoor er aan de kabel getrokken wordt. Buiten dat kan het verder geen kwaad. Je hebt geen schuifrozet. In de handleiding (niet de video) wordt dit uitgelegd, als je nog hulp nodig hebt kun je het beste even contact opnemen met support.
Yes, dat is hem inderdaad. Het scheelt dat het hulpstukje (die met de sleutelvorm, waar de 2 schroeven in gaan) aan de achterkant hem helemaal klem heeft gezet, dus je kunt hem niet naar voren trekken. Er komt dan ook geen spanning op de kabel te staan.

Ik laat het voor nu wel zoals het is. Het ziet er niet verkeerd uit en ik heb toen ik alles los had liggen goed gecontroleerd of het goed vast zat en ik hem niet naar voren kon trekken.

Als ik hem weer eens uit elkaar moet halen dan zal ik kijken of ik het ovale hulpstuk er nog tussen kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Loqed schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:27:
[...]

We vermoeden dat dit normaal is, maar als je twijfelt, maak dan even een filmpje en stuur deze naar ons op, dan kijken/luisteren we of we iets horen dat niet goed is.
Ik geloof inderdaad dat dit vanaf het begin is, zal morgen eens een filmpje mailen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
DutchKel schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:35:
[...]

Yes, dat is hem inderdaad. Het scheelt dat het hulpstukje (die met de sleutelvorm, waar de 2 schroeven in gaan) aan de achterkant hem helemaal klem heeft gezet, dus je kunt hem niet naar voren trekken. Er komt dan ook geen spanning op de kabel te staan.

Ik laat het voor nu wel zoals het is. Het ziet er niet verkeerd uit en ik heb toen ik alles los had liggen goed gecontroleerd of het goed vast zat en ik hem niet naar voren kon trekken.

Als ik hem weer eens uit elkaar moet halen dan zal ik kijken of ik het ovale hulpstuk er nog tussen kan zetten.
Ik denk dat jouw kerntrek-beveiliging dan ook "vast" zit. Sommige kerntrekbeveiligingen zijn flexibel. Door het hulpstuk te gebruiken trek je die helemaal naar buiten op hun uiterste punt, zodat het stevig vast zit. Maar als die van jou al vast zit van zichzelf, dan zit het nu ook stevig op z'n plaats, en denk ik dat dit ook het mooiste eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-Remco
Ik heb een buurman van mij ook een sleutel aangemaakt. Bij permissies alleen aangevinkt "Touch to Open".

Echter, als hij met de auto langs rijd, wordt het slot ontgrendeld.
Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
(Automatisch ontgrendelen(experimenteel)) staat uit bij hem.

Is dat iets wat in een volgende update nog wordt veranderd?

De log lijkt me ook niet goed, er staat nu:

07:58 Je hebt de deur "voordeur" ontgrendeld.
07:57 Slot "Voordeur" wakker gemaakt uit standby omdat "Buurman" in de buurt was.

De eerste regel had dan toch moeten zijn "Buurman komt aanlopen" en daarom is de deur ontgrendeld?

[ Voor 29% gewijzigd door Jan-Remco op 13-01-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janne_nl
Lijkt mij ook niet de bedoeling.
Ik heb die automatisch ongrendelen al heel snel weer uitgezet. om 2230 gaat de deur op slot, en als ik dan nog op de bank zat, ontgrendelde de deur soms. Nu ik jou opmerking lees, komt dat waarschijnlijk omdat het slot wakker was (voor de update van augustus bijna altijd), en een telefoon 'zag'. Nu wordt het slot wakker en ziet jou telefoon in de buurt en ontgrendeld. Naar mijn idee zou de ontgrendeling (net als de touch to open) alleen moeten werken voor de telefoon die het slot wakker maakt. Nu lijkt dat elke telefoon te zijn die in de buurt is (en geautoriseerd is natuurlijk).

Ik zie wel eens in de log dat iemand die binnen is de deur geopend heeft, terwijl ik dat eigenlijk echt deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loqed

Loqed

Bedrijfsaccount Loqed
Jan-Remco schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:32:
Ik heb een buurman van mij ook een sleutel aangemaakt. Bij permissies alleen aangevinkt "Touch to Open".

Echter, als hij met de auto langs rijd, wordt het slot ontgrendeld.
Dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.
(Automatisch ontgrendelen(experimenteel)) staat uit bij hem.

Is dat iets wat in een volgende update nog wordt veranderd?

De log lijkt me ook niet goed, er staat nu:

07:58 Je hebt de deur "voordeur" ontgrendeld.
07:57 Slot "Voordeur" wakker gemaakt uit standby omdat "Buurman" in de buurt was.

De eerste regel had dan toch moeten zijn "Buurman komt aanlopen" en daarom is de deur ontgrendeld?
janne_nl schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 08:55:
... Naar mijn idee zou de ontgrendeling (net als de touch to open) alleen moeten werken voor de telefoon die het slot wakker maakt. Nu lijkt dat elke telefoon te zijn die in de buurt is (en geautoriseerd is natuurlijk)...
Je hebt een goede kennis van de werking van ons systeem! Het klopt dat om deze reden auto unlock (deels van het slot afgaan als je aan komt lopen maar niet helemaal) nog niet perfect werkt. Omdat auto unlock al heel vroeg moet activeren (dus niet 2 meter voor de deur maar verder), werkt binnen/buitendetectie daarbij minder goed. Zoals Janne zegt moet auto unlock daarom alleen activeren voor de telefoon die in de buurt komt als het slot uit standby komt - dat is nu niet het geval. Het goede nieuws is dat deze verbetering hoog op onze backlog staat om op te lossen, zodat auto unlock uit de 'experimenteel' fase kan.

Pagina: 1 ... 4 ... 27 Laatste